Miksi DSG vaihteistot lasahtelee ja S tronicit ei?
DSG vai S tronic
106
23381
Vastaukset
- Masentajaa
S tronic on laadukkaammin toteutettu vaihteisto.
En ole kuullut mitään moitteita S troniceista.
Vaihteistot toimittaa aivan eri paja kuin DSG:t.- Audinainen
Q5:n S-tronicilla ajettu 100 000, jonka jälkeen vaihteiston remppa 6500€. Toki ko autosta jouduttiin vaihtamaan myös moottori.
- mmmmmmm
Audinainen kirjoitti:
Q5:n S-tronicilla ajettu 100 000, jonka jälkeen vaihteiston remppa 6500€. Toki ko autosta jouduttiin vaihtamaan myös moottori.
Paskaa jauhat pelle.
- Kaupparatsu
Kyllä näissä vaihteistoissa on selvä ero kun ajaa molemmilla niin eron kyllä huomaa.
S tronic vaihtaa paljon pehmeämmin.- Anonyymi
puhutte täyttä potaskaa
S-Tronic on täysin sama vaihteisto kuin DSG
https://club.autodoc.fi/magazin/mika-on-s-tronic-vaihdelaatikon-ominaisuudet-ja-tekniset-tiedot
- Eri tehtaasta...
Kuulin Audi-myyjältä, että S tronicit tehdään eri tehtaassa ja sen toteutuksessa on pieniä eroja volkkarin DSG:hen vaikka sama perusperiaate onkin.
Tuossa Audin ja halvempien konsernisisarten ero hinnassa näkyy: ohjaamon materiaalien ja nappuloiden toiminnan lisäksi myös kaksikytkinautomaattiloota on teknisesti kestävämpi ja toiminnaltaan parempi.- Bajis
Elikkäs taas tultiin siihen,että rahalla saa ja autolla pääsee.
- BorgWarnerLuK
Väärin.
Sama tehdas, eri toleranssit. Tuolla alempana on selitetty kuinka vaihdelaatikot jaetaan eri merkeille. - 9+5
BorgWarnerLuK kirjoitti:
Väärin.
Sama tehdas, eri toleranssit. Tuolla alempana on selitetty kuinka vaihdelaatikot jaetaan eri merkeille.Mistä sinä tiedät "toleranssit" ja materiaalit?
Älä puhu puppua.
- näin on näppylät
S-tronic on kaikkien kaksoiskytkentälootien äiti. Muut käyttää tästä tehtyä kopiota.
- Reino Ruutupaita
Niin on tosi.
S tronic on kehitetty aivan huippuunsa.
S tronicilla kun ajaa ei ole mitään paluuta keppivaihteisiin.
Päin vastoin tuntuisi naurettavalta ajella keppivaihteisella autolla.
DSG on sellainen kun siitä on tehdessä tullut. - Anonyymi
Paska
- Tästä syystä
Periaatteessahan tekniikka on vastaavaa, mutta viimeistelyprosessissa on isoja eroja ja oleellinen osa prosessia on komponenttien valikointi valmistuslaadun mukaan.
Esimerkiksi nuo mainitut DCT-vaihteistot kyllä sinänsä valmistetaan samalla tehtaalla, mutta sen jälkeen ne luokitellaan eri merkeissä käytettäviksi tarkkojen mittaustoleranssien mukaan. Vaihteistot, joissa on suuria mittaepätarkkuuksia, käytetään Skodien (DSG) valmistamiseen. Jos virhe on korkeintaan puoli prosenttia, vaihteistot päätyvät Volkkareihin (DSG) ja alle 0,2 prosentin virhemarginaaliin mahtuvat vaihteistot kromataan ja asennetaan Audeihin (S tronic). Seatit kootaan AVK:lta hankituista purkuosista (DSG:n tai S tronicin).
Mielenkiintoisena anekdoottina mainittakoon, että aina kun linjalta löytyy mittaustarkkuuden rajoissa täydellinen vaihteisto, se viimeistellään käsityönä vaihteistomestari M. E. Katronikin toimesta ja asennetaan Tiguaniin.- Varma tieto
Maahantuojan tiedotteen mukaan M.E. Katronik on jäämässä eläkkeellä ja hänen manttelinperijäkseen on nimetty vaihteistokisälli K.A. Tastrofik.
- 10+12
Hahaaa oletko ollut viimeistelemässä?
- Täyttä
potaskaa.
Uskokoon ken haluaa. - DasVoort
No joo, kun tässä nyt on satuiltu niin ehkä on syytä kertoa että s-tronic ja dsg ovat täsmälleen samoja vaihteistoja samalta linjalta. Audi käyttää eri nimitystä omistaan ja ohjelmisto on vähän erilainen, ei merkittävästi. Tällä palstalla tuntuu leviävän ennätysmääriä DSG laatikoita ihan vaan kirjoituksen voimalla, metriäkään ajamatta.
- Tietäjä1
Kaikkiin VAG-merkkeihin tulee laatikot samalta valmistajalta, samoilla virheen mahdollisuusarginaaleilla, eli jos DSG-niin alle 0,5% ja jos S-tronic, niin sama. ainnoastaan eräät komponentit ovat S-tronicissa toisia, eikä voi sanoa, että S-tronic olisi sen parempi kuin DSG, koska DSG-vaihteistoja myydään maailmanlaajuisesti kuusi kertaa enemmän kuinS-troniceja, jolloin vikojen esiintymistiheys on myös kuusinkertainen.
- G>A...
Ehdottomasti S tronic ne kasataan kultaisilla työkaluilla ja kestää.
- Sen pituinen se
Välillä tuo saksalainenkin logistiikka ontuu.
Käytin autoa määräaikaishuollossa ja kun olin huollon päätteeksi maksamassa niin asiakaspalvelija virkkoi tietokoneen takaa?:
"Olitko tietoinen, että autossasi on "nolla-femma-femma" -laatikko?
Silloin kun en asiasta mitään ymmärtänyt, niin kysyin, että:
"Anteeksi, mitä?".
Asiakasneuvoja ymmärsi heti ymmärttämättömyyteni ja kertoi tuon perusteen millä nuo kaksoiskytkinvaihteistot VWG-perheen sisällä jaetaan. Perään hän hymyili leveästi ja sanoi: "Nolla-femma-femma, paras saatavissa oleva.".
En tiedä miten tuohon pitäisi suhtautua, taidan jättää suhtautumatta. Voihan nimittäin olla Seatiin saadaan sattumalta vielä parempi vaihteisto. - AudiA5
Johtuu siitä, että suurempien Audien s-tronic vaihteisto on täysin eri loota kuin VW:n DSG:t. A3 Audissa ja vastaavissa pikku-Audeissa käytetään VW:n DSG:tä, mutta sitä en sitten tiedä, onko juuri siinä kyseisessä DSG:ssä ollut ongelmia, sillä VW:n sisälläkin käytetään eri laatikoita.
Oleellista nyt on kuitenkin se, että A4 ja sitä suurempien Audien s-tronicilla ja Volkkareiden DSG:llä ei ole mitään tekemistä keskenään. S-tronic on erinomainen vaihteisto, enkä ainakaan itse vaihtaisi takaisin manuaaliin, vaikka joskus pitkään pohdinkin ostanko sen s-tronicin. Onneksi ostin.- Bajis
Kerro faktaa millä perustelet A3 ja A4 Audeissa olevan DSG jota nimitetään S troniciksi.
- 6+3
Bajis kirjoitti:
Kerro faktaa millä perustelet A3 ja A4 Audeissa olevan DSG jota nimitetään S troniciksi.
Ei pysty jätkä selvittämään asiaa puhuu kuin Ruuneberi tyhjää soopaa.
- AudiA5
Bajis kirjoitti:
Kerro faktaa millä perustelet A3 ja A4 Audeissa olevan DSG jota nimitetään S troniciksi.
Jos nyt ymmärsin mitä kysyt, niin A3 Audissa ja Golfissa on sama vaihteisto, vaikka Audissa sitä kutsutaankin s-troniciksi. Suuremmissa Audeissa s-tronic on aivan eri vaihteisto, kuin VW:n DSG.
- 9+5
AudiA5 kirjoitti:
Jos nyt ymmärsin mitä kysyt, niin A3 Audissa ja Golfissa on sama vaihteisto, vaikka Audissa sitä kutsutaankin s-troniciksi. Suuremmissa Audeissa s-tronic on aivan eri vaihteisto, kuin VW:n DSG.
Taidat olla satusedän veli.
- AudiA5
9+5 kirjoitti:
Taidat olla satusedän veli.
Jos et mitään mistään tiedä, niin kannattaisi ehkä olla hiljaa. Googleta vaikka hieman asiasta, jotta et tee itsestäsi aivan idioottia.
- Köyhänsyrjijä
AudiA5 kirjoitti:
Jos et mitään mistään tiedä, niin kannattaisi ehkä olla hiljaa. Googleta vaikka hieman asiasta, jotta et tee itsestäsi aivan idioottia.
Sattuuko IDIOOTTI tietämään,että Audi A5 on huonomoottorisin auto jota VAG on koskaan tehnyt.
Vaihtoautohalleissa seisoo A5 eikä kauppa käy. Joskus on maininta uusi moottori.
Kysyn vaan mitä tekee hyvällä vaihteistolla jos ei autossa ole moottoria joka toimii?
Voithan kärsämä istua siinä ainakin pihalla.
Et kuitenkaan jumalaton kärsämä pystynyt esittämään faktaa Audin S troniceista.
Elikkä juttus on taas täyttä sontaa niin kuin tähänkin asti.
Sama jankuttaja vaihtaa aihetta välillä.
Odotellaan Faktaa...... - AudiA5
Köyhänsyrjijä kirjoitti:
Sattuuko IDIOOTTI tietämään,että Audi A5 on huonomoottorisin auto jota VAG on koskaan tehnyt.
Vaihtoautohalleissa seisoo A5 eikä kauppa käy. Joskus on maininta uusi moottori.
Kysyn vaan mitä tekee hyvällä vaihteistolla jos ei autossa ole moottoria joka toimii?
Voithan kärsämä istua siinä ainakin pihalla.
Et kuitenkaan jumalaton kärsämä pystynyt esittämään faktaa Audin S troniceista.
Elikkä juttus on taas täyttä sontaa niin kuin tähänkin asti.
Sama jankuttaja vaihtaa aihetta välillä.
Odotellaan Faktaa......Miksi alat keskustelemaan A5 Audin moottoreista, kun ne eivät liity mitenkään aiheeseen. Taisit hieman käyttää googlea ja ymmärsit itsekin, että suurempien Audien s-tronicilla ei ole mitään tekemistä DSG:n kanssa. Sitten meni hermot ja täytyy keksiä jotain muuta sönkötettävää.
Esitin muuten jo aikaisemmin aika monta faktaa Audin s-tronicista. Sinä sen sijaan et ole esittänyt kuin tuota ruikutusta ja virheellistä tietoa. Yksi fakta on esimerkiksi se, että Audin s-tronic kestää noin 550 Nm maksimiväännön, kuin Golfin ongelmalliset laatikot kestävät noin 250 Nm väännön. Siinä on aikamoinen ero. Ja ero tulee siitä, että laatikot ovat hyvinkin erilaisia, vaikka tietenkin perus toimintaidea on sama kaikissa kaksoiskytkin laatikoissa. Audin laatikkohan on varsin ylimitoitettu kestoltaan kaikissa Audin bensakoneissa. Vain 3.0 dieselit yltävät lähellekään tuota s-tronicin maksimivääntöä. BiTDI taaseen vääntää jo 650 Nm ja tämän vuoksi sen yhteydessä käytetäänkin ZF:n 8 pykäläistä vaihteistoa. Samaa vaihteistoa käytetään esimerkiksi Bemareissa.
Vai on A5 huonomoottorisin auto ikinä? Mitä moottoria tarkoitat? Moottorivaihtoehtoja on A5 Audissa aika paljon ja samoja moottoreita käytetään kyllä muissakin Audeissa, eli koko väitteesi on aika ristiriitainen. A4 Audissa on täysin samat moottorit kuin A5 Audissa ja se on pitkään ollut Suomen myydyimpiä "premiumeja". Kummasti ne ihmiset ostavat näitä huonomoottorisia Audeja. Ainoa häiritsevä asia oli aikaisemmin öljynkulutus jossain TFSI moottoreissa, tämäkään ei ole vika, vaan toki hieman ärsyttävä ominaisuus. Nykyiset TFSI moottorit eivät enää syö edes sitä öljyä. - Köyhänsyrjijä
AudiA5 kirjoitti:
Miksi alat keskustelemaan A5 Audin moottoreista, kun ne eivät liity mitenkään aiheeseen. Taisit hieman käyttää googlea ja ymmärsit itsekin, että suurempien Audien s-tronicilla ei ole mitään tekemistä DSG:n kanssa. Sitten meni hermot ja täytyy keksiä jotain muuta sönkötettävää.
Esitin muuten jo aikaisemmin aika monta faktaa Audin s-tronicista. Sinä sen sijaan et ole esittänyt kuin tuota ruikutusta ja virheellistä tietoa. Yksi fakta on esimerkiksi se, että Audin s-tronic kestää noin 550 Nm maksimiväännön, kuin Golfin ongelmalliset laatikot kestävät noin 250 Nm väännön. Siinä on aikamoinen ero. Ja ero tulee siitä, että laatikot ovat hyvinkin erilaisia, vaikka tietenkin perus toimintaidea on sama kaikissa kaksoiskytkin laatikoissa. Audin laatikkohan on varsin ylimitoitettu kestoltaan kaikissa Audin bensakoneissa. Vain 3.0 dieselit yltävät lähellekään tuota s-tronicin maksimivääntöä. BiTDI taaseen vääntää jo 650 Nm ja tämän vuoksi sen yhteydessä käytetäänkin ZF:n 8 pykäläistä vaihteistoa. Samaa vaihteistoa käytetään esimerkiksi Bemareissa.
Vai on A5 huonomoottorisin auto ikinä? Mitä moottoria tarkoitat? Moottorivaihtoehtoja on A5 Audissa aika paljon ja samoja moottoreita käytetään kyllä muissakin Audeissa, eli koko väitteesi on aika ristiriitainen. A4 Audissa on täysin samat moottorit kuin A5 Audissa ja se on pitkään ollut Suomen myydyimpiä "premiumeja". Kummasti ne ihmiset ostavat näitä huonomoottorisia Audeja. Ainoa häiritsevä asia oli aikaisemmin öljynkulutus jossain TFSI moottoreissa, tämäkään ei ole vika, vaan toki hieman ärsyttävä ominaisuus. Nykyiset TFSI moottorit eivät enää syö edes sitä öljyä.Aivan täyttä soopaa jauhat polonen.
Ei taatusti AUDI asenna A3 ja A4 sellaisia laatikoita jotka kestävät vain 250 Nm väännön.
Tuollaisen vetäiset vaan tyjästä hatusta.
Onhan nyt sanomattakin selvää ettei kannata samaa lootaa kumminkaan laittaa 250Nm tai 500Nm vääntävään autoon.
Edelleenkään et pysty näyttämään toteen,että A3 S tronic on sama kuin VW:n DSG.
Näytä se toteen,et pysty.Samaa perätöntä soopaa jauhat.
A5 ovat käytettyinä todella alennusmyynnissä. Alle 100 000 km ajettuihin autoihin on jouduttu uusimaan moottoreita pirusti.
Samanlaisia ilmoituksia kuin VW:n TSI koneissa "vasta vaihdettu moottori".
Kyllä moni on ollut kusessa A5 kanssa kalliiden konerikkojen myötä.
Koneita ei pysty edes korjaamaan vaan uusi mylly tilalle ja taas mennään 100 000 km. Voi voi. - AudiA5
Köyhänsyrjijä kirjoitti:
Aivan täyttä soopaa jauhat polonen.
Ei taatusti AUDI asenna A3 ja A4 sellaisia laatikoita jotka kestävät vain 250 Nm väännön.
Tuollaisen vetäiset vaan tyjästä hatusta.
Onhan nyt sanomattakin selvää ettei kannata samaa lootaa kumminkaan laittaa 250Nm tai 500Nm vääntävään autoon.
Edelleenkään et pysty näyttämään toteen,että A3 S tronic on sama kuin VW:n DSG.
Näytä se toteen,et pysty.Samaa perätöntä soopaa jauhat.
A5 ovat käytettyinä todella alennusmyynnissä. Alle 100 000 km ajettuihin autoihin on jouduttu uusimaan moottoreita pirusti.
Samanlaisia ilmoituksia kuin VW:n TSI koneissa "vasta vaihdettu moottori".
Kyllä moni on ollut kusessa A5 kanssa kalliiden konerikkojen myötä.
Koneita ei pysty edes korjaamaan vaan uusi mylly tilalle ja taas mennään 100 000 km. Voi voi.Mitä ihmettä sinä selität? Juuri niinhän olen kokoajan kirjoittanut. Jotkut väittävät, että Audin s-tronic on sama kuin VW:n DSG. A3 Audissa on käytännössä samat moottorit ja vaihteisto kuin Golfissa. Tämän tietää jokainen. A4 Audissa taas ei ole juuri mitään samaa tekniikkaa Golfin tai A3 Audin kanssa. Tämänkin tietää jokainen. Mistä asiasta sinä nyt siis kiistelet?
Missä ihmeen alennusmyynneissä A5 Audit ovat? Ihan normaaleja hintoja niistä pyydetään. Coupet eivät tietenkään mene kovin hyvin kaupaksi, mutta se ei liene mikään yllätys. Ja kuten sanoin, A5 ja A4 Audeissa on sama tekniikka ja A4 on ollut Suomen myydyimpiä premiumeja jo pitkään. - Das Romu
AudiA5 kirjoitti:
Miksi alat keskustelemaan A5 Audin moottoreista, kun ne eivät liity mitenkään aiheeseen. Taisit hieman käyttää googlea ja ymmärsit itsekin, että suurempien Audien s-tronicilla ei ole mitään tekemistä DSG:n kanssa. Sitten meni hermot ja täytyy keksiä jotain muuta sönkötettävää.
Esitin muuten jo aikaisemmin aika monta faktaa Audin s-tronicista. Sinä sen sijaan et ole esittänyt kuin tuota ruikutusta ja virheellistä tietoa. Yksi fakta on esimerkiksi se, että Audin s-tronic kestää noin 550 Nm maksimiväännön, kuin Golfin ongelmalliset laatikot kestävät noin 250 Nm väännön. Siinä on aikamoinen ero. Ja ero tulee siitä, että laatikot ovat hyvinkin erilaisia, vaikka tietenkin perus toimintaidea on sama kaikissa kaksoiskytkin laatikoissa. Audin laatikkohan on varsin ylimitoitettu kestoltaan kaikissa Audin bensakoneissa. Vain 3.0 dieselit yltävät lähellekään tuota s-tronicin maksimivääntöä. BiTDI taaseen vääntää jo 650 Nm ja tämän vuoksi sen yhteydessä käytetäänkin ZF:n 8 pykäläistä vaihteistoa. Samaa vaihteistoa käytetään esimerkiksi Bemareissa.
Vai on A5 huonomoottorisin auto ikinä? Mitä moottoria tarkoitat? Moottorivaihtoehtoja on A5 Audissa aika paljon ja samoja moottoreita käytetään kyllä muissakin Audeissa, eli koko väitteesi on aika ristiriitainen. A4 Audissa on täysin samat moottorit kuin A5 Audissa ja se on pitkään ollut Suomen myydyimpiä "premiumeja". Kummasti ne ihmiset ostavat näitä huonomoottorisia Audeja. Ainoa häiritsevä asia oli aikaisemmin öljynkulutus jossain TFSI moottoreissa, tämäkään ei ole vika, vaan toki hieman ärsyttävä ominaisuus. Nykyiset TFSI moottorit eivät enää syö edes sitä öljyä.Eihän tuo 1.8 bensatuhnu kestä Skodassakaan miten se muuttuisi kestävämmäksi kun keulaan laitetaan Audi ja perään teksti TFSI ????
Yhtälönä täysin ymmartämätön. - Köyhänsyrjijä
AudiA5 kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä selität? Juuri niinhän olen kokoajan kirjoittanut. Jotkut väittävät, että Audin s-tronic on sama kuin VW:n DSG. A3 Audissa on käytännössä samat moottorit ja vaihteisto kuin Golfissa. Tämän tietää jokainen. A4 Audissa taas ei ole juuri mitään samaa tekniikkaa Golfin tai A3 Audin kanssa. Tämänkin tietää jokainen. Mistä asiasta sinä nyt siis kiistelet?
Missä ihmeen alennusmyynneissä A5 Audit ovat? Ihan normaaleja hintoja niistä pyydetään. Coupet eivät tietenkään mene kovin hyvin kaupaksi, mutta se ei liene mikään yllätys. Ja kuten sanoin, A5 ja A4 Audeissa on sama tekniikka ja A4 on ollut Suomen myydyimpiä premiumeja jo pitkään.Niinpäs tietosi muuttuikin sanamuotoon "JOKUT VÄITTÄVÄT",elikkä sinun porinasi ovat vain kuulopuheita eikä perustu tosiaan mihinkään faktatietoon.
Mitä ihmettä ensin kirjoittelet tietäväsi ja sitten alat puhumaan kielellä"jotkut väittävät".
Olisihan tuo nyt pitänyt arvata.
Edelleenkin kaipaan faktatietoa siitä,että esim A3 S tronic on sama kuin VW:n DSG.
Ainakin sen toiminta on paljon pehmeämpää kuin DSG:n vaikka hyvin DSG pelaa. Olen ajellut kummalin autolla pitkiä siivuja.
Tuo asia pöytään niin uskon.
Todellakin A5 ja Skoda Octaviassa on sama moottori jos se helpottaa sua.
Ettei vaan olisi 1.8 bens. yhteydessä sama atom. toosakin. S tronic vrt. DSG.
A4 on pääpiirteittäin samaa tekniikkaa kuin VW Pasuuna. Sama tekniikka on kulkenut vuosikymmeniä Pasuunan ja (80) A4 välillä jo vuodesta -75 ja sama jatkuu edelleen.
Samoja moottoreita ja vaihteistoja on käytetty A4:ssä (ent.80) ja Pasuunassa jo 40 vuotta.
Vaikka A3 ja Golfissa on samaa tekniikkaa moottoreista lähtien se ei tarkoita sitä,että S tronic ja DSG on sama.
Väitätkö vielä,että 2.0 TDI A 3 Audiin on laitettu automaatti toosa joka kestää vain 250 Nm väännön.
Aijemmin hupailit,että A3:ssa on DSG toosa joka kestää vaan 250Nm.
Kerro miten siihen voidaan istuttaa 2.0 TDI moottori?
Se tärkein vielä.
Näytä faktaa,että A3 S tronic on sama kuin DSG. - Köyhänsyrjijä
Köyhänsyrjijä kirjoitti:
Niinpäs tietosi muuttuikin sanamuotoon "JOKUT VÄITTÄVÄT",elikkä sinun porinasi ovat vain kuulopuheita eikä perustu tosiaan mihinkään faktatietoon.
Mitä ihmettä ensin kirjoittelet tietäväsi ja sitten alat puhumaan kielellä"jotkut väittävät".
Olisihan tuo nyt pitänyt arvata.
Edelleenkin kaipaan faktatietoa siitä,että esim A3 S tronic on sama kuin VW:n DSG.
Ainakin sen toiminta on paljon pehmeämpää kuin DSG:n vaikka hyvin DSG pelaa. Olen ajellut kummalin autolla pitkiä siivuja.
Tuo asia pöytään niin uskon.
Todellakin A5 ja Skoda Octaviassa on sama moottori jos se helpottaa sua.
Ettei vaan olisi 1.8 bens. yhteydessä sama atom. toosakin. S tronic vrt. DSG.
A4 on pääpiirteittäin samaa tekniikkaa kuin VW Pasuuna. Sama tekniikka on kulkenut vuosikymmeniä Pasuunan ja (80) A4 välillä jo vuodesta -75 ja sama jatkuu edelleen.
Samoja moottoreita ja vaihteistoja on käytetty A4:ssä (ent.80) ja Pasuunassa jo 40 vuotta.
Vaikka A3 ja Golfissa on samaa tekniikkaa moottoreista lähtien se ei tarkoita sitä,että S tronic ja DSG on sama.
Väitätkö vielä,että 2.0 TDI A 3 Audiin on laitettu automaatti toosa joka kestää vain 250 Nm väännön.
Aijemmin hupailit,että A3:ssa on DSG toosa joka kestää vaan 250Nm.
Kerro miten siihen voidaan istuttaa 2.0 TDI moottori?
Se tärkein vielä.
Näytä faktaa,että A3 S tronic on sama kuin DSG.Faktaa odotellen.
- Köyhänsyrjijä
AudiA5 kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä selität? Juuri niinhän olen kokoajan kirjoittanut. Jotkut väittävät, että Audin s-tronic on sama kuin VW:n DSG. A3 Audissa on käytännössä samat moottorit ja vaihteisto kuin Golfissa. Tämän tietää jokainen. A4 Audissa taas ei ole juuri mitään samaa tekniikkaa Golfin tai A3 Audin kanssa. Tämänkin tietää jokainen. Mistä asiasta sinä nyt siis kiistelet?
Missä ihmeen alennusmyynneissä A5 Audit ovat? Ihan normaaleja hintoja niistä pyydetään. Coupet eivät tietenkään mene kovin hyvin kaupaksi, mutta se ei liene mikään yllätys. Ja kuten sanoin, A5 ja A4 Audeissa on sama tekniikka ja A4 on ollut Suomen myydyimpiä premiumeja jo pitkään.Kun kerran lähdet nuin "karkeasti" lokeroimaan,että A3 ja Golfeissa ovat samat DSG vaihteistot ja väität isommissa Audeissa olevan ihan oma S tronic vaihteisto puhut täyttä soopaa.
Katsellaampas asiaa hieman tarkemmin ja havaitaan kuinka harhateillä olet.
On nimittäin niin,että Audi 5,6 jne missä on tehokkaammat moottorit käytetään täysin samoja vaihteistoja kuin VW Passatissa 3.6 TSI ja Touareg jne...., vai luuletko ,että VAG valmistaa näihin sun mainitsemaasi suurempiin autohin Audille omat S tronikit.
Ei taatusti.
Vaihteistot ovat kautta linjan samantyyppisiä joskin niissä "sävellettyjä" eroja löytyy.
Sävellettyjä kuten A3 koeajajakin totesi koeajossaan.
Näin on tosi.
Epäilen kyllä että vaihteiston toimittajiakin on niin monia,että eroja sieltäkin löytyy.
Oli todella kivaa luettavaa toi A3 Sb koeajo oli pelkkää suitsutusta. - Notkujan varjokuva
Täyttä puppua koko viesti.
- Das Romu
Samat lootat kuin tehokkaimmissa Volkkareissa. heh hee.
Sitäpaitsi sinulla ei ole kumpaakaan lootaa vaan vanha resuinen audi liekkö sitäkään. - Osss.
Das Romu kirjoitti:
Eihän tuo 1.8 bensatuhnu kestä Skodassakaan miten se muuttuisi kestävämmäksi kun keulaan laitetaan Audi ja perään teksti TFSI ????
Yhtälönä täysin ymmartämätön.Niin Skodassa ja A5 tosiaankin on sama 1.8 bens. kone,
Toinen on TFSI ja toinen TSI.
Luonollisesti vaihteistokin on sama VAG = DSG ja Audissa nimellä = S tronic.
Aivan samaa pakettia hintaeroo on vaan 10 000 €.
Kuka pössi maksaa? - AudiA5
Köyhänsyrjijä kirjoitti:
Kun kerran lähdet nuin "karkeasti" lokeroimaan,että A3 ja Golfeissa ovat samat DSG vaihteistot ja väität isommissa Audeissa olevan ihan oma S tronic vaihteisto puhut täyttä soopaa.
Katsellaampas asiaa hieman tarkemmin ja havaitaan kuinka harhateillä olet.
On nimittäin niin,että Audi 5,6 jne missä on tehokkaammat moottorit käytetään täysin samoja vaihteistoja kuin VW Passatissa 3.6 TSI ja Touareg jne...., vai luuletko ,että VAG valmistaa näihin sun mainitsemaasi suurempiin autohin Audille omat S tronikit.
Ei taatusti.
Vaihteistot ovat kautta linjan samantyyppisiä joskin niissä "sävellettyjä" eroja löytyy.
Sävellettyjä kuten A3 koeajajakin totesi koeajossaan.
Näin on tosi.
Epäilen kyllä että vaihteiston toimittajiakin on niin monia,että eroja sieltäkin löytyy.
Oli todella kivaa luettavaa toi A3 Sb koeajo oli pelkkää suitsutusta.Suurempien Audien vaihteisto on erilainen. Niissä ei ole kuivakytkintä, kuten A3 Audin 7 lovisessa versiossa.
Tiedätkö hölmö, että 3.6 Passat ei ensinnäkään ole TSI, eli siinä ei ole turboa. Tämän lisäksi siinä on vain 6 vaihdettä ja vaihteisto kestää max 350 Nm väännön, kun Audin s-tronocissa on 7 vaihdetta ja kestää noin 550 Nm väännön. Rakenne on siis aika erilainen, kun vaihteitakin on eri määrä. Juuri vaihteiston vuoksi VW on joutunut rajoittamaan 3,6 l moottorin väännön 350 Nm:iin. Koneesta kyllä irtoaisi suurempi maksimivääntö. Olet kyllä tavallisen yksinkertainen kaveri. Ei siinä mitään, jos asioista ei tiedä, mutta sitten ei ehkä kannattaisi kinata ja tehdä itsestään idioottia. - Köyhänsyrjijä
AudiA5 kirjoitti:
Suurempien Audien vaihteisto on erilainen. Niissä ei ole kuivakytkintä, kuten A3 Audin 7 lovisessa versiossa.
Tiedätkö hölmö, että 3.6 Passat ei ensinnäkään ole TSI, eli siinä ei ole turboa. Tämän lisäksi siinä on vain 6 vaihdettä ja vaihteisto kestää max 350 Nm väännön, kun Audin s-tronocissa on 7 vaihdetta ja kestää noin 550 Nm väännön. Rakenne on siis aika erilainen, kun vaihteitakin on eri määrä. Juuri vaihteiston vuoksi VW on joutunut rajoittamaan 3,6 l moottorin väännön 350 Nm:iin. Koneesta kyllä irtoaisi suurempi maksimivääntö. Olet kyllä tavallisen yksinkertainen kaveri. Ei siinä mitään, jos asioista ei tiedä, mutta sitten ei ehkä kannattaisi kinata ja tehdä itsestään idioottia.Aivan samoja vaihteistoja ei mitään muuta eroa kun hieman viriteltyjä eri malliin. Sinun hölmön ainoa 5 on koulutodistuksessa.
Ei takuulla Audi teetä erillisiä vaihteistoja Skoodan moottorilla oleviin autoihin 1.8 (A5)bens.
Samoja moottoreita ja vaihteistoja ne ovat.
Olet kyllä harvinaisen omituinen pässi jos tuta väität.
Ettei vaan sinulla olisi vaihteiden ja vääntöjen luvut sekoittuneet.
Taitaa vääntää eniten vatsassas.
Samat askit ovat Touaregissa ja möhkyrä Audeissa. - AudiA5
Köyhänsyrjijä kirjoitti:
Aivan samoja vaihteistoja ei mitään muuta eroa kun hieman viriteltyjä eri malliin. Sinun hölmön ainoa 5 on koulutodistuksessa.
Ei takuulla Audi teetä erillisiä vaihteistoja Skoodan moottorilla oleviin autoihin 1.8 (A5)bens.
Samoja moottoreita ja vaihteistoja ne ovat.
Olet kyllä harvinaisen omituinen pässi jos tuta väität.
Ettei vaan sinulla olisi vaihteiden ja vääntöjen luvut sekoittuneet.
Taitaa vääntää eniten vatsassas.
Samat askit ovat Touaregissa ja möhkyrä Audeissa.Vai että aivan samoja vaihteistoja, kun vaihdemääräkin on eri! Herätys.
1.8 TFSI moottorissa on kylläkin portaaton multitronic vaihteisto. Tähän vaihteistoon en ole kovinkaan hyvin perehtynyt, koska itseäni kiinnostavat vain nelivetoiset autot. Mutta sen tiedän, että Skodaan ei saa multitronic vaihteistoa lainkaan.
OLET NYT SIIS OLLUT VÄÄRÄSSÄ KAIKESSA MITÄ KIRJOITAT! KANNATTAISIKO PIKKUHILJAA LOPETTAA? :D
Touraegissa saattaakin olla Audin vaihteisto, koska Touraeg on perusrakenteeltaan samanlainen kuin Q7.
Nojeh, nyt minulle alkaa riittämään. Olet ollut täysin väärässä kaikessa mitä väität. Keksit päästäsi juttuja, etkä viitsi lainkaan katsoa niiden oikeellisuutta. Et taida edes tosissasi tänne kirjoittaa, sillä noin tyhmää ihmistä ei voi oikeasti olla olemassa. Toivottavasti opit edes jotain autoista. - AudiA5
AudiA5 kirjoitti:
Vai että aivan samoja vaihteistoja, kun vaihdemääräkin on eri! Herätys.
1.8 TFSI moottorissa on kylläkin portaaton multitronic vaihteisto. Tähän vaihteistoon en ole kovinkaan hyvin perehtynyt, koska itseäni kiinnostavat vain nelivetoiset autot. Mutta sen tiedän, että Skodaan ei saa multitronic vaihteistoa lainkaan.
OLET NYT SIIS OLLUT VÄÄRÄSSÄ KAIKESSA MITÄ KIRJOITAT! KANNATTAISIKO PIKKUHILJAA LOPETTAA? :D
Touraegissa saattaakin olla Audin vaihteisto, koska Touraeg on perusrakenteeltaan samanlainen kuin Q7.
Nojeh, nyt minulle alkaa riittämään. Olet ollut täysin väärässä kaikessa mitä väität. Keksit päästäsi juttuja, etkä viitsi lainkaan katsoa niiden oikeellisuutta. Et taida edes tosissasi tänne kirjoittaa, sillä noin tyhmää ihmistä ei voi oikeasti olla olemassa. Toivottavasti opit edes jotain autoista.Itse asiassa Touragissa ei ole DSG vaihteistoa, vaan 8-pykäläinen tiptronic vaihteisto. Tämä on varmaankin sama ZF:n vaihteisto, jota käytetään kaikkein tehokkaimmissa Audeissa ja esimerkiksi BMW:ssä.
- Köyhänsyrjijä
AudiA5 kirjoitti:
Vai että aivan samoja vaihteistoja, kun vaihdemääräkin on eri! Herätys.
1.8 TFSI moottorissa on kylläkin portaaton multitronic vaihteisto. Tähän vaihteistoon en ole kovinkaan hyvin perehtynyt, koska itseäni kiinnostavat vain nelivetoiset autot. Mutta sen tiedän, että Skodaan ei saa multitronic vaihteistoa lainkaan.
OLET NYT SIIS OLLUT VÄÄRÄSSÄ KAIKESSA MITÄ KIRJOITAT! KANNATTAISIKO PIKKUHILJAA LOPETTAA? :D
Touraegissa saattaakin olla Audin vaihteisto, koska Touraeg on perusrakenteeltaan samanlainen kuin Q7.
Nojeh, nyt minulle alkaa riittämään. Olet ollut täysin väärässä kaikessa mitä väität. Keksit päästäsi juttuja, etkä viitsi lainkaan katsoa niiden oikeellisuutta. Et taida edes tosissasi tänne kirjoittaa, sillä noin tyhmää ihmistä ei voi oikeasti olla olemassa. Toivottavasti opit edes jotain autoista.Ihan samoja vaihteistoja eri versioina on Volkkareissa,Skodassa ja Audeissa hieman viritelty jokaiselle mallille omikseen.
Audi A4 sama moottori ja DSG-vaihteisto kuin Skoda Octaviassa. (pieniä virityksiä tehty auton mukaan)
Vai luuletko,että sun autoos on tehty oma laatikko jossain erityispajalla?
Kehuit tuossa aijemmin ,että A 3 ylöspän kaikissa Audeissa on oma vaihteisto. Ei pidä alkuunkaan paikkaansa Octaviassa on ihan sama loota ja moottori kuin A4:ssä,siinä se sun A4 oma vaihteisto on. Satuile lisää.
Olet harvinaisen tyhmä tyyppi ensin väität että kaikissa muissa Audeissa paitsi A3:ssa on oma S tronic vaihteisto. Etkä saa juttua edes loppuun niin puhutkin jo,että Touraegissa ja Q7 on sama vaihteisto.
Mitä tulee takaisinkutsuhin niin saattaa olla kutsut ,tai ovatkin yleensä elektroniikan kohdalta eikä varsinaisesti vaihteiston osalta.
Elektroniikka niissä on eniten reistaillut.
Sinä olet justiin sellainen valopää joka luulet tietäväs ja jauhat perätöntä pas*aa.
Ensimmäinen asia on täyttä pa*kaa ja sama pas*anjauhanta jatkuu ja vaihtuu perättömänä asiasta toiseen.
Koita nyt jumalisten itsellesikin selvittää mitä missäkin on.Skodassa,Audissa Volkkarissa.
Et ole vieläkään pystynyt esittämää todellista faktaa A3 S tronicista ja VW:n DSG vaihteiston osalta,että ne olisivat täysin yhtäläiset keskenään.
Ainoa mistä saat jotain viitteitä on jonkun "Jampan" suorittama koeajo joka on yhtä tietämätön asiasta kuin sinä.
Sun paskan prötinä ei perustu mihinkään todelliseen tietoon,siinä vaan jauhat sontaa.
Käyt netistä kärsä pitkällä tonkimassa tietoja ja olet höpinöidesi kanssa valmis menemään vaikka kuuhun,että saat jauhaa perätöntä pas*aa.
Mitä tulee nuihin takaisinkutsuihin niin samantyyppsiä vaihteistoja on missä elektroniikkatoimittaja on sama ja ongelmat ovat miltei aina elektroniikkapuolella.
Noin sivukommenttina voi sanoa,että tuttavani on asentajana ollut 7-vuotta kyseisten merkkien liikkeessä ja vain yksi DSG loota on mennyt uusiksi.
Kuitenkin jään odottamaan selvää vastausta kuinka yhtenäiset ovat S tronic A3:ssa ja DSG:t VW Golfissa.
Joku Autotalli com. Ukko nyt ei tajua kyllä mitään jostain vaihteistoista kun katselee keppiä ja ajelee menemään.
Takaisinkutsut voivat koskettaa samantyyppisiä vaihteistoja elektroniikan osalta,vaikka itse vaihteistoissa olisikin eroja.
Sinä oot rättiin kuseskellut silloin kun minulla on ollut auto jo kymmeniä vuosia tai ootpa saattanut hengailla missä lie?
Näytäppäs kuinka tosissasi sinä nyt kirjoittelet ja tuo se selvästi esille mitä sulta kysytään. Eikä kuulopuheiden tai jonkun "jampan" koeajon perusteella.
A5 ja Skodassa on sama moottori ja vaihteisto. - AudiA5
Köyhänsyrjijä kirjoitti:
Ihan samoja vaihteistoja eri versioina on Volkkareissa,Skodassa ja Audeissa hieman viritelty jokaiselle mallille omikseen.
Audi A4 sama moottori ja DSG-vaihteisto kuin Skoda Octaviassa. (pieniä virityksiä tehty auton mukaan)
Vai luuletko,että sun autoos on tehty oma laatikko jossain erityispajalla?
Kehuit tuossa aijemmin ,että A 3 ylöspän kaikissa Audeissa on oma vaihteisto. Ei pidä alkuunkaan paikkaansa Octaviassa on ihan sama loota ja moottori kuin A4:ssä,siinä se sun A4 oma vaihteisto on. Satuile lisää.
Olet harvinaisen tyhmä tyyppi ensin väität että kaikissa muissa Audeissa paitsi A3:ssa on oma S tronic vaihteisto. Etkä saa juttua edes loppuun niin puhutkin jo,että Touraegissa ja Q7 on sama vaihteisto.
Mitä tulee takaisinkutsuhin niin saattaa olla kutsut ,tai ovatkin yleensä elektroniikan kohdalta eikä varsinaisesti vaihteiston osalta.
Elektroniikka niissä on eniten reistaillut.
Sinä olet justiin sellainen valopää joka luulet tietäväs ja jauhat perätöntä pas*aa.
Ensimmäinen asia on täyttä pa*kaa ja sama pas*anjauhanta jatkuu ja vaihtuu perättömänä asiasta toiseen.
Koita nyt jumalisten itsellesikin selvittää mitä missäkin on.Skodassa,Audissa Volkkarissa.
Et ole vieläkään pystynyt esittämää todellista faktaa A3 S tronicista ja VW:n DSG vaihteiston osalta,että ne olisivat täysin yhtäläiset keskenään.
Ainoa mistä saat jotain viitteitä on jonkun "Jampan" suorittama koeajo joka on yhtä tietämätön asiasta kuin sinä.
Sun paskan prötinä ei perustu mihinkään todelliseen tietoon,siinä vaan jauhat sontaa.
Käyt netistä kärsä pitkällä tonkimassa tietoja ja olet höpinöidesi kanssa valmis menemään vaikka kuuhun,että saat jauhaa perätöntä pas*aa.
Mitä tulee nuihin takaisinkutsuihin niin samantyyppsiä vaihteistoja on missä elektroniikkatoimittaja on sama ja ongelmat ovat miltei aina elektroniikkapuolella.
Noin sivukommenttina voi sanoa,että tuttavani on asentajana ollut 7-vuotta kyseisten merkkien liikkeessä ja vain yksi DSG loota on mennyt uusiksi.
Kuitenkin jään odottamaan selvää vastausta kuinka yhtenäiset ovat S tronic A3:ssa ja DSG:t VW Golfissa.
Joku Autotalli com. Ukko nyt ei tajua kyllä mitään jostain vaihteistoista kun katselee keppiä ja ajelee menemään.
Takaisinkutsut voivat koskettaa samantyyppisiä vaihteistoja elektroniikan osalta,vaikka itse vaihteistoissa olisikin eroja.
Sinä oot rättiin kuseskellut silloin kun minulla on ollut auto jo kymmeniä vuosia tai ootpa saattanut hengailla missä lie?
Näytäppäs kuinka tosissasi sinä nyt kirjoittelet ja tuo se selvästi esille mitä sulta kysytään. Eikä kuulopuheiden tai jonkun "jampan" koeajon perusteella.
A5 ja Skodassa on sama moottori ja vaihteisto.Joopajoo. Sinä voit uskoa vaikka joulupukkiin. Minä kerroin totuuden ja netistä voit etsiä esittämäni faktat heti kun haluat. Tosin onhan se inhottavaa etsiä tietoa, joka osoittaa sinun olevan väärässä.
Hahhah, vai ovat autolehtien toimittajatkin väärässä. :-D Olet kyllä huvittava tapaus. - AudiA5
Osss. kirjoitti:
Niin Skodassa ja A5 tosiaankin on sama 1.8 bens. kone,
Toinen on TFSI ja toinen TSI.
Luonollisesti vaihteistokin on sama VAG = DSG ja Audissa nimellä = S tronic.
Aivan samaa pakettia hintaeroo on vaan 10 000 €.
Kuka pössi maksaa?Vai on sama laatikko? Audissa on tuon moottorin yhteydessä multitronic, ei s-tronicia, joten laatikko ei todellakaan ole sama. Kyllä te netin kaikkitietävät (kaikkiluulevat) olette hauskoja tapauksia.
- AudiA5
AudiA5 kirjoitti:
Joopajoo. Sinä voit uskoa vaikka joulupukkiin. Minä kerroin totuuden ja netistä voit etsiä esittämäni faktat heti kun haluat. Tosin onhan se inhottavaa etsiä tietoa, joka osoittaa sinun olevan väärässä.
Hahhah, vai ovat autolehtien toimittajatkin väärässä. :-D Olet kyllä huvittava tapaus.Kuten sanoin, lähes jokaisessa autolehdessä kerrotaan siitä, että Golfissa ja A3:ssa on samat vaihteistot. Tässä taas yksi esimerkki.
http://www.carwow.co.uk/blog/VW-Golf-Mk7-Vs-Audi-A3-494
"The same transmission choice options are also shared, with the Golf and the A3 both being offered with the same six-speed manual and seven-speed ‘DSG’/’S-Tronic’ automatic transmission, depending on which powerplant you go for." - Das Romu
AudiA5 kirjoitti:
Vai on sama laatikko? Audissa on tuon moottorin yhteydessä multitronic, ei s-tronicia, joten laatikko ei todellakaan ole sama. Kyllä te netin kaikkitietävät (kaikkiluulevat) olette hauskoja tapauksia.
Subrebissa ja A5 on täysin sama moottori ja vaihteisto on vaan eri nimellä.
Tajuaahan tuon nyt pässikin kun katsoo netistä. - Das Romu
Das Romu kirjoitti:
Subrebissa ja A5 on täysin sama moottori ja vaihteisto on vaan eri nimellä.
Tajuaahan tuon nyt pässikin kun katsoo netistä.Ei kyllä kannataisi retoilla A5 kun autossa on sama moottori kun Skodillacissa.
Vaihteistot ovat samaa kuraa eri nimellä vaan. - mmmmmmm1
Et tiedä ja paskaa jauhat.
A3 sen loota pelaa kuin unelma. - A5hyvämuotoilu
AudiA5 kirjoitti:
Miksi alat keskustelemaan A5 Audin moottoreista, kun ne eivät liity mitenkään aiheeseen. Taisit hieman käyttää googlea ja ymmärsit itsekin, että suurempien Audien s-tronicilla ei ole mitään tekemistä DSG:n kanssa. Sitten meni hermot ja täytyy keksiä jotain muuta sönkötettävää.
Esitin muuten jo aikaisemmin aika monta faktaa Audin s-tronicista. Sinä sen sijaan et ole esittänyt kuin tuota ruikutusta ja virheellistä tietoa. Yksi fakta on esimerkiksi se, että Audin s-tronic kestää noin 550 Nm maksimiväännön, kuin Golfin ongelmalliset laatikot kestävät noin 250 Nm väännön. Siinä on aikamoinen ero. Ja ero tulee siitä, että laatikot ovat hyvinkin erilaisia, vaikka tietenkin perus toimintaidea on sama kaikissa kaksoiskytkin laatikoissa. Audin laatikkohan on varsin ylimitoitettu kestoltaan kaikissa Audin bensakoneissa. Vain 3.0 dieselit yltävät lähellekään tuota s-tronicin maksimivääntöä. BiTDI taaseen vääntää jo 650 Nm ja tämän vuoksi sen yhteydessä käytetäänkin ZF:n 8 pykäläistä vaihteistoa. Samaa vaihteistoa käytetään esimerkiksi Bemareissa.
Vai on A5 huonomoottorisin auto ikinä? Mitä moottoria tarkoitat? Moottorivaihtoehtoja on A5 Audissa aika paljon ja samoja moottoreita käytetään kyllä muissakin Audeissa, eli koko väitteesi on aika ristiriitainen. A4 Audissa on täysin samat moottorit kuin A5 Audissa ja se on pitkään ollut Suomen myydyimpiä "premiumeja". Kummasti ne ihmiset ostavat näitä huonomoottorisia Audeja. Ainoa häiritsevä asia oli aikaisemmin öljynkulutus jossain TFSI moottoreissa, tämäkään ei ole vika, vaan toki hieman ärsyttävä ominaisuus. Nykyiset TFSI moottorit eivät enää syö edes sitä öljyä.Aivan samat väännöt kestävät volkkarin lootat. Olisit selvittänyt tuohon 250Nm komenttin, että uusimmat perus 1,0 tsi-koneet vääntävät alkaen sen 200 Nm...
Kaikki VAG autot ovat "folkkareita"-kansanautoja. - o-.-oo
Bajis kirjoitti:
Kerro faktaa millä perustelet A3 ja A4 Audeissa olevan DSG jota nimitetään S troniciksi.
Nimen muuttamista kutsutaan marketing bullshitiksi.
- Anonyymi
Köyhänsyrjijä kirjoitti:
Aivan täyttä soopaa jauhat polonen.
Ei taatusti AUDI asenna A3 ja A4 sellaisia laatikoita jotka kestävät vain 250 Nm väännön.
Tuollaisen vetäiset vaan tyjästä hatusta.
Onhan nyt sanomattakin selvää ettei kannata samaa lootaa kumminkaan laittaa 250Nm tai 500Nm vääntävään autoon.
Edelleenkään et pysty näyttämään toteen,että A3 S tronic on sama kuin VW:n DSG.
Näytä se toteen,et pysty.Samaa perätöntä soopaa jauhat.
A5 ovat käytettyinä todella alennusmyynnissä. Alle 100 000 km ajettuihin autoihin on jouduttu uusimaan moottoreita pirusti.
Samanlaisia ilmoituksia kuin VW:n TSI koneissa "vasta vaihdettu moottori".
Kyllä moni on ollut kusessa A5 kanssa kalliiden konerikkojen myötä.
Koneita ei pysty edes korjaamaan vaan uusi mylly tilalle ja taas mennään 100 000 km. Voi voi.Onkohan tollasen autistin satias räkänokan päähän tullut yhtään järkeä vajaassa 10 vuodessa?
- Anonyymi
Köyhänsyrjijä kirjoitti:
Aivan täyttä soopaa jauhat polonen.
Ei taatusti AUDI asenna A3 ja A4 sellaisia laatikoita jotka kestävät vain 250 Nm väännön.
Tuollaisen vetäiset vaan tyjästä hatusta.
Onhan nyt sanomattakin selvää ettei kannata samaa lootaa kumminkaan laittaa 250Nm tai 500Nm vääntävään autoon.
Edelleenkään et pysty näyttämään toteen,että A3 S tronic on sama kuin VW:n DSG.
Näytä se toteen,et pysty.Samaa perätöntä soopaa jauhat.
A5 ovat käytettyinä todella alennusmyynnissä. Alle 100 000 km ajettuihin autoihin on jouduttu uusimaan moottoreita pirusti.
Samanlaisia ilmoituksia kuin VW:n TSI koneissa "vasta vaihdettu moottori".
Kyllä moni on ollut kusessa A5 kanssa kalliiden konerikkojen myötä.
Koneita ei pysty edes korjaamaan vaan uusi mylly tilalle ja taas mennään 100 000 km. Voi voi.Kuka vittu kirjottaa tollasella kirjotustyylillä? Ootko jotenkin vajakki?
- AudiA5
Tässä on faktaa sinulle ihmeteltäväksi. Tämä on tieto, jonka jokainen vähänkään autoalaa seuraava tietää ja jonka olisit löytänyt 1 minuutin googlaamisella. VW Golfin ja A3 Audin vaihteistot ovat tismalleen samoja, kun moottorit vastaavat toisiaan. Niissä on joko 7-portainen DSG/s-tronic tai tehokkaammisa malleissa kestävämpi 6 portainen DSG/s-tronic.
http://m.smh.com.au/drive/motor-news/audi-follows-volkswagen-recall-20130612-2o3o5.html
http://www.autotalli.com/artikkeli/Koeajo-Audi-A3-Sportback-1,4-Tfsi-S-Tronic-2013
Oliko vielä jotain muuta kysyttävää?- Köyhänsyrjijä
Nämä sun linkithän ei perustu yhtään faktatietoon.
Näytä linkki missä maahantuoja tai joku muu asiasta perillä oleva taho sanoo,että nämä vaihteistot ovat täysin yhtäläiset ohjelmistoa myöten.
Nuita joopa joo linkkejähän löytyy vaikka millä mitalla. - Golfaaja111111
Köyhänsyrjijä kirjoitti:
Nämä sun linkithän ei perustu yhtään faktatietoon.
Näytä linkki missä maahantuoja tai joku muu asiasta perillä oleva taho sanoo,että nämä vaihteistot ovat täysin yhtäläiset ohjelmistoa myöten.
Nuita joopa joo linkkejähän löytyy vaikka millä mitalla.Soita maahantuojalle kysy, idiootti. Kuinka dorka ihminen voi olla? Et voi oikeasti olla tosissasi......
- Kaupparatsu
Golfaaja111111 kirjoitti:
Soita maahantuojalle kysy, idiootti. Kuinka dorka ihminen voi olla? Et voi oikeasti olla tosissasi......
Etpäs löydä luotettavaa lähdettä jossa sanotaan,että A3 S tronic on sama vaihteisto kuin Golfin DSG.
Luulopuheita kyllä pystyy esittämään kuka vaan.
Vaihteistot ovat erilaisia käytännön ajotuntumassa. S tronic vaihtaa paljon pehmeämmin.
Kerro AuSkodan mies mistä johtuu? - AudiA5
Kaupparatsu kirjoitti:
Etpäs löydä luotettavaa lähdettä jossa sanotaan,että A3 S tronic on sama vaihteisto kuin Golfin DSG.
Luulopuheita kyllä pystyy esittämään kuka vaan.
Vaihteistot ovat erilaisia käytännön ajotuntumassa. S tronic vaihtaa paljon pehmeämmin.
Kerro AuSkodan mies mistä johtuu?Luulopuheita? Eli lukuisten eri lehtien toimittajat niin Suomessa, Englannissa kuin Saksassakin luulevat, että vaihteisto on sama. Ei kai maahantuoja nyt suoraan netissä mainosta, jos vaihteistoa käytetään myös Golfissa tai toisinpäin. Jos nämä todisteet eivät riitä, niin ottakaa itse maahantuojalta selvää. Ai niin, ette uskalla, kun tiedätte itsekin olevanne väärässä.
Pitäisikö myös Audin mainostaa, että he käyttävät samaa ZF:n 8 lovista vaihteistoa kuin BMW tai toisinpäin?
Minä annoin jo tarvittavat tiedot ja todistin väitteeni oikeaksi. Osoitin myös sen, että luulonne muista vaihteistoista oli täyttä skeidaa. Väititte, että 1,8 l Ocussa on sama automaattivaihteisto kuin 1,8 l A5 Audissa, vaikka vaihteisto on täysin eri tekniikalla toteutettu. Samoin väititte, että 3,6 l Passatissa on sama vaihteisto kuin A5 Audissa, vaikka vaihteitakin on eri lukumäärä. Siinä on oikea kaikkitietävä pelle. Täytyykö teille seuraavaksi todistaa, että 1 1 = 2. Mikä mahtaisi olla riittävä lähde tämän väitteen todistamiselle? - AudiA5
AudiA5 kirjoitti:
Luulopuheita? Eli lukuisten eri lehtien toimittajat niin Suomessa, Englannissa kuin Saksassakin luulevat, että vaihteisto on sama. Ei kai maahantuoja nyt suoraan netissä mainosta, jos vaihteistoa käytetään myös Golfissa tai toisinpäin. Jos nämä todisteet eivät riitä, niin ottakaa itse maahantuojalta selvää. Ai niin, ette uskalla, kun tiedätte itsekin olevanne väärässä.
Pitäisikö myös Audin mainostaa, että he käyttävät samaa ZF:n 8 lovista vaihteistoa kuin BMW tai toisinpäin?
Minä annoin jo tarvittavat tiedot ja todistin väitteeni oikeaksi. Osoitin myös sen, että luulonne muista vaihteistoista oli täyttä skeidaa. Väititte, että 1,8 l Ocussa on sama automaattivaihteisto kuin 1,8 l A5 Audissa, vaikka vaihteisto on täysin eri tekniikalla toteutettu. Samoin väititte, että 3,6 l Passatissa on sama vaihteisto kuin A5 Audissa, vaikka vaihteitakin on eri lukumäärä. Siinä on oikea kaikkitietävä pelle. Täytyykö teille seuraavaksi todistaa, että 1 1 = 2. Mikä mahtaisi olla riittävä lähde tämän väitteen todistamiselle?No niin, tässä uutinen jossa VW:n Australian edustaja kertoo Golfin ja A3:n vaihteisto-ongelmista, liittyen DSG/s-tronic vaihteistoon koodinimeltä DQ200. Vaihteiston koodi on siis DQ200 ja sitä käytetään sekä VW:ssä, että Audissa.
http://news.drive.com.au/drive/motor-news/volkswagen-recall-extended-20130513-2jhon.html
"The announcement in Japan comes after almost 400,000 cars in China were recalled over defective seven-speed DSGs, including those fitted to the VW Golf and Audi A3. It is believed in both instances, affected vehicles were fitted with Volkswagen’s DQ200 transmissions. " - AudiA5
AudiA5 kirjoitti:
No niin, tässä uutinen jossa VW:n Australian edustaja kertoo Golfin ja A3:n vaihteisto-ongelmista, liittyen DSG/s-tronic vaihteistoon koodinimeltä DQ200. Vaihteiston koodi on siis DQ200 ja sitä käytetään sekä VW:ssä, että Audissa.
http://news.drive.com.au/drive/motor-news/volkswagen-recall-extended-20130513-2jhon.html
"The announcement in Japan comes after almost 400,000 cars in China were recalled over defective seven-speed DSGs, including those fitted to the VW Golf and Audi A3. It is believed in both instances, affected vehicles were fitted with Volkswagen’s DQ200 transmissions. "http://news.drive.com.au/drive/motor-news/qa-a-guide-to-volkswagens-recall-20130612-2o3ig.html
"Q: What about Audi and Skoda?
A: Audi and Skoda use the same transmission in several models. The Audi A1 and A3, and Skoda Octavia and Superb have been recalled along with the Volkswagens." - Tojotero.
AudiA5 kirjoitti:
Luulopuheita? Eli lukuisten eri lehtien toimittajat niin Suomessa, Englannissa kuin Saksassakin luulevat, että vaihteisto on sama. Ei kai maahantuoja nyt suoraan netissä mainosta, jos vaihteistoa käytetään myös Golfissa tai toisinpäin. Jos nämä todisteet eivät riitä, niin ottakaa itse maahantuojalta selvää. Ai niin, ette uskalla, kun tiedätte itsekin olevanne väärässä.
Pitäisikö myös Audin mainostaa, että he käyttävät samaa ZF:n 8 lovista vaihteistoa kuin BMW tai toisinpäin?
Minä annoin jo tarvittavat tiedot ja todistin väitteeni oikeaksi. Osoitin myös sen, että luulonne muista vaihteistoista oli täyttä skeidaa. Väititte, että 1,8 l Ocussa on sama automaattivaihteisto kuin 1,8 l A5 Audissa, vaikka vaihteisto on täysin eri tekniikalla toteutettu. Samoin väititte, että 3,6 l Passatissa on sama vaihteisto kuin A5 Audissa, vaikka vaihteitakin on eri lukumäärä. Siinä on oikea kaikkitietävä pelle. Täytyykö teille seuraavaksi todistaa, että 1 1 = 2. Mikä mahtaisi olla riittävä lähde tämän väitteen todistamiselle?Seuraavaksi voit todistaa,että A5 ja Skoda Subrebissa on täysin sama Skodillakin moottori.
Vaihteisto on sama ohjelmointi on räätälöity molemmille sopivaksi. - Audi A5
Kaupparatsu kirjoitti:
Etpäs löydä luotettavaa lähdettä jossa sanotaan,että A3 S tronic on sama vaihteisto kuin Golfin DSG.
Luulopuheita kyllä pystyy esittämään kuka vaan.
Vaihteistot ovat erilaisia käytännön ajotuntumassa. S tronic vaihtaa paljon pehmeämmin.
Kerro AuSkodan mies mistä johtuu?Enhän minä tiedä kun minä vaan tyhjää höpötän.
- TTSSTI
Audi A5 kirjoitti:
Enhän minä tiedä kun minä vaan tyhjää höpötän.
Ohjelmointi ratkaisee "pehmeyden" ja oma perse. Minusta kaikki DSG:t vaihtavat pehmeästi ja sitä ei voi kukaan kiistää, koska se on minun mielipide.
- AsioistaKiinnostunut
A6 2013 Diesel ja automaatti. V6 Diesel - nössö - se juuri yli 200 heppaa. Ilmajousiversio - haluaako joku kertoa mitä kohtaa autosta kannattaa katsoa? Pitääkö laittaa nosturille ja tarkistaa vuodot? Iso myyjä. ALD.
- Köyhänsyrjijä
Koeajo -Audi A3 Sportback koeajo.......................
Tässähän selvästi sanotaan,että S tronic on laadukkaammin toteutettu DSG versio joka on vaihteistojen parhaimmistoa.
Vaihteistoissa on aivan selvä ero kun niillä ajaa.
Toiminnalliset periaatteet ovat kutakuinkin samat,mutta ei ne Audi A3 autoissa ole suraan VW:n DSG lootia jotka kestää vaan 250 Nm väännön.
Pelkkää keuhuja toi S tronic on saanut aina ja ne lievät temppuilut ovat poissa joita VW:n DSG on.- AudiA5
Etkö osaa lukea? Molemmissa linkeissä tulee täysin yksiselitteisesti esille, että A3 Audissa ja Golfissa käytetään samaa vaihteistoa. Tämä vaihteisto on kyllä hyvä ajossa, enkä minä sitä kiistä. Jos moottori on tehokkaampi, niin sitten käytössä on 6 pykäläinen aski, niin A3 Audissa kuin Golfissakin.
Onko vielä jotain epäselvää? Kannattaisi ehkä itse ottaa asioista hieman selvää, ennen kuin alkaa kinaamaan. Muuten teet itsestäsi typerän. - Das Romu
AudiA5 kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Molemmissa linkeissä tulee täysin yksiselitteisesti esille, että A3 Audissa ja Golfissa käytetään samaa vaihteistoa. Tämä vaihteisto on kyllä hyvä ajossa, enkä minä sitä kiistä. Jos moottori on tehokkaampi, niin sitten käytössä on 6 pykäläinen aski, niin A3 Audissa kuin Golfissakin.
Onko vielä jotain epäselvää? Kannattaisi ehkä itse ottaa asioista hieman selvää, ennen kuin alkaa kinaamaan. Muuten teet itsestäsi typerän.Audi A5 S tronicit tehdään kiinassa Dalianin tehtaalla.
Muut DSG ja S tronicit Kesselin Kasselissa. - IhmeArvuutteluaTäällä
Minulla on vähän aikaa sitten ostettu Audi A3 1,2 S-tronicilla ja huolto-ohjelmavihkosen tarrassa lukee vaihteiston kohdalla "DSG". Ja meno on hiukan nykivää, varsinkin hidastaessa. Pohdiskelen mahdollisia toimenpiteitä, määräaikaishuollossa juuri ollut. Muillakin Audin omistajilla on ollut saman tyyppisiä ärsytyksen aiheita, katsokaa ihmeessä audiclub.fi ja siellä keskustelu -> tekniikka jne.
- kelpo loota
Tärkeintä on kuitenkin se, että aut. laatikko on toimiva ja luotettava. Sen vuoksi ei voi pihaan tuoda koskaan vw-konsernin reistailevaa kulkinetta
- Piaggio on mopo
Mikä ihmeen vw-konserni? VW on merkki ja VAG konserni.
- VAPITI.
Piaggio on mopo kirjoitti:
Mikä ihmeen vw-konserni? VW on merkki ja VAG konserni.
Voi Jeesuksen pässi. V.A.G kirjoitetaan oikein.
Älä kuule ala muita neuvomaan kun et osaa itsekkään. - aasille heiniä
VAPITI. kirjoitti:
Voi Jeesuksen pässi. V.A.G kirjoitetaan oikein.
Älä kuule ala muita neuvomaan kun et osaa itsekkään.Olet aasi jäänyt vuosia jälkeen ajastasi. Ihmekös tuo kun ikääkin on jo niin paljon.
VAG konsernia ei nimenä enää useaan vuoteen ole käytetty. Se on nykyään Volkswagen-konserni (Volkswagen Group). - vähän_faktaa
Piaggio on mopo kirjoitti:
Mikä ihmeen vw-konserni? VW on merkki ja VAG konserni.
Volkswagen Group or Volkswagen Aktiengesellschaft, shortly VW AG.
From the late 1970s to 1992, the acronym V.A.G was used by Volkswagen AG as a brand for group-wide activities, such as distribution and leasing. Contrary to popular belief, "V.A.G" had no official meaning, and was never the name of the Volkswagen Group
- Insinööri
Pakko ottaa vähän kantaa tähän dsg / stronic tappeluun. Eli tässä vag-konsernin kaksoiskytkintyypit. Keskustelua löytyy aiheesta lisää vagareenalta, josta tämä teksti on copy/pastetettu.
Kaksoiskytkinvaihteistoja (Audilla markkinointinimenä nykyään "S tronic", muilla konsernimerkeillä "DSG") löytyy neljää eri tyyppiä, jotka listaan tässä ikäjärjestyksessä vanhimmasta alkaen.
Tyyppi 02E (DQ250)
6 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 350 Nm
märkä kaksoiskytkin, valmistaja BorgWarner (valmistajan oma tuotenimi DualTronic)
yksi yhteinen öljykierto koko laatikolle; tilavuus 7,2 litraa
mekaaninen öljypumppu, käyttövoima vauhtipyörältä omalla akselilla
öljyn ja suodattimen vaihtoväli 60 000 km
paino n. 94 kg kaksivetoisena, n. 109 kg nelivetoisena
Tyyppi 0AM (DQ200)
7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 250 Nm
kuiva kaksoiskytkin, valmistaja LuK (valmistajan oma tuotenimi XSG)
vaihteiston ja tasauspyörästön öljytilavuus 1,7 litraa
mekatroniikkayksikössä oma hydrauliöljykierto suodattimella; tilavuus 1,1 litraa
sähkökäyttöinen hydrauliöljypumppu harjattomalla tasavirtamoottorilla, käy vain tarvittaessa
öljypumpun käynnistyspaine 40 bar, pysähtymispaine 60 bar
ei öljyn eikä suodattimen vaihtoa; suunniteltu kestämään vaihteiston käyttöiän
paino n. 70 kg
Tyyppi 0B5 (DL501)
7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 550 Nm
märkä kaksoiskytkin
vaihteiston ja tasauspyörästöjen öljytilavuus 4,3 litraa
kaksoiskytkimen ja mekatroniikan öljytilavuus 7,5 litraa
paino n. 142 kg
nelivetoisille pitkittäismoottorisille autoille
vain Audin mallistossa
Tyyppi 0BH (DQ500)
7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 600 Nm
märkä kaksoiskytkin
öljymäärä 7 litraa
mekaaninen öljypumppu, käyttövoima hammaspyörällä kaksoiskytkimen rungosta
öljynpaine 5-20 bar, säädetään tarpeen mukaan (öljypumpun max. ottoteho 3 kW)
öljynvaihtoväli 60 000 km
ei suodattimen vaihtoa; suunniteltu kestämään vaihteiston käyttöiän
paino n. 110 kg nelivetoisena
Kaikki edellämainitut vaihteistot valmistetaan pääosin Volkswagenin Kasselin tehtaalla Saksassa. Kiinan markkinoille valmistetaan DSG-vaihteistoja myös Dalianin tehtaalla Kiinassa.
Sitten konsernin valikoimista löytyy tietysti myös Bugatti Veyron EB 16.4 -urheiluauton nokalta löytyvä brittiläisen Ricardon valmistama kaksoiskytkinvaihteisto, joka tottelee myöskin nimeä DSG. Se on märillä kytkimillä varustettu 7-vaihteinen ja sen maksimi vääntömomentti on vähintään sama kuin Veyronin W16-moottorin tuottama 1250 Nm. Hintaa lootalla on tiettävästi noin 120 000 €. Uudessa Veyron Super Sport -mallissa on niinikään Ricardon valmistama DSG-vaihteisto, mutta en ole varma onko kyseessä sama laatikko. SS-mallin moottorin vääntömomentti on 1500 Nm, joten ainakin sen verran sen lootakin on mitoitettu kestämään.
Kaikkein pisin kokemus konsernissa tästä vaihteistotyypistä on Porschella, jolla niitä on ollut 1980-luvulta lähtien ja joka käyttää niistä lyhennettä PDK. Niiden tyyppien selvittämiseen ei ainakaan vielä intoa riittänyt. - Viihdepalstan juttuj
SAMA LAATIKKO. Audissa se on vaan markkinointisyistä nimetty toisella tavalla.
- Ex golfisti
Ei taida vieläkään tuo DSG-vaihteisto olla vikoja vailla? TM 2/2015 :ssa on Skoda Oktavia TDI DSG käyttötesti 60000km, siinä epäillään voimansiirron kestävyyttä parissakin kohtaa, vaihteisto kytkeytyi vapaalle moottoritiellä kaksi kertaa, " tarkka seinän viereen peruuttaminen ei testin aikana helpottunut", "lähtö tuntuu niskalihaksissa" yms
Ei vaihteiston tuollainen käytös oikein ostamaan innosta... - MJK.
TM:n testaajille ei ollut kerrottu, miten DSG:tä pitää käsitellä parkkitilanteessa.
Lyhyt siirtäminen ei yleensä onnistu, koska auto nykäisee reilusti.
Tähän on hyvin yksinkertainen ratkaisu, on liikesuunta eteen tai taakse päin kaasupolkimeen ei saa koskea, kun löysää jarrun ja varttuu hetken auto alkaa liikkua aivan rauhallisesti, jolloin lyhytkin siirto ( 5 - 10 cm) onnistuu hyvin- MOT69
Kokemuksella yhdyn edelliseen kommentiin, ja meidän mummi ja pappa osaavat nyt käyttää S-tronic-DSG-vaihteistoja, jotka meillä ovat Audissa ja Seatissa
- tojotalaatu
Autobild kehoitti välttämään tuota molempaa..sama laatikko!
- DasVoort
Niin, tästä voi jokainen vetää omat johtopäätökset, että miten paljon niitä laatikoita lasahtelee todellisuudessa VW:llä, jos audilla ei hajoa ainuttakaan...samoja laatikoita käytetään tehojen mukaan eri versioina. Trolleilla sen sijaan tuntuu lasahtelevan kaikki, pinnoista lähtien aina naapurin eukon kaiman autoon.
- rautavaara9
Audi A4 quotro s tronikilla olis ubee!
- taruajasatua
Tuskin kestossa on muuta eroa kuin Audin laatikko on saanut maksaa 100e alihankkijalta kun VW:n laatikko vain 50e. Lisäksi Audeja korjaillaan aina huollossa (ai tähän pitää tehdä tälläinen laatikkohuolto tehtaan pyynnöstä).
- MOT69
Ei kukaan teetä ylimääräistä työtä, koska sillä ei kustannustehokkuus parane pätkääkään. Luuloja.
- Jatkakaa
Hauska tuo ylempi väittely :D Audimies vs Volkkarimies..tosiasia on kuitenkin se että samoilla paskoilla kumpikin ajaa.
- Jkke
niinpä Mersun automaatti on paras ja varmasti kestää.
- entinen_Mersu-kuski
Itsellä ollut kahdessa mersussa vaihteisto-ongelmaa. W124 koppaisessa 300D:ssä piti uusia kitkalevyt 300.000 km:n kohdalla ja W203 koppaisessa C200 cdi:ssä vaihteisto alkoi nykiä eikä vaihteiston huuhtelemalla tehty öljynvaihto auttanut. Ratkaisuna oli hävittää auto vaihtokaupalla, tilalle tuli Volvo V70 vm. 2002 jossa oli aivan loistava 5-vaihteinen loota. Vaihtaa pehmeästi eikä pidä liian isoa vaihdetta taajama-ajossa kuten C200 Mersu ja uudetkin Mersut tekevät.
- ukulekeh
Samoja vaihdelaatikkoja ne ovat. Tiguanin DSG kestänyt 360000KM
- hmsport
Miten aikuiset ihmiset on noin lapsellisia? Ei voi kun ihmetellä!
- ostatojo
Kuplan omistajat tervehtivät ennen sanoen "moi monesko moottori"
- SDSTronigit
Nuo hyppykuppa vaihteistot on kopioitu suoraan traktorien vaihteistoista ja muokattu vaan autovaihteistoihin käytettäväksi. Ja siksi ne ei kestä, kun ne on alunperin tarkoitettu hitaammille nopeuksille. Traktoreissa jo käytetty 30 vuotta ja vaatii saman 30 vuotta, että alkaa myös autoissa laatikko kestämään.
- Hyvin.sanottu
"A5 ovat käytettyinä todella alennusmyynnissä. Alle 100 000 km ajettuihin autoihin on jouduttu uusimaan moottoreita pirusti."
taitaa olla totta, mutta mitäpä sen väliä jos on työsuhdeauto. Hah Hah haaa - öljynvaihtaja
Itsellä oli Seat 2.0tdi DSG6 ja nyt alla Audi 3.2 S-Tronic6. Kilsoja yhteensä 440000tkm. Molemmissa noin 200 000km kohdalla samanlaisia ongelmia kylmänä, jonka pystyi ohittamaan ajelemalla manuaalina ennen kuin lämpeni. Molempiin tehtiin valmistujan ohjeiden vastaisesti ihan perus öljynvaihto, jonka jälkeen molemmat toimivat kuin uutena jälleen.
Huoltakaa niitä autojanne. - Skeidaaapukkaa
Dsg ja s-tronic ovat kyllä ihan samoja laatikoita teknisesti. Ihan turha väittää että s-teonic olis jotenki parempi tai ainakaa kestvämpi. Audeja nyt tehdään paljon vähemmän toki kuin halpiksia kuten wv tai skoda.
- dääö
Aivan turhanpäiväisiä kusiaisten kirjoituksia joilla on perse auki ja iskän maksama ajokortti.
- ParasLaatikko
Ihan perinteinen käsivalintainen laatikko.
Automaatit on syvältä. Ja tarkoitettu sellaisille jotka eivät osaa ajaa. - buenos
Täällä on kyllä keskustelun taso huippuluokkaa, hyvät naurut sain ;-)
- Perseeikestä
Kyllä vaihteistot kestää kunhan niitä muistaa huoltaa...! Nooh kyllä saa minun puolesta silti dsg auto jäädä liikkeeseen, ei minun perse kestä ruveta kokeileen!
- Vanjoki
En ole niin hullu, että sekoisin johonkin hienolta kuulostavaan terminologiaan, kyseessä on varsin yksinkertainen vikaherkkä automaattiloota, jolle on vaan keksitty hienompi nimi.
DSG:ssä on Selincro AG:n valmistama kuiva kaksoiskytkin joka ei kestä äkillisiä kierrosten / väännön muutoksia. TM:n testiajossakin todettiin että mm. Octavia haisi palaneelta parin tiukan lähdön jälkeen. Ja huom: ei käytetty edes launch controllia
- kaksoisongelmalaatikko
Kolmas automaattivaihteinen menossa ilman mitään erityishuoltoa. Öljyt vaihdettu 100.000:nen välein. Ei kylläkään ole ollut ainuttakaan DSG-lootaa, luojan kiitos! Kaikki ovat toimineet moitteettomasti koko järkevän käyttöiän ja ehjänä lähteneet kiertoon.
Polkuautoa ei enää tule meille, eikä DSG:täkään. Vanha kettu ei astu ansaan. - BestPractice
Manuaalilaatikko on paras.
- premiumisti
Tapio Ketonen:
Audin S-tronic ei ole periaatteessa sama vaan aivan sama kuin VW:n DSG.
Taatusti uskon TM:n toimittajaan enemmän kuin näiden tuhnuterojen tietämättömyyteen.
Siis täysin sama tuote eri kauppanimellä. Aivan samoin, kuin Lidl myy samaa tuotetta esim. Valion tai muun suomalaisen tuottaman yhtiön maitoa, mutta eri paketissa. - Aikamatkaaja001
Luin koko topikin alusta loppuun ja sain syövän. Miten 2015 on voinu joku olla noin pihalla asioista?
- dsg.paska.mikä.paska
Näin se on, kaikki viat on ominaisuuksia joita VW ei osaa korjata, selitellä osataan kyllä
https://www.is.fi/autot/art-2000005312140.html - Anonyymi
Minkäänlaista selvää ei tästä keskusteluketjusta saa. Sen vaan tiedän että tuhoton määrä esin DSG laatikoilla varustettuja autooja liikkuu Suomen teillä. Kysäsin tuossa Audi asentajalta S-Tronicista. Hän ei ole kyllä suositellut näitä kuivakytkin automaattilaatikoita minulle ollenkaan. Kai siihen syy sitten on? 🤔
- Anonyymi
eipä kestä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391