Eroon kemikaaleista, eroon allergioista.

Mies joka sanoi Ei!

Omia kokemuksia kemikaalien vastaisesta sodastani:

- Lopetin shampoon ja hoitoaineen käytön jo 12 vuotta sitten. Ymmärsin, ettemmehän pese vauvojenkaan hiuksia muulla kuin vedellä ensimmäiset 3 vuotta, ja niiden hiukset voivat hyvin. Käytän pelkkää vettä ja vankka-harjaksista hius-harjaa pesuun.

- Lopetin geelien, hiuskiinteen, partavaahdon ja deodoranttien käytön 12 vuotta sitten. Syy: Noista kemikaaleista kaikki myrkyt imeytyvät suoraan elimistöömme ihon kautta.

- Lopetin hammastahnan ja suu-vesien käytön vuosi sitten. Syy: Suun limakalvoilta kemikaali-myrkyt imeytyvät hetkessä suoraan verenkiertoon (Vrt. esim. nitro-tabletti kielen alle). Harjaan hampaat pelkällä vedellä. Toimii täydellisesti.

- Lopetin WC-paperin käytön epähygienisenä tapana puhdistaa anus-aukko, ja siirryin pelkästään vesipesuun pidééllä 12 vuotta sitten. Syy: jos sotket kätesi vaikkapa koiran-pascaan, pyyhitkö sen paperilla, vai pesetkö vedellä? Kalsareiden hajut ja jarrutusjäljet loppuivat siihen, ja yleis-tunnelma on jatkuvasti "puhdas".

- Käytän hajusteetonta saippuaa ainoastaan n. joka kolmannella suihkukerralla ainoastaan anaali-genitaali-alueen, sekä kainaloiden pesuun. Muilla kerroilla pesen pelkällä vedellä ja pehmeällä harjalla.

- Pyykit pesen ainoastaan hajusteettomalla pesuaineella, ja tiskit tiskaan käsin tiskiharjalla ja pelkällä kuumalla vedellä heti käytön jälkeen.

- En osta mitään valmis-eineksiä (esim. punajuurisalaatit, sienisalaatit, jne) joihin on lisätty "muunneltua maissi-tärkkelystä", koska tuoteseloste ei kerro etteikö se olisi valmistettu USA-laisesta geeni-muunnellusta Round Up-rikkakasvien torjunta-aineelle immuunista klooni-siemenestä kasvatetusta maissista.

Tuossa muutama hyväksi havaittu keino päästä vähemmälle myrkky-altistukselle, terveempään elämään, ja rahatkin säästyvät. Elimistöltä (kuten hiukset ja hampaat) kestää muutamia viikkoja tottua kemikaalittomuuteen, mutta sen jälkeen hiukset pysyvät vähintään yhtä puhtaina, rasvattomina ja kiiltävinä kuin ennen kemikaalittomuuteen siirtymistä.

- Ajattele miten paljon vähemmän kuormitan myös luontoa kuin tavallinen kemikaalien orja. Hien-hajukin muuten loppui kun siirryin kemikaalittomuuteen. Kumma juttu miten meitä huijataan.

3

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienosti toimittu

      Todella järkevää. Itse olen todennut että kemikaalit ovat myrkkyä. Olen saanut lääkkeistä vaikean ihottumaan ja nykyään melkein kaikille olen allerginen.

    • tv121

      Voiko kampaamossa käytetyistä aineista saada vauva allerkisen reagtion kun aikuinen halaa lasta.Irtoaako tukasta jotain käsittelyssä käytettyä kemikaalia.

    • turhaa kemikaalikuor

      Vauva altistuu silloin hiuksiin käytetyille kemikaaleille. Siitä voi saada allergisen reaktion, mutta pahempana pitäisin sitä että vauvan elimistöön joutuu sille vieraita kemikaaleja, joiden vaikutuksista ei ole mitään tietoa. Voi tietysti uskotella itselleen, että niin pienillä määrillä ei ole mitään merkitystä. Biokemistien tutkimuksista ja kemikaaliherkistyneiden kokemuksista ei kuitenkaan saa tukea tällaiselle toiveajattelulle.
      Olen itse kemikaaliherkistynyt ja jos halaan hajustettua henkilöä, joudun vaihtamaan kaikki vaatteeni ja pesemään ne välittömästi. Joudun pesemään myös ihoni ja hiukseni, mutta siitä huolimatta hajusteiden aiheuttama ärsytys voi säilyä hengitysteissä tuntikausia. Jos minulla olisi pieni lapsi, en antaisi kenenkään hajustettuja tuotteita käyttävän henkilön koskea lapseeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe