Hei!
Tarvitsen nyt apua!
Minulla on Access-tietokanta, jonne pitäisi saada tietoa verkkokaupan tilauslomakkeella.
Haluaisin vain, että ne rivit menisivät tietokantaan jossa on muutakin kuin 0.
Eli pitäisi kai tehdä for-lauseke joka valitsis ne kentät joissa on tietoa.
Osaisko joku neuvoa?? Kiitos jo etukäteen!!
For -lauseke
2
332
Vastaukset
- Expertti
Minna, voisitko hieman täsmentää kysymystäsi? Koodaat ilmeisesti VBScriptillä? Mikä sovelluskehitin kyseessä? Esim. .NETistä löytyvät valmiit validointikontrollit joilla homma onnistuu ilman mitään silmukoita.
Painotan, panostakaa näihin ongelmakuvauksiin.
- mikä tekniikka, sovelluskehitin tai ohjelma on käytössä
- millainen ongelma on kyseessä ja miten se ilmenee
- jos kyseessä ohjelmavirhe, täsmällinen virheilmoitus mukaan
- tärkeimmät versionumerot mukaan- Minna
Hei!
Minulla on tilauslomake, joka on tehty html:llä. Aspilla siirrän tiedot (kirjoita.asp -sivu)
Access-tietokantaan. Tässä käytän siis VBScriptiä.
Tilauslomakkeessa on tuotteita 10 ja jokaisella tuotteella 5 kokoa. Tällä hetkellä saan tietokantaan menemään Tilausrivi-tauluun kaikki 15 tuotetta ja kokoa. Haluaisin sen toimivan niin, että asiakkaan kohdalle merkitään Tilausriviin vain ne tuotteet, jotka hän tilaa. Eli niin ettei Tilausrivissä olisi t-paita, m-koko, 0 kpl jne.
Jos asiakas tilaa yhden tuotteen niin myös tilausrivissä olisi vain yksi tuote.
Olen kuullut, että tähän ongelmaan olisi ratkaisu For - next -looppi, joka kävisi vaihtoehdot läpi ja siirtäisi Tilausriviin vain ne joissa on kappalemäärä.
En vain osaa kirjoittaa (kirjoita.asp) sivulle luuppia.
Asiakkaan tiedot menevät peruskoodilla:
sql="INSERT INTO Asiakkaat(asiakasnumero, etunimi, sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, email, puhelinnumero)"
sql=sql & " VALUES "
sql=sql & "(" & Request.Form("etunimi") & Request.Form("sukunimi") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("etunimi") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("sukunimi") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("katuosoite") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("postinumero") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("postitoimipaikka") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("email") & "',"
sql=sql & "'" & Request.Form("puhelinnumero") & "')"
conn.Execute sql
Mutta entä miten tuotetiedot?? Kiitos paljon avusta jo etukäteen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889