Ite en kyl usko mihinkään jumalaan.
Miten joku hemmetin taikuri muka olis luonu ihmiset, puut, eläimet, taivaan, auringon ja kuun?? Ja miksei raamatussa kerrota mitään dinosauruksista?
Ne ainakin ovat todistetusti totta, koska luita ja fossiileja on löytynyt niin paljon.
Kyllä se nyt vaan on maailma jostain alkuräjähdyksestä syntynyt.
Ensin oli dinosaurukset, sitten iski meteoriitti ja ne kuoli sukupuuttoon.
Monien vuosituhansien jälkeen oli taas kasveja, puita, vettä...sellainen maailma missä voi elää. Nyt oli jo nisäkkäitäkin olemassa mm apinoita.
Apinoiden rinnalla kehittyi näitä
Homo Sapienseja ja Neondaarilaisia.. (mitä nyt onkaan) ja niistä kehittyi sit ihmiset.
Jumala on myös rasisti, se on homoja ja lesboja ja bi-seksuaaleja vastaan. Raamatussa väitetään että jumala rakastaa meitä kaikkia. VITTU EN USKO TÄMMÖSEEN PASKAAN!!! JUMALA ON 100% TARUA JA 0% TOTTA
Jumala on tarua
108
272
Vastaukset
- jebjeb
Samaa mieltä
- 14 vuotias tytsy--
Jumalaa ei ole olemassa. Se on satua jonka ihmiset ovat keksineet lähentääkseen kansaa ja voidakseen pitää juhlia muka jumalan kunniaksi. Maailma ei tosiaankaan alkanut dinosauruksista vaan pienistä ja yksinkertaisista yksisoluisista mikrobeista. Älä puhu jos et tiedä! Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa. Ihmiset uskovat vain sen minkä näkee, mutta kannattaako se? Onko silloin olemassa rakkautta, ystävyyttä ja välitystä? Eihän niitäkään voi nähdä mutta ne voi tuntea. Niin jotkut voivat myös tuntea jumalan läsnäolon. Olen itse hyvin uskovaisesta perheestä lähtöisin, joten nämä ovat vain omia ajatuksiani. Suurempi ja korkeampi voima on luultavasti olemassa. Turha ihmisten onlähteä todistamaan mikä on ja mikä ei kun emme edes kunnolla tiedä mitä omalla aurinkokunnallamme sijaitsee. Nämä ovat ikuisia ajatuksia ja kysymyksiä, ja luulen että ei koskaan tulla toiseen päätökseen kuin siihen että "usko mihin itse tahdot" mutta älä loukkaa toisen uskomuksia. Jos et usko niin suu suppuun sellaiselta jonka mielestä maa alkoi dinosauruksista...
- eläköön
14 vuotias tytsy-- kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa. Se on satua jonka ihmiset ovat keksineet lähentääkseen kansaa ja voidakseen pitää juhlia muka jumalan kunniaksi. Maailma ei tosiaankaan alkanut dinosauruksista vaan pienistä ja yksinkertaisista yksisoluisista mikrobeista. Älä puhu jos et tiedä! Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa. Ihmiset uskovat vain sen minkä näkee, mutta kannattaako se? Onko silloin olemassa rakkautta, ystävyyttä ja välitystä? Eihän niitäkään voi nähdä mutta ne voi tuntea. Niin jotkut voivat myös tuntea jumalan läsnäolon. Olen itse hyvin uskovaisesta perheestä lähtöisin, joten nämä ovat vain omia ajatuksiani. Suurempi ja korkeampi voima on luultavasti olemassa. Turha ihmisten onlähteä todistamaan mikä on ja mikä ei kun emme edes kunnolla tiedä mitä omalla aurinkokunnallamme sijaitsee. Nämä ovat ikuisia ajatuksia ja kysymyksiä, ja luulen että ei koskaan tulla toiseen päätökseen kuin siihen että "usko mihin itse tahdot" mutta älä loukkaa toisen uskomuksia. Jos et usko niin suu suppuun sellaiselta jonka mielestä maa alkoi dinosauruksista...
aika kypsää tekstiä ikäiseltäsi? Fiksu sinusta tulee MAAILMALLA ON VIELÄ TOIVOA NYKYNYORIEN SUHTEEN!!
- asdgasdfgasdg
14 vuotias tytsy-- kirjoitti:
"Ihmiset uskovat vain sen minkä näkee, mutta kannattaako se? Onko silloin olemassa rakkautta, ystävyyttä ja välitystä?"
Ellet ole huomannut, useat ihmiset uskovat näkemättä tai tulkitsevat näkemänsä väärin. Ja mitä tulee rakkauteen yms., ne ovat todistettavissa tieteellisesti. Järkevä ihminen uskoo sen mikä on todistettavissa.
"Suurempi ja korkeampi voima on luultavasti olemassa."
Ei luultavasti.
"Turha ihmisten onlähteä todistamaan mikä on ja mikä ei kun emme edes kunnolla tiedä mitä omalla aurinkokunnallamme sijaitsee."
"Todistamalla mikä on" ymmärtäisimme paremmin aurinkokuntaamme, eli se ei ole turhaa.
"Nämä ovat ikuisia ajatuksia ja kysymyksiä, ja luulen että ei koskaan tulla toiseen päätökseen kuin siihen että 'usko mihin itse tahdot'"
Ei niitä kysymyksiä luulemalla ainakaan ratkota. Eikä vastaus ikinä ole "usko mihin itse tahdot", vaikka vastausta ei tiedetä ei tarvitse leikkiä että tietää.
"Jos et usko niin suu suppuun sellaiselta jonka mielestä maa alkoi dinosauruksista..."
Nyt ei ymmärrä.
- "Uskon" jumalaan
Juuuh arvaappa ku ope uskoo ni kling! Elämänkatsomuksee vaa
- vittu teitä teinejä
Et taida olla kovin fiksu...
- defsrgthyjuk
Jos aiot kehitellä väitteen jostain, tarkista faktasi.
- goofy ppl.
täh.
ap on oikeassa, jumala hörhöt ovat todella ärsyttäviä ihan btw.
uskotaan johonkin ihme tekoihin ja jokainen pieni onnen kantamoinen eli sattuma on jokin "ihme" ja jumalan väliintulo. - fgfgfgfgfgfgfg
goofy ppl. kirjoitti:
täh.
ap on oikeassa, jumala hörhöt ovat todella ärsyttäviä ihan btw.
uskotaan johonkin ihme tekoihin ja jokainen pieni onnen kantamoinen eli sattuma on jokin "ihme" ja jumalan väliintulo.Kyllä päässä pitää jotain vikaa olla jos sanoo että AP on oikeassa. Se ei edes tiedä miten Neandertalilainen kirjotetaan.
fgfgfgfgfgfgfg kirjoitti:
Kyllä päässä pitää jotain vikaa olla jos sanoo että AP on oikeassa. Se ei edes tiedä miten Neandertalilainen kirjotetaan.
Ja sanoo, että elinkelpoinen maailma oli taas vasta tuhansia vuosia meteorin jälkeen.
Ja että jumala on joku taikuri.
Ja luulee rasismin (rotusorto) olevan sama asia kuin homoviha.
Itsekkään (vai kirjoitetaanko se yhdellä k:lla) en usko jumalaan, mutta ei se aloittaja kovin fiksu kuitenkaan ole.
- justjuuu
Ja pointtis on?
- Christitty
"miksei raamatussa kerrota mitään dinosauruksista?"
Dinosaurus sanana keksitiin kauan raamatun kirjoittamisen jälkeen, joten jos raamatusta haluttaisiin löytää dinosauruksia, pitäisi etsiä jotain millä ihmiset olisivat kuvailleet dinosauruksia tuolloin (esim. lohikäärme, hirviö). Eräs mahdollinen dinosaurus on Jobin kirjassa mainittu Behemoth, jonka häntä on kuin setripuu.
(Raamattu 1933/1938 käännös)
Jobin kirja 40:10. Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin; se syö ruohoa niinkuin raavas.
11. Katso, sen voima on lanteissa, sen väkevyys vatsalihaksissa.
12. Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut.
13. Sen luut ovat niinkuin vaskiputket, sen nikamat niinkuin raudasta taotut.
14. Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.
15. Sille kantavat satonsa vuoret, joilla kaikki metsän eläimet leikitsevät.
16. Lootuspensaiden alla se makaa, ruovikon ja rämeen kätkössä.
17. Lootuspensaat peittävät sen varjoonsa, puron pajut ympäröivät sitä.
18. Jos virta hätyyttää, ei se säikähdy, se on huoleton, kuohukoon vaikka itse Jordan sen kitaan.
19. Kukapa kävisi kiinni sen silmiin, lävistäisi heittoaseella sen turvan?
20. Voitko onkia koukulla Leviatanin ja siimaan kietoa sen kielen?
21. Voitko kiinnittää kaislaköyden sen kuonoon ja väkäraudalla lävistää siltä posken?
22. Rukoileeko se sinua paljon, tahi puhutteleeko se sinua lempeästi?
23. Tekeekö se liiton sinun kanssasi, että saisit sen olemaan orjanasi ainaisesti?
24. Voitko leikkiä sillä niinkuin lintusella tahi sitoa sen tyttöjesi pidellä?
25. Hierovatko pyyntikunnat siitä kauppaa, jakavatko sen kauppamiesten kesken?
26. Voitko iskeä sen nahan täyteen ahinkaita ja sen pään kala-ahraimia?- Jesussaves
"Välillä kuulee Nuoren Maan kreationistien hokevan sitä että Jobin kirjassa kuvatut pari olentoa ovatkin oikeasti dinosauruksia, ja että tämä todistaa että dinosaurukset elivät ihmisten kanssa samaan aikaan. Tämä on kuitenkin vedenpaisumuksen jälkeistä aikaa missä näistä otuksista kerrotaan Jobin kirjassa. Yksi asia jäi siis Nuoren Maan kreationisteilta kuitenkin huomioimatta. Nimittäin se että Nooan täytyi saada arkkiinsa mahtumaan kaikkien maailman eläinlajien lisäksi vielä kaikki maailman dinosauruslajit. Ei hyvää päivää.
Tai ehkä dinosaurukset kuolivatkin siksi sukupuuttoon että ne eivät mahtuneet Nooan arkkiin" - Saarnaaja!
Jesussaves kirjoitti:
"Välillä kuulee Nuoren Maan kreationistien hokevan sitä että Jobin kirjassa kuvatut pari olentoa ovatkin oikeasti dinosauruksia, ja että tämä todistaa että dinosaurukset elivät ihmisten kanssa samaan aikaan. Tämä on kuitenkin vedenpaisumuksen jälkeistä aikaa missä näistä otuksista kerrotaan Jobin kirjassa. Yksi asia jäi siis Nuoren Maan kreationisteilta kuitenkin huomioimatta. Nimittäin se että Nooan täytyi saada arkkiinsa mahtumaan kaikkien maailman eläinlajien lisäksi vielä kaikki maailman dinosauruslajit. Ei hyvää päivää.
Tai ehkä dinosaurukset kuolivatkin siksi sukupuuttoon että ne eivät mahtuneet Nooan arkkiin"Nooan ei tarvinnut ottaa montaa eri otusta arkkiinsa koska, suurimmat eläimet pystyvät elämään vedessä ja Raamatun mukaan kaikki tietyn lajin yksilöt polveutuvat kantaäidistä/kantaisästä jonka vuoksi Nooan ei tarvinnut esim. ottaa kaikkia maailman koirarotuja arkkiin. Mitä dinosauruksiin tulee, miksi Nooa olisi ottanut vanhimmat/suurimmat yksilöt, Nooa otti pienet/nuoret yksilöt, jotka eivät olleet kasvaneet suuriksi. Myöhemmin "pedot" kuolivat metsästykseen.
Ihmiskunnan eri kansoilla jotka eivät ole koskaan kohdanneet on taruja lohikäärmeistä, itse uskon että osa taruista on totuutta, johon on sekoittunut tarua (kuten tulensyökseminen/lentotaito).
Hei ja moi. Yks asia..usko elää ihmisessä ja raamattu on aikojen alussa kirjailtu teos. Kaikki jumalan tempaukset ovat symboolisia merkintöjä ei totta mutta tarua kuitenkin. Raamatun tulkinta on varsin kiinostava moneltakin osin ja miten meitä on opetettu siihen uskomaan tai niitä oppeja noudattamaan, eivät nykyään ole ajankohtaisia.
Jos tarkastelet lauseita, miten ihmiset jumalan tajuavat ja miten uskovaiset raamattua tajuavat, voin sanoa maalaisjärjen olevan yksi tekijä mihin uskomme ja miten asioita tulkitsemme.
Nykyinen todellisuus on silmillä nähtävää kuten oli silloin joskus kun raamatun lauseita kirjoitettiin. Yleisesti kansa haluttiin muottiin ja varoitettiin maallisista paheista eli"synneistä". Esiin astui juutalaisten vapahtaja eli kuninkaana nimetty jeesus jota ei roomalainen imperiumi hyväksynyt. Sama ku nykyisten kerjäläisten tai somppujen keskuudesta nousisi kataisen vertaus ja niinistö saisi väistyä sen kaiken tieltä. Hyvänja pahan oikeellisuutta koeteltiin keskiajalla polttamalla kaikki noidaksi tunnistetut tapaukset ja silloin riitti, jos joku edes vihjaisi naapurin höpisevän jotain outoja. Usko siis elää ihmisessä ja solujen jakautuminen on todellista nykyäänkin, mitä se oli kun maailma sai alkunsa.
Jos et usko, laita vaikka kostea leipä pariks viikoks pussiin ja totea sen olevan homeessa. Ei tähän tämän kummempaa jeesusta tarvita:D- hengissä vielä?
tidättekö tai oletteko mittineet että miksi lapsille opetetaan vieläkin kouluissa uskontoa ja historiaa? historian ymmärtää kyllä kun järjellä ajattelee mutta miksi uskontoa? onko teille koskaan kerrottu miten kävi kun ihmisiä käännytettiin kristinuskoon? jos ei uskonut oli päätä köyhempi. miksi uskonto on opetussuunnitelmassa peruskouluissa? koska opetushallitus sanoo niin vai?
vai koska jos yhtäkkiä sanottaisiin että uskonto on turhaa että sitä ei ole koskaan ollutkaan miten silloin kävisi? senäytäisi kauvempaa katsottuna jopa kirkon satoja vuosia ja satojen vuosien aikana teettämältä joukkomurhalta. eikö vain? että mitä jos sittenkin pidetään uskonto vain kouluissa oppiaineena ettei tule esim. turhiatappo uhkauksia minullekkaan uskovaisilta tämän päätelmän johdosta?
mutta siinä oli minun mielipiteeni uskonnosta ja sen opiskelusta kouluissa.
PS. toivottavasti olen hengissä vielä ensi viikollakin- asdefrghjkm,l.ö
Uskonto ja usko ovat kaksi eri asiaa. Sotia ja turhia kuolemia aiheuttivat ja aiheuttavat ihmiset, ei Jumala.
>> Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
(Matt. 10:34)
(Miekalla tarkoitetaan Jumalan sanaa: >>Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana. Ef. 6:17)
Katolilainen kirkko, joka käännytti väkivallalla, ei ollut Pyhän Hengen johdatuksessa. Kirkossa toimitettiin monia Raamatun vastaisia asioita, esimerkiksi anekauppa. Raamatussa sanotaan, että usko Jeesukseen on ainoa tie pelastukseen. (Joh. 3:16)
Saa.tanalle on annettu valta toimia ja vaikuttaa tämän maan päällä, koetellakseen ihmisien uskoa Jumalaan ja Jeesukseen, ja tähän mennessä hän on onnistunut aika kiitettävästi.
Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa.
(Joh. 5:19)
Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saa.tanakin valon enkeliksi. Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
(2. Kor. 11:14-15)
https://www.youtube.com/watch?v=1IAhDGYlpqY
Tässä on eritelty uskontoa ja uskoa
P.S. tutkikaa totuutta. Sillä niinkuin Raamatussa sanotaan, maailma on pahan vallassa, pahalla tarkoitetaan saa.tanaa ja saa.tana osaa vain valehdella.
- 345345345435345
En pidä Jumalan olemassaoloa täysin mahdottomana, pidän sitä vain yhtä todennäköisenä kuin yksisarvisten, keijujen ja faunien olemassaolo = todella naurettavan ja uskomattoman epätodennäköisenä. Elämä on todella kaunista itsessään, en tajua miksi sitä pitää tuijottaa Jumalan kautta että sen näkisi kauniina.
Vaikka en itse uskokaan Jumalaan niin ei ole todellakaan mitään kristittyjä vastaan, älkää suuttuko, uskokaa mihin uskotte :) - JumalaEIoleTarua!!
Jokaisella on oma usko ja mä uskon Jumalaan! Mä oon kans nähnyt enkelin pienempänä ja on ihmisiä, jotka on kokenut valon ilmestyksiä ja nähnyt enkeleitä jne. Käynyt myös taivaan portilla jne.
- piece&love
Musta on jokasen oma asia, uskoox vai ei. Mä uskon, on kiva ajatella, että kuoleman jälkeen on elämää vielä, eikä jää maan alle pelkkä mädäntyvä kuori (puistattavaa..).
_Ite henkilökohtasesti pelkään kuolemaa koska kukaan ei todella tiedä, mitä silloin tapahtuu, koska kukaan ei oo palannut kertomaan.. LoLLy, miten säälittävältä kuulostan xD mut niin se vaan on. Ei oo kenenkään työ ja ansio määrätä, mikä on totta ja mikä ei. Erityisesti mua kyrpii nää päättäväiset ateistit, jotka kivenkovaa pitää kannastaan kiinni ja käännyttää uskovaisia ateismiin pilkkaamalla uskontoja. Täällä suoli24ssä hyörii näitä ateisteja, jotka leimaa kaikki uskovaiset säälittäviksi psykopaateiksi.. Naurettavaa xD Sama pätee niihin uskovaisiin, jotka toitottaa ateisteille uskonnoista tyrkyttävästi ja julistaa sitä rakkauden sanomaa: "uskominen on ainoa tie, ainoa vaihtoehto elää oikein! Uskokaa, uskokaa, niin voitte vielä pelastua ettekä pala helvetin liekeissä.." xD uskokaa ny että ne on valintansa tehnyt ja ei sitte usko ja sama se teille jos ne palaa siellä helvetin liekeissä kun te nautitte Herran rakkaudesta. Ja ateistit, uskovaiset on päättänyt elää uskossa, joten nätisti se turpa tukossa.. Itse uskon, että kaikki pääsee taivaaseen ja saatana voi ihan keskenään käristyä siellä helvetissä. BTW henkilökohtasesti usko on parantanut mun elämää, ja VINKGVINKG ateistit, vois helpottaa myös teidän "taakkaanne". Sanoin jo, et jokasen oma juttu mitä aattelee, mutta uskonto tekee onnelisexi. Jos ateistit on onnellisia ja tyytyväisiä, kai tekee ateismikin. BTW not my bussiness NMB
saatana ikuiseen tuleen!!!! LoL miltä pastorilta kuulostin :D - asdefrghjkm,l.ö
Jumala näyttää tarkoituksella tietyille ihmisille minkä lainen on helvetti tai taivas, jotta he voisivat jälkeenpäin tulla kertomaan kokemuksistaan. Jumalalla on voima herättää kuollut takaisin henkiin. Ja vaikka ihmiset kuulevat nämä todistukset, he eivät usko sitä mikä heidän silmiensä edessä on selvänä.
Jeesus sanoi hänelle: >>Te ette usko, ellette näe tunnustekoja ja ihmeitä.>>
(Joh. 4:48)
Jeesus sanoi hänelle: >>Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe.>>
(Joh. 20:29)
Jeesus vastasi: >>Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta.
(Joh. 10:25) - evoluutiomies!
vitun uskovaiset :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD:D:D:D:D:D:DDDDDDDDDDDDDDDD XDDDDDXXDDDDDDXDXDXDDXDXDXDXDDDD LMAOLMAOLMAOLMAO HAHAHA
- asdefrghjkm,l.ö
1. Vaikka et usko Jumalaan, on kieliopillista kirjoittaa se isolla. Annat itsestäsi varsin epäsivistyneen kuvan. En minäkään tahallani kirjoitan jonkun henkilön nimeä pienellä vain ilmaistakseni väkisillä epäkunnioitukseni. Kielioppi on kielioppia ja erisnimet erisnimiä.
2. Sana taikuri ei ole tässä kontekstissa millään tasolla relevanttia, koska Raamattu kuvailee ennustajat, noidat, "taikurit" ym. velhot ja sen sellaisen harjoittajat synniksi. Heidän päätavoitteensa on koroittaa omaa kunniaansa, joten käsitteet joita käytät on hyvä tarkistaa.
3. Raamatussa puhutaan "pedoista", jotka voivat viitata dinosauruksiin: Esekiel 34:25
4. Jos olisit tehnyt tarpeeksi tutkimusta, tietäisit että evoluutioteoria on ontuva. https://www.youtube.com/watch?v=PnVAD4CBRUg
Mistä eloton materia sai energian alkuräjähdykseen? Mistä se energia oli peräisin?
Evolutiivinen ajattelu ja filosovia perustuu okkultismiin ja kultti perinteisiin. Darwinin isoisä oli osa okkultismi yhteisöä. Evoluutioteoriasta näkyy myös kaikkien okkultismin/satanismin peruspiirteet: Evoluutioteorian mukaan kaikki kehittyy jatkuvasti, myös ihminen. Mutta mihin asti voi kehittyä? Ihminen kehittyy siis siihen asti että on täydellinen = Jumalan kaltainen.
Niin ja tosiaan, jos apinoista kehittyi ihmisiä, miksi niistä ei kehity ihmisiä enää?
5. Jos tutkisit Raamattua hieman ennen kuin teet väitöksiä, koska et selvästi tiedä siitä mitään. Jumala ei vihaa ihmisiä, Hän vihaa syntiä. Homoseksuaalisuus on synti. Homoseksuaalisuus on abstrakti todellisuus ei ihminen.- okei....
Eli evoliittoteoria ontuu,mutta se ei,että joku aina olemassaollut olio napsautti sormia ja syntyä tupsahti maapallo ja avaruus ja ihmiset kuin tyhjästä?
- asdefrghjkm,l.ö
okei.... kirjoitti:
Eli evoliittoteoria ontuu,mutta se ei,että joku aina olemassaollut olio napsautti sormia ja syntyä tupsahti maapallo ja avaruus ja ihmiset kuin tyhjästä?
En sanonut missään välissä, ettäkö se ei olisi irrationaalista ajatella, että Jumala joka on ollut aina olemassa olisi luonut maailman. Mutta tosi asiassa evoluutioteoria kompastuu juuri samaan kiveen. Eikö siinäkin alkuräjähdykseen saatu energia "tupsahda tyhjästä"?
Eli vaihtoehdot ovat, että valitset joko jomman kumman, suljet itsesi siltä tietoisuudelta, että maailma on joskus syntynyt, etkä mieti asiaa enää ollenkaan tai keksit kokonaan uuden maailmansynty teorian.
Kaikki syntyi sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. (Joh. 1:3)
Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne, kun sanon teille totuuden?
(Gal. 4:16)
Sinä rakastat pahaa enemmän kuin hyvää, valhetta enemmän kuin totuutta.
(Ps. 52:5) - asdefrghjkm,l.ö
okei.... kirjoitti:
- asdefrghjkm,l.ö
kaikille kristityille:
Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.
(Matt. 10:22)
>>Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä.
(Joh. 15:18-19) - asdefrghjkm,l.ö
asdefrghjkm,l.ö kirjoitti:
En sanonut missään välissä, ettäkö se ei olisi irrationaalista ajatella, että Jumala joka on ollut aina olemassa olisi luonut maailman. Mutta tosi asiassa evoluutioteoria kompastuu juuri samaan kiveen. Eikö siinäkin alkuräjähdykseen saatu energia "tupsahda tyhjästä"?
Eli vaihtoehdot ovat, että valitset joko jomman kumman, suljet itsesi siltä tietoisuudelta, että maailma on joskus syntynyt, etkä mieti asiaa enää ollenkaan tai keksit kokonaan uuden maailmansynty teorian.
Kaikki syntyi sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. (Joh. 1:3)
Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne, kun sanon teille totuuden?
(Gal. 4:16)
Sinä rakastat pahaa enemmän kuin hyvää, valhetta enemmän kuin totuutta.
(Ps. 52:5)"Mutta tosi asiassa evoluutioteoria kompastuu juuri samaan kiveen. Eikö siinäkin alkuräjähdykseen saatu energia "tupsahda tyhjästä"?" Jatkan omaa juttuani vielä.
Mutta mikä erottaa tässä tilanteessa kristinuskon ja evoluutioteorian. Mistä tietää kumman valitsee, jos molemmat ovat tältä osa-alueelta ontuvia.
Evoluutioteoria perustuu rationaaliseen ajatteluun, tieteeseen ja puhtaaseen logiikkaan. Joka tapauksessa, se ei ole absoluuttisen oikea, niinkuin linkkaamani video osoittaa.
Sitten on kristinusko. Sama kysymys eri lailla muotoiltuna, johon tämä teoria tuntuisi myös kompastuvan. Tieteeseen perustumisen sijaan, kristinusko nimensä mukaisesti perustuu uskoon. Evoluutioteoriassa ei mainita mitään uskosta. "Autuaita ovat ne jotka uskovat vaikka eivät näe"- Sanoiko Darwin jotain tuonnepäin? Ei ollenkaan. Jos tiedemieheltä kysytään, että onko jotain jota ei voi konkreettiseksi todeta, totta. Hän vastaa ei. (Jos ei nyt tietenkään oteta huomioon abstakteja asioita joita ei voi mitata)
Evoluutioteoria kompastuu samaan kiveen mihin kristinusko, mutta kristinusko jatkaa matkaansa uskon voimin.
>>Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
(Joh. 14:1)
Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi,eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä. >>Autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja korvanne, koska ne kuulevat!
(Matt. 13:15-16)
Jeesus sanoi hänelle: >>Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe.>>
(Joh. 20:29)
-USKO, toivo ja rakkaus, joista rakkaus on suurin. - dfsgdafga
Miten alkuräjähdys liittyy evoluutioon? Ja kuka sanoi että alkuräjähdys tuli tyhjästä? Evoluutiossa ei kehitytä täydellisiksi olioiksi vaan mukaudutaan ympäristöön. Ja apinoista ei kehity ihmisiä koska olemme eri lajeja. Ihminen ei ole kehittynyt nykyajan kädellislajeista, vaan nykyajan kädellisillä, mukaanlukien ihmisillä, on samat esi-isät. Sinun tietosi tässä ontuvat, Raamattuun perehtymisen sijasta kannattaisi lukea tieteellisiä teoksia.
- asdefrghjkm,l.ö
dfsgdafga kirjoitti:
Miten alkuräjähdys liittyy evoluutioon? Ja kuka sanoi että alkuräjähdys tuli tyhjästä? Evoluutiossa ei kehitytä täydellisiksi olioiksi vaan mukaudutaan ympäristöön. Ja apinoista ei kehity ihmisiä koska olemme eri lajeja. Ihminen ei ole kehittynyt nykyajan kädellislajeista, vaan nykyajan kädellisillä, mukaanlukien ihmisillä, on samat esi-isät. Sinun tietosi tässä ontuvat, Raamattuun perehtymisen sijasta kannattaisi lukea tieteellisiä teoksia.
Evoluutioteorian mukaan maapallo ja universumi syntyi räjähdyksestä. Oikaise minua jos olen väärässä, koska en kuitenkaan usko, että alkuräjähdys teoria liittyy kristinuskoon.
Jos alkuräjähdys ei tullut tyhjästä, voisitko kertoa minulle, mistä tämä alkuräjähdykseen saatu energia oli peräisin. Miksi eloton materia päätti yhtäkkiä muotoutua universumiksi ja mistä tämä eloton materia oli peräisin?
Perustin aiemmin evolutiiviseen ajatteluun, ja olen onnellinen, että Jumala näytti minulle totuuden.
Uskon kolmiyhteiseen Jumalaan, koska sieltä olen löytänyt totuuden ja rakkauden. Se on täyttänyt jokaisen tarpeeni, ja niinkuin Raamattu sanoo: "Ikeeni on kevyt" (en muista Raamatun paikkaa, mutta voitte etsiä Raamattu haulla paikan) - Rettomus
1. Jumala kirjotetaan isolla vain, jos ollaan puhumassa kristinuskon yhdestä ainoasta jumalasta. Jumala konseptina itsessään ei minusta todellakaan vaadi isolla kirjoittamista.
2. Kirjoittaja kirjoittaa ateistin näkökulmasta, jolloi se, mihin raamattu viittaa taikomisen harjoittajilla, ei ole relevanttia.
4. Ihminen ei ehkä osaa selittää kaikkea ympärillään tapahtuvaa 100% oikein, mutta se ei lisää millään tavalla jumaluskon todenmukaisuutta. Ja miksei apinasta kehity ihmisiä? Koska ihmiset eivät kehittyneet nykyapinoista, vaan ihmisillä ja muilla apinalajeilla on ollut yhteinen kantamuoto, josta ne kehittyivät eri suuntiin. Et voi tietää kehittyykö esimerkiksi simpansseista tulevaisuudessa vielä hyvinkin ihmisenkaltaisia eläimiä.
(Kielioppia just, kulttiperinne on yhdyssana.)
5. Raamatun mukaan ties mikä on Jumalasta syntiä, esimerkiksi uudelleennaivat lesket tulisi sen mukaan kivittää. Jos kristinuskon jumala olisi todellinen ja täydellisen rakastava, en uskoisi hetkeäkään raamatun olevan "Hänen sanaansa", niinkuin väitetään. - asdefrghjkm,l.ö
Rettomus kirjoitti:
1. Jumala kirjotetaan isolla vain, jos ollaan puhumassa kristinuskon yhdestä ainoasta jumalasta. Jumala konseptina itsessään ei minusta todellakaan vaadi isolla kirjoittamista.
2. Kirjoittaja kirjoittaa ateistin näkökulmasta, jolloi se, mihin raamattu viittaa taikomisen harjoittajilla, ei ole relevanttia.
4. Ihminen ei ehkä osaa selittää kaikkea ympärillään tapahtuvaa 100% oikein, mutta se ei lisää millään tavalla jumaluskon todenmukaisuutta. Ja miksei apinasta kehity ihmisiä? Koska ihmiset eivät kehittyneet nykyapinoista, vaan ihmisillä ja muilla apinalajeilla on ollut yhteinen kantamuoto, josta ne kehittyivät eri suuntiin. Et voi tietää kehittyykö esimerkiksi simpansseista tulevaisuudessa vielä hyvinkin ihmisenkaltaisia eläimiä.
(Kielioppia just, kulttiperinne on yhdyssana.)
5. Raamatun mukaan ties mikä on Jumalasta syntiä, esimerkiksi uudelleennaivat lesket tulisi sen mukaan kivittää. Jos kristinuskon jumala olisi todellinen ja täydellisen rakastava, en uskoisi hetkeäkään raamatun olevan "Hänen sanaansa", niinkuin väitetään.Tässä kontekstissa Jumala on kieliopillista kirjoittaa isolla, puhuttaessa nimenomaan Raamatussa puhutusta Jumalasta.
Jos jossain asiassa otetaan puheeksi Raamattu tai jokin siihen liittyvä asia, ja aiotaan tehdä siitä jonkin lainen väite, on hyvä, että käsitteet ym. ovat kunnossa ja varsinkin väitteen todenperäisyys. On todella aivan sama mistä näkökulmasta asiaa tarkastelee. Ei siitä mitään haittaakaan ole, että käsitteet on kunnossa, se antaa vain asiantuntevan vaikutelman.
Ihminen ei tosiaan osaa selittää kaikkea absoluuttisen oikein, mutta lisääkö tämä silti evoluutioteorian luotettavuutta? Ei minun näkökulmastani.
(Kielioppivirheet ovat eri asia jos ne ovat tahallisia :) kaikki tekevät virheitä, kuten sinä. Jos minulta kysytään niin 2:sen jälkeen ei tule 4.)
Voitko laittaa tähän sen Raamatun paikan, jossa syntiä tekevä pitäisi kivittää. Raamatussa sanotaan: 7 Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven." (Joh. 7:7)
Lopuksi, älä tee väitteitä Jumalasta jota et tunne. Voitko kertoa tuntemattoman ihmisen, jonka näet ohi mennen kadulla, luonteen ellet tutustu häneen ensin?
Minun Jumalani josta puhun on rakastava, mutta nuhtelevä Isä. Minkä lainen Isä hän olisi, jos hän antaisi meidän ajaa itse itsemme täydelliseen tuhoon?
>>Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!
(Ilm. 3:19)
Jumala rakastaa sinuakin, ja kaikki sympatiani menee sinua kohtaan kaikissa elämän vaikeissa tilanteissasi jotka olet elänyt ja/tai tulet elämään.
Tunne ei muuta todellisuutta. - kirahviavaruudesta
Evoluutioteorian mukaan maapallo ja universumi syntyi räjähdyksestä. Oikaise minua jos olen väärässä, koska en kuitenkaan usko, että alkuräjähdys teoria liittyy kristinuskoon.
Jos alkuräjähdys ei tullut tyhjästä, voisitko kertoa minulle, mistä tämä alkuräjähdykseen saatu energia oli peräisin. Miksi eloton materia päätti yhtäkkiä muotoutua universumiksi ja mistä tämä eloton materia oli peräisin?
Perustin aiemmin evolutiiviseen ajatteluun, ja olen onnellinen, että Jumala näytti minulle totuuden.
Uskon kolmiyhteiseen Jumalaan, koska sieltä olen löytänyt totuuden ja rakkauden. Se on täyttänyt jokaisen tarpeeni, ja niinkuin Raamattu sanoo: "Ikeeni on kevyt" (en muista Raamatun paikkaa, mutta voitte etsiä Raamattu haulla paikan)Toi on se perus kun uskova ei löydä johonkin vastausta tai loogista syytä, sen täytyy olla jumala, Ei ole muuta vaihtoehtoa! Minulle riittää varsin hyvin se, että kaikkea emme viellä tiedä ja kaikkea emmekä tulekkaan tietämään. Välttämättä.
- bsafafb
Uskon kolmiyhteiseen Jumalaan, koska sieltä olen löytänyt totuuden ja rakkauden. Se on täyttänyt jokaisen tarpeeni, ja niinkuin Raamattu sanoo: "Ikeeni on kevyt" (en muista Raamatun paikkaa, mutta voitte etsiä Raamattu haulla paikan)Evoluutioteoria ei käsittele alkuräjähdystä vaan eliöiden kehittymistä. Ajasta ennen alkuräjähdystä ei tiedetä mitään, mutta jos oletetaan että se ei mitenkään voinut tulla tyhjästä saattaisi yksi selitys olla äärettömän vanha maailmankaikkeus.
Minä taas en usko mihinkään jumalaan, koska vastauksia ei voi löytää sokealla uskolla. - asdefrghjkm,l.ö
kirahviavaruudesta kirjoitti:
Toi on se perus kun uskova ei löydä johonkin vastausta tai loogista syytä, sen täytyy olla jumala, Ei ole muuta vaihtoehtoa! Minulle riittää varsin hyvin se, että kaikkea emme viellä tiedä ja kaikkea emmekä tulekkaan tietämään. Välttämättä.
Minä sen sijaan päätin olla elämättä epätietoisuudessa ja valheissa. Löysin totuuden ja sen löydettyään tietää, että se todella on totuus. Sinäkin voit löytää sen jos etsit.
Niinkuin Raamatussa sanotaan:
" Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. " [Matt. 7:8]
Kun kaikki vasta väitteet loppuvat sinulta, turvaudutko todella minun ivaamiseeni?
>> Sävyisä vastaus taltuttaa kiukun, loukkaava sana nostaa vihan. Viisaiden sanat ovat tiedon mauste, tyhmän suu syytää tyhmyyksiä...Lohduttava puhe antaa elämänrohkeutta, petollinen sana murtaa mielen...Viisaan sanat levittävät tietoa, tyhmän ajatukset harhailevat.>>
[Sananlaskut 15:1-2, 4 ja 7]
Sinäkin voit löytää totuuden ja sinäkin voit pelastua. Herra kutsuu sinuakin, sinä et ole vain yksi muiden joukossa vaan yksilö, jonka punomiseen Herra käytti 9 kuukautta ja tälläkin hetkellä kasvattaa ja ohjaa sinua, vain jos olet valmis kuuntelemaan korvillasi ja näkemään silmilläsi. - asdefrghjkm,l.ö
bsafafb kirjoitti:
Evoluutioteoria ei käsittele alkuräjähdystä vaan eliöiden kehittymistä. Ajasta ennen alkuräjähdystä ei tiedetä mitään, mutta jos oletetaan että se ei mitenkään voinut tulla tyhjästä saattaisi yksi selitys olla äärettömän vanha maailmankaikkeus.
Minä taas en usko mihinkään jumalaan, koska vastauksia ei voi löytää sokealla uskolla.Raamattu sanoo:
>>Paljon olet nähnyt, mutta vähän muistat, korvasi ovat auki, mutta mitään et kuule!
[Jes. 42:20]
>>Kutsu esiin kansa, joka on sokea, vaikka sillä on silmät, joka on kuuro, vaikka sillä on korvat!
[Jes. 43:8]
Saat nähdä, jos avaat silmäsi ja kuulla jos avaat korvasi. Totuus on edessäsi, mutta et suostu sitä näkemään. Oletko peloissasi vai miksi vihaat totuutta? - sdadgdas
Minä sen sijaan päätin olla elämättä epätietoisuudessa ja valheissa. Löysin totuuden ja sen löydettyään tietää, että se todella on totuus. Sinäkin voit löytää sen jos etsit.
Niinkuin Raamatussa sanotaan:
" Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. " [Matt. 7:8]
Kun kaikki vasta väitteet loppuvat sinulta, turvaudutko todella minun ivaamiseeni?
>> Sävyisä vastaus taltuttaa kiukun, loukkaava sana nostaa vihan. Viisaiden sanat ovat tiedon mauste, tyhmän suu syytää tyhmyyksiä...Lohduttava puhe antaa elämänrohkeutta, petollinen sana murtaa mielen...Viisaan sanat levittävät tietoa, tyhmän ajatukset harhailevat.>>
[Sananlaskut 15:1-2, 4 ja 7]
Sinäkin voit löytää totuuden ja sinäkin voit pelastua. Herra kutsuu sinuakin, sinä et ole vain yksi muiden joukossa vaan yksilö, jonka punomiseen Herra käytti 9 kuukautta ja tälläkin hetkellä kasvattaa ja ohjaa sinua, vain jos olet valmis kuuntelemaan korvillasi ja näkemään silmilläsi.Sinä päätit vain teeskennellä tietäväsi kaiken.
- afgsbcxz
Raamattu sanoo:
>>Paljon olet nähnyt, mutta vähän muistat, korvasi ovat auki, mutta mitään et kuule!
[Jes. 42:20]
>>Kutsu esiin kansa, joka on sokea, vaikka sillä on silmät, joka on kuuro, vaikka sillä on korvat!
[Jes. 43:8]
Saat nähdä, jos avaat silmäsi ja kuulla jos avaat korvasi. Totuus on edessäsi, mutta et suostu sitä näkemään. Oletko peloissasi vai miksi vihaat totuutta?Nuuskamuikkunen sanoo:
"Nuku hyvin äläkä sure. Ensimmäisen kevätpäivänä minä olen taas täällä luonasi. Rakenna pato minua odotellessasi." (Muikkusen kevätkirje)
"Noin siinä käy, kun tahtoo omistaa!" (Muumipeikko ja pyrstötähti)
"Ikinä ei tule aivan vapaaksi, jos ihailee toista liikaa. Sen minä tiedän." (Näkymätön lapsi)
"Meidän on kuljettava auringon mukaan." (Muumipeikko ja pyrstötähti)
Sokea usko taruihin ei tuo totuutta. Muille saarnaamisen ja Jumalan "ihmeiden" ihmettelemisen sijaan voisit olla yhteiskunnalle hyväksi ja etsiä vastauksia kysymyksiin. - Uskova!
afgsbcxz kirjoitti:
Nuuskamuikkunen sanoo:
"Nuku hyvin äläkä sure. Ensimmäisen kevätpäivänä minä olen taas täällä luonasi. Rakenna pato minua odotellessasi." (Muikkusen kevätkirje)
"Ikinä ei tule aivan vapaaksi, jos ihailee toista liikaa. Sen minä tiedän." (Näkymätön lapsi)
Sokea usko taruihin ei tuo totuutta. Muille saarnaamisen ja Jumalan "ihmeiden" ihmettelemisen sijaan voisit olla yhteiskunnalle hyväksi ja etsiä vastauksia kysymyksiin."Muille saarnaamisen ja Jumalan "ihmeiden" ihmettelemisen sijaan voisit olla yhteiskunnalle hyväksi ja etsiä vastauksia kysymyksiin."
Vastaan koska oletan sinun puhuvan kristityistä yleisesti, jos kristinusko on heikko ja epävakaa satuihin perustuva järjestelmä miksi pelkäät niitä jotka avoimesti kertovat uskostaan?
"Sokea usko taruihin ei tuo totuutta."
Mikä tuo totuuden? Nuuskamuikkusen siteeraaminen suomi24:n kommenttipalstalla? - asdefrghjkm,l.ö
afgsbcxz kirjoitti:
Nuuskamuikkunen sanoo:
Sokea usko taruihin ei tuo totuutta. Muille saarnaamisen ja Jumalan "ihmeiden" ihmettelemisen sijaan voisit olla yhteiskunnalle hyväksi ja etsiä vastauksia kysymyksiin.Ero muumipeikon tarinoilla ja Raamatulla on se, että Raamatussa esitellyt henkilöt ovat olleet olemassa. Lisäksi siteerauksesi olivat kovin irrelevantteja tähän kontekstiin sovitettuna.
Mutta en aio väitellä tästä asiasta, koska Raamatussa puhutaan myös ihmisistä jotka pilkkaavat kristittyjä. Ja on vain luonnollista, että heitä on olemassa, jotta Raamatun profetia heistä toteutuisi. En kuitenkaan tarkoita, että tämä on sinun lopullinen kohtalosi, koska jos valitset elämän, sinäkin voit kääntyä Jeesuksen kristuksen puoleen ja saada iankaikkisen elämän.
Ja kiitos "Uskova!" tuesta. - asdefrghjkm,l.ö
sdadgdas kirjoitti:
Sinä päätit vain teeskennellä tietäväsi kaiken.
On velvollisuuteni kristittynä ilmoittaa sinulle tästä, koska en oleta sinun kuuntelevan suoraan Jumalaa, joten toimin erään laisena välittäjänä. En tiedä tilannettasi, mutta Jumala tietää.
Ennen kuin kokonaan torjut sanomani sanat, pyydän sinua laskemaan estosi ja todella lukemaan sen mitä kirjoitin. Ehkä et näe sanoja nyt, mutta myöhemmin elämässäsi voit muistaa lukeneesi nuo, ja ehkä käännyt ja löydät täydellisen rauhan Isän kaikkivaltiaan luota.
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."
[Joh. 17:9] - avscxzbcbxb
On velvollisuuteni kristittynä ilmoittaa sinulle tästä, koska en oleta sinun kuuntelevan suoraan Jumalaa, joten toimin erään laisena välittäjänä. En tiedä tilannettasi, mutta Jumala tietää.
Ennen kuin kokonaan torjut sanomani sanat, pyydän sinua laskemaan estosi ja todella lukemaan sen mitä kirjoitin. Ehkä et näe sanoja nyt, mutta myöhemmin elämässäsi voit muistaa lukeneesi nuo, ja ehkä käännyt ja löydät täydellisen rauhan Isän kaikkivaltiaan luota.
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."
[Joh. 17:9]Toivotaan että parannut psykoosista.
- hsfhgdsfd
Ero muumipeikon tarinoilla ja Raamatulla on se, että Raamatussa esitellyt henkilöt ovat olleet olemassa. Lisäksi siteerauksesi olivat kovin irrelevantteja tähän kontekstiin sovitettuna.
Mutta en aio väitellä tästä asiasta, koska Raamatussa puhutaan myös ihmisistä jotka pilkkaavat kristittyjä. Ja on vain luonnollista, että heitä on olemassa, jotta Raamatun profetia heistä toteutuisi. En kuitenkaan tarkoita, että tämä on sinun lopullinen kohtalosi, koska jos valitset elämän, sinäkin voit kääntyä Jeesuksen kristuksen puoleen ja saada iankaikkisen elämän.
Ja kiitos "Uskova!" tuesta.Ero Muumeilla ja Raamatulla on se, että Muumit eivät teeskentele kertovansa oikeista tapahtumista ja henkilöistä. Vaikka Nuuskamuikkusen puheet (jotka muuten ovat relevantteja, eivät vain kirjaimellisesti) tulevat satuhahmon suusta, on siellä joku ihminen niitä kirjoitellut.
- dsfbvs
Uskova! kirjoitti:
"Muille saarnaamisen ja Jumalan "ihmeiden" ihmettelemisen sijaan voisit olla yhteiskunnalle hyväksi ja etsiä vastauksia kysymyksiin."
Vastaan koska oletan sinun puhuvan kristityistä yleisesti, jos kristinusko on heikko ja epävakaa satuihin perustuva järjestelmä miksi pelkäät niitä jotka avoimesti kertovat uskostaan?
"Sokea usko taruihin ei tuo totuutta."
Mikä tuo totuuden? Nuuskamuikkusen siteeraaminen suomi24:n kommenttipalstalla?"Vastaan koska oletan sinun puhuvan kristityistä yleisesti, jos kristinusko on heikko ja epävakaa satuihin perustuva järjestelmä miksi pelkäät niitä jotka avoimesti kertovat uskostaan?"
Miksi implikoit että pelkäisin?
"Mikä tuo totuuden? Nuuskamuikkusen siteeraaminen suomi24:n kommenttipalstalla?"
Ei sen enempää kuin Raamatun siteeraaminen. - asdefrghjkm,l.ö
avscxzbcbxb kirjoitti:
Toivotaan että parannut psykoosista.
>>Viisaan sanat saavuttavat paljon suosiota, mutta tyhmä nielee hänen oman suunsa.
[Saarnaajan kirja 10:12]
>>Viisaan sanat levittävät tietoa, tyhmän ajatukset harhailevat.
[Sananlaskut 15:7]
Kun ei ole mitään jäljellä, olet epätoivoinen ja turvaudut loukkauksiin. Kompastut omiin sanoihisi ja harhailet, niinkuin Raamattu sanoo. Voit antautua Jeesukselle Kristukselle. Kadu ja löydä totuus. Koska Jeesus kutsuu sinuakin.
>>Sinä tulet luokseni, kun huudan sinua, ja sanot: >>Älä pelkää.>>
[Valitusvirret 3:57] - asdefrghjkm,l.ö
hsfhgdsfd kirjoitti:
Ero Muumeilla ja Raamatulla on se, että Muumit eivät teeskentele kertovansa oikeista tapahtumista ja henkilöistä. Vaikka Nuuskamuikkusen puheet (jotka muuten ovat relevantteja, eivät vain kirjaimellisesti) tulevat satuhahmon suusta, on siellä joku ihminen niitä kirjoitellut.
Väitätkö, että kristittyjen vainoja ei ollut, että Pontius Pilatusta ei ollut, Paavalia ei ollut, Egyptin faaraoita ja juutalaisten orjuuttamista ei ollut?
Näistä useista tapahtumista, niinkuin Jeesuksesta Kristuksesta, on varmistus usealta neutraalilta taholta.
Voitko selittää minulle, miten siteerauksesi olivat "ei kirjaimellisesti" relevantteja tähän kyseiseen kontekstiin?
Minäkin voin olla uskomatta Aristoteleen olemassa oloon, mutta kerro minulle, eikö se olisi silkkaa sokeutta ja typeryyttä?
Herra Jeesus näkee taistelusi, ja Herra Jeesus näkee pimeyteenkin. - Uskova!
dsfbvs kirjoitti:
"Vastaan koska oletan sinun puhuvan kristityistä yleisesti, jos kristinusko on heikko ja epävakaa satuihin perustuva järjestelmä miksi pelkäät niitä jotka avoimesti kertovat uskostaan?"
Miksi implikoit että pelkäisin?
"Mikä tuo totuuden? Nuuskamuikkusen siteeraaminen suomi24:n kommenttipalstalla?"
Ei sen enempää kuin Raamatun siteeraaminen."Miksi implikoit että pelkäisin?"
Lyhyesti: koska sen sijaan että esittäisit järkeviä kysymyksiä/väitteitä päätit solvata kristittyjä (vertaamalla kristinuskon oppeja muumeihin). - ahfgdsfdas
>>Viisaan sanat saavuttavat paljon suosiota, mutta tyhmä nielee hänen oman suunsa.
[Saarnaajan kirja 10:12]
>>Viisaan sanat levittävät tietoa, tyhmän ajatukset harhailevat.
[Sananlaskut 15:7]
Kun ei ole mitään jäljellä, olet epätoivoinen ja turvaudut loukkauksiin. Kompastut omiin sanoihisi ja harhailet, niinkuin Raamattu sanoo. Voit antautua Jeesukselle Kristukselle. Kadu ja löydä totuus. Koska Jeesus kutsuu sinuakin.
>>Sinä tulet luokseni, kun huudan sinua, ja sanot: >>Älä pelkää.>>
[Valitusvirret 3:57]"Sinä kärsit psykoosista."
[Sinun lääkärisi jos sellaiselle menisit] - fdgjhdasfdasd
Uskova! kirjoitti:
"Miksi implikoit että pelkäisin?"
Lyhyesti: koska sen sijaan että esittäisit järkeviä kysymyksiä/väitteitä päätit solvata kristittyjä (vertaamalla kristinuskon oppeja muumeihin).Siellähän minä oikaisin harhaluuloja evoluutiosta ja sain takaisin vain sitaatteja Raamatusta ja "Saat nähdä, jos avaat silmäsi ja kuulla jos avaat korvasi. Totuus on edessäsi, mutta et suostu sitä näkemään. Oletko peloissasi vai miksi vihaat totuutta?" eli sonnanjauhamista. Enkä näe miksi Muumien vertaaminen Raamattuun olisi solvaus, pidän molempia samassa arvossa.
- asdefrghjkm,l.ö
ahfgdsfdas kirjoitti:
"Sinä kärsit psykoosista."
[Sinun lääkärisi jos sellaiselle menisit]Vieläkö on epätoivoisia yrityksiä? Minkä noista väitteistäni kumoat tuolla? Millä tavalla tuo vie keskustelua eteenpäin?
Kompastut omiin sanoihisi. - fhadgsdag
Vieläkö on epätoivoisia yrityksiä? Minkä noista väitteistäni kumoat tuolla? Millä tavalla tuo vie keskustelua eteenpäin?
Kompastut omiin sanoihisi.Et ole tehnyt mitään järkeviä väitteitä, sanonut vain tietäväsi totuuden muttet sitten ole antanut yhtään todisteita järjettömän sokean jumaluskosi puolesta. Sinulla on psykoosi.
- Uskova!
fdgjhdasfdasd kirjoitti:
Siellähän minä oikaisin harhaluuloja evoluutiosta ja sain takaisin vain sitaatteja Raamatusta ja "Saat nähdä, jos avaat silmäsi ja kuulla jos avaat korvasi. Totuus on edessäsi, mutta et suostu sitä näkemään. Oletko peloissasi vai miksi vihaat totuutta?" eli sonnanjauhamista. Enkä näe miksi Muumien vertaaminen Raamattuun olisi solvaus, pidän molempia samassa arvossa.
"Siellähän minä oikaisin harhaluuloja evoluutiosta"
Pahoitteluni, en huomannut aluksi viestejäsi.
"Muumien vertaaminen Raamattuun olisi solvaus, pidän molempia samassa arvossa."
Tämä on sama asia kuin ennen afrikkalaisia pidettiin orjina, joten voisi sanoa "en näe solvauksena sanoa afrikkalaista orjaksi." - asdefrghjkm,l.ö
fhadgsdag kirjoitti:
Et ole tehnyt mitään järkeviä väitteitä, sanonut vain tietäväsi totuuden muttet sitten ole antanut yhtään todisteita järjettömän sokean jumaluskosi puolesta. Sinulla on psykoosi.
Totuus on Jumala ja minä tunnen Jumalan. Raamatussa sanotaan, että kukaan ei ole nähnyt Jumalaa. Jos väität minulla olevan psykoosin, yritätkö raahata joka ainutta, jolla on jonkinlainen pieni usko yliluonnolliseen, mielisairaalaan tai psykiatrille?
Myös neutraalilta taholta, psykologeilta, on todistettu, että usko yliluonnolliseen, jumaliin ja Jumalaan on luonnollista ihmiseltä, sekä usein myös mielenterveyden kannalta positiivista verrattuna siihen, että ei usko mihinkään muuhun kuin siihen mitä näkee ja on kaikin puolin skeptinen.
Jokaisella on joskus paha olla, ja vaikken tunne sinua se paistaa sinusta läpi. Se ei ole väistämätöntä. Sinä saat valita. - sdasfgdh
Totuus on Jumala ja minä tunnen Jumalan. Raamatussa sanotaan, että kukaan ei ole nähnyt Jumalaa. Jos väität minulla olevan psykoosin, yritätkö raahata joka ainutta, jolla on jonkinlainen pieni usko yliluonnolliseen, mielisairaalaan tai psykiatrille?
Myös neutraalilta taholta, psykologeilta, on todistettu, että usko yliluonnolliseen, jumaliin ja Jumalaan on luonnollista ihmiseltä, sekä usein myös mielenterveyden kannalta positiivista verrattuna siihen, että ei usko mihinkään muuhun kuin siihen mitä näkee ja on kaikin puolin skeptinen.
Jokaisella on joskus paha olla, ja vaikken tunne sinua se paistaa sinusta läpi. Se ei ole väistämätöntä. Sinä saat valita."Sitten hän näki, että Herra seisoi hänen vieressään ja sanoi: "Minä olen Herra, isäsi Abrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jolla sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi." Eräästä Mooseksen kirjasta. Eli Jumala on nähty.
Ja linkka niitä tutkimuksia jotka sanovat noin. - lkjhdsaxcvbnm
Uskova! kirjoitti:
"Siellähän minä oikaisin harhaluuloja evoluutiosta"
Pahoitteluni, en huomannut aluksi viestejäsi.
"Muumien vertaaminen Raamattuun olisi solvaus, pidän molempia samassa arvossa."
Tämä on sama asia kuin ennen afrikkalaisia pidettiin orjina, joten voisi sanoa "en näe solvauksena sanoa afrikkalaista orjaksi.""Tämä on sama asia kuin ennen afrikkalaisia pidettiin orjina, joten voisi sanoa 'en näe solvauksena sanoa afrikkalaista orjaksi.'"
En näe tuossa mitään yhteyttä Raamatun vertaamiseen Muumeihin. - asdefrghjkm,l.ö
sdasfgdh kirjoitti:
"Sitten hän näki, että Herra seisoi hänen vieressään ja sanoi: "Minä olen Herra, isäsi Abrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jolla sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi." Eräästä Mooseksen kirjasta. Eli Jumala on nähty.
Ja linkka niitä tutkimuksia jotka sanovat noin.>>Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan Hänet.
(Joh. 1:18)
>>Yöllä Jaakob näki unessa portaat.....sitten hän näki, että Herra seisoi hänen vieressään...
(Moos. 28:12)
Jumala on nähty unissa, mutta ei hereillä ollessa, konkreettisessa muodossa.
http://m.voice.fi/ilmiot/tutkijat-loysivat-tieteellista-nayttoa-rukouksella-parantava-voima/8/49167 - Uskova!
lkjhdsaxcvbnm kirjoitti:
"Tämä on sama asia kuin ennen afrikkalaisia pidettiin orjina, joten voisi sanoa 'en näe solvauksena sanoa afrikkalaista orjaksi.'"
En näe tuossa mitään yhteyttä Raamatun vertaamiseen Muumeihin.Tarkoitukseni oli ilmoittaa, vaikka näet asiat eri tavalla kuin muut (uskonnollisesti/poliittisesti/ideologisesti tai muuten...), on solvaavaa verrata toisten uskoa/ideologiaa satuihin. Kuvittele entisajan natsi, joka pitää juutalaisia, vammaisia jne... ali-ihmisinä onko hänellä oikeus sanoa näitä ihmisryhmiä ali-ihmisiksi koska he ovat hänen silmissään samalla viivalla ali-ihmisten kanssa?
- sghfgdfsAS
>>Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan Hänet.
(Joh. 1:18)
>>Yöllä Jaakob näki unessa portaat.....sitten hän näki, että Herra seisoi hänen vieressään...
(Moos. 28:12)
Jumala on nähty unissa, mutta ei hereillä ollessa, konkreettisessa muodossa.
http://m.voice.fi/ilmiot/tutkijat-loysivat-tieteellista-nayttoa-rukouksella-parantava-voima/8/49167The Voicen tapainen roskaviihdeuutissivusto on kaukana luotettavasta lähteestä. Linkkaa niitä tutkimuksia.
- asdefrghjkm,l.ö
sghfgdfsAS kirjoitti:
The Voicen tapainen roskaviihdeuutissivusto on kaukana luotettavasta lähteestä. Linkkaa niitä tutkimuksia.
Jos todella haluat tietää asiasta, menisit kirjastoon kuin reipas nuori ja etsisit aiheeseen liittyviä kirjoja. Luuletko, että nämä tutkimukset ladataan nettiin raakaversiona?
Ja minusta tuntuu, että jos tämä sama lehti väittäisi, että on tehty tutkimus, että uskominen johonkin yliluonnolliseen vastaa psyykkistä epätasapainoa, uskoisit tätä artikkelia heti vaikka se olisi samasta lähteestä. - fdshgfdsfvas
Uskova! kirjoitti:
Tarkoitukseni oli ilmoittaa, vaikka näet asiat eri tavalla kuin muut (uskonnollisesti/poliittisesti/ideologisesti tai muuten...), on solvaavaa verrata toisten uskoa/ideologiaa satuihin. Kuvittele entisajan natsi, joka pitää juutalaisia, vammaisia jne... ali-ihmisinä onko hänellä oikeus sanoa näitä ihmisryhmiä ali-ihmisiksi koska he ovat hänen silmissään samalla viivalla ali-ihmisten kanssa?
Paitsi että puhuin Raamatusta, en uskostanne.
- dsafdjgfshrrtr
Jos todella haluat tietää asiasta, menisit kirjastoon kuin reipas nuori ja etsisit aiheeseen liittyviä kirjoja. Luuletko, että nämä tutkimukset ladataan nettiin raakaversiona?
Ja minusta tuntuu, että jos tämä sama lehti väittäisi, että on tehty tutkimus, että uskominen johonkin yliluonnolliseen vastaa psyykkistä epätasapainoa, uskoisit tätä artikkelia heti vaikka se olisi samasta lähteestä.Tutkimuksen tulokset ovat netissä, ei tuo toimittaja muuten niistä olisi tiennyt. Enkä muuten epäile etteikö rukous voisi auttaa, lumelääkkeiden toimivuus on todistettu kauan sitten.
- Uskova!
fdshgfdsfvas kirjoitti:
Paitsi että puhuin Raamatusta, en uskostanne.
"Paitsi että puhuin Raamatusta, en uskostanne."
Raamattu on niin merkittävä osa kristinuskoa, että pidän sen solvaamista uskoni solvaamisena. - asdefrghjkm,l.ö
dsafdjgfshrrtr kirjoitti:
Tutkimuksen tulokset ovat netissä, ei tuo toimittaja muuten niistä olisi tiennyt. Enkä muuten epäile etteikö rukous voisi auttaa, lumelääkkeiden toimivuus on todistettu kauan sitten.
Jos ne tulokset ovat netissä niin mene ja etsi. Miksi kyseenalaistit, jos kerta tiesit, että ne ovat saatavilla?
Lähipiirissäni olen todistanut tapauksia, jolloin joku, jonka tietämättä puolestaan oli rukoiltu, parani. Se ei ole aina kiinni lumeilmiöstä. Tiedän, että nyt tulet väittämään, että tämä henkilö aavisti hänen puolestaan rukoiltavan jne. koska ihminen joka vihaa totuutta, löytää aina tien kiertää sen. Silti en itse poikkea näkemyksestäni.
Siunausta. - 5eryfhfb
Jos ne tulokset ovat netissä niin mene ja etsi. Miksi kyseenalaistit, jos kerta tiesit, että ne ovat saatavilla?
Lähipiirissäni olen todistanut tapauksia, jolloin joku, jonka tietämättä puolestaan oli rukoiltu, parani. Se ei ole aina kiinni lumeilmiöstä. Tiedän, että nyt tulet väittämään, että tämä henkilö aavisti hänen puolestaan rukoiltavan jne. koska ihminen joka vihaa totuutta, löytää aina tien kiertää sen. Silti en itse poikkea näkemyksestäni.
Siunausta.Sinulla ei ole mitään todisteita siitä, oliko se rukous joka sairaan paransi. Sinä vain uskot sokeasti ilman pohjaa ja väität sen olevan "totuus".
- sfgsdgdsfgdsf
Uskova! kirjoitti:
"Paitsi että puhuin Raamatusta, en uskostanne."
Raamattu on niin merkittävä osa kristinuskoa, että pidän sen solvaamista uskoni solvaamisena.No se on sinun vikasi sitten.
- asdefrghjkm,l.ö
5eryfhfb kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään todisteita siitä, oliko se rukous joka sairaan paransi. Sinä vain uskot sokeasti ilman pohjaa ja väität sen olevan "totuus".
Näihin vaivoihin ei ollut haettu mitään lääketieteellistä hoitoa, ja nämä eivät sitä ilman olisi parantuneet.
En väittänyt sen olevan totuus, vaan Jumalan. Raamattu sanoo, että Jumala on totuus. En väitä, ettäkö näitä parantumisia ei voisi selittää lääketieteellisin keinoin, tai mitään ihmeparantumisia yleensäkkään.
En muista kuka sanoi näin, mutta: "Joko ajattelet, että kaikki asiat ova ihmeitä tai eivät mitkään"
Milloin aiot luopua kyynisyydestäsi ja pessimistisyydestäsi? Vaikka et kääntyisikään uskoon, iloisuus on silti valinta jonka yläpuolella sinä olet. - dsagfdhvzxccv
Näihin vaivoihin ei ollut haettu mitään lääketieteellistä hoitoa, ja nämä eivät sitä ilman olisi parantuneet.
En väittänyt sen olevan totuus, vaan Jumalan. Raamattu sanoo, että Jumala on totuus. En väitä, ettäkö näitä parantumisia ei voisi selittää lääketieteellisin keinoin, tai mitään ihmeparantumisia yleensäkkään.
En muista kuka sanoi näin, mutta: "Joko ajattelet, että kaikki asiat ova ihmeitä tai eivät mitkään"
Milloin aiot luopua kyynisyydestäsi ja pessimistisyydestäsi? Vaikka et kääntyisikään uskoon, iloisuus on silti valinta jonka yläpuolella sinä olet."Raamattu sanoo, että Jumala on totuus."
Mikä todistaa Raamatun oikeellisuuden? - asdefrghjkm,l.ö
dsagfdhvzxccv kirjoitti:
"Raamattu sanoo, että Jumala on totuus."
Mikä todistaa Raamatun oikeellisuuden?Kai ymmärrät sanan "usko" merkityksen? Sitä ei turhaan toistella tässä kontekstissa: uskovaiset, usko, toivo ja rakkaus, >>usko niin pelastut... jne.
- Me lapset
En itse myöskään usko jumalaan, mutta jotkut uskoo ja sitä pitää arvostaa. Ihan sama kuinka paljon ketuttais. Munkin yks kaveri on uskovainen, mutta ei se sen luonnetta mitenkään oo muuttanu ja kyllä ne jumalat ja jeesukset ja mitäihmeen johannes kastajat tai jotkut ihme heput niin uskon 99.9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999% ettei niitä ole ollut olemassa
- Castafuckin'neda
Olet kyllä aika vitun tyhmä jos luulet, että Johannes Kastajaa ja Jeesusta ei ole ollut olemassa. Roomalaiset, uskonnollisesti riippumattomat lähteet vahvistavat kummankin olemassaolon. Se on sitten ihan toinen juttu, että tekikö kumpikaan heistä muuta kuin opetti ihmisiä. Jumalien kanssa on sitten vähän niin ja näin.
Ainakin buddhalaisuuden eri suuntauksissa ja gnostilaisuudessa on aika mielenkiintoisia näkemyksiä maailmasta, jostain neoshamanismista nyt puhumattakaan. Täytyy vielä todeta, että onneksi nykyään ei uskonnollinen tilanne ole samanlainen kuin muutama sata vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, jolloin katoliset suunnilleen tuhosi kaiken muun uskonnolisuuden Euroopasta. Vähän surullista on myös tuo raivoateistien rimpuilu. Kaikenlainen fundamentalistisuus on loppujen lopuksi perseestä. Poikittain.
- jumala olemme me
Jumalan olemassaolo on aina ollut kiistanalainen puheenaihe. Mutta Jumalaa ei pidä ajatella elävänä tai fyysisenä olentona. se on ennemminkin vain käsite.
Ihmisen on täytynyt keksiä selitys kaikelle mitä ei ymmärrä. Kun ihmislaji aivoineen kehittyi, alkoi se miettimään ympäröimää maailmaa ja kuolemaa. ehkä ensin kehitettiin teoria tuonpuoleisesta (eli taivaasta), johon kuolleiden sielut siirtyivät kuoleman jälkeen.
Jumalan taas pääteltiin luoneen maailma sillä ei kaikki ole voineet tyhjästäkään syntyä. tämä johti eri luomiskertomuksiin. Koska Jumala oli maailman luonut ja se pystyi vaikuttamaan asioihin, alettiin Jumalaa palvomaan erilaisilla seremonioilla joihin saattoi kuulua mm. uhrilahjoja ja rukoilua. Kun seuraavana kesänä saatiin sitten paljon satoa, lihaa tai muuta vältämätöntä, ajateltiin että palvonta tehosi. mutta kun oli huonompia vuosia, oli täytynyt mennä jokin vikaan tai Jumala oli suuttunut jostain ihmisten tekemästä. tätä ihmisen tekemää pahaa alettiin kutsua synniksi ja niitä piti siis jatkossa välttää. ja hyväksi keinoksi osoittautui väite että joutuu muuten ikuiseen kärsimykseen tuonpuoleisessa.
Nyt täytyi siis vain erotella hyvä pahasta ja kehittää palvontaan tarkat säännöt. Hyvien ja pahojen tekojen erottelu sai aikaan yhteiskunnissa vallitsevat normit, jotka olivat yleensä ihan järkeenkäypiä kuten vaikkapa kymmenen käskyä. Ja onhan ihmisellä jo valmiina jonkinlaiset käsitykset, mikä on oikein ja mikä väärin.
Kun kirjoitustaito keksittiin, alettiin kirjaamaan ylös näitä Jumalan ihmeitä ja ohjeita hyvän elämän saavuttamiseen. Samaan aikaan syntyi myös erilaisia kertomuksia, jotka ikävä kyllä siirtyivät kuulopuheina ihmiseltä toiselle kuin rikkinäisessä puhelimessa. ja mitä enempi ihminen kuuli saman tarinan, sitä uskottavampana sitä pidettiin. Näin syntyi Raamattu.
Jumalateoria oli aukoton ja kehittynyt tuhansia vuosia täydelliseksi. Ja kun vauhtiin oli päästy ja uskontoa harrastettu ja kirkkoja rakennettu, niin miksi enää heivata hyvä teoria. Mitä jos Jumalaa ei olekaan? miten maailma on sitten syntynyt?
Ihminen oli tässä vaiheessa älykkäämpi ja uteliaampi kuin esi-isänsä ja alkoi tutkia ympäröivää maailmaa perusteellisemmin. Kaikkien kauhuksi alkoi sadella todisteita, jotka olivat vastoin pyhien tekstien oppeja. Ihminen on olento joka ei helposti sulata uusia teorioita omansa tilalle, niinpä nämä väärin ajattelijat tuomittiin jumalanpilkasta ja saivat tuntuvan rangaistuksen. muut ihmiset taas pelkäsivät samaa kohtaloa ja jatkoivat uskoaan.
Myöhemmin kun saatiin selville maailmankaikkeuden synty ja maapallon ja lajien synty, oli todisteita jo niin paljon ettei ollut enää mitään järkeä uskoa Jumalaan. Mutta uskonto ei kuitenkaan hävinnytkään mihinkään vaan ihmiset jatkoivat uskontonsa harrastamista kaikesta huolimatta. Uskonto oli jo nimittäin niin vahvasti sidoksissa ihmismieleen, että nykyäänkin suurin osa ihmisistä uskoo Jumalaan tai jumaliin, eri uskonnoissa eri tavalla.
Mutta Raamattua, Jumalaa ja uskontoa ei pidä ottaa liian vakavasti, sillä sen perusajatus on nykyään vain että miten elää. Mielestäni maailmassa on liian paljon jeesustelijoita jotka tulkitsee raamattua ja muita vastaavia liian kirjaimellisesti.
Jumala olemme me.- #### ###/\
Nonnii.. . Kuka jaksaa lukea ton. Jumala on vaan raamatun mailman isä eikä mikään muu.
- en muuta väitäkään
#### ###/\ kirjoitti:
Nonnii.. . Kuka jaksaa lukea ton. Jumala on vaan raamatun mailman isä eikä mikään muu.
Suosittelen lukemaan niin tajuat että kirjoitukseni tarkoitus ei ole jeesustella vaan selventää että miksi ihmisillä on uskonto. en itsekään usko oikein koko jumalaan mutta sellainen ihminen nyt vain on.
- Mikuzii
Minä en usko Jumalaan. Jotain muuta sen on oltava eikä mikään vanha homovastainen ukko.
- 6LK Next Year
Jep! Itse en usko jumalaan tai jeesukseen. Esim. uskonnon kokeis kirjotan jumalan , jeesuksen, hän jne. pienellä :D Mut ope ottaa niist pisteit pois.
Mutta vitsillä ''uskon'' Zeukseen ja näihin Kreikan mytologia juttuihin >:D - 6LK Next Year
Mutta kuiteskin on ollut jtn. todisteita et jeesus ja johannes yms. on ollut olemassa. Siihen voisin uskoa , mutta en mihinkään että tyyppi kävelee vetten päällä ja nousee kuolleista.
- adsgfgvfv
Jeesuksen olemassaolosta ei ole todisteita vaikka sitä kuinka änkkää.
- asdefrghjkm,l.ö
adsgfgvfv kirjoitti:
Jeesuksen olemassaolosta ei ole todisteita vaikka sitä kuinka änkkää.
On siitä. :) Katso tuo yllä linkkaamani video "Is Jesus real?"
- asdfasdfasfsdf
On siitä. :) Katso tuo yllä linkkaamani video "Is Jesus real?"
http://www.youtube.com/watch?v=qucIUc4G8JY
http://www.youtube.com/watch?v=mwUZOZN-9dc
Muutkin osaa linkata videoita. - asdefrghjkm,l.ö
asdfasdfasfsdf kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=qucIUc4G8JY
http://www.youtube.com/watch?v=mwUZOZN-9dc
Muutkin osaa linkata videoita.Kysyisitkö KKK:n jäseneltä minkä lainen on musta mies?
- Kysyisitkö ateistilta, elikö Jeesus
- Rauhoittukaa!
Raamatun tarkoitus ei ole, että uskotaan johonkin taikuriin! Sen tarkoitus on, että meistä tulisi parempia ihmisiä. Ja usko on sitä, että uskotaan, että kun me olemme mukavia toisillemme, kaikki on hyvin. Ennen ihmiset tosin laitettiin uskomaan jumalaan, koska he olivat niin taikauskoisia.
- afb dv x
Ei siihen Raamattua tarvitse että olisi hyvä ihminen.
- asdefrghjkm,l.ö
VT kertoo profetioita Jeesuksesta. UT kertoo Jeesuksesta ja kehottaa uskomaan Häneen. Eli Raamattu on kutakuinkin tarkoitettu kertomaan Jeesuksesta ja käännyttämään ihmisiä ja kertomaan heille totuudesta.
Usko on sitä, että uskomme Jeesukseen Kristukseen, kolmiyhteiseen Jumalaan ja, että Jumalan sana on luonut maailmankaikkeuden.
Älä tulkitse Raamattua, ellet ole sen kirjoittajan, Jumalan ja tästä lähtevän Pyhän Hengen johdatuksessa. - fagdfsafs
VT kertoo profetioita Jeesuksesta. UT kertoo Jeesuksesta ja kehottaa uskomaan Häneen. Eli Raamattu on kutakuinkin tarkoitettu kertomaan Jeesuksesta ja käännyttämään ihmisiä ja kertomaan heille totuudesta.
Usko on sitä, että uskomme Jeesukseen Kristukseen, kolmiyhteiseen Jumalaan ja, että Jumalan sana on luonut maailmankaikkeuden.
Älä tulkitse Raamattua, ellet ole sen kirjoittajan, Jumalan ja tästä lähtevän Pyhän Hengen johdatuksessa.Tuossa ei ole mitään järkeä, lakkaa olemasta lammaskansalainen.
- asdefrghjkm,l.ö
fagdfsafs kirjoitti:
Tuossa ei ole mitään järkeä, lakkaa olemasta lammaskansalainen.
"lammaskansalainen".
Määrittele miten olen lammaskansalainen? Siten, että en kulje massan mukana ja solvaa uskontoja? Siten, että pysyn uskossani vaikka median pää tavoite on kääntää ihmisiä juuri eri suuntaan?
Tai no, toisaalta olen lammas. Minulla on oikea mielinen paimen, niinkuin Raamatussa sanotaan.
Jos tuossa ei ollut järkeä, et lukenut sitä, tai et ottanut huomioon kontekstia.
Rukoilen puolestasi. - mkmkmkmkmkmn
"lammaskansalainen".
Määrittele miten olen lammaskansalainen? Siten, että en kulje massan mukana ja solvaa uskontoja? Siten, että pysyn uskossani vaikka median pää tavoite on kääntää ihmisiä juuri eri suuntaan?
Tai no, toisaalta olen lammas. Minulla on oikea mielinen paimen, niinkuin Raamatussa sanotaan.
Jos tuossa ei ollut järkeä, et lukenut sitä, tai et ottanut huomioon kontekstia.
Rukoilen puolestasi.Olet lammas koska seuraat sokeasti kirkon harhaoppeja.
- asdefrghjkm,l.ö
mkmkmkmkmkmn kirjoitti:
Olet lammas koska seuraat sokeasti kirkon harhaoppeja.
En ole kirkon jäsen. Nykyään luterilainen kirkko on muutenkin hyvin harhaoppinen jos sitä verrataan Raamattuun.
En siis seuraa kirkkoa, vaan Raamattua ja sen oppeja ja ennen kaikkea Jumalaa. - hdjhfgfasgavaderg
En ole kirkon jäsen. Nykyään luterilainen kirkko on muutenkin hyvin harhaoppinen jos sitä verrataan Raamattuun.
En siis seuraa kirkkoa, vaan Raamattua ja sen oppeja ja ennen kaikkea Jumalaa.Jos et siis seuraa kirkkoa, miksi seuraisit Raamattua? Se on läpikäynyt kirkkkojen muokkauksia moneen kertaan.
- Uskova!
hdjhfgfasgavaderg kirjoitti:
Jos et siis seuraa kirkkoa, miksi seuraisit Raamattua? Se on läpikäynyt kirkkkojen muokkauksia moneen kertaan.
1900-luvulla löydettiin kuolleenmeren kääröt, jotka sisälsivät vanhan testamentin pätkiä, näistä pätkistä ei löytynyt muita eroa "nykyisiin" pätkiin paitsi muutama oikeinkirjoitusvirhe. Raamattu on ristiriidassa monien kirkkojen oppien kanssa, joten miksi kirkko olisi väärentänyt noin huonosti? Onko sinulla erityistä syytä epäillä Raamatun aitoutta?
- Kirkko ei pelasta
Täällä näyttäisi olevan aika paljon muita uskovaisia joten esitän heille kirkkoon liittyvät kysymykseni.
Uskotko että ihminen joka uskoo Jumalaan mutta ei kuulu kirkkoon/ei-ole-kastettu joutuu helvettiin?
--- Minä en, koska Raamattu ei mainitse kertaakaan sanaa kirkko, sekä jos ihminen voi saada syntinsä anteeksi miten kastamattomuutta ei muka saisi anteeksi.
Pidättekö lapsikastetta oikeana Raamatun mukaisena kasteena?
--- Totuus on ettei lapsikastetta pysty perustelemaan Raamatulla yhtä hyvin kuin upotuskastetta; joka selviää seuraavista raamatun kohdista:
1)
Evankeliumi Markuksen mukaan 1:5. Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
(Huomaa! Kohdassa ei mainita ikää mutta mainitaan Johanneksen kastaneen Jordan-joessa ei valelemalla vettä heidän päälleen, ja kasteen sai kun tunnusti syntinsä toisinsanoen tuli uskoon tähän ei vastasyntynyt vauva pysty)
Evankeliumi Markuksen mukaan 1:9. Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
10. Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
(Huomaa! "vedestä noustessaan", tämä kohta vahvistaa upotuskasteen)
Evankeliumi Markuksen mukaan 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
(Huomaa! Joka uskoo ja kastetaan, miten vastasyntynyt vauva voi uskoa/myöntää-uskonsa?)
Miksi kirkon jäsenkunnasta valtaosa on ateisteja? Miten tälläinen kirkko voi esittää Jumalan seurakuntaa? Miksi kirkko hyväksyy naispappeuden ja homouden, vaikka Raamattu yksiselitteisesti kieltää ne? Nainen saa johtaa ainoastaan (korkeintaan) naisia. Jos kirkko on Jumalan yhteisö miksi se tuotiin Suomeen aseilla katolilaisten toimesta? Ne ketkä osaavat historiaa tietävät ainoan syyn luterilaisen kirkon syntymälle olleen Ruotsin kuninkaan rahapula.- Kirkko ei pelasta
Vaikka tässä viestissä puhuin luterilaisesta kirkosta, en suosittelu muitakaan kirkkoja esim. katolilaista, josta haluan varoittaa nyt.
Roomalaiskatolisen kirkon historia ja sakramentit todistavat ettei se ole Jumalan seurakunta, siinä missä Raamattu kehottaa rakkauteen, katolilaiset olivat keksineet ristiretket (pyhät sodat), inkvisition (tuomioistuin, joka kidutti ja tappoi noitia ja kerettiläisiä, osa kerettiläisistä oli Jumalaa pelkääviä ihmisiä jotka eivät suostuneet hyväksymään paavin valtaa). Joku saattaa nyt sanoa "miksi syytät katolilaisia keskiaikana tapahtuneesta" -- Tämä historia jo todistaa katolilaisia vastaan, miten Jumalan pyhällä seurakunnalla voi olla noin verinen historia?
Katolilaiset ovat myös estäneet Raamatun kääntämisen kansankielelle ja pitäneet saarnat latinaksi. (Surullisena bonuksena Raamattu kuului kiellettyihin kirjoihin "Index Librorum Prohibitorum"). Katoliset tappoivat raamatun kääntäjiä esim.
1) John Wycliffe, joka kyseenalaisti paavin vallan kirkossa. Hän vastusti pyhimysten palvontaa ja pappien selibaattia. Hän korosti henkilökohtaista Raamatun lukemista ja Raamatun merkitystä kirkollisena auktoriteettina.
2)William Tyndale (n. 1494 – 6. lokakuuta 1536) oli Raamatun englanniksi kääntänyt brittiläinen kirkonmies. Hän joutui vastustajiensa käsiin ja poltetuksi roviolla kerettiläisyydestä tuomittuna
3) Jan Hus, joka halusi uudistaa kirkosta kansankielisen kirkon, joka opettaisi Raamatun mukaisesti, mutta hänet poltettiin elävältä.
4) Martti Luther, häntä ei tapettu mutta hänet julistettiin kerettiläiseksi (harhaoppinen).
Sakramenteistä raamattu ei mainitse seitsemää pyhää toimitusta, eikä raamatussa puhuta paavista seurakunnan johtajana vaan seurakuntaa kuuluu johtaa "vanhimmiksi"/"paimeniksi" kutsuttu ihmisjoukko. Paavin päähine on kopio faraon päähineestä. Katolilaisuus kannattaa selibaattia, jolle ei raamatusta löydä pakkoa, raamattu jopa sanoo:
"1 Kor 9:5 Eikö meillä olisi oikeus kuljettaa muassamme vaimoa, uskonsisarta, niinkuin muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?"
Tiedättekö kuka myönsi Vatikaanin itsenäisyyden?
Vastaus: Mussolini lateraanisopimuksilla.
Tiedättekö mitä juutalaisille katolilainen kirkko teki?
Vastaus syytti mm. Mustasurma-rutosta, ja vainosi juutalaisia aina kun oli huonot ajat.
Hyvä kirjoitus katolilaisuudesta:
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Katolisen_kirkon_ja_paavin_viran_juuret
Lopuksi me emme voi uudistaa mitään kirkkoa, emme luterilaista, emmekä katolilaista mutta voimme yrittää kiskoa mahdollisimman monen ihmisen pois helvetistä.
- Logiikkaa ? Ei.
Se joka luulee että alkuräjähdyksen energia tuli tyhjästä , pitäisi katsoa enemmän tieteisdokumentteja kuin jumalanpalveluksia. Joten en sitä kerro koska kaikki tietävät sen. Uskossa on sokea logiikka en pilkkaa ketään sanon mielipiteeni.
- Jesussaves
"Pelkään kuolemaa,ei kukaan kulje täällä vetten päällä. Pelkään kuolemaa, ja pelkään elää täällä"
-Kotiteollisuus - olette kaikki vääräs
nyt riitti tollanen höpötys jumala on 100% totta jos ette itse usko olette ette aika höpöjä! tuota menoa teilla on jo nyt menolippu helvettiin! minä uskon jumalaan tollasia palstoja on turha tehdä! olen uskovainen ja kukaan ei voi sitä multa riistää! aikuisena nyt olen 17 minusta tulee varmasti pappi! olen pettynyt sinuun! en ***** usko! kuunnelkaa VAIKKA EN ON TAVANNUT HÄNTÄ USKON HÄNEEN olen tehnyt syntiä tarttunut esim pulloon polttanut tupakkaa meikannut! hän antaa meille nekin anteeksi! hän on aina läsnä niille jotka häneen usko olen myös ollut " kännipäissäni varastanut ja melkei jouduin lastenkotiin! toivon että olisin saanut senkin anteeksi :( kadun sitä päivää!
- hän on olemassa
olen kanssasi samaa mieltä! "siis olette kaikki vääräsin kanssa!
- ilkeää naurua
hän on olemassa kirjoitti:
olen kanssasi samaa mieltä! "siis olette kaikki vääräsin kanssa!
No nii ny ne turvat kii joka ikine, usko sitte Jumalaan tai ei. Kellään ei pitäs olla mittään oikeutta sanoa pitäskö uskoa Jumalaan vai ei. Ei kellään pitäs olla oikeutta sanoa et joku on vääräs jos se ei usko Jumalaan vaan tieteeseen ja toisippäi. Soo jokasen oma asia mihin se uskoo, ei sillon voi sanoa et soon väärässä. Miettikkää ny vähä
- jgdhfds
Heikkona hetkenä heikkoja nuoria houkutellaan uskonasioiden pariin. Toivon että joskus tajuat oman johdateltavuuse ja hölmöytesi.
- gshfdfsd
ilkeää naurua kirjoitti:
No nii ny ne turvat kii joka ikine, usko sitte Jumalaan tai ei. Kellään ei pitäs olla mittään oikeutta sanoa pitäskö uskoa Jumalaan vai ei. Ei kellään pitäs olla oikeutta sanoa et joku on vääräs jos se ei usko Jumalaan vaan tieteeseen ja toisippäi. Soo jokasen oma asia mihin se uskoo, ei sillon voi sanoa et soon väärässä. Miettikkää ny vähä
Jumalusko on sokeaa ja järjetöntä, tiede on rationaalista ja skeptistä. Eli kyllä siinä voi sanoa kuka on väärässä.
- sdfghjkl2
jgdhfds kirjoitti:
Heikkona hetkenä heikkoja nuoria houkutellaan uskonasioiden pariin. Toivon että joskus tajuat oman johdateltavuuse ja hölmöytesi.
Hauska juttu, että televisio aivopesee ihmisiä nimenomaan pois uskosta. Funny, ay? Eli tämähän tarkoittaa, että sinä olet se joka on heikko ja houkuteltavissa?:)
Jos avaisit silmäsi, huomaisit, että ne jotka pitävät uskostaan kiinni ovat vähemmistö ja aivan älyttömän paineen alla ja heitä nimenomaan painostetaan luopumaan uskostaan. Jos kiinnittäisit vähän huomiota miten media esittää uskovaiset. Esim. simpsonit: Ned Flanders on hieman jälkeenjäänyt, liian kiltti "ovimatto", ns. "hullu" uskovainen. Ateistit ovat kaikissa tv sarjoissa ja elokuvissa fiksuja ja intellektuelleja. - gfgadsfdsafasdf
sdfghjkl2 kirjoitti:
Hauska juttu, että televisio aivopesee ihmisiä nimenomaan pois uskosta. Funny, ay? Eli tämähän tarkoittaa, että sinä olet se joka on heikko ja houkuteltavissa?:)
Jos avaisit silmäsi, huomaisit, että ne jotka pitävät uskostaan kiinni ovat vähemmistö ja aivan älyttömän paineen alla ja heitä nimenomaan painostetaan luopumaan uskostaan. Jos kiinnittäisit vähän huomiota miten media esittää uskovaiset. Esim. simpsonit: Ned Flanders on hieman jälkeenjäänyt, liian kiltti "ovimatto", ns. "hullu" uskovainen. Ateistit ovat kaikissa tv sarjoissa ja elokuvissa fiksuja ja intellektuelleja.Eli siis jos ei sokeasti seuraa kirkon järjettömiä oppeja tarkoittaa se sitä että on median aivopesemä? Huonoa logiikkaa.
Ja uskovaiset eivät todellakaan ole vähemmistö, Suomessa on aika voimakas valtionkirkko ellet ole huomannut. Kristityt kyllä tykkäävät tuntea itsensä vainotuiksi.
Ja ellet sinä ole huomannut, intellektuellit ovat yleensä ateisteja koska älykkyys yhdistetään yleensä järjellä ajatteluun ja oppineisuuteen, ei sokeaan uskoon. "Älykkyys tekee ateistiksi, mutta ateismi ei tee älykkääksi." - Kristitty
gfgadsfdsafasdf kirjoitti:
Eli siis jos ei sokeasti seuraa kirkon järjettömiä oppeja tarkoittaa se sitä että on median aivopesemä? Huonoa logiikkaa.
Ja uskovaiset eivät todellakaan ole vähemmistö, Suomessa on aika voimakas valtionkirkko ellet ole huomannut. Kristityt kyllä tykkäävät tuntea itsensä vainotuiksi.
Ja ellet sinä ole huomannut, intellektuellit ovat yleensä ateisteja koska älykkyys yhdistetään yleensä järjellä ajatteluun ja oppineisuuteen, ei sokeaan uskoon. "Älykkyys tekee ateistiksi, mutta ateismi ei tee älykkääksi.""Ja uskovaiset eivät todellakaan ole vähemmistö, Suomessa on aika voimakas valtionkirkko ellet ole huomannut. Kristityt kyllä tykkäävät tuntea itsensä vainotuiksi."
Suomen valtionkirkon jäsenistä enemmistö on ateisteja (/nimellisesti kristittyjä), jos et ole huomannut. Lue nimimerkin "Kirkko ei pelasta"-kommentti jos haluat nähdä etteivät kaikki uskovaisetkaan kuluta kirkon penkkiä. - swdertyuiop
gfgadsfdsafasdf kirjoitti:
Eli siis jos ei sokeasti seuraa kirkon järjettömiä oppeja tarkoittaa se sitä että on median aivopesemä? Huonoa logiikkaa.
Ja ellet sinä ole huomannut, intellektuellit ovat yleensä ateisteja koska älykkyys yhdistetään yleensä järjellä ajatteluun ja oppineisuuteen, ei sokeaan uskoon. "Älykkyys tekee ateistiksi, mutta ateismi ei tee älykkääksi.""intellektuellit ovat yleensä ateisteja"
Sinut on siis perusteellisesti aivopesty. Stereotyypit jyrää, eikö niin? - hagds
swdertyuiop kirjoitti:
"intellektuellit ovat yleensä ateisteja"
Sinut on siis perusteellisesti aivopesty. Stereotyypit jyrää, eikö niin?En sanonut että ateistit olisivat automaattisesti intellektuelleja.
- hmj,löopuyoip
Kristitty kirjoitti:
"Ja uskovaiset eivät todellakaan ole vähemmistö, Suomessa on aika voimakas valtionkirkko ellet ole huomannut. Kristityt kyllä tykkäävät tuntea itsensä vainotuiksi."
Suomen valtionkirkon jäsenistä enemmistö on ateisteja (/nimellisesti kristittyjä), jos et ole huomannut. Lue nimimerkin "Kirkko ei pelasta"-kommentti jos haluat nähdä etteivät kaikki uskovaisetkaan kuluta kirkon penkkiä.Jäsenistön ajatusmaailmalla ei ole väliä. Pelkästään nimellisetkin kristitytkin yleensä puolustavat kirkon asemaa, kristillisdemokraatit ovat joka hallituksessa, yle esittää jumalanpalveluksia ja koulut opettavat uskontoa kaikki 9 peruskouluvuotta. Suomessa kristityillä on turvalliset olot, ei hätää.
- gyllä on god
UNOHDIT ALUSTA BAKTEERIT, ALKUELIÖT JA MUUT, JOTEN ÄLÄ ARVOSTELE, ENNEN KUIN TUNNET MAAILMANKAIKKEUDEN KOKO RAKENTEEN.
Teinitohtori kuittaa.- Raamattu on totta
Jobin kirja on kirjoitettu noin 3500 vuotta sitten, pronssikaudella. Silloinhan ei ollut mitään käsityksiä tieteestä, esim. veden kiertokulusta, eikö vain?
Avaruus:
''... ripustaa maan olemattoman päälle.'' [Jobin kirja 26:7]
(OLEMATTOMAN PÄÄLLE! Ei helvettiä alapuolella, kuten silloin kirkko jostain syystä opetti .. )
Auringon kierros Linnunradan keskipisteen ympäri:
''Se on kuin hääkammiosta lähtevä sulhanen, se riemuitsee kuin sankari juostessaan rataansa. Se nousee taivaiden ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi piiloutua sen helteeltä'' [Psalmit 19:6-7]
Maan sisin:
''Maasta kasvaa leipä, mutta maan uumenet mullistetaan kuin tulenvoimalla'' [Jobin kirja 28:5]
Veden kiertokulku:
''Hän vetää ylös vesipisarat, tiivistää sumun sateeksi. Pilvet sitä vuodattavat, valuttavat ihmispaljouden päälle. [Jobin kirja 36:27-28]
Ja ties mitä muuta tietoa sinne on kätketty, emmekä ole huomanneet. Tutkimaan vain, voitte yllättyä.
- enuskomihinkään
ei tässä tiedä mihin uskoa. mikään ei mun järjen mukaan ole mahdollista. evoluutioteoria kuulostaa yhtä uskomattomalta kuin jumalakin.
- Kirkko ei pelasta
1) Tiesittekö ettei Jeesus syntynyt joulukuussa?
2) Entä ettei lepopäivä ole sunnuntaina?
Perustelut
1) Paimenet eivät olisi olleet ulkona karjan kanssa kylmänä ja sateisena kuukautena, eikä Rooman keisari olisi määrännyt kansaa, joka haluaa kapinoida keisaria vastaan itsenäisyyden puolesta vaeltamaan satoja kilometrejä sateisena ja kylmänä kuukautena.
2) Juutalainen kalenteri alkaa lauantaista (juutalaisen kalenterin viikon viimeinen päivänä), jolloin sapattia tulisi viettää. (Tämäkin "sapatti on sunnuntai" on kirkon harhaoppeja)
(tällä sivulla on hyvä kirjoitus aiheesta http://www.gotquestions.org/Suomi/sapatti-lauantai-sunnuntai.html)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593295Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242769Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541847- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971030- 45859
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26850Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103845