Hajalla kaikesta.

Bio

Annoin poikani adoptioon 5vuotta sitten, kuuntelin muita, en itseäni. Kaksi vuotta adoption jälkeen, tajusin mitä olin menettänyt, mitä olinkaan mennyt tekemään? Joka ilta itkin itseni uneen. Odotin sitä päivää, kun saan pojasta kuvan. Se päivä koitti ja tästä ikävästä ja pahasta olosta ei tule loppua. Olen kyllä iloinen, että poika on hyvässä, rakastavassa perheessä, onnellinen ja terve. Ajatukset pyörii, miten meillä olisi mennyt? Mitä kaikkea olisimme kokeneet yhdessä? Olen todella hajalla ja haluaisin kuulla muiden kokemuksia?
Kunpa voisi mennä 5vuotta taaksepäin..

5

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikea valinta?

      Onneksi tiedät missä poika on ja hänellä on hyvä koti. Nyt pitäisi vain päästä ymmärrykseen ja sopuun että asia on nyt niin ja menneisyyteen ei ole paluuta. Jospa sinulla ei olisi ollut mahdollisuutta ja voimia antaa pojalle turvallisia elämän alkuvuosia ja läheisten tilannearvio on ollut silloin oikea.

    • Tässä odotellessa

      Olen kovin pahoillani tapahtuneesta. Tiedän että kuulostaa kliseiseltä, mutta en tiedä mitä muutakaan kirjoittaa, edes muutaman päivän miettimisen jälkeen.

      Odotan mieheni kanssa (suomalaista) adoptiolasta. Minulla ei ole tarjota lohdutuksen sanaa. On hyvin surullista että sinulta "huijattiin" lapsesi, en keksi muuta ilmaisua. En tiedä mitkä tekijät johtivat tilanteeseen. Siitä kyllä annan sinulle täyden tunnustuksen, että synnytit lapset. Niin kovin monet tekevät abortin, enkä voi heitä siitä moittia: lapsen kantaminen, synnyttäminen, hänestä luopuminen ja myöhemmin ihmisten kyselyt ovat jotain niin rankkoja etten itse pystyisi sellaiseen. En voi edes kuvitella mitä olet kokenut.

      Vaikka edellinen kirjoittaja käyttikin kovaa kieltä, ainakin minusta, niin olen hänen kanssaan samaa mieltä siitä että ainakin tiedät että poika on hyvässä kodissa. Kirjoituksestasi paistaa paha olo. Oletko käynyt jossain "ammatti-ihmisellä" juttelemassa? Ymmärsin kirjoituksestasi ettet voi jutella läheistesi kanssa nykyisestä olostasi. Toivottavasti löydät jonkin terapiaryhmän jossa voisit käydä asioita läpi muiden saman kokeneiden kanssa. Adoptiota odotellessani olen huomannut että tuki toisilta samassa elämäntilanteessa olevilta on parasta tukea.

      Toivon ja rukoilen että omaa lastani ei ole "huijattu" biologiselta äidiltään, vaan hän on tehnyt päätöksen adoptiosta aivan itse.

      Yritä kestää. Kuulostaa jälleen kliseiseltä, mutta kaikesta pahasta huolimatta yksi asia on varmaa, olet tehnyt kahdesta ihmisestä erittäin onnellisia antamalla heille lapsen.

    • Raskaana4

      Itse pohdin parhaillaan vakavasti annanko syntyvän lapseni adoptioon- aborttia en halunnut tehdä, mutta elämäntilanne yms jaksamiseni on aivan katkeamispisteessä. Tuntuu etten vain jaksaisi.... Tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta, lapsia minulla on jo. MItä ihmettä tekisin, olen niin sekaisin, tunnetilat ja ajatukset heittelehtii tunnin välein :(

      Olen samaa mieltä, että adoptio on sinänsä hyvä päätös, jos se on tarkoin harkittu. Aborttia en olisi itsekään koskaan voinut tehdä. Mutta mistä sen tietää, onko se tarkoin harkittu, en tosiaankaan haluaisi löytää itseäni samasta tilanteesta kuin ap. Voimia, et ole tehnyt mitään väärää silti, uskoit tekeväsi oikein. Saatko mitenkään yhteyttä tähän perheeseen, että voisit edes tavata poikaa?

      • anna elää ja kehitty

        Kun katselet nyt noita sisaruksiasi niin ei ole helppo katsella myöskään ja tuntea omassatunonnossaan, että on murhannut yhden heidän sisruksistaa. Kyllä adoptio on sittenkin parempi ratkaisu ja nykyää voi vielä tavata lasta. Et nytkään ole sen valmiipi abortiin.


      • Bio

        Tehtiin vain sopimus, että saan kuvan ja kirjeen kun hän täyttää viisi. Ajattelin pela:sta kysyä vielä onnistuuko edes kirjeen saaminen silloin tällöin. Tuskaa tekee lukea, mutta helpottava olla, kun tietää kaiken olevan hyvin.
        Kamalia tilanteita tämmöiset päätöksenteot! Jos adoptioon päädyt, toivon sinulle jaksamisia ja tukea sen jälkeiseen elämään. Itse ajattelin muinoin, että asia ei jää kaivelemaan sen pahemmin..Mutta kun ikää on tullut ja elämä raiteillaan, ikävä on kova ja tuska viiltävä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe