Poltan sillat takanani

Pyromaanimies

Voisin luetella varmaan kymmenen (ehkä enemmänkin) ihmistä, keihin en enää pidä yhteyttä. Nämä ihmiset ovat loukanneet minua jollain tavalla ja olen sulkenut heidät pois elämästäni kokonaan. Tähän suljettujen ryhmään kuuluu niin sukulaisia kuin ystäviäkin. Jopa isääni olen katkaissut välit. Olen ehkä luonteeltani semmoinen etten osaa sanoa ihmisille pahasti päin näköä eli olen vähän turhan kiltti. Minä en voi siitä huolimatta sietää, että minua käytetään hyväksi sen takia, eli tunnen oman arvoni kuitenkin. Tälläkin hetkellä listalle on joutumassa kovaa vauhtia eräs ystävä (ja ehkä pari muuta siihen lisäksi). Olimme joskus hyviäkin kavereita, mutta nyt hänellä on uusia ystäviä. Ei se nyt tietenkään ole väärin, mutta tämä ystäväni ei enää pidä minuun yhteyttä, paitsi jos tarvitaan muuttoapua tai henkistä tukea omiin ongelmiin. Seurani ei pitkään aikaan ole muuten kelvannut. Minua tuommoinen hyväksikäyttö loukkaa, enkä halua enää olla missään tekemisissä tuommoisen kanssa.

Muut tapaukset ovat olleet vähän saman kaltaisia. Olen myös sulkenut ihmisiä pois elämästäni, jos olen kuullut että minusta puhutaan pahaa selän takana. Selän takana se totuus yleensä kerrotaan. Isäni asuu ulkomailla ja olen nähnyt häntä erittäin vähän elämäni aikana. Joskus vierailuni jälkeen veljeni meni matkusti hänen luokseen ja kuulin häneltä kuinka isäni oli puhunut minusta negatiiviseen sävyyn. En ole pitänyt isääni mitään yhteyttä sen jälkeen, enkä tule pitämään tulevaisuudessakaan. Ystäviä nyt tulee ja menee, mutta isiä on vain yksi kappale ja tämä satutti minua aika pahasti.

En usko että olen ihminen, josta puhutaan erityisen paljon pahaa selän takana. Kyllä monet ovat minullekin puhuneet pahaa joistain kavereistaan, eli siinä tuskin on mitään uutta. Minulla vain sattuu olemaan aika huono toleranssi kaikelle epärehellisyydelle, teennäisyydelle ja ihmisten hyväksikäytölle. Jotkut ehkä eivät loukkaanu moisesta käytöksestä niin pahasti, vaan sanovat päin näköä mitä ajattelevat. Minä taas otan kaiken paskan hiljaa vastaan, kunnes mittarini tulee täyteen.

Onkohan minun kaltaisiani ihmisiä paljonkin? Onkohan käytökseni tyhmää vai pitäisikö minun oppia kestämään enemmän ja kenties sanoa suorempaan asioita? En tosin edes halua muuttua, vaikka osittain tämä onkin syynä yksinäisyyteeni. Ihmisten epäkunnioittava käytös on miksi en ihmisistä hirveästi pidä. Tiedän ettei kukaan ole täydellinen ja itsekin teen virheitä, mutta minulla on selkeä raja mitä ei sovi ylittää ja iän myötä se raja on vain selkiytynyt. Yksinäisyyteni takia olen pitkään suostunut olemaan ihmisille se keneen ainoastaan epätoivon hetkellä otetaan yhteyttä, ihan vain sen takia että saisin seuraa. Tämäkin tie alkaa nyt olla loppuun käyty.

20

2543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastavuoroisuutta?

Ihmiset ovat erehtyväisiä. Pahan puhuminen selän takana on useimmiten sitä ettei kehdata sanoa asioita suoraan, eli "ottavat kaiken paskan hiljaa vastaan" ja purkavat sen muille. Eri juttu jos asiat ovat valheita.

Siltoja ei kannata koskaan polttaa takanaan, parempi on opetella sanomaan ei. Minä esimerkiksi voisin tulla muuttoavuksi, mutta se on luonnollisesti tapauskohtaista. Shitti homma vaan ettei kukaan pyydä, mutta on hieno juttu jos joku kertoo edes muuttaneensa.

• Neito27

Aloittaja,

kuulostat hyvin pitkälti itseltäni. Olenkin useasti miettinyt, mahdanko olla lähes ainoa laatuani näissä asioissa...

Edellinen vastaaja ehdotti tuota "ei:n" sanomista; se on toki tarpeellinen taito oppia ja osata, vaan entäpä jos toiset eivät kunnioita "eitäsi"? Omalla kohdallani ongelmana on ollut juuri tämä. Sanottuani "ei", kanssani on alettu vänkäämään niin pitkään, kunnes olen suostunut johonkin, ja lopulta väsyneenä tähän vain kadonnut kyseisten ihmisten elämästä. Ikävä kyllä tämä "ei:n" kunnioittamattomuus on ollut ongelmana kaikissa kokemissani ihmissuhteissa, kahta lukuun ottamatta.

Olen myös liian kiltti ihminen, jotta alkaisin vaatia toiselta ihmiseltä "ei:ni" kunnioittamista. Enkä sitä paitsi pysty kovinkaan pitkälle pitämään ihmisestä, joka ei kunnioita ja hyväksy toisen kieltävää vastausta ja eriävää mielipidettä.

Itselläni myös välit poikki isääni, olleet jo yli vuosikymmenen, mutta se on toinen tarina.

Uskon siis, että kyse on oikeanlaisten ihmissuhteiden ja -tyyppien löytämisestä; vaikka itseltänikin on matkan varrella meinannut loppua usko rehellisten, teeskentelemättömien ja selän takana pahaa puhumattomien ihmisten löytämiseen, toivon kuitenkin yhä sellaisia elämääni löytäväni. Ja uskon, että heitä on, paljonkin.

• Pyromaanimies

Minulla on ihan samoja kokemuksia tuon kieltäytymisen suhteen. Johtuisikohan se siitä että kieltäydymme liian hienotunteisella tavalla? Minullekin aletaan usein vänkäämään vastaan, ikään kuin sana "ei" ei merkitsisi minun sanomanani yhtään mitään. Asiasta tekee raivostuttavan sen takia etten itse kehtaisi ruveta väittämään vastaan jollekin toiselle. En halua aiheuttaa jollekin toiselle sitä vaivaantuneisuuden tunnetta minkä se vastaanväittäminen aiheuttaa.

Olen kyllä elämäni varrella tavannut paljon ihmisiä, jotka ovat kunnioittaneet minua sellaisena kuin olen, tämänlaiset ihmiset ovat silti melko harvassa. Ehkä sitä hieman herkemmän puoleisena ihmisenä kiinnittää enemmän huomiota siihen mitä on luettavissa rivien välistä ja siksi toisten ihmisten käyttäytymisen motiivit ovat selkeämmin esillä.

Kiinnitän myös omaan käyttäytymiseen paljon huomiota. Esim. viimeksi kun muutin, niin en pyytänyt tätä aiemmin ystävääni auttamaan minua. Olisin tuntenut itseni tekopyhäksi, koska olin aiemmin vannonut itselleni, että tätä ystävää en enää ikinä auta muutossa. Eikä minun tarvinnutkaan pyytää, sillä kuultuaan muutostani hän sanoi ettei voi tulla auttamaan, koska hänellä oli paha kurkkukipu. Nyt tämä sama kaveri pyysi minua tekstiviestillä baariin pari päivää sitten, mikä oli aika yllättävää, kun emme ole pitäneet yhteyttä yli puoleen vuoteen. Sitten muistin että hän muuttaa tämän kuun lopulla uuteen kotiin. Ei tarvitse olla mikään Einstein ymmärtääkseen mistä on kyse. Täytyy toivoa että tämä henkilö viihtyy uudessa kodissaan mahdollisimman kauan :) Saa nähdä tuleeko kutsu tupareihin.

• vastavuoroisuutta?
        Pyromaanimies kirjoitti:

Minulla on ihan samoja kokemuksia tuon kieltäytymisen suhteen. Johtuisikohan se siitä että kieltäydymme liian hienotunteisella tavalla? Minullekin aletaan usein vänkäämään vastaan, ikään kuin sana "ei" ei merkitsisi minun sanomanani yhtään mitään. Asiasta tekee raivostuttavan sen takia etten itse kehtaisi ruveta väittämään vastaan jollekin toiselle. En halua aiheuttaa jollekin toiselle sitä vaivaantuneisuuden tunnetta minkä se vastaanväittäminen aiheuttaa.

Olen kyllä elämäni varrella tavannut paljon ihmisiä, jotka ovat kunnioittaneet minua sellaisena kuin olen, tämänlaiset ihmiset ovat silti melko harvassa. Ehkä sitä hieman herkemmän puoleisena ihmisenä kiinnittää enemmän huomiota siihen mitä on luettavissa rivien välistä ja siksi toisten ihmisten käyttäytymisen motiivit ovat selkeämmin esillä.

Kiinnitän myös omaan käyttäytymiseen paljon huomiota. Esim. viimeksi kun muutin, niin en pyytänyt tätä aiemmin ystävääni auttamaan minua. Olisin tuntenut itseni tekopyhäksi, koska olin aiemmin vannonut itselleni, että tätä ystävää en enää ikinä auta muutossa. Eikä minun tarvinnutkaan pyytää, sillä kuultuaan muutostani hän sanoi ettei voi tulla auttamaan, koska hänellä oli paha kurkkukipu. Nyt tämä sama kaveri pyysi minua tekstiviestillä baariin pari päivää sitten, mikä oli aika yllättävää, kun emme ole pitäneet yhteyttä yli puoleen vuoteen. Sitten muistin että hän muuttaa tämän kuun lopulla uuteen kotiin. Ei tarvitse olla mikään Einstein ymmärtääkseen mistä on kyse. Täytyy toivoa että tämä henkilö viihtyy uudessa kodissaan mahdollisimman kauan :) Saa nähdä tuleeko kutsu tupareihin.

Eikö olekin hienoa huomata kuvio, eli ensin tehdään jotakin kivaa, ja silloin voi pyytää apua. Ja jos sen avun jälkeen ei tehdä enää mitään on silloin auttanut "turhaan". Turhaan siksi että on olemassa firmoja jotka "auttavat" muutoissa.

Ein kunnioittamattomuus voi olla merkki mistä vaan, mutta ensin pitää itse opetella uskomaan omaa eitään ennen kuin sitä voi vaatia muilta. Riippuu myös siitä mistä on kieltäytymästä. Joskus on hyvä osallistua, tai tehdä jotakin mitä ei ole aiemmin tehnyt.

Sitten tietysti pitää uskaltaa ja kehdata pyytää, eikä aina vain ostaa asioita tai miettiä käyttääkö toista hyväkseen. Jos kukaan ei kysy osallistutko, ei myöskään ole mitään yhteistä tekemistä.

Ei pidä kuitenkaan laskelmoida liikaa hyötyä ja haittaa koska silloin jää yksin jos se näkyy päällepäin, eikä ne muutkaan ihmiset täydellisiä ole. Itse en kehtaa tai uskalla pyytää keltään mitään, olen nähnyt ja kuullut miten toinen on kokenut auttamisen rasitteena.

• Neito27

Mahdatkohan olla veli, josta en ole ollut tietoinen? :D Niin itseni kaltaiselta kuulostat!

Ja kyllä, yksi syy "ei:n" kunnioittamattomuuteen saattaa olla juurikin siinä, että teemme sen liian lempeästi, hienotunteisesti, vaikkakin aivan selvän ei-sanan sisältäen.Vaan kunpa se siitä huolimatta riittäisi, kuten muiden "ei:t" meille...

• lottamari<3

Rimpuilin monta vuotta noiden asioiden ja ihmisten ympärillä ja viimein totesin itselleni, että nyt riitti. Minulla ei ollut ympärillä kuin aloittajan kuvaamia ihmisiä, sukulaiset pahimpia. Joskus mietin, että mitä vikaa minussa on ja syytin itseäni ja yritin sitkeästi olla vaan ja kestää. Päätin katkaista välit, muuttaa toiselle puolen Suomea kauas pois näiden hyväksikäyttäjien, ilkeiden ja pahojen ihmisten ilmapiiristä kun tajusin, että he todellakaan eivät muutu.

Olin ja ehkä vieläkin olen hyvin yksinäinen monestakin syystä, mutta nyt minulla tosiaan on aitoja hyviä ihmisiä ympärilläni, jotka oikeasti haluavat minulle hyvää, auttavat ja näkevät minut vertaisinaan. On hienoa huomata, että ei ole pakko olla väkisin tekemisissä sukulaistensa kanssa vaikka olisivat kuinka lähisukua, jos he eivätä tahdo sinusta muuta kuin juoruilun halunsa tyydytystä, ilkeillä, puhua pahaa ja käyttää hyväkseen. Meillä on oikeus omaan onneen, valita ystävämme ja rakastaa ketä haluamme.

Mietin miksi toisilla oli oikeus sanoa ja tehdä pahasti, mutta minulla ei? Miksi toisilla oli oikeus vaatia minulta, mutta minulla heiltä ei? Miksi minä en ollut mitään ja he olivat kaikki? Miksi minulla oli aina ulkopuolinen olo kuin minua ei olisi ollenkaan tunnettu tai kuunneltu? Miksi kukaan ei todellakaan oikeasti välittänyt vaikka olisin tarvinnut tukea ja apua, kaikki katosivat, kun olisi tarvinnut kipeimmin apua, mutta tulivat, kun olivat itse jotain vailla ja tiesivät sen minulta saavansa.

En ole katkera, mutta surullinen kylläkin, että ihmiset eivät silloinkaan kun heille annetaan mahdollisuus muuttua ja kasvaa sitä tee, eivätkä opi mitään....todella surullista.

Aloitus olisi osittain tai kokonaankin voinut olla kirjoittamani, niin sama tilanne, niin samat tunnot. Melkein itkin kun luin.

• Kohtalotover100

Minä myös mukamas "poltan siltoja takanani." Totuus on se, etten siedä epäkunnioittavaa käytöstä, valehtelijoita, pettäjiä enkä hyväksikäyttäjiä! Minun puolesta "suhteet" saa katketakin jos jotain ilmenee! Lapset on sellaisia, että he tekevät jäynää ja loukkaavat toisiaan....... Muistan olleeni joskus lapsi. Aivokapasiteetti on kuitenkin kasvanut ja kaikki "lapsellinen" on tosi typerää ja tyhmää. Aikuisena sellaista ei vaan jaksa!!!!! Yllättävää, että moni muu aikuinen jaksaa.

Sukulaisista löytyy myös sellaisia, jotka ei ikinä ole minua arvostaneet, vaan pitäneet minua aina "pienempänä, nuorempana" ja kilttinä tapauksena, jota voi komennella. Ei kiitos!!!!!! Minä tiedostan oman arvoni ja voin sanoa olevani tuhat kertaa viisaampi kuin he ikinä! Sivusta seuraamalla oppii yllättävän paljon ainakin siitä, minkälaiseksi EI halua kasvaa isona!

Haaveena on joskus löytää luotettava elämänkumppani. Nykyinen "seuralainen" ei sitä valitettavasti ole. Liian paljon on valehdellut ja salaillut. Mutta mukavaa seuraa on muuten... Olen ehdoton tietyissä asioissa. Mutta jos ei ole, ei ikinä saa sitä mitä ansaitsee!!!!!

• Hieno aloitus

Pisti ajattelemaan.

Minä kun olen se joka ottaa yhteyttä ainoastaan silloin kun tarvitsee apua.
      Serkkupoika ( tai tietenki mies jo, mutta jännä miten ajatus jää junnaan lapsuuten tuossa asiassa,en osaisi kutsua häntä muuksi kuin serkkupojaksi :)

Asumme aika lähellä toisiamme,mutta minä en ota yhteyttä häneen muulloin kun silloin kun tarvitsen apua.. ehkä siksi että olen sitä apua aina saanut häneltä jos ei ole ollut pätevää syytä kieltäytyä, sydämestäni uskon että hän on auttanut joka ikinen kerta jos vain on voinut,matkustanut jopa Oulusta Helsinkiin saakka muuttoavuksi muistaakseni aikoinaan.

Jos tietokoneeni hajoaa hän tuo toisen tilalle ja korjaa omani, jos lähden matkoille hän vie kentälle ja hakee tarvittaessa. Hän tulee auttamaan muutossa (jota ei kyllä ole ollut aikoihin) mutta siis vaikka siirtämään huonekaluja kanssani jos haluan muuttaa huonejärjestystä.. viimeksi minulla oli paljon postitettavaa joten hän heitti minut autolla postiin.

Kiitän tietysti aina ja olen iloinen ja kiitollinen avusta,matkoilta tuon hänen toiveensa mukaisen tuliaispullon kiitokseksi, aikoinaan hän kävi luonani usein syömässä, mutta nykyään en viitsi paljion ruokaa laittaa kun yksin asun.

Liian itsestäänselvänä olen pitänyt tuota apua, en vaan jotenkin osaa soitella muuten vaan, aina pitäisi olla joku asia, hänkin on nopeaotteinen puhelimessa,kuuntelee asian ja lopettaa puhelun tehokkaasti, eli ei mikään jaarittelija.

Olisi kurjaa jos hän miettii vastaavaa tahollaan,pienenä olimme läheisiä, vanhempamme tapasivat usein ja vietimme aikaa yhdessä, luulen että sieltä jäänyt se fiilis että hän auttaa jos voi.

Mitenhän voisin kiittää kaikesta... tai mitä voisin tehdä takaisin, nyt vasta tajusin ettei hän pyydä minulta koskaan mitään.

• Pyromaanimies

Sinun tapauksessasi asiaa lieventää hieman se, että olette sukulaisia ja ehkä jokseenkin läheisiä. Jos esim. oma veljeni tarvitsee apua, niin se on enemmänkin ilmoitusasia, enkä vaadi edes mitään palkkiota, enkä mieti sen kummemmin asiaa. Luotan häneen ja tiedän ettei hän yritä käyttää minua hyväkseen. Ja vaikka yrittäisi, niin sekään varmaan haittaisi. Mutta hyvä jos opit katsomaan omaa tilannettasi uudelta kantilta, osaat ehkä olla enemmän kiitollinen "serkkupojallesi".

Hauska kuulla että muillakin on hieman samanlaisia taipumuksia sulkea ihmiset pois elämästään. Tai siis ei hauskaa, mutta helpottaa tietää etten ole ainoa.

• Siltavahti 1

Minä oon aina ollut yksin, mutta en yksinäinen. On lapsikin, ei miestä joten olen "yksin" edelleenkin. Olen myös sillankäräyttäjä, varsinkin seuraavien ihmisten kohdalla: ystävä joka soittaa vaan kun mies on reissussa ja on yksinäistä, mies johon olen todella tykästynyt, selkäänpuukottajat ja ihmisiin jotka esittävät vaan olevansa ystäviäni. Haluan jotenkin heti ja totaalisesti eroon ihmisestä joka on loukannut minua syvästi. Kun katkaisen yhteydenpidon näen myös kuinka vankalla pohjalla juttu on ollut. Eli jos toinen ei soittele koskaan perään niin ei sitäkään mun elämä paljoa kiinnosta.

• vastavuoroisuutta

=> Eli jos toinen ei soittele koskaan perään niin ei sitäkään mun elämä paljoa kiinnosta.

Tuo on yksi asia jonka olen oppinut palstalla, eli asioista vedetään omia johtopäätöksiä. Puhelinkammoiselle (terrorikapula; osta sitä!, tee tätä!, missä viivyt!) aika hankala tilanne.

• mmmmm

Ajatuksesi kuulostavat erittäin terveiltä ja virkistäviltä.
      Minun ex-mieheni kutsui entisen tyttökaverinsa kotiimme, kysyin häneltä onkonhan tässä jotain kummallista, hän vastasi: En koskaan polta siltoja takanani.
      Selitin että minun kanssani joudut polttamaan sillat.
      Asiat riitelevät eivät ihmiset on toinen lause jota hän toisteli hallitakseen kokonaisuuksia.
      Joskus mietin, ärsyttikö hän tahallaan.
      Vastapuolen asianajaja yritti häneen tuota samaa, eihän tämä nyt vaikuta meidän keskinäisiin väleihimme, siinä kohtaa hän tyrmäsi, todellakin tämä henkilökohtaista.
      Kaikkien kanssa ei voi tulla toimeen, joka siihen luulee pystyvänsä, löytää ittensä mielisairaalasta.

• tuuliviiri.

Kyllä on pakko joidenkin kanssa "polttaa sillat" kuten ex-miehet ja -vaimot ja kaikki ILKEÄT ihmiset.

Itse olen paljon polttanut siltoja myös suhteessa työpaikkoihin. Tätä en suosittele mutta itsepä olen omat ratkaisuni tehnyt. Tiedän tuttuja jotka vuodesta toiseen ovat työpaikkakiusattavana ja itkevät aina samoja juttuja. Minun tempauksiani kauhistellaan, mutta onpahan ainakin vähän eri jutut joita itken.

• bridge

Kenenkään ei myöskään TARVITSE olla kiusattavana, kusetettavana tai aliarvostettavana missään, ei edes työpaikassa. Ikävä ja joskus vaikeakin lähteä, mutta kun sietoraja tulee vastaan, se tulee eikä siitä ole enää paluuta. Kenenkään ei tarvitse sietää kiusaamista, aliarvostusta eikä kusetusta, kenenkään taholta, ei edes työnantajan. Jos ihminen pahastuu siitä että toinen arvostaa itseään yli tämän pikkusielun niin se on lähinnä surullista, mutta sitä ei silti kenenkään tarvitse sietää.

Me emme arvosta itseämme tarpeeksi jos sallimme kaikenlaista selän takana nauramista, pilkkaamista, hyväksikäyttöä, uhkailua ja valehtelua. Tällaista ihmistä ei kukaan oletusarvoisesti ole lähipiiriinsä ansainnut.

Ehkä sillanpolttamiseksi voi ymmärtää myös sellaisen itsekunnioituksen, joka ei hyväksy epäkunnioitusta toisten taholta, vaan myös kyllästyy olemaan kyllästynyt moiseen kohteluun.

• 10+9

Ainakin siinä vaiheessa kun luottamus petetään liian pahasti, on syytä polttaa sillat takana.

• Anitak44

Olen myös siltoja takanani polttava. En tarvitse julmia, kieroja ja mua alaspäin polkevia, halveksuvia ihmisiä. Mieluummin olen useammin iloisempi ihminen. Olen vesimiesnainen, vesimiehethän polttaa tavallista useammin siltoja takanaan.

• exfleksi

Ap plus muut! Lasken itseni joukkoonne ja samaistun ihan täysin kokemuksiinne ja tuntemuksiinne. Minäkin olen kiltteydestä kroonistuneesti kipeä, mutta kaiken elämänmullistuksen keskellä olen päättänyt, että sanoudun irti kaikesta draamasta. En enää yksinäisyyttäni luovu integriteetistäni mihin hintaan hyvänsä, vaan todellakin poltan sillat heti, jos huomaan tulevani hyväksikäytetyksi tai imetyksi kuiviin.
      Mihin muuten ylipäätään perustuu ajatus, ettei pitäisi polttaa siltoja takanaan?! Mitä ihmeen varmistuksia pitäisi ylläpitää keinotekoisesti, kun ei elämä kuitenkaan mene suunnitellusti. Ei elämää voi varmistella muutoin kuin pitämällä suhteet itseensä ja yläkertaan kunnossa. Kyllä Luoja omistaan huolen pitää ja se on pysyvää.

• volganlautturi

Ja mihin niitä siltoja niin pirusti tarvitsee? Olisihan se mukavaa olla seurallinen mutta jos ei asiallisin ehdoin seura kelpaa niin katson sillan palaneen. Sytyttäjästä voidaan olla varmaan eri mieltä.

• Anonyymi00018

Kiitos aloittajalle kirjoituksesta ja muillekin tottakai. Samoja tuntemuksia ja ongelmiakin kuin tässä ketjussa kirjoittajilla ja poltan siis sillat takanani. Kyse ei ole mistään inhosta näitä ihmisiä kohtaan mutta kun joutuu silmätikuksi ja muiden pahanolon roskakoriksi ja ivatuksi niin parempi vaihtaa lääniä. Eikö se ole myös noille ihmisille parempi että jolleivat he arvosta tms. niin lähden menemään. Ehkä viihtyvät keskenään parhaiten. Joitakin siltoja olen rakentanut uudelleen kun kyse on ollut ehkä väärinymmärryksistä ja läheisistä sukulaisuussuhteista, mutta on myös siltoja joita en koskaan ole rakentanut tai niitä ei ole rakennettu uudelleen. Vasta minua pilkattiin siltojen polttamisesta mutta olin toisten halveksimisen kohteena 1 1/2 vuotta. Eiköhän se ole tarpeeksi joten parempi lähteä menemään. Ei tarvitse heidän halveksia enää. Joo, ja teen kovasti töitä itseni kanssa että olisin itsekin parempi ihminen ja katson kyllä peiliin että mitä siellä näkyy. Olen muille vain energiaa ja laahusten kantaja ja egon buustaaja. Muuten minua ei kukaan kaipaa eikä minnekään pyydä. Ei kiitosta saa, ei kehuja, ei kannustusta. Ajatuksia omitaan itselle ja varastetaan ideoitani. No se on loppu nyt. Pärjään yksin ja jollen pärjää niin kuolen pois. Yksinäisyys ei ole ongelma. Ymmärrän muita ihmisiä kyllä, mutta kun puntit kääntyy aina epätasapainoon niin on parempi olla yksin.

• Anonyymi00019

EIhän siinä tarvita kuin yksi narsisti niin siltoja poltellaan ihan automaattisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      26
      4943
    2. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      150
      4750
    3. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      210
      4722
    4. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      118
      4561
    5. Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen

Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil
      Maailman menoa
      13
      3660
    6. Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?

Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema
      Asunnot ja asuminen
      19
      2354
    7. Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!

Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud
      Suomalaiset julkkikset
      3
      2128
    8. Romanttinen ystävänpäivä?

Millainen olisi hyvä ystävänpäivä hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      1647
    9. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      24
      1484
    10. Kaisa Juuso eroaa

Jää välittömästi sairaslomalle. Onko nyt Keskisarjan vuoro?
      Perussuomalaiset
      188
      1214
    Aihe