Näkyykö lama veneilyssä? Onko veneitä vaikea myydä? Onko seurojen venepaikat täynnä?
Lama veneilyssä
8
480
Vastaukset
- 18+6
Olen kuullut puhetta, että Helsingissä olisi seuroilla tyhjiä paikkoja paljonkin. Meidän seurassa tosin kuulemma on vain pari tyhjää.
- Lama syö miestä
Merisataman rannassa kuulemma paljon tilaa. Jos tarvitset venepaikan, ole yhteydessä ko. alueen seuroihin!!
- Kattilajoki
Seurojen ja kuntien venepaikat ovat melko ruuhkaisia. Hyviin satamiin saattaa olla vuosien jonotusaika. Erään yrityksen rakentamissa lukuisissa yksityissatamissa sen sijaan on tilaa, mutta hintataso on jopa kolminkertainen edellä mainittuihin verrattiuna.
- skiglaaja.
Kyllä kauppa käy huonosti uusissa sekä lukumääräisesti vähäistä on myös käytettyjen puolella, varsinkin hinnakkaammissa (>50 000 e), saatika vielä kalliimmissa >150 000. Hyvästähän pääsee eroon aina, mutta hintaa voi joutua pudottamaan enemmän kuin "aikaisempina" vuosina. Sitten on nämä pitkään myynnissä roikkuvat normikuntoiset, joista ei tajuta / haluta hintaa pudottaa. Tämän näkee selvästi. kun seuraa aktiivisesti kotimaan sekä ulkomaan tarjontaa. Voi kunpa olisi ylimääräistä sijoittaa...
Suuremmista esim. Jonmeri 482 pyynti pudonnut jo alle 200ke, parhaimmillaan oli yli 300 kolme vuotta sitten. Siihen sitten laittaisi 100 ke päivitykseen ja olisi kunnon pitkän matkan vene. Suhteessa lähes samanlaista pudotusta on hieman pienemmissäkin nähtävissä. - ....
Myös tarvikkeita myydään vähemmän kun aiempina vuosina. Tämä tietenkiin kostautuu jos ei huolehdi paatistaan kunnolla.
Lama näkyy radikaalisti uusien veneiden hankkimisessa, tästä johtuen myös tarvikekaupassa, kun veneet ei kierrä, ei niitä varustellakkaan. Uusia kun ei osteta, ei ole kiertoa käytetyssäkään ja kun käytettyjä ei saada liikkeelle, ei voi ostaa uuttakaan, ennen kuin vanha on myyty.
Tämän lisäksi kylmä pitkä kevät, joka muuttui yhtäkkiä kesäksi on verottanut tarvikekauppaa. Veneitä vain laitetaan hätäiseen veteen ja jätetään isommat kevätkunnostukset tekemättä. Maalit vahat ja muut mömmöt ei ole menneet entiseen malliin kaupaksi, jopa suodattimet jäävät tarvikekaupan hyllyille. Tässä on kyse enemmänkin nk. "kausivaihtelusta"
Kourallinen venealan ammattilaisia yrittää pyöräyttää kuukaudessa läpi sirkuksen, joka normaalisti venyy hieman pidemmäksi. "Laitoin veneen veteen ja nyt siinä ei toimi "______________" ehtisitkö vilkaiseen?" lause on kuultu pari kertaa.
Tämä ei nyt ole vain pelkästään oma mielipide vaan monien ihmisten kanssa jutellessa tullut asia vastaan.
Vaan enpä omaakaan venettä päässyt laittelemaan ajoissa. Oli vaan niin helvetin kylmä, että mitään järjellistä siellä rannassa ei voinut tehdä. Nyt vesillä pitäisi vielä jotain viritellä. Suosittelen muillekkin. Hoitakaa ainakin moottorit kuntoon ja muutenkin keväthuollot loppuun asti.- kiinteistönvälittäjä
nettiveneessä 800 purjevenettä ja 6.000 moottorvenettä, eikä mikään liiku!
veneily ukkoutuu, eikä golffillakaan juuri kukaan leuhki, kenttiä menee nurin.
Eikä kaverit kehuskele pörssillä. - sötkötäsötkön
Kaikkeenhan se lama vaikuttaa.
Minulla on oma vene, siis maksettu. Uppoumarunkoinen 10 metrinen, jo vanha.
Kulkee hitaasti mutta mihinkäs on kiire. Naftaa palaa 0,6 litraa mailille. Perillä ollaan silloin kun on köydet kiinni.
Ei ole lama vaikuttanut muuten kuin tankkausasemalla ei ole tarvinnut jonottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511