Elätkö täysillä?

Puoliteholla

Ystävät rakkaat, 38- synttärit lähestyy muutaman viikon päästä, ja minulla on paniikki :(
Olenko tehnyt mitään merkittävää elämässäni tähän mennessä? Miten minun olisi pitänyt elää, onko peli jo menetetty?
Elämä ei mennyt niin kuin pikkutyttönä haaveilin, että minusta tulee maatalon punaposkinen emäntä lapsi- ja eläinkatraan ympäröimänä. Niin ja tietysti kaverina minulla olisi ollut se unelmien prinssi, ihana mies.

Monien rikkimenneiden ihmissuhdekuvioiden jälkeen olen kyllä vakiintunut suhteeseen, ollaan ostettu ja remontoitu talo ja kasvatettu yhtä koiraa. Miestä kyllä rakastan, mutta mutta.... Olen tajunnut että tämä mies ei koskaan vie minua vihille, tämä mies ei koskaan halua lapsia, tämä mies on ehkä hieman perusnegatiivinen ja varmaan myös vähän epävarma itsestään, ehkä vähän epäkypsä ja ehkä myös vähän ripustautuva. Hän on kyllä ihanan huolehtiva ja tekee minut iloiseksi, mutta koko suhteemme on jotenkin pinnallinen, minä kyllä tuon syvimmät tuntoni esiin, olen voimakkaasti itseäni ilmaiseva persoona, mutta tuntuu että olemme syvältä sielustamme niin eri aallonpituudella.

En näe eroa mahdollisuutena, olen joutunut purkamaan yhteisia koteja kahden eri henkilön kanssa aiemmin ja nyt meillä on kaikin tavoin eri tilanne, on omaisuutta kiinni oikeasti tässä, ja johan sukukin pitäisi minua hulluna. Sitäpaitsi kuinka enää koskaan ehtisin uudelle kierrokselle (jos vielä lapsenkin haluaisi, tai kaksi) tai edes uskaltaisin yrittää... Jäisin yksin? En edes kehtaisi esitellä vanheneville vanhemmilleni enää uutta sulhaskanditaattia tämän ikäisenä. Tunnen itseni vähän säälittäväksi ja epäonnistuneeksi.

Olen jollain tasolla sitoutumiskammoinen mutta en tiedä traumaa mistä se kumpuaa, valitsenko siis sellaisia suhteita, joissa toinen osapuolikaan ei ole varma sitoutumishaluistaan. Edellisen kanssa oli jo häätkin suunniteltu, mutta sitten tuli pakokauhu ja vahva kokemus siitä että väärä ihminen on ja väärät syyt mennä naimisiin. Koko juttu peruuntui pääosin minun aloitteestani.

Tässä olisi nyt puitteet valmiina suhteen virallistamiselle ja perheen kasvamiselle, mutta en saa siihen myönteistä vastakaikua. Tavallaan jälkikasvusta puhuminenkin on meillä vähän "kielletyn"oloinen puheenaihe. Miestä olen kosinut monta kertaa sekä leikillään että vähän niinkuin tosissaankin, ja siitäkään ei enää uskalla täällä puhua. Meillä on varmaan niin erilaiset arvot? Mies ei näe, että nämä asiat ovat tulleet minulle yhä tärkeämmiksi kun ikää on tullut enemmän. Ollaan asuttu avoliitossa nyt 7 vuotta
ja kyllä, olen muuttunut ja kasvanut ihmisenä tuona aikana, en jaksa enää bilettää tai elää nuoruuttaa uudelleen ja uudelleen. Olisiko aika mennä eteenpäin. Mutta miten voin tehdä sen yhdessä hänen kanssaan. mitä voin sanoa että hän muuttaisi kantaansa?

Olen tosi yksin tämän asian kanssa, tuntuu että elän puoliteholla elämääni läpi ilman varsinaista päämäärää. Olen rukoillut apua tähän asiaan ja aion jatkaa sitä, olen löytänyt avun hengelliseltä puolelta masennukseeni, ja toivon että Jumala auttaisi minua myös tässä asiassa.

Olen kateellinen naisille jotka ovat eläneet sen normikuvion; lapset, avioliitto jo alle kolmekymppisenä. Elämä sujahtaa ohi liian nopeasti. Onko minun elämäntehtäväni jotain muuta sitten kuin olla äiti? Olen murheellinen ja suren tätä asiaa. Kohtalotovereita? Neuvoja?

3

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiasi tulee selviäm

      Näytä hänelle tuo viestisi.Ole hiljaa, odota, älä sano mitään. Jos meinaa mennä ensireaktioksi, älä lähde mukaan, älä riitele. Ole hiljaa, näytä, anna hänen lukea nuo ajatuksesi ja juuri tuommoisena, kun olet sen meille kirjoittanut.
      Sitten odota, niin saat vastauksesi.
      Hän on nyt sinun puheellesi kuuro eikä ole sinua ymmärtänyt, hän ei nyt käsitä sinun asiaasi eikä ymmärrä kantaasi. Puhumalla et sitä perille saa, et voi sanoa nyt mitään että hän muuttaa kantaansa.
      Mutta kirjoittamalla voit. Istuta hänet istumaan, sano "LUE" ja anna lukea. Sitten odotat. Älä ole suuna päänä vaan kuuntele enemmän kun mitä puhut, ja kun puhut, sano vain se mitä todella tarkoitat. Älä muuta, älä korosta, älä esitä, älä kinua. Älä sano muuta, älä riitele, älä itke, älä esitä uhria, älä syyllistä, tai ole pikkutyttö, ole mahdollisimman neutraalin rehellinen. Puhtaasti vain rehellinen.

      Muista se: sano vain se, mitä todella tarkoitat.

      Asia selviää siten.

      • asiasi.........

        Ja tarkennus: näytä nimenomaan juuri tämä viestisi minkä kirjoitit meille.


    • aloittaja75

      kiitos vastauksesta, tulin pitkästä aikaa kurkkaamaan, onko tullut vastauksia... Juurikin tänään olen saanut asiani puhuttua, eli raskautumistoiveeni, ja pelkoni siitä että katkeroidun jos joudun jäämään lapsettomaksi.

      Ensireaktio oli että häiritsin miehen pääsiäsisviikonlopun viimeistä oleilua ja rentoutumista ennen alkavaa työviikkoa, mutta kuin jokin korkeampi voima olisi keskustelua johdattanut, ainakin minun osaltani, niin keskustelu muodostui ihan fiksuksi ajatustenvaihdoksi, joka myös onnistuneesti lopetettiin kevyellä huumorilla. Olen äimän käkenä, ja otettu.

      Osasin kerrankin olla hiljaa oikeissa paikoissa ja sanoa oikeat sanat, mutta niin myös hän....Vaikka lupausta lapsen yrittämisestä ei nyt lyötykään lukkoon, keskustelu on avattu ja siemen istutettu (ei vielä fyysisellä tasolla tosin =D)

      Hyvä ajatus tuo tekstinkin näyttäminen, nyt en tosi henno heti avata aihetta uudelleen, kun juurikin ehdimme keskustelua käydä.

      Nyt keskityn hoitamaan omaa kuntoani ja terveyttäni ja olen melko varma että asialle saattaa tapahtua jotain ainakin vuoden sisään.

      Mukavaa kevättä sinulle vastaaja ja muillekin lukijoille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe