Ostin korun, joka ojennettiin pienessä pussissa minulle. Jatkoin matkaani kiemurrellen kaupasta toiseen, sieltä autolleni ja kotiin. Kotona huomasin, että pikkupussi koruineen puuttui.
Tällä hetkellä ketuttaa aika rankasti. Ei tuo maailmanloppu ole, mutta todennäköisesti siinä meni 70€ hukkaan ja mieluinen koru, jollei kukaan ole löytänyt korua ja palauttanut sitä jonkin kaupan henkilökunnalle. Aion käydä kaupat läpi, mutta usko on aika heikoilla, että löydän etsimääni.
Jos löydät kadulta, kaupasta tms jotain sinulle kuulumatonta, vietkö sen esim löytötavaratoimistoon, palautat kaupan henkilökunnalle vai pidätkö sisällön itselläsi?
Pidätkö vai palautatko?
66
201
Vastaukset
Huono tuuri.
Ja joo, palautan aina kaiken löytämäni parhaaksi katsomaani paikkaan. Joskus löysin lompakon ja ajokortin nimen perusteella kysyin kännykkänumeron ja soitin kaverille. Baarin lattialta löysin joskus avaimet, jotka vein narikkaan. DJ kuulutti ja omistaja sai kaipaamansa.
Hävittämisen pelossa olen merkinnyt omat tavarani. Kännykän, aurinkolasikotelon, avainnipun, matkakortin jne, että ne todennäköisemmin palautuisivat minulle takaisin.- Oasis
Omaa huolimattomuuttahan tuo on, jotenkin päässyt kädestä pussi varmaan lipeämään jos olen hypistellyt jotain vaatteita tms.
Mulle palautettiin kerran yökerhoon hukkaamani lompakko, oli kuulemma löytynyt ulkopuolelta. Itsellä ei mitään muistikuvaa tapahtuneesta.
Pitänee merkitä tavaroita hiukan enemmän, mitään en ole oikeastaan merkinnyt.
pidän joka ikisen omassa silmässä arvokkaan asian jonka löydän, ihan kuten on munki tavaroille tehty.
- Oasis
Olen aika vähän mitään hävittänyt, mutta lompakko mulle palautettiin kuten Ratikalle jo mainitsin.
Kyllä ihmiset aika paljon palauttelee noita, joskus voi tietty olla vaikea vetää raja, koska palauttaa, koska ei. Jos jostain metsästä löytää ja on pieni arvoltaan, niin ehkei sitä lähde löytötavaratoimistoon viemään.
Ootko löytänyt koskaan mitään tosi arvokasta? Oasis kirjoitti:
Olen aika vähän mitään hävittänyt, mutta lompakko mulle palautettiin kuten Ratikalle jo mainitsin.
Kyllä ihmiset aika paljon palauttelee noita, joskus voi tietty olla vaikea vetää raja, koska palauttaa, koska ei. Jos jostain metsästä löytää ja on pieni arvoltaan, niin ehkei sitä lähde löytötavaratoimistoon viemään.
Ootko löytänyt koskaan mitään tosi arvokasta?pistääköhän rattis rouva ratikkaanki omat polttomerkintänsä :D
tällä hetkellä mieleen tulee yks rannekoru jonka löysin ja kauan sitä pidinki mutta ranne sen verran ohkanen että menon mukana pääsi lähteen irti. sinällään ihan kiva kuulla että sinä löysit omas kuitenki, näin katkeran kirpeänä totean :>Oasis kirjoitti:
Ootko löytänyt koskaan mitään tosi arvokasta?Jos olisin perkeleellisessä rahapulassa nuorena löytänyt lompakon täynnä rahaa, olisin ottanut rahat ja vienyt silti lompakon jonnekin, josta se päätyisi oikealle omistajalleen. Niin toivoisin itsellenikin tehtävän. Satanen tai pari on pieni raha verrattuna vaivaan, kun joutuu uusimaan ajo-, pankki, kela- ja ties mitä muita kortteja.
LaRito kirjoitti:
pistääköhän rattis rouva ratikkaanki omat polttomerkintänsä :D
tällä hetkellä mieleen tulee yks rannekoru jonka löysin ja kauan sitä pidinki mutta ranne sen verran ohkanen että menon mukana pääsi lähteen irti. sinällään ihan kiva kuulla että sinä löysit omas kuitenki, näin katkeran kirpeänä totean :>Häh? Etkö ole lukenut naapuripalstaa "Sinkut"? Siellä kaikki ätminkäiset kertovat kiertävänsä jakorasiat kaukaa. Eihän niitä mistään voisi tunnistaa, jos ei jokaisesta panosta jää poltinmerkki perseeseen. Käypäs vilkaisemassa omaa takalistoasi... ;-)
Ps. Eikös muuten vihki- ja kihlasormus ole jonkinmoinen poltinmerkki?Ratikkakuski kirjoitti:
Häh? Etkö ole lukenut naapuripalstaa "Sinkut"? Siellä kaikki ätminkäiset kertovat kiertävänsä jakorasiat kaukaa. Eihän niitä mistään voisi tunnistaa, jos ei jokaisesta panosta jää poltinmerkki perseeseen. Käypäs vilkaisemassa omaa takalistoasi... ;-)
Ps. Eikös muuten vihki- ja kihlasormus ole jonkinmoinen poltinmerkki?no mutta kappas, sinä muka niin supliikki ja fiksu savolainen, eihän sulla luulis tarvetta semmoisilla palstoilla ees olla, eikös se kuminukke riitä ;) noin muuten en tajunnu miten liitit jakorasiat tähän.
ps vaan itelles; sormukset saa hus helvettiin. sinällään aika ironista että vaikka sinäki kuinka täällä oot kertonu inhoavas kaikkea mustasukkaisuutta ja omistushalua sun muuta niin silti merkitset tavaroitas, hah :DLaRito kirjoitti:
no mutta kappas, sinä muka niin supliikki ja fiksu savolainen, eihän sulla luulis tarvetta semmoisilla palstoilla ees olla, eikös se kuminukke riitä ;) noin muuten en tajunnu miten liitit jakorasiat tähän.
ps vaan itelles; sormukset saa hus helvettiin. sinällään aika ironista että vaikka sinäki kuinka täällä oot kertonu inhoavas kaikkea mustasukkaisuutta ja omistushalua sun muuta niin silti merkitset tavaroitas, hah :DSinkut-palsta on vielä parempaa camp-huumoria kuin Miehen logiikka. Sitäpaitsi Rouva Ratikka on mielikuvitusvaimoni eikä minkään kuminukke.
Aikoinaan, kun menin ensimmäisen kerran kihloihin, koin oudon ilmiön: Naistarjonta lisääntyi eikä suinkaan vähentynyt. Kaitpa naiset meinasivat, etten voi olla aivan kelvoton, kun olen jo jollekin kanssasisarelle kelvannut. Enkä todennäköisesti perään soittelisi. Edellisen johdosta, jos joskus sinkkuunnun, en taatusti ota sormusta pois. Tiedä sitten, toimiiko sormus samoin naistenkin sormessa.- Oasis
LaRito kirjoitti:
pistääköhän rattis rouva ratikkaanki omat polttomerkintänsä :D
tällä hetkellä mieleen tulee yks rannekoru jonka löysin ja kauan sitä pidinki mutta ranne sen verran ohkanen että menon mukana pääsi lähteen irti. sinällään ihan kiva kuulla että sinä löysit omas kuitenki, näin katkeran kirpeänä totean :>No mutta Lartsa, eihän kuminukkeja voi polttomerkitä :>
Sori Ratikka, tuo oli ensimmäinen ja viimeinen kuminukke-juttu multa....
Se, että joku palauttaa, vaikka kaikki eivät niin teekään, pitää kuitenkin jonkinlaisen uskon ihmisiin voimassa. Että vaikka kuvittelisi, että tuo on pieni merkityksetön teko, kun kyse on materiasta, niin silti sillä voi olla iso merkitys jollekin. Oasis kirjoitti:
No mutta Lartsa, eihän kuminukkeja voi polttomerkitä :>
Sori Ratikka, tuo oli ensimmäinen ja viimeinen kuminukke-juttu multa....
Se, että joku palauttaa, vaikka kaikki eivät niin teekään, pitää kuitenkin jonkinlaisen uskon ihmisiin voimassa. Että vaikka kuvittelisi, että tuo on pieni merkityksetön teko, kun kyse on materiasta, niin silti sillä voi olla iso merkitys jollekin.minä luulen että rattis myös meikkaa itse nukkensa, aivan kuten telkkarissaki näkyi aika vasta se ohjelma muista nukkejen omistajista.. ihan samalla tavalla ne voi polttomerkitä mitä ihmisen, ei kait niillä muuten niin paljo kysyntää oliskaan ;)
joo, totta.. mutta ikinä ei vaan satu niitä hyviä tyyppejä kohdalle.- Oasis
LaRito kirjoitti:
minä luulen että rattis myös meikkaa itse nukkensa, aivan kuten telkkarissaki näkyi aika vasta se ohjelma muista nukkejen omistajista.. ihan samalla tavalla ne voi polttomerkitä mitä ihmisen, ei kait niillä muuten niin paljo kysyntää oliskaan ;)
joo, totta.. mutta ikinä ei vaan satu niitä hyviä tyyppejä kohdalle.Satuin näkemään varmaan saman ohjelman, mutta siitä kyllä on jo aikaa.
Ne nuket on pelottavan aidon näköisiä ja ne miehet hyysäs niitä tavalla, joka sai ihon kananlihalle. Siellä ne vaan kahvipöydässä istui jonkun Linda-nuken kanssa... Outoa, mutta noissa huusholleissa ei ainakaan tule riitaa siitä, kumpi vie roskat :) Oasis kirjoitti:
Satuin näkemään varmaan saman ohjelman, mutta siitä kyllä on jo aikaa.
Ne nuket on pelottavan aidon näköisiä ja ne miehet hyysäs niitä tavalla, joka sai ihon kananlihalle. Siellä ne vaan kahvipöydässä istui jonkun Linda-nuken kanssa... Outoa, mutta noissa huusholleissa ei ainakaan tule riitaa siitä, kumpi vie roskat :)mitähän vibra meinais jos ostettais hälle oma nukke :D
no mut olihan siinä myös se yks nainen joka oli melkeinpä mustasukkainen miehensä nukeista, en sitte tiiä onko se yhtään sen terveempää mitä omistaa koko lelu.. esine.. mikä se nyt onkaan. eikö se ois sama ottaa lemmikki niittenki jos niin yksinäisiä on, paitsi että niitä ei hyvän maun mukaisesti voi panna.. mutta terveempäähän se aina on elävälle otukselle jutella mitä elottomalle.LaRito kirjoitti:
mitähän vibra meinais jos ostettais hälle oma nukke :D
no mut olihan siinä myös se yks nainen joka oli melkeinpä mustasukkainen miehensä nukeista, en sitte tiiä onko se yhtään sen terveempää mitä omistaa koko lelu.. esine.. mikä se nyt onkaan. eikö se ois sama ottaa lemmikki niittenki jos niin yksinäisiä on, paitsi että niitä ei hyvän maun mukaisesti voi panna.. mutta terveempäähän se aina on elävälle otukselle jutella mitä elottomalle.Pistäkääs linkkejä malleihin niin tutkitaan. Voi sopiakin miehelle, jolla on jonkinlainen nippu naissuhteita; takana :p Tosin vain kerran alle 20 vuotiaana vastoin tahtoa loppui seukkailut kun likka karkas merille.
Olen sitte asiantuntija että mitä tahansa lumppua ei kannata tarjotota. Bratz-nuket on hyvin tuttuja ja nehän näyttääkin naamalta siltä että notkuisivat yöt kadunkulmissa ammattia harjoittamassa.- Oasis
LaRito kirjoitti:
no mut olihan siinä myös se yks nainen joka oli melkeinpä mustasukkainen miehensä nukeista, en sitte tiiä onko se yhtään sen terveempää mitä omistaa koko lelu.. esine.. mikä se nyt onkaan. eikö se ois sama ottaa lemmikki niittenki jos niin yksinäisiä on, paitsi että niitä ei hyvän maun mukaisesti voi panna.. mutta terveempäähän se aina on elävälle otukselle jutella mitä elottomalle.Vibra olis takuulla otettu, jos huomioitais häntä noin kauniilla tavalla ;) Ehkä se lähettäis meille jopa vastaavanlaiset nuket vastalahjaksi :D
Ehdottomat "säännöt" seksille on mun mielestä, että ketään/mitään ei satuteta (jollei pyydetä) ja lapset ja eläimet erossa seksistä. Sen jälkeen on se ja sama mistä kukakin mieltyy, mutta tuo nukkefetissi on kieltämättä yks haastavimmista ymmärtää.
En tiedä mitenhän sitä reagois, jos olis vaikka ensimmäistä kertaa jonkun tyypin asunnolla ja se esittelisi nukkekokoelmansa. "Tässä on Megan, tässä on Sara-Maria ja sen sisko Lotta-Leena, ja tuolla nurkassa istuu Annikki, tervehtikääpäs toisianne" Voi olla, että kääntyisin kannoillani nopeammin kuin mies ehtisi suutaan avata :) LaRito kirjoitti:
no mut olihan siinä myös se yks nainen joka oli melkeinpä mustasukkainen miehensä nukeista, en sitte tiiä onko se yhtään sen terveempää mitä omistaa koko lelu.. esine.. mikä se nyt onkaan. eikö se ois sama ottaa lemmikki niittenki jos niin yksinäisiä on, paitsi että niitä ei hyvän maun mukaisesti voi panna.. mutta terveempäähän se aina on elävälle otukselle jutella mitä elottomalle.Eiköhän ole parempi, että fetisistit ostavat nuken kun alkavat eläinrääkkäjäksi. Vaikka se sitten olisi kirahvin korkuinen nainen, johon toki tavaraa mahtuu raudan lisäksi.
Oasis kirjoitti:
Vibra olis takuulla otettu, jos huomioitais häntä noin kauniilla tavalla ;) Ehkä se lähettäis meille jopa vastaavanlaiset nuket vastalahjaksi :D
Ehdottomat "säännöt" seksille on mun mielestä, että ketään/mitään ei satuteta (jollei pyydetä) ja lapset ja eläimet erossa seksistä. Sen jälkeen on se ja sama mistä kukakin mieltyy, mutta tuo nukkefetissi on kieltämättä yks haastavimmista ymmärtää.
En tiedä mitenhän sitä reagois, jos olis vaikka ensimmäistä kertaa jonkun tyypin asunnolla ja se esittelisi nukkekokoelmansa. "Tässä on Megan, tässä on Sara-Maria ja sen sisko Lotta-Leena, ja tuolla nurkassa istuu Annikki, tervehtikääpäs toisianne" Voi olla, että kääntyisin kannoillani nopeammin kuin mies ehtisi suutaan avata :)No niin, laitoinkin jo vähän ajatuksia nukkeasiasta tohon yläpuolelle. Kiitos vaan kauniista ajatuksesta. En halua edes ajatella millanen on naisten seksinukke, joten ette kyl saa mitään vastalahjaksi. Paitsi jos teetätte nuket itse mallina olemalla jokaista yksityiskohtaa orjallisesti toistaen :)
Ratikkakuski kirjoitti:
Jos olisin perkeleellisessä rahapulassa nuorena löytänyt lompakon täynnä rahaa, olisin ottanut rahat ja vienyt silti lompakon jonnekin, josta se päätyisi oikealle omistajalleen. Niin toivoisin itsellenikin tehtävän. Satanen tai pari on pieni raha verrattuna vaivaan, kun joutuu uusimaan ajo-, pankki, kela- ja ties mitä muita kortteja.
Täshmälleen. Ei rahaa koskaan niin paljon ole käteisenä etteikö siitä selviä mutta se korttirumba. Ensin kuoletukset ja sitten uusiminen.
- huoltopoliisi
bravo.bravi kirjoitti:
Pistäkääs linkkejä malleihin niin tutkitaan. Voi sopiakin miehelle, jolla on jonkinlainen nippu naissuhteita; takana :p Tosin vain kerran alle 20 vuotiaana vastoin tahtoa loppui seukkailut kun likka karkas merille.
Olen sitte asiantuntija että mitä tahansa lumppua ei kannata tarjotota. Bratz-nuket on hyvin tuttuja ja nehän näyttääkin naamalta siltä että notkuisivat yöt kadunkulmissa ammattia harjoittamassa.Vibra on siis ikänsä harrastanut täti-ihmisiä, likka kun ei pääse merille ennen
21ikävuottaan, vai oliko kyseessä jäniksenä matkstava laivatyttö viinapalkalla? Oasis kirjoitti:
Vibra olis takuulla otettu, jos huomioitais häntä noin kauniilla tavalla ;) Ehkä se lähettäis meille jopa vastaavanlaiset nuket vastalahjaksi :D
En tiedä mitenhän sitä reagois, jos olis vaikka ensimmäistä kertaa jonkun tyypin asunnolla ja se esittelisi nukkekokoelmansa. "Tässä on Megan, tässä on Sara-Maria ja sen sisko Lotta-Leena, ja tuolla nurkassa istuu Annikki, tervehtikääpäs toisianne" Voi olla, että kääntyisin kannoillani nopeammin kuin mies ehtisi suutaan avata :)vaikka toisaalta, eihän vibra moisia ees tarvitse, oli ne sitte vinosilmänukkeja tai ei, niin syntisen komea ja supliikki hyvin huumoria ymmärtävä kun on että naiset sulaa pelkästään jo hänet nähdessään :)
joo sitä vois hyvin nopeaa kääntyä kannoillaan :D ei ihan sellaista vastaanottoa kaipais.Ratikkakuski kirjoitti:
Eiköhän ole parempi, että fetisistit ostavat nuken kun alkavat eläinrääkkäjäksi. Vaikka se sitten olisi kirahvin korkuinen nainen, johon toki tavaraa mahtuu raudan lisäksi.
totta! kirahvina olossa on varmasti myös se hyvä puoli että näkee muun lyhyemmän massan yli ja osaa kiertää sinunlaiset juopot kaukaa ;)
- ehheheh:)
LaRito kirjoitti:
totta! kirahvina olossa on varmasti myös se hyvä puoli että näkee muun lyhyemmän massan yli ja osaa kiertää sinunlaiset juopot kaukaa ;)
:-D
- Oasis
bravo.bravi kirjoitti:
No niin, laitoinkin jo vähän ajatuksia nukkeasiasta tohon yläpuolelle. Kiitos vaan kauniista ajatuksesta. En halua edes ajatella millanen on naisten seksinukke, joten ette kyl saa mitään vastalahjaksi. Paitsi jos teetätte nuket itse mallina olemalla jokaista yksityiskohtaa orjallisesti toistaen :)
Antaisit nyt meille edes Voodoo-nuket, jollei muuta. Niistä vois jopa olla hyötyä... :)
- Oasis
LaRito kirjoitti:
vaikka toisaalta, eihän vibra moisia ees tarvitse, oli ne sitte vinosilmänukkeja tai ei, niin syntisen komea ja supliikki hyvin huumoria ymmärtävä kun on että naiset sulaa pelkästään jo hänet nähdessään :)
joo sitä vois hyvin nopeaa kääntyä kannoillaan :D ei ihan sellaista vastaanottoa kaipais.Joo tiedän, Vibra nääs vieraili töissä yönä mun unissa ja komeahan se oli kuin mikä.
Meidän paree keksiä sille siis joku nukkea tarpeellisempi lahja, virkkuukoukku tai vastaava :) - Oasis
Ratikkakuski kirjoitti:
Eiköhän ole parempi, että fetisistit ostavat nuken kun alkavat eläinrääkkäjäksi. Vaikka se sitten olisi kirahvin korkuinen nainen, johon toki tavaraa mahtuu raudan lisäksi.
Niin kauan kuin ketään ei satuteta, niin mulle on aivan sama vaikka joku jakaisi elämänsä kumisaappaan tms. kanssa. Mikä nyt kenellekin sitä sisältöä elämään antaa...
- bravo,bravi
Oasis kirjoitti:
Antaisit nyt meille edes Voodoo-nuket, jollei muuta. Niistä vois jopa olla hyötyä... :)
Annan hillonuijat teille, pistelkää sitä pyllyynne.
Oasis kirjoitti:
Joo tiedän, Vibra nääs vieraili töissä yönä mun unissa ja komeahan se oli kuin mikä.
Meidän paree keksiä sille siis joku nukkea tarpeellisempi lahja, virkkuukoukku tai vastaava :)Oliko mulla viikset? Jos oli, se oli painajainen. Oli tietysti kun O:n unesta kysymys. Parin päivän sänkeä enempää ei oo eikä tuu ettäs tiedät :o)
Aloitan käsityöt heti kun saan teidän lahjan :>huoltopoliisi kirjoitti:
Vibra on siis ikänsä harrastanut täti-ihmisiä, likka kun ei pääse merille ennen
21ikävuottaan, vai oliko kyseessä jäniksenä matkstava laivatyttö viinapalkalla?Tyttö lähti vanhempiensa kanssa purjehtimaan pariksi kuukaudeksi ja oli sitä mieltä, että ei kannata yrittää seurustella samalla. Lopulta palasi yli puolen vuoden päästä ja perässä seurasi herra "Atatûrk" :p
- Oasis
bravo.bravi kirjoitti:
Oliko mulla viikset? Jos oli, se oli painajainen. Oli tietysti kun O:n unesta kysymys. Parin päivän sänkeä enempää ei oo eikä tuu ettäs tiedät :o)
Aloitan käsityöt heti kun saan teidän lahjan :>Mun harmiks sulla ei ollu viiksiä, ei edes oikein sänkeä :>
Olit ristiverinen, oikeasti hyvännäköinen ;) Oli kesä, aurinko paistoi ja sä tulit veneellä rantaan ja sit on jotain hämärämpää muistikuvaa. En tiedä yhtään mistä tuo vene mun uniin tupsahti :) - Oasis
bravo.bravi kirjoitti:
Oliko mulla viikset? Jos oli, se oli painajainen. Oli tietysti kun O:n unesta kysymys. Parin päivän sänkeä enempää ei oo eikä tuu ettäs tiedät :o)
Aloitan käsityöt heti kun saan teidän lahjan :>Kaipaatko muuten käsitöitä varten muuta kuin virkkuukoukkua? Voitais tehdä sellanen setti kaikkea kivaa, niin ettei käsityöt ainakaan materiaalin puutteesta jää uupumaan :)
Oasis kirjoitti:
Mun harmiks sulla ei ollu viiksiä, ei edes oikein sänkeä :>
Olit ristiverinen, oikeasti hyvännäköinen ;) Oli kesä, aurinko paistoi ja sä tulit veneellä rantaan ja sit on jotain hämärämpää muistikuvaa. En tiedä yhtään mistä tuo vene mun uniin tupsahti :)Enempi on ruskea kuontalo, kuin ristiverinen. Sänkeä yleensä jonkun verran kun ei jaksa aina ajaa. Nykyään se on sallitumpaa "tyylikeinona" työelmässäkin. Lähellä kaiken kaikkiaan kuitenkin ;)
Purjehdustaustaa on; ehkä nappasit veneen sieltä. Nykyään kyl lähinnä soutuveneellä kesällä.Oasis kirjoitti:
Kaipaatko muuten käsitöitä varten muuta kuin virkkuukoukkua? Voitais tehdä sellanen setti kaikkea kivaa, niin ettei käsityöt ainakaan materiaalin puutteesta jää uupumaan :)
Tätä käsitöiden materiaalisettiä pitää kyl nyt vähän miettiä... :oD
- Oasis
bravo.bravi kirjoitti:
Enempi on ruskea kuontalo, kuin ristiverinen. Sänkeä yleensä jonkun verran kun ei jaksa aina ajaa. Nykyään se on sallitumpaa "tyylikeinona" työelmässäkin. Lähellä kaiken kaikkiaan kuitenkin ;)
Purjehdustaustaa on; ehkä nappasit veneen sieltä. Nykyään kyl lähinnä soutuveneellä kesällä.Auringossa kaikki näyttää astetta vaaleammalta ;)
Sun purjehdustaustastahan se vene tuli, tietty. Mulla on selkeästi selvännäkijän kykyjä, ensi yönä ehkä näen jatkoa :) Viime yönä uni jäi lähes kokonaan tulematta, nukuin ehkä 2 tuntia. - Oasis
bravo.bravi kirjoitti:
Tätä käsitöiden materiaalisettiä pitää kyl nyt vähän miettiä... :oD
Ai mitä? Neuloja, lankaa, nuppineulatyyny....
Eihän tuossa nyt mitään niin miettimistä ole :p Oasis kirjoitti:
Auringossa kaikki näyttää astetta vaaleammalta ;)
Sun purjehdustaustastahan se vene tuli, tietty. Mulla on selkeästi selvännäkijän kykyjä, ensi yönä ehkä näen jatkoa :) Viime yönä uni jäi lähes kokonaan tulematta, nukuin ehkä 2 tuntia.2 tuntia. No nyt on varmaan sikeän unen vuoro, ja unet niin syvällä ettet muista niistä aamulla mitään. Ei tule tuollasella toimeen, ei edes siellä keitaalla. Mut laita toki raporttia, jos part II tuleekin ja minne sillä veneellä matka käy. Ehkä baariin, se on mun arvaus ellei lavatansseihin :p
Oasis kirjoitti:
Ai mitä? Neuloja, lankaa, nuppineulatyyny....
Eihän tuossa nyt mitään niin miettimistä ole :pEi toki, nyt kun laitoit valmiin listan :D Pistäkää tulemaan vaan kun kaikki tarvittava on kasassa.
- Oasis
bravo.bravi kirjoitti:
2 tuntia. No nyt on varmaan sikeän unen vuoro, ja unet niin syvällä ettet muista niistä aamulla mitään. Ei tule tuollasella toimeen, ei edes siellä keitaalla. Mut laita toki raporttia, jos part II tuleekin ja minne sillä veneellä matka käy. Ehkä baariin, se on mun arvaus ellei lavatansseihin :p
Oli turhauttavin yö aikoihin. Liikaa kai pyöritteli asioita mielessään...
Nyt lähden katsomaan josko tulee se jatko-osa, toivottavasti edes tulis unta :)
Hyvää yötä ja sikeitä unia. - Oasis
bravo.bravi kirjoitti:
Ei toki, nyt kun laitoit valmiin listan :D Pistäkää tulemaan vaan kun kaikki tarvittava on kasassa.
Saat taiteilla mulle ja Lartsalle ristipistotyöt :>
Oasis kirjoitti:
Oli turhauttavin yö aikoihin. Liikaa kai pyöritteli asioita mielessään...
Nyt lähden katsomaan josko tulee se jatko-osa, toivottavasti edes tulis unta :)
Hyvää yötä ja sikeitä unia.Jatko-osalla tai ilman, nuku nuku ettet taas yötäsi kuku :>
Mä palautan. En voisi pitää toisen korua.
Olen löytänytkin ja olen vienyt kauppakeskuksen infoon.
Sä voisit kysellä sitä viikon päästä poliisilaitokselta.- Oasis
Juu aattelin käydä ensin kaupat läpi ja sitten vielä poliisilaitoksen, jos sattuisi löytymään...
En itsekään oikein vois pitää toisen korua, olisi vähän luvaton olo koko ajan.
Tulee palautettua, etenkin kun on ollut kokemusta, että muutkin on palauttaneet. Poliisiasemalta löytötavaroista on saatu takaisin mm. melko kalliit kiikarit, jotka jäi auton katolle, kun lähdettiin ajamaan. (ja sieltä lensivät jonnekin, mistä joku löysi), palkkiokin tuli annettua.
- Oasis
On huomaavaista antaa löytöpalkkio löytäjälle, vaikka suurin osa tuskin pelkän palkkion toivossa tavaroita palauttaakaan. Silti se on kaunis ele löytäjälle, että arvostaa hänen vaivannäköään :)
Voi kunpa joku olisi löytänyt mun korun ja palauttanut. Jos voisin, antaisin takuulla löytöpalkkion. Muuten joutunen hakemaan uuden samanlaisen, tulee kalliiks.
- -------------
Palautan, jos katson löytämäni olevan jotenkin arvokasta. En siis välttämättä vaivaudu etsimään omistajaa jollekin rihkamaksi luokittelemalleni korulle, mutta jos katson sen arvokkaaksi, niin sitten ilman muuta palautan sopivimmaksi katsomaani paikkaan. Jos siis löytäisin korun esimerkiksi kaupasta, niin antaisin sen kaupan myyjälle. Jos siitä selviäisi (esimerkiksi pussin perusteella), mistä liikkeestä se on ostettu ja se liike olisi lähellä, niin todennäköisimmin palauttaisin sinne. Jos taas löytäisin jostain kadulta, niin sitten todennäköisimmin soittaisin poliisille ja ilmoittaisin löytäneeni sellaisen, jolloin joku löytötavaroita kyselevä voisi sitä kautta saada tiedon, että se on minulla tallessa ja noudettavana. Itse en kuitenkaan jaksaisi lähteä sitä viemään mihinkään kovin kauas tai pitkälle, joten hoitaisin asian siten, miten se helpoiten hoituisi.
- määmy
Mä palautan 99 %, maast hiffattuu manii e.
- sanoo sananlasku
Pidän itse tietysti. Löytäjä saa pitää!
Palautan. Vähäarvoisia ei viitsi mutta jos on selvästi arvokkaampaa. Tosin vieläkin muistan kun noin ekaluokkalaisena löysin jostain pusikosta satasen. Juoksin pitkin kotipihaa seteli kädessä ja tuulettelin. Yläkerran jätkä, varmaan 15 vee, huusi ikkunasta että hei sä löysit mun rahan, tuo tänne. Ja tietysti vein... Sen helpommalla ei se hampuusi varmasti ole sen koommin satasta tienannut.
- oma napas on lähinnä
Pistät kaiken povitaskuusi!
oma napas on lähinnä kirjoitti:
Pistät kaiken povitaskuusi!
Päin vastoin, omatkin menee ties minne.
- Oasis
Olipa ikävä temppu ekaluokkalaiselle, mutta tekeehän tuollaista aikuisetkin toisilleen, ehkä eri muodossa vain.
Itse en ole isompaa rahaa koskaan löytänyt. Joskus muksuna tosin joku laitapuolen tyyppi antoi mulle ja kaverilleni viiskymppisen kouraan keskellä katua, sanoi juuri tulleensa sossusta ja jatkoi matkaansa. Me oltiin varmaan 10-vuotiaita ja mentiin tietty karkkia ostamaan. Yritettiin antaa takaisin, mutta se ei huolinut.
Kyllä mä oon palauttanut jonnekin jos jotain olen löytänyt. Viimeksi löysin viiskymppisen kenkäkaupan lattialta ja vein sen kassalle. Edellisellä kerralla löysin pankkikortin kadulta ja vein sen Nordeaan, kun oli sen firman kortti.
- zisel
Löysin Nervin edestä avainnipun ja vein sen Koskikeskuksen infoon R-kioskille. Käteisen pidän hyvänäni. Jos itse pudotan rahaa jonnekkin niin ei tulis edes mieleen alkaa kyselee onko joku oikeesti palauttanut sen johonkin :O
- zisel
"Löysin Nervin edestä avainnipun....."
- Oasis
Jos isosta rahasta kyse, silloin ehkä kyselisin, mutta itse en juurikaan kanna käteistä eli ei ole suuri riski, että pudottaisin seteleitä. Korttien katoaminen olisikin sitten jo melkoinen show. Miljoona korttia uusittavana...
Sä oot ilmeisesti Tampereelta. Mukava kaupunki :)
- kiltti mies
Sinun kannataa harrastaa paljon lohtusyömistä tuollaisessa tilanteessa :)
- Oasis
Loistava idea!
Onko ehdotuksia mitkä ruokalajit toimii parhaiten lohdutukseen? Suklaa tietty, mutta muita? Oasis kirjoitti:
Loistava idea!
Onko ehdotuksia mitkä ruokalajit toimii parhaiten lohdutukseen? Suklaa tietty, mutta muita?Salami-kebabliha-kinkku-pekoni-perhepitsa. Ihmelääke krapulaan ja muihin vaivoihin.
- Oasis
bravo.bravi kirjoitti:
Salami-kebabliha-kinkku-pekoni-perhepitsa. Ihmelääke krapulaan ja muihin vaivoihin.
Tuo on yhtä kuin äijäpitsa :)
Usein puhutaan lohturuoasta, telkkarin kokitkin joskus mainostaa, että jokin pataruoka on mitä mainiointa lohturuokaa. Mikähän tekee ruoasta lohturuoan?
Mun mielestä suklaa on ainoa oikea lohturuoka :) - ssssi
Oasis kirjoitti:
Usein puhutaan lohturuoasta, telkkarin kokitkin joskus mainostaa, että jokin pataruoka on mitä mainiointa lohturuokaa. Mikähän tekee ruoasta lohturuoan?
Mun mielestä suklaa on ainoa oikea lohturuoka :)Myös pasta ihanalla kastikkeella ja paljon juustoraastetta päälle lohduttaa oikein olan takaa.
Oasis kirjoitti:
Mun mielestä suklaa on ainoa oikea lohturuoka :)Lohturuoka sisältää ainakin paljon energiaa, mikä turruttaa suurina määrinä ja sitten ei jaksa enää murehtia alkuperäistä ongelmaansa. Mä uskon tohon, vaikka tv:ssä saattavat väittää, että hyvä ruoka antaa mielihyvää ja siksi lohduttaa. Suklaan flavonoidien väitetään olevan sen salaisuus, mut en tiedä. Hyvä suklaa on vaan hyvää.
- Rapixxxx
ei kannata palauttaa.oppiihan ihmiset pitään huolta tavaroistaan.
- Oasis
En tiedä opinko tämänkään jälkeen. Pahoin pelkään, että touhotan menemään jatkossa ihan yhtä huolettomasti kuin tähänkin asti.
- ssssi
Mä oon niin itsekeskeinen, ettei toisten tavarat ole mua koskaan kiinnostaneet. Vien jonnekin infoon tai poliisille tai lähimpään sopivaan paikkaan. Raha, joka ei ole lompakossa, ei ole henkilökohtaista tavaraa, varmaan pitäisin itsellä. Lompakoita olen hoitanut paljonkin oikeille omistajilleen, ja silloin rahat pysyy siellä lompakossa.
- Oasis
Koru löytyi!!!!
Joku ihana ihminen oli palauttanut korun kaupan tiskille ja kanta-asiakaskortin kautta nimeni saatiin selville. Kunpa saisin henkilökohtaisesti kiitettyä, mutta taidan ainakin jonnekin yleisönosastolle lähettää kiitokset.
Uskoni ihmisiin säilyy siis edelleen :)- 87+11
Kyseessä joku luuseri
- yb rek. out
Wau, hienoa! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81248- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031037Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51903Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42603