Muuttaako äitiys naista?

nuori nainen

Olisin kiinnostunut kuulemaan teidän miesten aitoja mielipiteitä siitä miten te koette naisen raskauden, synnytyksen ja lapset? Mikä on ollut haastavaa? Menikö asiat kuten olit etukäteen odottanut? Miltä lapsen syntymä tuntui? Miten se vaikutti naiseen? Kuinka seksielämän kävi lasten tulon jälkeen? Mitä parisuhteelle kävi lasten tulon jälkeen.. lähensikö se teitä vai veikö kauemmaksi? Jos saisit uudelleen valita, tekisitkö saman uudelleen vai jättäisitkö lapset tekemättä?

Olen nainen ja minua kiinnostaa nämä asiat. Minusta miehet eivät usein puhu näistä asioista.

73

5729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juha20002

      Olisin kiinnostunut kuulemaan teidän miesten aitoja mielipiteitä siitä miten te koette naisen raskauden, synnytyksen ja lapset?
      -En pysty kokemaan naisen raskautta, synnytystä ja lapsia, koska olen mies.

      Mikä on ollut haastavaa?
      -Edellinen kysymys

      • ääliö......

        Voi vitsi sä olet sitten niiiiiiin nokkela, juha20002 !!!
        Varmaan tyytyväisenä myhäilet ja hierot käsiäsi yhteen, olinpas näsäviisas :D


    • Synnytys masennus.

      Äimä ry on yhdistys, joka auttaa synnytysmasennuksesta ja lapsivuodepsykoosista kärsiviä äitejä ja antaa vertaistukea.

      Selaa sivuston aiheita.
      Vertaistukipuhelin.
      Toimintakalenteri.
      Nettipalsta.
      Kultamitalli isille -uusin blogi.

      http://www.aima.fi/
      -----------

    • isä 34v....

      Olisin kiinnostunut kuulemaan teidän miesten aitoja mielipiteitä siitä miten te koette naisen raskauden, synnytyksen ja lapset
      - Raskaus, varsinkin ensimmäisen kohdalla oli odotusta täynnä. Epätietoa tulevasta. Raskaana oleva vaimo oli kauneinta mitä tiedän.

      Mikä on ollut haastavaa? Menikö asiat kuten olit etukäteen odottanut?
      - Siis mikä ei ole ollut haastavaa? Moni asia muuttuu, jotkut parempaan jotkut huonompaan. Kyse on suhtautumisesta ja muuntumisesta tilanteen mukaan. Itse koen saaneeni enemmän kuin menettäneeni.
      - Etukäteen ajatellut asiat naurattavat nyt. Lapsi/lapset ovat asia johon en ainakaan minä osannut varautua.
      - Mikään ei kuitenkaan muutu kertarysäyksellä, eli muutokset tapahtuvat pikkuhiljaa ja jopa huomaamatta.

      Miltä lapsen syntymä tuntui?
      - Mahtavalta molempien kohdalla!
      Miten se vaikutti naiseen?
      - Nainen muuttuu lasten tulon myötä vaimosta/tyttöystävästä äidiksi. Tällöin myös miehen asema naisen silmissä muuttuu ja se on varmasti hyvin tapauskohtaista. Meillä lapsen etu menee niin minun kuin vaimon silmissä meidän omien etujen edelle.

      Kuinka seksielämän kävi lasten tulon jälkeen?
      - Hiljeni, ikävä kyllä. Edelleen harrastetaan seksiä, mutta se ei ole yhtään niin spontaania tai kiihkeää kuin aiemmin. Toki niin käy useasti parisuhteissa ajan kanssa ilman lapsiakin.

      Mitä parisuhteelle kävi lasten tulon jälkeen.. lähensikö se teitä vai veikö kauemmaksi?
      - Rakkaus lapsia kohtaan lähentää ja erottaa. Parisuhde muuttuu, arki muuttuu jne.

      Jos saisit uudelleen valita, tekisitkö saman uudelleen vai jättäisitkö lapset tekemättä?
      - Tekisin kaiken uudestaan mutta hankkisin lapset muutamaa vuotta aiemmin. Nyt oltiin liki 30v molemmat kun saatiin ensimmäinen kahdesta lapsesta.

      • mek

        Itse miehnä olin 34v kun tulin isäksi jalapsia vasta sitten kun menojalka ruepaa asettumaan ja kiinostaa olla kotona niin hyvä tulee. 20-40v on sopiva ikä saada lapsia ja itsellä oli niin paljon muita juttu vaikka 25v ettei lapset kiinostanut mutta tekotapa on paras juttu.


      • Oyutta

        "Mitä parisuhteelle kävi lasten tulon jälkeen.. lähensikö se teitä vai veikö kauemmaksi?
        - Rakkaus lapsia kohtaan lähentää ja erottaa. Parisuhde muuttuu, arki muuttuu jne"

        Hyvin sanottu. Henkisellä tasolla lähensi, mutta fyysisellä (siis hellyys yms.) etäännytti. Kun isänä halailen ja paijailen lapsia päivät pitkät, niin silloin ei sitä hellyyttä ei tahdo enää riittää vaimolle, vaan haluaa "omaa halivapaata reviiriä". Pitäis vissiin vaihtaa toimistohommista rahti- tai vastaaviin keikkahommiin, jolloin kävisin arkena kotona vain öisin muutaman tunnin nukkumassa ja viikonloput sit vain oisin kotona. Silloin niitä haleja riittäisi enemmän myös vaimollekin. :(


    • olenko kenties ainoa

      Meillä on nyt 6kk ikäinen poika, ja asiat kyllä muuttui. Nainen ei nähtävästi jaksa antaa ajatusta muualle kuin lapsen suuntaan ja olen aika pettynyt tilanteeseen. Kaikki läheisyys parisuhteesta on tyystin kadonnut ja vaimokkeen aloitteellisuus on jossain toisella planeetalla...

      No nyt viimeisen kymmenen viikon aikana hän on kerran antanut suukon niskaani yhtenä aamuna, olin jopa hiukan yllättynyt asiasta. Muuten saa itse aina olla aloittava osapuoli ja suurimmaks osaks tulee vastaus "ei nyt".

      En kuvitellut että asiat muuttuisivat näin radikaalisti, mutta toivon et nykyinen tilanne olis jotain ohimenevää mieliala muutoksesta johtuvaa juttua.

      • mek

        Itsellä nainen tajusi mitä parisuhde on ja fiksut naiset hoitelee miehen muutenkin kuin naimalla ja kun tarpeeksi kauan ei ole seksiä niin se parisuhde lakkaa ja jos puhe ei auta niin sitten mennään hakemaan seksiä muualta tai sitten vain erotaa. Miehenä en haluatai pysty viikkoa pidempään olemaan ilman seksi ja veiläkin vaikka ikää jo yli 50v niin 2-5 kertaa viikossa on sopiva määrä ja onneksi lapsi jo 18v.


      • tyttöläinenn

        Heippa, tuli sellanen asia mieleen että ootko puhunu tästä naiselles? :) Mulla ja poikaystävällä oli samanmoinen tilanne, että hän teki kokoajan alotteen jne, mutta kun ei puhunut siitä suoraan(muista asioista kyllä puhuttiin paljon), niin en tiennyt että hänellä on tollasia tuntemuksia. Mähän olin onnellinen kun hän teki alotteen ja sit oltiin lähekkäin. Ite kyllä muuten huomioin miestä(ostin pieniä lahjoja, tein romanttisia yllätyspäivällisiä). Nyt hän sanonu asiasta ja asiat on muuttuneet. :) Itekki oon ilonen kun tiiän et mies haluu multakin niitä aamusia herätyssuukkoja niskaan jne. :) Aina välillä pitää vaan muistuttaa ja puhua asioista, ainakin meillä !:)


      • tyttöläinenn
        tyttöläinenn kirjoitti:

        Heippa, tuli sellanen asia mieleen että ootko puhunu tästä naiselles? :) Mulla ja poikaystävällä oli samanmoinen tilanne, että hän teki kokoajan alotteen jne, mutta kun ei puhunut siitä suoraan(muista asioista kyllä puhuttiin paljon), niin en tiennyt että hänellä on tollasia tuntemuksia. Mähän olin onnellinen kun hän teki alotteen ja sit oltiin lähekkäin. Ite kyllä muuten huomioin miestä(ostin pieniä lahjoja, tein romanttisia yllätyspäivällisiä). Nyt hän sanonu asiasta ja asiat on muuttuneet. :) Itekki oon ilonen kun tiiän et mies haluu multakin niitä aamusia herätyssuukkoja niskaan jne. :) Aina välillä pitää vaan muistuttaa ja puhua asioista, ainakin meillä !:)

        tämä siis "Olenko kenties ainoa":lle.


      • Itsellä lapset jo maailmalla. Ja niin itsekin :-) Siinä kävi juuri kuten sulla, ensimmäisen lapsen jälkeen hellyys väheni suhteestamme ym., toisen jälkeen sitä ei enää juuri ollutkaan. Mielenkintoiseksi asian tekee se, että toisen naisen kanssa kävi samalla tavalla, vaikka emme lapsia tehneetkään. Eli aivan kuten ennenkin, sain alussa tuntea olevani maailman paras mies, tunsin suorastaan olevani palvottu, hellyyttä ja rakkautta riitti. Mutta, tämä on vain biologiaa: nainen toimii tässä asiassa, vaikka niin "järkevä" onkin yleensä, aivan viettiensä viemänä. Hänen kehonsa tila (hormonit) on ihastumisen aikana sellainen, että se laittaa naisen tekemään melkein mitä vain, jotta saa pidettyä löytämänsä miehen. Se on mukavaa aikaa :-) Jonkin aikaa sitä kestää, eli kun naisen hormonitoiminta ihastumisen jälkeen normalisoituu, hän (viettiensä viemänä) tiedostamattaan arvelee, että nyt tämä mies on lukittu vain minulle ja silloin alkaa läheisyys suhteesta vähenemään. Rakkaus on raadollista.


    • lisää kysymyksiä

      Mua myös kiinnostaisi tämä aihe.
      Mua kiinostaisi myös se, miten olette kokeneet oman osallistumisenne, ja sen vaikuttamisen suhteeseen. Haluaisitteko osallistua enemmän tai jos olette jääneet kotiin, kaipaatteko takaisin töihin, tai millaisia tunteita te käytte läpi lapsen kanssa?
      Miltä tuntui synnytyksessä mukana olo, jos olit mukana, pelottiko, tai mitä, mitä jos nainen ei haluaisi teitä mukaan synnytykseen? Tai haluaisi, muttette uskaltaneet mennä?

      Miten nainen muuttui raskauden aikana? Jos raskaus oli vaikea, se on varmaan koetus koko parisuhteelle.
      Perhe on kuitenkin monen haave, mutta vastasiko haaveet ja todellisuus ollenkaan toisiaan?
      Olisi tosi mielenkiintoista kuulla miesten puhetta perheestä, lapsista ja siitä prosessista, missä tavallaan raskaimman osuuden alussa ainakin kantaa nainen... Mutta toisaalta, olen miettinyt että nainen myös saa jonkunlaisen etukäteistottumuksen ja tuttuuden sen lapsen kantamisen myötä.
      Oli miten oli, niin olisi mielenkiintoista kyllä kuulla.

      Ja myös jos haasteet ovat kasvaneet, suhde mennyt alamäkeen, miksi ja miten te ratkaisitte sen ja mikä siinä auttaisi? Miten se nainen voisi auttaa jos tuleekin etäisyyttä, tai iskee isyyden pelko tms...?

      • 10/30

        Lapset elämäni paras asia. Synnytys ei muuttanut mitään, mutta elämä muuttui radigaalisti. Seksielämä väheni, koska lapset vie kaiken ajan. Seksiä ehkä kerran viikossa. Kyllä lapset antoivat elämään sisältöä ja paljon, kun nuorempana tuli muut sisällöt koettua.

        Suosittelen lapsenhankintaa kun suhdetta takana 10v ja ikää nuoremmallakin pariskunnasta min. 30v.
        Lapsenhankinta on ehdottomasti ajoitettava oikein, niin siitä nauttii ja parisuhde sen kestää. Joku sanoi, että suhde- ja ikäkriisien jälkeen -kun ne on koettu ja menty yhdessä läpi.


      • jaahas..
        10/30 kirjoitti:

        Lapset elämäni paras asia. Synnytys ei muuttanut mitään, mutta elämä muuttui radigaalisti. Seksielämä väheni, koska lapset vie kaiken ajan. Seksiä ehkä kerran viikossa. Kyllä lapset antoivat elämään sisältöä ja paljon, kun nuorempana tuli muut sisällöt koettua.

        Suosittelen lapsenhankintaa kun suhdetta takana 10v ja ikää nuoremmallakin pariskunnasta min. 30v.
        Lapsenhankinta on ehdottomasti ajoitettava oikein, niin siitä nauttii ja parisuhde sen kestää. Joku sanoi, että suhde- ja ikäkriisien jälkeen -kun ne on koettu ja menty yhdessä läpi.

        Entä jos tapaa kumppaninsa 35vuotiaana , pitäisikö lapsia tehdä sitten aikaisintaan 45 vuotiaana??


      • tyttöläinenn
        jaahas.. kirjoitti:

        Entä jos tapaa kumppaninsa 35vuotiaana , pitäisikö lapsia tehdä sitten aikaisintaan 45 vuotiaana??

        Silloin ei voi oikein valita :> Paitsi jos on mies. :)


    • jaamikäon

      Raskaus muuttaa naista!
      Toisia hyvillä tavalla, toisia huonolla.
      Seksuaalisesti yleensä vapaammiksi, oikeastaan mitään muuta hyvää ei tästä seuraa, tämäkin saavutetaan yleensä eron (erojen) ja useiden hylkyjen seurauksesta.

    • MÖLLÖ

      KAIKEN VOI SELITTÄÄ KAIKELLÄ MYÖS JOS NAISESTA TULEE GLOBAALI SYNNYTYKSEN JÄLKEEN.

    • Pieleen meni

      Nainen ei ole enään niin seksikäs.
      Rentous katoaa naisesta. Ennen lapsen tuloa oltiin hyvin rennosti kotona. Vaimoni ei stressannut juuri mistään. Nyt jatkuvasti valittaa ja murehtii joka pikku asiasta. Ennen voitiin asua kerrostalossa ja pistää säästetyt rahat lomiin. Nyt pitäisi olla vähintään omistusasunto rivitalossa. Seksi katosi melkein kokonaan. Onneksi ei kuitenkaan ylipainoa jäänyt.
      Ja paljon muuta.
      Kumpa olisi lapsi jäänyt tekemättä. Alamäki alkoi parisuhteessa.

      • kysyjä

        mistäs niin arvelet


      • lady2

        Luulen, että sinulla olisi keskustelun paikka.

        Saattaisit löytää jotain enemmän kuin alussa oli!!!


      • KALLE KELLO

        Eikö sinulla ole huolta lapsesta? Etkö huolehdi mistään, lapsi ottaa vaikka leipäveitsen käteen, saa käsiinsä lääkkeitä, pesuainetta , satuttaa itsensä johonkin, putoaa portaista, on mahdollisesti vilkasliikenteinen tie tai katu vieressä, joki/järvi/ matala oja jne ?? Vaaranpaikkoja on miljoona jo pelkästään jokaisen kotoa, jotka jokaisen vanhemman tulee huomioida.. Pientähän nuo on vielä, jos jokainen huomioi em asiat, mutta odotas kun ne lapset alkavat kasvaa, joudut jatkuvasti päivittämään tietosi vaaranpaikoista, joita et näekään kun lapsi on poissa silmistä omissa menoissaan. Tuolla osoitat oman epäkypsyytesi vanhemmaksi, SINUN tehtäväsi on huolehtia lapsestasi ja ajatella asioita laajemmin. SINÄ olet sitä varten että pidät huolta lapsestasi, SINÄ ajattelet lapsesi puolesta vielä monta vuotta


      • lopeta jankutus
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Eikö sinulla ole huolta lapsesta? Etkö huolehdi mistään, lapsi ottaa vaikka leipäveitsen käteen, saa käsiinsä lääkkeitä, pesuainetta , satuttaa itsensä johonkin, putoaa portaista, on mahdollisesti vilkasliikenteinen tie tai katu vieressä, joki/järvi/ matala oja jne ?? Vaaranpaikkoja on miljoona jo pelkästään jokaisen kotoa, jotka jokaisen vanhemman tulee huomioida.. Pientähän nuo on vielä, jos jokainen huomioi em asiat, mutta odotas kun ne lapset alkavat kasvaa, joudut jatkuvasti päivittämään tietosi vaaranpaikoista, joita et näekään kun lapsi on poissa silmistä omissa menoissaan. Tuolla osoitat oman epäkypsyytesi vanhemmaksi, SINUN tehtäväsi on huolehtia lapsestasi ja ajatella asioita laajemmin. SINÄ olet sitä varten että pidät huolta lapsestasi, SINÄ ajattelet lapsesi puolesta vielä monta vuotta

        AP kysyi miten äitiys muuttaa naista, ei sitä mikä naisen muuttaa.


    • lady2

      Olet saanut muutamia hienoja ja mietittyjä viestejä ja jotain "sontaa".

      en puhu tässä nyt yleistäen mitään. Puhun vain kahdesta hyvin erilaisesta tapauksesta.

      ensimmäinen: epävarma nainen tuli kaikentietäväksi ja koko ympäröivää sukua pompottavaksi ääliöksi, heti kun sai varmuuden siitä että oli kunnolla raskaana. Tilanne ei ole helpottunut lapsen 6kk hetkellä. Mies lentelee oikkujen mukaan seinältä seinälle. Osa isovanhemmista on rajattu 60 min tapaamista....

      .... Teoria uutta äitiä pelottaa koko maailma ja sitä vastaan on turvallisinta käydä miekat sojossa.

      toinen: rento, antaa lapaen ja koko suvun hakea vapaasti oikeaa, juuri heille sopivaa suhdetta. Osa suhteista iholla, osa etäisempiä, myöhemmin solmittavia... solmittavia silloin, kun aika on sopiva.

      ....

      ja jos ihan silkasta raskaudesta puhutaan - silloin oli hot, hot,...mieheni oli halusta sekaisin.
      ...
      paljon kysymyksiä, mutta yksi suurin vastaus - lapset ovat lasteni Isälle Iso Juttu. Elämän Helmi!

    • Simo.

      Minulla on sellinen käsitys että naiset aivot kasvavat synnytyksen yhteydessä. Siinnä on sellinen takana että nainen pystyy paremmin huolehtimaan jälkeläisistä. Eron huomaa, synnyttämättömät naiset ovat jotenkin sellisia tyhmememmän olisia mitä synnyttämättömät. Tavallaan lapsesta huolehtiminen oikein tehtynä on sellainen työ että olemus muuttuu jo senkin takia.

      Raskausarvet katoavat ja vatsa palautuu aikaamyöden entiselleen. Äitiys jotekin etäännyttää naista miehestä. Tavallaan on enemmän nainen senjälkeen kun on hankkinut äidin statuksen.

      Sanoisin että riippuu miehestä milaista hän arvostaa. Kyllä sellaisen naisen seurassa ainakin kokee olevansa enemmän samalla tasolla jolla on lapsia.

      • hyvä simo

        Synnyttämättömät naiset ja miehet siis myös. Miehethän eivät omaa edes mahdollisuutta tähän aivojen kasvamiseen, koska heillä ei ole edes teoreettista mahdollisuutta synnyttää. Olen kyllä samaa mieltä, olen usein ajatellut, että jos miehet eivät ole agressiivisempia ja vahvempia, maailma olisi älyn puolesta ollut naisten jo aikaa sitten, naiset ovat yleisesti ottaen kaikilla elämän osa-alueilla huomattavasti älykkäämpiä ja synnytyksen yhteydessä muuttuvat entistä fiksummiksi, kuten itsekin totesit.
        Olen siis ehdottomasti kanssasi isolta osalta samaa mieltä, ja sen vahvistaa muutama poikkeus.

        Nainen tosiaan pystyy paljon parempaan kuin mies koskaan ja synnytys vain vahvistaa tätä.
        Vihdoinkin mies joka kykenee myöntämään tämän.

        Kerran eräs mies sanoi naiselle väittelyssä ettei tämä tiedä elämästä mitään, koska ei ole edes synnyttänyt ja olen samaa mieltä: ei tiedä miehetkään eivätkä voi eivätkä edes teoriaa, koska he eivät elämää luo. He jäävät siksi ikuisiksi lapsiksi ja tyhmemmän oloisiksi.
        Sääli, mutta tasanhan ei mene onnenlahjat, eikä totta simo?


    • Äijäisukki

      Tässä miehen mielipide:

      Äitiys muuttaa naista - ja paljon, ylensä positiivisesti. Äitiys usein poistaa sen pikkutyttömäisyyden, jota ainakin itse karsastan. Jotenkin kiintymys lapseen ja vastuuntunto tuo pintaan ne ominaisuudet, jotka minua viehättävät. Naisen pitää siis olla naisellinen, ei tyttömäinen, tai pienistä asioista inisijä.

      Ne huonot puolet liittyvät sitten ehkä siihen, että naisen maailma voi kaventua liikaa lapsen vuoksi, ja sitten unohtuvat läheiset ihmiset ympärillä. Huonoimmassa tilanteessa jopa puoliso katoaa lähipiiristä.

    • sentään

      Lapsettomat ovat tyttösiä, äidit aikuisia. Eri tärkeysjärjestys. Lapsettomat puuhaavat ja pohtivat nuorten juttuja. Oksettava tuo ilmaus tehdä lapsia. Jeesus.

      • unefois

        Lapsettomat eivät pohdi "nuorten juttuja", he tekevät asioita. Jos haluaa itsenäisen, liikkuvan elämän, ei kannata perustaa perhettä, koska se rajoittaa.

        Jos perustaa perheen, täytyy olla valmis luopumaan ns. suurista unelmista.


      • voi ei
        unefois kirjoitti:

        Lapsettomat eivät pohdi "nuorten juttuja", he tekevät asioita. Jos haluaa itsenäisen, liikkuvan elämän, ei kannata perustaa perhettä, koska se rajoittaa.

        Jos perustaa perheen, täytyy olla valmis luopumaan ns. suurista unelmista.

        Mitä filosofointia, ja plussaa sataa!


    • Kotipitäjän komeetta

      Hai tietysti muutti,mutta sain myös mielihyvää.Hmm,asiani onnistumisen vuoksi.

    • ei ikuna kakaroita

      ennen lasta on itsestään huoltapitävä ja seksiä haluava mutta lapsen syntymän jälkeen sohvalla makaava läski joka valittaa joka asiasta.Mies kelpaa enää laskujen maksuun ja kotitöihin.Elikkäs kaunottaresta tulee hirviö joten viisas mies jättää kersat hommaamatta.

    • 3vuotiaanisä

      Elämä tietysti muuttui molempien osalta täysin mutta itse suhde ei ole muuttunut mitenkään. Tai ainakin uskoisin että samaan tyyliin suhde llisi joka tapauksessa kehittynyt ilman lastakin. Lapsi tietysti vie molempien vanhempien sikaa jolloin siihen parisuhteeseen ja seksiin ei välttämättä ole niin paljon aikaa käytettävänä. Väsymys myös verottaa parisuhteesta. En vaihtaisi tai muuttaisi mitään jos vaikka voisin. Lapsi on parasta mitä olen saanut tässä elämässä aikaan.

    • Erottu 5kk myöhemmin

      Naisesta tulee itsekäs. Elämään ei enää muuta mahdu kuin lapsi. Aviomies unohtuu. En yhtään ihmettele miksi tulee niin paljon eroja juuri pienten lasten vanhemmilla. Parisuhde katoaa jonnekkin.

      • KALLE KELLO

        "Erottu 5kk myöhemmin". Sinähän sen kirjoitit tuohon selvällä suomenkielellä.

        "Aviomies unohtuu". Olisit nyt kirjoittanut "Isompi LAPSI" unohtuu, siitähän se johtuu. Mieshän hakee puolisostaan vain Äitiä, joka hoitaa vain tätä ISOA lasta.

        Tottahan se on aina, että vanhemmalla lapsella tulee mustasukkaisuus sitä vauvaa kohtaan joka kotiin tuodaan.


    • 16+5

      No kun muija saa lapsen niin ei tule enään seksiä joka ilta. Joten pelimiehenä olen jättänyt naisen jo siinä vaiheessa kun maha alkaa kasvamaan. Luonnollisesti olen siirtynyt tyhjentämään "kasseja" uuteen naiseen...

      • lisää seksiä

        Näin on! Naisen muuttuu laiskaksi punkeroksi lapsen saatuaan. Ei anna tarpeeksi huomiota eikä seksiä. Edellisessä ja nykyisessä suhteessa kävi näin. Kolmas on jo kiikarissa ja toivon mukaan se oikea sexmachine.


      • ei suomiläski
        lisää seksiä kirjoitti:

        Näin on! Naisen muuttuu laiskaksi punkeroksi lapsen saatuaan. Ei anna tarpeeksi huomiota eikä seksiä. Edellisessä ja nykyisessä suhteessa kävi näin. Kolmas on jo kiikarissa ja toivon mukaan se oikea sexmachine.

        ssssssssssssSuomalaiset miehet on läskipunkeroita, vaikkei ne synnytä. Toista ne on tummat poitsut, kroppa kunnossa ja kyllä osaavat....
        Ei haise kalja eikä läskimaha ota vastaan.
        Miesten kannattaa kattoa peiliin, jos nainen ei anna. Lapset ei muuta kuin hetkellisesti jotain, jos suhde on kunnossa. Ja eiks se mee niin, että jos suhteessa mies ei saa, niin eihän se saa nainenkaan... onneks mä saan.


      • KALLE KELLO

        Tässäkin keskustelussa tulee erittäin selväksi, missä miesten aivot sijaitsevat.
        Tunnen suurta myötähäpeää kaikkien miesten puolesta.


    • --------------------

      kYllä äitiys nuuttaa naista,

      ihminen on nainen vasta kun hän on synnyttäny edes yhden lapsen,
      lapset kasvattavat jokaista ihmistä aikuisuuteen,

      • zanzibar1

        tai sitten ei..tiedän useamman tapauksen jolta olisi pitänyt jäädä lapsi saamatta kun eivät edes itsestään kykene huolehtimaan saati lapsesta,joten et voi yleistää tässäkään asiassa!ja kyllä moni lapseton tuntuu olevan paljon vastuuntuntosempi kuin moni lapsen saanut.Eli kannattaa vähän miettiä ennen ku latelet mielipåiteitäsi..et voi yleistää meitä on joka lähtöön!tämä vastaus nimimerkille ------ ja muillekkin ketkä täällä ihmisiä niin tietävästi lokeroivat..ärsyttää tommonen.


    • iskä75

      En sanoisi ehkä noin tylysti mitä pari aiempaa kommenttia on mutta kyllä se elämä ennen lapsia on eri elämää kuin lasten saamisen jälkeen. Niin on varmaan tarkoituskin. Itse miehenä kaipaisin useammin sellaista aikaa ja seksiä mitä se oli suhteemme alussa. Joskus harvoin tämä toteutuu, toteutumatta jäämiseen on syynä useimmiten lapset mutta tämä oli tiedossa kyllä heitä suunnitellessa. En vaan voinut kuvitella miten raju muutos tulee mutta nyt jo 10 vuoden aikana asiaan on tottunut.

      Kyllä lasten äiti muuttui synnytysten jälkeen monellakin tapaa, ehkä sitten ehkäisyyn käytetyt hormonitkin vaikuttaa asiaan ja haluihin mutta muutos on ollut suuri. Fyysisesti hän on samoissa lähes missin mitoissa kuin 10 vuotta sittenkin ja saa minut syttymään ja minä hänet kun vain saamme hetkemme ja nautimme molemmat seksistä. Tämä vain tapahtuu harvemmin , laatu kyllä korvaa määrän.

      Mitään en vaihtaisi, kaksi tervettä lasta joitten tulo maailmaan on suunniteltu on sellainen asia jota seksi ei voi korvata vaikka lähes eron partaalla olemme olleetkin seksin puutteen takia mutta onneksi järki on voittanut. Uhrauksia jos niitä uhrauksiksi voi sanoa on tehtävä lasten takia !

      Tämä on minun mielipiteeni, jos lapsia hankitaan heidän eteensä vaikka sitten itse ollaan vähemmällä.

    • vihreämpää ruohoa

      Nykynaiset on tehty kitinöistä ja natinoista. Kun pullat tulee uunista niin silloin alkaa kuiva kausi. Ei yhtään ihmetä miksi me miehet käymme vieraissa ja lopulta eroamme. Jos vaimo vain pihtaa ja kitisee niin turha sitä on jäädä loppuiäksi kärsimään.

      • KALLE KELLO

        Ja piiri pieni pyörii..

        Kunpa joku älyäisi kirjoittaa vitsikirjan "Miesten kootut selitykset vieraissa käymisiin"


    • 2013markku

      Minulle lapsi olisi taivaan lahja. Ei nuo meidän miespiirit kestä sitoutumista. Juodaan ja ala-arvoisia vitsejä. Tykkään ihan normi elosta - toki lapsen kautta menisi kaikki jotenkin uusiksi - mutta niin meni isillemmekin.
      Naisilla on ne hormoonit ja kaikki sekaisin, mutta kun asian tietää. Parisuhde on varmaan parempi vaihtoehto, kun miettiä muuttaako lapsi suhdetta. Tottakai muuttaa - mutta se on elämän tarkoitus.

    • jaakomm

      Kyllä oli taas miehiltä kypsiä kommentteja. Nainen ei anna pillua, joten uuden naisen kimppuun. Kannattais ehkä jeesaa niitä äitei että voimat riittäis teidän tyydyttämiseen. Luultavasti nainen antaa siksi, että mies lopettaa kinuamisen.

      • onnellinen jo 21v.

        Joo, meillä on kolme, nyt jo aikuista lasta.
        Kun mies teki arjessa osansa, ei tarvinnut vongata. Ja mitä kroppaan ja sen lössähtämiseen tulee, niin kannattaa miesten kokeilla lihoo ja laihtuu ja imettää, ei siinä enää missinmitoissa heti olla. Mun mies on ihana. Otti huomioon arjen ja siksi meillä on suhde myllerrykset ja väsymykset kestäny. Ja vieläkin, kun taas ollaan kahdestaan, elo on upeaa. Elämä muuttuu hetkittäin ja ihmiset ja vartalot muuttuu, mutta suhde on taito-ja tekniikkalaji. Ei se lapsettomillakaan herkkua aina ole. lapset on hyieno juttu, onhan se kumma, kun heistäkin on tehty jokin mörkö ja taakka.
        Huonoon suhteeseen ei kannata lapsia tehdä, ei se sitä vahvista, mutta oikeaa suhdetta se vahvistaa. Silloin osaa ajatella kuin aikuinen.


    • ikävöinsua

      Muuttaahan se. Seksielämä kuoli, vaimo lihoi kovasti. Se vei meitä kauemmas toisistamme, vaimo alkoi katsoa elämää pelkästään lasten kautta.

      Niin paljon kuin lapsia rakastankin, niin jättäisin tekemättä, jos silloin joskus olisin nähnyt tulevaisuuteen. Kaikkia meitä ei ilmeisesti ole luotu vanhemmiksi. Työni hoidan totta kai, mutta en tee sitä mielelläni ja kaipaan entistä elämääni, jolloin tunsin olevani merkittävämpi ihminen ja onnellinen.

      • Omat polut

        Mikä sinua estää olemasta "merkittävä ja onnellinen"? Vaimolla tai ilman. Terveet liitot eivät ole mitään vankiloita, jotka estävät ihmistä tekemästä sitä, mitä eniten maailmassa ja omassa elämässään halajaa.

        Äläkä muuten syytä siitä vaimoasi, että itseltäsi ilmeisesti puuttu eväät tehdä osastasi merkitsevämpi ja onnellisempi.


      • yrsysreryes
        Omat polut kirjoitti:

        Mikä sinua estää olemasta "merkittävä ja onnellinen"? Vaimolla tai ilman. Terveet liitot eivät ole mitään vankiloita, jotka estävät ihmistä tekemästä sitä, mitä eniten maailmassa ja omassa elämässään halajaa.

        Äläkä muuten syytä siitä vaimoasi, että itseltäsi ilmeisesti puuttu eväät tehdä osastasi merkitsevämpi ja onnellisempi.

        En syytäkään vaimoani, vaan lapsen hankkimista


    • KALLE KELLO

      Aina elämä muuttuu, kun lapsi tulee. Jollain voi olla todella vaikea synnytys, paikat revetä todella paljon jne. Lapsella saattaa olla koliikki tai muuten valvottaa, mies jatkaa poikamieselämää tai on muuten laiska ja kaikki jää naisen harteille. Naisen vartalo kyllä muuttuu, mutta niinhän tietenkin tapahtuu, jos miehen elämä on kiinni siitä, että puoliso ei olekaan enää niin timmi, kun ennen lasta, on ne elämisen arvot sekaisin ja tietenkin hormonit heittelee naista ettei sitä ollakaan enää niin sulosuu. Nuo kaikkki kestää aikansa, muutaman kuukauden, esim synnytys on melkoinen rasitus naisen ruumiille. Ei lapsi ole nukke, joka otetaan esiin silloin kun huvittaa leikkiä kotia. Sekä tulevalla äidilla että isällä on 10 kuukautta aikaa sopeutua tilanteeseen. Itse henkilökohtaisesti en ole koskaan tavannut vanhempia, joiden elämä olisi mennyt sekaisin siitä, että lapsi on tullut perheeseen ja muija olisi kun myrkyn niellyt. Olenko tavannut vain kypsiä ihmisiä, joille lapsen tulo on ollut normaali asia kaikkinen "sivuvaikutuksineen", mene ja tiedä

      • eron ottanut

        Jos oikeasti olet mies, etkä vain harhaanjohtavan nimimerkin takana oleva nainen, niin sanon vaan, että VAU! Hyvä, että tuollaisiakin miehiä on vielä olemassa. Kypsiä, eikä keskenkasvuisia kakaroita. Lapsi kasvattaa ihmistä, ero tulee, jos toinen ei olekaan siihen valmis.


    • Hormoonitko?

      Meillä äidistä tuli synnytyksen jälkeen pahantuulisempi.
      Käsittämättömiä raivopuuskia tulee tuon tuostakin ja riita pitää saada aikaseksi mistä milloinkin.
      Määräily ja pahantuulisuus lisääntyi ainakin meillä reilusti, jostain syystä ja sitä on kestänyt nyt 2 vuotta.

    • jkioooo

      kyllä muuutta

    • Sivusta seurannut

      Naisen näkökulma: Ystävättäristäni on tullut lasten jälkeen kiireisiä ja itsekkäitä - millään muulla ei ole mitään väliä kuin omilla lapsilla (ei edes miehellä). Elämänpiiri on kutistunut, eikä heidän kanssaan voi enää jutella mistään. Heistä on tullut myös ahdaskatseisia ja suvaitsemattomia sellaisia naisia kohtaan, joilla ei ole lapsia; nämä eivät muka ymmärrä elämästä mitään. Lapsen tehneistä naisista on tullut myös kärttyisiä, avoimesti vihaisia tai ainakin takakireitä sekä jotenkin katkeran oloisia. Silti he kokevat yhteen ääneen mantraa siitä, miten äitys on parasta, mitä naisen elämässä voi tapahtua.

      • myyjä-äippä

        Itse koin lasten syntymisen tuomat muutokset positiivisina, mutta kaikille niin ei ilmeisesti ole käynyt. Minusta on hassua katsoa maailmaa omasta näkökulmastani ja mitä tunnen ja sitten nähdä näitä kärttyisiä mammoja kaupoissa pyörimässä. Olen töissä keskustassa, kassalla. On outoa nähdä kuinka äidit käyttäytyvät lastensa kanssa ja mietin aina käyttäydynkö minäkin noin? EN. En kyllä..en koskaan. Säästän kärttyilyn autoon ja yritän pitää naaman peruslukemilla, kieltää lasta asiallisesti ja auktoriteettisesti, mikä mielestäni tehoaa paremmin kuin rähinä. Itselläni on kaikista ikävistä asiakaskokemuksista ym. jäänyt vain sellainen käsitys, että pahimpia ovat 0-5-vuotiaiden lasten äidit, naama kurtussa, suupielet alaspäin, suttuinen olemus, ei pienintäkään iloa lasta ja "olemista" kohtaan, ei huolenpitoa itsestä... Se on totta että nämä jotkut äidit lakkaavat ulkonäöstään huolehtimisen ja sitten karjutaan toisille että luuletko sinä että mulla on aikaa naamaani pestä tai luuletko että kiinnostaa. Kyllä aikaa löytyy jos jaksaa kiinnostaa ja uskon ettei jaksa kiinnostaa ja jää masennus ja väsy päälle. Eli kyllä se huono olo kumpuaa jo ihan ulkoiseen olemukseen ja siihen ettei jaksa kassalla sanoa kiitosta vaan kaikesta valitetaan ja tympeillään. Surullista...Oma elämäni lasten kanssa on ihanaa ja tarkoitan sitä. En kiellä, etteikö suututtaisi, väsyttäisi, ärsyttäisi, riideltäisi, hermot menisi, voimat loppuisi ja itku pääsisi pienistäkin asioista, mutta pääosin elämä on ihanaa ja rakastan lapsiani ja itseäni. Niinkin paljon itseäni, että jaksan laittaa myös itseni kodin ja lasten ohella ja jopa lähteä töihin pitkän vanhempainvapaan ja vauvapyörityksen jälkeen ja olla tyytyväinen itseeni ja elämääni. Luulenpa, että kyllä nämä tympiintyneet äidit lapsiaan rakastaa, mutta eivät omaa itseään. Siinä se ehken piilee se tämän tarinan viisaus...jos he vain pystyisivät rakastamaan taas itseäänkin. Ja etäisyys miehestä vauvan syntymän jälkeen on ihan normaalia..palautuu viimeistään joskus vuoden jälkeen, jos vaan naiset jaksavat panostaa tähän ikävään ratkeamaan parisuhteessaan. Toisaalta miehiltä kaivataan ymmärrystä ja sitä APUA tottakai.


      • kerronpa minäkin

        "sivusta seurannut"

        Aivan samantapaisia kokemuksia ystävättäristä, todella katkeria mutta lapsi on "ah niin ihana" eli suu puhuu muuta kuin olemus antaa ymmärtää. Ei ikinä kakaroita ettei itselle käy samalla lailla.


      • eskokesko
        kerronpa minäkin kirjoitti:

        "sivusta seurannut"

        Aivan samantapaisia kokemuksia ystävättäristä, todella katkeria mutta lapsi on "ah niin ihana" eli suu puhuu muuta kuin olemus antaa ymmärtää. Ei ikinä kakaroita ettei itselle käy samalla lailla.

        Niin, mikä niitä kärttyäitejä vaivaa??? Ei ole hyviä ja huonoja päiviä, vaan on niitä äitejä jotka aina voi voi voi voi voi ja sitten toiset pelleilee ja leikkii lasten kanssa ja jaksavat ihastella tyhmimpiäkin lasten tekemiä taideteoksia. Näillä äideillä riittää huumorintajua ja he ovat rentoja. Nämä toiset taas ovat takakireitä ja vakavia. Kumpaan ryhmään sinä kuulut ja tajuatko itse kuinka se näkyy ulospäin? Naurettavinta on se, kun takakireä ja vakava oma vaimoni väittää, että luuletko äijä että kukaan äiti jaksaa olla sellainen ja sellainen ja se on sen takia laittautunut ku se on semmonen ja tämmönen. Enpä usko...musta kun näyttää vähän että taustalla on oma asenne, erittäin huono sellainen


      • läheltä ja sivusta
        myyjä-äippä kirjoitti:

        Itse koin lasten syntymisen tuomat muutokset positiivisina, mutta kaikille niin ei ilmeisesti ole käynyt. Minusta on hassua katsoa maailmaa omasta näkökulmastani ja mitä tunnen ja sitten nähdä näitä kärttyisiä mammoja kaupoissa pyörimässä. Olen töissä keskustassa, kassalla. On outoa nähdä kuinka äidit käyttäytyvät lastensa kanssa ja mietin aina käyttäydynkö minäkin noin? EN. En kyllä..en koskaan. Säästän kärttyilyn autoon ja yritän pitää naaman peruslukemilla, kieltää lasta asiallisesti ja auktoriteettisesti, mikä mielestäni tehoaa paremmin kuin rähinä. Itselläni on kaikista ikävistä asiakaskokemuksista ym. jäänyt vain sellainen käsitys, että pahimpia ovat 0-5-vuotiaiden lasten äidit, naama kurtussa, suupielet alaspäin, suttuinen olemus, ei pienintäkään iloa lasta ja "olemista" kohtaan, ei huolenpitoa itsestä... Se on totta että nämä jotkut äidit lakkaavat ulkonäöstään huolehtimisen ja sitten karjutaan toisille että luuletko sinä että mulla on aikaa naamaani pestä tai luuletko että kiinnostaa. Kyllä aikaa löytyy jos jaksaa kiinnostaa ja uskon ettei jaksa kiinnostaa ja jää masennus ja väsy päälle. Eli kyllä se huono olo kumpuaa jo ihan ulkoiseen olemukseen ja siihen ettei jaksa kassalla sanoa kiitosta vaan kaikesta valitetaan ja tympeillään. Surullista...Oma elämäni lasten kanssa on ihanaa ja tarkoitan sitä. En kiellä, etteikö suututtaisi, väsyttäisi, ärsyttäisi, riideltäisi, hermot menisi, voimat loppuisi ja itku pääsisi pienistäkin asioista, mutta pääosin elämä on ihanaa ja rakastan lapsiani ja itseäni. Niinkin paljon itseäni, että jaksan laittaa myös itseni kodin ja lasten ohella ja jopa lähteä töihin pitkän vanhempainvapaan ja vauvapyörityksen jälkeen ja olla tyytyväinen itseeni ja elämääni. Luulenpa, että kyllä nämä tympiintyneet äidit lapsiaan rakastaa, mutta eivät omaa itseään. Siinä se ehken piilee se tämän tarinan viisaus...jos he vain pystyisivät rakastamaan taas itseäänkin. Ja etäisyys miehestä vauvan syntymän jälkeen on ihan normaalia..palautuu viimeistään joskus vuoden jälkeen, jos vaan naiset jaksavat panostaa tähän ikävään ratkeamaan parisuhteessaan. Toisaalta miehiltä kaivataan ymmärrystä ja sitä APUA tottakai.

        Viisasta puhetta. Kerronpa tässä oman teoriani, jonka uskon hiton hyvin pitävän paikkansa:
        eli mitä tapahtuu - mitä siitä seuraa

        - nainen ei halua pyytää/uskalla pyytää/ei saa isän apua = väsymys/katkeruus
        - nainen kuvittelee, että oma itse ei ole enää tärkeä, vaan se vauva, täytyy näyttää muille että on hyvä äiti = nuhjuinen olemus, vanhat vaatteet, ei ehostusta, ei siistiä olemusta(ei tarvitse meikkiä tai muotivaatteita ollakseen edustava)
        - valmiiksi huono itsetunto = jatkuva näyttämisen tarve/katkeruus/väsymys
        - oma epävarmuus ja huonommuudentunto = vit***** tuttaville, itsetunnon pönkitys
        - oma väsymys ja katkeruus = katkera vit***** tuttaville
        - epävarmuus äitiydessä = vit***** toisille äideille
        - oman elämän menettäminen, ei vapaa-aikaa, kukaan ei ymmärrä, ei tajua mitä hyvää on saanut, ei arvosta äitiyttään vaan ajattelee vain jatkuvasti toisten elämää ja asioita ja vertaa itseään niihin eikä voi elää tässä ja nyt = vit***** lapsettomille ja kaikille muille ja jatkuva pas***puhuminen ja toisten likapyykin pesu
        - minä olen äiti HALOO - törkeä käyttäytyminen missä vaan, kenelle vaan, asiallisuus ja ystävällisyys unohtuu, ei kiitetä ovien aukaisijoita, ei myyjiä, ei omaa miestä, ei ystäviä..

        Tässä meikäläisen näkökulmasta. Olen nainen, minulla on kaksi lasta. Suvussani on tällaisia äitejä ja toisinaan pelkään heidän tapaamistaan, koska he ovat niin vaikeita. Toinen on kyllä myöntänyt pahan olonsa, minkä ansiosta jaksan ymmärtää häntä, enkä välitä hänen ikävästä käytöksestään vaan annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hän myös käy terapiassa ja sen ja lääkkeiden avulla on kokenut saaneensa paljon apua. Emme ole viime aikoina tapailleet, mutta puhelimessa hän vaikuttaa hyvätuulisemmalta. Tämän toisen kanssa taas jokainen tapaaminen on ahdistava. Yritän jutella mukavia, enkä kommentoi mihinkään mielipideasioihin, muttä hän saa aina ajettua ne niille raiteille, ikään kuin haluaisi kiistellä. Nyökyttelen vain, olen hiljaa enkä kommentoi. En koskaa kommentoi mitä itse teen tai miten teen, tai mitä mieltä olen rokotteista, lapsen keskessä nukkumisesta, meikkaamisesta, saako lapsen ottaa mukaan ravintolaan ja ties mitä. Hän jauhaa tosi paljon juuri tällaisia asioita, kuin että ei hänellä ole aikaa meikata ja vieläpä uusia vaatteitako pitäisi. Ja että eikö ole törkeää kun jotkut äidit antavat vanhemman lapsensa turvin nuoremman leikkiä pihalla yksin. Olen hiljaa ja nyökkäillen ja hymähtelen. En ymmärrä miksi tuollaisia asioita täytyy jauhaa. Aivan kun hän ei ehtisi ollenkaan keskittyä omaan äitiyteensä, kun täytyy vain vahtia mitä naapurin äidit tekevät ja miten. Itsestäni on ihan ok jos lapset on leikkineet ulkona keskenään, koska äiti varmaan luottaa lapsiinsa ja tietää, että he esim. ymmärtävät ettei tielle saa mennä. Ja toisekseen, kyllä se äiti on varmaan sieltä keittiön ikkunasta lasten touhuja koko ajan seurannut. On myös paljon erilaisia lapsia. Meillä vanhempi on todella vastuuntuntoinen ja kiltti ollut pienestä pitäen, eikä tekisi mitään vastoin vanhempien lakeja, kun taas nuorempi ei tänäkään päivänä tahdo millään uskoa mitään ja aina haluaa kokeilla itse kaikkea. Hieno piirre sekin että ei sen puoleen :) mutta on tärkeää tuntea omat lapsensa, heidän heikkoutensa ja vahvuutensa ja senkin kautta arvioida mikä on minkäkin ikäiselle lapselle sopiva vastuu jne., mitä voi antaa tehdä jne. Tuttavillani on alakouluikäiset lapset joista toinen on ollut koulun jälkeen aina yksin kotona ja pärjää hienosti. Tämä toisen perheen lapsi taas ei vieläkään voi olla yksin kotona, vaan menee aina isotätinsä luo koulusta, koska on niin rasavilli tai jotain. On kuulemma yrittänyt keittää kahveja kotona ja kokeillut leipoa kakkua ja ties mitä, missä olisi voinut käydä huonosti, minkä vuoksi vanhemmat päätyivät tällaiseen ratkaisuun.


    • ei pettämistä

      etelän maissa on kautta aikain ollut vaimo ja rakastajatar josta vaimokin tietää.
      Se on niin yleistä että miehisyyttä ja taloudellista vakautta epäillään jos näin ei ole.
      Kaikki on tyyytyväisiä,mies saa olla isä ja ori samaan aikaan häiritsemättä vaimoa liikaa sekä rakastajatar saa avustusta opintoihinsa tai pieniin tuloihinsa jolla auttaa omaa äitiänsä ym.tarvitsevia.Tietysti varattomat isät joutuvat tyytymään esim.pohjoismaalaisiin juopuneisiin turisteihin tai vonkaa omalta mutta köyhä on köyhä joka maassa.Vaimo on kuitenkin itseoikeutettu nainen suhteessa aina.

    • Pettynyt mies

      Muuttaahan se. Pylly leviää :(

      Ja julkisivu tuntuu muutenkin rapistuvan. Motivaatiota kun ei ilmeisesti enää lapsen jälkeen ole huolehtia paikoista.

    • Vierotettu isyydestä

      Nämä ovat täysin yksilökohtaisia tapauksia. Opitut tavat ratkaisevat. Tulet käyttäytymään hyvin samalla tavalla kuin äitisikin, joten kysy isältäsi.
      - Haastavinta oli lasten kasvattaminen ja yhteishengen pitäminen.
      - Eivät asiat todellakaan mennyt odottamallani tavalla, mutta se johtui siitä, että en tuntenut vaimoni taustoja ja osannut odottaa oikeita asioita.
      - Lasten syntymä oli iso ja onnellinen asia, toisaalta vastuuta lisäävä ja näin myös vastuuntuntoa kasvattava.
      - Raskaus teki vaimoni sisäänpäin kääntyneeksi, mutta rauhalliseksi ja riidattomaksi. Elämä oli ne jaksot helppoa.
      Syntymän jälkeen hän oli kuin vahtiva haukka, kuten äitinsäkin. Edes minä en saanut huolehtia lapsista aluksi, koska hän oli niin paljon parempi ja ainoa luotettava äitinsä lisäksi. Myöhemmin toki, kun hän ei enää jaksanut sain huolehtia pojasta. Tytöstä en silloinkaan koska: "en ymmärrä, enkä voi ymmärtää tyttöjä".
      Tämä akttivinen syrjään työntö johti siihen että keskityin työhön ja rahan tuomiseen talouteen. Sitä hän myös edellytti.
      - Se on selvää ja luonnollista, että seksielämä hiljeni jonkin verran, mutta oli edelleen hyvää. Vasta jatkuva syrjään työntö aiheutti vähitellen ongelmia. Varmaan jos naistakin koko ajan moitittaisiin ja aliarvioitaisiin, voisi seksikin kärsiä.
      - Parisuhde muuttui yhteiselämästä lastenhoidoksi. Molemmat keskityimme vain lapsiin, ei toisiimme. Etäännyimme pahasti, niin pahasti, että myöhemmin erosimme kun lapset lähtivät pesästä. Minulla oli jäjellä vain syrjään työnnetyn mutta elättäjän katkeruus ja hänellä olivat vain lapset kaikki kaikessa. Oli aika kamalaa nähdä se kuinka voimakkaasti hän riippui lapsissaan kiinni.
      - Jos saisin uudelleen valita, tekisin lapset mutta toisen naisen kanssa ensin tarkkaan selvitettyäni hänen suhtautumisensa lapsiin, kasvatukseen ja ihmisiin yleensäkin.

      -

    • mahtavasti!!

      Hhmm lapsi nyt 6kk ja parisuhdetta takana 9v ja meillä menee kerrassaan hyvin ;) ei se lapsi parisuhdetta pilaa vaan rikastuttaa! iältään ollaan molemmat 26v ja nuorena tavattu

      • 5qa573

        "ei se lapsi parisuhdetta pilaa vaan rikastuttaa!"

        Puhut siis vain omasta puolestasi?


    • narinan mies

      Jos ihan suoraan sanotaan niin raskaus ja lapsen saaminen ei kyllä parantanut naistani mitenkään. Pikemminkin teki hänestä tylsemmän ja valittavamman tapauksen.

      Lapsi on kyllä suuri ja hieno asia elämässä. Kyllä se sitten kompensoi sitä että nainen on vaikeampi nyt kuin ennen.

    • tasan ei mee

      Meille tuli koira ja hellyys loppu, kun mies käyttää halipulansa koiraan. Ehkä sit menee tasan kun joskus saadaan lapsia niin saan hellia sit niitä miehen sijaan :)

    • hmmm?

      en ole mies vaan nainen jota ei kiinnosta lapsienteko, pelottaa nyt jo valmiiksi kuinka etäisiksi ystävät muuttuvat tulevaisuudessa kun lapsienhankinta alkaa useilla olemaan ajankohtainen, miten usein näkee että äidit suhtautuu jotenkin inhottavasti lapsettomiin naisiin....

    • Nimmari puhuu

      No voi mitä hiustenhalkomista tämä aihe. Ihan niinkuin keskusteltais siitä, kuka on nähnyt UFOn.

      Pelkkää perheen perustamistahan tämä vain. Ei sen kummempaa.

    • pettynytMies

      Kaikki meni huonompaan suuntaan. Sektion takia vaimolla on ruma arpi vatsassa, nahka roikkuu, rinnat roikkuvat. Hän on alkanut nalkuttaa, muuttunut katkeraksi ja kateelliseksi muiden vapaa-ajasta jne. Harmittaa että hankimme lapsen.

    • eve18

      En mä oo tainnu mitenkään muuttua. Sama vanha hyväntahtoinen pölhöily on jatkunu lapsen saannin jälkeenki. Innostus makuuhuoneen puolelle on lapsen takia vähäisempää, mutta laatu korvaa määrän. Melkein yhtä huoleton olen kuin ennenkin. Lapsi vaan omalta osaltansa aiheuttaa huolta, koska niin kallista pakettia tarttee hoitaa seuraavat 18 vuotta ja vielä sen jälkeenkin.

    • hyvin menee kuitenki

      Vaimosta tuli tosi touhukas ja äitimäinen jo raskaana ollessaan. Muuttui "teinistä" jotenkin vanhemman oloiseksi ja vastuullisemmaksi. Alkoi leipoa, pitää kodista huolta jne. Haastavaa oli alkuun vauva. Kaikki siinä, yö, ja se miten sitä hoidetaan ja kuka hoitaa, olenko laiskuri jos nukun kun äiti imettää vauvaa yöllä, mutta miten voisin auttaa?(sovittiin että nukun yöt kun äiti imettää ja aamulla kun vauva herää ja on syönyt niin minä nousen ja olen sen kanssa, kun äiti saa nukkua, näin lomalla ja viikonloppuisin). Seksielämä kuoli heti syntymän jälkeen, toisen lapsen kohdalla tiedettiin se ja siihen suhtautui silleen, että ihan sama, näin käy, ei siihen kuole, se menee ohi. Ekalla kerralla seksielämän kuoleminen tuli pommina, tuntui loputtomalta ja mietti että ei tää voi näin jatkua ja onko tää suhde ohi. Eka vuosi meni ihanasti vauvaa höösätessä, sitte alko hel*****. Riideltiin ihan kaikesta ja etäännyttiin. Jatkuvaa piikittelyä ja kodin ilmapiiri oli ahdistava ja myrkyttynyt. Molemmat hankki itselleen harrastukset ja yhteistä aikaa ei ollut enää ollenkaan vaan se vietettiin vuorotellen siellä täällä. Sitte tuli yhteinen asunnon osto joka palautti meidät yhteisen unelmaelämän rakentamiseen takas. Niin tosiaan seksielämä alkoi vasta noin 4kk lapsen syntymän jälkeen ja siitä eteenpäin vaihteli kuivien ja parempien kausien välillä. Asuntoa hankkiessa seksielämä vireytyi ja parisuhde kukoisti. Sitten kun asunto oli ostettu ja elämä hymyili, toinen vauva ilmoitti tulostaan. Toisen vauvan tullessa rankinta oli esikoisen sopeutuminen vauvaan ja omat suuret tunteet vauvaa kohtaan ja tunteiden jäähtyminen esikoista kohtaan. Tämäkin palautui jo muutamassa kuukaudessa ja toisen vauvan jälkeen seksielämä ja parisuhde ovat pysyneet normaalina, että nyt ei oo tullu muutoksia tai etääntymistä tms. Toisen lapsen jälkeen vaimosta on tullut jokseenkin villimpi ja kokeilunhaluisempi, rennompi ja innostuneempi. Pahin aika on ollut tuo ekan lapsen syntymän jälkeen 1 vuosi eteenpäin ja siitä noin 0,5-1vuotta. Sillon meinas tulla bänksit ja oltiin tosi paljon erossa ja oltiin suurin osa "turtuneesta" ajasta kuin mitkäkin parhaat kämppikset, jotka moikkaa ovella ja vaihtaa vahtivuoroa kun toinen häippäsee salille tai jotain. toinen lapsista on nyt koulutiellä ja vaimo on vielä toisen kanssa täysipäiväisesti kotona. Kolmannesta ollaan puhuttu ja haaveissa ois, mutta vaimoa haluaisi käydä tähän väliin töissä ja suorittaa opintoja. Itse haluaisin vielä tyttövauvan kun edelliset on poikia. Iltatähti on molemmilla ok ajatus ja ollaan annettu nyt asian olla. Ehdottomasti tekisin lapset uudestaan ja toivottavasti saadaan nyt se kolmas vielä joskus tulemaan

      • asiaa asiaa

        vihdoinkin joku järkevä
        huomaa kun on elämää kokeneempi mies ja alta 25 idiootti


    • Susse36

      Mies vaikuttaa siihen mikä naisesta tulee raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen. Katsokaa peiliin te miehet jotka valitatte, miten olette naistanne kohdelleet. Ja lukekaa niitä oppaita, niissä on hyvin kerrottu mitkä kaikki ja miten naiseen vaikuttaa. Väitän että erot vähenisivät radikaalisti, jos kaikki miehet olisivat näin fiksuja, eivätkä itsekeskeisiä idiootteja. Myös sitä myöten mielenterveystilastot lapsilla, nuorilla ja aikuisilla korjautuisivat ajanmittaan, kun se kaikki vaikuttaa myös siihen lapseen minkälaiset eväät kotoaan maailmaan saa jo aivan alusta hedelmöitymisestä lähtien. En selitä tässä enempää, oikeasti perehtykää aiheeseen. Jopa olisi aiheellista että ei olisi lupa hankkia edes perhettä ennenkuin olisi käynyt kurssin jossa käydään läpi aiheeseen liittyvät faktat. Voikun maailmaan tulisi tuollainen laki, olisi ihmisillä parempi olla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe