50's vaatteet

Desire

Joo kyllähän mä tiedän että tämä on varsinaisesti musiikkipalsta, mutta veikaan että täällä voisi olla asiantuntevia ihmisiä, toisin kuin tuolla muoti&kauneus palstalla.

Eli hakusessa on nettikaupat jotka myyvät 50-luvun tyylisiä vaatteita, varsinkin naisten (tarjoilijanpaidat, kellohameet jne). Eikä tarvi olla edes mitään vintagea, vaan ihan uudistuotantokin kelpaa. (ei kannata ehdottaa garagelandia, en ole löytänyt sieltä itseäni miellyttäviä naisten vaatteita).

Kirpputorit ja second hand -liikkeet tulee kierrettyä säännöllisesti, mutta välillä olisi kiva ostaa ihan uusia rättejä, noita kirpparivaatteita kun joutuu aina virittelemään itselleen sopivaksi.

44

41808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heeby Jeebies

      makeita kledjuja uustuotantona.
      www.daddyos.com

      ja sit pari kotimaista:
      www.cruzincatgear.com
      www.fuzzydice.fi
      Ja noi mitä S-d laitto ovat hyviä myös.

      • Desire

        ..molemmille, varsinkin tuo daddyos.com on juuri sitä mitä haen :)


      • Nenne
        Desire kirjoitti:

        ..molemmille, varsinkin tuo daddyos.com on juuri sitä mitä haen :)

        Jos ihan perus kellohametta (siis ei "kokomekkoa") haet niin helpointa olis suunnata lähimpään kangaskauppaan ja ommella itse.
        Ei vaadi suuria ponnistuksia koska jopa minä olen moisia osannu itselleni värkätä...
        Jos suoraa ommelta osaa ommella koneella niin kellohame valmistuu parissa tunnissa (jos menee sitäkään).
        www.rokkimamma.k-netti.nu
        erittäin ammattitaitoinen ompelija joka myy mekkoja, hameita ym myös bileissä! Käy tsekkaan. omepelee mittojen mukaan ja tulee nättiä jälkeä!
        www.


      • Anni
        Nenne kirjoitti:

        Jos ihan perus kellohametta (siis ei "kokomekkoa") haet niin helpointa olis suunnata lähimpään kangaskauppaan ja ommella itse.
        Ei vaadi suuria ponnistuksia koska jopa minä olen moisia osannu itselleni värkätä...
        Jos suoraa ommelta osaa ommella koneella niin kellohame valmistuu parissa tunnissa (jos menee sitäkään).
        www.rokkimamma.k-netti.nu
        erittäin ammattitaitoinen ompelija joka myy mekkoja, hameita ym myös bileissä! Käy tsekkaan. omepelee mittojen mukaan ja tulee nättiä jälkeä!
        www.

        Mutta mistä löytyisi kivoja kankaita? Täällä maalla on hankala toimia kun ei ole kauppoja lähellä ja eikä noissa kangaskaupoissa nyt niin hirveästi 50-luvun tyylisiä kankaita ole? Vai onko? Onko muuten tietoa mistä saisi hyviä kaavoja kokomekkoihin?


      • Rudy

        tietääkö kukaan et kuinka paljon maksaa tilata ulkomailta, esim. Daddy-O`silta? paljoko maksaa postitus- ja käsittelykulut yms.? Onko Daddy-O´s luotettava? eli tuleeko tilattu tavara?


      • hohhohhoh

        ...en tiennytkään että hullunpukuja vielä myydään!


    • tietämätön

      Hyvä rockabilly kansa, nyt olisi kysyttävää. Olen hassahtanut 50-luvun tansseihin ja sitä myöten kiinnostunut myös alan musiikista, pukeutumisesta jne. Nyt mieltäni askarruttaa se, että mistä on peräisin nykymaailman tyyli 50-luvun pukeutumiselle? Meinaan, että miksi myös tytöt pitävät hiuksia ”tuutilla”, sillä eikö 50-luvun maailmassa suosittu lähinnä ponihäntiä/kiharaa tukkaa. Mistä idea pukeutua ”kirsikka” paitoihin ja välillä näkyy liekkikuvioita paidoissa? Kertokaahan, mistä moiset tavat ovat peräisin? Mitä ne mahdollisesti symbolisoi jne. Kiitos tiedoista etukäteen =O)

      -tietämätön tytteli-

      • vintagelady

        Hei!

        Et varmaan enää tätä lue, mutta myös muille valaistaen, jotka tulevat tämän keskustelun lukemaan, kuten minä.

        Meinaat "tuutilla" kenties pompadouria (etutukka taakse tupeerattuna).
        Pompadour oli 50-luvun yksi kuuluisimmista kampauksista. Pääasiassa tämä tyyli oli kuitenkin kihara. Tästä hyvä esimerkki on Lucille Ball.
        http://blogs.villagevoice.com/dailymusto/Images/lucille_ball.jpg

        Enkä toki väitä etteikö sileää tyyliäkin olisi tuolloin ollut.
        Pääasiassa tukka oli aina kiharrettu, sillä se oli muodissa ja suora ei näyttänyt hyvältä.
        Ponihäntä oli suosittu nuorten tyttöjen keskuudessa.
        Sitä käytettiin pääosin päivisin, harvemmin iltaisin.

        Luulenpa että kirsikka ja liekkikuviot ovat tätä modernia 50's tyyliä.
        Tosin kaikki suloiset ja söpöt kuosit olivat 50-luvullakin in.
        Saattoi siis mekossa olla kirsikoita 50-luvullakin.
        Liekit ovat takuuvarmasti uusi juttu.

        Olen yrittänyt pitkään pohtia, mistä nämä nykyfiftari tavat ovat tulleet.
        Sailor Jerry ihannointia tms.

        Itse en omista tatuointeja ja lävistyksiä, vaikka kovin pidän niistä,
        vaan kunnioitan vanhaa klassista 50-luvun tyyliä.
        Haluan olla mahdollisimman yksinkertainen ja tyylikäs.
        Leningit, matalat korkokengät, hansikkaat, hatut...
        ovat mielestäni upeinta maailmassa.


      • ilmiö

        Veikkaisin että liekit ovat hotrodeista ja muista kovaa liikkuvista kulkuneuvoista, joita on koristeltu päheen näköisiksi ja joista koristeet ovat siirtyneet mm. vaatetukseen. Samoin old-school tatuoinnit ovat siirtyneet aikansa merimieskantajiensa iholta kaikille mahdollisille pinnoille, esim. pääskyset ja merimiestähdet (jotka tuottivat merimiehille onnea). Kirsikoista en osaa sanoa muuta, kuin että ovat erityisen hyvän näköisiä ja varmasti noihin aikoihin erittäin suosittuja nuorten naisten ja lasten vaatteissa.

        Ihmiset ovat kekseliäitä ja etsivät vanhastakin uutta, esim. hyödyntämällä vastakkaisen sukupuolen tyyliä tukassa ja vaatetuksessa.Mikäs siinä.


    • *Star*
    • ebay++

      käydä ebay:ssä, jenkkilän/uk:n.
      sinne haukusanoiksi 50`s, rockabilly dress ym... ja kylläpä löytyy..
      paljon myös samoja merkkejä kuin suomen markkinoilla mutta paljon,paljon halvemmalla:) ;)

      • Rok Kari

        Helsingissä 50's vaateliikettä? Tyylikkäitä housuja ja paitoja kaivataan


      • S

    • Aila V

      www.harajuku.fi myy 50-luvun kellomekkoja ja kellohameitakin on tulossa valikoimaan myös lähiaikoina. Myös tyllialushameita saa harajukusta.

      • rockabilly_girl

        www.hotrodhouse.fi on yksi paikka mistä olen itse olen kaiken maailman tavaroita katsellut


      • Fengel
        rockabilly_girl kirjoitti:

        www.hotrodhouse.fi on yksi paikka mistä olen itse olen kaiken maailman tavaroita katsellut

        Nitrobabe myy nykyaikaisia 50-luvun rockabilly-vaatteita. http://www.nitro-babe.com/


      • :DDD

        ihan täysin samaa mieltä :D !


    • c23a

      Tukholmassa parhaat asukaupat

      • susu_86_

        Noista kaikista lin keistä! Siis aivan mahtavaa,en ajatellu löytäväni netistä mitään tuollaisia kauppoja,olin jo ihan epätoivoinen. Tää on iha huippua! :)


      • justi94
        susu_86_ kirjoitti:

        Noista kaikista lin keistä! Siis aivan mahtavaa,en ajatellu löytäväni netistä mitään tuollaisia kauppoja,olin jo ihan epätoivoinen. Tää on iha huippua! :)

        www.streetgroup.fi - tuolta löytyy kans just tuollaisia! :)


    • rock-a-billy-girl

      Tietääkö kukaan, missä myytäisiin plussakokoisia mekkoja ja muita vaatteita naisille?

      • kehkehkehkehe

        eiköhän ne kaikki rokkapillytyttöjen vaatteet ole plussakokoja? En ole yhtään normaalipainoista tyttöä siitä genrestä vielä tavannut.


      • xs
        kehkehkehkehe kirjoitti:

        eiköhän ne kaikki rokkapillytyttöjen vaatteet ole plussakokoja? En ole yhtään normaalipainoista tyttöä siitä genrestä vielä tavannut.

        Et ole vissiin montaa sitten nähnyt :)


      • mummeli
        kehkehkehkehe kirjoitti:

        eiköhän ne kaikki rokkapillytyttöjen vaatteet ole plussakokoja? En ole yhtään normaalipainoista tyttöä siitä genrestä vielä tavannut.

        Hei
        Äläs nyt minä en taas tunne montaakaan plussakokosta fiftaria ja olen ittekkin hoikka vaikka ikää onkin. Vaatekokoja löytyy todella hoikille ja siitä ylöspäin. Johtuu varmaan siitä että pienemmät naiset menee ohi ilman että niitä näätkään.


    • RoKi

      Monasti noi valmiskoot on piennehköjä, mutta olen täältä monesti löytänyt myös meille rehevämmille naisille sopiviavaatteita:
      http://www.nitro-babe.com/
      Nitrobabessa myös ommellaan, joten kavennukset ja levennykset onnistuu myös. Itse teetin siskon häihin mahtavan mekon siellä!

      Alakerrassa on sitten nykyään uutuutena herrainkin puoli:
      http://www.nitro-boy.com/

      • lempeelempeelempee

        ihan varmasti valmiskoot on pieniä. Lainapeitekin käy pieneksi näiden matamien päälle.


      • Läskit läskit
        lempeelempeelempee kirjoitti:

        ihan varmasti valmiskoot on pieniä. Lainapeitekin käy pieneksi näiden matamien päälle.

        Tekiskö joku punaista lainapeitettä jossa on valkoisia pilkkuja, tekis tässä ryhmässä kauppaansa.


    • rockaibllyclothing

      we manufacture and wholesale alternative design clothing,small quantity,custom designs.
      we are located in China.

      we supply punk clothing,emo clothing,gothic,lolita clothing,rockabilly,pinup clothing,and also vintage inspired clothes.
      sizes: XS to 4XL,plus size clothes available,too.

      we make dress,skirts,corsets,blouses,jackets,coats,trousers,shrugs,woven fabric clothes.
      small MOQ for custom designs,production time is 15 days.

      Email: [email protected]

    • pin-up clothing

      fabrication de vêtements de rechange conception, fournisseur et grossiste streetwear urbain, vêtements gothiques, vêtements punk rock, vêtements rockabilly, pin-up vêtements, vêtements de rock and Roll, rétro inspiré des vêtements, des années 1940, années 50, années 60, les vêtements de style, des vêtements inspirés vintage.

      Nous fournissons des robes rockabilly, jupes de rockabilly, broches, des robes, des broches, des blouses, tops de pin-up, rock n roll chemises, chemises de bowling, jupons, pantalons punk rock, punk rock chemises.

      MOQ:50pieces.
      Temps de fabrication: 4 semaines.
      Grandeurs : tailles standards et tailles de plus.
      Tissu : viscose, rayonne, coton, satin, twill, denim, velours.
      Email: alternativeclothes (at) 163.com

    • pin up vaatekilpailu
    • RockNympho

      www.rocknympho.com

    • mummeli puuhamaasta
    • RockaBellas

      Tuolla on mekkojakin varmaan sata ja koot 36-58 www.funkypoint.fi

    • Stonewall Jackson
    • liinuli2
    • Kehevel

      NEVÖHÖÖT...

    • Kengätmiehentekee

      Mutta mistä löytäisi miesten 50-luvun tyylisiä kenkiä? Nyt en tarkoita bootseja enkä creepers-läskäreitä.

      • Lostinthefifties

        Mitä tarkoitat? 50 luvulla oli kangaskenkiä, bootseja, half cut boitseja ja pääosin arkikenkiä ja nahkakenkiä. Citymarketissa on aika jees valikoima. Parhainpaan lopputulokseen pääset kun haet kirpputorilta


    • pin-up

      Löytyyköhän tampereelta liikettä joka myisi fiftari/rockabilly -vaatteita?

    • BettiePagemaker

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe