Minulla ei ole mitään ns. AT-miehiä, eli ilmeisesti epävarmoja, ujoja, hinteliä, köyhiä, tylsiä, rumia tai muuten altavastaajan asemassa olevia miehiä vastaan. En vihaa tai halveksi heitä, vaan toivon tällaisille ihmisille oikeutta maailmassa ja rehellisesti voin sanoa yrittäväni usein olla ekstraystävällinen heille sekä muille sellaisille henkilöille, jotka vaikuttavat saavan liian vähän hyväksyntää ympäristöltään.
Mutta miksi minun pitäisi kiinnostua heistä romanttisessa mielessä? Oma poikaystäväni ei ole lainkaan edellämainitun kaltainen vaan oikeastaan päinvastainen, ja olen ollut jo pitkään hänen kanssaan todella onnellinen.
Ja ei, poikaystäväni ei hyvistä ominaisuuksistaan huolimatta ole mikään pleijeri tai koskaan sitä ollutkaan, vaan uskollinen, huomioiva ja kunnollinen. Lisäksi, en tietenkään huomioi uteluita seksuaalihistoriastani, te palstan pikku tuhmurit.
Miksi ATM, kun on kerta hyviä vaihtoehtojakin?
184
455
Vastaukset
- ätmikätmi
Hakkaako poikaystäväsi sinua vain launtaisin kännissä vai myös arkisin?
Monenko ATM:n elämät poikaystäväsi on tuhonnut koulukiusaajana?- Ciell
Hän oli itse lapsena kiusattu. Melkoinen muutos tosiaan siihen nähden, tosin seurauksena taisi jäädä sellainen terve riippumattomuus yleisön mielipiteistä.
Ei hakkaa koskaan, vaan hellii ja on kunnioittava. Kohtelee minua ja muita itse asiassa paremmin kuin useat sellaiset ns. peräkammarinpojan tyyliset, mitä olen huomannut - epävarmuus näkyy monesti jotenkin kylmyytenä ulospäin, mikä tietysti on ihan ymmärrettävää. - ............
Ciell kirjoitti:
Hän oli itse lapsena kiusattu. Melkoinen muutos tosiaan siihen nähden, tosin seurauksena taisi jäädä sellainen terve riippumattomuus yleisön mielipiteistä.
Ei hakkaa koskaan, vaan hellii ja on kunnioittava. Kohtelee minua ja muita itse asiassa paremmin kuin useat sellaiset ns. peräkammarinpojan tyyliset, mitä olen huomannut - epävarmuus näkyy monesti jotenkin kylmyytenä ulospäin, mikä tietysti on ihan ymmärrettävää.Ihan perus ATM siis, joka sai ylennyksen KTM:ksi sinut saatuaan.
- ätmikätmi
Ciell kirjoitti:
Ei hakkaa koskaan, vaan hellii ja on kunnioittava. Kohtelee minua ja muita itse asiassa paremmin kuin useat sellaiset ns. peräkammarinpojan tyyliset, mitä olen huomannut - epävarmuus näkyy monesti jotenkin kylmyytenä ulospäin, mikä tietysti on ihan ymmärrettävää.Kai ymmärrät, että tuo kylmyys tarkoittaa, että hän on narsisti, kuten kaikki muutkin naista saavat miehet?
Miksei sinulle kelvannut kiltti kunnon mies? - Ciell
............ kirjoitti:
Ihan perus ATM siis, joka sai ylennyksen KTM:ksi sinut saatuaan.
Loogista kyllä vallitsevan teorian puitteissa :) taisi muuttua ns. KTM:ksi joskus teini-iässä, minut tavatessaan oli kyllä jo aika lailla sellainen stereotyyppinen menestynyt, sosiaalinen ja komea tapaus, jonka lapsuudenkokemukset lähinnä yllättivät sitten kun niistä kuulin - eivät oikein istuneet stereotypiaan.
Tästä herääkin jatkokysymys - miksi ATM joka ei tee tilanteelleen mitään, kun on niitäkin, jotka ovat tehneet? - Ciell
ätmikätmi kirjoitti:
Kai ymmärrät, että tuo kylmyys tarkoittaa, että hän on narsisti, kuten kaikki muutkin naista saavat miehet?
Miksei sinulle kelvannut kiltti kunnon mies?Kiva parodiaa, ätmi. Mutta mites tuo luetunymmärtäminen? Kylmyyttä on siis huomattavissa näissä epävarmoissa peräkammarinpojissa, ja poikaystäväni oli tässä se, joka kohtelee niin minua kuin muitakin hyvin.
Skarppina nyt. Vai vietätkö iltaa riehumalla palstalla yksin kännissä? - knjgyq
Ciell kirjoitti:
Loogista kyllä vallitsevan teorian puitteissa :) taisi muuttua ns. KTM:ksi joskus teini-iässä, minut tavatessaan oli kyllä jo aika lailla sellainen stereotyyppinen menestynyt, sosiaalinen ja komea tapaus, jonka lapsuudenkokemukset lähinnä yllättivät sitten kun niistä kuulin - eivät oikein istuneet stereotypiaan.
Tästä herääkin jatkokysymys - miksi ATM joka ei tee tilanteelleen mitään, kun on niitäkin, jotka ovat tehneet?AT-miehestä KT-mieheksi muuttuminen vaati usein aimo annoksen tuuria.
Ehkä tämä sinunkin poikaystäväsi olisi jäänyt AT-mieheksi, jos joskus jossain vaiheessa joku epätoivoinen nainen ei olisi ottanut häntä, koska ei muutakaan miestä siinä välissä sattunut löytämään. Tämä kokemus muutti hänestä KT-miehen.
Sillä ei ole mitään tekemistä minkään muun kuin tuurin kanssa.
Sinäkin voisit halutessasi muuttaa jostain AT-miehestä KT-miehen, mutta eihän sellainen sinua kiinnosta. Haluat miehen joka on jo valmis pakkaus. Miehen jolla on ollut elämässään tuuria. - sir kicks-a-lot
knjgyq kirjoitti:
AT-miehestä KT-mieheksi muuttuminen vaati usein aimo annoksen tuuria.
Ehkä tämä sinunkin poikaystäväsi olisi jäänyt AT-mieheksi, jos joskus jossain vaiheessa joku epätoivoinen nainen ei olisi ottanut häntä, koska ei muutakaan miestä siinä välissä sattunut löytämään. Tämä kokemus muutti hänestä KT-miehen.
Sillä ei ole mitään tekemistä minkään muun kuin tuurin kanssa.
Sinäkin voisit halutessasi muuttaa jostain AT-miehestä KT-miehen, mutta eihän sellainen sinua kiinnosta. Haluat miehen joka on jo valmis pakkaus. Miehen jolla on ollut elämässään tuuria.Naista saamattomasta miehestä KTM-mieheksi muuttuminen vaatii jossain vaiheessa itsensä laittamista likoon. Itsekin sain teininä karvaasti näpeille muutamaan kertaan, ennen sain ensin piparia ja vähän päästä tyttöystävän. ATM:yydelle yksi keskeinen juttu on pysyminen omalla mukavuusalueella, joka on KTM:iinkiin verrattuna ilmeisesti aika kapea.
- knjgyq
sir kicks-a-lot kirjoitti:
Naista saamattomasta miehestä KTM-mieheksi muuttuminen vaatii jossain vaiheessa itsensä laittamista likoon. Itsekin sain teininä karvaasti näpeille muutamaan kertaan, ennen sain ensin piparia ja vähän päästä tyttöystävän. ATM:yydelle yksi keskeinen juttu on pysyminen omalla mukavuusalueella, joka on KTM:iinkiin verrattuna ilmeisesti aika kapea.
Itse en ole koskaan saanut naista pistämällä itseäni likoon. Naisen saaminen on loppujen lopuksi melko vähän kiinni miehestä, jos ei nyt mikään pelimies ole.
Eniten siinä on kyse siitä, että nainen sattuu olemaan oikealla tuulella oikeaan aikaan jne...
Voin rehellisesti myöntää että jokainen suhteen tapainen johon olen ikinä päätynyt on alkanut juuri sillä tavalla että satuin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Pelkkää tuuripeliä koko homma.
Se ei ole ikinä johtanut mihinkään, jos olen oikeasti yrittänyt saada naisen ja tehnyt jotain sen eteen. - mies32
knjgyq kirjoitti:
Itse en ole koskaan saanut naista pistämällä itseäni likoon. Naisen saaminen on loppujen lopuksi melko vähän kiinni miehestä, jos ei nyt mikään pelimies ole.
Eniten siinä on kyse siitä, että nainen sattuu olemaan oikealla tuulella oikeaan aikaan jne...
Voin rehellisesti myöntää että jokainen suhteen tapainen johon olen ikinä päätynyt on alkanut juuri sillä tavalla että satuin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Pelkkää tuuripeliä koko homma.
Se ei ole ikinä johtanut mihinkään, jos olen oikeasti yrittänyt saada naisen ja tehnyt jotain sen eteen.Et ole osannut.
- hbwsad
mies32 kirjoitti:
Et ole osannut.
En kai sitten ole osannut.
Sinä ilmeisesti osaat, mutta et siltikään saa naista. Sehän vasta säälittävää onkin. :/ - mies32
hbwsad kirjoitti:
En kai sitten ole osannut.
Sinä ilmeisesti osaat, mutta et siltikään saa naista. Sehän vasta säälittävää onkin. :/Ei minun tarvitse osata.
- kygtaq
mies32 kirjoitti:
Ei minun tarvitse osata.
Voihan sen noinkin ajatella. Ei tarvitse osata, kun ei kuitenkaan saa.
- YTM
Unohdit listasta sovinistisen ja pedofiilin.
Kai he kuvittelevat että voivat syyllistää naiset antamaan itselleen pillua?- Ciell
No tätä vähän tosiaan ihmettelen palstalla ihan tosissaankin kyhättyjen aloitusten ajatusmaailmassa. Nämä trollit nyt ovat erikseen vielä siitäkin porukasta. Mutta niin; jos tarpeeksi kauan ja hyvin perustelen, miten paljon vääryyttä olen mielestäni kokenut naisrintamalla, se saa jonkun naisen pikkuhousut lopulta kostumaan - mistä? Säälistä? Ikävystymisestä? Valaistumisesta - oikea valinta kumppaniksi on tietenkin tämä katkeroitunut, passiiviseen valittamiseen ajautunut mies, jonka ensin nostan masennuksen alhosta p*lluni taikavoimien säännöllisellä käytöllä?
Tämä kuulostaa taas niin kylmältä. Mutta oikeasti toivon, että ns. ATM tulisi onnelliseksi tarttumalla itse ongelmaansa, sillä näin hän voi lopulta nauttia siitä tiedosta, että muutos on hänen omaa aikaansaannostaan eikä kenenkään armopala. Toivon ATM:lle itsekunnioitusta, ja toki myös todellista kumppanuutta elämänsä naisen kanssa. - rtyuiujh
Ciell kirjoitti:
No tätä vähän tosiaan ihmettelen palstalla ihan tosissaankin kyhättyjen aloitusten ajatusmaailmassa. Nämä trollit nyt ovat erikseen vielä siitäkin porukasta. Mutta niin; jos tarpeeksi kauan ja hyvin perustelen, miten paljon vääryyttä olen mielestäni kokenut naisrintamalla, se saa jonkun naisen pikkuhousut lopulta kostumaan - mistä? Säälistä? Ikävystymisestä? Valaistumisesta - oikea valinta kumppaniksi on tietenkin tämä katkeroitunut, passiiviseen valittamiseen ajautunut mies, jonka ensin nostan masennuksen alhosta p*lluni taikavoimien säännöllisellä käytöllä?
Tämä kuulostaa taas niin kylmältä. Mutta oikeasti toivon, että ns. ATM tulisi onnelliseksi tarttumalla itse ongelmaansa, sillä näin hän voi lopulta nauttia siitä tiedosta, että muutos on hänen omaa aikaansaannostaan eikä kenenkään armopala. Toivon ATM:lle itsekunnioitusta, ja toki myös todellista kumppanuutta elämänsä naisen kanssa.Pillu on maailman mahtavin rohto ja lääke, joka parantaa miehen henkiset ongelmat ja sen myötä monet fyysiset sairaudetkin. Mm. Linkola on esittänyt porttoloita terveyskeskuksiin.
Loppupeleissä naiset ovat vastuussa miesten lyhyemmästä eliniästä, koska eivät halua huolehtia miesten hyvinvoinnista. - Kuvottavaa
Olet todella surkea näyttelemään miestä. Eikö jo ala kyllästyttää pelleilysi? Koska sinulla on pillu, hahmotat maailmaa sen pohjalta eikä sinulla todellakaan ole älyä tarpeeksi, että ymmärtäisit kuinka pillua saadaan, osaat vain istua sen päällä. Joten miehenä et tosiaankaan olisi YTM, koska naiset eivät palkitse pillulla niitä miehiä, jotka papukaijamaisesti toistelevat feministisiä kliseitä ja näkevät joka puolella "sovinisteja ja pedofiilejä". Jotkut säälittävät miehet kyllä yrittävät sitäkin, mutta se on vain varma ite kaveripoikavyöhykkeelle.
- Päivittäin
Kuvottavaa kirjoitti:
Olet todella surkea näyttelemään miestä. Eikö jo ala kyllästyttää pelleilysi? Koska sinulla on pillu, hahmotat maailmaa sen pohjalta eikä sinulla todellakaan ole älyä tarpeeksi, että ymmärtäisit kuinka pillua saadaan, osaat vain istua sen päällä. Joten miehenä et tosiaankaan olisi YTM, koska naiset eivät palkitse pillulla niitä miehiä, jotka papukaijamaisesti toistelevat feministisiä kliseitä ja näkevät joka puolella "sovinisteja ja pedofiilejä". Jotkut säälittävät miehet kyllä yrittävät sitäkin, mutta se on vain varma ite kaveripoikavyöhykkeelle.
Todistat aivopieruillasi kuinka lesbous on ainoa oikea tie naiselle, jos haluaa tulla arvostetuksi ihmisenä.
Mihin kukaan nainen tarvitsee kaltaistasi miestä, en ymmärrä, dildokin on parempi. - ghdfäaaea
Päivittäin kirjoitti:
Todistat aivopieruillasi kuinka lesbous on ainoa oikea tie naiselle, jos haluaa tulla arvostetuksi ihmisenä.
Mihin kukaan nainen tarvitsee kaltaistasi miestä, en ymmärrä, dildokin on parempi.Vihjaat siis, että "YTM" on oikeasti lesbo. Erittäin mahdollista. Moni lesbo haluaisi salaa olla mies, kuten moni feministikin. Tästä "YTM" on hyvä osoitus.
- Sillälailla..
ghdfäaaea kirjoitti:
Vihjaat siis, että "YTM" on oikeasti lesbo. Erittäin mahdollista. Moni lesbo haluaisi salaa olla mies, kuten moni feministikin. Tästä "YTM" on hyvä osoitus.
Jaa, noinko ymmärsit lauseen. " dildo on parempi kuin ATM "(= ajattelukyvytön, tukirangaton marisija).
Ihan mielenkiintoista tulkintaa.
Ilmankos asioista on turha puhua miesten kanssa, käsittämättömiä otuksia olette. - ...
rtyuiujh kirjoitti:
Pillu on maailman mahtavin rohto ja lääke, joka parantaa miehen henkiset ongelmat ja sen myötä monet fyysiset sairaudetkin. Mm. Linkola on esittänyt porttoloita terveyskeskuksiin.
Loppupeleissä naiset ovat vastuussa miesten lyhyemmästä eliniästä, koska eivät halua huolehtia miesten hyvinvoinnista.Teille kaikille pitää kaivertaa oma pilllu jalkoväliin.
- ....
Kuvottavaa kirjoitti:
Eiköhän hän ole ihan oikea mies, toisin kuin sinä.
- kolmas mies
Päivittäin kirjoitti:
Mihin kukaan nainen tarvitsee kaltaistasi miestä, en ymmärrä, dildokin on parempi.Varmaan viittaat aivopieruilla esitystyyliin, mutta edellinen kirjoittaja on kyllä oikeassa, että mies joka hokee feminismistä ei ole yleensä mikään seksimagneetti. Naisia voi arvostaa naisena puhumatta feminismistä sanaakaan ja olematta minkään sortin sovinisti.
- Ciell
Kuvottavaa kirjoitti:
Piditkö tuota Linkola-kommenttia siis minun kirjoittamanani?
- halojaa taas
kolmas mies kirjoitti:
Varmaan viittaat aivopieruilla esitystyyliin, mutta edellinen kirjoittaja on kyllä oikeassa, että mies joka hokee feminismistä ei ole yleensä mikään seksimagneetti. Naisia voi arvostaa naisena puhumatta feminismistä sanaakaan ja olematta minkään sortin sovinisti.
Nainen taas ei voi puolustaa oikeuttaan tasapuoliseen kohteluun, ilman feministin leimaa. Naisella ei siis ole ihmisarvoa.
Miksi kenenkään pitäisi olla seksimagneetti?
Ja missä kukaan mies on kehunut olevansa feministi? - veikkoooo
Ciell kirjoitti:
Tämä kuulostaa taas niin kylmältä. Mutta oikeasti toivon, että ns. ATM tulisi onnelliseksi tarttumalla itse ongelmaansa, sillä näin hän voi lopulta nauttia siitä tiedosta, että muutos on hänen omaa aikaansaannostaan eikä kenenkään armopala. Toivon ATM:lle itsekunnioitusta, ja toki myös todellista kumppanuutta elämänsä naisen kanssa.Olen samaa mieltä koko kirjoituksestasi, mutta yksi puoli on se, että vaikka kaikki miehet kehittävät itseään siinä naisensaamisessa tarvittavassa mielessä, niin aina on niitä miehiä, jotka ovat vähiten kehittyneitä. Mikäs heidän osansa on, kun naiset kuitenkin haluavat parhaita miehiä joita voivat saada, omasta tasostaan riippumatta? Ja loput naiset ovat mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.
- kolmas mies
halojaa taas kirjoitti:
Nainen taas ei voi puolustaa oikeuttaan tasapuoliseen kohteluun, ilman feministin leimaa. Naisella ei siis ole ihmisarvoa.
Miksi kenenkään pitäisi olla seksimagneetti?
Ja missä kukaan mies on kehunut olevansa feministi?Toisessa ketjussa "YTM" puolusti feminismiä useaan kertaan. Mikä on miehelle epätyypillistä.
Kenenkään ei tarvitse olla seksimagneetti, kärjistämällä vain painotin sitä että feminismistä tai tasa-arvosta vaahtoaminen ei saa naisia kiihottumaan tai haluamaan sänkyyn.
Nainen voi kyllä varsin hyvin puolustaa tasa-arvoista asemaa, puhumalla niistä epäkohdista (jotka nykyään liittyvät esim. työssäkäyvien lastenhoitotilanteisiin ja kustannuksiin) ja mainitsematta sanaa feminismi. - Oisko noin??
kolmas mies kirjoitti:
Toisessa ketjussa "YTM" puolusti feminismiä useaan kertaan. Mikä on miehelle epätyypillistä.
Kenenkään ei tarvitse olla seksimagneetti, kärjistämällä vain painotin sitä että feminismistä tai tasa-arvosta vaahtoaminen ei saa naisia kiihottumaan tai haluamaan sänkyyn.
Nainen voi kyllä varsin hyvin puolustaa tasa-arvoista asemaa, puhumalla niistä epäkohdista (jotka nykyään liittyvät esim. työssäkäyvien lastenhoitotilanteisiin ja kustannuksiin) ja mainitsematta sanaa feminismi."Toisessa ketjussa "YTM" puolusti feminismiä useaan kertaan. Mikä on miehelle epätyypillistä."
-Kannattaa laittaa sitten siitä linkki, että muutkin tietää mistä on kyse.
Kenenkään ei tarvitse olla seksimagneetti, kärjistämällä vain painotin sitä että feminismistä tai tasa-arvosta vaahtoaminen ei saa naisia kiihottumaan tai haluamaan sänkyyn."
- Miksi näin luulet, oletko kokeillut? Ei naisen oikeuksien ja ihmisarvon puolustaminen ole mitenkään epäkiihoittavaa, se on yksi parisuhteen peruspilareita.
Naisen sänkyyn saaminen on siis mielestäsi ainoa syy puhua naiselle..
"Nainen voi kyllä varsin hyvin puolustaa tasa-arvoista asemaa, puhumalla niistä epäkohdista (jotka nykyään liittyvät esim. työssäkäyvien lastenhoitotilanteisiin ja kustannuksiin) ja mainitsematta sanaa feminismi."
- Turha kuvitella, on moneen kertaan kokeiltu, tuloksena aina "teleketjufemakon" leima. Asian voi kuka tahansa kokeilla ihan itse...naisen oikeuksien pelkkä puolustaminen aiheuttaa välittömästi femakko-nimittelyä. Naisen pienempi palkka on edelleen suorastaan tabu. - YTM
kolmas mies kirjoitti:
Toisessa ketjussa "YTM" puolusti feminismiä useaan kertaan. Mikä on miehelle epätyypillistä.
Nainen voi kyllä varsin hyvin puolustaa tasa-arvoista asemaa, puhumalla niistä epäkohdista (jotka nykyään liittyvät esim. työssäkäyvien lastenhoitotilanteisiin ja kustannuksiin) ja mainitsematta sanaa feminismi.Jaa, no, minä en valitse periaatteitani sillä perusteella että millä saisi naisia sänkyyn vaan sen mukaan mikä on oikein.
- kolmas mies
Oisko noin?? kirjoitti:
"Toisessa ketjussa "YTM" puolusti feminismiä useaan kertaan. Mikä on miehelle epätyypillistä."
Kenenkään ei tarvitse olla seksimagneetti, kärjistämällä vain painotin sitä että feminismistä tai tasa-arvosta vaahtoaminen ei saa naisia kiihottumaan tai haluamaan sänkyyn."
- Miksi näin luulet, oletko kokeillut? Ei naisen oikeuksien ja ihmisarvon puolustaminen ole mitenkään epäkiihoittavaa, se on yksi parisuhteen peruspilareita.
"Nainen voi kyllä varsin hyvin puolustaa tasa-arvoista asemaa, puhumalla niistä epäkohdista (jotka nykyään liittyvät esim. työssäkäyvien lastenhoitotilanteisiin ja kustannuksiin) ja mainitsematta sanaa feminismi."
- Turha kuvitella, on moneen kertaan kokeiltu, tuloksena aina "teleketjufemakon" leima. Asian voi kuka tahansa kokeilla ihan itse...naisen oikeuksien pelkkä puolustaminen aiheuttaa välittömästi femakko-nimittelyä. Naisen pienempi palkka on edelleen suorastaan tabu."tuloksena aina "teleketjufemakon" leima. Asian voi kuka tahansa kokeilla ihan itse...naisen oikeuksien pelkkä puolustaminen aiheuttaa välittömästi femakko-nimittelyä."
Pääasiassa jossain junttimiesten porukoissa.
"Naisen pienempi palkka on edelleen suorastaan tabu."
Se on mantra, jota hoetaan vielä. Tosiasiassa työaikaan suhteutettuna julkisella sektorilla palkoissa ei tutkimusten mukaan ole käytännössä eroa. Pyytäkää enemmän palkkaa yksityisellä, niin minäkin tein.
"Miksi näin luulet, oletko kokeillut? ... Naisen sänkyyn saaminen on siis mielestäsi ainoa syy puhua naiselle.."
Olen nähnyt. Arvostan naisia, mutta ei tasa-arvosta puhumiseen ole yleensä tarvetta, jos on muuta kiinnostavampaa puhuttavaa.
Hieno olkiukko tuo toinen lause. Tärkeimmät syyt naiselle puhumiseen ovat että hänessä on seksiainesta tai kaveriainesta. Eli yksi syy enemmän kuin miehille puhumiseen. - kolmas mies
kolmas mies kirjoitti:
"tuloksena aina "teleketjufemakon" leima. Asian voi kuka tahansa kokeilla ihan itse...naisen oikeuksien pelkkä puolustaminen aiheuttaa välittömästi femakko-nimittelyä."
Se on mantra, jota hoetaan vielä. Tosiasiassa työaikaan suhteutettuna julkisella sektorilla palkoissa ei tutkimusten mukaan ole käytännössä eroa. Pyytäkää enemmän palkkaa yksityisellä, niin minäkin tein.
"Miksi näin luulet, oletko kokeillut? ... Naisen sänkyyn saaminen on siis mielestäsi ainoa syy puhua naiselle.."
Olen nähnyt. Arvostan naisia, mutta ei tasa-arvosta puhumiseen ole yleensä tarvetta, jos on muuta kiinnostavampaa puhuttavaa.
Hieno olkiukko tuo toinen lause. Tärkeimmät syyt naiselle puhumiseen ovat että hänessä on seksiainesta tai kaveriainesta. Eli yksi syy enemmän kuin miehille puhumiseen.Ja itse asiassa taisi olla niin että myös yksityisellä sektorilla, aloilla joilla työehtosopimus sitoo, palkat on samalla tasolla työaikaan suhteutettuna. Niin kuin pitääkin.
- mies32
veikkoooo kirjoitti:
Olen samaa mieltä koko kirjoituksestasi, mutta yksi puoli on se, että vaikka kaikki miehet kehittävät itseään siinä naisensaamisessa tarvittavassa mielessä, niin aina on niitä miehiä, jotka ovat vähiten kehittyneitä. Mikäs heidän osansa on, kun naiset kuitenkin haluavat parhaita miehiä joita voivat saada, omasta tasostaan riippumatta? Ja loput naiset ovat mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.
Höpöjuttuja.
Jos naiselle nyt kelpaa mies, jonka kouluarvosana on 7, niin jos ne hylättyjä, vitosia ja kutosia saaneet parantavat arvosanojaan seiskaksi, niin kyllä hekin alkavat kelpaamaan.
Ei nainen sitä omaa rakastaan ottaessaan mieti, että montako muuta seiskan tai kasin tai kutosen miestä Suomesta löytyy. Miehen täytyy vaan olla sopivan hyvä juuri sille naiselle juuri siinä tilanteessa. - mies32
Kuvottavaa kirjoitti:
Palleissako se älysi pesii?
Siksikö et niitä käytä, etteivät aivosolut roiskahtaisi vahingossa naiseen? - mies32
kolmas mies kirjoitti:
Varmaan viittaat aivopieruilla esitystyyliin, mutta edellinen kirjoittaja on kyllä oikeassa, että mies joka hokee feminismistä ei ole yleensä mikään seksimagneetti. Naisia voi arvostaa naisena puhumatta feminismistä sanaakaan ja olematta minkään sortin sovinisti.
Mies ei välttämättä ole feministi, vaikka ei vihaisikaan naisia kuten ätmit.
- mies32
Oisko noin?? kirjoitti:
"Toisessa ketjussa "YTM" puolusti feminismiä useaan kertaan. Mikä on miehelle epätyypillistä."
- Turha kuvitella, on moneen kertaan kokeiltu, tuloksena aina "teleketjufemakon" leima. Asian voi kuka tahansa kokeilla ihan itse...naisen oikeuksien pelkkä puolustaminen aiheuttaa välittömästi femakko-nimittelyä. Naisen pienempi palkka on edelleen suorastaan tabu.No naisen pienempi palkka onkin luultavasti feministien vale. Se pohjautuu miesten suurempaan urakeskittyneisyyteen, pidempiin työpäiviin, vähempiin äitiyslomiin, valittuihin tuottaviin aloihin, riskinottoon uraa luotaessa, kovempaan uskoon itseensä ja röyhkeyteen mennä eteenpäin, eikä jäädä pyörittelemään vaatimattomana samoja papereita konttorinnurkkaan vuosikymmeniksi.
Eli kaikki syyt miesten keskimäärin paremmalle palkalle liittyvät miesten tekoihin ja kykyihin, eivät mihinkään sukupuoliseen syrjintään, kuten femakot yrittävät väittää.
Itse voin ainakin sanoa, että en missään koskaan ole nähnyt naisten saavan pienempää palkkaa samasta työstä. - juupas eipäs
kolmas mies kirjoitti:
"tuloksena aina "teleketjufemakon" leima. Asian voi kuka tahansa kokeilla ihan itse...naisen oikeuksien pelkkä puolustaminen aiheuttaa välittömästi femakko-nimittelyä."
Hieno olkiukko tuo toinen lause. Tärkeimmät syyt naiselle puhumiseen ovat että hänessä on seksiainesta tai kaveriainesta. Eli yksi syy enemmän kuin miehille puhumiseen."Se on mantra, jota hoetaan vielä. Tosiasiassa työaikaan suhteutettuna julkisella sektorilla palkoissa ei tutkimusten mukaan ole käytännössä eroa. Pyytäkää enemmän palkkaa yksityisellä, niin minäkin tein."
- Kaikki eivät voi vahtaa yksityiselle, harmi vain ja väittäisin että tuo työtunteihin suhteutettu palkka on mantra, jolla yritetään hämätä sitä tosiasiaa, että naisvaltaiset alat ovat edelleen palkkakuopassa. - Näin on
juupas eipäs kirjoitti:
"Se on mantra, jota hoetaan vielä. Tosiasiassa työaikaan suhteutettuna julkisella sektorilla palkoissa ei tutkimusten mukaan ole käytännössä eroa. Pyytäkää enemmän palkkaa yksityisellä, niin minäkin tein."
- Kaikki eivät voi vahtaa yksityiselle, harmi vain ja väittäisin että tuo työtunteihin suhteutettu palkka on mantra, jolla yritetään hämätä sitä tosiasiaa, että naisvaltaiset alat ovat edelleen palkkakuopassa.Todisteena eripalkkaisuudesta voidaan pitää myös palkkalaskureita- jos sukupuolella ei ole palkkaan merkitystä, ei sitä myöskään kysyttäisi.
Sopii kokeilla.. Palkka muuttuu huomattavasti alalla, kuin alalla, kun vaihtaa sukupuolen vastauksissa. - sillälailla taas..
mies32 kirjoitti:
No naisen pienempi palkka onkin luultavasti feministien vale. Se pohjautuu miesten suurempaan urakeskittyneisyyteen, pidempiin työpäiviin, vähempiin äitiyslomiin, valittuihin tuottaviin aloihin, riskinottoon uraa luotaessa, kovempaan uskoon itseensä ja röyhkeyteen mennä eteenpäin, eikä jäädä pyörittelemään vaatimattomana samoja papereita konttorinnurkkaan vuosikymmeniksi.
Eli kaikki syyt miesten keskimäärin paremmalle palkalle liittyvät miesten tekoihin ja kykyihin, eivät mihinkään sukupuoliseen syrjintään, kuten femakot yrittävät väittää.
Itse voin ainakin sanoa, että en missään koskaan ole nähnyt naisten saavan pienempää palkkaa samasta työstä.Kiitos femakko- nimikkeestä. Huvittavaa, kuinka tuokin tuli noin nopsaaan kuvaan, eipä tarvinnut kuin mainita naisten pienempi palkka.
Ja että miesten röyhkeys oikeuttaisi siihen.
Monestikos olet kysellyt naisten palkoista? Itse olen monesti huomannut että mieskollegat saavat parempaa palkkaa, vaikka koulutus tai työ tunnit/laatu ei siihen oikeuttaisi. - brömbröm
juupas eipäs kirjoitti:
"Se on mantra, jota hoetaan vielä. Tosiasiassa työaikaan suhteutettuna julkisella sektorilla palkoissa ei tutkimusten mukaan ole käytännössä eroa. Pyytäkää enemmän palkkaa yksityisellä, niin minäkin tein."
- Kaikki eivät voi vahtaa yksityiselle, harmi vain ja väittäisin että tuo työtunteihin suhteutettu palkka on mantra, jolla yritetään hämätä sitä tosiasiaa, että naisvaltaiset alat ovat edelleen palkkakuopassa.Miksi palkkoja kuuluisi vertailla alojen välillä? Tärkeintä on, että ihmiset tietävät, mitä milläkin alalla suurin piirtein saa, ja heillä on vapaus tehdä valintoja sen mukaan. Perushoitaja tai kampaaja ei lisää Suomen kansantuotetta huumaavasti, ja ne ovat myös taito- ja tietotasoltaan sellaisia ammatteja, että suurensuurta erikoistumista ei tarvita.
- kolmas mies
sillälailla taas.. kirjoitti:
Kiitos femakko- nimikkeestä. Huvittavaa, kuinka tuokin tuli noin nopsaaan kuvaan, eipä tarvinnut kuin mainita naisten pienempi palkka.
Monestikos olet kysellyt naisten palkoista? Itse olen monesti huomannut että mieskollegat saavat parempaa palkkaa, vaikka koulutus tai työ tunnit/laatu ei siihen oikeuttaisi.Jos väittelisit miesporukassa miehenä, saat kyllä kuulla ikävämpiäkin nimityksiä itsestäsi.
Samaa mieltä mies32:n kanssa palkkaerojen syistä. Ainoa epäkohtana pidettävä tuossa listassa voisi olla, että lasta ehkä nyt vain pitää jonkun hoitaa vähän pidempään kotona kuin pari-kolme kuukautta. En tiedä, kun ei ole lapsia. Ehkä miehiä pitäisi pakottaa pidemmille isyyslomille, mutta kuka pomo sitä vapaaehtoisesti tekisi?
Lopetan omasta puolestani tasa-arvokeskustelun ja jatkan ehkä sinkkukeskustelua. - mies32
Näin on kirjoitti:
Todisteena eripalkkaisuudesta voidaan pitää myös palkkalaskureita- jos sukupuolella ei ole palkkaan merkitystä, ei sitä myöskään kysyttäisi.
Sopii kokeilla.. Palkka muuttuu huomattavasti alalla, kuin alalla, kun vaihtaa sukupuolen vastauksissa.Jos ne ovat kerrottuja palkkoja, niin eroa lienee siinä, kuinka ylös mies tai nainen palkkansa ilmoittaa ja millaiset miehet ja naiset valikoituvat palkkojaan ilmoittamaan.
Mikään laskuri ei myöskään ota huomioon tarkkoja työtehtäviä, työtunteja, pyhälisiä yms. - mies32
juupas eipäs kirjoitti:
- Kaikki eivät voi vahtaa yksityiselle, harmi vain ja väittäisin että tuo työtunteihin suhteutettu palkka on mantra, jolla yritetään hämätä sitä tosiasiaa, että naisvaltaiset alat ovat edelleen palkkakuopassa.Sinä väität noin, koska se sopii sinun uskomukseesi alistetuista naisista paremmin.
- mies32
mies32 kirjoitti:
Sinä väität noin, koska se sopii sinun uskomukseesi alistetuista naisista paremmin.
Laitan tähän aasinsillan: miksi feministejä eivät sukupuolikiintiöt ahdista? Esimerkiksi käytäntö, että hallituksen ministereistä puolet naisia, syrjii pätevimpiä ministeriehdokkaita, siinä tilanteessa, että toisen sukupuolen edustajat olisivat pätevämpiä ja siten ansaitsisivat ministerinsalkut ennemmin kuin vähemmän pätevät jalkovälillään salkun saavat?
Tälläinen käytäntö myös vääristää sukupuolten välisiä palkkatilastoja, kun toinen sukupuoli saa asemia ja liksaa jalkovälillään, eikä pätevyydellään. - niinpä taas..
brömbröm kirjoitti:
Miksi palkkoja kuuluisi vertailla alojen välillä? Tärkeintä on, että ihmiset tietävät, mitä milläkin alalla suurin piirtein saa, ja heillä on vapaus tehdä valintoja sen mukaan. Perushoitaja tai kampaaja ei lisää Suomen kansantuotetta huumaavasti, ja ne ovat myös taito- ja tietotasoltaan sellaisia ammatteja, että suurensuurta erikoistumista ei tarvita.
Sanoin että kaikilla aloilla, jos vaihtaa sukupuolen palkkalaskurissa naisesta mieheksi, palkka nousee huomattavasti. Sopii kokeilla, Ja nämä tiedot perustuvat siis tilastoihin, joihin feministit tuskin voivat vaikuttaa.
Tässä palkkakuopasssa ovat myös opettajat ja sairaanhoitajat, joiden erikoistumiset ovat kyllä ihan vaativia ja kummatkin erittäin rankkaa fyysistä/henkistä työtä. Sosiaaliala varmaankaan ei ole kansantuottetta lisäävä suoraan, mutta lisää hyvinvointia ja jos se puuttuu, sillä on kyllä merkitystä. Asiat eivät ole mustavalkoisia. - mies32
sillälailla taas.. kirjoitti:
Kiitos femakko- nimikkeestä. Huvittavaa, kuinka tuokin tuli noin nopsaaan kuvaan, eipä tarvinnut kuin mainita naisten pienempi palkka.
Monestikos olet kysellyt naisten palkoista? Itse olen monesti huomannut että mieskollegat saavat parempaa palkkaa, vaikka koulutus tai työ tunnit/laatu ei siihen oikeuttaisi.No en nyt sinua femakoksi halua sanoa, sinä saatat olla vain femakoiden valheet uskonut sinisilmäinen aidosti tasa-arvoa ajava feministinhupakko. Tosin siitä on pelottavan lyhyt matka femakoksi, joten toivottavasti tämä herättelee sinua.
Röyhkeys työelämässä. Röyhkeys tunkea itseään esille ja eteenpäin. Se ei liity sukupuoliseen syrjintään, se liittyy siihen, että kyynärpäätaktiikalla, röyhkeällä itsevarmuudella jne. usein pääsee työelämässä eteenpäin, saa palkankorotuksia jne..
Voi myös olla positiivista röyhkeyttä, mutta myös negatiivisesta röyhkeydestä voi olla etua työelämässä.
Olen kysellyt sen mitä nyt naisia tuntenut. Samaa palkkaa saavat kuin miehetkin.
Onko sinun kyselemiesi miesten kokemus ja työnimike myös ollut sama kuin niiden naisten, joihin vertaat? - jopas taas
mies32 kirjoitti:
Laitan tähän aasinsillan: miksi feministejä eivät sukupuolikiintiöt ahdista? Esimerkiksi käytäntö, että hallituksen ministereistä puolet naisia, syrjii pätevimpiä ministeriehdokkaita, siinä tilanteessa, että toisen sukupuolen edustajat olisivat pätevämpiä ja siten ansaitsisivat ministerinsalkut ennemmin kuin vähemmän pätevät jalkovälillään salkun saavat?
Tälläinen käytäntö myös vääristää sukupuolten välisiä palkkatilastoja, kun toinen sukupuoli saa asemia ja liksaa jalkovälillään, eikä pätevyydellään.Kiintiöt toimivat myös miesten eduksi. Monet surkimus miehet ovat saaneet tästä etua naisvaltaisilla aloilla.
- mies32
kolmas mies kirjoitti:
Jos väittelisit miesporukassa miehenä, saat kyllä kuulla ikävämpiäkin nimityksiä itsestäsi.
Samaa mieltä mies32:n kanssa palkkaerojen syistä. Ainoa epäkohtana pidettävä tuossa listassa voisi olla, että lasta ehkä nyt vain pitää jonkun hoitaa vähän pidempään kotona kuin pari-kolme kuukautta. En tiedä, kun ei ole lapsia. Ehkä miehiä pitäisi pakottaa pidemmille isyyslomille, mutta kuka pomo sitä vapaaehtoisesti tekisi?
Lopetan omasta puolestani tasa-arvokeskustelun ja jatkan ehkä sinkkukeskustelua.Tietysti lasta täytyy hoitaa ja on ikävää, että lasta hoitavan työelämä kärsii, mutta työnantajan puolesta tuossa ei ole kyse syrjinnästä, työnantaja tietysti maksaa palkkaa tuottavuuden mukaan ja hoitovapaalla oleva ei tuota, eikä vapaansa aikana kehity ammatissaan, eikä vapaidensa johdosta voi ottaa hoitaakseen pitkäaikaisempia projekteja.
Yhteiskunnan kannalta tässä ehkä on epätasa-arvoisesta ilmiöstä kyse. Veroeuroilla voitaisiin tietysti pyrkiä tasaamaan tästä syntyvää epäkohtaa. Toisaalta poskettomalta sekin tuntuisi, että esimerkiksi hoitovapaalla olevalle lääkärille maksettaisiin palkkansa täysmääräisesti pitkäänkin veroeuroista. Kun ihan samalla tavalla lastaan hoitava siivoaja saisi monta kertaa vähemmän rahaa. - mies32
jopas taas kirjoitti:
Kiintiöt toimivat myös miesten eduksi. Monet surkimus miehet ovat saaneet tästä etua naisvaltaisilla aloilla.
Todella harvoin se noinpäin menee.
Ja nekin alat usein niin matalasti palkattuja, että kyseiset "etua" saaneet miehet tienaisivat paremmin jos eivät olisi tuota etua vastaanottaneet, vaan olisivat menneet muihin töihin.
Naiset perustelevat sen, että yhtiöiden ja maan hallituksiin pitää päästä sukupuolikiintiöillä, sillä että lähihoitajiksi tai lastentarhanopeiksi voi mieheydestä olla joskus etua. Ja sitten puhutaan palkkatasa-arvosta. Ei taida liksat noissa hommissa mennä ihan tasan. - mies32
niinpä taas.. kirjoitti:
Sanoin että kaikilla aloilla, jos vaihtaa sukupuolen palkkalaskurissa naisesta mieheksi, palkka nousee huomattavasti. Sopii kokeilla, Ja nämä tiedot perustuvat siis tilastoihin, joihin feministit tuskin voivat vaikuttaa.
Tässä palkkakuopasssa ovat myös opettajat ja sairaanhoitajat, joiden erikoistumiset ovat kyllä ihan vaativia ja kummatkin erittäin rankkaa fyysistä/henkistä työtä. Sosiaaliala varmaankaan ei ole kansantuottetta lisäävä suoraan, mutta lisää hyvinvointia ja jos se puuttuu, sillä on kyllä merkitystä. Asiat eivät ole mustavalkoisia.En ole tuollaista palkkalaskuria nähnyt.
Eikä siinä ilmeisesti ole otettu huomioon tarkempaa tehtävää, eikä edelleenkään niitä työtunteja, pyhälisiä jne..
Tuskin sairaanhoitajien väitetty palkkakuoppa mitenkään liittyy naisiin. Se vaan ei ole suoraan tuottavaa työtä, kuten insinöörin työ. Itseasiassa sairaanhoitajat saavat työnluonteen huomioiden ihan kivaa liksaa. Siis ottaen huomioon, että suoraa tuottoa työstään ei tule ja työ on suurelta osin, kuten sanoitkin, fyysistä suorittavaa työtä. Tälläisistä töistä ei yleensä makseta kovin kivasti, olkoon tekijällä mitä vaan jalkovälissä. - Kappas taas
mies32 kirjoitti:
Jos ne ovat kerrottuja palkkoja, niin eroa lienee siinä, kuinka ylös mies tai nainen palkkansa ilmoittaa ja millaiset miehet ja naiset valikoituvat palkkojaan ilmoittamaan.
Mikään laskuri ei myöskään ota huomioon tarkkoja työtehtäviä, työtunteja, pyhälisiä yms.Sivuutat myös näppärästi sen totuuden, ettei sukupuolen pitäisi vaikuttaa lopputulokseen, jos eläisimme aidosti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.
Kukahan täällä siis perustaa käsityksensä valheisiin ja uskomuksiin? - Kappas taas
mies32 kirjoitti:
Todella harvoin se noinpäin menee.
Ja nekin alat usein niin matalasti palkattuja, että kyseiset "etua" saaneet miehet tienaisivat paremmin jos eivät olisi tuota etua vastaanottaneet, vaan olisivat menneet muihin töihin.
Naiset perustelevat sen, että yhtiöiden ja maan hallituksiin pitää päästä sukupuolikiintiöillä, sillä että lähihoitajiksi tai lastentarhanopeiksi voi mieheydestä olla joskus etua. Ja sitten puhutaan palkkatasa-arvosta. Ei taida liksat noissa hommissa mennä ihan tasan."Ja nekin alat usein niin matalasti palkattuja, että kyseiset "etua" saaneet miehet tienaisivat paremmin jos eivät olisi tuota etua vastaanottaneet, vaan olisivat menneet muihin töihin"
- Eli siis tässä juuri todistat että naisvaltaiset alat ovat pirun huonosti palkattuja :)
Tuliko taas sahattua omaa oksaa?? - Kappas taas
mies32 kirjoitti:
En ole tuollaista palkkalaskuria nähnyt.
Eikä siinä ilmeisesti ole otettu huomioon tarkempaa tehtävää, eikä edelleenkään niitä työtunteja, pyhälisiä jne..
Tuskin sairaanhoitajien väitetty palkkakuoppa mitenkään liittyy naisiin. Se vaan ei ole suoraan tuottavaa työtä, kuten insinöörin työ. Itseasiassa sairaanhoitajat saavat työnluonteen huomioiden ihan kivaa liksaa. Siis ottaen huomioon, että suoraa tuottoa työstään ei tule ja työ on suurelta osin, kuten sanoitkin, fyysistä suorittavaa työtä. Tälläisistä töistä ei yleensä makseta kovin kivasti, olkoon tekijällä mitä vaan jalkovälissä.http://www.palkkalaskuri.fi/main/Vertaapalkkoja
Otetaas vaikka tämä...löytyy kyllä jos etsii. - Jaa jaa...
mies32 kirjoitti:
No en nyt sinua femakoksi halua sanoa, sinä saatat olla vain femakoiden valheet uskonut sinisilmäinen aidosti tasa-arvoa ajava feministinhupakko. Tosin siitä on pelottavan lyhyt matka femakoksi, joten toivottavasti tämä herättelee sinua.
Röyhkeys työelämässä. Röyhkeys tunkea itseään esille ja eteenpäin. Se ei liity sukupuoliseen syrjintään, se liittyy siihen, että kyynärpäätaktiikalla, röyhkeällä itsevarmuudella jne. usein pääsee työelämässä eteenpäin, saa palkankorotuksia jne..
Voi myös olla positiivista röyhkeyttä, mutta myös negatiivisesta röyhkeydestä voi olla etua työelämässä.
Olen kysellyt sen mitä nyt naisia tuntenut. Samaa palkkaa saavat kuin miehetkin.
Onko sinun kyselemiesi miesten kokemus ja työnimike myös ollut sama kuin niiden naisten, joihin vertaat?Se tuskin tekee kenestäkään hupakkoa että vaatii samasta työstä samaa palkkaa?
Ja kyllä, noita tilanteita on osunut omalle kohdalle ihan riittävästi. Samaan aikaan palkattu mies sai huomattavasti korkeampaa kuukausipalkkaa täsmälleen samasta työstä (vaikka hoidin työni tunnollisemmin). Tämäkin paljastui vahingossa, mutta tilanne korjattiin sitten laskemalla miehen palkkaa (joka sitten kuulemma nostettiin takasin aikanaan kaikessa hiljaisuudessa). Naisellehan ei makseta enempää, oli miten hyvä tahansa. - brömbröm
Kappas taas kirjoitti:
Sivuutat myös näppärästi sen totuuden, ettei sukupuolen pitäisi vaikuttaa lopputulokseen, jos eläisimme aidosti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.
Kukahan täällä siis perustaa käsityksensä valheisiin ja uskomuksiin?"ettei sukupuolen pitäisi vaikuttaa lopputulokseen, jos eläisimme aidosti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa."
Mitä tarkotat tällä käytännössä? Jos mies tekee enemmän työtunteja, syystä tai toisesta, kai silloin pitää saada enemmän palkkaakin? Samoin jos työtehtävä on vaativampi. - äijjjjä
Jaa jaa... kirjoitti:
Se tuskin tekee kenestäkään hupakkoa että vaatii samasta työstä samaa palkkaa?
Ja kyllä, noita tilanteita on osunut omalle kohdalle ihan riittävästi. Samaan aikaan palkattu mies sai huomattavasti korkeampaa kuukausipalkkaa täsmälleen samasta työstä (vaikka hoidin työni tunnollisemmin). Tämäkin paljastui vahingossa, mutta tilanne korjattiin sitten laskemalla miehen palkkaa (joka sitten kuulemma nostettiin takasin aikanaan kaikessa hiljaisuudessa). Naisellehan ei makseta enempää, oli miten hyvä tahansa.Oletko alalla, jossa palkka määräytyy työehto- tai virkaehtosopimuksen mukaan? Onko suoritusbonuksia, tai tulospalkkausta? Voi olla että mies vain pyysi korkeampaa palkkaa, ja sai sen. Itse en ole koskaan törmännyt tuollaiseen muuten.
- huvittavaa...
rtyuiujh kirjoitti:
Pillu on maailman mahtavin rohto ja lääke, joka parantaa miehen henkiset ongelmat ja sen myötä monet fyysiset sairaudetkin. Mm. Linkola on esittänyt porttoloita terveyskeskuksiin.
Loppupeleissä naiset ovat vastuussa miesten lyhyemmästä eliniästä, koska eivät halua huolehtia miesten hyvinvoinnista.Miesten elinikää laskee miesten huonommat elintavat ja suurempi riskien otto. Nuoret miehet kuolevat usein jonkun onnettomuuden seurauksena.
Naisen puutteella ei siis siihen ole vaikutusta.
Ja jossain vaiheessa sen miehenkin luulisi kasvavan aikuiseksi ja pitävän huolen ihan itse isestään, aikusuuten kasvaminen edellyttää luopumista äidin hoivasta. - Hohhhoijaa..
brömbröm kirjoitti:
"ettei sukupuolen pitäisi vaikuttaa lopputulokseen, jos eläisimme aidosti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa."
Mitä tarkotat tällä käytännössä? Jos mies tekee enemmän työtunteja, syystä tai toisesta, kai silloin pitää saada enemmän palkkaakin? Samoin jos työtehtävä on vaativampi.Totta kai, tästähän ei ollut kyse.
Taidat ymmärtää tarkoituksella väärin. - mies32
Kappas taas kirjoitti:
Sivuutat myös näppärästi sen totuuden, ettei sukupuolen pitäisi vaikuttaa lopputulokseen, jos eläisimme aidosti tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.
Kukahan täällä siis perustaa käsityksensä valheisiin ja uskomuksiin?Mitä höpötät?
Mistä sitten oli kyse? (liittyen 15:16 viestiin) - mies32
Kappas taas kirjoitti:
http://www.palkkalaskuri.fi/main/Vertaapalkkoja
Otetaas vaikka tämä...löytyy kyllä jos etsii.Ei näy palkkaa sukupuolen mukaan eroteltuna, ei ainakaan ammattinimikkeittäin. Esimerkiksi kaivoin "hedelmien tai vihannesten säilöjän". Keskipalkka näkyy, ei sukupuolittain. Näkyy myös sukupuolten mukaan tyytyväisyys palkkaan, miehet tyytymättömämpiä.
38% vastaajista esimiesasemassa, mikä tarkoittaa sitä, että kaikki vastaajat eivät ole keskenään vertailukelpoisia, joten vaikka jossain näkyisikin palkka tälle nimikkeelle sukupuolittain, ei siitäkään vielä näkisi mikä on tarkka tehtävä vastuineen. Ei myöskään näy tuntipalkkaa, ei lisiä ei mitään.
Eli täytyy olla feministiuskovainen, että tuon saa käännettyä naisten syrjinnän todisteeksi. - mies32
mies32 kirjoitti:
Ei näy palkkaa sukupuolen mukaan eroteltuna, ei ainakaan ammattinimikkeittäin. Esimerkiksi kaivoin "hedelmien tai vihannesten säilöjän". Keskipalkka näkyy, ei sukupuolittain. Näkyy myös sukupuolten mukaan tyytyväisyys palkkaan, miehet tyytymättömämpiä.
38% vastaajista esimiesasemassa, mikä tarkoittaa sitä, että kaikki vastaajat eivät ole keskenään vertailukelpoisia, joten vaikka jossain näkyisikin palkka tälle nimikkeelle sukupuolittain, ei siitäkään vielä näkisi mikä on tarkka tehtävä vastuineen. Ei myöskään näy tuntipalkkaa, ei lisiä ei mitään.
Eli täytyy olla feministiuskovainen, että tuon saa käännettyä naisten syrjinnän todisteeksi.Korjataan: ei tyytymättömiä ollutkaan lajiteltu sukupuolittain, kyse oli muuten vaan nais-miesjaosta tuossa ammatissa.
- mies32
Kappas taas kirjoitti:
"Ja nekin alat usein niin matalasti palkattuja, että kyseiset "etua" saaneet miehet tienaisivat paremmin jos eivät olisi tuota etua vastaanottaneet, vaan olisivat menneet muihin töihin"
- Eli siis tässä juuri todistat että naisvaltaiset alat ovat pirun huonosti palkattuja :)
Tuliko taas sahattua omaa oksaa??Ei.
Ne ovat matalasti palkattuja, koska ne eivät ole kapitalistisessa järjestelmässä suoraan laskien niin tuottavia.
Tässä ei ole mistään sukupuolisesta syrjinnästä kyse, vaan yksinkertaisesti siitä, että naiset hakeutuvat aloille, joilla tuottavuus on matalampi.
Ikävä maailma, jossa esimerkiksi lastentarhanopettajan ei katsota tuottavan yhtä paljoa kuin insinöörin, mutta ei tämä edelleenkään liity naisten syrjintään. - mies32
Jaa jaa... kirjoitti:
Se tuskin tekee kenestäkään hupakkoa että vaatii samasta työstä samaa palkkaa?
Ja kyllä, noita tilanteita on osunut omalle kohdalle ihan riittävästi. Samaan aikaan palkattu mies sai huomattavasti korkeampaa kuukausipalkkaa täsmälleen samasta työstä (vaikka hoidin työni tunnollisemmin). Tämäkin paljastui vahingossa, mutta tilanne korjattiin sitten laskemalla miehen palkkaa (joka sitten kuulemma nostettiin takasin aikanaan kaikessa hiljaisuudessa). Naisellehan ei makseta enempää, oli miten hyvä tahansa.Samasta työstä nainen saa saman palkan kuin mies, ihan vaatimattakin.
Sinun tapauksesi on harvinainen poikkeus tai sitten miehen paremmalle palkalle on ollut joku perustelu, jota et kerro tai et tiedä. - uskon asia
mies32 kirjoitti:
Samasta työstä nainen saa saman palkan kuin mies, ihan vaatimattakin.
Sinun tapauksesi on harvinainen poikkeus tai sitten miehen paremmalle palkalle on ollut joku perustelu, jota et kerro tai et tiedä.Hauskaa, olen siis väärässä, vaikka tiedän paremmin. Mitään perustelua ei siis ollut, jonka johdosta palkkaa siis alennettiin samalle tasolle, ja myöhemmin nostettiin salaa takaisin.
Eihän näistä puhuta missään, mutta asian voi todeta jokainen itse laittamalla minkätahansa alan tiedot palkkalaskuriin ja vaihtaa sitten sukupuoli naisesta mieheksi...ja palkka nousee, ilman että mikään muu tekijä muuttuu. - ;)
mies32 kirjoitti:
Palleissako se älysi pesii?
Siksikö et niitä käytä, etteivät aivosolut roiskahtaisi vahingossa naiseen?Eikös siellä sijaitse se miehen sielu..
- mies32
uskon asia kirjoitti:
Hauskaa, olen siis väärässä, vaikka tiedän paremmin. Mitään perustelua ei siis ollut, jonka johdosta palkkaa siis alennettiin samalle tasolle, ja myöhemmin nostettiin salaa takaisin.
Eihän näistä puhuta missään, mutta asian voi todeta jokainen itse laittamalla minkätahansa alan tiedot palkkalaskuriin ja vaihtaa sitten sukupuoli naisesta mieheksi...ja palkka nousee, ilman että mikään muu tekijä muuttuu.Miten niin tiedät paremmin?
Et ole tuollaista laskuria esittänyt vieläkään. - kertaalleen sanottu
mies32 kirjoitti:
Mitä höpötät?
Mistä sitten oli kyse? (liittyen 15:16 viestiin)"Todisteena eripalkkaisuudesta voidaan pitää myös palkkalaskureita- jos sukupuolella ei ole palkkaan merkitystä, ei sitä myöskään kysyttäisi.
Sopii kokeilla.. Palkka muuttuu huomattavasti alalla, kuin alalla, kun vaihtaa sukupuolen vastauksissa." - mies32
kertaalleen sanottu kirjoitti:
"Todisteena eripalkkaisuudesta voidaan pitää myös palkkalaskureita- jos sukupuolella ei ole palkkaan merkitystä, ei sitä myöskään kysyttäisi.
Sopii kokeilla.. Palkka muuttuu huomattavasti alalla, kuin alalla, kun vaihtaa sukupuolen vastauksissa."Ei ole moisia laskureita näkynyt ja vaikka näkyisikin, tuskin niissä olisi otettu huomioon kaikkia palkkaan vaikuttavia tekijöitä.
Päinvastoin, tiedän muuten muutamia raskaita fyysisiä töitä tekeviä, joiden aloilla naiset saavat aivan saman palkan kuin miehet, vaikka päivittäisissä työtehtävissä miehet joutuvat tulemaan naisten avuksi esimerkiksi raskaita esineitä nosteltaessa. Tästä miehet eivät kuitenkaan saa mitään extraa, vaikka selvästi tekevät enemmän ja vaativampia tehtäviä. - ei uskon asia
mies32 kirjoitti:
Korjataan: ei tyytymättömiä ollutkaan lajiteltu sukupuolittain, kyse oli muuten vaan nais-miesjaosta tuossa ammatissa.
http://tyopaikat.oikotie.fi/tyontekijalle/palkkalaskuri?ref=AW-Oikotie_tyopaikat_palkkalaskuri&gclid=CNOg2_iI07ECFY0tmAodYWkAiw
No tässä yksikertaisempi, kokeiles vaihtaa nainen mieheksi kohdassa sukupuoli - rautalanka..
ei uskon asia kirjoitti:
http://tyopaikat.oikotie.fi/tyontekijalle/palkkalaskuri?ref=AW-Oikotie_tyopaikat_palkkalaskuri&gclid=CNOg2_iI07ECFY0tmAodYWkAiw
No tässä yksikertaisempi, kokeiles vaihtaa nainen mieheksi kohdassa sukupuoliJos et vaihda mitään muuta kun kohdan sukupuoli nousee palkka kun kyseessä on mies.
- Höps
mies32 kirjoitti:
Ei.
Ne ovat matalasti palkattuja, koska ne eivät ole kapitalistisessa järjestelmässä suoraan laskien niin tuottavia.
Tässä ei ole mistään sukupuolisesta syrjinnästä kyse, vaan yksinkertaisesti siitä, että naiset hakeutuvat aloille, joilla tuottavuus on matalampi.
Ikävä maailma, jossa esimerkiksi lastentarhanopettajan ei katsota tuottavan yhtä paljoa kuin insinöörin, mutta ei tämä edelleenkään liity naisten syrjintään.Insinöörit on kaikkein turhin ammattiryhmä
- höpistä taas
mies32 kirjoitti:
Ei ole moisia laskureita näkynyt ja vaikka näkyisikin, tuskin niissä olisi otettu huomioon kaikkia palkkaan vaikuttavia tekijöitä.
Päinvastoin, tiedän muuten muutamia raskaita fyysisiä töitä tekeviä, joiden aloilla naiset saavat aivan saman palkan kuin miehet, vaikka päivittäisissä työtehtävissä miehet joutuvat tulemaan naisten avuksi esimerkiksi raskaita esineitä nosteltaessa. Tästä miehet eivät kuitenkaan saa mitään extraa, vaikka selvästi tekevät enemmän ja vaativampia tehtäviä.http://tyopaikat.oikotie.fi/tyontekijalle/palkkalaskuri?ref=AW-Oikotie_tyopaikat_palkkalaskuri&gclid=CNOg2_iI07ECFY0tmAodYWkAiw
Turha väitellä. Kappas taas kirjoitti:
http://www.palkkalaskuri.fi/main/Vertaapalkkoja
Otetaas vaikka tämä...löytyy kyllä jos etsii.Hieno luku 7,70% työttöminä. Mikä on sitten työllisyysaste: noin 15-64-vuotiaista 72% ovat työllistettyjä. Siis noin 20% työiässä olevat ihmiset eivät ole töissä, eivätkä nosta työttömyyskorvausta, ovat siirtyneet varhaiseläkkeelle, tai jotakin muuta.
http://www.findikaattori.fi/fi/41
Valtioilla on tapana kaunistella rumia tilastojaan. Esim. USA:ssa inflaatio esitetään ihan muina lukuina kuin mitä se todellisuudessa on. Ja jos Suomen inflaatiota pidetään virallisesti 2-3% keskimäärin, niin tiedätte, ettei se pidä paikkaansa. Tai teillähän oli kaikilla laput silmien sivuilla.
http://www.stat.fi/til/khi/2012/06/khi_2012_06_2012-07-13_tie_001_fi.html
"Euroalueen inflaatio kesäkuussa ennakkotietojen mukaan 2,4 prosenttia"
Esim. elintarvikkeiden hinta on muutamassa vuodessa noussut varmaan muutamia KYMMENIÄ prosentteja, samoin bensiin hinta.
Bensiinin hinta on kallistunut kymmenessä vuodessa lähes 60%, eli keskimäärin noin 10% vuodessa. Jos verrataan vuoden 2010 hintaa, niin bensiini onkin kallistunut noin 15%.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288453758748.html
Myös asumiseen on tullut paljon lisää hintaa, esim. yhtiövastikkeet ovat nousset paljon, samoin vuokrat.
Jos eivät bensiinin, asumisen, ja elintarvikkeiden kustannukset edusta hyvin inflaatiota, niin mikä sitten? Meillä taitaa olla satusetiä/tätejä palkattuna valtion virastoissa, jotka vielä saavat valheiden levittämisestä maksun.m36-intj kirjoitti:
Hieno luku 7,70% työttöminä. Mikä on sitten työllisyysaste: noin 15-64-vuotiaista 72% ovat työllistettyjä. Siis noin 20% työiässä olevat ihmiset eivät ole töissä, eivätkä nosta työttömyyskorvausta, ovat siirtyneet varhaiseläkkeelle, tai jotakin muuta.
http://www.findikaattori.fi/fi/41
Valtioilla on tapana kaunistella rumia tilastojaan. Esim. USA:ssa inflaatio esitetään ihan muina lukuina kuin mitä se todellisuudessa on. Ja jos Suomen inflaatiota pidetään virallisesti 2-3% keskimäärin, niin tiedätte, ettei se pidä paikkaansa. Tai teillähän oli kaikilla laput silmien sivuilla.
http://www.stat.fi/til/khi/2012/06/khi_2012_06_2012-07-13_tie_001_fi.html
"Euroalueen inflaatio kesäkuussa ennakkotietojen mukaan 2,4 prosenttia"
Esim. elintarvikkeiden hinta on muutamassa vuodessa noussut varmaan muutamia KYMMENIÄ prosentteja, samoin bensiin hinta.
Bensiinin hinta on kallistunut kymmenessä vuodessa lähes 60%, eli keskimäärin noin 10% vuodessa. Jos verrataan vuoden 2010 hintaa, niin bensiini onkin kallistunut noin 15%.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288453758748.html
Myös asumiseen on tullut paljon lisää hintaa, esim. yhtiövastikkeet ovat nousset paljon, samoin vuokrat.
Jos eivät bensiinin, asumisen, ja elintarvikkeiden kustannukset edusta hyvin inflaatiota, niin mikä sitten? Meillä taitaa olla satusetiä/tätejä palkattuna valtion virastoissa, jotka vielä saavat valheiden levittämisestä maksun."Bensiinin hinta on kallistunut kymmenessä vuodessa lähes 60%, eli keskimäärin noin 10% vuodessa"
Piti olla 6% vuodessa.- joopa..
mies32 kirjoitti:
Miten niin tiedät paremmin?
Et ole tuollaista laskuria esittänyt vieläkään.http://tyopaikat.oikotie.fi/tyontekijalle/palkkalaskuri?ref=AW-Oikotie_tyopaikat_palkkalaskuri&gclid=CNOg2_iI07ECFY0tmAodYWkAiwän
voihan tän laittaa vaikka joka ketjuun, - mies32
ei uskon asia kirjoitti:
No tässä yksikertaisempi, kokeiles vaihtaa nainen mieheksi kohdassa sukupuoliEi edelleenkään mitenkään huomioitu työtunteja, pyhälisiä, äitiyslomia, kokemusvuosia, asuinpaikkaa, tarkempaa tehtävänimikettä, firman kokoa tai menestystä jne..
Höps kirjoitti:
Insinöörit on kaikkein turhin ammattiryhmä
Ilman insinöörejä ei olisi hiustenkuivaajia, televisioita, jääkaappeja, autoja, rakentamista, teitä, sähköjä, vesilaitoksia jne. Naisten ammatit ovat kyllä selkeästi turhempia. Parturi-kampaaja, sosiaalialantyöntekijä jne.
- brömbröm
höpistä taas kirjoitti:
Turha väitellä.En löytänyt minuutin googlauksella suoraa tilastoa työaikoihin liittyen, mutta lähde tuosta liikkeelle:
http://paulisumanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/99141-kohta-on-miehen-työvuosi-2011-pulkassa - joopa taas
mies32 kirjoitti:
Ei edelleenkään mitenkään huomioitu työtunteja, pyhälisiä, äitiyslomia, kokemusvuosia, asuinpaikkaa, tarkempaa tehtävänimikettä, firman kokoa tai menestystä jne..
Siinä ensimmäisessä oli huomioitu kaikki mahdollinen, olisit vaan jaksanut sen täyttää. Ja sitten vaihtanut sen sukupuolen naisesta mieheksi.
Ota huomioon ettei kaikki naiset ole äitiyslomalla.
Mutta on helpompi vängätä näköjään..... - ;)
m36-intj kirjoitti:
Ilman insinöörejä ei olisi hiustenkuivaajia, televisioita, jääkaappeja, autoja, rakentamista, teitä, sähköjä, vesilaitoksia jne. Naisten ammatit ovat kyllä selkeästi turhempia. Parturi-kampaaja, sosiaalialantyöntekijä jne.
Yhtään insinööriä ei olisi ilman opettajia
- monsieur dosse
Höps kirjoitti:
Insinöörit on kaikkein turhin ammattiryhmä
Päinvastoin. Insinöörit on ehkä kaikkein tarpeellisin, ja ihmisinä kaikkein epäkiinnostavin ammattiryhmä.
- mies32
joopa taas kirjoitti:
Siinä ensimmäisessä oli huomioitu kaikki mahdollinen, olisit vaan jaksanut sen täyttää. Ja sitten vaihtanut sen sukupuolen naisesta mieheksi.
Ota huomioon ettei kaikki naiset ole äitiyslomalla.
Mutta on helpompi vängätä näköjään.....Ei ollut huomioitu kaikkia noita.
Vuosi sitten vietetty äitiysloma tai joka toinen vuosi vietetyt äitiyslomat tietysti näkyvät palkassa myös silloin kun ei äitiyslomalla olla.
Olet samanlainen vänkääjä kuin palstan ätmit, jotka saarnaavat naisten pahuutta. Sinä vain päinvastainen. Lienet ätni. - mies32
joopa.. kirjoitti:
http://tyopaikat.oikotie.fi/tyontekijalle/palkkalaskuri?ref=AW-Oikotie_tyopaikat_palkkalaskuri&gclid=CNOg2_iI07ECFY0tmAodYWkAiwän
voihan tän laittaa vaikka joka ketjuun,Ei todista väitteitäsi.
Todistaa vain sen, että naisten keskimääräinen kuukausipalkka on alempi kuin miesten, mutta ei käsittele syitä sen takana. - höps..
monsieur dosse kirjoitti:
Päinvastoin. Insinöörit on ehkä kaikkein tarpeellisin, ja ihmisinä kaikkein epäkiinnostavin ammattiryhmä.
Insinöörit ovat syyllisiä kaikkeen huonoon tässä yhteiskunnassa: saasteet, luonnonvarojen väärinkäyttö, tehotuotanto jne.
Ilman insinöörejä on hyvin pärjätty vuosituhansia, nyt on kaikki menossa kohti täystuhoa, ihan vaan koska insinöörit luulevat olevansa Jumalasta seuraava. - juupas eipäs
mies32 kirjoitti:
Ei ollut huomioitu kaikkia noita.
Vuosi sitten vietetty äitiysloma tai joka toinen vuosi vietetyt äitiyslomat tietysti näkyvät palkassa myös silloin kun ei äitiyslomalla olla.
Olet samanlainen vänkääjä kuin palstan ätmit, jotka saarnaavat naisten pahuutta. Sinä vain päinvastainen. Lienet ätni.Paitsi etten väitä mitään, totean vaan että olet väärässä, se että et sitä myönnä' ei ole mitään uutta. Miehet ei koskaan myönnä olevansa väärässä.
- mies32
höpistä taas kirjoitti:
Turha väitellä.Et edelleenkään osaa hakea, etkä lukea aiheeseen liittyviä tilastoja. Ehkä tämän takia saat alempaa liksaa?
Mutta se tästä palkkavertailusta, tuli pitävästi osoitettua, että naisia ei syrjitä palkassa. Mutta mitä olet mieltä siitä, että naiset saavat nauttia eläkettä lähes 10v pidempään, vaikka ovat maksaneet vähemmän yhteisestä eläkepotista? Entä siitä, että keskimäärin kookkaammalla miehellä menee elämän pakollisiin menoihin, kuten ruokaan, paljon enemmän rahaa elinaikanaan? Entä armeija? Entä se, että väkivallasta valtaosa kohdistuu miehiin? Entä se, että naiset valittavat alemmista palkoista, mutta jos nainen tienaa saman tai enemmän kuin mies, joutuu mies halveksutuksi, koska ei hoida perinteistä miehen rooliaan perheen elättäjänä? Entä miehen vastuun naisen ja perheren suojelijana säilyminen vaikka nykymiehen pitäisi osallistua myös kodinhoitoon, lastenkasvatukseen jne..? Siis vanhat vastuut säilyneet, mutta lisäksi pitäisi ottaa puolet naisen perinteisistä hommista hoitaakseen. Mitään ei ole saamapuolella tässä yhtälössä. - monsieur dosse
höps.. kirjoitti:
Insinöörit ovat syyllisiä kaikkeen huonoon tässä yhteiskunnassa: saasteet, luonnonvarojen väärinkäyttö, tehotuotanto jne.
Ilman insinöörejä on hyvin pärjätty vuosituhansia, nyt on kaikki menossa kohti täystuhoa, ihan vaan koska insinöörit luulevat olevansa Jumalasta seuraava.Joku oman aikansa insinööri keksi pyörän, höyrykoneen, hehkulampun, lentokoneen jne. Luulitko että joku ylipappi tai taideaineiden opiskelija keksi nuo?
;) kirjoitti:
Yhtään insinööriä ei olisi ilman opettajia
Tuohon voisi sanoa, että esim. yliopistoissa olevat opettajat ovat suurin osa tutkijoita, joilla suurimmalla osalla ei ole edes mitään opettajankoulutusta takanaan.
Peruskouluopetus on sitten asia, johon tarvitaan vielä paljon parannuksia. Uskoisin kuitenkin, että kuka tahansa yliopiston käynyt pystyy helposti tulemaan opettajaksi peruskouluun, mikäli halua löytyy. Ongelmia löytyy siinä, että opetuksen muoto on vääristynyt, opetusmuoto oli erilainen esim. 1800-luvulla, jolloin väittely- ja argumentaatiotaitoja opetettiin paljon enemmän kuin nyt.
"Kukaan ei ole väittelijä vielä silloin, kun puhuu tai kirjoittaa asiasta, vaan vasta kun osaa jämäkästi perustella mielipiteensä argumentein."
Opettamisessa tärkein asia on se että tuntee itse opettamansa alan, eli asiantuntijuus, sekä se että pystyy väittelemään ja argumentoimaan hyvin. Muu pedagogiikka ei ole niin tärkeää kuin meille yritetään uskotella.- mies32
juupas eipäs kirjoitti:
Paitsi etten väitä mitään, totean vaan että olet väärässä, se että et sitä myönnä' ei ole mitään uutta. Miehet ei koskaan myönnä olevansa väärässä.
Yleistät koko sukupuoleni alempiarvoisiksi. Samalla yrität puhua tasa-arvon puolesta. Merkillistä.
- mies32
mies32 kirjoitti:
Yleistät koko sukupuoleni alempiarvoisiksi. Samalla yrität puhua tasa-arvon puolesta. Merkillistä.
Lisätään vielä, että hupaisaa juupas-eipästelijältä heittää argumentti, että "miehet ei koskaan myönnä olevansa väärässä", ikään kuin olisi itse juuri myöntänyt erehtyneensä ja siksi oikeutettu moisiin syytöksiin.
- monsieur dosse
monsieur dosse kirjoitti:
Joku oman aikansa insinööri keksi pyörän, höyrykoneen, hehkulampun, lentokoneen jne. Luulitko että joku ylipappi tai taideaineiden opiskelija keksi nuo?
Tai no myönnettäköön, että Da Vinci keksi kaikenlaista, vaikka oli ns. "taideaineiden opiskelija". :)
- jaahas..
mies32 kirjoitti:
Et edelleenkään osaa hakea, etkä lukea aiheeseen liittyviä tilastoja. Ehkä tämän takia saat alempaa liksaa?
Mutta se tästä palkkavertailusta, tuli pitävästi osoitettua, että naisia ei syrjitä palkassa. Mutta mitä olet mieltä siitä, että naiset saavat nauttia eläkettä lähes 10v pidempään, vaikka ovat maksaneet vähemmän yhteisestä eläkepotista? Entä siitä, että keskimäärin kookkaammalla miehellä menee elämän pakollisiin menoihin, kuten ruokaan, paljon enemmän rahaa elinaikanaan? Entä armeija? Entä se, että väkivallasta valtaosa kohdistuu miehiin? Entä se, että naiset valittavat alemmista palkoista, mutta jos nainen tienaa saman tai enemmän kuin mies, joutuu mies halveksutuksi, koska ei hoida perinteistä miehen rooliaan perheen elättäjänä? Entä miehen vastuun naisen ja perheren suojelijana säilyminen vaikka nykymiehen pitäisi osallistua myös kodinhoitoon, lastenkasvatukseen jne..? Siis vanhat vastuut säilyneet, mutta lisäksi pitäisi ottaa puolet naisen perinteisistä hommista hoitaakseen. Mitään ei ole saamapuolella tässä yhtälössä.Naisten eläkkeet ovat pienempiä, kotiäidit esim maksavat kalliisti kotityössä olemisen.
Naisten työmäärä parisuhteessa on suurempi kuin miesten, muta palkat pienemmät kautta linjat.
Mikään muu ei ole muuttunut, paitsi yksinhuoltajien lisääntynyt määrä.
Nainen myös kärsii miestä useammin perheessä väkivallasta, jota kohtaa miehen taholta.
Että näin
Nainen voi paremmin ilman miestä, mies taas parisuhteessa. - mies32
jaahas.. kirjoitti:
Naisten eläkkeet ovat pienempiä, kotiäidit esim maksavat kalliisti kotityössä olemisen.
Naisten työmäärä parisuhteessa on suurempi kuin miesten, muta palkat pienemmät kautta linjat.
Mikään muu ei ole muuttunut, paitsi yksinhuoltajien lisääntynyt määrä.
Nainen myös kärsii miestä useammin perheessä väkivallasta, jota kohtaa miehen taholta.
Että näin
Nainen voi paremmin ilman miestä, mies taas parisuhteessa.Eläkkeethän perustuvat siihen miten niitä on maksettu.
Kotiäiti saa osansa miehensä eläkkeestä jos on osannut alunperin valita miehen ja pitää liittonsa kasassa.
Myös leskeneläkettä naiset saavat, taitaa leskeneläkkeistä yli 90% mennä nimenomaan naisille.
Työmäärä parisuhteessa on pariskunnasta kiinni. Ei moni mieskään mielellään raskasta työtä tekisi, mieluummin olisi kotona lasten kanssa, vaan kun ei ole tissejä ja yhteiskunta katsoisi kieroon.
Parisuhdeväkivaltaisuus on aika tasan sukupuolten välillä, erona vain se, että kun mies lyö, se sattuu. Ja lyödylle naiselle ei poliisiasemalla, kaveripiirissä, nettipalstoilla jne.. naureskella, joten ilmoituksen kehtaa tehdä.
Henkisestä väkivallasta ei edes ole mitään tilastoja tehty tietääkseni, mutta kun naiset väittävät olevansa psyykkisesti vahvempia, niin oletettavasti he useammin käyttävät tuota vahvuuttaan hyväkseen heikompia miehiään vastaan.
Sehän hyvä, että voit paremmin ilman miestä. Luultavasti sinun kohdallasi myös miehet voivat paremmin ilman sinua. - Juupas eipäs
mies32 kirjoitti:
Lisätään vielä, että hupaisaa juupas-eipästelijältä heittää argumentti, että "miehet ei koskaan myönnä olevansa väärässä", ikään kuin olisi itse juuri myöntänyt erehtyneensä ja siksi oikeutettu moisiin syytöksiin.
Tuota palkkalaskuria voivat käydä muutkin kokeilemassa. Huolimatta siitä, mitä sinä väität, jokainen voi itse kokeilla, ja todeta että olen oikeassa.
- Päivää taas
m36-intj kirjoitti:
Tuohon voisi sanoa, että esim. yliopistoissa olevat opettajat ovat suurin osa tutkijoita, joilla suurimmalla osalla ei ole edes mitään opettajankoulutusta takanaan.
Peruskouluopetus on sitten asia, johon tarvitaan vielä paljon parannuksia. Uskoisin kuitenkin, että kuka tahansa yliopiston käynyt pystyy helposti tulemaan opettajaksi peruskouluun, mikäli halua löytyy. Ongelmia löytyy siinä, että opetuksen muoto on vääristynyt, opetusmuoto oli erilainen esim. 1800-luvulla, jolloin väittely- ja argumentaatiotaitoja opetettiin paljon enemmän kuin nyt.
"Kukaan ei ole väittelijä vielä silloin, kun puhuu tai kirjoittaa asiasta, vaan vasta kun osaa jämäkästi perustella mielipiteensä argumentein."
Opettamisessa tärkein asia on se että tuntee itse opettamansa alan, eli asiantuntijuus, sekä se että pystyy väittelemään ja argumentoimaan hyvin. Muu pedagogiikka ei ole niin tärkeää kuin meille yritetään uskotella.Ihan kiva, yhtään insinööriä ei siltiolisi ilman lastentarhanopettajia, peruskoulun maikkoja jne.
Ja kurjaa olisi myös ilman sairaanhoitajia ja siistijöitä (ajatelkaas mitkä määrät bakteereja ja tauteja leviäis laitoksissa ja julkisissa tiloissa ilman heitä).
Mummot saisitte insinööritkin hoitaa ihan itse, pestä pyllyt ja vaihtaa vaipat, jos ei olisi lähihoitajia. - Kvg.
mies32 kirjoitti:
Ei näy palkkaa sukupuolen mukaan eroteltuna, ei ainakaan ammattinimikkeittäin. Esimerkiksi kaivoin "hedelmien tai vihannesten säilöjän". Keskipalkka näkyy, ei sukupuolittain. Näkyy myös sukupuolten mukaan tyytyväisyys palkkaan, miehet tyytymättömämpiä.
Eli täytyy olla feministiuskovainen, että tuon saa käännettyä naisten syrjinnän todisteeksi.Tilastokeskus. Siellä on palkat laskettu sukupuolen mukaan ammateittain ja kyse on nimenomaan samasta työajasta.
- mies32
Kvg. kirjoitti:
Tilastokeskus. Siellä on palkat laskettu sukupuolen mukaan ammateittain ja kyse on nimenomaan samasta työajasta.
Ei ole.
- Että näin
mies32 kirjoitti:
Eläkkeethän perustuvat siihen miten niitä on maksettu.
Kotiäiti saa osansa miehensä eläkkeestä jos on osannut alunperin valita miehen ja pitää liittonsa kasassa.
Myös leskeneläkettä naiset saavat, taitaa leskeneläkkeistä yli 90% mennä nimenomaan naisille.
Työmäärä parisuhteessa on pariskunnasta kiinni. Ei moni mieskään mielellään raskasta työtä tekisi, mieluummin olisi kotona lasten kanssa, vaan kun ei ole tissejä ja yhteiskunta katsoisi kieroon.
Parisuhdeväkivaltaisuus on aika tasan sukupuolten välillä, erona vain se, että kun mies lyö, se sattuu. Ja lyödylle naiselle ei poliisiasemalla, kaveripiirissä, nettipalstoilla jne.. naureskella, joten ilmoituksen kehtaa tehdä.
Henkisestä väkivallasta ei edes ole mitään tilastoja tehty tietääkseni, mutta kun naiset väittävät olevansa psyykkisesti vahvempia, niin oletettavasti he useammin käyttävät tuota vahvuuttaan hyväkseen heikompia miehiään vastaan.
Sehän hyvä, että voit paremmin ilman miestä. Luultavasti sinun kohdallasi myös miehet voivat paremmin ilman sinua.http://www.iltalehti.fi/uutiset/200804087490490_uu.shtml
Tässä esimerkiksi yksi linkki siihen kuinka aviomies lisää naisen työmäärää 7 tunnilla viikossa, mutta vähentää miehen työmäärää.
Joten kyllä kaikkien naisten työmäärä vähenee ilman miestä, ei vain minun.
http://www.mtv3.fi/helmi/rakkaus/artikkeli.shtml/2011/09/1389724/tutkimus-miehet-karsivat-erosta-enemman-kuin-naiset
Miehet ovat myöskin paljon väkivaltaisempia, kuin naiset
"Nobelisti: Avioliiton karu totuus paljastuu naiselle neljässä vuodessa
14.04. - 11:07 (Luotu: 08:49)
Avioliiton autuus ja onni kestävät useimmilla naisilla vain noin neljä vuotta, sanoi taloustieteen Nobel-palkinnon vuonna 2002 voittanut Daniel Kahneman esitelmöidessään äskettäin psykologiakonferenssissa Dublinissa.
Suurin piirtein tuo aika kuluu siihen, että karu totuus käy ilmi: kotitöiden määrä kasvaa ja ystävien tapaamiseen on aikaa entistä vähemmän.
- Avioliittoon kohdistetaan hyvin suuria odotuksia, eikä todellisuus aina vastaa niitä, nykyisin Princetonin yliopistossa Yhdysvalloissa vaikuttava Kahneman sanoi.
Sinkkunaisella on enemmän vapauksia, enemmän aikaa sosiaaliseen elämään ja vähemmän ikäviä kotitöitä.
.
Kahneman käytti lähteenään Saksassa tehtyä tutkimusta, jossa oli mukana yli 10 000 naista.
Asiasta kertoi The Daily Telegraph -lehti verkkopalvelussaan.
http://www.mtv3.fi/helmi/rakkaus/artikkeli.shtml/2011/09/1389724/tutkimus-miehet-karsivat-erosta-enemman-kuin-naiset - blaablaa.
mies32 kirjoitti:
Tälläinen käytäntö myös vääristää sukupuolten välisiä palkkatilastoja, kun toinen sukupuoli saa asemia ja liksaa jalkovälillään, eikä pätevyydellään.Entäs mieskiintiöt, että käytännössä valitaan aina mies? Kun silläkin on pippeli kuten muillakin hyväveljillä. Eikä sunupuolikiintiöt edes koske hallitusta, mutta niinhän sovinistit aina yrittävät, että jos valitaan nainen, niin se tarkoittaisi että ohitetaan parempi mies, sillä perusteella että onhan se nyt parempi kun on mies.
Päivää taas kirjoitti:
Ihan kiva, yhtään insinööriä ei siltiolisi ilman lastentarhanopettajia, peruskoulun maikkoja jne.
Ja kurjaa olisi myös ilman sairaanhoitajia ja siistijöitä (ajatelkaas mitkä määrät bakteereja ja tauteja leviäis laitoksissa ja julkisissa tiloissa ilman heitä).
Mummot saisitte insinööritkin hoitaa ihan itse, pestä pyllyt ja vaihtaa vaipat, jos ei olisi lähihoitajia."Ihan kiva, yhtään insinööriä ei siltiolisi ilman lastentarhanopettajia, peruskoulun maikkoja jne."
Tämä on vain heikoimmille tarkoitettua. Jotkut osaavat jo lukea, laskea, ja kirjoittaa ennenkuin tulevat peruskouluun. Ja jotkut oppivat jo derivoimaan ja integroimaan ylä-asteella ihan omin päin. Insinööritaitoja ei juuri opeteta peruskoulussa, eli aineet kuten historia, biologia, kuvaamataito, liikunta ja uskonto ovat ihan yhdentekeviä insinöörille.
Sairaanhoidosta tämän verran: sairaat ihmiset pitäisi pystyä parantamaan, eikä pitää heitä yhteiskunnan kustannuksella hengissä toivottomassa tilassaan.- ja..
mies32 kirjoitti:
Ei.
Ikävä maailma, jossa esimerkiksi lastentarhanopettajan ei katsota tuottavan yhtä paljoa kuin insinöörin, mutta ei tämä edelleenkään liity naisten syrjintään.Mitäs bussikuskit ja poliisit tuottavat. Kummasti vain julkisisellakin sektorilla miehet tienaavat naisia paremmin samalla työajalla.
- Ei vaan
mies32 kirjoitti:
Tietysti lasta täytyy hoitaa ja on ikävää, että lasta hoitavan työelämä kärsii, mutta työnantajan puolesta tuossa ei ole kyse syrjinnästä, työnantaja tietysti maksaa palkkaa tuottavuuden mukaan ja hoitovapaalla oleva ei tuota, eikä vapaansa aikana kehity ammatissaan, eikä vapaidensa johdosta voi ottaa hoitaakseen pitkäaikaisempia projekteja.
Yhteiskunnan kannalta tässä ehkä on epätasa-arvoisesta ilmiöstä kyse. Veroeuroilla voitaisiin tietysti pyrkiä tasaamaan tästä syntyvää epäkohtaa. Toisaalta poskettomalta sekin tuntuisi, että esimerkiksi hoitovapaalla olevalle lääkärille maksettaisiin palkkansa täysmääräisesti pitkäänkin veroeuroista. Kun ihan samalla tavalla lastaan hoitava siivoaja saisi monta kertaa vähemmän rahaa.Hoitovapaat pitäisi korvamerkitä erikseen, kuten esim. Islannissa on tehty. Nythän rangaistaan palkkauksessa ja urakehityksessä vain naisia, riippumatta siitä tekeekö lapsia vai ei. Mutta eihän tämä ehdotus miehille sovi, siitä huolimatta että se tasaisi myös huoltajuuspäätöksiä miesten hyväksi.
- Se että
mies32 kirjoitti:
No en nyt sinua femakoksi halua sanoa, sinä saatat olla vain femakoiden valheet uskonut sinisilmäinen aidosti tasa-arvoa ajava feministinhupakko. Tosin siitä on pelottavan lyhyt matka femakoksi, joten toivottavasti tämä herättelee sinua.
Onko sinun kyselemiesi miesten kokemus ja työnimike myös ollut sama kuin niiden naisten, joihin vertaat?joku on röyhkeä pissipää ei ole mikään peruste maksaa tälle parempaa palkkaa kuin ahkerammalle työntekijälle. Vika on silloin johdossa.
- mies32
Se että kirjoitti:
joku on röyhkeä pissipää ei ole mikään peruste maksaa tälle parempaa palkkaa kuin ahkerammalle työntekijälle. Vika on silloin johdossa.
Monesti vikaa on johdossa. Se ei silti tarkoita, että naisia jalkovälinsä takia syrjittäisiin.
- mies32
Ei vaan kirjoitti:
Hoitovapaat pitäisi korvamerkitä erikseen, kuten esim. Islannissa on tehty. Nythän rangaistaan palkkauksessa ja urakehityksessä vain naisia, riippumatta siitä tekeekö lapsia vai ei. Mutta eihän tämä ehdotus miehille sovi, siitä huolimatta että se tasaisi myös huoltajuuspäätöksiä miesten hyväksi.
Eikä rangaista niitä naisia, jotka eivät lapsia tee.
Sen sijaan miehiä rangaistaan pakollisella armeijalla, riippumatta siitä haluavatko sinne vai eivät. - blaablaa.
mies32 kirjoitti:
Mies ei välttämättä ole feministi, vaikka ei vihaisikaan naisia kuten ätmit.
Huono kopio olet, paljon tietämättömämpi.
- mies32
blaablaa. kirjoitti:
Entäs mieskiintiöt, että käytännössä valitaan aina mies? Kun silläkin on pippeli kuten muillakin hyväveljillä. Eikä sunupuolikiintiöt edes koske hallitusta, mutta niinhän sovinistit aina yrittävät, että jos valitaan nainen, niin se tarkoittaisi että ohitetaan parempi mies, sillä perusteella että onhan se nyt parempi kun on mies.
Ei ole pippelikiintiöitä muualla kuin femakoiden salaliittoteorioissa. Ja ehkä oli 1920-luvulla, kun käsitys naisten kyvykkyydestä oli vähän erilainen kuin 2012.
Hallituksessa on käytännössä pakollinen sukupuolikiintiö, koska muuten media ja suvaitsevaisto huutaa sovinismia ja vanhanaikaisuutta. Ihme kuinka harvoin mediaa kiinnostaa se, että pätevämpi sivuutetaan koska hänellä on pallit.
Kyllä tästä on hallituksia muodostettaessa ihan suoraan puhuttu. Että on oltava 50% naisia, jotta lähetetään hyvä, nykyaikainen, nuorekas, oikeamielinen jne.. kuva kansalle ja maailmalle. Vai ihan sattumaltako jo useampi hallitus on ollut vähintään 50% naisista koostunut? Jos pätevyyden mukaan valittaisiin, 50-50 jako olisi aika harvinainen. - mies32
ja.. kirjoitti:
Mitäs bussikuskit ja poliisit tuottavat. Kummasti vain julkisisellakin sektorilla miehet tienaavat naisia paremmin samalla työajalla.
Poliisien palkkoja voit verrata niihin hoitsuihin. Ei taida poliiseilla juuri paremmat liksat olla. Sama AMK-tasoinen koulutus kuitenkin. Poliiseilla vielä väkivallan uhka huomattavasti suurempi kuin hoitsuilla.
Bussikuskien liksat myös ihan suhteessa työaikoihin ja vastuisiinsa. - mies32
Että näin kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200804087490490_uu.shtml
Tässä esimerkiksi yksi linkki siihen kuinka aviomies lisää naisen työmäärää 7 tunnilla viikossa, mutta vähentää miehen työmäärää.
Joten kyllä kaikkien naisten työmäärä vähenee ilman miestä, ei vain minun.
http://www.mtv3.fi/helmi/rakkaus/artikkeli.shtml/2011/09/1389724/tutkimus-miehet-karsivat-erosta-enemman-kuin-naiset
Miehet ovat myöskin paljon väkivaltaisempia, kuin naiset
"Nobelisti: Avioliiton karu totuus paljastuu naiselle neljässä vuodessa
14.04. - 11:07 (Luotu: 08:49)
Avioliiton autuus ja onni kestävät useimmilla naisilla vain noin neljä vuotta, sanoi taloustieteen Nobel-palkinnon vuonna 2002 voittanut Daniel Kahneman esitelmöidessään äskettäin psykologiakonferenssissa Dublinissa.
Suurin piirtein tuo aika kuluu siihen, että karu totuus käy ilmi: kotitöiden määrä kasvaa ja ystävien tapaamiseen on aikaa entistä vähemmän.
- Avioliittoon kohdistetaan hyvin suuria odotuksia, eikä todellisuus aina vastaa niitä, nykyisin Princetonin yliopistossa Yhdysvalloissa vaikuttava Kahneman sanoi.
Sinkkunaisella on enemmän vapauksia, enemmän aikaa sosiaaliseen elämään ja vähemmän ikäviä kotitöitä.
.
Kahneman käytti lähteenään Saksassa tehtyä tutkimusta, jossa oli mukana yli 10 000 naista.
Asiasta kertoi The Daily Telegraph -lehti verkkopalvelussaan.
http://www.mtv3.fi/helmi/rakkaus/artikkeli.shtml/2011/09/1389724/tutkimus-miehet-karsivat-erosta-enemman-kuin-naisetMissä kohtaa mainittiin, että miehet ovat väkivaltaisempia? Heität väitteitä, joita pyrit todistamaan linkeillä, joissa väitteestäsi ei mainita mitään.
Monesti naiset kyllä ihan itse valitsevat tekevänsä enemmän töitä kotona, esimerkiksi kun tullaan kotiin, mies katsoo "siisti kämppä, ei kun sohvalle", nainen: "hitto kun on sotkuista, pakko siivota". Kenen vika tai kenen alistamista tuo on?
Tietysti sinkulla on enemmän aikaa kuin perheenäidillä. Ihme kun tämäkin pitää erikseen mainita?
Se, että miehet kärsivät eroista enemmän, kertoo vain siitä, että miehet ovat herkempiä ja tunteellisempia. - dkfjgldkgdl
Ei vaan kirjoitti:
Hoitovapaat pitäisi korvamerkitä erikseen, kuten esim. Islannissa on tehty. Nythän rangaistaan palkkauksessa ja urakehityksessä vain naisia, riippumatta siitä tekeekö lapsia vai ei. Mutta eihän tämä ehdotus miehille sovi, siitä huolimatta että se tasaisi myös huoltajuuspäätöksiä miesten hyväksi.
Miten se huoltajuuspäätöksiä tasaisi? Siellähän on samat 5-kymppiset homehtuneet tuomarit tekemässä niitä huoltajuuspäätöksiä edelleen.
En ollut tutustunut tuohon Islannin malliin, pitääpä ottaa selvää. - Päätäs jo
mies32 kirjoitti:
Missä kohtaa mainittiin, että miehet ovat väkivaltaisempia? Heität väitteitä, joita pyrit todistamaan linkeillä, joissa väitteestäsi ei mainita mitään.
Monesti naiset kyllä ihan itse valitsevat tekevänsä enemmän töitä kotona, esimerkiksi kun tullaan kotiin, mies katsoo "siisti kämppä, ei kun sohvalle", nainen: "hitto kun on sotkuista, pakko siivota". Kenen vika tai kenen alistamista tuo on?
Tietysti sinkulla on enemmän aikaa kuin perheenäidillä. Ihme kun tämäkin pitää erikseen mainita?
Se, että miehet kärsivät eroista enemmän, kertoo vain siitä, että miehet ovat herkempiä ja tunteellisempia.Jännästi tulkitsit tuonkin tutkimuksen tuloksen.
"Miesten on vaikeampi ilmaista tunteitaan ja he ovat usein katkerampia erosta kuin naiset. Minun kokemukseni mukaan miesten on vaikeampi päästää irti menneestä, Witkover jatkaa.
Miehillä on myös naisia enemmän vaikeuksia ryhtyä arkisiin askareisiin - kuten kotitöihin."
Se ettei osaa puhua asioista, eikä ole ystäviä, ei kerro siitä että kyseessä on tunteellisempi tai herkempi, vaan että on henkisesti kyvyttömämpi sopeutumaan muutoksiin.
Varmaan näitä uskomuksia käytetään aina miehen eduksi, kun puhutaan johtajista, naisia kuvaillaan herkemmiksi ja tunteellisimmiksi, eli heikoiksi.
Tässä tilanteessa taas mies muka pärjää huonommin erotilanteessa koska on herkempi ja tunteellisempi.
Johdonmukaisuus puuttuu kokonaan .. - heikompi astia
mies32 kirjoitti:
Poliisien palkkoja voit verrata niihin hoitsuihin. Ei taida poliiseilla juuri paremmat liksat olla. Sama AMK-tasoinen koulutus kuitenkin. Poliiseilla vielä väkivallan uhka huomattavasti suurempi kuin hoitsuilla.
Bussikuskien liksat myös ihan suhteessa työaikoihin ja vastuisiinsa.Hoitoalalla väkivallan uhka on lisääntynyt huomattavasti viime vuosina.
Hoitoalalla rankka kolmivuorotyö jossa vastuuta ihmishengestä. Pitkiä päiviä kellon ympäri ja yövuoro vähintään 10 tuntia. - mies32
Päätäs jo kirjoitti:
Jännästi tulkitsit tuonkin tutkimuksen tuloksen.
"Miesten on vaikeampi ilmaista tunteitaan ja he ovat usein katkerampia erosta kuin naiset. Minun kokemukseni mukaan miesten on vaikeampi päästää irti menneestä, Witkover jatkaa.
Miehillä on myös naisia enemmän vaikeuksia ryhtyä arkisiin askareisiin - kuten kotitöihin."
Se ettei osaa puhua asioista, eikä ole ystäviä, ei kerro siitä että kyseessä on tunteellisempi tai herkempi, vaan että on henkisesti kyvyttömämpi sopeutumaan muutoksiin.
Varmaan näitä uskomuksia käytetään aina miehen eduksi, kun puhutaan johtajista, naisia kuvaillaan herkemmiksi ja tunteellisimmiksi, eli heikoiksi.
Tässä tilanteessa taas mies muka pärjää huonommin erotilanteessa koska on herkempi ja tunteellisempi.
Johdonmukaisuus puuttuu kokonaan ..Jännästi niputat minun ex-tempore-heittoni joidenkin muiden väitteisiin naisten heikkoudesta ja näet suurta epäjohdonmukaisuutta.
Tuskin liittyy sukupuoleesi, edustat vain tyypillistä nettivajakkia. Ätmien tasoa älyllisesti, josta voidaankin päätellä, että 80% todennäköisyydellä olet ruma ja siksi vihaat miehiä. - huvittaa kyllä
mies32 kirjoitti:
Jännästi niputat minun ex-tempore-heittoni joidenkin muiden väitteisiin naisten heikkoudesta ja näet suurta epäjohdonmukaisuutta.
Tuskin liittyy sukupuoleesi, edustat vain tyypillistä nettivajakkia. Ätmien tasoa älyllisesti, josta voidaankin päätellä, että 80% todennäköisyydellä olet ruma ja siksi vihaat miehiä.Kappas, vai vihaan miehiä ja olen ruma, olipas loogisesti päätelty. Ulkonäkö ja mielipiteet siis kulkevat mielestäsi käsikädessä. Nettivajakkia edustaa täällä nämä ATM-uskovaiset, mutta jatka vaan ex-tempore heittojasi, niiden ala-arvoinen taso huvittaa korkeintaan. Ad hominem on siis mielestäsi hyvää ja älykästä argumentointia, kun kanssasi ollaan eri mieltä.
- justiinsa..
mies32 kirjoitti:
Ei ole.
Sinä väität noin koska se sopii sinun käsitykseesi asioista, ei todelliseen elämään.
- jestas....
m36-intj kirjoitti:
"Ihan kiva, yhtään insinööriä ei siltiolisi ilman lastentarhanopettajia, peruskoulun maikkoja jne."
Tämä on vain heikoimmille tarkoitettua. Jotkut osaavat jo lukea, laskea, ja kirjoittaa ennenkuin tulevat peruskouluun. Ja jotkut oppivat jo derivoimaan ja integroimaan ylä-asteella ihan omin päin. Insinööritaitoja ei juuri opeteta peruskoulussa, eli aineet kuten historia, biologia, kuvaamataito, liikunta ja uskonto ovat ihan yhdentekeviä insinöörille.
Sairaanhoidosta tämän verran: sairaat ihmiset pitäisi pystyä parantamaan, eikä pitää heitä yhteiskunnan kustannuksella hengissä toivottomassa tilassaan."Sairaanhoidosta tämän verran: sairaat ihmiset pitäisi pystyä parantamaan, eikä pitää heitä yhteiskunnan kustannuksella hengissä toivottomassa tilassaan."
- vanhuus ei ole sairaus, jota voisi parantaa, joten sinusta siis vahukset pitäisi lopettaa, kun heistä tulee kustannuksia vai??? - Näin on..
heikompi astia kirjoitti:
Hoitoalalla väkivallan uhka on lisääntynyt huomattavasti viime vuosina.
Hoitoalalla rankka kolmivuorotyö jossa vastuuta ihmishengestä. Pitkiä päiviä kellon ympäri ja yövuoro vähintään 10 tuntia.Täyttä asiaa!
- Juu juu..
mies32 kirjoitti:
Ei ole pippelikiintiöitä muualla kuin femakoiden salaliittoteorioissa. Ja ehkä oli 1920-luvulla, kun käsitys naisten kyvykkyydestä oli vähän erilainen kuin 2012.
Hallituksessa on käytännössä pakollinen sukupuolikiintiö, koska muuten media ja suvaitsevaisto huutaa sovinismia ja vanhanaikaisuutta. Ihme kuinka harvoin mediaa kiinnostaa se, että pätevämpi sivuutetaan koska hänellä on pallit.
Kyllä tästä on hallituksia muodostettaessa ihan suoraan puhuttu. Että on oltava 50% naisia, jotta lähetetään hyvä, nykyaikainen, nuorekas, oikeamielinen jne.. kuva kansalle ja maailmalle. Vai ihan sattumaltako jo useampi hallitus on ollut vähintään 50% naisista koostunut? Jos pätevyyden mukaan valittaisiin, 50-50 jako olisi aika harvinainen.Jos pätevyydestä olisi kyse, ei kaikenmaailman Ilkka Kanervilla olisi asiaa hallituksiin..
- mies32
heikompi astia kirjoitti:
Hoitoalalla väkivallan uhka on lisääntynyt huomattavasti viime vuosina.
Hoitoalalla rankka kolmivuorotyö jossa vastuuta ihmishengestä. Pitkiä päiviä kellon ympäri ja yövuoro vähintään 10 tuntia.Edelleen poliiseja TAPETAAN paljon enemmän kuin hoitsuja, vastuuta ihmishengistä on myös, kuten kolmivuorotyötäkin.
Lisäksi keskipalkkoja katsoessa tulee huomioida, että käsittääkseeni poliiseista isompi osa on johtotehtävissä, kun taas sairaaloiden johtajina harvoin on hoitsukoulutuksella olevia. - mies32
jestas.... kirjoitti:
"Sairaanhoidosta tämän verran: sairaat ihmiset pitäisi pystyä parantamaan, eikä pitää heitä yhteiskunnan kustannuksella hengissä toivottomassa tilassaan."
- vanhuus ei ole sairaus, jota voisi parantaa, joten sinusta siis vahukset pitäisi lopettaa, kun heistä tulee kustannuksia vai???Näinhän monessa kulttuurissa on perinteisesti tehty.
Kun vanhus ei enää jaksa lähteä metsästämään / pureskella ruokaansa / mikämuukriteeritahansa, on vanhus itse lähtenyt metsään ja tappanut itsensä esimerkiksi hirttämällä. Näin vanhus on pitänyt huolta yhteisön hyvinvoinnista, eikä ole jäänyt roikkumaan painolastiksi. - mies32
Juu juu.. kirjoitti:
Jos pätevyydestä olisi kyse, ei kaikenmaailman Ilkka Kanervilla olisi asiaa hallituksiin..
Ike on VTM, eduskunnassa vuodesta -75, ministerinä ensimmäisen kerran -87, Kokoomuksen Nuorten Liiton johtajana 70-luvulla, Turun kaupunginvaltuustossa ensimmäisen kerran 1972, reservin majuri, Olympiakomiten hallituksessa 2003-2011 jne.. jne...
Eli eipä monella poliitikolla Suomessa ole kovempaa POLIITIKON CV:tä heittää Kanervaa vastaan.
Aivan eri tasoa kuin esimerkiksi eräs Karpela, joka pääsi jalkovälillään ministeriksi. Ei minulla siis muuten Karpelaa vastaan mitään, mutta ei niillä näytöillä ministeriksi olisi ollut mitään asiaa ilman pillua. - Merkillistä on..
mies32 kirjoitti:
Se että toteaa ettei miehet tunnusta koskaan olleensa väärässä, on totemus, joka perustuu kokemukseen. Jos se mieletäsi tarkoittaa että pidän miehiä alempiarvoisena on sinun tulkintasi.
- huh huh..
mies32 kirjoitti:
Näinhän monessa kulttuurissa on perinteisesti tehty.
Kun vanhus ei enää jaksa lähteä metsästämään / pureskella ruokaansa / mikämuukriteeritahansa, on vanhus itse lähtenyt metsään ja tappanut itsensä esimerkiksi hirttämällä. Näin vanhus on pitänyt huolta yhteisön hyvinvoinnista, eikä ole jäänyt roikkumaan painolastiksi.Keskustellaan uudelleen kun olet itse siinä iässä että olet muista riippuvainen, vieläkö tuo ajatuskuulostaa yhtä reilulta, vai otatko hyvillä mielin hoivaa ja ruokaa lähihoitajilta.
- mies32
Merkillistä on.. kirjoitti:
Se että toteaa ettei miehet tunnusta koskaan olleensa väärässä, on totemus, joka perustuu kokemukseen. Jos se mieletäsi tarkoittaa että pidän miehiä alempiarvoisena on sinun tulkintasi.
Totta kai se on huonoutta, ettei pysty toteamaan olevansa väärässä.
Milloin itse totesit? Tässä keskustelussa jossain kohtaa? Eli millä muskelilla arvostelet muita siitä, etteivät totea olleensa väärässä? Ai niin, koska sinä olet oikeassa, ei sinun tarvitse myöntää olevasi väärässä.. - mies32
justiinsa.. kirjoitti:
Sinä väität noin koska se sopii sinun käsitykseesi asioista, ei todelliseen elämään.
Missä kohtaa tilastokeskuksen sivuja lukee, että kyse on samasta työajasta?
Entä asemasta? Entä pyhälisät? Entä kokemusvuodet? Entä yrityksen koko? Entä vaatimalla vaaditut palkankorotukset? - mies32
huvittaa kyllä kirjoitti:
Kappas, vai vihaan miehiä ja olen ruma, olipas loogisesti päätelty. Ulkonäkö ja mielipiteet siis kulkevat mielestäsi käsikädessä. Nettivajakkia edustaa täällä nämä ATM-uskovaiset, mutta jatka vaan ex-tempore heittojasi, niiden ala-arvoinen taso huvittaa korkeintaan. Ad hominem on siis mielestäsi hyvää ja älykästä argumentointia, kun kanssasi ollaan eri mieltä.
Sinähän olet ATM:ien naispuoleinen vastike, ATN.
Rumuus korreloi tyhmyyden ja epämiellyttävän luonteen kanssa, sehän on tälläkin palstalla jo tullut esiin viime viikolla.
Ei tässä enää ole ollut pyrkimystä asialliseen argumentointiin, koska se on kanssasi turhaa. - mies32
huh huh.. kirjoitti:
Keskustellaan uudelleen kun olet itse siinä iässä että olet muista riippuvainen, vieläkö tuo ajatuskuulostaa yhtä reilulta, vai otatko hyvillä mielin hoivaa ja ruokaa lähihoitajilta.
Kerroin vain useissa kulttuureissa käytössä olleen tavan, en minä ole yhtäkään vanhusta ollut ajamassa metsään itseään tappamaan.
- Että näin
mies32 kirjoitti:
Edelleen poliiseja TAPETAAN paljon enemmän kuin hoitsuja, vastuuta ihmishengistä on myös, kuten kolmivuorotyötäkin.
Lisäksi keskipalkkoja katsoessa tulee huomioida, että käsittääkseeni poliiseista isompi osa on johtotehtävissä, kun taas sairaaloiden johtajina harvoin on hoitsukoulutuksella olevia.http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliiseja kuolee harvoin virantoimituksessa/HS20070702SI2YO01jkz
!Työssä eteentulevat väkivaltatilanteet eivät ole vain hoitajien kasvava työturvallisuusriski.
Suomen lääkäriliitto teki vuonna 2005 jäsenilleen kyselyn, jonka tulosten mukaan lähes joka
viides kyselyyn vastanneista oli joutunut työssään fyysisen väkivallan tai uhkailun kohteeksi
viimeisen vuoden aikana. (Kajantie & Vänskä 2005.)"
http://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/2931/Harri_Korhonen.pdf?sequence=1 - mies32
Että näin kirjoitti:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliiseja kuolee harvoin virantoimituksessa/HS20070702SI2YO01jkz
!Työssä eteentulevat väkivaltatilanteet eivät ole vain hoitajien kasvava työturvallisuusriski.
Suomen lääkäriliitto teki vuonna 2005 jäsenilleen kyselyn, jonka tulosten mukaan lähes joka
viides kyselyyn vastanneista oli joutunut työssään fyysisen väkivallan tai uhkailun kohteeksi
viimeisen vuoden aikana. (Kajantie & Vänskä 2005.)"
http://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/2931/Harri_Korhonen.pdf?sequence=1Ymmärrätkö lainkaan mistä tässä on puhuttu?
Vinkki: ei kukaan ole väittänyt, etteivätkö hoitsut kohtaisi väkivaltaa. - Joopa taas
mies32 kirjoitti:
Eikä rangaista niitä naisia, jotka eivät lapsia tee.
Sen sijaan miehiä rangaistaan pakollisella armeijalla, riippumatta siitä haluavatko sinne vai eivät.Kun puhutaan kuukausipalkoista 500 € kuussa miesten hyväksi tekee aika ison eron vuosituloihin ja sitten myöhemmin eläkkeisiin.
Armeija on myös valinta, voit mennä sivariksi, eikä muuten liity mitenkään palkkaan. - Jaa jaa
mies32 kirjoitti:
Ei todista väitteitäsi.
Todistaa vain sen, että naisten keskimääräinen kuukausipalkka on alempi kuin miesten, mutta ei käsittele syitä sen takana.http://www.stm.fi/tiedotteet/tiedote/-/view/1809357
"Tuoreen tiedon mukaan naisten ansiot ovat tällä hetkellä keskimäärin 82,6 prosenttia miesten ansioista. Sukupuolten välinen palkkaero on hieman kaventunut edelliseen vuoteen verrattuna. Eteenpäin siis mennään - vaikkakin pieni askelin", totesi tasa-arvoministeri Paavo Arhinmäki tänään Samapalkkafoorumissa Helsingissä." - mies32
Joopa taas kirjoitti:
Kun puhutaan kuukausipalkoista 500 € kuussa miesten hyväksi tekee aika ison eron vuosituloihin ja sitten myöhemmin eläkkeisiin.
Armeija on myös valinta, voit mennä sivariksi, eikä muuten liity mitenkään palkkaan.Sivarinakin palkka on aika pieni verrattuna mihin tahansa työhön. Ja kesto pidempi kuin intillä.
Nainen voi tehdä saman määrän töitä kuin mies, niin saa saman palkan ja lopulta saman eläkkeen.
Valtaosa naisista kuitenkin elää parisuhteessa eläkeläisinä, jolloin pääsevät nauttimaan miehensä työn hedelmistä myös paksumman eläkkeen muodossa. Tässä yksi epäkohta lisää: mies tekee enemmän ja tuottavampaa työtä, tienaa siksi enemmän, mutta nainen tulee osingoille sinkkuna treffeille miehen maksaessa, avioliitossa miehen maksaessa, eläkkeellä miehen maksaessa.. Lopulta mies vielä kuolee aiemmin ja taas nainen saa leskeneläkkeet, jotka mies tienannut työelämänsä aikana. Jaa jaa kirjoitti:
http://www.stm.fi/tiedotteet/tiedote/-/view/1809357
"Tuoreen tiedon mukaan naisten ansiot ovat tällä hetkellä keskimäärin 82,6 prosenttia miesten ansioista. Sukupuolten välinen palkkaero on hieman kaventunut edelliseen vuoteen verrattuna. Eteenpäin siis mennään - vaikkakin pieni askelin", totesi tasa-arvoministeri Paavo Arhinmäki tänään Samapalkkafoorumissa Helsingissä."Mutta ei naisille pitäisikään maksaa yhtä hyvin, kun eivät ole yhtä hyviä kuin miehet. Tässä yritetään ilmeisesti pakottaa kaikki samaan muottiin, vaikka homma ei toimi edes teoriassa. Vaikka mies olisi tyhmä, hän voi silti suorittaa fyysistä työtä, johon ei nainen pysty. Samaten älykkäitä miehiä löytyy enemmän kuin naisia. Miehillä on myös parempi suorituskyky kuin naisilla, testosteronin vuoksi.
- fkjlhfklgkd
Joopa taas kirjoitti:
Kun puhutaan kuukausipalkoista 500 € kuussa miesten hyväksi tekee aika ison eron vuosituloihin ja sitten myöhemmin eläkkeisiin.
Armeija on myös valinta, voit mennä sivariksi, eikä muuten liity mitenkään palkkaan.Sivarina joutuu myös palvelemaan sen n. vuoden verran vai pidempäänkin. Naisten ei edes tarvitse miettiä tällaisia, vaan voi vaan skipata koko palveluksen ilman mitään ongelmaa.
jestas.... kirjoitti:
"Sairaanhoidosta tämän verran: sairaat ihmiset pitäisi pystyä parantamaan, eikä pitää heitä yhteiskunnan kustannuksella hengissä toivottomassa tilassaan."
- vanhuus ei ole sairaus, jota voisi parantaa, joten sinusta siis vahukset pitäisi lopettaa, kun heistä tulee kustannuksia vai???"vanhuus ei ole sairaus, jota voisi parantaa, joten sinusta siis vahukset pitäisi lopettaa, kun heistä tulee kustannuksia vai???"
Kyllähän nyt vanhuus on selkeästi sairaus. Tajusin sen asian jo kun olin 7 vuotta vanha. Nykyään osaan jo sanoa tarkasti mistä vanhuus johtuu, ja miten sitä voi parantaa. Vanhuuden huomaa sairaudeksi viimeistään siinä vaihessa, kun kaikenlaiset infektiot tulevat todennäköisemmiksi (esim. keuhkokuume), eli immuunipuolustus ei toimii enää kunnolla (vertaa AIDS). Myös kaikenlaiset vasta-ainetestit eri mikrobeja kohtaan rupeavat lähestymään sadan prossan luokkaa vanhuksilla, vaikka menetelmät ovatkin epäluotettavia (false negatives lähinnä).
Lääketieteen mielestä muuten sillä ei ole väliä, vaikka vasta-aineet eri mikrobeille rupeavat lähestymään sataa prosenttia positiivisuuden suhteen, eli lääkäreille on yksi lysti mikäli teissä suorastaan vilisee bartonellaa, keuhkoklamydiaa, toksoplasmaa, borreliaa, mykoplasmaa, paratuberkuloosia, riketsioita, legionellaa, cocksackie-virusta, epstein-barr virusta, jne... tulehdus myös nousee suolistossa iän mukana, tästä ei olekaan tietääkseni mitään tutkimusta, mutta sellaisia tulee joskus tulemaan.- mies32
Jaa jaa kirjoitti:
http://www.stm.fi/tiedotteet/tiedote/-/view/1809357
"Tuoreen tiedon mukaan naisten ansiot ovat tällä hetkellä keskimäärin 82,6 prosenttia miesten ansioista. Sukupuolten välinen palkkaero on hieman kaventunut edelliseen vuoteen verrattuna. Eteenpäin siis mennään - vaikkakin pieni askelin", totesi tasa-arvoministeri Paavo Arhinmäki tänään Samapalkkafoorumissa Helsingissä."Ei todista muuta kuin sen, että naiset tekevät vähemmän ja tuottamattomampia töitä.
Kumma kun normaalisti jos naapuri tienaa paremmin kuin itse, ei aleta ensimmäisenä hölisemään epätasa-arvosta, vaan normaali-ihminen tajuaa, että taustalla on naapurin koulutus, vastuullinen tehtävä tai työnarkomania.
Naisten ja miesten välillä vaan kaikki muut syyt paitsi kauhea syrjintä unohdetaan ja jätetään kokonaan keskustelun ulkopuolelle. - joopa joo
mies32 kirjoitti:
Ike on VTM, eduskunnassa vuodesta -75, ministerinä ensimmäisen kerran -87, Kokoomuksen Nuorten Liiton johtajana 70-luvulla, Turun kaupunginvaltuustossa ensimmäisen kerran 1972, reservin majuri, Olympiakomiten hallituksessa 2003-2011 jne.. jne...
Eli eipä monella poliitikolla Suomessa ole kovempaa POLIITIKON CV:tä heittää Kanervaa vastaan.
Aivan eri tasoa kuin esimerkiksi eräs Karpela, joka pääsi jalkovälillään ministeriksi. Ei minulla siis muuten Karpelaa vastaan mitään, mutta ei niillä näytöillä ministeriksi olisi ollut mitään asiaa ilman pillua.Kertoo lähinnä suomalaisten miespoliitikkojen huonosta tasosta, että saavat vuosikausia nostaa kovaa liksaa tekemättä muuta, kuin lööppejä paskalehdille.
Samaan nippuun voi laittaa muitakin.
Karpelan asema taas perustui julkisuuteen, haluttiin näkyvä hahmo puolueelle. Nykyään on niin trendikästä hilata puolueisiin julkkuja, miehiä tai naisia.
Entäs sitten..ihan tavis liikunnanope,
"Kalliomäki oli kansanedustajana vuodesta 1983 vuoteen 2011. Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa hän ei enää asettunut ehdolle.
Hän on toiminut useasti myös ministerinä eri ministeriöissä:
kauppa- ja teollisuusministerinä Lipposen I hallituksessa vuosina 1995–1999.
valtionvarainministerinä vuosina 2003–2005 ensin Jäätteenmäen hallituksessa ja sitten Vanhasen I hallituksessa. Valtionvarainministerinä ollessaan hän oli myös varapääministeri.
opetusministerinä Vanhasen I hallituksessa vuosina 2005–2007 - mies32
joopa joo kirjoitti:
Kertoo lähinnä suomalaisten miespoliitikkojen huonosta tasosta, että saavat vuosikausia nostaa kovaa liksaa tekemättä muuta, kuin lööppejä paskalehdille.
Samaan nippuun voi laittaa muitakin.
Karpelan asema taas perustui julkisuuteen, haluttiin näkyvä hahmo puolueelle. Nykyään on niin trendikästä hilata puolueisiin julkkuja, miehiä tai naisia.
Entäs sitten..ihan tavis liikunnanope,
"Kalliomäki oli kansanedustajana vuodesta 1983 vuoteen 2011. Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa hän ei enää asettunut ehdolle.
Hän on toiminut useasti myös ministerinä eri ministeriöissä:
kauppa- ja teollisuusministerinä Lipposen I hallituksessa vuosina 1995–1999.
valtionvarainministerinä vuosina 2003–2005 ensin Jäätteenmäen hallituksessa ja sitten Vanhasen I hallituksessa. Valtionvarainministerinä ollessaan hän oli myös varapääministeri.
opetusministerinä Vanhasen I hallituksessa vuosina 2005–2007Ei kellään ole mitään hinkua julkkiksia nostaa ministereiksi, muuta kuin se, että heillä saattaa olla kansansuosiota osin julkisuutensa takia.
Mutta kyllähän Karpela pääsi ministeriksi julkisuutensa lisäksi siksi, että oli nuori ja nainen. Ei vastaava mies olisi ikimaailmassa päässyt ministeriksi. Tuohon aikaan vaan viimeistään alkoi nuorten naisten suosiminen vanhojen miesten kustannuksella, pätevyydestä viis.
Kalliomäkikin kuitenkin pääsi ministeriksi vasta 12v kansanedustajakokemuksen jälkeen 48-vuotiaana, Tanja Karpela 4 vuoden kokemuksella 33-vuotiaana. - Vinkki:
mies32 kirjoitti:
Ymmärrätkö lainkaan mistä tässä on puhuttu?
Vinkki: ei kukaan ole väittänyt, etteivätkö hoitsut kohtaisi väkivaltaa.Jos pelkkä linkkien laittaminen ärsyttää, vaikka ei edes ole esitetty mitään väitettä tai mielipidettä, kannattaa ottaa jo rauhoittavia.
- joopa joo
mies32 kirjoitti:
Ei kellään ole mitään hinkua julkkiksia nostaa ministereiksi, muuta kuin se, että heillä saattaa olla kansansuosiota osin julkisuutensa takia.
Mutta kyllähän Karpela pääsi ministeriksi julkisuutensa lisäksi siksi, että oli nuori ja nainen. Ei vastaava mies olisi ikimaailmassa päässyt ministeriksi. Tuohon aikaan vaan viimeistään alkoi nuorten naisten suosiminen vanhojen miesten kustannuksella, pätevyydestä viis.
Kalliomäkikin kuitenkin pääsi ministeriksi vasta 12v kansanedustajakokemuksen jälkeen 48-vuotiaana, Tanja Karpela 4 vuoden kokemuksella 33-vuotiaana."Ulf Sundqvist valittiin Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan edustajistoon vuonna 1964 kolmen muun sosiaalidemokraatin, Paavo Lipposen, Ilkka Taipaleen ja Ilkka Sumun kera. Sundqvist toimi opetusministerinä Paasion II hallituksessa 23. helmikuuta 1972 – 4. syyskuuta 1972 ja Sorsan I hallituksessa 4. syyskuuta 1972 – 31. toukokuuta 1974. Tullessaan Paasion hallitukseen 27-vuotiaana Sundqvist oli Suomen historian nuorin ministeri"
- mies32
joopa joo kirjoitti:
"Ulf Sundqvist valittiin Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan edustajistoon vuonna 1964 kolmen muun sosiaalidemokraatin, Paavo Lipposen, Ilkka Taipaleen ja Ilkka Sumun kera. Sundqvist toimi opetusministerinä Paasion II hallituksessa 23. helmikuuta 1972 – 4. syyskuuta 1972 ja Sorsan I hallituksessa 4. syyskuuta 1972 – 31. toukokuuta 1974. Tullessaan Paasion hallitukseen 27-vuotiaana Sundqvist oli Suomen historian nuorin ministeri"
?
- joopa joo
mies32 kirjoitti:
?
Että eipä tuo Uffekaan ollut kokemuksella pilattu, ja osoittautui myöhemmin varsinaiseksi ketkuksi. Koulutuksesta ei ollut mitään mainitaa, joten äijän pätevyys ei selvinnyt, enkä enää jaksa tonkia lisää.
Ei kyllä Arhimäen ansiotkaan ole meikäläiselle auenneet, joku skeittari vissiin. - 1+1+1
mies32 kirjoitti:
Sivarinakin palkka on aika pieni verrattuna mihin tahansa työhön. Ja kesto pidempi kuin intillä.
Nainen voi tehdä saman määrän töitä kuin mies, niin saa saman palkan ja lopulta saman eläkkeen.
Valtaosa naisista kuitenkin elää parisuhteessa eläkeläisinä, jolloin pääsevät nauttimaan miehensä työn hedelmistä myös paksumman eläkkeen muodossa. Tässä yksi epäkohta lisää: mies tekee enemmän ja tuottavampaa työtä, tienaa siksi enemmän, mutta nainen tulee osingoille sinkkuna treffeille miehen maksaessa, avioliitossa miehen maksaessa, eläkkeellä miehen maksaessa.. Lopulta mies vielä kuolee aiemmin ja taas nainen saa leskeneläkkeet, jotka mies tienannut työelämänsä aikana."Tyypillinen, Suomessa asuva, täyttä kansaneläkettä saava nainen oli yli 65-vuotias, naimisissa ja asui toisessa
kuntaryhmässä.
Tyypillinen täyttä kansaneläkettä saava mies oli 35–45-
vuotias, naimaton, mielenterveydellisten syiden takia työ-
kyvyttömyyseläkkeellä ja asui toisessa kuntaryhmässä. "
Vaikea sanoa kumpi on voittajana..
"Naimisissa olevien osuus oli suurin
70–79-vuotiaiden ikäryhmässä, josta lähes kaksi kolmasosaa
naisista ja yli 40 % miehistä oli naimisissa."
Eläkkeet on miehillä noin parisataa kuussa suuremmat, eli miehillä menee noin tilastojen mukaan paremmin. On rahaa enemmän käytössä ja useammin puoliso. Tietysti ryhmänä naiset ovat suurempi, koska elävät keskimäärin pidempään.
Tulevaisuudessa yksinäisiä naisia on enemmän, koska suuri osa avioliitoista purkautuu, mutta miehet menevät useimmin naimisiin uudelleen, kuin naiset. - täältä..
mies32 kirjoitti:
Ei todista muuta kuin sen, että naiset tekevät vähemmän ja tuottamattomampia töitä.
Kumma kun normaalisti jos naapuri tienaa paremmin kuin itse, ei aleta ensimmäisenä hölisemään epätasa-arvosta, vaan normaali-ihminen tajuaa, että taustalla on naapurin koulutus, vastuullinen tehtävä tai työnarkomania.
Naisten ja miesten välillä vaan kaikki muut syyt paitsi kauhea syrjintä unohdetaan ja jätetään kokonaan keskustelun ulkopuolelle.http://tilastokeskus.fi/til/yskp/2010/yskp_2010_2011-09-27_tau_002_fi.html
Alakohtainen selvitys.. - joopa joo
mies32 kirjoitti:
Ei todista muuta kuin sen, että naiset tekevät vähemmän ja tuottamattomampia töitä.
Naisten ja miesten välillä vaan kaikki muut syyt paitsi kauhea syrjintä unohdetaan ja jätetään kokonaan keskustelun ulkopuolelle.Tuota... kyllä noi miehet on yleensä olleet vastuuttomampia, laiskempia ja pitäneet enemmän rokulipäiviä kuin naiskollegat.
Ja onhan se kumma kun täällä on sellaista asiantuntijuutta, mitä ei muualta löydy.
Teillä miehillä ei ole esittää mitään muuta väitteidenne tueksi, kuin tuo "miehet ansaitsee palkkansa koska tekevät enemmän ja vaativampaa työtä", vaikka siihen ei ole yhtään linkkiä esittää
thttp://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/suomi-euroopan-pahiksia-tasa-arvossa-naisten-palkat-viidenneksen-miehia-alempana/2012/02/1502444 - eipä tehoa kuule
mies32 kirjoitti:
Sinähän olet ATM:ien naispuoleinen vastike, ATN.
Rumuus korreloi tyhmyyden ja epämiellyttävän luonteen kanssa, sehän on tälläkin palstalla jo tullut esiin viime viikolla.
Ei tässä enää ole ollut pyrkimystä asialliseen argumentointiin, koska se on kanssasi turhaa.Koitat sitten henkisellä väkivallalla saada tahtosi läpi....
"Henkinen väkivalta
Vähättely (ulkonäön, ymmärryksen tai muun ominaisuuden pilkkaaminen)
Uhkaileminen (esimerkiksi väkivallalla, selkäsaunalla, hylkäämisellä tai itsemurhalla)
Uhkaileminen katkaista toisen vanhemman yhteys yhteisiin lapsiin (esimerkiksi aiheettomilla pahoinpitely- tai insestisyytöksillä)
Nöyryyttäminen (kuten nimittely, alistaminen, järjestelmällinen loukkaaminen)
Mitätöinti (kuten nimittely, julkinen halventaminen, haukkuminen, kiusaaminen)" - mies32
eipä tehoa kuule kirjoitti:
Koitat sitten henkisellä väkivallalla saada tahtosi läpi....
"Henkinen väkivalta
Vähättely (ulkonäön, ymmärryksen tai muun ominaisuuden pilkkaaminen)
Uhkaileminen (esimerkiksi väkivallalla, selkäsaunalla, hylkäämisellä tai itsemurhalla)
Uhkaileminen katkaista toisen vanhemman yhteys yhteisiin lapsiin (esimerkiksi aiheettomilla pahoinpitely- tai insestisyytöksillä)
Nöyryyttäminen (kuten nimittely, alistaminen, järjestelmällinen loukkaaminen)
Mitätöinti (kuten nimittely, julkinen halventaminen, haukkuminen, kiusaaminen)"Eivät tosiasiat ole vähättelyä.
Yhteisiä lapsia meillä tuskin on, syistä jotka tulivat ilmi jo edellisessä viestissäni. - mies32
joopa joo kirjoitti:
Että eipä tuo Uffekaan ollut kokemuksella pilattu, ja osoittautui myöhemmin varsinaiseksi ketkuksi. Koulutuksesta ei ollut mitään mainitaa, joten äijän pätevyys ei selvinnyt, enkä enää jaksa tonkia lisää.
Ei kyllä Arhimäen ansiotkaan ole meikäläiselle auenneet, joku skeittari vissiin.Ketku oli VTM ja kokemusta oli nuorisopolitiikasta lähtien jo toistakymmentä vuotta. Siis täysi poliittinen broileri, eli täysverinen ja kokenut politiikan ammattilainen, ei mikään keltanokka, joka pääsi jalkovälillään valtaan.
Sitäpaitsi näetkö mitään epäloogista tuossa, että alat kaivelemaan uffeja 40 vuoden takaa esimerkeiksi? On Suomikin vähän muuttunut tuossa ajassa. Uffekin jo nyt haudan partaalla vai joko kuolikin? Ei ainakaan politiikassa enää. - mies32
1+1+1 kirjoitti:
"Tyypillinen, Suomessa asuva, täyttä kansaneläkettä saava nainen oli yli 65-vuotias, naimisissa ja asui toisessa
kuntaryhmässä.
Tyypillinen täyttä kansaneläkettä saava mies oli 35–45-
vuotias, naimaton, mielenterveydellisten syiden takia työ-
kyvyttömyyseläkkeellä ja asui toisessa kuntaryhmässä. "
Vaikea sanoa kumpi on voittajana..
"Naimisissa olevien osuus oli suurin
70–79-vuotiaiden ikäryhmässä, josta lähes kaksi kolmasosaa
naisista ja yli 40 % miehistä oli naimisissa."
Eläkkeet on miehillä noin parisataa kuussa suuremmat, eli miehillä menee noin tilastojen mukaan paremmin. On rahaa enemmän käytössä ja useammin puoliso. Tietysti ryhmänä naiset ovat suurempi, koska elävät keskimäärin pidempään.
Tulevaisuudessa yksinäisiä naisia on enemmän, koska suuri osa avioliitoista purkautuu, mutta miehet menevät useimmin naimisiin uudelleen, kuin naiset.On se kumma jos saat mielenterveysongelmaisen jollain ilveellä voittajaksi..
Kertoo taas vain siitä, että tässä maailmassa miehen osa on kovempi. Miksi muuten miehiä olisi niin paljon mielenterveyssyistä eläkkeellä?
Naisillahan se puoliso useammin oli kuin miehillä. Naiset siis saavat useammin miehensä rahaa miehen vielä eläessä ja pidemmän elinaikansa ja miehen kovemman eläkkeen johdosta nauttivat miehensä rahoista vielä tämän kuoltuakin.
Omaisuudestakin saavat puolet kuolinpesältä tai eron tullessa.
Eivätkö ne miehet mene naimisiin yksinäisten naisten kanssa? Vai keskenäänkö miehet? - mies32
joopa joo kirjoitti:
Tuota... kyllä noi miehet on yleensä olleet vastuuttomampia, laiskempia ja pitäneet enemmän rokulipäiviä kuin naiskollegat.
Ja onhan se kumma kun täällä on sellaista asiantuntijuutta, mitä ei muualta löydy.
Teillä miehillä ei ole esittää mitään muuta väitteidenne tueksi, kuin tuo "miehet ansaitsee palkkansa koska tekevät enemmän ja vaativampaa työtä", vaikka siihen ei ole yhtään linkkiä esittää
thttp://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/suomi-euroopan-pahiksia-tasa-arvossa-naisten-palkat-viidenneksen-miehia-alempana/2012/02/1502444Ei ole mitään todisteita sinullakaan.
Sinun juttusi ovat malliesimerkki ja todiste siitä, ettei naista voi vastuulliseen asemaan päästää. - joopa joo
mies32 kirjoitti:
Ketku oli VTM ja kokemusta oli nuorisopolitiikasta lähtien jo toistakymmentä vuotta. Siis täysi poliittinen broileri, eli täysverinen ja kokenut politiikan ammattilainen, ei mikään keltanokka, joka pääsi jalkovälillään valtaan.
Sitäpaitsi näetkö mitään epäloogista tuossa, että alat kaivelemaan uffeja 40 vuoden takaa esimerkeiksi? On Suomikin vähän muuttunut tuossa ajassa. Uffekin jo nyt haudan partaalla vai joko kuolikin? Ei ainakaan politiikassa enää.Jaa, osuipa vaan pirtaan ja muistui mieleen mokoman ketkuilut. kyllä 27- vuotiaalla on vähän kokemusta, vaikka oliskin ollut joku ylioppilaskunnan edustaja.
Mainitsin myös Arhinmäen, eipä ollut Karpelaa vanhempi ministeri , pätevyys kaiketi on hiukka kyseenalainen, ainakin on saanut kulttuuriväen hermostumaan. Että onhan näitä epäpäteviä ja kyseenalaisia ministereitä miehissäkin. - mies32
joopa joo kirjoitti:
Jaa, osuipa vaan pirtaan ja muistui mieleen mokoman ketkuilut. kyllä 27- vuotiaalla on vähän kokemusta, vaikka oliskin ollut joku ylioppilaskunnan edustaja.
Mainitsin myös Arhinmäen, eipä ollut Karpelaa vanhempi ministeri , pätevyys kaiketi on hiukka kyseenalainen, ainakin on saanut kulttuuriväen hermostumaan. Että onhan näitä epäpäteviä ja kyseenalaisia ministereitä miehissäkin.Uffella 10v enemmän kokemusta kuin pillullaan ministeriksi ratsastaneella missillä. Päälle poliitikon ihannekoulutus yliopistosta. Edelleen kyse niin eri aikakaudesta, ettei liity mihinkään mitenkään.
Arhinmäkikin vauvasta asti pyörinyt politiikassa, kokemusta myös yli 10v ennen ministeriyttään ja päälle valtiotieteellistä. - mies32
joopa joo kirjoitti:
Jaa, osuipa vaan pirtaan ja muistui mieleen mokoman ketkuilut. kyllä 27- vuotiaalla on vähän kokemusta, vaikka oliskin ollut joku ylioppilaskunnan edustaja.
Mainitsin myös Arhinmäen, eipä ollut Karpelaa vanhempi ministeri , pätevyys kaiketi on hiukka kyseenalainen, ainakin on saanut kulttuuriväen hermostumaan. Että onhan näitä epäpäteviä ja kyseenalaisia ministereitä miehissäkin.Jo tuo, että muistat uffen ketkuiluja, kertoo siitä, että olet 70-luvun telaketjufeminismin kasvatteja, te ette voi ikinä päästä yli miehiä kohtaan vuosikymmenien aikana kasaamistanne traumoista. Keskustelu kanssasi siis hedelmätöntä. Toivottavasti et kuitenkaan radikalisoidu ja lähde tappamaan miehiä, kuten jotkut liikkeenne sankareista ja esikuvista ovat tehneet.
- Joopa joo
mies32 kirjoitti:
Jo tuo, että muistat uffen ketkuiluja, kertoo siitä, että olet 70-luvun telaketjufeminismin kasvatteja, te ette voi ikinä päästä yli miehiä kohtaan vuosikymmenien aikana kasaamistanne traumoista. Keskustelu kanssasi siis hedelmätöntä. Toivottavasti et kuitenkaan radikalisoidu ja lähde tappamaan miehiä, kuten jotkut liikkeenne sankareista ja esikuvista ovat tehneet.
Keskustelu on todellakin hedelmätöntä kun joku väittää asioita, joita ei voi perustella. Vai on joku vauvasta asti politiikassa mukana. Tolla periaattella siis Janina Anderssonin imettämä mukula on täysin pätevä poliitikko (edellyttäen tietenkin että on poika, tyttö tietenkään ei, ihan vaan koska istuu sen römpsän päällä)
Eiköhän kaikki tappaminen ole miesten heiniä, vapaaehtoinen tai vastentahtoinen, me naiset ollaan pisara meressä niissä hommissa. - Joopa joo
mies32 kirjoitti:
Ei ole mitään todisteita sinullakaan.
Sinun juttusi ovat malliesimerkki ja todiste siitä, ettei naista voi vastuulliseen asemaan päästää.Onhan se ikävää kun joku on eri mieltä. Se kun kaikki on samaa mieltä on diktatuuri, siihen sopii hyvin tuollainen malli, jossa vänkäämällä koitetaan saada oma kanta läpi todisteista piittaamatta. Vastuullisissa asemassa tuo Arhimäkikin on ja samaa mieltä kanssani, sinä taas olet kannassasi aika yksin.
- mies32
Joopa joo kirjoitti:
Keskustelu on todellakin hedelmätöntä kun joku väittää asioita, joita ei voi perustella. Vai on joku vauvasta asti politiikassa mukana. Tolla periaattella siis Janina Anderssonin imettämä mukula on täysin pätevä poliitikko (edellyttäen tietenkin että on poika, tyttö tietenkään ei, ihan vaan koska istuu sen römpsän päällä)
Eiköhän kaikki tappaminen ole miesten heiniä, vapaaehtoinen tai vastentahtoinen, me naiset ollaan pisara meressä niissä hommissa.Teini-ikäisestä asti on erilaista aktiivista politiikan toimintaa, joissa nämä broilerit ovat yleensä hyvin aktiivisia. Arhinmäestä löytyy wikistäkin tieto, että jo -99 pyrkinyt eduskuntaan tai kunnanvaltuustoon, eli jollain tapaa ollut politiikassa ainakin 12v ennen ministeriyttään. Todennäköisesti jo vuosia aiemmin siellä teiniliitoissa tms. Samaan aikaan kun Arhinmäki opetteli teininä politiikkaa, Karpela opetteli röyhistämään rintansa uhkeasti esiin. Karpelan opeilla pääsi ministeriksi nopeammin.
Sinähän se et ole mitään onnistunut perustelemaan kymmenien viestiesi aikana.
Feministien tapoista miesten syytä saa vain erinomaisen kieroutuneella telaketjufemakoinnilla.
Muuten naiset tappaisivat paljon useammin miehiään, mutta kun keskimäärin 30kg heiveröisempinä eivät edes puukolla saa ukkojaan hengiltä, eivätkä yleensä uskalla alkaa yrittämäänkään, vaikka mieli tekisi. Naisten "hyvyys" tässä perustuu siis osaksi heikkouteensa. - Joopa joo
mies32 kirjoitti:
Teini-ikäisestä asti on erilaista aktiivista politiikan toimintaa, joissa nämä broilerit ovat yleensä hyvin aktiivisia. Arhinmäestä löytyy wikistäkin tieto, että jo -99 pyrkinyt eduskuntaan tai kunnanvaltuustoon, eli jollain tapaa ollut politiikassa ainakin 12v ennen ministeriyttään. Todennäköisesti jo vuosia aiemmin siellä teiniliitoissa tms. Samaan aikaan kun Arhinmäki opetteli teininä politiikkaa, Karpela opetteli röyhistämään rintansa uhkeasti esiin. Karpelan opeilla pääsi ministeriksi nopeammin.
Sinähän se et ole mitään onnistunut perustelemaan kymmenien viestiesi aikana.
Feministien tapoista miesten syytä saa vain erinomaisen kieroutuneella telaketjufemakoinnilla.
Muuten naiset tappaisivat paljon useammin miehiään, mutta kun keskimäärin 30kg heiveröisempinä eivät edes puukolla saa ukkojaan hengiltä, eivätkä yleensä uskalla alkaa yrittämäänkään, vaikka mieli tekisi. Naisten "hyvyys" tässä perustuu siis osaksi heikkouteensa." Feministien tapoista miesten syytä saa vain erinomaisen kieroutuneella telaketjufemakoinnilla."
- Missään vaiheessa en ole syyllistänyt miehiä feministien tapoista, sanoin miesten hoitavan suurimman osan tappamisista, vapaaehtoista (sisältää kaikki murhista tappoihin) vastentahtoisiin (sisältää tappamiset aatteen, valtion tai rahan puolesta) näissä mennään jo miljoonissa, joten tuskin naisten osuus siitä on kovin suuri. Hyvyydellä tai pahuudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan oli kyse lähinnä todennäköisyydestä, viittaan siis huoleesi että ryhtyisin ruumiita tekemään. - mies32
Joopa joo kirjoitti:
" Feministien tapoista miesten syytä saa vain erinomaisen kieroutuneella telaketjufemakoinnilla."
- Missään vaiheessa en ole syyllistänyt miehiä feministien tapoista, sanoin miesten hoitavan suurimman osan tappamisista, vapaaehtoista (sisältää kaikki murhista tappoihin) vastentahtoisiin (sisältää tappamiset aatteen, valtion tai rahan puolesta) näissä mennään jo miljoonissa, joten tuskin naisten osuus siitä on kovin suuri. Hyvyydellä tai pahuudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan oli kyse lähinnä todennäköisyydestä, viittaan siis huoleesi että ryhtyisin ruumiita tekemään.Sanoit, että KAIKKI tappaminen on miesten heiniä. No, tietysti telaketjufemakot ovat kovin miesmäisiä. Merkillistä sinänsä, kun niin kovasti miehiä vihaavat, niin miksi sitten haluavat näyttää ja käyttäytyä kuin miehet?
Tuo onkin yksi epätasa-arvon osoitus: miehet pakotetaan tappamaan vastentahtoisesti naisten suojelemiseksi. Ja sitten femakot vielä syyttävät miehiä siitä. - mies32
Joopa joo kirjoitti:
Onhan se ikävää kun joku on eri mieltä. Se kun kaikki on samaa mieltä on diktatuuri, siihen sopii hyvin tuollainen malli, jossa vänkäämällä koitetaan saada oma kanta läpi todisteista piittaamatta. Vastuullisissa asemassa tuo Arhimäkikin on ja samaa mieltä kanssani, sinä taas olet kannassasi aika yksin.
Ole vaan mitä mieltä haluat, mutta mitään todisteita sinulla ei mielipiteesi taakse ole.
Onhan se tietysti lohdullista, että saa vihata miehiä ihan vaan koska siltä tuntuu. No ei sitä sinulta kukaan voi kieltää.
Arhinmäki on mies.
Minä en ole kannassani yksin, kuten tässäkin keskustelussa nähty. - atm nro 28
Joopa joo kirjoitti:
Eiköhän kaikki tappaminen ole miesten heiniä, vapaaehtoinen tai vastentahtoinen, me naiset ollaan pisara meressä niissä hommissa.Annatte kyllä pillua niille tappajille oikein mielellänne ja palkitsette heidät väkivallan harjoittamisesta. Että äläpä nyt yhtään vähättele naisten roolia. Väkivaltainen mies kastelee naisen pillun todella tehokkaasti.
- Joopa joo
mies32 kirjoitti:
Sanoit, että KAIKKI tappaminen on miesten heiniä. No, tietysti telaketjufemakot ovat kovin miesmäisiä. Merkillistä sinänsä, kun niin kovasti miehiä vihaavat, niin miksi sitten haluavat näyttää ja käyttäytyä kuin miehet?
Tuo onkin yksi epätasa-arvon osoitus: miehet pakotetaan tappamaan vastentahtoisesti naisten suojelemiseksi. Ja sitten femakot vielä syyttävät miehiä siitä.Kyllä ne sotien syyt ovat ihan muualla kuin naisten suojelemisessa. Rajakiistat, öljy tai muut rikkaudet, uskonnollinen fanatismi jne. Sodista naiset ja lapset kärsivät, eivät suinkaan aiheuta niitä.
- Joopa joo
atm nro 28 kirjoitti:
Annatte kyllä pillua niille tappajille oikein mielellänne ja palkitsette heidät väkivallan harjoittamisesta. Että äläpä nyt yhtään vähättele naisten roolia. Väkivaltainen mies kastelee naisen pillun todella tehokkaasti.
Sittenhän sinulla varmaan menee ihan hyvin.
- Joopa joo
mies32 kirjoitti:
Ole vaan mitä mieltä haluat, mutta mitään todisteita sinulla ei mielipiteesi taakse ole.
Onhan se tietysti lohdullista, että saa vihata miehiä ihan vaan koska siltä tuntuu. No ei sitä sinulta kukaan voi kieltää.
Arhinmäki on mies.
Minä en ole kannassani yksin, kuten tässäkin keskustelussa nähty.2 palstamiestä= aika yksin, eikä tuokaan ole mikään todiste oikeassa olemisesta, pikemminkin päinvastoin, kun katsoo m36-intj muita kommentteja.
- påååpäääpååå
Kuvottavaa kirjoitti:
Italian entinen pääministeri Berlusconi on oikea naistenmies, ja ei ole mies varmasti feministioppien pilaama. Vielä pääministerinä ollessaan Berlusconi oli syytteessä alaikäiseen sekaantumisesta, ja siis jo 75 vuotta täyttäneenä.
Nämä tällaiset miehet ovat naisille niitä tosimiehiä joidenka nussittaviksi naiset oikeasti haluavat ja myös päätyvätkin. Joopa joo kirjoitti:
2 palstamiestä= aika yksin, eikä tuokaan ole mikään todiste oikeassa olemisesta, pikemminkin päinvastoin, kun katsoo m36-intj muita kommentteja.
INTJ:t, kuten minä, olemme yleensä aina oikeassa, intuition varassa me toimimme, ja se toiminto on INTJ:llä yleensä hyvin korkealle kehittynyt.
Periaatteessa voin olla väärässä vain siinä tapauksessa että olen luottanut väärään tietoon, ja tehnyt siitä vääriä johtopäätöksiä. Kuitenkin INTJ:t kuten minä, yleensä tarkistamme että saamamme tieto on konsistentti muiden tietojemme kanssa (verifikaatio, ja oikeaa tietoa minulla riittää vaikka muille jakaa).- mies32
Joopa joo kirjoitti:
2 palstamiestä= aika yksin, eikä tuokaan ole mikään todiste oikeassa olemisesta, pikemminkin päinvastoin, kun katsoo m36-intj muita kommentteja.
Montako puoltavaa mielipidettä tähän keskusteluun pitäisi sinulle tuoda, kun keskustelun osanottajia on 2-4? Mielestäni tuosta määrästä 2-3 samanmielistä on jo kohtalaisesti.
Voit toki haalia tänne vaikka Facebook-mainostamisella kavereitasi kertomaan mielipiteensä, jos et halua kokea oloasi yksinäiseksi. - mies32
mies32 kirjoitti:
Montako puoltavaa mielipidettä tähän keskusteluun pitäisi sinulle tuoda, kun keskustelun osanottajia on 2-4? Mielestäni tuosta määrästä 2-3 samanmielistä on jo kohtalaisesti.
Voit toki haalia tänne vaikka Facebook-mainostamisella kavereitasi kertomaan mielipiteensä, jos et halua kokea oloasi yksinäiseksi.Ai niin, yksinäisellä ei ole facebook-kavereita..
- No mutta..
mies32 kirjoitti:
Ai niin, yksinäisellä ei ole facebook-kavereita..
Voi sua raukkaa, otan osaa :(
- Mikään ei oo niin
påååpäääpååå kirjoitti:
Italian entinen pääministeri Berlusconi on oikea naistenmies, ja ei ole mies varmasti feministioppien pilaama. Vielä pääministerinä ollessaan Berlusconi oli syytteessä alaikäiseen sekaantumisesta, ja siis jo 75 vuotta täyttäneenä.
Nämä tällaiset miehet ovat naisille niitä tosimiehiä joidenka nussittaviksi naiset oikeasti haluavat ja myös päätyvätkin....totta, kuin se, minkä itse kuvittelee. ;)
- kiitos neuvoista
Oikea palsta sinulle on siis Parisuhde palsta. Eikä sinun tarvitse kiinnostua atm:stä, koska olet varattu. Enkä edes huolisi varattua naista, koska minulla on myös moraali.
- Ciell
Harva palstan aloituksista liittyy suoraan sinkkuiteen. Palsta on Laasasen opetuslasten päiväkoti, ja aihe on minua kiinnostava. Olen loppupeleissä miesasianainen, vaikka näiden pellejen kohdalla uskonkin, että ainoa järkevä lähestymistapa on eräänlaista tough lovingia.
Suoraan sinkkuutta tämän aihepiirin ulkopuolella käsitteleviä keskusteluja etsivän tosiaan kannattaa kiertää aloitukset, joissa mainitaan ATM/KTM/YTM.
- .....
Eli?
- so good
"...saa nykyään nauttia etuoikeudesta olla osana perhesuunnittelua, keittiönkalustamista ja pakettilomia."
:DDDDDDDDDDDD - pääpååååpäääääääääää
Palstalla on joitakin naisettomia miehiä jotka paasaavat sellaista oppia, että naisten kuuluisi nussia kene hyvänsä miehen kanssa(no tällaistakin voidaan perustella nimenomaan siksi kun naisemme pyörivät muutenkin miesten patjoina jo niin nuoresta pitäen). Nämä miehet ovat kuitenkin poikkeustapauksia tälläkin palstalla. Ylivoimaisesti suurin osa naisettaomista miehistä ei nimenomaan haluaisi naisten lähtevän nussimaan kenen hyvänsä miehen kanssa(mukaan lukien itsensä). Ja moinien naisettomien miesten mielestä naisen ei tulisi vielä sen panattavan oloiseksi kokemansakaan miehen kanssa ihan oitis lähteä nussimaan, niinkuin mitä meidän kulttuurissamme naisialla on tapana aina tehdä.
- Varma valinta.
ATM on hyvä valinta.
- asagsh
Aloittajalla on selkeästi jokin sairas tarve polkea muita ja ylistää itseään, mikä viittaa vahvasti narsistiseen persoonallisuushäiriöön. Tämän aloituksen ainoa tarkoitus on vain masturboida ja rypeä omassa erinomaisuudessaan. Hän on toki kunnon narsistin tavoin onnistunut naamimoimaan omahyväisyytensä altruistisen lepertelyn taakse.
Ihminen, joka on aidosti tyytyväinen parisuhteeseensa ei koe tarvetta todistella Suomi24:n sinkkupalstalla itselleen ja muille kuinka hyvin asiat ovat. Aloittaja paljastaa oman onnensa alla kytevän epävarmuuden, mikä on todella ironista.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561478
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu651449Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611331Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661207Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041141Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2631035Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58967- 56959
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56903KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin84894