Silmät kirvelee, kurkkua kuivaa ja kun nielaisee niin kurkku lievästi kipeä ja nenä tuntuisi vuotavan,mutta on kuitenkin tukossa. Sit huomannu et on iho alkanu kutisemaa. No tänään sit ku menin ulos sateen jälkeen kavereiden kanssa ni oli huomattavasti lievemmät oireet. En tiedä mitä tämä on. Oon 14 v ja viime vuonna ei ollu tämmöstä? Mut siis nä mun tän hetkisetki oireet on aika lievii mut kyl ne kuiteski tekee mun olon tosi kipeeks! Jos joku tietää jotain ni voiko kertoa? Ja iha perus tiedot on et oon 173 cm 14 vuotta 53 kg tyttö ja tosiaan mitään tuommoisia oireita ole ollut ennen!
Allergiaa(ko)
2
422
Vastaukset
- teija.dunder
Tavallisin syy äkillisiin silmä-nenä-kurkku oireisiin on tavalliset hengitysteiden virusinfektiot. Tällä hetkellä koivun siitepölytyksen aikana ovat myös allergiaoireet mahdollisia. Usein samanlaisia oireita on ollut jo edeltävinä keväinä ja perheessä on jollakin henkilöllä siitepölyallergiaa. Voisitko käydä esim kouluterveyden hoitajalla arviossa? Jos tilanne sopii allergiaan saadaan oireet yleensä hyvin hallintaan antihistamiini-lääkkeellä. Niissä on useita valmisteita ns itsehoitopakkauksina (mm Heinix, zyrtec, desloratadin jne).
Voi olla ennennäkemättömän vahvan koivuallergian oireet - katso vastaukseni esim. "Allergiaa":ssa jossa kerron yksityiskohtaisesti ja päivitetysti omista oireista ja päätelmistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky54708Oot mahtava tyyppi
En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot434568Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va1553663Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?
He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun1063476Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty313470Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm452946Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys
Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo121070Pahimman luokan hasardi
sellainen sinä olet. Sut pitäis peitellä varoituskolmioilla ja vilkkuvaloilla, rajata lippusiimalla ja varustaa silmälap78907Elämäni rakkaus
Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten63809- 93762