Kun puolison kosketus ärsyttää...

kunhanmietin

Kuinka normaalia on se että puolison läheisyyden halu ja kosketus ärsyttää ja välillä ällöttää...?

70

9658

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin normaalia silloin kun parisuhteesta ei ole kuin kuoret jäljellä eli parisuhdetta ei todellisuudessa enää ole. Lusikoiden jako on jäljellä, eikä siinä hommassa ole mitään vitkuttelemista.

      • en sanois

        No ärsytys ainakin on ihan normaalia ilma erontarvettakin jos ajoitus on pielessä. Ei kaikki ole yhtä pilvissä leijumista alkaen tapaamisesta kultahääpäivään. Taitaisi sellainen ihminen olla muuutenkin vähän "onnellinen" niinku sanotaan...


      • en sanois kirjoitti:

        No ärsytys ainakin on ihan normaalia ilma erontarvettakin jos ajoitus on pielessä. Ei kaikki ole yhtä pilvissä leijumista alkaen tapaamisesta kultahääpäivään. Taitaisi sellainen ihminen olla muuutenkin vähän "onnellinen" niinku sanotaan...

        Ärsyttäähän jokainen välillä, mutta jos kumppani ällöttää edes joskus on vaikea uskoa, että rakkautta olis vielä jossain takataskussa suhteen hengenpitimiksi..


    • ei kai koskaan?

      Ei ole kai koskaan? Ainakaan ällöttänyt. Ehkä ennemminkin tuollainen tunne johtuu siitä henkilöstä eikä niinkään siitä fyysisestä puolesta? Mikä siinä ihmisessä ällöttää?

    • mä vaan

      Riippunee ällötyksen syystä. Silloin, kun olin kotona hoitamassa pieniä lapsia, olin joskus iltaisin niiiiiin täynnä muiden tarpeiden tyydyttämistä, että halusin olla edes hetken ihan rauhassa, yksin. Vaikka lasten ja miehen kosketus on pääsääntöisesti ihanaa, liika on liikaa, jos koko ajan joku on lahkeessa tai iholla. Tarvitsin edes pienen hetken, jolloin sain määrittää itse omat rajani.

      Mutta muuten en käsitä, mikä läheisyyden halussa ärsyttää. Liimautuuko puolisosi, vonkaako? Koetko, ettet pysty ottamaan vastaan tai itse antamaan läheisyyttä? Miksi?

      • mä vaan

        Tarkennan vielä omaa vastaustani. Tunnen joskus olevani poikkeus, kun en ole koskaan ollut haluton seksiin. Miehen kosketus ei ole ikinä ällöttänyt, mutta joskus ärsyttänyt. Lasten ollessa pieniä tarvitsin iltaisin oman hetkeni, jolloin kukaan ei ole iholla. Mieheltä toivoin tiukkaa halausta, reilua kosketusta enkä mitään lääppimistä. Sellaista tunnetta, että mies pitää mut kasassa, kun mieli harhailee ja oma itse hukkuu jonnekin harmaaseen massaan. Miehen elämäntehtävä ei ole tehdä mua onnelliseksi, mutta on se siinä silti onnistunut :)

        Jos rakkaan kosketus alkaa ärsyttää, silloin on aika miettiä, mikä on muuttunut, kuten tuossa alla onkin ansiokkaasti analysoitu. Toimivaan seksiin vaikuttaa se, onko suhteessa läheisyyttä myös ilman seksiä. Ja fyysisen läheisyyden lisäksi myös henkistä läheisyyttä, sellaista tunnetta, että tehdään yhdessä työtä koko perheen hyväksi.

        Toinen asia on sitten se, että ihmisillä voi alun perinkin olla erilaiset tarpeet läheisyyden ja seksin suhteen. Itse tarvitsen läheisyyttä paljonkin, mutta olen aika herkkä ja aistin tietynlaiset hipelöivät kosketukset epämiellyttävänä, jopa kipuna. Kaulaani ei saa koskea ollenkaan.


    • tuleva ex-vaimo

      Pettämisen jälkeen kyllä. Muuten ei oikeastaan koko 15-vuotisen avioliiton aikana. Siitä ällötyksestä ei päässytkään yli, mutta se on jo toinen tarina.

    • lifemocker

      kertoo sen, että suhde on tullut tiensä päähän

    • Ei kai muukaan auta

      Oma kumppani on muuten kyllä aivan täydellinen, mutta joku siinä on että seksiä kartan kuin ruttoa ja turhan päivänen koskettelu ja halailu on vähän kans siinä ja siinä.. Kai se vaan on niin et kemiat ei kohtaa.. Harmittaa kun ei viitti toista sen takia jättää että seksi ei toimi, kun muuten kaikki on täydellistä. Myönnän että kerran kuukaudessa löydän itseni toisen miehen sängystä, silloin joku tyydyttää minun tarpeet ja voin hyvin sitten kuukauden tyydyttää toista.....

      • 5+20

        Jaaha. Toivottavasti tiedät että sinä itse olet huono kumppani.


      • Mihinkähän vinksahtaneeseen parisuhdekäsitykseen tämä viritelmä mahtaa perustua... Muuten täydellinen kumppani, paitsi että kemiat ei kohtaa. Jo on "täydellinen." Pettäminenkään ei tunnu olevan pettämistä, vaan varajärjestelmä kun kemiat ei oman kumppanin kanssa kohtaa ja siten ok.

        Saa olla onnellinen kun omissa suhteissa on ollut ihan normaaleja ongelmia ja kemiat on kohdanneet.


      • suorahuuli

        "...seksiä kartan kuin ruttoa ja turhan päivänen koskettelu ja halailu on vähän kans siinä ja siinä.."

        Kosketus ei ole koskaan turhaa, siis hellä, välittävä kosketus on tarpeen ja hyvää aina.

        Ette sovi yhteen kirjoittamasi perusteella.


    • ....

      Ällötyksestä luulen olevan kyse, kun jo tosi tympääntynyt puolisoonsa. Itseäkin joskus rasittaa ja suututtaa puolison iholle vänkääminen, kun itse olen väsynyt tai rasittunut. Kaipaisin hetken omaa tilaa tai ihan vaan kumppanin kanssa jutustelua.

      Tämä tunne on tullut vasta lapsemme syntymisen myötä, etten jaksa pitää aina miehen lähentelystä. Yksi syy on, että tiedän hänen haluavan aina seksiä silloin kun hän kehnää ympärilläni. Itse taas en tosiaankaan ole enää nykyään niin usein halukas seksiin, kuin silloin kun olimme kaksistaan.

      Minun ei tarvinut huolehtia silloin muista, kuin itsestäni ja kumppanistani. Lemmikit meni painollaan. Nyt lapsen kanssa oleminen on ihanaa aikaa, mutta myös mun vastuulla enimmäkseen kaikki lapsen hoidolliset ja kodinhoidolliset asiat. Mä olen paljon rasittuneempi kuin ennen fyysisesti.

      No lapsikin on vasta 7 kk vanha ja minä en ihan täysin ole vielä palautunut raskaudestakaan, enkä yösyötöistä. Joita vieläkin on kerran yössä. Lapsi vielä heräilee öisin hihkumaan ja pitää hereillä, joten univelkaakin jonkin verran on.

      Mies nukkuu yöt ja käy töissä päivisin, hänen rutiinit on aina samat ja ennaltaan tutut. Ei hän koe rasittuvansa. On joskus hankalaa selittää, että minä rakastan häntä edelleen, mutta en koe samanlaista intoa iholle kuin ennen. Varsinkaan jos siitä tehdään pakkomielle ja mua ahdistellaan sen kanssa nurkkaan. Etten itse saa valita koska olisin valmis. Se syö entisestään mielenkiintoa, jos alkaa tuntua pakolle toisen toimesta.

      • ....

        Lisään nyt vielä, että miehelläni on tapa alkaa hankalaksi ikään kuin kostoksi, jos en ole naama marrillaan avautumassa. Sekin syö intoa, kun tietää että en saa kieltäytyä (näennäisesti hänen mukaansa saan) ilman, että se kostetaan mulle ilkeilyllä ja poikkiteloin heittäytymällä. Saan kuunnella mäkästystä sitten siitä seurauksena, jos torjun häntä useammin kuin kerran pari viikossa.

        Tai sellainen olo mulla itsellä ainakin on. Seksin jälkeen menee taas jokunen päivä melko naama marrillaan miehellä, mutta itse koen olevani vain toisen palvelija joka joutuu suostumaan ellei halua mäkätystä. Joskus hän tuntuu tajuavan kantani ja joskus ei mitenkään päin. Hankalaa.


      • tuleva ex-vaimo
        .... kirjoitti:

        Lisään nyt vielä, että miehelläni on tapa alkaa hankalaksi ikään kuin kostoksi, jos en ole naama marrillaan avautumassa. Sekin syö intoa, kun tietää että en saa kieltäytyä (näennäisesti hänen mukaansa saan) ilman, että se kostetaan mulle ilkeilyllä ja poikkiteloin heittäytymällä. Saan kuunnella mäkästystä sitten siitä seurauksena, jos torjun häntä useammin kuin kerran pari viikossa.

        Tai sellainen olo mulla itsellä ainakin on. Seksin jälkeen menee taas jokunen päivä melko naama marrillaan miehellä, mutta itse koen olevani vain toisen palvelija joka joutuu suostumaan ellei halua mäkätystä. Joskus hän tuntuu tajuavan kantani ja joskus ei mitenkään päin. Hankalaa.

        Sinulla on kurja tilanne. Ei varmastikaan tee mieli läheisyyttä tai seksiä kun toinen suuttuu tullessaan torjutuksi. Tuokin on henkistä väkivaltaa...tuntuu kauhealta kun kuvittelen itseni tuollaiseen tilanteeseen. Miehet eivät vain tunnu ymmärtävän, miten lapsi muuttaa asioita ja sen äidinkin tärkeysjärjestys muuttuu, lapsen tarpeista pitää huolehtia ensisijaisesti. Tunnen pari sellaista miestä, jotka nousevat yöllä syöttämään lapsen vaikka aamulla töihin lähtevätkin, että äiti saa nukkua ja kerätä voimia. Harmi, että tällaisia miehiä ei tunnu enää monta olevan. Koeta jaksaa!


      • ....
        tuleva ex-vaimo kirjoitti:

        Sinulla on kurja tilanne. Ei varmastikaan tee mieli läheisyyttä tai seksiä kun toinen suuttuu tullessaan torjutuksi. Tuokin on henkistä väkivaltaa...tuntuu kauhealta kun kuvittelen itseni tuollaiseen tilanteeseen. Miehet eivät vain tunnu ymmärtävän, miten lapsi muuttaa asioita ja sen äidinkin tärkeysjärjestys muuttuu, lapsen tarpeista pitää huolehtia ensisijaisesti. Tunnen pari sellaista miestä, jotka nousevat yöllä syöttämään lapsen vaikka aamulla töihin lähtevätkin, että äiti saa nukkua ja kerätä voimia. Harmi, että tällaisia miehiä ei tunnu enää monta olevan. Koeta jaksaa!

        Kiitos, koetan jaksaa ja tehdä parhaani parisuhteeni eteenkin. Välillä kyllä olen itsekin jo niin pettynyt ja suuttunut mieheni käytökseen, että mielessäni vannon jättäväni hänet, jos hän ei lopeta ilkeilyjään. Välillä on todella kypsä tilanteeseen.

        Jos hän olisi käyttäytynyt noin meidän vielä kahdestaan eläessä, emme me olisikaan enää yhdessä. En olisi edes yrittänyt sietää sellaista käytöstä mitä nyt siedän, kun me olemme lapsiperhe. Ymmärrän kyllä, että mieheni seksuaalisuus ei ole muuttunut, eihän hänen arjessaan mikään muukaan ole muuttunut lapsenkaan myötä. Tietysti lapsi tuo elämään lisää, mutta itse käytännön työt ja tekemiset eivät ole yhtään lisäntyneet hänellä vanhemmuuden myötä. Ymmärrän myös, että koska hänen tilanteensa ei ole mitenkään kokenut muutosta ja tarpeet on edelleen olemassa, kuten ennekin se häntä suututtaa ettei saa usein vastakaikua. On mulla paha mieli siitäkin. Ettei meidän halut kohtaa enää, kuten ennen.

        Olen iki onnellinen, että hän kuitenkin jaksaa aamulla lähteä töihin ja käydä tienaamassa meille rahaa, jolla minäkin saan elää. Olen tottunut elättämään itse itseni ja nyt kotiäitinä tulot ovat niin pienet, että isännän rahoilla joudutaan pärjäämään enimmäkseen. Toki mun kaikki rahat menee perheen menoihin, mikä on mulle ihan itsestäänselvää.

        Harmittaa vaan tietynlainen ikään kuin puun ja kuoren välissä oleminen.

        Meillä mies ei edes herää, vaikka lapsi itkee yöllä. Joskus kokeiltiin, että hän herää syöttämään jotta minä saan nukkua. Ei hän herännyt ja lapsi huusi suoraa huutoa nälissään, johon minä tietysti heräsin ja sitten syötin. Tuntui vaan pahalle lapsen puolsta, että hän saisi odotella ruokaansa, jos itse olisin vaikka sairaalakunnossa. Tavallaan tämmöiset asiat ja tiedot puolisosta tulee esiin vasta nyt, kun eletään perhellisen elämää. uusia vastuu asioita tulee ja niihin pitäisi kyetä kummankin vastaamaan oli tilanne mikä vain.

        Tosiaan lapsi on tullut mulle tärkeysjärjestyksessä ykköseksi. Ajattelen, että me aikuiset voimme aikuisina malttaa ja odottaa asioita, joita lapsi ei vielä kykene. Hän siitä kyllä kasvaa ja mekin voimme hänen ollessa isompia taas toimia vähän toisin. Kun hän jo jaksaa odottaa ja kykenee olemaan hetken erossa vanhemmastakin. Hänelle tulee oma kaveripiiri ja aikaa kuluu enemmän muidenkin ihmisien kanssa, kun vain meidän vanhempien.

        Toivon, että mieheni jossain vaiheessa oivaltaa, etten halua häntä kiusata enkä satuttaa. En vain jaksa enää kaikkea kuten ennen, enkä varsinkaan jos minua syyllistetään siitä etten jaksa. En usko itsekään olevani mikään unelmakumppani aina, mutta toivoisin että puhuminen edes auttaisi. Mutta se taas tuntuu olevan hänelle äärimmäisen rasittavaa. Päivä kerrallaan, ei tässä kai muukaan auta.


      • tuleva ex-vaimo
        .... kirjoitti:

        Kiitos, koetan jaksaa ja tehdä parhaani parisuhteeni eteenkin. Välillä kyllä olen itsekin jo niin pettynyt ja suuttunut mieheni käytökseen, että mielessäni vannon jättäväni hänet, jos hän ei lopeta ilkeilyjään. Välillä on todella kypsä tilanteeseen.

        Jos hän olisi käyttäytynyt noin meidän vielä kahdestaan eläessä, emme me olisikaan enää yhdessä. En olisi edes yrittänyt sietää sellaista käytöstä mitä nyt siedän, kun me olemme lapsiperhe. Ymmärrän kyllä, että mieheni seksuaalisuus ei ole muuttunut, eihän hänen arjessaan mikään muukaan ole muuttunut lapsenkaan myötä. Tietysti lapsi tuo elämään lisää, mutta itse käytännön työt ja tekemiset eivät ole yhtään lisäntyneet hänellä vanhemmuuden myötä. Ymmärrän myös, että koska hänen tilanteensa ei ole mitenkään kokenut muutosta ja tarpeet on edelleen olemassa, kuten ennekin se häntä suututtaa ettei saa usein vastakaikua. On mulla paha mieli siitäkin. Ettei meidän halut kohtaa enää, kuten ennen.

        Olen iki onnellinen, että hän kuitenkin jaksaa aamulla lähteä töihin ja käydä tienaamassa meille rahaa, jolla minäkin saan elää. Olen tottunut elättämään itse itseni ja nyt kotiäitinä tulot ovat niin pienet, että isännän rahoilla joudutaan pärjäämään enimmäkseen. Toki mun kaikki rahat menee perheen menoihin, mikä on mulle ihan itsestäänselvää.

        Harmittaa vaan tietynlainen ikään kuin puun ja kuoren välissä oleminen.

        Meillä mies ei edes herää, vaikka lapsi itkee yöllä. Joskus kokeiltiin, että hän herää syöttämään jotta minä saan nukkua. Ei hän herännyt ja lapsi huusi suoraa huutoa nälissään, johon minä tietysti heräsin ja sitten syötin. Tuntui vaan pahalle lapsen puolsta, että hän saisi odotella ruokaansa, jos itse olisin vaikka sairaalakunnossa. Tavallaan tämmöiset asiat ja tiedot puolisosta tulee esiin vasta nyt, kun eletään perhellisen elämää. uusia vastuu asioita tulee ja niihin pitäisi kyetä kummankin vastaamaan oli tilanne mikä vain.

        Tosiaan lapsi on tullut mulle tärkeysjärjestyksessä ykköseksi. Ajattelen, että me aikuiset voimme aikuisina malttaa ja odottaa asioita, joita lapsi ei vielä kykene. Hän siitä kyllä kasvaa ja mekin voimme hänen ollessa isompia taas toimia vähän toisin. Kun hän jo jaksaa odottaa ja kykenee olemaan hetken erossa vanhemmastakin. Hänelle tulee oma kaveripiiri ja aikaa kuluu enemmän muidenkin ihmisien kanssa, kun vain meidän vanhempien.

        Toivon, että mieheni jossain vaiheessa oivaltaa, etten halua häntä kiusata enkä satuttaa. En vain jaksa enää kaikkea kuten ennen, enkä varsinkaan jos minua syyllistetään siitä etten jaksa. En usko itsekään olevani mikään unelmakumppani aina, mutta toivoisin että puhuminen edes auttaisi. Mutta se taas tuntuu olevan hänelle äärimmäisen rasittavaa. Päivä kerrallaan, ei tässä kai muukaan auta.

        Minun parisuhteeni sai melkoisen kolauksen juuri tuosta, kun mies jätti minut yksinään hoitamaan aivan kaiken. Jos olisi töiden jälkeen laittanut edes prosentin siitä määrästä, mitä laittoi ystäviinsä tai harrastukseen, omaan perheeseensä, niin en olisi varmaan eronnut. Kun toinen ei osallistu arkeen, niin se kunnioitus toista kohtaan laskee hiljalleen. Niin kuin sanoit, että jos hän olisi käyttäytynyt noin teidän ollessa kaksin, et olisi enää hänen kanssaan yhdessä.
        Vaikka rakkaus juuri punnitaan tilanteissa, joka vaatii paljon, eli siinä arjessa. Kun toinen ei panosta siihen... Muista, että jos ette selviä yhdessä arjesta, ette selviä mistään muustakaan. Elämä on suurimmaksi osaksi sitä arkea. Siksi kummankin tulee siihen panostaa ja miehesi sinua tukea ja ymmärtää. Se, että miehesi ei herää vauvan itkuun yöllä... enpä ole vastaavanlaisesta kuullut. Oletko varma, ettei halua vain sinun hoitavan kaiken, koska olet kotona? Miehet ajattelevat tyhmästi, että se kotiäitiys on jotain lomaa.

        Viimeinen piste meidän liitollemme oli se, että mies petti. Mutta kaikki laskettuna yhteen tuotti enemmän miinuksia kuin plussia. Minä ajattelin myös kaiken paranevan kun lapset kasvavat, mutta se arvostus siihen puolisoon oli niin nolla. Tuntui pahalta, kun mies ei panostanut MEIDÄN YHDESSÄ luomaan rakkaaseen asiaan, perheeseen. Tuntui kun se olisi ollut sylkäisy vasten kasvoja. Sitten vielä tuo pettäminen. Paremmin meillä menee lasten kanssa nykyisin, kun mies ei enää kuvioissa ole paljoa. Toivottavasti te selviätte! Muista levätä, aina kun on mahdollisuus ja miehesi velvollisuus on myös hoitaa lastanne, ei vain sinun!


      • loyalty!!!
        .... kirjoitti:

        Kiitos, koetan jaksaa ja tehdä parhaani parisuhteeni eteenkin. Välillä kyllä olen itsekin jo niin pettynyt ja suuttunut mieheni käytökseen, että mielessäni vannon jättäväni hänet, jos hän ei lopeta ilkeilyjään. Välillä on todella kypsä tilanteeseen.

        Jos hän olisi käyttäytynyt noin meidän vielä kahdestaan eläessä, emme me olisikaan enää yhdessä. En olisi edes yrittänyt sietää sellaista käytöstä mitä nyt siedän, kun me olemme lapsiperhe. Ymmärrän kyllä, että mieheni seksuaalisuus ei ole muuttunut, eihän hänen arjessaan mikään muukaan ole muuttunut lapsenkaan myötä. Tietysti lapsi tuo elämään lisää, mutta itse käytännön työt ja tekemiset eivät ole yhtään lisäntyneet hänellä vanhemmuuden myötä. Ymmärrän myös, että koska hänen tilanteensa ei ole mitenkään kokenut muutosta ja tarpeet on edelleen olemassa, kuten ennekin se häntä suututtaa ettei saa usein vastakaikua. On mulla paha mieli siitäkin. Ettei meidän halut kohtaa enää, kuten ennen.

        Olen iki onnellinen, että hän kuitenkin jaksaa aamulla lähteä töihin ja käydä tienaamassa meille rahaa, jolla minäkin saan elää. Olen tottunut elättämään itse itseni ja nyt kotiäitinä tulot ovat niin pienet, että isännän rahoilla joudutaan pärjäämään enimmäkseen. Toki mun kaikki rahat menee perheen menoihin, mikä on mulle ihan itsestäänselvää.

        Harmittaa vaan tietynlainen ikään kuin puun ja kuoren välissä oleminen.

        Meillä mies ei edes herää, vaikka lapsi itkee yöllä. Joskus kokeiltiin, että hän herää syöttämään jotta minä saan nukkua. Ei hän herännyt ja lapsi huusi suoraa huutoa nälissään, johon minä tietysti heräsin ja sitten syötin. Tuntui vaan pahalle lapsen puolsta, että hän saisi odotella ruokaansa, jos itse olisin vaikka sairaalakunnossa. Tavallaan tämmöiset asiat ja tiedot puolisosta tulee esiin vasta nyt, kun eletään perhellisen elämää. uusia vastuu asioita tulee ja niihin pitäisi kyetä kummankin vastaamaan oli tilanne mikä vain.

        Tosiaan lapsi on tullut mulle tärkeysjärjestyksessä ykköseksi. Ajattelen, että me aikuiset voimme aikuisina malttaa ja odottaa asioita, joita lapsi ei vielä kykene. Hän siitä kyllä kasvaa ja mekin voimme hänen ollessa isompia taas toimia vähän toisin. Kun hän jo jaksaa odottaa ja kykenee olemaan hetken erossa vanhemmastakin. Hänelle tulee oma kaveripiiri ja aikaa kuluu enemmän muidenkin ihmisien kanssa, kun vain meidän vanhempien.

        Toivon, että mieheni jossain vaiheessa oivaltaa, etten halua häntä kiusata enkä satuttaa. En vain jaksa enää kaikkea kuten ennen, enkä varsinkaan jos minua syyllistetään siitä etten jaksa. En usko itsekään olevani mikään unelmakumppani aina, mutta toivoisin että puhuminen edes auttaisi. Mutta se taas tuntuu olevan hänelle äärimmäisen rasittavaa. Päivä kerrallaan, ei tässä kai muukaan auta.

        Miksi ihmeessä puhuminen on miehelles rasittavaa? Kyllä minä oon aina kuunnellut vaimon huolia, jos tällä on niitä ollut. Kun vaimo ei jaksanut niin useasti seksiä harrastaa synnytyksen jälkeen (Minkä ymmärrän täydellisesti! Synnytys näytti kamalan, sanoisinko voimat-vievältä-kokemukselta. En usko että olisin itse ikinä kyennyt siihen...) niiiiiin, oma käsi auttoi. En painostanut vaimoa. Kuulostaa, siltä kuin miehesi kävisi/ on vain kotona vonkaamassa seksiä? Jos näin on, niin on kyllä itsekäs tyyppi.


      • kunhanvaanmieitn
        .... kirjoitti:

        Lisään nyt vielä, että miehelläni on tapa alkaa hankalaksi ikään kuin kostoksi, jos en ole naama marrillaan avautumassa. Sekin syö intoa, kun tietää että en saa kieltäytyä (näennäisesti hänen mukaansa saan) ilman, että se kostetaan mulle ilkeilyllä ja poikkiteloin heittäytymällä. Saan kuunnella mäkästystä sitten siitä seurauksena, jos torjun häntä useammin kuin kerran pari viikossa.

        Tai sellainen olo mulla itsellä ainakin on. Seksin jälkeen menee taas jokunen päivä melko naama marrillaan miehellä, mutta itse koen olevani vain toisen palvelija joka joutuu suostumaan ellei halua mäkätystä. Joskus hän tuntuu tajuavan kantani ja joskus ei mitenkään päin. Hankalaa.

        kuulostaapa melkoisen tutulta tilanteelta vuoden takaa...


      • .... kirjoitti:

        Kiitos, koetan jaksaa ja tehdä parhaani parisuhteeni eteenkin. Välillä kyllä olen itsekin jo niin pettynyt ja suuttunut mieheni käytökseen, että mielessäni vannon jättäväni hänet, jos hän ei lopeta ilkeilyjään. Välillä on todella kypsä tilanteeseen.

        Jos hän olisi käyttäytynyt noin meidän vielä kahdestaan eläessä, emme me olisikaan enää yhdessä. En olisi edes yrittänyt sietää sellaista käytöstä mitä nyt siedän, kun me olemme lapsiperhe. Ymmärrän kyllä, että mieheni seksuaalisuus ei ole muuttunut, eihän hänen arjessaan mikään muukaan ole muuttunut lapsenkaan myötä. Tietysti lapsi tuo elämään lisää, mutta itse käytännön työt ja tekemiset eivät ole yhtään lisäntyneet hänellä vanhemmuuden myötä. Ymmärrän myös, että koska hänen tilanteensa ei ole mitenkään kokenut muutosta ja tarpeet on edelleen olemassa, kuten ennekin se häntä suututtaa ettei saa usein vastakaikua. On mulla paha mieli siitäkin. Ettei meidän halut kohtaa enää, kuten ennen.

        Olen iki onnellinen, että hän kuitenkin jaksaa aamulla lähteä töihin ja käydä tienaamassa meille rahaa, jolla minäkin saan elää. Olen tottunut elättämään itse itseni ja nyt kotiäitinä tulot ovat niin pienet, että isännän rahoilla joudutaan pärjäämään enimmäkseen. Toki mun kaikki rahat menee perheen menoihin, mikä on mulle ihan itsestäänselvää.

        Harmittaa vaan tietynlainen ikään kuin puun ja kuoren välissä oleminen.

        Meillä mies ei edes herää, vaikka lapsi itkee yöllä. Joskus kokeiltiin, että hän herää syöttämään jotta minä saan nukkua. Ei hän herännyt ja lapsi huusi suoraa huutoa nälissään, johon minä tietysti heräsin ja sitten syötin. Tuntui vaan pahalle lapsen puolsta, että hän saisi odotella ruokaansa, jos itse olisin vaikka sairaalakunnossa. Tavallaan tämmöiset asiat ja tiedot puolisosta tulee esiin vasta nyt, kun eletään perhellisen elämää. uusia vastuu asioita tulee ja niihin pitäisi kyetä kummankin vastaamaan oli tilanne mikä vain.

        Tosiaan lapsi on tullut mulle tärkeysjärjestyksessä ykköseksi. Ajattelen, että me aikuiset voimme aikuisina malttaa ja odottaa asioita, joita lapsi ei vielä kykene. Hän siitä kyllä kasvaa ja mekin voimme hänen ollessa isompia taas toimia vähän toisin. Kun hän jo jaksaa odottaa ja kykenee olemaan hetken erossa vanhemmastakin. Hänelle tulee oma kaveripiiri ja aikaa kuluu enemmän muidenkin ihmisien kanssa, kun vain meidän vanhempien.

        Toivon, että mieheni jossain vaiheessa oivaltaa, etten halua häntä kiusata enkä satuttaa. En vain jaksa enää kaikkea kuten ennen, enkä varsinkaan jos minua syyllistetään siitä etten jaksa. En usko itsekään olevani mikään unelmakumppani aina, mutta toivoisin että puhuminen edes auttaisi. Mutta se taas tuntuu olevan hänelle äärimmäisen rasittavaa. Päivä kerrallaan, ei tässä kai muukaan auta.

        Kun pesueeseen syntyy lapsi, pesueen vahvuus lisääntyy puolella. Kummankin alkuperäisen jäsenen huomiota on jakamassa yhden sijasta kaksi :) Näin ollen on kohtuutonta olettaa, että kaikki jatkuu kuten ennen vanhaan nuorena parina. Ei se kovin harvinaista ole, että mies ikään kuin kiistää muuttuneen tilanteen ja haluaa elää kuten ennen. Toinen ongelman lähde on, jos suhde muuttuu tyyliin 95% huomiosta lapselle ja 5% miehelle. Sekin on kohtuutonta. Yksi vanhemmuuden kypsyysmittari on kummallekin vanhemmalle kyky asennoitua oikein uudessa tilanteessa.

        Helppo kyllä sanoa. Lasteni äiti sanoi joskus, kun luki samoja vonkausmerkkejä musta, että paras hoitaa homma alta pois tai muuten ei mistään muusta tule mitään. En kyllä ollut ilkeä tai sellasta, mutta ehkä vähän laiska :p


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Kun pesueeseen syntyy lapsi, pesueen vahvuus lisääntyy puolella. Kummankin alkuperäisen jäsenen huomiota on jakamassa yhden sijasta kaksi :) Näin ollen on kohtuutonta olettaa, että kaikki jatkuu kuten ennen vanhaan nuorena parina. Ei se kovin harvinaista ole, että mies ikään kuin kiistää muuttuneen tilanteen ja haluaa elää kuten ennen. Toinen ongelman lähde on, jos suhde muuttuu tyyliin 95% huomiosta lapselle ja 5% miehelle. Sekin on kohtuutonta. Yksi vanhemmuuden kypsyysmittari on kummallekin vanhemmalle kyky asennoitua oikein uudessa tilanteessa.

        Helppo kyllä sanoa. Lasteni äiti sanoi joskus, kun luki samoja vonkausmerkkejä musta, että paras hoitaa homma alta pois tai muuten ei mistään muusta tule mitään. En kyllä ollut ilkeä tai sellasta, mutta ehkä vähän laiska :p

        Olin kyllä aina autokuski, lastenvahti, kauppa- ja pyykkimuija ja hoidin muita sekalaisia kotihommia kaikki laskunmaksut ja sellaiset. Osa jatkuu tietysti edelleen eron jälkeenkin. Ehkä siksi ei koskaan kuitenkaan tullut palautetta tai vihjettä, että iho olisi ollut maksu osallistumisesta yhteisen kodin hommiin. Suurin ero oli siinä, että mä olen iltavirkku ja aamutorkku ja hän päinvastoin. Lasten syntymän jälkeen se puoli korostui.


      • ....
        tuleva ex-vaimo kirjoitti:

        Minun parisuhteeni sai melkoisen kolauksen juuri tuosta, kun mies jätti minut yksinään hoitamaan aivan kaiken. Jos olisi töiden jälkeen laittanut edes prosentin siitä määrästä, mitä laittoi ystäviinsä tai harrastukseen, omaan perheeseensä, niin en olisi varmaan eronnut. Kun toinen ei osallistu arkeen, niin se kunnioitus toista kohtaan laskee hiljalleen. Niin kuin sanoit, että jos hän olisi käyttäytynyt noin teidän ollessa kaksin, et olisi enää hänen kanssaan yhdessä.
        Vaikka rakkaus juuri punnitaan tilanteissa, joka vaatii paljon, eli siinä arjessa. Kun toinen ei panosta siihen... Muista, että jos ette selviä yhdessä arjesta, ette selviä mistään muustakaan. Elämä on suurimmaksi osaksi sitä arkea. Siksi kummankin tulee siihen panostaa ja miehesi sinua tukea ja ymmärtää. Se, että miehesi ei herää vauvan itkuun yöllä... enpä ole vastaavanlaisesta kuullut. Oletko varma, ettei halua vain sinun hoitavan kaiken, koska olet kotona? Miehet ajattelevat tyhmästi, että se kotiäitiys on jotain lomaa.

        Viimeinen piste meidän liitollemme oli se, että mies petti. Mutta kaikki laskettuna yhteen tuotti enemmän miinuksia kuin plussia. Minä ajattelin myös kaiken paranevan kun lapset kasvavat, mutta se arvostus siihen puolisoon oli niin nolla. Tuntui pahalta, kun mies ei panostanut MEIDÄN YHDESSÄ luomaan rakkaaseen asiaan, perheeseen. Tuntui kun se olisi ollut sylkäisy vasten kasvoja. Sitten vielä tuo pettäminen. Paremmin meillä menee lasten kanssa nykyisin, kun mies ei enää kuvioissa ole paljoa. Toivottavasti te selviätte! Muista levätä, aina kun on mahdollisuus ja miehesi velvollisuus on myös hoitaa lastanne, ei vain sinun!

        Meillä ei ole totaalista yksin jäämistä. Mies kuitenkin on kaiken vapaansa kotona. Ystäviä ei tällä seudulla ole, he ovat jääneet kotiseuduille. Harrastuksenakin on rahan teko myös kotoa käsin. Paljon siihen aikaa meneekin. En kyllä ole viitsinyt asiasta mussuttaa, mutta joskus harmittaa kun kaipaisi apua, niin hän valitsee aina ensin sen harrastuksensa jonka jälkeen sitten auttelee. Jos vielä on jotain auteltavaa.

        Aina omilla ehdoillaan.

        Vaikka nyt olemmekin kaiken vapaan yhdessä, niin hyvin vähän silti muuta yhteistä on kuin lapsen kanssa oleminen. Tietysti sitten kun jäämme kahden, että lapsi on nukkumassa pitäisi heti ryhtyä seksiin pitkän kaavan mukaan. Tieto siitä, että heti kun jäämme kahden alkaa se seksin kyyläys ahdistaa.

        Siitä on tullut mulle jo jonkinlainen mörkö. Jos ei suostu, niin se kostautuu, vaikka eihän mies myönnä tahallaan mitään tekevänsä. Tai sitten hän ei itse tajua muuttuvansa ilkeäksi, kun hänen seksuaalisuutensa ei saa jatkuvaa hivelyä.

        Olen kyllä siitä puhunut, että olen huomannut hänen olevan tyly ja ilkeä heti, kun ei seksiä ole naps vaan tarjolla. Hänestä se ei ole ongelma. Mikään ei ole koskaan ongelma kun jotain kysyy, silti jatkuvasti pitää vääntää kaikesta aivan kuin tahallaan.

        Ei hän tosiaan herää tai sitten osaa esittää nukkuvaa. Viime yö olikin poikkeus, kun lapsi huusi kuin palosireeni. Vauvalla on alkanut vastikään yöheräilyjä olemaan itkien. Parkuu, vaikka on ruokittu, paijattu ja tarkistettu kylmä ja kuuma. Sylissä rauhoittuu, mutta sängyssä aloittaa pää punaisena parkumisen. Viime yönä nukunkin 3 tuntia juuri tuosta syystä. Mieskin heräsi harrastuksiinsa, kun ei kerta saa nukkua.

        Kolisteli tahallaan, kuin kostoksi ettei varmaan saa nukahtaa, kun kerta hänetkin herätettiin parkumalla. Mä en jaksa ymmärtää tollaista lapsellista kostamista. Mitään ei tietenkään myönnä, jos asiasta puhun. Kuvittelen kaiken.

        En voi sanoa, etteikö mies panostaisi perheeseensä. Panostaa hän, mutta ehdoillaan. Silloin kun hänelle sopii. Pätee niin minuun kuin lapseenkin.

        Tästä aiheesta saisi järjettömän pitkän jos joka ikisen asian tähän kirjottaisin ja selostaisin. En jotenkin koe olevani niin voimissani, että jaksaisin. Mutta kiitos, en kykene enää enempään joten toivon asioiden jotenkin lutviutuvan aikanaan.


      • ....
        loyalty!!! kirjoitti:

        Miksi ihmeessä puhuminen on miehelles rasittavaa? Kyllä minä oon aina kuunnellut vaimon huolia, jos tällä on niitä ollut. Kun vaimo ei jaksanut niin useasti seksiä harrastaa synnytyksen jälkeen (Minkä ymmärrän täydellisesti! Synnytys näytti kamalan, sanoisinko voimat-vievältä-kokemukselta. En usko että olisin itse ikinä kyennyt siihen...) niiiiiin, oma käsi auttoi. En painostanut vaimoa. Kuulostaa, siltä kuin miehesi kävisi/ on vain kotona vonkaamassa seksiä? Jos näin on, niin on kyllä itsekäs tyyppi.

        Sen kun tietäisinkin. Joskus ennen puhuimme kaikesta maan ja taivaan välillä. Nykyisin saan kuulla ettei tosta asiasta jaksa puhua. On puhuttu jo ei puhuta enää on usein vastaus. Tai tiukka tiuskaisu, en jaksa tota aihetta. Tai ei mulle tarvi selostaa mitään.

        Joskus minustakin tuntuu, että seksi on tärkeämpää kuin mikää muu. Onneksi vain joskus tuntuu sille. Muuten varmaan pää hajoaisi.


      • ....
        bravo.bravi kirjoitti:

        Kun pesueeseen syntyy lapsi, pesueen vahvuus lisääntyy puolella. Kummankin alkuperäisen jäsenen huomiota on jakamassa yhden sijasta kaksi :) Näin ollen on kohtuutonta olettaa, että kaikki jatkuu kuten ennen vanhaan nuorena parina. Ei se kovin harvinaista ole, että mies ikään kuin kiistää muuttuneen tilanteen ja haluaa elää kuten ennen. Toinen ongelman lähde on, jos suhde muuttuu tyyliin 95% huomiosta lapselle ja 5% miehelle. Sekin on kohtuutonta. Yksi vanhemmuuden kypsyysmittari on kummallekin vanhemmalle kyky asennoitua oikein uudessa tilanteessa.

        Helppo kyllä sanoa. Lasteni äiti sanoi joskus, kun luki samoja vonkausmerkkejä musta, että paras hoitaa homma alta pois tai muuten ei mistään muusta tule mitään. En kyllä ollut ilkeä tai sellasta, mutta ehkä vähän laiska :p

        Näinhän se menee, myös tuon osalta että mies myöntäisi minkään muuttuneen. Minunki mies sanoo aina, että ei mikään ole muuttunut ja hän on aina ollut samanlainen. Mitä nyt vauva muuttaisi. Minä en ihan tuota ymmärrä, kun itse koen monenkin asian muuttuneen.

        Myös mieheni, joka itse ei koe muuttuneensa.

        joskus itsekin ajattelen noin, että paras hoitaa homma pois. Joku silti päässä sanoo, että ei se niinkään oikein loputtomiin voi toimia. Pitäisi lla ohjelmoitu robotti ja jos seksiä pitää harrastaa väkinäisesti, minusta siitä menee lopulta maku ihan kokonaan. Kumppanistakin tulee vastenmielinen, kuten tässäkin on alkanut käymään.

        Hakeutuu kauemmas, kun ei muu läheisyys tunnu mitenkään riittävän.


      • ....
        bravo.bravi kirjoitti:

        Olin kyllä aina autokuski, lastenvahti, kauppa- ja pyykkimuija ja hoidin muita sekalaisia kotihommia kaikki laskunmaksut ja sellaiset. Osa jatkuu tietysti edelleen eron jälkeenkin. Ehkä siksi ei koskaan kuitenkaan tullut palautetta tai vihjettä, että iho olisi ollut maksu osallistumisesta yhteisen kodin hommiin. Suurin ero oli siinä, että mä olen iltavirkku ja aamutorkku ja hän päinvastoin. Lasten syntymän jälkeen se puoli korostui.

        Meilläkin mies kyllä juoksee mielellään kaupassa, saa ostaa mielensä mukaan. Pyykkiä nyt ei vahingossakaan pese tai viikkaa. Siivoaminen onnistuu sekin, jos jätän useamman viikon sotkut siivoamatta tai alan motkottamaan. En jaksaisi motkottaa. Minusta aikuinen ihminen voisi itsekin oivaltaa jotain ja auttaa omatoimisesti, kun auttaa siinä sotkemisessakin.

        Astiat sentään joskus päätyy koneeseen ja sieltä kaappiin. Lastenvahtinakin on kun lykkään lapsen syliin ja sanon, että nyt mä menen paikkaan x. Sitä tapahtuu harvoin. Meillä molemmat maksaa laskuja.

        Mä osasin odottaa muutosta lapsen tulon jälkeen ja miestäkin jo varoittelin, että asiat voi muuttua. Mutta hän on sellainen, että asia on justiinsa niin kun hän sanoo ja on päättänyt. Voimakas luonne ja osaa yli jyrätä mennen tullen jos haluaa.


    • Tunteetonkin

      Sittenhän sinä olet vain piika omassa kodissa. Laitat kodin kuntoon, mutta et saa minkäänlaista vastarakkautta ja hellyyttä. Sinulla on omahyväinen mies, jolla ei ole empaattisia tunteita. Ei ihme jos pikkuhiljaa alkaisit tuntemaan itsesi torjutuksi ja huonoksi ihmiseksi.

      • Poikamies40v

        Itse pidän kodin aina huippukunnossa ja siistinä,teen ruokaa ja kaikkea muuta mitä naisetkin ja sen lisäksi olen kokopäivätyössä ja hoidan maatilaa ja eläimiä.
        Kodin kunnossapitoon ei millään saa kulumaan aikaa tuntikausia,ihan turhaa valitusta.


    • kunhanmietin

      Mie kyllä ennen olen pitänyt läheisyydestä, seksistä, haleista, suudelmista... ja lapsen jälkeenkin.
      Kai kaikki juontaa tällä hetkelllä siihen, mitä on viimeisen vuoden aikana tapahtunut ja kyseessä on vielä oman elämäni pisin parisuhde.
      Ja tämäkin siis kestänyt kolmisen vuotta kaikkiaan....

      Sen takia asiaa täällä alunperin kyselen, kun en ole näin pitkään ikinä ollut suhteessa että alkaako se toinen jossain vaiheessa "tympimään" tai kosketus tai läheisyys ärsyttävää. Missä suhteessa se on normaalia vai onko se ylipäätänsä normaalia?

      • 12 + 7

        "alkaako se toinen jossain vaiheessa "tympimään" tai kosketus tai läheisyys ärsyttävää. Missä suhteessa se on normaalia vai onko se ylipäätänsä normaalia?"

        Niin ei käy kaikille, mutta se on hirveän yleistä varsinkin naisten kohdalla ja varsinkin lasten synnyttyä. Nainen tuppaa menettämään kiinnostuksensa miestä kohtaan, kun suhde ei etene -- ja viimeistään lapsiin se eteneminen loppuu.

        Ei se kotitöistä ole kiinni vaan biologiasta, eli normaalista asiasta on kyse. Meidät on suunniteltu lisääntymään eikä pitämään hauskaa.

        Turha sitä on murehtia vaan päin vastoin kannattaa nauttia jokaisesta onnen päivästä.


      • no huhhuh!
        12 + 7 kirjoitti:

        "alkaako se toinen jossain vaiheessa "tympimään" tai kosketus tai läheisyys ärsyttävää. Missä suhteessa se on normaalia vai onko se ylipäätänsä normaalia?"

        Niin ei käy kaikille, mutta se on hirveän yleistä varsinkin naisten kohdalla ja varsinkin lasten synnyttyä. Nainen tuppaa menettämään kiinnostuksensa miestä kohtaan, kun suhde ei etene -- ja viimeistään lapsiin se eteneminen loppuu.

        Ei se kotitöistä ole kiinni vaan biologiasta, eli normaalista asiasta on kyse. Meidät on suunniteltu lisääntymään eikä pitämään hauskaa.

        Turha sitä on murehtia vaan päin vastoin kannattaa nauttia jokaisesta onnen päivästä.

        Vaikea varmaan nauttia niistä onnen päivistä, kun niitä ei montaa tule? En ihmettele enää yhtään, että nainen eroaa miehestään lastensaannin jälkeen. Miehestä tulee toinen lapsi taloon.
        Niin kuin joku tuolla sanoikin, että jos pariskunta ei saa arkea toimimaan, niin ei se parisuhde tule mitään muutakaan kestämään. Tämä se on fakta. Itse jättäisin miehen kokonaan ilman seksiä jos vonkaus ei lopu. Menköön muualle harrastamaan sitä. Mies ei välitä lainkaan vaimostaan, kun tämä on synnyttänyt MEHELLE lapsen tähän maailmaan. Jo on kaverilla kyllä pokkaa.


      • ....

        Eiköhän kaikissa suhteissa tule niitä kuminauhavaiheita, kun lähennytään ja loitotaan.

        Seksi ja halit ja suutelu onkin ihanaa, jos kukaan ei painosta. Minustakin edelleen lapsenkin jälkeen. Painostus ja toisen kyvyttömyys ymmärtää muuttuvia tilanteita sitä halua syö pois. Jos jäät kaikessa muussa mikä pitäisi olla yhteistä liikaa yksin, ei kauheasti tee mieli fyysistäkään hetken päästä. Kokonaisuus voi olla joskus kai hankalaa hallita.


      • no huhhuh!
        no huhhuh! kirjoitti:

        Vaikea varmaan nauttia niistä onnen päivistä, kun niitä ei montaa tule? En ihmettele enää yhtään, että nainen eroaa miehestään lastensaannin jälkeen. Miehestä tulee toinen lapsi taloon.
        Niin kuin joku tuolla sanoikin, että jos pariskunta ei saa arkea toimimaan, niin ei se parisuhde tule mitään muutakaan kestämään. Tämä se on fakta. Itse jättäisin miehen kokonaan ilman seksiä jos vonkaus ei lopu. Menköön muualle harrastamaan sitä. Mies ei välitä lainkaan vaimostaan, kun tämä on synnyttänyt MEHELLE lapsen tähän maailmaan. Jo on kaverilla kyllä pokkaa.

        MIEHELLE, piti kirjoittaa ;)


      • Dino Rex
        no huhhuh! kirjoitti:

        Vaikea varmaan nauttia niistä onnen päivistä, kun niitä ei montaa tule? En ihmettele enää yhtään, että nainen eroaa miehestään lastensaannin jälkeen. Miehestä tulee toinen lapsi taloon.
        Niin kuin joku tuolla sanoikin, että jos pariskunta ei saa arkea toimimaan, niin ei se parisuhde tule mitään muutakaan kestämään. Tämä se on fakta. Itse jättäisin miehen kokonaan ilman seksiä jos vonkaus ei lopu. Menköön muualle harrastamaan sitä. Mies ei välitä lainkaan vaimostaan, kun tämä on synnyttänyt MEHELLE lapsen tähän maailmaan. Jo on kaverilla kyllä pokkaa.

        No tulipa taas aikamoista tulkintaa miehen muutamasta sanasta.


    • -Anna-

      Ollaan oltu mieheni kanssa naimisissa nyt... 28 vuotta. Lapsia siunaantunut 6. Ei ole koskaan ärsyttänyt, ällöttänyt toisen kosketus.

    • Guh

      Hei kaikki.

      Olen reilu 30v mies ja vaimoni kanssa olleet naimisissa maagiset 7 vuotta. Lapsia on 3. Rakastan vaimoani ja perhettäni. Rakastan vaimoani enemmän kuin suhteemme alkupuolella.

      Viimeiset 3 on ollut kohtalaisen kuivaa seksin suhteen ja se vaikuttaa jo minun fyysiseen sekä ennenkaikkea psyykkiseen hyvinvointiin. Tänävuonna suurinpiirtein viisi kertaa. Asiasta olemme keskustelleet vaimoni kanssa, tai oikeastaan minä olen hänelle jutellut omista tunnoistani ja toivonut jotain palautetta jonka perusteella voisin korjata omaa käytöstäni, olemustani, suhtautumistani häneen ja elämään yleensä. En ole saanut mitään konkreettista vikaa selville, joten kaikki mitä vialla olen kuvitellut olevan, olen yrittänyt "korjata".

      Yleensä jonkun tempun jälkeen vaimo antaa.
      Antaa...... Olen tästä todella surullinen. Haluaisin rakastella vaimoani, enkä ottaa, kun annetaan.

      Toivo siitä että seksielämämme alkaisi taas lämpenemään saa minut kokeilemaan kodissamme erinäisiä temppuja. Kotityöt, ei seksuaalinen läheisyys, romanttiset viritelmät (joissa olen totaalisen tumpelo), kehut ja imartelut. Ei ne ole muuttaneet seksielämäämme pitemmänpäälle mihinkään. Vaimo antaa kerran ja sitten seuraavana iltana kammarissa tulee ilmoitus niskaan suukotuksen jälkeen "En minä sulle nyt anna". Siinä sitä kuunnellaan vaimon unituhinaa tippa linssissä.

      Se mistä tässä ketjussa oli kyse, eli puolison kosketus ja sen "ärsytys". Minulla tulee kuvottava tunne, hirvittävä ahdistus ja toivottomuuden tunne, kun vaimoni minua koskettaa hellästi. Tieto siitä, että tämä toisen ihmisen kosketus tarkoittaa että hän minua rakastaa, muttei halua. Se tuntuu todella pahalta. Fyysisesti lamaannuttava tunne. Joskus tuntuu että koko keho painaisi tonnin ja lysähtäisin kasaan lattialle.

      Nykyään pelkään koskea vaimooni ja pelkään hänen kosketustaan, koska tiedän ettei siihen kuulu ns. kipinää. Kaipaan kyllä läheisyyttä ja kosketusta ja sitä kyllä on tarjolla riittävästi, mutta kun tietää ettei se johda enää mihinkään muuhun kuin omaan seksuaaliseen turhautumiseen, on helpompi vältellä sitä.

      Vaimoni on mielestäni kaunis ja olen kertonut tämän hänelle useasti. Hän tuoksuu hyvälle ja iho on pehmeä koskettaa. Haluan häntä seksuaalisesti ja pidän hänen katselemisesta arkiaskareissa. Siro ja kaunis, kaikenkaikkiaan upea nainen.

      Voimattomaksi se miehen vetää. Oma riittämättömyyden tunne ja itseinho valtaa mielen. Mihinkään ei jaksa ryhtyä ja jos jotain pakolla aloittaa, se varmasti jää kesken. Jossain vaiheessa tulee mieleen "Miksi minä edes yritän, mikään ei tällä mihinkään muutu". Joskus itsekseen raivostuu mielessään ja kiroaa kaiken alimpaan helvettiin.

      En voi kuin ihmetellä miten joku voi ajatella että seksi ei ole suhteessa tärkeää. En voi kuvitellakkaan etteikö vaimollani olisi haluja seksiin, mutta minä taidan olla seksiobjektina vaan kehno.

      PS. Kohtalaisen sekava tilitys mutta aivokuupasta ei nyt selkeämpää irtoa.

      • päivystävä feministi

        Nonniin. Vastauksia odotellaan mielenkiinnolla. Onnistuuko joku kääntämään tämänkin tilanteen miehen syyksi?


      • 11 + 7
        päivystävä feministi kirjoitti:

        Nonniin. Vastauksia odotellaan mielenkiinnolla. Onnistuuko joku kääntämään tämänkin tilanteen miehen syyksi?

        Ei se ole kenenkään syy. Asioita ei myöskään voi korjata. Kaiken kaikkiaan toivotonta touhua koko elämä.


      • mä vaan
        päivystävä feministi kirjoitti:

        Nonniin. Vastauksia odotellaan mielenkiinnolla. Onnistuuko joku kääntämään tämänkin tilanteen miehen syyksi?

        Päivystävälle feministille: miksi tässä pitäisi alkaa ketään syytellä? Monissa suhteissa tuntuu olevan juuri tämä vika: kun eteen tulee ongelmia ja erimielisyyksiä (ja niitä väistämättä tulee), ruvetaan kinaamaan siitä, kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä. Puolisot asettuvat toisiaan vastaan eivätkä halua nähdä ongelman yli, sinne tulevaisuuteen - yhdessä. Jos siis vielä yhdessä halutaan pysyä. Se vaatii kykyä keskustella, kuunnella ja joskus nöyrtyä, vaikka tietäisikin olevansa oikeassa. Tavoite on tärkein, ei se, kumpi voittaa. Koska loppujen lopuksi, jos puolisot asettuvat toisiaan vastaan ja kaivautuvat poteroihinsa, molemmat häviävät.

        Guh, tekstiäsi oli todella surullista lukea eikä mulla ole muita neuvoja kuin kehottaa ulkopuolisen auttajan juttusille. Mahtaako vaimosi tietää, miten asia suhun vaikuttaa? Ajattelen, että seksissä ei ole kyse vain omasta nautinnosta vaan hyväksytyksi tulemisesta ja siitä, että saa tuottaa nautinnon toiselle. Onko vaimosi tyytyväinen tähän tilanteeseen vai kärsiikö hän ehkä itsekin siitä, etteivät halut kohtaa?


      • päivystävä feministi
        mä vaan kirjoitti:

        Päivystävälle feministille: miksi tässä pitäisi alkaa ketään syytellä? Monissa suhteissa tuntuu olevan juuri tämä vika: kun eteen tulee ongelmia ja erimielisyyksiä (ja niitä väistämättä tulee), ruvetaan kinaamaan siitä, kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä. Puolisot asettuvat toisiaan vastaan eivätkä halua nähdä ongelman yli, sinne tulevaisuuteen - yhdessä. Jos siis vielä yhdessä halutaan pysyä. Se vaatii kykyä keskustella, kuunnella ja joskus nöyrtyä, vaikka tietäisikin olevansa oikeassa. Tavoite on tärkein, ei se, kumpi voittaa. Koska loppujen lopuksi, jos puolisot asettuvat toisiaan vastaan ja kaivautuvat poteroihinsa, molemmat häviävät.

        Guh, tekstiäsi oli todella surullista lukea eikä mulla ole muita neuvoja kuin kehottaa ulkopuolisen auttajan juttusille. Mahtaako vaimosi tietää, miten asia suhun vaikuttaa? Ajattelen, että seksissä ei ole kyse vain omasta nautinnosta vaan hyväksytyksi tulemisesta ja siitä, että saa tuottaa nautinnon toiselle. Onko vaimosi tyytyväinen tähän tilanteeseen vai kärsiikö hän ehkä itsekin siitä, etteivät halut kohtaa?

        Aivan totta. Siksi esitänkin naisille kysymyksen: kuinka moni on valmis myöntämään että mies on alunperinkin ollut vääränlainen seksipartneriksi ja ei pidemmän päälle kiihota sellaisena kuin hänet tapasit? Väitän nimittäin että on todella yleistä, että mies tekee paljon kotitöitä, tuo kukkia ja huomioi, mutta vaimo käy tyydyttämässä halunsa jonkun "pahan pojan" tai muun SEKSUAALISESTI kiihottavan miehen kanssa.

        Yleensä tämä vaan yritetään kaataa miehen niskaan ja keksitään mitä ihmeellisimpiä selityksiä sille miten mies on nyt mokannut homman jollain mystisellä tavalla. Jos se mies ei osaa koskettaa, puhua ja olla tietynlainen että alkaisi pikkuhousut kastua, niin se ei ole sen miehen vika, vaan se on sen naisen vika joka on ottanut sen miehen. Asiaa ratkotaan ihan väärästä päästä jos lähtökohta on se, että miehen pitäisi tehdä jotain erikoista (hieronnat ja kynttiläillalliset) ja antaa puoli tuntia esileikkiä että nainen on valmis seksiin. Eiköhän jokainen nainen tunne tai tiedä jonkun miehen, jonka kanssa ei tarvita "erikoistunnelmaa" tai pitkiä esileikkejä, joilla Sahara muutetaan kosteaksi Amatsonin sademetsäksi. On jopa sellainen mystinen asia, kuin että nainen odottaa seksiä jo etukäteen eikä tarvitse juuri mitään esileikkejä. Tämä tapahtuu silloin kun nainen pitää itse miestä todella kiihottavana, eikä vain jotain tiettyä asiaa mitä mies tekee tai sitä kun mies nuolee klitorista.

        Miettikääpä jos mä alkaisin seurustella lihavan, epäkiihottavan naisen kanssa ja kiihottuisin lähinnä silloin jos nainen on huomioinu mua erityisesti, antaa hyvän hieronnan tai imee löysän munan juhlakuntoon. Eikö olisi vähän sairas suhde? Eikö olisi ihan mun omaa hölmöyttä että olen sellaisen naisen kanssa kimpassa, joka ei saa stondista aikaan jo sillä että riisuu vaatteet ja tulee syliin istumaan?


      • päivystävä feministi
        11 + 7 kirjoitti:

        Ei se ole kenenkään syy. Asioita ei myöskään voi korjata. Kaiken kaikkiaan toivotonta touhua koko elämä.

        Kannattaisi miettiä että meneekö tuollaiseen suhteeseen, josta seurauksena on vain kärsimystä (tai pettämistä, valheita ja kärsimystä). Kyllä mä sanon että mun vika se olisi, jos ottaisin epäkiihottavan, mutta hyvää "vaimopotentiaalia" olevan naisen vaimoksi. Ja veikkaan että tällainen vaimokin olisi katkera mulle.


      • 13+13

        Olen tosi pahoillani puolestasi :( Voisitko ajatella, että näyttäisit tämän kirjoituksen vaimollesi taikka kirjoittaisit hänelle kirjeen? Jos hän ei kuitenkaan ole ymmärtänyt miten hänen käytöksensä vaikuttaa sinuun. Tai jos hän osaisi edes kertoa miksi tilanne on tämä. Aikaisemin teillä ilmeisesti on ollut vilkkaampi seksielämä.


      • mä vaan
        päivystävä feministi kirjoitti:

        Aivan totta. Siksi esitänkin naisille kysymyksen: kuinka moni on valmis myöntämään että mies on alunperinkin ollut vääränlainen seksipartneriksi ja ei pidemmän päälle kiihota sellaisena kuin hänet tapasit? Väitän nimittäin että on todella yleistä, että mies tekee paljon kotitöitä, tuo kukkia ja huomioi, mutta vaimo käy tyydyttämässä halunsa jonkun "pahan pojan" tai muun SEKSUAALISESTI kiihottavan miehen kanssa.

        Yleensä tämä vaan yritetään kaataa miehen niskaan ja keksitään mitä ihmeellisimpiä selityksiä sille miten mies on nyt mokannut homman jollain mystisellä tavalla. Jos se mies ei osaa koskettaa, puhua ja olla tietynlainen että alkaisi pikkuhousut kastua, niin se ei ole sen miehen vika, vaan se on sen naisen vika joka on ottanut sen miehen. Asiaa ratkotaan ihan väärästä päästä jos lähtökohta on se, että miehen pitäisi tehdä jotain erikoista (hieronnat ja kynttiläillalliset) ja antaa puoli tuntia esileikkiä että nainen on valmis seksiin. Eiköhän jokainen nainen tunne tai tiedä jonkun miehen, jonka kanssa ei tarvita "erikoistunnelmaa" tai pitkiä esileikkejä, joilla Sahara muutetaan kosteaksi Amatsonin sademetsäksi. On jopa sellainen mystinen asia, kuin että nainen odottaa seksiä jo etukäteen eikä tarvitse juuri mitään esileikkejä. Tämä tapahtuu silloin kun nainen pitää itse miestä todella kiihottavana, eikä vain jotain tiettyä asiaa mitä mies tekee tai sitä kun mies nuolee klitorista.

        Miettikääpä jos mä alkaisin seurustella lihavan, epäkiihottavan naisen kanssa ja kiihottuisin lähinnä silloin jos nainen on huomioinu mua erityisesti, antaa hyvän hieronnan tai imee löysän munan juhlakuntoon. Eikö olisi vähän sairas suhde? Eikö olisi ihan mun omaa hölmöyttä että olen sellaisen naisen kanssa kimpassa, joka ei saa stondista aikaan jo sillä että riisuu vaatteet ja tulee syliin istumaan?

        Ihminen voi muuttua ja seksin tarve voi muuttua. Ei etukäteen aina tiedä, miten reagoi uusiin tilanteisiin.

        Mieheni tekee paljon kotitöitä ja huomioi mua, eikä hänen kiihottavuutensa ei ole tippaakaan vähentynyt vuosien mittaan. Olen onnistunut saamaan samassa paketissa hyvän aviomiehen ja rakastajan. No, ehkä sitten olen onnekkaampi kuin tiesinkään.


    • kunhanmietin

      ... ; melkein jokainen sanasi ja kertomasi on kuin omasta elämästäni vuosi sitten...

      Elämä on pitkä kotimatka ja alkaa jo kovasti voimia viemään, kun ei tiedä onko tässä enää normaali kun ei halua toista lähelle.
      Enkö halua vain puolisoani lähelle, vai enkä halua ketään lähelle?
      Paraneeko se eroamalla vai onko sama edessä mahdollisesti tulevaisuudessa toisessa suhteessa?
      Olenko vain sittenkin tunnevaimmainen?...

      Tilanne minkä takia täällä varmaan ollaan tähän tilanteeseen tällä hetkellä tultu johtunee tästä...
      Vuosi sitten kun ei elämä enää yhdessä maistunut, sanoin miehelle että erotaan. Hän ei olisi halunnut, minä taas en vaan enää jaksanut yksin hoitaa kaikkea ja puhekaan kun ei tuntunut auttavat.
      Meillä on yhteinen, keskeneräinen omakotitalo, joten samankaton alla jouduttiin asumaan ja tiettyjä sääntöjä sopimaan, että ehkä elämäminen jotenkin väliaikaisesti hoituisi.
      Miehellä oli hoppu saada uutta naista elämään ja sitähän löytyi nettideittisivuston kautta. Pian jo suunnittelivat kaikkea yhdessä ja siinä sivussa, mies kuitenkin vielä vannoi minulle rakkautta ja toisaalla taas haukkui alimpaan helvettin.
      Sovittiin, ettei uusia tuoda yhteiseen kotiin mutta täältä ne sitten yllätin ja yhteinen lapsemmekin oli heidän seuranaan. Ja siitä varsinkin kun olimme sopineet ettei sitä kellekään esitellä ennen kuin asiat selviää enemmän.
      Sain mahottoman raivarin ja heitin pariskunnan pihalle...
      Heidän suhteensa silti vielä jatkui, kunnes tämä ex mieheni ylisti taas rakkauttaan ja että ei halua muuta kuin minut.
      Oltiin jo keväässä menossa ja tämä miehen heila alkoi olla historiaa... elimme suht sovussa saman katon alla, mutta emme olleet virallisesti yhdessä.
      Oli hankala päästää miestä lähelle ja ns. tarkkailin häntä ja yritin fiilistellä, että onko hän oikeasti tosissaan kun niin kovasti mukamas rakasti ja halusi sitä sun tätä yhdessä.
      Juuri kun olin muuttamassa mieltäni ja "varma" että mieheni olis muuttunut, niin sain facebookin kautta viestiä eräältä naiselta jonka kanssa ex miehelläni oli suhde.
      Tästähän olo taas "parani" huimasti... juuri kun uskoin ja toivoin perheemme pelastusta, oli hän sivussa pitänyt toista.
      Kaiken tämän kukkuraksi hän teki keväällä pari katoamis temppua, jätti minut ja lapsen, koirat, talon minun vastuulle ja päätti olla vastaamatta puhelimeen pariin päivään. Myöhemmin kävi ilmi, että oli tämän naikkosen luona silloin ollut..yllätys yllätys.
      Meillä kun tuollainen katoaminen aiheuttaa sitä, että minä en välttämättä pääse edes töihin kun pitkässä matkassa käyn töissä (100km suuntaansa), menee lapsen hoitovuorot persiilleen jne...

      Olipas sekavaa tekstiä, mutta kaikkea on sattunut ja joko se on sitten vaikuttanut tähän etten päästä lähelle tai sitten vaan kaikki tunteet on kuolleet ja kuopattu tai olen tunnevaimmeinen paskiainen...

      • sikamiessulla

        Tuo miehesi käytös ja pettäminen on saanut sinut inhoamaan miehesi kosketusta. Et ole tunnevammainen vaan loukattu. Miehesi on sika. Jättämällä hänet, et voi muuta kuin parantaa elämääsi.


    • kunhanmietin

      Toisaalta on hän sitten pettänyt jos ei olla oltu viralliesti parisuhteessa..tähän hän itse ainakin vetoaa?...

      Voi luoja, joskus aikaisemmin olin vielä vahva nainen, nyt en tunnut löytävän ulospääsyä...

      • jumangegga

        Huono tekosyy miehellä. En kyllä minäkään koskisi tuollaiseen mieheen.


    • Talking

      Itselläni tilanne, etten kosketusta kaipaa, enkä oikein läheisyyttäkään, en puolisoni, mutta ehdottomasti, vielä vähemmän kenenkään "ulkpuolisen". Tuntuu oudolta kun välillä tuntuu, ettei jonkun vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa voisi jutustella ilman, että heti aletaan rakentelemaan jonkinlaista "kuviota". Onko se niin vaikea tajuta, että haluaa "vain" jutustella eikä iholle silti pyri?

    • fjsleuglwoiugoijeoli

      Itsellä vähentyi seksihalut kun lääkitys vaikutti siihen ettei syty enää entiseen tapaan, tähän päälle sitten mies jaksoi sanoa miten pihtailen.
      Tuntuu välillä että se on pakko harrastaa seksiä, olen myös huomannut sen että toinen alkaa mököttää jos et "anna".. Jää hyvän yön toivotukset ja pusut saamatta :(

    • Näin.

      Kemioista ei ole silloin kyse, jos kuitenkin ajoittain ne kemiat myös toimii/ovat toimineet.
      Puolison kosketus varmaa ärsyttää sentakia, että sillähetkellä on muuta mielessä/stressiä, sekä jos jostain syystä omassa läheisyyshistoriassa on vaikkapa hyväksikäyttöä (oot antanut pillua säälistä /vääristä syistä miehille joskus, se inhottaa sitten, mutta et inhoa miestä vaan itseäsi)
      suurimmalla osalla naiista varmaan on kokemusta, että pitää mennä antamaan vaikka itse ei halua sillähetkellä.
      Tää kaikki kasvattaa kuorta.
      siksi ei koskaan kannata antaa, jos ei todella itsekin halua!
      Parisuhdetta ei kannata lopettaa, vaan antaa itselleen rohkeasti lupa kieltäytyä lääppimisestä jos sillähetkellä ei halua.
      Kaikki rehellisyys vie eteenpäin, ja opettelee tekemään sen vain niin ettei toinen loukkaannu.
      Sanoo että "minulla on stressiä" ja lupaa toiselle että kun kosken sitten itse ensin kun siltä tuntuu taas.

    • jesa2

      Omalla kohdalla aivan sama tilanne, että naiseni kosketus, halit ja pusut, puhumattakaan seksistä ärsyttää, mutta toisaalta meidän suhde on aikalailla finaalissa.. 3v ollu on/off suhde, ja erottu varmaa lähemmäs 10 kertaa. Ollaan siis nyt yhdessä, oltu nyt 2kk, mutta itse olen tässä suhteessa vaan meidän 3v tyttären takia. Just muutettiin yhteen ja kaduttaa niin helvetisti.. mutta eipä mulla muutakaan vaihtoehtoo taida olla kun ei tytön äiti ikinä antanu tyttöö mulle kun erossa oltiin.. yksinhuoltajakaikkivaltiasitseperkele kun on! Oon niin vihaa täynnä tytön äitiä kohtaan kokoajan kun mielessä jokapäivä kuinka vittumainen ollu mulle erojen aikana. En tiedä kuinka kauan tää suhde taas kestää, mutta sen tiedän että tämä on viimenen kerta kun ollaan yhessä.. tyttö onneks jo tajuaa että oon sen isä ja kun erotaan jossain vaiheessa, niin toivottavasti muistaakin. Jos ei tytön äitin kanssa päästä taaskaan yhteisymmärrykseen tapaamisista eron jälkeen, niin toivottavasti tyttö muistaa isänsä ja haluaa tulla minunkin luo joskus. On se väärin tyttöö kohtaan että äiti saa päättää näkeekö isäänsä! Ps. Alotin selipaatin!

    • IlmainenHuorako?

      Seksiä,seksiä,seksiä! Miksei miehet voisi joskus vilpittömästi helliä ja osoittaa mielenkiintoa ilman että tappi on ojossa heti. Minua ainakin tämä ahdistaa suuresti. Vaikka miestäni rakastankin, niin välillä tekee mieli huutaa että en halua! En halua joka päivä, en joka toinenkaan.
      Ongelma on juuri Se, että naiset tarvitsevat kokonaisvaltaisesti huomioimista. Kuuntelemista, keskustelua, lohdutusta, silitystä ja ilman taka-ajatuksia seksistä.
      Itse olen niin tympiintynyt tähän reikänä olemiseen, että ihan avioero on käynyt mielessä.
      Onko mies eläin? Jonka ainokaisena ajatuksena läheisyydestä on seksi? Ahdistaa niin,että kohta menee jalat ristiin kokonaan ja suu suppuun kans :P

      • ratkaisija357

        Mies haluaa seksiä enemmän kuin sinä.

        Se on sinulle ongelma.

        Ratkaisu: Eroa ja etsi mies, joka ei halua seksiä vaan pitää keskustelemisesta jne.

        Saat mitä haluat ja jätät tälle miehelle mahdollisuuden löytää naisen, joka pitää seksistä yhtä paljon kuin hän juuri hänen kanssaan


      • Mies vastaa

        "Onko mies eläin?"

        On.

        "Jonka ainokaisena ajatuksena läheisyydestä on seksi?"

        On.


      • 16 + 3
        ratkaisija357 kirjoitti:

        Mies haluaa seksiä enemmän kuin sinä.

        Se on sinulle ongelma.

        Ratkaisu: Eroa ja etsi mies, joka ei halua seksiä vaan pitää keskustelemisesta jne.

        Saat mitä haluat ja jätät tälle miehelle mahdollisuuden löytää naisen, joka pitää seksistä yhtä paljon kuin hän juuri hänen kanssaan

        "Ratkaisu: Eroa ja etsi mies, joka ei halua seksiä vaan pitää keskustelemisesta jne. Saat mitä haluat ja jätät tälle miehelle mahdollisuuden löytää naisen, joka pitää seksistä yhtä paljon kuin hän juuri hänen kanssaan"

        Ei toimi. Markkinat ovat sellaiset, että suurin osa joutuisi tuolla menetelmällä jäämään yksin. Siksi ihmiset pariutuvat ja haukkuvat puolisoaan; se voittaa yksinäisyyden.


    • MrMr179

      Joo ja minä tiedän sellaisia naisia ketkä haluavat seksiä usein vaikka perheeseen olisikin syntynyt lapsi. Onko tämä nyt tukiverkosta vinksahtaneille että millään muulla ei ole väliä kuin lapsella. Parisuhteelle ei ole enää merkitystä, asialle joka pitää perheen kasassa ja perheen myös hyvävointisena. Ja jumalauta jos ei seksiä harrasteta ja toinen kokee jatkuvasti tulleensa torjutuksi niin sekö on henkistä väkivaltaa sitä kohtaan joka ei halua seksiä. Toivottavasti tuo on joku trolli joka tuon on kirjoittanut, koska tuo on ihan täyttä sontaa. Ja täällä muille uskotellaan että se on henkistä väkivaltaa :'DDD uskomatonta!!

      • Takarivintahvo

        Eikun sä et vaan ymmärrä, sä oot kiimainen sika likaisine ajatuksinesi, aina tappi ojossa seksiä vonkaamassa.
        Kyllä naisella on täysi oikeus laittaa koivet ristiin heti muksun synnyttyä.
        Alas ny äijänrahjus mennä siitä vaippoja ostamaan, senkin könsikäs.


    • 7369

      Tuntuu oudolta! Varsinkin tuo ällötys.
      Ärsytys ja laimeampi mielenkiinto läheisempään seurusteluun lienevät eri asioita?
      Jo aivan suhteemme alussa, pian 50 vuotta sitten, ilmeni vaimoni "hidas" herääminen yöunilta.
      Kyse ei varmaankaan ollut edes ärsytyksestä sanan varsinaisessa merkityksessä vaan hitaasta heräämisestä.
      Nyt ikäreinä, 69v ja 73v, olemme päätyneet asetelmaan jossa pienten, päivittäisten hyväilyjen ohella vaimoni päättää milloin menemme asiassa "pitemmälle".
      Ei ole vaaraa, että aktivisempana painostaisin häntä.

      Nytkin se vetelee sikeitä tuonne 7.30:een.

    • jkuio

      Kun tarpeeksi väsynyt jostakin, silloin haluaa olla hetken ilman "vaatimuksia", joka ei tarkoita että muutoin mitään olisi vialla. No jos on kinaa ollut jostain mitättömästi, kyllä sekin himana tasoitusaikaa tarvitsee, mene kyllä ohi.
      Ei riiputaanko nyt jo liiankin kiinni kumppanissa ja sillä saadaan vain pahaa aikaan. Eikös tuollaista aina kylki, kyljessä kyhnäämistä sanot jonkinlaiseksi riippuvuudeksi, joka on sairaalloista, ei todellakaan oikeaa koskettelua ja välittämistä.
      Kaikesta ei pitäisi vetää hernettä nenään ja nimenomaan siitä, että toinen ei ole joka hetki valmis, niihin kosketuksiin ja varsinkin niihin, joissa mennään seksin puolelle.
      Kyllä olen sen verran kokenut, että kun toiselta puuttuu tuossa himossaan kokonaan sellainen katsonta, onko sopiva paikka, ei näe esim. mihin voi näkyä ja onko valveilla olevia lapsia viereisessä huoneessa tms. ja onko ruuanlaitto kesken tai jokin muu vaativa asia. Toisella pitää silloin olla sitä älyä, että asia hoituu, kun siihen on sopiva mahdollisuus. Sen voi nätisti sanoa, että myöhemmin. Mutta miten tätä ihmistä voisi ohjata muutoinkin vähän hillitympään toimintaan ja katsomaan tilannetta muidenkin kannalta. Aina vain ei ole sopivaa.

      • öiil

        "Kun tarpeeksi väsynyt jostakin, silloin haluaa olla hetken ilman "vaatimuksia", joka ei tarkoita että muutoin mitään olisi vialla. "

        Suhteessa pitäisi voida olla vapaasti, ihan ilman toisen "vaatimuksia". Silloin kun on omien rajojen sietokyky ylitetty, kumppani alkaa ärsyttää ja ällöttää.


    • tunteiden_heilahtelu

      Lopun alkuahan se, ehkä. En minäkään enää halua tuntea naiseni kosketusta vartalollani. Mutta on näin ollut joskus aiemminkin ja sitten taas toisinaan peitto heiluu normaalisti,

      • Henkariko

        Ei normaali aikuinen ihminen ole mikään koiranpentu, jota pitäisi koko ajan paijata. Kun kaksi itsenäistä ja toistaan kunnioittavaa ihmistä elää luottamuksellisessa parisuhteessa, ei siinä tarvita toista "ulkoisena henkarina" pitämään toista pystyssä. Kaikella, myös kosketuksella, on luonnollinen aikansa.


    • Punt

      Mitä järkeä niitä lapsia on sitten ylensä tehdä, jos ne kerta pilaavat parisuhteen? Ainakin jos tätä palstaa lukee. Ei voi toki yleistää, ilmeisesti sellaisiakin pareja on joilla seksielämä säilyy toimivana lasten syntymän jälkeenkin. Voihan sitä nukkua tulpat korvissa pari yötä niin on sitten virkeämpi, jos ei jaksa joka rääkäisyyn herätä. Kyllä ne on aina vähän aikaa kiljuttuaan nukahtaneet.

      • 94587658

        Ei elämässä ole mitään järkeä, eikä meitä ole tarkoitettu onnellisiksi. Meidät on tarkoitettu lisääntymään.


      • Punt

        Niinkuin maailman ylikansoittumisesta jo näkee, syytä olisi alkaa käyttämään sitä järkeä sen lisääntymisen sijaan. Nykypäivänä on monia hyviä keinoja välttää ei toivottu raskaus ja sitä kautta parisuhteen tuhoutuminen. Yksinkertainen asia.


    • jkuio

      Jos pari pääsee normaaliin rytmiin eli se "vaaleanpunaisten lasien hurma" saa oikeat mittasuhteet. Osaa nähdä puolisonsa ihmisenä, joka käy työssä, joutuu tekemään jopa ylitöitä ja aina voi ollakaan siinä vieressä. Osataan rakentaa se yhteinen arki, jossa huomioidaan nyt myös kodin työt, vastuut elämisestä ja osataan luopua hieman siitä vilkkaasta seuraelämästä lasten synnyttyä perheeseen. Ihan normaalia
      Nyt vain taittaa ainakin täällä kirjoittajissa olla runsaasti niitäkin, jotka eivät oikein osaa tähän arkeen asettua. silloin ei ollut niin rahalla väliä, voi jopa juosta äidin ruokakaapille, joten rahat menivät kaikki siihen omaan elämään. Nyt kun pitäisi osata sakaa siitä tulostaan perheen elatukseen osa, niin loppuu se puolison koskettelu ja kiinnostus häneen, sillä hän mitä luultavammin joutuu hieman sanomaan asiasta.

      • mikäonn

        Jos puolison kosketus ihan ällöttää, ei siitä voi syyttää arkea, rahapulaa. Kyse on yksinomaan omista tunteista puolisoa kohtaan. Ällötykseen asti on ottanut vastaan puolisolta paljon sellaista, joka loukkaa omia rajoja, on ollut haitallista parisuhteelle. Ainoa keino olisi yrittää keskustella puolison kanssa kauniisti ja kivasti - yrittää saada häntä paikkailemaan suhdetta. Usein sellainen ei ota tulta alleen, ei onnistu. Juna meni jo.


    • Lienee.normaalia

      Sekin on normaalia. Aina ei huvita. Joskus haluaa olla yksin ja päättää itse omat toimintansa. Jokainen tarvitsee joskus yksinäisyyttä ja rauhaa toisesta ja toisista ihmisistä omille ajatuksilleen ja tekemisilleen. Etenkin jos toinen on aina vaatimassa, sitä ei jaksa kukaan.
      Kaikkea liikaa on kaikkea liikaa, joskus haluaa vähän ja vähemmän. Joskus voimat menee johonkin muuhun ja haluaa vain olla rauhassa. Hyväksytään ihminen ihmisenä. Ei kukaan aina jaksa olla toisen lähellä. Annetaan välillä toiselle omaa aikaa. Sen jälkeen taas jaksaa ja on ihanaa olla yhdessä.

      • ajatuksiajoitaheräsi

        Ihan normaalia kausivaihtelua pitkässä parisuhteessa. Oikeastaan on harmillista, että kaikkialta läpitunkeva porno on muuttanut ihmisten käsityksiä ja ihmiset eroavat, jos ei jaksa sitä samaa toimintaa jota täyspitkässä pornoleffassa tulee katsoneeksi. Jyystöä vailla rakkautta ja siitä monet ottavat mallia. Ei ole oikeastaan ihme, että toiset voivat pahoin erään ihanimman asian äärellä.
        Niinpä, jos joskus haluasi vain sellaisen pikaisen, niin se ei ole mahdollista, kun pitää käydä lapi kaikki mahdolliset asennot. Silloin siitä tulee pakkomielle, suoritus ja se tosiaan alkaa olla jotakin muuta kuin nautinto. Samoin kuin tulee pakkomielle siitä saako toinen orgasmin vai ei. Ei siis ihme, että kosketuskin toisinaan ahdistaa.
        Koska me ihmiset ymmärrämme, että se hyvä olo ja hyvinvointi voi parisuhteessa tulla vain siitä, että yhdessä tehdään jotakin, vaikka kävellään iltalenkillä, keskustellaan ja samalla ehkä sipaistaan toista ohimennen tai jaetaan ne hekumaton arki yhdessä. Ilman tuollaista esileikkiä ei varmasti pääse toivontunlaiseen tulokseen. Koska me oikeasti hyväksymme naisen ja miehen erilaisuuden ja kestämme sen, että naisen lämpeneminen vain on erilainen kemiallinen tapahtuma aivoissa ja se ei vaan syty, kun näkee puolisonsa alasti, vaikka vastaavasti miehelle riittää vilaus tietystä paikasta.
        Yksi asia, mikä voi myös vaikuttaa, on se, miten nykyään ihan ventovieraat ihmiset puhuvat alapääasioista ruokapöydässä tai muissa vastaavissa paikoissa. Tässä suhteessa ne molemmin puolin kuuttakymppiä käyvät jo puheillaan oksettavat nuorempia henkilöitä. Miten he kuvittelevat, että on jotenkin coolia puhua housujen sisällöstä yleisillä paikoilla, hankkikoot huoneen.


    • mikäonn

      Suhde ei ole kunnossa, ei ole rakkautta.

    • öiil

      Ei ole. Paitsi kuolleessa suhteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1658
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      110
      1254
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      86
      1097
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      835
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      748
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe