De fasto: Room. 5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
Harhaoppi kieltää koko ihmiskuntaa sitovan faktan
16
173
Vastaukset
Ja avaaja ilmeisesti kieltää koko ihmiskuntaa sitovan eli auttavan jatkon. Hyi hyi, ei tuollasta saa tehdä. Käyttää vain sideavaimia??? Mikä motiivi???
- Pysyhän aloillasi
Jeesus pelastaa vihne.
7 vuotta olen saarnannut Jeesuksesta joka pelastaa. Onhan se ilkeä tunne, sattuu ylpeyteen kun ihmisestä ei löydy mitään hyvää, mutta ilman tätä kokemusta ei ihminen käänny parannukseen.
Ongelmaksi on siis tullut ettei läheskään kaikilla kuulijoilla (vaikka kutsuvat itseään uskoviksi) ole syntiä, josta pitäisi pelastaa. He eivät tarvitse Jeesusta muuhun kuin oman kunniansa ja ylpeytensä epätoivoiseen säilyttämiseen. He eivät suostu tulemaan tyhjiksi, että Jeesus voisi täyttää heidät.
Pyhä ei sekoitu sontaan, niin kuin valoa ja pimeyttä tai tulta ja vettä ei saa sekoitettua samaksi aineeksi.
Jeesus ei omaansa sonnan täytteeksi laita, astia on saatava ensin tyhjäksi.
Tämä tapahtuu päivänä jolloin ihminen tajuaa perineensä geneettisen 100% kyvyttömyyden toteuttaa Jumalan tahtoa ja avuttomana huutaa avuksensa
Jeesusta. Jeesus muuttaa veden viiniksi, mutta sontaa hän ei muuta ruuaksi. Pysyhän aloillasi kirjoitti:
Jeesus pelastaa vihne.
7 vuotta olen saarnannut Jeesuksesta joka pelastaa. Onhan se ilkeä tunne, sattuu ylpeyteen kun ihmisestä ei löydy mitään hyvää, mutta ilman tätä kokemusta ei ihminen käänny parannukseen.
Ongelmaksi on siis tullut ettei läheskään kaikilla kuulijoilla (vaikka kutsuvat itseään uskoviksi) ole syntiä, josta pitäisi pelastaa. He eivät tarvitse Jeesusta muuhun kuin oman kunniansa ja ylpeytensä epätoivoiseen säilyttämiseen. He eivät suostu tulemaan tyhjiksi, että Jeesus voisi täyttää heidät.
Pyhä ei sekoitu sontaan, niin kuin valoa ja pimeyttä tai tulta ja vettä ei saa sekoitettua samaksi aineeksi.
Tämä tapahtuu päivänä jolloin ihminen tajuaa perineensä geneettisen 100% kyvyttömyyden toteuttaa Jumalan tahtoa ja avuttomana huutaa avuksensa
Jeesusta. Jeesus muuttaa veden viiniksi, mutta sontaa hän ei muuta ruuaksi.Kumma juttu. Joku vuosi sitten eräs henkilö kertoi minulle, että oli saanut toimeksiannon: Etsiä minun kaapeistani sinne piilotetut luurangot. Siis virallinen tutkinta on tehty kai kolme kertaa, mutta hän sanoi, ettei löytänyt mitään. Siihen tutkimiseen oli syykin, mutta en nyt sitä kerro.
Minulla on sellainen ymmärrys Pyhältä Hrngrltä, että toisen ihmisen ei tarvitse etsiä syntiä toisesta, mutta sen sijaan pitäisi etsiä sitä kipinää, jonka Pyhä Henki saisi sanan kautta sytyttää liekkeihin.
Vanha V Viljanen sanoi aikoinaan: Kun ihmisen omatunto herää, ei kenenkään tarvitse kertoa mikä on syntiä.Minä sanon Paavalin tavoin: En tiedä m itään tykönäni, mutta en sen tähden ole pelastettu. Vain yksin Jeesus , Hän mulle riittävi...- De fiasko
Pysyhän aloillasi kirjoitti:
Jeesus pelastaa vihne.
Jeesusta. Jeesus muuttaa veden viiniksi, mutta sontaa hän ei muuta ruuaksi.7 vuotta olen saarnannut Jeesuksesta joka pelastaa.
Ja nyt kuitenkin tuntuu ettei kukaan ole kutsunut, eikä kukaan lähettänyt. - Puliveivarit
De fiasko kirjoitti:
7 vuotta olen saarnannut Jeesuksesta joka pelastaa.
Ja nyt kuitenkin tuntuu ettei kukaan ole kutsunut, eikä kukaan lähettänyt.Yksijuoksijat puskevat aina tuuleen! Lopputulos: Kuinka he kuulevat, ellei heille saarnata, mutta kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä! Ota tästä nyt omasi.
- teu,
vihne kirjoitti:
Kumma juttu. Joku vuosi sitten eräs henkilö kertoi minulle, että oli saanut toimeksiannon: Etsiä minun kaapeistani sinne piilotetut luurangot. Siis virallinen tutkinta on tehty kai kolme kertaa, mutta hän sanoi, ettei löytänyt mitään. Siihen tutkimiseen oli syykin, mutta en nyt sitä kerro.
Minulla on sellainen ymmärrys Pyhältä Hrngrltä, että toisen ihmisen ei tarvitse etsiä syntiä toisesta, mutta sen sijaan pitäisi etsiä sitä kipinää, jonka Pyhä Henki saisi sanan kautta sytyttää liekkeihin.
Vanha V Viljanen sanoi aikoinaan: Kun ihmisen omatunto herää, ei kenenkään tarvitse kertoa mikä on syntiä.Minä sanon Paavalin tavoin: En tiedä m itään tykönäni, mutta en sen tähden ole pelastettu. Vain yksin Jeesus , Hän mulle riittävi...""vihne""
Oikein sanot Hän mulle riittävi, ja toinenkin sana , ellet
Usko Jeesukseen Kristukseen, et voi pelastua , vain usko
riittää ei tekoja tarvita. Miksei Koska Jumala tietää että
ihminen ajattelee pahaa pienestä asti , se oli jolloinkin ,
muutama sata vuotta Vedenpaisumuisen .
Paisumus oli 3400 eKr.
"De fasto: Room. 5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -"
Avaajalle: Jos halutaan hienostella näillä latinan lainoilla, Room. 5:12 on pikemminkin de jure kuin de facto. Tämä siksi koska raamattu taitaa olla sinulle lähinnä lakikirja ja sitova, sanasta sanaan otettava normisto. Minä taas sanoisin että de juri siellä kyllä sanotaan noin mutta de facto se on jotain ihan muuta.- Avaajan terveiset
Raamattu on minulle ihanan Iskäni sanaa. Hallelujaa kiitos Jeesus.
de facto
de facto [de: fakto:] (lat.), todellisuudessa, tosiasiallisesti (riippumatta siitä, onko asiaintila esim. oikeudellisesti perusteltu). Avaajan terveiset kirjoitti:
Raamattu on minulle ihanan Iskäni sanaa. Hallelujaa kiitos Jeesus.
de facto
de facto [de: fakto:] (lat.), todellisuudessa, tosiasiallisesti (riippumatta siitä, onko asiaintila esim. oikeudellisesti perusteltu)."de facto [de: fakto:] (lat.), todellisuudessa, tosiasiallisesti (riippumatta siitä, onko asiaintila esim. oikeudellisesti perusteltu)."
Juuri näin. Mutta eikö sinulle Raamatun sana ole sellaisenaan otettavaa kuten se on kirjoitettu (de jure)?exhellari86 kirjoitti:
"de facto [de: fakto:] (lat.), todellisuudessa, tosiasiallisesti (riippumatta siitä, onko asiaintila esim. oikeudellisesti perusteltu)."
Juuri näin. Mutta eikö sinulle Raamatun sana ole sellaisenaan otettavaa kuten se on kirjoitettu (de jure)?Kirjaimellisen tulkinnan perään hän on aina huutanut, mutta silloin kun esitetään raamatusta paikkoja, joita ei mitenkään voi kirjaimellisesti tulkita, häviää hän teille tietämättömille, eikä koskaan oikaise totuuden mukaan sanojaan! -No se ei ole ainoa ristiriita ko. kirjoittajan kohdalla!
- de lesta...
just,, de fiktio..
- sinulla fiktio on
Fiktio on sinun päässäsi. Faktat me näemme joka päivä kaikkialla missä elämme ja liikumme. Myös itsesämme tunnemme suuren synnin voiman, kaikki me joilla on Jumalan sanan m ukainen synnintunto.
- teu.
Room. 5:12 .
Room 5. 12-19 : Kaikki ihmisetr ovat "LUONNOSTAN " ,SYNNYNNÄISESTI SYNTISIÄ . ,syyllisisiä ,tuomion ja kadotuksen alaisia kahdesta syystä :
1. Ensimmäisten ihmisten langeemuksen johdosta , josta syntisyys on periytynyt
... kaikkiin heidän jälkeläisiinsä .
2. Koska kaikki ovat omasta halusta tehneet syntiä ja ovat lihanmielessään
Jumalan vihollisia , osoittaen sen ajatuksissaan , puheissaan ja töissään .
JEESUS ON SOVITTANUT KUMMATKIN , PERI JA TEKOSYNNIT ,synnynäiseen lihan mielen ja sioitä johtuvat pahat ajatukset puheet ja teot . Joka näin valmistetun pelastuksen ottaa parannuksessa ja evankeliumin YUskomalla vastaan , pääsee
osalliseksi LAHJAVANHURSKAUDESTA JA PYHÄN HENGEN LAHKASTA ,Armon hallintaan ja iankaikkkisen elämän perilliseksi .. - siinäkö uskotaan
siinä vauvavesityksessäkö se otetaan vastaan teu?
kerros taas teu missä se olikaan Raamatussa se kuinka nyt Jeesus on vauvalla kummina?- teu,
Kaikkia kans pitää selittää Josa sinä väheksyt KASTETTA ,Niin sinä
voi sanoa valitettavasti mitä vaan , ja tuskin se kuitenkaan olisai oikein
Vähäkatekismuksessa ,siitä oli omassa kohdassa , Olen taas hukannut
oman katekismuksen joten on tehtävä ulkomuistista .
Joka tapauksessa LUTHER puhui tästä. Ja muistaisin että
Vähäkatekismuksessa Tai Isossakatekismuksessa .
Kyllä se viittaus oli johonkin Raamatun paikkaan mutta sen
löytää vata kun Katekismus sen sanoo . En nyt voi auttaa enempää - teu,
teu, kirjoitti:
Kaikkia kans pitää selittää Josa sinä väheksyt KASTETTA ,Niin sinä
voi sanoa valitettavasti mitä vaan , ja tuskin se kuitenkaan olisai oikein
Vähäkatekismuksessa ,siitä oli omassa kohdassa , Olen taas hukannut
oman katekismuksen joten on tehtävä ulkomuistista .
Joka tapauksessa LUTHER puhui tästä. Ja muistaisin että
Vähäkatekismuksessa Tai Isossakatekismuksessa .
Kyllä se viittaus oli johonkin Raamatun paikkaan mutta sen
löytää vata kun Katekismus sen sanoo . En nyt voi auttaa enempääKs. seuraavat kohdat Raamatusta :
Room. 6:1-14.
Joh.... 3:1... 3:5.
Gal ....3:27.
Ota huomioon , että JOH, 3:5 on Kaste sinänsä , se oli Käännynnäisen kaste
jota koetin jo silloin tarjota kun Nikodeemuksesta täällä aloimme keskustelemaan
tosin se ei jokaiselle näytä sattuvan , eihän se sattunut LLL:n siitäkin olen tänne
tehnyt merkintöjä , niinkuin tiedät. lähen kirkkoon. meillä on sityten 12:30 Lähety-
ksen hyväksi Ruokailu , Rukoushuoneella . Kellosalmentien osoite .Tervetuloa !
Kohtuullinen Raha mukaan että se riittäisi lähetykseen vähäksi aikaa .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v16338Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3771936Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2471664Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281639Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2841343- 651069
- 731043
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61789- 47776
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25739