Ensin alkoi muutama vuosi sitten ihmeelliset rintakivut jotka sitten diagnosoitiin Tietzen syndroomaksi. Muutaman kuukauden jälkeen sain myös astman ja kaksi lääkettä.
Ennen urheilin todella paljon, nykyisinkin liikun paljon mutta en laadukasti enkä nauti juuri lainkaan liikunnasta. Painoakin on tullut lisää 20 kiloa.
Kun pulssin nousee yli 120 alkaa rintakipu ja tuntuu, että tukehdun just siihen paikkaan. Kipu loppuu pikku hiljaa, kun hidastan vauhtia.
Sydämessä ei ole vikaa. Mutta eipä juuri kannata kivusta lääkärillekään puhua, kun eihän minulla ole kipua, kun rauhassa istun.
Onko tämmöinen vaiva tyypillistä astmaatikkolle?
Minua hoitaa vain työpaikkalääkäri enkä koskaan ole käynyt oikealla astmalääkärillä.
Tietzen syndrooma ja astma ja rintakipu
4
168
Vastaukset
- teija.dunder
Astmaan liittyy rasituksensiedon alenemista. Astmalääkityksen aloittamisen jälkeen tämä oire helpottaa ja hoidossa oleva astma sinällään ei ole este edes huippu-urheilutasoiselle liikkumiselle. Ilmeisesti sydänperäiset syyt on tutkittu? Jos näin on niin saattaa olla, että astmalääkkeiden osalta lääityksen riittävyyttä/sopivuutta voi vielä tarkistaa.
- las1
Kylläpä onkin ollut huono olo monta viikkoa.
Tilasin ajan yksityiselle astmalääkärille ja lääkitys muutettiin täysin.
Nyt menee
Seretide
montelukast
ventolide evihaler
ja prednisolon kuurina pahemisvaiheessa eli nyt.
Miltä tuollainen määrä lääkkeitä kuullostaa?
Minulla on työterveyshuolto mutten sieltä saanut apua.
Pitääkö minun todellakin käydä jatkossakin yksityisellä? - las1
jaa mikähän tuo yksi lääle on.
Paketissa lukee montelukast mutta apteekin ohjeessa singulair?
astman lisälääke ja yksi illalla. - teija.dunder
Astmalääkitys on runsas ja astman hyvä hallinta sen myötä saavutettavissa. Aiemmin kerroit, että kunto on alentunut ja paino noussut joten niiden palauttaminen aiempaan on tärkeää astman ja elämänlaadun kannalta. Terveyskeskuksissa on nimetyjä astmahoitajia ja astmaan perehtyneitä lääkäreitä useimmissa kunnissa, joten ohjausta astman hoitoon voi hakea sielta yksityislääkäriasemien ja työterveyshuollon lisäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2042528
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,951775Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2111584Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141445Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2641292Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita461184- 441069
- 99943
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53883- 85865