Silmät kirvelee, kurkkua kuivaa ja kun nielaisee niin kurkku lievästi kipeä ja nenä tuntuisi vuotavan,mutta on kuitenkin tukossa. Sit huomannu et on iho alkanu kutisemaa. No tänään sit ku menin ulos sateen jälkeen kavereiden kanssa ni oli huomattavasti lievemmät oireet. En tiedä mitä tämä on. Oon 14 v ja viime vuonna ei ollu tämmöstä? Mut siis nä mun tän hetkisetki oireet on aika lievii mut kyl ne kuiteski tekee mun olon tosi kipeeks! Jos joku tietää jotain ni voiko kertoa? Ja iha perus tiedot on et oon 173 cm 14 vuotta 53 kg tyttö ja tosiaan mitään tuommoisia oireita ole ollut ennen!
Allergiaa(ko)
2
441
Vastaukset
- teija.dunder
Tavallisin syy äkillisiin silmä-nenä-kurkku oireisiin on tavalliset hengitysteiden virusinfektiot. Tällä hetkellä koivun siitepölytyksen aikana ovat myös allergiaoireet mahdollisia. Usein samanlaisia oireita on ollut jo edeltävinä keväinä ja perheessä on jollakin henkilöllä siitepölyallergiaa. Voisitko käydä esim kouluterveyden hoitajalla arviossa? Jos tilanne sopii allergiaan saadaan oireet yleensä hyvin hallintaan antihistamiini-lääkkeellä. Niissä on useita valmisteita ns itsehoitopakkauksina (mm Heinix, zyrtec, desloratadin jne).
Voi olla ennennäkemättömän vahvan koivuallergian oireet - katso vastaukseni esim. "Allergiaa":ssa jossa kerron yksityiskohtaisesti ja päivitetysti omista oireista ja päätelmistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1112752SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän231752Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621744Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2721638Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --141588Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue281291Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.281154Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?951085Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411082RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041032