Puska karppauksesta

Markariini takaisin

124

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi on aina voita!

Ei ole ruokavalio auttanut: Aika vanhan ja plösähtäneen ja väsähtäneen näköinen mies, joka vielä yrittää epätoivoisesti roikkua työelämässä.

Syön aina skarppina voita ja suolaa voin päälle!
      Hyvää! Nam, nam!

• älähän nyt

Ikäisekseen Puska on varsin hyväkuntoisen näköinen. Miksi pilkkaat henkilöä ja vielä väärin perustein?

• Kaikenlaissi fanei
        älähän nyt kirjoitti:

Ikäisekseen Puska on varsin hyväkuntoisen näköinen. Miksi pilkkaat henkilöä ja vielä väärin perustein?

Puska on siis fanisi ja idolisi !

• halveerauksesta minä
        Kaikenlaissi fanei kirjoitti:

Puska on siis fanisi ja idolisi !

Ei.
        Puska tuskin tuntee minua, joten fanini hän ei voi olla. Eikä minussa paljoa fanittamista löytyisikään. :D
        Puska ei myöskään ole idolini, enkä ole läheskään kaikessa samaa mieltä hänen harjoittamansa "terveysterrorismin" kanssa.
        Mutta eihän valehtelemalla ja henkilöön kohdistuvalla halveerauksella mitään oikeasti perustella, kuten sinä yrität. Puska kun ikäisekseen (joulukuussa 67 v) ON varsin hyväkuntoisen näköinen. Tunnen tarpeeksi seitsemää kymppiä lähenteleviä, omatakseni vertailupohjaa.

• Lähetys puskista
        halveerauksesta minä kirjoitti:

Ei.
        Puska tuskin tuntee minua, joten fanini hän ei voi olla. Eikä minussa paljoa fanittamista löytyisikään. :D
        Puska ei myöskään ole idolini, enkä ole läheskään kaikessa samaa mieltä hänen harjoittamansa "terveysterrorismin" kanssa.
        Mutta eihän valehtelemalla ja henkilöön kohdistuvalla halveerauksella mitään oikeasti perustella, kuten sinä yrität. Puska kun ikäisekseen (joulukuussa 67 v) ON varsin hyväkuntoisen näköinen. Tunnen tarpeeksi seitsemää kymppiä lähenteleviä, omatakseni vertailupohjaa.

Teitii on sit useempiikii, ku on toinen jalka jo hauras !

Motto teitille: Elä jokaanen päivä, ku se olis sun viimeenen ja jonakin päivänä oot vielä oikias.

• Luonnollinen rasitus
        Lähetys puskista kirjoitti:

Teitii on sit useempiikii, ku on toinen jalka jo hauras !

Motto teitille: Elä jokaanen päivä, ku se olis sun viimeenen ja jonakin päivänä oot vielä oikias.

Elän nyt elämäni parasta aikaa. Ei ole taloudellisia- eikä enää työpaineita. Lapset ovat aikuisia ja minulla on täysi vapaus toteuttaa itseäni. Kuntokin riittää vallan mainiosti arkielämiseen ja vähän ylikin. Jos mitään radikaalia ei satu, ei edes toinen jalka ole haudassa vielä kymmenenkään vuoden kuluttua.
        En tosin noudata Heikkilän oppeja, joiden mukaan yli 20 minuutin fyysinen rasitus on luonnotonta. Tänäänkin lenkkini kesti tunnin ja kolme varttia. Tälle vuodelle on aktiiviliikuntaa jo yli 400 tuntia. Ei siihen pääse, jos ei molemmat jalat ole vielä kaukana haudasta.

Minä elän lähes niin, kuin jokainen päivä olisi viimeinen. Mielelläni lähtisin hiihtoladulta, kuntosalilta tai melontareissulta krematorioon kitumatta päivääkään kroonikko-osastolla. Kunto on sitä, että jaksaa vanhanakin, jos ei sitten jokin vakava sairaus iske, jolle ei voi mitään.

Tämä teidän nuorempienkin kannattaisi pitää mielessä. Sitä kuntoa on paha alkaa rakentamaan vasta viisikymppisenä rapakuntoisena kaljamahana. Silloin yli 20 minuutin kävelylenkki voi olla, kuten Heikkilä Studi 55:ssä sanoi, "äärimäinen luonnoton rasitus".

• Eläkkeelle?Miten?
        Luonnollinen rasitus kirjoitti:

Elän nyt elämäni parasta aikaa. Ei ole taloudellisia- eikä enää työpaineita. Lapset ovat aikuisia ja minulla on täysi vapaus toteuttaa itseäni. Kuntokin riittää vallan mainiosti arkielämiseen ja vähän ylikin. Jos mitään radikaalia ei satu, ei edes toinen jalka ole haudassa vielä kymmenenkään vuoden kuluttua.
        En tosin noudata Heikkilän oppeja, joiden mukaan yli 20 minuutin fyysinen rasitus on luonnotonta. Tänäänkin lenkkini kesti tunnin ja kolme varttia. Tälle vuodelle on aktiiviliikuntaa jo yli 400 tuntia. Ei siihen pääse, jos ei molemmat jalat ole vielä kaukana haudasta.

Minä elän lähes niin, kuin jokainen päivä olisi viimeinen. Mielelläni lähtisin hiihtoladulta, kuntosalilta tai melontareissulta krematorioon kitumatta päivääkään kroonikko-osastolla. Kunto on sitä, että jaksaa vanhanakin, jos ei sitten jokin vakava sairaus iske, jolle ei voi mitään.

Tämä teidän nuorempienkin kannattaisi pitää mielessä. Sitä kuntoa on paha alkaa rakentamaan vasta viisikymppisenä rapakuntoisena kaljamahana. Silloin yli 20 minuutin kävelylenkki voi olla, kuten Heikkilä Studi 55:ssä sanoi, "äärimäinen luonnoton rasitus".

Kuulostaa siltä, että eläkeläisillä on liian hauskaa ja hulvatonta!
        Teenpä eduskunta-aloitteen eläkeläisten verojen lisäämiseksi!

Kuinkas tämmönen keski-ikäinen pääsis eläkkeelle ihan terveenä?

• näinsennäen
        Eläkkeelle?Miten? kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että eläkeläisillä on liian hauskaa ja hulvatonta!
        Teenpä eduskunta-aloitteen eläkeläisten verojen lisäämiseksi!

Kuinkas tämmönen keski-ikäinen pääsis eläkkeelle ihan terveenä?

Kateus vie kalatkin vedestä :)

Terveenä eläkkeelle? Tässä pari vinkkiä:
        Hyvä monipuolinen ravinto. Ei liikaa, ettei pötsi turpoa.
        Riittävästi liikuntaa.
        Vältettävä liiallista stressiä. Pieni stressi sinänsä ei ole pahasta, kunhan ei jää "päälle".
        Hyvää rentouttavaa (ilman liikaa kemiallista rentoutumista) seuraa vapaa-aikaan ja harrastuksiin.
        Positiivista mieltä.
        Sen lisäksi ripaus hyvää tuuria, ettei hivuttavat taudit iske.

Me eläkeläiset maksamme jo nyt selvästi suurempaa veroa samasta bruttotulosta kuin työläiset. Lisäksi elinkustannusindeksiä on leikattu niin, että eläkkeläisten tulot eivät nouse lähellekään samaa tahtia kuin työläisten ostovoima. Eiköhän se jo riitä. Ja veronkorotus iskisi jossain vaiheessa omaankin nilkkaasi.

Eikä ne suuret tulot, vaan pienet menot. Elämän rikkaus on korvien välistä kiinni sen jälkeen kun perustoimeentulo on turvattu.

• Sulla viiraa pahasti
        älähän nyt kirjoitti:

Kunnioitatko todellakin tuota puskajussia, joka on päässyt virkaansa poliittisin perustein?

• Hömppä--Leenuskainen

Mie siirryin voihin pysyvästi, mut en syö sitä lämmitetyssä muodossa jos mahdollista, sillä rasva lämmitettynä kuulemma aiheuttaa kolestroolia, tämän testaan. Pitäis syödä vaan enemmän sitä.

Ai niin ja testaan tuon suolan jättämistäkin kenties pois. Eikös sitä käytetä räjähdysaineissakin?

• Tarvitaan

Eikös sitä luonnollista kolesteroolia ihminen tarvitsekin?

Suolaakin pitäis käyttää, mutta millaista?
        Tuon tavalisen pöytäsuolan, natrumin ja kloridin käyttö ei tunnu oikein terveelliseltä raakasuolaan verrattuna, joka sisältää yli 80 alkuainetta! Vielä kun siihen lisätään sitä ferrosyanidia paakkuuntumisen estoaineeksi, niin rupeaahan se melkoiselta pommilta vaikuttamaan.

http://ekoodit.fi/E535/natriumferrosyanidi/

• ei sisällä.....
        Tarvitaan kirjoitti:

Tuon tavalisen pöytäsuolan, natrumin ja kloridin käyttö ei tunnu oikein terveelliseltä raakasuolaan verrattuna, joka sisältää yli 80 alkuainetta! Vielä kun siihen lisätään sitä ferrosyanidia paakkuuntumisen estoaineeksi, niin rupeaahan se melkoiselta pommilta vaikuttamaan.

Yli 80 alkuainetta suolassa?
        Keveitä kaasuja siinä ei voi olla, joten siinä on pakko olla sekä radioaktiivisia, että erittäin myrkyllisiä alkuaineita, kuten raskasmetalleja. Muutenhan noita 80 ei saisi millään kasaan.

Tuo 80 alkuainetta on aivan täyttä potaskaa.

• Hömppä--Leenuskainen
        Tarvitaan kirjoitti:

Tarvitaan:

Ihan kokeiluasteessa tämä minun kohdallani on ja hyvä niin kun voi olla avoimin mielin tutustumassa asiaan.

Tapasin kesällä kaverin joka ei ole 40vuoteen syönyt suolaa ja hyvinhän oli tolpillaan. Näytti pienen videonpätkän, mitä tapahtuu kun taatusti kuolleen sammakon päälle heittää suolaa, se alkaa sätkymään. Elikkä suola aiheutti jonkinmoista räjähtelyä siinä eläimessä.

Ennenmuinoinhan sitä suolaa käytettiin säilömiseen ja siksi niin paljon, kiristivät muuten masun ympärille jonkin lakanan tai jotain kun ei tuntunut kovin hyvältä vatsassa ja se turposi. Ainakin näin minun suvussani.

Niin ja itse en ole eläessäni paljoa käyttänyt suolaa, tosin tämä on tapahtunut ilman mitään fundeeraamisia. 10 vuotta taisi kestää ensimmäinen suolapakettini jonka sain lahjaksi uuteen kotiin.

Mihin ratkaisuun itse ole päätynyt suolan suhteen tai kuka tahansa muu joka tätä lukee?

• Hömppä--Leenuskainen
        Hömppä--Leenuskainen kirjoitti:

Tarvitaan:

Ihan kokeiluasteessa tämä minun kohdallani on ja hyvä niin kun voi olla avoimin mielin tutustumassa asiaan.

Tapasin kesällä kaverin joka ei ole 40vuoteen syönyt suolaa ja hyvinhän oli tolpillaan. Näytti pienen videonpätkän, mitä tapahtuu kun taatusti kuolleen sammakon päälle heittää suolaa, se alkaa sätkymään. Elikkä suola aiheutti jonkinmoista räjähtelyä siinä eläimessä.

Ennenmuinoinhan sitä suolaa käytettiin säilömiseen ja siksi niin paljon, kiristivät muuten masun ympärille jonkin lakanan tai jotain kun ei tuntunut kovin hyvältä vatsassa ja se turposi. Ainakin näin minun suvussani.

Niin ja itse en ole eläessäni paljoa käyttänyt suolaa, tosin tämä on tapahtunut ilman mitään fundeeraamisia. 10 vuotta taisi kestää ensimmäinen suolapakettini jonka sain lahjaksi uuteen kotiin.

Mihin ratkaisuun itse ole päätynyt suolan suhteen tai kuka tahansa muu joka tätä lukee?

Hei lisään tähän vielä, en tiedä onko tuttu tälläinen henkilö teille kuin Edward Howell ja lainaus kirjasta Enzyme nutrition:

"" kun rasvat-sekä eläin-että kasvisrasvat-syödään yhdessä niihin kuuluvien entsyymien kanssa,valtimolle tai sydämelle ei tapahdu mitään vahingollista. Kaikki rasvaiset ruoat sisältävät lipaasia luonnollisessa muodossa. Kuumentaminen tai prosessointi hävittää sen.""

Itse toki tunnustan jotten tiedä mikä on lipaasi, mutta perusajatuksen kyllä ymmärrän.

• Suolasta ym

Hei lisään tähän vielä, en tiedä onko tuttu tälläinen henkilö teille kuin Edward Howell ja lainaus kirjasta Enzyme nutrition:

"" kun rasvat-sekä eläin-että kasvisrasvat-syödään yhdessä niihin kuuluvien entsyymien kanssa,valtimolle tai sydämelle ei tapahdu mitään vahingollista. Kaikki rasvaiset ruoat sisältävät lipaasia luonnollisessa muodossa. Kuumentaminen tai prosessointi hävittää sen.""

Itse toki tunnustan jotten tiedä mikä on lipaasi, mutta perusajatuksen kyllä ymmärrän.

Syökö joku siis eläinrasvoja kuumentamatta? Muutenkin väite tuntuu vähän hatusta temmatulta.
        Wiki:
        Lipaasi "Lipaasi on vesiliukoinen entsyymi, joka katalysoi esterisidosten hydrolyysia lipidisubstraateilla. Ihmiselimistössä lipaasia tuottavat haima ja suolinesterauhaset, ja entsyymi vaikuttaa lähinnä ohutsuolessa. Lipaasi hajottaa rasvoja, ja hajoamistuotteena syntyy monoglyseridejä ja rasvahappoja.[1] Ihmisellä tärkeimmät lipaasit ovat haiman tuottamat HPL ja PLRP2. Myös monet muut eliöt, kuten bakteerit ja sienet, tuottavat omia lipaasejaan."

Mitä suolaan tulee, sitä saa elintarvikkeista liikaakin. Toki ruoanlaitossa vähän suolaakin pitää käyttää, mutta pienempään suolamäärään tottuu nopeasti.

• Epäterveellinen natr
        Suolasta ym kirjoitti:

Syökö joku siis eläinrasvoja kuumentamatta? Muutenkin väite tuntuu vähän hatusta temmatulta.
        Wiki:
        Lipaasi "Lipaasi on vesiliukoinen entsyymi, joka katalysoi esterisidosten hydrolyysia lipidisubstraateilla. Ihmiselimistössä lipaasia tuottavat haima ja suolinesterauhaset, ja entsyymi vaikuttaa lähinnä ohutsuolessa. Lipaasi hajottaa rasvoja, ja hajoamistuotteena syntyy monoglyseridejä ja rasvahappoja.[1] Ihmisellä tärkeimmät lipaasit ovat haiman tuottamat HPL ja PLRP2. Myös monet muut eliöt, kuten bakteerit ja sienet, tuottavat omia lipaasejaan."

Mitä suolaan tulee, sitä saa elintarvikkeista liikaakin. Toki ruoanlaitossa vähän suolaakin pitää käyttää, mutta pienempään suolamäärään tottuu nopeasti.

> Mitä suolaan tulee, sitä saa elintarvikkeista liikaakin....

Sitä saa liikaakin, ja millaista suolaa? Onko se sitä epäterveellistä "köyhdytettyä" suolaa, josta kymmenet alkuaineet on poistettu, ja vain se epäterveellinen natrium on jäljellä?

• Ei enää suolaa
        Tarvitaan kirjoitti:

Johan myrkyn lykkäs!
        Nyt ymmärrän, miksi suolaa kielletään syömästä!.
        Aivan päivänselvää, että syaniidiin kuolee, kun sitä syö vähäisiä määriä kauan ja se kumuloituu elimistöön.
        Miksei kukaan ole aikaisemmin kertonut, että suolaan lisätään syaniidia.
        Nyt kyllä lopetan suolan syönnin heti paikalla.

• perusteetonta
        Epäterveellinen natr kirjoitti:

> Mitä suolaan tulee, sitä saa elintarvikkeista liikaakin....

Sitä saa liikaakin, ja millaista suolaa? Onko se sitä epäterveellistä "köyhdytettyä" suolaa, josta kymmenet alkuaineet on poistettu, ja vain se epäterveellinen natrium on jäljellä?

Vaan kun tuo yli 80 (84 jonkun lähteen mukaan) alkuainetta ei mitenkään voi pitää paikaansa. Jokainen edes lukion kemian lukenut hiffaa sen varmuudella. Tai jos joku suola sisältäisi noin runsaan määrän alkuaineita, ei se missään tapauksessa olisi ravinnoksi kelpaavaa. Hyvin monet 94 luonnollisesta alkuaineesta ovat erittäin myrkyllisiä ja osa radioaktiivisia. Sellaisiako vaihtoehtoihmiset suolansa mukana haluavat syödä?
        Ja se natriumhan siitä tekee suolan.

• Hömppä--Leenuskainen
        Suolasta ym kirjoitti:

Wiki:

Suolasta ym:

Juu, tutustun tämän henkilön teorioihin ja kyllä kyseinen henkilö parantaa vakavia sairauksia ruokavaliota muuttamalla. Hänen ruokavaliossaan on vain se juttu, että jos ensin parantuu ja siirtyy vanhaan ruokavalioon, niin sairaus palaa.
        Eli hän Aajonus Vonderplanitz lähti tutkimaan erinlaisia kansoja ja tapoja syödä ja aluksi hän siis oli pelkästään kasvisruokavaliolla (ja kävi jos minkäkinmoisissa henkisissä paikoissa), mutta tunsi heikotusta ja sitten kojootit ottivat hänet laumaansa metsästivät hänelle lihaa ja hän söi muistaakseni kania muutaman haukkauksen raakana ja seuraavana päivänä kun heräsi hän tajusi, että raa asta lihasta saa elinvoimaa. Ja sitten selvisi, että intiaanitkin söivät lihan raakana ja olivat terveitä siihen kunnes heidät ajettiin mailtaan ja pakoitettiin toisenlaiseen ruokavalioon.

Näin lyhykäisenä, kirjan lukemiseni on vielä pahasti kesken, mutta tuosta kolestroolista oli siinä aivan toisenlainen teoria.

Mut tiedänhän minä, että on monenlaisia tapoja hyvään ruokavalioon, mut nyt tätä tutkin varsinkin kun itse olen koko ikäni tykännyt raa asta lihasta. Ja ihan parikymppisenä suosikkiruokani oli tatarpihvi.

Ja ps, yritinhän minä avata keskusteluja, kun juuri tämä ruokavaliojuttu kiinnostaisi, mutta kun aina vain heitellään kauheen pitkiä linkkejä, et lue sieltä, niin ei mua niin huvita tehdä. Kun haluaisin lukea ihan vaan erinlaisia teoria ajatuksia mitä kenelläkin on. Minkäkin yhteensopivaisuuksista toisten sapuskojen kera yms.

Martoissa tiesivät kertoa, ettei meloneita saa syödä minkään muun kanssa yhdessä, en nyt muista minkä reagtion takia, onko tietoo onko ihan jees teoria ja jos niin kui? Kun suosikkisalateissani on vaikka kuinka montaa laatua niitä.

Ja joo siinä kirjassakin kolestrolin kohdalla oli jotain haiman toiminnasta, mut en viittis nyt tänne, kun ei taida ihan sopivaa olla.

Alakerran naapuri se melkein satavuotias lämmittää kyllä ruokansa, muttei osta mitään valmista vaan tekee kaiken itse, et hän siis on itse määritellyt paljonko ja mitä käyttää.(törmäillään välistä monta kertaakin päivässä kun alituiseen lenkkeilee ulkona) Ei varmaankaan tule lisäaineita eikä liikaa suolaa tai mikä sitten voisikaan olla haitallista. Ainoa lääke mitä hän syö on jokin vitamiinivalmiste ruotsista jota on syönyt monta vuosikymmentä. Heillä ei mene ihan tuo terveys "suvussa" kun tytär on erinlaisella ruokavaliolla oltava, kun äiti käy auttelemassa.

• N-Zyme

Rasvaisissa ruuissa ei ole luonnostaan lipaasia. Mistä ne sinne tulisivatkaan? Suun kautta otettuna entsyymit hajoavat mahalaukussa. Siksipä elimistö lisää ne viisaasti vasta mahalaukun jälkeen pohjukaissuoleen. On vähän sääli, että ihmisten tietämys perusfysiologiasta on niin olematon, että tuollaisetkin vedätykset menevät heittämällä läpi.

• Sinä olet potaskaa!
        ei sisällä..... kirjoitti:

Keveitä kaasuja siinä ei voi olla, joten siinä on pakko olla sekä radioaktiivisia, että erittäin myrkyllisiä alkuaineita, kuten raskasmetalleja. Muutenhan noita 80 ei saisi millään kasaan.

"Tuo 80 alkuainetta on aivan täyttä potaskaa."

""Olet väärässä!
        Siis ne 80 alkuainetta eivät ole potaskaa, vaan erillisiä omia alkuaineitaan!

Potaska on kaliumkarbonaatista yleisesti käytetty nimitys.[1] Se on natriumkarbonaatin eli soodan kanssa analoginen suola, jossa kationina on natriumin sijaan toinen alkalimetalli, kalium.

Potaskaa on käytetty lasin ja saippuan raaka-aineena[1] sekä lannoitteena muinaisesta Egyptistä ja Roomasta alkaen. Sitä käytetään toisinaan myös ruoan valmistuksessa. Niinpä esimerkiksi Satakunnassa koivuntuhkasta saatua potaskaa on perinteisesti käytetty lipeäkalan valmistukseen.

Sana potaska johtuu germaanisista kielistä ja merkitsee sananmukaisesti ruukkutuhkaa (ruots. pottaska, saks. Pottasche, engl. potash).[2] Potaskaa onkin menneinä aikoina valmistettu puun tuhkasta,[1], Suomessa varsinkin koivun tuhkasta. Tuhka liuotettiin vedessä ja liuos kuivatettiin, jolloin orgaaniset aineet hapettuivat. Epäorgaaniset aineet kiteytettiin.

"Potaskaa on vanhastaan saatu myös lampaan villasta pesemällä.[1] Nykyään sitä valmistetaan pääasiassa kaliumhydroksidista hiilidioksidin avulla.[1] Sitä kaivetaan myös teollisuusmineraalilouhoksista. Vuonna 1790 Samuel Hopkins keksi potaskalle uuden valmistusmenetelmän, jolle myönnettiin Yhdysvaltojen ensimmäinen patentti.[3]"

Pietari Brahe perusti 1600-luvulla Suomen ensimmäisen potaskatehtaan Pohjois-Suomeen, Ruukin kylään.""

• asiaan....
        Sinä olet potaskaa! kirjoitti:

"Tuo 80 alkuainetta on aivan täyttä potaskaa."

""Olet väärässä!
        Siis ne 80 alkuainetta eivät ole potaskaa, vaan erillisiä omia alkuaineitaan!

Potaska on kaliumkarbonaatista yleisesti käytetty nimitys.[1] Se on natriumkarbonaatin eli soodan kanssa analoginen suola, jossa kationina on natriumin sijaan toinen alkalimetalli, kalium.

Potaskaa on käytetty lasin ja saippuan raaka-aineena[1] sekä lannoitteena muinaisesta Egyptistä ja Roomasta alkaen. Sitä käytetään toisinaan myös ruoan valmistuksessa. Niinpä esimerkiksi Satakunnassa koivuntuhkasta saatua potaskaa on perinteisesti käytetty lipeäkalan valmistukseen.

Sana potaska johtuu germaanisista kielistä ja merkitsee sananmukaisesti ruukkutuhkaa (ruots. pottaska, saks. Pottasche, engl. potash).[2] Potaskaa onkin menneinä aikoina valmistettu puun tuhkasta,[1], Suomessa varsinkin koivun tuhkasta. Tuhka liuotettiin vedessä ja liuos kuivatettiin, jolloin orgaaniset aineet hapettuivat. Epäorgaaniset aineet kiteytettiin.

"Potaskaa on vanhastaan saatu myös lampaan villasta pesemällä.[1] Nykyään sitä valmistetaan pääasiassa kaliumhydroksidista hiilidioksidin avulla.[1] Sitä kaivetaan myös teollisuusmineraalilouhoksista. Vuonna 1790 Samuel Hopkins keksi potaskalle uuden valmistusmenetelmän, jolle myönnettiin Yhdysvaltojen ensimmäinen patentti.[3]"

Pietari Brahe perusti 1600-luvulla Suomen ensimmäisen potaskatehtaan Pohjois-Suomeen, Ruukin kylään.""

Jos siinä on 84 alkuainetta siinä on pakko olla raskasmetalleja, radioaktiivisia aineita ja muitakin myrkkyjä.
        Otit sanan "potaska" kirjaimellisesti ja ohitit varsinaisen asian. Näytähän yksikin tutkimus, josta löytyy, mitä kaikkia alkuaineita suola sisältää. Jalokaasut eivät muodosta yhdisteitä. Sen jälkeen voit poistaa enää 5 luonnollista alkuainetta päästäksesi 84 alkuaineeseen. Kovia myrkkyjä on pakko olla mukana, jos väite pitää paikkaansa.

• En puhu potaskaa
        asiaan.... kirjoitti:

Jos siinä on 84 alkuainetta siinä on pakko olla raskasmetalleja, radioaktiivisia aineita ja muitakin myrkkyjä.
        Otit sanan "potaska" kirjaimellisesti ja ohitit varsinaisen asian. Näytähän yksikin tutkimus, josta löytyy, mitä kaikkia alkuaineita suola sisältää. Jalokaasut eivät muodosta yhdisteitä. Sen jälkeen voit poistaa enää 5 luonnollista alkuainetta päästäksesi 84 alkuaineeseen. Kovia myrkkyjä on pakko olla mukana, jos väite pitää paikkaansa.

Olen tosikko ja tutkin asiat aina hyvin tarkkaan ja tässäkin huomasin, että potaska on meille hyvin tarpeellinen aine, mm. lasin valmistuksessa.

• Kerro kerro kuvastin
        En puhu potaskaa kirjoitti:

Olen tosikko ja tutkin asiat aina hyvin tarkkaan ja tässäkin huomasin, että potaska on meille hyvin tarpeellinen aine, mm. lasin valmistuksessa.

Kun tosikkona olet tutkinut asiaa hyvin tarkkaan, osaat varmaan kertoa ne alkuaineet, jota ko. suolassa on.

• Interferometri
        Kerro kerro kuvastin kirjoitti:

Kun tosikkona olet tutkinut asiaa hyvin tarkkaan, osaat varmaan kertoa ne alkuaineet, jota ko. suolassa on.

On tutkinnan alla, mutta valitettavasti spektroskooppini on juuri nyt huollossa.
        Mutta palataan asiaan, kun saan spektroskooppini huollosta.

(Kollimaattorissa oli jotain vikaa!)

• Se skeponen
        Interferometri kirjoitti:

On tutkinnan alla, mutta valitettavasti spektroskooppini on juuri nyt huollossa.
        Mutta palataan asiaan, kun saan spektroskooppini huollosta.

(Kollimaattorissa oli jotain vikaa!)

"(Kollimaattorissa oli jotain vikaa!) "

Hehehehe, olet sinä hauskanen kaveri! Vai kollimaattorissa vikaa! Hahahaha!
        Siis sun kotikissassa eli kotikollissa on jotain vikaa.

Mutta ei meitä skeposia noin vaan petkuteta.

• maiskista vaan sulle
        ei sisällä..... kirjoitti:

Harmi ettei aitoja luonnonsuoloja eli niitä valkoisen pöytäsuolan puhdistamattomia ja alkuperäisiä (eli kaikki suolan alun perin omaavat mineraalit sisältäviä) mainita juuri koskaan, kun on puhe suolan käytöstä. Puhutaan siitä tavallisesta valkoiseksi puhdistetusta ruokasuolasta, mineraalisuolasta joka on samaa kuin edellinen mutta muutama harva mineraali lisätty jälkeenpäin takaisin, yrittisuolasta jne. Mutta aidot suolat eli puhdistamaton merisuola ja ruususuola jäävät mainitsematta. Ne vaikuttavat terveyteen edullisemmin kuin suolan puhdistetut muodot. Sama juttu kuin sokerissa ja jauhoissa: valkoinen on tyhjää ja terveyttä rapauttavaa höttöä eli pelkkää mahantaytettä ilman ravitsevuutta. Alkuperäinen muoto on sen sijaan hyödyksi elimistölle.

Tavallinen pöytäsuola eli ruokasuola (NaCl) on puhdistettu alkuperäisistä mineraaleistaan niin, että jäljelle jää vain pari ainetta, natrium ja kloori. Lopputuote on valkoinen ja paakkuuntumisen estoaineella (rerrosyanidi) käsitelty. Nostaa verenpainetta.

Puhdistamaton vuorisuola (eli ruususuola / kristallisuola / Himalajan vuorisuola) sisältää siinä alun perin olleet kaikki mineraalit, mikä tekee siitä väriltään vaaleanpunertavaa. Siitä nimi ruususuola. Myös puhdistamaton (eli väriltään harmahtava) merisuola sisältää ne mineraalit. Puhdistamattomaan merisuolaan ja ruususuolaan ei ole lisätty paakkuuntumisen estoainetta tai muutakaan.

Ruusu- eli Himalajan suolasta voit lukea täältä lisää:

http://www.saltlife.fi/Himalajan-suola

Tässä tietoa tavallisesta suolasta vs. käsittelemättömästä suolasta:

http://www.aitoterveys.fi/Ruususuola-merisuola.php

• maiskista vaan sulle
        maiskista vaan sulle kirjoitti:

Harmi ettei aitoja luonnonsuoloja eli niitä valkoisen pöytäsuolan puhdistamattomia ja alkuperäisiä (eli kaikki suolan alun perin omaavat mineraalit sisältäviä) mainita juuri koskaan, kun on puhe suolan käytöstä. Puhutaan siitä tavallisesta valkoiseksi puhdistetusta ruokasuolasta, mineraalisuolasta joka on samaa kuin edellinen mutta muutama harva mineraali lisätty jälkeenpäin takaisin, yrittisuolasta jne. Mutta aidot suolat eli puhdistamaton merisuola ja ruususuola jäävät mainitsematta. Ne vaikuttavat terveyteen edullisemmin kuin suolan puhdistetut muodot. Sama juttu kuin sokerissa ja jauhoissa: valkoinen on tyhjää ja terveyttä rapauttavaa höttöä eli pelkkää mahantaytettä ilman ravitsevuutta. Alkuperäinen muoto on sen sijaan hyödyksi elimistölle.

Tavallinen pöytäsuola eli ruokasuola (NaCl) on puhdistettu alkuperäisistä mineraaleistaan niin, että jäljelle jää vain pari ainetta, natrium ja kloori. Lopputuote on valkoinen ja paakkuuntumisen estoaineella (rerrosyanidi) käsitelty. Nostaa verenpainetta.

Puhdistamaton vuorisuola (eli ruususuola / kristallisuola / Himalajan vuorisuola) sisältää siinä alun perin olleet kaikki mineraalit, mikä tekee siitä väriltään vaaleanpunertavaa. Siitä nimi ruususuola. Myös puhdistamaton (eli väriltään harmahtava) merisuola sisältää ne mineraalit. Puhdistamattomaan merisuolaan ja ruususuolaan ei ole lisätty paakkuuntumisen estoainetta tai muutakaan.

Mulkatkaa myös tää:

http://www.saltlife.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Suola/Categories/maa-meri

• maiskista vaan sulle
        maiskista vaan sulle kirjoitti:

Niin ja kaikki suola mitä saadaan kaupoista ostetuista elintarvikkeista (juustot, leikkeleet ym., lihat, leivät, valmisruoat) sisältävät juuri sitä puhdistettua valkoista suolaa eli suolan haitallista muotoa. Siitähän sitä tietysti tulee liikaa eikä aitoa suolaa saa sillä tavalla ollenkaan. Siitä sitten tulevat suolan aiheuttamat ongelmatkin. Kannattaisi tehdä ruokansa itse ja valita niihin itse se suola mitä haluaa käyttää.

Aidosta suolastahan saa laajastikin elimistön tarvitsemia mineraaleja, samoin niitä saa jonkin verran täysruokosokerista eli raakaruokosokerista, joka on väriltään ruskeaa. Siinäkin on jäljellä kaikki tuotteen alun perin sisältämät mineraalit ja niitä on useita. Valkoinen sokeri sen sijaan on pelkkää tyhjää energiaa josta ei elimistö saa mitään rakennusaineita.

Poikkeuksen tuohon teollisen ruoan suolafaktaan tekevät nykyisin muutamat harvat luomutuotteet kuten esim. villiriisikakut, joissa on käytetty Himalajan suolaa.

Ruususuolaa muuten saa nykyisin jo ainakin osasta S-marketeja ainakin Helsingissä. Jos ei niin luontaiskaupoista ja nettikaupoista löytyy sitten varmasti :)

Sori typot noissa edellisissä viesteissä. Kaikkea ei aina huomaa... esim. ferrosyanidi (rerrosyanidi, hups), yrittisuolat (yrttisuola). Viisastelijoille tiedoksi ;)

• maiskista vaan sulle
        Ei enää suolaa kirjoitti:

Johan myrkyn lykkäs!
        Nyt ymmärrän, miksi suolaa kielletään syömästä!.
        Aivan päivänselvää, että syaniidiin kuolee, kun sitä syö vähäisiä määriä kauan ja se kumuloituu elimistöön.
        Miksei kukaan ole aikaisemmin kertonut, että suolaan lisätään syaniidia.
        Nyt kyllä lopetan suolan syönnin heti paikalla.

Osta ruususuolaa (löytyy netistä googlella) tai puhdistamatonta merisuolaa. Niihin ei ole lisätty mitään ylimääräisiä syanideja.

• gljhgljhjg

Lainaus kommentista: "Kun levittää kahdelle päivässä syömälleen leivälle voin mieluimmin kuin teollisesti tuotetun transrasva/kemikaaliseoksen niin tuhoaako sydämensä. EI."

Kun tieto on tuolla tasolla, niin ei kannattaisi hirveesti ottaa kantaa. Voissa kun on enemmin transrasvoja kuin nykyisissä suomalaisissa pöytämargariineissa.

• Ei jaksa

Jos ei asiasta mitään ymmärrä, kuten Puskaan ei tunnut ymmärtävän, niin ei kannattaisi antaa kommentteja aiheesta.

Mutta tämä on THL:n mediasotaa, ei tässäkään kukaan toimittaja ole käynyt Puskalta kyselemässä mitään, vaan Puska on halunnut tulla esiin näine analyyseineen ihan itse... Varmaan onkin ihan ajan hermolla karppausmuodissa..?

Joo, ei jaksa.

Onhan niitä dosentteja ja muita täallaisia lausuntoasiantuntijoita.

• Lausunnonantajat

Eikös heidän pitäisi edistää kansalaisten terveyttä, ja sitä runsaasti mainostettua hyvinvointia, vai mistä heille ne isot palkat maksetaan?

• muoti-ilmiö

Siis ihmiset, jotka ovat tutkineet ravitsemustiedettä koko elämänsä, eivät ymmärrä siitä mitään?
        Karppaus on todella muoti, joka on ohimenevä suurimmalta osin. Nyt ollaan jo siirtymässä VHH diettiin, jossa vältellään myös kovia rasvoja ja korvataan ne mahdollisimman hyvin monityydytetyillä juoksevilla öljyillä. Kovia eläinrasvoja sisältävä "makkara, uunikylki, voi" karppaus on miltei yksinomaan suomalainen ilmiö. Muualla ollaan oltu järkevämmällä pohjalla.

Itse olen aina ollut monipuolisen terveellisen ravinnon kannalla ja hyvin on mennyt.

• ljkhkjhkkjhgh
        Lausunnonantajat kirjoitti:

Eikös heidän pitäisi edistää kansalaisten terveyttä, ja sitä runsaasti mainostettua hyvinvointia, vai mistä heille ne isot palkat maksetaan?

Siihen he parhaan tietonsa mukaan pyrkivät. On eri asia perustaa tieteeseen kuin muoti-ilmiöihin.

• > perustaa tieteesee
        ljkhkjhkkjhgh kirjoitti:

Siihen he parhaan tietonsa mukaan pyrkivät. On eri asia perustaa tieteeseen kuin muoti-ilmiöihin.

On eri asia perustaa tieteeseen kuin muoti-ilmiöihin.

Vai perustuuko se kertomasi tieteen tuottamien tulosten, pillerien kerrottuihin vaikutuksiin ja niiden soveltamiseen?

• Pohjajärki
        muoti-ilmiö kirjoitti:

Siis ihmiset, jotka ovat tutkineet ravitsemustiedettä koko elämänsä, eivät ymmärrä siitä mitään?
        Karppaus on todella muoti, joka on ohimenevä suurimmalta osin. Nyt ollaan jo siirtymässä VHH diettiin, jossa vältellään myös kovia rasvoja ja korvataan ne mahdollisimman hyvin monityydytetyillä juoksevilla öljyillä. Kovia eläinrasvoja sisältävä "makkara, uunikylki, voi" karppaus on miltei yksinomaan suomalainen ilmiö. Muualla ollaan oltu järkevämmällä pohjalla.

Itse olen aina ollut monipuolisen terveellisen ravinnon kannalla ja hyvin on mennyt.

"Muualla ollaan oltu järkevämmällä pohjalla."

Siis missä on oltu järkevämmällä pohjalla???

Kerrohan tietäjä!

• ei tietäjä....
        Pohjajärki kirjoitti:

"Muualla ollaan oltu järkevämmällä pohjalla."

Siis missä on oltu järkevämmällä pohjalla???

Kerrohan tietäjä!

Esimerkiksi Euroopassa. Euroopassa "karppausta" on yhdistetty Välimeren ruokavalioon, ei hiilarien korvaamiseen kovilla rasvoilla.

• Miksi poistettu?
        ei tietäjä.... kirjoitti:

Esimerkiksi Euroopassa. Euroopassa "karppausta" on yhdistetty Välimeren ruokavalioon, ei hiilarien korvaamiseen kovilla rasvoilla.

Miksi, oi miksi raakasuolasta on poistettu ne kymmenet alkuaineet, jotka ovat kokonaisuuden oikein toimimisen kannalta suorastaan välttämättömiä? Vain haitallisia terveydellisiä vaikutuksia aiheuttavat on jätetty jäljelle.

• khgfydttst
        Miksi poistettu? kirjoitti:

Miksi, oi miksi raakasuolasta on poistettu ne kymmenet alkuaineet, jotka ovat kokonaisuuden oikein toimimisen kannalta suorastaan välttämättömiä? Vain haitallisia terveydellisiä vaikutuksia aiheuttavat on jätetty jäljelle.

Jos raakasuolassa on 84 eri alkuainetta, kuten raakasuolaa mainostavat väittävät, olen minä Rooman Paavi. Luonnollisia alkuaineita on olemassa 94 ja osa niistä on reagoimattomia kaasuja, joita ei suolassa voi olla. Lopuissa on useita vahvasti myrkyllisiä ja radioaktiivisia aineita. Kukaan järkevä ihminen ei suostu nauttimaan elintarviketta, jossa on 84 eri alkuainetta.

Tuo suolahomma on pelkkä uskomuspohjainen väite, jonka voi jo peruskoulupohjalta tietää olevan metsässä. Aivan kuin väite, että mikroaaltouuni hajoittaa ruoka-aineiden atomeja. Sitäkin vielä viljellään. Täytyy olla melko heikko yleistieto, jotta tuolainen uppoaisi.

Ja eihän nyt ollut kyse suolasta, vaan rasvojen laadusta. Höttöhiilarien sijaan täysjyväviljaa ja kovien rasvojen sijaan juoksevia. Hiilarien määrää kannattaa usein rajoittaa, koska välipalojen napostelu kasvattaa normaaalin ihmisen hiilarin saannin usein reilusti yli suositusten.

• Rooman Paavi
        khgfydttst kirjoitti:

Jos raakasuolassa on 84 eri alkuainetta, kuten raakasuolaa mainostavat väittävät, olen minä Rooman Paavi. Luonnollisia alkuaineita on olemassa 94 ja osa niistä on reagoimattomia kaasuja, joita ei suolassa voi olla. Lopuissa on useita vahvasti myrkyllisiä ja radioaktiivisia aineita. Kukaan järkevä ihminen ei suostu nauttimaan elintarviketta, jossa on 84 eri alkuainetta.

Tuo suolahomma on pelkkä uskomuspohjainen väite, jonka voi jo peruskoulupohjalta tietää olevan metsässä. Aivan kuin väite, että mikroaaltouuni hajoittaa ruoka-aineiden atomeja. Sitäkin vielä viljellään. Täytyy olla melko heikko yleistieto, jotta tuolainen uppoaisi.

Ja eihän nyt ollut kyse suolasta, vaan rasvojen laadusta. Höttöhiilarien sijaan täysjyväviljaa ja kovien rasvojen sijaan juoksevia. Hiilarien määrää kannattaa usein rajoittaa, koska välipalojen napostelu kasvattaa normaaalin ihmisen hiilarin saannin usein reilusti yli suositusten.

Kerropa miksi raakasuolasta on poistettu ne muut kymmenet alkuaineet, vain se natriumkloridi on jäänyt jäljelle, jonka vaikutukset tiedetään vähemmän toivotuiksi?
        Tuohan oli pointti jo edellisessä kysymyksessä jota kommentoit, vaan vastaukset jäivät pois, muun siellä "metsäisen" höpinän tieltä.

• ufkhgfkhdk
        Rooman Paavi kirjoitti:

Kerropa miksi raakasuolasta on poistettu ne muut kymmenet alkuaineet, vain se natriumkloridi on jäänyt jäljelle, jonka vaikutukset tiedetään vähemmän toivotuiksi?
        Tuohan oli pointti jo edellisessä kysymyksessä jota kommentoit, vaan vastaukset jäivät pois, muun siellä "metsäisen" höpinän tieltä.

Koska juuri natriumkloridi tekee suolasta suolan. Valitettavasti se on myös liikaa käytettynä haitallinen aine.
        Jos peräät yksittäisten alkuaineiden perään, niin nehän tulevat monipuolisesta ruoasta. Eihän kukaan kai suolaa syö sellaisenaan. Esimerkiksi kivennäisaineiden lähteenä suola olisi joka tapauksessa mitätön sen vähäisen käyttömäärän takia. Kyllä mionä mieluummin otan suolan suolana iman epäpuhatuksia ja huolehdin hivenaineiden saamisesta syömällä riittävän monipuolisesti.

Ei läheskään kaikki luonnollinen ole terveellistä. Luonnosta löytyy myös suuri määrä myrkkyjä, vaarallisia ihmisessä loisivia alkueliöitä, bakteereja, viruksia yms. Ne ovat aivan yhtä luonnollisia kuin vitamiinit ja hivenaineetkin. Vai söisitkö raakaa korvasienisalaattia näsiän kukilla koristeltuna.

Varsinainen pointtini oli kuitenkin se, että henkilö, joka väittää jonkin suolan sisältävän 84 eri alkuainetta, ei varmasti tiedä, mistä puhuu. En luottaisi sellaisen ihmisen hengentuotantoon muullakaan kohtaa.

• Varsinainen pointti
        ufkhgfkhdk kirjoitti:

Koska juuri natriumkloridi tekee suolasta suolan. Valitettavasti se on myös liikaa käytettynä haitallinen aine.
        Jos peräät yksittäisten alkuaineiden perään, niin nehän tulevat monipuolisesta ruoasta. Eihän kukaan kai suolaa syö sellaisenaan. Esimerkiksi kivennäisaineiden lähteenä suola olisi joka tapauksessa mitätön sen vähäisen käyttömäärän takia. Kyllä mionä mieluummin otan suolan suolana iman epäpuhatuksia ja huolehdin hivenaineiden saamisesta syömällä riittävän monipuolisesti.

Ei läheskään kaikki luonnollinen ole terveellistä. Luonnosta löytyy myös suuri määrä myrkkyjä, vaarallisia ihmisessä loisivia alkueliöitä, bakteereja, viruksia yms. Ne ovat aivan yhtä luonnollisia kuin vitamiinit ja hivenaineetkin. Vai söisitkö raakaa korvasienisalaattia näsiän kukilla koristeltuna.

Varsinainen pointtini oli kuitenkin se, että henkilö, joka väittää jonkin suolan sisältävän 84 eri alkuainetta, ei varmasti tiedä, mistä puhuu. En luottaisi sellaisen ihmisen hengentuotantoon muullakaan kohtaa.

Sehän on se, että miksi tämä raakasuolakokonaisuus on hajotettu, ja vain se epäterveellinen, jopa vaarallinen komponentti on jätetty jäljelle? Sitä saadaan vielä aivan liikaakin, jonka seurauksena varoitellaan erilaisista sairauksista, jopa kuolemistakin?

Voikohan luottaa muuhunkaan (hengen)tuotantoon?

• gfhkghhgg
        Varsinainen pointti kirjoitti:

Sehän on se, että miksi tämä raakasuolakokonaisuus on hajotettu, ja vain se epäterveellinen, jopa vaarallinen komponentti on jätetty jäljelle? Sitä saadaan vielä aivan liikaakin, jonka seurauksena varoitellaan erilaisista sairauksista, jopa kuolemistakin?

Voikohan luottaa muuhunkaan (hengen)tuotantoon?

Suolaa siinä on vain natriumkloridi. Muut ovat epäpuhtauksia ja voit olla satavarma, ettei siinä ikinä ole ollut väitettyjä 84 alkuainetta. Ei lähellekään.
        Ne hivenaineet ja kivennäiset, mitä ihmisen tulee saada, ovat muissa ruokatarvikkeissa. Miksi ihmeessä ne olisivat suolan epäpuhtauksina? Miten ne siinä olisivat sen terveellisempiä?

Kun lähtökohtaisesti kirjoitetaan täyttä puppua, niin miksi ihmeessä pitäisi uskoa muiden "alkuaineiden" tervedellisyyteen suolan yhteydessä? Pelkkää uskottelua ja myyntipuhetta. Ylimääräinen natriumkloridi on haitallista, on siinä muita aineita tai ei.

• Väärä sijamuoto
        gfhkghhgg kirjoitti:

Suolaa siinä on vain natriumkloridi. Muut ovat epäpuhtauksia ja voit olla satavarma, ettei siinä ikinä ole ollut väitettyjä 84 alkuainetta. Ei lähellekään.
        Ne hivenaineet ja kivennäiset, mitä ihmisen tulee saada, ovat muissa ruokatarvikkeissa. Miksi ihmeessä ne olisivat suolan epäpuhtauksina? Miten ne siinä olisivat sen terveellisempiä?

Kun lähtökohtaisesti kirjoitetaan täyttä puppua, niin miksi ihmeessä pitäisi uskoa muiden "alkuaineiden" tervedellisyyteen suolan yhteydessä? Pelkkää uskottelua ja myyntipuhetta. Ylimääräinen natriumkloridi on haitallista, on siinä muita aineita tai ei.

> Kun lähtökohtaisesti kirjoitetaan täyttä puppua, niin miksi ihmeessä pitäisi uskoa muiden "alkuaineiden" tervedellisyyteen suolan yhteydessä? ....

Miksi käytät aivan väärää sijamuotoa esityksessäsi? Käytä reilusti vain omakohtaista sijamuotoa? Siis kirjoitan!

Kokonaisuushan on aivan eri, ja vaikutuksetkin ovat erilaisia, kuin jokin osa kokonaisuudesta ja sen vaikutukset!
        Se lienee aivan liian vaikeaa ymmärtää joillekin?

Ps. Missä ruokatarvikkeissa ovat ne puuttuvat hivenaineet ja kivennäiset, jotka tulisi syödä natriumkloridin yhteydessä, että se ei aiheuttaisi ongelmia ja tasapaino säilyisi?

• Järkeä käteen
        Väärä sijamuoto kirjoitti:

> Kun lähtökohtaisesti kirjoitetaan täyttä puppua, niin miksi ihmeessä pitäisi uskoa muiden "alkuaineiden" tervedellisyyteen suolan yhteydessä? ....

Miksi käytät aivan väärää sijamuotoa esityksessäsi? Käytä reilusti vain omakohtaista sijamuotoa? Siis kirjoitan!

Kokonaisuushan on aivan eri, ja vaikutuksetkin ovat erilaisia, kuin jokin osa kokonaisuudesta ja sen vaikutukset!
        Se lienee aivan liian vaikeaa ymmärtää joillekin?

Ps. Missä ruokatarvikkeissa ovat ne puuttuvat hivenaineet ja kivennäiset, jotka tulisi syödä natriumkloridin yhteydessä, että se ei aiheuttaisi ongelmia ja tasapaino säilyisi?

"Missä ruokatarvikkeissa ovat ne puuttuvat hivenaineet ja kivennäiset, jotka tulisi syödä natriumkloridin yhteydessä, että se ei aiheuttaisi ongelmia ja tasapaino säilyisi? "

Kokonaisuus on sitä, etteivät natriumin liikakäytön haitat muita aineita lisäämällä poistu.
        Kaliumia sisältävät voivat auttaa vähän, koska esimerkiksi hermoston toiminnassa natrium-kalium tasapaino on tärkeä. Mikään hivenaine ei kuitenkaan auta, jos suolaa syö liikaa. Ainoa järkevä tapa on liian suolankäytön vähentäminen.

Käyttäisin omakohtaista, mutta tässä tapauksessa satun olemaan ainakin enemmin oikeassa kuin 84 alkuaineen tarjoajat.

• Kokonaisuus paras
        Järkeä käteen kirjoitti:

"Missä ruokatarvikkeissa ovat ne puuttuvat hivenaineet ja kivennäiset, jotka tulisi syödä natriumkloridin yhteydessä, että se ei aiheuttaisi ongelmia ja tasapaino säilyisi? "

Kokonaisuus on sitä, etteivät natriumin liikakäytön haitat muita aineita lisäämällä poistu.
        Kaliumia sisältävät voivat auttaa vähän, koska esimerkiksi hermoston toiminnassa natrium-kalium tasapaino on tärkeä. Mikään hivenaine ei kuitenkaan auta, jos suolaa syö liikaa. Ainoa järkevä tapa on liian suolankäytön vähentäminen.

Käyttäisin omakohtaista, mutta tässä tapauksessa satun olemaan ainakin enemmin oikeassa kuin 84 alkuaineen tarjoajat.

> Mikään hivenaine ei kuitenkaan auta, jos suolaa syö liikaa. Ainoa järkevä tapa on liian suolankäytön vähentäminen....

Kuten hyvin tiedämme, esm. kaupasta ostetut ruoka-aineet sisältävät suolaa, natriumkloridia runsaasti. Sen vähentäminen taitaakin olla melkoiseen vaikea temppu, ja niitä haittavaikutuksia on siis odotettavissa? Lienee ainut mahdollisuus, että suolassa itsessään olisivat mukana sen haittavaikutuksia eliminoivat komponentit, jos sitten halutaan sen aiheuttavan mahdollisimman vähän niitä varoiteltuja terveydellisiä haittavaikutuksia?

• Kokeilija
        ufkhgfkhdk kirjoitti:

"Vai söisitkö raakaa korvasienisalaattia näsiän kukilla koristeltuna."

Kaikkea voi kokeilla kerran!

• notta tällaista
        Kokonaisuus paras kirjoitti:

> Mikään hivenaine ei kuitenkaan auta, jos suolaa syö liikaa. Ainoa järkevä tapa on liian suolankäytön vähentäminen....

Kuten hyvin tiedämme, esm. kaupasta ostetut ruoka-aineet sisältävät suolaa, natriumkloridia runsaasti. Sen vähentäminen taitaakin olla melkoiseen vaikea temppu, ja niitä haittavaikutuksia on siis odotettavissa? Lienee ainut mahdollisuus, että suolassa itsessään olisivat mukana sen haittavaikutuksia eliminoivat komponentit, jos sitten halutaan sen aiheuttavan mahdollisimman vähän niitä varoiteltuja terveydellisiä haittavaikutuksia?

Mutta kun sellaisia "natriumin haittavaikutuksia eliminoivia komponentteja" ei ole olemassa. Ne ovat niiden mainosmiesten puheita, jotka myyvät phdistamatonta suolaa moninkertaisella kilohinnalla. Jollainhan se pitää perustella.

Kaupasta ostetut peruselintarvikkeet (liha, kala, kana, peruna, kaali yms.) eivät juurikaan sisällä suolaa. Kuka hitto käskee syömään valmisruokia? Itse olen ollut jo vuosia poikamies, enkä ole silti eineksiä syönyt kuin hyvin harvoin. En syö teollista "muonankuvausmassaa" kuin pahimpaan nälkääni, jos ei kerta kaikkiaan ehdi itse tehdä ruokaa. Poikkeuksena on maksalaatikko, johon joskus tunnen suoranaista himoa. Vähän puolukkasurvosta sekaan, niin a` vot.

Lisäksi lähes kaikissa jalostetuissa elintarvikkeissa pitää olla suolapitoisuus merkittynä. Kun teet itse ruokasi perusraaka-aineista ja valitset valmiista tuotteista, kuten leivästä (jos et ehdi itse leipoa), vähäsuolaisia, ei suolaa tule liikaa. Jonkin verranhan sitä tarvitaankin.
        On itsensä pettämistä uskoa, että käsittelemätöntä suolaa voisi syödä turvallisesti. Natriumkloridi on yliannoksena elimistölle pahasta, saa sen kanssa mitä tahansa hivenaineita.

• kerranko kaikkea?
        Kokeilija kirjoitti:

"Vai söisitkö raakaa korvasienisalaattia näsiän kukilla koristeltuna."

Kaikkea voi kokeilla kerran!

Ei sentään.
        Kuulemma kansantanhuja ja omaa siskoaan mies ei kokeile kertaakaan. Kansantanhuistakaan en ole ihan varma.

• Siis MITÄ?
        Kokonaisuus paras kirjoitti:

Ajattelitko siis kompensoida elintarvikkeista saamaasi liikaa suolaa käyttämällä sen lisäksi puhdistamatonta vuorisuolaa?
        Ei oikein tunnu järkevältä ajatukselta.

• Aitoa suolaa
        Siis MITÄ? kirjoitti:

Ajattelitko siis kompensoida elintarvikkeista saamaasi liikaa suolaa käyttämällä sen lisäksi puhdistamatonta vuorisuolaa?

Eipä tuo todellakaan järkevältä ajatukselta tunnu, mutta se tuntuisi järkevältä, että sen natriumlloridin tilalla k,äytettäisin aitoa käsittelemätöntä, joko vuori-, tai merisuolaa. Monilta vaivoilta ja sairauksilta todennäköisesti säästyttäisiin.

Mutta, silloinhan monet pillerit jäisivät todennäköisesti myymättä?????

• ei tilalle
        Aitoa suolaa kirjoitti:

Eipä tuo todellakaan järkevältä ajatukselta tunnu, mutta se tuntuisi järkevältä, että sen natriumlloridin tilalla k,äytettäisin aitoa käsittelemätöntä, joko vuori-, tai merisuolaa. Monilta vaivoilta ja sairauksilta todennäköisesti säästyttäisiin.

Tuo kun on taas pelkkää kuvittelua. Ei ne suolan lisäaineet ja epäpuhtaudet sitä yhtään terveellisemmäksi tee.

"että sen natriumlloridin tilalla"

NNyt en ymmärrä. Tilalla? Samaa natriumkloridia vuori- ja merisuolassakin on.
        Natriumkloridihan on se, joka suolalle antaa suolan maun. Jos sen poistaa, ei ole enää kyseessä suola.

• Ei ollut kyse
        ei tilalle kirjoitti:

Tuo kun on taas pelkkää kuvittelua. Ei ne suolan lisäaineet ja epäpuhtaudet sitä yhtään terveellisemmäksi tee.

Natriumkloridihan on se, joka suolalle antaa suolan maun. Jos sen poistaa, ei ole enää kyseessä suola.

"Natriumkloridihan on se, joka suolalle antaa suolan maun. Jos sen poistaa, ei ole enää kyseessä suola. "

Nyt en ymmärrä, eihän tästä ollut puhe!
        Oliko tuo nyt mielestäsi älykäs kommentti?
        Kyllä teidän vajakkien kanssa on vaikea keskustella asiallisesti!

• perustelut
        Aitoa suolaa kirjoitti:

Minua jäi kiinnostamaan, mihin perustui tämä uskomus, että epäpuhtaamman natriumkloridin syöminen olisi jotenkin terveyden kannalta parempi.

• Liian vaikeaa?
        ei tilalle kirjoitti:

> Ei ne suolan lisäaineet ja epäpuhtaudet sitä yhtään terveellisemmäksi tee....

Eiväthän ne mitään lisäaineita olekaan, vaan oleellisesti alkuperäiseen luonnon suolaan kuuluvia aineita!
        Jostain syystä ne ovat siitä poistettu, ja vain se haitalliseksi mainittu natriumkloridi jätetty jäjelle. Poistetut aineet myydään sitten erikseen ja eri purkeissa.

• perustele väite
        Ei ollut kyse kirjoitti:

"Natriumkloridihan on se, joka suolalle antaa suolan maun. Jos sen poistaa, ei ole enää kyseessä suola. "

Nyt en ymmärrä, eihän tästä ollut puhe!
        Oliko tuo nyt mielestäsi älykäs kommentti?
        Kyllä teidän vajakkien kanssa on vaikea keskustella asiallisesti!

Nimimerkki Aitoa suolaa kirjoitti "mutta se tuntuisi järkevältä, että sen natriumlloridin tilalla..."

Kyllä tuossa lukee ihan Suomeksi, että "tilalla". Voihan se olla kiireessä tullut kömmähdys, mutta kyllä tuo termi tarkoittaa "ilman natriumkloridia"

Ja vieläkin. Mihin perustat väitteen, että epäpuhtaudet kompensoivat suolan haittavaikutukset? Kyllä niitä puuttuvia "alkuaineita" on elintarvikkeissa ihan eri määriä, kuin mitä niitä voisi olla puhdistamattomassa suolassa. Miksi ne eivät tehoa samalla tavoin?

Ei luonnollisuus tarkoita terveellisyyttä läheskään aina.

• Rautalankaa
        Siis MITÄ? kirjoitti:

Valmistan ruokani itse puhtaista suolattomista raaka-aineista!
        Niin silloin voin käyttää hyvätasoista ja puhdistamatonat meri-tai vuorisuolaa ruokani maustamiseen.

Kaikki teille vajakeille näköjään täytyy vääntää rautalangasta.

• Jäi kiinnostamaan
        perustelut kirjoitti:

Minua jäi kiinnostamaan, mihin perustui tämä uskomus, että epäpuhtaamman natriumkloridin syöminen olisi jotenkin terveyden kannalta parempi.

Otapa selvää.
        Vain se 100%:n puhdas tuote ei aina ole paras mahdollinen, vaan usein sopivat "epäpuhtaudet" parantavat tulosta!

• Entsyymi............
        perustelut kirjoitti:

Et varmaankaan tiedä mitä ovat katalyytit?? , koska olet skeponen!

• 76878787868
        Entsyymi............ kirjoitti:

Et varmaankaan tiedä mitä ovat katalyytit?? , koska olet skeponen!

Tiedän, mitä katalyytit ovat, mutta katalyyteillä ei ole suolan kanssa mitään tekemistä. Vai millaisiin kemiallisiin reaktioihin luulet suolan osallistuvan kehossa?
        Epäpuhtauksien positiivinen vaikutus suolassa on pelkkä uskomus ilman mitään näyttöä.

• 897877545454
        Rautalankaa kirjoitti:

Valmistan ruokani itse puhtaista suolattomista raaka-aineista!
        Niin silloin voin käyttää hyvätasoista ja puhdistamatonat meri-tai vuorisuolaa ruokani maustamiseen.

Kaikki teille vajakeille näköjään täytyy vääntää rautalangasta.

Sinä siis et kirjoitanut seuraavaa: "Kuten hyvin tiedämme, esm. kaupasta ostetut ruoka-aineet sisältävät suolaa, natriumkloridia runsaasti. Sen vähentäminen taitaakin olla melkoiseen vaikea temppu, ja niitä haittavaikutuksia on siis odotettavissa?"

Minäkin valmistan ruokani puhtaista raaka-aineista ja käytän maustamiseen puhdasta suolaa, koska en usko epäpuhtauksien ainakaan parantavan asiaa.
        Jos epäpuhtauksia perustellaan artikkelissa, joka väittää suolan luonnonsuolan sisältä'vän 84 eri alkuainetta, ei uskottavuus todellakaan ole korkealla.
        Kukahan on se vajakki?

• Suola=Elämä
        76878787868 kirjoitti:

Tiedän, mitä katalyytit ovat, mutta katalyyteillä ei ole suolan kanssa mitään tekemistä. Vai millaisiin kemiallisiin reaktioihin luulet suolan osallistuvan kehossa?
        Epäpuhtauksien positiivinen vaikutus suolassa on pelkkä uskomus ilman mitään näyttöä.

"Vai millaisiin kemiallisiin reaktioihin luulet suolan osallistuvan kehossa?"

Kaikenlaisiin!
        Suola on ihmiselle yksi kaikkein tärkeimmistä aineista ellei tärkein.

Luin vuosia sitten jenkkien tekemän kokeen, jossa toiselle koeryhmälle ei annettu lainkaan suolaa.
        (Tehty ehkä joskus 80-90-luvulla, en muista tarkkaan. Lääkärien tekemä lääketieteellinen koe.)
        Tulos: Koe lopetettiin, kun ensimmäinen kuoli suolanpuutteeseen!!!

P.S. En nyt jaksa lähteä sitä kuuklaan, kun siitä on jo niin kauan aikaa.
        Etsi itse!

• 111:ta kirjoittaja
        897877545454 kirjoitti:

Sinä siis et kirjoitanut seuraavaa: "Kuten hyvin tiedämme, esm. kaupasta ostetut ruoka-aineet sisältävät suolaa, natriumkloridia runsaasti. Sen vähentäminen taitaakin olla melkoiseen vaikea temppu, ja niitä haittavaikutuksia on siis odotettavissa?"

Minäkin valmistan ruokani puhtaista raaka-aineista ja käytän maustamiseen puhdasta suolaa, koska en usko epäpuhtauksien ainakaan parantavan asiaa.
        Jos epäpuhtauksia perustellaan artikkelissa, joka väittää suolan luonnonsuolan sisältä'vän 84 eri alkuainetta, ei uskottavuus todellakaan ole korkealla.
        Kukahan on se vajakki?

En kirjoittanut!
        Luuletko todella, että palstalla on vain kaksi kirjoittajaa!?

Tyhmäkin saa olla, mutta ei noin tyhmä.

• kjbkjbkbkjk
        111:ta kirjoittaja kirjoitti:

En kirjoittanut!
        Luuletko todella, että palstalla on vain kaksi kirjoittajaa!?

Tyhmäkin saa olla, mutta ei noin tyhmä.

En luullut. Tyylisi on melko samanlainen, joten erehtymisen vaara on ilmeinen.
        Nimittely ei lainkaan paikkaa heikkoa argumentointiasi. Puheet epäpuhtauksien hyödyistä ovat kokonaan uskonvaraisia. Mutta niinhän vaihtoehtoilu pääsääntöisesti on muutenkin.

• ionipumppu
        Suola=Elämä kirjoitti:

"Vai millaisiin kemiallisiin reaktioihin luulet suolan osallistuvan kehossa?"

Kaikenlaisiin!
        Suola on ihmiselle yksi kaikkein tärkeimmistä aineista ellei tärkein.

Luin vuosia sitten jenkkien tekemän kokeen, jossa toiselle koeryhmälle ei annettu lainkaan suolaa.
        (Tehty ehkä joskus 80-90-luvulla, en muista tarkkaan. Lääkärien tekemä lääketieteellinen koe.)
        Tulos: Koe lopetettiin, kun ensimmäinen kuoli suolanpuutteeseen!!!

P.S. En nyt jaksa lähteä sitä kuuklaan, kun siitä on jo niin kauan aikaa.
        Etsi itse!

Tottahan suola on elimistölle tärkeä. Hermojen toiminta perustuu natrium-kalium tasapainoon. Kemiallisiin reaktioihin sen sijaan ei suola kehossa juurikaan osallistu ja niihinhän niitä katalyyttejä tarvitaan.

Tuo suolattomuuskoe tuntuu legendalta. Kyllä tuohon aikaan jo tiedettiin, että suolan puute on vaarallista. Olisi melko käsittämätöntä, että testiä olisi jatkettu jonkun henkilön kuolemaan asti. Tiedän pari tapausta kehonrakennuksen puolelta takavuosilta, jolloin liian alhainen suolapitoisuus johti sydänperäiseen kuolemaan todennäköiseti sydämen hermotuksen pettäessä.

• Lekurit töppäs
        ionipumppu kirjoitti:

Tottahan suola on elimistölle tärkeä. Hermojen toiminta perustuu natrium-kalium tasapainoon. Kemiallisiin reaktioihin sen sijaan ei suola kehossa juurikaan osallistu ja niihinhän niitä katalyyttejä tarvitaan.

Tuo suolattomuuskoe tuntuu legendalta. Kyllä tuohon aikaan jo tiedettiin, että suolan puute on vaarallista. Olisi melko käsittämätöntä, että testiä olisi jatkettu jonkun henkilön kuolemaan asti. Tiedän pari tapausta kehonrakennuksen puolelta takavuosilta, jolloin liian alhainen suolapitoisuus johti sydänperäiseen kuolemaan todennäköiseti sydämen hermotuksen pettäessä.

En mene takuuseen vuosiluvuista, mutta testin luin ja netistä löytyi joskus 15 vuotta sitten.
        Luuletko, että sitä testiä mainostetaan!? Se on haudattu arkistoihin, koska lekurit töppäs oikein pahan kerran, mutta yritän vielä , jos sattuisin löytämään.

• Näin se menee
        ionipumppu kirjoitti:

Joopas joo ja meillähän on ihan 100% tieto kehon toiminnoista ainakin tiede-skeptikkojen mukaan!
        Tieteessä tämän päivän totuus on huomispäivän valhe.

• khgfhfftujt
        Näin se menee kirjoitti:

Joopas joo ja meillähän on ihan 100% tieto kehon toiminnoista ainakin tiede-skeptikkojen mukaan!
        Tieteessä tämän päivän totuus on huomispäivän valhe.

Ei ole sataprosenttista tietoa, eikä kukaan ole niin väittänytkään. Onko pakko aina liioitella ihan valehtelemiseen asti?
        Tiede ei myöskään perustu 100 % luuloihin, kuten usein vaihtoehtopuolella. Kyllä elimistön toiminnasta sentään aika paljon tiedetään. Itse en tänä päivänä kävelisi ilman kehittynyttä lääketiedettä.

Sanohan mitä teorioita kovissa tieteissä, kuten fysiikassa on kumottu viimeisen 50 vuoden aikana, jos tieteen totuus on valetta?
        Jos tiede ei sinulle kelpaa, laita tietokoneesi verkon painoksi ja veistä puusta oma kännykkäsi. Ilman herjaamasi tieteen sovellutuksia eläisimme pimeää keskiaikaa.

• kjkjkbkbkjkjkj
        kjbkjbkbkjk kirjoitti:

En luullut. Tyylisi on melko samanlainen, joten erehtymisen vaara on ilmeinen.
        Nimittely ei lainkaan paikkaa heikkoa argumentointiasi. Puheet epäpuhtauksien hyödyistä ovat kokonaan uskonvaraisia. Mutta niinhän vaihtoehtoilu pääsääntöisesti on muutenkin.

Minä nyt vaan en kirjoittanut sitä tekstiä ja sillä hyvä.
        Ihan sama mitä sinä uskot ja tyylittelet.
        Niin teidän skeptikkojenkin tyyli on aivan tunistettavissa: aina mollaatte toisia ja varsinki silloin, jos teidän ajatuksianne ei hyväksytä 100%.

P.S. Katsos, kun minä pystyn seisomaan tekstieni takana ja kertomaan, mitä olen kirjoittanut! Te skeptikot ette valitettavasti tähän pysty, vaan aivan onnetonta ja asiatonta älämölöä toisinajattelijoita kohtaan ja ilmeisena tarkoituksena on saada palsta lopetettua.

• Ei jaksa
        muoti-ilmiö kirjoitti:

Ihmiset, jotka ovat tukijoita, luottavat uusiin tutkimuksiin, varsinkin, kun niitä on monta kuten kaksi meta-analyysiä TÄLTÄ syksyltä todistaa. Niitä linkkejä ei sensuurin takia voi enää laittaa palstoille. Valitettavasti. Googlettamalla tai etsimällä haulla PubMedistä löytyvät helposti. Molemmat todistavat, että sekä vhh että välimeren dieetti toimivat paljon paremmin sydäntautien ehkäisyssä kuin vähärasvainen ruokavalio, samoin vhh toimii rasvamaksan hoidossa parhaiten.

Puska ei näitä uusia tutkimuksia ilmeisesti lue, koska hän ei niistä tiedä. Menee kai aika hallintoon.

Puska ei myöskään tiedä karppauksen alkeitakaan. Siihen viittasin kommentissani. Minä kun satun tietämään, tunti- ja päiväkausia olen lueskellut aineistoja, joten voin sanoa tietäväni vähähiilihydraattisuudesta jotain. Lisäksi olen itse kokeillut. Puska valehtelee asioista, liioittelee ja puhuu ääritapuksista. Ihmiset eivät harrasta sellaista vähähiilihydraattisuutta kuin Puska antaa ymmärtää.

Sinä näköjään tiedät mihin ollaan seuraavaksi siirtymässä karppauksessa, vaikka karppaajat itse eivä tiedä?? Hah! Vain sinä ja Puska tiedätte? Ihanko totta?

Minä olen aina ollut terveellsien ravinnon kannalla, mutta sairastuin ärtyneeseen suoleen, johon hain parannsuta muualta kuin lääkäriltä, sillä sielät en sitä saanut. Löysin siis dieettini ihan itse, vasta muutamia vuosia sitten ymmärsin olevani karppaaja!! Minäkin luulin karppausta joksikin muotidieetiksi! Kunnes sisi tutustuin sen sisältöön ja tajusin noudattaneeni sitä lähes 10 vuotta.

Olen nykyään taas terve, hoikka ja kaikki arvoni ovat suorastaan loistavat, myös se LDL. Diabetes ei uhkaa kuten sisaruksiani.

Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla minä voin hyvin, muut tehkööt kuten haluaa, mutta ei minukaan joku Puska tule sättimään!

• Karppaaja....10
        Ei jaksa kirjoitti:

Ihmiset, jotka ovat tukijoita, luottavat uusiin tutkimuksiin, varsinkin, kun niitä on monta kuten kaksi meta-analyysiä TÄLTÄ syksyltä todistaa. Niitä linkkejä ei sensuurin takia voi enää laittaa palstoille. Valitettavasti. Googlettamalla tai etsimällä haulla PubMedistä löytyvät helposti. Molemmat todistavat, että sekä vhh että välimeren dieetti toimivat paljon paremmin sydäntautien ehkäisyssä kuin vähärasvainen ruokavalio, samoin vhh toimii rasvamaksan hoidossa parhaiten.

Puska ei näitä uusia tutkimuksia ilmeisesti lue, koska hän ei niistä tiedä. Menee kai aika hallintoon.

Puska ei myöskään tiedä karppauksen alkeitakaan. Siihen viittasin kommentissani. Minä kun satun tietämään, tunti- ja päiväkausia olen lueskellut aineistoja, joten voin sanoa tietäväni vähähiilihydraattisuudesta jotain. Lisäksi olen itse kokeillut. Puska valehtelee asioista, liioittelee ja puhuu ääritapuksista. Ihmiset eivät harrasta sellaista vähähiilihydraattisuutta kuin Puska antaa ymmärtää.

Sinä näköjään tiedät mihin ollaan seuraavaksi siirtymässä karppauksessa, vaikka karppaajat itse eivä tiedä?? Hah! Vain sinä ja Puska tiedätte? Ihanko totta?

Minä olen aina ollut terveellsien ravinnon kannalla, mutta sairastuin ärtyneeseen suoleen, johon hain parannsuta muualta kuin lääkäriltä, sillä sielät en sitä saanut. Löysin siis dieettini ihan itse, vasta muutamia vuosia sitten ymmärsin olevani karppaaja!! Minäkin luulin karppausta joksikin muotidieetiksi! Kunnes sisi tutustuin sen sisältöön ja tajusin noudattaneeni sitä lähes 10 vuotta.

Olen nykyään taas terve, hoikka ja kaikki arvoni ovat suorastaan loistavat, myös se LDL. Diabetes ei uhkaa kuten sisaruksiani.

Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla minä voin hyvin, muut tehkööt kuten haluaa, mutta ei minukaan joku Puska tule sättimään!

Hieno kirjoitus!
        Lisää tällaisia omia kokemuksia
        Niitä ei voi kukaan kieltää, eikä muuksi muuttaa.
        Itse koettu ja nähty on aina 100% totuutta.

• Rasva on hyvää

Niin ja THL tiedotti myös, että suomalaisten lihominen on pysähtynyt!

Miesten lihominen pysähtyi jo 2007 ja nyt pysähtyi myös naisten. Mutta kun kolesteroli ei laske... Mitä siitä, JOS ei ole sydäreitäkään?! Sehän se ratkaisee eikä Puska sitä tiedä vielä. Ja lisäksi vihannekset estävät joidenkin tyydyttyneiden haittoja, syökää siis hyvällä omallatunnolla lihan rasvaa, mutta MYÖS vihanneksia. Ja maitorasvahan on jo todettu hyväksi.

• Hömppä--Leenuskainen

Mulle muuten yks alle satavuotiaana kuollut 97v herra sanoi kerran näin: kyllä minullakin oli noita sydänvikoja--- nuorempana.
        Mielialalla on suuri vaikutus sydänvaivoihin.

Enää sitä ei näy areenalta, mutta oli ohjelma jossa haastateltiin iäkkäitä ympäri maailman, suuri osa ei lämmittänyt aina kokonaan ruokaansa vain puoliraakana useimmat söivät paikallisruokiaan. Sitten siinä ihmeteltiin kun nuoret olivat sairaampia kuin he, siis nuoret jotka olivat lähteneet ruokakehityksen mukaisesti syömään toisella tavoin. Että on hassua, kun tavallaan maassa saattaa olla tosi hyvin voiva vanhempi väestö ja sitten sairastuva nuoriso.

Ihan asiasta kolmanteen, ei tarvi kommentoidakkaan, mut ite oon huomannut, ettei vaan kannata ihan kaikkeen uskoo mitä lehdistä lukee, tulee vaan aivopestyksi kaikenmaailman "mukateorioihin" kun kuitenkin jokainen ihminen on oma kokonaisuutensa kai veriryhmien mukaan ja muutenkin, se mikä yhdelle on ok, ei sitä ole toiselle.

• veriryhmädietti

Mulle muuten yks alle satavuotiaana kuollut 97v herra sanoi kerran näin: kyllä minullakin oli noita sydänvikoja--- nuorempana.
        Mielialalla on suuri vaikutus sydänvaivoihin.

Enää sitä ei näy areenalta, mutta oli ohjelma jossa haastateltiin iäkkäitä ympäri maailman, suuri osa ei lämmittänyt aina kokonaan ruokaansa vain puoliraakana useimmat söivät paikallisruokiaan. Sitten siinä ihmeteltiin kun nuoret olivat sairaampia kuin he, siis nuoret jotka olivat lähteneet ruokakehityksen mukaisesti syömään toisella tavoin. Että on hassua, kun tavallaan maassa saattaa olla tosi hyvin voiva vanhempi väestö ja sitten sairastuva nuoriso.

Ihan asiasta kolmanteen, ei tarvi kommentoidakkaan, mut ite oon huomannut, ettei vaan kannata ihan kaikkeen uskoo mitä lehdistä lukee, tulee vaan aivopestyksi kaikenmaailman "mukateorioihin" kun kuitenkin jokainen ihminen on oma kokonaisuutensa kai veriryhmien mukaan ja muutenkin, se mikä yhdelle on ok, ei sitä ole toiselle.

"jokainen ihminen on oma kokonaisuutensa kai veriryhmien mukaan ja muutenkin"

Ei ehkä kannata uskoa ihan kaikkea, mitä lehdistä lukee.

• Ei mitään väliä
        veriryhmädietti kirjoitti:

""jokainen ihminen on oma kokonaisuutensa kai veriryhmien mukaan ja muutenkin"

Ei ehkä kannata uskoa ihan kaikkea, mitä lehdistä lukee."

Jos sinulle jostain syystä joudutaan antamaan verta, niin ilmeisesti hyväksyt, sen että annetaan sen veriryhmän verta, jota nyt sattuu kaapista löytymään, sillä sinun mukaasi veriryhmällähän ei ole mitään väliä.

Kaikke roskaa te vajakit kirjoittelette.

• Vajakkiko?
        Ei mitään väliä kirjoitti:

""jokainen ihminen on oma kokonaisuutensa kai veriryhmien mukaan ja muutenkin"

Ei ehkä kannata uskoa ihan kaikkea, mitä lehdistä lukee."

Jos sinulle jostain syystä joudutaan antamaan verta, niin ilmeisesti hyväksyt, sen että annetaan sen veriryhmän verta, jota nyt sattuu kaapista löytymään, sillä sinun mukaasi veriryhmällähän ei ole mitään väliä.

Kaikke roskaa te vajakit kirjoittelette.

Kukahan nyt on vajakki. Totta kai veriryhmillä on merkitystä verensiirrossa. Ravinnon suhteen veriryhmillä ei ole mitään vaikutusta. Ainuttakaan sen suuntaista tutkimusta ei ole. Päin vastoin.

• Oletko dementikko
        Vajakkiko? kirjoitti:

Kukahan nyt on vajakki. Totta kai veriryhmillä on merkitystä verensiirrossa. Ravinnon suhteen veriryhmillä ei ole mitään vaikutusta. Ainuttakaan sen suuntaista tutkimusta ei ole. Päin vastoin.

Sinä juuri väitit, ettei veriryhmällä ole mitään merkitystä.
        Etkö enää muista omia kirjoituksiasi?

• ei uskota
        Oletko dementikko kirjoitti:

Lakkaa vetämästä mitä nyt sitten vedätkin. Veriryhmällä ei ole merkitystä sille, mitä sinun kannattaa syödä. Veriryhmällä on merkitystä verensiirrossa. Mutta se on kyllä koululääketieteen hoito ja me luontaispuolen ihmiset emme semmoisin usko emmekä suostu.

• Mistä luit?
        Oletko dementikko kirjoitti:

"Ei ehkä kannata uskoa ihan kaikkea, mitä lehdistä lukee."

Missä kohtaa tuossa lukee, ettei veriryhmillä ole merkitystä? Osaatko kertoa?
        Veriryhmien mukaan valittavat diettit ovat hömppää, mutta eihän sillä hyvänen aika ole mitään tekemistä veransiirtojen kanssa.

• Vaatetehdas
        Mistä luit? kirjoitti:

"Ei ehkä kannata uskoa ihan kaikkea, mitä lehdistä lukee."

Missä kohtaa tuossa lukee, ettei veriryhmillä ole merkitystä? Osaatko kertoa?
        Veriryhmien mukaan valittavat diettit ovat hömppää, mutta eihän sillä hyvänen aika ole mitään tekemistä veransiirtojen kanssa.

"Veriryhmien mukaan valittavat diettit ovat hömppää, mutta eihän sillä hyvänen aika ole mitään tekemistä veransiirtojen kanssa. "

Olet oikeassa, sillä ei todellakaan ole mitään tekemistä "veransiirtojen" kanssa!!!
        Heheheheee!

Vedä verkaa ja kudo sarkaa!

• Maa on pannukakku
        ei uskota kirjoitti:

Lakkaa vetämästä mitä nyt sitten vedätkin. Veriryhmällä ei ole merkitystä sille, mitä sinun kannattaa syödä. Veriryhmällä on merkitystä verensiirrossa. Mutta se on kyllä koululääketieteen hoito ja me luontaispuolen ihmiset emme semmoisin usko emmekä suostu.

Esitä tieteellinen tutkimus asiasta!
        Muutoin teoriaa voidaan pitää paikkansa pitävänä, kunnes toisin tieteellisesti toditetaan.

• =)(())(UOOOI
        Vaatetehdas kirjoitti:

"Veriryhmien mukaan valittavat diettit ovat hömppää, mutta eihän sillä hyvänen aika ole mitään tekemistä veransiirtojen kanssa. "

Olet oikeassa, sillä ei todellakaan ole mitään tekemistä "veransiirtojen" kanssa!!!
        Heheheheee!

Vedä verkaa ja kudo sarkaa!

Puutut kakaramaisesti kirjoitusvirheisiin, kun et muuhun pysty.
        Ja sinä kutsut muita vajakeiksi?

• Mahtavaaaa
        =)(())(UOOOI kirjoitti:

Puutut kakaramaisesti kirjoitusvirheisiin, kun et muuhun pysty.
        Ja sinä kutsut muita vajakeiksi?

Menehän nyt lukemaan kaikki tekstisi, mitä olet palstalle kirjoittanut!
        Olen täysin varma, ettet niitä kehtaisi omalla nimelläsi julkaista, ovat ne niin ala-arvoista ja sivistymätöntä ja loukkaavaa tekstiä toisia ihmisiä kohtaan, mutta puskista on hyvä huudella.

Olet siis täysin huumorintajuton ja jos joku heittää pienen herjan, niin heti kiihdyt ja alat mollata kyseistä henkilöä!
        Ja tämä on siis se mihin pystyt ja sinun bravuurisi palstalla.

• Juhani Pentikäinen
        Mahtavaaaa kirjoitti:

Olen täysin varma, ettet niitä kehtaisi omalla nimelläsi julkaista, ovat ne niin ala-arvoista ja sivistymätöntä ja loukkaavaa tekstiä toisia ihmisiä kohtaan, mutta puskista on hyvä huudella.

Olet siis täysin huumorintajuton ja jos joku heittää pienen herjan, niin heti kiihdyt ja alat mollata kyseistä henkilöä!

Luuletko minun olevan ainoa vastakkaista kantaa edustava kirjoittaja palstalla. Minä seison kyllä kaikkien kirjoitusteni takana. Loukkaavaa tai ala-arvoista tekstiä en kirjoita.
        Mollata kyseistä henkilöä? Väitin kommenttiasi kakaramaiseksi ja sitähän se oli.
        Ja kun puskista minua huutelusta moitit, niin eipä sinunkaan nimeäsi ole missään kommentissasi näkynyt.

• niin no, ehkäpä
        veriryhmädietti kirjoitti:

No, itse asiassa siinä saattaakin olla perää!

http://www.tiede.fi/uutiset/4768/veriryhma_ennustaa_sydansairausriskia

Pysy ajan hermolla äläkä ole niin ylimielinen!

"15.08.2012 18:00
        Veriryhmä ennustaa sydänsairausriskiä

Oma veriryhmä on terveellistä tietää.

Ihmiset, joiden veriryhmä on A, B tai AB, sairastuvat sepelvaltimotautiin O-veriryhmäläisiä herkemmin. Tämä selvisi tutkimuksessa, joka julkaistiin Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology -lehdessä.

Yhdysvaltalaisväestöstä tehdyn tutkimuksen mukaan harvinaisimman AB-verityypin ihmisillä on 23 prosenttia suurempi riski sairastua sepelvaltimotautiin kuin O-ryhmäläisillä. B-ryhmällä riski on 11 ja A-ryhmällä 5 prosenttia suurempi.

Tieto omasta veriryhmästä on tutkijoiden mukaan tärkeää, jotta voi pitää terveydestään tarkempaa huolta.

"On hyvä tuntea oma verityyppi siinä missä kolesteroliarvonsa ja verenpainelukemansa", sanoo tutkimuksen tekoon osallistunut apulaisprofessori Lu Qi Harvardin yliopistosta.

Veriryhmän vaikutuksen biologisia mekanismeja ei tutkimuksessa selvitetty. Näyttöä on kuitenkin siitä, että A-veressä olisi enemmän verisuonia tukkivaa ldl-kolesterolia, ja että AB olisi yhteydessä tulehdustilaan, mikä puolestaan voi vaikuttaa verisuonten toimintaan. O-verestä sitä vastoin on löydetty enemmän ainetta, joka avittaa veren virtaamista suonissa."

• ja pointti oli
        niin no, ehkäpä kirjoitti:

No, itse asiassa siinä saattaakin olla perää!

http://www.tiede.fi/uutiset/4768/veriryhma_ennustaa_sydansairausriskia

Pysy ajan hermolla äläkä ole niin ylimielinen!

"15.08.2012 18:00
        Veriryhmä ennustaa sydänsairausriskiä

Oma veriryhmä on terveellistä tietää.

Ihmiset, joiden veriryhmä on A, B tai AB, sairastuvat sepelvaltimotautiin O-veriryhmäläisiä herkemmin. Tämä selvisi tutkimuksessa, joka julkaistiin Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology -lehdessä.

Yhdysvaltalaisväestöstä tehdyn tutkimuksen mukaan harvinaisimman AB-verityypin ihmisillä on 23 prosenttia suurempi riski sairastua sepelvaltimotautiin kuin O-ryhmäläisillä. B-ryhmällä riski on 11 ja A-ryhmällä 5 prosenttia suurempi.

Tieto omasta veriryhmästä on tutkijoiden mukaan tärkeää, jotta voi pitää terveydestään tarkempaa huolta.

"On hyvä tuntea oma verityyppi siinä missä kolesteroliarvonsa ja verenpainelukemansa", sanoo tutkimuksen tekoon osallistunut apulaisprofessori Lu Qi Harvardin yliopistosta.

Veriryhmän vaikutuksen biologisia mekanismeja ei tutkimuksessa selvitetty. Näyttöä on kuitenkin siitä, että A-veressä olisi enemmän verisuonia tukkivaa ldl-kolesterolia, ja että AB olisi yhteydessä tulehdustilaan, mikä puolestaan voi vaikuttaa verisuonten toimintaan. O-verestä sitä vastoin on löydetty enemmän ainetta, joka avittaa veren virtaamista suonissa."

Ja millä tavala tämä tutkimus mahdollisesti liittyisi siihen, että eri veririyhmiin kuuluvien kannttaisi syödä jotenkin eri tavalla?

• Ulkomalainenko?
        ja pointti oli kirjoitti:

Ja millä tavala tämä tutkimus mahdollisesti liittyisi siihen, että eri veririyhmiin kuuluvien kannttaisi syödä jotenkin eri tavalla?

Mielenkiintoista: Osaat lukea, mutta et ymmärrä lukemaasi!

• hgjfufuytfuyf7tf7
        Ulkomalainenko? kirjoitti:

Mielenkiintoista: Osaat lukea, mutta et ymmärrä lukemaasi!

Ravinnosta tuossa ei puhuttu mitään. Yhtä hyvin voi perustella, että veriryhmä määrittää kuntoliikunnan ja ihannepainoon pääsemisen tarpeen.

Veriryhmädietti siinä merkityksessä, josta seuraava lista kertoo, on hömppää.

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=veriryhmädieetti&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CC4QFjAA&url=http://www.netikka.net/kristiina.raden/Veriryhmadieetti.htm&ei=dHu4ULKmBK6K4gTl6YDIBA&usg=AFQjCNEYZg_mhtgCN2-4prnUd1gZBYHIJw

"Koska A-tyypin ihmisen ei tulisi syödä punaista lihaa, hänen tulisi myös välttää raskasta liikuntaa ja keskittyä ennemmin joogaan, mietiskelyyn ja venyttelyyn."

Ravintotutkijat eivät taida myöskään allekirjoittaa seuraavaa listaa:

"http://www.dadamo.com/"

• jhjkhkjkhgjhg
        hgjfufuytfuyf7tf7 kirjoitti:

Ravinnosta tuossa ei puhuttu mitään. Yhtä hyvin voi perustella, että veriryhmä määrittää kuntoliikunnan ja ihannepainoon pääsemisen tarpeen.

Veriryhmädietti siinä merkityksessä, josta seuraava lista kertoo, on hömppää.

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=veriryhmädieetti&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CC4QFjAA&url=http://www.netikka.net/kristiina.raden/Veriryhmadieetti.htm&ei=dHu4ULKmBK6K4gTl6YDIBA&usg=AFQjCNEYZg_mhtgCN2-4prnUd1gZBYHIJw

"Koska A-tyypin ihmisen ei tulisi syödä punaista lihaa, hänen tulisi myös välttää raskasta liikuntaa ja keskittyä ennemmin joogaan, mietiskelyyn ja venyttelyyn."

Ravintotutkijat eivät taida myöskään allekirjoittaa seuraavaa listaa:

"http://www.dadamo.com/"

Sori. Kopsausvirhe ja jopa väärä linkki.

• niin no, ehkäpä
        ja pointti oli kirjoitti:

Jäikö sinulle epäselväksi?

Kyllä siinä ihan suoraan sanottiin, että ""On hyvä tuntea oma verityyppi siinä missä kolesteroliarvonsa ja verenpainelukemansa", sanoo tutkimuksen tekoon osallistunut apulaisprofessori Lu Qi Harvardin yliopistosta."

Voit yrittää miettiä miksi se olisi hyvä tietää oma verityyppi tuon tutkijan mukaan!

Itse veikkaan juurikin hänen tarkoittaneen sitä, että ravinto vaikuttaa eri tavoin eri ihmisiiin ja A-tyypin omaavat voisivat tarkkailla omaa kolesteroliaan, jos heillä kerran on taipumus ldl-kolesterolin nousuun. Kolesteroliin voi vaikuttaa ruokavaliolla, sekä ldl- että dhl-kolesteroliin että triglyihin.

Asiahan ei ole mitenkään selvä vielä, vaan tämä tutkimus avaa mielenkiintoisia näkymiä. Kyllä tästä löytyy muitakin tutkimuksia, etsit vain, niin selviää.

En minä viitannut veriryhmädieettiin, mutta tämä tutkimus tuo senkin framille ja vertailu olisi mielenkiintoista. Periaatteessa veriryhmädieetin perusta ei ehkä ollutkaan ihan huuhaata! Ymmärtääkseni se perustui evoluutiobiologiaan.

• J Pentikäinen
        Mahtavaaaa kirjoitti:

Sinusta ei nemmä kuitenkaan ole esiintymään omalla nimelläsi, vaikka vaadit sitä muilta. Sitä sanotaan kaksinaismoralismiksi.

• Pentti J.
        Juhani Pentikäinen kirjoitti:

Luuletko minun olevan ainoa vastakkaista kantaa edustava kirjoittaja palstalla. Minä seison kyllä kaikkien kirjoitusteni takana. Loukkaavaa tai ala-arvoista tekstiä en kirjoita.
        Mollata kyseistä henkilöä? Väitin kommenttiasi kakaramaiseksi ja sitähän se oli.
        Ja kun puskista minua huutelusta moitit, niin eipä sinunkaan nimeäsi ole missään kommentissasi näkynyt.

Olen Pentti Aatami Juhaninpoika ja asun Lahdessa.
        Haluatko vielä osoitteenikin?
        Ja olen aivan yhtä rehellinen kuin sinäkin, sillä minulla useita skeptikko-kavereita ja kuulumme tietenkin samaan yhdistykseen.

P.S. Tule joskus Lahden yhdistyksen kokoukseen. Olisi kiva tavata.

• Anna tunnus
        J Pentikäinen kirjoitti:

Sinusta ei nemmä kuitenkaan ole esiintymään omalla nimelläsi, vaikka vaadit sitä muilta. Sitä sanotaan kaksinaismoralismiksi.

Ketähän nyt mahdat tarkoittaa?
        Kerro nimi tai osoite, että kyselysi menisi oikealle kohteelle.

• -----------------
        jhjkhkjkhgjhg kirjoitti:

Sori. Kopsausvirhe ja jopa väärä linkki.

niinhän teille skesille aina käy, että annatte jatkuvasti vääriä linkkejä ja vääriä tietoja.
        sehän teille niin luonteenomaista.

• 94315950509999999
        Juhani Pentikäinen kirjoitti:

Joo mun kaveri tuntee sut, ku se asuu meolein sun vieress siell tois puolell jokkee ja kertoi tosi karseita tarinoita sust, kui sä oo ilkee kaikille ihmisille säätyyn katttomati. Sää junttihaasu sie raskinpolull ja häirköit kännipäissäsieri useesti japari kertaa skoudet on vieny putkan ku olet llu kaatokänniss.
        Mun kamu joka asuu sie , Kerto tän kaiken mulle sust, et oot säaika idiootti.
        No sie turus päin asuu aikapaljo just noit tyhmi, jok ei ees osaa puhuu kunnoll.

• luehan juttusi
        94315950509999999 kirjoitti:

Joo mun kaveri tuntee sut, ku se asuu meolein sun vieress siell tois puolell jokkee ja kertoi tosi karseita tarinoita sust, kui sä oo ilkee kaikille ihmisille säätyyn katttomati. Sää junttihaasu sie raskinpolull ja häirköit kännipäissäsieri useesti japari kertaa skoudet on vieny putkan ku olet llu kaatokänniss.
        Mun kamu joka asuu sie , Kerto tän kaiken mulle sust, et oot säaika idiootti.
        No sie turus päin asuu aikapaljo just noit tyhmi, jok ei ees osaa puhuu kunnoll.

Oletko kännissä vai sairas?

• Vajakkiehtoilija
        Pentti J. kirjoitti:

Olen Pentti Aatami Juhaninpoika ja asun Lahdessa.
        Haluatko vielä osoitteenikin?
        Ja olen aivan yhtä rehellinen kuin sinäkin, sillä minulla useita skeptikko-kavereita ja kuulumme tietenkin samaan yhdistykseen.

P.S. Tule joskus Lahden yhdistyksen kokoukseen. Olisi kiva tavata.

Lahdessa ei ole Skepsis RY:n yhdistystä.
        Eli taas jäi vajakki valehtelusta kiinni. En viitsi kirjoittaa "vaihtoehtoilija", koska sellainenhan sinä et ole. Vaihtoehtoilijat ovat yleensä melko joviaalia porukkaa, mutta sinä tunnut olevan pahasti häiriintynyt.

• Juhani Pentikainen
        luehan juttusi kirjoitti:

Oletko kännissä vai sairas?

Ei, vaan olen Juhani Pentikainen, sairas kuitenkin olen monintavoin, noin 5-8 eri sairautta diagnosoitu ja niist alzheimer pahin.

• voi on aina voita

joo syö sää vaan sitä raision kissanrasvaa me muut syödään kyllä mieluummin oikeeta voita.

• Hömppä--Leenuskainen

Tuli sellattinen olo, että heitänpä lisää löylyä lehmistä tehtävistä tuotteista.

Katsokaapa, tapani mukaan haastattelen vanhempia ihmisiä, kun niin tosissani ne raamatun käskyt otan, että kunnioita vanhempiasi. Ihan suomennettuna tuo siis, että kunnioita heitä joilla on tärkeää tietoa sinulle kertoa. Suosittelen kuuntelemaan, ennenkö jäädään tänne kehityshämärään.

Juu sillä kertaa juteltiin maitotuotteista kun ystäväni huokaisi, ettei voi ymmärtää kun hänen lapsuudessaan lehmästä ei montaa laatua tissistä tullut ja nyt on kaupan tiskit vääränään jos jonkin moista tuotetta. Ihmetteli sitäkin, että miksi maitoa ensin viikko rassataan jos minkälaisten laitteiden lävitse, että mitä siitä sitten enään olis jäljellä aitoa. Ja sitten vasta kaupanhyllylle, jos niin pitkään väsäävät, niin ovat kyllä melkoisia myrkkyjä niihin laitelleet säilyvyyteen. Olikohan oikeasti totta tuo viikko?

Tuntuu muuten aika hömppämäiseltä puuhalta.

Miun suolani on vanhanaikaisilla keinoilla tehtyä, mitään vaihetta ei tehdä koneellisesti.

• Missä maalaisjärki?

Tottapa puhut Leenuskainen! Maito pilataan meijereissä ihmisravinnoksi kelpaamattomaksi tuotteeksi, jota ei kenenkään pitäisi enää käsittelyn jälkeen juoda.
        Meijereillä oli jo ajat sitten tosi hyvät lobbarit eduskunnassa ja saatiin laki, että kaikki maito on pilattava ensin meijereissä ja sitten vasta se myydään kansalle aivan steriilinä tuotteena, jota se todellakin on. Siinä ei ole jäljellä esim. enää yhtään maitohappobakteeria, vaan ne on ostettava erikseen pillereinä.
        Saatiinpa siinä toinenkin laki samalla: Maitoa ei saa myydä tilalta suoraan käsittelemättömänä.

P.S. Ihmettelen vaan miksei kaikki vauvat ja vasikat kuole välittömästi syötyään maitoa suoraan tissistä tai utareesta, koska erään johtavan ministerin mukaan on erittäin vaarallista juoda käsittelemätöntä maitoa. Saa kuulemma heti kaikenlaisia hengenvaarallisia tauteja.

• faktajafiktio
        Missä maalaisjärki? kirjoitti:

Tottapa puhut Leenuskainen! Maito pilataan meijereissä ihmisravinnoksi kelpaamattomaksi tuotteeksi, jota ei kenenkään pitäisi enää käsittelyn jälkeen juoda.
        Meijereillä oli jo ajat sitten tosi hyvät lobbarit eduskunnassa ja saatiin laki, että kaikki maito on pilattava ensin meijereissä ja sitten vasta se myydään kansalle aivan steriilinä tuotteena, jota se todellakin on. Siinä ei ole jäljellä esim. enää yhtään maitohappobakteeria, vaan ne on ostettava erikseen pillereinä.
        Saatiinpa siinä toinenkin laki samalla: Maitoa ei saa myydä tilalta suoraan käsittelemättömänä.

P.S. Ihmettelen vaan miksei kaikki vauvat ja vasikat kuole välittömästi syötyään maitoa suoraan tissistä tai utareesta, koska erään johtavan ministerin mukaan on erittäin vaarallista juoda käsittelemätöntä maitoa. Saa kuulemma heti kaikenlaisia hengenvaarallisia tauteja.

"P.S. Ihmettelen vaan miksei kaikki vauvat ja vasikat kuole välittömästi syötyään maitoa suoraan tissistä tai utareesta"

Vai semmoinen ihmetys. Välittömän kuoleman ja vaarallisuuden väliin jää melko iso alue. Puheistasi huolimatta Suomessa ei ole lakia, joka määräisi maidon pastöroitavaksi. Oletkohan sekoittanut Suomen johonkin muuhun maahan vai meneekö fakta ja fiktio sekaisin?

Ennen maidon käsittelyä maito kyllä oli iso turvallisuusriski ja tautien levittäjä. Kuolleet eivät ole enää kertomassa, joten pullamössösukupolvi ja kaupunkilaishipit saavat rauhassa elää omissa huuruisissa visioissaan.

• gfgjhghghg

"Ja sitten vasta kaupanhyllylle, jos niin pitkään väsäävät, niin ovat kyllä melkoisia myrkkyjä niihin laitelleet säilyvyyteen. "

No tuo ei ainakaan pidä paikkaansa. Maitoon ei lisätä säilöntäaineita. Pastorointi, tiivis pakkaus ja viileässä säilyttäminen riittävät.

• Tiede=Iso Vale
        faktajafiktio kirjoitti:

"P.S. Ihmettelen vaan miksei kaikki vauvat ja vasikat kuole välittömästi syötyään maitoa suoraan tissistä tai utareesta"

Vai semmoinen ihmetys. Välittömän kuoleman ja vaarallisuuden väliin jää melko iso alue. Puheistasi huolimatta Suomessa ei ole lakia, joka määräisi maidon pastöroitavaksi. Oletkohan sekoittanut Suomen johonkin muuhun maahan vai meneekö fakta ja fiktio sekaisin?

Ennen maidon käsittelyä maito kyllä oli iso turvallisuusriski ja tautien levittäjä. Kuolleet eivät ole enää kertomassa, joten pullamössösukupolvi ja kaupunkilaishipit saavat rauhassa elää omissa huuruisissa visioissaan.

Meitä asusteli torpassa iso sisarusparvi ja vanhemmilla pari lehmän kantturaa, josta voita ja maitoa meille lapsille ja heille.
        Siis ensin tissiä ja sitten tuoretta lämmintä lehmämmaitoa ja itse tehtyä voita ja leipää.

"Ennen maidon käsittelyä maito kyllä oli iso turvallisuusriski ja tautien levittäjä. Kuolleet eivät ole enää kertomassa, joten pullamössösukupolvi ja kaupunkilaishipit saavat rauhassa elää omissa huuruisissa visioissaan."

Puhut täyttä soopaa eli lantaa näin maalaisittain.
        Meitäkin oli iso sisarusparvi, minä nuorin ja nyt yli50v, kaikki pysyneet hyvin terveinä koko ikänsä.

P.S. Kaikki suomalaiset olisivat kuolleet jo 30-40 -luvulla jos pastoroimaton maito olisi niin vaarallista kuin väität. Silloin suurin osa kansaa eli torpista ja pientiloista ja käyttivät jatkuvasti pstoroimattomia tuotteita.

Olet näitten skeptikkovajakkien aivopesemä ja uskot kaiken, mitä sinulle skeptikot valehtelee tieteen nimissä.

• hghghghghjgh
        gfgjhghghg kirjoitti:

"Ja sitten vasta kaupanhyllylle, jos niin pitkään väsäävät, niin ovat kyllä melkoisia myrkkyjä niihin laitelleet säilyvyyteen. "

No tuo ei ainakaan pidä paikkaansa. Maitoon ei lisätä säilöntäaineita. Pastorointi, tiivis pakkaus ja viileässä säilyttäminen riittävät.

"No tuo ei ainakaan pidä paikkaansa. Maitoon ei lisätä säilöntäaineita. Pastorointi, tiivis pakkaus ja viileässä säilyttäminen riittävät. "

Niinhän ne myrkytetyt tuotteet säilyvät ihan vaikka seuraaville sukupolville asti!

• höpö höpö...
        hghghghghjgh kirjoitti:

"No tuo ei ainakaan pidä paikkaansa. Maitoon ei lisätä säilöntäaineita. Pastorointi, tiivis pakkaus ja viileässä säilyttäminen riittävät. "

Niinhän ne myrkytetyt tuotteet säilyvät ihan vaikka seuraaville sukupolville asti!

Vaan kun maitoa ei "myrkytetä".

• *Lakimies*
        faktajafiktio kirjoitti:

Maidolla ei ole pastörointipakkoa
        (Helsingin Sanomat 18.1.2008)
        Helsingin Sanomissa julkaistuissa mielipidekirjoituksissa on ollut virheellistä tietoa koskien pastöroimattoman
        maidon myyntiä vähittäiskaupoissa. Pakatun raakamaidon myynti vähittäiskaupassa ei
        ole ollut kiellettyä Suomessa EU-aikana. Maassamme ei myöskään ole ollut koskaan voimassa
        muiden maitovalmisteiden pastörointipakkoa.
        Kumoutuneessa maitohygieniadirektiivissä (joka oli vuodelta 1992, kumoutunut 2004) oli asetettu
        tiukat mikrobiologiset raja-arvot raakamaidolle, mutta raja-arvoa ei ole enää mainittu EY:n eikä
        kansallisessa lainsäädännössä. Raakamaito vaatisi keräilyltä ja jakelulta suurempaa nopeutta, koska
        sen säilyvyys on rajallisempi kuin pastöroidun maidon.
        Raakamaidon kysyntä pakattuna vähittäiskaupassa on mahdollisesti ollut niin vähäistä, ettei yksikään
        maamme runsaasta 65 raakamaitoa vastaanottavasta maitoalan laitoksesta ole ryhtynyt pakkaamaan
        raakamaitoa ja toimittamaan sitä pakattuna myyntiin.
        Kyseessä ei siis ole viranomaisvalvonnan tai lainsäädännön asettama este vaan yksinkertaisesti
        kysynnän ja tarjonnan kohtaaminen.
        Suomessa on aina ollut mahdollista noutaa raakamaitoa omaan astiaan suoraan maitotilalta. Tämäon
        vanha perinne, eivätkä EY:n säädöksetkään sitä ole kieltäneet.
        Maidontuotantotila voi alkaa pakata ja jaella raakamaitoa vähittäismyyntiin, kunhan järjestää tilat,
        olosuhteet ja omavalvonnan sellaisiksi, että ne ovat hyväksyttävissä maitoalan laitokseksi.
        Toiminnalle tulee hankkia paikallisen elintarvikevalvontaviranomaisen hyväksyntä ja valvonta.
        Pirjo Korpela
        elintarvikeylitarkastaja
        Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

• Nähtävästi on
        höpö höpö... kirjoitti:

Vaan kun maitoa ei "myrkytetä".

Maito myrkyttyy prosessissa ihmisruuaksi kelpaamattomaksi.
        Tutki asiaa!
        Mistä johtuu mm. laktoosi-intoleranssi, mutta nää voi juoda pastöroimatonta maitoa, muttei meijerimaitoa!

Onko liian monimutkaista sinun aivoillesi?

Monissa elintarviketehtaiden prosesseissa elintarvikkeet pilataan ja sitten näitä pilaantuneita elintarvikkeita myydään kuolintarvikekaupoissa elintarvikkeina.

• *Lakimies*
        faktajafiktio kirjoitti:

26.09.2012

Raakamaidon suoramyynti tiloilta helpottuu

Maa- ja metsätalousministeriö valmistelee asetusehdotusta, joka poistaisi vaatimuksen laitoshyväksynnästä tiloilla, jotka myyvät raakamaitoa yli 2 500 kiloa vuodessa.

Uusien säädöksien mukaan riittää, että suuria määriä raakamaitoa myyvät tilat tekevät elintarvikevalvontaviranomaiselle ilmoituksen elintarvikehuoneistosta. Pieniä määriä raakamaitoa myyvien ei tarvitse tehdä ilmoitusta, sillä toiminta katsottaisiin osaksi alkutuotantoa, kuten nykyäänkin.

Tinkimaito maistuu kuluttajille

Maa- ja metsätalousministeriö on valmistautunut säädösmuutoksiin jo parin vuoden ajan. Kesällä valmistui Eviralta tilattu selvitys raakamaidon riskeistä. Selvityksen perusteella kunnissa on ollut eriäviä käytäntöjä raakamaidon suoramyynnin valvonnassa. Niinpä raakamaidon myyntiin liittyviä ehtoja ollaan nyt yhdenmukaistamassa.

Säädösmuutos on myös vastaus kuluttajien kasvavaan kiinnostukseen raakamaitoa ja tilojen suoramyyntiä kohtaan. Tinkimaidon myynnin helpottuminen, on myös osa hallituksen luomu- ja lähiruuan osuuden kasvattamiseen tähtäävää politikkaa, ministeriöstä kerrotaan. Tavoitteena on helpottaa tilannetta kuluttajien ja tuottajien kannalta.

- On myönteistä, että kuluttajat ovat kiinnostuneita maidontuotannosta ja haluavat vierailla tiloilla. Tämä edellyttää kuitenkin erityistä huolellisuutta raakamaidon tuotannossa ja käytössä, kertoi maa- ja metsätalousministeriön eläinlääkintöylitarkastaja Joanna Kurki

Ostajille kerrottava riskeistä

Uuteen säädökseen ehdotetaan terveysriskien hallintakeinoiksi muun muassa karjan terveydentilan seurantaa sekä alkutuotannon ja elintarvikehuoneiston erottamista toisistaan. Lisäksi myytävän raakamaidon on oltava jäähdytettyä ja tuoretta. Kuluttajille tulisi tiedottaa kirjallisesti myynnin yhteydessä raakamaidon mahdollisista riskeistä.

- Täytyy varmistaa, että ihmisille ei tule sellaista käsitystä, että raakamaitoa voidaan käsitellä samalla tavalla kuin pastöroimatonta maitoa, sanoi maa- ja metsätalousministeri Jari Koskinen.

Ministeriön tavoitteena on saada asetusmuutokset lausuntokierrokselle syksyn aikana. Uudet säädökset voivat tulla voimaan ensi vuoden aikana.

Raakamaitoa ei suositella pienille lapsille

Maitohygienialiiton tilastojen mukaan suomalainen raakamaito on laadultaan erinomaista. Merkittävimmät pastöroimattoman raakamaidon riskit ovat EHEC-, kampylo-, listeria- ja salmonellabakteerit, jotka voivat aiheuttaa vakavia seurauksia ihmisten terveydelle. Kuluttajien riskiä lisää myös raakamaidon pitkä säilytys kotioloissa, liian korkeassa lämpötilassa.

Ruokamyrkytysriskin vuoksi Evira ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos suosittelevat, että pikkulapset, vanhukset, raskaana olevat tai vakavasti sairaat eivät nauttisi raakamaitoa. Maidon pastörointi tappaa useimmat haitalliset mikrobit.

Vuosien 1999–2009 välisenä aikana raportoitiin kahdeksan raakamaidon tai raakamaitotuotteen aiheuttamaa ruokamyrkytysepidemiaa. Kuhunkin epidemiaan sairastui 5–120 henkilöä. Kesällä 2012 viisi 1–7-vuotiasta lasta joutui Turussa tehohoitoon raakamaidosta saadun EHEC-bakteeritartunnan vuoksi. Lisäksi kymmenkunta maitoa juonutta ilmoitti saaneensa ripulioireita.

Raakamaidon käyttö on vähäistä

Eviran selvityksen mukaan raakamaidon käyttö on Suomessa vähäistä. Vain noin prosentti vuosittain tuotetusta maidosta juodaan raakamaitona. Tinkimaitoa käyttävät kuluttajat hankkivat sitä tiloilta keskimäärin kolme kertaa kahdessa viikossa, noin 5-6 litraa kerrallaan.

Raakamaidon ostajille tehdyn kirjallisen kyselyn mukaan raakamaitoa ostetaan sen maun sekä eettisten ja terveydellisten syiden vuoksi.

Suomessa on satakunta tilaa, jotka myyvät alle 2 500 kiloa raakamaitoa vuodessa. Yli 10 000 litraa vuodessa myyviä tiloja on vain parikymmentä. Tilojen suoramyynnin lisäksi uusia myyntikanavia on syntynyt: raakamaitoa voi ostaa internetistä, ruokaosuuskuntien kautta ja maitoautomaateista.

Maa- ja metsätalousministeri Jari Koskinen otti vastaan adressin raakamaidon puolesta Helsingissä 26.9. Nettiadressin oli allekirjoittanut yli 1 700 henkilöä. (Ruokatieto – Silja Nousiainen)

Ruokatiedon uutisia
        Maitoon liittyvät riskit muuttuvat kuluttajien valintojen ja lehmienpidon mukana (9.12.2011)

Muualla verkossa
        Evira: Usein kysyttyä tinkimaidosta
        Evira: Suomessa tuotetun raakamaidon biologiset vaarat - riskiprofiili
        THL uutinen: Raakamaito syynä Kuralan Kylämäen EHEC-tartuntoihin

• jgfcfdutdr
        Nähtävästi on kirjoitti:

Tutki asiaa!
        Mistä johtuu mm. laktoosi-intoleranssi, mutta nää voi juoda pastöroimatonta maitoa, muttei meijerimaitoa!

Monissa elintarviketehtaiden prosesseissa elintarvikkeet pilataan ja sitten näitä pilaantuneita elintarvikkeita myydään kuolintarvikekaupoissa elintarvikkeina.

Laktoosi-intoleranssi on allergia. Jos kyseessä todella on laktoosi-intoleranssi, on sama missä muodossa laktaasi tulee. Jos sitä tulee liikaa, tulee myös oireita.
        Taitaa näytöt raakamaidon siedettävyydestä olla enemminkin juttujen asteella.
        Voihan toki olla, etä homogenisoidusta maidosta laktaasi imeytyy ärhäkämmin, mutta myrkyistä puhuminen on suorastaan vainoharhaista.

• Huomioita sivusta
        Nähtävästi on kirjoitti:

Tutki asiaa!

Mutta siellä "kuolintarvikekaupoissa" myytävä maito on sitä tutkittua ja hyväksi sekä turvalliseksi havaittua maitoa!

• Hyvästi
        jgfcfdutdr kirjoitti:

Laktoosi-intoleranssi on allergia. Jos kyseessä todella on laktoosi-intoleranssi, on sama missä muodossa laktaasi tulee. Jos sitä tulee liikaa, tulee myös oireita.
        Taitaa näytöt raakamaidon siedettävyydestä olla enemminkin juttujen asteella.
        Voihan toki olla, etä homogenisoidusta maidosta laktaasi imeytyy ärhäkämmin, mutta myrkyistä puhuminen on suorastaan vainoharhaista.

Tunnen kyseisiä henkilöitä.

Mutta vain sinun totuutesi on se oikea totuus!!!???

Ja muut eivät tiedä mitään, vaan ovat palstan ns, vaihtoehtohörhöjä ja muutenkin vähä-älyisiä, sinun mielestäsi ja heitä sitten kohtelet aivan ala-arvoisesti kaikilla tavoin nimitellen ja väheksyen.
        En voi muuta sanoa kuin, että olet palstan surkimus!
        Mikset pysy skeptikkojen palstalla, siellä sinua ihailtaisiin ja ylistettäisiin, koska tiedät kaiken.
        Tällä palstalla et saa vastakaikua, koska "tiedät aina kaiken paremmin ja täydellisimmin" kuin muut palstalaiset.

P.S. Poistun taas palstalta ja jätän teidät "superälykkäät" keskustelemaan keskenänne.

• ----------
        Huomioita sivusta kirjoitti:

Mutta siellä "kuolintarvikekaupoissa" myytävä maito on sitä tutkittua ja hyväksi sekä turvalliseksi havaittua maitoa!

Se edistää lääkäreiden työllisyyttä ja ilmeisesti kansantaloudenkin, koska sitä saa myydä vapaasti.

• iugiuiuhi
        Hyvästi kirjoitti:

Ja muut eivät tiedä mitään, vaan ovat palstan ns, vaihtoehtohörhöjä ja muutenkin vähä-älyisiä, sinun mielestäsi ja heitä sitten kohtelet aivan ala-arvoisesti kaikilla tavoin nimitellen ja väheksyen.
        Mikset pysy skeptikkojen palstalla, siellä sinua ihailtaisiin ja ylistettäisiin, koska tiedät kaiken.
        Tällä palstalla et saa vastakaikua, koska "tiedät aina kaiken paremmin ja täydellisimmin" kuin muut palstalaiset.

P.S. Poistun taas palstalta ja jätän teidät "superälykkäät" keskustelemaan keskenänne.

Jos et kykene muuhun kuin henkilöön kohdistuvaan herjaamiseen, on varmasti parempi, että poistut.

• hgjhgjhgjhjhg
        *Lakimies* kirjoitti:

26.09.2012

Raakamaidon suoramyynti tiloilta helpottuu

Maa- ja metsätalousministeriö valmistelee asetusehdotusta, joka poistaisi vaatimuksen laitoshyväksynnästä tiloilla, jotka myyvät raakamaitoa yli 2 500 kiloa vuodessa.

Uusien säädöksien mukaan riittää, että suuria määriä raakamaitoa myyvät tilat tekevät elintarvikevalvontaviranomaiselle ilmoituksen elintarvikehuoneistosta. Pieniä määriä raakamaitoa myyvien ei tarvitse tehdä ilmoitusta, sillä toiminta katsottaisiin osaksi alkutuotantoa, kuten nykyäänkin.

Tinkimaito maistuu kuluttajille

Maa- ja metsätalousministeriö on valmistautunut säädösmuutoksiin jo parin vuoden ajan. Kesällä valmistui Eviralta tilattu selvitys raakamaidon riskeistä. Selvityksen perusteella kunnissa on ollut eriäviä käytäntöjä raakamaidon suoramyynnin valvonnassa. Niinpä raakamaidon myyntiin liittyviä ehtoja ollaan nyt yhdenmukaistamassa.

Säädösmuutos on myös vastaus kuluttajien kasvavaan kiinnostukseen raakamaitoa ja tilojen suoramyyntiä kohtaan. Tinkimaidon myynnin helpottuminen, on myös osa hallituksen luomu- ja lähiruuan osuuden kasvattamiseen tähtäävää politikkaa, ministeriöstä kerrotaan. Tavoitteena on helpottaa tilannetta kuluttajien ja tuottajien kannalta.

- On myönteistä, että kuluttajat ovat kiinnostuneita maidontuotannosta ja haluavat vierailla tiloilla. Tämä edellyttää kuitenkin erityistä huolellisuutta raakamaidon tuotannossa ja käytössä, kertoi maa- ja metsätalousministeriön eläinlääkintöylitarkastaja Joanna Kurki

Ostajille kerrottava riskeistä

Uuteen säädökseen ehdotetaan terveysriskien hallintakeinoiksi muun muassa karjan terveydentilan seurantaa sekä alkutuotannon ja elintarvikehuoneiston erottamista toisistaan. Lisäksi myytävän raakamaidon on oltava jäähdytettyä ja tuoretta. Kuluttajille tulisi tiedottaa kirjallisesti myynnin yhteydessä raakamaidon mahdollisista riskeistä.

- Täytyy varmistaa, että ihmisille ei tule sellaista käsitystä, että raakamaitoa voidaan käsitellä samalla tavalla kuin pastöroimatonta maitoa, sanoi maa- ja metsätalousministeri Jari Koskinen.

Ministeriön tavoitteena on saada asetusmuutokset lausuntokierrokselle syksyn aikana. Uudet säädökset voivat tulla voimaan ensi vuoden aikana.

Raakamaitoa ei suositella pienille lapsille

Maitohygienialiiton tilastojen mukaan suomalainen raakamaito on laadultaan erinomaista. Merkittävimmät pastöroimattoman raakamaidon riskit ovat EHEC-, kampylo-, listeria- ja salmonellabakteerit, jotka voivat aiheuttaa vakavia seurauksia ihmisten terveydelle. Kuluttajien riskiä lisää myös raakamaidon pitkä säilytys kotioloissa, liian korkeassa lämpötilassa.

Ruokamyrkytysriskin vuoksi Evira ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos suosittelevat, että pikkulapset, vanhukset, raskaana olevat tai vakavasti sairaat eivät nauttisi raakamaitoa. Maidon pastörointi tappaa useimmat haitalliset mikrobit.

Vuosien 1999–2009 välisenä aikana raportoitiin kahdeksan raakamaidon tai raakamaitotuotteen aiheuttamaa ruokamyrkytysepidemiaa. Kuhunkin epidemiaan sairastui 5–120 henkilöä. Kesällä 2012 viisi 1–7-vuotiasta lasta joutui Turussa tehohoitoon raakamaidosta saadun EHEC-bakteeritartunnan vuoksi. Lisäksi kymmenkunta maitoa juonutta ilmoitti saaneensa ripulioireita.

Raakamaidon käyttö on vähäistä

Eviran selvityksen mukaan raakamaidon käyttö on Suomessa vähäistä. Vain noin prosentti vuosittain tuotetusta maidosta juodaan raakamaitona. Tinkimaitoa käyttävät kuluttajat hankkivat sitä tiloilta keskimäärin kolme kertaa kahdessa viikossa, noin 5-6 litraa kerrallaan.

Raakamaidon ostajille tehdyn kirjallisen kyselyn mukaan raakamaitoa ostetaan sen maun sekä eettisten ja terveydellisten syiden vuoksi.

Suomessa on satakunta tilaa, jotka myyvät alle 2 500 kiloa raakamaitoa vuodessa. Yli 10 000 litraa vuodessa myyviä tiloja on vain parikymmentä. Tilojen suoramyynnin lisäksi uusia myyntikanavia on syntynyt: raakamaitoa voi ostaa internetistä, ruokaosuuskuntien kautta ja maitoautomaateista.

Maa- ja metsätalousministeri Jari Koskinen otti vastaan adressin raakamaidon puolesta Helsingissä 26.9. Nettiadressin oli allekirjoittanut yli 1 700 henkilöä. (Ruokatieto – Silja Nousiainen)

Ruokatiedon uutisia
        Maitoon liittyvät riskit muuttuvat kuluttajien valintojen ja lehmienpidon mukana (9.12.2011)

Muualla verkossa
        Evira: Usein kysyttyä tinkimaidosta
        Evira: Suomessa tuotetun raakamaidon biologiset vaarat - riskiprofiili
        THL uutinen: Raakamaito syynä Kuralan Kylämäen EHEC-tartuntoihin

Kiitos asiallisista ja asiantuntevista kommenteista. Lisää tällaista.

• Hömppä--Leenuskainen
        Hyvästi kirjoitti:

Älä nyt suotta mee, tämänhän justiinsa pitäisi olla vaihtoehto palsta ja kaikille vaihtoehdoille pitäisi olla sijaa, sitä paitsi: tykkään sun tyylistäs :)

Määpäs kerron nyt iltasadun:

Oon mä pohtinut, vuosia vuosia sitten maassamme oli järkeä käyttäviä ihmisiä jotka tiesivät paljon enemmän, kuin nykyihmiset. Mutta kun maalaisjärjen käyttö hävisi maastamme sukupolvi sukupolvelta, kun syntyi heppuja jotka luulivat olevansa vanhempiaan viisaampia, tiedäkkö alkoiko tästä se kuuluisa luulotauti vai uskoivatkohan sanatarkasti kun vanhemmat kehuivat heitä rakkaudessaan neroiksi, että meni harhaoppi päähän ja tämän jälkeen järjen ääntä ei enää kuunneltu.

Saattoi se mennä niinkin, että sukupolvesta seuraavaan alettiin syödä aina vain huonompi laatuista ruokaa ja nautittiin kaikenmoista myrkyllistä "mitä kaupattiin terveyden nimeen" ja tästä johtuen jälkeläiset alkoivat saamaan aina vain enemmän perintömyrkkyä elimistöönsä.

Tai menisiköhän näin, että niin kauan kuin satuilu menee kansaan lävitse, niin esitetään käsittämättömiä tieteellisiä tuloksia, joilla saatetaan aiheuttaa ihmisille sairauksia, joiden jälkiseuraamuksista ei ollakkaan ajateltu kantaa vastuuta. Mitä ne teoriat saattavat aiheuttaa terveysongelmia ihmisille. Että hienoja sanoja ja puheita, mutta ei vastuuta "ainoista totuuksista".

Leenuskainen ehdottaa, että otamma käyttöön taas jalkapuut ja torille vaan kaikki ainoan palturitotuudenpuhujat töllisteltäviksi. Ja vastuuseen pakkomanipuloinneistaan. "mistä ne kaikki bakteerinimikkeet keksiikään, hatustako"

Voidaanko me tällä puolella keskustella siitä, millälailla ihminen voisi palauttaa terveydelleen tuikitärkeelliset bakteerit takaisin elimistöönsä, siis ne jotka ryhtyvät hommiin, kun elimistöön tulee jotain hälyyttävää joka pitäisi saada pois. Eihän terve ihmiskroppa toimi sillätavoin, että kaikki terve sisältö tapetaan jollain "oikeasti tutkimattomalla, josta ei tiedetä mitä se aiheuttaa seuraaville sukupolville" ja väitetään sen olevan terveydelle mukaterveellistä. "ja älä koske siihen ja siihen, kun me tiedetään sitä ja tätä".

Kans sapettaa ihmiset jotka tietää mukamas kaiken kaikesta, no mut kun ne eivät tiedä, mut ovat oppineet näyttelemään kaikentietävää. Silloin kun näyttää kaikentietävältä vakuuttaa työnantajan(tai kenet tahansa muunkin) maksamaan hyvää palkkaa. Ja jos joku toinen osoittaa varovaisuutta samalle työnantajalle, niin eihän sellainen passaa, kun ei tuu "tulosta". Tulosta voi tehdä silleinkin, et sanoo kehitykseksi sitä mitä aiemman kehityksen jälkeen kuopattiin muka huonona ideana. Niistä maksetaan nykynäyttelijöille kehitysrahaa, kun ovat muka niin edistyksellisiä. Ainoo huono puoli niissä viroissa onkin se, että pitää tietyn väliajoin kehitellä taas jotain "uutta kehitystä" että tärkeän tyhjäntoimittajan virka pysyy.

Iltasadun opetus: pitäis ensteks edes tutustua asiaan, eikä vaan näytellä ulkoa opittuja vuorosanoja.

Juu no niinhän se Leenuskainenkin nyt kehittelee vanhaa takaisinpäin omaan ruokavalioonsa näin aluksi. Ja onhan se aika hyvää muuten tuo raakamaito, oikein maukkaan makuista ja aitoa. Vaan onhan niitä kansoja jotka eivät juo maitoa laisinkaan, eikä heillä ole tietoakaan mistään osteoporooseistakaan. Millähän se kansallemme aiheutetaan? Pitäisi olla hälyytyskellot päällä terveysvirannomaisilla, mutta ehkä tienaaminen sairauksilla menee tämänkin ohitse.

Tunnen muuten kaksi ihmistä jotka saivat rintasyövän estolääkityksestä osteoporoosin käsittämätöntä, varsinkin kun käyttivät samaa lääkettä jossa pienellä präntätyllä luki hyvin pieni prosentti joille voi tämä sairaus lääkkeistä tulla, toinen kertoi kolmannestakin tapauksesta. Miten voidaan tuottaa tuotetta joka aiheuttaa sairauksia. Ja väittää sen olevan terveydelle hyväksi. Ja pitäisikö pillerinpyörittäjien kantaa vastuu tuotoksista pohtii tämä. Kun samaan aikaan kuitenkin tapetaan myös ne bakteerit jotka voisivat alkaa puolustamaan paranemisprosessia.

Oudohkoja ovat terveiden bakteerien tappajat. Maalaisjärjen mukaan niitä pitäisi saada apuun paranemisprosesseissa. Voiko tässä hölmöläistenkylässä enää mihinkään luottaa :)

• iugiuhii
        iugiuiuhi kirjoitti:

Jos et kykene muuhun kuin henkilöön kohdistuvaan herjaamiseen, on varmasti parempi, että poistut.

Et oo henkilö. koska et oo palstalla esitelly ittees.
        Oot vaan joku surkee skeponen nimmari.

• Miksi tulit takaisin
        iugiuhii kirjoitti:

Et oo henkilö. koska et oo palstalla esitelly ittees.
        Oot vaan joku surkee skeponen nimmari.

Nimimerkkiin kohdistunut herjaus on keskustelusivustolla lapsellista; henkilöön kohdistuva onkin sitten jo rikollista.

• Pilkkomaton tyydyt-
    • Voi-Voi-Voi

Voita Itsesi Voilla!

• Puskan sokerisota
      • Ihmettelijä 100

Yli vuosi sitten siis (ketjun aloitus 24.11.2012 ) oli karppaus menossa pois muodista. Nyt vuoden 2013 alussa karppaajien määrä on vakiintunut ja he eivät kai muodista piittaa...

Onko Puskan mielestä laihduttaminen myös muoti-ilmiö? Siihenkö he ovat tähdänneet?

• Voinsyöjä

Syökää voita , niin pysytte terveenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2926
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      715
    Aihe