Lähipiirissäni on useampikin narsisti ja niin kauan kuin muistan, heillä on ollut tapana uhkailla läheisiään mielisairaalaan pistättämisellä. Yksi epäilyttävä tapaus suvussani on sattunutkin, mutta muut ovat jääneet uhkailun tai yrityksen asteelle.
Kuinka yleistä on, että narsisti onnistuu huiputtamaan hoitoalan henkilöstöä? Entä kuinka hyvin tällaiset tapaukset onnistutaan selvittämään? Jäävätkö seuraukset vaan uhrin kannettavaksi vai kannustetaanko häntä nostamaan syyte, hankkimaan lähestymiskielto tms.?
Selasin tässä taannoin Hoitajat.net-sivuston ketjua, jossa joku hoitoalan ihminen väitti olleensa alalla pitkään muistamatta yhtään tapausta, jossa potilas olisi toimitettu tahdonvastaiseen hoitoon ilman asianmukaista syytä. Pisti vähän ihmettelemään, kun tiedän, kuinka tavallista tuollainen uhkailu on, eivätkä narsistit tunnetusti toisten rajoja kunnioita. Mitä mieltä olette?
Pistättävätkö narsistit uhrejaan hoitoon?
107
1236
Vastaukset
- hoitoalalla
Narsistit eivät hommaa hoitoon pelkkiä läheisiään vaan ihan ketä tahansa sattuvat ottamaan silmätikuikseen. Mitään haittaa tästä ei narsistille ole sillä perättömästä hoitoilmoituksesta ei tule rikostuomiota.
Onnistumisprosenttia voin vain arvailla mutta epäilisin ettei narsistin metkut onnistu läheskään joka kerta.- hcew
Tulipa kyllä mieleen tämä juttu:
Ex-vaimon pakkohoitoa yrittäneelle miehelle sakot
http://yle.fi/uutiset/ex-vaimon_pakkohoitoa_yrittaneelle_miehelle_sakot/2130556
Tässä rikostuomio tuli jo yrittämisestä ja hyvä niin. - 17+17=34
Nyt en ihan ymmärrä...minun on vaikea uskoa, että ns. perusterve ihminen joutuisi hoitoon jonkun maallikon toimesta7pelkkien puheiden persusteella...
Ei se ny ihan niin mene, että narsitikaan kenet tahansa hoitoon saa hommatuksi niin halutessaan...vaikka kuvitelmissaan niin luuliskin...
kun lähetteen hoitoon tekee lääkäri ja jos puhutaan mt lähetteestä niin sielläkin ensin kartoitetaan hoidon tarve...
Ja edelleen mt puolen hoitopaikoista on huutava pula...ei sinne niin vaan pääse/mennä , että kun joku sivullinen sanoo, että tuo tarvitsee hoitoa...
Se taas on ihan eri asia jos narsiti väittää jonkun olleen hoidossa tai hoidon tarpeessa...pelkkää puhetta, sillä ketään hoitoon saa...olettaisin että edellisen "perätön hoitoilmoitus" tarkoittaa tuota...
vastentahtoista hoitoa annetaan niille jotka ovat itselleen, ympäristölle tai muille ihmisille vaaraksi...sekin tulee todistaa/tulla ilmi muulla tavoin, kuin että joku ihminen niin sanoo...
Kyllä minä uskon, että hoitoon pääsevät juurikin he, jotka sitä tarvitsevat...valitettavasti heistäkään kaikki eivät pääse...kun mt-puolella tilanne on mikä on... - 17+14=31
hcew kirjoitti:
Tulipa kyllä mieleen tämä juttu:
Ex-vaimon pakkohoitoa yrittäneelle miehelle sakot
http://yle.fi/uutiset/ex-vaimon_pakkohoitoa_yrittaneelle_miehelle_sakot/2130556
Tässä rikostuomio tuli jo yrittämisestä ja hyvä niin."Tässä rikostuomio tuli jo yrittämisestä ja hyvä niin."
niin kyllä noita yrityksiä varmaan piisaa, mutta kuten tuossakin jutussa tuli ilmi...terveydentilan arvionti ja hoito ovat kaksi eri asiaa...
"että nainen pitäisi saada 4 - 5 päivää kestävään pakolliseen terveydentilan arviointiin"
Niin vasta tuon jälkeen tehdään varsinainen hoitopäätös...enkä hevin usko että niitä ihan perusteetta tehdään...jos ihmisen reaaliteettitaju on kohdillaan ja hallitsee käytöksensä... - HAU RUCK.
te ette tiedä minkälainen ihminen minä olen minulla ei ole yksinkertaisesti rajoja
millään ja hoitoonhan ei lähde kukaan tästä talosta , minua vastaan ei nouse kukaan tässä maassa minunlaisiaani on koko maailmassakin ehkä kyymenkunta poliiseja on turha pyytää ei ne kerkee tänne ajoissa ambulanssi ajaa kuitenkin ojaan ettäs sen tiedät ainiin ne poliisit ei ne kuule saavu koskaanperillle ,simmuinin asia vielä että idän sateelliitti ei toivon mukaan ole oven takana joskus sattumalta, KOROSTAN VIELÄ ETTÄ MINUA VASTAAN EI NOUSE MIKÄÄN MAAKAAN EI KOMMUNISTINEN MAO ZEDONGIN KIINA, EI KOMMUNISTINEN STALININ, VENÄJÄ EI ADOLF HITLERIN ,NATSISAKSA EI POL POT POTKUT SAIN,,OLEN VAIN YKSINKERTAISESTI ÄÄRIMMÄINEN POIKKEUS SIINÄ ON ROSKAPOSTIROBOTIT LEIKKIÄ SEN RINNALLA,.,-, - Anonyymi
Aìka usein se yks kerkesi koko lomayhteisön puhumaan minut hulluksi ei tervehdittykään
Tahdonvastaisesta hoidosta en osaa sanoa, mutta uhkailu nimenomaan on tavallista, kuten syyttäminen ja vihjailu mielenterveyden tilasta. Saattaa koskea hyvinkin laaja-alisesti ihmisiä, ei pelkästään lähimmäisiä.
Toisaalta voisi pohtia sitäkin, jos tai kun lähimmäinen saatetaan tutkimuksiin ja mahdollisesti hoitoon; eikö hän useimmiten myös ole sen tarpeessa?- hcew
Ei välttämättä. Kyllä syyksi riittää vaikka se, että silmätikuksi joutunut työskentelee tai opiskelee jossain paremmassa paikassa kuin narsisti itse. Tiedän kokemuksesta.
- 3+20=23
"jos tai kun lähimmäinen saatetaan tutkimuksiin ja mahdollisesti hoitoon; eikö hän useimmiten myös ole sen tarpeessa"
niin samaan ajatukseen päätin omankin kommenttini...
mutta joo...kyllähän se minunkin Ännäni vihjaili etten ole ihan "terve"...kun aloin panna hanttiin, kyseenalaistamaan asioita, jopa arvostelemaan häntä...
löysipäs siihen jopa pätevät perustelut viitateen menneisyyteni/lapsuuteen/avioliittooni...
edelleen samoin kaikilla hänen eksillään oli ollut ns. henkisiä ongelmia kun lähes kaikilla oli kuulemma ollut narsisti puoliso... - hcew
Tuo "vihjailu mielenterveyden tilasta" on kyllä erittäin yleistä. Narsisti voi ottaa "auttamismielessä" puheeksi jonkun toisen ihmisen mielenterveyden ihan missä vaan. Esitää "huolensa" vaikka kuinka suurelle yleisölle, jotta saisi pilattua silmätikuksi ottamansa ihmisen maineen.
- 14+8=22
hcew kirjoitti:
Ei välttämättä. Kyllä syyksi riittää vaikka se, että silmätikuksi joutunut työskentelee tai opiskelee jossain paremmassa paikassa kuin narsisti itse. Tiedän kokemuksesta.
"Tiedän kokemuksesta. "
Niin että jouduit hoitoon narsistin pelkästään sanomisien/hänen tekemänsä diagnoosin perusteella...
mutta ihan hoitoonko asti vaiko muutaman päivän tutkimusjaksolle hoidon tarpeellisuuden kartoittamiseksi...
mutta jos tutkimusten jälkeen sinun todettiin olevan hoidon tarpeessa...niin päätöksen siitä, että tarvitse hoitoa... teki kyllä joku muu kuin narsisti...jos hän ei itse ollut ko. lääkäri... - 3+8=11
hcew kirjoitti:
Tuo "vihjailu mielenterveyden tilasta" on kyllä erittäin yleistä. Narsisti voi ottaa "auttamismielessä" puheeksi jonkun toisen ihmisen mielenterveyden ihan missä vaan. Esitää "huolensa" vaikka kuinka suurelle yleisölle, jotta saisi pilattua silmätikuksi ottamansa ihmisen maineen.
"Narsisti voi ottaa "auttamismielessä" puheeksi"
Joo tuo "auttavaisuus" oli kyllä tuttu piirre minun Ännässäni,
hän auttoi naisia joilla joilla oli ollut narsisti puoliso, samoin koki auttavansa rumia naisia, jotka eivät saa miestä...joihin kai minäkin sitte kuuluin...
samoin katsoi velvollisuudekseen huolehtia eksänsä seksuaalisista tarpeista, kuin myös etsi alati "avun" tarpeessa olevia naisia...joille sais käydä vaikka "lampun vaihtamassa"...
mielenterveysongelmien lisäksi, hän oli huolestunut alkoholin käytöstäni ja antoi ymmärtää tietävänsä, että minä harrastin seksiä muidenkin miesten/kenen tahansa kanssa, jopa saman päivän aikana, kohta hänen lähdettyään... - hcew
14+8=22 kirjoitti:
"Tiedän kokemuksesta. "
Niin että jouduit hoitoon narsistin pelkästään sanomisien/hänen tekemänsä diagnoosin perusteella...
mutta ihan hoitoonko asti vaiko muutaman päivän tutkimusjaksolle hoidon tarpeellisuuden kartoittamiseksi...
mutta jos tutkimusten jälkeen sinun todettiin olevan hoidon tarpeessa...niin päätöksen siitä, että tarvitse hoitoa... teki kyllä joku muu kuin narsisti...jos hän ei itse ollut ko. lääkäri...Narsisistinen lähiomaiseni oli niin kateellinen opintomenestyksestäni, että hän alkoi levitellä perättömiä juttuja. Kaiken kukkuraksi hän alkoi ehdotella sukujuhlissa ambulanssin tilaamista minulle. Hänellä oli itsellään meneillään aika hankala kausi eikä hän hyväksynyt omaa hoitoon joutumistaan, vaan (sikäli kun olen käsittänyt) yritti siirtää siitä aiheutuneen häpeän minuun. Sukulaiseni olivat mielentilastani eri mieltä kuin hän, joten suunnitelma jäi siihen.
- hcew
3+8=11 kirjoitti:
"Narsisti voi ottaa "auttamismielessä" puheeksi"
Joo tuo "auttavaisuus" oli kyllä tuttu piirre minun Ännässäni,
hän auttoi naisia joilla joilla oli ollut narsisti puoliso, samoin koki auttavansa rumia naisia, jotka eivät saa miestä...joihin kai minäkin sitte kuuluin...
samoin katsoi velvollisuudekseen huolehtia eksänsä seksuaalisista tarpeista, kuin myös etsi alati "avun" tarpeessa olevia naisia...joille sais käydä vaikka "lampun vaihtamassa"...
mielenterveysongelmien lisäksi, hän oli huolestunut alkoholin käytöstäni ja antoi ymmärtää tietävänsä, että minä harrastin seksiä muidenkin miesten/kenen tahansa kanssa, jopa saman päivän aikana, kohta hänen lähdettyään...Et arvaakaan, kuinka karvani nousevat pystyyn, kun joku narsisti ryhtyy "auttavaiseksi"!
Mutta auta ja varjele, jos joku auttaa hätään joutunutta narsistia. Voi kyllä olla varma siitä, että sen jälkeen joutuu itse "auttamisen" kohteeksi. Narsistihan ei siedä ollenkaan omaa heikouttaan. - 1+4=5
hcew kirjoitti:
Narsisistinen lähiomaiseni oli niin kateellinen opintomenestyksestäni, että hän alkoi levitellä perättömiä juttuja. Kaiken kukkuraksi hän alkoi ehdotella sukujuhlissa ambulanssin tilaamista minulle. Hänellä oli itsellään meneillään aika hankala kausi eikä hän hyväksynyt omaa hoitoon joutumistaan, vaan (sikäli kun olen käsittänyt) yritti siirtää siitä aiheutuneen häpeän minuun. Sukulaiseni olivat mielentilastani eri mieltä kuin hän, joten suunnitelma jäi siihen.
"joten suunnitelma jäi siihen"
Niin että tässäkin kyse vain yrityksestä, joka ei toteunut...
on syytä osata erottaa...mitä meinasi tapahtua ja mitä oikeasti tapahtui...
ettei narsistista tehdä niin suurta päättäjää, että pystyy hommaamaan hoitoonkin kenet vaan haluaa...vaikka itse niin kuvittelisikin...
- miten on
Entäpä sitten, jos narsisti työskentelee hoitoalalla? Omassa suvussani on tapahtunut yksi sellainen tapaus, että hoitoalalla toimiva narsisti hankki silmätikulleen hoitoa. En tiedä jutun yksityiskohtia, mutta se repi ihmissuhteet aika hajalle.
- 13+19=32
"että hoitoalalla toimiva narsisti hankki silmätikulleen hoitoa."
ilmeisesti kyseinen narsisti oli sitte lääkäri, joka teki terveydentilan kartoituksen täysin yksin...
Toivottavasti tuttusi teki asiasta hoidosta päästyään rikosilmoituksen ja lääkäri menetti lääkärin oikeutensa...
joskus aikaa kun potilaspaikkoja vielä oli...tuo on ehkä saattanut olla mahdollista, mutta nykyään tuskin mahdollista, kun jo käytännöt määrittävät sen että on ensin muutaman päivän 3-5 tutkimusjakso jossa henkilön terveydentila/hoidon tarve kartoitetaan...
Vastentahtoiseen hoitoon tuskin ns. terve ihminen joutuu...eri asia jos ihminen itse ei katso olevansa sairaudestaan johtuen sairas...ymmärrä omaa tilaansa...
Eihän Breivikään katso olevansa sairas/hoidon tarpeessa vaan itse haluaa mielummin vankilaan... - miten on
13+19=32 kirjoitti:
"että hoitoalalla toimiva narsisti hankki silmätikulleen hoitoa."
ilmeisesti kyseinen narsisti oli sitte lääkäri, joka teki terveydentilan kartoituksen täysin yksin...
Toivottavasti tuttusi teki asiasta hoidosta päästyään rikosilmoituksen ja lääkäri menetti lääkärin oikeutensa...
joskus aikaa kun potilaspaikkoja vielä oli...tuo on ehkä saattanut olla mahdollista, mutta nykyään tuskin mahdollista, kun jo käytännöt määrittävät sen että on ensin muutaman päivän 3-5 tutkimusjakso jossa henkilön terveydentila/hoidon tarve kartoitetaan...
Vastentahtoiseen hoitoon tuskin ns. terve ihminen joutuu...eri asia jos ihminen itse ei katso olevansa sairaudestaan johtuen sairas...ymmärrä omaa tilaansa...
Eihän Breivikään katso olevansa sairas/hoidon tarpeessa vaan itse haluaa mielummin vankilaan...Uhrin umpinarsistinen aviomies hommaili lähetteen sukulaisensa välityksellä. Sukulainen oli psykiatrinen sairaanhoitaja. Motiivina miehellä oli vaimon saaminen paremmin tossun alle. Se onnistui. Parisuhde on ihan kamala, mutta vaimo on niin alistettu, ettei ymmärrä tehdä asialle mitään.
miten on kirjoitti:
Uhrin umpinarsistinen aviomies hommaili lähetteen sukulaisensa välityksellä. Sukulainen oli psykiatrinen sairaanhoitaja. Motiivina miehellä oli vaimon saaminen paremmin tossun alle. Se onnistui. Parisuhde on ihan kamala, mutta vaimo on niin alistettu, ettei ymmärrä tehdä asialle mitään.
Tapaus on törkeä. Ainoa lohtu tuossa asiassa voi olla se, että hoitoonpääsy - huom ei hoitoon joutuminen - oli ehkä paras siunaus vaimon pahoinvoinnille.
Hoitoon päästään, painotan. Jos suhteessa on pahoinvointia, jos kumppani alistaa toista ja toinen kokee itsensä altavastaajaksi jatkuvasti, on hänen itsensä - mielenterveyden joten kuten säilymisen - kannalta parasta se, että hän saa psykiatrista apua.
Valitettavasti tämäkin evätään monelta pois.
- no siis,
tilanne on siis sellainen, että sinä tunnet useita narsisteja. Heillä kaikilla on ollut tapana uhkailla läheisiään mielisairaalaan lähettämisellä. Näistä useista henkilöistä yksi on toimittanut läheisensä hoitoon, näin ymmärsin, mutta juuri tästä tapauksesta et tiedä mitään yksityiskohtia tai tarkempia tietoja. Sinullakaan ei siis ole mitään tietoa tai näyttöä, että ketään olis toimitettu hoitoon ilman asianmukaista syytä. Eikö tämän pitäisi tukea tuota hoitoalan ihmisen väitettä?
- miten on
Tuossa yllä on se juttu, josta minulla ei ole tarkkaa tietoa. Tapaus on sattunut eri paikkakunnalla enkä olen nähnyt muuta kuin sen muutoksen, mikä uhrissa on tapahtunut.
- 7+13=20
miten on kirjoitti:
Tuossa yllä on se juttu, josta minulla ei ole tarkkaa tietoa. Tapaus on sattunut eri paikkakunnalla enkä olen nähnyt muuta kuin sen muutoksen, mikä uhrissa on tapahtunut.
"Tuossa yllä on se juttu, josta minulla ei ole tarkkaa tietoa."
kannattais ehkä lukea laittamani linkit...oletko ihan varma tuosta, "Uhrin umpinarsistinen aviomies hommaili lähetteen sukulaisensa välityksellä. Sukulainen oli psykiatrinen sairaanhoitaja. "
Kun käytäntö on se että tarvitaan kolmen lääkärin lausunto ennenkuin ihminen voidaan määrätä tahdonvastaiseen hoitoon...
- 7+1=8
"Eikö tämän pitäisi tukea tuota hoitoalan ihmisen väitettä? "
Niin tässä ny yritetään kasvattaa narsistista niin mahtavaa persoonaa, että hän kykenee hommaamaan jonkun silmätikukseen ottamansa muuten täysin terveen henkilön tuosta vaan hoitoon...
Tuohon ei usko kukaan muu kuin narsisti itse...- miten on
Onneksi olet sitä mieltä, ettei se niin vaan onnistu. Ihan hyvä niin, jos ja kun onnistumiset ovat harvinaisia.
- 20+18=38
miten on kirjoitti:
Onneksi olet sitä mieltä, ettei se niin vaan onnistu. Ihan hyvä niin, jos ja kun onnistumiset ovat harvinaisia.
"Onneksi olet sitä mieltä, ettei se niin vaan onnistu."
Noh perustan kyllä mielipiteeni ihan koulussa opittuun tietoonkin...
tässä linkki milloin, mistä syistä kuin käytännöistä miten toimitaan jos ihminen joutuu tahdonvastaiseen hoitoon... tosiasiat on joskus tosiasioita...narsistillekkin...
"Päätös tahdonvastaiseen hoitoon määräämisestä perustuu lain mukaan näin ollen aina kolmen eri lääkärin näkemykseen hoitoon määräämisen tarpeellisuudesta."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00512
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1990/19901116...
niinikään tuosta lakiosiosta selviää ainakin se, että myös potilasta kuullaan hänen näkemyksensä huomioidaan... - 10+9=19
20+18=38 kirjoitti:
"Onneksi olet sitä mieltä, ettei se niin vaan onnistu."
Noh perustan kyllä mielipiteeni ihan koulussa opittuun tietoonkin...
tässä linkki milloin, mistä syistä kuin käytännöistä miten toimitaan jos ihminen joutuu tahdonvastaiseen hoitoon... tosiasiat on joskus tosiasioita...narsistillekkin...
"Päätös tahdonvastaiseen hoitoon määräämisestä perustuu lain mukaan näin ollen aina kolmen eri lääkärin näkemykseen hoitoon määräämisen tarpeellisuudesta."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00512
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1990/19901116...
niinikään tuosta lakiosiosta selviää ainakin se, että myös potilasta kuullaan hänen näkemyksensä huomioidaan..."jos ja kun onnistumiset ovat harvinaisia."
Ei ole mitään jossia...jos jotakuta joku läheinen pelottelee tuolla asialla...niin se ei ny niin vain ole mahdollista kenenkään yksittäisen ihmisen toimesta...
Eri asia on sitten...jos elää tuollaisessa suhteessa jossa mielenterveyttä jatkuvasti koetellaan....niin saattahan siinä käydä niinkin, että jonain päivänä uhri on oikeasti psykiatrisen hoidon tarpeessa...vaikka ei itse sitä ymmärtäisikään...ja joutua tahdonvastaiseen hoitoon...
mutta silloinkin tarvitaan tuo kolmen lääkärin arviointi ja lausunto hoidon tarpeellisuudesta ...mutta ennenkuin tuohon pistteeseen joutuu, kannattais miettiä onko suhde narsistiin sen arvoinen...
Mutta joo tulipahan taas paasattua olan takaa...mutta minua kauhistuttaa jo ajatustuskin, että jos joku narsisti saa puolisonsa pelkäämään ja uskomaan tuohon "homman sut hoitoon" ja sen avulla hallitsee häntä...
Että joskus on myös hyvä hankkia tietoa tuostakin asiasta...
- exex
Olipa yllätys että tuon lehtijutun mies oli persaukinen ja valtio maksoi hänen oikeudenkäyntikulunsa :D Aivan kuin ex täälläpäin. Taitaa olla aika moni näistä yhteiskunnan elättejä, jotka verorahoilla käypi käräjiä. Mikäs siinä kun veronmaksajat maksaa..
- suljetulta
Muistan erään narsistin joka oli niin paha suustaan että sai provosoitua vuosikausia työskennelleen hoitohenkilökunnan pahoinpitelemään itsensä niin, että muutama hammas sekä kylkiluita meni mäsäksi.
Tämäkään ei tietenkään ollut narsistin vika vaan hoitajat oli kuulemma väkivaltaisia skitsoja. Ei mikään huono idea...
Ihmisistä tulee seurassani raivohulluja, vaikka en edes tekisi mitään...Pieni loma lepositeissä tekisi osalle niistä varmasti vain ihan hyvää. :)- hyvää jatkoa
Varmasti on narsisteja valta-asemissa ja tekevät vaikka minkälaisia päätöksiä ihmisten pään menoksi. Eniten huolestuttaa lapset ja miten esim. aiheettomat huostaanotot vaikuttavat heidän koko elämäänsä, kyllä näillä narsisteilla voi olla suuri valta ja voivat pilata lastenkin koko loppuelämän. Typerykset vielä kumartavat ja tottelevat tällaisia narsisteja, hehän tekevät kuitenkin sen likaisen työn narsistien puolesta. Ei sitä tuhoa voi mikään enää korjata jos on oikein pahaksi tilanne päässyt, on vaan hyväksyttävä se pahuus maailmassa.
- 3+6=9
"Varmasti on narsisteja valta-asemissa ja tekevät vaikka minkälaisia päätöksiä ihmisten pään menoksi."
Kyllä varmaan onkin, mutta tässä oli kyse ns. psyk. pakkohoidosta...johon tarvitaan kolmen lääkärin lausunto...
ihan en usko että he kaikki ovat narsistin kanssa samassa juonessa ja passittavat täysin terveen ihmisen psykiatriseen hoitoon...olletikkin jos ns. potilaalla on läheisiä jotka välittävät ja hänen etuaan ajavat...siitäkin päätöksestä voi valittaa...jonka jälkeen tehdään uusi päätös hoidon tarpeellisuudesta ja sen taas tekee eri lääkärit...
en usko että kaikki lääkärit olisivat typeryksiä ja kumartelisivat narsisteja...
Laki se on narstillakin...ei ole syytä nostaa häntä jalustalle miksikään pelottavaksi mahti ihmiseksi jolle kukaan ei voi mitään...
huostaanottoihin en ny ota sen kummemmin kantaa...muuta kuin että usein toinen osapuoli on sitä mieltä että se tehdään väärin perustein, Mutta vanhemilla toki on tapaamis oikeutensa kuin myös huostaanottopäätöksiä voidaan purkaa...
mutta mitä narsiteihin tulee vanhempina niin he toki varmaan saavat myös aikaan melkoisia traumoja lapsissaan...onhan vanhemman narsistisuus nähty yhtenä "syynä" siihenkin että myös lapsesta tulee persoonallisuushäiriöinen...
täälläkin ollut siitä useita viestiketjuja, miltä lapsista on tuntunut ja monet katkaiseet välit aikuistuessaan vanhempaansa kokonaan...ja kuten tuossa korsi ketjussa, isän mitätöinti pilannut koko loppuelämän...niin ettei osaa aikuisenakaan tuntea iloa edes omasta menestyksestään/perheestään...
maailmassa on paljon pahaa, mutta aina jotain voi tehdäkkin...esim. huostaanottotapauksissa, lapset aikuistuvat, päättävät itse elämästään, on jälleen mahdollisuus luoda uudestaan lämpimät välit heihin...kuin myös heidän kauttaan tulevaan uuteen sukupolveen...
parempi myöhään kunnei milloinkaan...
pätee tähänkin asiaan jos ei katkeroidu ja lakkaa rakastamasta... - hyvää jatkoa
3+6=9 kirjoitti:
"Varmasti on narsisteja valta-asemissa ja tekevät vaikka minkälaisia päätöksiä ihmisten pään menoksi."
Kyllä varmaan onkin, mutta tässä oli kyse ns. psyk. pakkohoidosta...johon tarvitaan kolmen lääkärin lausunto...
ihan en usko että he kaikki ovat narsistin kanssa samassa juonessa ja passittavat täysin terveen ihmisen psykiatriseen hoitoon...olletikkin jos ns. potilaalla on läheisiä jotka välittävät ja hänen etuaan ajavat...siitäkin päätöksestä voi valittaa...jonka jälkeen tehdään uusi päätös hoidon tarpeellisuudesta ja sen taas tekee eri lääkärit...
en usko että kaikki lääkärit olisivat typeryksiä ja kumartelisivat narsisteja...
Laki se on narstillakin...ei ole syytä nostaa häntä jalustalle miksikään pelottavaksi mahti ihmiseksi jolle kukaan ei voi mitään...
huostaanottoihin en ny ota sen kummemmin kantaa...muuta kuin että usein toinen osapuoli on sitä mieltä että se tehdään väärin perustein, Mutta vanhemilla toki on tapaamis oikeutensa kuin myös huostaanottopäätöksiä voidaan purkaa...
mutta mitä narsiteihin tulee vanhempina niin he toki varmaan saavat myös aikaan melkoisia traumoja lapsissaan...onhan vanhemman narsistisuus nähty yhtenä "syynä" siihenkin että myös lapsesta tulee persoonallisuushäiriöinen...
täälläkin ollut siitä useita viestiketjuja, miltä lapsista on tuntunut ja monet katkaiseet välit aikuistuessaan vanhempaansa kokonaan...ja kuten tuossa korsi ketjussa, isän mitätöinti pilannut koko loppuelämän...niin ettei osaa aikuisenakaan tuntea iloa edes omasta menestyksestään/perheestään...
maailmassa on paljon pahaa, mutta aina jotain voi tehdäkkin...esim. huostaanottotapauksissa, lapset aikuistuvat, päättävät itse elämästään, on jälleen mahdollisuus luoda uudestaan lämpimät välit heihin...kuin myös heidän kauttaan tulevaan uuteen sukupolveen...
pätee tähänkin asiaan jos ei katkeroidu ja lakkaa rakastamasta...Taidat kyllä elää jossain ihme pilvilinnoissasi ja saathan sinä uskoa mitä haluat, ei se silti totuutta miksikään muuta. En minäkään olisi kaikkea uskonut ellen olisi omin silmin nähnyt ja omakohtaisesti kokenut. Ei sitä kuitenkaan enää miksikään voi muuttaa, ainoa keino on hyväksyä tapahtunut vaikka se kuinka olisi rikkonut myös lasten elämää ja tiedän että syviä haavoja on. Sinunlaisten ihmisten ymmärtämättömyys tuskin ainakaan helpottaa tilannetta, mutta kai sinuakin pitää ymmärtää ettet muuhun pysty.
- 8+13=21
hyvää jatkoa kirjoitti:
Taidat kyllä elää jossain ihme pilvilinnoissasi ja saathan sinä uskoa mitä haluat, ei se silti totuutta miksikään muuta. En minäkään olisi kaikkea uskonut ellen olisi omin silmin nähnyt ja omakohtaisesti kokenut. Ei sitä kuitenkaan enää miksikään voi muuttaa, ainoa keino on hyväksyä tapahtunut vaikka se kuinka olisi rikkonut myös lasten elämää ja tiedän että syviä haavoja on. Sinunlaisten ihmisten ymmärtämättömyys tuskin ainakaan helpottaa tilannetta, mutta kai sinuakin pitää ymmärtää ettet muuhun pysty.
"Ei sitä kuitenkaan enää miksikään voi muuttaa, ainoa keino on hyväksyä tapahtunut vaikka se kuinka olisi rikkonut myös lasten elämää ja tiedän että syviä haavoja on"
edelleen..."lapset aikuistuvat, päättävät itse elämästään, on jälleen mahdollisuus luoda uudestaan lämpimät välit heihin...kuin myös heidän kauttaan tulevaan uuteen sukupolveen..."
pätee tähänkin asiaan jos ei katkeroidu ja lakkaa rakastamasta..."
aina on toivoa...paremmasta huomisesta... - hyvää jatkoa
8+13=21 kirjoitti:
"Ei sitä kuitenkaan enää miksikään voi muuttaa, ainoa keino on hyväksyä tapahtunut vaikka se kuinka olisi rikkonut myös lasten elämää ja tiedän että syviä haavoja on"
edelleen..."lapset aikuistuvat, päättävät itse elämästään, on jälleen mahdollisuus luoda uudestaan lämpimät välit heihin...kuin myös heidän kauttaan tulevaan uuteen sukupolveen..."
pätee tähänkin asiaan jos ei katkeroidu ja lakkaa rakastamasta..."
aina on toivoa...paremmasta huomisesta...Et sinä silti voi mennyttä muuksi muuttaa vaan sinunkin tulee se hyväksyä ennemmin tai myöhemmin. Vain hyväksynnän kautta pääsee eteenpäin.
- 1+8=9
hyvää jatkoa kirjoitti:
Et sinä silti voi mennyttä muuksi muuttaa vaan sinunkin tulee se hyväksyä ennemmin tai myöhemmin. Vain hyväksynnän kautta pääsee eteenpäin.
Niin en tunne tarinaasi enkä siksi voi kovin siihen ottaa kantaa, eikä sinun ole tarpeen siitä täällä kertoakkaan...
mutta ei nämä huostaanottojututkaan ihan niin mene, että paha narsisti (=sosiaaliviranomainen) ykskaks päättää, että otetaanpa nuo lapset huostaan...
Myös tähän asiaan on olemassa laki, ja myös vanhemilla on oikeuksia huostaanotettuihin lapsiinsa nähden...taikka parempi tapa on ajatella, että lapsella on oikeus vanhempiinsa...
jonkin verran itsellänikin on omaakin kokemusta siltä osin, että myös minut ja veljeni on meinattu lapsena huostaanottaa...mutta äitini vetosi asiassa silloiseen presidenttiin Urho Kekkoseen...
Asia tuli tietooni vasta aikuisena kun siivoilimme äitini jäämistöä...ja presidentin kansliasta tullut vastaus kirje osui käteeni...pikkusen kurkkua kuristi...
no minuun kyllä kohdenttiin huostaanoton sijasta sitten ns. avohuollon tukitoimia. Pääsin joka kesä pelastakaa järjestön kautta maalle ns. kesäkotiin jossa vietin lähes kolme kukkautta, silloinen kesäloman pituus. Talvet asuin kodissani...
kuin myös sossu maksoi koulunkäyntini, vaatteeni yms. Silloinen keskikoulu ei ollut ilmaista, ja kuten tuossa laissa johon laitan linkin, sain myös 12 vuotiaana suht itsenäisesti päättää missä halun asua, kotonako, ongelmista huolimatta vaiko lastenkodissa...
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/kumotut/1983/19830683
sossu toimi ns. virkaholhoojanani, koska minulla oli vain yksi vanhempi, isä oli kuollut ja äidilläni oli päihde-ja mielenterveysongelmia...
niin vaikea sanoa, joskus aikuisena mietin olisiko minusta tullut toisenlainen jos minut olisi kokonaan huostaanotettu, mutta silloinen ratkaisu oli se. ja olen minä kiitollinenkin saamastani tuesta ja avusta...
äidilleni en enää aikuisena ollut katkera, ikä auttoi hyväksymään hänet sellaisena kuin hän oli...ja hänkin seestyi ja nautti mm. lastenlapsista, oli ehkä parempi mummona kuin äitinä, kun resuinen elämä oli takana...
tarkoitus vain sanoa edelleen, katkeruus ei auta, pidä yhteyttä lapsiisi, kerro ja osoita että välität, jonain päivänä he vielä palaavat luokseni...vanhempi oli sitten äiti tai isä on lapsille tärkeä vielä aikuisenakin... - hyvää jatkoa
1+8=9 kirjoitti:
Niin en tunne tarinaasi enkä siksi voi kovin siihen ottaa kantaa, eikä sinun ole tarpeen siitä täällä kertoakkaan...
mutta ei nämä huostaanottojututkaan ihan niin mene, että paha narsisti (=sosiaaliviranomainen) ykskaks päättää, että otetaanpa nuo lapset huostaan...
Myös tähän asiaan on olemassa laki, ja myös vanhemilla on oikeuksia huostaanotettuihin lapsiinsa nähden...taikka parempi tapa on ajatella, että lapsella on oikeus vanhempiinsa...
jonkin verran itsellänikin on omaakin kokemusta siltä osin, että myös minut ja veljeni on meinattu lapsena huostaanottaa...mutta äitini vetosi asiassa silloiseen presidenttiin Urho Kekkoseen...
Asia tuli tietooni vasta aikuisena kun siivoilimme äitini jäämistöä...ja presidentin kansliasta tullut vastaus kirje osui käteeni...pikkusen kurkkua kuristi...
no minuun kyllä kohdenttiin huostaanoton sijasta sitten ns. avohuollon tukitoimia. Pääsin joka kesä pelastakaa järjestön kautta maalle ns. kesäkotiin jossa vietin lähes kolme kukkautta, silloinen kesäloman pituus. Talvet asuin kodissani...
kuin myös sossu maksoi koulunkäyntini, vaatteeni yms. Silloinen keskikoulu ei ollut ilmaista, ja kuten tuossa laissa johon laitan linkin, sain myös 12 vuotiaana suht itsenäisesti päättää missä halun asua, kotonako, ongelmista huolimatta vaiko lastenkodissa...
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/kumotut/1983/19830683
sossu toimi ns. virkaholhoojanani, koska minulla oli vain yksi vanhempi, isä oli kuollut ja äidilläni oli päihde-ja mielenterveysongelmia...
niin vaikea sanoa, joskus aikuisena mietin olisiko minusta tullut toisenlainen jos minut olisi kokonaan huostaanotettu, mutta silloinen ratkaisu oli se. ja olen minä kiitollinenkin saamastani tuesta ja avusta...
äidilleni en enää aikuisena ollut katkera, ikä auttoi hyväksymään hänet sellaisena kuin hän oli...ja hänkin seestyi ja nautti mm. lastenlapsista, oli ehkä parempi mummona kuin äitinä, kun resuinen elämä oli takana...
tarkoitus vain sanoa edelleen, katkeruus ei auta, pidä yhteyttä lapsiisi, kerro ja osoita että välität, jonain päivänä he vielä palaavat luokseni...vanhempi oli sitten äiti tai isä on lapsille tärkeä vielä aikuisenakin...Ihan turhaan mulle hoet lakipykäliäs, ei sitä mitään miksikään muuta. Et todellakaan tiedä minusta yhtikäs mitään eikä se mitään auttaisi vaikka täällä kirjoittelisinkin sillä olet jo oman todellisuutesi luonut ja ehkä jonain päivänä heräät ja tajuat. En minä ole katkera enkä ymmärrä miksi siitä koko ajan jankutetaan kun tiedän ettei asioita voi muuksi muuttaa vaan menetys on menetys ja koko elämäni on ollut luopumista täynnä, joten siitä on mulle ihan turha alkaa opettaa. Ei tämä elämä kaikille herkkua ole ja monet viattomat joutuvat kärsimään mutta minkäs sille voi. Useinkaan ei voi mitään, se on vaan kylmä fakta. Olen tajunnut tämän jo aikoja sitten joten tervetuloa todellisuuteen, vaikka tuskin kykenet sitä täysin näkemäänkään vielä aikoihin. Jokaisella on oikeus uskoa mitä haluaa ja useinkaan en viitsi ottaa kantaa asioihin juuri sen takia etten häiritsisi kenenkään rauhaa. Luultavasti tämäkin sepustus menee harakoille, mutta ei sillä ole väliä, kunhan tässä aikani kuluksi kirjoitin.
- 8+5=13
hyvää jatkoa kirjoitti:
Ihan turhaan mulle hoet lakipykäliäs, ei sitä mitään miksikään muuta. Et todellakaan tiedä minusta yhtikäs mitään eikä se mitään auttaisi vaikka täällä kirjoittelisinkin sillä olet jo oman todellisuutesi luonut ja ehkä jonain päivänä heräät ja tajuat. En minä ole katkera enkä ymmärrä miksi siitä koko ajan jankutetaan kun tiedän ettei asioita voi muuksi muuttaa vaan menetys on menetys ja koko elämäni on ollut luopumista täynnä, joten siitä on mulle ihan turha alkaa opettaa. Ei tämä elämä kaikille herkkua ole ja monet viattomat joutuvat kärsimään mutta minkäs sille voi. Useinkaan ei voi mitään, se on vaan kylmä fakta. Olen tajunnut tämän jo aikoja sitten joten tervetuloa todellisuuteen, vaikka tuskin kykenet sitä täysin näkemäänkään vielä aikoihin. Jokaisella on oikeus uskoa mitä haluaa ja useinkaan en viitsi ottaa kantaa asioihin juuri sen takia etten häiritsisi kenenkään rauhaa. Luultavasti tämäkin sepustus menee harakoille, mutta ei sillä ole väliä, kunhan tässä aikani kuluksi kirjoitin.
niin edelleen...
"pidä yhteyttä lapsiisi, kerro ja osoita että välität, jonain päivänä he vielä palaavat luokseni...vanhempi oli sitten äiti tai isä on lapsille tärkeä vielä aikuisenakin.."
lapsesi ovat edelleen olemassa, he ovat sinun lapsiasi ja olet heidän vanhempansa...elämäsi loppuun asti...
On tosia asia sekin... - hyvää jatkoa
8+5=13 kirjoitti:
niin edelleen...
"pidä yhteyttä lapsiisi, kerro ja osoita että välität, jonain päivänä he vielä palaavat luokseni...vanhempi oli sitten äiti tai isä on lapsille tärkeä vielä aikuisenakin.."
lapsesi ovat edelleen olemassa, he ovat sinun lapsiasi ja olet heidän vanhempansa...elämäsi loppuun asti...
On tosia asia sekin...edelleen..
Tässä ei ollut kyse minusta tai minun lapsistani joten dream on.. - 17+14=31
8+5=13 kirjoitti:
niin edelleen...
On tosia asia sekin..."menetys on menetys ja koko elämäni on ollut luopumista täynnä, "
Niin lisään vielä, ajatteleppa jos olisit menettänyt lapsesi kuoleman kautta...silloin menetys olisi lopullinen.
et saisi enää tilaisuutta tavata heitä, kertoa ikävästäsi, ja osoittaa miten rakastat heitä...iloita heidän kasvustaan ja kehityksestään, odottaa ja iloita siitä kun he jonain päivänä kasvavat aikuisiksi ja voitte jälleen nauttia vapaasti toistenne seurasta...
että toivoa on paremmasta huomisesta kuitenkin... - hahaa:
hyvää jatkoa kirjoitti:
edelleen..
Tässä ei ollut kyse minusta tai minun lapsistani joten dream on..sut on tunnistettu!
- hyvää jatkoa
17+14=31 kirjoitti:
"menetys on menetys ja koko elämäni on ollut luopumista täynnä, "
Niin lisään vielä, ajatteleppa jos olisit menettänyt lapsesi kuoleman kautta...silloin menetys olisi lopullinen.
et saisi enää tilaisuutta tavata heitä, kertoa ikävästäsi, ja osoittaa miten rakastat heitä...iloita heidän kasvustaan ja kehityksestään, odottaa ja iloita siitä kun he jonain päivänä kasvavat aikuisiksi ja voitte jälleen nauttia vapaasti toistenne seurasta...
että toivoa on paremmasta huomisesta kuitenkin...Miksi mun pitäisi ajatella sellaista? Varmaan se on pahinta mitä ihmiselle voi sattua tai ainakin yksi pahimmista. Se ei kuitenkaan ole kohdalleni sattunut, joten en edes osaa kuvitella millaista se olisi enkä kuvittelekaan osaavani.
Tietysti on toivoa mutta se ei edelleenkään muuta tapahtunutta miksikään. - 18+16=34
hyvää jatkoa kirjoitti:
edelleen..
Tässä ei ollut kyse minusta tai minun lapsistani joten dream on.."Tässä ei ollut kyse minusta tai minun lapsistani joten dream on.."
Ai tässä olikin kyse jonkun toisen tarinasta, mutta siltikin voit valaa uskoa ja toivoa myös häneen, jonka puolesta kirjoitat...,
"pidä yhteyttä lapsiisi, kerro ja osoita että välität, jonain päivänä he vielä palaavat luokseni...vanhempi oli sitten äiti tai isä on lapsille tärkeä vielä aikuisenakin... "
tuo sopii kaikille ns. etävanhemmille...myös avioeron myötä saattaa toisen vanhemman yhteydenpito katketa lapsiin kokonaan...ja kukas siitä kärsii eniten, kuin lapset... - 17+6=23
hyvää jatkoa kirjoitti:
Miksi mun pitäisi ajatella sellaista? Varmaan se on pahinta mitä ihmiselle voi sattua tai ainakin yksi pahimmista. Se ei kuitenkaan ole kohdalleni sattunut, joten en edes osaa kuvitella millaista se olisi enkä kuvittelekaan osaavani.
Tietysti on toivoa mutta se ei edelleenkään muuta tapahtunutta miksikään."Miksi mun pitäisi ajatella sellaista?"
noh, joskus se auttaa suhteuttamaan asiaa/menetyksiä......
Itselläni oli nuorena näkyvillä lause..."itkin koska minulla ei ollut kenkiä, kunnes näin hänet jolla ei ollut jalkoja"...
mutta joo, menin pikkusen sekaisin tuossa, kun ymmärsin ettei kyse ole sinusta ja sinun lapsistasi...ettet sitten itse olekkaan menettänyt lapsiasi... - hyvää jatkoa
17+6=23 kirjoitti:
"Miksi mun pitäisi ajatella sellaista?"
noh, joskus se auttaa suhteuttamaan asiaa/menetyksiä......
Itselläni oli nuorena näkyvillä lause..."itkin koska minulla ei ollut kenkiä, kunnes näin hänet jolla ei ollut jalkoja"...
mutta joo, menin pikkusen sekaisin tuossa, kun ymmärsin ettei kyse ole sinusta ja sinun lapsistasi...ettet sitten itse olekkaan menettänyt lapsiasi...Eihän se muuta sitä omaa menetystä miksikään vaikka joku toinen olisi menettänyt vielä enemmän, että siinä mielessä en ole koskaan ymmärtänyt tuollaisia kehoituksia. Lähinnä ne kuulostavat vain totuudenpakoilulta, että saisi vain nopeasti sivuutettua vaikean asian jota ei halua ajatella. Eikä siinä ole mitään väärää jos ei osaa samaistua toisen kokemuksiin, jos ei ole itse kokenut samaa tai vastaavaa. Tietysti toiselle voi pienikin menetys olla suuri joten siinä sitä mittasuhdetta..
Minähän sanoin etten aio täällä kertoa asioistani sen enempää koska siitä ei olisi todennäköisesti mitään hyötyä kenellekään. Jos haluaisin purkaa kokemuksiani, menisin luultavasti jollekin toiselle palstalle, kun tämä tuntuu olevan enemmänkin sellainen yleinen filosofointipalsta, toki oma paikkansa tälläkin varmasti.
En silti ollenkaan usko etteikö niitä vallan väärinkäytöksiä tapahtuisi myös huostaanottojen osalta, sen verran olen kyllä silmiä auki pitänyt. Tämä alkuperäinen aihe nyt taisi kuitenkin jo hautautua jonnekin ja kohta keksitään taas uutta ja jännempää avausta :) - 5+11=16
hyvää jatkoa kirjoitti:
Eihän se muuta sitä omaa menetystä miksikään vaikka joku toinen olisi menettänyt vielä enemmän, että siinä mielessä en ole koskaan ymmärtänyt tuollaisia kehoituksia. Lähinnä ne kuulostavat vain totuudenpakoilulta, että saisi vain nopeasti sivuutettua vaikean asian jota ei halua ajatella. Eikä siinä ole mitään väärää jos ei osaa samaistua toisen kokemuksiin, jos ei ole itse kokenut samaa tai vastaavaa. Tietysti toiselle voi pienikin menetys olla suuri joten siinä sitä mittasuhdetta..
Minähän sanoin etten aio täällä kertoa asioistani sen enempää koska siitä ei olisi todennäköisesti mitään hyötyä kenellekään. Jos haluaisin purkaa kokemuksiani, menisin luultavasti jollekin toiselle palstalle, kun tämä tuntuu olevan enemmänkin sellainen yleinen filosofointipalsta, toki oma paikkansa tälläkin varmasti.
En silti ollenkaan usko etteikö niitä vallan väärinkäytöksiä tapahtuisi myös huostaanottojen osalta, sen verran olen kyllä silmiä auki pitänyt. Tämä alkuperäinen aihe nyt taisi kuitenkin jo hautautua jonnekin ja kohta keksitään taas uutta ja jännempää avausta :)"En silti ollenkaan usko etteikö niitä vallan väärinkäytöksiä tapahtuisi myös huostaanottojen osalta, sen verran olen kyllä silmiä auki pitänyt"
niin jos ny oikein olen ymmärtänyt, et ole menettänytkään lapsiasi, että siltä osin asiasi ovat hyvin...halusit vain tuoda tämänkin asian esiin...
mutta sen verran haluan kommentoida, ettei noita huostaanottoja sentäs voi laittaa ilman omakohtaista kokemustakaan aiheesta kenenkään narsistin piikkiin...kun huostaanottoja tekee sosiaaliviranomaiset, ja jos ei edes tunne ihmistä, ei voi tietää kuka on narsisti ja kuka ei...
että vallan väärikäyttöä harrastavat ihan muutkin ihmiset/viranomaiset...ei kaikki ole narsisteja...sen paremmin kuin normi kusipäätkään...
mutta hyvä aihe sinällään tämäkin...tuli tuohon pakkohoito keskustelun päätteeksi...
ja edelleen olen sitä mieltä ettei narsisti voi yksin hommata ketään tervettä ihmistä hotoon, kuin ei narsisti myöskään voi huostaanottaa toisten lapsia tuosta noin vaan...
narsisti on ihminen siinä kuin muutkin. laki ja rajat löytyy hänellekkin. Ei hän ole mikään satujen paha susi joka tulee ja syö suihinsa pahaa aavistamattomat viattomat ihmiset ja jopa heidän lapsensa...vaikka itse saattaa kuvitellakin olevansa joku maailman valtias... - hyvää jatkoa
5+11=16 kirjoitti:
"En silti ollenkaan usko etteikö niitä vallan väärinkäytöksiä tapahtuisi myös huostaanottojen osalta, sen verran olen kyllä silmiä auki pitänyt"
niin jos ny oikein olen ymmärtänyt, et ole menettänytkään lapsiasi, että siltä osin asiasi ovat hyvin...halusit vain tuoda tämänkin asian esiin...
mutta sen verran haluan kommentoida, ettei noita huostaanottoja sentäs voi laittaa ilman omakohtaista kokemustakaan aiheesta kenenkään narsistin piikkiin...kun huostaanottoja tekee sosiaaliviranomaiset, ja jos ei edes tunne ihmistä, ei voi tietää kuka on narsisti ja kuka ei...
että vallan väärikäyttöä harrastavat ihan muutkin ihmiset/viranomaiset...ei kaikki ole narsisteja...sen paremmin kuin normi kusipäätkään...
mutta hyvä aihe sinällään tämäkin...tuli tuohon pakkohoito keskustelun päätteeksi...
ja edelleen olen sitä mieltä ettei narsisti voi yksin hommata ketään tervettä ihmistä hotoon, kuin ei narsisti myöskään voi huostaanottaa toisten lapsia tuosta noin vaan...
narsisti on ihminen siinä kuin muutkin. laki ja rajat löytyy hänellekkin. Ei hän ole mikään satujen paha susi joka tulee ja syö suihinsa pahaa aavistamattomat viattomat ihmiset ja jopa heidän lapsensa...vaikka itse saattaa kuvitellakin olevansa joku maailman valtias...Ei tietenkään narsisti YKSIN tee mitään, hänellähän on aina se uskollinen hovilauma ympärillä toteuttamassa niitä päätöksiä. Ellei narsisti satu ihan johtoportaassa asti olemaan niin yleensä hän kuitenkin pyrkii jonkunlaiseen vaikutusvaltaiseen asemaan ja saattaa tehdä niitä myyräntöitään ihan huomaamatta.
Oletkohan ollenkaan tietoinen mitä esim. tuolla nut -palstalla on kirjoitettu? Varmaan muillakin foorumeilla, mutta tämä foorumi on vähän harhaanjohtava kun täällä ei juurikaan niitä uhrien todellisia kertomuksia tunnu olevan. Ehkä pieni osa on, mutta suurin osa provoja ja keksittyjä tarinoita. Tuli vaan mieleen noista sun teksteistäsi ettei sulla taida olla hajuakaan siitä todellisuudesta mitä monet uhrit ovat joutuneet kokemaan. Tai sitten säkin olet vaan provo.
Tää palsta alkaakin kyllä yhä enemmän muistuttamaan jotain mummojen ompelukerhoa, mutta kuten sanottu, on tälläkin paikkansa. - 9+13=22
hyvää jatkoa kirjoitti:
Ei tietenkään narsisti YKSIN tee mitään, hänellähän on aina se uskollinen hovilauma ympärillä toteuttamassa niitä päätöksiä. Ellei narsisti satu ihan johtoportaassa asti olemaan niin yleensä hän kuitenkin pyrkii jonkunlaiseen vaikutusvaltaiseen asemaan ja saattaa tehdä niitä myyräntöitään ihan huomaamatta.
Oletkohan ollenkaan tietoinen mitä esim. tuolla nut -palstalla on kirjoitettu? Varmaan muillakin foorumeilla, mutta tämä foorumi on vähän harhaanjohtava kun täällä ei juurikaan niitä uhrien todellisia kertomuksia tunnu olevan. Ehkä pieni osa on, mutta suurin osa provoja ja keksittyjä tarinoita. Tuli vaan mieleen noista sun teksteistäsi ettei sulla taida olla hajuakaan siitä todellisuudesta mitä monet uhrit ovat joutuneet kokemaan. Tai sitten säkin olet vaan provo.
Tää palsta alkaakin kyllä yhä enemmän muistuttamaan jotain mummojen ompelukerhoa, mutta kuten sanottu, on tälläkin paikkansa."Oletkohan ollenkaan tietoinen mitä esim. tuolla nut -palstalla on kirjoitettu?"
en ole tietoinen jos tarkoitat ns. uhrien omia kokemuksia, toki narsismista kirjoitetun virallisen tiedon olen sieltä lukenut...
uskon kyllä että monilla on rankkojakin kokemuksia jos suhde sisältänyt paljon fyysistäkin väkivaltaa henkisen kivun lisäksi ja omantunnonarvo on riistetty kokonaan...
mutta ei kai ole kuitenkaan tarkoitus uhrien keskuudessakaan kilpailla siitä, kuka, kenen kärsimykset ovat mittavimpia...kukin tuntee/kokee asiat omalla laillaan...
mitä tulee narsiteihin, on varmaan heitä ihan johtoportaissakin asti...mutta samoin heissä on suht tavallisia pulliaisia, joiden elämä ei ole sen kummempaa kuin tavistenkaan...
vaikka hekin kehittelevät niitä mielikuvituksellisia tarinoitaan loistavasta menetyksestä ja kuvitellusta vallasta...sitä en ihan tiedä, uskovatko he itse niihin...
Siitä kyllä olen samaa mieltä että mittavaa vahinkoa he saavat aikaan lähimmäisilleen...eikä ihme jos joku itsekin luulee mielenterveytensä järkkyvän ja moni tarvitseekin terapiaa...
minun kokemustani lievittää se, ettemme sentäs asuneet yhdessä, että siltä osin säilytin itsenäisen elämäni koko suhteen ajan...pahempi tilanne lie heillä jotka ovat menettäneet kaiken...
Ilmeisesti sinäkin sitte, olet isompiakin menetyksiä kokenut, kun kerran siellä nut:ssakin käyt keskustelemassa, ei käy kateeksi...vaikka lasten huostaanotto ei sinua henk. koht. koskettanutkaan... hyvää jatkoa kirjoitti:
Ei tietenkään narsisti YKSIN tee mitään, hänellähän on aina se uskollinen hovilauma ympärillä toteuttamassa niitä päätöksiä. Ellei narsisti satu ihan johtoportaassa asti olemaan niin yleensä hän kuitenkin pyrkii jonkunlaiseen vaikutusvaltaiseen asemaan ja saattaa tehdä niitä myyräntöitään ihan huomaamatta.
Tää palsta alkaakin kyllä yhä enemmän muistuttamaan jotain mummojen ompelukerhoa, mutta kuten sanottu, on tälläkin paikkansa.On totta että tämä palsta on erilainen. Osasyynä tuohon omakohtaisiin kokemuksiin tai niiden vähyyteen liittynee palstan julkisuus ja sitten erilaiset kiusaajat kimpussa. Kokemuksista kyllä puhutaan, mutta ei niin suoraan kuin esim NU:ssa. Ja sanotaanko nyt näin; joskus voi olla hyvä ettei kielenkäyttä ole niin raadollista kuin suljetuissa se on.
Mummokerhosta olen kyllä eri mieltä. Palstalla on eriaktiivitasolla olevia kirjoittajia, jokaisella jotain annettavaa.
*en ole mummo. enkä jumala*ta ainakaan ompele*- 17+15=32
hahaa: kirjoitti:
sut on tunnistettu!
"sut on tunnistettu! "
http://www.youtube.com/watch?v=H10j9R5Qdzc - hyvää jatkoa
9+13=22 kirjoitti:
"Oletkohan ollenkaan tietoinen mitä esim. tuolla nut -palstalla on kirjoitettu?"
en ole tietoinen jos tarkoitat ns. uhrien omia kokemuksia, toki narsismista kirjoitetun virallisen tiedon olen sieltä lukenut...
uskon kyllä että monilla on rankkojakin kokemuksia jos suhde sisältänyt paljon fyysistäkin väkivaltaa henkisen kivun lisäksi ja omantunnonarvo on riistetty kokonaan...
mutta ei kai ole kuitenkaan tarkoitus uhrien keskuudessakaan kilpailla siitä, kuka, kenen kärsimykset ovat mittavimpia...kukin tuntee/kokee asiat omalla laillaan...
mitä tulee narsiteihin, on varmaan heitä ihan johtoportaissakin asti...mutta samoin heissä on suht tavallisia pulliaisia, joiden elämä ei ole sen kummempaa kuin tavistenkaan...
vaikka hekin kehittelevät niitä mielikuvituksellisia tarinoitaan loistavasta menetyksestä ja kuvitellusta vallasta...sitä en ihan tiedä, uskovatko he itse niihin...
Siitä kyllä olen samaa mieltä että mittavaa vahinkoa he saavat aikaan lähimmäisilleen...eikä ihme jos joku itsekin luulee mielenterveytensä järkkyvän ja moni tarvitseekin terapiaa...
minun kokemustani lievittää se, ettemme sentäs asuneet yhdessä, että siltä osin säilytin itsenäisen elämäni koko suhteen ajan...pahempi tilanne lie heillä jotka ovat menettäneet kaiken...
Ilmeisesti sinäkin sitte, olet isompiakin menetyksiä kokenut, kun kerran siellä nut:ssakin käyt keskustelemassa, ei käy kateeksi...vaikka lasten huostaanotto ei sinua henk. koht. koskettanutkaan...Olen tämän aiemminkin todennut ja totean nytkin. Tämä palsta ei ole uskottava enkä aio tänne enempää itsestäni kirjoitella ennenkuin taso nousee. Anteeksi nyt vain jos jälleen kerran loukkasin, mutta tätä mieltä olen. Sitäpaitsi loukkaantujat saisivat myös joskus mennä itseensä, koska se on suorastaan sairasta vetää jatkuvasti niitä herneitä nenäänsä. Jos mun suoria puheita ei kestetä, niin annan olla.
Narsistit kuulemma myyvät siankin säkissä viattomille uhreille, ja pakko on ostaa. Katalia ketkuja ovat narsistit.
Harhaoppejakin opettavat, ja pakko on oppia.
Pakko on sietää, kun ei niille narsisteille mitään voi.
Pakkoväkisin myi narsisti-autokauppias minulle kerran ylihintaan alikuntoisen autonrähjän, sillä sitten ajelin korjaamolta toiselle.
*täällä jossain, pakkohoitoa odottamassa* ;DD- 4+11=15
"Pakko on sietää, kun ei niille narsisteille mitään voi. "
Niin minäkin prrrkele oikein innostuin puhkumaan että ei helvata...
ei ne narsistit ny niin ylivertaisia sentäs ole...
muuta kuin omissa kuvitelmissaan, jotka taas uskoo ken tahtoo...
pakko ei ole uskoa jos ei taho... 4+11=15 kirjoitti:
"Pakko on sietää, kun ei niille narsisteille mitään voi. "
Niin minäkin prrrkele oikein innostuin puhkumaan että ei helvata...
ei ne narsistit ny niin ylivertaisia sentäs ole...
muuta kuin omissa kuvitelmissaan, jotka taas uskoo ken tahtoo...
pakko ei ole uskoa jos ei taho...:)
- miten on
Täsmennänpä vielä tätä kohtaa aloituksessa:
"Lähipiirissäni on useampikin narsisti ja niin kauan kuin muistan, heillä on ollut tapana uhkailla läheisiään mielisairaalaan pistättämisellä."
Kun olin lapsi, äitini uhkaili minua ja sisaruksiani kasvatuslaitokseen toimittamisella ja nyt kun olemme aikuisia, hän näkee muissa ihmisissä merkkejä mielenterveyden ongelmista aina kun on itse masentunut. Muutenkin meillä päin on harrastettu paljon kaikenlaista hulluksi haukkumista ja leimaamista, vaikka loppujen lopuksi mielenterveyden ongelmia on esiintynyt suvussamme aika vähän ja itsemurhiakin on ollut vain yksi. Jostain kumman syystä meille vaan on kasautunut paljon narsismia. - Toisaalla aina
En jaksa lukea, kun asia on akuutti.
Kyllä!!!!
Narsisti on erittäin halukas pistämään kumppaninsa pakkohoitoon!!!!!!
Kyllä hän homman "hallitsee"! Pakkohoitoon laiton syyksi käy vaikkapa yllättävä sukulaisten vierailu ja siinä samassa se että pitää todistaa kaiken näkyvän (koti sekaisin, asiat hoitamatta) olevan pakkohoitoon yritetyn syytä. No, eihän sinne ketä vaan oteta:-D ei ainakaan narskuja! Nyrjähtikö niskasi?- miten on
Tulipa mieleen tuosta "koti sekaisin" -jutusta, että se on varmaankin tavallisin "mielenterveysongelmien merkki", johon sukuni narsistit kiinnittävät huomiota. Heidän omat kotinsa ovat yleensä erittäin siistit, joten toinen ihminen on "sairas" heti kun lattialta löytyy pölyhiukkanenkin. Toinen tärkeä "hulluuden merkki" on sitten "eristäytyminen". Jos narsistille yrittää kääntää selkänsä, saa heti kuulla olevansa "eristäytynyt".
miten on kirjoitti:
Tulipa mieleen tuosta "koti sekaisin" -jutusta, että se on varmaankin tavallisin "mielenterveysongelmien merkki", johon sukuni narsistit kiinnittävät huomiota. Heidän omat kotinsa ovat yleensä erittäin siistit, joten toinen ihminen on "sairas" heti kun lattialta löytyy pölyhiukkanenkin. Toinen tärkeä "hulluuden merkki" on sitten "eristäytyminen". Jos narsistille yrittää kääntää selkänsä, saa heti kuulla olevansa "eristäytynyt".
Ihan kevenyksenä mutta jotta useimmat meistä voisivat huokaista helpotuksesta: onneksi on erittäin terveellistä jos koti on ainakin ajoittain sekaisn ja haluaa myös eristäytyä.
- Kukamitähäh!
Narskullani on pakkomielle kaiken kattavaan kaaokseen. Myös kodin on oltava kaaottinen, muutoinhan joku voisi luulla toista osapuolta (asukasta) normaaliksi.
Ja jos koti on hetkenkin siisti, niin taas ollaan kumppania kärräämässä pakkohoitoon mm. "sairaalloisen hygieenisyyden" vuoksi.
Mutta eihän hän koskaan ole kieltänyt siivoamasta! Eipä ei tietenkää!
Kuulostaako tutulta?
- 16+9=25
"Narsisti on erittäin halukas pistämään kumppaninsa pakkohoitoon!!!!!!
Kyllä hän homman "hallitsee"!"
"olevan pakkohoitoon yritetyn syytä."
niin edelleen, yritys ei sama kuin onnistunut tulos, uhata/ haluta/yrittää/ meinata ei ole sama asia kuin mitä oikeasti tapahtuu... Ketjussa oli aihetta sivuavaa muutakin. Pakkohoidosta en tiedä, mutta epäoikeudenmukaisuutta on monenlaista.
Elämä ei aina todellakaan ole reilua.
Mielenterveyden horjuminen (sisältäen mt-ongelmat, kyvyttömyyden hoitaa työtä, itseä tai omaisia, riippuvuudet, psykosomaattiset oireet jne) on eräs käytetyimpiä keinoja käydä henkistä sotaa ajettaessa omaa tai yhteisön etua.
Sitä harrastavat erotilanteessa puolisot (huoltajuustilanne mm). Sukulais- ja omaisuuskiistoissa (virkaholhousasiat). Eristäminen yhteisöistä (koulut, piirit, järjestöt, ryhmittymät). Eristäminen, siirtäminen tai irtisanominen työtehtävistä. Ynnä muuta.
Valitettavasti näitä tapahtuu oikeasti. Eduntavoittelijan ei tarvitse olla edes narsisti, mitä sillä nyt täällä yleensä tarkoitetaan. Eduntavoittelijalla voi olla suorassa hyödyssä, välillisesti tai "yhteisuskossa" todellakin kuvitella saavuttavansa jotakin. Osa näistä rikollisista tietää jopa toimivansa väärin, mutta kaikin keinoin selittävät tilannetta omaksi eduksi, toisen päälle. Ihminen voi olla hirveä peto mihin kaikkeen on valmis menemään saadakseen jonkun näyttämään syntipukilta. Ja mikäs sen näppärempää, kuin käyttää aseena mielenterveys- tai niihin verrattavia ongelmia.
Mielestäni kaikkea pahuutta ei voi hyväksyä maailmassa. Se mitä on tapahtunut, ei voi juuri muuttaa, suhtautumistapaa ehkä. Mutta miten sen pahan saisi pysäytettyä ennakkoon, ettei näitä törkeitä vääryyksiä (useammat ihmiset vaikenevat koska asiat ovat todella vaikeita tai oikea henkilö ei saa ääntä kuuluville) syntyisi?- miten on
Olet oikeassa. Tässäkin on kyse loppujen lopuksi vain vallasta. Se on sitten tuhannen taalan kysymys, miten paha saataisiin pysäytettyä ajoissa.
Kanssakäyminen narsistin kanssa on yleensä pelkkää kilpailua. Narsistilla on kova tarve olla paras kaikessa ja jos joku muukin haluaa olla paras, tappelu asemasta paskakasan päällä on kiivasta. Pahimmat ongelmat syntyvät siitä, jos joku asettuu narsistin pyrkimysten tielle, tai jos narsisti pyrkii kateellisena estämään jonkun toisen henkilön pyrkimykset. Ongelmien estäminen ennakkoon on siis kovin vaikeaa. Mieleeni tulevat vain taistelu, pako ja alistuminen. - 9+10=19
miten on kirjoitti:
Olet oikeassa. Tässäkin on kyse loppujen lopuksi vain vallasta. Se on sitten tuhannen taalan kysymys, miten paha saataisiin pysäytettyä ajoissa.
Kanssakäyminen narsistin kanssa on yleensä pelkkää kilpailua. Narsistilla on kova tarve olla paras kaikessa ja jos joku muukin haluaa olla paras, tappelu asemasta paskakasan päällä on kiivasta. Pahimmat ongelmat syntyvät siitä, jos joku asettuu narsistin pyrkimysten tielle, tai jos narsisti pyrkii kateellisena estämään jonkun toisen henkilön pyrkimykset. Ongelmien estäminen ennakkoon on siis kovin vaikeaa. Mieleeni tulevat vain taistelu, pako ja alistuminen."tappelu asemasta paskakasan päällä on kiivasta"
niin ja surulliselta tuntuu sekin jos narsistin uhritkin alkavat kilpailemaan siitä kenen kärsimys on/on ollut suurin...ajatus tuli tuosta allaolevasta teksistä jolla joku vastasi komenttiini...
"Tuli vaan mieleen noista sun teksteistäsi ettei sulla taida olla hajuakaan siitä todellisuudesta mitä monet uhrit ovat joutuneet kokemaan"
niin, mene ja tiedä, kuka kenenkäkin elämän kokemukset ja kivun määrän sitten tietävät ja osaavat arvioida sen voimakkuutta... - miten on
Tuli mieleen, että löysin joskus jostain sellaisen viisauden, että riitelyssä on kyse aina vihasta sitä kohtaan, mihin toinen ihminen PYRKII.
9+10=19 kirjoitti:
"tappelu asemasta paskakasan päällä on kiivasta"
niin ja surulliselta tuntuu sekin jos narsistin uhritkin alkavat kilpailemaan siitä kenen kärsimys on/on ollut suurin...ajatus tuli tuosta allaolevasta teksistä jolla joku vastasi komenttiini...
"Tuli vaan mieleen noista sun teksteistäsi ettei sulla taida olla hajuakaan siitä todellisuudesta mitä monet uhrit ovat joutuneet kokemaan"
niin, mene ja tiedä, kuka kenenkäkin elämän kokemukset ja kivun määrän sitten tietävät ja osaavat arvioida sen voimakkuutta...Mie luulisin että kysymyksessä on ennenkaikkea tunnepalsta. Tunteet vaihtelevat ja pyörittävät meitä ylä- ja alamäessä sekä sivupoluillakin. Vaikutamme tunteettomille ja paskiaisillekin jos emme osaa ottaa toisen kokemuksia, tuntemuksia huomioon. Ja samoin toisinpäin.
Peruslähtökohtana on ihmisyys. Ja se inhimillisyys, mikä siihen sisältyy. Hyvinä ja huonoina hetkinä.
*valmistaa koko porukalle iltakaakaot ja lukee iltasaduksi Harry Potterin Viisasten kiveä*miten on kirjoitti:
Tuli mieleen, että löysin joskus jostain sellaisen viisauden, että riitelyssä on kyse aina vihasta sitä kohtaan, mihin toinen ihminen PYRKII.
Kompsaan. Omalla kohdallani. Mutta tuotakin asetelmaa voi oppia itse muuttamaan.
- 18+16=34
miten on kirjoitti:
"mihin toinen ihminen PYRKII. "
niin onhan tuossa logiikkansa, mutta mihinkäs tällä palstalla pyritään, kunhan keskustellaan, vaihdetaan mielipiteitä, ajatuksia milloin ny mistäkin vaikka narsismi taustalla onkin...
itse ainakin kirjoittelen enimmäkseen itseäni varten, jotenkin ne omat ajatukset vaan selkiintyy, joku kommentoi jos kommentoi, keskustelu jatkuu tai tyrehtyy... - miten on
18+16=34 kirjoitti:
"mihin toinen ihminen PYRKII. "
niin onhan tuossa logiikkansa, mutta mihinkäs tällä palstalla pyritään, kunhan keskustellaan, vaihdetaan mielipiteitä, ajatuksia milloin ny mistäkin vaikka narsismi taustalla onkin...
itse ainakin kirjoittelen enimmäkseen itseäni varten, jotenkin ne omat ajatukset vaan selkiintyy, joku kommentoi jos kommentoi, keskustelu jatkuu tai tyrehtyy...Myös omien ajatusten selkiyttäminen on pyrkimys, ja siihen minäkin tässä ketjussa pyrin. Riippuu varmaankin myös pyrkimyksen laadusta, tuleeko siitä eturistiriitoja muiden kanssa.
- 6+6=11
miten on kirjoitti:
Myös omien ajatusten selkiyttäminen on pyrkimys, ja siihen minäkin tässä ketjussa pyrin. Riippuu varmaankin myös pyrkimyksen laadusta, tuleeko siitä eturistiriitoja muiden kanssa.
"Riippuu varmaankin myös pyrkimyksen laadusta, tuleeko siitä eturistiriitoja muiden kanssa"
Noh täällä ny tuppaa tulla ristiriitaa vaikka ei mitään etua haekkaan/saakkaan...kaikki ei tykkää kaikista keskusteluista ja joskus jotkut pyrkivät sitte sabotoimaan muidenkin keskusteluja... - 3+19=22
6+6=11 kirjoitti:
"Riippuu varmaankin myös pyrkimyksen laadusta, tuleeko siitä eturistiriitoja muiden kanssa"
Noh täällä ny tuppaa tulla ristiriitaa vaikka ei mitään etua haekkaan/saakkaan...kaikki ei tykkää kaikista keskusteluista ja joskus jotkut pyrkivät sitte sabotoimaan muidenkin keskusteluja..."Myös omien ajatusten selkiyttäminen on pyrkimys, ja siihen minäkin tässä ketjussa pyrin"
"keskusteluiden kautta ihminen tutustuu samalla omaan sisäiseen maailmaansa" Niin sama ajatus tuossa lainauksessani täältä...
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288481226679.html
Noh tämä linkki ei nyt liity varsinaisesti narsismiin, mutta tässä jokunen sana keskustelemisen taidoista, jutusta joka täs aamukahvia juodes sattui silmiini...ja kaikilla meillä/minullakin on varmaan opittavaa tuonkin asian suhteen...
"Hyvä kommunikaatio on laajaa ja syvää, kun taas heikko kommunikaatio pitää sisällään keskeytyksiä, väittelyä, jännitystä siitä, kumpi on oikeassa, toisen sanojen väärinlukua, puolustelua, murjotusta ja vähättelyä. Tärkeää on ottaa tavaksi myönteinen keskustelutapa ja pitää siitä kiinni"
- nirsknarsk
Minkä ne ittestään tietää
sen ne toisista aina luulee - Moise
Ainakin minut NARSISTINAINEN toimitti M1:llä mielentilanarvioon tammikuun 11. 2012!
Ensin tuli kaksi poliisia ja sitten ambulanssi. Tk-lääkäri ei katsonut psykiatrista konsultaatiota tarpeelliseksi keskusteltuaan spesialistin kanssa.
Sillä tiellä olen, NARSSUNAISESTA ei ole kuulunut ei hiiren hiiskua, ei mitään! Eiköhän se ole löytänyt uuden uhrin, toivottavasti sellaisen, jota on aihetta sättiä. Ja vielä sellaisen, joka ei uskalla vastustaa NARSSUNAISEN provokaatioita ja ilkeyttä! Silloin suhde pysyy NARSSULLA käsissä ja uhri voi huuhtoa viinalla murheensa ja käydä jalkavaimojem hoidoissa.- 17+20=37
"Ainakin minut NARSISTINAINEN toimitti M1:llä mielentilanarvioon tammikuun 11. 2012!"
Niin edelleen mielentila arvioon....ei psykiatriseen hoitoon...
Ja varmarsti narsisti löytänee uuden uhrin...jolle tunnut toivovan niinikään huonoa kohtelua jollaista itsekin olet osaksesi saanut...
mutta taas pois potkitulla uhrilla lie muitakin konsteja kuin...huuhtoa murheensa viinalla...
mutta tuo jalkavaimojen hoidossa?...viittaus sivusuhteisiin...liekö tämän tarinan "uhrillakaan" sitte ihan puhtaat jauhot pussissa...kun vielä kostoajatuksetkin kohdennetaan mahdolliseen seuraavaan/uuteen uhriin... - ~¨^
17+20=37 kirjoitti:
"Ainakin minut NARSISTINAINEN toimitti M1:llä mielentilanarvioon tammikuun 11. 2012!"
Niin edelleen mielentila arvioon....ei psykiatriseen hoitoon...
Ja varmarsti narsisti löytänee uuden uhrin...jolle tunnut toivovan niinikään huonoa kohtelua jollaista itsekin olet osaksesi saanut...
mutta taas pois potkitulla uhrilla lie muitakin konsteja kuin...huuhtoa murheensa viinalla...
mutta tuo jalkavaimojen hoidossa?...viittaus sivusuhteisiin...liekö tämän tarinan "uhrillakaan" sitte ihan puhtaat jauhot pussissa...kun vielä kostoajatuksetkin kohdennetaan mahdolliseen seuraavaan/uuteen uhriin..."Niin edelleen mielentila arvioon....ei psykiatriseen hoitoon..."
Onko se sinusta oikein, että joku narsistinen henkilö lähettää ihan piruuttaan toisen ihmisen luokse poliisit ja ambulanssin? Minusta se ei ole oikein. - minusta on
~¨^ kirjoitti:
"Niin edelleen mielentila arvioon....ei psykiatriseen hoitoon..."
Onko se sinusta oikein, että joku narsistinen henkilö lähettää ihan piruuttaan toisen ihmisen luokse poliisit ja ambulanssin? Minusta se ei ole oikein.merkillistä kun puhutaan suurella äänellä, että tänä päivänä kukaan ei enää välitä eikä tule kysymään tarvitsetko apua tai jos näkee selvästi, että toinen on vaaraksi niin itselleen kuin läheisilleen ei toimita henkilölle apua. Milloin sitten pitäisi auttaa ja milloin jättää auttamatta?, koskaan ei olla tyytyväisiä jos autetaan tai jos ei auteta siitäkin ruikutetaan. Olkaa onnellisia, että teistä joku vielä viitsii välittää ja huolta kantaa vaikka käytte huorilla ja teillä on jalkavaimoja. On suorastaan ihme, että niinkin hyviä ihmisiä tässä maassa vielä löytyy, että jaksavat tuollaisen ällötyksen toimittaa hoitoon. Sinne se mielestäni kuuluukin.
- 12+1=13
~¨^ kirjoitti:
"Niin edelleen mielentila arvioon....ei psykiatriseen hoitoon..."
Onko se sinusta oikein, että joku narsistinen henkilö lähettää ihan piruuttaan toisen ihmisen luokse poliisit ja ambulanssin? Minusta se ei ole oikein."Onko se sinusta oikein, että joku narsistinen henkilö lähettää ihan piruuttaan toisen ihmisen luokse poliisit ja ambulanssin? Minusta se ei ole oikein"
Noh, eihän se oikein ole, jos ei kerran mitään aihetta ole ja henkilö käyttäytyi normaalisti/ oli ns. täysissä ruumiin ja sielun voimissa...
mutta väärinkäsitys varmaan selvisi kohta hakemaan tullelle henkilökunnalle ja vastaan ottavalle hoitohenkilöstöllekkin eikä siitä seurannut sen enempää...
vaikka toki teko oli hyvin loukkaava... - 5+9=14
12+1=13 kirjoitti:
"Onko se sinusta oikein, että joku narsistinen henkilö lähettää ihan piruuttaan toisen ihmisen luokse poliisit ja ambulanssin? Minusta se ei ole oikein"
Noh, eihän se oikein ole, jos ei kerran mitään aihetta ole ja henkilö käyttäytyi normaalisti/ oli ns. täysissä ruumiin ja sielun voimissa...
mutta väärinkäsitys varmaan selvisi kohta hakemaan tullelle henkilökunnalle ja vastaan ottavalle hoitohenkilöstöllekkin eikä siitä seurannut sen enempää...
vaikka toki teko oli hyvin loukkaava..."Onko se sinusta oikein, että joku narsistinen henkilö lähettää ihan piruuttaan toisen ihmisen luokse poliisit ja ambulanssin? Minusta se ei ole oikein"
Niin tuossa vaan pisti silmään tuon törkeän teon kohteeksi joutuneen henkilön kostoajatukset, jotka hän ikäänkuin kohdisti viattomaan sivulliseen/narsistin seuraavaan uhriin...
"toivottavasti sellaisen, jota on aihetta sättiä. Ja vielä sellaisen, joka ei uskalla vastustaa NARSSUNAISEN provokaatioita ja ilkeyttä! Silloin suhde pysyy NARSSULLA käsissä ja uhri voi huuhtoa viinalla murheensa ja käydä jalkavaimojem hoidoissa."
mutta positiivista lienee että tuolla teollaan narsisti sai ko. teon kohteeksi joutuneen uhrin avaamaan viimein silmänsä sen suhteen, mikä se toinen oli...
"Sillä tiellä olen, NARSSUNAISESTA ei ole kuulunut ei hiiren hiiskua, ei mitään!"
että sentäs tarinalla on onnellinen loppu, uhrin kärsimys narsisti suhteessa päättyi tuohon episodiin... - ~¨^
minusta on kirjoitti:
merkillistä kun puhutaan suurella äänellä, että tänä päivänä kukaan ei enää välitä eikä tule kysymään tarvitsetko apua tai jos näkee selvästi, että toinen on vaaraksi niin itselleen kuin läheisilleen ei toimita henkilölle apua. Milloin sitten pitäisi auttaa ja milloin jättää auttamatta?, koskaan ei olla tyytyväisiä jos autetaan tai jos ei auteta siitäkin ruikutetaan. Olkaa onnellisia, että teistä joku vielä viitsii välittää ja huolta kantaa vaikka käytte huorilla ja teillä on jalkavaimoja. On suorastaan ihme, että niinkin hyviä ihmisiä tässä maassa vielä löytyy, että jaksavat tuollaisen ällötyksen toimittaa hoitoon. Sinne se mielestäni kuuluukin.
No jos on tarve auttaa, niin miksi ei auteta itse? Onko se ihan mahdotonta mennä toiselta ihmiseltä kysymään, painaako häntä jokin ja voisiko itse auttaa häntä jotenkin? Useimmat ihmiselämän ongelmat helpottuvat jo sillä, kun on juttelee jonkun kanssa. On ihan typerää ampua tykillä kärpästä.
- ~¨^
Kysynpä vaan, mikä suomalaisia oikeastaan riivaa ja miksi melkein jokaista suomalaista kohti tarvitaan oma "auttaja"?
"-- mielenterveyspotilaille on Egyptissä noin 9 000 sairaalapaikkaa ja noin 700 psykiatria (78 miljoonalle asukkaalle). Suomessa on noin 5 000 mielisairaalapaikkaa ja 1 100 psykiatria. Lähteet: Mental Health Program: Country Profile Egypt ja Sosiaali - ja terveysministeriön työryhmämuistioita 2004:1."
(http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/faktaa-mielenterveysasioista/106200/)
"Psykiatrian laitospaikkojen alasajo jatkuu Suomessa. Paikkoja on nyt noin 4 600. Tavoitteena on, että vuonna 2015 niitä on enää 3 000."
(http://www.savonsanomat.fi/savo/sairaalapaikkoja-karsitaan/1103805)
Minun on erittäin vaikea ymmärtää suomalaista pahoinvointia. Olen käynyt ulkomailla paikoissa, joissa ihmiset asuvat heinistä, pahvinkappaleista ym. roinasta kyhätyissä slummeissa. Suomessa taas ihmisillä on katto pään päällä ja väki on upporikasta kehitysmaiden asukkaisiin verrattuna, mutta suuri osa kansasta rahjustaa päivästä toiseen mielialalääkkeiden ym. pillereiden avulla.Mikä riivaa?
Paha mieli kun ei ole saanut sitä ja tätä. Yleensä tästä on kysymys. Kyse on usein omasta tarpeesta haluta jotain. Tai luulla että tarvitsee jotain, joka tekee sitten onnelliseksi. Jos yrittää ponnistella halunsa eteen, ei se kuitenkaan koskaan riitä. tyytymättömyys seuraa kuin nälkä kulkukissaa. Tai sitten ei itse tehdä sen onnen eteen; odotetaan että se tipahtaa taivaasta kuin sade niskaan.
Tavoiteltava malli joka nykyihmiselle annetaan - joka asiassa - koskee vaurautta, kauneutta, menestystä, onnistumisia, jne. Loputtomasti. Ei ihme että kun hommat menee p*erseelleen tai ei mikään ei koskaan riitä, ahdistutaan.
Pieni paluu menneisyyteen voisi tehdä nykyihmiselle hyvää. Pois sivilisaation tuomista eduista. Ansaitaan ruoka keräämällä, kalastamalla, poimimalla ja metsästämällä. Asumuksen sisustusta ei ole aika miettiä, kun vuolee päreitä katoksi. Eikä jouda naapurin kulkuneuvoa kadehtimaan, kun omat liikkuvat jalat astelevat päivittäin kilometrikaupalla askelmia ruuanhakumatkalla. Ei siinä jouda murehtia ylenemismahdolllisuuksiaan. Tai sitä että onko viltistä tehty pomppa muodinmukainen vai ei, jos se vaan lämmittää pakkasella. Vuoden pituisen erälomailun jälkeen saattaisi olla monikin purkki käynyt tarpeettomaksi. Sekä moni ahdistuksen aihe purettu puun kaatoon, halon hakkuuseen, fyysiseen työhön. Kun huomaa itsessään ylittäneensä äärirajansa, pärjää ihan itse ja vähemmällä.- ~¨^
elisakettu kirjoitti:
Mikä riivaa?
Paha mieli kun ei ole saanut sitä ja tätä. Yleensä tästä on kysymys. Kyse on usein omasta tarpeesta haluta jotain. Tai luulla että tarvitsee jotain, joka tekee sitten onnelliseksi. Jos yrittää ponnistella halunsa eteen, ei se kuitenkaan koskaan riitä. tyytymättömyys seuraa kuin nälkä kulkukissaa. Tai sitten ei itse tehdä sen onnen eteen; odotetaan että se tipahtaa taivaasta kuin sade niskaan.
Tavoiteltava malli joka nykyihmiselle annetaan - joka asiassa - koskee vaurautta, kauneutta, menestystä, onnistumisia, jne. Loputtomasti. Ei ihme että kun hommat menee p*erseelleen tai ei mikään ei koskaan riitä, ahdistutaan.
Pieni paluu menneisyyteen voisi tehdä nykyihmiselle hyvää. Pois sivilisaation tuomista eduista. Ansaitaan ruoka keräämällä, kalastamalla, poimimalla ja metsästämällä. Asumuksen sisustusta ei ole aika miettiä, kun vuolee päreitä katoksi. Eikä jouda naapurin kulkuneuvoa kadehtimaan, kun omat liikkuvat jalat astelevat päivittäin kilometrikaupalla askelmia ruuanhakumatkalla. Ei siinä jouda murehtia ylenemismahdolllisuuksiaan. Tai sitä että onko viltistä tehty pomppa muodinmukainen vai ei, jos se vaan lämmittää pakkasella. Vuoden pituisen erälomailun jälkeen saattaisi olla monikin purkki käynyt tarpeettomaksi. Sekä moni ahdistuksen aihe purettu puun kaatoon, halon hakkuuseen, fyysiseen työhön. Kun huomaa itsessään ylittäneensä äärirajansa, pärjää ihan itse ja vähemmällä.Nuo mainitsemasi mallit tai ihanteet ovat varmasti osasyy ongelmaan. Nyky-Suomeen on luotu hyvin ahdas kansalaisen (tai "menestyjän") malli ja lisäksi media välittää omat materiaaliset ihanteensa. Kun lapsesta asti kasvaa tällaisten mallien keskellä, ei ihme, jos vaatimustaso muodostuu korkeaksi.
Buddhalaiset pyrkivät haluamisen lopettamiseen ja onnen katsotaan löytyvän, kun haluaminen lakkaa. Saattavat olla oikeassa.
- narsujenexsilmätikku
Mitenköhän taitavia narsistit on manipuloimaan läheisiään...
1. Voiko narsisti järkyttää uhrin mielentilaa siten että narsistin paikalle kutsuma hoitohenkilökunta voisi hänet napata mukaansa?
2. Saako narsisti muut läheiset/hoidosta päättävän hoitohenkilökunnan uskomaan hoidon tarpeellisuuteen?- 13+10=23
"1. Voiko narsisti järkyttää uhrin mielentilaa siten että narsistin paikalle kutsuma hoitohenkilökunta voisi hänet napata mukaansa?"
Toki jos uhrin mielentila on epävakaa...niin hoitohenkilökunta ottaa mukaansa, eikös se ole hyväkin asia., uhri pääsee pois tilanteesta muualle rauhoittumaan ja kertomaan ongelmistaan auttaville tahoille...
"2. Saako narsisti muut läheiset/hoidosta päättävän hoitohenkilökunnan uskomaan hoidon tarpeellisuuteen?"
Ei saa, hoidon tarpeellisuus tehdään potilaan mielentilan perusteella, ei kuulopuheiden,/toisen henkilön puheiden perusteella ja siihen tarvitaan kolmen lääkärin lausunto...
terveen/järkevän normaalisti käyttäytyvän ihmisen ei tarvitse pelätä hoitoon joutumista...toki arvion terveydentilasta tekee lääkärit ja aina potilas ei ole samaa mieltä terveydentilastaan...
edelleen oikeaa tietoa löytyy täältä...
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1990/19901116
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00512 - särkynyt luottamus
varmaankin onnistuu koska onnistuuhan narsisti manipuloinnillaan pilamaan uhrin ystävyyssuhteetkin.
- Särkynyt luottamus
SAnotaan että narsisti on hän joka haukkuu toisia narsistiksi.
Minusta persoonallisuushäiriöisillä on aivan tavallista aivan ensimmäisinä manipulointi- ja hyökkäyskonsteina käyttää mielenterveyspalveluja uhriaan vastaan. Pakkohoitoonkin voi joutua narsistin toimesta, koska psykiatri saattaa toimia täysin markkinavoimien alaisuudessa ja käyttää narsistin manipulaatiota hyväkseen, myydäkseen lääkkeitä ja, mikäli potilas ei halua syödä lääkkeitä, tai kokee olevansa terve, hän voi saada hullun paperit ja papereita on tukemassa sen narsistisen läheisen lausunto ja mahdollisesti myös narsistin hovin lausunto.
Kouluampujien perkausprosessi pyrkii saalistamaan tänä päivänä kaikki nuoret sinkkumiehet ja siinä hommassa on narsisteilla näppinsä pelissä niin hoidon, kuin ruohonjuuritasonkin puolella.
Kyllä sanoisin, että narsistisen persoonallisuushäiriön, epävakaan persoonallisuushäiriön, tai sosiopatian omaavat käyttävät aina tätä mielisairaudesta syyllistämiskorttia uhrejaan vastaan. Muita kikkoja on poliisi ja sosiaalitoimisto ja narsistien uhrien tukijärjestö, johon varmaan kaikki Suomen narsistit ovat jo moneen kertaan soittaneet ja väittäneet olevansa narsistin uhreja.- ~¨^
Tuo mainitsemasi "kouluampujien perkausprosessi" on kyllä ollut mitä mainioin "auttamisen" keppihevonen niin narsisteille kuin kaikenlaisille hoivaajillekin. Suomessa on aivan ylipaisunut hoivaajasektori, joka tarvitsee jatkuvasti uusia hoivattavia. Muuten hoivaajat eivät pysy leveässä leivässään. Hoivaajien lisäksi "auttamisen" apajilla on vielä lääketeollisuus, jonka osakkeet ovat suurelta osin hoivaajien (ennen muuta lääkärien) hallussa.
Kaikenaiset auttajat herättävät minussa nykyään samanlaisia ajatuksia kuin ovelta ovelle kiertävät uskonnon kaupustelijat. Auttamisesta on tullut mitä häikäilemättömintä bisnestä ilman narsistejakin. - 18+1=19
~¨^ kirjoitti:
Tuo mainitsemasi "kouluampujien perkausprosessi" on kyllä ollut mitä mainioin "auttamisen" keppihevonen niin narsisteille kuin kaikenlaisille hoivaajillekin. Suomessa on aivan ylipaisunut hoivaajasektori, joka tarvitsee jatkuvasti uusia hoivattavia. Muuten hoivaajat eivät pysy leveässä leivässään. Hoivaajien lisäksi "auttamisen" apajilla on vielä lääketeollisuus, jonka osakkeet ovat suurelta osin hoivaajien (ennen muuta lääkärien) hallussa.
Kaikenaiset auttajat herättävät minussa nykyään samanlaisia ajatuksia kuin ovelta ovelle kiertävät uskonnon kaupustelijat. Auttamisesta on tullut mitä häikäilemättömintä bisnestä ilman narsistejakin.Joopasun joo...paljon on ollut lisää tuohon YE: listaan...mihin kaikkeen narsistit kykenevät...
"Narsistit kuulemma myyvät siankin säkissä viattomille uhreille, ja pakko on ostaa. Katalia ketkuja ovat narsistit.
Harhaoppejakin opettavat, ja pakko on oppia.
Pakko on sietää, kun ei niille narsisteille mitään voi.
Pakkoväkisin myi narsisti-autokauppias minulle kerran ylihintaan alikuntoisen autonrähjän, sillä sitten ajelin korjaamolta toiselle"
Äkkiseltään ny ainakin poimin tuosta, että joo
Pakkohoitoonkin voi joutua narsistin toimesta, että kaikki lääkäritkin niitä sitten...
Niinikään narsisti voi viedä ihmisiltä lapset tuosta noin vaan, sosiaalityöntekijätkin narsisteja
Ja mitä kouluampujiin tulee, niin niitäkin he seuraavat ja sabotoivat sen suuntaisia yrityksiäkin...
Että on ne mahtavia nuo narsistit...
noh, pelastukoon ken voi narsisisteilta, parhaiten se kait käynee niin ettei koskaan milloinkaan tarvitse ketään ihmistä eikä minkäänlaista apua/tukea sairauteensa/elämäänsä keneltäkään... - nii nii nii,,
hyvä jos ei niitä lääkkeitä tarvitse ottaa narsisti pitää silleen otteessan että ei jaksa hakea mitään mistään kun ei se narsistin mielestä ole tarpeen poliisi ei tule ambulanssi ei tule hoitoon ei ole tarvetta ettäs sen tiiät narsistia eivät ovet pitele lukotkaan eivät käytös muutokset näkyvät äkkiarvaamatta,,
- kuka on hullu?
Luulisi tahdonvastaiseen hoitoon järjestämisen edellyttävän, että itsellä on valtuudet kirjoittaa lähettäitä tai että on erittäin luottamuksellisissa väleissä tällaiseen lääkäriin. Terveen ihmisen joutuminen hoitoon lienee tuikiharvinaista, mutta yrityksiä varmasti tapahtuu.
Työelämässä olen törmännyt useampaankin dominoivaan tyyppiin. Yksi heistä oli esimies, joka yritti kartoittaa epämieluisten alaisten "tarvetta terapiaan". Hän urkki myös tietoja ihmisten lääkityksistä ja leimasi alaisensa narkomaaniksi. Eräs rividuunari taas jakoi hulluus-diagnooseja varsin herkästi. Hän myös kävi opastamassa esimiehiään, ketä mikäkin vaivaa ja miksi hänet olisi saatava psykologin juttusille.
Joillakin hoitoalan ihmisillä on kieltämättä tarvetta manipulaatioon. Jotkut heistä yrittävät myös estää sukulaisensa saamasta hoitoa. Kun läheisen papereissa lukee jotain epämieluisaa, vaaditaan lääkäriä poistamaan tiedot sairaudesta ja lopettamaan lääkitys. - mialuri
"rividuunari" voi olla ollut aiemmin töissä mielenterveyshoitajana, siis ammattikoulupohjalta. Tällöin hän on pätevä diagnosoimaan.
- 8+20=28
"rividuunari" voi olla ollut aiemmin töissä mielenterveyshoitajana, siis ammattikoulupohjalta. Tällöin hän on pätevä diagnosoimaan"
Diagnoosi on pätevä jos se lukee potilaan papereissa ja sen kykenenee tekemään vain lääkäri...ei mielenterveyshoitaja ole pätevä diagnosoimaan...
että periaatteessa potilas on sitä mitä papereissa lukee...ei sitä mitä joku kuulopuheiden/omien kokemuksiensa perusteella luulee...
Narsistikin on todistettavasti narsisti jos hän on hakeutunut hoitoon ja se hänen papereissaan lukee...ei kenenkään sivullisten mielipiteiden/kokemuksien mukaan...
Toki "oma epävirallinen diagnosointi" narsistiksi voi helpottaa uhriksi joutuneen toipumista, kun tietää mikä mahdollisesti johti siihen, miksi kävi niinkuin kävi...ja hankkii tietoa aiheesta...
koska harvoin narsisti hakeutuu hoitoon ja voidaan todistettavasti diagnosoida...että ennemminkin "diagnoosi" tehdään uhrin kokemuksien perusteella...
Mutta edelleen uskon kyllä, että jos joku ihminen on hoidossa psykiatrian hoitolaitoksissa...niin hänellä on kyllä ihan lääkärin tekemä diagnoosi joka lukee hänen papereissaan...ja hän on hoidon tarpeessa...
Sitäkin voi olla itselleen vaikea myöntää...ja mieluusti ajattelee ehkä että on siellä jonkun pahan ihmisen toimesta syyttä suotta...koskee myös omaisia... joskus myös läheisen psyykkisiä ongelmia/sairautta voi olla vaikea hyväksyä...
On henk.koht. kokemuksia "asiantuntijasta", joka on "diagnosoinut" minut hulluksi, itselleni ja läheisilleni vaaralliseksi henkilöksi.
Kehottaa minuu menemään vapaaehtoisesti hoitoon. Onko lähinaapurini siis pätevä tällaiseen? Eläkkeelle hän jäi ammattikoulun (epäpätevästä) opettajan paikalta.
Tyyppi on turhautunut & suivaantunut kun ihmiset eivät sankoin joukoin innostu häätämään minuu satamatöillä hankitusta mökistäni.
Näille omasta mielestään hurskaille ihmisille ei tule mieleen, että tyyppi saa kulkea muina miehinä vapaana, ellei terveys -tai järjestysviranomaiset tätä osoita.
Autismini on heille vain kikka ja veruke peitellä ilmi selvää syntisyyttäni ja TODELLISTA sairauttani.
Oikeasti tämä "asiantuntija-lääkäri" tyyppi pitää sietämättömänä, että harrastan reikimeditaatiota pitääkseni aisoissa hoitamattomien traumaattisten impulssien nousemista liian pintaan.
Toivo Lång
Inkeroinen- mani pula
Jaa yleensä se on niin, että seura tekee kaltaisekseen ja hullut etsivät toistensa seuraa. Mene ja tiedä. Itse jouduin terapiaan, en mihinkään pakkohoitoon vaan hakeuduin itse erottuani N-positiivisesta miehestä. Sillä oli mielenterveydellisiä ongelmia lapsuudessa/perheessä. Faija taisi olla jakomielitautinen ja itsetuhoisa, kuoli sittemmin epämääräisissä oloissa. Oli Lapinlahden "lintuja". Koko perheellä sairas suhde rahaan. Juupa, ei alkoholiin, seksiin vaan kahiseva sekoitti heidän päänsä totaalisesti joko olemassaololloaan tai puutteellaan.
Se oli rankkaa kuunneltavaa ja tuulesta temmatut rahahuolet koituvat meidänkin liiton ongelmaksi. Ironisesti kyllä, minä olen ekonomi ja yritin siinä jotain talousteorioita selittää... No siinä perheessä ainakin oltiin keksittyjen rahariitojen kanssa oikeudessa, ja ihmettelin monasti miten joku tuomioistuin ottaa niitä vastaan? Eräässäkin tapauksessa rahaton osapuoli hävisi ja aa joutui vissiin konkurssiin... ELI narsistin kautta voi ainakin joutua aivan perättömien juttujen takia oikeuteen, joten miksei hoitoon.
Tiedän tapauksia, joissa koko perhe on sairas ei tiedä kenen pitäisi joutua hoitoon ja mielestäni hoidossa on liian vähän tyyppiä näistä porukoista. Alkoholilla on osuutta sekavuuteen. Silloin ei ole helppo sanoa mitä on deliriumia ja mitä narsisismiä. Kun on nähnyt raivoraittiin N-positiivisen tietää mistä on kyse! Dokuja on paha mennä diagnostisoimaan. Eräälläkin sekopäällä on vissiin se diagnoosi jota ennen muinoin kutsuttiin borderlineksi. Mut vois sitä haukkua N:ksi, ja onhan siinä ehkä keskimääräistä enemmän niitä piirteitä. Kyseessä siis entinen ystävä ja jotten nyt ihan poikkeaisi tästä juonesta niin asiaan.
Kaveri siis yritti kertoa joutuneensa pakkohoitoon, lepareihin ja vahvaan lääkitykseen jonkun narsistimuijan takia. Muijakin joutui tai oli vissiin ollut jokun lapinlahden ja nuivanniemen ja kellokosken ja Auroran vakiasiakas. Selitykset olivat sekavia ja kaveria hävetti mutta ei uskaltanut kertoa koko totuutta.
En siis saanut sitä selville ja tauon jälkeen ne rupesivat taas seurustelemaan ja olivat mukamas siivosti, en usko. Tällä haavaa mies taitaa olla taas hoidon tarpeessa ja hakkasi kännissä vastaantulijan muusiksi koska olisi halunnut hakata muijansa, faijansa tms. Eli tää on totuus "mindless menace of violencesta". mutta kun väkisin halusi itse jatkaa suhdetta (ero olisi ollut osoitus heikkoudesta, epäonnistumisesta). Kaverin varmaankin persoonaltaan häiriintynyt lääkäriäitikin halusi suhteen jatkuvan ja kirjoitti niille rauhoittavia. Äiti eläkeiässä oleva kylläkin lääkäri, tosin ei ole ollut missän hoivatyössä vuosiin, ja suurimman osan urastaan jonain idioottitutkijana, ei siis tutkinut idiootteja vaan jotain turhaa! Eli käytännön terveysasioista ei enempää tietoa kun ensiapukurssin käynyt kukatahansa.
Rivireinolla ei siis ole pätevyyttä diagnostisoida, mutta voin kertoa senkin että meidän psykiatrisissa laitoksissa on töissä sellaisia, joilla ei ole mitään koulutusta alalle (esim. nuoria leikkausosastonhoitajia). Sen takia ehkä, ettei mielisairaanhoitajia tai sellaista opiskelleita ole tarpeeksi? jo vain he tietävät pian kaiken mielestä ja diagnoosesta ja näkevät kaiken ja osaavat lukea ihmisten ajatuksia ja käyttätymistä. Ja tekevät mielessään diagnoosia ohikulkeville. Ennakkoluuloja sanon minä.- nineteen
tavalla tai toisella voi joutua narsistin puolesta hoitoon.
Tämä on totta.
Eräs tyyppi jolla on jotain mieleterveysongelmia muttei rahaa on ratkaissut asian näin. Koska on N-viittaivia piirteitä en voi sanoa vastaan/omaa mielipidettä. Ja jos kerran yhteiskunta hyväksyy niin mikäs siinä.
Tyypillä on terveydenhoitoalan koulutus. Keksi sitten, että pääsee mielisairaalaan avustajaksi/tuuraajaksi. Omaa koulutusta vastaava työ oli liian rankkaa ja stressavaa.
Mielisairalassa seuraavat edut
1) saa kulkea omissa vaatteissan, tekoripset ja -kynnet ja täys meikkaus naamassa hiukset valloillaan
2) saa ilmaista terapiaa (työpaikan järjestämä tuki kun on hullujenhuonessa töissä)
3) Ei tarvii nähä verta, paskaa, ruhoja, pistellä neuloja tms fyysistä ikävää.
4) kun ei ole fyysisesti rankkaa jaksaa istua kaikki pyhät ja viikonloput siellä, yleensä peukaloita pyöritellen rahaa odotellessa
Elikkäs muija menee pöpilään täysissä tällingeissään, osti sellaiset älykkörillitkin ihan huvikseen vaikka näössä ei pahempaa vikaa. Siellä se se sitten ylimielisienä mitätöi ja haukkuu potilaita ja uhrautuu, leikkii kaikkitetävää. Kun kyselee jotain, että mitä ylihoitajat tai lääkärit niin se tuskin tietää niiden olemassa olostaan saati työtehtävistä. On niin olevinaan psykiatri/psykoterapeutti että. Sanoo joskus voivansa paremmin potilaiden kustannuksella. Tosin välillä se on uhrautumisen takia ihan burn out. Niin ei tiedä ammatista mitään kun uhrautuu tuolla tavalla.
Sairastahan tuo on. Koska se ei ole virallinen mielisairaanhoitaja, vaikkakin vakituista sairaanhoitohenkilöstöä, sitä ei ole millään psykotesteillä tai analyyseillä tutkittu ja todettu sopivaksi. Tai siis epäsopivaksi? Omaa egoaan se siellä hoitaa ja harrastaa voyerismiä. Syöttää potilaille pillereitä määräyksien mukaan ja luulee sen olevan hyväksi, ei teidä masennuslääkkeen ja benzon eroa. KYLLÄ!
Välillä sen jutut ovat sellaisia, että heti oitis sais MADRS.ista täydet pisteet. No sellaisesta se ei ole kuullutkaan, eikä se tiedä masentuneen ja hullun eroakaan.
Mut joo tällaista porukkaa on meidän mielisairaaloissa, ja olen kuullut sen puheista että vastaavantyyppisiä kollegoita löytyy. Ei mitään pätevyyttä terapeutiks mutta kuulemma työnkuvaan kuulu hullujen terapiointi. - Todella pätevää!
nineteen kirjoitti:
tavalla tai toisella voi joutua narsistin puolesta hoitoon.
Tämä on totta.
Eräs tyyppi jolla on jotain mieleterveysongelmia muttei rahaa on ratkaissut asian näin. Koska on N-viittaivia piirteitä en voi sanoa vastaan/omaa mielipidettä. Ja jos kerran yhteiskunta hyväksyy niin mikäs siinä.
Tyypillä on terveydenhoitoalan koulutus. Keksi sitten, että pääsee mielisairaalaan avustajaksi/tuuraajaksi. Omaa koulutusta vastaava työ oli liian rankkaa ja stressavaa.
Mielisairalassa seuraavat edut
1) saa kulkea omissa vaatteissan, tekoripset ja -kynnet ja täys meikkaus naamassa hiukset valloillaan
2) saa ilmaista terapiaa (työpaikan järjestämä tuki kun on hullujenhuonessa töissä)
3) Ei tarvii nähä verta, paskaa, ruhoja, pistellä neuloja tms fyysistä ikävää.
4) kun ei ole fyysisesti rankkaa jaksaa istua kaikki pyhät ja viikonloput siellä, yleensä peukaloita pyöritellen rahaa odotellessa
Elikkäs muija menee pöpilään täysissä tällingeissään, osti sellaiset älykkörillitkin ihan huvikseen vaikka näössä ei pahempaa vikaa. Siellä se se sitten ylimielisienä mitätöi ja haukkuu potilaita ja uhrautuu, leikkii kaikkitetävää. Kun kyselee jotain, että mitä ylihoitajat tai lääkärit niin se tuskin tietää niiden olemassa olostaan saati työtehtävistä. On niin olevinaan psykiatri/psykoterapeutti että. Sanoo joskus voivansa paremmin potilaiden kustannuksella. Tosin välillä se on uhrautumisen takia ihan burn out. Niin ei tiedä ammatista mitään kun uhrautuu tuolla tavalla.
Sairastahan tuo on. Koska se ei ole virallinen mielisairaanhoitaja, vaikkakin vakituista sairaanhoitohenkilöstöä, sitä ei ole millään psykotesteillä tai analyyseillä tutkittu ja todettu sopivaksi. Tai siis epäsopivaksi? Omaa egoaan se siellä hoitaa ja harrastaa voyerismiä. Syöttää potilaille pillereitä määräyksien mukaan ja luulee sen olevan hyväksi, ei teidä masennuslääkkeen ja benzon eroa. KYLLÄ!
Välillä sen jutut ovat sellaisia, että heti oitis sais MADRS.ista täydet pisteet. No sellaisesta se ei ole kuullutkaan, eikä se tiedä masentuneen ja hullun eroakaan.
Mut joo tällaista porukkaa on meidän mielisairaaloissa, ja olen kuullut sen puheista että vastaavantyyppisiä kollegoita löytyy. Ei mitään pätevyyttä terapeutiks mutta kuulemma työnkuvaan kuulu hullujen terapiointi.Viime vuosina olen sairastellut, samoin omaiseni. Kyse on ollut ihan fyysisen puolen vaivoista. Hoitajien tason kirjavuus on ruvennut pahasti arveluttamaan. Joissakin paikoissa potilaat ovat sivuseikka ja hoitoväen varsinainen leipälaji on ilkeily ja niskojen nakkelu. Aivan kuin kilpailisivat, kuka kehtaa olla röyhkein ja ylimielisin. Olen myös huomannut, että joillakin hoitajilla on aikaa tehdä työnsä hyvin, kun taas joillakin on aina kovin "kiire" niin, etteivät ehdi mitään. Lääkeet saattavat jäädä jakamatta tai verikokeet ottamatta, ellei potilas kykene asioista itse muistuttelemaan.
Monet tuttavani ovat hoitoalalla töissä ja kertovat ongelmista. Yksi on juuri tuo "kiire", jota vähemmän rehelliset tyypit kovasti mainostavat ja käyttävät hyväkseen. Vedotaan kiireeseen, että voidaan linnoittautua kansliaan katsomaan tv:tä jalat pöydällä. Hoitoalan koulutukseen pääsee alalle täysin sopimatonta väkeä. On tavallista, että vanhusten tai mielisairaiden hoitajalle on asennevamma juuri näitä potilasryhmiä kohtaan. Lähihoitajan tutkinnollaa ja kesken olevalla koulutuksella, päsee yllättäen tekemään lähes mitä tahansa hoitoalan töitä. Moni lusmu on huomannut, että hoitoalalla riittää töitä ja myös työpaikkoja, joissa palkan saa todella vähällä vaivalla, kun osaa käyttää tilaisuuksia ja avuttomia asiakkaita hyväkseen. Todella pätevää! kirjoitti:
Viime vuosina olen sairastellut, samoin omaiseni. Kyse on ollut ihan fyysisen puolen vaivoista. Hoitajien tason kirjavuus on ruvennut pahasti arveluttamaan. Joissakin paikoissa potilaat ovat sivuseikka ja hoitoväen varsinainen leipälaji on ilkeily ja niskojen nakkelu. Aivan kuin kilpailisivat, kuka kehtaa olla röyhkein ja ylimielisin. Olen myös huomannut, että joillakin hoitajilla on aikaa tehdä työnsä hyvin, kun taas joillakin on aina kovin "kiire" niin, etteivät ehdi mitään. Lääkeet saattavat jäädä jakamatta tai verikokeet ottamatta, ellei potilas kykene asioista itse muistuttelemaan.
Monet tuttavani ovat hoitoalalla töissä ja kertovat ongelmista. Yksi on juuri tuo "kiire", jota vähemmän rehelliset tyypit kovasti mainostavat ja käyttävät hyväkseen. Vedotaan kiireeseen, että voidaan linnoittautua kansliaan katsomaan tv:tä jalat pöydällä. Hoitoalan koulutukseen pääsee alalle täysin sopimatonta väkeä. On tavallista, että vanhusten tai mielisairaiden hoitajalle on asennevamma juuri näitä potilasryhmiä kohtaan. Lähihoitajan tutkinnollaa ja kesken olevalla koulutuksella, päsee yllättäen tekemään lähes mitä tahansa hoitoalan töitä. Moni lusmu on huomannut, että hoitoalalla riittää töitä ja myös työpaikkoja, joissa palkan saa todella vähällä vaivalla, kun osaa käyttää tilaisuuksia ja avuttomia asiakkaita hyväkseen.Mihin meillä on kiire?
- mielisair hoit
Lähihoitajan koulutukseen ei pääse ihan helposti.
- ainakin
Se ainakin on todellisuutta, että tavallinen elämäniloinen ihminen avioituu luonnehäiriöisen kanssa ja muutamassa vuodessa tämä ajaa puolisonsa "hulluuden partaalle".
Araksi ja sekavaksi muuttunut ihminen käyttää lääkkeitä ja/tai alkoholia, mikä tarjoaa narsistille keinon kontrolloida uhriaan täydellisesti. Puolisoa uhataan lääkkeiden piilottamisella ja että lääkärille kerrotaan "kaikki hulluudestasi" ja aineriippuvuuksista. Toisaalta jos uhri haluaa päästä lääkäriin, se estetään, väliin taas uhkaillaan pakkohoidon järjestämisellä. - pahoin pidelty
Voi kuule narsistit tekevät heitä loukanneen muskaamiseksi vaikka mitä! Kerron esimerkkejä oikeasta elämästä:
- narsku riitaantuu vaikka siskonsa kanssa ja alkaa heti miettiä mitä pahaa keksisi tämän miehelle, soittaisiko vaikka töihin ja valehtelisi siitä jotain
- narskun jättäneestä voi olla vaikka missä kaikenlaisia narskun lausuntoja tms. tämän keksitystä, yleensä luonnesairaudesta. Sairauskertomuksesta esim. saata yhtäkkiä lukea että osa potilaan tiedoista saatu potilaan exältä. Tai viranomaisille on lähetetty keksittyjä ja väärennettyjä dokumentteja..
- suhteen aikana narsku kiristää toista esim. tälle rakkaan perheen kautta tyyliin "järjestän niin että sun siskolta otetaan lapset huostaan". Narsku voi sitouttaa puolisoaan perheeseen vaikka uhkailemalla eristää puolison lapsista tai vaikka että uhkaa ajaa lasten kanssa siltapilariin tms.
- narskulla täytyy aina ollla joku ketä vihata ja kelle kostaa.- 19800
Näin on ja kidutus jatkuu!
Hei aloittaja, kuinka hyvin onnistut harhauttamaan omia sosiaali- ja terveysalan tarkastajiasi? Lähdetään asian selitys tästä.
ihan mielenkiinnosta; pistä sinä minut hoitoon ja minä pistän sinut hoitoon.... Maailma pelastettu. ;D
-yxex-- HODE
Yksi elävävä esimerkki on narsismista TV7:ssä esiintyvä Polvijärven pastorin Veijo Piipposen jo pekkä ulkoinen minäkuva on vastenmielinen,sekä hänen kanssaan oleva Aulikki Hartikaine samoin .Heillä ei ole mitään Kristinuskon kanssa tekemistä.Aamen !
- Anonyymi
Oma kokemus sairaanhoitaja narsisti yritti tehdä hullua epäonnistui
- Anonyymi
Ei onnistu huiputtamaan hoitoalan henkilöstöä. Persoonallisuustestit ovat Suomessa erittäin kattavat ja hyvät. Voi olla uhrille jopa helpottavaa mennä Mielisairaalaan tai Psykologin/Psykiatrin tutkimuksiin siellähän se sitten selviää oletko oikeasti se hullu sekopää joksi Narsisti sinua kutsuu. Omakohtaista kokemusta aiheesta. Annoin tehdä kaikki laajat tutkimukset, Kokenut Psykiatri ja Psykologi haastattelivat ja tutkivat. Olin myös neljä päivää tarkkailussa sairaalassa. Se kannatti. Neljän päivän tarkkailun jälkeen tehtiin tutkimukset, jossa kävin noin puolen vuoden ajan. Kaikki mahdollinen tutkittiin paitsi ei nepsyjuttuja. Selvisi, että minulla ei ollut persoonallisuushäiriöitä. Se oli vapauttava kokemus. Kyllä kokeneet ja hyvät ammattilaiset osaa erotusdiagnostiikan, niitä testejä tehdään niin paljon ja niissä on niin paljon toistoa että niissä on vaikea huijata. Ne pystyy erottamaan sen, että mikä on mitäkin...eli onko joku temperamenttipiirteesi vai häiriö jne. Mun papereissä lukee, että reflektoi hyvin, eli itse reflektoin hyvin, en syyttele muita ihmisiä omista ongelmista. Narsisti kätyreineen saattaisi ehkä kutsua minua ongelmaksi ja hulluksi, mutta paperit on puhtaat. Olen myös nuhteeton. Elän nyt enimmäkseen rauhan tunteessa, koska jos joku ihminen väittää minusta jotakin, kieroilee jotakin, syyttelee perättömästi tai projisoi vikojaan minuun niin tiedän, että mikä on totta ja mikä on tarua. Kun tietää totuuden niin narsisitiset ihmiset eivät pysty enää vaikuttamaan tai manipuloimaan niin helposti. Jutut menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Paljon parempi olla ja keskittyä omaan elämään. Olen myös oppinut paremmin hillitsemään omia impulsseja ja reaktioita kun huomaan milloin minua yritetään vedättää. Siihen auttoi Psykiatrini. Mielenkiintoista olisi vielä käydä nepsy testit tekemässä. Se voisi ehkä osaltaan selittää sen miksi vedin puoleeni narsistisia henkilöitä. Nepsy oireiluun kun kuuluu tietynlainen impulsiivinen päätöksenteko. Yksi niistä on nopeasti parisuhteeseen lähteminen. Mulla oli niin hyvä Psykiatri, että hän pääsi siihen ongelman ytimeen ja sen jälkeen on ollut aivan ihanaa elää ilman tuota taakkaa tietoisena juurisyistä ja valinnat järkevämpiä. Kaikki lähti parempaan suuntaan. Mitään lääkkeitä ei ole pakotettu syömään muutoin kuin sen yli, että selvisi kriisistä hengissä enkä olisi selvinnytkään ilman nukahtamislääkkeitä. Olin niin stressaantunut narsun jäljiltä ja kun sellainen oli työpaikallakin. Elämä on aivan mahtavaa ilman stressiä. En uskonut, että koskaan selviä ja pääsen siitä, mutta pääsin kun vaihdoin alaa ja katkaisin välit ihmisiin, joista oli harmia elämälleni. Eräät sukulaiset yritti pilkata minua sairaalassaoloni johdosta, nauroivat ja kertoivat siitä ulkopuolisille. Yrittivät usuttaa Sossut kimppuuni ja leimata huonoksi äidiksi joka ei pärjää lapsensa kanssa. Mut sekin jäi vain yritykseksi kun en ollut niin huonossa kunnossa mitä ne valehteli ja väitti. Kun en ole enää tekemissä moisten kiusaajien kanssa niin elämä on laadukasta. Muutamia yksilöitä on tullut vastaan, ketkä on yrittäneet käyttää tuota minua vastaan, enimmäkseen se kohdistuu juurikin vanhemmuuteen. Yritetään laittaa todistelemaan vanhemuutta, tarkkaillaan ym jos tiedetään, että olen käynyt "päätohtorilla". Ihmiset on kovia olettamaan asioita, vaikkei heillä siihen mitään oikeutta olisi. Se on ikävää, että narisisti voi aiheuttaa toiselle mainehaittaa ja jopa ison haitan urakehitykseen. Onko parempi antaa ihmisten nolata itsensä ja elää kuvitelmissaan kun ne uskoo narsistin juttuja. Ihmiset joita olin sinisilmäisesti pitänyt läheisenä paljastikin todellisen luontonsa kun olin heikoilla elämässä. Joten sitenkin se oli lopulta vain hyvä, että se millä asialla nämä ihmiset ovat paljastui.
- Anonyymi
Ajatella tuollaisten ihmisten omia lapsiraukkoja, kun elävät sairaalloisten, esimerkillään kieroonkasvattavien vanhempien kanssa. Kuka olisi halunnut sellaisen ihkun peikkolapsuuden, jos olisi valinnanvaraa?
- Anonyymi
Juuri tämän takia meillä on mielenterveys eläkkeet räjähdysmäisesti kasvaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768