Uudessa Ylen Velkaantuneet -sarjassa seurataan neljää suomalaista nuorta aikuista, jotka kamppailevat epävarmuuden ja jatkuvan rahapulan keskellä. Kun rahaa ei löydy laskujen maksamiseen, ne revitään ja heitetään suoraan roskiin - tai laskuja ei edes avata vaan laitetaan suoran piirongin laatikkoon. Ulosotto kolkuttaa ja mielenterveyden kanssa on haasteita.
Yksi sarjan velkaantuneista on Mira. Hän on velkaantunut mm. tilaamalla ruokaa osamaksulla, kun ulkomaailma ahdistaa liikaa.
Mitä ajatuksia herättää?
Lue lisää:
https://www.suomi24.fi/viihde/mira-on-velkaantunut-tilaamalla-ruokaa-osamaksulla-ulos-ei-voi-menna-kun-ahdistaa-liikaa?s24
Mira on velkaantunut mm. tilaamalla ruokaa osamaksulla - Ulos ei voi mennä, kun ahdistaa liikaa

54
1557
Vastaukset
- Anonyymi00001
En ymmärrä käsitettä "velkaantunut". Itselle ei ole ainakaan tullut jostakin noin vain velkaa. Ei vaikka minullakin on luottokortti.
Kyllä velkaa pitää ihan ottamalla ottaa, ei sitä muuten tule.
Oikea sana olisi velan kahmija.- Anonyymi00002
Itsensä velkaannuttaneet.
Kyllähän se stressaa lähteä maalikylille omasta kämpästä. Olisihan se mukavaa, jos olisi varaa tilata ruoat ovelle. Moneen muuhunkaan asiaan ei köyhällä ole varaa. Joka euroa pitää venyttää. Ruoan hinnat nousevat jatkuvasti, mutta tulot eivät. Täytyy siis syödä vähemmän ja huonompaa ja halvempaa.
Sen itsensä kasvatuksen voi ottaa ilmaisena haasteena. Haasteita voisi olla: alan budjetoida, vähennän ruokakulujani, alan maksella laskujani pois, pyydän apua talousasioiden oppimiseen, kasvan aikuiseksi, otan vastuun omasta osaamisestani, lakkaan katselemasta narsistien videoita netissä, jossa jokainen esittää parempaa ja rikkaampaa kuin on. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Itsensä velkaannuttaneet.
Kyllähän se stressaa lähteä maalikylille omasta kämpästä. Olisihan se mukavaa, jos olisi varaa tilata ruoat ovelle. Moneen muuhunkaan asiaan ei köyhällä ole varaa. Joka euroa pitää venyttää. Ruoan hinnat nousevat jatkuvasti, mutta tulot eivät. Täytyy siis syödä vähemmän ja huonompaa ja halvempaa.
Sen itsensä kasvatuksen voi ottaa ilmaisena haasteena. Haasteita voisi olla: alan budjetoida, vähennän ruokakulujani, alan maksella laskujani pois, pyydän apua talousasioiden oppimiseen, kasvan aikuiseksi, otan vastuun omasta osaamisestani, lakkaan katselemasta narsistien videoita netissä, jossa jokainen esittää parempaa ja rikkaampaa kuin on.ulos ei pidä mennäkään,
Persut on vaara, ja suomessa persurikolliset saa riehua ian vapaasti... ei niitä estetä mitenkään...
päinvastoin saavat varmaan palkkiot kun pilaavat muiden elämät... - Anonyymi00037
Anonyymi00003 kirjoitti:
ulos ei pidä mennäkään,
Persut on vaara, ja suomessa persurikolliset saa riehua ian vapaasti... ei niitä estetä mitenkään...
päinvastoin saavat varmaan palkkiot kun pilaavat muiden elämät...Teen susta ilmoituksen. Toistat koko ajan yhtä ja samaa.
- Anonyymi00048
Maksut jätetään tahallaan maksamatta koska isi ja äiti hoiti ne silloin kun oli nuori.
Tahallinen velan keruu ei oke sama asia kuin että joku heittää sinut kurjuuteen. - Anonyymi00062
No tuo on ihan totta, että velkaa ei ole, jos sitä ei ole ensin tehnyt. Tosin tämä ei ole koko totuus, sillä on myös sitä, että erilaiset huijarit ovat tehneet velkaa jonkun toisen nimissä ja sitten henkilö, jonka nimissä velkaa on tehty, niin sillä on sitten velkaa päällä, vaikkei ole velkaa tehnyt.
- Anonyymi00006
Sosiaalinen fobia on kamala häiriö; yksi ilmentymä ahdistuksen kasvoista. Muistan aikoinaan, miten tuskallista oli nousta autosta mennäkseni normaalisti markettiin keskellä rauhallista päivää. Hermoja raastoi.
Lääkityksestä voi löytyä apua myös. Itselle paljon.
Tsemppiä kaikille selviytymiseen..- Anonyymi00022
suomi täynnä kusipää porvareita, on ihan oikein ettei niiden sekaan halua mennä...
tiedä mitä ne fasistit milloiinkin keksii haitatakseen muiden elämää - Anonyymi00049
Selvisikö koskaan syy ahdistukkseen vai katosiko se vaan kemikaaleilla?
Onhan siihen oltava syy?
Se voi olla ihan se kun että marketin ympäristö on luonnoton, konemeteliä, paljon vieraita naamoja, ei ketään tuttua ja turvallista yhtään missään ikinä jne
Nekö kuoleman ympäristön ongelmat pitäisi vaan kemikaaleilla nujertaa?
- Anonyymi00007
Oma käytös pahentaa ongelmaa ja sitten se lopulta tietysti laitetaan hallituksen syyksi. Härkää vaan täytyy ottaa sarvista.
Ohjat täytyy pitää itsellään vaikka kuinka ahdistaisi ja sitten velkajärjestelyyn.
Toki se ei auta jos velkaantuminen on ollut holtitonta. Sitten on vaan syytä katsoa peiliin.
Nimimerkki Kokemusta on miljoonan markan edestä. - Anonyymi00008
Heikkoja kukkoja ja kanoja.
Tulee hirveä elämä tällaiselle vätykselle.
"ulos ei uskalla mennä "
Voi jeesus.- Anonyymi00009
Asiat vain usein ovat sitä, miltä ne näyttävät ja tuntuvat. Ulkopuolisen on helppoa arvostella, mutta kuitenkin mahdotonta oikeasti tietää. Ole reipas ja lähde ulos lähikauppaan!?
Niin. Aatteleppa ite, mietipä omale kohale. - Anonyymi00050
Anonyymi00009 kirjoitti:
Asiat vain usein ovat sitä, miltä ne näyttävät ja tuntuvat. Ulkopuolisen on helppoa arvostella, mutta kuitenkin mahdotonta oikeasti tietää. Ole reipas ja lähde ulos lähikauppaan!?
Niin. Aatteleppa ite, mietipä omale kohale.Jumala auttaa suuresti kun vaan rukoilee ulos mennessä "Jeesus auta!".
Vähitellen rohkeus ja terveys saa valtaa ilman kemikaaleja.
Oppii ettei mun ihmisarvo riipu satanistien mielipiteistä.
Ymmärtää ettei kaikkia ole luotu sopeutumaan pahuuden vallassa olevaan yhteiskuntaan.
- Anonyymi00010
Ostakoon kotiinkuljetuksella 5 kg kaurahiutaleita. Puuroa aamulla, päivällä, illalla. Terveellistä, edullista ka sikahyvää. Kotiinkuljetus tuo myös rasvaa tai hilloa silmäksi.
- Anonyymi00011
Kaupat palvelee kyllä ja kotiinkuljetuksessa tavarat voi jättää niin, ettei tule kontaktia toiseen ihmiseen. Nyt pieni ryhtiliike!
- Anonyymi00012
Mitä ajatuksia pitäisi herättää ja kenessä ja miksi aallonpohjaa ei olla ymmärtääkseni vielä edes saavutettu
- Anonyymi00013
Monellakaan kommentoijalla täällä ei ole selvästikkään kokemusta mielenterveysongelmista.
Noh, vertailukohtana, jos jalkasi murtuu niin ajattele se ehjäksi ja jatka juoksemista. Jos puhelimesta loppuu akku niin senkun kuvittelet sen täydeksi niin voit jatkaa kommentointia nettipalstoilla.
Taitaakohan ihan mennä noin?
Aivokemia on todellinen juttu mutta kaikki eivät sitä ymmärrä tai sen vaikutuksia ihmisen toimintaan käsitä.- Anonyymi00014
Olipa hyvä kommentti. Valitettavasti juuri tuollaisia ihmisiä pitää kestää, joilla ei ole mitään käsitystä mielen sairauksista. Se on kumma että nuo samat ihmiset kyllä juovat viinaa tai polttavat tupakkia ja sitten täällä kuitenkin selittävät että ”ajatelkaa itsenne terveiksi ja selviksi!”
Kun puhutaan mielen sairauksista, täytyy ymmärtää että ne ovat oikeita sairauksia, eivätkä vain pelkkää asennetta.
Aikoinaan, 2000 luvun alussa, toimin näyttelijänä harrastelijakerhossa, sekä aktiivisena puhujana, silloisen Sarasvuon tapaan. Elämä oli hektistä ja kiihkeää ja sitten tuli täydellinen stoppi. Ei mikään burnout, vaan eräänä päivänä, Lauantaina, en pystynyt enää hakemaan aamupostia laatikolta, Pystyin vähän aikaa näyttelemään että kaikki oli hyvin, mutta kun muutama päivä sen jälkeen olin menossa harjoituksiin, enkä yhtäkkiä tajunnut että miten auto toimii, tajusin itsekin että nyt ei ole kaikki hyvin, mutta se ei tietenkään ”tuntunut” siltä että jokin olisi huonosti niin että olisin ymmärtänyt itse hakea apua. Se oli vain jotain uutta, että ”Miten minä en nyt ymmärrä näitä vaihteita”. Sain auton sammutettua ja sitten menin takaisin sisälle kotiin.
Sitten parin viikon jälkeen siskoni tuli käymään ja ihmetteli että miksi vessan valo on pimeänä ja miksi olohuoneen valo on myös pimeänä. Muistan kuinka sanoin ”Pitäisi hankkia lamppu.” Hän ei silloin sanonut mitään, mutta kun hän tuli parin viikon päästä käymään, nuo valot olivat edelleen pimeänä ja kun koko mies oli myös alkanut näyttää siltä että kaikki ei ole kunnossa, hän ensin ihmetteli valoja, koska aina ennen olin tuollaiset ongelmat hoitanut välittömästi myös muilta. Mutta kun en parin kuukauden jälkeen ollut käynyt hänen luonaan ja kun hän ulos mennessä huomasi postilaatikon, hän tuli sisälle uudestaan ja kysyi että onko kaikki hyvin. Olin yhden kerran kaupassa käydessä saanut tyhjennettyä pursuavan postilaatikon ja ne postit oli tuulikaapissa avaamattomana. Roskapussit olin saanut vietyä keskellä yötä pihani roskalaatikkoon ja kotona olin pelkoni vuoksi järjestellyt roskat niin että niitä tuli mahdollisimman vähän ettei laatikolle tarvitsisi mennä niin usein.
Olin kyennyt pakolla käymään kaupassa, mutta sekin oli ollut pelkkä juoksukilpailu kaupan läpi ja vain kaikkein välttämättömin, se mikä mahtui käsiin, olin pystynyt tuomaan kotiin ja ehdottomasti vain sellaista mikä ei roskannut. Mitään koria en esimerkiksi enää uskaltanut ottaa kaupan sisälle tullessa, puhumattakaan kärrystä! Aivan kaikki se mitä olin pystynyt tekemään ennen, oli täysin mahdotonta. Onneksi, tai epäonneksi, siihen aikaan ei enää tullut niin paljon postia kuin vielä aiemmin oli tullut koska se oli siinä vaiheessa jo ääriään myöten täynnä taas kun siskoni sen tajusi tarkistaa.
Kun sisko sitten kärräsi minut psykpolille, enhän minä osannut edes siinä vaiheessa kertoa että mikä minua vaivaa. Sisko joutui selittämään ne mitä oli minun käytöksessä huomannut. Sielläkin olin edustavan näköinen ja se aivan selvästi sai minua haastatelleen lääkärin ymmärtämään väärin kuinka vakavasta tilanteesta oli oikeasti kyse. Hän ajatteli että minä tarkistan asioita kun olin varmaan selittänyt että en hanki tuotteita joissa ei ole kääreitä tms. Mutta tilanne oli paljon vakavampi. Minä en ollut nimittäin silloin palkkatöissä vastuussa muille, vaan toimin freelancerina ja elin säästöillä ja tietenkin laskuja oli alkanut tulla. Vasta toiselle kerralla kun sisko oli silloinkin mukana, hän selitti tarkemmin esimerkiksi siitä etten ollut hankkinut uusia lamppuja palaneiden tilalle ja toinen lääkäri onneksi tajusi tuoda esiin, sosiaalisen fobian, eikä paniikkihäiriötä ja masennusta, mikä siihen aikaan oli tapetilla enemmän. Terapiaan sitten päädyin ja sain lääkityksen ja vasta pitkän ajan kuluttua aloin itse ymmärtää että kyse oli erittäin vakavasta sosiaalisesta fobiasta. Minä toivon ja samalla en toivo, että nuo jotka kuvittelevat että kyse on vain jostain asenteesta sairastuvat itse tai joku heidän läheisensä sairastuu että he saisivat kokea sen mitä se oikeasti on. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Olipa hyvä kommentti. Valitettavasti juuri tuollaisia ihmisiä pitää kestää, joilla ei ole mitään käsitystä mielen sairauksista. Se on kumma että nuo samat ihmiset kyllä juovat viinaa tai polttavat tupakkia ja sitten täällä kuitenkin selittävät että ”ajatelkaa itsenne terveiksi ja selviksi!”
Kun puhutaan mielen sairauksista, täytyy ymmärtää että ne ovat oikeita sairauksia, eivätkä vain pelkkää asennetta.
Aikoinaan, 2000 luvun alussa, toimin näyttelijänä harrastelijakerhossa, sekä aktiivisena puhujana, silloisen Sarasvuon tapaan. Elämä oli hektistä ja kiihkeää ja sitten tuli täydellinen stoppi. Ei mikään burnout, vaan eräänä päivänä, Lauantaina, en pystynyt enää hakemaan aamupostia laatikolta, Pystyin vähän aikaa näyttelemään että kaikki oli hyvin, mutta kun muutama päivä sen jälkeen olin menossa harjoituksiin, enkä yhtäkkiä tajunnut että miten auto toimii, tajusin itsekin että nyt ei ole kaikki hyvin, mutta se ei tietenkään ”tuntunut” siltä että jokin olisi huonosti niin että olisin ymmärtänyt itse hakea apua. Se oli vain jotain uutta, että ”Miten minä en nyt ymmärrä näitä vaihteita”. Sain auton sammutettua ja sitten menin takaisin sisälle kotiin.
Sitten parin viikon jälkeen siskoni tuli käymään ja ihmetteli että miksi vessan valo on pimeänä ja miksi olohuoneen valo on myös pimeänä. Muistan kuinka sanoin ”Pitäisi hankkia lamppu.” Hän ei silloin sanonut mitään, mutta kun hän tuli parin viikon päästä käymään, nuo valot olivat edelleen pimeänä ja kun koko mies oli myös alkanut näyttää siltä että kaikki ei ole kunnossa, hän ensin ihmetteli valoja, koska aina ennen olin tuollaiset ongelmat hoitanut välittömästi myös muilta. Mutta kun en parin kuukauden jälkeen ollut käynyt hänen luonaan ja kun hän ulos mennessä huomasi postilaatikon, hän tuli sisälle uudestaan ja kysyi että onko kaikki hyvin. Olin yhden kerran kaupassa käydessä saanut tyhjennettyä pursuavan postilaatikon ja ne postit oli tuulikaapissa avaamattomana. Roskapussit olin saanut vietyä keskellä yötä pihani roskalaatikkoon ja kotona olin pelkoni vuoksi järjestellyt roskat niin että niitä tuli mahdollisimman vähän ettei laatikolle tarvitsisi mennä niin usein.
Olin kyennyt pakolla käymään kaupassa, mutta sekin oli ollut pelkkä juoksukilpailu kaupan läpi ja vain kaikkein välttämättömin, se mikä mahtui käsiin, olin pystynyt tuomaan kotiin ja ehdottomasti vain sellaista mikä ei roskannut. Mitään koria en esimerkiksi enää uskaltanut ottaa kaupan sisälle tullessa, puhumattakaan kärrystä! Aivan kaikki se mitä olin pystynyt tekemään ennen, oli täysin mahdotonta. Onneksi, tai epäonneksi, siihen aikaan ei enää tullut niin paljon postia kuin vielä aiemmin oli tullut koska se oli siinä vaiheessa jo ääriään myöten täynnä taas kun siskoni sen tajusi tarkistaa.
Kun sisko sitten kärräsi minut psykpolille, enhän minä osannut edes siinä vaiheessa kertoa että mikä minua vaivaa. Sisko joutui selittämään ne mitä oli minun käytöksessä huomannut. Sielläkin olin edustavan näköinen ja se aivan selvästi sai minua haastatelleen lääkärin ymmärtämään väärin kuinka vakavasta tilanteesta oli oikeasti kyse. Hän ajatteli että minä tarkistan asioita kun olin varmaan selittänyt että en hanki tuotteita joissa ei ole kääreitä tms. Mutta tilanne oli paljon vakavampi. Minä en ollut nimittäin silloin palkkatöissä vastuussa muille, vaan toimin freelancerina ja elin säästöillä ja tietenkin laskuja oli alkanut tulla. Vasta toiselle kerralla kun sisko oli silloinkin mukana, hän selitti tarkemmin esimerkiksi siitä etten ollut hankkinut uusia lamppuja palaneiden tilalle ja toinen lääkäri onneksi tajusi tuoda esiin, sosiaalisen fobian, eikä paniikkihäiriötä ja masennusta, mikä siihen aikaan oli tapetilla enemmän. Terapiaan sitten päädyin ja sain lääkityksen ja vasta pitkän ajan kuluttua aloin itse ymmärtää että kyse oli erittäin vakavasta sosiaalisesta fobiasta. Minä toivon ja samalla en toivo, että nuo jotka kuvittelevat että kyse on vain jostain asenteesta sairastuvat itse tai joku heidän läheisensä sairastuu että he saisivat kokea sen mitä se oikeasti on.Haluan vielä sen lisätä että siihen maailmanaikaan oli helppoa pitää yhteyttä netin kautta, mutta myös netissä aloin vetäytyä pois ystävien joukosta ja oli erittäin helppoa jättää vastaamatta ovikelloon tai puheluihin! Ainoa henkireikä ulkomaailmaan oli siskoni. Ilman hänen ymmärrystä ja toimia, en tiedä mihin olisin vielä päätynyt.
- Anonyymi00023
Mun mielestä lähes kaikilla on!!!
- Anonyymi00043
Anonyymi00015 kirjoitti:
Haluan vielä sen lisätä että siihen maailmanaikaan oli helppoa pitää yhteyttä netin kautta, mutta myös netissä aloin vetäytyä pois ystävien joukosta ja oli erittäin helppoa jättää vastaamatta ovikelloon tai puheluihin! Ainoa henkireikä ulkomaailmaan oli siskoni. Ilman hänen ymmärrystä ja toimia, en tiedä mihin olisin vielä päätynyt.
Kyllä tässä muillakin on raskasta masennusta ja uupumusta ollut, mutta ei ole ollut mahdollisuutta jäädä makoilemaan kotiin telkkaa tuijottelemaan ja peiton alle käpristymään.
Kun läheisiä alkoi tippumaan ympäriltä, sekosin sukulaisten mielestä häiritsevästikin, mutta aina pyrin pitämään sentään ainoan työpaikkani eli elantoni.
Jouduin minäkin makselemaan asuntolainaa ja osallistumaan oman perheeni kuluihin. Töitä oli tehtävä. Kuka minua olisi auttanut.
Nykyihmisille jotenkin sallitaan henkinen rapautuminen. Mutta eihän ne ole olleetkaan välttämättä sodissa ym. tositilanteissa. Kysykää ukrainalaisilta, onko niillä mielialahäiriöitä vai linkittyykö ne silti sodasta huolimatta kiinni elämään. - Anonyymi00045
Ei, ei ole. Tuo on ihan jo must. Miksi kaikilla alle 40 v on .ielenterveysongelmia? Nämä pikkupirpanat on saaneet vapaan kasvatuksem, ettei vaan tule paha mieli ja siinä sivussa yleistyi some, tuo valheellinen muka todellisuus. Kasvatus loppui kun seinään. Kiitos kuuluu demariämmille. Nyt se näkyy. Mielenterveyspotilaita on todellisuudessa, niitä oikeasti sairaita, todella vähän, mutta nyt siitä on tehty ihan arkinen, jokapäiväinen ja täysin hyväksytty valhe, jossa lääkärit on innoissaan mukana, että saavat bonareita mielialalääkkeistä lääkeyhtiöiltä.
Elämä tuo pettymyksiä, ihan helvetin koviakin, mutta ikinä en ole siihen "päätautiin" lääkkeitä tarvinnut.
Elämä myös opettaa selviyty.istä! - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ei, ei ole. Tuo on ihan jo must. Miksi kaikilla alle 40 v on .ielenterveysongelmia? Nämä pikkupirpanat on saaneet vapaan kasvatuksem, ettei vaan tule paha mieli ja siinä sivussa yleistyi some, tuo valheellinen muka todellisuus. Kasvatus loppui kun seinään. Kiitos kuuluu demariämmille. Nyt se näkyy. Mielenterveyspotilaita on todellisuudessa, niitä oikeasti sairaita, todella vähän, mutta nyt siitä on tehty ihan arkinen, jokapäiväinen ja täysin hyväksytty valhe, jossa lääkärit on innoissaan mukana, että saavat bonareita mielialalääkkeistä lääkeyhtiöiltä.
Elämä tuo pettymyksiä, ihan helvetin koviakin, mutta ikinä en ole siihen "päätautiin" lääkkeitä tarvinnut.
Elämä myös opettaa selviyty.istä!Juuri niin ! Telkassa jotakin "mielialahäiriöistä" haastateltiin, jannu kääntyi vähän kannoillaan lopuksi ja totesi, että "voihan se olla laiskuuttakin". Että näin.
- Anonyymi00053
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kun sisko sitten kärräsi minut psykpolille, enhän minä osannut edes siinä vaiheessa kertoa että mikä minua vaivaa. Sisko joutui selittämään ne mitä oli minun käytöksessä huomannut. Sielläkin olin edustavan näköinen ja se aivan selvästi sai minua haastatelleen lääkärin ymmärtämään väärin kuinka vakavasta tilanteesta oli oikeasti kyse. Hän ajatteli että minä tarkistan asioita kun olin varmaan selittänyt että en hanki tuotteita joissa ei ole kääreitä tms. Mutta tilanne oli paljon vakavampi. Minä en ollut nimittäin silloin palkkatöissä vastuussa muille, vaan toimin freelancerina ja elin säästöillä ja tietenkin laskuja oli alkanut tulla. Vasta toiselle kerralla kun sisko oli silloinkin mukana, hän selitti tarkemmin esimerkiksi siitä etten ollut hankkinut uusia lamppuja palaneiden tilalle ja toinen lääkäri onneksi tajusi tuoda esiin, sosiaalisen fobian, eikä paniikkihäiriötä ja masennusta, mikä siihen aikaan oli tapetilla enemmän. Terapiaan sitten päädyin ja sain lääkityksen ja vasta pitkän ajan kuluttua aloin itse ymmärtää että kyse oli erittäin vakavasta sosiaalisesta fobiasta. Minä toivon ja samalla en toivo, että nuo jotka kuvittelevat että kyse on vain jostain asenteesta sairastuvat itse tai joku heidän läheisensä sairastuu että he saisivat kokea sen mitä se oikeasti on.Eikö voisi ajatella että on olemassa aivokapasiteetti. Vähän kuin tietokoneen kovalevyllä on rajansa miten paljon sinne mahtuu infoa.
Jos on väkisin ajanut aivonsa tilttiin hektisellä, kiireellä, pakkopakkosuorituksilla kuten nyt tehdään nuorille niin stoppi tulee kun aivot ei enää ota mitään vastaan.
Onko se sairaus?
Eikö se ennemmin ole yhteiskunnan pahuutta johon ihminen yrittää väkisin sopeutua ja venyä sen sadistisiin vaatimuksiin?
- Anonyymi00016
Nämä pitää laittaa holhouksen alle jos ei esim. talouskurssi auta. Apu vain ruokakuponkeina, luottokelpoisuus pois. Se helpottaa heitä itseäänkin kun ei tarvitse tuskailla velkojaan. Varsinkin ne joilla ei ole koskaan ollut elämänhallintaa.
- Anonyymi00054
Kyllä, jotkut on ykdinkertaisia oikeasti, ne tyrkyttää itseään chatissä huijattaviksi ja velkaantuvat sen takia.
Ei se alenna ihmisarvoa jos oikeasti ei ole kovin viisas.
- Anonyymi00018
Jetset elämää poistumatta kotoa
- Anonyymi00019
Voltti toimittaa kaiken sanoi eräs missi
- Anonyymi00024
Sarjan laskujenrepijämies tienasi maansiirtokoneellaan 6000 euroa kk, mutta repi silti laskut ja laskumuistutukset. Ei näitä vaan voi eikä ole halujakaan ymmärtää.
- Anonyymi00027
Isokokoisia aikuisvauvoja ne on, vain fysiikka toimii !
- Anonyymi00030
Hällä väliä-asenteella voi pärjätä hyvinkin kun ei ole tunteita. Sellaisia on maamme johdossa
- Anonyymi00055
Eikö ylleensäkin ohjelmiin oteta juuri ne joita oikeasti ei ole sorrettu vaan kerätään näitä kummallisia narsisteja. Mikä lienee silloin ohjelman motiivi. Ei ainakaan avunsaaminen syrjäytetyille.
- Anonyymi00032
Mielenterveysongelmien kanssa painiva elää ½ päivää kerrallaan, viis veisaa huomisesta.
- Anonyymi00035
Ajankohtainen aihe ja hyvä dokumentti
- Anonyymi00038
Mistähän ruokaa voi tilata osamaksulla?
Ja millainen on yhteiskunta, jossa ruoka pitää ostaa osamaksulla, kun sosiaaliturva ei edes sitä takaa.
Koko juttu on taas kerran tyhmääkin tyhmempi clikc-bait. Ja noita sitten pitäisi jaksaa katsoa...- Anonyymi00039
Pojilla oli tatuoidut käsivarret ja kaikki kolme polttivat tupakkaa. Niihin on rahaa ollut. Lisäksi näkyi olevan koira ja kissa, jotka maksavat myös.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Pojilla oli tatuoidut käsivarret ja kaikki kolme polttivat tupakkaa. Niihin on rahaa ollut. Lisäksi näkyi olevan koira ja kissa, jotka maksavat myös.
Eikä tietenkään mitään ammattia eikä työtä, eli yhteiskunta elättää noita velttoja!
Missä noita kehittyy hah - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Eikä tietenkään mitään ammattia eikä työtä, eli yhteiskunta elättää noita velttoja!
Missä noita kehittyy hahAmmatit luultavasti on. Tiesitkö että Marinin hallituksen aikaan 2021 tuli voimaan uusi oppivelvollisuuslaki joka velvoittaa kaikki nuoret suorittamaan toisen asteen tutkinnon.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ammatit luultavasti on. Tiesitkö että Marinin hallituksen aikaan 2021 tuli voimaan uusi oppivelvollisuuslaki joka velvoittaa kaikki nuoret suorittamaan toisen asteen tutkinnon.
No sitä "lakia" ainakin moni tuntuu kiertävän.
- Anonyymi00056
Anonyymi00039 kirjoitti:
Nimenomaan. Ei oikealla köyhyyteen syrjäytetyllä kunnollisella vastuullisella ole rahaa lemmikkeihin.
Ovat ennenkin näyttäneet tvssä "köyhiä" joilla on useampikin koira.
- Anonyymi00047
Eihän esim. maahanmuuttajat pärjää edes peruskoulussa, joten ehtivät tulla täysi-ikäisiksikin ja päättää asioistaan itse. Siihen mitään Sanna Marinin lakia ole.
- Anonyymi00051
Ohi reippaasti. Disinformaatiota. Valheuutinen viihde sivustolla. Kauanko vielä huvituttaa?
- Anonyymi00052
Hallituksen tulee pikimmiten säätää laki joka sallii viinan oston osamaksulla ja kotiinkuljetuksen. On tunnettu luonnonlaki että vaikka kuinka paljon sitä ostaa niin aina se loppuu kesken röpöttelyn. Sitten koittaa ahdistava tilanne kun lisää pitäisi saada mutta uskaltaako millään ajopelillä lähteä hakemaan? Puhumattakaan jos loppumistilanne iskee päälle esim. sunnuntaina aamuyöllä.
- Anonyymi00057
Voisi myös velan antajalta kysyä että onko järkeä nollatuloiselle lainata?
Itse en lainaisi. - Anonyymi00058
Mua ahistaa kun luen luusereista velkaisista.
- Anonyymi00059
Kuuluuko tämä siihen ryhmään jotka ahdistuu jo siitä kun aamulla ensinnäkin herää ja sen jälkeen avaa silmät.
- Anonyymi00060
Tuo velkaantuminen taitaa olla sen takia ettei porukka osaa ollenkaan suunnitella tulevaa, en tiedä onko se sitten mielenterveysongelma vai mikä.
Itse laskin syksyllä että tiukkaa yekee vuodenvaihteessa, no se minun tutkkuus johtui rempasta, eli upposi loppuvuodesta reilu 10 000€ ylimääräistä rahaa.
No siihen aloin varautumaan jo hyvissä ajoin ajamalla kaiken ylimääräisen rahanmenon alas.
Tämä kuukausi on vielä tiukkaa mutta sen jälkeen helpotta.
En ymmärrä sitä että jos se tiiliseinä lähestyy kovaa vauhtia niin jarrua ei poljeta vaan mennään sillä täydellä vauhdilla päin seinää ja sitten ihmetellään että viedäänkö asunto kun ei maksa velkoja.
Onko ihmiskunta ottanut kehityksessä jo valtavan harppauksen taakseppäin vai mistä tämä jotuu?
Pitäisikö evoluution antaa tehdä tehtävänsä niin nousisiko se älykkyys edes vähän, ainakin epäkelvot kuolisivat pois ja tyhmät suvut sammuisivat. - Anonyymi00063
Tyhmää on kaikkea velaksi ostaa. Olisi lukenut Aku ankkaa ja ottanut Roope ankasta mallia ja esikuvan, niin nyt olisi velan sijasta paljon rahaa jemmassa.
Eläisi ihmiset vaan tulojensa mukaan, seuraisivat tilin saldoa, ottaisivat aina kuitit talteen, jotta pysytään kartalla siitä, paljonko siitä rahaa on mennyt ja pitäisivät kirjaa. Ja sitten voi laskea, että kun mulle tulee kuukaudessa summa X tilille, ja kuukaudessa menee pakollisiin sen ja sen verran, niin paljon mulle jää sitten muuhun sitä rahaa. Tämän mukaan sitten elää.- Anonyymi00065
Eniten muavituttaa tyypit jotkei juuri koskaan oo käyneet ansiotöissä mutta silti vuodesta toiseen saavat asua paremmissa kämpissä kuin mitä matalapalkkaiset duunarit.
- Anonyymi00064
Pitäisikö keksitystä uutisesta olla tällä kertaa järkyttynyt vai tuohtunut?
- Anonyymi00066
Niin voisin arvostella, velkaa on ja nuoripari vetää sauhuja.
Mutta meillä ihmisillä on ongelmia, erilaisia.
Yleinen ongelma on ylipaino.
Ja osa ihmisistä ei liho vaikka kuinka söisi.
ja minun työkaveri oli konttorissa ja työelämän laiha. Kun jäi eläkkeelle tuli valtava vatsa ja alle kahden vuoden aikan 15 kg painoa.
Eli suvaitkaa kaikkia.- Anonyymi00067
Ei se eläke lihota.
Minä olen ollut työelämästä poissa nyt neljättä vuotta, paino on pysynyt aika tarkalleen samassa kuin työelämäaikana.
Olen tosin huomannut että kun työ oli ruumiillisesti erittäin raskasta niin se paino oli lihaksissa ja nyt kun en enään tee ruumiillisesti raskasta työtä niin lihakset ovat valuneet jokin verran vatsanseutuun.
Mutta paino samassa ja vatsaa vähän enemmän kuitenkin siinä 100cm kohdalla.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä4024858Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1562771Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575912369- 361548
- 461513
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!461500- 851334
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1551078Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei101065MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."
Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim141012