Hei!
Olen 19v perusterve nuori. Viime aikoina minua on ruennut vaivaamaan kiusallinen vaiva nokkosihottuma. Viimeisen 2viikon aikana nokkosihottuma on tullut kolme kertaa todella, todella pahana. Koko kroppa on mennyt täyteen punaisia täpliä. Nyt kuitenkin mennyt liian pitkälle sillä kahden viimeisen päivän aikana tullut kahdesti. Molemmilla kerroilla olen mennyt lääkäriin ja sieltä on käännytetty kotia "ei ole hengen hätää". En ole varma johtuuko urtikaria jostain allergiasta, minulle tosin tehtiin toissapäivänä allergiatestit mutta ne eivät kertoneet mitään uutta. Vai voiko nokkosihottuma tulla todella pahana johtuen flunssasta, sillä se on ainoa yhteinen tekijä mikä on ollut kaikkien ihottumien aikana. Joudun syömään ihottumakohtaukseen kortisonia kyypakkauksesta, joka hillitsee sitä mutta eihän ihminen voi lopun elämäänsä syödä kortisonia 150mg päivässä. Mitä muita vaihtoehtoja nokkosihottumalle on, ja olisiko mitään neuvoja mitä asialle voi tehdä? Olen todella kiitollinen vastauksista tai jos minulle löytyy kohtalotovereita :). Kysymyksiä saa esittää.
Nokkosihottuma eli urtikaria
1
259
Vastaukset
- teija.dunder
Olet tehnyt oikean havainnon eli flunssa on ilmeisimmin oireilusi taustalla. Äkillisissä muutaman päivän tai muutaman viikon pituisissa nokkosihottumissa oireen laukaisijana on jokin tavallinen virus, joka ei välttämättä selkeästi aiheuta hengitystie- tai vatsaoireita. Tämän tyyppinen nokkosihottuma tulee jopa 20%:lle ihmisistä joskus. Hoitona suositellaan antihistamiinia säännöllisesti 2-3 viikkoa, osa tarvitsee vielä pitemmän hoidon. Jos urtikarialehahdukset jatkuvat yli 6 viikon ajan voi käydä niin, että oireilu kroonistuu ja silloin kannattaa hakeutua arvioon. Usein tuolloin tutkitaan verikokeista mm autoimmuunisairauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244512
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333523Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543394Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203338Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232920Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282670Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142165Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774