Osaatko valmistaa voileipäkakun vai

smörgåskaka

turvaudutko ammattilaisen apuun? Liha vai kala? Maistuuko voileipäkakku?

13

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaan, en tee koska en pidä mausta.

• S Etämies

Et pidä mausta? Voihan voileipäkakkuun laitta makuja, joista itse tykkää
        Pikkupoikana olin innokas apulainen, kun yx tätini rakenteli sörgaikakkuja merkkipäivinä makena kaun rinnalle--nypiskelin ruotoja savukalasta, joka
        sekoitettiin vion kerä tahnaksi jms. kostukseen täti keitti lihalieman itse

• wc-runoilija
        S Etämies kirjoitti:

Et pidä mausta? Voihan voileipäkakkuun laitta makuja, joista itse tykkää
        Pikkupoikana olin innokas apulainen, kun yx tätini rakenteli sörgaikakkuja merkkipäivinä makena kaun rinnalle--nypiskelin ruotoja savukalasta, joka
        sekoitettiin vion kerä tahnaksi jms. kostukseen täti keitti lihalieman itse

Voileipäkakussa maistuu ensimmäisenä voileipä, mikä yleensä on kuivaa. Paremman saa kun tekee mansikkarahkaa.

• Voileipäkakku on harvoja ruokia, joista en tykkää, joten en ole opetellut tekemään. Enkä siis turvautuisi ammattilaiseenkaan ,koska sitä en juhliini haluaisi. Kala-, jos pakko on syödä. Tosin keliaakikkona on nykyään pakkokin kieltäytyä.

• Oasis

Osaisin tarvittaessa valmistaa. Maistuu jos on oikein valmistettu ja mieluiten kala tai kasvis.

• Voileipäkakkua pidetään eläkeläisten ruokana, josta minä hullaannuin jo nuorena. Osaisin minä varmaan sen ohjeita noudattaen tehdä, mutta esimerkiksi nelikymppisilläni annoin homman ammattilaisen hommaksi.

Ai niin, pidän molemmista.

• En osaa ja harvoin on osunu kohdalla sellanen, josta olisin pitänyt. Mieluummin jotain muuta.

• En ole koskaan kokeillut tehdä, ohjeet vaan niin eiköhän se onnistu. Tykkään voileipäkakuista. Molemmat kelpaa.

• S Etämies

HÖÖPS himokakku----periaate sama, kuin muissakin täytekakuissa
        otota erilaatuisia leipiä paahtoleivän mallisia tai pyöreitä
        kantit ja kuoroosa pois ja leikkaat ohuiksi laatoiksi väliin erilaisia vaikka valmstahnoja mksamakkaraa sulatejuustoja mätitahnaa, katkarapuja
        mitä vaa kekst kokeilla
        kostuteaan liemellä-vaikka hainevälemellä
        kuorutat useimmiten voikreeemillä pursotamalla=veteenvatakattua voita
        smetanaa , valkosipulikermavaahtoa ja koriseteluun mitä voileivällekin
        Ei ole mitään lakia tai EU-dirktiiveja määrittelemässä
        vain melikuvtusta----vain udmurtit luulevat, ettei lihaa voi sekoitta merena antimiin

• kundi.kundine

joo osais tehä ja ei oikeestaa kumpaakaa vaa sellane mis ei niinku nimenomaa olis lihaa eikä kalaa niit o saatana jokapaikas jo iha tarpeeks mihinkä kakkuu niit enää tarvi laittaa

• S Etämies

voi myös vegaanille kakun tehdä ja gluteeittomalla leivälläkin yybeelle
        vaikka guagamoletahnaa .tomaatipyree--kaupan hyllysta löytää rehutahnoja ja pikkelsejä. paksstehern, parsaa
        1lk ravintolassa ei mesulla saa mennä sormi suuhun ja pitää varastossa rehuja
        kasvislautanen tilataan usein ja ainekset sesonginmukaan
        kiusallisia ovat viiden hengen ryhmät, joilla kaikilla oma dieetti ja annokset koko seurueelle pitää viedä samaan aikaan
        ei riitä että osaa wenerlekken tehdä---hotelleissakin pitää osata beibipöperötkin
        ja laktoosiäämiä on tiheään, jotka pelkäävät omia pierujansa=O)

• Kyllä osaan tehdä voileipäkakun ja yleensä meillä tarjotaankin isommissa juhlissä voileipäkakkua, ellei ole ruokajuhlat. - Teen aina sekä liha- että kalakakun, mutta jostakin syystä meidän porukassa taitaa kyllä kalakakut tehdä enemmän kauppaansa. - Itse pidän kummastakin.

Joskus jossakin juhlissa olen maistanut mahdollisesti leipomon valmistamaa voileipäkakkua, joka on liian kuivaa ja aina ei ole päälliseksi levitetty tahna ollut täysin makuhermojani hivelevää, mutta yleensä kyllä maistan voileipäkakkua aina jos sitä on tarjolla ;)

• call me manana

Osaan ja en tarvitse avuksi ammattilaista. Voileipäkakku kuuluu perinteisiin tarjottaviin perhejuhlissa, koska vanhemmat sukulaiset siitä pitävät. Itselleni voileipäkakku ei maistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      81
      1989
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1798
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      371
      1724
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1463
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1354
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1350
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      74
      1293
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1233
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1103
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      101
      1097
    Aihe