Minkälaisen hyvityksen haluaisit narsistin uhriksi joutumisesta?

inIkkremimiN

Kiinnostaisi tietää, minkälaisen hyvityksen tai "koston" haluaisit siitä, että olet joutunut narsistin uhriksi? Itse jo eräässä keskustelussa mainitsin, että haluaisin vain julkisen anteeksipyynnön ja maineen puhdistuksen, joita en tule koskaan saamaan. Kostoa en haudo, vaikkakin täytyy myöntää että joskus oli mielessä myös toive, että paha saisi palkkansa jotenkin kohtalon sanelemana. En ole kuitenkaan missään vaiheessa halunnut alentua hänen tasolleen.

106

2063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha saa palkkansa

      Narsistin katoaminen elämistämme olisi onni kaikille. Kostamiset ja hyvitykset eivät ole mielessä, mutta luoja varjelkoon ketään joutumasta samaan tilanteeseen. Kenenkään ei soisi joutuvan narsistin rattaisiin.

      • 7+19=26

        "Narsistin katoaminen elämistämme olisi onni kaikille. Kostamiset ja hyvitykset eivät ole mielessä,"

        Noh...Ännä on kyllä tavallaan kadonnut minunkin elämästäni, mutta ei vielä valitettavasti mielestäni...

        hyvitystä on turha edes ajatella, mutta pakko myöntää, että jonkinlaisia "koston" ajatuksiakin mielessä aina silloin tällöin pyörii...

        tyyliin tekis mieli romahduttaa Ännäni kulissit...kertomalla hänet tunteville ihmisille...

        varsinkin kun ei ole ihan pelkästään oman kertomisensa varassa vaan noita sposteja on ikäänkuin "todisteena"...

        mutta joo...kehen tuo kosto sitten pahimmin sattuisi...

        ihmisiin joita en tunne, ihmisiin jotka eivät ole tehneet minulle mitään väärää...ihmisiin jotka ovat onnellisia...ihmisiin jotka ovat rakastaneet/rakastavat häntä jota nimitän Ännäksi...

        Että kenen elämän minä sitten kertomisellani pilaisin...ja mitä tyydytystä siitä itselleni saisin, että kertomalla mahdollisesti pilaisin itselleni tuntemattomien ihmisten elämän...

        En aina tiedä, mitä ajattelisin "kaikesta"...itsestänikään, kun tuollaisiakin ajatuksia mielessä pyörii välillä...tiedostan kyllä, että kostonajatukset ovat hyvinkin narsistisia...tekisivät minusta narsistin kaltaisen...

        Noh...suhteen päättymisestä on puolisentoista vuotta...

        en tiedä miten kauan minun pitää näitä asioita märehtiä...mutta toivon mukaan...aika tekee tehtävänsä...

        ja Ännään liittyvät ajatukset/kokemukset jäävät osaksi menneisyyttäni...hyväksyn ikävän kokemukseni...sellaisenaan...kuin myös sen oman osuuteni kaikkeen...


      • gggggggggggggggm
        7+19=26 kirjoitti:

        "Narsistin katoaminen elämistämme olisi onni kaikille. Kostamiset ja hyvitykset eivät ole mielessä,"

        Noh...Ännä on kyllä tavallaan kadonnut minunkin elämästäni, mutta ei vielä valitettavasti mielestäni...

        hyvitystä on turha edes ajatella, mutta pakko myöntää, että jonkinlaisia "koston" ajatuksiakin mielessä aina silloin tällöin pyörii...

        tyyliin tekis mieli romahduttaa Ännäni kulissit...kertomalla hänet tunteville ihmisille...

        varsinkin kun ei ole ihan pelkästään oman kertomisensa varassa vaan noita sposteja on ikäänkuin "todisteena"...

        mutta joo...kehen tuo kosto sitten pahimmin sattuisi...

        ihmisiin joita en tunne, ihmisiin jotka eivät ole tehneet minulle mitään väärää...ihmisiin jotka ovat onnellisia...ihmisiin jotka ovat rakastaneet/rakastavat häntä jota nimitän Ännäksi...

        Että kenen elämän minä sitten kertomisellani pilaisin...ja mitä tyydytystä siitä itselleni saisin, että kertomalla mahdollisesti pilaisin itselleni tuntemattomien ihmisten elämän...

        En aina tiedä, mitä ajattelisin "kaikesta"...itsestänikään, kun tuollaisiakin ajatuksia mielessä pyörii välillä...tiedostan kyllä, että kostonajatukset ovat hyvinkin narsistisia...tekisivät minusta narsistin kaltaisen...

        Noh...suhteen päättymisestä on puolisentoista vuotta...

        en tiedä miten kauan minun pitää näitä asioita märehtiä...mutta toivon mukaan...aika tekee tehtävänsä...

        ja Ännään liittyvät ajatukset/kokemukset jäävät osaksi menneisyyttäni...hyväksyn ikävän kokemukseni...sellaisenaan...kuin myös sen oman osuuteni kaikkeen...

        Enemmän sinä vaikenemisella pilaat niiden muiden elämän. Se, että tiedät jonkun olevan narsisti, mutta et siitä pahaa aavistamattomille kerro, on sama kuin tietäisit jonkun olevan vaikka pedofiili, mutta olisit vain hiljaa ja puuttumatta, vaikka tietäisit hänen olevan viattomien uhrien kimpussa.
        Kertominen muille millainen narsisti on, on vain palvelus kaikille muille.


      • Skeptinenkö
        gggggggggggggggm kirjoitti:

        Enemmän sinä vaikenemisella pilaat niiden muiden elämän. Se, että tiedät jonkun olevan narsisti, mutta et siitä pahaa aavistamattomille kerro, on sama kuin tietäisit jonkun olevan vaikka pedofiili, mutta olisit vain hiljaa ja puuttumatta, vaikka tietäisit hänen olevan viattomien uhrien kimpussa.
        Kertominen muille millainen narsisti on, on vain palvelus kaikille muille.

        Kuinka moni sen uskoisi? Sinut on jo leimattu hulluksi, hän on hyvä tyyppi, hän on uhri.


      • Ajattelen, että
        Skeptinenkö kirjoitti:

        Kuinka moni sen uskoisi? Sinut on jo leimattu hulluksi, hän on hyvä tyyppi, hän on uhri.

        Ajattelen, että tavallaan, hänet jo tunnetaan. Eli kaikki tietävät, ja kaikki tietävät, että kaikki tietävät. Mutta kukaan ei sano ääneen, esim. minun n:ani naurettiin ihan vapaasti, kun kuljimme yhdessä seurustelumme alussa. Meni aika kauan, ennenkuin ymmärsin, miksi jotkut nauroivat. Mikäli sitä nyt ihan vieläkään voin "ymmärtää".

        Mutta muiden suhtautuminen häneen oli poikkeuksellista, eikä oikeastaan monikaan antanut minulle väärää käsitystä hänestä. Sensijaan sisälläni syytin hänen kavereitaan liiasta sekaantumisesta hänen asioihinsa, ja olin itsekseni vihainen tuosta.

        Nyt en ole enää vihainen kenellekään. Tapauksesta ei voi syyttää ketään. Todennäköisesti äiti ei ole aikoinaan ensimmäisen lapsensa kanssa ymmärtänyt, että lapsi olisi tarvinnut enemmän huomiota/hoitoa.

        Että koetusta: kiitos ja niiaus.


      • - -
        Ajattelen, että kirjoitti:

        Ajattelen, että tavallaan, hänet jo tunnetaan. Eli kaikki tietävät, ja kaikki tietävät, että kaikki tietävät. Mutta kukaan ei sano ääneen, esim. minun n:ani naurettiin ihan vapaasti, kun kuljimme yhdessä seurustelumme alussa. Meni aika kauan, ennenkuin ymmärsin, miksi jotkut nauroivat. Mikäli sitä nyt ihan vieläkään voin "ymmärtää".

        Mutta muiden suhtautuminen häneen oli poikkeuksellista, eikä oikeastaan monikaan antanut minulle väärää käsitystä hänestä. Sensijaan sisälläni syytin hänen kavereitaan liiasta sekaantumisesta hänen asioihinsa, ja olin itsekseni vihainen tuosta.

        Nyt en ole enää vihainen kenellekään. Tapauksesta ei voi syyttää ketään. Todennäköisesti äiti ei ole aikoinaan ensimmäisen lapsensa kanssa ymmärtänyt, että lapsi olisi tarvinnut enemmän huomiota/hoitoa.

        Että koetusta: kiitos ja niiaus.

        Syyllistyt kyökkipsykologiaan. Mietitkö hetkeäkään miten olet hänen seurassaan, kuinka paljon oikeasti kaikkien muiden puheet sinuun vaikuttivat? Ne meinaan vaikuttavat. Kukaan ei vaan siinä vaiheessa muista perusasioita: kateutta, tahallista välien sotkemista (esiintyy edelleen kaupungeissakin ihan aikuisilla!!) tai muuta vastaavaa. Kuulit ja luulit ja selität sillä, että äitinsä ei huomioinut tarpeeksi??

        No, ainakin se on kivuton ja helppo tapa, nopeakin.


      • Pystyn selittämään
        - - kirjoitti:

        Syyllistyt kyökkipsykologiaan. Mietitkö hetkeäkään miten olet hänen seurassaan, kuinka paljon oikeasti kaikkien muiden puheet sinuun vaikuttivat? Ne meinaan vaikuttavat. Kukaan ei vaan siinä vaiheessa muista perusasioita: kateutta, tahallista välien sotkemista (esiintyy edelleen kaupungeissakin ihan aikuisilla!!) tai muuta vastaavaa. Kuulit ja luulit ja selität sillä, että äitinsä ei huomioinut tarpeeksi??

        No, ainakin se on kivuton ja helppo tapa, nopeakin.

        "Kuulit ja luulit ja selität sillä, että äitinsä ei huomioinut tarpeeksi??"

        Mitä tarkoitat tuolla?

        Pystyn selittämään hänen persoonansa vaikka paikallishistorian kautta, yhdistettynä muutamaan muuhun juttuun. Mutta totuus lienee tuo, jossa viittasin äitiin.

        Olet oikeassa tahallisesta välien sotkemisesta, ja sellaiseksi minä sitä nauramisilmiötä luulinkin ensin. Kateellisia miehiä, joilla ei itsellä käynyt yhtähyvä flaksi..., naisia, jotka on "tuomittu" ehkä alkoholismin, joka ei vielä heistä ulkoisesti näy, takia valottomampaan elämään kuin minä...

        Olen antanut narsistille täydet mahdollisuudet seurustella kanssani, tai mitä hän sitten ikinä olisi halunnut, mutta hänen vammansa ei ole kadonnut. Hän toistaa itsekään ymmärtämättä toimintaansa, ja hän itse kauhistelee myös toimintaansa. Tällä hetkellä olen hänen elämässään luultavasti rauhoittava tekijä. Hänen merkitystään itselleni sensijaan en osaa määritellä. Tapaamme silloin tällöin, ja suhteemme tuntuu vakiintuneen tähän tasoon.


      • - -
        Pystyn selittämään kirjoitti:

        "Kuulit ja luulit ja selität sillä, että äitinsä ei huomioinut tarpeeksi??"

        Mitä tarkoitat tuolla?

        Pystyn selittämään hänen persoonansa vaikka paikallishistorian kautta, yhdistettynä muutamaan muuhun juttuun. Mutta totuus lienee tuo, jossa viittasin äitiin.

        Olet oikeassa tahallisesta välien sotkemisesta, ja sellaiseksi minä sitä nauramisilmiötä luulinkin ensin. Kateellisia miehiä, joilla ei itsellä käynyt yhtähyvä flaksi..., naisia, jotka on "tuomittu" ehkä alkoholismin, joka ei vielä heistä ulkoisesti näy, takia valottomampaan elämään kuin minä...

        Olen antanut narsistille täydet mahdollisuudet seurustella kanssani, tai mitä hän sitten ikinä olisi halunnut, mutta hänen vammansa ei ole kadonnut. Hän toistaa itsekään ymmärtämättä toimintaansa, ja hän itse kauhistelee myös toimintaansa. Tällä hetkellä olen hänen elämässään luultavasti rauhoittava tekijä. Hänen merkitystään itselleni sensijaan en osaa määritellä. Tapaamme silloin tällöin, ja suhteemme tuntuu vakiintuneen tähän tasoon.

        Onko mahdollista, että hän ei näe sinua luottamuksen arvoisena ottaen huomioon kaiken hänen kohdallaan tapahtuneen? Ja samalla kun sinä olet tietoinen kuhinasta ympärillänne, voit olla varma, että toinenkin on. Onkohan niin, että syö luottamusta edelleen ja saa aikaiseksi jopa selittämättömäksi luokiteltavaa käytöstä?

        Jo se, että kirjoitat hänestä narsistina, tämän lyhyen keskustelumme perusteella, saa minut ajattelemaan, että et ainakaan suoraan voi sanoa rakastavasi tuota toista. Varmaan tiedät, että se saattaa heijastua suoranaisena hylkäysviestinä toiseen, vaikka et sanoisi sanaakaan? Eleissäsi, äänenpainoissasi, hymähtelyissäsi, siinä miten olet hänen lähellään jos haluat edes lähelle, ym. ym. ..

        Oletteko jutelleet rehellisesti? Joskus asiat pitää sano ääneen, ihan kaikki. Toisinaan se ei ole ollenkaan suositeltavaa. Ympärillähymistelijät vähemmälle, tai sitten koittaisit tehdä selväksi toiselle, että olet hänen puolellaan kaikesta huolimatta.

        Jos sinusta tuntuu siltä, että olet toisen elämässä rauhoittava tekijä, luultavasti asia on juuri niin :) Toisaalta, tarvitseeko ihmissuhde sen merkityksen määrittelyn ja jos niin kuka tarvitsee? Jos rakastata, rakastata ja tee se selväksi toiselle, jos epäröit .. Onko mahdollista, että se on merkki siitä, että et rakasta? Tai että toinen sen tulkitsee niin?


      • 14+16=30
        gggggggggggggggm kirjoitti:

        Enemmän sinä vaikenemisella pilaat niiden muiden elämän. Se, että tiedät jonkun olevan narsisti, mutta et siitä pahaa aavistamattomille kerro, on sama kuin tietäisit jonkun olevan vaikka pedofiili, mutta olisit vain hiljaa ja puuttumatta, vaikka tietäisit hänen olevan viattomien uhrien kimpussa.
        Kertominen muille millainen narsisti on, on vain palvelus kaikille muille.

        "Kertominen muille millainen narsisti on, on vain palvelus kaikille muille"

        Niin...mene ja tiedä sitten, mikä on oikein ja kenen elämästä olemme vastuussa...ihan en sentäs asiaa pedofiileihin vertaisi...

        Kun lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on rikos...

        mutta onko narsistiin rakastuminen rikos...ja onko uhri viaton...sillä tavoin ettei hän voi valita itse kenen kanssa seurustelee...kun puhutaan aikuisista ihmisistä...

        Toki voisin lähettää naiselle vaikka spostia ja kopioida liitteeksi Ännäni spostia, mutta uskoisiko nainen minua...jos on palavasti rakastunut ko. mieheen...ja mies on tässä vaiheessa vielä se ihana mies...

        ja mistä minä sen tietäisin etukäteen...miten tuossa Ännäni uudessa suhteessa tulee käymään..

        .jossain kohtaa jo mietiskelin, että voisko käydä niinkin, että Ännä ymmärtää kun sitä ikääkin on tullut...ehkä saaneensa ny niin suuren ja arvokkaan saaliin, että ymmärtää pitää naisen rakastuneena...eikä ala mitätöimään ja kohtelemaan häntä huonosti...

        Että pitäisikö minun olla niin ilkeä...että tuhoaisin jonkun itselleni tuntemattoman naisen unelman onnesta...

        joo vaikeita asioita...teki niin tai näin...niin aina väärinpäin...
        pätee moneenkin asiaan...

        En tiedä...sitä kun on tuntenut syyllisyyttä ja häpeää jo omasta puolestaan, että lankesi sellaiseen ansaan...niin pitäisikö sitä sitten tuntea syyllisyyttä uudenkin uhrin/muidenkin ihmisten puolesta...


      • Rakastin häntä
        - - kirjoitti:

        Onko mahdollista, että hän ei näe sinua luottamuksen arvoisena ottaen huomioon kaiken hänen kohdallaan tapahtuneen? Ja samalla kun sinä olet tietoinen kuhinasta ympärillänne, voit olla varma, että toinenkin on. Onkohan niin, että syö luottamusta edelleen ja saa aikaiseksi jopa selittämättömäksi luokiteltavaa käytöstä?

        Jo se, että kirjoitat hänestä narsistina, tämän lyhyen keskustelumme perusteella, saa minut ajattelemaan, että et ainakaan suoraan voi sanoa rakastavasi tuota toista. Varmaan tiedät, että se saattaa heijastua suoranaisena hylkäysviestinä toiseen, vaikka et sanoisi sanaakaan? Eleissäsi, äänenpainoissasi, hymähtelyissäsi, siinä miten olet hänen lähellään jos haluat edes lähelle, ym. ym. ..

        Oletteko jutelleet rehellisesti? Joskus asiat pitää sano ääneen, ihan kaikki. Toisinaan se ei ole ollenkaan suositeltavaa. Ympärillähymistelijät vähemmälle, tai sitten koittaisit tehdä selväksi toiselle, että olet hänen puolellaan kaikesta huolimatta.

        Jos sinusta tuntuu siltä, että olet toisen elämässä rauhoittava tekijä, luultavasti asia on juuri niin :) Toisaalta, tarvitseeko ihmissuhde sen merkityksen määrittelyn ja jos niin kuka tarvitsee? Jos rakastata, rakastata ja tee se selväksi toiselle, jos epäröit .. Onko mahdollista, että se on merkki siitä, että et rakasta? Tai että toinen sen tulkitsee niin?

        "heijastua suoranaisena hylkäysviestinä toiseen, vaikka et sanoisi sanaakaan? Eleissäsi, äänenpainoissasi, hymähtelyissäsi, siinä miten olet hänen lähellään jos haluat edes lähelle, ym. ym. .."

        Rakastin häntä sydämestäni, ennen kuin alkoi tapahtumaan. Ja hyvänmatkaa sen jälkeenkin. Vasta nyt, muutaman vuoden jälkkeen, olen päässyt irti tunteistani häneen aika pitkälle. Näen hänet varmaan aika sellaisena kuin on. En olisi mistään hinnasta koskaan halunnut alkaa ajatella, että hän on narsisti.

        Pakosta vain kaikki viittaa siihen, että on. Ainut seikka, mikä ei sovi, on omat tunteeni häntä kohtaan. Ilman muuta seurustelun alkuaikoinamme tapahtui asioita, joista hän veti omia johtopäätöksiään, mutta muun kuin narsistin kanssa mokomat pikkujutut olisi sovittu puhumalla. Narsisti taas ei kyennyt yhtään taipumaan, ei muuta kuin hiukan pelatakseen aikaa itselleen.

        Nyt, ihan viime viikkoina vasta, on tullut sellainen olo, että olen lakannut rakastamasta häntä, kun tajuan, että se on turhaa. Hän on sillätavoin vammainen, että jos joltakin puuttuu vaikka toinen jalka, häneltä puuttuvat tunteet.

        Näen tekstistäsi mitä ajattelet, ja on ilo, että löytää täältä tuollatavoin valoisaa ja aitoa näkemystä tähän kipeään asiaan. Olen itse löytänyt noita samoja näkemyksiä, ja aina välillä ajattelen, että jätän pienen osan mahdollisuutta sille, että olisin erehtynyt, ja hän ei olisikaan narsisti. Mutta luultavasti juuri niin kauan, kuin annan hänelle vähänkin mahdollisuuden, suhde tulee jatkumaan.

        Tämä suhde on tarvinnut määrittelyä, koska tällä suhteella ei ole mahdollisuuksia elää edes päivänvalossa, vaan olen hänen ensisijainen narsistinen lähteensä. Olemme niin erilaiset, että emme voi olla yhdessä "normaalisti".


      • - -
        Rakastin häntä kirjoitti:

        "heijastua suoranaisena hylkäysviestinä toiseen, vaikka et sanoisi sanaakaan? Eleissäsi, äänenpainoissasi, hymähtelyissäsi, siinä miten olet hänen lähellään jos haluat edes lähelle, ym. ym. .."

        Rakastin häntä sydämestäni, ennen kuin alkoi tapahtumaan. Ja hyvänmatkaa sen jälkeenkin. Vasta nyt, muutaman vuoden jälkkeen, olen päässyt irti tunteistani häneen aika pitkälle. Näen hänet varmaan aika sellaisena kuin on. En olisi mistään hinnasta koskaan halunnut alkaa ajatella, että hän on narsisti.

        Pakosta vain kaikki viittaa siihen, että on. Ainut seikka, mikä ei sovi, on omat tunteeni häntä kohtaan. Ilman muuta seurustelun alkuaikoinamme tapahtui asioita, joista hän veti omia johtopäätöksiään, mutta muun kuin narsistin kanssa mokomat pikkujutut olisi sovittu puhumalla. Narsisti taas ei kyennyt yhtään taipumaan, ei muuta kuin hiukan pelatakseen aikaa itselleen.

        Nyt, ihan viime viikkoina vasta, on tullut sellainen olo, että olen lakannut rakastamasta häntä, kun tajuan, että se on turhaa. Hän on sillätavoin vammainen, että jos joltakin puuttuu vaikka toinen jalka, häneltä puuttuvat tunteet.

        Näen tekstistäsi mitä ajattelet, ja on ilo, että löytää täältä tuollatavoin valoisaa ja aitoa näkemystä tähän kipeään asiaan. Olen itse löytänyt noita samoja näkemyksiä, ja aina välillä ajattelen, että jätän pienen osan mahdollisuutta sille, että olisin erehtynyt, ja hän ei olisikaan narsisti. Mutta luultavasti juuri niin kauan, kuin annan hänelle vähänkin mahdollisuuden, suhde tulee jatkumaan.

        Tämä suhde on tarvinnut määrittelyä, koska tällä suhteella ei ole mahdollisuuksia elää edes päivänvalossa, vaan olen hänen ensisijainen narsistinen lähteensä. Olemme niin erilaiset, että emme voi olla yhdessä "normaalisti".

        Ei sinun omia tunteitasi pidä kuitenkaan alkaa epäillä. Itse olen sitä mieltä, että narsistiakin voi rakastaa. (Eri asia, että mitä sillä rakkaudella tekee jos toinen käyttäytyy narsistisesti eikä asioista voi keskustella niin, että ne oikeasti selviäisivät.)

        Olen sitä mieltä, että kaikkia ihmissuhteita ja rakkauksia ei ole tarkoitettu samanlaisiksi.

        Hyväksikäyttöä ja kaltoinkohtelua ei pidä kuitenkaan hyväksyä.


      • Näin, mutta tälläine
        - - kirjoitti:

        Ei sinun omia tunteitasi pidä kuitenkaan alkaa epäillä. Itse olen sitä mieltä, että narsistiakin voi rakastaa. (Eri asia, että mitä sillä rakkaudella tekee jos toinen käyttäytyy narsistisesti eikä asioista voi keskustella niin, että ne oikeasti selviäisivät.)

        Olen sitä mieltä, että kaikkia ihmissuhteita ja rakkauksia ei ole tarkoitettu samanlaisiksi.

        Hyväksikäyttöä ja kaltoinkohtelua ei pidä kuitenkaan hyväksyä.

        "Olen sitä mieltä, että kaikkia ihmissuhteita ja rakkauksia ei ole tarkoitettu samanlaisiksi."

        Näin. Mutta tällainen, johonkin ajanjaksoon liittyvä tiettyä tarkoitusta varten syntynyt suhde, vaikka rakkaus olisikin käyttövoimana, ilmeisesti päättyy, kun sen syy poistuu. Ja varsinkin, jos rakkaus on toispuolista, kuten narsistin kanssa tuppaa pitemmän päälle olemaan.

        Olen sitä mieltä, että narsisti pystyy pusertamaan itsestään tunnetta lyhyen periodin ajan, tarkoituksiinsa sopivan uhrin löydettyään.


      • - -
        Näin, mutta tälläine kirjoitti:

        "Olen sitä mieltä, että kaikkia ihmissuhteita ja rakkauksia ei ole tarkoitettu samanlaisiksi."

        Näin. Mutta tällainen, johonkin ajanjaksoon liittyvä tiettyä tarkoitusta varten syntynyt suhde, vaikka rakkaus olisikin käyttövoimana, ilmeisesti päättyy, kun sen syy poistuu. Ja varsinkin, jos rakkaus on toispuolista, kuten narsistin kanssa tuppaa pitemmän päälle olemaan.

        Olen sitä mieltä, että narsisti pystyy pusertamaan itsestään tunnetta lyhyen periodin ajan, tarkoituksiinsa sopivan uhrin löydettyään.

        Luin tänään että kun se "rakkaus tuntuu" osuneen kohdilleen, se saattaa pitää paikkansa yhdellä elämän osa-alueella. Kun väärät elämän osa-alueet eivät samalla tavalla kohtaa, syntyykin sitten ongelmia.

        A match made in heaven turned to a match made in hell.

        Oikeastaan ihan viisas ajatus vaikka löysinkin sen "huuhaaksi" laskemani asian tiimoilta.

        A match made in hell - syttyy varmasti ja palaa nopeasti :)


    • inIkkremimiN

      Ehkäpä kyseinen henkilö joskus mokaa sen verran pahasti, että romahduttaa itse nuo kulissit. Minun tapauksessa on käynyt jo pari kertaa todella lähellä. Kännipäissään kun saa outoja päähänpistoja.

      Itse haluan suojella myös muita ihmisiä sen verran paljon, etten lähde julkisuuteen repostelemaan hänen sekoiluillaan. Samojen ihmisten takia joudun myös olemaan tekemisissä tämän häirikön kanssa vielä vuosia.

      • 11+18=29

        Niin itseäni eniten vaivaa tähän hyvitys/kosto teeman liittyen...että kun Ännäni vielä kuukausia suhteen päättymisen jälkeen lähettämässä spostissani lukee...

        että hänen nyk. kumppaninsa joka on palavasti rakastunut häneen...entinen mies on narsisti...joka on Ännäni puheiden mukaan yrittänyt jopa myrkyttää vaimonsa...

        Että joo...uusia uhreja on löytynyt ja löytyy...totesi eräskin kirjoittaja täällä...

        Se vaan tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta ajatukselta...tunnen syvää vastenmielisyyttä koko ajatusta kohtaan...

        Toivon jopa ettei tuo Ännäni kertoma pidä paikkaansa...


      • 1+6=7

        "Ehkäpä kyseinen henkilö joskus mokaa sen verran pahasti, että romahduttaa itse nuo kulissit"

        Niin en tiedä...minusta tuntuu vaan niin pahalta ajatella, että jossain on nainen...joka Ännäni kertoman mukaan on palavasti rakastunut häneen...ja on eronnut narsisti puolisostaan joka oli jopa yrittänyt myrkyttää vaimonsa...

        Nyt tuo nainen seurustelee miehen kanssa...joka on minulle kertonut naisesta jopa seksiin liittyviä asioita, kertonut surevansa sitä kun nainen on rakastunut häneen, kertonut ettei hänellä itsellään ole sellaisia tunteita...on samanaikaisesti seurustellut toisenkin naisen kanssa ja käynyt paneskelemassa minuakin...ja ties ketä muuta...

        oikeesti on kauhea tietää tuollaisia asioita...kuvitella itsensä sen naisen asemaan...joka rakastuneena katsoo ja ihailee tuollaista miestä...tietämättä millainen hän on...varsinkin jos tosiaan naisen entinenkin mies on narsisti...

        en tiedä...voiko mitään niin julmaa ollakkaan...


      • On jo liikaa,
        1+6=7 kirjoitti:

        "Ehkäpä kyseinen henkilö joskus mokaa sen verran pahasti, että romahduttaa itse nuo kulissit"

        Niin en tiedä...minusta tuntuu vaan niin pahalta ajatella, että jossain on nainen...joka Ännäni kertoman mukaan on palavasti rakastunut häneen...ja on eronnut narsisti puolisostaan joka oli jopa yrittänyt myrkyttää vaimonsa...

        Nyt tuo nainen seurustelee miehen kanssa...joka on minulle kertonut naisesta jopa seksiin liittyviä asioita, kertonut surevansa sitä kun nainen on rakastunut häneen, kertonut ettei hänellä itsellään ole sellaisia tunteita...on samanaikaisesti seurustellut toisenkin naisen kanssa ja käynyt paneskelemassa minuakin...ja ties ketä muuta...

        oikeesti on kauhea tietää tuollaisia asioita...kuvitella itsensä sen naisen asemaan...joka rakastuneena katsoo ja ihailee tuollaista miestä...tietämättä millainen hän on...varsinkin jos tosiaan naisen entinenkin mies on narsisti...

        en tiedä...voiko mitään niin julmaa ollakkaan...

        "en tiedä...voiko mitään niin julmaa ollakkaan... "

        On jo liikaa, jos kaksi miestä on narsisteja. Minusta tuntuu, että minulla on ollut useampia tapauksia, kaksi ehkä täysiveristä. Toiseen suhde kesti vain n. 2kk.

        Ja se ensimmäinen lyhyt tapaus oli jo ammoisia aikoja sitten. Että ehkä reissuussa rähjääntyy, mutta myös oppii. Eli kun tajuaa, mistä on kyse, ei se enää loukkaa. Mikä siinä voisi loukata? Jos toisella ei ole tunteita, niin ongelmahan on vain ja ainoastaan hänen.

        Muuten tietysti voisi toivoa kaikille rauhaa ja rakkautta elämään. Joskus tuntuu, että minulla on niin paljon jakamatonta rakkautta jäljellä, että voin saada narsistinkin tuntemaan ihollaan haalean rauhoittavan lämmön.


    • lisa-mari

      en tahdo kostoa en muuta kun ei laittelisi niitä tyhmiä viestejä eikä muutenkaan yrittäisi pitää yhteyttä kun se on täysin yksipuolista.en kaipaa edes tavaroitani mitkä hänelle jäivät.on nyt semmonen tunne etten enää jaksa sen kakaran juttuja sietää, en enää tajua mitä ihmettä minä koko jätkässä näin onhan tässä aikaa menny asiaa pohtiessa parivuotta.elämä taitaa kuitenkin jatkua parempaan suuntaan aikaa se vie mutta vieköön kaikki muu elämässä parempaa kun olla narsistin jätesäkkinä.

    • tadaaaaammmmm

      ap kirjoittaa näin ja olen samoillal injoilla hänen kanssaan

      "Itse jo eräässä keskustelussa mainitsin, että haluaisin vain julkisen anteeksipyynnön ja maineen puhdistuksen, joita en tule koskaan saamaan. Kostoa en haudo, vaikkakin täytyy myöntää että joskus oli mielessä myös toive, että paha saisi palkkansa jotenkin kohtalon sanelemana. En ole kuitenkaan missään vaiheessa halunnut alentua hänen tasolleen"

      • Se on tasoituksen hakua. Eräs katkeruuden ilmentymä. Normaalia.


    • Höynäytetty

      Haluaisin rahani takaisin. En muuta.

      • 3+18=21

        "Haluaisin rahani takaisin"

        Niin, on ikävää jos narsisti on onnistunut vielä kaiken muun aiheuttamansa pahan lisäksi onnistunut hyötymään uhrinsa rahoista...

        Mutta tähän kohtaan tuli mieleen muuan huvittava juttu Ännästäni...sen jälkeen kun suhteemme päättyi ja hänelle kaiketi tuli selväksi ettei minulta sitä hyötyä=seksiä enää saa...

        Niin hän yritti herättää minussa syyllisyyttä, että olen kiittämätön...kun hän kerran auttoi minua, kun muste tulostimessani oli loppu ja hän tulosti minulle neljä paperia...

        Että joo...joskus neljä tulostettua paperiakin voi nousta suhteen päättymisen jälkeen arvoon arvaamattomaan...

        Noh...joitakin lahjuksiakin häneltä sain suhteemme aikana...niistä ei sentäs maininnut...mutta kaiketi nuo paperit koki sitten joutuneensa tulostamaan minun aloitteestani...koki joutuneensa auttamaan minua...

        Muistaakseni kyllä niistä normaalisti kiitin, mutta en muista, ehken muistanut/käsittänyt että minun olisi pitänyt niistä sen muutaman euron maksaakin...

        mutta siltikin minua kummastutti, kun otti kiittämättömyyteni esille...vasta suhteen päättyessä...olisi suoraan sanonut hinnan papereita tuodessaan...


      • täh

        Rahat.

        Entä menneisyytesi?


      • narsun uhri

        sama juttu =(


    • AnsionsaMukaan

      Toivon, että se paskiainen joutuu kolariin, saa neliraajahalvauksen, menettää kuulonsa ja näkönsä niin, että joutuu loppuelämänsä elämään päänsä sisällä ilman kunnon kosketusta ulkomaailmaan. Siinähän sitten elää suurusharhassaan ihan vapaasti ilman, että pysty enää ikinä satuttamaan ketään. Sekin on kyllä sille liian armollinen kohtalo.

      Minulta meni varat, terveys, mielenterveys, lapseni mielenterveys, iso osa elämää ja nyt se tekee sitä samaa seuraaville. Hän jättää jälkeensä savuavien ihmisraunioiden vanan.

      Hänellä on lukemattomia uhreja, joista osa entisiä "ystäviä", osa puolisoita, puolisoiden sukulaisia ja tietenkin entisten puolisoiden lapset...

      • Miten ihmeessä?

        "meni varat, terveys, mielenterveys, lapseni mielenterveys, iso osa elämää"

        Miten ihmeessä? Miten saa tuon aikaan? Onko hän isokokoinen, ja ottaa ikäänkuin panttivangiksi, jolloin ei voi eikä uskalla muuta kuin miellyttää?


    • kommenttia...,,.

      Ei narsistisilta ihmisiltä mitään "hyvitystä" tai anteeksipyyntöä kiusan kohteeksi joutumisesta koskaan saa, eikä sitä sellaisilta pidä edes olettaa, ja jos hautoisi "kostoa", olisi itse häiriintynyt narsisti. Mä jouduin narsistien uhriksi koulukiusaamisen muodossa peruskoulussa ja lukion alussa aikoinaan - ne ihmiset eivät ikinä - ja eivät toivottavasti koskaan, koska niille mun elämäni ei kuulu pätkääkään- tule sitä tietämään, että millaisen työn jouduin tekemään saadakseni itseni ja itsetuntoni kasaan ja pystyäkseni unohtamaan ne koulukiusaamiskokemukset.

      Niille kiusaajille itselleen en koskaan sanonut mitään muuta, kuin että vaihdoin koulua huvin vuoksi, ja ei ne narsistit varmaan asialla paljoa päätään sen kummemmin vaivanneetkaan: totuus siitä koulussa ja lapsena nuorena kokemastani kiusaamisesta kylläkin on se, että mun perhe joutui omista rahoistaan maksamaan mulle lukion vieraalla paikkakunnalla, jouduin pitkään käymään psykologin pakeilla, ja että nämä koulukiusaajat vieroittivat alaikäisen omasta tutusta elämänpiiristään liian varhain, vaikkei rakas perhe ja muut läheiset ikinä sitä olisi minulle halunneet. Joskin teki se musta vahvan, että ei musta ainakaan mitään nynneröä ikinä tullut. Tai saatika ikinä tulisi kiusaajaa.

      En tiedä mistä julkisesta anteeksipyynnöstä tai maineenpuhdistuksesta puhut, mutta jos puheesi liittyy nettirikollisten häiriköintikäytökseen, mene poliisille. Itse en koskaan ole harrastanut ihmisten herjaamista netissä, ja herjaamisen kriteerit ovat erittäin yksinkertaiset: että jos mennään vääristelemään yksityishenkilöiden yksityisiä ihmissuhteita, persoonallisuutta tai julkikuvaa valehtelulla internetiin henkilötason herjauksilla, joihin viaton ei voi puolustautua tasavertaisesti.

      Ja rahaan liittyvät keskustelut kuuluvat poliisille, sellaisia ei tällaisilla palstoilla tarvitse jauhaa: ymmärrettekö, viitaten noihin jatkuviin rahasta jankuttajiin... K*sta päässä tulla mielenterveysaiheisille palstoille jauhamaan rahasta. Narsisteja toki tietysti aina kiinnostaa viattomien varallisuus ja rahat,se on ihan yleismaailmallista rikollisuutta. Joku Kailajärvikin on niin luihun näköinen jätkä,että uskokaas pois, jos hyypiötä ei olisi linnaan saatu, niin varmaan se ihan pokalla istuisi nyt jossakin Madeiralla drinkki kädessä joku rikostoveri h*uoramaterialistinainen vieressään,eikä niillä olisi rotanmoraalinsa kanssa mitään ongelmaa elellä viattomien rehtien selkänahasta revittyine rahoineen.

      • käpylis

        Ei narsistilta anteeksipyyntöä saa, se tiedetään. Totta turajat.


      • Ilmainen koulutus

        "että mun perhe joutui omista rahoistaan maksamaan mulle lukion vieraalla paikkakunnalla,"

        Siis mitä ihmettä?


    • Vihaa täynnä

      Narsisti ei ole koskaan väärässä ja kokee olevansa aina oikeassa, joten mitään hyvitystä ei voi tullakkaan. Minä toivon vain yhtä asiaa: kuolin-ilmoitusta lehdessä.

      • kommenttia...,,.

        Menepä hotoon, sinä kuolin- ilmoituksia toivova sekopää, sinä nimimerkki "Vihaa täynnä". Ymmärrän,että maailmassa on sairaita, mutta sinulla tuskin on minun päivääni oikeus tulla pilaamaan toivomalla ihmisten kuolemisia viihteelliseksi tarkoitetulla keskustelupalstalla. Pelottava nettihäirikkö!


      • asia
        kommenttia...,,. kirjoitti:

        Menepä hotoon, sinä kuolin- ilmoituksia toivova sekopää, sinä nimimerkki "Vihaa täynnä". Ymmärrän,että maailmassa on sairaita, mutta sinulla tuskin on minun päivääni oikeus tulla pilaamaan toivomalla ihmisten kuolemisia viihteelliseksi tarkoitetulla keskustelupalstalla. Pelottava nettihäirikkö!

        Minäkään en ole vihaa täynnä, mutta tuo läheinen narsisti teki pahaa tuhoa, varasti muilta, ja teki muut sairaaksi, läheiset.
        Oletko itse narsisti, tai sitten et tiedä asiasta mitään?


      • kommenttia...,,..
        asia kirjoitti:

        Minäkään en ole vihaa täynnä, mutta tuo läheinen narsisti teki pahaa tuhoa, varasti muilta, ja teki muut sairaaksi, läheiset.
        Oletko itse narsisti, tai sitten et tiedä asiasta mitään?

        Mun lähipiiriini tai yhteenkään reaalimaailmassa tuntemiini ei kuulu narsisteja, varkaita, tai mitään sellaisia, että mene jauhamaan muualle. Olen kyllä ymmärtänyt näin nimettömänä kirjoitellessani olevani psykopaattien solvaamisen kohde tässä Suomi24:a, koska eihän se normaaalia ole, että kun en omaa tälle foorumille edes nimimerkkia, eli en koskaan siten ole voinut olla identifioitavissa mitenkään tahi minkään toimieni netissa kautta, niin että silti esimerkiksi jo vuosia sitten joku sekopääporukka näki ison vaivan esimerkiksi palstalla nimeltä "Miehen Logiikka" ( missä siis on tarkoitus humoristisesti keskustella mies- ja naissukupuolen välisisistä eroista, eikäalkaa vainota henkilöinä viattomia palstalle kirjoittavia...), voidakseen pelotella minut viattoman ihan stressin partaalle, mikä on sairasta käytöstä, kun ne hyypiöt varmasti minua solvatessaan tiesivät, etten minä tiedä, keitä he ovat.

        Minun on myös väitetty solvaavan sukulaisiani tässä Suomi24:a: jos joku kusipää niistä häiriintyneistä ystävälliisesti kertoisi, että miten sukulaisiaan voi nettipalstalla kiusata kukaan, joka ei ole koskaan foorumille edes rekisteröityä nimimerkkiä luonut, tai koskaan keskustellut palstoilla yhdenkään tietämänsä kanssa?

        Sinulla tuskin on mitään läheistä, jota läheiseksi väität. Kommenttisi perusteella vaikutat huijarilta, ja sori vaan. ja olen lopen kyllästynyt siihen, että minun läheisistäni ja koulutuksestani ja kaikista asioista, joista en tässä Suomi24:a tai missään netissä ole koskaan julkistanut, siat nettikirjoittajat uteliaina ruippii mulle nimettömillä herjauksillaan mun perässä tässä Suomi24:a. Jos mulle aletaan nimettömänä Suomi24:a esimerkiksi herjata, että mä muka haukun sukulaisiani netissä, niin pitäisi palstan valvojilla hälytyskellot soida ja sanoa se fakta,että nyt tässä on viattoman kimppuun käyty identifioinnilla kiusamielessä vääristelemään viattoman persoonaa.

        Mullapa ei ole mitään varkaita tai rikollisia suvussa. Jos minua vainoat, niin mahdat olla aivan über- kusipää, koska esim. Facebookista löytyisi tasan paljon ihmisiä, joita haluaisin suojella ulkopuolisten uteliaisuudelta ja kiusanhalulta, mutta en valitettavasti voi, kosken ole itse koskaan sellaiseenKAAN kuulunut. Jotain mätää siinä kuitenkin on, miten mua kohdellaan näissä nimettömissä Suomi24- keskusteluissa, siitä olen varma. Joku on nyt turhan utelias hyvämaineisen viattoman netissä avautuneen persoonasta, joku asiaton, ehkä nettirikollinen.


      • Mitä tarkoitat "
        kommenttia...,,. kirjoitti:

        Menepä hotoon, sinä kuolin- ilmoituksia toivova sekopää, sinä nimimerkki "Vihaa täynnä". Ymmärrän,että maailmassa on sairaita, mutta sinulla tuskin on minun päivääni oikeus tulla pilaamaan toivomalla ihmisten kuolemisia viihteelliseksi tarkoitetulla keskustelupalstalla. Pelottava nettihäirikkö!

        "viihteelliseksi tarkoitetulla keskustelupalstalla."

        Mitä tarkoitat "viihteelliseksi tarkoitetulla"?

        Edellisen kommentin ymmärsin. Vaikka nykyään olen rauhoittunut ja asian tilan ymmärtänyt. Ja olen antanut kaikille osapuolille ja sivullisille anteeksi. Niin sinun sydämetön kommenttisi sattui minuunkin.

        Lue kirjoituksia tällä palstalla ja mieti. Jos et ymmärrä, mistä on kyse, älä kommentoi ollenkaan.


      • Ahaa, vai niin.
        kommenttia...,,.. kirjoitti:

        Mun lähipiiriini tai yhteenkään reaalimaailmassa tuntemiini ei kuulu narsisteja, varkaita, tai mitään sellaisia, että mene jauhamaan muualle. Olen kyllä ymmärtänyt näin nimettömänä kirjoitellessani olevani psykopaattien solvaamisen kohde tässä Suomi24:a, koska eihän se normaaalia ole, että kun en omaa tälle foorumille edes nimimerkkia, eli en koskaan siten ole voinut olla identifioitavissa mitenkään tahi minkään toimieni netissa kautta, niin että silti esimerkiksi jo vuosia sitten joku sekopääporukka näki ison vaivan esimerkiksi palstalla nimeltä "Miehen Logiikka" ( missä siis on tarkoitus humoristisesti keskustella mies- ja naissukupuolen välisisistä eroista, eikäalkaa vainota henkilöinä viattomia palstalle kirjoittavia...), voidakseen pelotella minut viattoman ihan stressin partaalle, mikä on sairasta käytöstä, kun ne hyypiöt varmasti minua solvatessaan tiesivät, etten minä tiedä, keitä he ovat.

        Minun on myös väitetty solvaavan sukulaisiani tässä Suomi24:a: jos joku kusipää niistä häiriintyneistä ystävälliisesti kertoisi, että miten sukulaisiaan voi nettipalstalla kiusata kukaan, joka ei ole koskaan foorumille edes rekisteröityä nimimerkkiä luonut, tai koskaan keskustellut palstoilla yhdenkään tietämänsä kanssa?

        Sinulla tuskin on mitään läheistä, jota läheiseksi väität. Kommenttisi perusteella vaikutat huijarilta, ja sori vaan. ja olen lopen kyllästynyt siihen, että minun läheisistäni ja koulutuksestani ja kaikista asioista, joista en tässä Suomi24:a tai missään netissä ole koskaan julkistanut, siat nettikirjoittajat uteliaina ruippii mulle nimettömillä herjauksillaan mun perässä tässä Suomi24:a. Jos mulle aletaan nimettömänä Suomi24:a esimerkiksi herjata, että mä muka haukun sukulaisiani netissä, niin pitäisi palstan valvojilla hälytyskellot soida ja sanoa se fakta,että nyt tässä on viattoman kimppuun käyty identifioinnilla kiusamielessä vääristelemään viattoman persoonaa.

        Mullapa ei ole mitään varkaita tai rikollisia suvussa. Jos minua vainoat, niin mahdat olla aivan über- kusipää, koska esim. Facebookista löytyisi tasan paljon ihmisiä, joita haluaisin suojella ulkopuolisten uteliaisuudelta ja kiusanhalulta, mutta en valitettavasti voi, kosken ole itse koskaan sellaiseenKAAN kuulunut. Jotain mätää siinä kuitenkin on, miten mua kohdellaan näissä nimettömissä Suomi24- keskusteluissa, siitä olen varma. Joku on nyt turhan utelias hyvämaineisen viattoman netissä avautuneen persoonasta, joku asiaton, ehkä nettirikollinen.

        Ahaa, vai niin.


    • judgeman

      Kyllä narsisti paskiaisellekin oikeutta kuuluu jakaa. Jos vaikka spraymaalilla kirjoittaisi herjaavia viestejä kotikylän talojen seiniin henkilöstä, olisihan se jo nannaa. Kosto helpottaa omaakin oloa selvästi, kun tuntee oikeuden toteutuneen.Narsistin auton voi myös käydä polttaan yön pimeydessä.
      Vaan kyllä on naisissakin vikaa kun sellaisten narsistien kuutaivaalta-juttuihin lähtee mukaan. Oikeasti, naisten ponnistusalusta rakkauteen on sairas. Kun joku kosii kanarian rannalla auringon laskun jälkeen, onhan se niin romanttista, että nainen ei voi muuten kuin tippa linssissä sanoa: "kyllä!" Käyttäkää sitä järkeänne oikeasti, unohtakaa prinsessasadut, älkääkä hoivatko/antako rahaa "isoäidin sairauden hoitokuluihin".

      Itse olen toistaiseksi tyytynyt vain katkaisemaan välit. Suunnitelmissa on kyllä ollut kostoakin, ja ehkä se vielä tulee. Kosto on kuin viini, se paranee vanhetessaan....

      Eikä sitä kostoa kannata nähdä negatiivisena, esim katkeruuteen viittaavana, josta tulisi päästä irti. Kosto on OIKEUDEN JAKAMISTA, sitä harrastavat myös kaikki oikeusistuimien tuomarit, tätä "kostoa"....

      • Mitä tarkoitat,

        "sitä harrastavat myös kaikki oikeusistuimien tuomarit, tätä "kostoa".... "

        Mitä tarkoitat, käsittääkseni tarkoitus on suojella kansalaisia rikollisilta, ei kostaa?

        Anteeksianto vain rauhoittaa omankin mielen. Ja vie lisäksi pohjan narsistin riehumiselta. Jos kukaan ei reagoisi innostuneesti, eikä mitenkään narsistiin, hän ei voisi toimia kuten toimii.

        No, itse olen pyristellyt n:n verkossa vuosia, ennenkuin tämä valaistuneisuus on vallannut mielen.


    • jorpe3

      Minä toivoisin, että totuus siitä lierosta paljastuisi koko maailmalle, niin kukaan ei enää ikinä joutuisi hänen vedättämäkseen!

    • MyösKoulukiusattu

      Koulukiusaajat eivät välttämättä ole narsisteja!
      Mitään hyväksyttävää syytä heidän toiminnalleen ei tietenkään ole, eikä pidäkkään olla, mutta ei se tee heistä narsisteja.

      Aika monet asiat saa lapset kiusaamaan.

      • ahaa??!

        Kyllä mun mielestäni koulukiusaajat on narsisteja. Itse en edes kakarana olisi voinut saada mitään nautintoa sellaisesta, että jonkun viattoman naamalle heitetään makkarankuoria, että joku pahoinpidellään kouludiscossa tai että jotakin puristellaan tisseistä välitunnilla. Tän Suomi24:n keskustelupalstojen ja ylipäätään netin kautta herää kyllä lähinnä äärimmäisen iso inho kasvattamattomia aikuisia kohtaan: ällöttää edes ajatus, että joku sika, jolla on jokin profiili netissä, omaisi vielä pieniä lapsia. Varmaan sellainen imbesilli menee kertomaan vielä lapsilleenkin, että se asia muka olisi ok., että aikuiset ei ole malleina lapsilleen nettikäytöksessä. Onneksi omat vanhempani teki mut vasta sitten, kun niiillä oli koulutus ja riittävästi rahaa elättää ja kasvattaa minut, ja mun ainakaan ei koskaan vanhan kansan ihmisten lapsena tarvitse pelätä, että mikään vanhempi olisi netisä vilauttelemassa tissiä tai vainoharhaisesti kiusaamassa viattomia. Mistä syystä kaikki nettihäiriköt on usein ihmisiä, jotka on nuorina 1990-luvulla tehneet lapsia? Eli siis 1960-luvun loppupuoletta alkaen syntyneistä on p*ska ja pissi kasaautunut näiden perhe- etuuksia nauttivien teinien, itsekin netissä teinejä leikkivien nyt nelikymppisten, teini-ikäisiä omaavien vanhempien päihin? Mä olen pikkusen päälle kolkyt vee, mutta en voi tajuta sitä suurinpiirtein ikäistäni p*skasakkia, joka viettää aikansa kiusaamassa netissä.


      • kjhyuiom
        ahaa??! kirjoitti:

        Kyllä mun mielestäni koulukiusaajat on narsisteja. Itse en edes kakarana olisi voinut saada mitään nautintoa sellaisesta, että jonkun viattoman naamalle heitetään makkarankuoria, että joku pahoinpidellään kouludiscossa tai että jotakin puristellaan tisseistä välitunnilla. Tän Suomi24:n keskustelupalstojen ja ylipäätään netin kautta herää kyllä lähinnä äärimmäisen iso inho kasvattamattomia aikuisia kohtaan: ällöttää edes ajatus, että joku sika, jolla on jokin profiili netissä, omaisi vielä pieniä lapsia. Varmaan sellainen imbesilli menee kertomaan vielä lapsilleenkin, että se asia muka olisi ok., että aikuiset ei ole malleina lapsilleen nettikäytöksessä. Onneksi omat vanhempani teki mut vasta sitten, kun niiillä oli koulutus ja riittävästi rahaa elättää ja kasvattaa minut, ja mun ainakaan ei koskaan vanhan kansan ihmisten lapsena tarvitse pelätä, että mikään vanhempi olisi netisä vilauttelemassa tissiä tai vainoharhaisesti kiusaamassa viattomia. Mistä syystä kaikki nettihäiriköt on usein ihmisiä, jotka on nuorina 1990-luvulla tehneet lapsia? Eli siis 1960-luvun loppupuoletta alkaen syntyneistä on p*ska ja pissi kasaautunut näiden perhe- etuuksia nauttivien teinien, itsekin netissä teinejä leikkivien nyt nelikymppisten, teini-ikäisiä omaavien vanhempien päihin? Mä olen pikkusen päälle kolkyt vee, mutta en voi tajuta sitä suurinpiirtein ikäistäni p*skasakkia, joka viettää aikansa kiusaamassa netissä.

        Vähän samoilla linjoilla.
        Monen kiusaajan takana on yksinhuoltajavanhempi, ehkä jo monesti eronnut ja lapsia monelle miehelle. Rahaton eikä aikaa lapsille, uusi mies on tärkeämpi.

        Juuri oli Yle uutinen jossa sanottiin, että koulukiusaaminen aiheuttaa suuren osan nuorten mielenterveysongelmista - miettikää mikä lasku jonkun löyhäperän toiminnasta omaa lastaan kohtaan. Tämä lapsi saattaa tuhota monen kymmenen nuoren elämän (koko koulun aikana) tuottamalla heille mielenterveysongelmia oman elämänsä pirstaleisuuden vuoksi.

        Toinen ongelma on nk. curlingvanhemmuus, joka tehokkaasti tuottaa pikkunarsisteja, joista sitten kasvaa jonkun ikätoverin elämän tuhoaja. Puhumattakaan siitä, mitä tämä kaikki kustantaa tälle yhteiskunnalle.


      • sälekaihdinmies

        >Aika monet asiat saa lapset kiusaamaan.

        Monet lapset jotka kiusaavat voivat olla oikean kiusaajan "hovia", eivätkä uskalla olla kiusaamatta tai muuten oikea kiusaaja rupeaa kiusaamaan heitä.


      • ahaa??!
        kjhyuiom kirjoitti:

        Vähän samoilla linjoilla.
        Monen kiusaajan takana on yksinhuoltajavanhempi, ehkä jo monesti eronnut ja lapsia monelle miehelle. Rahaton eikä aikaa lapsille, uusi mies on tärkeämpi.

        Juuri oli Yle uutinen jossa sanottiin, että koulukiusaaminen aiheuttaa suuren osan nuorten mielenterveysongelmista - miettikää mikä lasku jonkun löyhäperän toiminnasta omaa lastaan kohtaan. Tämä lapsi saattaa tuhota monen kymmenen nuoren elämän (koko koulun aikana) tuottamalla heille mielenterveysongelmia oman elämänsä pirstaleisuuden vuoksi.

        Toinen ongelma on nk. curlingvanhemmuus, joka tehokkaasti tuottaa pikkunarsisteja, joista sitten kasvaa jonkun ikätoverin elämän tuhoaja. Puhumattakaan siitä, mitä tämä kaikki kustantaa tälle yhteiskunnalle.

        Mä en usko siihen, että yksinhuoltajat olisi sen huonompia vanhempia, kuin muutkaan, mutta kaikissa omissa tuntemissani ihmisissä on sellainen piirre, että ne erot, jos ero tulee, voidaan tehdä sivistyneesti ja molemmat maksaa lastensa elämän ihan ilman mukinoita yhteisymmärryksessä lasten täysi- ikäisiksi asti ilman valtion puuttumista, jos tulee avioero. Psykopaatti kai sitten olisi sellainen, joka kiusaisi jotakin entistä naistaan ,mutta en tunne kyseisenlaisia caseja väittämiseen asti, enkä halua sellaisiin sanoa,koska olen hienotunteinen ja koen tässä kiusaannusta.

        Ja voin itse lapsena koulukiusattuna kertoa, että ei minun elämääni mikään koulukiusaaja tai kukaan ole "tuhonnut" ja mulla on ihan hyvä elämä: ainoa pelko on ollut se,että jos he yrittäisivät vielä aikuisiällä tulla juttusille, mutta varmaan tajuavat oman alhaisuutensa sikäli, että eivät kehtaa, tai suuresti ihmettelisin,jos olisi pokkaa mulle tulla sanomaaan "moro" yhdelläkään, joka hääti minut kiusaamisellaan koulun vaihtoon. Tosin ne samat siat elättelee ihan vainoharhaisia luuloja mun persoonasta: aikoinaan lapsena ennen nettiaikaa, sekosin koulukiusaamisesta siten, että väitin joillekin narsisteille omaavani narsistisen persoonallisuushäiriön , mikä ei pidä tietenkään faktoissa paikkaansa, mutta sain myöhemmin kuulla niiden sikojen naureskelleen minun ilmaisulleni ja kenties levittäneen rikollisesti väärää totuutta. Kenties kyseiset porsaat vieläkin luulevat minun omaavan diagnostisoidusti narsistisen persoonallisuushäiriön tai olevan mielisairas, mutta jos ne niitä juttuja netissä levittää, se on rikosoikeudellinen asia, koska itse en kontaktia minua kiusanneisiin koskaan ota, eikä heillä ole minuun aikuisiässä ollut koskaan mitään ystävyys- tai edes tuttavuussuhdetta.


        Mutta se on ihan oikeasti outoa, miten mänttejä netissä on mun ikäiset monet, joilla on teini-ikäisiä lapsia. Ihan sairaita, monet nettikäyttätyjät. Ja se on fakta, että fiksut tekee harkitummin lapsia, kuin tyhmät. Sori jos määritellään rasistiksi tän perusteella, mutta itse vaan ainakaan en haluaisi syntyä perheeseen, missä äiti olisi joku 19- vuotias tuloja omaamaton amis ja isä nuoreen ikäänsä nähden aika hurjasti ensimmäisen linnatuomionsa saanut esimerkiksi varastomiehen töitä etsivä työttömyskorvauksilla elävä. Sehän olisi lapselle jo merkki-stigma sinällään.

        Ja tulin sitten Suomi24:n etusivulta tähän keskusteluun: minua ei kiinnosta erityisesti narsismista keskusteleminen, vaan se, että nettikiusaaminen, kaikkinainen sellainen, loppuu.


      • kjaystav ba
        ahaa??! kirjoitti:

        Mä en usko siihen, että yksinhuoltajat olisi sen huonompia vanhempia, kuin muutkaan, mutta kaikissa omissa tuntemissani ihmisissä on sellainen piirre, että ne erot, jos ero tulee, voidaan tehdä sivistyneesti ja molemmat maksaa lastensa elämän ihan ilman mukinoita yhteisymmärryksessä lasten täysi- ikäisiksi asti ilman valtion puuttumista, jos tulee avioero. Psykopaatti kai sitten olisi sellainen, joka kiusaisi jotakin entistä naistaan ,mutta en tunne kyseisenlaisia caseja väittämiseen asti, enkä halua sellaisiin sanoa,koska olen hienotunteinen ja koen tässä kiusaannusta.

        Ja voin itse lapsena koulukiusattuna kertoa, että ei minun elämääni mikään koulukiusaaja tai kukaan ole "tuhonnut" ja mulla on ihan hyvä elämä: ainoa pelko on ollut se,että jos he yrittäisivät vielä aikuisiällä tulla juttusille, mutta varmaan tajuavat oman alhaisuutensa sikäli, että eivät kehtaa, tai suuresti ihmettelisin,jos olisi pokkaa mulle tulla sanomaaan "moro" yhdelläkään, joka hääti minut kiusaamisellaan koulun vaihtoon. Tosin ne samat siat elättelee ihan vainoharhaisia luuloja mun persoonasta: aikoinaan lapsena ennen nettiaikaa, sekosin koulukiusaamisesta siten, että väitin joillekin narsisteille omaavani narsistisen persoonallisuushäiriön , mikä ei pidä tietenkään faktoissa paikkaansa, mutta sain myöhemmin kuulla niiden sikojen naureskelleen minun ilmaisulleni ja kenties levittäneen rikollisesti väärää totuutta. Kenties kyseiset porsaat vieläkin luulevat minun omaavan diagnostisoidusti narsistisen persoonallisuushäiriön tai olevan mielisairas, mutta jos ne niitä juttuja netissä levittää, se on rikosoikeudellinen asia, koska itse en kontaktia minua kiusanneisiin koskaan ota, eikä heillä ole minuun aikuisiässä ollut koskaan mitään ystävyys- tai edes tuttavuussuhdetta.


        Mutta se on ihan oikeasti outoa, miten mänttejä netissä on mun ikäiset monet, joilla on teini-ikäisiä lapsia. Ihan sairaita, monet nettikäyttätyjät. Ja se on fakta, että fiksut tekee harkitummin lapsia, kuin tyhmät. Sori jos määritellään rasistiksi tän perusteella, mutta itse vaan ainakaan en haluaisi syntyä perheeseen, missä äiti olisi joku 19- vuotias tuloja omaamaton amis ja isä nuoreen ikäänsä nähden aika hurjasti ensimmäisen linnatuomionsa saanut esimerkiksi varastomiehen töitä etsivä työttömyskorvauksilla elävä. Sehän olisi lapselle jo merkki-stigma sinällään.

        Ja tulin sitten Suomi24:n etusivulta tähän keskusteluun: minua ei kiinnosta erityisesti narsismista keskusteleminen, vaan se, että nettikiusaaminen, kaikkinainen sellainen, loppuu.

        Yksinhuoltajaperheet ovat moniongelmaisia. Miten sitten määritellään hyvä vanhemmuus? Minusta paras mittari ovat lapset.
        Esim. suhteellisesti eniten huostassa on yksinhuoltajien lapsia. Kyöhimmät perheet löytyvät yksinhuoltajista. Kyllähän näitä faktoja riittää, kunhan malttaa tutustua ympäristöönsä.


      • muna-kana ongelma
        kjaystav ba kirjoitti:

        Yksinhuoltajaperheet ovat moniongelmaisia. Miten sitten määritellään hyvä vanhemmuus? Minusta paras mittari ovat lapset.
        Esim. suhteellisesti eniten huostassa on yksinhuoltajien lapsia. Kyöhimmät perheet löytyvät yksinhuoltajista. Kyllähän näitä faktoja riittää, kunhan malttaa tutustua ympäristöönsä.

        Lapsia on vaan helpompi huostata yh:lta koska resurssit yleensä heikompia eli kumpi on syy ja kumpi seuraus.


      • jhgad,fa,a
        muna-kana ongelma kirjoitti:

        Lapsia on vaan helpompi huostata yh:lta koska resurssit yleensä heikompia eli kumpi on syy ja kumpi seuraus.

        Miten niin helpompi huostata? Samat paperit siinä tarvitaan kuin muillakin. Kyllä syy on lasten edun vaarantuminen, ihan joka tapauksessa. Yksinhuoltajilla niitä vaan on enemmän kuin muilla. Toisena tulee uusperheet.


      • Tuota...,
        ahaa??! kirjoitti:

        Mä en usko siihen, että yksinhuoltajat olisi sen huonompia vanhempia, kuin muutkaan, mutta kaikissa omissa tuntemissani ihmisissä on sellainen piirre, että ne erot, jos ero tulee, voidaan tehdä sivistyneesti ja molemmat maksaa lastensa elämän ihan ilman mukinoita yhteisymmärryksessä lasten täysi- ikäisiksi asti ilman valtion puuttumista, jos tulee avioero. Psykopaatti kai sitten olisi sellainen, joka kiusaisi jotakin entistä naistaan ,mutta en tunne kyseisenlaisia caseja väittämiseen asti, enkä halua sellaisiin sanoa,koska olen hienotunteinen ja koen tässä kiusaannusta.

        Ja voin itse lapsena koulukiusattuna kertoa, että ei minun elämääni mikään koulukiusaaja tai kukaan ole "tuhonnut" ja mulla on ihan hyvä elämä: ainoa pelko on ollut se,että jos he yrittäisivät vielä aikuisiällä tulla juttusille, mutta varmaan tajuavat oman alhaisuutensa sikäli, että eivät kehtaa, tai suuresti ihmettelisin,jos olisi pokkaa mulle tulla sanomaaan "moro" yhdelläkään, joka hääti minut kiusaamisellaan koulun vaihtoon. Tosin ne samat siat elättelee ihan vainoharhaisia luuloja mun persoonasta: aikoinaan lapsena ennen nettiaikaa, sekosin koulukiusaamisesta siten, että väitin joillekin narsisteille omaavani narsistisen persoonallisuushäiriön , mikä ei pidä tietenkään faktoissa paikkaansa, mutta sain myöhemmin kuulla niiden sikojen naureskelleen minun ilmaisulleni ja kenties levittäneen rikollisesti väärää totuutta. Kenties kyseiset porsaat vieläkin luulevat minun omaavan diagnostisoidusti narsistisen persoonallisuushäiriön tai olevan mielisairas, mutta jos ne niitä juttuja netissä levittää, se on rikosoikeudellinen asia, koska itse en kontaktia minua kiusanneisiin koskaan ota, eikä heillä ole minuun aikuisiässä ollut koskaan mitään ystävyys- tai edes tuttavuussuhdetta.


        Mutta se on ihan oikeasti outoa, miten mänttejä netissä on mun ikäiset monet, joilla on teini-ikäisiä lapsia. Ihan sairaita, monet nettikäyttätyjät. Ja se on fakta, että fiksut tekee harkitummin lapsia, kuin tyhmät. Sori jos määritellään rasistiksi tän perusteella, mutta itse vaan ainakaan en haluaisi syntyä perheeseen, missä äiti olisi joku 19- vuotias tuloja omaamaton amis ja isä nuoreen ikäänsä nähden aika hurjasti ensimmäisen linnatuomionsa saanut esimerkiksi varastomiehen töitä etsivä työttömyskorvauksilla elävä. Sehän olisi lapselle jo merkki-stigma sinällään.

        Ja tulin sitten Suomi24:n etusivulta tähän keskusteluun: minua ei kiinnosta erityisesti narsismista keskusteleminen, vaan se, että nettikiusaaminen, kaikkinainen sellainen, loppuu.

        "Ja tulin sitten Suomi24:n etusivulta tähän keskusteluun: minua ei kiinnosta erityisesti narsismista keskusteleminen, vaan se, että nettikiusaaminen, kaikkinainen sellainen, loppuu. "

        Tuota..., Tällä palstalla keskustellaan kyllä narsismista. Ajatteletko, että narsistit harrastavat nettikiusaamista. Saattaa nykykoululaisilla ollakin näin, mene ja tiedä.

        Miten sen sitten tätä kautta, tällä palstalla keskustelemalla sinä ajattelit saada loppumaan. Kun puhuit kirjoittelijoiden iästä, oletko todellakin sitämieltä, että 40 on tyypillinen nettikiusaaja. Eli kuka kiusaa ja ketä ja missä? Voitko hieman täsmentää?


    • 88 +0

      jos olisin saanut edes anteeksipyynnön... mutta ei :/ kun ei kokenut tehneensä mitään väärin vaan se oli AINA jonkun toisen vika, mun tai jonkun muun...

    • faktaa1

      Luin miten eräs palstoilla liikuva "pariskunta" teki eron kaikkien luettavaksi. Haukkuivat toisensa todella ilkeästi. Tuo mies oli paha narsisti ja käyttäytyy edeelleen palstaoilla samaan ilkeään tyyliinsä.
      Mustamaalasi vain tuon naisenkin maineen, kun huhut kiirivät miten molemmat pettivät myös livessä perheitään.

      • . ;))

        Muistan noiden kahden seikkailut. Nimimerkit:satumainen.nainen ja silloinen the.eagles (nyk.myrsky.lyhty ja tässä välissä kummeniä eri nikkejä) taistelivat törkeästi huuhaapalstalla ja kahvipalstalla.
        Tuo eagleshan vedätti useita naisia eri nikeillään samaan aikaan.
        Pitää itseään jopa palstakuninkaana.:)


    • Elsabet

      Narsisti ei voi itselleen mitään. Miksi te "uhrit" aina puhutte siihen malliin kuin olisitte kokeneet elämässänne jotakin todella hirveää ja peruuttamatonta?
      En tajua. Jos jokin ihminen on teitä kohtaan ollut tyhmä tai ilkeä, niin miksi ette vain laita heti välejä poikki? Minusta narsisti itse on raukka ja oman mielensä uhri. Ette te terveet, jotka voisitte kävellä tilanteesta pois ihan koska vain.
      Kyseessä on ollut vain vähän huonosti mennyt parisuhde ei sen vakavampaa :D

      Vai että oikein aika parantaa haavat jne jne. Mitkä haavat? Unohtakaa ihmiset joista ette pidä ja jotka eivät osaa käyttäytyä kunnolla seurassanne. Niin yksinkertaista se on.

      • Kokemus vain

        "Miksi te "uhrit" aina puhutte siihen malliin kuin olisitte kokeneet elämässänne jotakin todella hirveää ja peruuttamatonta? "

        Kokemus vain on sellainen, että aikansa tuntuu, että on jotenkin haavoittunut tunnetasolla, vaikka yrittääkin yltää ulos siitä tilasta. Itse koin, että en voinut jättää narsistia, vaikka olisi tehnyt mitä, ennenkuin ymmärsin todella mistä on kyse. Vieläkin olen vaiheessa.

        Mutta sinullahan on sitten kaikki hyvin. No problems. Yksinkertaista. Siispä ne jatkavat keskustelua, jotka asiaa eivät yhtä mutkattomasti ole kokeneet.


      • rikottu1

        ...ei todellakaan ole yksinkertaista...hän antaa sinulle juuri sellaista rakkautta,kun tarvitset ja kaipaat ja vain siksi,että kohta saa jälleen satuttaa.Et ymmärrä,mikäli et ole kokenut sitä...minä olen.3,5v manipuloinnin alla ja oma mielikin alkaa muuttua...en edes uskaltanut ajatella häntä narsistiksi,ennen kuin parisuhdeterapeuttimme valaisi asiaa minulle.Hän lopetti terapian...minä jatkan edelleen...Siinä ihmisessä on niin 2 eri persoonaa,ettei sitä voi tajuta järjellä.Hän pitää sinua kiinni juonittelemalla ja olemalla maailman ihanin...niin ihana ettet kykene jättämään häntä.Hän itkee ja anoo,lupaa ja vannoo ja vain siksi,että saa hallita sinun elämääsi ja pitää sinut kontrollissasi.Koin niin pahaa henkistä väkivaltaa ja sitten ,kuin varkain se muuttuikin fyysiseksi.Terapeutti sai minut tajuamaan,missä elän..silmiltäni repesi verhot.En enää ollut se kärpänen hämähäkin seitissä...


      • elsabet puolustelee

        Elsabet on itse narsisti. Ei uskoisi narsistin etsiytyvän näihin keskusteluihin, mutta näköjään sekin on mahdollista. Näissä keskusteluissa narsisti kokisi narsistisia loukkauksia, eikä siksi uskaltaisi lukea näitä.


    • Kaapo

      en toivo pahaa kenellekään, en edes tälle narsistille, jonka pihdeissä olen joka päivä, en osaa puolustaa itseäni, siksi tämä narsisti minua kiusaakin, hän haluaisi selkeästi taistella jokaisesta pikku asiasta

      • Minkälaisessa

        Minkälaisessa suhteessa olet häneen?


    • 2112

      "Kostoa en haudo, vaikkakin täytyy myöntää että joskus oli mielessä myös toive, että paha saisi palkkansa jotenkin kohtalon sanelemana."

      Paha saa aina palkkansa, se on fakta. "Kuolema" ei päästä ketään pälkähästä.

      Karma is a bitch.

    • ....................

      Paha saa palkkanssa. Psykopaatille et itse mitään voi.

      Sääli vain hänen läheisyydessään eläviä. Psykopaatti kun saa viranomaisetkin itseään uskomaan.

    • Ajatuksia_tästä

      Narsismista.

      Narsistinen persoonallisuushäiriö on mielenterveyden häiriö. Nykymaailmassa "Narsisti" on suosittu nimitys henkilöstä, jonka oireet satuttavat ja näkyvät ulkopuolelle, varsinkin lähipiiriin, huomattavasti. Olen kuullut nimitystä käytettävän ihmisistä, jotka näyttävät ulospäin silmittömän itsekkäiltä ja käyttävät muita hyödykseen kaikilla tavoilla. Itselläni on häiriöstä sekä henkilökohtaista kokemusta, että ammattini puolesta.

      Tunteet ovat sallittuja, jopa toivottavia. Jos ei halua uskoa tai puuttua siihen, että joku satuttaa minua, on luovuttaminen lähellä. On kovin filosofista lähteä pohtimaan hyvän ja pahan lähteitä. Yleensä se paha on siinä, mikä satuttaa. Jonkun mielestä paha on se, joka luontoa (kuten ihmisiäkin) korjaa ja saa kärsimään. Itse luonnolle annetaan monesti anteeksi, eihän kaikkea voi hallita vaikka pyrkimys siihen on varsin kova. Myrskyt ja maanjäristykset, taudit ja eläimet tappavat ihmisiä myös koko ajan. Näitä pääsemme monesti pakoon, joskus vaan emme. Syytä etsitään ylempää tai sitten hyväksytään tarkoituksena. Toiseen ihmiseen on katkeruus ja viha helpompi kohdistaa. On helppo laittaa ojennukseen ihminen, joka satuttaa. Myrskyä on turhauttavampi syyllistää.

      Miten me saamme pois sen kärsimyksen, jota ihmiset meille aiheuttavat. Vaikuttavat koko loppuelämäämme, lapsiimme ja ympäristöön? Voimme toivoa kuolinilmoitusta lehdessä ja että paha saa palkkansa. "Toivottavasti kärsii koko loppuelämäsä jostain sairaudesta"? Ja niinhän narsisti kärsii. Luonto (olkoon sitten esi-isät, joilta vitsakset mielenterveyteen tulleet) on tehnyt taas tehtävänsä.

      Henkilökohtaisesti ajattelen puuttuvani järjestelmiin, hoitoon ja puuttumiseen. Pedofiilejä voitaisiin kastroida, kehitysvammaiset tappaa syntyessään, etc. Jokaiselle pyritään kuitenkin paikka löytämään, otetaan vastaan se, mitä tulee. Hyvään ei kuitenkaan lopeteta uskomasta. Me voimme vaikuttaa. Se on sotaa, rintamana, ei kuitenkaan metsässä pyssyjen kanssa vaan mielissä ihmisten kanssa.

      Voimia ja ymmärrystä paatokseeni :)

    • no more mr nice guy

      Erosin yli 6 vuotta sitten narsistista. Toipuminen on ollut hidasta, vaikka olen koko ajan ollut aivan suunnattoman onnellinen siitä, että nyt saan elää ilman pelkoa ja kauhua oman asuntoni rauhassa. Uuteen parisuhteeseen en enää pysty enkä halua.

      Tälle narsistikiusaajalle on tapahtunut ikäviä asioista eromme jälkeen. Hänen uransa ei olekaan edistynyt hänen toivomallaan tavalla kovasta pyrkimisestä huolimatta ja hänen lähipiirissään on ollut useampia kuolemantapauksia.

      Uskon karman lakiin ja olen jopa nähnyt merkkejä siitä, että hän jollain tasolla katuu tekemisiään liittomme aikana.

      Minä tuhlaan nyt hellyyteni eläimiin, ihmisiin en enää luota.

      • Narsistin tyypillist

        "Uskon karman lakiin ja olen jopa nähnyt merkkejä siitä, että hän jollain tasolla katuu tekemisiään liittomme aikana."

        Narsistin tyypillistä käytöstä on "katuminen". Se on ele, jolla hän saa huomiota ja ihmiset kuuntelemaan itseään. Sillä ei ole mitään muuta merkitystä narsistille. Hän saattaa katua jotakin tekoa, jonka teki entisessä suhteessaan, ja saman teon hän toistaa seuraavissa suhteissaan.

        Ehkä hän tekee niitä tekoja siksi, että saisi niitä sitten jälkeenpäin retostella ja "katua".

        Aidosti narsisti ei kadu. Muuta kuin, jos on menettänyt rahaa tai rahan arvoista etua.


    • Narsistin lapsi

      Kolme asiaa joita elämäni pahin narsisti, äitini, pelkää eniten:

      - että hän joutuisi näkemään minun tai sisarenii menestyvän ja olevan onnellinen ja rakastettu
      - että kulissit hänen ympäriltään kaatuisivat ja ihmiset näkisivät totuuden hänen "täydellisestä äitiydestään"
      - että hän joutuisi itse näkemään itsensä sellaisena kuin hän todella on sen sijaan, että onnistuisi kerta toisensa jälkeen uskottelemaan itselleen olevansa täysin syytön kaikkeen

      En ole mielestäni kovinkaan vahingollisella tavalla kostonhimoinen, jos soisin ainakin ensimmäisen ja viimeisen näistä tapahtuvan. Ensimmäiseen voin vaikuttaa itse, kolmatta en pidä kovin todennäköisenä, ainakaan tässä elämässä.

      Menneitä vuosia ei saa takaisin, ja näin hänen ilmeestään hänen kuullessaan käänteisistä pankkilainoista, että perintöäkään ei kannata paljoa odotella.

      Ja sinulle Elsabet, joka sanot suhteen narsistiin olevan vain pieleen mennyt parisuhde tms. (ja naurat päälle?). Toivon, että et joudu koskaan narsistin käsittelyn alle. Pieni tutustuminen aiheeseen saattaisi ennaltaehkäistä tätä ja samalla vähentää tarvetta vähätellä ihmisten kokemaa sadistista pahaa.

    • haluan

      ainoastaan että jättää rauhaan ja antaa asioiden olla! Jatkakoon elämäänsä tahollaan ja minä omillani!!!!!!!!!! Thats it!

    • paskainen loppu

      Narsistia ei pysty parantamaan terapioilla tms. ainoa oikea ratkaisu, saunan taa ja nappi otsaan. Senverran pahaa ovat varmasti muille aiheuttaneet....

    • Kävele yli vaan

      Ei kannata toivoa kenellekkään pahaa kostoksi anna hänelle anteeksi jossain elämän vaiheessa hän saa korkojen kera kaiken niskoilleen se on karman laki Olen elänyt jo kauan ja todennut ,että tämä pitää paikkansa Paha saa palkkansa näin on Sääli häntä ,kun hän on jäänyt näin matallalle kehitys asteelle Minua käy sääliksi narsisti Kasva näiden asioiden yläpuolelle hän ei tavoita sinuu Narskuja riittää täss mailmass ne ei lopu millään Katsele heitä yläpuolelta silllä olet heidän yläpuolellaan ,kun olet nämä piirteet huomannut Kävele yli jos ei ali pääse

    • onnellinen onneks

      Se on jo hyvitys että saan elä omaa ihanaa vapaata elämää... Enkä ole enään sen alistavan ihmisen vallassa...

      Kun eihän nartistinen ymmärrä sitä että hänessä vika se ...

    • vapauteen

      Kivitalo, raha ja hienot autot ei lämmitä narsistin kanssa

      kun keksii miten pääsee vapaaksi narsista kotona ja työpaikalla,

      se vapaus kyllä lähtijän palkitsee !

      Narsisti kyllä kuihtuu yksin ilman todellisia ystäviä omaan nenäkarvaansa

      • Tuosta onnesta

        Tuosta onnesta minäkin parhaillaan nautin. Nyt osaan arvostaa elämää.


    • Näin

      Toivoisin (täysin turhaan, tiedän), että hän joskus myöntäisi tehneensä väärin.

      Sitä ei tule koskaan tapahtumaan. Ei sellainen ihminen pysty siihen.

      Mutta pahaa en silti hänelle toivo. Rakas ja ihana ihminen, mutta täysin kykenemätön ymmärtämään tekojaan. Ja mulla eivät voimat riittäneet.

      Narsisti vai bipo? Lääkärin mielestä bipo.

      Raskasta kuitenkin oli luopua. Mutta oli pakko oman mielenterveyden säilyttämiseksi.
      Silti vieläkin toivon (turhaan), että hän tajuaisi tekonsa. Ehkä hänelle parempi, ettei tajua. Jos tajuaisi, ei hän jaksaisi elää.

    • iso riski

      Uskaltaako joku oikeasti kostaa narsistille? Ainakin omasta puolestani voin sanoa, että se olisi taistelu, jonka takuuvarmasti häviäisin. Ei ehkä kannata suututtaa ihmistä, joka on jo todistanut pystyvänsä tekemään elämästäsi helvettiä?

      Nauttikaa elämästä, kun olette jo päässeet hänestä eroon..

      • Teille muutamalle edellisille kuin muillekin:

        Vapaus edellyttää monesti itsensä täysin hyödyttömäksi tekemistä. Se voi olla kova hinta, mutta jos vielä jotain pelastettavaa on, se kannattaa pelastaa. Painotan vakavasti tätä. Menetyksistä pääsee aikanaan yli. Vähitellen pääsee tasapainoon vaikka monilla se vaatii paljonkin aikaa.

        Kaikkein vaikeinta on heillä, jotka joutuvat menettämään rakkaitaan samalla. Taustalla voi olla myös tilanteita, jotka on tehty ehdollistetun suhteen sanelemana. Aiemmin jätetyt läheiset, ystävät, elinympäristö, perheenjäsenet.

        Jos suhteessa on olemassa pienikin uhka, että itse tai läheisenne ovat vaarassa, on se riittävä syy (itsellenne) tehdä se, minkä tiedätte oikeaksi mutta silti vaikeaksi ratkaisuksi.

        Siksi näen että koston kierrekin toistaa vain kaltoinkohtelijan kaavaa. Älkää sortuko siihen. Hyvitystä ei tule, vaikka se vihan hetkellä tuntuu makealle ajatukselle. Välittäkää vain itsestänne ja heistä, jotka ovat tärkeitä. Näitä ette menetettyänne saa enää takaisin. Äärimmäisen vakavasti tunneongelmainen on valmis kostamaan vaikka vuosikymmenten jälkeen. Mitä suurempi olisi oma kostoyrityksenne, sitä suurempi ja kauheampi olisi hänen. Ja sitä hintaa ette ole valmiita sen hetkellisen nautinnon vuoksi maksamaan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Teille muutamalle edellisille kuin muillekin:

        Vapaus edellyttää monesti itsensä täysin hyödyttömäksi tekemistä. Se voi olla kova hinta, mutta jos vielä jotain pelastettavaa on, se kannattaa pelastaa. Painotan vakavasti tätä. Menetyksistä pääsee aikanaan yli. Vähitellen pääsee tasapainoon vaikka monilla se vaatii paljonkin aikaa.

        Kaikkein vaikeinta on heillä, jotka joutuvat menettämään rakkaitaan samalla. Taustalla voi olla myös tilanteita, jotka on tehty ehdollistetun suhteen sanelemana. Aiemmin jätetyt läheiset, ystävät, elinympäristö, perheenjäsenet.

        Jos suhteessa on olemassa pienikin uhka, että itse tai läheisenne ovat vaarassa, on se riittävä syy (itsellenne) tehdä se, minkä tiedätte oikeaksi mutta silti vaikeaksi ratkaisuksi.

        Siksi näen että koston kierrekin toistaa vain kaltoinkohtelijan kaavaa. Älkää sortuko siihen. Hyvitystä ei tule, vaikka se vihan hetkellä tuntuu makealle ajatukselle. Välittäkää vain itsestänne ja heistä, jotka ovat tärkeitä. Näitä ette menetettyänne saa enää takaisin. Äärimmäisen vakavasti tunneongelmainen on valmis kostamaan vaikka vuosikymmenten jälkeen. Mitä suurempi olisi oma kostoyrityksenne, sitä suurempi ja kauheampi olisi hänen. Ja sitä hintaa ette ole valmiita sen hetkellisen nautinnon vuoksi maksamaan.

        Komppaan ajatustasi että koston kierre toistaa kaltoinkohtelijan kaavaa. Siinä juostaan samassa oravanpyörässä. Usein kiihtyvää vauhtia. Että voisi rakentaa, on oravanpyörästä hypättävä pois.

        Sitten - aikanaan, rennommissa maisemissa, kauniissa metsässä, sitä voi vaan ihmetellä sitä pyörää - juoksuttiko pyörä ihmistä vai ihminen pyörää(?)


    • voi voi

      Pitääkö tyhmyydestä saada palkkio?

    • Elisa 90

      Narsistinen henkilö pitää itseään henkisesti ja fyysisesti
      parempana kuin muut ihmiset.
      Tilanteeseen saa apua ja kenenkään ei tarvtse kärsiä.
      Kaikilla ihmisillä on elämän varrella tällaisia tuttuja.

    • j.k2

      Olin naispuolisen narsistin uhri vielä reilu vuosi sitten. Vielä pahempaa tämä on, kun ei voi sanoa kenellekään asiasta. Luuseri mieshän sellainen on josta nainen pystyy tekemään uhrinsa. En tiedä miten narsistille pitäisi kostaa tai mikä olisi oikea hyvitys. Vähän veikkaan, ettei narsisti näe noita kostoja minään kostoina itseään kohtaan. Korkeintaan nauttii saamastaan huomiosta. Narsisti kai korkeintaan vain katsoisi että häntä on taas vainottu, häiriköity jne ja rientäisi, kostosta riippuen, tekemään rikosilmoitusta kostaneesta uhristaan tai kostaisi seuraavalle uhrilleen kaksin verroin. Senhän hän aina näkee oikeudekseen.

      En kerro omasta elämästäni tässä enempää enkä noista narsistin aiheuttamista asioista jotka oli minulle viimeinen niitti. En jaksa enää. En pysty edes luottamaan kehenkään enää. On parempi tehdä itsemurha kuin jäädä katkerana ja häväistynä pyörimään tänne yhteiskunnan vaivoiksi.

      • Muuten ihan ok

        "Olin naispuolisen narsistin uhri vielä reilu vuosi sitten."

        Muuten ihan ok kirjoitus sinulta, mutta mitä ihmettä tarkoitit tuolla lopussa? Minä olen narsistin uhri myös, ja ehkä tulen jäämään työttömäksikin jossain vaiheessa tulevaisuudessa, mutta tuohon ajatukseen (yhteiskunnan vaivoiksi) en lähtisi mukaan.

        Kun pääsee kunnolla eroon narsistin tuottamasta tuskasta, nauttii elämästään uskomattomin tavoin. Olen herännyt suorastaan uudestaan eloon. Ehkä tarvitset vain enemmän aikaa. Se on. Voimia sinulle.


    • inIkkremimiN

      AP:nä halusin lähinnä vahvistuksen uskomukselleni, että suurin osa uhreista haluaa vain oikaisun tai että narsisti jotenkin katoaa. Harva janoaa kostoa, se ehkä erottaa "meidät heistä". Kuitenkin uskoisin, että myös ajoittainen kostonhimo on ihan inhimillinen piirre ihmisessä. Se on sitten eri asia lähteekö niitä toteuttamaan.

      Mielenkiintoinen havainto oli myös mm. nimimerkki no more mr nice guy:n ja muutaman muun kommentti siitä, että ei luultavasti enää pysty eikä edes halua uutta suhdetta. Itselläni on sama fiilis. Olen 37v ja asennoituntu elämään loppuelämäni yksin. Luottamus on mennyt.

      Mitä tulee nimimerkkiin Elisabet, et taida tietää minkälaisesta ihmistyypistä on kyse. Ei voida puhua vain huonosti onnistuneesta parisuhteesta, vaan ihmisestä, joka saa manipuloitua ja juoniteltua vastapuolen mielenterveysongelmiin ja varmasti myös jopa itsemurhan partaalle. Itsellänikin se kävi monta kertaa mielessä, kun halusin vaan löytää jonkin pakoreitin siitä kaikesta. Ymmärrän silti kommenttisi, sillä noin minäkin ennen ajattelin. Näitä juttuja ei vaan ymmärrä semmoiset, jotka eivät ole itse asiaa kokeneet. Ehkäpä halusit vaan provosoida kommentillasi :)

      Eikä uhreissa ole kyse yksinkertaisista ihmisistä, itse olen testatusti huippuälykäs, olen menestynyt elämässä ja tehnyt kovasti töitä. Hankkinut omalla työllä mukavan asunnon, matkustellut, nähnyt elämää. Minulla on (oli) paljon ystäviä, olen sosiaalinen ja iloinen, pidetty ihminen. Tai ainakin olin. Ihmissuhteissa taas olen aina ollut hieman varovainen ja skeptinen. En ole rakastujatyyppi, en pidä romanttisesta hömpästä. Silti tämä ihminen sai minut uskomaan asioita ja mihin se kaikki johti, onkin sitten pitkä tarina.

      j.k2:lle haluan toivottaa voimia ja jaksamista. Onko sinulla mahdollisuutta mennä esimerkiksi narsistien uhrien vertaistukiryhmään? Usko tai älä, sieltä saat helpotusta asiaan. Olisin mennyt jos olisin tiennyt paremmin. On raskasta taistella tämmöisen asian kanssa yksin, tiedän kokemuksesta. Helpotus asiaan on kuitenkin jo se, että pääsee siitä toisesta ihmisestä eroon ja tunnistaa ongelman hänen käytöksessään, löytää sille nimen. Älä anna sille paskiaiselle voittoa tuosta taistosta!

      • Minäkään en

        "saa manipuloitua ja juoniteltua vastapuolen mielenterveysongelmiin ja varmasti myös jopa itsemurhan partaalle. Itsellänikin se kävi monta kertaa mielessä, kun halusin vaan löytää jonkin pakoreitin siitä kaikesta"

        Minäkään en ole korkeasta 50 iästäni huolimatta koskaan ajatellut, että voisin mitenkään vahingoittaa itseäni. Mutta kun narsisti teki minulle ikävät suhteen lopussa (siis minun mielestäni yhtäkkiä), oli se niin kaameaa, että putosin aivan polvilleni. Muutaman ensimmäisen kuukauden aikana silloin alussa, mielessäni kävi myös tuo kaamea mahdollisuus. Niin kadoksissa olin itseni ja tuon tilanteen kanssa.

        Nyt olen ikionnellinen, etten moiseen ryhtynyt, vaikka se mielessä ensimmäistä kertaa elämässä pikaisesti kävikin. Pohjimmiltaan ajatus minulla oli varmaan se, että yrittikö ja toivoiko narsisti, että olisin tappanut itseni, niin hän olisi saanut sulan hattuunsa.

        Nyt olen enemmän kuin onnellinen, etten hänellekään tuota ajatusta heittänyt. Olisi vain revitellyt sillä. Hän on niin lapsellinen. Eikä hän sellaista varmaan mitenkään minulta odottanut, kuvittelin vain. Olisi varmaan kohottanut kulmakarvojaankin oikein, jos olisin tuon tehnyt. Voi hyvät hyssykät. Uskokaa tai älkää, nyt tuo jopa naurattaa (kauhistuksen lisäksi), kun kirjoitan tätä.

        Eli meidän kaikkien tähden, älkää edes ajatelko tuollaisia. Toivotan vieläkin voimia kaikille.


    • Puolustan miehiä

      Kun lukee viestiketjua, kirjoituksista tulee esille selvästi miesviha, katkera tilitys uskottomuudesta ja narsistisuudesta jne..

      Puolustan miehiä ja sanon että uskon enemmänkin aloittajan olevan narsisti joka pyrkii kääntämään asiat toisin kuin ne todellisuudessa ovat. Mies on tuossa nähdäkseni uhri. Tietyt asiat paljastavat kirjoituksesssa aloittajan olevan narsisti joka pyrkii esittämään viatonta itsensä ja muiden silmissä.

      Näitä loanheittojuttuja on niin paljon nähty ja luettu jotka on katkeraa tlitystä, vuodatusta.

      Miksi aloittaja ja muut kirjoittajat eivät kerro koskaan omista virheistään ?

      • Olet sekoittanut

        "Miksi aloittaja ja muut kirjoittajat eivät kerro koskaan omista virheistään ? "

        Olet sekoittanut ketjut ja sisällöt. Jossakin toisessa ketjussa kyllä enemmän ns. "haukutaan miehiä". Tämä ketju ei ole sen tyyppinen. Olet väärässä. Lue tarkemmin. Toisaalta, koska sinulla ei ilmeisesti ole kokemusta/näkemystä narsismiin, et varmaan pysty sisäistämään näitä asioita.

        Tämä on pohjimmiltaan, vaikka välillä on vitsejä yms., aika vakavaa keskustelua.

        Vastaan tuohon kysymykseesi: omat "virheet" eivät ole verrattavissa siihen kauheaan kokemukseen, mihin narsistin uhri joutuu. Aina kaikki ei mene tasan. Elämässä narsistin kanssa ei normaali "parisuhde" toimi.

        Ei kannata nähdä vaivaa, jos asia ei kiinnosta. Siksi toiseksi, täällä voi kirjoittaa, ja kirjoittaakin, vaikka narsisti miehet. Kukaan ei estä. Saavat monta kertaa ihan asiallisia vastauksia.

        Mutta


      • 000000

        "Puolustan miehiä". Onkin huutava pula ruskeakielisistä miesten peppunnuolijoista. Miten osaat?


      • inIkkremimiN

        Oh Dear! Kiinni jäin...


      • siskosss

        moni nainen on ehkä katkera eikä syyttä. itse olen nainen ja kokemukseni ei ole ollut narsisti mies vaan narsistinen siskoni. jos joku esim. narsisti kirjoittasi hänen kokemuksiaan siitä toisesta osapuolesta ja jos tuntisen ne " syytökset " vastaisin. mut harvemminpa taitaa narsisti täällä puolustautua. se toinen osapuolihan huomaa helpommin toisen virheet en minä itse. mutta ne pitää myöskin antaa julki.
        onhan tunnettua ettei narsistien kanssa voi käydä normaaalia kanssakäymistä millään tavoin.


    • en katkeran

      Oma virheeni hmm olin kuuliainen vaimo . Käviin töissä hoidin lapset , kun olivat pienenä kipeitä ja ukko työttömänä jäin kotiin hoitamaan lapsia, tein ruokaa hodin kodin..

      Kun ukko käski tekee jotakin tein kun ajattelin että niin pääsen helpommalla.

      Kun aloin taistella vastaan ja vastustaa häntä niin sehän ei käynyt piirtoihin ollenkaan.... Riitahan siitä tuli ....


      Olin käskytettävänä kävin ukon asioilla tilipäivänäni alkon kautta kotia että ukko sai ryypätä.. Kutsua kaverita kylään joita sitten kuskasin ympäri kyliä .. Kun ukko soitti illalla kapakasta tuu hekee mutaman 100 m päästä...

      Olin kotona en pahemmin liikkunut misään ..

      Kerrankin olin ystäväni luona kylässä kun mun perääni soitettiin että nyt kotia puita kantamaan ... Ja minähän kipitin...

      Hmm niin mitä mä tein väärin oli kuuliainen kunnollinen vaimo narsistiselle ex mielleni.. Jota pelkäsin todella iso mies ja uho......

      "jos olisit mies niin mätkisin hiilihangolla/halolla sua"...

      Hmm 20 vuoden kokemus narsistisesta ex miehestäni ..Ja ennekuin ymmärsin että kaikki miten kohteli mua niin ei ollut normaalia...

      Alisti kyykytti .....

      Onneks jaksoin taistella itseni irti tästä suhteesta nyt olen onnellinen ja elmä hymyilee...

      En oo katkera ollenkaan ...

      • Kyykyttäjiä riittää

        Kyykyttäjiä riittää yhtä kauan, kun riittää kyykkyjiä. Vaan oliko narsisti, on toinen juttu.


      • inIkkremimiN

        Kyselin muuten psykiatrilta, että kun riitaan tarvitaan kaksi, mitä tein väärin, mitä olisi pitänyt tehdä eri tavalla? Yritin peilata tilanteita uudelleen ja uudelleen yrittäen nähdä asioita eksän kantilta ja ymmärtää hänen syytöksiään. Psykiatri totesi hyvin lyhyesti, että normaalisuhteissahan se asia on niin, että molemmissa on vikaa, mutta kun toimitaan persoonallisuushäiriöisen ihmisen kanssa ei asia ole enää niin yksiselitteinen. Enkä ollut kertaakaan maininnut sanallakaan, että mies on mielestäni narsisti tai persoonallisuushäiriöinen.

        Onneksi (!!!) minulla on hieno isä (ja äiti toki), sekä veljet ja paljon tervejärkisiä miespuolisia ystäviä ja sukulaisia, muuten luottamus miehiin olisi varmaan mennyt. En siis vihaa miehiä, enkä edes miestä.

        Hassua sinällään, että itse olen kuvitellut olevani jo lähes vainoharhaisuuden äärilaidoilla ja "kuutamolla", mutta joitain juttuja kun täällä lukee, niin tuntee taas itsensä hyvinkin terveeksi :D


    • k p

      Taliaivoille tuli myrkky ja paska neuroosit!, heh,heh,heh,jäh,jäh,jäh,heh,heh,heh,jäh,jäh. Terv. K P p.0405165477

    • poissa pelistä

      Kun on rakentanut oman elämänsä uudelleen, niin ei halua edes ajatella kostotoimia. Hyvityksen saaminen on myöskin turhaa koska narsisti ei merkitse enää mitään ja on kun pelkkää ilmaa.

      Riittää kun muistaa, että pitää silmänsä ja korvansa auki, ettei lankea samaan ansaan toista kertaa. Oman elämänsä varalle täytyy aina olla monta suunnitelmaa, sen narsistin kanssa touhuaminen on opettanut.

    • xcch

      "Kyselin muuten psykiatrilta, että kun riitaan tarvitaan kaksi, mitä tein väärin, mitä olisi pitänyt tehdä eri tavalla? "

      Narsitsi suhteissa törmää toisiinsa kaksi eri maailmaa, narsistille puoliso on kilpailija ja energialähde. Toisin kuin tavallinen ihminen, narsisti saa riitelystä energiaa jota tavallinen ihminen menettää vastaavassa tilanteessa. Mitä enemmän narsisti saa toista pois tolaltaan sitä enemmän narsisti saa energiaa.

      Narsistin kanssa ei saa koskaa asioita selvitettyä, koska narsisti ei sitä halua, narsimi perustuu syvään itsepetokseen kuten alkoholismi ja tämän takia totuus on mykkyä narsistille, ei alkoholsitikaan halua kuulla olevansa alkoholisti, vaan tekee kaikensa että mikään ei häiritse hänen juomista.

      Narsisti ei myöskään näe omaa todellista tilaansa vaan hän on itselleen mielikuvitus henkilö jonka hän kuvittelee tietynlaiseksi ylivertaiseksi, ainutlaatuiseksi ja viisaaksi ihmiseksi.

      Normaali ihminen yrittää selittää narsistille todellisuutta jota narsisti ei koskaan halua kuulla, koska totuuden myöntäminen saisi hänen maailmansa romahtamaan. Tämä koskee sekä pieniä että suuria asioita.

      Sitten vastaus kysymyksiin "mitä tein väärin, mitä olisi pitänyt tehdä eri tavalla? ""

      Asioita ei saa narsistin kanssa koskaa kuntoon mutta jotain voi tehdä, aloitetaaan virheistä...

      Ensimmäinen virhe oli se että yritit saada narsistin ymmärtämään tosiasiat, mitä enemmän yrittää ja mitä enemmän hakee oikeutta narsistin väittämiä valheita vastaan, sitä suuremmat on riidat. Narsisti ei koskaan myönnä totuutta, hän ei voi myöntää, koska silloin hänen mielikuvitus maailmansa romahtaa.

      Toinen virhe on kertoa narsistille tunteista tai yrittää keskustella asioista samalla tavalla kuin normaali ihmisen kanssa. Narsisti ei osaa käsitellä mielessään tavallisia asioista, varsinkin jos niissä on tunteita mukana.

      Hän on täysin "tosikko" tavallisissa asioissa, ne ei kuulu hänen elämään, eikä hänellä ole niistä minkäänlaista kokemusta. Hän suhtautuu aina kaikkiin asioihin omalla sairaaalla tavallaan. Kaikki pitää palvella hänen itsepetosmaailmaansa ja hän kokee "tunneasiat" uhkana itselleen, koska ei ymmärrä niitä. Hän näyttelee taitavasti "ymmärtävää" tilanteen mukaan.

      Mitä olisi pitänyt tehdä toisin?
      Suhtautua narsistiin kuin 3-5 vuotiaisiin, ei tule kertoa tunnepuolelta enempäää kuin pikkulapselle, narsisti ei sitä tajua.
      Hän pitää rakkautta orjuuttavana toisen palvelemisena, ei lämpimänä tunteena.

      Riita tilanteessa ei pidä alentua riitelemään, vaan puhua vaikuttimista, mennä asioiden taakse. Esim. me sovittiin silloin niin ja nyt väität näin, onko sinulla vaikea ymmärtää tällaisia asioita? Jättää asian siihen, sama mitä naristi sanoo, lähtee tilanteesta pois ja seuraavalla kerralla samalla tavalla. Selittää asia ja "jaa onko vaikea ymmärtää? " kertaa asian ja pois tilanteesta.

      Ei pidä olla kuitenkaan pilkallinen ja ylimielinen, saattaa silti olla vaarallista. Jos hän ymmärtää jotain niin lievää myönteistä palautetta.

      Siis vaikea paikka, tunnemaailma pitää eriyttää narisistin tunnemaailmasta kokonaan ja pysyä erillään.

      Kun on vieraita läsnä, niin ei pidä koskaa selittää naristin sanomisia jos ne ei koske itseä. Eikä selittää niitä uudelleen tai täydentää niitä asiantuntevasti, vaikka asiaan ottaisi kantaa. Ei, vaikka narsisti puhuisi puutaheinää, kuten useimiten tekee enmmän tai vähemmän. Narsistin omakuva ei kestä minkäänlaista edes tervettä täydentämistä jonka kokee negatiivisena, ei varsinkaan silloin kun muita on läsnä.

      Tärkeintä on ymmärtää että narsisti liitot ei toimi koskaan kunnolla eikä tule toimimaan vaikka teksisi mitä. Tärkeintä on itsensä ja oman mielen suojaaminen, niin kauan kuin suhde kestää.

      • siskosss

        miten totta kirjoitatkaan ! itse tein sen mitä kirjoitit, yritin saada hänet ymmärtään tosiasiat, kerroin miten hän oli loukannut minua, yritin sovintoa j n e. meni päin metsään, kaikki vain paheni ja vielä tänä päivänäkin se jatkuu.
        kirjoituksesi narsistista ja omista kokemuksistani meni nappiin.

        vaikka kyseessä ei ole avopuoliso vaan oma siskoni. ei ole aina veri vettä sakeampaa. sillä eihän narsistit aina ole parisuhteessa, löytyyhän niitä muutenkin mutta ei ehkä huomata / ajatella sitä yhtä paljon.


    • inIkkremimiN

      Kiitos kommentistasi, puhut paljon asiaa ja herätit ajatuksia. Sanoit että "Hän on täysin "tosikko" tavallisissa asioissa" ja tästä tuli ihan yhtäkkiä mieleen sellainen asia, että eksäni ei kestänyt minkäänlaista itseensä kohdistuvaa vitsailua. Hän ei myös itse osannut nauraa itselleen ollenkaan.

      Minä sain kuulla raskaana ollessani olevani läski, vitun idiootti, huora, kusipää jne. Häntä sanoin kerran idiootiksi, kun hän jälleen palasi aiheeseen "onkohan se kersa edes mun", minkä jälkeen hän toitotti joka suuntaan, että olen haukkunut häntä idiootiksi.

    • elämäjatkuu

      Jatkan omaa elämääni, nyt kun sen vihdoin olen saanut monen vuoden jälkeen kasaan. En halua katkeroitua tai tuntea kaunaa lopun elämäni ihmiselle, joka on sairas. Kiitän tietyistä kokemuksista, jotka ovat kasvattaneet minua ihmisenä, mutta myös antaneet ymmärrystä psykologisessa näkökulmassa toista kohtaan. (Tunteet, kun eivät ole mustavalkoisia). Olen saanut ymmärrystä ulkopuolisilta tahoilta (ex:n ja omat kaverit), joiden on ollut vaikea alussa ymmärtää kertomuksiani kokemastani kohtelusta. Ympyrä sulkeutui, kun kun ex meni vihdoin terapiaan ja kertoi olevansa narsisti. Se riittää mulle :) Hän saakon jatkaa elämäänsä, niin minä ainakin teen

    • kotkotkoo

      hyvitys olisi anteeksipyyntö toisten ihmisten kuullen, siis niiden jotka ovat osallisia tavalla tai toisella. sekä myöskin omien tekojensa/ loukkauksien tunnustaminen.

      taikauskoisena en kosta sillä uskon sen kolahtavan omaan nilkkaan ennen tai myöhemmin. mutta olen päättänyt että seuraavan kerran en ole hiljaa kun ilkeydet alkaa, en pidä sitä kostona vaan itsepuolustuksena.

    • Anonyymi

      Minusta tärkeintä on tietää, mihin vahingot ylettyvät.

      Eli mitä kaikkea on rikottu ja suurinpiirtein että miten?

    • Anonyymi

      Mulla kokemus toisinpäin eli narsu ensin yritti pilata minun maineeni ja väittää et minun seurassa menee maine. Oli suosittu, mutta päätyi vankilaan ja en tiedä onko vieläkin alamäki pahentunut. Heille se elämäntyyli on sitä karmaa. He ei sieltä suosta nouse kun harvoin muuttuvat. Minä taas olen saanut asiat mistä hän vain haaveili eli lapset ym. Ihmiset puhuvat minusta nätimmin. Et tuskin se maineen pilaaminen onnistui kuten hän kaavaili. Itse hän oli niin tarkka omasta maineestaan että pahoinpiteli kaverin kun oli häntä arvostellut. Ovat siis todella ihmisiä, jotka tekee pahaa muille eikä uhri saisi puhua siitä. Se uhrin maineen pilaus on tarkoitettu hämäämään et ei kukaan huomaa mitä narsu puuhaa. Se toimiikin kunnes hän jää kiinni. Valitettavasti moni lankeaa narsun ansaan.

      • Anonyymi

        Juuri samanlaista olen minäkin kokenut narsisti-alkoholistin taholta. Oli aivan sama taktiikka. Ja tuomio tulee, se on varmaa. Siihen asti narsisti sabotoi ja levittää valheellista narratiivia. Mutta kyllä se loppuu, ei mene enää pitkään. Se on sen valeen loppu ja ihmiset saavat tietää.


    • Anonyymi

      En usko kostoon, vaan anteeksiantoon. Olen siis antanut anteeksi (ihan itseni vuoksi), vaikka minulta ei ole pyydetty anteeksi. Koska kasvattajani oli narsisti, se vaikuttaa vieläkin elämääni, mutta ei hallitse minua. Anteeksianto oli kuitenkin pitkä prosessi, se ei käy hetkessä.

    • Anonyymi

      Haluisin vain osata armahtaa itseni

    • Anonyymi

      Haluaisin että kaikki narsistin uhrit hylkäsivät narsistin että narsisti jäisi aina yksin. Se olisi paras kosto. Narsisteilla on varsinkin parisuhdemaailmassa paljon hänen jättämiään ja hänen kaltoinkohtelemiaan kumppaneita.

    • Anonyymi

      Narsistin jättäminen ei ole mikäänlainen kosto. Se on pelastaumista ja henkiin jäämistä. Kosto olisi ihan toinen asia.

      Narsisti on niin sokea narsismilleen, että kokee kaikki pahat tekonsa oikeutetuiksi, ja se tarkoittaa sitä, että hän on lopun ikäänsä narsisminsa vanki. Siinä on hänen rangaistuksensa sen lisäksi että on tulossa tuomio käräjillä.

    • Anonyymi

      Narsistille ja hänen apureilleen kuuluisi rikoslaissa määrätty rangaistus törkeistä kunnianloukkauksista, pitkään jatkuneesta henkisestä pahoinpitelystä, taloudellisen haitan aiheuttamisesta, jne.

      Todellisuudessa tilien tasaaminen jää karman asiaksi.

    • Anonyymi

      En toivo narsistille mitään hyvää. Toivon että uusi uhri jättää narsistin yhtä kylmästi kuin itse tulin jätetyksi narsistin taholta kylmästi ja ilman kunnon selitystä Minut hylättiin välittämättä .tunteistsni ja jätettiin yksin suremaan eroa. Haluaisin saman kohtalon narsistille mutta tuskin välittää mistään kun ei ole sitä empatiakykyä tai omaatuntoa. Mikään ei tunnu missään ja äkkiä etsitään tilalle uusi jota voi alkaa kohtelemaan samalla tavoin. Sama kaava toistuu kaikkien kanssa.

    • Anonyymi

      Se on kyllä mielenkiintoinen ilmiö, että narsisti näyttää aina toistavan samaa kaavaa. Ehkä narsistille tuollainen tökerö käytös on ihan yhtä normaalia, kuin tavalliselle ihmiselle toisten huomioonottaminen, välittäminen jne. on.

      Narsisti on aika helppo tunnistaa. Valitettavasti usein kuitenkin liian myöhään.

      Tätä pitäisi opettaa jo lapsille peruskoulussa, että suhteen alussa pitää olla varovainen, eikä antaa tunteille valtaa, ja erityisesti seurata mitä sen "rakkauspommitus" vaiheen jälkeen tapahtuu. Jos kumppanista tulee yhtäkkiä hyvin erilainen ilman, että siihen olisi mitään järkevää syytä, niin sitten aika katkaista suhde saman tien.

    • Anonyymi

      Kyllä narsisti saa korvata tekemänsä pahoinpitelyt, ahdistelut ja henkisen väkivallan ihan oikeusteitse. Se riittää.

    • Anonyymi

      Tappakaa se narsisti pois!

    • Anonyymi

      Onko tämä sellainen. Ansa uhriutuvalle narsistille, tyyppinen kysymys?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3548
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      194
      1648
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1317
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      863
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      845
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      51
      799
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe