Kuka ystäväsi/tuttusi/sukulaisesi on kaikkein tarkin omista rahoistaan.
Perustelut mukaan miksi olet tätä mieltä.
Tarkin rahoistaan gallupp
38
125
Vastaukset
- ap.
Aloitan vaikkapa itse. Serkkupoikani (nyt jo 64 v.). Muistan kun 70-luvulla pääsin hänen kyydissään kotiseudulle Karjalaan. Joka ikisessä alamäessä vaihtoi kuplawolkkarinsa vapaalle. Kysyessäni miksi näin tekee hän vastasi säästävänsä polttoainetta.
Minun isäni ei ole lainkaan pihi, ennemminkin päinvastoin. Silti muistan lapsuudesta, kun hän teki samoin alamäessä. Niin oli varmaan neuvottu jossain tekemään 70-luvulla.
- ap.
Ratikkakuski kirjoitti:
Minun isäni ei ole lainkaan pihi, ennemminkin päinvastoin. Silti muistan lapsuudesta, kun hän teki samoin alamäessä. Niin oli varmaan neuvottu jossain tekemään 70-luvulla.
Sattoi olla 70-luvun juttu tuo serkkupoikani "pihiys". Silti muistan kuinka hänen kaksiossaan oli keittiön kaappien päällä vinopino kahvia ja hienoasokeria. Senkin muistan kun yhdessä lenkillä juostiin ja saunan päälle tarjosi tasan tarkkaan yhden keskioluen.
- ap.
Vielä toinen perään. Ehkä ensimmäistäkin parempi vaihtoehto. Myös serkkupoikani (nyt 61 v). Rikas mies kyseessä. Koko suku jo nauraa keskuudessaan tuolle "serkkupojallemme". Aina kun lähdet reissuun, aina kun istut baaritiskillä, niin aina häneltä unohtui kukkaro jonnekin. "Tarjoatko minulle".
Äitee on varmaan ainoa rahoistaan tarkka. Oppinut sellaiseksi pienestä pitäen. Itse olen enempi laitetaan samaan konkurssiin-koulun miehiä.
Kaveripiirissä on parikin sairaalloisen pihiä tyyppiä. Tuntevat fyysistä kipua kun pitää maksaa jotain. Maailman ketterin ihminen on se, joka loikkaa taksista ulos lähes ennen kuin se on pysähtynyt ettei vaan tarvi maksaa.Taksi-ohjelmassa yksi yritti tuota, kuski otti juosten kiinni.
Joku toinenkin teki saman tempun. Kuski ei heti uskaltanut pysähtyä, sai syytteen oliko liikenneonnettomuuspaikalta paosta vai heitteillejätöstä.runontaja kirjoitti:
Taksi-ohjelmassa yksi yritti tuota, kuski otti juosten kiinni.
Joku toinenkin teki saman tempun. Kuski ei heti uskaltanut pysähtyä, sai syytteen oliko liikenneonnettomuuspaikalta paosta vai heitteillejätöstä.Juu, siis kun porukkaa on taksissa enemmän, joku muu jää maksumieheksi... Ei koskaan mene etupenkille kun se on luontevin maksajanpaikka.
- ap.
"Äitee on varmaan ainoa rahoistaan tarkka."
Itse ihailen vanhojen hyvien aikojen äitien tuhlaamattomuutta. Oma äitinikin oli sellainen. Nekin muoviämpärit, jotka olivat keskeltä kahtia haljenneet hän parsi narulla umpeen. Toimivat vallan mainiosti perunannoston yhteydessä. Minä itse. Olen koko ikäni saanut taistella itseni kanssa, etten vaikuta saidalta hyväksikäyttäjältä ystävieni silmissä. Yritän esimerkiksi aloittaa tarjoamisen baarissa, etten jää kellekään velkaa. Mutta kun ostan jotain itselleni, voin kiertää vaikka 10 kauppaa säästääkseni pari euroa.
- ap.
Ja tällä kertomallasihan ei liene mitään yhteyttä hyväksytyksi tulemisen tarpeella, eihän.
ap. kirjoitti:
Ja tällä kertomallasihan ei liene mitään yhteyttä hyväksytyksi tulemisen tarpeella, eihän.
Voi sillä olla tekemistä senkin kanssa. Itse ajattelen, että yritän olla reilu kavereitani kohtaan.
- kommodori Varissuo
Ratikkakuski kirjoitti:
Voi sillä olla tekemistä senkin kanssa. Itse ajattelen, että yritän olla reilu kavereitani kohtaan.
miksi sitten pummaat kaljasi?
- krodlsio
Sukulaiset on höveleitä törsäämään, en tunne yhtään tarkkaa. Ystävät ja kaveritkin on aika kovia törsäämään.
Mies on aika tarkka taas rahoistaan, mihin ne kiinni laittaa. Eikä ole tietääkseni ikinä kärsinyt rahattomuudesta, varmaan juuri tuosta syystä. Eli hän taitaa olla tarkin tuntemistani rahan suhteen, ei kuitenkaan pihi tai kirpun kahtia laittaja. Muttei rahoita mitään turhaa ja tarpeetonta.- ap.
Miehesi pihiytyy vain vanhetessaan. Mitä enemmän rikastuu, sitä pihimmäksi tulee. Koeta sietää entisestään pahenevaa muutosta hänessä.
- heidksol
ap. kirjoitti:
Miehesi pihiytyy vain vanhetessaan. Mitä enemmän rikastuu, sitä pihimmäksi tulee. Koeta sietää entisestään pahenevaa muutosta hänessä.
Voi olla, mutta kotona ei ole mistään ainakaan puutetta. Ehkä mä kestän. Olenhan alkanut itsekin tarkemmaksi rahan suhteen. :)
Elossa olevista minä, kun saa elää 757 eurolla kuukaudesta toiseen.
Jos kuolleet lasketaan, niin äiti. Hänellä ei ollut kuolinpesää tyhjentäessä yhtään uutta vaatetta, mikä olisi ostettu jälkeen vuoden 1990. Pyyhkeet oli jostain 1960 luvulta, astiatkin muistin lapsuudesta. Kaikki tavarat mahtui yhteen perushiaseen.
Periaatteessa myös eno oli säästeliäs, hänen kuolinpesästään meni 8 säkkiä nukkaisia vaatteita kaatopaikalle. Pyyhkeet oli äidin pyyhkeitä uudempia- ap.
Aloituksellani en perään kuuluttanut köyhyysrajan alapuolella eläviä/eläneitä. Niitä, jotka on/oli pakotettu syömään pelkästään kaurapuuroa ja näkkäriä.
Perään kuulutin omillaan toimeen tulevia, jotka vain luonnostaan pihejä. - pihi-iita
Mitäs uusilla astioilla ja pyyhkeillä tekee, kun vanhatkin on ehjiä?
pihi-iita kirjoitti:
Mitäs uusilla astioilla ja pyyhkeillä tekee, kun vanhatkin on ehjiä?
Kumpikin kun eli yksin, ei astioita tarvinnut enempää kuin tarve. Siinä vaiheessa kun kylpypyyhe alkaa hajoamaan käsiin itsensä kuivaamisessa, voi jo harkita uuden ostamista.
runontaja kirjoitti:
Kumpikin kun eli yksin, ei astioita tarvinnut enempää kuin tarve. Siinä vaiheessa kun kylpypyyhe alkaa hajoamaan käsiin itsensä kuivaamisessa, voi jo harkita uuden ostamista.
Muutamasta lakanasta tuli hyviä pohjakankaita tauluille. Systeri osti ne.
ap. kirjoitti:
Aloituksellani en perään kuuluttanut köyhyysrajan alapuolella eläviä/eläneitä. Niitä, jotka on/oli pakotettu syömään pelkästään kaurapuuroa ja näkkäriä.
Perään kuulutin omillaan toimeen tulevia, jotka vain luonnostaan pihejä.Jälkiviisaus eiole aina järkiviisautta
- ap.
runontaja kirjoitti:
Jälkiviisaus eiole aina järkiviisautta
Sorry. Miinuspeukuista päätellen ammuin ohi.
- ap.
runontaja kirjoitti:
Miinuksista moni oppii.
"Elämä opettaa" tai "oppia ikä kaikki". Ylä- tai alapeukuttelijat lienevät niittä vähäpätöisimpiä opettajia, mitä elämässä oppimiseen tulee. Omassa mielessään kuvittelevat usein olevansa opetustieteen maistereita tai tohtoreita peukutuksineen. On niitä sellaisiakin palstoja olemassa, jossa lähestulkoon yksi ja sama ylä-tai alapeukuttaa. Eräskin akka heti kirjoitettuaan viestinsä laittaa liitteeksi yläpeukun itselleen. On se vain niin yksinkertainen, ettei itse ymmärrä muiden palstalaisten sitä huomaavan. Nopeuttaa kyseisen kirjoittajan viestien turhan lukemisen kun vilkaisee vain peukutustilastoa.
Hyvää Uutta Vuotta Sinulle.
- yb off vielä..
No tää vielä..:D
Niitä on pari kolme, neljä.. Mies ja etenkin hänen vanhempansa,äitinsä, toinen hänen siskoistaan ehkä. Mun isä, jossain asioissa.
Mutta piheinkin näistä, eli äitinsä tuhlaa kuitenkin jossain; eli jakaa hövelisti raha-kirjekuoria lapsilleen ja lapsenlapsilleen ja ostelee kaikenlaisia turhake-kodinkoneita lahjaksi ym. Mutta itseen ja omaan kotiin liittyvä säästäväisyys on sitten omaa luokkaansa; kotona ollaan pimeässä, ettei sähköä kulu, samoin patterit pienellä talvellakin.. Kännykkä on pois päältä muulloin, paitsi jos sillä soitetaan, ettei akku kulu. Ajaessa autoa, mietitään bensan kulutus tarkkaan jne.Ruokaa ei heitetä pois, vaikka olis parasta ennen päivä mennyt jne.
Mieheni muistuttaa vähän raha-asioissa äitiään (vanhempiaan). Esim. tuo vaihde vapaalle alamäissä -tyyli on hänelle ihan tyypillinen ajotapa ;D Ostaa mielellään, jos halvalla saa.. Kulkee enemmän tarjouksien perässä, kuin esim. minä, eikä itse ostaisi itselleen ikinä mitään kallista vaatetta tms. (minä ostan hänelle, vaikkei hän tiedäkään niiden hintaa, en uskalla kertoa :P) Ostaa monta purkkia margariinia jos on tarjouksessa jne. Tai menee matkan päähän ostamaan jotain pari euroa halvemmalla. Toisaalta saattaa äitinsä tapaan törsätä joululahjoihin, tai esim. yhteisiin matkoihin jne.
Omista vanhemmista isä on säästäväisempi. hän on oppinut sen siitä, että hänen isänsä oli huono ja tuhlaavainen ja sössi raha-asioitaan, vaikka rahaa olikin käytössä paljon jossain vaiheessa. Eli isä on oppinut tekemään kaiken päinvastoin kuin oma isänsä, eli säästämään ja olemaan järkevä. Äiti on melko tuhlaavainen, mutta tajuaa toisaalta olla järkeväkin, on koulutustakin raha-asioiden hoidosta ym.
Mutta kyllä jotkut mun kavereista pitää muakin pihinä ja säästäväisenä, se on aina mihin vertaa..- Säästäväisyys ei ain
.
Säästäväisyys ei ole aina viisasta, varsinkaan jos tarpeelliset investoinnit jätetään kokonaan tekemättä ja sitten joutuu yhtäkkiä kylmien tosiasioiden eteen eikä rahat enää riitäkään
. - Vaihde vapaalla:.
Säästäväisyys ei ain kirjoitti:
.
Säästäväisyys ei ole aina viisasta, varsinkaan jos tarpeelliset investoinnit jätetään kokonaan tekemättä ja sitten joutuu yhtäkkiä kylmien tosiasioiden eteen eikä rahat enää riitäkään
..
Vaihde vapaalla ajaminen ei hyödytä nykyteknologian autoissa joissa polttoaineen syöttö katkaistaan moottorijarrutuksessa
.
Meidän faija oli pihi, kaikki laskut ja tarjoukset se syynäsi tosi tarkkaan.
Se oli sitä ikäluokkaa, joka eli "tarkan markan aikana" ja pennin venytyksestä oli tullut pysyvä elämäntapa, suorastaan täydellisyyttä hipova taidemuoto.
Faija oli ihan älyttömän nuuka, haaskaamista se ei voinut sietää.- Pennin venytys:.
.
Esimerkiksi kannattaa harkita tarkkaan onko mielekästä korjauttaa vanhaa sähkönsyömäri televisiota jossa kuva on nykytelkkuihin verrattuna surkea
.
suvustako.. no enpä osaa sanoa muuten ku perheen sisältä äiti, juuri sellainen että ennemmin veivaa suurinpiirtein itse ruokansa ja elää pitkät päivät jollain tietyllä ruualla josta mun mielestä tulee ennemmin vihaiseksi ku kylläiseksi kuin että menee kauppaan ja ostaa kallista lihaa tai muuten vaan huithapelisti törsää turhuuteen mihin mulla on ajoittaista taipumusta :P sitte saa nähdä nälkää ja katua.
- määmy
Frendi, joka asuu 27,5 neliön asunnos. Sisustus verhot sänky pöytä 2 tuolii pikkujääkappipakastimen maton lampunvarjostimen pienen radion sai lahjoituksina. Astiasarjan osti alesta, myös juomalasit. Pieni vaatekaappi o puoltyhjä. Ostaa usein punaisilla hintalapuil myytävii ruokii, lähtee raflaan seuraks, ei juo ku vettä, ellei joku tarjoo. Osaa mennä frendien luo ku niil o safka-aika.
Hän o sellaine ihana höppänä jonka seuras viihdyn.- määmy
Tietsikkaa hänellä ei oo, ruokkiksel hoitaa ne. Privapuhelut hoitaa duunipumelimel ja siihe o pomolt lupa.
- katteelliset?
Miksi miinuksia? Ystäväsi (nainen?) vaikuttaa symppikseltä.
- ...
katteelliset? kirjoitti:
Miksi miinuksia? Ystäväsi (nainen?) vaikuttaa symppikseltä.
Häh. Kenen ystävä? Kuka nainen?
- katteelliset
... kirjoitti:
Häh. Kenen ystävä? Kuka nainen?
Määmyn frendi eli ystävä.
- Onckel Skrue
MINÄ!!!!
Säästän kaikesta mistä voin, hyvästä elämästä silti tinkimättä.
Vaatteet ostan kunnollisia, ehkä vähän kalliimpia ostohetkellä, mutta miten paljon parempaa laatua! Esim. osta halvat kengät, kohta saat taas ostaa uudet. Sillä hinnalla ostat yhdet hyvät laadukkaat.
Yksi heikkous mulla on; lapsilleni ostan, sellaistakin mitä itselleni en ikinä hanki. Ja lomamatkoja maksan yms. mutta jos pystyy, niin miksi ei ilahduta rakkaimpiaan nyt ja tässä elämässä? En saa niitä pennejä mukaan kun potkaisen tyhjää.
Tuhlaa en, enkä päättömiä toiveita toteuta.
Niin että "ei rikas jos ei tivis" sanoi mummoni ja niin totta! Henkilökohtaisesti en tunne pääministeri Kataista, hän kuitenkin onnistunut säästämään hyvinvointiyhteiskuntaisen valtion kuilun partaalle. Tähän mennessä rakenteelliset uudistukset ovat menneet "Vähävaraisilta rikkaille"
http://ts.fi/uutiset/talous/432439/Katainen Rahat eivat riita hyvinvointiyhteiskuntaan- Käteisellä ei käteis
.
Käteisellä ei ole myöskään käteistä vaan on itsekin silmittömästi velkaantunut
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2037016
- 594632
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384278- 713249
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161955Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271706- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341459
- 1431237