Tässä määritelmä sossupummi:lle niin voitte päätellä oletteko itse sossupummeja. Kertokaa myös se meille muille!
Sossupummi=soskupummi=sossuli=soskuli on sosiaalitoimiston tuilla pitkäaikaisesti (yli 3kk/3v) elävä henkilö, joka ei aktiivisesti pyri työtä tekemällä hankkimaan elantoansa. Tyypillisesti henkilö kerää myös muut yhteiskunnan tuet, kuten esimerkiksi työttömyyspäivärahat. Sossupummiuden pitkittyessä tilanne syvenee yleensä, niin että mitä enenevissä määrin henkilö esimerkiksi maksattaa laskujaan sosiaalitoimisto (eli yhteiskunnan) varoista. Pitkittyessään henkilöltä yleensä myös hämärtyy oikean ja väärän ero ja henkilö ajattelee toimiensa olevan jollakin tapaa oikeutettuja kuvitellen että hän on niin erinomainen ihminen, että yhteiskunnan kuuluu hänet elättää.
Sossupummiutta ei ole:
- Vähäinen (korkeintaan 3kk/3v) yhteiskunnan tukien tarvitseminen esimerkiksi sairauden tai työttömyyden takia. Tosin näihin hetkellisiin tilanteisiinhan ei yleensä sosiaalitoimistosta apua saakkaan kun ei kuulu ns. "piireihin".
- Eläkkeellä eläminen, kun ei käytä aktiivisesti sosiaalitoimiston tukia.
- Työttömyyspäivärahalla eläminen silloin kun siihen ei kuulu sosiaalitoimiston tuilla elämistä ja työn haku on aktiivista.
Sossupummin määritelmä
61
941
Vastaukset
- M35.
Ja oma vastaus on että en ole sossupummi.
- 24h: 20 108
24h:
20 108
Palstoja:
2883 - AP........
Palstan päivystäjänä sitten otit ja oksensit taas aivopierusi tänne, no sinultahan se näkyy käyvän, mielialasi vaan kovasti vaihtelee kun katselee avauksiasi, välillä esittelet asumustasi ja kohta haukut ihmiset pystyyn, oletko ajatellut kysyä lääkäriltä mitään oireisiisi sopivaa hoito tai lääkitystä.
- eläkettä odottava
No ilmeisesti en ole sossupummi sinun määritelmiesi perusteella.
Oliko tällä gallupilla jokin syvempikin merkitys/tarkoitus?- M35.
Tiedän että Sossuleita on paljon, haluan vaan saada vähän otantaa että kuin paljon.
- saatanalopputoi
Vitun apina. Työttömyyspäiväraha voi olla ansiosidonnaista joka on itse ansaittu TYÖLLÄ. Niin kuin esim. elääkkeet. Olen veroja maksanut tälle yhteiskunnalle varmasti enemmän kuin sinä saatanan räkänokkapelle!
Suksi vittuun- M35.
Etkö osaa lukea?
Sossupummiutta EI ole:
- Työttömyyspäivärahalla eläminen silloin kun siihen ei kuulu sosiaalitoimiston tuilla elämistä ja työn haku on aktiivista. - jiitu jiitu
" Työttömyyspäiväraha voi olla ansiosidonnaista joka on itse ansaittu TYÖLLÄ. "
Ansiosidonnainen päiväraha tulee ihan samalla tavalla valtion kassasta kuin muutkin sossutuet. Se, että työssäolleiden päiväraha on korotettu noinkin runsaaasti AY-liikkeen painostuksen tuloksena, ei tee siitä yhtään enempää itse maksettua.
Tavallisessa pikkufimassa työskentelevä 3000 e/kk tienaava maksaa (mukaanlukien työnantajan tilittämä osuus) työttömyysvakuutusmaksua 42 e/kk. 10 vuodessa tuosta kertyy siis hurjat 5 tonnia. Tuolla siis saa katettua n. 3 kuukauden ansiosidonnaiset. 10 vuoden maksuilla.
Kielenkäyttösi perusteella on vaikea kuvitella, että olet oikeasti maksanut edes noita, muista veroista puhumattakaan.
Ansiosidonnainen päiväraha on ihan hyvä idea, ettei pysähdys tule kuin seinään, mutta sen pituus voitaisiin tiputtaa esim. 6 kuukauteen. Tai jopa tuohon 3:een. - 19+62
jiitu jiitu kirjoitti:
" Työttömyyspäiväraha voi olla ansiosidonnaista joka on itse ansaittu TYÖLLÄ. "
Ansiosidonnainen päiväraha tulee ihan samalla tavalla valtion kassasta kuin muutkin sossutuet. Se, että työssäolleiden päiväraha on korotettu noinkin runsaaasti AY-liikkeen painostuksen tuloksena, ei tee siitä yhtään enempää itse maksettua.
Tavallisessa pikkufimassa työskentelevä 3000 e/kk tienaava maksaa (mukaanlukien työnantajan tilittämä osuus) työttömyysvakuutusmaksua 42 e/kk. 10 vuodessa tuosta kertyy siis hurjat 5 tonnia. Tuolla siis saa katettua n. 3 kuukauden ansiosidonnaiset. 10 vuoden maksuilla.
Kielenkäyttösi perusteella on vaikea kuvitella, että olet oikeasti maksanut edes noita, muista veroista puhumattakaan.
Ansiosidonnainen päiväraha on ihan hyvä idea, ettei pysähdys tule kuin seinään, mutta sen pituus voitaisiin tiputtaa esim. 6 kuukauteen. Tai jopa tuohon 3:een.voisi olla siten jotta alle 5v. töissä olleet saisi 6kk...alle 10v. olleet saisi 12kk...15v. olleet saisi18kk.....20v.olleet saisi24kk...ja sitten kaikki yli 35v.olleet saisi niin kauan kunnes eläke alkaa... niinkuin nytkin ne ketkä ikänsä puolesta putkeen pääsee.Mutta juuri lyhyemmillä työssäoloilla ei saisi sitä 2v. korvausjaksoa vaan huomattavasti lyhempää.
- 0hm0
Ansiosidonnaista maksavat myös ne jotka eivät kuulu kassaan.
Oikeidenmukaista olisi, että ansiosidonnaista saisivat kaikki. - 20+20
0hm0 kirjoitti:
Ansiosidonnaista maksavat myös ne jotka eivät kuulu kassaan.
Oikeidenmukaista olisi, että ansiosidonnaista saisivat kaikki.JOS JOS JOS JOS JOS.... asiat on nyt näin niinkuin on ja sillä sipuli.Kaikki saa jos kuuluu kassaan/liittoon.Miksi ei voi kuulua jompaan kumpaan... oliko oma valinta.
- 0hm0
20+20 kirjoitti:
JOS JOS JOS JOS JOS.... asiat on nyt näin niinkuin on ja sillä sipuli.Kaikki saa jos kuuluu kassaan/liittoon.Miksi ei voi kuulua jompaan kumpaan... oliko oma valinta.
Miten liittoon kuuluminen mielestäsi vaikuttaa työttömyyskorvaukseen?
- hepotii
0hm0 kirjoitti:
Miten liittoon kuuluminen mielestäsi vaikuttaa työttömyyskorvaukseen?
siten että jos kuulun liittoon/kassaan niin saan ansiosidonnaisen muttajos en kuulu liittoon tai kassaan en saa kuin sen kaikille tulevan peruspäivärahan.Ja sitä paitsi yleisessä kielenkäytössä kun kuuluu liittoon niin tarkoittaa että kuuluu kyseisen liiton kassaan.... sitä ei erottele muut kuin nykyjullit.... ne ketkä on liittoihin liittyneet silloin kun ei mitään ytkoita ole ollut edes kenenkään märissä unissa puhuvat yleistasolla kuulumisesta liittoon vaikka kuuluvat sekä liittoon että sen kassaan. Hiusten halkominen on sinänsä oma lajinsa.
- Pitkäaikaistyötön
Mä nostan työttömyyskorvauksen, asumistuen ja toimeentulotuen koska on pakko elämiseen. Ainoa paheeni on tupakanpoltto. Laskut maksan itse eikä sossu. Lopuilla rahoilla ostan ruokaa ja kaiken tarpeellisen. Mulle tehtiin elokuulle vahingossa kaksi päätöstä toimeentulotuesta. Menin ihan asiallisesti kysymään miten palautan liikaa maksetun osan takaisin.
Mun mielestä sossupummi on syrjäytynyt päihdeongelmainen kuka maksattaa vuokran, vesi- ja sähkölaskun sossulla. Vielä yrittää saada kaiken muunkin maksatettua sossulla. Asuu asunnossa mikä muistuttaa kaatopaikkaa.- M35.
Syrjäytyminen ja päihdeongelma ei vielä tee sossupummia, mutta se että maksattaa laskunsa sossulla ja kerää kaikki mahdolliset tuet sieltä ja vielä pitkäaikaisesti. Se tekee.
Lyhytaikainen toimeentulotuen käyttö on OK, lyhyt aikaiseksi avuksi se on tarkoitettukin!
- meikä.
Saan soskusta rahaa mutta en miellä itteeni pummiksi. Sain karenssin ilman syytä joten jouduin toimeentulotuelle. Ja karenssin sain koska olin työharjoittelussa ja työkkäri määräsi mut vaihtamaan harjoitelupaikan työkokeilupaikkaan. En suostunut joten karenssi tuli ja jouduin toimeentulotuelle.
Toisaalta on ihan sama mitä muut ajattelee minusta. Minä en ainakaan juopottele osku rahoja kuten monet muut. Ne juopot sitten maksattaa soskulla laskujaan.- M35.
No ei kai tuossa ylity 3kk/3v soskun tukia? Toimeentulotukihan on nimen omaan hetkelliseen tarpeeseen. Ja siinä se onkin ihan OK.
- siinäse
sossupummi on tietysti sellainen joka ei KOSKAAN ole töitä tehnyt,,, eli on aina muitten rahoilla elänyt.... yleensä se on jo peritty ja opittu ominaisuus, vanhemmat on olleet jotain juoppoja työtävieroksuvia eikä työssäkäynnin ja elämän mallia ole jälkeisilleen tarjonneet ja tämä oppi on omaksuttu tietysti.
- M35.
Tässä myös hyvä esimerkki sossupummista! Mutta lisäksi myös töitä tehneet jotka sitten jossakin vaiheessa ovat heittäytyneet soskun eläteiksi ovat myös sossuleita.
Noin moraalisesti toki tuo ettei ole edes yrittänyt elättää itseään on tietysti pahempi.
- M35.
mielestäni sossupummi on maajussi, maajussi omistaa miljoonia ja nostelee miljarditukia eli sossurahoja nämä jos jotkut on sossu pummeja kaikki sossutuet joita maajusseille jaellaan on maataloustukia ,
nimellä luullaan asia olevan aivan toinen mutta kun ei ole maajusseilta tuet heti pois ne ei kuulu miljoona omistajille vaan näille joilla ei ole omaisuutta eikä elämiseen rahaa jostain kumman syystä ei ole ihmisten vika ettei ole työtä ja on pakko jollain elää ,hullu tää M 35 menisit nuivaan hoitoon sähköö päähän puolivuotta niin rupee järki kulkeen onneton maajussin pieru, lima nuljaska,,,- 6+58
ootko persu kun mainostat niitten kesänviettopaikkaa... sitä nuivaa, ne siellä juhlii omin menoin siellä nuivassa.... jos taas tarkoitat sitä toista hourulaa niin se on niuva.... vaikkei ne toisistaan poikkea, sama on meno molemmissa.
- sossupummi?
Sossupummiutta ei ole:
- Vähäinen (korkeintaan 3kk/3v) yhteiskunnan tukien tarvitseminen esimerkiksi sairauden tai työttömyyden takia.
Eli sairas ja työkyvytön ei saa turvautua tukirahoihin kuin hetkellisesti? Mitenkäs kun monilla on pitkäaikaisia,parantumattomia sairauksia jotka ovat vieneet työkyvyn?- M35.
Näille henkilöille kuuluu tietysti sairaseläke tai työkyvyttömyys eläke ja sitten eletään sillä eikä soskun tuella. Tai jos mahdollista niin koulutus sellaiselle alalle jossa voi työtä tehdä.
- sossupummi?
M35. kirjoitti:
Näille henkilöille kuuluu tietysti sairaseläke tai työkyvyttömyys eläke ja sitten eletään sillä eikä soskun tuella. Tai jos mahdollista niin koulutus sellaiselle alalle jossa voi työtä tehdä.
Homma vaan on niin että monet eivät pääse työkyvyttömyyseläkkeelle useista lääkäreiden lausunnoista huolimatta;Kevan lääkäri tekee päätöksiä ilman että potilasta edes näkee. Ja työkyvyttömyyseläke on monella sen verran pieni että toimeentulotukea joutuu kuitenkin hakemaan,esim. lääkkeisiin.
Uudelleenkouluttautuminenkaan ei kaikille tule kyseeseen.
- ilmoja tulee
Aloittaja on varmaan Saulus Schuubaltti tai muu hänen tavallaan ajattelevat kokoomuslainen persu.
Ainoa mitä hän on tähän aloitukseen saanut on henkilökommentointi, taidanpa ilmoittaa ne asiattomaksi.- M35.
Ilmeisesti yksi soskuli lisää...
Mikäs henkilökommentoinnissa on vikana vai onko se kiellettyä kun se koskee yhtiskunnan loisia?
- sossunsossu
MIKÄS tämän M35 jannun oma tausta on??
Sinulla on sen verta huono tuo ilmaisutaito että minä en usko että olet lukiotakaan käynyt.
Ehkä ymmärrät kunnioittaa korkeakoulun suorittaneita ihmisiä?
Kävitkö intissä Aukin vai Rukin? Mikä oli kurssimenestyksesi?
Ite oon nyt töissä,keikkahommia ja saan 3000 euroa/kk nettoa.
Oon tarkoituksella 6-9kk vuodessa määrittelemäsi sossunpummi ja nostan toimeentulotukea. myös elatusmaksuni maksatan yhteiskunnalla...
Mahdatkohan saada tyydytystä kun haukut ihmisiä pummeiksi?
harmittaako sinua jos saa kuukaudessa 1100e erilaisia sossun tukia ja jemmassa 10 000e ja alla asunto-osake,velaton?
Jatka haukkumista,mutta älä hauku livenä... tiedät kyllä miksi.
Onko ihanaa v ittuilla anonyyminä netin takaa?
Pelottaisko sua M35 jos sun henkilöllisyys paljastuisi ?- sivustaseuraaja..
Tais mennä M35:lla jauhot suuhun ! Ei se uskalla vastata, kysyt niin kovin henkilökohtaisia ja hän on herkkä mies.
Älä kysele sen armeijasta, ei hän ole sitä henkisesti eikä fyysissesti kestänyt.
M35 on varamsti päässyt helppoon duunarityöhön, suojatyöpaikkaan pienellä palkalla. Nyt hän luulee olevansaä työttömien yläpuolella... ja tuskin on menestynyt koskaan missään näissä.: 1) Urheilulajissa 2) Opiskelussa 3) Liiketoimissa 3) Parisuhteessa.
Tällaisiä säälittäviä cowboyta on olemassa myös taloyhtiöissä, jotka tekevät väärin pysäköidyistä autoista ilmoituksia ANONYYMINÄ. Ne pelkäävät julkista kohtaamista...
M35 ho hoi !!!!! Kuuletko M35 minua ??
Kerro nyt meille M35, paljonko sinun vuositulosi ovatkaan ?
Kerro jos sulla on yhtään ryhtiä.... - M35.
Nämä nyt ei tietenkään tänne kuulu, mutta jos siitä saat henkilökohtaista mielihyvää, niin voin pari juttua kertoa.
- Intissä AUK, Kessuna kotiin.
- En saa tyydytystä jos haukun ihmisiä pummeiksi. Yleensäkään en hauku, se on ihan relevantti nimitys.
- Kyllä harmittaa että saat vastikkeetta yhteiskunnan tukia, sinä laiskottelija. Minä kuitenkin ja monet kaltaiseni maksetaan se pitkillä työpäivillä.
- Livenä täällä ei esiinny kukaan muukaan ja tämän palstan huomioiden, en edes ihmettele.
- En v ittuile, kirjoitan asiaa.
- Ei pelottaisi, kunhan asia menisi reilusti ja kaikkien muidenkin paljastuisi samalla kertaa. - M35.
sivustaseuraaja.. kirjoitti:
Tais mennä M35:lla jauhot suuhun ! Ei se uskalla vastata, kysyt niin kovin henkilökohtaisia ja hän on herkkä mies.
Älä kysele sen armeijasta, ei hän ole sitä henkisesti eikä fyysissesti kestänyt.
M35 on varamsti päässyt helppoon duunarityöhön, suojatyöpaikkaan pienellä palkalla. Nyt hän luulee olevansaä työttömien yläpuolella... ja tuskin on menestynyt koskaan missään näissä.: 1) Urheilulajissa 2) Opiskelussa 3) Liiketoimissa 3) Parisuhteessa.
Tällaisiä säälittäviä cowboyta on olemassa myös taloyhtiöissä, jotka tekevät väärin pysäköidyistä autoista ilmoituksia ANONYYMINÄ. Ne pelkäävät julkista kohtaamista...
M35 ho hoi !!!!! Kuuletko M35 minua ??
Kerro nyt meille M35, paljonko sinun vuositulosi ovatkaan ?
Kerro jos sulla on yhtään ryhtiä....Taas yksi suunpieksijä. Ei kannattaisi sinunkaan paljon kysellä, jos et uskalla itsestäsi vastaavia tietoja kertoa. Mutta lienet sossuli itsekin, niin se tietysti kertoo kaiken...
Duunarityössä ei ole mitään vikaa (minkä sinäkin ymmärtäisit, jos edes jotakin työtä tekisit), mutta minä en tee sitä. Teen asiantuntijatyötä teknillisellä alalla vientiteollisuuden parissa. Palkkakeskiarvo viimeiseltä viideltä vuodelta lienee vähän yli 70k€.
Minua ei mitkään taloyhtiöiden väärin pysäköidyt autot paljon kiinnosta, osalti johtuen siitä, että asustelen perheeni kanssa omakotitalossa.
Hiihdossa ja muissa kestävyyslajeissa olin hyvä nuorempana, nyt lähinnä kuntoilen.
Nyt sinä varmaan kerrot vastaavat tiedot omalta kohdaltasi?!! - sivustaseuraaja...
M35. kirjoitti:
Taas yksi suunpieksijä. Ei kannattaisi sinunkaan paljon kysellä, jos et uskalla itsestäsi vastaavia tietoja kertoa. Mutta lienet sossuli itsekin, niin se tietysti kertoo kaiken...
Duunarityössä ei ole mitään vikaa (minkä sinäkin ymmärtäisit, jos edes jotakin työtä tekisit), mutta minä en tee sitä. Teen asiantuntijatyötä teknillisellä alalla vientiteollisuuden parissa. Palkkakeskiarvo viimeiseltä viideltä vuodelta lienee vähän yli 70k€.
Minua ei mitkään taloyhtiöiden väärin pysäköidyt autot paljon kiinnosta, osalti johtuen siitä, että asustelen perheeni kanssa omakotitalossa.
Hiihdossa ja muissa kestävyyslajeissa olin hyvä nuorempana, nyt lähinnä kuntoilen.
Nyt sinä varmaan kerrot vastaavat tiedot omalta kohdaltasi?!!Kaikkee uhreilua sitä on täälläkin harrastettu, hiihto ei mene.
Jotain sm-mitaleita ollu junnuna, ei aikuisiällä. Lajia en kerro.
Mun tulot maksimissaan vaan 30K€/vuosi.
Olen sivustaseuraaja, mutta ymmärrä, tolla ihmisten sossupummiksi määrittelyillä et saa muuta kuin vihaa aikaiseksi.
Jos sullakin elämässä menny kortit eri tavalla,et varmaa tahkois 70 Kiloa vuodessa.... jos alamäki alkaiskin vaikka siitä että muijas n ussahtelis kavereittes kaa ? Sitten oikeudenkäynnit kersojen tapaamisista ym...
joten pidä vaan kusi sukassa,nauti fyrkastas ja perheestäs, mut siihen ei tarvii enää sossutella heikompia. Kaikilla ei yhtä helppo tie ku sulla - M35.
sivustaseuraaja... kirjoitti:
Kaikkee uhreilua sitä on täälläkin harrastettu, hiihto ei mene.
Jotain sm-mitaleita ollu junnuna, ei aikuisiällä. Lajia en kerro.
Mun tulot maksimissaan vaan 30K€/vuosi.
Olen sivustaseuraaja, mutta ymmärrä, tolla ihmisten sossupummiksi määrittelyillä et saa muuta kuin vihaa aikaiseksi.
Jos sullakin elämässä menny kortit eri tavalla,et varmaa tahkois 70 Kiloa vuodessa.... jos alamäki alkaiskin vaikka siitä että muijas n ussahtelis kavereittes kaa ? Sitten oikeudenkäynnit kersojen tapaamisista ym...
joten pidä vaan kusi sukassa,nauti fyrkastas ja perheestäs, mut siihen ei tarvii enää sossutella heikompia. Kaikilla ei yhtä helppo tie ku sullaNyt oli reilua puhetta, kiitos kun kerroit vastaavat itsestäsi.
Urheilupuolella olet selvästi päässyt minua pitemmälle.
Ei ne minunkaan kortit alussa ollut yhtään kehumisen arvoiset. Rikonaisesta työläisperheestä lähtöisin. Perheellä oli vielä normi-hankaluuksien lisäksi huonoa tuuria, niin eipä sieltä kotoa ollut antaa matkaan kuin parin päivän ruoat, kun lähdin. Koulutin kuitenkin itseni kovalla vauhdilla ja suunnilleen kaikki vapaa-ajat tein töitä.
En minä tuloillani ole kehuskellut, maasta löytyy paljon jotka hankkii moninkertaisesti minuun verrattuna ja paljon pienemmällä työllä. Itse sinä niistä olit kiinnostunut.
Ei tässä sossupummi-gallupissa ketään ole tarkoitus saada vihaiseksi. Tähän on tasan kolme syytä. Yksi on se että halusin saada vähän otantaa miten paljon sossun tukia liian paljon käyttäviä on. Toinen on se että yritän edes vähän herätellä miettimään ihmisiä, että voisiko sitä omaa elantoa hankkia itsekin. Kolmas ja henkilökohtaisin se, että kyllä minua tosiaankin ahdistaa että ihmiset näitä tukia käyttää väärin. Toimeentulotukikin on tarkoitettu nimenomaan lyhytaikaista tarvetta varten. Sitten ihmiset nostaa sitä vuosia/vuosikymmeniä. Se vaan ei mene oikein. Veroissa se sitten maksetaan.
Oikeassa olet että kaikki voi hetkessä romahtaa ja niin voi käydä minullekin. Mutta olen kuitenkin yrittänyt itse ja pitkää päivää tehneenä kohtuullisen elannon itselleni ja perheelleni hankkinut. Jos ei se sitten riitä, niin en ainakaan voi itseäni syyttää yrityksen puutteesta.
- M35 esiin
"Sossupummiutta ei ole:
- Vähäinen (korkeintaan 3kk/3v) yhteiskunnan tukien tarvitseminen esimerkiksi sairauden tai työttömyyden takia. Tosin näihin hetkellisiin tilanteisiinhan ei yleensä sosiaalitoimistosta apua saakkaan kun ei kuulu ns. "piireihin".
- Työttömyyspäivärahalla eläminen silloin kun siihen ei kuulu sosiaalitoimiston tuilla elämistä ja työn haku on aktiivista."
Ihanko itse keksit nuo määritelmät ? Mikäs näille määritelmille on lähde ?
Korkeakouluissa annetaan aina lähde... no se on sun naamallasi M35 liikaa vaadittu.
Rupea nyt sitten kategorioimaan ihmisiä, sinä raukka M35 !
Kun kerran kategorioit, niin montako prosenttia meistä aikuisista miehistä on sua kovempia vapaaottelussa ?
Montako prosenttia meistä kaikista työssäkäyvistä ja työttömistä omaa sinua korkeamman ÄO.n ? Entä koulutuksen ? Entä tehnyt haastavampaa työtä kuin sä ??
Keroo mulekin ammattisi sinä v itun M35 joka provoat täällä !
Tuu livenä osottaa mieltäsi ja kategorioimaan ihmisiä, tuu julkisesti jos oott oikeasti aatteittesi takana !!!- M35.
Höpöti höpöti höpöti kuumakalle!
Määritelmän tein itse ja siksi sille ei ole muuta lähdett kuin minä itse. Mutta hyvinpä osui kohdalleen. Joku muu voi esittää paremman jos pystyy. Tuollaiset höpöhöpö uhoaja sekoilut ei kelpaa.
Vapaaottelun prosenteista en tiedä, en ole asiantuntija eikä ole muutenkaan kokemusta jos nakkikioskin jonoja ei lasketa nuoruudessa. Niissä tosin pärjäsin hyvin, mutta siitäkin on aikaa. - Muijaleijona-62
M35. kirjoitti:
Höpöti höpöti höpöti kuumakalle!
Määritelmän tein itse ja siksi sille ei ole muuta lähdett kuin minä itse. Mutta hyvinpä osui kohdalleen. Joku muu voi esittää paremman jos pystyy. Tuollaiset höpöhöpö uhoaja sekoilut ei kelpaa.
Vapaaottelun prosenteista en tiedä, en ole asiantuntija eikä ole muutenkaan kokemusta jos nakkikioskin jonoja ei lasketa nuoruudessa. Niissä tosin pärjäsin hyvin, mutta siitäkin on aikaa.joo, eipä kannata ilman lähteitä sunkaan muuten ylpeillä muuten kuin anonyyminä.
Kyllä lietsot määritelmilläsi vihaa ja katkeruutta..
Mitäs sanot mulle, keski-ikäiselle naiselle joka uhrasi nuoruuden ukolleen ja sen nyrkin iskuille ??
Muijaa sai hakkaa,muija hoiti lapset, muijalla ei nyt ole ammattia eikä virkaa....muija tuntekoon sen nahoissaan ? Turpaan saatu monesti, ehkä viel kerta lisää..
Mene lipettiin sinä ylimielinen porvari - M35.
Muijaleijona-62 kirjoitti:
joo, eipä kannata ilman lähteitä sunkaan muuten ylpeillä muuten kuin anonyyminä.
Kyllä lietsot määritelmilläsi vihaa ja katkeruutta..
Mitäs sanot mulle, keski-ikäiselle naiselle joka uhrasi nuoruuden ukolleen ja sen nyrkin iskuille ??
Muijaa sai hakkaa,muija hoiti lapset, muijalla ei nyt ole ammattia eikä virkaa....muija tuntekoon sen nahoissaan ? Turpaan saatu monesti, ehkä viel kerta lisää..
Mene lipettiin sinä ylimielinen porvariIhan tiedoksi vaan, jos joku määäritellään uusiksi niin ei siihen välttämättä lähteitä ole, jos olisi niin ei se määritelmäkään olisi uusi.
Edelleen, paremman saa esittää. Niitä voidaan sitten vertailla.
Mitäkö sanon sinulle?!
No, kysyn että minkä takia et kouluttautunut ammattiin? Mikä oli mielenkiintoisempaa kuin tulevaisuudestaan huolehtiminen? Ilmeisesti lasten teko ja kodin hoitaminen. Miehen sylkykuppina olo? Tai se ei enää ollut mielenkiintoista, mutta kun oli jo ne lapset ja koti, niin ei oikein voinut siitäkään lähteä koulun penkille. Korjaa ihmeessä jos menee väärin, tämä on nyt ihan omaa olettamusta.
Kyllä monet ihmiset käyvät koulua vaikka samalla hankkivat lapsiakin, miksi se ei onnistunut sinulta?
Mies oli selkeästi väärä, kun kerran nyrkkien kanssa heilui. Miksi et pistänyt ajoissa pihalle? Muistitko varmasti rauhassa katsoa miehen luonteen piirteet ja tavat, ennen kuin aloitte perhettä perustamaan. Vai menittekö ns. "nopean kaavan" kautta? Sillä tavalla riski epäonnistua huomattavasti suurempi.
Ei varmaan ole myöhäistä hankkia ammattia nytkään vaikka oppisopimuksella. Se on huomattavasti parempi tapa kuin soskun luukulla pyöriä.
Vihaa ja katkeruutta tämä aiheuttaa vain niille jotka itse tuntevat tekevänsä väärin. Ne jotka ei tukia käytä, eivät ole moksiskaan ja paatuneimmat loiseläjät vaan naureskelee. Mutta ne joilla vielä on vähän ajattelukykyä tallella, he tajuavat oman tilanteensa. Syyllistävät minut kun tulin sen sanoiksi pukemaan ja se nousi siitä silmille, mutta oikeasti se vika onkin siinä omassa itsessä. Pitäisikö sille tehdä jotain? Pitäisikö muuttaa ajattelutapaa niin, että milläs tavalla minä voisin itseni elättää, eikä niin että millä tavalla yhteiskunta voisi minut elättää. Ensimmäinen kuitenkin vahvistaa myös sitä itsekunnioitusta, joka monella tuntuu olevan aika alhaalla...
- Elän miten elän!
Kyllä minä täytän reilusti nuo kriteerit, olen ollut työtön jo 20 vuotta, saan asumistukea, työmarkkinatukea, sossun perusosaa, käyn leipäjonoissa, käyn kirppareilla. Tiedän että näin ei saisi elää, mutta olen omaksunut tämän minun oikeudeksi kun töitä ei kerran minulle ole annettu ja ikärasismia harjoitetaan ja jos rehellisiä oikein ollaan niin nautin tilanteesta ja käytän sekä otan vastaan kaiken ilmaisen avun yhteiskunnalta niin pitkään kun vaan voin ja tosiaan yli 20 vuotta tässä jo on vierähtänyt :) Koen että minua on kohdeltu väärin ja että yhteiskunta saa siitä minulle maksaa rankasti.
- M35.
Ja saisit varmastikin töitä, jos oikeasti haluisit, eikös vaan? Et ehkä alkuunsa sitä unelma-hommaa, mutta työtä kuitenkin...
- tsetsetsett
M35. kirjoitti:
Ja saisit varmastikin töitä, jos oikeasti haluisit, eikös vaan? Et ehkä alkuunsa sitä unelma-hommaa, mutta työtä kuitenkin...
Älä selitä M35, ei niitä töitä välttämättä ole...
Sun juttujasi lukee, vaikuttaa että olet päässy aika helpolla...siis niin helpolla.
Jos ihminen on päässy helpommalla ni mikä tarve teillä menestyneillä on mollata meitä heikommin pärjänneitä ? Mitä hemmettiä sä teet tällä paslstalla ? Mee ostaa uusi auto muijallesi synttärilahjaksi, tai uudet Ipadit kersoillesi, tai toiset varalle... - M35.
tsetsetsett kirjoitti:
Sun juttujasi lukee, vaikuttaa että olet päässy aika helpolla...siis niin helpolla.
Jos ihminen on päässy helpommalla ni mikä tarve teillä menestyneillä on mollata meitä heikommin pärjänneitä ? Mitä hemmettiä sä teet tällä paslstalla ? Mee ostaa uusi auto muijallesi synttärilahjaksi, tai uudet Ipadit kersoillesi, tai toiset varalle...Höpö höpö!
En minä mitään helpolla ole päässyt. Kovalla työllä se kaikki on hankittu. Alussa oli paljon velkaa, nyt vielä puolet siitä. En minä tuloillani ole kerskaillut, ihan muut niistä oli kiinnostuneita. Eikä ne tulot millään kahdeksasta neljään työllä ole tulleet, päivä on ollut pitkä ja viikonloppuja pajon tehty myös.
Jos ihminen on ollut ilman työtä 20-vuotta niin kyllä se on ihmisestä itsestään silloin kiinni. Siihen aikaan mahtuisi hyvin monta kouluttautumista uudelle alalle, hyvin monta muuttoa työpaikan perässä... Kyllä kyse on silloin omasta saamattomuudesta ja laiskuudesta. - zetzetzet
tsetsetsett kirjoitti:
Jos ihminen on päässy helpommalla ni mikä tarve teillä menestyneillä on mollata meitä heikommin pärjänneitä ? Mitä hemmettiä sä teet tällä paslstalla ? Mee ostaa uusi auto muijallesi synttärilahjaksi, tai uudet Ipadit kersoillesi, tai toiset varalle..."tsetsetsett" puhuu täyttä asiaa!
Mikään muu ei v*tuta niin paljoa kun itseään täynnä olevat hyväosaiset ihmiset, ketkä eivät tee muuta kuin haukkuvat ja katsovat alaspäin meitä vähäosaisempia!
Odotan sitä päivää, kun joka ikinen porvari pelle joutuu taloudellisesti aivan uskomattoman vaikeaan tilanteeseen, eikä sossusta rahaa tipu!
Se olisi oikeus ja kohtuus juurikin niille, jotka ovat joskus jollekin sanoneet "v*tun sossupummi" , "mene töihin" , "hoitaisit raha-asiasi paremmin" , "mahtaa v*tuttaa olla köyhä" , jne.
Ja mikä v*ttu siitä on niin vaikea ymmärtää, että kaikille niitä töitä EI OLE !? Ihan oikeasti !!
Kaikki kultalusikka perseessään poikittain syntyneet, toivon teille pelkkää pahaa! - M35.
zetzetzet kirjoitti:
"tsetsetsett" puhuu täyttä asiaa!
Mikään muu ei v*tuta niin paljoa kun itseään täynnä olevat hyväosaiset ihmiset, ketkä eivät tee muuta kuin haukkuvat ja katsovat alaspäin meitä vähäosaisempia!
Odotan sitä päivää, kun joka ikinen porvari pelle joutuu taloudellisesti aivan uskomattoman vaikeaan tilanteeseen, eikä sossusta rahaa tipu!
Se olisi oikeus ja kohtuus juurikin niille, jotka ovat joskus jollekin sanoneet "v*tun sossupummi" , "mene töihin" , "hoitaisit raha-asiasi paremmin" , "mahtaa v*tuttaa olla köyhä" , jne.
Ja mikä v*ttu siitä on niin vaikea ymmärtää, että kaikille niitä töitä EI OLE !? Ihan oikeasti !!
Kaikki kultalusikka perseessään poikittain syntyneet, toivon teille pelkkää pahaa!Kultalusikan kanssa syntyneitä meistä on vähän. Kyllä se kaikki on pääosin itse työllä hankittua ja siinä sivussa aika paljon yhteiskunnalle veroina maksettua. Joita sitten loisille jaetaan.
Niin, no tavallinen asiansa kunnolla hoitanuthan ei sossusta mitään saakkaan, jos ei itsekin heittäydy täysin pummiksi ja hävitä omaisuuttaan. Vaikka tarve olisi lyhyt aikainen, jonkin pienen ongelman takia.
Sehän se älytöntä onkin, kunnolla asiansa hoitaneet kantaa sinne rahaa, mutta niille ei apua anneta tarvittaessakaan. Lusmut on vaan saamapuolella, mutta rahaa jaetaan aina vaan lisää.
- pelle peloton
Ihmisen humaanisuus mitataan sillä, miten hän suhtautuu itseään vähäosaisempaan.
Sillä mittarilla mennään sivistysvaltiossa.- M35.
Joo ja se on myös yksi kansakunnan sivistystason mittareita.
Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että osa porukasta voi heittäytyä pysyvästi yhteiskunnan siivellä eläjiksi. Se on silloin järjestelmän väärinkäyttöä. Sinänsähän toki järjestelmässä on vika että se edes sallii tämän. Uskomatonta että sitä ei saada kuntoon!
- Varkaat kuriin
Yleisesti tunnetaan sossupummeja jotka lopulta käyvät sukulaisten tai naisystäviensä kukkarolla. Sitä kutsutaan varastamiseksi, mutta sossupummi, varsinkin, jos hän on narsisti, pitää kaikkea itselleen kuuluvana.
Heille ei mikään riitä vaan he haluavat samantasoisen elämän kuin työn raskaan raatajat -tekemättä työtä!- M35.
Niinpä! Ja näitä velikultia kyllä riittää!
- Byro B
Odottiko aloittaja, ett kaikki sossupummit ilmoittautuu tässä ketjussa?
Itse en saa sossusta mitään enkä tule saamaankaan omistusasunnon ym vuoksi.- M35.
En odottanut. Kuten aiemmin kirjoitin, niin halusin saada aiheesta otantaa.
Mutta niinhän se on, että jos tavallinen kaveri jolla ehkä on asunto ja auto tarvitsisi hetken apua (esim. työttömyyden, sairauden tai muun ongelma takia), niin eihän sieltä mitään anneta. Mutta kun olet juopotellut tai muuten tuhlaillut omaisuutesi pois, niin siitähän se sossu-taivas aukeaa, eikä kukaan enää muista että toimeentulotuen piti olla lyhytaikainen apu...
- nixmaan
noinhan se juuri menee, jos joku ihan kunnon ihminen tarv itsisi hetkeksi apua niin ei saa vaikka maksaisi takaisin kun ei enää tarvi., mutta näille ikieläteille maksetaan kaikki maailman tappiin.... se se panee ajattelemaan pitäisikö koko systeemi romuttaa.
- ei voi mitään
Olen koko aikuisikäni elänyt toimeentulotuella. Vuokran, sähkön, terveydenhuoltomenot ja lääkkeet maksaa sossu. Itselle jäävä osuus menee ruokaan ja muihin päivittäistavaraostoihin sekä vaatteisiin yms. Minulla ei ole ammattia enkä ole ikinä ollut työelämässä. Syrjäytynyt olen ja kärsin masennuksesta, ahdistuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta, paniikkihäiriöstä ja päihdeongelmiakin on. En kuitenkaan koe olevani sossupummi! Elämäni vain on mennyt näin ja tulee menemäänkin kunnes pääsen eläkkeelle.
- M35.
Mitä olet tehnyt, että pääsisit eroon noista ongelmistasi? Ja mitä olet tehnyt sen eteen että menisit työelämään? Olisiko ammatin hankinta vaikka hyvä alku?
Tässähän se homman pihvi onkin juuri. Eli olenko vain paikallani yhteiskunnan tuella ja hiljalleen odotan miten ongelma toisensa jälkeen kasautuu päälleni?!
Vai otanko itseäni niskasta kiinni ja alan tehdä asioita itseni eteen? Otan itsestäni vastuuta. Esimerkiksi ammatin hankkiminen ja työnteko on mitä parhaimpia sinunkin luettelemien ongelmien ratkaisijoita.
Varmaan tarvitaan muutakin että pääset alkuun, ehkä terapiaa, kuntoutusta yms... Mutta loppujen lopuksi se on vain sinusta itsestäsi kiinni. - thoughts are
M35. kirjoitti:
Mitä olet tehnyt, että pääsisit eroon noista ongelmistasi? Ja mitä olet tehnyt sen eteen että menisit työelämään? Olisiko ammatin hankinta vaikka hyvä alku?
Tässähän se homman pihvi onkin juuri. Eli olenko vain paikallani yhteiskunnan tuella ja hiljalleen odotan miten ongelma toisensa jälkeen kasautuu päälleni?!
Vai otanko itseäni niskasta kiinni ja alan tehdä asioita itseni eteen? Otan itsestäni vastuuta. Esimerkiksi ammatin hankkiminen ja työnteko on mitä parhaimpia sinunkin luettelemien ongelmien ratkaisijoita.
Varmaan tarvitaan muutakin että pääset alkuun, ehkä terapiaa, kuntoutusta yms... Mutta loppujen lopuksi se on vain sinusta itsestäsi kiinni.Hmm. Ammattiopinnot maksavat yhteiskunnalle paljon, samoin terapia ja kuntoutus. Olisitko M35 "panostamaan" jo valmiiksi heikon ja sairaan ihmisen tukemiseen satoja tuhansia euroja vain saadaksesi hänet työelämään, jonka kestosta ei ole mitään vakuutta? Jos työnantaja pettääkin ja antaa loparit? Tekee konkan tai muutoin lopettaa työalan, tämä on Suomessa nyt tosiasiaa.
Entä jos kaiken tämän jälkeen ei työelämässä jaksa kuitenkaan ja ruljanssi alkaa alusta. - ei voi mitään
M35. kirjoitti:
Varmaan tarvitaan muutakin että pääset alkuun, ehkä terapiaa, kuntoutusta yms... Mutta loppujen lopuksi se on vain sinusta itsestäsi kiinni.Kun on käytännössä katsoen koko ikänsä kärsinyt erilaisista mielenterveysongelmista ja kaikkea on kokeiltu. Tuloksetta. Ainoastaan lääkityksien avulla kykenee jonkinmoiseen elämään ja paranemista tuskin tulee tapahtumaan koskaan. Miten muka kouluttautuminen tai työnteko onnistuu kun ei normaali elämä ja arki? Kuitenkin kun on liian sairas työelämään ja normaalielämään, mutta jostain syystä muka liian terve eläkkeelle... Mitä muuta voi elantonsa eteen tehdä kuin hakea toimeentulotukea sossusta?
- M35.
Olisin valmis. Ja työ voisi olla aluksi vaikka tuettua vähän helpompaa johon olisi helpompi päästä aluksi kiinni.
Aina se parempi polku on sekä yksilön että yhteisön kannalta verrattuna siihen että kymmeniä vuosia elätetään kotiin ja passivoidaan henkilö vielä entisestään.- Byro B
Onko hyväosaiselle selvinnyt, että työkkäri ei kannusta työttömän omia pyrkimyksiä vaan enemmänkin rankaisee vaikkapa ilmaistöistä, joita työtön haluaisi tehdä. Sitten toisaalta määrätään pajapuuhastelemaan jotain onnetonta, mistä ei ole mitään hyötyä eikä työllisyyskursseista liioin.
Työnantajat taasen arvostavat aktiivisuutta. Mutta miten olet aktiivinen, jos karenssi pätkähtää jostain?
Poliitikot puhuvat miten osa-aikatyökin olisi hyväksi ihmiselle, mutta lait luovat vain kannustinloukkuja, jotka passivoivat edelleen. - M35.
Byro B kirjoitti:
Onko hyväosaiselle selvinnyt, että työkkäri ei kannusta työttömän omia pyrkimyksiä vaan enemmänkin rankaisee vaikkapa ilmaistöistä, joita työtön haluaisi tehdä. Sitten toisaalta määrätään pajapuuhastelemaan jotain onnetonta, mistä ei ole mitään hyötyä eikä työllisyyskursseista liioin.
Työnantajat taasen arvostavat aktiivisuutta. Mutta miten olet aktiivinen, jos karenssi pätkähtää jostain?
Poliitikot puhuvat miten osa-aikatyökin olisi hyväksi ihmiselle, mutta lait luovat vain kannustinloukkuja, jotka passivoivat edelleen.Kumpiko on hyvä osainen? Se joka raataa aamusta iltaan sen leipäänsä eteen vai se joka saa leipänsä työtä tekemättä?
Mutta joo, nuo kannustinloukut onkin jotain ihan älytöntä. Oikein vasemmistolaisen politiikan tyylinäytteitä!
Ja nuo karenssit, ei niitä vapaaehtois yms. töistä pitäisi tullakkaan. Työkkärin pitäisikin nähdä tuollaisten töiden aktivoijina.
Tällaisten asioiden jotka ei tunnu tulevan kuntoon vuosikymmenissäkään takia, olen aika valmis miettimään myös kaikille maksettavaa kansalaispalkkaa. Sopivasti mitoitettuna kannustinloukut häviää, ihmisille tulee turvaa joka ei ole jonkun pikkuvirkamiehen mielen oikuista kiinni ja massiivista byrokratiaa puretaan.
- --------
Ei taida ap ymmärtää todellisesta elämästä ihan riittävästi.
Työtoverini ja minä saimme alle tuhannen euron palkkaa, silti jouduimme käymään soskussa toisinaan, hän haki lääkkeisiin ja minä toimeentuloon kun työt olivat vähissä.
Kyllä tämä rumba jatkui kauemmin kuin kolme vuotta.
Tuttava tiesi ihan hyvin miten pitkä työputki meillä oli, silti hän käytti nimitystä "yhteiskunnan elätti".
Kumma juttu, hänen ystävänsä todella oli pummi ( siis ei koskaan käynyt töissä) kaipa se siksi oli eri asia kun hän oli MIES.
Kyllä kai oikean ja väärän ero alkaa hämärtyä jos luonnonvastainen touhu pitkittyy, hienosti hän selitti, avioliitto on paljon muutakin kuin sitä elättämistä.- M35.
Tottakai tuo kuvailemasi mies oli myös pummi, jos ei ole koskaan työt maistuneet.
Siis haitteko soskusta rahaa sen vajaan tonnin palkan päälle vai oliko teillä kokonaan työtöntä aikaa ja silloin haitte tukia soskusta?
Ap ymmärtää kyllä todellisesta elämästä, älä huoli. - ----------
M35. kirjoitti:
Tottakai tuo kuvailemasi mies oli myös pummi, jos ei ole koskaan työt maistuneet.
Siis haitteko soskusta rahaa sen vajaan tonnin palkan päälle vai oliko teillä kokonaan työtöntä aikaa ja silloin haitte tukia soskusta?
Ap ymmärtää kyllä todellisesta elämästä, älä huoli.Minulla oli pätkätyöt, työtoverilla vakinainen.
- Mä oon pummi sitte
En suostunut mihinkään hiton tukityöhön, kun tilipäivänä olis kuitenkin pitänyt jättää sossuun toimeentulotukihakemus.
Onhan se nyt ihan järjetöntä käydä työssä jos palkalla ei elä, vaan joutuis kuitenkin anomaan sossusta palkan lisäksi jotta olisi normien mukainen minimisumma elämiseen per kuukausi.
Systeemi haisee paskalle.- M35.
Tällaisia töitä varten kansalaispalkka voisi olla hyvä. Se olisi lisänä pienipalkkaiselle työlle.
Suuripalkkaisessa työssä sillä ei olisi merkitystä, kun verotus tasaisi sen pois.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4958637Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1265926Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2914925Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli594657Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s744206Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1643982SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1723808- 911758
- 991302
- 47909