Beatles dominoi 24 musiikkikeskustelua,

Just in Beaber

joka olisi jo kuihtunut ilman kyseisen bändin herättämiä tunteita.Tavallisesti kirjoitetaan innostuneesti jostain löydetystä kappaleesta mutta tänne vaivaudutaan paheksumaan jotain joka puistattaa. Jos tulisin toiselta planeetalta luulisin Beatlesin olevan kehittynein tapa säveltää ja esittää,ja sen vuoksi kiihdyttävän tunteita.Kertokaa miksi se kiinnostaa vielä syntymättömiäkin sukupolvia.

41

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Good vs. evil

      Ehkä siksi, että Beatles-musan tarkoituksena on saada ihmiset hyvälle tuulelle. Se on myös huikean paljon melodisempaa kuin klassinen.

      Klassinen saa ihmisen pahalle tuulelle (tsekkaa mitä Aatu H. kuunteli ja miten hän siitä "riemastui").

    • Let me tell you baby

      No mutta 99,99% kaikesta tehdystä musikista on lauluja. Tehty musiikki = sävelletty - sovitettu - soitettu/laulettu - omasta päätöksestä kuunneltu.

      Laulut siis ovat tai muodostavat aina ja jokaisena päivänä vähintään 99% kaikesta musikista.
      Muistammehan että jos biisi on julkaistu lauluna se on laulu myös silloin vaikka sitä esitettäisiin instrumentaalibiisinä.

      Hyvät laulut ovat ... ovat näinollen parasta ja tärkeintä musiikkia mitä ylipäätään on tehty ja tehdään tai tullaan tekemään, ja Beatles 4-muusikon rockyhtye 1960-luvulta teki lukumääräisesti enemmän hyviä lauluja kuin kukaan muu tähän mennessä on niitä tehnyt.

      He tekivät lauluja lukumääräisesti paljon enemmän kuin Bach tai Mozart tai Beethoven yksin tai yhteenlaskettuna, tekivät paljon enemmän kuin T.Kärki, paljon enemmän kuin J.Rodgers tai C.Porter tai Gershwin. paljon enermän kuin kukaan muu on koskaan hyviä lauluja tehnyt.

      Siksi Beatles oli ja on niin tärkeä, se oli ja on länsimaisen musikin huipennus, ja se on sitä ainakin siihen asti kunnes tulee joku/jotkut joka tekee vielä lukumääräisesti enemmän yhtä hyviä tai parempia lauluja kuin mitä Beatles aikoinaan teki.

      • Dhommi´´

        Ei ole totta. Laulut eivät muodosta edes 9 %.

        Suurin osa musiikista on pianomusiikkia maailmassa.

        "He tekivät lauluja lukumääräisesti paljon enemmän kuin Bach tai Mozart tai Beethoven yksin tai yhteenlaskettuna"

        Jokainen teki yksin enemmän lauluja kuin Beatles. Ja paljon valovoimaisempaa sävelmateriaalia.

        Kaikkien parhaiden laulujen tekijät ovat klasareita. Poppareiden laulut ovat huonoja.


      • Let me tell you baby
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Ei ole totta. Laulut eivät muodosta edes 9 %.

        Suurin osa musiikista on pianomusiikkia maailmassa.

        "He tekivät lauluja lukumääräisesti paljon enemmän kuin Bach tai Mozart tai Beethoven yksin tai yhteenlaskettuna"

        Jokainen teki yksin enemmän lauluja kuin Beatles. Ja paljon valovoimaisempaa sävelmateriaalia.

        Kaikkien parhaiden laulujen tekijät ovat klasareita. Poppareiden laulut ovat huonoja.

        "Jokainen teki yksin enemmän lauluja kuin Beatles. Ja paljon valovoimaisempaa sävelmateriaalia."

        Niin no arvasin että.., koska siitä alkuperäisestä lauseesta oli kiireessä jäänyt yksi tärkeä sana pois. Sen lauseen olisi pitänyt olla:
        He tekivät HYVIÄ lauluja lukumääräisesti paljon enemmän kuin Bach tai Mozart tai Beethoven yksin tai yhteenlaskettuna, tekivät HYVIÄ LAULUJA paljon enemmän kuin T.Kärki, paljon enemmän kuin J.Rodgers tai C.Porter tai Gershwin. paljon enermän kuin kukaan muu on koskaan hyviä lauluja tehnyt.

        Mutta jos olet toista mieltä niin luettele Bachin, Mozartin ja Beethovenin yleisesti HYVINÄ pidetyt laulut.

        Jotta tehtävä helpottuisi niin mistä tunnistamme hyvän laulun? Hyvä laulu melodiaton jollotus.
        Melodiaton jollotus = yleensä mikä hyvänsä klasarisäveltäjän tekemä laulu - esim vaikkapa:
        http://www.youtube.com/watch?v=JpkFJZDkqAI
        Ottakaa tuosta pois sinänsä hienolta kuulostava orkesteriosuus - jätetään pelkkä laulaja ilman mitään säestystä esittämään tuota laulua ja mitä jää jäljelle? Ei mitään paitsi pelkkää melodiatonta jollotusta.
        Aidosti hyvä laulu toimii aina lauluna myös ilman mitään säestystäkin esitettynä.

        Toisaalta ovat klasarisäveltäjät onnistuneet sentään silloin tällöin ellei peräti joskus harvoin jopa hyvän laulun tekemisessä, (joka HYVÄn LAULUn kirjoittaminen kuten tiedämme on musikin tekemisen vaikein ja korkein muoto) esim:
        Mozart: http://www.youtube.com/watch?v=mDeFdGzthV0
        Donizetti:http://www.youtube.com/watch?v=t936rzOt3Zc
        Verdi:http://www.youtube.com/watch?v=snvHpFRO0hA

        Nuo ovat HYVIÄ lauluja, kuten monet muutkin ns. hitti-aariat ovat.

        Hyviä lauluja nipulta Bach Mozart Beethoven ei taida löytyä kuin noin 20 kpl:tta. Joista suurin osa löytyy Mozartin Taikahuilu uupperasta. Joka taas uupperana oli oman aikakautensa puhdasta poppia alusta loppuun. Kyseisessä uupperassa hyviä lauluja oli noin 15 kpl:tta, se siis HYVIEN laulujen määrässä vastaa suurinpiirtein yhtä Beatles-albumia - varsinkin kun muistamme että Beatlesilla oli tapana julkaista yhtäaikaa albumiensa kanssa myös single jonka laulut eivät olleet kyseisellä albumilla mukana. Tiedämme että Beatles teki noin 12 albumia - kaikki täynänsä HYVIÄ lauluja - Mozart puolestaan siis teki reilun yhden albumillisen hyviä lauluja - Bach ja Beethoven tuskin senkään vertaa eli yhtä albumillista.

        ----
        Ja "Rhapsody in blue" -nimimerkille: Upea anekdootti.
        Kiitos että jaoit sen kanssamme.


      • Dhommi´´
        Let me tell you baby kirjoitti:

        "Jokainen teki yksin enemmän lauluja kuin Beatles. Ja paljon valovoimaisempaa sävelmateriaalia."

        Niin no arvasin että.., koska siitä alkuperäisestä lauseesta oli kiireessä jäänyt yksi tärkeä sana pois. Sen lauseen olisi pitänyt olla:
        He tekivät HYVIÄ lauluja lukumääräisesti paljon enemmän kuin Bach tai Mozart tai Beethoven yksin tai yhteenlaskettuna, tekivät HYVIÄ LAULUJA paljon enemmän kuin T.Kärki, paljon enemmän kuin J.Rodgers tai C.Porter tai Gershwin. paljon enermän kuin kukaan muu on koskaan hyviä lauluja tehnyt.

        Mutta jos olet toista mieltä niin luettele Bachin, Mozartin ja Beethovenin yleisesti HYVINÄ pidetyt laulut.

        Jotta tehtävä helpottuisi niin mistä tunnistamme hyvän laulun? Hyvä laulu melodiaton jollotus.
        Melodiaton jollotus = yleensä mikä hyvänsä klasarisäveltäjän tekemä laulu - esim vaikkapa:
        http://www.youtube.com/watch?v=JpkFJZDkqAI
        Ottakaa tuosta pois sinänsä hienolta kuulostava orkesteriosuus - jätetään pelkkä laulaja ilman mitään säestystä esittämään tuota laulua ja mitä jää jäljelle? Ei mitään paitsi pelkkää melodiatonta jollotusta.
        Aidosti hyvä laulu toimii aina lauluna myös ilman mitään säestystäkin esitettynä.

        Toisaalta ovat klasarisäveltäjät onnistuneet sentään silloin tällöin ellei peräti joskus harvoin jopa hyvän laulun tekemisessä, (joka HYVÄn LAULUn kirjoittaminen kuten tiedämme on musikin tekemisen vaikein ja korkein muoto) esim:
        Mozart: http://www.youtube.com/watch?v=mDeFdGzthV0
        Donizetti:http://www.youtube.com/watch?v=t936rzOt3Zc
        Verdi:http://www.youtube.com/watch?v=snvHpFRO0hA

        Nuo ovat HYVIÄ lauluja, kuten monet muutkin ns. hitti-aariat ovat.

        Hyviä lauluja nipulta Bach Mozart Beethoven ei taida löytyä kuin noin 20 kpl:tta. Joista suurin osa löytyy Mozartin Taikahuilu uupperasta. Joka taas uupperana oli oman aikakautensa puhdasta poppia alusta loppuun. Kyseisessä uupperassa hyviä lauluja oli noin 15 kpl:tta, se siis HYVIEN laulujen määrässä vastaa suurinpiirtein yhtä Beatles-albumia - varsinkin kun muistamme että Beatlesilla oli tapana julkaista yhtäaikaa albumiensa kanssa myös single jonka laulut eivät olleet kyseisellä albumilla mukana. Tiedämme että Beatles teki noin 12 albumia - kaikki täynänsä HYVIÄ lauluja - Mozart puolestaan siis teki reilun yhden albumillisen hyviä lauluja - Bach ja Beethoven tuskin senkään vertaa eli yhtä albumillista.

        ----
        Ja "Rhapsody in blue" -nimimerkille: Upea anekdootti.
        Kiitos että jaoit sen kanssamme.

        1. Parasta ja tärkeintä musaa on konsertot, sinfoniat ja messut

        2 .Laulut, jos aarioita (kirkko- ja ooppera-) voi sellaisiksi kutsua, ovat klasareilla reilusti paremmin hallussa kuin poppariluusereilla

        3. Jokainen Mozartin sadoista aarioista on reilusti parempi kaikin tavoin kuin mikään poppi

        4. Jokainen Bachin aaria voittaa kaiken kevyen


      • Anonyymi
        Dhommi´´ kirjoitti:

        1. Parasta ja tärkeintä musaa on konsertot, sinfoniat ja messut

        2 .Laulut, jos aarioita (kirkko- ja ooppera-) voi sellaisiksi kutsua, ovat klasareilla reilusti paremmin hallussa kuin poppariluusereilla

        3. Jokainen Mozartin sadoista aarioista on reilusti parempi kaikin tavoin kuin mikään poppi

        4. Jokainen Bachin aaria voittaa kaiken kevyen

        Beatles on suosituin ja arvostetuin, jopa maaniset klassisen kuuntelijat tahtoo olla Beatles-palstalla höpöttämässä.


    • Rhapsody in blue

      Tuolla mainittiin säveltäjänimenä Gershwin,josta minulla on tositarina.Olin vuonna 1998 juhlatanssiaisissa jotka järjestettiin George Gershwinin syntymän 100-vuotis juhlan kunniaksi.Hain Finlandiatalon pylväikön suojasta upean blondin valssinpyörteisiin,ja yritin kömpelösti avata keskustelua upean daamin kanssa.Kysyin että tunteeko hän tämän Gershwinin hyvinkin? Vastaus tuli nopeasti:"Siellähän tuo tuntuu housuissa jököttävän "!

    • Tuulia

      Juuri näinhän se on ! Beatlesin vihaajatkin käyttävät tätä palstaa avautuessaan outoine juttuineen.

    • loveeen

      Beatles kiinnostaa, koska se on niin omassa luokassaan musiikillisesti, kulttuurillisesti, yhteiskunnallisesti jne. Nämä Beatlesin vihaajat, eivät oikeasti vihaa Beatlesia, purkavat vain omaa pahaa oloaan johonkin...toivottavasti helpottaa tarpeeksi oloa...

    • Let it be

      The Beatles on tärkeä nimi ketjussa, joka häivyttää ja lopulta poistaa "klassisen musiikin"auktoriteetin " jonka se omi kristillisen kirkon ja uskonnon puudelina katteetomasti saadusta asemasta.Lopulta "klassinen"musiikki on kuten näilläkin sivuilla eräs K-kirjaimella alkava alaviite.

    • Ukkomies

      No, ei Beatles sitä ainakaan musiikillisilla aseilla voi poistaa. Tämä ihan sen vuoksi, ettei Beatlesilla ole tarpeeksi välineistöä ja osaamista siihen.

      Jos haluat käyttää aseena jotain muuta, niin se on kokonaan toinen juttu. Toisaalta olisihan aika noloa jos korkeampaa musiikillista aluetta edustava klassinen jäisi musiikin saralla joksikin alaviitteeksi. Eiköhän maailmassa aina sen verran musikaalistakin väkeä liene, jotta moinen todellisuus jää kuitenkin fantasioinnin tasolle.

      • Alaviite on

        Klassinen ON alaviite. Se on pienen väestönosan marginaalimusaa, eikä millään tavoin kykene kilpailemaan kevyen musan ja rokin suosion sekä laadun kanssa. Suuri yleisö haluaa hyvää musaa ja on tehnyt valintansa: klassinen jää sen ulkopuolelle.


    • Ukkomies

      Ei varmasti kilpaile rokin ja popin laadulla, sillä se on niin paljon korkeammalla. Suuri yleisö ei ole edustava otos musikaalisuudesta; suuri yleisö koostuu monipuolisesti eri ammattikunnista. Eri aloilla on ammattilaisensa, niin musiikissakin, vaikka tällä rahvaspalstalla sitä tuntuu olevan kovin vaikea ymmärtää.

      Ajattelu on sallittua.

      • sanonpahantaas

        Ei ole vaikea ymmärtää. Noita sinun tarkoittamiasi ammattilaisia me pääosin elätämme omalla työllämme. Koulutuksesta ammattiin ja eläkkeelle.


    • Lennonkusee

      Klassinen pärjää hyvin ilman tukiakin. Katsopa vaikka Jenkkilää jossa oopperat ja orkesterit eivät saa juuri mitään valtion tukia, mutta ne pärjäävät hyvin sivistyneistön lahjoituksilla ja lipputuloilla.

      • näinhänseon

        Katsotaan nyt tätä koto - Suomea vaan.

        Jenkkilässä nuo bändit soittaa Beatlesiakin elääkseen.

        Ja huiput on sitten huippuja.


      • Anonyymi
        näinhänseon kirjoitti:

        Katsotaan nyt tätä koto - Suomea vaan.

        Jenkkilässä nuo bändit soittaa Beatlesiakin elääkseen.

        Ja huiput on sitten huippuja.

        Ns. eliittikin kyllä tunnustaa Beatles-musiikin hienouden.


    • Anonyymi

      Kaikki tykkää fab fourista, klassisen fanittajatkin pyörii tällä palstalla.

      • Jep, klassisen ystävät pyörii myös Beatles-palstoilla, ei niin paljon esim. vaikka Led Zeppelin-palstoilla. Mutta Led Zep ansaitsee myös klassisen fanien arvostuksen =) Vai eivätkö Robert Plant, Jimmy Page, John Bonham ja John Paul Jones ole tarpeeksi kiinnostavia, että herättäisivät keskustelua? Tai AC/DC tai Deep Purple =)


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Jep, klassisen ystävät pyörii myös Beatles-palstoilla, ei niin paljon esim. vaikka Led Zeppelin-palstoilla. Mutta Led Zep ansaitsee myös klassisen fanien arvostuksen =) Vai eivätkö Robert Plant, Jimmy Page, John Bonham ja John Paul Jones ole tarpeeksi kiinnostavia, että herättäisivät keskustelua? Tai AC/DC tai Deep Purple =)

        Zeppelin oli kova, AC/DC huono, Deep Purplella muutama hyväkin kappale.


    • Anonyymi

      Schubert on homo

    • No tekihän Beatles hyvää musiikkia. "Here comes the sun", "Let it be", "Hey Jude", "Strawberry fields forever" jne. Itse en yleensä kuuntele Beatlesta, mutta tykkään kuitenkin esim. noista kyseisistä lauluista. Aikoinaan tuli välillisesti kuunneltua, kun mun sisko oli kova Beatles-fani ja luukutti bändin musiikkia. Paul McGartney oli hänelle aikoinaan kuin jumala, hän luki hänen muistelmiaan kuin Raamattua ja musiikki raikasi. Myös kolussa tuli musiikkitunnilla laulettua joitain Beatlesin kappaleita samoin kuin muitakin 1960-80 -lukujen biisejä.

      Jep, aloituksia Beatles-nimikkeellä on aika paljon täällä Suomi24:n musiikkipuolella, mutta osassa niistä keskustellaan kyllä aika paljon klassisesta musiikista, ei oikeastaan niin paljon itse Beatlesista.

      • Anonyymi

        Enpä nyt tiedä sillä minulla oli taas järisyttävä emotionaalinen kokemus Melartinin 6. sinfonian avausosasta klusterien jyristessä kuin ukkonen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enpä nyt tiedä sillä minulla oli taas järisyttävä emotionaalinen kokemus Melartinin 6. sinfonian avausosasta klusterien jyristessä kuin ukkonen.

        Täällä 24:n musiikkipalstalla tuntuu olevan heitä, jotka pitävät paljon Melartinin ja Tuukkasen musiikista ja sitten myös heitä, joihin Sibelius ei uppoa ollenkaan (itse kuulun tuohon ryhmään myös, johon Sibeliuksen musiikki ei ole kauheasti koskaan uponnut, ei edes Finlandia, vaikka suomalainen olenkin).


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Täällä 24:n musiikkipalstalla tuntuu olevan heitä, jotka pitävät paljon Melartinin ja Tuukkasen musiikista ja sitten myös heitä, joihin Sibelius ei uppoa ollenkaan (itse kuulun tuohon ryhmään myös, johon Sibeliuksen musiikki ei ole kauheasti koskaan uponnut, ei edes Finlandia, vaikka suomalainen olenkin).

        Itsekään en voi sanoa pitäväni Sibeliuksen musiikista enkä varsinkaan hänen sinfonioistaan. Äsken kuuntelin lumoutuneena Armas launiksen jälkiwagneriaanista Aslak Hetta oopperaa ikään kuin olisin kohonnut korkeuksiin suloinen poltteen tunne rinnassa. Olen siis suomalaisen klassisen musiikin suhteen melko monipuolinen jos en aivan kaikkiruokainen. Olen kyllä joskus aikoinaan herkistynyt Finlandiaa kuunnellessa mutta tuntuu ettei sekään enää kauheasti kosketa.


    • Itse olen viimeaikoina kommentoinut aika paljon Zeppeliniä ja Purplea ja Whitesnakea (ja ylipäätään David Coverdalea). On viimeaikoina tullut kuunneltua paljon kyseisen herran musiikkia ja katsottua hänen haastattelujaan, mutta on tullut myös katsottua Plantin haastatteluja sekä joitain vanhoja Purple-pätkiä ja myös vähän noiden manitsemieni bändin jäsenten tekemisiä, esim. musisointia, jos operoineet vaikka joskus soolourallakin. Esim. ex-Snaken Bernie Marsdenin musisointia olen katsellut Tubesta.

    • Huh, kyllä tämä Paul Rodgers on vaan niin hyvä laulaja. Aina vaan uppoaa sieluun ja sydämeen. Tuli tuossa aiemmin kuunneltua taas David Coverdalea, bluesrockia, funkkia, gospelia, rakkauslauluja, kaikenlaista settiä jota hän teki aikoinaan ja tulin vakuuttuneeksi, että siinäkin on yks kaikkien aikojen laulajista. Sitten kuuntelin Freen kappaleen "Be my friend" ja melkein rupesin itkemään. Kyllä musiikki voi välillä vetää tunteelliseksi.

    • Paul Rodgersilla oli välillä Freen aikoihin ääni melkein kuin vanhoilla bluesmuusikoilla. Kyllä siinä oli tunnetta ja eläytymistä, samoin oli Coverdalella aikoinaan. Plant osasi hyvin vetää aikoinaan ja parhaimmillaan vakuuttavasti veti hänkin, mutta hänestä ei tule mulle ihan samanlaista tunnetta kuin herroista Rodgers ja Coverdale. Noista kolmesta ehkä Paul pysyi uskollisimpana bluesille, mutta Coverdalellakin oli rhythm and blues -musiikki sydämessä, sielussa ja veressä, mutta hyvin tämä mies veti sitä -80-luvun hard rockiakin, yhtä vakuuttavasti kuin aiemmin bluesrockia.

      • Anonyymi

        Plant on ylivoimainen laulaja, muut jää taakse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Plant on ylivoimainen laulaja, muut jää taakse.

        Hyvä laulaja Robert Plant aikoinaan olikin, mutta musta ei kuitenkaan ihan niin sielukas, kuin Paul Rodgers ja David Coverdale aikoinaan. Jopa Rob Halford onnistui nuorempana parhaimmillaan laulamaan niin, että ainakin osuu ja uppoaa mun sieluun ja sydämeen. Ehkä mun pitää kuunnella vähän tarkemmin Plantin laulua, tosin olen kyllä aika paljon kuunnellut sitäkin. Esim. Stairway to heaven uppoaa lähes aina ja Black dog ja Thank youn kitarasoolo (Jimmy soittaa sen akutisella kitaralla vähän flamencotyyliin, todella ihana). Mutta Paul Rodgers on näistä miekkosista kaikkein eniten bluesin ytimessä ja toiseks eniten mun mielestä David Coverdale. Coverdalella oli Snaken bluesaikoina poppoossaan sellainen kaveri kuin Bernie Marsden, joka taitaa hyvin bluesin soittamisen ja laulamisenkin. Jopa itse BB King sanoi aikoinaan, että Marsdenilla on bluesin tulkitsemisen taito. Ja hyvinpä nuo Freen soittajatkin tulkitsivat bluesia/bluesrockia aikoinaan. Jimmy Page taas ei varsinaisesti ole bluesmuusikko, mutta häneltä kyllä taittui monenlainen tyyli. Parhaiten hän veti kuitenkin rockia ja sitten akustisella kitaralla esim. vähän flamencotyyliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Plant on ylivoimainen laulaja, muut jää taakse.

        Plant tietää paljon bluesmusiikista ja hän on kuunnellut paljon tuota rhythym and bluesia ja hänellä on taitoa tulkita musiikkia ja näkemystä, en kiistä näitä asioita. Luin tuossa kesällä Plantin elämänkerran ja olen loppukesästä lähtien kahlannut Mick Wallin Zeppelin historiikkia "Jättiläisen aika" ja olen katsonut Plantin haastattelujakin. Zeppelinissä oltiin monipuolisia muusikoita ja taitavia, pidän Zepin musiikista ja Plantin soolotuotannosta ja itse Plant on musta haastatteluissa yleensä aika hurmaava tyyppi, sellanen jonka kanssa vois viettää aikaa ja huumori kukkis. Mutta jotenkin vaan Paul Rodgersin ja David Coverdalen laulu menee mulla enemmän syvemmälle kuin Plantin. Jollekin toiselle taas se on Plant, joka kolahtaa syvemmin ja jollekin ei kukaan noista kavereista, Rodgers, Coverdale ja Plant kolahda ollenkaan. Näin se menee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Plant on ylivoimainen laulaja, muut jää taakse.

        Kyllä se on välillä paikallaan tämä Mr Plantkin. Nyt kuuntelen yhtä mun zep-suosikkia, Black dogia ja hyvin vetää. Ei voi toiset vetää tätä niin kuin Plant. Tosi on. Plant on Plant ja omassa sarjassaan lyömätön, mutta niin ovat lyömättömiä nuo Rodgers ja Coverdalekin ja tuo Halford, jonka taisin tuolla kommenttini lomassa myös mainita, jos muistan oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Plant on ylivoimainen laulaja, muut jää taakse.

        En vain pysty kovin paljon kerralla kuuntelemaan Zeppeliniä, koska Bonzo hakkaa rumpuja liian lujaa ja Plantin ääni on vähän kovemman tyylinen ja ne saattaa ottaa pitemmän päälle mun korviin ja joskus jopa päätä voi alkaa särkeä. Siksi pystyn kuuntelemaan enemmän esim. noita Coverdalea ja Rodgersia, koska heillä on vähän pehmeämpi ääni (heilläkin raspia äänessään, mutta se ei kuulosta niin kovalta) ja heillä ei ollut bändeissään rumpalia, joka hakkaa niin kovaa rumpuja. En koskaan pysty kuuntelemaan musiikkiakaan tosi kovaa, koska korvat ei kestä ja voi tulla huono olo. Olen vähän herkkä koville äänille. Mutta rockilla mennään, sen parista mua ei saa pois kulumallakaan =)


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        En vain pysty kovin paljon kerralla kuuntelemaan Zeppeliniä, koska Bonzo hakkaa rumpuja liian lujaa ja Plantin ääni on vähän kovemman tyylinen ja ne saattaa ottaa pitemmän päälle mun korviin ja joskus jopa päätä voi alkaa särkeä. Siksi pystyn kuuntelemaan enemmän esim. noita Coverdalea ja Rodgersia, koska heillä on vähän pehmeämpi ääni (heilläkin raspia äänessään, mutta se ei kuulosta niin kovalta) ja heillä ei ollut bändeissään rumpalia, joka hakkaa niin kovaa rumpuja. En koskaan pysty kuuntelemaan musiikkiakaan tosi kovaa, koska korvat ei kestä ja voi tulla huono olo. Olen vähän herkkä koville äänille. Mutta rockilla mennään, sen parista mua ei saa pois kulumallakaan =)

        Kuuntele Thank You, tai joku vastaava, jos rummutus risoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntele Thank You, tai joku vastaava, jos rummutus risoo.

        Jep, kuuntelen Thank youta välillä ja eilen kuuntelin kappaleen "That´s the way", josta tykkäsin. Tässä viimeks mainitussa ei Bonzo olekaan päässyt tositoimiin, itseasiassa hän ei ole mukana ollenkaan, ei ainakaan siinä liveversiossa jonka kuuntelin. Ja joillain muilla Zepin akustisilla, joita eilen That´s the wayn lisäksi kuuntelin Bonzo lyö rumpuja yllättävän kevyesti, ainakin Bonzon tyyliin yllättävän kevyesti. Oikein yllätyin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntele Thank You, tai joku vastaava, jos rummutus risoo.

        Zepin pojille sopi mainiosti tällainen akustinen tyyli. Musta Jimmy oli parhaimmillaan soittaessaan akustista kitaraa.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Zepin pojille sopi mainiosti tällainen akustinen tyyli. Musta Jimmy oli parhaimmillaan soittaessaan akustista kitaraa.

        Tangerine on myös upea.



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Bron Y Aur oli paikka missa äänitettiin 3:s LP.

        Jep tai siellä ainakin Jimmy, Plant ja ketä kaikkia nyt oli mukana musisoi ja teki kappaleita kuten esim. tuon kyseisen kappaleen, johon laiton linkin tuohon yläpuolelle. Asuivat vuoristomökissä ja kävelivät niityillä ja metsissä ja tunnelmoivat Arthurin ja pyöreän pöydän ritarien ja Taru sormusten herrasta henkeen ja viettivät mukavaa aikaa.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Jep tai siellä ainakin Jimmy, Plant ja ketä kaikkia nyt oli mukana musisoi ja teki kappaleita kuten esim. tuon kyseisen kappaleen, johon laiton linkin tuohon yläpuolelle. Asuivat vuoristomökissä ja kävelivät niityillä ja metsissä ja tunnelmoivat Arthurin ja pyöreän pöydän ritarien ja Taru sormusten herrasta henkeen ja viettivät mukavaa aikaa.

        Hyvin englantilaista touhua englantilaisilta pojilta, ja tuloksena hienoa musiikkia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe