Poikkevasta ihmissuhteesta itseinhoon.

LoppuaOdotellessa

Huoh, mistähän aloittas. Oon 30 mies, aina ollut taipumuksia masennukseen, pelkotiloihin. Mutta asiasta toiseen. Onko kellään kokemusta ihmisriippuvuudesta? Minä tapasin n. 6 vuotta sitten ihan tyttösen, seurusteltiin, erotittiin, tapailtiin, erotiin, oltiin parhaita kavereita, kavereita, vihamiehiä ym. Tytöllä oli myös paljon mielenterveys ongelmia, kävi paljon osastolla, oli itsemurha yrityksiä ja paljon kuolema puheita, pelkäsin todella paljon jos hän tekee itselleen jotain. Olin monesti rikkipoikki huolissaan, kävin tapaamassa ja olin tukena. Oltiin välillä kuin paita ja peppu. Hän seurusteli muiden miesten kanssa ja minä muiden naisten, oltiin kuiten koko ajan tiivisti yhdessä. Mutta huomasin että olen ollut koko ajan rakastanut häneen, välillä ärsytti kun hän kertoi uusista poikakavereistaan, tunsin mustasukkaisuutta. Toisinaan tyttö taas ehdotteli että seurusteltaisiin, mutta sitten aina tulikin toisiin aatoksiin. Olin monesti aika rikki, mutta silti roikuin hänessä ja hän minussa. Pahin tapahtui silloin suhteen alkuajoilla kun meillä meni ekan kerran poikki, tyttö jätti minut, tuli seuraavana päivänä uuden poikaystävänsä kanssa hakemaan kamojansa, minä jäin lattialle yksin itkemään. Se oli aika kova paikka joka vieläkin tuppaa väkisin mieleen tupsahtamaan. Koko tän kuuden vuoden aikana ollaan oltu kuitenki kavereita, hyviäkin, monesti sanoo että parhaimmat sellaiset. Me ollaan tapeltu tosi paljon tämän kuuden vuoden aikana, aloittaja yleensä minä. Nimitäin minä olen kovasti yrittänyt tunkea väkisin nämä suurimmat tunteet sisälleni ja yritänyt olla hyvä ystävä hänelle. Ja joskus nämä tunteet purkautuvat todella inhottavalla tavalla. Nyt vkloppuna tyttö tuli käymään mun luona toiselta puolen suomea, huomasin taas että kuinka mulla on vielä tunteita häntä kohtaan, hän ehdotteli että alettas kämppäkaveriksi, mulla tuli heti jotain aivan käsittämättömiä filiksiä, olin iloinen, sekava, vihainen, tuskainen. No pietin ensin nämä tunteet tietenki sisälläni ja olin että okei, aletaan vaan kämppäkavereiksi. Wuhuu, ihanaa! Tavallaan olin muuttanut toiselle puolelle suomea että saan vähän pesä-eroa, kun oon niin sekasin näistä mun tunteista. No otettiin sitte viinaa ja mie vaan jotenki sekosin, aloin vittuileen, haastaan riitaa, ja uhkailin nyrkit ojossa lyödä, alistin raukka paran. Musta tulee aina humalapäissäni häntä kohtaan todella inhoittava, kai ne patoutumat painaa. Seuraavan päivänä hän sanoi kuinka pelkäsi minua, tottakai, olinhan aivan hirviö. Alkoi pakata laukkujansa, minä menin halamaan, hän sanoi että "irti" menin sekasin ja painoin hänet hetkeks sänkyyn, kunnes havahduin että mitä helvettiä olen tekemässä, juoksin ympäri kämppää aivan sekavassa mielentilassa, hän oli lähdössä ja mietin jo mielessä että jospa häntä en päästäkkään. Jopa sanoin hänelle niin, uhkasi soittaa poliisit, tajusin taas että mikä helevtti minulla on. Tyttö lähti, nyt mietin vaan itsaria, kävin lääkärillä, viikko saikkua, sain myös pillereitä matkaan, jäljelle jäi suunnaton itseinho, miten kestää itseään ja näitä väkivaltaisia tunteitaan. Vihaan itseäni ja haluan vaan kuolla.

2

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LoppuaOdotellessa

      Moni varmasti sanoo että tälläinen suhde olisi pitänyt lopettaa heti alkunsa ja niin oisi. Mutta en vai osannut päästää irti. Varmasti olisimme tällä hetkellä molemmat ihan eri elämäntilanteessa, ehkä. Hän on kuiten uskomaton ihminen, ja nyt menetin hänet lopullisesti. Varmasti hyvä näin, mutta tapa millä kaikki loppui, kalvaa mun sydäntä ja sielua, en vaan kestä.

    • SOS-kriisikeskus vastaa:

      Hei

      Hyvä että kävit lääkärillä ja otat tilanteesi käsittelyyn. Terveydenhuollon kautta asiaa voi viedä eteenpäin, ja jos tulee todella akuutti tilanne itsetuhoisten ajatusten suhteen ota pikimiten yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen tai psykiatriselle poliklinikalle. Koska en tiedä missä asut niin en voi antaa yhteystietoja suoraan, mutta hakemalla netistä hakusanoilla "psykiatrinen päivystys"/"psykiatrinen poliklinikka" "paikkakuntasi" löydät yhteystiedot.

      Muista myös, että yksin ei tarvitse asioita pyöritellä. Yleensä omien tuntemusten ja ajatusten purkaminen toiselle ihmiselle rauhoittaa ja järjestää omia ajatuksia. Yksi tapa on juuri tämä, eli voit kirjoittaa niistä. Luottoystäville kannattaa myös puhua asioista. Jos tuntuu, että haluat ulkopuolista keskusteluseuraa, voit aina soittaa valtakunnalliseen kriisipuhelimeen.

      Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22. Puhelut maksavat operaattorin veloittaman puhelumaksun, mutta mitään muita kuluja puheluun ei lisätä.

      Jos koet, että mielummin keskustelet kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinet päivystää joka arkipäivä 15-19. Sinne voi myös jättää viestin, johon Tukinetin net-tukihenkilö vastaa useimmiten viimeistään muutaman päivän viiveellä.

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päällle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyy osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset. Käynnit eivät maksa mitään.

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus / Vapaaehtoistyöntekijä Hansu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3301
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1810
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1633
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1107
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      45
      995
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      974
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      886
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      881
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      814
    Aihe