Miehen ja naisen ystävyys

Katsotaanpa

Olen miettinyt viimeaikoina miesten ja naisten välisiä ystävyyksiä. Itse en vietä aikaa kuin tyttöystäväni kanssa miespuolisten ystävieni lisäksi. Olen aina nähnyt naiset seksuaalisen halun kohteena enkä kaverimateriaalina ja olen poikkeuksetta ihastunut aina naisiin ja nuorempana tyttöihin, joiden kanssa olen viettänyt aikaa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että kaikki heteromiehet eivät näkisi naisia samalla tavalla kuin minä.

Itseasiassa nykyinen tyttöystävänikin on vanha kaverini jo muutamien vuosien takaa. Tosin ihastuin häneen jo tavatessamme ensimmäistä kertaa, mutta hänellä oli poikaystävä silloin. Ihmettelenkin nyt sitä, että kun puhutaan naisten ja miesten välisistä ystävyyksistä täälläkin siihen tapaan, että voidaan olla pelkkiä ystäviäkin.

Olen miettinyt, että tarkoitetaanko sillä sitä, että tällaisissa ystävyyksissä miehellä voi kyllä olla tunteita naista kohtaan, mutta ei toisinpäin, vai kuinka? Vai tarkoitetaanko naisen ja miehen välisellä ystävyydellä sitä, että pidättäydytään seksistä? Ja sitten vielä haluaisin tiedustella sitä, että kuinka monet miehet todella näkevät naiset rehellisesti vain kavereina.

43

3275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisen kanssa voi olla samanlaisia kiinnostuksenkohteita ja samanlainen huumorintaju, vaikkei kipinää löytyisikään. Tuskin sinäkään väität, että ihastumiseen tai edes himoon riittää pelkästään se, että naisella on pillu.

Sitten on niitäkin, jotka periaatteessa kiinnostaisi seksinkin merkeissä, mutta se ei ole seurausten vuoksi sen arvoista. Niiden elämäntilanne tai elämänarvot on sellaisia, etten minä kerta kaikkiaan voisi seurustella niiden kanssa, vaikka hauskaa onkin, kun satunnaisesti nähdään. Esimerkiksi pienten lasten yksinhuoltajia, mustasukkaisia, alkoholistien lapsia jne...

Tosin olen tuntenut naispuoliset ystäväni jo teini-ikäisestä, eli paljon kauemmin kuin vaikkapa Rouva Ratikan.

• tä?

Esimerkiksi pienten lasten yksinhuoltajia, mustasukkaisia, alkoholistien lapsia jne...

WTF??

• tä? kirjoitti:

Esimerkiksi pienten lasten yksinhuoltajia, mustasukkaisia, alkoholistien lapsia jne...

WTF??

Jos olisin sinkku, en alkaisi seurustella mainitsemiini ryhmiin kuuluvan kanssa. Edelliset kokemukset ovat olleet niin tuhoon tuomittuja. Ylensä kaikki ymmärtävät kaksi ensimmästä, mutta sitten tuo kolmas. Alkoholistin lapsilla on traumaattinen suhde alkoholiin ja pelkäävät, että matka saunakaljasta katuojaan on todella lyhyt. Se ei oikein minun elämäntapaani sovi.

• Alkuperäinen kirj.

Asia on luultavasti niin kuin olen arvellutkin, että ystävyyden ja romanttisen suhteen ero naisen ja miehen välillä on aika hiuksenhieno. Kuinkakohan monella vastaavilla ystävyksillä on ollut jossain vaiheessa myös romanttista säpinää.

• Alkuperäinen kirj. kirjoitti:

Asia on luultavasti niin kuin olen arvellutkin, että ystävyyden ja romanttisen suhteen ero naisen ja miehen välillä on aika hiuksenhieno. Kuinkakohan monella vastaavilla ystävyksillä on ollut jossain vaiheessa myös romanttista säpinää.

Joku vääräleuka nainen joskus lohkaisi, ettei mies pysty platoniseen ystävyyteen kuin ruman naisen kanssa. Saattaa pitää aika monen kohdalla paikkansakin.

• Voi jesus sentään
        Ratikkakuski kirjoitti:

Jos olisin sinkku, en alkaisi seurustella mainitsemiini ryhmiin kuuluvan kanssa. Edelliset kokemukset ovat olleet niin tuhoon tuomittuja. Ylensä kaikki ymmärtävät kaksi ensimmästä, mutta sitten tuo kolmas. Alkoholistin lapsilla on traumaattinen suhde alkoholiin ja pelkäävät, että matka saunakaljasta katuojaan on todella lyhyt. Se ei oikein minun elämäntapaani sovi.

No huh. Kylläpä sulla on vanhentuneet ja kalkkeutuneet käsitykset alkoholistien lapsista. Mutta parempi niin, että pysyt meistä kaukana. En haluaisi kaltaistasi ihmistä edes ystäväpiiriini saati sitten parisuhteeseen.

• Voivathan olla
    • nheodli

Naisena sanon, että mulle suurin osa miehistä ei olisi kumppani ainesta, mutta kaverina voisi mennä. Pidän helposti ihmisistä, mutta en parisuhde asteelle asti.

Oikein helppoa olla miehen kanssa vain kaveria, kun ei ajattele ja koe miestä mitenkään kiinnostavana kumppaniksi. Suurin osa ihmisistä on ihmisiä joiden kanssa voi olla mukavaa jutella ja jakaa ajatuksia, ei muuta.

• hgxhkjb

Kyllä miehen kanssa voi olla kaveri ja hyvä ystävä. Sellainen mahdollisuus on kuitenkin olemassa, että suhde muuttuu seksuaaliseksi, mikäli kummallakin on vetovoimaisia tunteita toista kohtaan. Ei sen tarvitse kummoinenkaan tilanne olla, jossa himot vie hetkeksi. Eikähän se ystävyyttä kumoa, kun ymmärtää miksi asiat menivät niinkuin menivät. Ystävyydessä vallitsee tasapaino ystävysten kesken.

• Alkuperäinen kirj.

Tuon tyyppinen ystävyys vaikuttaa minusta enemmän romanttiselta suhteelta, jossa elämäntilanne ja mahdollinen kumppani ovat aikaisemmin estäneet romantiikan ystävysten välillä. Tavallaan parisuhdekkin on kuvailemasi kaltaista ystävyyttä.

• dtrdtrd
        Alkuperäinen kirj. kirjoitti:

Tuon tyyppinen ystävyys vaikuttaa minusta enemmän romanttiselta suhteelta, jossa elämäntilanne ja mahdollinen kumppani ovat aikaisemmin estäneet romantiikan ystävysten välillä. Tavallaan parisuhdekkin on kuvailemasi kaltaista ystävyyttä.

Voi olla sitäkin, toisaalta vetovoiman voi tuntea, vaikkei tekisi sille mitään. Tarkoitan, ettei se maata kaada, jos ystävysten välillä on hetken seksuaalisia tunteita, voi se ystävyys jatkua siitä ja seksuaalinen veto siirtyä muualle.

• Itse en ainakaan voi olla "pelkästään kaveri" naisen kanssa. En ole koskaan ollut, enkä tule koskaan olemaankaan.
      Jos ei minulla ole mitään seksuaalisia intressejä naista kohtaan, niin en kyllä kaveeraamaankaan ala. Olen muutenkin varsin tarkka siitä, että kenet otan kaveripiiriini.
      Eikä vain yksinkertaisesti ole mitään yhteisiä mielenkiinnon kohteita naisten kanssa, joten miksi tuhlaisin aikaani..?!

• Naisen kokemus

Tässä nyt joku sen jo sanoikin, eli ei kannata ottaa riskejä harrastamalla seksiä. Jos esimerkiksi toinen tai molemmat osapuolet varattuja. Kuitenkin useimmiten on jotain pientä viatonta flirttiä, ja sama juttu kaikkien miespuolisten kavereiden kanssa. Eli en tiedä tuosta vilpittömyydestä sitten. Pidän pientä flirttailua muidenkin miesten kanssa hyvinkin paljon. Se kun piristää päivää;)

• Miehen kokemus

Hyvä ystävyyttä ei kannata pilata seksillä.

• Sinulla kokemusta?
        Miehen kokemus kirjoitti:

Hyvä ystävyyttä ei kannata pilata seksillä.

Hyvä ystävyys ei pilaannu hyvällä seksillä. Vasta-argumenttia?

• Miehen kokemus
        Sinulla kokemusta? kirjoitti:

Hyvä ystävyys ei pilaannu hyvällä seksillä. Vasta-argumenttia?

Hyvä seksi pilaantuu ystävyydellä.

• El ninja

Seksi poissulkee ystävyyden? Todista se.

• paarihoros

Hyvä seksi pilaantuu ystävyydellä. Eli seksi on hyvää vain tuntemattomien kanssa?

• Miehen kokemus
        El ninja kirjoitti:

Seksi poissulkee ystävyyden? Todista se.

Seksi tuo ystävyyteen mukaan omistushalun, mitä ei hyvässä ystävyydessä ole.

• Alkuperäinen kirj.

Tämä on juuri sellainen asia, mitä olen miettinyt, kun olen ajatellut ystävyyttä naisen ja miehen välillä. Toisaalta flirttailu tuttaville tai tuntemattomille on eri asia, kuin läheiselle ystävälle.

Ja mitä tulee riskin ottamiseen pettämisen suhteen niin olen myös miettinyt, että miksi sitten pitää olla parisuhteessa jos kuitenkin tekisi mieli olla muiden kanssa. Olen myös kuullut, että jotkut naiset pitävät poikaystävänä kilttiä ja rakastavaa miestä, mutta sitten ovuloinnin ja kiiman aikana tehdään vähän mitä sattuu ja moraalin ripoja hipoen. Toisaalta se on aika normaalia käytöstä, kun miettii ihmisen biologiaa.

• "Toisaalta se on aika normaalia käytöstä, kun miettii ihmisen biologiaa. "

-Biologia ei kelpaa tekosyyksi idioottimaiselle ("tehdään vähän mitä sattuu ja moraalin ripoja hipoen") käytökselle.

• Alkuperäinen kirj.

Oikeastaan tarkoitin biologialla sitä, että ihmiset eivät kuitenkaan voi perusluonteelleen oikeastaan mitään ja moraali ja normit ovat vain ihmiskunnan luomia rajoja parisuhteelle. Koska pettäminen on mahdollista, sitä myös tapahtuu ja se on siten luonnollista käyttäytymistä minun mielestäni ja johtaa ihmisten lisääntymiseen, joka on kaikille lajeille luonnollista puuhaa.

Ja miehet siis pettävät myös. Se on todettava tasapuolisuuden nimissä. Loppujen lopuksi pettäminen ja useamman kumppanin kanssa lisääntyminen on vain hyväksi geenipoolillemme, mutta parisuhde on kuitenkin jälkeläistemme selviytymisen kannalta järkevää. Toisaalta parisuhde ei nykyisessä yhteiskunnassamme ole enää niin tärkeää jälkeläisten selviämisen kannalta kuin ehkä muutama vuosikymmen sitten.

Luulen muuten, että naisten flirttailu miehille on myös aika alkukantaista käytöstä, sillä se auttaa naisia selviämään ja saamaan apua miehiltä esimerkiksi vaaran uhatessa.

• Alkuperäinen kirj.

Tämä topiikki hautautuikin aika hyvin arkiston uumeniin. Ilmeisesti aihe ei ehkä ole kovin kiinnostava yleisellä tasolla. Oma käsitykseni ihmisistä ja tästäkin aiheesta perustuu tietoon ihmisen luonnollisesta käyttäytymisestä, sekä omiin kokemuksiini ja vajaavaiseen ymmärrykseeni asiasta.

Aiheesta puhumisen ja kysymysten esittämisen oli tarkoitus selvittää itselleni asiaa ja sitä, kuinka naiset ja miehet näkevät keskinäisen ystävyytensä, koska itse tosiaan olen aina nähnyt naiset aikaisemmin kuvaamallani tavalla ja nykyinen tyttöystävänikin on vanha kaverini.

Asiaa pohtiessani, olen päätymässä siihen tulokseen, että miehen ja naisen ystävys ja parisuhde eivät lopulta poikkea kauheasti toisistaan, sillä parisuhdekkin on eräänlaista ystävyyttä ja sanoinkin tyttöystävälleni, että oikeastaan minun tulisi suhtautua häneen kuten ystäviini. Minä kun en oikein pysty näkemään eroa miehen ja naisen välisessä ystävyydessä ja niinkutsutussa suhteessa.

Vai onko ero siinä, että naiset eivät halua kontrolloida miespuolisia ystäviään samalla tavalla kuin miestään? (kysymys siis ilman taka-ajatuksia)

• ei onnistu miehiltä

Kontrollointi? Sekö olisi ainut ero ystävyyden ja parisuhteen välillä?

Minulla ei ole ollut seksuaalista mielenkiintoa miespuolisia ystäviäni kohtaan. Kokemukseni perusteella uskonkin, että naisten puolelta, eri sukupuolten välinen ystävyys on hyvinkin mahdollista. Nuorena ja naivina luulin sen olevan mahdollista miehillekin. Elämänkokemus on kuitenkin osoittanut, että olin väärässä miesten suhteen. He elättelevät aina toiveita seurustelusuhteesta.

Ystävyyssuhteiksi kutsutaan lähes kaikentyyppisiä suhteita, jotka eivät ole vakituisia seurustelusuhteita. Parempaakaan ilmaisua ei niille suhteille ole, joissa ei seksiä harrasteta, mutta jompikumpi/molemmat sitä haluaisivat. Jopa panosuhteita toiset kutsuvat ystävyyssuhteiksi. Minusta kuitenkin "pelkkä" ystävyyssuhde muodostuu ihmisten välille vain silloin, kun asiaan ei liity lainkaan seksuaalisia tunteita kummankaan puolelta. Se näyttäisi miesten ja naisten välillä olevan äärimmäisen harvinaista.

• Alkuperäinen kirj.
        ei onnistu miehiltä kirjoitti:

Kontrollointi? Sekö olisi ainut ero ystävyyden ja parisuhteen välillä?

Minulla ei ole ollut seksuaalista mielenkiintoa miespuolisia ystäviäni kohtaan. Kokemukseni perusteella uskonkin, että naisten puolelta, eri sukupuolten välinen ystävyys on hyvinkin mahdollista. Nuorena ja naivina luulin sen olevan mahdollista miehillekin. Elämänkokemus on kuitenkin osoittanut, että olin väärässä miesten suhteen. He elättelevät aina toiveita seurustelusuhteesta.

Ystävyyssuhteiksi kutsutaan lähes kaikentyyppisiä suhteita, jotka eivät ole vakituisia seurustelusuhteita. Parempaakaan ilmaisua ei niille suhteille ole, joissa ei seksiä harrasteta, mutta jompikumpi/molemmat sitä haluaisivat. Jopa panosuhteita toiset kutsuvat ystävyyssuhteiksi. Minusta kuitenkin "pelkkä" ystävyyssuhde muodostuu ihmisten välille vain silloin, kun asiaan ei liity lainkaan seksuaalisia tunteita kummankaan puolelta. Se näyttäisi miesten ja naisten välillä olevan äärimmäisen harvinaista.

Toki on muitakin eroja, mutta mukava ajatella, että vastasit aiheeseen ehkä juuri tuon kysymyksen takia ja kiitos siitä. Kysymyksen tarkoitus olikin herätellä keskustelua uudelleen vireille.

Kiitos vastauksestasi ja olen samaa mieltä siitä, että miehet ja naiset eivät oikein voi ystävystyä ja viettää aikaa yhdessä ilman, että tunteita kehittyisi osapuolten välille.

• Ystävyys on sitä, ettei tunne seksuaalista himoa ystävää kohtaan.

Heräsi myös kysymys, mistä olet varma, ettei joku ystävistäsi ole bi-seksuaali ja tyydytä itseään ajatellen sinua? Eli hänellä sama ajattelu sinusta mitä sinulla naisista.

• Alkuperäinen kirj.

Koen silti myös tyttöystäväni ystäväkseni. Ja lienee sanomattakin selvää, että himoitsen häntä. Ja jos mietitään sanaa tyttöystävä itsessään, sillä oikeastaan tarkoitetaan tyttöä, joka on ystäväsi. Ehkä minun pitäisi kutsua häntä naisekseni.

Ja mitä tulee kysymykseesi, niin ainakin minulle riittää, että en itse ajattele ketään miespuolisia ystäviäni tai edes kavereitani seksuaalisessa mielessä. Kysymys ei oikeastaan ole muutenkaan relevantti, kun puhutaan naisen ja miehen välisestä ystävyydestä, eikä miesten keskinäisestä.

• eom
        Alkuperäinen kirj. kirjoitti:

Koen silti myös tyttöystäväni ystäväkseni. Ja lienee sanomattakin selvää, että himoitsen häntä. Ja jos mietitään sanaa tyttöystävä itsessään, sillä oikeastaan tarkoitetaan tyttöä, joka on ystäväsi. Ehkä minun pitäisi kutsua häntä naisekseni.

Ja mitä tulee kysymykseesi, niin ainakin minulle riittää, että en itse ajattele ketään miespuolisia ystäviäni tai edes kavereitani seksuaalisessa mielessä. Kysymys ei oikeastaan ole muutenkaan relevantti, kun puhutaan naisen ja miehen välisestä ystävyydestä, eikä miesten keskinäisestä.

Ystävyys kuuluu yhtä olennaisena osana rakkaussuhteeseen, kuin seksikin.
        Mutta kun puhutaan pelkästä ystävyyssuhteesta, siihen ei sitten liitykään seksi, sen kummemmin käytännössä kuin tunnetasollakaan.

• Mitä teen?

Ei onnistu..
      Nuoruuden ihastukseni muutti samalle paikkakunnalle ja olemme molemmat varattuja. Yritin olla ystävä ja halusin että voisimme olla yhteyksissä ihan kaveri pohjalta. Vähän aikaa se onnistuikin, mutta sitten hän ( nainen ) alkaa kiukuttelemaan ja jättää mielenosoituksellisesti vastaamatta textareihin yms.

Olen selkeästi kertonut että muu kuin kaverisuhde ei tule kysymykseen.
      Ja molemmin puolinen toiminta on ollut muutoin normaalia ja hyväksyttävää
      ystävien yhteydenpitoa.

• Alkuperäinen kirj.

Itse en joutunut käymään nykyisen tyttöystäväni kanssa läpi kuvailemasilaista tilannetta, kun kummatkin olimme vapaita tavatessamme uudelleen muutamia vuosia ensitapaamisemme jälkeen. Tuon naisen moraali kuulostaa minusta vähintäänkin väljältä ja neuvoisin käyttämään maltillista harkintaa suhteessasi häneen, sillä oletan sinun välittävän tyttöystävästäsi enemmän.

• Mitä teen?

Miten niin? naisen moraali kuulostaa väljältä?
      Taustallamme on lyhyt seurustelu kokeilu nuorena joka kaatui juurikin nuoruuteen ja kokemattomuuteen.

Todellakin on käytetty maltillista harkintaa . Meidän välillä on fyysistä vetovoimaa ja kun näimme viimeksi, kumpikin käyttäytyi oudosti.

Ollaan noudatettu tuota pidättäydytään seksistä linjaa ja pidättäydymme myös kaikesta romantisesta keskustelusta..

Mutta minulla on luulo että hän haluaa kiukutelullaan muuttaa asioita tai on kyllästynyt minuun kaverina

• eom

Ehkä hän vain pyrkii pitämään etäisyyttä, koska välillänne on tuota fyysistä vetovoimaa. Kenties hän vain pyrkii minimoimaan riskit, ettei pääse tapahtumaan mitään sellaista, mitä molemmat katuisitte jälkeenpäin.

• katajainenkesäheinä

taas näitä. siis miksi ihmeessä mies ja nainen eivät voisi olla vain kavereita keskenään? minä voin ainakin! ja samalla lailla ajattelevia on varmasti muitakin. minulla on ollut ja on yhä miespuolisia kavereita. edelleen, vaikka seurustelen. ja tunnen huiman eron suhtautumisessani poikaystävääni ja miespuoliseen kaveriini! nimittäin sen, että vietän aikaani mieluummin poikaystäväni kanssa, rakastan häntä, ja tunnen seksuaalista vetovoimaa häntä kohtaan. mieskaverin kanssa on mukava silloin tällöin viettää aikaa, kuten naiskavereittenikin kanssa. enkä voisi kuvitellakaan olevani mieskaverini kanssa seksuaalisessa suhteessa. ikävä kyllä on käynyt pari kertaa niin MIESTEN PUOLELTA, että he ovat olleetkin kiinnostuneita minusta, vaikka en ole antanut siihen mitään aihetta. minä kiinnostun miehistä äärimmäisen harvoin, ja on ihan helppoa olla ystäviä seksuaalisesti epäkiinnostavien miesten kanssa, jos he vain muuten ovat kaverityyppiäni. ärsyttää kun yksikin mieskaveri sitten onkin osoittanut kiinnostumistaan, ja nyt joudun miettimään koittaakko vaivihkaa irtisanoutua ystävyydestä hänen kanssaan. se taas olisi ikävää, sillä kaverina hän on oikein mukava. on vain vastenmielistä olla miehen seurassa jolla on tunteita minua kohtaan, kun itseä ei kiinnosta pätkääkään. ja varmaan irtisanoudunkin jossain vaiheessa, jollei mies löydä itselleen tyttöystävää! välillä näin pilaantuu hyvä ystävyys. mutta, itselläni käynyt vain tällainen "tuuri" pariin otteeseen, silti en pidä tosiaankaan mahdottomuutena miehen ja naisen välistä puhdasta kaveruutta.

• eom
        katajainenkesäheinä kirjoitti:

taas näitä. siis miksi ihmeessä mies ja nainen eivät voisi olla vain kavereita keskenään? minä voin ainakin! ja samalla lailla ajattelevia on varmasti muitakin. minulla on ollut ja on yhä miespuolisia kavereita. edelleen, vaikka seurustelen. ja tunnen huiman eron suhtautumisessani poikaystävääni ja miespuoliseen kaveriini! nimittäin sen, että vietän aikaani mieluummin poikaystäväni kanssa, rakastan häntä, ja tunnen seksuaalista vetovoimaa häntä kohtaan. mieskaverin kanssa on mukava silloin tällöin viettää aikaa, kuten naiskavereittenikin kanssa. enkä voisi kuvitellakaan olevani mieskaverini kanssa seksuaalisessa suhteessa. ikävä kyllä on käynyt pari kertaa niin MIESTEN PUOLELTA, että he ovat olleetkin kiinnostuneita minusta, vaikka en ole antanut siihen mitään aihetta. minä kiinnostun miehistä äärimmäisen harvoin, ja on ihan helppoa olla ystäviä seksuaalisesti epäkiinnostavien miesten kanssa, jos he vain muuten ovat kaverityyppiäni. ärsyttää kun yksikin mieskaveri sitten onkin osoittanut kiinnostumistaan, ja nyt joudun miettimään koittaakko vaivihkaa irtisanoutua ystävyydestä hänen kanssaan. se taas olisi ikävää, sillä kaverina hän on oikein mukava. on vain vastenmielistä olla miehen seurassa jolla on tunteita minua kohtaan, kun itseä ei kiinnosta pätkääkään. ja varmaan irtisanoudunkin jossain vaiheessa, jollei mies löydä itselleen tyttöystävää! välillä näin pilaantuu hyvä ystävyys. mutta, itselläni käynyt vain tällainen "tuuri" pariin otteeseen, silti en pidä tosiaankaan mahdottomuutena miehen ja naisen välistä puhdasta kaveruutta.

Näimpä juuri. Ei ole mitenkään epätavallista, että naiset kokevat asian samalla tavalla kuin sinä.

Itsekin kuitenkin toteat:
        "...on käynyt pari kertaa niin MIESTEN PUOLELTA, että he ovat olleetkin kiinnostuneita minusta, vaikka en ole antanut siihen mitään aihetta"
        Ikäväkseni minun on todettava, että myös ne mieskaverisi, jotka eivät sitä avoimesti näytä, ovat mitä suurimmalla todennäköisyydellä kuitenkin sinusta kiinnostuneita seurustelumielessä. On nimittäin äärimmäisen harvinaista, ettei mies olisi seksuaalisesti kiinnostunut naiskaveristaan. Valehtelet itsellesi, jos uskottelet, ettei suurin osa mieskavereistasi haluaisi pujahtaa vällyjesi väliin.

Kaveruus toki onnistuu, vaikka toinen osapuoli onkin seksimielessä kiinnostunut, niin kauan kun hän salaa sen. Mutta, onko silloin kyse "oikeasta" ystävyydestä, tai "pelkästä" ystävyydestä? Minusta ei.

• Mitä teen?

Lisätään vielä soppaan että olemme olleet lyhyen seurustelumme jälkeen kavereita ja se onnistui ihan hyvin, tänä aikana keskustelimme ja muutenkin viihdyimme toistemme seurassa. Hän oli silloin varattu, minä en. Ei mitään pettämistä tai muutakaan tapahtunut vaikka olisi ollut mahdollisuus.
      Sitten maailma vei erilleen pitkäksi aikaa ja hän otti minuun yhteyttä.

Jos olisimme molemmat vapaita niin varmasti kokeilisimme seurustelua .

Ihan aikuisia ollaan ja molemmat naimisissa, lapsiakin on. Ja sen verran vanhojakin ollaan että arvostamme ihan perusarkea ilman sekoiluja.

• Alkuperäinen kirj.

Aivan, hankala tilanne kieltämättä. Eivät nämä asiat ole niin yksinkertaisia, että voisimme vain tokaista ylimalkaisesti mielipiteemme ja jatkaa elämää ja ystävyyssuhteitamme naisten kanssa ilman, että tunteita säännönmukaisesti syntyisi.

Tähänastisista kirjoituksista päätellen voimme ainakin todeta, että naisen ja miehen välinen ystävyys on huomattavasti monisäikeisempi, kuin mitä niinsanotusti normaalit kaverisuhteet ovat.

• Suurin osa naisista ei kiinnosta suhdemielessä, mutta monikin heistä voi olla kaveri ja tai jopa ystävä. Ei siihen mitään estettä ole, jos tunteet ja seksuaalinen vetovoima puuttuvat. Ainoa mikä ei onnistuisi on pelkkä ystävyys naiseen johon on tunteita mutta ei suhdetta. Sitten ei ole minkään näköistä kanssakäymistä. Ystävän esittäminen olisi pelkkää pelleilyä ja masokismia.

• Uptown girl

Oma henkilökohtainen kokemukseni on, että nainen voi olla miehen kanssa vain ystävä, mutta toisin päin se ei tunnu ikinä toimivan. Minulla ei ole miespuolista ystävää, joka ei jossain ystävyyden vaiheessa olisi toivonut muutakin kuin ystävyyttä. Mikä on kiusallista ja ahdistavaa. Siinä tulee petetty tunne, kun toinen haluaakin enemmän kuin ystävyyttä, ja sitten kun itsellä ei ole sitä miestä kohtaan vastaavia tuntemuksia, mies pettyy ja lopettaa ystävyyden.

• Ympäri mennään

Miesten ja naisten välinen ystävyys on aikuisiällä monimutkaisempaa kuin samaa sukupuolta olevien ystävyys, jos lähdetään siitä oletuksesta, että kyse on heteroista. Minulla on jo vuosia ollut yksi hyvä miespuolinen ystävä, jonka kanssa ei ole ollut koskaan mitään väärinkäsityksiä ym, mutt hän onkin homo ja jollain tavalla olen aina tiennyt sen (kaapista ulos tulo ei ollut yllätys). Ja sitten on yksi hyvä mieskaveri, jonka kanssa on käyty klassinen keskustelu siitä, että minä kyllä pidän hänestä, mutta ihan vain ystävänä.

Mutta niin nuo ongelmat menevät toiseenkin suuntaan. Eräs mies on näköjään tekemässä tuttavuutta, mutta saikin minut kiinnostumaan itsestään ihan muussa mielessä, kuin ystävänä. Eli kyllä nainenkin voi kiinnostua miehestä suhdemielessä, vaikka mies etsisi vain ystävyyttä.

• zpppp

Hassu ajatus? No itselläni tulee kyllä koko ajan lisää mahtavia naispuolisia ystäviä, etenkin tyttöystäväni ystävistä. Silloin on mukava kun voi auttaa toisiaan suhdeasioissa eikä miettimiset jää pelkästään miesten välisiksi, suosittelen. Ei sitä meisseliä pitäs niin vaikee olla pitää housussa jos oma elämä on kunnossa naisen kanssa?

• Aman

Ystävyyteni naisten kanssa on lähes aina alkanut sängyn kautta. Joidenkin kanssa on piipahdettu joskus jälkeenkin petissä, eikä tämä sekstaus ole rikkonut ystävyyttä. Näin on tapahtunut kun tilanne on ollut sellainen, että kumpikin on ollut sinkkuna ja halut molemmilla huipussaan. En usko siitä löytyvän mitään dramaa.

• Ymmällään

Hei onko tää normaalia että sanoin ihan selkeästi yhdelle miehelle että haluan olla vain kaveri ja hän sanoi että se on ok, mutta halusi kuitenkin koko ajan maksaa kaikesta ja kun maksoin seuraavalla tapaamisella itse hän muuttuikin yhtäkkiä välinpitämättömäksi? Ja ekan tapaamisen jälkeen hän halusi tulla seuraavalla kerralla luokseni kylään (en asu yksin), mitä tää kaikki tarkoittaa? Luuli että esitän vaikeasti saavutettavaa? :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6594
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4472
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3158
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1566
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1564
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1349
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1273
    Aihe