A2 Teema: Syrjäytyneet nuoret ilta

Palstan väki

Mitä mieltä olet illan ohjelmasta?

Vailla työtä ja koulutusta on noin 50 000 suomalaisnuorta.

58

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kynnys

Hyvä teema, jonka aihepiiristä keskustelua tulisi käydä useammin, rohkeammin ja näkyvämmin. Olen pettynyt keskustelijavalintoihin, puolet vaihtaisin ja korvaisin toisiksi hedelmällisemmän keskustelun nimissä. Positiivista, että yritystä löytyy.
      Sen suuruusluokan ongelma, jota ei enää ratkaista parinkaan seuraavan sukupolven myötä, mikäli haasteet eivät muutu.

• vili.
      • Sukunimen vaihto:.!1

.

Auttaako sukunimen vaihto syrjäytymiseen??????????

Har!

.

• syrjänä

Katsoin ohjelman, olisin kaivannut keskusteluun mukaan lisää ITSE NUORIA! vitutti katsoa kun 40 tahvot yrittää siel spekuloida miksi nyt nuorilla näin ja miten ratkaistaan. Mitä jos menis vaan kysymään suoraan syrjäytyneen mielipidettä ja hänen näkökantaansa asiaan!

• Tony DiNozzo

Heikkoa keskustelua, jossa eri henkilöt pyrkivät kalastelemaan poliittista suosiota ryhmäytyvillä, poliittisilla mielipiteillään. Yleisön kommentit olivat joko kammottavaa älyllisesti yksinkertaista sosiaalidarwinistista kapitalismia, tai oman navan ympärillä pyörivää älyllisesti yksinkertaista kommunismia. Pari yliopistokoulutettua keskustelijaa sivusi oikeita aiheita muodollisesti, mutteivät ymmärtäneet, mistä he todellisuudessa puhuivat.

Tuon ohjelman perusteella näyttäisi siltä, että on kaksi ihmisryhmää, joista toinen on huolissaan siitä, että työttömät nuoret syövät heidän leipäänsä, koska eivät viitsi käydä töissä ja toinen ryhmä taas valittaa, kun töitä ei ole, koska riistokapitalistit ovat vieneet heiltä työn.

Minä kysyisin tässä kohtaa, että miksi nuoria ei voisi kouluttaa ja miksi heidän pitäisi mennä työmarkkinoille kilpailemaan koulutettujen kanssa...

• bravo.bravi

A2 teema-konsepti on surkea. Aivan liikaa porukkaa ja lopputuloksena yleistä mölinää. Ei jaksa edes yrittää katsoa.

• S Etämies

Jo 6000vuotta vanhoissa moititaan "nykynuorisoa"

Samanlaisia nuoret ovat olleet aina, nyt vaan laman vuoksi turhautuneet nnuoret syrjäytyvät ja kerjäävät rahaa kauppojen edessä.

Jos annat euron yhdelle, tulee 30 muuta vaayimaan myös rahaa

Paljon pahempi riesa, kuin romanikerjäläiset

• //Mies//

Kyllä itse lähtisin siitä että syrjäytynyttä (tai syrjäytettyä) nuorta kannustettaisiin enemmän porkkanalla kuin kepillä.. Monilla nuorilla on kuitenkin taustalla esim. sairauksia, omien vanhempien kautta nähtyä työttömyyttä ja toivottomuutta ja ihan jo peruskoulussa todettu oppimisvaikeuksia. Jossain Itä / Pohjois-Suomessa keppi ja sanktiot ei nuoria auta jos töitä ei vaan ole, ja Hesassa taas ei ole riittävästi kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja työhalukkaille tarjolla..

http://vesapeipinen.net/2012/10/22/nuoret-syrjaytetaan-asuntomarkkinoilta/

• saarioisten äiti

Mielenkiintoinen ilmiö sinänsä, että työpaikkoja ei ole, vaikka parhaillaan ns suuret ikäluokat siirtyvät suurena laumana eläkkeelle. Vievätkö he kenties työpaikat mennessään?

• Tony DiNozzo

Mutta miksi pitäisi saada kouluttamattomat nuoret työelämään? Eikö primaarijuttu ole kuitenkin heidän kouluttaminen? Jos työttömiä on jo muutenkin, miksi sijoittaa nuoret samaan jonoon...

• Tony DiNozzo
        saarioisten äiti kirjoitti:

Mielenkiintoinen ilmiö sinänsä, että työpaikkoja ei ole, vaikka parhaillaan ns suuret ikäluokat siirtyvät suurena laumana eläkkeelle. Vievätkö he kenties työpaikat mennessään?

Suurten ikäluokkien eläkkeellejäännissä on k*stu oikeastaan kaikki mahdollinen. Järkevintä olisi ollut vielä heidän työssäollessaan ja eläkkeellejääntinsä aikoihin panostaa nuorten kouluttamiseen isoja veroja maksaviksi työssäkäyviksi, jotka tuovat veroja, joilla maksaa suurten ikäluokkien eläkkeet. Nyt näin ei ole toimittu, vaan suurten ikäluokkien eläkkeet on maksettu suoraan heidän itsensä maksamilla veroilla ja nuoret ovat jääneet kokonaan välistä.

Kun suuret ikäluokat kuolevat vanhuuttaan, kuolevat heidän lapsensa ja lastenlapsensa nälkään. Iso potku p*rseelle niille, joiden aivopieru se oli.

• Nähty on!
        saarioisten äiti kirjoitti:

Ei niitä työpaikkoja jää nuorille, koska eläkkeelle siirtyvät vievät ne mukanaan "eläkkeelle". Heillä kun on aika usein se suojatyöpaikka (varsinkin kunnilla /valtiolla), he eivät ole moniin vuosiin tehneet työssään muuta kuin siirtäneet paperipinoja, joten ei heiltä mitään töitä jää jälkeen ku lähtevät eläkkeelle.

• Niflax.

Ohjelmassa ei käsitellä todellista ongelmaa eli talouden perustaa.

Jos kaikki on velkaa (kuten on) silloin kenelläkään ei ole varaa maksaa kenellekään palkkaa. Tämä jähmettää talouden koska juuri kukaan ei saa enää palkkaa - jolla voi ottaa lisävelkaa - joka luo taas rahaa markkinoille.

Ainoa keino pysäyttää tämä on luoda talousmalli joka ei perustu velalle vaan tuotannolle ja palkitsee tuottamisesta. Tämä on mahdollista vain ottamalla rahajärejstelmä pois velkajärjestelmältä ja määrittelemällä palkitsemisen periaatteet uusin säännöin - määritellä mikä on tärkeää ja mistä palkitaan ja ketä.

Kun palkitseminen tehdään uusin säännöin muodostuu talous jonka perusta on konkreettinen tuotanto eikä velka, ja tämä puolestaan mahdollistaa elämänrakentamisen ihmisille työperustaisesti sensijaan että "velkakierre" sanelisi niin ihmiselämiä kuin alueiden hallintoakin.

Pankkijärjestelmä kuriin, välittömästi. Se on ensiarvoisen tärkeää. Pankeilla ja velkajärjestelmällä on aivan liikaa valtaa, konkreettisesti valtaa jopa esim. hallinto-oikeuden yli. Tästä on päästävä eroon.

• Tony DiNozzo

"- määritellä mikä on tärkeää ja mistä palkitaan ja ketä."

Eiköhän tuo määrittäminen ole kaikkien ongelmien pohjimmainen perusta. Ei pelkästään työpolitiikassa, tai politiikassa, vaan ihan kaikessa tekemisessä: jos mä määritän, että sun kannattaa tänään p*skantaa ripulip*skaa ja huomenna pieniä pipanoita ja se ei sitten onnistukkaan, niin onko siinä määrittämisessäkään oikeastaan mitään järkeä?

Kommunismissa se määrittäjä on joku norsunluutornissa istuva psykopaatti ja kapitalismissa joku daiju, joka p*skantaa tänään ripulip*skaa ja huomenna pieniä pipanoita ja on niistä niin ylpeä, että teloittaa ne, jotka ei pysty samaan, kuin itse.

• LÖFM;klemlwewefwef
        Tony DiNozzo kirjoitti:

"- määritellä mikä on tärkeää ja mistä palkitaan ja ketä."

Eiköhän tuo määrittäminen ole kaikkien ongelmien pohjimmainen perusta. Ei pelkästään työpolitiikassa, tai politiikassa, vaan ihan kaikessa tekemisessä: jos mä määritän, että sun kannattaa tänään p*skantaa ripulip*skaa ja huomenna pieniä pipanoita ja se ei sitten onnistukkaan, niin onko siinä määrittämisessäkään oikeastaan mitään järkeä?

Kommunismissa se määrittäjä on joku norsunluutornissa istuva psykopaatti ja kapitalismissa joku daiju, joka p*skantaa tänään ripulip*skaa ja huomenna pieniä pipanoita ja on niistä niin ylpeä, että teloittaa ne, jotka ei pysty samaan, kuin itse.

Ja kapitalismissä se määrittäjä on norsunluutornissa oleva talousfakta joka johtaa siihen että pieni eliitti voi riistää surutta luonnonvaroja samalla kun massat ovat hätää kärsimässä. Ei ole vaikeaa huomata että kommunismissä on ongelmansa, mutta niin on kapitalismissäkin. Minun vähäinen järkeni sanoo että kumpikaan ei ole oikea ratkaisu, eli oikea ratkaisu on oltava jotain muuta.

Pikkukikkareiden ja ripulipaskan vastine on toisessa päässä rööriä sappinesteinen kaljaoksennus tai pastalöllö-puklaaminen. Jossain siinä välissä on tila jossa putkisto tekee sitä mitä sen oikeasti pitäisi tehdä; terve ravitseminen ja aineenvaihdunta.... Jos tarkastellaan tervettä ihmiskehoa niin huomataan että kehon jokainen elävä solu tarvitsee aineenvaihduntansa ja energiansa, yhdellekään solulle ei ole varattu tilaa juuri toista enempää eikä yhdenkään solun asema ole mitenkään erityinen vaikka solut ovatkin eriytyneet tehtävissään - ja jos jokin soluryhmä alkaa kasvaa holtittomasti ei "jatkuva kasvu" ole mikään ideaalitila vaan se on syöpä.

• Tony DiNozzo
        LÖFM;klemlwewefwef kirjoitti:

Ja kapitalismissä se määrittäjä on norsunluutornissa oleva talousfakta joka johtaa siihen että pieni eliitti voi riistää surutta luonnonvaroja samalla kun massat ovat hätää kärsimässä. Ei ole vaikeaa huomata että kommunismissä on ongelmansa, mutta niin on kapitalismissäkin. Minun vähäinen järkeni sanoo että kumpikaan ei ole oikea ratkaisu, eli oikea ratkaisu on oltava jotain muuta.

Pikkukikkareiden ja ripulipaskan vastine on toisessa päässä rööriä sappinesteinen kaljaoksennus tai pastalöllö-puklaaminen. Jossain siinä välissä on tila jossa putkisto tekee sitä mitä sen oikeasti pitäisi tehdä; terve ravitseminen ja aineenvaihdunta.... Jos tarkastellaan tervettä ihmiskehoa niin huomataan että kehon jokainen elävä solu tarvitsee aineenvaihduntansa ja energiansa, yhdellekään solulle ei ole varattu tilaa juuri toista enempää eikä yhdenkään solun asema ole mitenkään erityinen vaikka solut ovatkin eriytyneet tehtävissään - ja jos jokin soluryhmä alkaa kasvaa holtittomasti ei "jatkuva kasvu" ole mikään ideaalitila vaan se on syöpä.

Niin, minun ajatuksenani oli tarkastella tekemisen pohjimmaisia motiiveita. Freudilaisessa psykoanalyysissa kaikki tekeminen voidaan juontaa ulostamiseen, sillä se on tekemisen alkeellisimpia muotoja.

Henkilö, jolla seksuaalinen halu ja tahto on persoonan paikalla, eikä persoonaa ole ollenkaan, on itse tekeminen, eikä erota itseään muista ja kokee kaikkien muiden sisältyvän itseen. Tällainen henkilö on itse p*skantaminen ja p*skakikkareet ja kaikki, jotka eivät toimi, kuten hän, ovat persoonan ulkopuolista, eli persoonan tiedostamaton osa.

Kun tuollainen henkilö pääsee töihin, hän ihailee omaa työtään ja pitää huonoina kaikkia, jotka eivät ole tismalleen, kuten hän itse; jokainen, joka p*skantaa eri hetkellä, tai erilaista, ei mahdu persoonaan mukaan.
        Kun tuollainen henkilö pääsee johtotehtäviin, hän määrittelee muiden tekemisen oman tekemisensä mukaan.

Taloudelliset faktat eivät ole pohjimmiltaan taloudellisia faktoja, vaan tekosyitä, jotka perustellaan taloudellisilla seikoilla, vaikka niiden taustalla on pohjimmiltaan oman tekemisen osoittaminen ainoaksi hyväksi ja oikeaksi.
        Käytännössä siis, jos mä nyt p*skannan ripulia, niin tästä maksetaan hyvää palkkaa ja muunlaista p*skaa päästäviä ei kannata elättää.

Kannattavuudella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Se on vain näin yksinkertaista.

Mun oma ajatusmallini on se, että "hyvän" tekemisen määrittäjille pitäisi lyödä puukko kurkkuun aina, kun he tekevät, tai sanovat jotain niin pitkään, että lakkaavat kokonaan tekemästä ja puhumasta. Tällöin voidaan vasta aloittaa heidän opettaminen uusiin tekemisen motiiveihin. Muuta tietä ei oikeastaan ole.

• S Etämies
        Tony DiNozzo kirjoitti:

Niin, minun ajatuksenani oli tarkastella tekemisen pohjimmaisia motiiveita. Freudilaisessa psykoanalyysissa kaikki tekeminen voidaan juontaa ulostamiseen, sillä se on tekemisen alkeellisimpia muotoja.

Henkilö, jolla seksuaalinen halu ja tahto on persoonan paikalla, eikä persoonaa ole ollenkaan, on itse tekeminen, eikä erota itseään muista ja kokee kaikkien muiden sisältyvän itseen. Tällainen henkilö on itse p*skantaminen ja p*skakikkareet ja kaikki, jotka eivät toimi, kuten hän, ovat persoonan ulkopuolista, eli persoonan tiedostamaton osa.

Kun tuollainen henkilö pääsee töihin, hän ihailee omaa työtään ja pitää huonoina kaikkia, jotka eivät ole tismalleen, kuten hän itse; jokainen, joka p*skantaa eri hetkellä, tai erilaista, ei mahdu persoonaan mukaan.
        Kun tuollainen henkilö pääsee johtotehtäviin, hän määrittelee muiden tekemisen oman tekemisensä mukaan.

Taloudelliset faktat eivät ole pohjimmiltaan taloudellisia faktoja, vaan tekosyitä, jotka perustellaan taloudellisilla seikoilla, vaikka niiden taustalla on pohjimmiltaan oman tekemisen osoittaminen ainoaksi hyväksi ja oikeaksi.
        Käytännössä siis, jos mä nyt p*skannan ripulia, niin tästä maksetaan hyvää palkkaa ja muunlaista p*skaa päästäviä ei kannata elättää.

Kannattavuudella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Se on vain näin yksinkertaista.

Mun oma ajatusmallini on se, että "hyvän" tekemisen määrittäjille pitäisi lyödä puukko kurkkuun aina, kun he tekevät, tai sanovat jotain niin pitkään, että lakkaavat kokonaan tekemästä ja puhumasta. Tällöin voidaan vasta aloittaa heidän opettaminen uusiin tekemisen motiiveihin. Muuta tietä ei oikeastaan ole.

Ei kannattaisi arvostella kommunismia, ellei ole käynytkään kommunistmaissa ja käytännössä nähnyt.
        Marxin teos Pääoma tuli vasta 150v vasemmistolaisuuden jälkeen--kommunismin alku--kokkelitkin arvostavat niitä teorioita--mm. Wahlroos oli taistolainen kommunisti 60-70luvulla----teoria ei vaan kätännössä onnistu muualla, kuin hyvin pienissä yhteisöissä----suurissa se muodostuu aina diktatuuriksi ja ahne diktaattori omii kaiken-
        Työttömyyttä ei kommarimaissa ole, mutta pakkotyö neukkulassakin oli tehotonta
        ja koko systeemi romahti Reaganin hämäystoimista kilpavarusteluun
        Reagan aloitti myös hillittömä velanoton verovähennyksiin ja se toimikin , mutta vain muutaman vuoden kun kaikki Ratkat alkoivat pelaamaan virtuaalirahalla vipuvelkoja ja nyt kapitalismikin romahti jo nykyiseen kriisiin.

Kuuban sosialismi ei ole samaa bolshevikkikommunismia kuin neukkula
        Amerikan kauppasaarron vuoksi Kuuba sai kauppaa neukkulan kanssa ja neukku ujutti ydinohjukset kennedyn nenän alle--paha moka!!!

Kuubassa on eräänlaisia politrukkeja tarkkailemassa ettei hengailla tekemättä mitään työtä tai opiskele----------työvelvollisuus koskee kaikkia korkeasti oppineita---caña l sokeriruoksadonkorjuuseen joutuu jokainen kansalainen

Siis maailmassa työtä riittää aina----eri asia, kuka korjaa hyödyn
        kapitalismissa pankkiirit

• JKFNMejknwfefweef
        S Etämies kirjoitti:

Ei kannattaisi arvostella kommunismia, ellei ole käynytkään kommunistmaissa ja käytännössä nähnyt.
        Marxin teos Pääoma tuli vasta 150v vasemmistolaisuuden jälkeen--kommunismin alku--kokkelitkin arvostavat niitä teorioita--mm. Wahlroos oli taistolainen kommunisti 60-70luvulla----teoria ei vaan kätännössä onnistu muualla, kuin hyvin pienissä yhteisöissä----suurissa se muodostuu aina diktatuuriksi ja ahne diktaattori omii kaiken-
        Työttömyyttä ei kommarimaissa ole, mutta pakkotyö neukkulassakin oli tehotonta
        ja koko systeemi romahti Reaganin hämäystoimista kilpavarusteluun
        Reagan aloitti myös hillittömä velanoton verovähennyksiin ja se toimikin , mutta vain muutaman vuoden kun kaikki Ratkat alkoivat pelaamaan virtuaalirahalla vipuvelkoja ja nyt kapitalismikin romahti jo nykyiseen kriisiin.

Kuuban sosialismi ei ole samaa bolshevikkikommunismia kuin neukkula
        Amerikan kauppasaarron vuoksi Kuuba sai kauppaa neukkulan kanssa ja neukku ujutti ydinohjukset kennedyn nenän alle--paha moka!!!

Kuubassa on eräänlaisia politrukkeja tarkkailemassa ettei hengailla tekemättä mitään työtä tai opiskele----------työvelvollisuus koskee kaikkia korkeasti oppineita---caña l sokeriruoksadonkorjuuseen joutuu jokainen kansalainen

Siis maailmassa työtä riittää aina----eri asia, kuka korjaa hyödyn
        kapitalismissa pankkiirit

Ja kommunismissa hyödyn korjaa politrukki.

Kapitalismin ja kommunismin ainoa todellinen ero on se kommunismissä politrukki on ylin vallanpitäjä, mutta kapitalismissä politrukki on ylemmän keskiluokan palkolliset jotka ajavat pääoman asiaa. Kapitalismin nerokkuus onkin valjastaa sosialismi omiin tarkoituksiinsa ja palkata ne elimet omiin leipiin jotka ohjailevat kansakuntia.

Diktatuuri-Kommunismin sijasta saimmekin Kapitaalin ohjaaman Palkkasotilas-Kommunismin.

• Kyöstix

Ja jatko-opiskelupaikkoja ollaan taas vaihteeksi leikkaamassa pienemmiksi...Haloo!

• Sixpack hallitus tuh

.

Sixpack hallitus tuhoaa Suomen nuorisonkin!!!!11!!1!1!11!!!!!

Har!

.

• Enpä katsonut tuota. Luulen katsomattakin, että siellä istui joukko vatipäitä jaarittelemassa ja ne syrjäytyneet totesi ohjelmaa katsellessaan, että just ja vaihtoi kanavaa.

• Nojaa, katselen ja kuuntelen toisella puolella päätä ohjelmaa. Onhan siellä ihan ajatustakin joukossa. Hyvä, että on tajuttu toi että taustalla ei ole niin suurta merkitystä siinä, jos joku syrjäytyy tai haluaa syrjään jäädä.

Niinpä, kuka tarvitsee sanaa syrjäytynyt ja mihin?

Onkohan yhteiskunta vaan liian muotitettu niin, ettei ihmisille ole tarjottu tarpeeksi vapautta valita mitä ihminen haluaa olla. Vaan lapsesta saakka kartoitetaan sulle tie ja suunta mihin sun pitäisi tähdätä.

• 16x6
        voopotin kirjoitti:

Nojaa, katselen ja kuuntelen toisella puolella päätä ohjelmaa. Onhan siellä ihan ajatustakin joukossa. Hyvä, että on tajuttu toi että taustalla ei ole niin suurta merkitystä siinä, jos joku syrjäytyy tai haluaa syrjään jäädä.

Niinpä, kuka tarvitsee sanaa syrjäytynyt ja mihin?

Onkohan yhteiskunta vaan liian muotitettu niin, ettei ihmisille ole tarjottu tarpeeksi vapautta valita mitä ihminen haluaa olla. Vaan lapsesta saakka kartoitetaan sulle tie ja suunta mihin sun pitäisi tähdätä.

Mun mielestä monen nuoren ja nuoren aikuisen tapauksessa kyse on enemmänki liiasta vapaudesta ja siitä, että ei ole kasvatettu siihen oivallukseen, että työnteolla pitäisi elättää itsensä ja käydä sitten mieltymyksiinsä sopivat koulut lähinnä se työ tähtäimessä.

Nyt osa nuorista elää niinkuin impotentti mies! Mieli tekis ajatuksen tasolla, mutta ei pysty eikä jaksa.

Tosin noi poliitikkojen aivopierut orjatöineen ja muine pakotteineen ei kyllä kummoisia edellytyksiä kenenkään suorituskyvyn nostoon tarjoa. Vaan eipä paljoa auta sekään laumasyrjäytymislogiikkakaan. Kyllä nuoria pitää patistella ja ohjaillakin etiäpäin, mutta asialinjalla ja kannustaen.

• MKfekmwfkeflwwefwef
        16x6 kirjoitti:

Mun mielestä monen nuoren ja nuoren aikuisen tapauksessa kyse on enemmänki liiasta vapaudesta ja siitä, että ei ole kasvatettu siihen oivallukseen, että työnteolla pitäisi elättää itsensä ja käydä sitten mieltymyksiinsä sopivat koulut lähinnä se työ tähtäimessä.

Nyt osa nuorista elää niinkuin impotentti mies! Mieli tekis ajatuksen tasolla, mutta ei pysty eikä jaksa.

Tosin noi poliitikkojen aivopierut orjatöineen ja muine pakotteineen ei kyllä kummoisia edellytyksiä kenenkään suorituskyvyn nostoon tarjoa. Vaan eipä paljoa auta sekään laumasyrjäytymislogiikkakaan. Kyllä nuoria pitää patistella ja ohjaillakin etiäpäin, mutta asialinjalla ja kannustaen.

Kannustaminen tarkoittaa palkkaa ja mistä palkka sitten maksetaan?

Päättäjämme eivät voi pierrä rahaa koska rahantekeminen on euroopan keskuspankin takana, tai veronkorotusten takana.

Koska maastamme on tuhottu kapitalismin takia tuottava teollisuus on ainoa tapa saada kustannustehokasta työtä polkemalla palkkaa, ja tässä orjatyö on se millä voidaan tuottaa työtllistämisen kustannukset takaisin.

Niin kauan kuin valtio on eurossa kiinni ja eurojen liikkeellelaskemisesta päättää joku muu kuin meidän hallintomme ei väelle voida maksaa palkkaa. Työttömyys ja palkanmaksukyvyttömyys sekä teollisuuden alasajaminen on suoraa seurausta siitä että talouspolitiikan ohjausmekanismit on annettu maamme rajojen ulkopuolelle.

• 16x6 kirjoitti:

Joo sillä tavalla vapaudesta, mä tarkoitan vähän toisenmoista vapautta jota on hankala purkaa auki. Siellä kotona ja yhteiskunnassa on kuitenkin jo tietynlainen kasvatuskulttuuri. Joka puolella nuorelle kuitenkin toitotetaan sitä, että tähän pitää tähdätä että susta tulee hyvä kansalainen. Tietty yhteiskuntarakenne on olemassa, josta ei saa poiketa. Jos et tavallaan askel askeleelta kapua sitä samaa porrasta muiden kanssa läpi, kouluttaudu ja tee auliisti työtä järjestelmässä, niin olet vaan joku friikki. Mulla olis yksi ammatti mielessä jonka kohdalla sitä ei katsota edes työksi työkkärissä. Karaokejuontajan työtä ei pidetä työnä, kun työttömyys iskee. Sitä ei hyväksi lueta oikeen mitenkään. Sitä pidetään enemmän harrastuksena, kun työnä.

Joku vastaava ammatti voi syrjäyttää sut jo normi asteikolta ulos. Kun se ei ole ns. yleisesti hyväksyttävää työtä, kuten vaikka siivoojan tai leipurin työ tms. Mihin saadaan koulutus. Mutjoo. Rönsys esimerkkiin.

Muistan omankin lapsuuden ja nuoruuden mitä aivopesua se monesti oli. Aikuiset kukin vuorollaan viitoitti mulle mallia ja esimerkkiä mimmoinen aikuinen pitäisi olla, ollakseen pärjäävä ja hyvä kansalainen. Siinä oli ihan ammatitkin joskus pöydällä ja opo jo sanoin mulle yläasteella, ettei musta ainakaan koskaan voi tulla mitään sosiaali- ja terveysalan ammattilaista. Musta ei ole siihin, mä olen liian hiljainen ja arka ihminen. Ilmeisesti myös liian sulkeutunut.

Noh, musta kuitenkin tuli. Tavallaan se, että aikuisilla on lapsen tulevaisuudelle visio on huono juttu, koska lapsi itse tulevaisuutensa kuitenkin tavallaan luo. Aikuisten pitää kyllä olla tukena ja auttamassa, mutta semmosella tyylillä ettei lasta johdatella ja manipuloida aikuisen suosimaan suuntaan. Ettei se ole sellaista yhteisön palvelijaksi painostamista ja sun pitää käydä nämä ja nuo koulut ja sun pitää tuota ja tätä. Kauhean stressaavaa lapsesta asti mennä jonkun kartan mukaan, joka tähtää aikuisen tekemään tulevaisuuteen.

Sit kun joku huomaa ettei sillä oo kykyjä täyttää kaikkia muiden odotuksia, se masentuu ja lakkaa yrittämästä kokonaan.

• voopotin kirjoitti:

Joo sillä tavalla vapaudesta, mä tarkoitan vähän toisenmoista vapautta jota on hankala purkaa auki. Siellä kotona ja yhteiskunnassa on kuitenkin jo tietynlainen kasvatuskulttuuri. Joka puolella nuorelle kuitenkin toitotetaan sitä, että tähän pitää tähdätä että susta tulee hyvä kansalainen. Tietty yhteiskuntarakenne on olemassa, josta ei saa poiketa. Jos et tavallaan askel askeleelta kapua sitä samaa porrasta muiden kanssa läpi, kouluttaudu ja tee auliisti työtä järjestelmässä, niin olet vaan joku friikki. Mulla olis yksi ammatti mielessä jonka kohdalla sitä ei katsota edes työksi työkkärissä. Karaokejuontajan työtä ei pidetä työnä, kun työttömyys iskee. Sitä ei hyväksi lueta oikeen mitenkään. Sitä pidetään enemmän harrastuksena, kun työnä.

Joku vastaava ammatti voi syrjäyttää sut jo normi asteikolta ulos. Kun se ei ole ns. yleisesti hyväksyttävää työtä, kuten vaikka siivoojan tai leipurin työ tms. Mihin saadaan koulutus. Mutjoo. Rönsys esimerkkiin.

Muistan omankin lapsuuden ja nuoruuden mitä aivopesua se monesti oli. Aikuiset kukin vuorollaan viitoitti mulle mallia ja esimerkkiä mimmoinen aikuinen pitäisi olla, ollakseen pärjäävä ja hyvä kansalainen. Siinä oli ihan ammatitkin joskus pöydällä ja opo jo sanoin mulle yläasteella, ettei musta ainakaan koskaan voi tulla mitään sosiaali- ja terveysalan ammattilaista. Musta ei ole siihin, mä olen liian hiljainen ja arka ihminen. Ilmeisesti myös liian sulkeutunut.

Noh, musta kuitenkin tuli. Tavallaan se, että aikuisilla on lapsen tulevaisuudelle visio on huono juttu, koska lapsi itse tulevaisuutensa kuitenkin tavallaan luo. Aikuisten pitää kyllä olla tukena ja auttamassa, mutta semmosella tyylillä ettei lasta johdatella ja manipuloida aikuisen suosimaan suuntaan. Ettei se ole sellaista yhteisön palvelijaksi painostamista ja sun pitää käydä nämä ja nuo koulut ja sun pitää tuota ja tätä. Kauhean stressaavaa lapsesta asti mennä jonkun kartan mukaan, joka tähtää aikuisen tekemään tulevaisuuteen.

Sit kun joku huomaa ettei sillä oo kykyjä täyttää kaikkia muiden odotuksia, se masentuu ja lakkaa yrittämästä kokonaan.

Tuo mieltymyksiinsä sopivat koulut kyllä kuulostaa hyvälle. Kuitenkin moni perhe nurisee vähän pettyneenä, kun ei meidän Kalle mennytkään lukioon vaan amikseen. Meidän Katri jätti lääkiksen kesken ja alkoikin valmentamaan hevosia. Teppo ei mennyt edes armeijaan, koska hän ei usko aseisiin. Sekös isää vituttaa, onhan hän sentään itse armeijasta saanut natsojakin.

Tämmöstä jonkun esimerkin perässä laahustamista voitas jo opetella välttämään. Mikä ei tunnu omalle, se ei tunnu edes pakottamalla.

Eli aikuisten visioille eläminen on minusta huono lähtökohta.

• Tony DiNozzo
        16x6 kirjoitti:

"Mun mielestä monen nuoren ja nuoren aikuisen tapauksessa kyse on enemmänki liiasta vapaudesta ja siitä, että ei ole kasvatettu siihen oivallukseen, että työnteolla pitäisi elättää itsensä ja käydä sitten mieltymyksiinsä sopivat koulut lähinnä se työ tähtäimessä."

Noin ajattelevat juuri elinkyvyttömät psykopaatit ja heidän jälkeläisensä. Sinun ajattelutapasi on kehitysvammaista ja koko sukusi pitäisi tappaa puukolla rodunjalostuksen nimissä.
        Huudat hurraata luonnehäiriöille ja psykooseille. Eihän ongelma ole siinä, ettei ole kasvatettu työhön! VAAN SIINÄ, ETTÄ ON KASVATETTU TYÖHÖN! ON VIETY LAPSILTA KOULUT, JOTTA HEIDÄT VOITAISIIN PAKOTTAA KILPAILEMAAN KOULUTETTUJEN KANSSA SAMOISTA TYÖPAIKOISTA!

Sinun kaltainen mielisairas p*skasakki syö lasten kuormasta. Ongelma on se, että on kasvatettu siten, että, kun 14-vuotias ei saa kesätöitä, duunariyrittäjäp*skat uhkaa tappaa, koska lapsi elää hänen kustannuksellaan. Sinun skitsofreenikon mielessä koko p*ska kääntyy väärinpäin.

• Tony DiNozzo
        MKfekmwfkeflwwefwef kirjoitti:

Kannustaminen tarkoittaa palkkaa ja mistä palkka sitten maksetaan?

Päättäjämme eivät voi pierrä rahaa koska rahantekeminen on euroopan keskuspankin takana, tai veronkorotusten takana.

Koska maastamme on tuhottu kapitalismin takia tuottava teollisuus on ainoa tapa saada kustannustehokasta työtä polkemalla palkkaa, ja tässä orjatyö on se millä voidaan tuottaa työtllistämisen kustannukset takaisin.

Niin kauan kuin valtio on eurossa kiinni ja eurojen liikkeellelaskemisesta päättää joku muu kuin meidän hallintomme ei väelle voida maksaa palkkaa. Työttömyys ja palkanmaksukyvyttömyys sekä teollisuuden alasajaminen on suoraa seurausta siitä että talouspolitiikan ohjausmekanismit on annettu maamme rajojen ulkopuolelle.

Tämä on teidän kommunistien virhe, että ajatte myös omaa asiaanne ja puhutte työnteosta, kun pitäisi puhua kouluttamisesta.
        Te pyydätte palkkaa nuorille, kun pyydätte rahaa todellisuudessa itsellenne. Älä sotke koulutuksen puutteessa olevia nuoria työtaisteluusi.

• Tony DiNozzo
        voopotin kirjoitti:

"Sit kun joku huomaa ettei sillä oo kykyjä täyttää kaikkia muiden odotuksia, se masentuu ja lakkaa yrittämästä kokonaan."

Tuskin kukaan on lakannut yrittämästä. Eiköhän se ole niiden, joille vastasit, kaltaisten skitsofreenikkojen harhoja.
        Katsos työtä vihaavat läpeensä laiskat skitsofreenikot, jotka notkuvat työpaikoilla ja haukkuvat toisia laiskoiksi, ovat vieneet lapsilta koulut, jotta lapset voitaisiin pakottaa kilpailemaan samoista työpaikoista koulutettujen kanssa, jotta työtätekevät skitsofreenikot voisivat näyttää ahkerilta suhteessa työtäsaamattomiin lapsiin.

Tästä vain ja ainoastaan on kyse. Eli kun oikein laiskottaa, eikä työtä pystytä mt. ongelmien takia tekemään, luodaan termien tasolla oman itsen vastakohtainen ryhmä, vauvaminuusryhmä, joka kantaa vastuun omasta laiskuudesta.
        Skitsofreenikot, kun elävät edelleen jälleenrakennusajan traumoja, niitä aikoja, jolloin ihmisen arvo mitattiin ahkeruudessa. Nykyajan määrittäjät määrittävät jälleenrakennusajan arvojen perusteella itsensä ahkeriksi ja itselleen vastakohtaryhmän, johon suhteessa he ovat ahkeria, mutta joka on estetty olemasta ahkera.

Kyse on vähän samasta tilanteesta, kun linnunpojat huutavat emolta ruokaa. Nyt on vain käynyt niin, että emot huutavat ruokaa mielikuvitusvanhemmalta ja ovat nokkineet pikkutipuilta henkitorvet poikki, ettei heidän huutonsa kaikuisi mielikuvitusvanhemman korviin. Emo, kun antoi ruokaa kovimmin huutavalle ja näin ajatellaan myös mielikuvitusvanhemman tekevän.

Tämän päivän koulujärjestelmä pitää mallikuvanaan jenkkiläistä bimbojärjestelmää, missä menestysmahdollisuudet ovat sitä paremmat, mitä hajanaisempi persoonallisuus henkilöllä on. Jännä juttu, että jokainen luonnehäiriöinen ja psykoottinen on 2000-luvulla yliopistokoulutettu juoppo työssäkäyvä bimbo, jonka ainoa elämäntaito on patologinen valehtelu ja projisointi.

• 16x6
        Tony DiNozzo kirjoitti:

"Mun mielestä monen nuoren ja nuoren aikuisen tapauksessa kyse on enemmänki liiasta vapaudesta ja siitä, että ei ole kasvatettu siihen oivallukseen, että työnteolla pitäisi elättää itsensä ja käydä sitten mieltymyksiinsä sopivat koulut lähinnä se työ tähtäimessä."

Noin ajattelevat juuri elinkyvyttömät psykopaatit ja heidän jälkeläisensä. Sinun ajattelutapasi on kehitysvammaista ja koko sukusi pitäisi tappaa puukolla rodunjalostuksen nimissä.
        Huudat hurraata luonnehäiriöille ja psykooseille. Eihän ongelma ole siinä, ettei ole kasvatettu työhön! VAAN SIINÄ, ETTÄ ON KASVATETTU TYÖHÖN! ON VIETY LAPSILTA KOULUT, JOTTA HEIDÄT VOITAISIIN PAKOTTAA KILPAILEMAAN KOULUTETTUJEN KANSSA SAMOISTA TYÖPAIKOISTA!

Sinun kaltainen mielisairas p*skasakki syö lasten kuormasta. Ongelma on se, että on kasvatettu siten, että, kun 14-vuotias ei saa kesätöitä, duunariyrittäjäp*skat uhkaa tappaa, koska lapsi elää hänen kustannuksellaan. Sinun skitsofreenikon mielessä koko p*ska kääntyy väärinpäin.

Meeppäs dazu takaisin niihin lepositeisiin ja anna aikuisten keskustella rauhassa!

• Tony DiNozzo
        16x6 kirjoitti:

Meeppäs dazu takaisin niihin lepositeisiin ja anna aikuisten keskustella rauhassa!

Sieltä tulikin sitten skitsofreniaan viittaava projektiivinen identifikaatio. Case closed. Todennäköisesti olet jokin kärpäsenpaskan ja alkuliman risteytys sen valehtelemasi aikuisen sijaan.

• sellasta ettäääää
        Tony DiNozzo kirjoitti:

Sieltä tulikin sitten skitsofreniaan viittaava projektiivinen identifikaatio. Case closed. Todennäköisesti olet jokin kärpäsenpaskan ja alkuliman risteytys sen valehtelemasi aikuisen sijaan.

oot homoperse

• Tony DiNozzo
        sellasta ettäääää kirjoitti:

oot homoperse

Olet vellihousu!

• olet homoperse
        Tony DiNozzo kirjoitti:

Olet vellihousu!

olet tosi iso homoperse

• voopotin kirjoitti:

Tuo mieltymyksiinsä sopivat koulut kyllä kuulostaa hyvälle. Kuitenkin moni perhe nurisee vähän pettyneenä, kun ei meidän Kalle mennytkään lukioon vaan amikseen. Meidän Katri jätti lääkiksen kesken ja alkoikin valmentamaan hevosia. Teppo ei mennyt edes armeijaan, koska hän ei usko aseisiin. Sekös isää vituttaa, onhan hän sentään itse armeijasta saanut natsojakin.

Tämmöstä jonkun esimerkin perässä laahustamista voitas jo opetella välttämään. Mikä ei tunnu omalle, se ei tunnu edes pakottamalla.

Eli aikuisten visioille eläminen on minusta huono lähtökohta.

Tuo on täysin totta, tuosta pitäisi päästä eroon, jotta kurssi voitaisiin kääntää tämän pallon pelastamiseksi. Nykyiset esimerkit edelliseltä sukupolvelta eivät kannusta muuhun kuin kouluttautumiseen jotta kuluttaminen olisi mahdollista.

• ok.

Syrjäytymisen numero uno syy, päätekijä, on peruskoulu. Kyllä, juurikin se suuri ylpeydenaihe ja pisa-ihme, mikä on nykyään se maamme pyhä lehmä.

• Raataja

Hetken jaksoin katsoa!
      Oli muuten aika pahasti syrjäytynyt hemmo takapenkillä, jokin jaro saravuoti tai jotain, ei varmasti toi kaveri saa ikinä kunnon työtä. Oikein pahaa teki miten oli työtä vieroksuva. Katsoitteko? Se hemmo millä oli jokin kirppis puku ja valkoinen paita päällä.

• Kyvykäs nuori(kok)

En jaksa katsoa ajankohtaisohjelmia. Katson mieluummin Talentia, Idolsia, X-Factorya, BB:tä, Tanssii tähtien kanssa-tyyppisiä ohjelmia. Ja kohta alkaa Voice of Finland! JIHUUU!!!!

• mietin vaan

Kehäkolmosen ulkopuoli myös:
      Kouluihin ja iltakoulutukseen (myös korkeakoulut ja yliopisto) pitäisi päästä enemmän väkeä sisään. Aikuisetkin halutessaan, ilman liikoja ehtoja. Työttömyystuella voisi siellä opiskella, jos opintolainan korko on jo ennestään liian iso ja miksei muutenkin. Työpaikkoja pitäisi ensin olla, mielekkäällä uralla, hyväpalkkaisia (eli ei matalapalkkaista). Työajan voisi valita itse sen mukaan onko ilta ja aamuihminen, muutenkin rukata työtunteja. Tyhjästä ei voi nyhjästä... Yrittämiseen kannattaa lähteä itse jos ei muualta saa työtä, kehitellä ideoita mutta huomioida onko se mielekästä myös muille -jos ottaa väkeä sisään. Sitten pitäisi tukea laitehankintoja omaan harjoitteluun ensin ja sitten muuta.

En onneksi katsonut ohjelmaa, tuskin olisi tullut hyvä fiilis siitä.

• sekin että

Ja osa ihmisistä ei pysty liikoihin vaatimuksiin työssä. Pitäisi huomioida ettei olla samanlaisia. Hyvin yksilöllistä. Suomi on myös pimeä, helkkarin kylmä, yksinäinen ja mitä kaikkea. Jokaisella omat ongelmat, ellei ole päässyt niistä.

• .. ..=

Katsoin ohjelman ja mielestäni siellä oli hyviä nähkökantoja. Ei tähän ilmiöön ole yhtä oikeaa ratkaisua kun ei ole syytäkään. Joten ratkaisujakin on varmasti monia.

Joku tuolla ihmetteli miksi näitä nuoria ei ole koulutettu???
      Kysyn, miksi nämä nuoret eivät ole hakeneet kouluun?

Jos ei pääse toive numero ykköseen, niin ehkä sitten kakkoseen. Jostain pitää aloittaa ja esim kaupallisesta koulutuksesta (kuin peruskouluna) ei ole koskaan haittaa. Hakee sitten myöhemmin uudelleen sinne minne toivoi. Niin se menee.
      Ja monille koululaisille ja työharjoittelijoille on sanotteu "ettei kaiken tarvitse olla kivaa, mutta silti pitää". Missä sen kärsimisen raja sitten menee?
      Mutta onko esim taiteilijan ihan kamalaa olla vaikka alaansa liippaavalla kurssilla tai linjalla, jos se kuitenkin tulee tai vie asiaa eteenpäin? Jos istut kotona tekemättä mitään, tylsistyt nopeammin kuin mummot/ papat. Aivot on luotu käytettäviksi ja elämä elettäväksi. Tietokone kasvattaa sinua vain tiettyyn pisteeseen asti ja sitten pitää lähteä ulos etsimään oikeita eläivä sosiaalisia kokemuksia.

Minulla on kolme tutkintoa ja jokaisen laman välissä niistä kaikista (ja harrastuksista opituista) taidoista on ollut hyötyä.

Ei tähän taloudelliseen tilanteeseen ole enää yhtä oikeaa ratkaisua ja jokaiselta vaaditaan ainakin positiivista mieltä.

• Tony DiNozzo

"Kysyn, miksi nämä nuoret eivät ole hakeneet kouluun?

Jos ei pääse toive numero ykköseen, niin ehkä sitten kakkoseen. Jostain pitää aloittaa ja esim kaupallisesta koulutuksesta"

Oletko sä jostain Neuvostoliitosta kotoisin, missä kaikki saivat aina opiskelupaikan sieltä, mistä halusivat?
        Suomessa haku menee niin, että koulussa katsotaan, että haet viiteen eri paikkaan, eli haku toimii aina automaattisesti. Sellaista tilannetta, ettei hakisi, ei voi olla olla olemassakaan.
        Esim. Tampereen ammattikorkeakouluun liiketalouslinjalle, tai muuallekaan ei pääse välttämättä e:n papereilla, kasin keskiarvolla ja nappiin menneellä pääsykokeella sisään.

Tässä vastaukseni sinkut-palstalle samaan kysymykseen, minkä esitit:

Tony DiNozzo
        28.11.2012 00:17
        0
        Sulje
        Opiskelupaikkojen puute. Nykyään tilanne on sellainen, että e:n papereilla ylioppilaaksi valmistunut ei välttämättä saa jatko-opintopaikkaa. Näin on ollut jo pidemmän aikaa. Ammattikouluissa on monissa jopa 9 keskiarvoraja peruskoulunsa päättäville.

Keskeinen ongelma on se, että opiskelupaikkoja on vähennetty. Opiskelupaikkojen vähentäminen on yksinkertaisesti johtanut nykyiseen ongelmaan. Ei asiassa voi katsoa millään tavalla nuoria. Opiskelupaikkojen vähentäminen ei selity myöskään taloudellisilla ongelmilla, koska se aloitettiin jo ennen maailmalla tapahtunutta taloudellista taantumaa.
        Minusta tässä on ovat työssäkäyvät pettäneet Suomen nuorison ja tehneet nuorista itselleen orjatyövoimaa. Syynä on työssäkäyvien heikko työmoraali, mikä ajaa siihen, että kouluttamattomista nuorista piti ottaa heille automaattisesti kilpailussa omista työpaikoistaan häviävä ryhmä.
        Meillä työssä käyvät syövät nykyään nuorten ja lasten kuormasta ja ainoa vaihtoehto nykytilanteessa on teloittaa giljotiinilla julkisesti niin paljon työssäkäyviä, että teennäisesti luodun nuorten tyttömien ryhmän luominen loppuu.

VASTAA

• .. ..=
        Tony DiNozzo kirjoitti:

"Kysyn, miksi nämä nuoret eivät ole hakeneet kouluun?

Jos ei pääse toive numero ykköseen, niin ehkä sitten kakkoseen. Jostain pitää aloittaa ja esim kaupallisesta koulutuksesta"

Oletko sä jostain Neuvostoliitosta kotoisin, missä kaikki saivat aina opiskelupaikan sieltä, mistä halusivat?
        Suomessa haku menee niin, että koulussa katsotaan, että haet viiteen eri paikkaan, eli haku toimii aina automaattisesti. Sellaista tilannetta, ettei hakisi, ei voi olla olla olemassakaan.
        Esim. Tampereen ammattikorkeakouluun liiketalouslinjalle, tai muuallekaan ei pääse välttämättä e:n papereilla, kasin keskiarvolla ja nappiin menneellä pääsykokeella sisään.

Tässä vastaukseni sinkut-palstalle samaan kysymykseen, minkä esitit:

Tony DiNozzo
        28.11.2012 00:17
        0
        Sulje
        Opiskelupaikkojen puute. Nykyään tilanne on sellainen, että e:n papereilla ylioppilaaksi valmistunut ei välttämättä saa jatko-opintopaikkaa. Näin on ollut jo pidemmän aikaa. Ammattikouluissa on monissa jopa 9 keskiarvoraja peruskoulunsa päättäville.

Keskeinen ongelma on se, että opiskelupaikkoja on vähennetty. Opiskelupaikkojen vähentäminen on yksinkertaisesti johtanut nykyiseen ongelmaan. Ei asiassa voi katsoa millään tavalla nuoria. Opiskelupaikkojen vähentäminen ei selity myöskään taloudellisilla ongelmilla, koska se aloitettiin jo ennen maailmalla tapahtunutta taloudellista taantumaa.
        Minusta tässä on ovat työssäkäyvät pettäneet Suomen nuorison ja tehneet nuorista itselleen orjatyövoimaa. Syynä on työssäkäyvien heikko työmoraali, mikä ajaa siihen, että kouluttamattomista nuorista piti ottaa heille automaattisesti kilpailussa omista työpaikoistaan häviävä ryhmä.
        Meillä työssä käyvät syövät nykyään nuorten ja lasten kuormasta ja ainoa vaihtoehto nykytilanteessa on teloittaa giljotiinilla julkisesti niin paljon työssäkäyviä, että teennäisesti luodun nuorten tyttömien ryhmän luominen loppuu.

VASTAA

Mä en päässyt kuin kerran minne hain muilla kerroilla jäin aina varasijoille = nothing.

Sitten soittelin kaikkia kouluja läpi ja lopulta löysin vähän ennen koulujen alkua lehdestä ilmoituksen, jossa oppilaitos ilmoitti, että heillä on vielä muutama vapaa aloituspaikka. Soitin, laitoin hakemuksen ja pääsin. Sillä linjalla oli muitakin jotka olivat ponganneet sen lehdestä viimetipassa. Viettivät siellä vuoden ja taas hakivat sinne minne halusivat. Jokaisesta ns hyvin käytetystä välivuodesta jäi edes jotain käteen.

Totta, opiskelupaikkoja ei saisi vähentää vaikka juuri nyt jollekin tietylle alalle ei olisi tarvetta, mutta jokaiselle pitäisi olla paikka jossain.

Ja kyllä olen 70 luvun kasvatteja. Työura mennyt lamasta toiseen, enkä ole koskaan saanut unelmaduunia. Opintopaikat olivat sitä mitä sain, en sitä mitä olisin halunnut. Vasta nyt yrittäjänä voin tehdä itse valintoja. Pakko, koska kukaan ei palkkaa tämän ikäistä. Taloustilanne pistää kaikki varuilleem.

• .. ..=
        .. ..= kirjoitti:

Mä en päässyt kuin kerran minne hain muilla kerroilla jäin aina varasijoille = nothing.

Sitten soittelin kaikkia kouluja läpi ja lopulta löysin vähän ennen koulujen alkua lehdestä ilmoituksen, jossa oppilaitos ilmoitti, että heillä on vielä muutama vapaa aloituspaikka. Soitin, laitoin hakemuksen ja pääsin. Sillä linjalla oli muitakin jotka olivat ponganneet sen lehdestä viimetipassa. Viettivät siellä vuoden ja taas hakivat sinne minne halusivat. Jokaisesta ns hyvin käytetystä välivuodesta jäi edes jotain käteen.

Totta, opiskelupaikkoja ei saisi vähentää vaikka juuri nyt jollekin tietylle alalle ei olisi tarvetta, mutta jokaiselle pitäisi olla paikka jossain.

Ja kyllä olen 70 luvun kasvatteja. Työura mennyt lamasta toiseen, enkä ole koskaan saanut unelmaduunia. Opintopaikat olivat sitä mitä sain, en sitä mitä olisin halunnut. Vasta nyt yrittäjänä voin tehdä itse valintoja. Pakko, koska kukaan ei palkkaa tämän ikäistä. Taloustilanne pistää kaikki varuilleem.

Ja tarkennettakoon, että olen pakkoyrittäjä.
        Olen sitäkin mieluummin kun työnantajan tapettavana.

Töihin mennessä pitää todistaa olevansa terve ja sitten alkaa työntekijän pilaaminen. Minutkin saatiin työtahdilla kahdessa vuodessa sekä ruumillisesti että henkisesti lähes työkyvyttömäksi. Vakuutusyhtiö laisti kaikista velvoitteistaan. Pyörätuoli odotti, johon en suostunut. Työantajaa ei kiinnostanut.

Että, eipä kannata retostella tai haukkua. Kipua kelkäytisessä ei kannata kadehtia.

• määmy

Mä tajusin kysees olleen ne nuoret, joilla ei oo duunii tai koulutuspaikkaa. Saneeraukste perusteel ei niitä avoimii duuneja paljoo tuu, mones firmas vähennys käy eläköitymise kautta, eikä tilalle oteta ketään.

• yhäippä68

Suurin osa syrjäytyneistä eroperheiden lapsia ja tämä on iso syy. Vanhemmat erossa haluavat vain toisiaan kiusata ja lapsi unohtuu. Jos vanhemmat eroisivat sivistyneesti, no okei outo vaade kun kerran joku syyhänsiihen eroon on, niin lapsetkin voisivat paremmin.

Ja jos lähivanhempi antaisi sen toisenkin vanhemman osallistua lasten arkeen, lapsi kokisi aitoa välittämistä. Nyt moni lapsi tunnilla miettii juuri sitä vanhempaa jonka luona ei asu.

• Tony DiNozzo

"Emilia Kukkala Lokeroimattomia ajatuksia."

"Piti puhua "syrjäytymisestä", mutta köyhyydestä ei saanut puhua, eikä siitä, mistä se johtuu. Viittaukset ongelmien alkusyihin ohitettiin täysin."

Emilia puhuu tässä ristiin itsensä kanssa, kun hän pitää bloginsa otsikossa kommenttia, mikä viittaa hänen puolueettomuuteensa, mutta blogikirjoituksessa Emilia esittää köyhyyden ja syrjäytymisen lokeroimista samaan lokeroon ja syrjäytymisen johtumista köyhyydestä.

Todellisuudessa vasemmistolla, tai köyhyydellä ei ole mitään tekemistä "syrjäytymisen" kanssa.

Samantasoista tekstiä kirjoittaa, mitä kirjoitin ite lukioaikana. Rönsyilee liikaa omiin ydinajatuksiinsa. Kirjoittaa enemmän pakolla, kuin inspiraatiolla. Tarvitaan taiteellinen ja iskevä sävy.

• Käypähän poika
        Tony DiNozzo kirjoitti:

"Emilia Kukkala Lokeroimattomia ajatuksia."

"Piti puhua "syrjäytymisestä", mutta köyhyydestä ei saanut puhua, eikä siitä, mistä se johtuu. Viittaukset ongelmien alkusyihin ohitettiin täysin."

Emilia puhuu tässä ristiin itsensä kanssa, kun hän pitää bloginsa otsikossa kommenttia, mikä viittaa hänen puolueettomuuteensa, mutta blogikirjoituksessa Emilia esittää köyhyyden ja syrjäytymisen lokeroimista samaan lokeroon ja syrjäytymisen johtumista köyhyydestä.

Todellisuudessa vasemmistolla, tai köyhyydellä ei ole mitään tekemistä "syrjäytymisen" kanssa.

Samantasoista tekstiä kirjoittaa, mitä kirjoitin ite lukioaikana. Rönsyilee liikaa omiin ydinajatuksiinsa. Kirjoittaa enemmän pakolla, kuin inspiraatiolla. Tarvitaan taiteellinen ja iskevä sävy.

elämässä joskus sitä todellista elämää ja tule sen jälkeen tänne lässyttää. Mielenkiintoista nähdä minkälaista lässytystä sulta irtoaa muutaman vuoden todellisen elämän elämisen jälkeen.

Minusta on hienoa, että tästä maasta alkaa löytymään ihmisiä joilla on MUNAA kertoa missä tässä mennään ja mikä tässä maailmassa ja tässä systeemissä kusee. Ja se, että yksi MUNAKKAIMMISTA on nainen, pistää miettimään että minkähänlaisia nämä kunnolliset suomimiehet on...? Munattomia, niin kuin sinä?

• Tony DiNozzo
        Käypähän poika kirjoitti:

elämässä joskus sitä todellista elämää ja tule sen jälkeen tänne lässyttää. Mielenkiintoista nähdä minkälaista lässytystä sulta irtoaa muutaman vuoden todellisen elämän elämisen jälkeen.

Minusta on hienoa, että tästä maasta alkaa löytymään ihmisiä joilla on MUNAA kertoa missä tässä mennään ja mikä tässä maailmassa ja tässä systeemissä kusee. Ja se, että yksi MUNAKKAIMMISTA on nainen, pistää miettimään että minkähänlaisia nämä kunnolliset suomimiehet on...? Munattomia, niin kuin sinä?

Niin, puhuitkohan nyt ristiin itsesi kanssa? Kirjoitin tuossa viestissäni, että kirjoitin lukioaikana samantasoista tekstiä, kuin Kukkala ja sinä sanot, että olen munaton, mutta Kukkalasta sanot, että on munaa...

Nykyään haen enemmän ideologista linjaa ja keskityn vatvomaan asioiden takana olevia asioita. Kukkala vain listaa asiat. Ja, juu todellakin mielipiteeni Kukkalasta on erittäin positiivinen.
        Ja kaikesta positiivisuudestani häntä kohtaan huolimatta, kirjoittaa hän lokeroituja ajatuksia, sillä vasemmiston arvoille ei ole perustaa nykyisyydessä.

Syrjäytymisessä ei ole kyse koyhyydestä ja siinä, että nuoret eivät pysty köyhistä oloista ponnistamaan ylöspäin. Päin vastoin, köyhistä oloista nousee tänä päivänä pelkkään rahaan keskittyviä, sairaalla tavalla työhön suhtautuvia tulipunakapitalisteja, joiden syntypohja on punaisessa kateudessa ja tulevaisuus kapitalistisessa riistossa.

Syrjäytyneet on mielisairaden luoma ryhmä, kilpailun lisäämiseksi ja järjestäytyneen rikollisuuden vahvistamiseksi. Kun Niinistö ja kumppanit puhuvat "p*skaduuneista", jotka eivät kelpaa, he kehoittavat nuoria tyttöjä myymään p*rsettä kaduilla. Tämä on Suomen p*skasakin suurin salaisuus tänä päivänä. Kirjoitin tästä jo ties kuinka pitkän aikaa sitten, että tietyt hullut pyrkivät ajamaan nuoria heti peruskoulun päättämisen jälkeen myymään p*rsettä ja huumeita. Tätä ei ole Kukkalakaan missään vaiheessa uskaltanut ääneen sanoa.

Samaan aikaan Suomen oikeisto keskittyy itkemään EU:lle, maahanmuuttajille ja vaivautuvat vain kommentoimaan, että lapsensakin elävät kustannuksellaan.

• Piti katsoa kovalevyltä, tallennus ei toiminut, tuli 2 tuntia mustaa ilman ääntä.
      Oletan kuitenkin ettei mitään uutta löytynyt. Niillä miljardeilla mitä syytivät eurooppalaisten pankkien tukemiseen, olisi järjestetty monta työpaikkaa palkalla.

• Tony DiNozzo

Tässä runontajan kommentissa näkyy Suomen oikeiston suurin virhe tänä päivänä. He syyttävät EU:ta. Runontajan kommentti on valehtelua, koska linja, mikä on johtanut "syrjäytyneisiin", on alettu toteuttaa jo viisi vuotta ennen EU:n talousongelmia.

Runontajan ja suurimman osan Suomea syyte EU:ta kohtaan on yhtä mielisairas, kuin, että ajaisin lasten yli autolla ja, kun poliisi pidättää minut, niin syyttäisin poliisia siitä, että ajoi minua takaa, vainoten turhaan ja törmäsin lapsiin. Pelkkää omien tekemisten peittelyä.

Minusta tässä on lapsiprostituution luojat ja huumekaupan luojat kaikessa hiljaisuudessa myyneet Suomen vajaaälyiselle massalle syyllisen EU:sta samaan tyyliin, kuin Venäjän lehdistö myy Suomen "rasismista" syyn Venäjän sisäisiin ongelmiin.

• Noista syrjäytyneistä puhuminen on lopulta turhaa!

Kyseessä ovat järjestelmän vaatimat pakkosyrjäytyneet. Kapitalistinen yhteiskunta ei puolla täystyöllisyytä siitä yksinkertaisesta syystä, että kapitalisti ei halua antaa työläiselle mahdollisutta kilpailuttaa palkkaansa.

• Tony DiNozzo

Suomen narsistien projektiivisella identifikaatiolla kohderyhmämarkkinoimat asiat lähihistoriassa:

1. Mielenterveysongelmien määrän kasvu - myydään psyykenlääkkeitä väärin perustein, jolloin on syntynyt illuusio mielenterveysongelmien määrän kasvusta ja illuusiota hyväksikäyttämällä on voitu lokeroida ihmisiä kilpailussa hävinneiksi lääkeorjiksi, joilla "pää ei ole kestänyt" ja on saatu vähennettyä kilpailua palkoista, kehittämällä tyhjästä jo nuoresta iästä kilpailussa hävinneeksi opetettu ryhmä.

2. Perhesurmat - korostamalla perhesurmia ja esittämällä perhesurmaajat ymmärrettävästi toimineina "uhreina", lisäsi vakavasti mt-ongelmaisten tekemät perhesurmat pilviin, jolloin saatiin konkreettista näyttöä kansalle "mielenterveysongelmien määrän" kasvusta ja kansan viha uutta heille palkkakilpailussa hävinnyttä "mielenterveysongelmaisten" ryhmää vastaan.

3. Syrjäytyneet - syrjäytyneet on uusi ryhmä, joka tarkoittaa etenkin 16-vuotiaita, opiskelupaikkojen vähentämisen takia vaille toisen asteen opiskelupaikkaa jääneitä lapsia, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia kilpailla työpaikoista, joihin useimpiin vaaditaan 17-18-vuoden ikä ja, jotka käytännössä pakotetaan valtiovallan toimesta prostituutioon, tai huumausainerikollisuuteen, riippumatta siitä, sopiiko heille rikollinen ura luonteen puolesta ja, jotka samaistetaan mielenterveysongelmaisiin, eli ryhmään, joka perhesurmia markkinoimalla markkinoitiin kansan vihan kohteeksi ja tätä kautta hyväksytään kilpailussa tahallaan hävinneeksi toisten kustannuksella pahuuttaan eläväksi massaksi.

Tulos: meillä on saatu markkinoitua ainakin luonnehäiriöisille ja mielisairaille työssäkäyville sosialidarwinisteille skitsofreeninen harha omasta paremmuudesta ja huonompien ryhmän olemassaolosta ja sitä kautta syy äänestää ja liputtaa kapitalismin puolesta jatkossakin.

Logiikan virhe: Sosialidarwinismi vetoaa pohjimmiltaan vain 10% henkisesti heikoimpaan väestöön ja sosialidarwinismissa aina se voittaa, jolla on tervein pää ja korkein älykkyys, koska se on aatteena subjektikeskeinen.

• määmy

Onks tukkajuuret kipeit?

Pari vuot sit oli yli 50 000 nuorta vailla koulutust tai duunii. Heist osa o pysyväst pois duunist, peruspäivärahast jne. Juoruu EVA:n jutska

http://www.eva.fi/julkaisut/eva-analyysi-hukassa-keitä-ovat-syrjäytyneet-nuoret/3823/

Ulkomaalaiste osuus on huomattava, kute luitte. Outo jutska, ku ulkomaalaiset nuoret kuiteski sais opintojensa tueks toimeentulotuen 425,00 €/kk ja sossu maksais matkat, sähköt, vuokrat jne.

http://www.pakolaisapu.fi/fi/kotimaan-tyo/kurvi.html

Jotku jää tietoisest roikkuu tukiverkostoon ja pärjäävät.

Snadi pähkinä lopuks = "Ku työelämästä syrjäytyny tekee pimeää duunii, onko hän syrjäytyny vai ei?"

• erityiskohtelu

Lopulta tullaan huomaamaan, että liikaa on nöyristelty mamujen edessä yhteiskunnan taholta. Suomi on saattanut käsittää jotain väärin siitä, että mitä rasismi on.
        On alettu kohdella mamuja kuin jotain johtajia, vaikka heillä ei olisi edes peruskoulu suoritettuna.

Menkää ja kokeilkaa hyysätä suomalaista murkkuikäistä. Kyllä hekin oppivat passattaviksi ja automaattiseksi tukiennostajiksi, jos oikein pienestä pitäen opetetaan, mutta kun ei opeteta.

Mamut ovat kuin diplomaattisen koskemattomuuden omaavia yhteiskunnan taholta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      165
      6400
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4442
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3018
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2947
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1516
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      33
      1301
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1201
    Aihe