Standup komiikkaako vaiko kreationistinen totuus?

blindwatchmaker

Katsoin Eric (Kentin poika) Howindin luennon aiheesta: "Dinosaurs with Man". Faktaa on se, että Ericin pulju tekee rahaa tällä esityksellä. Mutta se mikä jäi epäselväksi oli se, että onko tämä 1) puolituntinen ovelaa standup-komiikka, joka naurattaa kreationistien typeryydellä, jotka uskovat, että dinosaurukset ja ihminen elivät samaan aikaan vai 2) vakavamielinen, huumorilla kevennetty, kreationistinen luento aiheesta "Dinosaurukset selvisivät raamatun tulvasta ja elivät samaan aikaan ihmisten kanssa".

Jostain syystä arvaan, mitä palstan evoluutioteorian kannattajat ajattelevat tästä videosta, mutta haluan kuulla kreationistien mielipiteen siitä, että onko tämän videon sanoma se, mikä kaikkien ihmisten tulisi uskoa.

http://www.youtube.com/watch?v=aQ85r6Mgdlo

82

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rappeumaan

      Kuinka paljon Eric on rappeutunut isästään?
      Hänen sanomansa kärsii ilmiselvästi rappeutumisesta.
      Entä kuinka kauan hänen vastustajansa kykenevät argumentoimaan,rappeutumalla?

    • >haluan kuulla kreationistien mielipiteen siitä, että onko tämän videon sanoma se, mikä kaikkien ihmisten tulisi uskoa.

      Eikä yksikään puolesta tusinasta nykyisestä palstakretusta osannut sitten sanoa, pitäisikö uskoa vaiko ei. Ei edes Sepä Se yhdelläkään noin sadasta nykynikistään.

      • Tee se itse

        Että joudut evolutkuttamaan vain keskenäsi.


    • Dinosaur=Dragon
      • siitä niin

        > Dinosaurusten ja ihmisten yhdessäolo on kiistatonta. <

        Haluatko että kreationismi on tiede? No niin, toimihan sitten tieteen pelisääntöjen mukaan ja todista väitteesi. Kiitos.


      • blindwatchmaker

        Pölhökustaa teki jälleen paluun palstalle.

        Tieteellisten todisteiden puuttuessä dinosaurusten ja ihmisten olemassaoloa todistellaan saduilla ja mielkuvituksella. No se ei tietenkään yllätä kun kreationismi perustuu satukirjaan ja mielikuvitukselliseen oppirakennelmiin joiden tueksi ei ole olemassa mitään tieteellistä ja empiirisiä todisteita.

        Psykologiset ja kognitiotieteen tutkimukset ovat osoittaneet, että juuri uskonnollisilla ihmisillä on suurempi taipumus nähdä mitä haluavat - esimerkiksi
        dinosauruksen kuvia siellä missä niitä ei ole:

        http://www.apa.org/monitor/2010/12/believe.aspx
        http://atheism.about.com/od/aboutskepticism/a/Pareidolia.htm
        http://www.livescience.com/24814-why-we-see-jesus-face-in-toast.html

        Varsinkin tuo viimeinen Suomessa tehty tutkimus tuotti seuraavanlaisen havainnon:

        "The religious people and those who believed in paranormal phenomena saw faces more often than the non-religious and the skeptics, the researchers found. The believers also were more prone to false alarms, picking out faces in an image that lacked clear facelike features. In one part of the test, the subjects had rated the face-likeness and emotional expression of the faces they saw. The set of supernatural believers was more likely than the skeptics to rate the illusory features as very facelike and emotional. (The same pattern was observed in the religious vs. non-religious groups, but the difference was not significant, the researchers said.)

        Scientists who study religion have suggested that anthropomorphism — the assignment of uniquely human properties to nonhuman phenomena — helps explain a tendency to believe in gods. "


      • >Dinosaurusten ja ihmisten yhdessäolo on kiistatonta.

        Voi rakas neiti Tee se itse/Dinosaur=Dragon! Olet pakkohoidon ja -paidan tarpeessa, jos kuvittelet että kaatumaseuroissa saavutettu houreinen yksimielisyys tekee "kiistattomaksi" väitteen, jota yli 99,9 % biologeista ja paleontologeista pitää täytenä roskana.


      • Hahhahhaahihihi
        blindwatchmaker kirjoitti:

        Pölhökustaa teki jälleen paluun palstalle.

        Tieteellisten todisteiden puuttuessä dinosaurusten ja ihmisten olemassaoloa todistellaan saduilla ja mielkuvituksella. No se ei tietenkään yllätä kun kreationismi perustuu satukirjaan ja mielikuvitukselliseen oppirakennelmiin joiden tueksi ei ole olemassa mitään tieteellistä ja empiirisiä todisteita.

        Psykologiset ja kognitiotieteen tutkimukset ovat osoittaneet, että juuri uskonnollisilla ihmisillä on suurempi taipumus nähdä mitä haluavat - esimerkiksi
        dinosauruksen kuvia siellä missä niitä ei ole:

        http://www.apa.org/monitor/2010/12/believe.aspx
        http://atheism.about.com/od/aboutskepticism/a/Pareidolia.htm
        http://www.livescience.com/24814-why-we-see-jesus-face-in-toast.html

        Varsinkin tuo viimeinen Suomessa tehty tutkimus tuotti seuraavanlaisen havainnon:

        "The religious people and those who believed in paranormal phenomena saw faces more often than the non-religious and the skeptics, the researchers found. The believers also were more prone to false alarms, picking out faces in an image that lacked clear facelike features. In one part of the test, the subjects had rated the face-likeness and emotional expression of the faces they saw. The set of supernatural believers was more likely than the skeptics to rate the illusory features as very facelike and emotional. (The same pattern was observed in the religious vs. non-religious groups, but the difference was not significant, the researchers said.)

        Scientists who study religion have suggested that anthropomorphism — the assignment of uniquely human properties to nonhuman phenomena — helps explain a tendency to believe in gods. "

        "Tieteellisten todisteiden puuttuessä dinosaurusten ja ihmisten olemassaoloa todistellaan saduilla ja mielkuvituksella."

        Vertaappa vaikka paolo uccelon maalauksessa olevia jalkoja. Ne sopivat täydellisesti t-rexin jaloiksi.

        Ja muutenkin sinulta taisi sinulta tohelolta jäädä tuo toinen linkki kokonaan lukemati. Ei mikään ihme, jos uskot evoluutioharhaasi, kun olet niin typerä.


      • Hahhahhaahihihihi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Dinosaurusten ja ihmisten yhdessäolo on kiistatonta.

        Voi rakas neiti Tee se itse/Dinosaur=Dragon! Olet pakkohoidon ja -paidan tarpeessa, jos kuvittelet että kaatumaseuroissa saavutettu houreinen yksimielisyys tekee "kiistattomaksi" väitteen, jota yli 99,9 % biologeista ja paleontologeista pitää täytenä roskana.

        " jota yli 99,9 % biologeista ja paleontologeista pitää täytenä roskana."

        Jälleen argumentti populaarisuudestsa. Huvittavaa. Etkö sinä palstalla olostasi huolimatta mitään opi? Pitääkö mun tulla sinne sua karttakepillä näpäyttämään kun ei muuten asiat tunnu menevän perille.


      • tieteenharrastaja
        Hahhahhaahihihihi kirjoitti:

        " jota yli 99,9 % biologeista ja paleontologeista pitää täytenä roskana."

        Jälleen argumentti populaarisuudestsa. Huvittavaa. Etkö sinä palstalla olostasi huolimatta mitään opi? Pitääkö mun tulla sinne sua karttakepillä näpäyttämään kun ei muuten asiat tunnu menevän perille.

        Taidat pitää tieteen tutkimustuloksia jonkinlaisina huutoäänestettävinä mieliipiteenilmauksina.

        "Jälleen argumentti populaarisuudestsa."

        Herääpä denialismin unesta.


      • blindwatchmaker
        Hahhahhaahihihi kirjoitti:

        "Tieteellisten todisteiden puuttuessä dinosaurusten ja ihmisten olemassaoloa todistellaan saduilla ja mielkuvituksella."

        Vertaappa vaikka paolo uccelon maalauksessa olevia jalkoja. Ne sopivat täydellisesti t-rexin jaloiksi.

        Ja muutenkin sinulta taisi sinulta tohelolta jäädä tuo toinen linkki kokonaan lukemati. Ei mikään ihme, jos uskot evoluutioharhaasi, kun olet niin typerä.

        Vai sopivat täydellisesti? No eivät todellakaan.

        Ei mieleesi juolahtanut urpo että taiteilija on saanut inspiraation jalkoihin suurilta petolinnuilta. Mikä on sinänsä ironista, sillä linnut ovat dinosaurusten ainoita elossa olevia jälkeläisiä.

        Tosiaan, onhan tuolla sinun "t-rexilläsi" siivetkin.

        Katsoin molemmat linkin. Olen sitäpaitsi nähnyt nuo hörhöilyt jo moneen kertaan vuosien varrella.

        Kovin ovat epätoivoisia kretun pyrkimykset kumota evoluutioteoriaa. Sinun yritykseksi ovat kaikkein lapsellisimmasta päästä.

        Btw.Sitten kun olet lakannut hirnumasta idiootin nauruasi, niin vastaisitko tuohon avoinna olevaan kysymykseen siitä, että tuetko 100 % maapallon laajenemista vaiko et:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11270960#comment-60037206-view


      • Hahhahhaahihihi kirjoitti:

        "Tieteellisten todisteiden puuttuessä dinosaurusten ja ihmisten olemassaoloa todistellaan saduilla ja mielkuvituksella."

        Vertaappa vaikka paolo uccelon maalauksessa olevia jalkoja. Ne sopivat täydellisesti t-rexin jaloiksi.

        Ja muutenkin sinulta taisi sinulta tohelolta jäädä tuo toinen linkki kokonaan lukemati. Ei mikään ihme, jos uskot evoluutioharhaasi, kun olet niin typerä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_taruolennoista

        Sepä Se on hyvä ja tekee selkoa siitä että minkä kaikkien taruolentojen kanssa muinaisihmiset elivät yhtä aikaa...


      • kumma juttu
        blindwatchmaker kirjoitti:

        Vai sopivat täydellisesti? No eivät todellakaan.

        Ei mieleesi juolahtanut urpo että taiteilija on saanut inspiraation jalkoihin suurilta petolinnuilta. Mikä on sinänsä ironista, sillä linnut ovat dinosaurusten ainoita elossa olevia jälkeläisiä.

        Tosiaan, onhan tuolla sinun "t-rexilläsi" siivetkin.

        Katsoin molemmat linkin. Olen sitäpaitsi nähnyt nuo hörhöilyt jo moneen kertaan vuosien varrella.

        Kovin ovat epätoivoisia kretun pyrkimykset kumota evoluutioteoriaa. Sinun yritykseksi ovat kaikkein lapsellisimmasta päästä.

        Btw.Sitten kun olet lakannut hirnumasta idiootin nauruasi, niin vastaisitko tuohon avoinna olevaan kysymykseen siitä, että tuetko 100 % maapallon laajenemista vaiko et:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11270960#comment-60037206-view

        "Ei mieleesi juolahtanut urpo että taiteilija on saanut inspiraation jalkoihin suurilta petolinnuilta. Mikä on sinänsä ironista, sillä linnut ovat dinosaurusten ainoita elossa olevia jälkeläisiä."

        Voi hohhoijakkaa mikä tollo tää blindwatchfapmakeri.

        Onko silmissäsi kenties jotain vikaa?

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Tyrannosaurus_rex_right_hind_foot_(med).jpg

        Ovatko linnut lisäksi mielestäsi vihreitä ja suomuen oloisia? Miksi teille evokeille tuottaa niin hirvittävän paljon vaikeuksia tunnustaa havaitut tosiasiat? Onko ignoranismi kivaa?


      • Lälläslää
        kekek-kekek kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_taruolennoista

        Sepä Se on hyvä ja tekee selkoa siitä että minkä kaikkien taruolentojen kanssa muinaisihmiset elivät yhtä aikaa...

        Ei ole aikaa. Nuorella miehellä on vielä elämä elettävänään..


      • Dinosaurus=Dragon
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Dinosaurusten ja ihmisten yhdessäolo on kiistatonta.

        Voi rakas neiti Tee se itse/Dinosaur=Dragon! Olet pakkohoidon ja -paidan tarpeessa, jos kuvittelet että kaatumaseuroissa saavutettu houreinen yksimielisyys tekee "kiistattomaksi" väitteen, jota yli 99,9 % biologeista ja paleontologeista pitää täytenä roskana.

        " kaatumaseuroissa "

        Ja kuules nyt. Minä olen omat Raamatun oppini oppinut ihan Raamattua lukemalla. Niin sinäkin voit oppia, jos sitä luet. hallelujaa


      • Hahhahhaahihihihi
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Taidat pitää tieteen tutkimustuloksia jonkinlaisina huutoäänestettävinä mieliipiteenilmauksina.

        "Jälleen argumentti populaarisuudestsa."

        Herääpä denialismin unesta.

        ^ Siinä olet oikeassa, että tiede ei tosiaankaan ole mikään huutoäänestys. Empiirisesti todistettu asia, kuten luominen, pysyvät empiirisesti todistettuina, huolimatta siitä heräävätkö nämä denialistiset paleontologit ja evogurut koskaan siitä denialismin unestaan.


      • jaujaujauhelihaa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Dinosaurusten ja ihmisten yhdessäolo on kiistatonta.

        Voi rakas neiti Tee se itse/Dinosaur=Dragon! Olet pakkohoidon ja -paidan tarpeessa, jos kuvittelet että kaatumaseuroissa saavutettu houreinen yksimielisyys tekee "kiistattomaksi" väitteen, jota yli 99,9 % biologeista ja paleontologeista pitää täytenä roskana.

        Siis tarkoitin tässä sitä, että Raamatun opin voi lukea ja oppia jokainen ihan itse eikä sillä mistä minä olen oppini saanut ole niinkään väliä. Ei siihen tarvi suurtakaan järkeä kun lukee Raamatusta että Jumala on luonut ja sisäistää sen. Asenne ratkaisee.


      • blindwatchmaker
        Dinosaurus=Dragon kirjoitti:

        " kaatumaseuroissa "

        Ja kuules nyt. Minä olen omat Raamatun oppini oppinut ihan Raamattua lukemalla. Niin sinäkin voit oppia, jos sitä luet. hallelujaa

        "Minä olen omat Raamatun oppini oppinut ihan Raamattua lukemalla."

        Nyt kun meillä on joukossamme raamatun asiantuntija - vieläpä itseoppinut sellainen ja koskapa olemme kreationismi-palstalle, niin voisitko selittää seuraavan ilmeisen ristiriidan, joka liittyy kreationismin oleellisimpaan asiaan - ihmisen luomiseen:

        Luotiinko ensin ihminen vai eläimet?

        1. Moos. 1:25-26 -- Kaikki eläimet luodaan ensin, vasta sitten ihminen (Aatami ja Eeva).
        1. Moos. 1:25-26 "Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä. Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen ..."

        VS:

        1. Moos. 2:18-19 -- Aatami (ihminen) luodaan ensin, sitten kaikki eläimet, lopuksi Eeva.
        1. Moos. 2:18-19 "Ja Herra Jumala sanoi: Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva. Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ..."

        Lainattu osoitteesta: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

        Sieltä niitä löytyy lisää ilmeisiä ristiriitoja innokkaille raamatun opiskelijoille pohdittaviksi.


      • siitä niin
        Hahhahhaahihihihi kirjoitti:

        ^ Siinä olet oikeassa, että tiede ei tosiaankaan ole mikään huutoäänestys. Empiirisesti todistettu asia, kuten luominen, pysyvät empiirisesti todistettuina, huolimatta siitä heräävätkö nämä denialistiset paleontologit ja evogurut koskaan siitä denialismin unestaan.

        > Empiirisesti todistettu asia, kuten luominen, pysyvät empiirisesti todistettuina, <

        Siinä tapauksessa pystyt varmaan helposti todistamaan sen jos vain haluat, vai mitä? Eikö maine ja kunnia kiinnosta kun et halua?

        Luomisen toistettavuus on kyllä kieltämättä vähän hankalaa ja siinä kohtaa tiedeyhteisö saattaa joutua hämillisesti rykimään - tämän saa tulkita makunsa mukaan todellisuudentajuiseen tai kreationistiseen tapaan.


      • blindwatchmaker
        Hahhahhaahihihihi kirjoitti:

        ^ Siinä olet oikeassa, että tiede ei tosiaankaan ole mikään huutoäänestys. Empiirisesti todistettu asia, kuten luominen, pysyvät empiirisesti todistettuina, huolimatta siitä heräävätkö nämä denialistiset paleontologit ja evogurut koskaan siitä denialismin unestaan.

        Voisitko Pölhökustaa esittää niitä empiirisiä todisteita luomiselle? Jospa se sujuisi sinulta paremmin kuin tieteellisten teorioiden esittäminen kreationismille.

        Tuo denialismin määritelmä sinulta on edelleen pahasti ymmärtämättä:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Denialismi

        "Denialismiksi on kutsuttu tilannetta, jossa väitteen mukaan henkilö kieltää asian, jonka tiedeyhteisö kykenee todistamaan mm. toistettavin ja tilastollisesti merkitsevin mittaustuloksin. Käsitteen käyttäjien mukaan denialisti kieltää tosiasiat välttääkseen epämiellyttävän totuuden.[1] Denialismissa retorisia väitteitä käyttämällä annetaan vaikutelma kiistasta asiassa, jossa ristiriitaa todellisuudessa ei ole.[2] Päämääränä on naamioitua osaksi kriittistä tiedekeskustelua.

        Esimerkkeinä on käytetty seuraavia: ... Kreationismissa kiistetään evoluutio ja iänmääritykset. "

        Se, että Sepä Se/Pölhökustaa ja kumppanit väärinkäyttävät ja vääristävät käsitteitä, kuten "denialismi", kertoo kreationistien sisäänrakennetusta epärehellisyydestä.


      • 23erdf
        kumma juttu kirjoitti:

        "Ei mieleesi juolahtanut urpo että taiteilija on saanut inspiraation jalkoihin suurilta petolinnuilta. Mikä on sinänsä ironista, sillä linnut ovat dinosaurusten ainoita elossa olevia jälkeläisiä."

        Voi hohhoijakkaa mikä tollo tää blindwatchfapmakeri.

        Onko silmissäsi kenties jotain vikaa?

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Tyrannosaurus_rex_right_hind_foot_(med).jpg

        Ovatko linnut lisäksi mielestäsi vihreitä ja suomuen oloisia? Miksi teille evokeille tuottaa niin hirvittävän paljon vaikeuksia tunnustaa havaitut tosiasiat? Onko ignoranismi kivaa?

        linkittäminenkin on näköjään ylivoimaista.


      • blindwatchmaker
        kumma juttu kirjoitti:

        "Ei mieleesi juolahtanut urpo että taiteilija on saanut inspiraation jalkoihin suurilta petolinnuilta. Mikä on sinänsä ironista, sillä linnut ovat dinosaurusten ainoita elossa olevia jälkeläisiä."

        Voi hohhoijakkaa mikä tollo tää blindwatchfapmakeri.

        Onko silmissäsi kenties jotain vikaa?

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Tyrannosaurus_rex_right_hind_foot_(med).jpg

        Ovatko linnut lisäksi mielestäsi vihreitä ja suomuen oloisia? Miksi teille evokeille tuottaa niin hirvittävän paljon vaikeuksia tunnustaa havaitut tosiasiat? Onko ignoranismi kivaa?

        "Ovatko linnut lisäksi mielestäsi vihreitä ja suomuen oloisia?"

        Vihreitäkin lintuja kyllä löytyy. Haluatko kuvia? Vai osaisitko itse googlata niitä?

        Tässä kuva kotkan jalasta ja kynsistä. Iho näyttää kovin suomumaiselta:

        http://www.vastavalo.fi/kotkan-petolinnun-jalka-kotkankynnet-278875.html

        Oliko dinosauruksilla siivet? Mistä tiedät että "t-rex" oli vihreä?

        Otat taiteilijan piirtämän kuvan lohikäärmestä, jonka *ainoa* etäisesti dinosaurusta muistuttava piirre on jalka. Sitten kailotat tätä kuvaa todisteena siitä, että dinosaurukset ja ihmiset elivät samaanaikaan :)

        Tapahtuiko tulvan jälkeen jokin hyperevoluutio, jossa t-rexille kasvoi siivet? Ai niin, mutta eihän se ollut rappautumisen vuoksi mahdollistakaan.

        Kovin on pääkin erinäköinen kuin "t-rexillä".

        Niin, ja neropatti Eric Hovind todisti tuossa avaukseni videolla, että vedenpaisumuksen jälkeen dinot eivät enää kasvaneet kovin isoiksi ...

        Nerokasta. Olet totisesti ansainnut paikkasi Most Retarded Creationist Hall of Fame:en. Tai sitten voisit pestautua Ericin sidekickiksi hänen standup-komiikkakiertueelleen.

        Vieläko haluat jatkaa itsesi naurunalaiseksi tekemistä? Toisaalta en usko, että sinä voit siinä suhteessa pitemmälle päästä. Ja jälleen toisaalta, täytyy tunnustaa, että siinä suhteessa olen usein aliarvioinut teitä. Siis kyvyssänne tehdä itsestänne naurunalaisia. (Sanottakoon nyt, että täällä on kyllä kreationisteja, joita tietyistä syistä kunnioitan. Tunnistatte kyllä itsenne).

        "Miksi teille evokeille tuottaa niin hirvittävän paljon vaikeuksia tunnustaa havaitut tosiasiat?"

        Olen kyllä varsin herkkä tunnustamaan tosiasiat. Ongelma on vain on siinä, että sinä et ole tässäkään keskustelussa esittänyt vielä yhtään tosiasiaa.

        "Onko ignoranismi kivaa?"

        Josko ensin opettelisit kirjoittamaan sen mitä arvaan sinun tarkoittavan: http://en.wiktionary.org/wiki/ignorantism ?


      • jaujaujauhelihaa kirjoitti:

        Siis tarkoitin tässä sitä, että Raamatun opin voi lukea ja oppia jokainen ihan itse eikä sillä mistä minä olen oppini saanut ole niinkään väliä. Ei siihen tarvi suurtakaan järkeä kun lukee Raamatusta että Jumala on luonut ja sisäistää sen. Asenne ratkaisee.

        >Ei siihen tarvi suurtakaan järkeä kun lukee Raamatusta että Jumala on luonut ja sisäistää sen. Asenne ratkaisee.

        Kerrankin samaa mieltä kretun kanssa. Vähäinenkin järki riittää, kunhan asennetta on senkin edestä. Tässäpä palstan koko kreationistinen anti tulikin tiivistettynä.

        Ihmiselle kehittynyt/annettu (noista voi valita) järki onkin varmasti suurin este raamatun kirjaimelliseksi todeksi uskomiselle. Fundamentalismi ei juuri koskaan kulje käsikkäin älyn, sivistyneisyyden ja oppineisuuden kanssa.


      • Näinnonnäreet
        blindwatchmaker kirjoitti:

        "Ovatko linnut lisäksi mielestäsi vihreitä ja suomuen oloisia?"

        Vihreitäkin lintuja kyllä löytyy. Haluatko kuvia? Vai osaisitko itse googlata niitä?

        Tässä kuva kotkan jalasta ja kynsistä. Iho näyttää kovin suomumaiselta:

        http://www.vastavalo.fi/kotkan-petolinnun-jalka-kotkankynnet-278875.html

        Oliko dinosauruksilla siivet? Mistä tiedät että "t-rex" oli vihreä?

        Otat taiteilijan piirtämän kuvan lohikäärmestä, jonka *ainoa* etäisesti dinosaurusta muistuttava piirre on jalka. Sitten kailotat tätä kuvaa todisteena siitä, että dinosaurukset ja ihmiset elivät samaanaikaan :)

        Tapahtuiko tulvan jälkeen jokin hyperevoluutio, jossa t-rexille kasvoi siivet? Ai niin, mutta eihän se ollut rappautumisen vuoksi mahdollistakaan.

        Kovin on pääkin erinäköinen kuin "t-rexillä".

        Niin, ja neropatti Eric Hovind todisti tuossa avaukseni videolla, että vedenpaisumuksen jälkeen dinot eivät enää kasvaneet kovin isoiksi ...

        Nerokasta. Olet totisesti ansainnut paikkasi Most Retarded Creationist Hall of Fame:en. Tai sitten voisit pestautua Ericin sidekickiksi hänen standup-komiikkakiertueelleen.

        Vieläko haluat jatkaa itsesi naurunalaiseksi tekemistä? Toisaalta en usko, että sinä voit siinä suhteessa pitemmälle päästä. Ja jälleen toisaalta, täytyy tunnustaa, että siinä suhteessa olen usein aliarvioinut teitä. Siis kyvyssänne tehdä itsestänne naurunalaisia. (Sanottakoon nyt, että täällä on kyllä kreationisteja, joita tietyistä syistä kunnioitan. Tunnistatte kyllä itsenne).

        "Miksi teille evokeille tuottaa niin hirvittävän paljon vaikeuksia tunnustaa havaitut tosiasiat?"

        Olen kyllä varsin herkkä tunnustamaan tosiasiat. Ongelma on vain on siinä, että sinä et ole tässäkään keskustelussa esittänyt vielä yhtään tosiasiaa.

        "Onko ignoranismi kivaa?"

        Josko ensin opettelisit kirjoittamaan sen mitä arvaan sinun tarkoittavan: http://en.wiktionary.org/wiki/ignorantism ?

        "Vihreitäkin lintuja kyllä löytyy. Haluatko kuvia?"

        Löytyykö linnuilta kuvan t-rexissä olevaa päätä?


      • Tosiontotta
        blindwatchmaker kirjoitti:

        "Ovatko linnut lisäksi mielestäsi vihreitä ja suomuen oloisia?"

        Vihreitäkin lintuja kyllä löytyy. Haluatko kuvia? Vai osaisitko itse googlata niitä?

        Tässä kuva kotkan jalasta ja kynsistä. Iho näyttää kovin suomumaiselta:

        http://www.vastavalo.fi/kotkan-petolinnun-jalka-kotkankynnet-278875.html

        Oliko dinosauruksilla siivet? Mistä tiedät että "t-rex" oli vihreä?

        Otat taiteilijan piirtämän kuvan lohikäärmestä, jonka *ainoa* etäisesti dinosaurusta muistuttava piirre on jalka. Sitten kailotat tätä kuvaa todisteena siitä, että dinosaurukset ja ihmiset elivät samaanaikaan :)

        Tapahtuiko tulvan jälkeen jokin hyperevoluutio, jossa t-rexille kasvoi siivet? Ai niin, mutta eihän se ollut rappautumisen vuoksi mahdollistakaan.

        Kovin on pääkin erinäköinen kuin "t-rexillä".

        Niin, ja neropatti Eric Hovind todisti tuossa avaukseni videolla, että vedenpaisumuksen jälkeen dinot eivät enää kasvaneet kovin isoiksi ...

        Nerokasta. Olet totisesti ansainnut paikkasi Most Retarded Creationist Hall of Fame:en. Tai sitten voisit pestautua Ericin sidekickiksi hänen standup-komiikkakiertueelleen.

        Vieläko haluat jatkaa itsesi naurunalaiseksi tekemistä? Toisaalta en usko, että sinä voit siinä suhteessa pitemmälle päästä. Ja jälleen toisaalta, täytyy tunnustaa, että siinä suhteessa olen usein aliarvioinut teitä. Siis kyvyssänne tehdä itsestänne naurunalaisia. (Sanottakoon nyt, että täällä on kyllä kreationisteja, joita tietyistä syistä kunnioitan. Tunnistatte kyllä itsenne).

        "Miksi teille evokeille tuottaa niin hirvittävän paljon vaikeuksia tunnustaa havaitut tosiasiat?"

        Olen kyllä varsin herkkä tunnustamaan tosiasiat. Ongelma on vain on siinä, että sinä et ole tässäkään keskustelussa esittänyt vielä yhtään tosiasiaa.

        "Onko ignoranismi kivaa?"

        Josko ensin opettelisit kirjoittamaan sen mitä arvaan sinun tarkoittavan: http://en.wiktionary.org/wiki/ignorantism ?

        "Otat taiteilijan piirtämän kuvan lohikäärmestä, jonka *ainoa* etäisesti dinosaurusta muistuttava piirre on jalka. "

        Itseasiassa koko ruumiin muoto ja jalat ja pää kuten sanoit muistuttavat kiistattomasti dinosaurusta.

        Eli näin. Mites suut nyt pannaan?


      • Evo=Vale
        blindwatchmaker kirjoitti:

        Voisitko Pölhökustaa esittää niitä empiirisiä todisteita luomiselle? Jospa se sujuisi sinulta paremmin kuin tieteellisten teorioiden esittäminen kreationismille.

        Tuo denialismin määritelmä sinulta on edelleen pahasti ymmärtämättä:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Denialismi

        "Denialismiksi on kutsuttu tilannetta, jossa väitteen mukaan henkilö kieltää asian, jonka tiedeyhteisö kykenee todistamaan mm. toistettavin ja tilastollisesti merkitsevin mittaustuloksin. Käsitteen käyttäjien mukaan denialisti kieltää tosiasiat välttääkseen epämiellyttävän totuuden.[1] Denialismissa retorisia väitteitä käyttämällä annetaan vaikutelma kiistasta asiassa, jossa ristiriitaa todellisuudessa ei ole.[2] Päämääränä on naamioitua osaksi kriittistä tiedekeskustelua.

        Esimerkkeinä on käytetty seuraavia: ... Kreationismissa kiistetään evoluutio ja iänmääritykset. "

        Se, että Sepä Se/Pölhökustaa ja kumppanit väärinkäyttävät ja vääristävät käsitteitä, kuten "denialismi", kertoo kreationistien sisäänrakennetusta epärehellisyydestä.

        "Voisitko Pölhökustaa esittää niitä empiirisiä todisteita luomiselle? Jospa se sujuisi sinulta paremmin kuin tieteellisten teorioiden esittäminen kreationismille."

        Kaikki rakenteet biologiassa todistavat Raamatullisen totuuden puolesta täysin. Geeneissä on olemassa monimutkaiset suunnitelmat ja rakennuspalikat, aivan kuten geenipyssynkeksijä Sanfordkin todistaa:

        http://www.luominen.fi/darvinistinen-evoluutio-mahdotonta/

        On vain turhaa politikointia ja asioiden välttelyä jos tuon asian kiistää. Sellainenhan käy myös denialismista.

        ""Denialismiksi on kutsuttu tilannetta, jossa väitteen mukaan henkilö kieltää asian, jonka tiedeyhteisö kykenee todistamaan mm. toistettavin ja tilastollisesti merkitsevin mittaustuloksin."

        Aivan. Luominen on kirkkaasti todistettu ja Raamatun muitakin tapahtumia puoltavaa evidenssiä löytyy. Vain kiihkomielinen, todellisuutta vastustava ja/tai valehteleva evokki voisi koskaan väittää mitään muuta.


      • blindwatchmaker
        Evo=Vale kirjoitti:

        "Voisitko Pölhökustaa esittää niitä empiirisiä todisteita luomiselle? Jospa se sujuisi sinulta paremmin kuin tieteellisten teorioiden esittäminen kreationismille."

        Kaikki rakenteet biologiassa todistavat Raamatullisen totuuden puolesta täysin. Geeneissä on olemassa monimutkaiset suunnitelmat ja rakennuspalikat, aivan kuten geenipyssynkeksijä Sanfordkin todistaa:

        http://www.luominen.fi/darvinistinen-evoluutio-mahdotonta/

        On vain turhaa politikointia ja asioiden välttelyä jos tuon asian kiistää. Sellainenhan käy myös denialismista.

        ""Denialismiksi on kutsuttu tilannetta, jossa väitteen mukaan henkilö kieltää asian, jonka tiedeyhteisö kykenee todistamaan mm. toistettavin ja tilastollisesti merkitsevin mittaustuloksin."

        Aivan. Luominen on kirkkaasti todistettu ja Raamatun muitakin tapahtumia puoltavaa evidenssiä löytyy. Vain kiihkomielinen, todellisuutta vastustava ja/tai valehteleva evokki voisi koskaan väittää mitään muuta.

        "Kaikki rakenteet biologiassa todistavat Raamatullisen totuuden puolesta täysin. "

        Jotta sinulla olisi empiirisiä todisteita tästä esittämästi väiteestä täytyy sinun esitellä ne tieteellisesti vertaisarvioidut kokeet, kokeiden tulokset ja tuloksien tulkinta, jotka tukevat väitettäsi. Minulle riittä kun toimitat linkin näiden kokeiden raportteihin viitteisiin, jossain julkaisutietokannassa.

        "Geeneissä on olemassa monimutkaiset suunnitelmat ja rakennuspalikat, aivan kuten geenipyssynkeksijä Sanfordkin todistaa:"

        Huoh. Jälleen kerran tuo geenipyssyn keksijä. Sanford ei ole todistanut väitteitään tieteellisesti. On vain kirjoittanut kirjan, jossa esittelee väitteitään. Nekin väitteet on kumottu moneen kertaan monen tahon toimesta, kuten olen jo aiemmin useaan kertaan kommentoinut:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11283753#comment-60117744-view

        "Luominen on kirkkaasti todistettu ja Raamatun muitakin tapahtumia puoltavaa evidenssiä löytyy."

        Niitä kreationismin tieteellisiä todisteita eikä sen puolen raamatun tapahtumien tieteellisiä todisteita ei ole kukaan vielä esittänyt. Jälleen riittää kun postitat tänne linkit vertaisarvioitujen tieteellisten todisteiden viitetietoihin. Voin kaivaa itse ko. tieteelliset artikkelit esille ja perehtyä niihin.


      • Tosiontotta kirjoitti:

        "Otat taiteilijan piirtämän kuvan lohikäärmestä, jonka *ainoa* etäisesti dinosaurusta muistuttava piirre on jalka. "

        Itseasiassa koko ruumiin muoto ja jalat ja pää kuten sanoit muistuttavat kiistattomasti dinosaurusta.

        Eli näin. Mites suut nyt pannaan?

        Onko mielessäsi ikinä käynyt mahdollisuus, että maanvyöryt ja maanjäristykset ovat paljastaneet dinosauruksien fossiileja ympäri maapalloa ja sen aikaiset ihmiset näitä nähdessään ovat sitten synnyttäneet legendat näistä "hirviöistä"?


      • Evo=Vale kirjoitti:

        "Voisitko Pölhökustaa esittää niitä empiirisiä todisteita luomiselle? Jospa se sujuisi sinulta paremmin kuin tieteellisten teorioiden esittäminen kreationismille."

        Kaikki rakenteet biologiassa todistavat Raamatullisen totuuden puolesta täysin. Geeneissä on olemassa monimutkaiset suunnitelmat ja rakennuspalikat, aivan kuten geenipyssynkeksijä Sanfordkin todistaa:

        http://www.luominen.fi/darvinistinen-evoluutio-mahdotonta/

        On vain turhaa politikointia ja asioiden välttelyä jos tuon asian kiistää. Sellainenhan käy myös denialismista.

        ""Denialismiksi on kutsuttu tilannetta, jossa väitteen mukaan henkilö kieltää asian, jonka tiedeyhteisö kykenee todistamaan mm. toistettavin ja tilastollisesti merkitsevin mittaustuloksin."

        Aivan. Luominen on kirkkaasti todistettu ja Raamatun muitakin tapahtumia puoltavaa evidenssiä löytyy. Vain kiihkomielinen, todellisuutta vastustava ja/tai valehteleva evokki voisi koskaan väittää mitään muuta.

        >Luominen on kirkkaasti todistettu

        Kumma kyllä tiedeyhteisö ei näy olevan asiasta tietoinen. Missä luomisen todistava tutkimus olikaan julkaistu?


      • kumma juttu kirjoitti:

        "Ei mieleesi juolahtanut urpo että taiteilija on saanut inspiraation jalkoihin suurilta petolinnuilta. Mikä on sinänsä ironista, sillä linnut ovat dinosaurusten ainoita elossa olevia jälkeläisiä."

        Voi hohhoijakkaa mikä tollo tää blindwatchfapmakeri.

        Onko silmissäsi kenties jotain vikaa?

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Tyrannosaurus_rex_right_hind_foot_(med).jpg

        Ovatko linnut lisäksi mielestäsi vihreitä ja suomuen oloisia? Miksi teille evokeille tuottaa niin hirvittävän paljon vaikeuksia tunnustaa havaitut tosiasiat? Onko ignoranismi kivaa?

        >>Ovatko linnut lisäksi mielestäsi vihreitä ja suomuen oloisia?


      • blindwatchmaker
        Näinnonnäreet kirjoitti:

        "Vihreitäkin lintuja kyllä löytyy. Haluatko kuvia?"

        Löytyykö linnuilta kuvan t-rexissä olevaa päätä?

        "Löytyykö linnuilta kuvan t-rexissä olevaa päätä?"

        Mihinhän kuvaan nyt oikein viittaat urpo?


      • blindwatchmaker
        Tosiontotta kirjoitti:

        "Otat taiteilijan piirtämän kuvan lohikäärmestä, jonka *ainoa* etäisesti dinosaurusta muistuttava piirre on jalka. "

        Itseasiassa koko ruumiin muoto ja jalat ja pää kuten sanoit muistuttavat kiistattomasti dinosaurusta.

        Eli näin. Mites suut nyt pannaan?

        "Itseasiassa koko ruumiin muoto ja jalat ja pää kuten sanoit muistuttavat kiistattomasti dinosaurusta."

        Niinpä niin - seuraava koomikko lavalla - en ole yllättynyt. Tervetuloa.

        Entäs ne siivet. Olisiko sittenkin lentolisko? Mitä luulet?

        "Eli näin. Mites suut nyt pannaan?"

        Kuten vähän ennustinkin niin jälleen kreationisti tulee esittelemään typeryyttään.

        Kovin on heikolla kreationismi, jos taiteilijan maalaamaa lohikäärmettä esitellään kreationististen väitteiden todisteena :)

        No, ei se sinänsä ole uutta. Et sinä Pölhökustaa ole ensimmäinen villkkaan mielikuvituksen omaava kreationisti-eläintieteilijä, joka tekee itsestään pellen:

        http://youtu.be/xOn7DInBWK4


      • solon1 kirjoitti:

        Onko mielessäsi ikinä käynyt mahdollisuus, että maanvyöryt ja maanjäristykset ovat paljastaneet dinosauruksien fossiileja ympäri maapalloa ja sen aikaiset ihmiset näitä nähdessään ovat sitten synnyttäneet legendat näistä "hirviöistä"?

        Lähi-Idässä oli tosiaan tuollaisia järistyksiä raamatullisena aikana. Valtavat luut tulkittiin sitten muinaisten jättiläisten palasiksi. Näin minulle kertoi tieteellisen raamatuntutkimuksen lähteeni.



      • tieteenharrastaja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Lähi-Idässä oli tosiaan tuollaisia järistyksiä raamatullisena aikana. Valtavat luut tulkittiin sitten muinaisten jättiläisten palasiksi. Näin minulle kertoi tieteellisen raamatuntutkimuksen lähteeni.

        Pelkkä eroosiokin riittää tuohon paljastukseen ja rankokin säilyy muodossaan.


      • siitä niin
        Hahhahhaahihihihi kirjoitti:

        " jota yli 99,9 % biologeista ja paleontologeista pitää täytenä roskana."

        Jälleen argumentti populaarisuudestsa. Huvittavaa. Etkö sinä palstalla olostasi huolimatta mitään opi? Pitääkö mun tulla sinne sua karttakepillä näpäyttämään kun ei muuten asiat tunnu menevän perille.

        > Jälleen argumentti populaarisuudestsa. <

        Varovasti arvoiden 99,9 % tutkijoista pitää täytenä roskana ajatusta että Kuu olisi juustoa. Onko kyseessä "jälleen argumentti populaarisuudestsa"?


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Pelkkä eroosiokin riittää tuohon paljastukseen ja rankokin säilyy muodossaan.

        Mutta niitä järistyksiä oli silti.:)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Luominen on kirkkaasti todistettu

        Kumma kyllä tiedeyhteisö ei näy olevan asiasta tietoinen. Missä luomisen todistava tutkimus olikaan julkaistu?

        Ei sitten kai missään. Tätä se on kretupellen "asiakeskustelu".


    • Pikakysymys siinä sivussa: miten suomennat rockyhtyeen Nights of Iguana nimen? (Entä nimen Grateful Dead?)

    • *JC

      Löytämättömien todisteiden perusteella on hyvin varomatonta tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisen ja dinosaurusten samanaikaisen elämän "mahdottomuudesta".

      Luomiskertomus kertoo varsin selvästi, että luomistapahtuma oli kestoltaan rajallinen ja tuli päätökseen. Tulos, ihminen ja muu luomakunta, tyydytti Jumalaa suuresti ja niin Hän totesi: "Se oli hyvä".

      On tosiasia, että dinosaurukset vallitsivat aikanaan maailmaa. Tällöin ihminen ja valtaosa nykyeläimistä elivät harvalukuisina, todennäköisesti hyvin rajoitetuilla alueilla. Tämä selittää, miksi samoista kerrostumista dinosaurusten kanssa ei (vielä) ole löydetty ihmisen jäänteitä.

      Toisaalta ajatus, että Jumala olisi luonut lajeja eri aikoina, ei ole uskottava. Se on Raamatun vastainen selitys, joka on myös sopimaton kaikkivoipalle Luojalle.

      Eric Howind luennoi siis hyvästä syystä. Itse olen kuitenkin ajatellut, että dinosaurusten aika oli ohi jo ennen vedenpaisumusta. Asiassa on varmasti vielä paljon tutkittavaa - ilman evolutionismia.

      • Kirjoittaisit nyt kaikkivoipa-sanan ulkotulennon ja tunnetun sukunimen oikein.


      • siitä niin

        > Tämä selittää, miksi samoista kerrostumista dinosaurusten kanssa ei (vielä) ole löydetty ihmisen jäänteitä. <

        Evokit löysivät Tiktaalik roseaeksi nimetyn luontokappaleen sieltä mistä sellaista osattiin etsiä. Sen olemassaoloa et edes sinä pystyne kiistämään. Kannattaa lisäksi huomata että T.r. on juuri sellainen välimuoto joita kreationisteilla on tapana vaatia.

        Arvioisitko mistä ja millaisista kerrostumista dinosaurusten ja ihmisten yhtaikaisia fossiileja kannattaa ryhtyä etsimään?


      • blindwatchmaker

        "Löytämättömien todisteiden perusteella ..."

        MItähän ne löytymättömät todisteet ovat?

        "Tulos, ihminen ja muu luomakunta, tyydytti Jumalaa suuresti ja niin Hän totesi: "Se oli hyvä"."

        Niinpä niin:

        Genesis 6:6
        New International Version (NIV)
        6 The Lord regretted that he had made human beings on the earth, and his heart was deeply troubled.

        "On tosiasia, että dinosaurukset vallitsivat aikanaan maailmaa."

        Hyvä. Edistystä. Kerrankin olen samaa mieltä *JC:n kanssa :)

        "On tosiasia, että dinosaurukset vallitsivat aikanaan maailmaa. Tällöin ihminen ja valtaosa nykyeläimistä elivät harvalukuisina, todennäköisesti hyvin rajoitetuilla alueilla. Tämä selittää, miksi samoista kerrostumista dinosaurusten kanssa ei (vielä) ole löydetty ihmisen jäänteitä."

        Hyvä yritys, mutta ongelmia riittää:

        - Dinosaurukset, ihmiset ja eläimet ovat fossiililöytöjen perusteella eläneet samoilla aluiella. Miksi fossiilit ovat evoluutioteorian ennustamassa järjestyksessä eri sedimenttikerroksissa? Myös dinosaurusten ja dinosauruksia edeltäneet eliöt ovat evoluution ennustamassa järjestyksessä sedimenttikerroksissa.

        - Jos dinosauruksia on elänyt (YEC-kreationismi mukaisesti) viimeisen 6000 vuoden aikana, miksi löydetään vain fossiloituneita dinosaurusten jäänteitä ei siis luurankoja tai muumioituneita jäännöksiä? Muumioituneita nisäkkään jäännöksiä, jopa 40000 vuotta vanhoja kyllä löydetään:
        http://blogs.scientificamerican.com/history-of-geology/2011/12/08/mammoth-mummies-mysteries/

        - Miksi dinosaurusten fossiilileja löydetään ainostaan sedimenttikerroksista, jotka on useilla menetelmillä ajoitettu vähintään yli 60 miljoonaa vuotta vanhoiksi.

        "Eric Howind luennoi siis hyvästä syystä."

        "Itse olen kuitenkin ajatellut, että dinosaurusten aika oli ohi jo ennen vedenpaisumusta"

        Eikö sinua häiritse miten epäyhtenäisiä kreationistien selitysmallit ovat? Esim. tulvavesille löytyy monenlaisia teorioita, jotka kaikki järjestään rikkovat luonnonlakeja.


      • >Löytämättömien todisteiden perusteella on hyvin varomatonta tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisen ja dinosaurusten samanaikaisen elämän "mahdottomuudesta".

        Mitä? Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?

        >selitys, joka on myös sopimaton kaikkivoipalle Luojalle.

        Kun luet Vanhaa testamenttia avoimin mielin, huomaat että Jumalan väitetään siellä käyttäytyneen tavalla joka on täysin sopimaton kaikkivoivalle Luojalle. Murhanhimoa, sadismia, silmitöntä raakuutta. Todellinen Jumala ei voi toimia niin, mutta hirviö voi.


      • blindwatchmaker
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Löytämättömien todisteiden perusteella on hyvin varomatonta tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisen ja dinosaurusten samanaikaisen elämän "mahdottomuudesta".

        Mitä? Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?

        >selitys, joka on myös sopimaton kaikkivoipalle Luojalle.

        Kun luet Vanhaa testamenttia avoimin mielin, huomaat että Jumalan väitetään siellä käyttäytyneen tavalla joka on täysin sopimaton kaikkivoivalle Luojalle. Murhanhimoa, sadismia, silmitöntä raakuutta. Todellinen Jumala ei voi toimia niin, mutta hirviö voi.

        "Mitä? Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?"

        Hyvä pointti Repe! Luonnosta löytyvät objektiiviset todisteet kelpaavat kretuille ainoastaan siinä tapauksessa että ne tulevat kreationismia.


      • *JC
        naapurin.kissa kirjoitti:

        Kirjoittaisit nyt kaikkivoipa-sanan ulkotulennon ja tunnetun sukunimen oikein.

        Aivan hyvin voidaan kirjoittaa kaikkivoipalle, -voivalle on sen sijaan heikompi muoto, joka ei oikein tuohon yhteyteen sovi. Paavo Haavikko kirjoitti aikoinaan -tten muodon -den sijaan, koska niin ilmaisu on terävämpi. Siis esim. muitten ei muiden.

        Hovindin suhteen olet oikeassa. Apo-Calypso korjasi samasta syystä jo aiemmmin bwm:ia, mutta muistin asian juuri väärinpäin.


      • *JC
        siitä niin kirjoitti:

        > Tämä selittää, miksi samoista kerrostumista dinosaurusten kanssa ei (vielä) ole löydetty ihmisen jäänteitä. <

        Evokit löysivät Tiktaalik roseaeksi nimetyn luontokappaleen sieltä mistä sellaista osattiin etsiä. Sen olemassaoloa et edes sinä pystyne kiistämään. Kannattaa lisäksi huomata että T.r. on juuri sellainen välimuoto joita kreationisteilla on tapana vaatia.

        Arvioisitko mistä ja millaisista kerrostumista dinosaurusten ja ihmisten yhtaikaisia fossiileja kannattaa ryhtyä etsimään?

        Tiktaalikista oli aiemmin puhetta, täytyy tunnustaa, että en kykene muistamaan millaisen otuksen jäänteistä oli kyse. Välimuototulkinta on tietysti evolutionismia.

        "Arvioisitko mistä ja millaisista kerrostumista dinosaurusten ja ihmisten yhtaikaisia fossiileja kannattaa ryhtyä etsimään?"

        Merenpohjasta? Uskon, että dinosaurukset katosivat jo ennen vedenpaisumusta, joten paljon on vettä sen jälkeen virrannut. Toivotan mitä parhainta menestystä etsijöille joka tapauksessa.


      • blindwatchmaker
        *JC kirjoitti:

        Tiktaalikista oli aiemmin puhetta, täytyy tunnustaa, että en kykene muistamaan millaisen otuksen jäänteistä oli kyse. Välimuototulkinta on tietysti evolutionismia.

        "Arvioisitko mistä ja millaisista kerrostumista dinosaurusten ja ihmisten yhtaikaisia fossiileja kannattaa ryhtyä etsimään?"

        Merenpohjasta? Uskon, että dinosaurukset katosivat jo ennen vedenpaisumusta, joten paljon on vettä sen jälkeen virrannut. Toivotan mitä parhainta menestystä etsijöille joka tapauksessa.

        "Arvioisitko mistä ja millaisista kerrostumista dinosaurusten ja ihmisten yhtaikaisia fossiileja kannattaa ryhtyä etsimään?"

        Vastaan kreationistien puolesta, koska eivät itse osaa.

        Jos luomistapahtuma olisi totta ja maapallo olisi noin 6000 vuotta vanha. Dinosaurusten, ihmisten, baramiini-lajien jne. jäännöksiä löytyisi iloisesti sikin sokin kaikista sedimenttikerroksista. Lisäksi jäännökset eivät olisi ehtineet fossiloitua juuri ollenkaan.

        Eli kaivaa voisi mistä tahansa, missä ylipäätään sedimenttikerroksia löytyy ... ja sieltä pitäisi löytyä Kiviset ja Soraset dinoineen.

        "Toivotan mitä parhainta menestystä etsijöille joka tapauksessa."

        Onnen toivutukset eivät taida riittää. Tarvitaan ihmeitä.

        Minua on aina huvittanut se, millä innolla YEC-kreationistit käyvät evoluution kimppuun. Ei evoluutioteoria ole kretujen ensimmäinen kompastuskivi vaan geologia, fysiikka ja kosmologia.

        Jos YEC-kretut eivät ensin pysty todistamaan, että maapallo ei ole miljardeja vuosia vanha, vaan alle 10000 vuotta, niin turha niitä paukkuja on enää yrittää tuhlata evoluutioteorian kumoamiseen.


      • *JC
        blindwatchmaker kirjoitti:

        "Löytämättömien todisteiden perusteella ..."

        MItähän ne löytymättömät todisteet ovat?

        "Tulos, ihminen ja muu luomakunta, tyydytti Jumalaa suuresti ja niin Hän totesi: "Se oli hyvä"."

        Niinpä niin:

        Genesis 6:6
        New International Version (NIV)
        6 The Lord regretted that he had made human beings on the earth, and his heart was deeply troubled.

        "On tosiasia, että dinosaurukset vallitsivat aikanaan maailmaa."

        Hyvä. Edistystä. Kerrankin olen samaa mieltä *JC:n kanssa :)

        "On tosiasia, että dinosaurukset vallitsivat aikanaan maailmaa. Tällöin ihminen ja valtaosa nykyeläimistä elivät harvalukuisina, todennäköisesti hyvin rajoitetuilla alueilla. Tämä selittää, miksi samoista kerrostumista dinosaurusten kanssa ei (vielä) ole löydetty ihmisen jäänteitä."

        Hyvä yritys, mutta ongelmia riittää:

        - Dinosaurukset, ihmiset ja eläimet ovat fossiililöytöjen perusteella eläneet samoilla aluiella. Miksi fossiilit ovat evoluutioteorian ennustamassa järjestyksessä eri sedimenttikerroksissa? Myös dinosaurusten ja dinosauruksia edeltäneet eliöt ovat evoluution ennustamassa järjestyksessä sedimenttikerroksissa.

        - Jos dinosauruksia on elänyt (YEC-kreationismi mukaisesti) viimeisen 6000 vuoden aikana, miksi löydetään vain fossiloituneita dinosaurusten jäänteitä ei siis luurankoja tai muumioituneita jäännöksiä? Muumioituneita nisäkkään jäännöksiä, jopa 40000 vuotta vanhoja kyllä löydetään:
        http://blogs.scientificamerican.com/history-of-geology/2011/12/08/mammoth-mummies-mysteries/

        - Miksi dinosaurusten fossiilileja löydetään ainostaan sedimenttikerroksista, jotka on useilla menetelmillä ajoitettu vähintään yli 60 miljoonaa vuotta vanhoiksi.

        "Eric Howind luennoi siis hyvästä syystä."

        "Itse olen kuitenkin ajatellut, että dinosaurusten aika oli ohi jo ennen vedenpaisumusta"

        Eikö sinua häiritse miten epäyhtenäisiä kreationistien selitysmallit ovat? Esim. tulvavesille löytyy monenlaisia teorioita, jotka kaikki järjestään rikkovat luonnonlakeja.

        "MItähän ne löytymättömät todisteet ovat?"

        Hirmuliskon ja ihmisen samanaikaiset jäänteet.

        "Genesis 6:6
        New International Version (NIV)
        6 The Lord regretted that he had made human beings on the earth, and his heart was deeply troubled."

        Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala oli oikeutetusti pettynyt ihmiseen, joka oli pettänyt luottamuksen.

        "Dinosaurukset, ihmiset ja eläimet ovat fossiililöytöjen perusteella eläneet samoilla aluiella. Miksi fossiilit ovat evoluutioteorian ennustamassa järjestyksessä eri sedimenttikerroksissa? Myös dinosaurusten ja dinosauruksia edeltäneet eliöt ovat evoluution ennustamassa järjestyksessä sedimenttikerroksissa."

        Niin, on helppoa laatia "ennustuksia" löytöjen jälkeen. Myöhemmin ihminen toki valtasi aiemmat hirmuliskojen elinalueet.

        "- Jos dinosauruksia on elänyt (YEC-kreationismi mukaisesti) viimeisen 6000 vuoden aikana, miksi löydetään vain fossiloituneita dinosaurusten jäänteitä ei siis luurankoja tai muumioituneita jäännöksiä? Muumioituneita nisäkkään jäännöksiä, jopa 40000 vuotta vanhoja kyllä löydetään:
        http://blogs.scientificamerican.com/history-of-geology/2011/12/08/mammoth-mummies-mysteries/

        - Miksi dinosaurusten fossiilileja löydetään ainostaan sedimenttikerroksista, jotka on useilla menetelmillä ajoitettu vähintään yli 60 miljoonaa vuotta vanhoiksi. "

        Vedenpaisumuksen aika on jo niin kaukainen, että sitä ennen hävinneet lajit ovat paksujen maakerrosten alle jääneitä ja varmasti fossiloituneita. Kiistanalaisia ikämäärityksiä en ala tässä yhteydessä tarkemmin arvioimaan.

        "Eikö sinua häiritse miten epäyhtenäisiä kreationistien selitysmallit ovat? Esim. tulvavesille löytyy monenlaisia teorioita, jotka kaikki järjestään rikkovat luonnonlakeja."

        Niin kauan kuin kreationismin perustotuus pysyy, yksityiskohdista voidaan keskustella. Mm. baramiiniteoria on kiintoisa selitys lajiryhmille, mutta suhtaudun siihen kuitenkin varauksellisesti. Samoin vedenpaisumukseen liittyvät seikat vaativat vielä tutkimusta ja uusia teorioita siitä, kuinka kaikki aikoinaan tapahtui.


      • iIkimys
        *JC kirjoitti:

        Tiktaalikista oli aiemmin puhetta, täytyy tunnustaa, että en kykene muistamaan millaisen otuksen jäänteistä oli kyse. Välimuototulkinta on tietysti evolutionismia.

        "Arvioisitko mistä ja millaisista kerrostumista dinosaurusten ja ihmisten yhtaikaisia fossiileja kannattaa ryhtyä etsimään?"

        Merenpohjasta? Uskon, että dinosaurukset katosivat jo ennen vedenpaisumusta, joten paljon on vettä sen jälkeen virrannut. Toivotan mitä parhainta menestystä etsijöille joka tapauksessa.

        "Välimuototulkinta on tietysti evolutionismia."

        Hassua. Yhtäältä kretut hinkuavat välimuotoja joissa olisi esimerkiksi puolet kalaa ja puolet sammakkoa tjs, ja sitten kun sellainen esitellään, se ei kelpaa.


      • *JC
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Löytämättömien todisteiden perusteella on hyvin varomatonta tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisen ja dinosaurusten samanaikaisen elämän "mahdottomuudesta".

        Mitä? Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?

        >selitys, joka on myös sopimaton kaikkivoipalle Luojalle.

        Kun luet Vanhaa testamenttia avoimin mielin, huomaat että Jumalan väitetään siellä käyttäytyneen tavalla joka on täysin sopimaton kaikkivoivalle Luojalle. Murhanhimoa, sadismia, silmitöntä raakuutta. Todellinen Jumala ei voi toimia niin, mutta hirviö voi.

        "Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?"

        Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. Jumala loi lajit käytännössä samanaikaisesti.

        Evoluutioteorialle sen sijaan välimuodot ovat elinehto - kehottihan muistaakseni Darwin hylkäämään teorian ilman välimuotojen löytymistä. Todellisuudessa välimuotoja pitäisi löytää suuria määriä. Näin ei ole tapahtunut, mutta silti teoriasta ei ideologisten syiden vuoksi ole luovuttu.

        Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä.


      • siitä niin
        *JC kirjoitti:

        Tiktaalikista oli aiemmin puhetta, täytyy tunnustaa, että en kykene muistamaan millaisen otuksen jäänteistä oli kyse. Välimuototulkinta on tietysti evolutionismia.

        "Arvioisitko mistä ja millaisista kerrostumista dinosaurusten ja ihmisten yhtaikaisia fossiileja kannattaa ryhtyä etsimään?"

        Merenpohjasta? Uskon, että dinosaurukset katosivat jo ennen vedenpaisumusta, joten paljon on vettä sen jälkeen virrannut. Toivotan mitä parhainta menestystä etsijöille joka tapauksessa.

        >> "Arvioisitko mistä ja millaisista kerrostumista dinosaurusten ja ihmisten yhtaikaisia fossiileja kannattaa ryhtyä etsimään?" Merenpohjasta? Uskon, että dinosaurukset katosivat jo ennen vedenpaisumusta, joten paljon on vettä sen jälkeen virrannut. Toivotan mitä parhainta menestystä etsijöille joka tapauksessa. <

        Tehdäänpä evoinen ennustus. Kun tai jos sellainen löytyy, sanot että se on aivan kreationismin mukaista - ja jos oikein hyvin käy, sanot että ainahan sinä sen olet tiennyt.


      • siitä niin
        iIkimys kirjoitti:

        "Välimuototulkinta on tietysti evolutionismia."

        Hassua. Yhtäältä kretut hinkuavat välimuotoja joissa olisi esimerkiksi puolet kalaa ja puolet sammakkoa tjs, ja sitten kun sellainen esitellään, se ei kelpaa.

        Itse kaipaisin välimuotoja vaikkapa kissabaramiinin ja nykyisten kissaeläinten väliltä. Vaikka toisaalta, jos kissabaramiini olisikin poikinut valmiita tiikereitä ja kesykissoja, kyseessä olisi täsmälleen kreationistisen evo-opin mukainen tapaus jossa laji A synnyttää ykskaks laji B:n.


      • *JC kirjoitti:

        "MItähän ne löytymättömät todisteet ovat?"

        Hirmuliskon ja ihmisen samanaikaiset jäänteet.

        "Genesis 6:6
        New International Version (NIV)
        6 The Lord regretted that he had made human beings on the earth, and his heart was deeply troubled."

        Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala oli oikeutetusti pettynyt ihmiseen, joka oli pettänyt luottamuksen.

        "Dinosaurukset, ihmiset ja eläimet ovat fossiililöytöjen perusteella eläneet samoilla aluiella. Miksi fossiilit ovat evoluutioteorian ennustamassa järjestyksessä eri sedimenttikerroksissa? Myös dinosaurusten ja dinosauruksia edeltäneet eliöt ovat evoluution ennustamassa järjestyksessä sedimenttikerroksissa."

        Niin, on helppoa laatia "ennustuksia" löytöjen jälkeen. Myöhemmin ihminen toki valtasi aiemmat hirmuliskojen elinalueet.

        "- Jos dinosauruksia on elänyt (YEC-kreationismi mukaisesti) viimeisen 6000 vuoden aikana, miksi löydetään vain fossiloituneita dinosaurusten jäänteitä ei siis luurankoja tai muumioituneita jäännöksiä? Muumioituneita nisäkkään jäännöksiä, jopa 40000 vuotta vanhoja kyllä löydetään:
        http://blogs.scientificamerican.com/history-of-geology/2011/12/08/mammoth-mummies-mysteries/

        - Miksi dinosaurusten fossiilileja löydetään ainostaan sedimenttikerroksista, jotka on useilla menetelmillä ajoitettu vähintään yli 60 miljoonaa vuotta vanhoiksi. "

        Vedenpaisumuksen aika on jo niin kaukainen, että sitä ennen hävinneet lajit ovat paksujen maakerrosten alle jääneitä ja varmasti fossiloituneita. Kiistanalaisia ikämäärityksiä en ala tässä yhteydessä tarkemmin arvioimaan.

        "Eikö sinua häiritse miten epäyhtenäisiä kreationistien selitysmallit ovat? Esim. tulvavesille löytyy monenlaisia teorioita, jotka kaikki järjestään rikkovat luonnonlakeja."

        Niin kauan kuin kreationismin perustotuus pysyy, yksityiskohdista voidaan keskustella. Mm. baramiiniteoria on kiintoisa selitys lajiryhmille, mutta suhtaudun siihen kuitenkin varauksellisesti. Samoin vedenpaisumukseen liittyvät seikat vaativat vielä tutkimusta ja uusia teorioita siitä, kuinka kaikki aikoinaan tapahtui.

        >>Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala oli oikeutetusti pettynyt ihmiseen, joka oli pettänyt luottamuksen.


      • blindwatchmaker
        *JC kirjoitti:

        "MItähän ne löytymättömät todisteet ovat?"

        Hirmuliskon ja ihmisen samanaikaiset jäänteet.

        "Genesis 6:6
        New International Version (NIV)
        6 The Lord regretted that he had made human beings on the earth, and his heart was deeply troubled."

        Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala oli oikeutetusti pettynyt ihmiseen, joka oli pettänyt luottamuksen.

        "Dinosaurukset, ihmiset ja eläimet ovat fossiililöytöjen perusteella eläneet samoilla aluiella. Miksi fossiilit ovat evoluutioteorian ennustamassa järjestyksessä eri sedimenttikerroksissa? Myös dinosaurusten ja dinosauruksia edeltäneet eliöt ovat evoluution ennustamassa järjestyksessä sedimenttikerroksissa."

        Niin, on helppoa laatia "ennustuksia" löytöjen jälkeen. Myöhemmin ihminen toki valtasi aiemmat hirmuliskojen elinalueet.

        "- Jos dinosauruksia on elänyt (YEC-kreationismi mukaisesti) viimeisen 6000 vuoden aikana, miksi löydetään vain fossiloituneita dinosaurusten jäänteitä ei siis luurankoja tai muumioituneita jäännöksiä? Muumioituneita nisäkkään jäännöksiä, jopa 40000 vuotta vanhoja kyllä löydetään:
        http://blogs.scientificamerican.com/history-of-geology/2011/12/08/mammoth-mummies-mysteries/

        - Miksi dinosaurusten fossiilileja löydetään ainostaan sedimenttikerroksista, jotka on useilla menetelmillä ajoitettu vähintään yli 60 miljoonaa vuotta vanhoiksi. "

        Vedenpaisumuksen aika on jo niin kaukainen, että sitä ennen hävinneet lajit ovat paksujen maakerrosten alle jääneitä ja varmasti fossiloituneita. Kiistanalaisia ikämäärityksiä en ala tässä yhteydessä tarkemmin arvioimaan.

        "Eikö sinua häiritse miten epäyhtenäisiä kreationistien selitysmallit ovat? Esim. tulvavesille löytyy monenlaisia teorioita, jotka kaikki järjestään rikkovat luonnonlakeja."

        Niin kauan kuin kreationismin perustotuus pysyy, yksityiskohdista voidaan keskustella. Mm. baramiiniteoria on kiintoisa selitys lajiryhmille, mutta suhtaudun siihen kuitenkin varauksellisesti. Samoin vedenpaisumukseen liittyvät seikat vaativat vielä tutkimusta ja uusia teorioita siitä, kuinka kaikki aikoinaan tapahtui.

        "Hirmuliskon ja ihmisen samanaikaiset jäänteet."

        Tiesin kyllä. Kuten tämän keskustelun kommenteistani käy selville. Lue myös miksi niiden löytymisen pitäisi olla helppoa, jos luomisoppi olisi totta.

        "Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala oli oikeutetusti pettynyt ihmiseen, joka oli pettänyt luottamuksen."

        Lapseni on monta kertaa tehnyt vastoin tahtoani ja kieltojani. En ole lapseeni pettynyt. Esitin ajatuksiani tästä aiheesta täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11219521#comment-60032914-view

        "Niin, on helppoa laatia "ennustuksia" löytöjen jälkeen. Myöhemmin ihminen toki valtasi aiemmat hirmuliskojen elinalueet."

        Mutta kun geneettinen sukupuu on muodostettukin myöhemmin, vasta genetiikan kehityttyä riittavän pitkälle.

        "Vedenpaisumuksen aika on jo niin kaukainen, että sitä ennen hävinneet lajit ovat paksujen maakerrosten alle jääneitä ja varmasti fossiloituneita."

        Fossiloitumisen vähimmäisaikana pidetään 10000. Eihän vedenpaisumuksesta ole kuin noin 4500 vuotta. Jäänteet eivät ole siinä ajassa ehtineet fossiloitua.

        "Kiistanalaisia ikämäärityksiä en ala tässä yhteydessä tarkemmin arvioimaan."

        Eikä tarvikaan. Ikämääritykset ovat kiistanalaisia vain kreationistien mielestä. Niitä on vatvottu kyllä tällä palstalla. En voi muuta todeta kuin, että luotan tieteellisiin menetelmiin. Kreationistien löytämät ristiriitaiset mittaustulokset on järjestään osoitettu virheelliseksi.

        Pointti on myös siinä, että radioaktiivisiin puoliutumisaikoihin pohjautuvat menetelmät eivät ole edes ainoat menetelmät, joilla voidaan todistaa, että maapallo on vanhempi kuin 10000 vuotta.

        "Niin kauan kuin kreationismin perustotuus pysyy, yksityiskohdista voidaan keskustella."

        Eli kreationismi on edelleen vain uskomusjärjestelmä. Kokoelma uskomusten muodossa olevia väitteitä joite ei ole voitu todistaa tieteellisesti. Ja jumalan olemassa oloa ei voida todistaa. Myönnän myös, että päinvastainenkaan ei onnistu. Toistaiseksi kukaan ei ole ole esittänyt keinoa, jolla todistetaan että jumalaa ei ole.

        "Mm. baramiiniteoria on kiintoisa selitys lajiryhmille, mutta suhtaudun siihen kuitenkin varauksellisesti. Samoin vedenpaisumukseen liittyvät seikat vaativat vielä tutkimusta ja uusia teorioita siitä, kuinka kaikki aikoinaan tapahtui."

        Mainiota, että pidät mieltäsi edes jossain määrin avoimena :)


      • spällymälöö
        *JC kirjoitti:

        "MItähän ne löytymättömät todisteet ovat?"

        Hirmuliskon ja ihmisen samanaikaiset jäänteet.

        "Genesis 6:6
        New International Version (NIV)
        6 The Lord regretted that he had made human beings on the earth, and his heart was deeply troubled."

        Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala oli oikeutetusti pettynyt ihmiseen, joka oli pettänyt luottamuksen.

        "Dinosaurukset, ihmiset ja eläimet ovat fossiililöytöjen perusteella eläneet samoilla aluiella. Miksi fossiilit ovat evoluutioteorian ennustamassa järjestyksessä eri sedimenttikerroksissa? Myös dinosaurusten ja dinosauruksia edeltäneet eliöt ovat evoluution ennustamassa järjestyksessä sedimenttikerroksissa."

        Niin, on helppoa laatia "ennustuksia" löytöjen jälkeen. Myöhemmin ihminen toki valtasi aiemmat hirmuliskojen elinalueet.

        "- Jos dinosauruksia on elänyt (YEC-kreationismi mukaisesti) viimeisen 6000 vuoden aikana, miksi löydetään vain fossiloituneita dinosaurusten jäänteitä ei siis luurankoja tai muumioituneita jäännöksiä? Muumioituneita nisäkkään jäännöksiä, jopa 40000 vuotta vanhoja kyllä löydetään:
        http://blogs.scientificamerican.com/history-of-geology/2011/12/08/mammoth-mummies-mysteries/

        - Miksi dinosaurusten fossiilileja löydetään ainostaan sedimenttikerroksista, jotka on useilla menetelmillä ajoitettu vähintään yli 60 miljoonaa vuotta vanhoiksi. "

        Vedenpaisumuksen aika on jo niin kaukainen, että sitä ennen hävinneet lajit ovat paksujen maakerrosten alle jääneitä ja varmasti fossiloituneita. Kiistanalaisia ikämäärityksiä en ala tässä yhteydessä tarkemmin arvioimaan.

        "Eikö sinua häiritse miten epäyhtenäisiä kreationistien selitysmallit ovat? Esim. tulvavesille löytyy monenlaisia teorioita, jotka kaikki järjestään rikkovat luonnonlakeja."

        Niin kauan kuin kreationismin perustotuus pysyy, yksityiskohdista voidaan keskustella. Mm. baramiiniteoria on kiintoisa selitys lajiryhmille, mutta suhtaudun siihen kuitenkin varauksellisesti. Samoin vedenpaisumukseen liittyvät seikat vaativat vielä tutkimusta ja uusia teorioita siitä, kuinka kaikki aikoinaan tapahtui.

        " Niin, on helppoa laatia "ennustuksia" löytöjen jälkeen."

        Muistatko jääjärvet?


      • *JC kirjoitti:

        "Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?"

        Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. Jumala loi lajit käytännössä samanaikaisesti.

        Evoluutioteorialle sen sijaan välimuodot ovat elinehto - kehottihan muistaakseni Darwin hylkäämään teorian ilman välimuotojen löytymistä. Todellisuudessa välimuotoja pitäisi löytää suuria määriä. Näin ei ole tapahtunut, mutta silti teoriasta ei ideologisten syiden vuoksi ole luovuttu.

        Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä.

        >>Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. Jumala loi lajit käytännössä samanaikaisesti.>Evoluutioteorialle sen sijaan välimuodot ovat elinehto - kehottihan muistaakseni Darwin hylkäämään teorian ilman välimuotojen löytymistä. Todellisuudessa välimuotoja pitäisi löytää suuria määriä. Näin ei ole tapahtunut, mutta silti teoriasta ei ideologisten syiden vuoksi ole luovuttu.>Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä.


      • spällymälöö
        *JC kirjoitti:

        "Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?"

        Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. Jumala loi lajit käytännössä samanaikaisesti.

        Evoluutioteorialle sen sijaan välimuodot ovat elinehto - kehottihan muistaakseni Darwin hylkäämään teorian ilman välimuotojen löytymistä. Todellisuudessa välimuotoja pitäisi löytää suuria määriä. Näin ei ole tapahtunut, mutta silti teoriasta ei ideologisten syiden vuoksi ole luovuttu.

        Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä.

        Kerrohan millaisen välimuodon hyväksyisit? Miksei tiktaalik kelpaa? Pitäisikö välimuodon olla esimerkiksi sellainen, jolla on oikealla liskon ja vasemmalla sammakon raajat?

        " Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä. "

        Miten sinä sitten kuolevaisena ihmisenä voit tietää mitä Jumala haluaa ja mitä ei? Muistatko jääjärvet?


      • *JC
        kekek-kekek kirjoitti:

        >>Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala oli oikeutetusti pettynyt ihmiseen, joka oli pettänyt luottamuksen.

        Jos "kaikkitietävä olento" ei voisi osoittaa katumusta, eikö hän silloin olisi katumaan pystyvää vähemmän täydellinen?


      • blindwatchmaker
        *JC kirjoitti:

        "Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?"

        Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. Jumala loi lajit käytännössä samanaikaisesti.

        Evoluutioteorialle sen sijaan välimuodot ovat elinehto - kehottihan muistaakseni Darwin hylkäämään teorian ilman välimuotojen löytymistä. Todellisuudessa välimuotoja pitäisi löytää suuria määriä. Näin ei ole tapahtunut, mutta silti teoriasta ei ideologisten syiden vuoksi ole luovuttu.

        Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä.

        "Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. Jumala loi lajit käytännössä samanaikaisesti."

        Mikäs logiikka tässä on? Jos dinosaurukset (ja lajejahan on fossiilien muodossa löydetty valtava määrä ympäri maapalloa) ja ihmiset ovat luotuja yhtäaikaa. Niin kyllähän niiden jäänteitä (ja kaikkien muiden lajien jäänteitä) pitäisi löytyä samoista sedimenttikerroksista.

        "Evoluutioteorialle sen sijaan välimuodot ovat elinehto - kehottihan muistaakseni Darwin hylkäämään teorian ilman välimuotojen löytymistä."

        Ja niitähän on löytynyt kyllä ja löytyy koko ajan lisää:

        http://www.talkorigins.org/faqs/faq-transitional.html

        Evoluutioteoria kykenee, nykyään ennustamaan mistä niitä kannattaa etsiä. Esim, .Tiktaalik.

        "Raamattu kertoo, millainen Jumala on"

        Niin kertoo:

        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html.

        Aika ikävä olento raamatun mukaan. Narsistinen, luonnehäiriöinen, jne.


      • *JC
        spällymälöö kirjoitti:

        Kerrohan millaisen välimuodon hyväksyisit? Miksei tiktaalik kelpaa? Pitäisikö välimuodon olla esimerkiksi sellainen, jolla on oikealla liskon ja vasemmalla sammakon raajat?

        " Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä. "

        Miten sinä sitten kuolevaisena ihmisenä voit tietää mitä Jumala haluaa ja mitä ei? Muistatko jääjärvet?

        "Kerrohan millaisen välimuodon hyväksyisit? Miksei tiktaalik kelpaa? Pitäisikö välimuodon olla esimerkiksi sellainen, jolla on oikealla liskon ja vasemmalla sammakon raajat?"

        En minkäänlaista välimuotoa voi hyväksyä, koska sellaisia Jumala ei ole luonut. Tiktaalik oli vain erikoinen otus, jolla oli kahden lajin piirteitä.

        "Miten sinä sitten kuolevaisena ihmisenä voit tietää mitä Jumala haluaa ja mitä ei?"

        Kerroin vain siitä, kuinka ihmisen tulee suhtautua Jumalaan. Siihen, mitä Jumala haluaa ja millainen Hän on, ihmisen on vain tyydyttävä.

        "Muistatko jääjärvet?"

        Muistan toki. Jumala on näyttänyt mahtiaan luomalla joihinkin jään alaisiin järviin elämää. Ajatus, että sattumalta syntynyt elämä voisi tuollaisissa olosuhteissa menestyä, on huvittava. Eiköhän helpompiakin paikkoja olisi ollut runsaasti tarjolla...


      • *JC
        blindwatchmaker kirjoitti:

        "Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. Jumala loi lajit käytännössä samanaikaisesti."

        Mikäs logiikka tässä on? Jos dinosaurukset (ja lajejahan on fossiilien muodossa löydetty valtava määrä ympäri maapalloa) ja ihmiset ovat luotuja yhtäaikaa. Niin kyllähän niiden jäänteitä (ja kaikkien muiden lajien jäänteitä) pitäisi löytyä samoista sedimenttikerroksista.

        "Evoluutioteorialle sen sijaan välimuodot ovat elinehto - kehottihan muistaakseni Darwin hylkäämään teorian ilman välimuotojen löytymistä."

        Ja niitähän on löytynyt kyllä ja löytyy koko ajan lisää:

        http://www.talkorigins.org/faqs/faq-transitional.html

        Evoluutioteoria kykenee, nykyään ennustamaan mistä niitä kannattaa etsiä. Esim, .Tiktaalik.

        "Raamattu kertoo, millainen Jumala on"

        Niin kertoo:

        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html.

        Aika ikävä olento raamatun mukaan. Narsistinen, luonnehäiriöinen, jne.

        "Mikäs logiikka tässä on? Jos dinosaurukset (ja lajejahan on fossiilien muodossa löydetty valtava määrä ympäri maapalloa) ja ihmiset ovat luotuja yhtäaikaa. Niin kyllähän niiden jäänteitä (ja kaikkien muiden lajien jäänteitä) pitäisi löytyä samoista sedimenttikerroksista."

        Kreationismin totuus ei vaadi enempiä todisteita. Niin kuin olen kirjoittanut ihminen eli harvalukuisena hirmuliskojen vallitessa maailmaa. Ei ole vaikea ymmärtää, että ihmisen oli väistyttävä tyrannisauruksen tieltä.

        Löydetyt "välimuodot", linkkisi ja arviosi Jumalasta ovat kaikki samaa tasoa. Jääkööt puolestani kommentoimatta.


      • spällymälöö
        *JC kirjoitti:

        "Kerrohan millaisen välimuodon hyväksyisit? Miksei tiktaalik kelpaa? Pitäisikö välimuodon olla esimerkiksi sellainen, jolla on oikealla liskon ja vasemmalla sammakon raajat?"

        En minkäänlaista välimuotoa voi hyväksyä, koska sellaisia Jumala ei ole luonut. Tiktaalik oli vain erikoinen otus, jolla oli kahden lajin piirteitä.

        "Miten sinä sitten kuolevaisena ihmisenä voit tietää mitä Jumala haluaa ja mitä ei?"

        Kerroin vain siitä, kuinka ihmisen tulee suhtautua Jumalaan. Siihen, mitä Jumala haluaa ja millainen Hän on, ihmisen on vain tyydyttävä.

        "Muistatko jääjärvet?"

        Muistan toki. Jumala on näyttänyt mahtiaan luomalla joihinkin jään alaisiin järviin elämää. Ajatus, että sattumalta syntynyt elämä voisi tuollaisissa olosuhteissa menestyä, on huvittava. Eiköhän helpompiakin paikkoja olisi ollut runsaasti tarjolla...

        " Muistan toki. Jumala on näyttänyt mahtiaan luomalla joihinkin jään alaisiin järviin elämää. Ajatus, että sattumalta syntynyt elämä voisi tuollaisissa olosuhteissa menestyä, on huvittava. Eiköhän helpompiakin paikkoja olisi ollut runsaasti tarjolla... "

        Muistatko kun sanoit että jääjärveen luodulla elämällä ei olisi arvoa eikä siitä olisi ihmiselle hyötyä? Mitä sanot nyt kun joistakin jääjärvistä onkin löytynyt elämää? Onko sillä arvoa tai onko siitä ihmiselle hyötyä? Pitääkö elämästä olla ihmiselle hyötyä jotta sillä olisi arvo? Eikö siinä tapauksessa sairaalabakteeria tulisi kohdella samalla tavoin kuin vaikkapa hevosta (jonka sopivuus hevosenkengille on aivan hämmästyttävä)?

        Toisesta ketjusta lainatulla fraasilla: kauanko haluat jatkaa?


      • spällymälöö
        *JC kirjoitti:

        "Mikäs logiikka tässä on? Jos dinosaurukset (ja lajejahan on fossiilien muodossa löydetty valtava määrä ympäri maapalloa) ja ihmiset ovat luotuja yhtäaikaa. Niin kyllähän niiden jäänteitä (ja kaikkien muiden lajien jäänteitä) pitäisi löytyä samoista sedimenttikerroksista."

        Kreationismin totuus ei vaadi enempiä todisteita. Niin kuin olen kirjoittanut ihminen eli harvalukuisena hirmuliskojen vallitessa maailmaa. Ei ole vaikea ymmärtää, että ihmisen oli väistyttävä tyrannisauruksen tieltä.

        Löydetyt "välimuodot", linkkisi ja arviosi Jumalasta ovat kaikki samaa tasoa. Jääkööt puolestani kommentoimatta.

        "Ei ole vaikea ymmärtää, että ihmisen oli väistyttävä tyrannisauruksen tieltä."

        Ei kai vain freudilainen lipsahdus?

        "Jääkööt puolestani kommentoimatta."

        Toisin sanoen et tiedä, ja koska tiedonhalusi on aikanaan tukahdutettu, et edes uskalla tietää.


      • mdma
        *JC kirjoitti:

        Jos "kaikkitietävä olento" ei voisi osoittaa katumusta, eikö hän silloin olisi katumaan pystyvää vähemmän täydellinen?

        Ei, koska täydellisellä olennolla ei ole tarvetta katua joten kyky siihen olisi hyödytön ja niinollen osoitus epätäydellisyydestä.


      • tieteenharrastaja
        blindwatchmaker kirjoitti:

        "Arvioisitko mistä ja millaisista kerrostumista dinosaurusten ja ihmisten yhtaikaisia fossiileja kannattaa ryhtyä etsimään?"

        Vastaan kreationistien puolesta, koska eivät itse osaa.

        Jos luomistapahtuma olisi totta ja maapallo olisi noin 6000 vuotta vanha. Dinosaurusten, ihmisten, baramiini-lajien jne. jäännöksiä löytyisi iloisesti sikin sokin kaikista sedimenttikerroksista. Lisäksi jäännökset eivät olisi ehtineet fossiloitua juuri ollenkaan.

        Eli kaivaa voisi mistä tahansa, missä ylipäätään sedimenttikerroksia löytyy ... ja sieltä pitäisi löytyä Kiviset ja Soraset dinoineen.

        "Toivotan mitä parhainta menestystä etsijöille joka tapauksessa."

        Onnen toivutukset eivät taida riittää. Tarvitaan ihmeitä.

        Minua on aina huvittanut se, millä innolla YEC-kreationistit käyvät evoluution kimppuun. Ei evoluutioteoria ole kretujen ensimmäinen kompastuskivi vaan geologia, fysiikka ja kosmologia.

        Jos YEC-kretut eivät ensin pysty todistamaan, että maapallo ei ole miljardeja vuosia vanha, vaan alle 10000 vuotta, niin turha niitä paukkuja on enää yrittää tuhlata evoluutioteorian kumoamiseen.

        Tuohon on ihan järkisyyt:

        "Minua on aina huvittanut se, millä innolla YEC-kreationistit käyvät evoluution kimppuun."

        Biologia on noista tieteenhaaroista mutkikkain ja epäkonkreettísin, joten sen horjuttamisyritykset asioista tietämättömien piireissä menevät helpoimmin läpi.

        Ideeana on myös todistella yhden tieteenalan "virheellisyydellä" muut tieteenalat yhtä epäluotettaviksi.


      • tieteenharrastaja
        *JC kirjoitti:

        Jos "kaikkitietävä olento" ei voisi osoittaa katumusta, eikö hän silloin olisi katumaan pystyvää vähemmän täydellinen?

        Ja jos kaikkitietävä olento ei pystyisi olemaan tietämättä jostakin, häneltä puuttuisi yksi kaikkivaltiaan kyvyistä.

        Tuommoisia ne logiikkaparadoksit ovat.


      • tieteenharrastaja
        *JC kirjoitti:

        "Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?"

        Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. Jumala loi lajit käytännössä samanaikaisesti.

        Evoluutioteorialle sen sijaan välimuodot ovat elinehto - kehottihan muistaakseni Darwin hylkäämään teorian ilman välimuotojen löytymistä. Todellisuudessa välimuotoja pitäisi löytää suuria määriä. Näin ei ole tapahtunut, mutta silti teoriasta ei ideologisten syiden vuoksi ole luovuttu.

        Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä.

        Tarkkaan ottaen ei:

        "Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä."

        Raamattu kertoo, millaiseksi sen tekstit kirjoittaneet ihmiset Jumalan silloin ymmärsivät. Ihmisten "hyväksymä" Jumala (oikeasti siis ymmärrys Hänestä) on muuttunut koko historian ajan ja muuttuu edelleen.


      • tieteenharrastaja
        *JC kirjoitti:

        "Mikäs logiikka tässä on? Jos dinosaurukset (ja lajejahan on fossiilien muodossa löydetty valtava määrä ympäri maapalloa) ja ihmiset ovat luotuja yhtäaikaa. Niin kyllähän niiden jäänteitä (ja kaikkien muiden lajien jäänteitä) pitäisi löytyä samoista sedimenttikerroksista."

        Kreationismin totuus ei vaadi enempiä todisteita. Niin kuin olen kirjoittanut ihminen eli harvalukuisena hirmuliskojen vallitessa maailmaa. Ei ole vaikea ymmärtää, että ihmisen oli väistyttävä tyrannisauruksen tieltä.

        Löydetyt "välimuodot", linkkisi ja arviosi Jumalasta ovat kaikki samaa tasoa. Jääkööt puolestani kommentoimatta.

        Raamattu sanoo toisin - ja sinä itsekin:

        "Ei ole vaikea ymmärtää, että ihmisen oli väistyttävä tyrannisauruksen tieltä."

        Ihminenhän luotiin aikaisempien väitteidesi mukaan vallitsemaan luontoa.


      • iIkimys
        *JC kirjoitti:

        Aivan hyvin voidaan kirjoittaa kaikkivoipalle, -voivalle on sen sijaan heikompi muoto, joka ei oikein tuohon yhteyteen sovi. Paavo Haavikko kirjoitti aikoinaan -tten muodon -den sijaan, koska niin ilmaisu on terävämpi. Siis esim. muitten ei muiden.

        Hovindin suhteen olet oikeassa. Apo-Calypso korjasi samasta syystä jo aiemmmin bwm:ia, mutta muistin asian juuri väärinpäin.

        Syöpälle juopalle käypälle turpalle ...


      • *JC kirjoitti:

        "Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?"

        Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. Jumala loi lajit käytännössä samanaikaisesti.

        Evoluutioteorialle sen sijaan välimuodot ovat elinehto - kehottihan muistaakseni Darwin hylkäämään teorian ilman välimuotojen löytymistä. Todellisuudessa välimuotoja pitäisi löytää suuria määriä. Näin ei ole tapahtunut, mutta silti teoriasta ei ideologisten syiden vuoksi ole luovuttu.

        Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä.

        >Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä.

        Hienoa. En nimittäin hyväksy. Perusteina kretujumalan raakuus, julmuus, sadismi, murhanhimo ja verenhimo.

        On varmaan kivaa, kun pystyy selittämään sen kaiken itselleen parhain päin. Minä en pysty – enkä halua edes yrittää.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Tuohon on ihan järkisyyt:

        "Minua on aina huvittanut se, millä innolla YEC-kreationistit käyvät evoluution kimppuun."

        Biologia on noista tieteenhaaroista mutkikkain ja epäkonkreettísin, joten sen horjuttamisyritykset asioista tietämättömien piireissä menevät helpoimmin läpi.

        Ideeana on myös todistella yhden tieteenalan "virheellisyydellä" muut tieteenalat yhtä epäluotettaviksi.

        Loistavasti tiivistetty. Tämän kommenttisi pitäisi olla pakollista luettavaa kaikille palstalle kirjoittaville.


      • *JC kirjoitti:

        "MItähän ne löytymättömät todisteet ovat?"

        Hirmuliskon ja ihmisen samanaikaiset jäänteet.

        "Genesis 6:6
        New International Version (NIV)
        6 The Lord regretted that he had made human beings on the earth, and his heart was deeply troubled."

        Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala oli oikeutetusti pettynyt ihmiseen, joka oli pettänyt luottamuksen.

        "Dinosaurukset, ihmiset ja eläimet ovat fossiililöytöjen perusteella eläneet samoilla aluiella. Miksi fossiilit ovat evoluutioteorian ennustamassa järjestyksessä eri sedimenttikerroksissa? Myös dinosaurusten ja dinosauruksia edeltäneet eliöt ovat evoluution ennustamassa järjestyksessä sedimenttikerroksissa."

        Niin, on helppoa laatia "ennustuksia" löytöjen jälkeen. Myöhemmin ihminen toki valtasi aiemmat hirmuliskojen elinalueet.

        "- Jos dinosauruksia on elänyt (YEC-kreationismi mukaisesti) viimeisen 6000 vuoden aikana, miksi löydetään vain fossiloituneita dinosaurusten jäänteitä ei siis luurankoja tai muumioituneita jäännöksiä? Muumioituneita nisäkkään jäännöksiä, jopa 40000 vuotta vanhoja kyllä löydetään:
        http://blogs.scientificamerican.com/history-of-geology/2011/12/08/mammoth-mummies-mysteries/

        - Miksi dinosaurusten fossiilileja löydetään ainostaan sedimenttikerroksista, jotka on useilla menetelmillä ajoitettu vähintään yli 60 miljoonaa vuotta vanhoiksi. "

        Vedenpaisumuksen aika on jo niin kaukainen, että sitä ennen hävinneet lajit ovat paksujen maakerrosten alle jääneitä ja varmasti fossiloituneita. Kiistanalaisia ikämäärityksiä en ala tässä yhteydessä tarkemmin arvioimaan.

        "Eikö sinua häiritse miten epäyhtenäisiä kreationistien selitysmallit ovat? Esim. tulvavesille löytyy monenlaisia teorioita, jotka kaikki järjestään rikkovat luonnonlakeja."

        Niin kauan kuin kreationismin perustotuus pysyy, yksityiskohdista voidaan keskustella. Mm. baramiiniteoria on kiintoisa selitys lajiryhmille, mutta suhtaudun siihen kuitenkin varauksellisesti. Samoin vedenpaisumukseen liittyvät seikat vaativat vielä tutkimusta ja uusia teorioita siitä, kuinka kaikki aikoinaan tapahtui.

        >Kiistanalaisia ikämäärityksiä en ala tässä yhteydessä tarkemmin arvioimaan.

        Ei sellaisista kukaan puhunutkaan. Iänmääritykset eivät tiedeyhteisössä yleensä ole olennaisessa määrin kiistanalaisia lainkaan.


      • *JC kirjoitti:

        Jos "kaikkitietävä olento" ei voisi osoittaa katumusta, eikö hän silloin olisi katumaan pystyvää vähemmän täydellinen?

        Vain virheitä tekevällä on tarvetta katua.

        Virheitä tekevä täydellinen, kaikentietävä olento on kerrassaan huima paradoksi.


      • *JC kirjoitti:

        Aivan hyvin voidaan kirjoittaa kaikkivoipalle, -voivalle on sen sijaan heikompi muoto, joka ei oikein tuohon yhteyteen sovi. Paavo Haavikko kirjoitti aikoinaan -tten muodon -den sijaan, koska niin ilmaisu on terävämpi. Siis esim. muitten ei muiden.

        Hovindin suhteen olet oikeassa. Apo-Calypso korjasi samasta syystä jo aiemmmin bwm:ia, mutta muistin asian juuri väärinpäin.

        >Aivan hyvin voidaan kirjoittaa kaikkivoipalle

        Ehdottomasti _ei_ voida, ellei Kaikkivoipa ole erisnimi. Silloinkin se olisi vähän siinä ja siinä.

        >Paavo Haavikko kirjoitti aikoinaan -tten muodon -den sijaan, koska niin ilmaisu on terävämpi. Siis esim. muitten ei muiden.

        No mutta nuohan ovat kieliopillisesti molemmat käypiä vaihtoehtoja, joista sopii valita.


      • *JC kirjoitti:

        "Mikäs logiikka tässä on? Jos dinosaurukset (ja lajejahan on fossiilien muodossa löydetty valtava määrä ympäri maapalloa) ja ihmiset ovat luotuja yhtäaikaa. Niin kyllähän niiden jäänteitä (ja kaikkien muiden lajien jäänteitä) pitäisi löytyä samoista sedimenttikerroksista."

        Kreationismin totuus ei vaadi enempiä todisteita. Niin kuin olen kirjoittanut ihminen eli harvalukuisena hirmuliskojen vallitessa maailmaa. Ei ole vaikea ymmärtää, että ihmisen oli väistyttävä tyrannisauruksen tieltä.

        Löydetyt "välimuodot", linkkisi ja arviosi Jumalasta ovat kaikki samaa tasoa. Jääkööt puolestani kommentoimatta.

        >>Kreationismin totuus ei vaadi enempiä todisteita.


      • siitä niin
        *JC kirjoitti:

        "Kreationistisen "tieteen" mukaan tietyt puuttuvat välimuotofossiilit todistavat, että miljoonien vuosien evoluutiota ei voi olla tapahtunut. Nytkö sitten todisteiden puute ei enää todistakaan mitään?"

        Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. Jumala loi lajit käytännössä samanaikaisesti.

        Evoluutioteorialle sen sijaan välimuodot ovat elinehto - kehottihan muistaakseni Darwin hylkäämään teorian ilman välimuotojen löytymistä. Todellisuudessa välimuotoja pitäisi löytää suuria määriä. Näin ei ole tapahtunut, mutta silti teoriasta ei ideologisten syiden vuoksi ole luovuttu.

        Jumalaa ei tule arvioida ihmisen mittapuilla. Raamattu kertoo, millainen Jumala on, ja sellaisena ihmisen on Hänet hyväksyttävä.

        > Kreationismi ei tarvitse löytöjä ihmisen ja dinosaurusten yhtäaikaisista jäänteistä. <

        Tervejärkisyys tarvitsee mainitunkaltaisia löytöjä voidakseen olla vakuuttunut. Lisäksi minua hiukan ihmetyttää, että joillakin kreationisteilla näyttää kyllä olevan todisteita vaikka mistä ja selityksiä vaikka mille, mutta kun tarkennuksia kysyy, he eivät haluakaan vastata. Ei kai vain kysymyksessä ole ns. trollaus? Osaisitko sinä kreationismin asiantuntijana vastata vähän paremmin kuin esimerkiksi nimimerkki Sepä Se.


      • *JC
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Vain virheitä tekevällä on tarvetta katua.

        Virheitä tekevä täydellinen, kaikentietävä olento on kerrassaan huima paradoksi.

        Mielestäni paradoksit ja mysteerit voivat hyvinkin kuvata Jumalaa. Luulen, että ihminen ei voi koskaan ymmärtää Jumalaa. Eihän uskollinen koirakaan voi ymmärtää isäntänsä ajatuksia.

        Kuitenkin Raamattua ja luomakuntaa tutkimalla voimme muodostaa jonkinlaisen kuvan Jumalasta. Epäilemättä Luojan kyvyt ylittävät valtavasti ihmisen tason, vaikka olemmekin Hänen kuvakseen luodut.

        Ehkäpä Jumala voi katua menestystään tai olemaan tietämätön tietämästään.


      • blindwatchmaker
        *JC kirjoitti:

        Mielestäni paradoksit ja mysteerit voivat hyvinkin kuvata Jumalaa. Luulen, että ihminen ei voi koskaan ymmärtää Jumalaa. Eihän uskollinen koirakaan voi ymmärtää isäntänsä ajatuksia.

        Kuitenkin Raamattua ja luomakuntaa tutkimalla voimme muodostaa jonkinlaisen kuvan Jumalasta. Epäilemättä Luojan kyvyt ylittävät valtavasti ihmisen tason, vaikka olemmekin Hänen kuvakseen luodut.

        Ehkäpä Jumala voi katua menestystään tai olemaan tietämätön tietämästään.

        "Luulen, että ihminen ei voi koskaan ymmärtää Jumalaa."

        Tässähän se yksi fundamentalismiuskoviin liittyvä paradoksi onkin. Sinä väität kuten moni muukin uskovainen että "ihminen ei voi koskaan ymmärtää jumalaa". Toisaalta te kailotatte tietävänne jumalan tahdon ja sen mikä on jumalan tahdon mukaista ja mikä ei. Hyvinkin yksityiskohtaisissa asioissa.

        "Eihän uskollinen koirakaan voi ymmärtää isäntänsä ajatuksia."

        Ontuva vertaus (kuten yleensä yksinkertaistavalta uskovaiselta). Todellisen jumalan ja ihmisen välinen tasoero on aivan eri luokkaa kuin koiran ja ihmisisäntänsä. Koita pystyy yllättävän hyvin tulkitsemaan isäntänsä mielentilaa.

        "Kuitenkin Raamattua ja luomakuntaa tutkimalla voimme muodostaa jonkinlaisen kuvan Jumalasta."

        Toinen ja kolmas ongelma: Olen raamattua ja sen syntyhistoriaa tutkinut. Sen luoma kuva on jumalasta varsin ikävä. Ja se mitä olen todellisuudesta ("luomakunnasta") hahmottanut on vain syventänyt tuota ristiriitaa.


        "Epäilemättä Luojan kyvyt ylittävät valtavasti ihmisen tason, vaikka olemmekin Hänen kuvakseen luodut."

        Todellisen jumalan kyvyt ylittäisivät ihmisen tason enemmän kuin sinä edes ymmärrät. Kristinuskon yksi ristiriitoja on se, että se alentaa jumalan narsistiseksi ja luonnehäiriöikseksi ihmisen kuvaksi.

        "Ehkäpä Jumala voi katua menestystään tai olemaan tietämätön tietämästään."

        Siinäpä sinulle mietittävää.


      • tieteenharrastaja
        *JC kirjoitti:

        Mielestäni paradoksit ja mysteerit voivat hyvinkin kuvata Jumalaa. Luulen, että ihminen ei voi koskaan ymmärtää Jumalaa. Eihän uskollinen koirakaan voi ymmärtää isäntänsä ajatuksia.

        Kuitenkin Raamattua ja luomakuntaa tutkimalla voimme muodostaa jonkinlaisen kuvan Jumalasta. Epäilemättä Luojan kyvyt ylittävät valtavasti ihmisen tason, vaikka olemmekin Hänen kuvakseen luodut.

        Ehkäpä Jumala voi katua menestystään tai olemaan tietämätön tietämästään.

        Monenkin laisia:

        "Kuitenkin Raamattua ja luomakuntaa tutkimalla voimme muodostaa jonkinlaisen kuvan Jumalasta."

        On silti varmaa, että noin muodostettu kuva on jostakin kohtaa virheellinen. todennäköisesti monista. Se ei myöskään tavoita läheskään kaikkea Jumalasta. Raamattu ja luomakunta antavat erilaisen kuvan.

        Uskon silti, että Jumala-kuvissamme on myös jotakin oikeaa.


      • *JC
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Raamattu sanoo toisin - ja sinä itsekin:

        "Ei ole vaikea ymmärtää, että ihmisen oli väistyttävä tyrannisauruksen tieltä."

        Ihminenhän luotiin aikaisempien väitteidesi mukaan vallitsemaan luontoa.

        "Raamattu sanoo toisin - ja sinä itsekin:

        "Ei ole vaikea ymmärtää, että ihmisen oli väistyttävä tyrannisauruksen tieltä."

        Ihminenhän luotiin aikaisempien väitteidesi mukaan vallitsemaan luontoa. "

        Aikaisemmat väitteeni perustuivat suoraan Raamattuun, jossa kerrotaan ihmisen olevan muun luomakunnan hallitsija.

        Nykymaailmassa tuo tilanne on täysin toteutunut. Ruumiinvoimiltaan vahvat lajit vallitsivat aikansa, mutta joutuivat lopulta väistymään ihmisen tieltä.


      • tieteenharrastaja
        *JC kirjoitti:

        "Raamattu sanoo toisin - ja sinä itsekin:

        "Ei ole vaikea ymmärtää, että ihmisen oli väistyttävä tyrannisauruksen tieltä."

        Ihminenhän luotiin aikaisempien väitteidesi mukaan vallitsemaan luontoa. "

        Aikaisemmat väitteeni perustuivat suoraan Raamattuun, jossa kerrotaan ihmisen olevan muun luomakunnan hallitsija.

        Nykymaailmassa tuo tilanne on täysin toteutunut. Ruumiinvoimiltaan vahvat lajit vallitsivat aikansa, mutta joutuivat lopulta väistymään ihmisen tieltä.

        Kirja ei kerro mitään jonkinlaisesta viivästyksestä tuon hallinnan saamisessa:

        "Nykymaailmassa tuo tilanne on täysin toteutunut. Ruumiinvoimiltaan vahvat lajit vallitsivat aikansa,.."

        Taidat taas olla lisäilemässä Raamattua. Varo itseäsi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      139
      2215
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      204
      2003
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1616
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      10
      1119
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      314
      1034
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      165
      995
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      47
      913
    8. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      266
      902
    9. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      75
      888
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      836
    Aihe