Naiset ottaneet miehet p*skaämpäreiksi parisuhteessa

Dino Rex

Miesten kirjoituksissa usein toistuva homma: nainen kiltahtaa täysin kohtuuttomasti ja epäkunnioittavasti miehelle jostain asiasta. Palstan naisten hyvin yleinen neuvo tähän on, että miehen pitäisi vain hyväksyä tällainen käytös ja sen jälkeen saada nainen avautumaan siitä mikä häntä vaivaa. Onnea vaan jos tuo on asennoitumisenne miehiin.

Itse en katso tuollaista käytöstä yhtään keneltäkään. Jos nainen rupee aukomaan jostain päätään epäkunnioittavasti, niin mun suhtautuminen naiseen muuttuu sillä hetkellä. Ei enää haleja, pusuja, kehuja, seksiä. Asia muuttuu vasta kun nainen muuttaa asennettaan ja pyytää anteeksi hölmöilyään. En suostu myöskään kuuntelemaan mitään lapsellista syyllistävää juttua naiselta, vaan kehotan häntä käyttäytymään ja kävelen pois tilanteesta jos sanominen ei auta.

Nyt joku miettii että mä en ymmärrä että naiset on joskus naisia ja vähän epävakaita. Ei suinkaan. Mä mielelläni otan naisen syliin ja pyydän sitä kertomaan mikä painaa, jos sillä on jotain huolia. Mä suorastaan nautin siitä että saan olla mies ja kallio naisen elämässä. Mutta tämä tapahtuu vain siinä tapauksessa että nainen suhtautuu muhun sillä kunnioituksella millä kumppaniin kuuluu suhtautua. Jos nainen käyttäytyy törkeästi, niin se voi mennä ratkomaan ongelmiaan keskenään tai vaikka sitten psykiatrin kanssa.

Ja fakta on että tämä toimii. Naiset eivät kunnioita miehiä, jotka ottavat skeidaa vastaan ja sitä vastoin he tuntevat olonsa turvalliseksi miehen kanssa, joka osaa pitää tietyt rajat ja uskaltaa käskeä naista käyttäytymään jos homma ei mene niin kuin pitää. En tiedä mikä on mennyt pieleen kun aika moni nainen jo jotenkin pitää sitä tavoiteltavana käytöksenä, että mies kuuntelee naiselta mitä vaan törkeyksiä. Olisiko samat naiset kyseessä, jotka ovat saaneet pompotella omaa isäänsä lapsuudessa?

42

2248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

Mä en ole parisuhteessa miehen käskytettävänä. Toista pitää kunnoittaa, mikä tahansa käytös ei ole hyväksyttävää, mutta en rupea kiristämään läheisyydellä enkä komentelemaan.

Olen oletettavasti selvinnyt omassa suhteessani pidemmän aikaa kuin sinä sillä neuvolla, että jos ei hyväksy huonoa käytöstä, ei käyttäydy itse huonosti. Ei pidä puolisoa lapsena tai koirana, jota koulutetaan. Ei maksa loukkauksia loukkauksilla vaan etsii keinoja, jotka vievät asioita eteenpäin ja puolisoita yhteen. Jos etsii toisesta vikoja, niitä varmasti löytyy. Jos keskittyy hyvään, sitäkin löytyy.

• 19+12

Mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.

• Dino Rex

"Mä en ole parisuhteessa miehen käskytettävänä."

Ei ole kyse käskyttämisestä, vaan siitä että päätän itse minkälaista kohtelua hyväksyn ja minkälaista en.

"Toista pitää kunnoittaa, mikä tahansa käytös ei ole hyväksyttävää, mutta en rupea kiristämään läheisyydellä enkä komentelemaan."

Kutsutko sä kylään ja kestitset sellaisen ystävän, joka kohtelee sua huonosti? Ei kyse ole syytä että kiristetään ketään, vaan siitä etten mä halua läheisyyttä tai seksiä ihmisen kanssa, joka kohtelee mua epäkunnioittavasti. "You teach people how to treat you" - Dr. Phil.

"Olen oletettavasti selvinnyt omassa suhteessani pidemmän aikaa kuin sinä sillä neuvolla, että jos ei hyväksy huonoa käytöstä, ei käyttäydy itse huonosti. Ei pidä puolisoa lapsena tai koirana, jota koulutetaan."

Missä mä käyttäydyn huonosti? En mä pidä ketään koirana, päinvastoin, mähän häivyn pois jos toinen ei suhtaudu muhun asiallisesti ja jätän sen itse ratkomaan ongelmiaan. Mut toki sen verran oon valmis kouluttamaan, että voin yhden kerran opastaa naista (tai kuka onkaan kyseessä) ja kertoa miksi hänen käytöksensä ei ole hyväksyttävää. Jos ko. ihminen ei tätä hyväksy, niin hän on se kontrolloiva ja ylimielisesti käyttäytyvä osapuoli, en minä.

" Ei maksa loukkauksia loukkauksilla vaan etsii keinoja, jotka vievät asioita eteenpäin ja puolisoita yhteen. "

En oo kehottanu loukkaamaan ketään. Päinvastoin. Oon kehottanu käyttäytymään itse kuin aikuinen ja vaatimaan toiselta samaa.

"Jos etsii toisesta vikoja, niitä varmasti löytyy. Jos keskittyy hyvään, sitäkin löytyy. "

Oon nähny aika monta tapausta, missä kumppanista etsitään vaan hyviä puolia ja huonoa kohtelua katsotaan läpi sormien. Aika karseeta jälkeä siitä yleensä tulee.

• mä vaan
        Dino Rex kirjoitti:

"Mä en ole parisuhteessa miehen käskytettävänä."

Ei ole kyse käskyttämisestä, vaan siitä että päätän itse minkälaista kohtelua hyväksyn ja minkälaista en.

"Toista pitää kunnoittaa, mikä tahansa käytös ei ole hyväksyttävää, mutta en rupea kiristämään läheisyydellä enkä komentelemaan."

Kutsutko sä kylään ja kestitset sellaisen ystävän, joka kohtelee sua huonosti? Ei kyse ole syytä että kiristetään ketään, vaan siitä etten mä halua läheisyyttä tai seksiä ihmisen kanssa, joka kohtelee mua epäkunnioittavasti. "You teach people how to treat you" - Dr. Phil.

"Olen oletettavasti selvinnyt omassa suhteessani pidemmän aikaa kuin sinä sillä neuvolla, että jos ei hyväksy huonoa käytöstä, ei käyttäydy itse huonosti. Ei pidä puolisoa lapsena tai koirana, jota koulutetaan."

Missä mä käyttäydyn huonosti? En mä pidä ketään koirana, päinvastoin, mähän häivyn pois jos toinen ei suhtaudu muhun asiallisesti ja jätän sen itse ratkomaan ongelmiaan. Mut toki sen verran oon valmis kouluttamaan, että voin yhden kerran opastaa naista (tai kuka onkaan kyseessä) ja kertoa miksi hänen käytöksensä ei ole hyväksyttävää. Jos ko. ihminen ei tätä hyväksy, niin hän on se kontrolloiva ja ylimielisesti käyttäytyvä osapuoli, en minä.

" Ei maksa loukkauksia loukkauksilla vaan etsii keinoja, jotka vievät asioita eteenpäin ja puolisoita yhteen. "

En oo kehottanu loukkaamaan ketään. Päinvastoin. Oon kehottanu käyttäytymään itse kuin aikuinen ja vaatimaan toiselta samaa.

"Jos etsii toisesta vikoja, niitä varmasti löytyy. Jos keskittyy hyvään, sitäkin löytyy. "

Oon nähny aika monta tapausta, missä kumppanista etsitään vaan hyviä puolia ja huonoa kohtelua katsotaan läpi sormien. Aika karseeta jälkeä siitä yleensä tulee.

Huonoa kohtelua ei tarvitse hyväksyä ja on lupa tai velvolllisuuskin ilmoittaa, missä menee raja. Siinä olen samaa mieltä. Se on rehellisyyttä. Mutta oletetaan sellainen tilanne, että riidan yhteydessä toinen tulee sanoneeksi pahasti ja loukanneeksi toista. Jos siinä tilanteessa loukattu osapuoli kävelee pois tai ilmoittaa, ettei seksiä tästä lähin tipu ennen anteeksipyyntöä, saattaa jäädä vähän epäselväksi, mitä piti pyytää anteeksi: pitääkö pyytää anteeksi sopimatonta kielenkäyttöä vai myöntää olleensa väärässä (vaikkei ehkä olisikaan)?

Ongelmat eivät ole aina vain yhden ihmisen päässä (joskus toki näin on). Kommunikaatioon tarvitaan kaksi, joten kaikissa tilanteissa ei ole oikein jättää toista ratkomaan yksin ongelmiaan.

Kukin tyylillään tietty. Voinee kai silti sanoa, ettei kannata laajentaa konfliktia. Jos hyväksyy sen, että on itse epätäydellinen ja niin on puolisokin, voi joskus osoittaa vähän armoa ja ymmärrystä. Ei se tarkoita kynnysmatoksi alentumista. Huonoon kohteluun voi vastata hyvälläkin. Meillä tämä toimii, kaikilla ehkä ei. Ja nimen omaan niin päin, että mies on se, joka muihin asioihin vittuuntuessaan tulee loukanneeksi. Tähän mennessä on aina tajunnut jälkeenpäin, että tuli mokattua.

Anna-Irmeli tiivisi kaiken olennaisen :)

• Parisuhteessa, jossa tunnet olosi turvalliseksi ja rakastetuksi, pitää voida huonona päivänä antaa tunteiden palaa ja toisen tulee se hyväksyä. Hyvässä suhteessa näihin ei takerruta, eikä tehdä suurta numeroa.

En tunne yhtään ihmistä, joka olisi yhtä päivänpaistetta 24/7.

• Dino Rex

Juuri näin. Se on sitten eri asia että tehdäänkö se toista arvostaen vai ei. Mua ei kiinnosta takertua mihinkään, joten mä sanon asian heti päin naamaa: "Mua ei kiinnosta kuunnella tollasta henkilökohtaista v*ttuilua. Jos sä jatkat niin sun pitää mennä avautumaan jollekin muulle. Jos sä odotat että mä kuuntelen ja lohdutan sua, niin sun pitää kohdella myös mua sen arvoisesti. Juna ei kulje vaan yhteen suuntaan."

Moni taas tekee asian juuri päinvastoin: he ottavat skeidan vastaan ja kostavat myöhemmin tai kantavat kaunaa asiasta ja laukovat sen päin naamaa vasta esim. 6 kk päästä, kesken toisen riidan. Mitään hyvää tuollaisella ei saada aikaiseksi.

• ...

Naisena (ja ehkäisypillereitä käyttävänä) myönnän, että välillä saatan olla väsynyt ja ärtynyt. Mutta myös kumppania kohtaan pitää pystyä pitämään rajat. Jos mulla on esimerkiksi ollut rankka päivä töissä, pyydän kyllä anteeksi sitä, että en jaksa olla kovin sosiaalisena ja hymyileväisenä. Kun asuu toisen kanssa, se kuuluu vain hyviin tapoihin. Sillon joko pysyttelen omissa oloissani tai kumppani saa jotenkin piristettyä. Vastoin pyrin piristämään häntä, kun hän on allapäin tai tarvitsee apua jne.
      Olen nähnyt ja kokenut monenlaisia suhteita ja joissain suhteissa kemiat ja ajatusmaailmat ei vaan kohtaa. Sitten tulee riitoja ja ongelmia.
      Itse olen vähän sellainen, että suuttuessani en osaa ilmaista asioita heti, menen hiljaiseksi ja loukkaantuneeksi ja tarvitsen aikaa saada suuttumuksen oikeiksi sanoiksi. Osa ihmisistä (ei pelkästään suhteessa) ihmettelee sitä, että otan asiat puheiksi esimerkiksi vasta kuukausien päästä, mutta siihen on molempien helpompi suhtautua sitten kun asiasta pystyy puhumaan ilman, että tilanne karkaa käsistä riidaksi.
      Mutta ennen kun on ottanut asian puheeksi, on ihan turha kiukutella. Mutta hormonit vaikuttaa sekä miehiin, että naisiin.

• Miksi miehet?

Dino Rex voisi varmaan kertoa, että miksi miehet tekevät niin, että heidän tunteensa kylmenevät johonkin yhteen kommenttiin jota nainen ei edes tajua sanoneensa väärin. Ovat hiljaa ja vuosien päästä selviää, että siihen yhteen kommenttiin on miehen kiinnostus loppunut suhteessa, ja ovat siitä asti vain "etsineet ulospääsyä" eli eroa, muttei suoraan sanomalla mikä mättää, vaan ihan vaan jatkavat samaan malliin sanovat "rakastan sua" ja ovat olevinaan kiinnostunut, kunnes eräänä päivänä pettävät tai katoavat tms.

Onko jokin yksi ainoa asia niin peruuttamaton miehelle, että ei voi esim kysyä tarkeentavaa kommenttia tai perustella, että miksi tuo kommentti eiollut hyvä..
      mies ikään kuin ei osallistu parisuhteeseen ihmisenä, jotka kaikki omalla tavallaan "kasvattavat" toisiaan näyttämällä tunteensa kun meni asiat väärin, kertomalla mikä jossain ajattelutavassa tai kommentissa heitä häiritsee.

Mies ikään kun asettuu jo valmiiksi toinen jalka suhteesta ulos, ja muun muassa kokevat että kun nainen puolestaan toimii siten että kertoo miehelle mikä mättää, (joskus jopa tietenkin liikaakin yrittää ns" muuttaa miestä",
      mutta jos sekään ei mene liiallisuuksiin tyyliin joka asiasta nalkutus)
      niin kun mies puolestaan asettuu ikäänkuin "parempana" ja fiksumpana aina tilanteiden yläpuolelle, ei koskaan esim sano vastaan eikä ns. kuuntele mitään mikä ei itselle sovi. Tekee vain ikäänkuin päässään hiljaisia muistiinpanoja naisensa luonteen heikkouksista joina tämän erehtyväisyyttä pitää,
      ja jonain päivänä liukuu suhteesta ulos esim perseilemällä tarpeeksi jotta nainen kokee jättävänsä miehen tms..

Eli miehet kun ovat niin arvostavia ja hiljaisia, he ei tajua yleensä sitä että kun naiselle ei niitä kehitystehtäviä suhteessa oikeen anneta, esim väittämällä vastaan ja kyseenalaistamalla, keskustelemalla ..esim jostain alkujaan täysin typerästä naisen kommentista voisi tulla hyväkin keskustelu puolisoiden välille,. mikäli on yhtään mukana messissä eikä provosoidu..Miehet vaan toteaa liian nopeaa, että jaa se arvosteli mun kravattia, painukoon helvettiin.
      Nainen taas ei ole lähtöjäänkään kovin vakavalla mielellä ollut, vaan mies voisi ihan hyvin vaikka sanoa että jaa, mikäs näissä kuvioissa on vikana
      ja keskustella ihan avoimesti eikä ottaa itseesä..
      mutt mitä tekee mies. vaihtaa kiltisti kravatin ja hautoo pääsään että "tuo nainen luulee mut omistavansa " tms ja alkaa tehdä hiljaista eroa jo mielessään.

Miksi miehet ottaa niin tosissaan kaiken, ja pelkäävät naisia ? niihän kaikki keskustelut syntyvät..ensin puhutaan vaikkapa säästä, kunnes parannetaankin pian maailmaa ihan kunnolla.

Sensijaan jos ihminen tekee niin, että toisen sanoessa jonkun turhan asian, toteaa vain että "jahas, taas Se aloitti tuon"..
      toinen puhuu sit yksinään aikansa ja tulee niin homogeeniseksi jutuiltaan että lopulta seurusteleekin lähinnä itsensä kanssa..tulee siis hulluksi ikäänkuin vuorovaikutuksen puutteessa.

Sitten mies siinä kuvittelee että hänellä ei ole osaa eikä arpaa naisen sekoiluun,
      vaikka sama nainen voisi jonkun toisen ihmisen kanssa pystyä puhumaan pitkiäkin lauseita..
      se vuorovaikutus vaan tapetaan suhteessa kun mies tekee jonkin yhden päätelmän vuonna 2011, ja sitten hautoo sitä vuoteen 2015 jolloin hankkii rakastajan ja rupeaa juopottelemaan ja olemaan öitä pois..
      sitten eron hetkellä ,mies paljastaa, että tää johtuu kaikki siitä että mulla meni suhun maku kun heitit kommentin että "ei se nyt niin hirveää ois olla oman serkun kanssa" tms jonkun ihan huumoriläpänkin...asiasta vaan ei keskusteltu jotta olsii selvinnyt onko nainen oikeasti niin pysyvästi tätä mieltä jne..ja miten mies on kuitenkin ollut keskustelussa mukana, mutta yhtäkkiä se onkin vain naisen vika.

Eli tästä voi päätellä että miksi miehet kokee vetoa naisiin jotka on etäisiä..
      kun naisesta tuleekin erehtyväinen ja nalkuttavainen, mies ei ikäänkuin koe olevansa osa mitään parisuhdetta vaan arvostelee sitä täysin "jätkien" silmin eikä ota osaa mihinkään.

• Dino Rex

"Dino Rex voisi varmaan kertoa, että miksi miehet tekevät niin, että heidän tunteensa kylmenevät johonkin yhteen kommenttiin jota nainen ei edes tajua sanoneensa väärin. Ovat hiljaa ja vuosien päästä selviää, että siihen yhteen kommenttiin on miehen kiinnostus loppunut suhteessa, ja ovat siitä asti vain "etsineet ulospääsyä" eli eroa, muttei suoraan sanomalla mikä mättää, vaan ihan vaan jatkavat samaan malliin sanovat "rakastan sua" ja ovat olevinaan kiinnostunut, kunnes eräänä päivänä pettävät tai katoavat tms."

Aika kieroa ja munatonta touhuahan tuo on. Enpä muuta pysty sanomaan kuin että varmaan kyse miehistä, jotka kokee suhteen vankilana (ei usko ketään hyvää naista saavansa) ja kostaa naiselle tämän pitkittämällä hommaa tunteiden kylmettyä. Veikkaisin että sen tyypin mies kyseessä, joka muutenkin elämässään ottaa marttyyrin roolia harteilleen.

"mies ikään kuin ei osallistu parisuhteeseen ihmisenä, jotka kaikki omalla tavallaan "kasvattavat" toisiaan näyttämällä tunteensa kun meni asiat väärin,"

Nähdäkseni miehet ei yleensä ajattele asiaa näin, vaan ehkä vaan kokee itsensä alistetuksi jos nainen haastaa hänet jotenkin tai käyttäytyy huonosti ja antaa asian olla.

"Mies ikään kun asettuu jo valmiiksi toinen jalka suhteesta ulos, ja muun muassa kokevat että kun nainen puolestaan toimii siten että kertoo miehelle mikä mättää, (joskus jopa tietenkin liikaakin yrittää ns" muuttaa miestä",
        niin kun mies puolestaan asettuu ikäänkuin "parempana" ja fiksumpana aina tilanteiden yläpuolelle, ei koskaan esim sano vastaan eikä ns. kuuntele mitään mikä ei itselle sovi. Tekee vain ikäänkuin päässään hiljaisia muistiinpanoja naisensa luonteen heikkouksista joina tämän erehtyväisyyttä pitää,
        ja jonain päivänä liukuu suhteesta ulos esim perseilemällä tarpeeksi jotta nainen kokee jättävänsä miehen tms.."

Tää on hyvin yleinen "kiltin miehen syndrooma". Mies antaa muiden talloa varpailleen tai pompotella ja kerää pa*kaa sisälleen, kokien itsensä marttyyriksi. Lopulta mies tuntee olevansa oikeutettu kostoon tms. Luulen että tämä on takana myös monissa ns. perhesurmissa.

"Miehet vaan toteaa liian nopeaa, että jaa se arvosteli mun kravattia, painukoon helvettiin."

Tässä on kyse siitä että mies kokee ettei pärjää naiselle ja siksi päätyy välttelemään konflikteja viimeiseen asti. Mies on jo pienestä asti kasvanut laittamaan naiset jalustalle eikä hänellä siksi ole munaa sanoa naiselle vastaan. Mies luulee että hänen tehtävänsä on miellyttää naista kaikin tavoin (muuttaa itsensä naisen toivomaksi) ja hän vain päättää kärsiä hiljaa marttyyrina.

• Miksi miehet?
        Dino Rex kirjoitti:

"Dino Rex voisi varmaan kertoa, että miksi miehet tekevät niin, että heidän tunteensa kylmenevät johonkin yhteen kommenttiin jota nainen ei edes tajua sanoneensa väärin. Ovat hiljaa ja vuosien päästä selviää, että siihen yhteen kommenttiin on miehen kiinnostus loppunut suhteessa, ja ovat siitä asti vain "etsineet ulospääsyä" eli eroa, muttei suoraan sanomalla mikä mättää, vaan ihan vaan jatkavat samaan malliin sanovat "rakastan sua" ja ovat olevinaan kiinnostunut, kunnes eräänä päivänä pettävät tai katoavat tms."

Aika kieroa ja munatonta touhuahan tuo on. Enpä muuta pysty sanomaan kuin että varmaan kyse miehistä, jotka kokee suhteen vankilana (ei usko ketään hyvää naista saavansa) ja kostaa naiselle tämän pitkittämällä hommaa tunteiden kylmettyä. Veikkaisin että sen tyypin mies kyseessä, joka muutenkin elämässään ottaa marttyyrin roolia harteilleen.

"mies ikään kuin ei osallistu parisuhteeseen ihmisenä, jotka kaikki omalla tavallaan "kasvattavat" toisiaan näyttämällä tunteensa kun meni asiat väärin,"

Nähdäkseni miehet ei yleensä ajattele asiaa näin, vaan ehkä vaan kokee itsensä alistetuksi jos nainen haastaa hänet jotenkin tai käyttäytyy huonosti ja antaa asian olla.

"Mies ikään kun asettuu jo valmiiksi toinen jalka suhteesta ulos, ja muun muassa kokevat että kun nainen puolestaan toimii siten että kertoo miehelle mikä mättää, (joskus jopa tietenkin liikaakin yrittää ns" muuttaa miestä",
        ja jonain päivänä liukuu suhteesta ulos esim perseilemällä tarpeeksi jotta nainen kokee jättävänsä miehen tms.."

Tää on hyvin yleinen "kiltin miehen syndrooma". Mies antaa muiden talloa varpailleen tai pompotella ja kerää pa*kaa sisälleen, kokien itsensä marttyyriksi. Lopulta mies tuntee olevansa oikeutettu kostoon tms. Luulen että tämä on takana myös monissa ns. perhesurmissa.

"Miehet vaan toteaa liian nopeaa, että jaa se arvosteli mun kravattia, painukoon helvettiin."

Tässä on kyse siitä että mies kokee ettei pärjää naiselle ja siksi päätyy välttelemään konflikteja viimeiseen asti. Mies on jo pienestä asti kasvanut laittamaan naiset jalustalle eikä hänellä siksi ole munaa sanoa naiselle vastaan. Mies luulee että hänen tehtävänsä on miellyttää naista kaikin tavoin (muuttaa itsensä naisen toivomaksi) ja hän vain päättää kärsiä hiljaa marttyyrina.

Kiitos DinoRex valaisevasta ja ajatuksia herättävästä vastauksesta kysymykseeni!
        Auttaa hieman jäsentämään muunmuassa edellistä eroani ja siihen johtaneita syitä. Kuvittele, mietin pitkään oliko oikein jättää hyvä mies, mutta elämä vain meni mahdottomaksi koin että hän "teki" minusta nalkuttajan, syytin silti itseäni että miksi olen tällainen, yritin olla sanomatta mitään..

Ja hyvä esimerkki tästä konfliktien välttämisestä: Mieheni kanssa olimme kaupungilla ja mies sanoi jonkin rasistisen ja sovinistisen kommentin jonka kuuli joku..Sanoin miehelle, että ei puhuisi tuollaisia minun seurassa muiden kuullen.
        Asia ratkaistu. Perustelin vielä että saa olal mitä mieltä haluaa, mutta en halua tulla julkisesti leimatuksi esim että kuljen huonokäytöksisen miehen kanssa joka loukkaa seurassani muita ihmisiä, tai osoittelee ja tuijottelee, en halua tulla mukaan vedetyksi. Asia ei ole kynnyskysymys että miun pitää jättää hänet siksi että hän on omalta kannaltani "väärää" mieltä jostain mamu-kysymyksestä, mutta tarvittaessa pyydän häntä perustelemaan ja keskustelu se on siinä missä muutkin.
        Nyt hän ei enää keskustele, vaan puhuu mulle vain "kevyistä" aiheista kuten sää ja uutiset. Ilmeisesti pelkää että joutuu jyrätyksi. siksi mulla on hänen kanssa tylsää, kun hän vaihtaa aina vaivihkaa puheenaihetta kun aletaan lähestyä jotain tiettyä keskustelun syvällisyyden tasoa.

Minä puolestani sanoin miehelle kommentin joka jälkeenpäin ajateltuna voisi aiheuttaa sen, että hän nyt ottaa etäisyyttä eikä hänestä ole kuulunut viikkoon.
        Kun kysyn olenko tehnyt jotain tms hän vain sanoo että ei hän vain tarvii nyt aikaa...
        Kokoajan epäilen että tämä on taas sitä passiivista marttyrismia, joka on edellisestä suhteesta tuttua..
        Eli olen silti sanonut jotain, mutta mies ei kerro mitä. Omat epäilys on että minkä kommentin jälkeen hän veti hiljaiseksi..ja näi siinä taas kävi että mies antoi mun keskustella itsekseni tarpeeksi kauan, aloin jauhaa paskaa, ja nyt hän pikkuhiljaa hiivuttamalla sitten varmaan jättää mut. Huoh. Mutta oma vikani se on, että sen saa pidettyä pokkaa kasassa kun mua kuuntelee joku liian kiinnostuneena. Vittu. ainahan suhteessa on kaksi mutta joskus tuntuu epäreilulta syntyä naiseksi joka valitsee tietynlaiset miehet:D

• miksik

Miehen passiivisuudesta nainen ainoastaan kiihtyy! Siinä aloittaja on oikeassa, että aktiivinen lähestymistapa pelkäämättä toista on hedelmällisin, ja henkilökohtaisuuksiin menoon pitää puuttua heti.

Sensijaan Passiivinen ja hiljainen mies melkeinpä tekee naisesta hullun raivottaren..
      Aktiivinen mies mahdollisesti jopa päättää suhteen ennenkuin se on päätynyt siihen pisteeseen, että nainenkaan ei voi kuin vihata itseään millaiseksi on muuttunut
      Jos nainen jättää miehen, koska ei enää pidä siitä millainen ihminen hän on parisuhteessa..mies toteaa "naisella itsetunto ongelma" ja päättää olla sekaantumatta enää "huonoitsetuntosiin naisiin"..

Kummastipa sillä naisella oli miehen kannalta riittävä itsetunto suhteen alussa, muttei enää 10 vuode jälkeen. Mihinkähän se itsetunto katosi sitten.
      Ja kehumalla ei kenenkään itsetunto nouse, eikä kukkia tuomalla tai "huomioon ottamisella"..vaan sillä että pitää niin arvokkaana toista ihmistä että myös yrittää sentään jonkinverran muuttaakin ja välillä aiheuttaa siten ristiriitojakin, koska ainahan ihminen vastustaa sitä että hänen toimiaan arvostellaan.

• eolokuuu

Kiinnostaisi vielä nuo perustelut, että miksi passiivinen ja hiljainen mies tekee naisesta hullun raivottaren? Näin on käynyt minullekin... :( Ja tietysti minä raivottarena se täysin väärin tehnyt ja paska!

• Dino Rex
        eolokuuu kirjoitti:

Kiinnostaisi vielä nuo perustelut, että miksi passiivinen ja hiljainen mies tekee naisesta hullun raivottaren? Näin on käynyt minullekin... :( Ja tietysti minä raivottarena se täysin väärin tehnyt ja paska!

Mä väitän että nainen ei (joko alitajuisella tai tietoisellakin) tasolla kunnioita tällaista perääntyvää ja tahdotonta miestä. Nainen alkaa raivoamisella testaamaan josko miehestä sittenkin löytyisi sitä munaa kun tämän laittaa selkä seinää vasten. Jos mies tämän seurauksena alistuu, alkaa nainen koko ajan enemmän (ainakin alitajuisesti) etsiä uutta suhdetta. Tai voi olla että ainoastaan naisen seksihalut passiivista miestä kohtaan romahtavat, jolloin he jäävät ystäviksi tai perheen pyörittäjiksi. Ennemmin tai myöhemmin nainen kuitenkin etsii miehen jossa on enemmän munaa, joko pettämällä tai jättämällä.

• Ja muutakin juttua

Mä olen siinä kohtaa kyllä samaa mieltä, sekä miesten että naisten osalta, että paskaa kohtelua ei pidä sietää. Jos toinen käyttäytyy kuin k**ipää, sen pitää pyytää anteeksi, ja jos se ei tajua, niin EI todellakaan pidä sitä lepytellä vaan oikeasti ENSIN sanoa ja keskustella: jos toinen tajuaa, niin sitten palataan normaaliin ja jos ei, niin niin kauan ei. Ja miksi? Siksi, että jos toinen heittää kuraa niskaan, käyttäytyy henkisesti väkivaltaisesti ja se on aina jees, ja sovitellaan vielä seksillä, sille vaan opettamalla opettaa, että itseä kohtaan saa käyttäytyä just noin eikä se loukkaa eikä muuta mitään. Se ihminen todella alkaa kohtelemaan toista paskaämpärinä, koska se paskaämpäri itse siihen alistuu.

Sen sijaan tuo loppu... Käskyttäminen ja isä-vertaukset kuulostavat hieman oudoilta. Jos et löydä kuin naisia joita sinun pitää kasvattaa, niin ööö... Kumppanuusuhde ei ole mikään käskyttämis- eikä kasvatussuhde... Ehkä käsitän väärin, mutta tuo vaan kuulostaa siltä. Olen sitä mieltä, että pitää sanoa se että toinen loukkasi, ja että nyt oikeasti pitää pyytää anteeksi ja selvittää asia. Pitää tehdä selväksi, ettei siedä mitä tahansa. En mäkään sietäisi. Mutta toista ei voi kasvattaa.
      Eikä naiset ole epävakaita: naisilla on oikeus ja velvollisuus kasvaa itsenäisiksi, aikuisiksi naisiksi, jotka osaa hallita itsensä suurimman osan ajasta. Aikuisuuteen kuuluu se, että osaa myös hallita tunteitaan. Olla vastuussa itsestään. Tosin tuosta sinun isä-asenteestasi aikuiset naiset eivät välitä, minä en huolisi mitään kasvattajaa. Ja joskus pitää hyväksyä sekin, että riitelyä pitää kestää. Miehissäkin on näitä lapsellisia syyttäjiä ja marttyyri-vetoajia jotka ensin yrittää kaikkea lapsen tasoista mahdollista, ennekuin suostuvat asiaa selvittämään. Mutta aikuisten pitää asiat selvittää.
      Eli en tiedä olenko tota isä-asennetta käsittänyt nyt oikein, se vaan kuulostaa siltä, mutta jokatapauksessa, parisuhteessa molempien pitää olla aikuisia, pärjätä itse omien tunteittensa kanssa ja osata kohdella muitakin.

Kysymys mikä on mieltäni vaivannut usein, on että miksi me kohdellaan usein just sitä kumppania huonoiten? Kavereita me ymmärretään, tuttujen kanssa nauretaan pienet viat unohtaen ja työpaikalla sovitaan. Mutta kun kyse pitäisi olla maailman rakkaimmasta ihmisestä, ystävästä, kumppanista jonka kanssa on tai tulee ehkä olemaan perhe jne. me kohdellaan sitä itsestäänselvyytenä, tapellaan, haukutaan, kiukutellaan sille jne. miehet ravaa kaikkialla muualla ja muistaa työkavereita vaan ei vaimoaan. Naiset pyytää anteeksi ystävättäreltä ja halaa, vaan ei miestään. Töissä ristiriitoja sovitellaan viimeiseen saakka, kotona huudetaan ja syytellään. Harrastuksessa ei luovuteta ikinä, tehdään yhteistyötä, vaan kotona käännytään toisiaan vastaan eikä yhteistä aikaa löydy millään....
      Miksi?

No joo, se on toinen juttu.

Eli ei ole mitään "pojat on poikia" ja "naiset on vähän naisia" juttuja, parisuhde pitää olla aikuisten suhde. Ja olet oikeassa siinä, että mikäli on epävakaa ja törkeä, pitää selvittää asiat psykoterapiassa.
      Aikuisten pitää osata keskustella ja myös pyytää anteeksi. Itse ole odottanut suhdetta, missä molemmat olisi rakastavia aikuisia, ja oltaisiin parhaita ystäviä, yhteistyökumppaneita, puhallettaisiin yhteen hiileen, vaikeuksissakin tuettaisiin toisiamme (riidat selvitettäisiin), saisimme pitää myös omat elämät ja koska rakastamme ja harrastamme seksiä, ymmärrystä, joustavuutta ja luottoa löytyisi enemmän kuin kenellekään muulle.
      Olen sinkku vielä 35-vuotiaanakin.

(Olisin saanut montakin erilaista miestä ja roolia.... kodinhoitajan osan, alistuneen vaimon osan, sivuroolin kavereilta, lapsen sekä äidin roolin, peesaajan roolin, jonka oma elämä on toissijaista, jopa näyttelyesineeksi olisin kelvannut, synnyttää olisin saanut myös, olisin saanut miehen, joka pettää, on sairaanloisen mustasukkainen, alkoholisti, työnarkomaani, välinpitämätön jne. jne. mutta yhtäkään parasta ystävää en. Yhtäkään semmoista miestä en löytänyt, jolle olisin oikeasti arvokas ystävä, rakastaja, ihminen, ja oikeasti kumppani. Yhtäkään en löytänyt kenelle sanat "rakastan sinua" tarkoittaisi sitä myös käytännössä. Ja minulla on miehiä kuitenkin kavereina ja tuntuukin, että niin kauan kun olet kaveri, sinua kunnioitetaan ja arvostetaan. Miksi se muuttuu rakkauden tultua kuvioihin? Niin kauan kun olet työkaveri, sinulle ei valehdella. Kun sinulta halutaan suhde, paskan jauhannalla ei ole rajaa. Kun olet ystävä, olet tuki, kun olet seurustelukumppani, olet rasite. Kun olet kaveri, on itsenäisyytesi hienoa, aikuisuutesi kypsää ja jutut hauskoja. Kun seurustelet, yrität olla yli-itsenäinen, varmaan kyttäät muita ja hauskoilla jutuilla yrität vaan mielistellä muita miehiä... Ja niin edelleen. Miksi näin?)

• mä vaan

"Kysymys mikä on mieltäni vaivannut usein, on että miksi me kohdellaan usein just sitä kumppania huonoiten?"

Hyviä kysymyksiä. Ehkä se on sitä ikuista läheisyyden ja itsenäisyyden rajanvetoa.Tätä olen itsekin miettinyt. Myös siltä kannalta, miksi jotkut kestävät puolisolta sellaista käytöstä, joita eivät hyväksyisi ystäviltään. Mun mielestäni puolison kuitenkin pitäisi olla se läheisin ihminen, johon voi luottaa ja tukeutua.

Olen yrittänyt pitää mielessä, että olemme molemmat suhteessa vapaaehtoisesti, omasta tahdosta, oman valinnan seurauksena. Me selviäisimme yksinkin, mutta haluamme olla yhdessä ja helpottaa toisen elämää. Se ei voi aina olla ristiriidatonta. Ajattelen, että yhdessä olemme enemmän, ja meidän pitäisi olla samalla puolella eikä taistella vallasta ja oikeuksista.

Nimimerkin "miksik" kanssa olen osin eri mieltä. Mun mielestäni toista ei pidä yrittää muuttaa. Voi ilmaista, ettei pidä jostakin ominaisuudesta eikä tarvitse hyväksyä huonoa kohtelua, mutta aikuinen, itsenäinen ihminen muuttuu vain omasta halustaan. Kuka viime kädessä päättää, kenen pitäisi muuttua ja mihin suuntaan?

• 14+9

Sait tuntemaan oloni halpamaiseksi. Vannon rakkauttani kullalleni jota rakastan hirveästi.selän takana puukotan selkään minkä ehdin. En tiedä miksi niin teen. Siksikö että olen persoonallisuushäiriöinen? Minulla on siis oikeasti diagnoosi ettei tämä ole mitään luulottelua. Voi kun osaisin lopettaa...

• Miksi miehet?

"Olisin saanut montakin erilaista miestä ja roolia.... kodinhoitajan osan, alistuneen vaimon osan, sivuroolin kavereilta, lapsen sekä äidin roolin, peesaajan roolin, jonka oma elämä on toissijaista, jopa näyttelyesineeksi olisin kelvannut, synnyttää olisin saanut myös, olisin saanut miehen, joka pettää, on sairaanloisen mustasukkainen, alkoholisti, työnarkomaani, välinpitämätön jne. jne. mutta yhtäkään parasta ystävää en. Yhtäkään semmoista miestä en löytänyt, jolle olisin oikeasti arvokas ystävä, rakastaja, ihminen, ja oikeasti kumppani. Yhtäkään en löytänyt kenelle sanat "rakastan sinua" tarkoittaisi sitä myös käytännössä. Ja minulla on miehiä kuitenkin kavereina ja tuntuukin, että niin kauan kun olet kaveri, sinua kunnioitetaan ja arvostetaan. Miksi se muuttuu rakkauden tultua kuvioihin? Niin kauan kun olet työkaveri, sinulle ei valehdella. Kun sinulta halutaan suhde, paskan jauhannalla ei ole rajaa. Kun olet ystävä, olet tuki, kun olet seurustelukumppani, olet rasite. Kun olet kaveri, on itsenäisyytesi hienoa, aikuisuutesi kypsää ja jutut hauskoja. Kun seurustelet, yrität olla yli-itsenäinen, varmaan kyttäät muita ja hauskoilla jutuilla yrität vaan mielistellä muita miehiä... Ja niin edelleen. Miksi näin?"

Kuule osuit niin naulan kantaan tällä kirjoituksella. Minulla on sama fiilis. Kun olen kaveri saan kuulla rehellisyyttä ja asioita..
        kun olen suhteessa, mä olen viimeinen kelle kerrotaan mitään! Olen se viimeinen joka kuulee totuuden, olen se kenen vitsit ei naurata, itsenäisyys muuttuu itsekkyydeksi, avoimuus ja sosiaalisuus onkin yhtäkkiä flirttailua ja mielistelyä..Yksinäisyyden tunne parisuhteessa, tunne ettei ole ystävää..Tunne että olen yksin..

• Dino Rex

"Sen sijaan tuo loppu... Käskyttäminen ja isä-vertaukset kuulostavat hieman oudoilta. Jos et löydä kuin naisia joita sinun pitää kasvattaa, niin ööö... Kumppanuusuhde ei ole mikään käskyttämis- eikä kasvatussuhde... Ehkä käsitän väärin, mutta tuo vaan kuulostaa siltä. Olen sitä mieltä, että pitää sanoa se että toinen loukkasi, ja että nyt oikeasti pitää pyytää anteeksi ja selvittää asia. Pitää tehdä selväksi, ettei siedä mitä tahansa. En mäkään sietäisi. Mutta toista ei voi kasvattaa. "

Aloitus ja otsikko on (tarkoituksellakin) hieman yleistävä. Toki on myös paljon fiksuja naisia. Aloituksen on tarkoitus kuvata sitä, että naisten kunnioitus miehiä kohtaan on mielestäni vähentynyt viime vuosikymmeninä. Luultavasti eräs tärkeä syy tähän ovat heikot isät. Kun isä on heikko, tytär ei pysty kunnioittamaan tätä miehenä ja hän helposti menettää kunnioituksensa kaikkiin miehiin. En tarkoittanut että miehen pitää ottaa isän rooli suhteessa, vaan pitää omat rajansa. Ihan samalla tavalla jos miesten kaveriporukassa joku käyttäytyy kuin ääliö, niin sille voidaan sanoa että "alapa nyt käyttäytyä niin kuin aikuiset".

"Kysymys mikä on mieltäni vaivannut usein, on että miksi me kohdellaan usein just sitä kumppania huonoiten?"

Mun mielestä ihmisillä on vaan huono itsetunto. Ihmiset eivät pidä huolta omista tarpeistaan (antavat toisten talloa varpailleen, eivät pidä puoliaan, eivät kerro mielipidettään asioista tai vaikka siitä mitä haluavat tehdä viikonloppuna), minkä jälkeen heidän on vaikea kunnioittaa toisiakaan. Läheisiä kohtaan on helppo olla ilkeä, koska siitä ei ole sellaisia seurauksia. Töissä jos käyttäytyy kuin idiootti, niin kohta koko työporukka kohtelee sua kuin idioottia. Ja toki ihmiset alkavat usein käyttäytyä huonosti myös työelämässä, jos pääsevät esimiesasemaan. Silloinkaan sillä ei (välttämättä) ole pahoja seurauksia, jos käyttäytyy epäkunnioittavasti.

• fsdsdfdzsf

Kun nainen kohtelee miestä huonosti, niin miehen pitää ymmärtää ja tukea naista. Kun mies kohtelee naista huonosti, niin naisen pitää jättää se sika heti.

Onneksi itse olen löytänyt naisen joka arvostaa minua ja minä häntä. Kyllä sitä monesti näitä juttuja lukiessa tulee mieleen minkä aarteen on itse löytänyt.

• miesvm1967

"Kyllä sitä monesti näitä juttuja lukiessa tulee mieleen minkä aarteen on itse löytänyt"

Älä muuta viserrä. Kyllä kävi flaksi :)

• lifemocker
        miesvm1967 kirjoitti:

"Kyllä sitä monesti näitä juttuja lukiessa tulee mieleen minkä aarteen on itse löytänyt"

Älä muuta viserrä. Kyllä kävi flaksi :)

juu kyllä oma nainen tuntuu aika hemmetin loistavalta kun näitten sekopäitten toilailuja lukee! :D

• fsdsdfdzsf
        lifemocker kirjoitti:

juu kyllä oma nainen tuntuu aika hemmetin loistavalta kun näitten sekopäitten toilailuja lukee! :D

Jokaiselle parisuhteessa elävälle miehelle tulisi järjestää viikon mittainen tämän palstan lukemis-kurssi. Varmasti nousisi se oman naisen arvostus monessa parisuhteessa, jos siihen on aihetta. (joo voihan sitä omaa naista arvostaa vaikkei olisi mitään vertailukohtaa, mutta helposti sitä voi nähdä pienissäkin vaikeuksissa vehreämmät niityt muualla, jos ei osaa suhteuttaa asioita)

• lifemocker
        fsdsdfdzsf kirjoitti:

Jokaiselle parisuhteessa elävälle miehelle tulisi järjestää viikon mittainen tämän palstan lukemis-kurssi. Varmasti nousisi se oman naisen arvostus monessa parisuhteessa, jos siihen on aihetta. (joo voihan sitä omaa naista arvostaa vaikkei olisi mitään vertailukohtaa, mutta helposti sitä voi nähdä pienissäkin vaikeuksissa vehreämmät niityt muualla, jos ei osaa suhteuttaa asioita)

naisillekkin tulisi opettaa sitä tasa-arvoa, että ei sitä miestäkään saa kohdella ihan miten huvittaa ja itse vaatia prinsessakohtelua

• fsdsdfdzsf
        lifemocker kirjoitti:

naisillekkin tulisi opettaa sitä tasa-arvoa, että ei sitä miestäkään saa kohdella ihan miten huvittaa ja itse vaatia prinsessakohtelua

Totta. Kovasti naiset huutaa tasa-arvon perään ja sitten heillä on kuitenkin eri säännöt itselleen parisuhteessakin kun miehillä.

Mutta ai niin, ne e-pillerit! Nämä "saan-olla-oikeutetusti-kuinka-vittumainen-tahansa-pillerit".

• lifemocker
        fsdsdfdzsf kirjoitti:

Totta. Kovasti naiset huutaa tasa-arvon perään ja sitten heillä on kuitenkin eri säännöt itselleen parisuhteessakin kun miehillä.

Mutta ai niin, ne e-pillerit! Nämä "saan-olla-oikeutetusti-kuinka-vittumainen-tahansa-pillerit".

kyllä mä ainakin aina naiselle teen tarvittaessa selväksi, miten parisuhteessa käyttäydytään ja miten ei

• kjdljlkjljljlkjlkjlj
        lifemocker kirjoitti:

kyllä mä ainakin aina naiselle teen tarvittaessa selväksi, miten parisuhteessa käyttäydytään ja miten ei

Nainenkin saa, eikö, tehdä miehelle selväksi miten parisuhteessa käyttäydytään ja miten ei, mockeri? Ja jos puhe ei mene perille, niin mitä sitten?

• lifemocker
        kjdljlkjljljlkjlkjlj kirjoitti:

Nainenkin saa, eikö, tehdä miehelle selväksi miten parisuhteessa käyttäydytään ja miten ei, mockeri? Ja jos puhe ei mene perille, niin mitä sitten?

riippuu vähän mitä vaatii: vaatiiko normaalia käytöstä vai sitä, että miehen pitää nostaa nainen jalustalle...

• edellinen
        lifemocker kirjoitti:

riippuu vähän mitä vaatii: vaatiiko normaalia käytöstä vai sitä, että miehen pitää nostaa nainen jalustalle...

Mitä on jalustalle nostaminen? Eikö toista ole hyvä kehua kuitenkin..?

• lifemocker
        edellinen kirjoitti:

Mitä on jalustalle nostaminen? Eikö toista ole hyvä kehua kuitenkin..?

jos kohtelu ei ole samaa molempiin suuntiin, että vaatii enemmän mitä itse antaa toiselle.

itse en ymmärrä noita helvetin kehumisia. silloin tällöin tietysti, mutta jos joka päivä/viikko pitää olla toista kehumassa niin kyllä täytyy olla toisella itsetunnossa jo vikaa, jos ei normaali yhdessäolo hänelle riitä.

• Miksi miehet?
        lifemocker kirjoitti:

jos kohtelu ei ole samaa molempiin suuntiin, että vaatii enemmän mitä itse antaa toiselle.

itse en ymmärrä noita helvetin kehumisia. silloin tällöin tietysti, mutta jos joka päivä/viikko pitää olla toista kehumassa niin kyllä täytyy olla toisella itsetunnossa jo vikaa, jos ei normaali yhdessäolo hänelle riitä.

Olen tässä ketjussa jo paljon pohdiskellutkin, mutta vielä tämä herättää ajatuksia.
        Itsetunnosta josta paljon aina puhutaan.. Mielestäni monilla ihmisillä on tosiaan hyvä itsetunto, tai joillakin on sitten huonoitsetunto.

Mutta itsetunto myös voi nousta ja laskea tapahtumien mukaan siitä lähtökohdasta johon se on lapsuuden aikana tullut sijoittuneeksi.
        Esimerkiksi jos tapahtuu monta epäonnistumista peräkkäin, tai tapahtuu jotain muuta kuormittavaa ja olosuhteet vain tulevat sellaisiksi pikkuhiljaa että mitään mitään selkeästi itsetuntoa parantavaa ei tapahdu tai ihminen ei onnistu tekemään.

Silloin myös lähtöjään hyvä itsetunto voi jonkinverran laskea.

Kuntaas huonoitsetunto sulkee pois monia onnistumisen kokemuksia jotka itsetuntoa parantaisivat, johtuen siitä että itsetunto on lähtöjään niin huono ettei ihminen onnistu tekemään mitään edes sitä parantaakseen. Muunmuassa voi valita huonon parisuhteen vaikkapa narsistin kanssa, joka edelleen huonontaa jo valmiiksi huonoa itsetuntoa.

Eli jos itsetunto on se mikä se on perustuen lapsuuteen ja kasvatukseen skeä ihmisen itsetunnon kehitykseen. Parisuhde voi silti sitä edellen muokata johonkin suuntaan. Joko väliaikaisesti tai erittäin painavissa tapauksissa pysyvästi.
        Toki lähtöjään hyväitsetuntoiset tuskin katselevat huonoa tilannetta niin kauan, että heidän itsetuntonsa pääsisi laskemaan pysyvästi.
        Mutta suurin osa varmaan kärsii jonkinlaisesta itsetunnon heikkouksista, joko kokonaisuutena tai sitten omaa traumoja vain tietyillä elämän alueilla. Joillakin voi olla vaikkapa työ itsetunto hyvä, mutta kotona pelkäävät puolisoaan tms.

Joten se kumppani kenen kanssa tulee monilla vietettyä MERKITTÄVÄ osa valveillaolo sekä nukkuma ajasta, tulee vaikuttamaan jonkinverran.
        Siksi mun mielestä tuo kehumisjuttu menee niin, että JOS on mitään hyvää sanottavaa toisesta, se kannattaa sanoa. Koski kehuminen sitten ulkonäköä tai muita ominaisuuksia, kuitenkin ne voi ihan hyvin olla perusteltuja.

Tai esimerkiksi pinnallisen ulkonäkö kehun voi muotoilla "olet onnistunut valitsemaan asukokonaisuutesi hyvin"..jolloin kehu kohdistuu ihmisen syvempään itsetuntoon, ei esimerkiksi siihen että hän on "syntynyt" kauniiksi ,joka ei vahvista siis itsetuntoa koska kauniiksisyntyminen ei ole kenenkään omaa ansiota.

Mutta jos ihminen on syntyjään hyvä jossain, senkin voi kertoa ihan hyvin.
        Mielestäni ei tarvitse vähätellä kehumisen merkitystä, kunhan kehuja ei tee sitä pelkästään lämpimikseen paskanpuhumisen vuoksi.

Nimittäin se ihminen kenen kanssa tulee vietettyä suurin osa ajasta, alkaa ennenpitkään vaikuttamaan itsetuntoonkin. Jos oma kumppani ei vahvista itsetuntoa vaan jopa laskee sitä tahallisella huomiottajättämisellä tai jopa rumilla kommenteilla, niin silloin on ratkaisu vain pyrkiä seuraan jossa saa onnistumisen kokemuksia ja kehuja..
        Silloin ei kannata enäää olla yhdessä.

Normaali yhdessäolo riittää yleensä normaali itsetuntoiselle ihmiselle, mutta saman ihmisen kanssa oleminen pitkään olisi hyvä järjestää niin että se aika mitä yhdessä ollaan, nimenomaan olisi omiaan vahvistamaan sitä itsetuntoa entisestään, ennemmin kuin pitämään sitä samalla tasolla tai laskemaan. Muuten alkaa syömään omaa vahvuutta, sen itsetunnon ylläpitäminen jos ulkopuolinen maailma kokoajan kertoo lähes päinvastaista viestiä.

Tätä voisi verrata vaikkapa hyvän lihaskunnon ylläpitämiseen ilman riittävää ravitsemusta: Runsaasta liikunnasta ja lähtöjään hyvästä lihas kudoksesta huolimatta, lihaskunto laskee kun elimistö ottaa ravintoa lihaksista eikä ravintoa tule kehon ulkopuolelta.

• Miksi Miehet?

"Kun nainen kohtelee miestä huonosti, niin miehen pitää ymmärtää ja tukea naista. Kun mies kohtelee naista huonosti, niin naisen pitää jättää se sika heti."

Tämä lause herättää ajatuksia.
      Se liittyy marttyrismiin, eli jos neuvoisin itseäni että mies on ruvennut etäiseksi ja alkaa olla epäilyksiä jopa pettämisestä, ei enää kerro mitään ja katoilee..
      No jos tämän tekisi nainen, sanoisin että anna sille naiselle tilaa jne..
      Mutta jos sen tekee mies, sanon JSS.
      Sentakia, että kokemus on että nainen tajuaa aina liian myöhään tulleensa periaattessa jätetyksi.
      Eli koska miehet useiten tekee sitä, että heittäytyvät hankaliksi jotta nainen jättäisi heidät..juuri tämän marttyrisminsa takia,

Käytännössä jos mies käyttäytyy kuin sitä ei kiinnostaisi, niin fakta valitettavasti on ettei sitä silloin kiinnosta (kuten elokuvassa "hes just not into you"..
      Se piti paikkansa se elokuva..
      Nainen jos haluaa jättää,. hän miettii päänsä puhki ja selvittää, haluaa keskustella ja ilmoittaa miehelle mikä on väärin..lopulta jos mies ei halua selvittää, naisen on pakko tehdä jokin ratkaisu.

Mies jos haluaa jättää, hän tekee sen monesti niin että saa naisen jättämään miehen. Olemalla "sika"..
      Joskus tämä sikana olo ei sisällä käytännössä mitään muuta kuin hitaita vastauksia viesteihin, ympäripyöreitä keskusteluja että nainen kyllästyisi, naisen jättämistä ulkopuolelle kunnes nainen alkaa hermoilla niin että saa aikaan riidan, ja voi kysyä naiselta että mikä vittu sua vaivaa mähän vaan katon telkkaria/oon kavereiden kanssa/nukun / pelaan pleikkaria..

Mut totuus on monesti se että nainen on tullut jo jätetyksi, kyse on vain siitä milloin nainen tajuaa sen..

Sitten joskus taas mies rakastaa ja haluaa omistaa, muttei halua avata itseään naiselle..tällöin mies aloittaa eroprosessin varmaan kiertokautta, pitää naista vain nukkena ja sitten ihmettelee kun nainen jättää.

• Miksi miehet?

Nin ongelma siinä jos nainen kohtelee miestä kuten haluaisi itseään kohdeltavan, menee metsään koska kun mies alkaa hankalaksi, ei hän tarvitse tukea vaan hän haluaa susta eroon..

Kun nainen rupeaa hankalaksi, se tarkoittaa että naisella kiinnostaa mitä sä ajattelet ja teet, haluaa yrittää ja haluaa olla suhteessa..Koska jos nainen haluaa erota, hän sanoo sen että bye bye..ja itkee ja palauttaa sormuksen ja sanoo että rakastaa vielä mutta tää ei vain toimi.

'en tiedä yhtään naista joka olisi perseillyt tai pettänyt tai ollut vastaamatta puhelimeen itsensä suhteesta ulos, päättäen eronsa lähtemällä sitten kaverien kanssa mökille ryyppäämään niin ettei keskustele naisesta yhdelläkään lauseella enää , sanoo vaan että ämmät hiiteen..se on sitä todellista kiinnostuksen lopahtamista jolle ei mahda mikään mahti enää mitään.

Olkaa pliis erimieltä, toivottavasti tää mun mielipide on väärä! pelkään että asia voisi olla näin, enkä todella pidä siitä yhtään.

• 8+1
        Miksi miehet? kirjoitti:

Nin ongelma siinä jos nainen kohtelee miestä kuten haluaisi itseään kohdeltavan, menee metsään koska kun mies alkaa hankalaksi, ei hän tarvitse tukea vaan hän haluaa susta eroon..

Kun nainen rupeaa hankalaksi, se tarkoittaa että naisella kiinnostaa mitä sä ajattelet ja teet, haluaa yrittää ja haluaa olla suhteessa..Koska jos nainen haluaa erota, hän sanoo sen että bye bye..ja itkee ja palauttaa sormuksen ja sanoo että rakastaa vielä mutta tää ei vain toimi.

'en tiedä yhtään naista joka olisi perseillyt tai pettänyt tai ollut vastaamatta puhelimeen itsensä suhteesta ulos, päättäen eronsa lähtemällä sitten kaverien kanssa mökille ryyppäämään niin ettei keskustele naisesta yhdelläkään lauseella enää , sanoo vaan että ämmät hiiteen..se on sitä todellista kiinnostuksen lopahtamista jolle ei mahda mikään mahti enää mitään.

Olkaa pliis erimieltä, toivottavasti tää mun mielipide on väärä! pelkään että asia voisi olla näin, enkä todella pidä siitä yhtään.

Musta oot tajunnut homman ytimen.

• Dino Rex
        Miksi miehet? kirjoitti:

Oot osittain ihan oikeessa ja toi mitä sanoit on varmaan totta yli 50% tapauksista. Pari juttua tossa kuitenkin mättää, jotka saattaa mennä toki ohi siitä mitä tarkoitit, mutta toistuu usein täällä keskustelupalstoilla.

Kun mies ottaa etäisyyttä, se ei välttämättä tarkoita sitä että mies ei ole kiinnostunut. Se voi tarkoittaa sitä, mutta voi myös olla kyse siitä että mies on hukassa itsensä kanssa.

Nainen voi myös käyttäytyä huonosti vaikkei hänellä olisi tunteita miestä kohtaan. Esimerkkinä tästä on vaikkapa ex-vaimot, jotka kiusaavat ex-miestään, lasten avulla tai muuten.

"Koska jos nainen haluaa erota, hän sanoo sen että bye bye..ja itkee ja palauttaa sormuksen ja sanoo että rakastaa vielä mutta tää ei vain toimi ... en tiedä yhtään naista joka olisi perseillyt tai pettänyt tai ollut vastaamatta puhelimeen itsensä suhteesta ulos, päättäen eronsa lähtemällä sitten kaverien kanssa mökille ryyppäämään niin ettei keskustele naisesta yhdelläkään lauseella enää , sanoo vaan että ämmät hiiteen..se on sitä todellista kiinnostuksen lopahtamista jolle ei mahda mikään mahti enää mitään."

Ihan tutkimustenkin mukaan se on naisille yleistä pettää, jotta pääsisi eroon nykyisestä suhteesta. Esim. tässä tieteellinen artikkeli jossa puhutaan tästä: http://www.huffingtonpost.ca/2012/04/03/why-women-cheat_n_1399760.html

Mun käsityksen mukaan se on itse asiassa naisilla yleisempi toimintatapa etsiä uusi mies tilalle ennen kuin jättävät vanhan. Merkittävä osa naisista ei pysty hoitamaan eroa noin kypsästi kuin sä tuossa sormuksenpalautusjutussa kerrot.

• Dino Rex
        Miksi miehet? kirjoitti:

Usein palstoilla annetaan miehille siinä mielessä vääriä ohjeita, että jos nainen esim. tapailee toista miestä tai asia on näin 98% todennäköisyydellä, sanoo moni nainen että miehen pitäisi antaa naiselle tilaa. Ei näin. Jos nainen pettää tai toimii muuten miehen selän takana muita tapaillen, miehen pitää aina laittaa nainen selkä seinää vasten ja sanoa että homma loppuu heti, jos siis mies haluaa vielä kyseistä parisuhdetta jatkaa.

Toinen juttu on sitten se, että epätoivoisuus ajaa naiset tiehensä. Miehen siis kannattaa "antaa tilaa" naiselle yleisesti ottaen. Miehen kannattaa keskittyä siihen että hänellä on asiat (itsetunto, työkuviot, ystävyyssuhteet, harrastukset) hyvin ja hän on tyytyväinen omaan elämäänsä myös ilman naista, jolloin hän saisi myös uuden naisen tilalle halutessaan eikä hänen sen takia tarvitse takertua nykyiseen naiseensa.

Sitten taas jos kyse on siitä että nainen rikkoo sopimuksen, ts. tapailee muita miehiä tai pettää, niin epätoivoista käytöstä on se, että antaa naiselle tilaa ja aikaa. Tällainen mies on niin sidoksissa omaan naiseensa, ettei uskalla laittaa tätä selkä seinää vastaan ja vastaamaan tekosistaan, vaan pelkää suhteen päättymistä ja sen jälkeistä tyhjyyttä ja epätoivoa niin paljon, että katsoo uskottomuuttakin läpi sormien.

• Miksi miehet?
        Dino Rex kirjoitti:

Oot osittain ihan oikeessa ja toi mitä sanoit on varmaan totta yli 50% tapauksista. Pari juttua tossa kuitenkin mättää, jotka saattaa mennä toki ohi siitä mitä tarkoitit, mutta toistuu usein täällä keskustelupalstoilla.

Kun mies ottaa etäisyyttä, se ei välttämättä tarkoita sitä että mies ei ole kiinnostunut. Se voi tarkoittaa sitä, mutta voi myös olla kyse siitä että mies on hukassa itsensä kanssa.

Nainen voi myös käyttäytyä huonosti vaikkei hänellä olisi tunteita miestä kohtaan. Esimerkkinä tästä on vaikkapa ex-vaimot, jotka kiusaavat ex-miestään, lasten avulla tai muuten.

"Koska jos nainen haluaa erota, hän sanoo sen että bye bye..ja itkee ja palauttaa sormuksen ja sanoo että rakastaa vielä mutta tää ei vain toimi ... en tiedä yhtään naista joka olisi perseillyt tai pettänyt tai ollut vastaamatta puhelimeen itsensä suhteesta ulos, päättäen eronsa lähtemällä sitten kaverien kanssa mökille ryyppäämään niin ettei keskustele naisesta yhdelläkään lauseella enää , sanoo vaan että ämmät hiiteen..se on sitä todellista kiinnostuksen lopahtamista jolle ei mahda mikään mahti enää mitään."

Ihan tutkimustenkin mukaan se on naisille yleistä pettää, jotta pääsisi eroon nykyisestä suhteesta. Esim. tässä tieteellinen artikkeli jossa puhutaan tästä: http://www.huffingtonpost.ca/2012/04/03/why-women-cheat_n_1399760.html

Mun käsityksen mukaan se on itse asiassa naisilla yleisempi toimintatapa etsiä uusi mies tilalle ennen kuin jättävät vanhan. Merkittävä osa naisista ei pysty hoitamaan eroa noin kypsästi kuin sä tuossa sormuksenpalautusjutussa kerrot.

Sitä mieltä olen kyllä että usein eroihin liittyy ulkopuolisia..Joko on katsottu seuraava valmiiksi, jolloin on näennäisesti turvallisempaa erota, tai sitten petetään suhteessa toiveena että siitä saisi voimaa koska paluuta ei ole..

Tosin sitä en ymmärrä, että miksi yleensäkään ketään, miestä tai naista, pitäisi laittaa pettämisestä selkä seinää vasten. Joskus tätä yritin, selvisi että suhteessa on noin 1000 muuta ongelmaa ja tuntui että pettämisen antaisin heti anteeksi, mikäli se tunnustettaisiin ja asia keskusteltaisiin.

Hyvin monestihan paljastuu, että se pettäjä rakastaa loppuviimetteis sitä omaa kumppaniaan, on vain epätoivoiseen ratkaisuun päätynyt kun ei ole osannut muuta tehdä. Monet ihmiset pitää pettämistä pahimpana mitä voi tapahtua. Toki se tuntuu ihan järkyttävältä jos sen suorilta saa selville, sitä tunnetta ei maailmassa kyllä korvaa mikään, niinkun se petetyksi joutuminen on.
        Mutta melkein helpompaa siitä on päästä yli, kun sellaisesta pikkuhiljaisesta hiivuttamisesta ja monimutkaisesta paatuneen patologisesta epärehellisyydestä...

Sitäpaitsi, oikea pettäminen on mun mielestä sitä kuten jotku miehet tekevät, että käyvät huvikseen huorissa paneskelemassa, ja viheltelevät vaan koskaan jäämättä kiinni. Naisellisessa (miksei miehetkin) tyylissä yritettään epätoivon vimmalla etsiä vastauksia ja onnellisuutta, sekä jälkeenpäin monesti itkien kadutaan JOPA tunnustetaan se pettäminen..
        Jos mulle tunnustaisi mies itkien pettämisen, sanoisin että anna perkele olla, kaikki on hyvin.
        sensijaan jos näkisin jotain huorakuitteja ja visanvingutuksen raitoja alushousuista, niin tulisin hulluksi raivosta ja jättäisin sen mulkun niin nopeaa ettei jalat kosketa maata. Sellaisessa katumattomuudessa ja kylmyydessä on pahin ongelma, ei ihmisessä joka kyyneleet vuotaen pettää ja etsii ystävää ja ihmissuhdetta-joskus vääristä paikoista.

• Miksi miehet.

"Jos nainen käyttäytyy törkeästi, niin se voi mennä ratkomaan ongelmiaan keskenään tai vaikka sitten psykiatrin kanssa. "

DinoRex, piti kysyä tarkennus tähän että mitä nainen esimerkkiksi tekee minkä luet törkeäksi käytökseksi?
      Siis onko törkeää käytöstä kuten joillekin miehille esim ettei lopeta itkemistä vaikka mies lohduttaa..
      tai että sanoo että vittu mä vihaan kaikkia (mies käsittää että häntäkin)
      tai vaikkapa paukauttaa astiakaapin liian lujaa..
      mitä on törkee käytös?
      Sylkeminen?Pureminen? raapiminen?..
      Harvoin sitä tulee käyttäydyttyä omien mittapuiden mukaan törkeästi, mutta on muutama mies todella antanut heikkona hetkenäni ymmärtää, että ratko asiat keskenäsi..mietin että olenko ansainnut sen vai en. Olenko miehen mielestä käyttäytynyt törkeästi. Yleensä jos mieheltä pyytää anteeksi tai kysyy, että eihän hänellä häiritse mikään, vastaus om että ei häiritse..mutta mistä tämän voi tietää kun mies silti on silleen että aina jos on huono päivä hän jättää yksin juuri silloin.

• Dino Rex

Törkeää käytöstä voi olla vaikkapa töniminen, henkilökohtaisista ominaisuuksista avautuminen epäkunnioittavalla tavalla ("sä olet tollanen tyylitön kaljamaha joka vaan makaa sohvalla"), se että kilahtaa aiheettomasti vaikka siitä että mies lähtee kaverien kanssa dokaamaan (kun asia pysyy kohtuudessa, ei se kuulu naiselle mitä mies tekee).

Tilanne voi myös olla esimerkiksi sellainen, että miehellä on vapaapäivä ja hän on siivonnut kämpän. Nainen tulee kotiin ja löytää yhden tahran, josta alkaa pitää saarnaa miehelle. Kyse on vaan siitä mikä on kunnioittavaa ja kohtuullista. Ja erittäin paljon kyse on myös siitä miten asia esitetään.

"Siis onko törkeää käytöstä kuten joillekin miehille esim ettei lopeta itkemistä vaikka mies lohduttaa..
        tai että sanoo että ***** mä vihaan kaikkia (mies käsittää että häntäkin)
        mitä on törkee käytös?"

Ei nuo nyt törkeää käytöstä ole missään nimessä. Toki jos se astiakaapin paiskominen liittyy mieheen, mutta mies ei ole kuitenkaan tehnyt mitään väärää, voisi sitä pitää vähän v*ttumaisena touhuna. Muussa tapauksessa paiskominen on sinänsä oma asiasi niin kauan kun et miehen omaisuutta riko. En sitten tiedä mikä on sun tilanne miestesi kanssa. Ainakaan noiden esimerkkien perusteella et ole mitään kovin loukkaavaa tehnyt. Sun pitäisi itse pystyä ajattelemaan asioista niin objektiivisesti ja rauhallisesti, että voit sanoa mikä on kypsää käytöstä ja mikä ei. Mahdollisesti sulla on vähän huonon itsetunnon vikaa, niin kuin usemmilla on, ja olet liian kriittinen itseäsi kohtaan. Silloin ihminen helposti syyttelee itseään muiden virheistä ja kaataa taas omia virheitään toisten niskaan, kun tuntee itsensä voimattomaksi.

• Miksi miehet?
        Dino Rex kirjoitti:

Törkeää käytöstä voi olla vaikkapa töniminen, henkilökohtaisista ominaisuuksista avautuminen epäkunnioittavalla tavalla ("sä olet tollanen tyylitön kaljamaha joka vaan makaa sohvalla"), se että kilahtaa aiheettomasti vaikka siitä että mies lähtee kaverien kanssa dokaamaan (kun asia pysyy kohtuudessa, ei se kuulu naiselle mitä mies tekee).

Tilanne voi myös olla esimerkiksi sellainen, että miehellä on vapaapäivä ja hän on siivonnut kämpän. Nainen tulee kotiin ja löytää yhden tahran, josta alkaa pitää saarnaa miehelle. Kyse on vaan siitä mikä on kunnioittavaa ja kohtuullista. Ja erittäin paljon kyse on myös siitä miten asia esitetään.

"Siis onko törkeää käytöstä kuten joillekin miehille esim ettei lopeta itkemistä vaikka mies lohduttaa..
        tai että sanoo että ***** mä vihaan kaikkia (mies käsittää että häntäkin)
        mitä on törkee käytös?"

Ei nuo nyt törkeää käytöstä ole missään nimessä. Toki jos se astiakaapin paiskominen liittyy mieheen, mutta mies ei ole kuitenkaan tehnyt mitään väärää, voisi sitä pitää vähän v*ttumaisena touhuna. Muussa tapauksessa paiskominen on sinänsä oma asiasi niin kauan kun et miehen omaisuutta riko. En sitten tiedä mikä on sun tilanne miestesi kanssa. Ainakaan noiden esimerkkien perusteella et ole mitään kovin loukkaavaa tehnyt. Sun pitäisi itse pystyä ajattelemaan asioista niin objektiivisesti ja rauhallisesti, että voit sanoa mikä on kypsää käytöstä ja mikä ei. Mahdollisesti sulla on vähän huonon itsetunnon vikaa, niin kuin usemmilla on, ja olet liian kriittinen itseäsi kohtaan. Silloin ihminen helposti syyttelee itseään muiden virheistä ja kaataa taas omia virheitään toisten niskaan, kun tuntee itsensä voimattomaksi.

Huono itsetunto on pakostikin.
        Mutta ei se mitään, näillä mennään mitä on luoja antanut. Itsetunto on silti riittävä(hkö) eli tietyt asiat vielä jaksan miettiä omaksi syyksi ennen toisen syyttämistä, mutta jossain rajat kulkee.
        Tällähetkellä hämmennyn siitä, että juuri kun minulla on PAHIN mahdollinen päivä, sanoo mies että hänellä on nyt (juurikin) muuta ajateltavaa ja haluaa olla yksin..
        Ok, törkeää käytöstä minulta olisi kieltää hänen oma aikansa. Jota en tietenkään tee.
        Mutta toisaalta, ihmettelen että miksi hän tarvii sitä omaa aikaa juuri silloin, kun minä itken naaman päästäni vaikeuksiani.
        Hän jättää minut yksin sanoilla" hän soittelee kun hänestä on parempaa iloa ja seuraa"..
        Eli käytännössä..minä joka marmatan huoleni, olen sitä hyvää seuraa, ja hän lähtee pois luotani kunnes hän on ratkaissut elämänsä asiat..
        Monesti mies sanookin, että ei päästä minua lähelle. No ei tarvitse, mutta ärsyttää tietenkin olla ainoa suhtesssa joka kertoo totuuden..mies kertoo sen mitä haluan tai jaksan hänen mielestään käsitellä ja kuulla. Todella vituttavaa jostain syystä. Ja niinpä päähuomioni onkin sitten omassa navassa mitä tulee parisuhteeseen, ja niin siinä käy että omat huoleni saavat suuret mittasuhteet. Vuorovaikutuksen yksipuolisuus tekee melkein reijän päähäni.Kummastuttavaa.

• Dino Rex
        Miksi miehet? kirjoitti:

Huono itsetunto on pakostikin.
        Mutta ei se mitään, näillä mennään mitä on luoja antanut. Itsetunto on silti riittävä(hkö) eli tietyt asiat vielä jaksan miettiä omaksi syyksi ennen toisen syyttämistä, mutta jossain rajat kulkee.
        Tällähetkellä hämmennyn siitä, että juuri kun minulla on PAHIN mahdollinen päivä, sanoo mies että hänellä on nyt (juurikin) muuta ajateltavaa ja haluaa olla yksin..
        Ok, törkeää käytöstä minulta olisi kieltää hänen oma aikansa. Jota en tietenkään tee.
        Mutta toisaalta, ihmettelen että miksi hän tarvii sitä omaa aikaa juuri silloin, kun minä itken naaman päästäni vaikeuksiani.
        Hän jättää minut yksin sanoilla" hän soittelee kun hänestä on parempaa iloa ja seuraa"..
        Eli käytännössä..minä joka marmatan huoleni, olen sitä hyvää seuraa, ja hän lähtee pois luotani kunnes hän on ratkaissut elämänsä asiat..
        Monesti mies sanookin, että ei päästä minua lähelle. No ei tarvitse, mutta ärsyttää tietenkin olla ainoa suhtesssa joka kertoo totuuden..mies kertoo sen mitä haluan tai jaksan hänen mielestään käsitellä ja kuulla. Todella vituttavaa jostain syystä. Ja niinpä päähuomioni onkin sitten omassa navassa mitä tulee parisuhteeseen, ja niin siinä käy että omat huoleni saavat suuret mittasuhteet. Vuorovaikutuksen yksipuolisuus tekee melkein reijän päähäni.Kummastuttavaa.

Ilmeisestikin sulla on mies joka on sua epävarmempi. Ikävä tosiasia parisuhteissa on, että mies ei saisi olla kauheasti naista heikompi itsetunnoltaan. Naiset eivät kauhean mielellään "raahaa perässä" epävarmaa miestä. Se on naiselle epäluonteva rooli, jos hän joutuu jatkuvasti kannustamaan miestä olemaan rohkeampi ja avoimempi. Naiset ovat paljon tyytyväisempiä sellaisessa roolissa, jossa mies on se kannustava ja tukeva itsevarma osapuoli. Miehille taas ei ole niin kauhea ongelma jos nainen on epävarma, sillä eivät miehet yleensäkään pistä yhtä isoa painoa naisen itsevarmuudelle, kuin mitä naiset pistävät miehen itsevarmuudelle.

En sitten tiedä miten iso epätasapaino teillä on tuossa asiassa, mutta se on ehkä hyvä tiedostaa, että pidemmän päälle se voi aiheuttaa pahoja ongelmia jos mies ei uskalla avautua ja käpertyy itseensä. Sinuna kannustaisin miestä hakemaan apua esim. terapiasta. Ei ihmisen ole hyvä elää sulkeutuneena ja toisekseen parisuhteen toimivuuden kannalta tuo ei kovin hyvää lupaa.

• Miksi miehet?
        Dino Rex kirjoitti:

Ilmeisestikin sulla on mies joka on sua epävarmempi. Ikävä tosiasia parisuhteissa on, että mies ei saisi olla kauheasti naista heikompi itsetunnoltaan. Naiset eivät kauhean mielellään "raahaa perässä" epävarmaa miestä. Se on naiselle epäluonteva rooli, jos hän joutuu jatkuvasti kannustamaan miestä olemaan rohkeampi ja avoimempi. Naiset ovat paljon tyytyväisempiä sellaisessa roolissa, jossa mies on se kannustava ja tukeva itsevarma osapuoli. Miehille taas ei ole niin kauhea ongelma jos nainen on epävarma, sillä eivät miehet yleensäkään pistä yhtä isoa painoa naisen itsevarmuudelle, kuin mitä naiset pistävät miehen itsevarmuudelle.

En sitten tiedä miten iso epätasapaino teillä on tuossa asiassa, mutta se on ehkä hyvä tiedostaa, että pidemmän päälle se voi aiheuttaa pahoja ongelmia jos mies ei uskalla avautua ja käpertyy itseensä. Sinuna kannustaisin miestä hakemaan apua esim. terapiasta. Ei ihmisen ole hyvä elää sulkeutuneena ja toisekseen parisuhteen toimivuuden kannalta tuo ei kovin hyvää lupaa.

Monesti kaikki alkaa siitä että olen ITSE menossa terapiaan. soitan jo puhelimellakin: Alkaa rassaamaan pienet asiat, Pian terapiassa huomataan että selviän ihan hyvin pienellä tuuppauksella, ja terapeutit yleensä häätää minut ulos..
        Sitä etsii vikaa itsestään, koska ei tajua missä vika. Mies toimii kait siten, että yrittää yksin selvittää, ongelmien tullessa pyrkii etääntymään...ja koska ei ilmoita mitä ne ongelmat ovat, jään yksin ja pikkuhiljaa etsin syyn etääntymiselle..
        Ihminenhän täydentää itse yleensä tarinat joissa on aukkoja, omilla valitsemillaan täytteillä.
        Tai kun näkee puolikkaan hymiön, ihminen täydentää itse naaman siihen mielessään.
        Näin toimin ilmeisesti minäkin. Muiden tekijöiden puuttuessa yhtälöstä, se X:n arvo on silti ratkaistava ja niinpä miehen palautteen puuttuessa ratkaisen sitten sen sillä, mitä minun sisältäni löytyy. Kaivan siihen todennäköisesti negatiiviset asiat- harvemmin tulen siihen tulokseen että mies on kateellinen tai epävarma, koska tietenkään hän ei sellaista esitä vaan iha leukapystyssä menee menojaan niin että antaa itsevarman vaikutelman. Tottakai hämäännyn siitä, kun yrittää olla kuvittelematta olemattomia, esim suoraselkäisen yleväleukaisen hyvinpukeutuneen miehen nähdessäni minun on heti mahdoton ajatella, että siinäpä epävarmuutta huokuva lapatossu..Tottakai mies epävarmuudestaan huolimatta antaa tietysti mielellään vaikutelman varmuudesta. Kiitos taas ajatuksia herättävästä vastauksesta.
        alkaa mieli jo leppyä miestä kohtaan, tulee tunne että oli mikä oli, ehkä se pian selviää minulle taas kun hän armossaan tulee kertomaan yhtälön tuloksen. Hukkaan tietysti turhaan aikaani aina miettimällä, mutta miten sitä olla miettimättäkään kun ei ne sekoilut kello kaulassa koskaan tule.

• syntyjäsyviä

Lukaisepa artikkeli kiintymyssuhdetyypeistä pariterapeutin kannalta. Eli jos mies on ikävuosien 0-2 aikana omaksunut välttelevän kiintymyssyhteen persoonansa osaksi, hän tekee juuri noin eli häipyy sitä varmemmin mitä vaikeampaa naisella on. Suomalaiselle miehelle on tyypillistä tuo eetos "ei mua mikään vaivaa, omillani selviän p...kele" joka on aikanaan vienyt läpi kiven ja kannon. Sen voimalla on sodittu sodat, raivattu korvet jne. Työnarkomania voi olla eräs merkki kiintymyssyhteen etäisyydestä, nykyään varmaan pelit ja muu ajanviete saattaa ajaa kumppanin sekopäisyyden rajalle läheisyyden kaipuussaan.
      Tässä siis on kysymys varhaisen persoonallisuuden kehityksen vinksahduksista, joista ei voi syyttää "tota akkaa" vaan lähinnä äitejä, perheitä, onnettomia lapsuuden olosuhteita jne.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe