Moi! Kuinka hyvin tällaset kaukosuhteet ovat kestäneet? Itse olen surullinen ja huolissaan kun poikaystävä lähti opiskelemaan (ollaan seurusteltu reilu kuukausi, tunnettu 4kk)ja hänellä on uusi kaupunki, koulu ja ihmiset edessä ja pelkään että se unohtaa mut kaiken uuden ja jännän keskellä.. Kaipaileeko sitä kotiin ja tyttöystävää? Molemmat itkettiin kun lähtö koitti ja ollaan huomattu et ollaan tosi tärkeitä toisillemme. Aika koettelemus tällanen välimatka varmaan on suhteelle.. varsinkin kun tietää ettei se välttämättä lopu koskaan.. opiskelut kestää yliopistoissa vuosia ja sitten hankitaan töitä siitä läheltä ja käydään vaihdossa..Itse olen vielä aikonut ensi syksynä lähteä opiskelemaan ihan eri suuntaan eli välimatkaa ois sitten yli 1000km.. alan jo miettiä että hakisinko sittenkin samaan kaupunkiin opiskelemaan.. kertokaa kohtalontoverit omat tarinanne!
700km ja opiskelu
8
1528
Vastaukset
- geg
ai että ihan reilu kuukausi ja tunnettu neljä.. ethän edes silloin tunne koko kaveria.. tsori vaan mutta ihme on jos tulee kestämään..!!
- mie vaan
hihii :) jos on yli 1000 kilsaa eroa niin mä suosittelen et vaik hakisit samast kaupungist opiskelupaikan.. elämästä tulee paljon helpompaa! oispa mullaki semmonen mahollisuus et voisin muuttaa kotoa ja mennä opiskeleen jätkän viereen.. mutta ei niin ei. onneks vuoden päästä se tulee tänne yliopistoon :P niin et no harkitte asiaa ja myös sun pitää tietää et teijän suhde menee eteenpäin ettet turhaan muuta :o
- Tahvo
Olen kokenut tämän saman asian pariin kertaan. Kun tapasin ensimmäisen tyttöystävän, reilu kuukausi tapaamisen jälkeen sain opiskelupaikan toiselta paikkakunnalta. Välimatka kasvoi reiluun 200 kilometriin. Opiskelijana ei ollut varaa nähdä kovin usein joten tämä suhde ei kestänyt kauan... vaikka oltiin puheväleissä.
Meni useampi vuosi eteen päin, tapasin nykyisen kyseisellä paikkakunnalla. Minulla oli koulua jäljellä puolivuotta kun hän sai koulupaikan toiselta paikkakunnalta. Minua harmitti... mutta koulun päättymisen jälkeen muutin samalla paikkakunnalle ja muutettiin yhteen. Sain pienen opiskelupaikan noin 1,5 vuodeksi, ns. jatko-opintoja. No, puolisolla koulu puolivälissä vasta kun sain sitten työpaikan pk-seudulta.
Yli 2 vuotta ollaan eletty tällä tavalla ja ihmettelen, miten molemmat ollaan kestetty tätä. Välillä on viikkoja ettei nähdä, puhelin soi jatkuvaan, työn puolesta saa matkustella koko ajan ja on rankkaa. Vielä odotan että puoliso valmistuu... ja toivon että hän saa tehdä omat valintansa kaikessa rauhassa ja tehtyä omat valintansa työelämän suhteen.
Puolen vuoden sisällä tiedän mitä puolisoni aikoo tehdä ja sen jälkeen yritetään katsoa työpaikat mahdollisimman läheltä toisiamme (siis asumaan saman katon alle).
Mutta muiden puolesta on vaikea sanoa mielipidettä. Joillakin kaukosuhde toimii pitkään, joillakin ei. Jos olet iältäsi nuori niin mieti tulevaisuutta, mitä haluat tehdä ja mitä haluat olla. - iloinen =)
Hei taas! Nyt ollaankin iloisia eikä surullisia.. :)Kirjoitin ton silloin kun poikaystävä oli lähtenyt pari päivää sitten.. oli varmaan jokin ensi reaktio lähtöön vaikka ei se oo mitään muuttanut meidän välillä. Meillä oli ihana viikonloppu ja ollaan kummatkin vakavissaan. Nyt tuntuu niin hyvältä että uskon että tämä kestää tai ainakin siltä tuntuu.. mitään en mee vannomaan mutta päivä kerrallaanhan tässä vaan eletään.
- Aloittanut-04
Meillä alkoi nyt toinen vuosi kaukosuhteessa, ja pirun vaikeaa joskus on. Olisi ihana jo hieman kokea yhteistä arkea, eikä aina vain pikaisia viikonloppunäkemisiä... Mutta tällä hetkellä se ei ole mahdollista. Olen kyllä harkinnut opiskelupaikan vaihtoa ensi keväänä samaan kaupunkiin missä poikaystäväni opiskelee, ja luultavasti tulen sen tekemäänkin. Kun poikaystäväni lähti opiskelemaan, oltiin mekin oltu yhdessä vasta n. 5 kuukautta, mutta yhdessä ollaan pysytty. Vaikeaa se tosiaan usein on, mutta hammasta purren mennään eteenpäin. :)
Hyvää jatkoa teillekin, ei se kaukosuhde mahdottomuus ole! Meitä kohtalotovereita on paljon! :)
- werty
Mulla on aikalailla samankaltainen tilanne.
Seurusteltu kaksi vuotta (puoli vuotta siitä välimatkana ollut 500km)
Keväällä tulisi mahdollisuus muuttaa poikaystävän kaupunkiin ja hakea sieltä opiskelupaikkaa tai töitä, muuta turvaverkkoa minulla ei siellä sitten olisikaan, enkä ymmärrä, kuinka helposti repisimme toistemme päät irti arjen riemussa. :o)
Kaikki omat kaverit muuttaa ihan toiselle puolelle suomea ja perhe jää tänne. En tiedä, kamalaa kun ei todellakaan tiedä...
Toisaalta tekisi mieli seurata vaan sydäntä ja muuttaa kullan luokse, yleensähän ihmiset katuvat tekemättä jättämisiään enemmän kuin tekojaan. Sitten taas näen kauhukuvia itsestäni ´´isossa kaupungissa, jalkavaimona´´ :/
Tänne en ainakaan jää!
Huh, kun helpotti purkaa sydäntä.- tyttönen
Kiva kun oli tullut viestiä vaikka laitoin omani jo kauan aikaa sitten =) Niin, onhan meillä samanlaiset tilanteet.. Mun poikaystävä haluaa mut omaan opiskelukaupunkiinsa mutta eilen just päätin että haen sinne minne aioinkin vaikka se tarkottaa et välimatka kasvaa.. tää on nyt tän hetken päätös mutta hirvitti ajatellakin just sitä et lähtisin kauas outoon kaupunkiin.. tuntuu et meidän jutun pitäisi olla jotenkin vakavempaa et sen tekisin ja ei poikaystäväkään toisaalta halua et tulisin vaan sen takia sinne. Musta vaan tuntuu et se toinen paikka sopii mulle paremmin eikä sinne hakeminen hirvitä niin paljon. Se kyllä vähän huolestuttaa et meidän suhde loppuu ensi syksynä..ei ehkä heti mutta ajan myötä.. mutta jos niin käy niin sitä ei vaan oltu tarkotettu kestämään. Tiiän et molempien pitää varmasti tehdä paljon töitä suhteen eteen ja uskoa että se kannattaa.. tunteethan ne kai kuitenkin ratkaisee eikä välimatka..
- Chacie
tyttönen kirjoitti:
Kiva kun oli tullut viestiä vaikka laitoin omani jo kauan aikaa sitten =) Niin, onhan meillä samanlaiset tilanteet.. Mun poikaystävä haluaa mut omaan opiskelukaupunkiinsa mutta eilen just päätin että haen sinne minne aioinkin vaikka se tarkottaa et välimatka kasvaa.. tää on nyt tän hetken päätös mutta hirvitti ajatellakin just sitä et lähtisin kauas outoon kaupunkiin.. tuntuu et meidän jutun pitäisi olla jotenkin vakavempaa et sen tekisin ja ei poikaystäväkään toisaalta halua et tulisin vaan sen takia sinne. Musta vaan tuntuu et se toinen paikka sopii mulle paremmin eikä sinne hakeminen hirvitä niin paljon. Se kyllä vähän huolestuttaa et meidän suhde loppuu ensi syksynä..ei ehkä heti mutta ajan myötä.. mutta jos niin käy niin sitä ei vaan oltu tarkotettu kestämään. Tiiän et molempien pitää varmasti tehdä paljon töitä suhteen eteen ja uskoa että se kannattaa.. tunteethan ne kai kuitenkin ratkaisee eikä välimatka..
Olisi kiva kuulla, mitä ketjuun kirjoittaneille on käynyt :)
Itsellänikin on kaukosuhdetilanne, olimme olleet poikaystäväni kanssa yhdessä 4 kuukautta ennen kuin muutin opiskelemaan toiseen kaupunkiin. Aluksi poikaystäväni ei uskonut, että tilanteesta tulisi mitään, häntä varmaan pelotti, mitä kaikkea yksinäni tulisin täällä kokemaan ja pelkäsi että unohtaisin hänet. Ihan samaa mietin hänestä! Parin viikon eipäs juupas eroruljanssin jälkeen palasimme yhteen ja olemme sitä tähän päivään asti ainakin olleet eli kymmenisen kuukautta :)
Poikaystäväni ei ole tällä hetkellä opiskelemassa, mutta on tänä keväänä hakemassa yliopistoon. Hänen yliopistonsa on vielä parisataa kilometriä opiskelukaupungistani eteenpäin. Olen kuitenkin myös tullut siihen tulokseen, että haen kotikaupunkini yliopistoon lähemmäs ystäviäni ja perhettäni.
Seuraavat puoli vuotta onkin sitten jännät paikat, kun ei ole ollenkaan varmaa, mitä tapahtuu. Käykö niin, että 1) pääsen opiskelemaan kotikaupunkiini ja hänkin on siellä, 2) pääsen kotikaupunkiini opiskelemaan ja hän hakemaansa opiskelupaikkaan toiseen kaupunkiin (=välimatka kasvaa vielä lisää), 3) hän pääsee hakemaansa opiskelupaikkaan ja minä en (= välimatka vähän lyhenee), vai 4) kumpikaan ei pääse hakemaansa opiskelupaikkaan.
Hän on kuitenkin heittänyt ilmaan ajatuksen, että jos nro 4 toteutuu hän voisi muuttaa tekemään töitä opiskelukaupunkiini :)
On tosi ikävää, jos suhde kariutuu välimatkan takia. Sikäli onhan se niinkin, että silloin niin ei vaan ollut tarkoitettu, mutta pitkien pohdiskelujen jälkeen olen päättänyt edes yrittää kuroa etäisyyttämme pienemmäksi. Tällöin saisimme suhteelta paljon ylimääräistä stressiä pois :) Sinänsä todella hankala seurustella tai aloittaa seurustelu tässä vaiheessa elämää, kun on erityisen tärkeä kuunnella itseään, omia ajatuksia ja toiveitaan, ettei myöhemmässä elämässä sitten vaan kaduta, että on elänyt elämänsä täysin toisen ihmisen mukaan.
Tsemppiä kaikille kaukosuhteessa oleville! Kaukosuhteellakin on mahdollisuutensa, kunhan suhteen molemmat osapuolet ovat valmiita siihen sitoutumaan :) Ei se silti aina helppoa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30111652
- 1447146
- 1045952
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534389
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304269On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323611- 623608
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223135