Nainen tummissa kappaleen sanat?

mä vaan

Eli olisiko kellään antaa Nainen tummissa (Women in black) kappaleen sanoja suomeksi tai englanniksi? Olisin erittäin kiitollinen jos sellaset jolta kulta löytyis ja hän vois kirjoittaa ne minulle tänne. Netistä googlelta etsimällä en ainakaan löytänyt.

56

42507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjastotäti
    • määää

      varmaan tota tarkoitat?..Sanoja mulla ei kyllä ole antaa, mut jos paremmin löytyis oikeella nimellä..

      • mä vaan

        kyllä se on woman in black eli nainen tummissa se on suomenettu. mä pinempänä lauloin sitä koulussa. Mä muistan ainoastaan siitä yhden säkeistön suomeksi. Siinä on oikeesti joku kolme säkeistöö ja vielä hauskempaa olis saada ne enkuksi mut kohan suomeks edes sais ni hyvä. Googlelta löysin sen verran et se artisti olis joku lemon tai sellanen mut sanoja en saanu sieltä. Se eka säkeistö meni jotenkin näin:
        " Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään. Hän kertoi kylmin huulin kun kaukaa äänen kuulin, oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään. Aaaa aa..."
        Muuta en enää osaa sanoa tästä kappaleesta. Mä osaan soittaa tän pianolla ja mä haluaisin samalla myös laulaa mut en löydä sanoja. Koulun laulukirjasta tämäkin löytyis mut ei ole mahdollisuutta saada.


      • mä vaan kirjoitti:

        kyllä se on woman in black eli nainen tummissa se on suomenettu. mä pinempänä lauloin sitä koulussa. Mä muistan ainoastaan siitä yhden säkeistön suomeksi. Siinä on oikeesti joku kolme säkeistöö ja vielä hauskempaa olis saada ne enkuksi mut kohan suomeks edes sais ni hyvä. Googlelta löysin sen verran et se artisti olis joku lemon tai sellanen mut sanoja en saanu sieltä. Se eka säkeistö meni jotenkin näin:
        " Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään. Hän kertoi kylmin huulin kun kaukaa äänen kuulin, oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään. Aaaa aa..."
        Muuta en enää osaa sanoa tästä kappaleesta. Mä osaan soittaa tän pianolla ja mä haluaisin samalla myös laulaa mut en löydä sanoja. Koulun laulukirjasta tämäkin löytyis mut ei ole mahdollisuutta saada.

        mikä biisi woman in black on. Nainen tummissa on suomalainen version uriah heep - Lady in black biisistä.


      • henna_....
        mä vaan kirjoitti:

        kyllä se on woman in black eli nainen tummissa se on suomenettu. mä pinempänä lauloin sitä koulussa. Mä muistan ainoastaan siitä yhden säkeistön suomeksi. Siinä on oikeesti joku kolme säkeistöö ja vielä hauskempaa olis saada ne enkuksi mut kohan suomeks edes sais ni hyvä. Googlelta löysin sen verran et se artisti olis joku lemon tai sellanen mut sanoja en saanu sieltä. Se eka säkeistö meni jotenkin näin:
        " Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään. Hän kertoi kylmin huulin kun kaukaa äänen kuulin, oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään. Aaaa aa..."
        Muuta en enää osaa sanoa tästä kappaleesta. Mä osaan soittaa tän pianolla ja mä haluaisin samalla myös laulaa mut en löydä sanoja. Koulun laulukirjasta tämäkin löytyis mut ei ole mahdollisuutta saada.

        Se on lady in black. Koska niin lukee joka paikassa. Ja niin lukee myös eräässä musiikin kirjassa.


      • SNOOPYSPORTTI 96
        Wywern kirjoitti:

        mikä biisi woman in black on. Nainen tummissa on suomalainen version uriah heep - Lady in black biisistä.

        juuri niin! se ON lady in black, eikä mikään
        woman in black... mä just TÄNÄÄN lauloin sitä
        oikein koulun kirjan kera! tosin, mähän oon koululainen, 10 v ja vitosella! et repikää siitä!
        (sori)


      • heissan,
        mä vaan kirjoitti:

        kyllä se on woman in black eli nainen tummissa se on suomenettu. mä pinempänä lauloin sitä koulussa. Mä muistan ainoastaan siitä yhden säkeistön suomeksi. Siinä on oikeesti joku kolme säkeistöö ja vielä hauskempaa olis saada ne enkuksi mut kohan suomeks edes sais ni hyvä. Googlelta löysin sen verran et se artisti olis joku lemon tai sellanen mut sanoja en saanu sieltä. Se eka säkeistö meni jotenkin näin:
        " Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään. Hän kertoi kylmin huulin kun kaukaa äänen kuulin, oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään. Aaaa aa..."
        Muuta en enää osaa sanoa tästä kappaleesta. Mä osaan soittaa tän pianolla ja mä haluaisin samalla myös laulaa mut en löydä sanoja. Koulun laulukirjasta tämäkin löytyis mut ei ole mahdollisuutta saada.

        Kirjassa Musikantti 5-6 lk on sanat


      • 123
        mä vaan kirjoitti:

        kyllä se on woman in black eli nainen tummissa se on suomenettu. mä pinempänä lauloin sitä koulussa. Mä muistan ainoastaan siitä yhden säkeistön suomeksi. Siinä on oikeesti joku kolme säkeistöö ja vielä hauskempaa olis saada ne enkuksi mut kohan suomeks edes sais ni hyvä. Googlelta löysin sen verran et se artisti olis joku lemon tai sellanen mut sanoja en saanu sieltä. Se eka säkeistö meni jotenkin näin:
        " Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään. Hän kertoi kylmin huulin kun kaukaa äänen kuulin, oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään. Aaaa aa..."
        Muuta en enää osaa sanoa tästä kappaleesta. Mä osaan soittaa tän pianolla ja mä haluaisin samalla myös laulaa mut en löydä sanoja. Koulun laulukirjasta tämäkin löytyis mut ei ole mahdollisuutta saada.

        Hän saapui keskiyöllä,näin viikatteenkin vyöllä,tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään. Hän kertoi kylmin huulin,kuin kaukaa äänen kuulin: Oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään.Aa… Mä katsettansa turhaan hain,näin pohjattomat silmät vain. Kun katsoin niihin tunsin, että häntä rakastin. "Voi poikaparka kuolemaa ei yksikään voi rakastaa. Vain hengen sulta veisin kylmin,jäisin Suudelmin ".Aa… Sun täytyy olla vanki maan,ei sielus pääse kahleistaan. On yksinäisyys kohtalosi. Auttaa voi mä en.Sä vaikka kaiken oikein teet.Sua seuraa aina kyyneleet.
        Ei murheistansa irti pääse koskaan ihminen.Aa…
        Mä pyysin suukko, muuta ei. Hän viikatteensa naulaan vei,ja tunsin hänen syleilynsä kylmän, jäätävän. Hän lähti, otti viikatteen,jäin yksin yöhön hiljaiseen. En enää pelkää kuolemaa, nyt kaiken ymmärrän. Aa… Hän saapuu vielä tidän sen kun aika vierii täytyen. Niin silloin suostuu varmaankin hän yhteen suudelmaan. Tuon suudelman kun hältä saan voin vihdoin jättää kylmän maan ja silloin pääsee myöskin sielu irti kahleistaan.
        En itselleni rauhaa saa kun rakastan vain kuolemaa. Mä ootan että saapuisi tuo nainen mustissaan.


      • vilkkutiainen
        123 kirjoitti:

        Hän saapui keskiyöllä,näin viikatteenkin vyöllä,tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään. Hän kertoi kylmin huulin,kuin kaukaa äänen kuulin: Oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään.Aa… Mä katsettansa turhaan hain,näin pohjattomat silmät vain. Kun katsoin niihin tunsin, että häntä rakastin. "Voi poikaparka kuolemaa ei yksikään voi rakastaa. Vain hengen sulta veisin kylmin,jäisin Suudelmin ".Aa… Sun täytyy olla vanki maan,ei sielus pääse kahleistaan. On yksinäisyys kohtalosi. Auttaa voi mä en.Sä vaikka kaiken oikein teet.Sua seuraa aina kyyneleet.
        Ei murheistansa irti pääse koskaan ihminen.Aa…
        Mä pyysin suukko, muuta ei. Hän viikatteensa naulaan vei,ja tunsin hänen syleilynsä kylmän, jäätävän. Hän lähti, otti viikatteen,jäin yksin yöhön hiljaiseen. En enää pelkää kuolemaa, nyt kaiken ymmärrän. Aa… Hän saapuu vielä tidän sen kun aika vierii täytyen. Niin silloin suostuu varmaankin hän yhteen suudelmaan. Tuon suudelman kun hältä saan voin vihdoin jättää kylmän maan ja silloin pääsee myöskin sielu irti kahleistaan.
        En itselleni rauhaa saa kun rakastan vain kuolemaa. Mä ootan että saapuisi tuo nainen mustissaan.

        toi biisi loppuu Aaa... juttuun
        joten toi oli väärin!!!


    • Jouni

      on Uriah Heepin alkuperäinen. Sanat tässä:

      LADY IN BLACK
      By Uriah Heep

      She came to me one morning
      One lonely sunday morning
      Her long hair flowing
      In the midwinter wind
      I know not how she found me
      For in darkness I was walking
      And destruction lay around me
      From a fight I could not win
      Ah ah ah ...

      She asked me name my foe then
      I said the need within some men
      To fight and kill their brothers
      Without thought of love or god
      And I begged her give me horses
      To trample down my enemies
      So eager was my passion
      To devour this waste of life
      Ah ah ah ...

      But she wouldn’t think of battle that
      Reduces men to animals
      So easy to begin
      And yet impossible to end
      For she’s the mother of our men
      Who counselled me so wisely then
      I feared to walk alone again
      And asked if she would stay
      Ah ah ah ...

      Oh lady lend your hand outright
      And let me rest here at your side
      Have faith and trust
      In peace she said
      And filled my heart with life
      There is no strength in numbers
      Have no such misconception
      But when you need me
      Be assured I won’t be far away
      Ah ah ah ...

      Thus having spoke she turned away
      And though I found no words to say
      I stood and watched until I saw
      Her black coat disappear
      My labour is no easier
      But now I know I’m not alone
      I find new heart each time
      I think upon that windy day
      And if one day she comes to you
      Drink deeply from her words so wise
      Take courage from her
      As your prize
      And say hello from me
      Ah ah ah ...

      Suomalaiset, "Nainen tummissa" sanat tuuppasin tämän musiikkikeskustelun jollekin palstalle 2-3 viikkoa sitten.

      • Kirjastotäti

        Tuohan se on. Siitä on kauan kun meidän taloudessa biisiä renkutettu.


      • @Annukka@

        olisko kenelkää nainen tummissa kappaleen suomenkielisiä sanoja?


      • oioioi

        Rakas Jouni!
        Viitsisitkö heittää vielä ne suomenkieliset. Nim. epätoivoinen Lady in Black. heh! Mukke tulee direct tieto, jos ne tulee tänne. Kiitos hurjasti.

        etsin kyllöä Googlesta, ja suuret toivelaulukirjatkin on, mutten löydä Nainen mustissa, kumma juttu, täytyy antaa hien laskea ja tutkia uudelleen.


      • murmeli
        @Annukka@ kirjoitti:

        olisko kenelkää nainen tummissa kappaleen suomenkielisiä sanoja?

        tässä on nainen tummissa sanat: hän saapui keski-yöllä,
        näin viikatteenkin vyöllä,
        tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään.
        Hän kertoi kylmin huulin,
        kuin kaukaa äänen kuulin,
        oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään.

        Aa...
        Aa...

        Mä katsettansa turhaan hain,
        näin pohjattomat silmät vain.
        Kun katsoin niihin tunsin, että häntä rakastin.
        "Voi poika parka, kuolemaa ei yksikään voi rakastaa.
        Vain hengen sulta veisin kylmin jäisin suudelmin".

        Aa...
        Aa...

        Mä pyysin suukko, muuta ei.
        Hän viikatteensa naulaan vei
        ja tunsin hänen syleilynsä kylmän, jäätävän.
        Hän lähti, otti viikatteen,
        jäin yksin yöhön hiljaiseen.
        En enää pelkää kuolemaa, nyt kaiken ymmärrän.
        Aa...
        Aa...


      • snoopysportti 96
        @Annukka@ kirjoitti:

        olisko kenelkää nainen tummissa kappaleen suomenkielisiä sanoja?

        justhan snoopy... ne lähetti!§½


      • lese<3<33
        murmeli kirjoitti:

        tässä on nainen tummissa sanat: hän saapui keski-yöllä,
        näin viikatteenkin vyöllä,
        tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään.
        Hän kertoi kylmin huulin,
        kuin kaukaa äänen kuulin,
        oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään.

        Aa...
        Aa...

        Mä katsettansa turhaan hain,
        näin pohjattomat silmät vain.
        Kun katsoin niihin tunsin, että häntä rakastin.
        "Voi poika parka, kuolemaa ei yksikään voi rakastaa.
        Vain hengen sulta veisin kylmin jäisin suudelmin".

        Aa...
        Aa...

        Mä pyysin suukko, muuta ei.
        Hän viikatteensa naulaan vei
        ja tunsin hänen syleilynsä kylmän, jäätävän.
        Hän lähti, otti viikatteen,
        jäin yksin yöhön hiljaiseen.
        En enää pelkää kuolemaa, nyt kaiken ymmärrän.
        Aa...
        Aa...

        Kiitos sanoista tarvittiin niitä todella


      • joku

        no se eka säkeistö alkaa: hän saapui keskiyöllä näin viikatteenkin vyöllä tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään. hän kertoi kylmin huulin kuin kaukaa äänen kuulin oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään Aa... Aa.. jne. tollee menee eka säkeistö..


      • metalisti
        @Annukka@ kirjoitti:

        olisko kenelkää nainen tummissa kappaleen suomenkielisiä sanoja?

        Katso youtubesta hakusanalla (esittäjä ) Lemon, ja kappaleen nimi Nainen mustissaan.
        Yksi harvoista kappaleista jota ei suomentamalla ole raiskattu...


    • -----

      Uriah Heep - Lady In Black
      Suomennos on Lemon - nainen tummissa
      Englanniks sanat löytyy kyllä googlesta mut suomeks en onnistunu löytään

      • -----

        Tais tulla vähä myöhässä :D:DD


      • Nimetön

        No sen bändin alkuperänen nimi on "the first"
        kokeilkaahan nyt ni löytyy ehkä.. vaik tänne on kirjotettu nää sanat jo monesti..

        Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään.
        Hän kertoi kylmin huulin, kuin kaukaa äänen kuulin, "Oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään."

        Aa aa..

        Mä katsettansa turhaan hain, näin pohjattoat silmät
        vain. kun katsoin niihin tunsin että häntä rakastin.
        Voi poika parka kuolemaa ei yksikään voi rakastaa, vain hengen veisin sulta kylmin, jäisin suudelmin.



        Sun täytyy olla vanki maan, ei sielus pääse kahleistaan, on yksinäisyys kohtalosi, auttaa voi mä en. Sä vaikka kaiken oikeen teet, sua seuraa aina kyyneleet, ei murheistaan irti pääse koskaan ihminen.

        Aa aa..

        Mä pyysin suukko, muuta ei, hän viikatteensa naulaan vei, ja tunsin hänen syleilynsä kylmän, jäätävän. Hän lähti, otti viikatteen, jäin yksin yöhän hiljaiseen, en enää pelkää kuolemaa, nyt kaiken ymmärrän.

        Hän saapuu vielä, tidän sen, kun aika vierii täyttye, niin silloin varmaankin hän suostuu yhteen suudelmaan. Tuon suudelman kun hältä saan, voin vihdoin jättää kylmän maan, ja silloin pääsee myöskin sielu irti kahleistaan.En itselleni rauhaa saa, kun odotan vain kuolemaa, mä ootan, että saapuisi tuo nainen mustissaan.

        Aa aa..

        ja tuos viel tollanen linkki mis on tietoo bändistä: http://www.backtothesixties.org/first.htm


    • mustaa

      Uriah heep!!! Kaunein balladi mitä ikinä! Kuulin sen tänään ekan kerran suomeksi! Vau! Vaikka jonkun mielestä tunnelma vesitetty suomenkielisessä versiossa.

    • kjfhkv

      Hän saapui keskiyöllä.Näin viikatteenkin vyöllä-
      tuo nuori nainen ikuisuuden huntu silmillään.
      Hän kertoi kylmin huulin.Kuin kaukaa äänen kuulin
      -oom sieltä mistä kukaan ei palaa elämään.

      aaa..aaa..aaa...aaa..:D

      Mä katsettansa turhaan hain.Näin pohjattomat silmät vain-kun katsoin niihin tunsin että häntä rakastin.
      Voi poikaparka kuolemaa.Ei yksikään voi rakastaa-
      vain hengen sulta veisin kylmin jäisin suudelmin.

      aaa...aaa..aaa.aaa..aaa..

      Mä pyysin suukko,muuta ei.Hän viikatteensa naulaan vei-ja tunsin hänen syleilynsä kylmän jäätävän.
      Hän lähti otti viikatteen.Jäin yksin yöhön hiljaiseen-En enää pelkää kuolemaa,nyt kaiken ymmärrän.

      aaa....aaa...aa...aa...aa

      aa..a.a.a.a.a.a...aaaaaaaaaa...

      Tuossa ne ovatkin...Ulkoa muistan Oo

      • nea

        "...Hän kertoi kylmin huulin. Kun kaukaa äänen kuulin
        -oom sieltä mistä kukaan ei palaa elämään..."

        -> "...oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään."

        Siis tuo alempi lause siinä pitäisi lukea.


      • Sleane

        Näihin sanoihin on ainakin yhdessä versiossa vielä yksi säkeistö. Se on tuon 'Mä katsettansa..' säkeistön ja 'Mä pyysin suukko vain...' säkeistön välissä. Se menee näin.

        Sun täytyy vanki maan.
        Ei sielus pääse kahleistaan. On yksinäisyys kohtalosi.
        Auttaa voi mä en. Sä vaikka kaiken oikein teet. Sua seuraa aina kyyneleet.
        Ei murheistansa irti pääse ihminen. Aa…

        Tämä säkeistö jätetään usein pois.


    • Wayfarer

      Taisi tuossa pari tyyppiä olla jo laittanut Nainen tummissa-kappaleen sanat, mutta ihan kuin parin säkeistön sanat olisivat puuttuneet.

      Hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä
      Tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään
      Hän kertoi kylmin huulin kuin kaukaa äänen kuulin
      "Oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään."
      Aaa...
      Aaa...

      Mä katsettansa turhaan hain, näin pohjattomat silmät vain
      Kun katsoin niihin tunsin että häntä rakastin
      "Voi poika-parka kuolemaa, ei yksikään voi rakastaa.
      Vain hengen sulta veisin kylmin jäisin suudelmin."
      Aaa...
      Aaa...

      Sun täytyy olla vanki maan, ei sielus pääse kahleistaan
      On yksinäisyys kohtalosi, auttaa voi mä en
      Sä vaikka kaiken oikein teet, sua seuraa aina kyyneleet
      Ei murheistansa irti pääse koskaan ihminen
      Aaa...
      Aaa...

      Mä pyysin, suukko, muuta ei, hän viikatteensa naulaan vei
      Ja tunsin hänen syleilynsä kylmän jäätävän
      Hän lähti, otti viikatteen, jäin yksin yöhön hiljaiseen
      En enää pelkää kuolemaa, nyt kaiken ymmärrän
      Aaa...
      Aaa...

      Hän saapuu vielä, tiedän sen, kun aika vierii täyttyen
      Niin silloin suostuu varmaankin hän yhteen suudelmaan
      Tuon suudelman kun hältä saan, voin vihdoin jättää kylmän maan
      Ja silloin pääsee myöskin sielu irti kahleistaan
      En itselleni rauhaa saa, kun rakastan vain kuolemaa
      Mä ootan että saapuisi tuo nainen mustissaan
      Aaa...
      Aaa...

    • Mukula

      Muuten ihan hyvä mut nuo sanotukset ja sovituksetkin ovat tekijänoikeuden suojaamia joten eipä kannata ihan alkuperäisä mennä latelemaan...

    • Uriah_hiipijä

      hommaa se alkuperänen biisi, levyltä Uriah Heep- Salisbury tai kaikilta kokelmilta löytyy.

      se on heviä eikä muniin puhaltelua, nii

    • emma

      Moi! Mulla on Englannin kieliset sanat: Tässä ne on:


      She came to me one morning,
      One lonely sunday morning,
      Her long hair flowing,
      In the midwinter wind,
      I know not how she found me
      For in darkness I was walking,
      And destruction lay around me,
      From a fight I could not win,
      Ah ah ah...

      She asked me name my foe then,
      I sed the need within some men,
      To fight and kill their brothers,
      Without thought of love or god,
      And I begged her give me horses,
      To trample down my enemies,
      So eager was my passion,
      To devour this waste of life,
      Ah ah ah...

      But she wouldn't think of battle that,
      Reduces men to animals,
      So easy to begin,
      And yet impossible to end,
      For shes the mother of our men,
      Who counselled me so wisely then,
      I feared to walk alone agen,
      And asked if she would stay,
      Ah ah ah...

      Oh lady lend your hand outright,
      And let me rest here at your side,
      Have faith and trust,
      In peace she said,
      And filled my heart with life,
      There is no strength in numbers,
      Have no such misconception,
      But when you need me,
      Be assured I wotn be faraway,
      Ah ah ah...

      Thus having spoke she turned away,
      And though I found no words to say,
      I stood and watched until I saw,
      Her black coat dissappear,
      My labours is no easire,
      But now I know i'm not alone,
      I find new heart each time,
      I think upone that windy day,
      And if one day she comes to you,
      Drink deeply from her words so wise,
      Take courage from her,
      As your prize,
      And say hello from me,
      Ah ah ah...

      Ollos hyvä! Suomenkieliset sanat saat kyllä pölliä jostain muualta! Niitä ei löytynyt! :) Mutta siinä on! Ala soitteleen.. :)

    • soopysportti 96

      se on kylläkin lady in black! no jaa, täältä pesee: hän saapui keskiyöllä,
      näin viikatteenkin vyöllä,
      tuo nuorinainen ikuisuuden
      harso silmillään,
      hän kertoi kylmin huulin,
      kuin kaukaa äänen kuulin,
      oon sieltä mistä takaisin,
      ei tulla elämään. aa... aa...

      hänen katsettansa turhaan hain,
      näin pohjattomat silmät vain,
      ja silloin minä tunsin että
      häntä rakastin,
      voi poikaparka, kuolemaa, ei
      yksikään voi rakastaa, vain
      hengen sulta veisin,kylmin
      jäisin suudelmin. aa... aa...

      mä pyysin:suukko, muuta ei,
      hän viikatteensa naulaan vei,
      ja tunsin hänen syleilynsä
      kylmän, jäätävän,
      hän lähti, otti viikatteen,
      jäin yksin yöhön hiljaiseen,
      en enää pelkää kuolemaa,
      nyt kaiken ymmärrän. aa... aa...
      aa... aa... . siinä se. (huhhuh)

      • Blacksoul.

        Toi laulu on musta tosi hyvä!

        *Viiltää ranteet auki*


    • ~Iitu

      "Hän saapui keskiyöllä näin vikatteenkin vyöllä tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään. Hön kertoi kylmin huulin kun kaukaa äänen kuulin oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään aa aa aa aa aaa aaa aa aa aaa aaa aaaaaa" Menee eka säkeistö....

      • ~Iitu

        Niin, ja toinen menee näin: "Mä katsettansa turhaan hain näin pohjattomat silmät vain kun katsoin niihin tunsin että häntä rakastin. Voi poikka parka kuolemaa ei yksikään voi rakastaa vain hengen sulta veisin kylmin jäisin suudelmin. Aa aaa aa...."
        Kolmas tais olla tää: "Hän viikatteensa naulaan vei ja tunsin hänen syleilynsä kylmän jäätävän. Hän lähti otti viikatteen jäin yksin yöhön hiljaiseen. En enää pelkää kuolemaa, nyt kaiken ymmärään. Aaa aa aaa...."


    • Finne ruotsista

      katteleppa nainen tummissa Lemon bändin esittämänä, ne teki sen Heepin kappaleen Lady in Black suomeksi................

      • IceEyes2

    • tietävä97

      Olen luokalla 4 ja olemme harjoitellet myös laulua Nainen Tummissa ja sanat jää hyvin päähän.

      Hän saapui keskiyöllä,näin viikatteenkin vyöllä,
      tuo tumma ( tai nuori) nainen ikuisuuden harso silmillään. Hän kertoi kylmin huulin, kuin kaukaa äänen kuulin:oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään. Aa........


      Mä katsettansa turhaan hain, näin pohjattomat silmät vain. Kun katsoin niihin tunsin että häntä rakastin. Voi poika parka kuolemaa, ei yksikään voi rakastaa. Vain hengen sulta veisin kylmin, jäisin suudelmiin. Aa......


      Mä pyysin: Suukko muuta ei. Hän viikatteensa naulaan vei ja tunsin hänen syleilynsä kylmän, jäätävän. Hän lähti, otti viikatteen. Jäin yksin yöhön hiljaiseen. En enää pelkää kuolemaa, nyt kaiken ymmärrän. Aa......

    • ----

      eka säkeistö

      hän saapui keski yöllä näin viikatteenkin vyöllä
      tuo nuorinainen ikuisuuden harso silmillään hän kertoi kylmin huulin kuin kaukaa äänen kuulin oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään aaaaaaaaaaaaaaa aaa aaaa aaaa aaaaaa...

    • Saara

      1 säkeistö : Hän saapui keskiyöllä , näin viikatteenkin vyöllä , tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään . Hän kertoi kylmin huulin,kuin kaukaa äänen kuulin : Oon sieltä mistä takaisin ei tulla elämään . Aa...


      2 säkeistö : Mä katsettansa turhaan hain , näin pohjattomat silmät vain . Kun katsoin niihin tunsin , että häntä rakastin .Voi poika parka,kuolemaa ei yksikään voi rakastaa.Vain hengen sulta veisin kylmin , jäisin suudelmiin. Aaa..


      3 säkeistö : Mä pyysin : Suukko , muuta ei. Hän viikatteensa naulaan vei ja tunsin hänen syleilynsä kylmän , jäätävän. Hän lähti , otti viikatteen. Jäin yksin yöhön hiljaiseen.En enää pelkää kuolemaa , nyt kaiken ymmärrän. Aaa...

    • Jasso-setä

      En tiedä, mutta laulu tuo minulle mieleen Terry Pratchettien Susan Sto-Helitin. Elikkäs kiekkomaailman kuoleman tyttärentytön. (vaikkakin Kuoleman tytär on adoptiolapsi... mutta hänen tyttärensä on Kuoleman lapsenlapsi tavallaan kait... tai jotain, emminätiijä.

    • sulle: mä vaan

      hän tuli keskiyöllä näin viikatteenkin vyöllä, tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään.
      Katso youtubesta lady in black

    • BirQu

      LEMON NAINEN TUMMISSA LYRICS
      Hän saapui keskiyöllä,
      näin viikatteenkin vyöllä,
      tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään.
      Hän kertoi kylmin huulin,
      kuin kaukaa äänen kuulin:
      Oon sieltä, mistä takaisin ei tulla elämään.

      Mä katsettansa turhaan hain,
      näin pohjattomat silmät vain.
      Kun katsoin niihin tunsin,
      että häntä rakastin.
      "Voi poikaparka, kuolemaa ei yksikään voi rakastaa.
      Vain hengen sulta veisin kylmin, jäisin suudelmin".

      Sun täytyy olla vanki maan, ei sielus pääse kahleistaan.
      On yksinäisyys kohtalosi, auttaa voi mä en.
      Sä vaikka kaiken oikein teet.
      Sua seuraa aina kyyneleet, ei murheistaansa irti pääse koskaan ihminen.

      Mä pyysin: Suukko, muuta ei.
      Hän viikatteensa naulaan vei
      ja tunsin hänen syleilynsä kylmän, jäätävän.
      Hän lähti, otti viikatteen.
      Jäin yksin yöhön hiljaiseen.
      En enää pelkää kuolemaa,
      nyt kaiken ymmärrän.

      Hän saapuu vielä tiedän sen
      kun aika vierii täyttyen
      niin silloin suostuu varmaankin hän yhteen suudelmaan
      tuon suudelman kun hältä saan
      voin vihdoin jättää kylmän maan
      ja silloin pääsee myöskin sielu irti kahleistaan
      en itselleni rauhaa saa kun rakastan vain kuolemaa
      mä ootan että saapuisi tuo nainen mustissaan.

    • äyäyäy

      Hän saapui keskiyöllä,
      Näin viikatteenkin vyöllä,
      tuo nuori nainen ikuisuuden
      Harso silmillään.
      Hän kertoi kylmin huulin,
      Kuin kaukaa äänen kuulin:
      "Oon sieltä, mistä takaisin
      Ei tulla elämään."

      Mä katsettansa turhaan hain,
      Näin pohjattomat silmät vain.
      Kun katsoin niihin, tunsin,
      Että häntä rakastin.
      "Voi poikaparka, kuolemaa
      Ei yksikään voi rakastaa.
      Vain hengen sulta veisin
      Kylmin, jäisin suudelmin."

      "Sun täytyy olla vanki maan,
      Ei sielus pääse kahleistaan.
      On yksinäisyys kohtalosi,
      Auttaa voi mä en.
      Sä vaikka kaiken oikein teet,
      Sua seuraa aina kyyneleet,
      Ei murheistansa irti
      Pääse koskaan ihminen."

      Mä pyysin: "Suukko, muuta ei."
      Hän viikatteensa naulaan vei,
      ja tunsin hänen syleilynsä
      Kylmän, jäätävän.
      Hän lähti, otti viikatteen.
      Jäin yksin yöhön hiljaiseen.
      En enää pelkää kuolemaa,
      Nyt kaiken ymmärrän.

      Hän saapuu vielä tiedän sen.
      Kun aika vierii täyttyen,
      Niin silloin suostuu varmaankin hän
      Yhteen suudelmaan.
      Tuon suudelman kun hältä saan,
      Voin vihdoin jättää kylmän maan,
      Ja silloin pääsee myöskin sielu
      Irti kahleistaan.

      En itselleni rauhaa saa,
      Kun rakastan vain kuolemaa.
      Mä ootan, että saapuisi tuo
      Nainen mustissaan.

    • Kuurankukka

      Eli tässä on sekä englannin, että suomenkieliset sanat.

      She came to me one morning, one lonely Sunday morning,
      her long hair flowing in the mid-winter wind.
      I know not how she found me, for in darkness I was walking,
      and destruction lay around me from a fight I could not win.

      She asked me name my foe then. I said the need within some men
      to fight and kill their brothers without thought of men or god.
      And I begged her give me horses to trample down my enemies,
      so eager was my passion to devour this waste of life.

      But she would not think of battle that reduces men to animals,
      so easy to begin and yet impossible to end.
      For she the mother of all men had counciled me so wisely that
      I feared to walk alone again and asked if she would stay.

      "Oh lady lend your hand," I cried, "Oh let me rest here at your side."
      "Have faith and trust in me," she said and filled my heart with life.
      There is no strength in numbers. I've no such misconceptions.
      But when you need me be assured I won't be far away.

      Thus having spoke she turned away and though I found no words to say
      I stood and watched until I saw her black cloak disappear.
      My labor is no easier, but now I know I'm not alone.
      I find new heart each time I think upon that windy day.
      And if one day she comes to you drink deeply from her words so wise.
      Take courage from her as your prize and say hello for me.

      Hän saapui keskiyöllä,
      näin viikatteenkin vyöllä,
      tuo nuori nainen ikuisuuden harso silmillään.
      Hän kertoi kylmin huulin,
      kuin kaukaa äänen kuulin:
      Oon sieltä, mistä takaisin ei tulla elämään.

      Mä katsettansa turhaan hain,
      näin pohjattomat silmät vain.
      Kun katsoin niihin tunsin,
      että häntä rakastin.
      "Voi poikaparka, kuolemaa ei yksikään voi rakastaa.
      Vain hengen sulta veisin kylmin, jäisin suudelmin".

      Sun täytyy olla vanki maan, ei sielus pääse kahleistaan.
      On yksinäisyys kohtalosi, auttaa voi mä en.
      Sä vaikka kaiken oikein teet.
      Sua seuraa aina kyyneleet, ei murheistaansa irti pääse koskaan ihminen.

      Mä pyysin: Suukko, muuta ei.
      Hän viikatteensa naulaan vei
      ja tunsin hänen syleilynsä kylmän, jäätävän.
      Hän lähti, otti viikatteen.
      Jäin yksin yöhön hiljaiseen.
      En enää pelkää kuolemaa,
      nyt kaiken ymmärrän.

      Hän saapuu vielä tiedän sen
      kun aika vierii täyttyen
      niin silloin suostuu varmaankin hän yhteen suudelmaan
      tuon suudelman kun hältä saan
      voin vihdoin jättää kylmän maan
      ja silloin pääsee myöskin sielu irti kahleistaan
      en itselleni rauhaa saa kun rakastan vain kuolemaa
      mä ootan että saapuisi tuo nainen mustissaan.

    • Joku
      • 19

        Oletteko te hulluja? Samaa juttua jahkataan vuosikaudet!

        Hän saapui keskiyöllä...

        Aaa... Aaa...

        Jne. Uskokaa jo!

        Vittu.


      • Cutrest
        19 kirjoitti:

        Oletteko te hulluja? Samaa juttua jahkataan vuosikaudet!

        Hän saapui keskiyöllä...

        Aaa... Aaa...

        Jne. Uskokaa jo!

        Vittu.

        Alkuperäisen laulaa biisin tekijä Ken Hensley (ei siis David Byron), Uriah Heep yhtyeen levyllä Salisbury.
        Ken Hensley teki lähes kaikki yhtyeen hitit ja laulaa myös biisin "Look at yourself".

        "Look at yourself"
        http://www.youtube.com/watch?v=8uws3n0kYe0

        Sittemmin mies kääntyi uskoon. Tehnyt lukuisia soololevyjä. 2011 tulossa uusi levy "Love and other mysteries", josta mies on todennut seuraavaa: "Vanhat Uriah Heep fanit tuntevat olonsa kotoisaksi.

        Moderni versio "Lady in black" 2000 luvulta
        http://www.youtube.com/watch?v=M6_APsBEyU0

        Mies soitti bändissä koskettimia (hammondia) ja lauloi ja on erinomainen slide-kitaristi kuten tässä "Paradise/The spell" kappaleessa, jossa jakaa lauluosuudet David Byronin kanssa.
        http://www.youtube.com/watch?v=FoBX1Db0BX8


      • School Singer

        Se menee näin :
        Hän saapui keskiyöllä,
        Näin viikatteenkin vyöllä,
        tuo nuori nainen ikuisuuden
        Harso silmillään.
        Hän kertoi kylmin huulin,
        Kuin kaukaa äänen kuulin:
        "Oon sieltä, mistä takaisin
        Ei tulla elämään."
        Aaaa......
        Aaaa.....

        Mä katsettansa turhaan hain,
        Näin pohjattomat silmät vain.
        Kun katsoin niihin, tunsin,
        Että häntä rakastin.
        "Voi poikaparka, kuolemaa
        Ei yksikään voi rakastaa.
        Vain hengen sulta veisin
        Kylmin, jäisin suudelmin."
        Aaaa.....
        Aaaa.....

        Mä pyysin: "Suukko, muuta ei."
        Hän viikatteensa naulaan vei,
        ja tunsin hänen syleilynsä
        Kylmän, jäätävän.
        Hän lähti, otti viikatteen.
        Jäin yksin yöhön hiljaiseen.
        En enää pelkää kuolemaa,
        Nyt kaiken ymmärrän.
        Aaaa....
        Aaaa....


      • Uraijjah.Hiip
        19 kirjoitti:

        Oletteko te hulluja? Samaa juttua jahkataan vuosikaudet!

        Hän saapui keskiyöllä...

        Aaa... Aaa...

        Jne. Uskokaa jo!

        Vittu.

        Ei, vaan: "HAA-a-aa aa-a-a-a. HAA-a-aa aa-a-a-A!"

        Olisipa hienoa saada tuohon myös ranskankieliset sanat.


    • venlukka---
    • minä vain

      Olisi kiva saada ton laulun pianon nuotit että vois soittaa pianolla.

      • vastaan.heti

      • soinnutt

        säkeistö: Am / Am / G / Am
        kerto: Am / G, Am / G, Am / Am
        Tahdit 4/4


      • soinnutt

        Hankalat soinnut menee sekaisin. *Kerto siis näin: Am / G, Am / Am, G / Am


    • dramaattinenkoululaulu

      Se menee näin:

      HAaa-a-a-aa-a-aa aa-a-a-a! HAAA-a-aa aA-a-a-A!

      HAaa-a-a-aa-a-aa aa-a-a-a! HAAA-a-aa aA-a-a-A!

      HAaa-a-a-aa-a-aa aa-a-a-a! HAAA-a-aa aA-a-a-A!

      HAaa-a-a-aa-a-aa aa-a-a-a! HAAA-a-aa aA-a-a-A!

      "Hän saapui... (jne.)".

    • Oletteko.kuulleet

      Tässä keskiosan sanat:

      Haa-aa aa-a-aa aa-a-a-aa Haa-a-aa aa-a-a-aa
      Haa-a-aa-aa-a-aa aa-a-aa-a Haa-aa-aa-aa-ah

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2098
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1637
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1237
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe