turvaudutko ammattilaisen apuun? Liha vai kala? Maistuuko voileipäkakku?
Osaatko valmistaa voileipäkakun vai
13
84
Vastaukset
Osaan, en tee koska en pidä mausta.
- S Etämies
Et pidä mausta? Voihan voileipäkakkuun laitta makuja, joista itse tykkää
Pikkupoikana olin innokas apulainen, kun yx tätini rakenteli sörgaikakkuja merkkipäivinä makena kaun rinnalle--nypiskelin ruotoja savukalasta, joka
sekoitettiin vion kerä tahnaksi jms. kostukseen täti keitti lihalieman itse - wc-runoilija
S Etämies kirjoitti:
Et pidä mausta? Voihan voileipäkakkuun laitta makuja, joista itse tykkää
Pikkupoikana olin innokas apulainen, kun yx tätini rakenteli sörgaikakkuja merkkipäivinä makena kaun rinnalle--nypiskelin ruotoja savukalasta, joka
sekoitettiin vion kerä tahnaksi jms. kostukseen täti keitti lihalieman itseVoileipäkakussa maistuu ensimmäisenä voileipä, mikä yleensä on kuivaa. Paremman saa kun tekee mansikkarahkaa.
Voileipäkakku on harvoja ruokia, joista en tykkää, joten en ole opetellut tekemään. Enkä siis turvautuisi ammattilaiseenkaan ,koska sitä en juhliini haluaisi. Kala-, jos pakko on syödä. Tosin keliaakikkona on nykyään pakkokin kieltäytyä.
- Oasis
Osaisin tarvittaessa valmistaa. Maistuu jos on oikein valmistettu ja mieluiten kala tai kasvis.
Voileipäkakkua pidetään eläkeläisten ruokana, josta minä hullaannuin jo nuorena. Osaisin minä varmaan sen ohjeita noudattaen tehdä, mutta esimerkiksi nelikymppisilläni annoin homman ammattilaisen hommaksi.
Ai niin, pidän molemmista.En osaa ja harvoin on osunu kohdalla sellanen, josta olisin pitänyt. Mieluummin jotain muuta.
En ole koskaan kokeillut tehdä, ohjeet vaan niin eiköhän se onnistu. Tykkään voileipäkakuista. Molemmat kelpaa.
- S Etämies
HÖÖPS himokakku----periaate sama, kuin muissakin täytekakuissa
otota erilaatuisia leipiä paahtoleivän mallisia tai pyöreitä
kantit ja kuoroosa pois ja leikkaat ohuiksi laatoiksi väliin erilaisia vaikka valmstahnoja mksamakkaraa sulatejuustoja mätitahnaa, katkarapuja
mitä vaa kekst kokeilla
kostuteaan liemellä-vaikka hainevälemellä
kuorutat useimmiten voikreeemillä pursotamalla=veteenvatakattua voita
smetanaa , valkosipulikermavaahtoa ja koriseteluun mitä voileivällekin
Ei ole mitään lakia tai EU-dirktiiveja määrittelemässä
vain melikuvtusta----vain udmurtit luulevat, ettei lihaa voi sekoitta merena antimiin
- kundi.kundine
joo osais tehä ja ei oikeestaa kumpaakaa vaa sellane mis ei niinku nimenomaa olis lihaa eikä kalaa niit o saatana jokapaikas jo iha tarpeeks mihinkä kakkuu niit enää tarvi laittaa
- S Etämies
voi myös vegaanille kakun tehdä ja gluteeittomalla leivälläkin yybeelle
vaikka guagamoletahnaa .tomaatipyree--kaupan hyllysta löytää rehutahnoja ja pikkelsejä. paksstehern, parsaa
1lk ravintolassa ei mesulla saa mennä sormi suuhun ja pitää varastossa rehuja
kasvislautanen tilataan usein ja ainekset sesonginmukaan
kiusallisia ovat viiden hengen ryhmät, joilla kaikilla oma dieetti ja annokset koko seurueelle pitää viedä samaan aikaan
ei riitä että osaa wenerlekken tehdä---hotelleissakin pitää osata beibipöperötkin
ja laktoosiäämiä on tiheään, jotka pelkäävät omia pierujansa=O)
Kyllä osaan tehdä voileipäkakun ja yleensä meillä tarjotaankin isommissa juhlissä voileipäkakkua, ellei ole ruokajuhlat. - Teen aina sekä liha- että kalakakun, mutta jostakin syystä meidän porukassa taitaa kyllä kalakakut tehdä enemmän kauppaansa. - Itse pidän kummastakin.
Joskus jossakin juhlissa olen maistanut mahdollisesti leipomon valmistamaa voileipäkakkua, joka on liian kuivaa ja aina ei ole päälliseksi levitetty tahna ollut täysin makuhermojani hivelevää, mutta yleensä kyllä maistan voileipäkakkua aina jos sitä on tarjolla ;)- call me manana
Osaan ja en tarvitse avuksi ammattilaista. Voileipäkakku kuuluu perinteisiin tarjottaviin perhejuhlissa, koska vanhemmat sukulaiset siitä pitävät. Itselleni voileipäkakku ei maistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu811989- 591798
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3711724Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691463Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681354Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101350Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä741293- 671233
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141103KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1011097