~ Deittailua ~

~~ ♥

Naiset etsivät vain hyviä miehiä

Etsiköön minun puolestani
vaikka maailman tappiin asti

Mutta älkööt tulla minulle valittamaan
jos eivät mieleistänsä löydä

Sillä minähän olen vain
supersankari 007

~~ ♥


SHEENA EASTON "FOR YOUR EYES ONLY
http://www.youtube.com/watch?v=35YMelR8Dyc

10

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liona

      Millä määrittelet hyvän ja "pahan" miehen, eiköhän kaikissa
      ole molempia puolia sekä hyviä että huonoja.

      Kiitos supersankari 007 runosi aihe oli vastauksen arvoinen!

      • Eino Leino runoili taannoin Hymyilevässä apollossa:

        " Ei paha ole kenkään ihminen,
        vaan toinen on heikompi toista.
        Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
        vaikk`ei aina esille loista."


        Joskus olen kuullut sellaisen aforismin, että " On kaksi tietä..oikea ja väärä..
        kun toista lähdet kulkemaan toisen tulee jäädä..."

        Ja kun ajattelemme esim Adolf Hitleriä, niin kyllä hänkin varmasti rakasti vaimoaan ja saksanpaimenkoiraansa ja aatettaan...mutta hiukkasen miinukselle tais jäädä koko rakkaussaldo kokonaisuudessaan...

        Mutta kieltämättä meissä kaikissa kuitenkin asuu sisällä Jumalan kuva eli Rakkaus ..mutta paatuessaan ihminen kadottaa alkuperänsä... ! :(

        Kivaa päivää sinulle Liona ja kiitos palautteestasi ! :))

        T:007

        Till The Worlds Ends
        http://www.youtube.com/watch?v=qzU9OrZlKb8


    • Yksi utelias

      On niin mielenkiintoinen uusi kieliopillinen rakenne tuo " älkööt tulla", että kiinnostaisi tietää, mistä sellainen on kotoisin. Jokin murreilmaisu?

      • Ei kaiketi tämä nyt mikään ihmeellinen uudissana ole eikä murresanakaan mutta jotenkin näin mielestäni sopi tähän runoon...http://fi.wiktionary.org/wiki/älkööt

        Ja kaiketi tämän " ÄLKÖÖT" voisi kääntää suomeksi vaikka että
        Ei biljadikeppejä ! :D ...sillä tämä "ÄL"osoittaa kieltoa ja "KÖÖ" on oikeasti biljardikepin nimi ! ;D

        Mutta...Kiitos palautteestasi sinulle ! :))

        T:007

        ~ Elkää te rikkahat ~

        Elkää te rikkahat ihmetellä,
        jos köyhän lapsi laulaa.
        Köyhällä sydän suruja täynnä
        ja laulu on köyhän rauha.

        Elkää te rikkahat ylvästellä,
        kun köyhän lapsi laulaa.
        Kerran on vuodessa köyhän juhla
        ja kekrinä köyhä nauraa.

        Elkää te rikkahat rinnan tulla,
        kun köyhän lapsi laulaa.
        Saattaisi ilo mennä rikkahalta
        ja köyhälle tulla kauna.

        Elkää te rikkahat yritellä,
        jos köyhän lapsi laulaa.
        Köyhällä sydän on kipeä,
        ja rikkaalla vain on kaulaa.

        ~~~~~~~ ( Eino Leino )


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ei kaiketi tämä nyt mikään ihmeellinen uudissana ole eikä murresanakaan mutta jotenkin näin mielestäni sopi tähän runoon...http://fi.wiktionary.org/wiki/älkööt

        Ja kaiketi tämän " ÄLKÖÖT" voisi kääntää suomeksi vaikka että
        Ei biljadikeppejä ! :D ...sillä tämä "ÄL"osoittaa kieltoa ja "KÖÖ" on oikeasti biljardikepin nimi ! ;D

        Mutta...Kiitos palautteestasi sinulle ! :))

        T:007

        ~ Elkää te rikkahat ~

        Elkää te rikkahat ihmetellä,
        jos köyhän lapsi laulaa.
        Köyhällä sydän suruja täynnä
        ja laulu on köyhän rauha.

        Elkää te rikkahat ylvästellä,
        kun köyhän lapsi laulaa.
        Kerran on vuodessa köyhän juhla
        ja kekrinä köyhä nauraa.

        Elkää te rikkahat rinnan tulla,
        kun köyhän lapsi laulaa.
        Saattaisi ilo mennä rikkahalta
        ja köyhälle tulla kauna.

        Elkää te rikkahat yritellä,
        jos köyhän lapsi laulaa.
        Köyhällä sydän on kipeä,
        ja rikkaalla vain on kaulaa.

        ~~~~~~~ ( Eino Leino )

        http://www.google.fi/search?hl=fi&site=&source=hp&q=älkööt&oq=älkööt&gs_l=hp.3..0i5i30l2.3404.6837.0.10123.6.6.0.0.0.0.129.567.5j1.6.0...0.0...1c.1.JKujn2kiMT0


      • Mariko Vaara
        Kopittelija007 kirjoitti:

        http://www.google.fi/search?hl=fi&site=&source=hp&q=älkööt&oq=älkööt&gs_l=hp.3..0i5i30l2.3404.6837.0.10123.6.6.0.0.0.0.129.567.5j1.6.0...0.0...1c.1.JKujn2kiMT0

        Oikeammin: Älkööt tulko?

        Eino Leinoa lainailtu, vaihteeksi.:)

        Mariko Vaara muuten on sitä mieltä, että jos joku olisi kyllin viisas ja todella ajattelisi omilla aivoillaan, hän voisi tulla huomanneeksi, että vaikka vallalla näyttäisi olevan harhaluulo, että könttäköyhät olisivat kateellisia könttärikkaille, könttärikkailla saattaisi päinvastoin olla jopa perusteltua syytä olla kateellisia könttäköyhille. Ehkä ovatkin, mutta siitäkään ei olisi soveliasta mainita mitään ääneen?


    • Earl Grey

      Tässä on ajatusta tässä runossa. Itse asiassa tykästyin alkuun kolmeen ekaan riviin, ja runo olisi mielestäni voinut loppua siihen.. lopussa on kuitenkin (tarkemmin ajateltuna) niin hieno takakierre että ansaitsee paikkansa..

      • Niin...olis kai ton runon voinut lopettaa tuohon kolmanteen riviinkin ja loppuun
        TAPPI isolla kirjoitettuna mutta pakko oli palata maan pinnalle ja jatkaa eteenpäin... :D

        Kiitos palautteestasi ja kivaa päivää sinulle ! :)

        T:007


    • *laudi*

      ..
      Ei välttämättä HYVIÄ miehiä..:)) vaan meille sopivia :)))

      Joo. Supersankareita tarvitaan aina. Hyvä, että meillä on edes yksi sellainen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe