Haluan kuulla minä rakastan sinua

pettynyt5

Olemme olleet mieheni kanssa nyt puolitoista vuotta yhdessä ja siitä puoli vuotta asuttu yhdessä. Asun miehen ja hänen eksänsä entisessä talossa ja meillä on uusperhe. Mietin miksi mies ei koskaan sano rakastavansa. Tiedän että se on vain sanojen helinää, mutta enpä noita kolmea sanaa ole elämässäni montaa kertaa kuullut. Onko se normaalia että hän ei koskaan sano sitä vaikka rakastaisi. Hän kyllä osoittaa teoin että välittää, mutta pitäisikö se katsoa riittäväksi? Mies sanoi kerran yhdelle tutullemme, että on edelleen sitä mieltä ettei koskaan enää mene naimisiin. Oli näin sanonut joskus eronsa jälkeen ja nyt minun läsnä ollessani. En itse ole ollut naimisissa mutta mieheni on. Olen miettinyt kuinka tärkeää se naimisiin meno jos ei ole yhteisiä lapsia. En kuitenkaan ole itse ollut naimisissa niin en näe etten koskaan naimisiin haluaisi. Loukkaannuin kun mieheni sanoi tuon ja hän sanoi minulle että minun kanssa hän haluaa kuitenkin olla. Sanoiko sitten tahattomasti vain tälle tutulle ettei mielipide ole muuttunut? Olen vakavasti miettinyt että onko tämä oikea mies minulle. Hän on kyllä kaikin puolin ihana, mutta uusperhe elämä on raskasta ja varsinkin jos meidän parisuhteessa yhtenäiset asiat jäävät vain saman katon alla asumiseen. Hän on kyllä hyvä mies ja varmasti haluaa parastani. Meidän suhteelle ei kuitenkaan ole mietittynä mitään etappeja. Asumme nyt yhdessä ja siinä meidän etappimme taitaakin olla.

50

938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~c~

      Vaikka hänen aiempi avioliittonsa olisi ollut virhe, on silti sinun jättämistäsi entisen puolison alapuolelle, jos hän ei sinun kanssasi mene naimisiin. Hän ei aio nostaa sinua samalle tasolle ja osoittaa arvostustaan. Eipä ihme, ettei myöskään kykene sanomaan sitä asiaa, minkä jokainen haluaa kuitenkin kuulla.

      Anteeksi jos kuulosti pahalta, mutta kommenttini oli lähinnä miehellesi, joka varmaan selittää asian mielessään itselleen parhain päin. Tuolta mitä sanoin, se kuitenkin ulkopuolisen silmään näyttää, ja sitä se myös on.

      • Dino Rex

        "Vaikka hänen aiempi avioliittonsa olisi ollut virhe, on silti sinun jättämistäsi entisen puolison alapuolelle, jos hän ei sinun kanssasi mene naimisiin."

        Tää kommentti on naisen näkökulmasta, joka ei ymmärrä sitä että miehille se avioliitto ei välttämättä ole tärkeä asia. Mies saattoi tuntea, että avioliitto heikentää suhdetta (moni mies tuntee näin) ja ei siksi halua tehdä sitä virhettä enää.

        "Tuolta mitä sanoin, se kuitenkin ulkopuolisen silmään näyttää, ja sitä se myös on."

        Ei ole, asia voisi olla näin jos miehet ajattelisivat kuten naiset. Nyt pois sieltä boxista!


      • ~c~
        Dino Rex kirjoitti:

        "Vaikka hänen aiempi avioliittonsa olisi ollut virhe, on silti sinun jättämistäsi entisen puolison alapuolelle, jos hän ei sinun kanssasi mene naimisiin."

        Tää kommentti on naisen näkökulmasta, joka ei ymmärrä sitä että miehille se avioliitto ei välttämättä ole tärkeä asia. Mies saattoi tuntea, että avioliitto heikentää suhdetta (moni mies tuntee näin) ja ei siksi halua tehdä sitä virhettä enää.

        "Tuolta mitä sanoin, se kuitenkin ulkopuolisen silmään näyttää, ja sitä se myös on."

        Ei ole, asia voisi olla näin jos miehet ajattelisivat kuten naiset. Nyt pois sieltä boxista!

        Myös avioliitottomuus heikentää ennen pitkää suhdetta. Ehkä mies oppii sitten senkin kantapään kautta?

        Jos avioliitto ei ole miehelle tärkeä asia kuten sanot, niin ei liene suuri vaiva mennä naimisiin, kun se kerran naiselle on tärkeää.


      • lifemocker

        " on silti sinun jättämistäsi entisen puolison alapuolelle, jos hän ei sinun kanssasi mene naimisiin."

        paskapuhetta! ei ole MILLÄÄNLAILLA velvollinen tekemään asioita joita ei pidä niin nykyisen kanssa, joita tuli exän kanssa tehtyä! avioliitto kun ei merkitse suhteen kannalta yhtään mitään.


      • lifemocker
        ~c~ kirjoitti:

        Myös avioliitottomuus heikentää ennen pitkää suhdetta. Ehkä mies oppii sitten senkin kantapään kautta?

        Jos avioliitto ei ole miehelle tärkeä asia kuten sanot, niin ei liene suuri vaiva mennä naimisiin, kun se kerran naiselle on tärkeää.

        "Myös avioliitottomuus heikentää ennen pitkää suhdetta. "

        niin koska nainen tekee siitä kynnyskysymyksen eli nainen haluaa päästä suhteessa niskan päälle.

        ei nainen ole mikään ylimaallinen olento, jonka kaikkia mielenvikaisuuksia miehen pitää toteuttaa!

        " Jos avioliitto ei ole miehelle tärkeä asia kuten sanot, niin ei liene suuri vaiva mennä naimisiin, kun se kerran naiselle on tärkeää. "

        ei liene suuri vaiva olla menemättä naimisiin, kun se kerran on miehelle tärkeää.


      • ~c~
        lifemocker kirjoitti:

        "Myös avioliitottomuus heikentää ennen pitkää suhdetta. "

        niin koska nainen tekee siitä kynnyskysymyksen eli nainen haluaa päästä suhteessa niskan päälle.

        ei nainen ole mikään ylimaallinen olento, jonka kaikkia mielenvikaisuuksia miehen pitää toteuttaa!

        " Jos avioliitto ei ole miehelle tärkeä asia kuten sanot, niin ei liene suuri vaiva mennä naimisiin, kun se kerran naiselle on tärkeää. "

        ei liene suuri vaiva olla menemättä naimisiin, kun se kerran on miehelle tärkeää.

        Tärkeät asiat yleensä nousevat kynnyskysymyksiksi. Siinä ei ole kyse niskan päälle pääsemisestä, vaan oman elämän tavoitteista. Jos toisella on kertakaikkiaan eri tavoitteet elämässä, ei kannata jatkaa yhdessä.

        Suhtaudut jotenkin hysteerisesti naisen tahtoon ja tavoitteisiin. Jos se on trauma, siihen saa apua.


      • lifemocker
        ~c~ kirjoitti:

        Tärkeät asiat yleensä nousevat kynnyskysymyksiksi. Siinä ei ole kyse niskan päälle pääsemisestä, vaan oman elämän tavoitteista. Jos toisella on kertakaikkiaan eri tavoitteet elämässä, ei kannata jatkaa yhdessä.

        Suhtaudut jotenkin hysteerisesti naisen tahtoon ja tavoitteisiin. Jos se on trauma, siihen saa apua.

        ainut kuka tässä ketjussa on hysteerinen on aloittaja naimisiin pääsemisensä kanssa. siihen kannattaisi hakea apua


      • ~c~
        lifemocker kirjoitti:

        ainut kuka tässä ketjussa on hysteerinen on aloittaja naimisiin pääsemisensä kanssa. siihen kannattaisi hakea apua

        Ei hän ole hysteerinen. Näkyy osaavan punnita asiaa eri kulmista. Toisin kuin jotkut :)


    • kiltti mies.

      Ehkä sun pitää sanoa sille että tahdot kuulla ne kolme maagista sanaa silta edes kerran kuussa. sIitäkin voisit puhuu sille te mitä haluu tehdä tulevaisuudessa et kyllä jotain suunnitelmii pitäis olla jos yhdessä aiotte olla.

      • ompa vaikeeta muka

        Pitääkö miehen sun mielestä valehdella ap:lle, että hän pysyisi tyytyväisenä? Jos mies ei oikeasti rakasta, niin tuskin hän sitä myöskään sanoo. Mikä pakko kaikkien on naimisiin mennä? Miksi ei voi asua saman katon alla ja elää elämää eteenpäin? Jos ap naimisiin hinkuaa vaan sen takia, ettei koskaan ole aviossa ollut, niin hänen kannattaa sitten vaihtaa mieheen, joka on valmis vihille.
        Mun mielestä tuo heidän suhde kuulostaa aivan normaalilta keski-ikäisten aikuisten ihmisten suhteelta. En mäkään koskaan ole sanonut miehelleni, että rakastan sitä. Kyllä se tietää sen ja teoillani mä sen näytän.


      • kiltti mies.
        ompa vaikeeta muka kirjoitti:

        Pitääkö miehen sun mielestä valehdella ap:lle, että hän pysyisi tyytyväisenä? Jos mies ei oikeasti rakasta, niin tuskin hän sitä myöskään sanoo. Mikä pakko kaikkien on naimisiin mennä? Miksi ei voi asua saman katon alla ja elää elämää eteenpäin? Jos ap naimisiin hinkuaa vaan sen takia, ettei koskaan ole aviossa ollut, niin hänen kannattaa sitten vaihtaa mieheen, joka on valmis vihille.
        Mun mielestä tuo heidän suhde kuulostaa aivan normaalilta keski-ikäisten aikuisten ihmisten suhteelta. En mäkään koskaan ole sanonut miehelleni, että rakastan sitä. Kyllä se tietää sen ja teoillani mä sen näytän.

        jos seurustelee niin pitää sanoa että rakastaa. Muutenhan nainen luulee että miehellä on joku toinen..


      • Kahdesti eronnut
        kiltti mies. kirjoitti:

        jos seurustelee niin pitää sanoa että rakastaa. Muutenhan nainen luulee että miehellä on joku toinen..

        On sulla mielipiteet, ei ihme ettet partneria löydä, tyhmyydeltäsi.
        Vaikka toisaalta tollainen surkimus uneksii vain rakkaudesta, ja uneksii siitä että saisi sanoa rakastavansa.


      • ~c~
        Kahdesti eronnut kirjoitti:

        On sulla mielipiteet, ei ihme ettet partneria löydä, tyhmyydeltäsi.
        Vaikka toisaalta tollainen surkimus uneksii vain rakkaudesta, ja uneksii siitä että saisi sanoa rakastavansa.

        Rakkaudesta uneksimisessa ja siinä että saisi sanoa rakastavansa, ei ole mitään tyhmää. Oletko ihan aikuinen vai joku kasiluokkalainen koulukiusaaja?


    • lähtisin pois

      Minun kokemukseni mukaan, jos mies ei sano, että rakastaa, eikä kosi ja erityisesti jos hän korostaa tuota, ettei hän halua naimisiin, tarkoittaa sitä, että hän ei rakasta. Hän tarvitsee kumppania ja varmasti pitää sinusta syvästi. Mutta siltikin olen sitä mieltä, että jos hän ei aio kanssasi naimisiin ja hän on kuitenkin aiemmin kyennyt menemään naimisiin (eli on ylipäätään naimisiinmenevää sorttia) niin hän ei rakasta sinua riittävästi ainakaan. Tämä on - jälleen oman kokemukseni nojalta - aika tavallista, jos mies on kerran rakastanut ja mennyt naimisiin ja sitten menettänyt rakkautensa ja avioliittonsa, että hän ei enää kykene rakastumaan ja rakastamaan mutta kuitenkin haluaa parisuhteen. Mitä minä tekisin...Minä lähtisin pois, vaikka se tuntuisi pahalta. Ei ole hyvä alistua olemaan riittävä mutta ei kuitenkaan...

      • lifemocker

        "Minun kokemukseni mukaan, jos mies ei sano, että rakastaa, eikä kosi ja erityisesti jos hän korostaa tuota, ettei hän halua naimisiin, tarkoittaa sitä, että hän ei rakasta."

        paskapuhetta. sun huonot kokemukset eivät liity kuin sinun omaan elämääsi, etkä voi kipata niitä muitten niskaan!


    • Perheenisä

      Ei.
      Nyt haastat hänet sanomaan selvittämään seuraavat asiat kaikille ihmisille:

      - Minä rakastan nykyistä puolisoani, hän on tässä, hänen kaunis nimensä on....
      - Hän on ykkönen minun elämässäni, muut tulevat hänen jälkeensä.
      - Haluan elää ihanaa elämää hänen kanssaan enkä kenenkään muun
      - Toivon, että hän hyväksyy minut kaikkine puutteineni.

      Jos nauraa sinut ulos huoneesta... älä enään ikinä palaa siihen huoneeseen. Lähde.

    • Hempeilyåä

      Sinä saat rakkautta ja huomionosoituksia tässä suhteessa. Ei sitä aina tarvitse sanoa, että rakastaa, kun muuten läheisyys toimii. Ja ehkä hän ei halua hätäillä naimisiin menon kanssa, vaan haluaa varmistua pikkuhiljaa teidän suhteen kestävyydestä.

    • 11+2

      Avioliittoasiasta olisi varmaan kannattanut puhua ennen kuin aloitte leikkiä uusperhettä.

      Rakastamisen sanominen on helppoa, mutta vain sen osoittamisella on merkitystä.

      • -ap-

        Ei me leikitä uusperhettä vaan ollaan uusperhe!


      • ~c~

        Rakastamisen sanominen ei ole todellakaan helppoa kaikille tai useimmille, ja sen sanomisella on merkitystä, kuten myös muilla teoilla.

        Sanominen on myös teko, rakkauden osoittamista.


      • lifemocker
        ~c~ kirjoitti:

        Rakastamisen sanominen ei ole todellakaan helppoa kaikille tai useimmille, ja sen sanomisella on merkitystä, kuten myös muilla teoilla.

        Sanominen on myös teko, rakkauden osoittamista.

        sen sanominen on myös kliseiden jauhamista


      • merkitystä on
        lifemocker kirjoitti:

        sen sanominen on myös kliseiden jauhamista

        Minusta on ihanaa, että nykyinen aviomieheni aina välillä sanoo tai lähettää minulle tekstiviestin, että rakastaa minua. En koskaan aiemmin elämässäni ole kuullut sitä lausetta kuin vasta nyt avioiduttuani uudelleen keski-iässä. Pieni ehkä kliseinen lause, mutta se saa minut kyllä uskomaan liittomme enemmän kuin mihinkään aikaisempaan suhteeseeni.


      • ~c~
        merkitystä on kirjoitti:

        Minusta on ihanaa, että nykyinen aviomieheni aina välillä sanoo tai lähettää minulle tekstiviestin, että rakastaa minua. En koskaan aiemmin elämässäni ole kuullut sitä lausetta kuin vasta nyt avioiduttuani uudelleen keski-iässä. Pieni ehkä kliseinen lause, mutta se saa minut kyllä uskomaan liittomme enemmän kuin mihinkään aikaisempaan suhteeseeni.

        Niinpä :) En paremmin sano.


    • jakoon joutunut

      Rakkauden todisteleminen on jonkinlaista musiikkia korville ja henkistä hyvää kuulijalle, mutta niilää voi myös huijata jos on pelimies.
      Puolisosi todistanee teoillaan, että hän sinua rakastaa, vaikkei sitä sanoin liiemmin julki tuokkaan.
      Sit siihen avioliittoon, sun pitää heittää ite siitä keskustelu alulle, miehesi ei ehkä sitä tee, jos hänellä on jo iso osuus asumastanne talosta ja jos omistamanne omaisuus on huomattavasti erisuuruinen.Hän ei ota asiaa puheeksi koska pelkää joutuvansa taas jakamaan omaisuuttaan, joten ota ite puheeks ja sotke viel avioehto keskusteluun sekaan, jos sitä avioliittoa kovasti kaipaat

      • -ap-

        Juu osuus on suurempi hänellä. Ja en naimisiin halua hänen omaisuutensa takia. Avioehto toki täytyy olla. Tämä täytynee hänelle selvittää.


    • turhaa2

      Minusta on turhaa löpistä sanoja Minä rakstan sinua, sillä ne ovat sanoja, mutta teot ovat tekoja ja niistä sentään saa totuuden, mutta sanaoja voi helisytellä kuka vain.

      Sitten tuosta naimisiin menosta, odottelet kai jotakin unelmaa.
      Naimisiin meno on sitoumus, mutta eronneet ihmiset niin miehet kuin naisetkin eivät helposti enää sitoudu ja varsinkaan silloin jos ex-suhteesta on lapsia ja on täysin oikeaa olla sitoutumatta.

      Monesti naisille tuo naimisiin meno on vain ne moesiuspuvut ja kaikki muu krääsä, todellinen asia unohtuu tai ei ole koskaan oikein muuta tarkoitusta ollutkaan kuin olla hetki prinsessana. Turhaa ja tarpeetonta unelmointia

      Vain yhden kerran naimisiin, sitten eletään avoliitoissa olisi oltava suorastaan laki.

      • -ap-

        En välitä krääsästä tai prinsessana olemisesta. Ajatuksena on vain että mulla on tämä yksi elämä. Itsekästä se olisi mun mieheltäni riistää multa mahdollisuus naimisiin vain sen takia, että itsellään on paskoja kokemuksia. Itsekästä toki on myös vaatia menemään naimisiin.

        Eniten vituttaa sellaisen loppullisuuden ilmoittaminen, että ei mene naimisiin. Ei tarvitse mennä nyt naimisiin, mutta se että sanotaan, että ei koskaan enää niin voi morjes. Jos on paskoja kokemuksia niin turha niitä uuden kumppanin kohdalla on alkaa ruikuttaan

        Enkä odota unelmaa. Sen verran olen elämästä oppinut ja sen verran kovia kokenut.


      • lifemocker
        -ap- kirjoitti:

        En välitä krääsästä tai prinsessana olemisesta. Ajatuksena on vain että mulla on tämä yksi elämä. Itsekästä se olisi mun mieheltäni riistää multa mahdollisuus naimisiin vain sen takia, että itsellään on paskoja kokemuksia. Itsekästä toki on myös vaatia menemään naimisiin.

        Eniten vituttaa sellaisen loppullisuuden ilmoittaminen, että ei mene naimisiin. Ei tarvitse mennä nyt naimisiin, mutta se että sanotaan, että ei koskaan enää niin voi morjes. Jos on paskoja kokemuksia niin turha niitä uuden kumppanin kohdalla on alkaa ruikuttaan

        Enkä odota unelmaa. Sen verran olen elämästä oppinut ja sen verran kovia kokenut.

        " Itsekästä se olisi mun mieheltäni riistää multa mahdollisuus naimisiin vain sen takia, että itsellään on paskoja kokemuksia."

        itsekästä se on sulta pakottaa miehesi tekemään jotain mitä tämä ei halua tehdä!

        hän tietää jo, ettei avioliitot toimi, eikä suhde vaadi sitä onnistuakseen, joten jos sinä alat painostamaan häntä siihen niin teidän suhteenne tulee kaatumaan. mieti sitä, onko sun itsekkyys sen arvoista, että pian olet yksin


    • Mies voi rakastaa naista syvästi, vaikka ei halua naimisiin. Ei halua, koska avioliitto on instituutio. Osittain symbolinen ja osittain juridinen. Ei siis mitään verrattuna aitoon tunnepohjaiseen suhteeseen naiseen.

    • Yksinkertaista

      Pahasti erossa siipeensä saanut ei pysty tuntemaan uudelleen sitä täydellistä luottamusta ja toisen varaan jättäytymistä, jota rakkaudeksi kutsutaan. Jos arkinen kiintymys ilman valaa rajattomasta rakkaudesta ei kelpaa, älkää ottako erossa rikki mennyttä miestä. Ottakaa sellainen, joka lentää huolettomasti pesästä toiseen ja rakastuu palavasti yhä uudestaan.

    • 2+7

      Ei minunkaan mieheni ole koskaan sanonnut rakastavansa minua vaikka on asuttu yhdessä jo pari vuotta. Totuus taitaa olla se, ettei rakasta minua. Olen vain sopiva tyydyttämään kaikki miehen tarpeet. Mies kyllä rakastaa exäänsä ja sen kyllä on sanonnut. Siihen ei vaikuta pätkääkään se, että he erosivat exän pettämisen ja seksistä kieltäytymisen takia. Naimisiinkaan en pääse,, samasta syystä kuin et sinäkään, mies ei halua enää ikinä naimisiin. Potuttaa se minuakin, mutta kaikkea ei tässä elämässä taida saada.

      • -ap-

        No tämä ei sentäs sano rakastavansa eksäänsä ja jos kehtaisi mulle niin sanoa niin lähtisin saman tien.


      • sellainen oli ex

        Minä myös elin pari vuotta miehen kanssa, joka ei minua rakastanut. Mies ei myöskään halunnut kanssani naimisiin. Kesti kauan, että pystyin sanomaan, että nyt riittää...Ilmoitin hänelle, että aion naimisiin...ja sitten löysinkin miehen, jonka kanssa menin naimisiin. Ex haluaa edelleen kuulla minun ja mieheni kuulumisia...Olin varmaankin hänelle enemmän kaveri kuin mikään rakkaus ja sen takia edelleen kyselee kuulumisia kuten kavereilta kysytään. En ollut ensimmäinen nainen hänen elämässään, joka katkaisi suhteen, jotta pääsee joskus naimisiin.


    • mies.

      Kyllä pitää sanoa että rakastaa. Miehes on vässykkä jos ei sitä pysty sanomaan eikä sellasen kanssa kannata edes olla.

    • nainenvbngngm h

      Voi myös olla vaikea sanoa, että rakastaa. Minulle se on vaikeaa, enkä sitä sano käytännössä koskaan, vaikka rakastan. Olen myös sanonut, etten koskaan mene naimisiin. Se on ollut yleinen ajattelutapani, eikä koske mitenkään henkilökohtaisesti miesystävääni. Tiedän että pitäisi oppia sanomaan nuo kolme sanaa, mutta se on aivan älyttömän vaikeaa saada niistä suustaan, ne tuntuvat niin kliseisiltä ja ylihempeiltä, enkä ole romanttinen tai hempeilevä luonne.

      • ~c~

        Jännä ajatella, että joku pitää noita sanoja kliseisinä - vaikka ei itse pysty sanomaan. Minusta kliseitä on ne, joita toistellaan jatkuvasti. Rakastamisen sanominen ei kuulosta myöskään ylihempeältä, se on itse asiassa aika rajua kuultavaa kun kohdalle osuu.


    • lifemocker

      "Mietin miksi mies ei koskaan sano rakastavansa."

      sanat ei mitään merkkaa. teot merkkaavat!

      "Onko se normaalia että hän ei koskaan sano sitä vaikka rakastaisi."

      on

      "Hän kyllä osoittaa teoin että välittää, mutta pitäisikö se katsoa riittäväksi?"

      pitäisi

      eikä se avioliitto teidän suhdettanne mihinkään muuta. mutta sinä kyllä voit tuolla pähkäilyllä ja nalkuttamisella teidän suhteenne tuhota.

      • ~c~

        Sanomatta jättäminen on tekemätön teko. Teot merkkaavat, ja myös se mikä jätetään tekemättä.


    • 14+11

      Voi hän olla ihan kelpo ja sopiva mies kuitenkin. Ehkä illuusionsa menettänyt, hiukka katkera, varovainen.
      Yritä saada jotakin muuta ulos miekkosesta. Anna vaikka lehdistä tuttu sanatäyttötehtävä täytettäväksi. Muista sanoa että tämä on tärkeää sinulle.
      Esim. Maija merkitsee minulle_______. Ilman häntä elämä olisi______.
      Parasta avoliitossamme on ollut_______. Toivon, että me tulevaisuudessa_______. Hänen ajatuksensa saattavat olla kauniimpia kuin sanat joita saa suustaan.

    • eli, sä olisit jättämässä miehesi koska hän ei sano rakastavansa sinua ja koska hän ei halua mennä enää uudelleen naimisiin.

      Muutoin hän kohtelee sua hyvin ja välittää ja hoitaa asiat ja arki toimii.

      Seksistä et mainitse mitään.

      Mutta siis herranjestas tätä maailmanmenoa nykyään... lässypaskaa hitto jossa eletään muille ihmisille eikä itselleen tai sille mitä itse haluaa. BB-taloa nykyään koko touhu...

      Mä oon ollu naimisissa rakkaudesta ja erottiin ja se on ok. Siitä on lapset jne. En todellakaan halua enää naimisiin, en tajua mikä siinä on se pointti edes.
      Mun mielestä naimisiin nykyään mennään saadakseen huomiota... ollaan prinsessaa se päivä ja laitetaan kuvii facebookkiin ja voi että ku fantsuu.....
      Jos rakastat toista ja se sua ni mitä hiton väliä on onko naimisis vai ei...
      Kunnioita vähän myös tän kumppanis mielipidettä!

      Sit varmaan vois olla paikallaan keskustella teidän asioista keskenänne ni ei esim tarttis täällä tällasta pähkäillä...

      ...nykymeno ku on tällasta ku se on ni nää vanhat merkittävät asiat kuten mainitsemasi on menettäneet historiallisen arvonsa. Ei todellakaan ole enää sama asia olla naimisissa tai sanoa toista rakastavansa kuin vaikka 80-luvulla!
      Maailma muuttuu, ollaan jossain hiton murroksessa ja mä en ainakaan voi sanoa ymmärtäväni mihin ollaan menossa, saatikka pitäväni tästä hallitsevasta genrestä.

      Maltti on valttia, sano joskus joku.

      Tsemppiä

      • miesvm1967

        Harvassa asiassa olen konservatiivinen mutta tässä olen. Aviolitto on instituutio. En ole edes uskonnollinen :)


      • miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

        Harvassa asiassa olen konservatiivinen mutta tässä olen. Aviolitto on instituutio. En ole edes uskonnollinen :)

        Tarkoitan että itse koen asian niin että myöntyminen avioliittoon on luottamuslause kumppanille "haluan jakaa koko elämäni kanssasi täysin". Ehkä olen liian romantikko? Joka tapauksessa entinen punkkari :D


      • ~c~

        Olet itse ollut naimisissa ja eronnut, ja siksi muiden aviohaaveet ovat huomiohakuisuutta?

        Et voi tietää, miten kukakin kokee. Naimisiinmeno ei automaattisesti tarkoita prinsessahäitä. Jos joku niin luulee, hän kertoo itsestään. Kyse on virallisesta ja julkisesta sitoumuksesta, mutta se ei vaadi biedermeier-kimppua, hääkakkua ja boolia.

        Edelleenkin, jos joku ei halua naimisiin sanoen että mitä hiton väliä on onko naimisis vai ei, niin silloinhan sitä voi sitten mennä naimisiin, kun asialla ei ole itselle merkitystä - jos toiselle on.


    • peikkoäiti

      Niin. Olen eronnut nainen ja kahden lapsen yh-äiti. Erostani on muutama vuosi. Olen tavannut ihan ok miehen, joka on myös eronnut joku vuosi sitten. Molemmilla ollut pari pientä suhdetta eron jälkeen. Nyt olemme tutustuneet ja tapailleet viikonloppuisin pari kuukauden ajan. Miesystäväni Kyselee minulta rakastanko häntä. En halua vastata, että en tiedä. Sillä en halua loukata häntä. Olemme puhueet tulevaisuudesta kyllä ja haaveilleet kaikesta kivasta yhdessä. Meillä on hyvä olla yhdessä ja viihdymme yhdessä. Näytämme kumpikin pitävämme toisistamme sekä sanoin, että teoin. Hän kuitenkin vaatii huomiota runsaasti. Tekstiviesteissä pitäisi olla hymiöitä ja helliä sanoja, jotta hän kokee itsensä tärkeäksi. Näin hän on asian ilmaissut. Pientä vakuuttelua pitää olla koko ajan. Itse olen äärimmäisen empaattinen ja tunteeni näyttävä nainen, mutta tuntuu, että hänelle ei riitä mikään. Kaikki vapaa-aika pitäisi jakaa hänen kanssaan. Pitäisikö minun olla huolissani?
      Tuohon ap.kysymykseen vastaisin, että anna miesystävällesi aikaa ja onhan teillä varmasti muitakin etappeja, kun kuulla ne kolme sanaa. Hän on kertonut, että haluaa olla kanssasi, voiko sen suoremmin toiselle sanoa? Tsemppiä ja näytä sinä ne tunteesi ja kyllä se siitä. :)

      • oyjsyrtt

        Voi että kun mulla olisi tuollainen mies joka haluaisi huomiota koska tykkäisin siitä itse ja antaisin sitä itsekin!!


    • sushijengi

      "Mä oon miettinyt sellasta asiaa, että kun me ei paljon puhuta rakkaudesta... tai siis sä et ole koskaan sanonut rakastavasi mua. Ja mä oon vähän miettinyt että johtuukohan se siitä, että se on jotenkin sulle vaikeeta sanoa vai siitä että sulla ei olekaan semmosia tunteita mua kohtaan? Mulle olis aika tärkeetä kuulla sellaisia sanoja ja puhua tunteista muutenkin... voitaisko me vähän jutella tästä?"

      • peikkoäiti

        Niin...miksi puhua rakkaudesta ja tunteista, jos on vielä ymmällään kaikesta tunteista? Eikö yhdessä oleminen ja vietetty aika riitä? Miksi pitää koko ajan vakuutella, että tykkään, tykkään.? Kyllähän niitä helliä sanoja satelee koko ajan ja huomioin toisen. Eikö voisi ottaa vaan rennosti ja nauttia siitä yhdessäolosta? Ne kolme sanaa ovat painavia sanoja ja ei niitä ihastumisvaiheessa mielestäni tarvitse sanoa, kun ei toista edes vielä tunne. Tilan antaminen toiselle on myös rakkautta. Se ei saisi olla tukahduttavaa ja vaativaa. Toisen painostaminen ajaa toisen kauas....kauas. Näin se vaan on.


    • 4+6

      Ei se toinen kierros enää ole samanlaista. Kaikki on jo koettu ja tunnettu, samaan ei pääse enää. Joten miksi naimisiin?

    • Kaikki ihmiset

      ovat valmiita menemään naimisiin kun tarpeeksi kolahtaa. Joten kieltäytyminen on useimmissa tapauksissa takaportin auki jättämistä.

      Ja naimisiin voi tosiaan mennä arkivaatteissa maistraatissa ja napata kadulta todistajat mukaan.

      • tosi on

        Näin on. Tämän minäkin olen kantapään kautta oppinut. Naisilla ei iän karttuessa ole yhtä paljon "varaa" kuluttaa aikaa sellaiseen suhteeseen, joka ei johda perheen perustamiseen, jos vielä haluaa lapsia. Naimisiinmeno on selkeä osoitus siitä, että kumppani haluaa todellakin jakaa elämän ja perustaa perheen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1628
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1200
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1083
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      892
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      802
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      788
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      714
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe