Minua on vaivannut jo pitkään kuiva ärsytysyskä. Ei varsinaista hengenahdistusta. Joskus herää yskän ärsytys kohtauksiin juuri kun on nukahtanut tai aamuyöstä. Nenä on useimmiten tukossa eikä pysty hengittämään täydellä kapasiteetilla nenän kautta. Tuntuu kuin nenästä valuis limaa kurkkuun, varsinkin kun menee nukkumaan.
On tehty astmakoe, spirometriatutkimus ja arvot olivat normaalia.
Ei allergiaa. Olen huomannut, että kun olen matkoilla tai muuten poissa kotoa, niin nämä oireet häviävät ja kun taas tulen kotia niin ne samat oireet alkavat.
Kärsin toistuvista poskiontelutulehduksista.
Voiko olla kyseessä homevaurio?
kuiva yskä
kroonikko
1
261
Vastaukset
- teija.dunder
Astman lisäksi yöllistä yskää ja limaisuutta aiheuttaa allerginen nuha tai ns ympärivuotinen yliherkkyysnuha (vasomotorinen nuha). Allergista nuhaa voidaan tutkia ihopistokokeella/ allergeenien vasta-ainetutkimuksella verestä (tk/sairaala/yksityisvastaanotot). Kodin mahdollisiin sisäilmaongelmiin antaa vinkkejä allergia- ja astmaliiton sisäilma-asiantuntija (allergia- ja astmaliiton sivuilta löytyy tiedot).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984