tiedän että tällekkin asialle

tiinaex...

on varmaan oma palstansa mutta kun en osaa muualla käydä niin kysynpä teiltä kauan eläneiltä monta tarinaa kuulleilta viisailta vanhemmilta onko kellään kokemusta tai tietoo sellaisesta kun lääkkeiden ja alkoholin samanaikaista käyttöä aina varoitellaan ja sanotaan että vahvistavat toinen toistensa vaikutusta mutta kun onkin sillei päin että että jos ottaa alkoholia niin lääkkeet ei vaikutakkaan mitään eikä alkoholikaan nouse päähän sen enempää kun normaalisti elikkä niinkun käänteinen vaikutus yhdeltä psykologilta tässä kuulin että voi olla mahdollista mutta kumminkin varmaan aikas harvinaista.

115

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,

      Tämänhän varmasti jokainen tietää:
      "Alkoholi voi joko voimistaa tai heikentää lääkeaineen tehoa. Usein käytetyn alkoholin määrä vaikuttaa yhteisvaikutuksen voimakkuuteen."

      http://www.terve.fi/laakeopas/laake-ja-alkoholi

      Enkä ole koskaan kuullut, että jonkun lääkkeen sivuoireena ei juodessaan päihtyisi.
      Paitsi nyt on tosin keksitty ihmeaine, joka estää humaltumisen, mutta siitä ei haluta kehittää lääkettä. Johan tuo on maalaisärjelläkin oikein.

      http://www.iskelma.fi/viihde/uusi-ihmelaake-estaa-humaltumisen/2/3437

      • tiinaex...

        en tarkoittanu mitään sekakäyttöä jossa napsitaan listatolkulla lääkkeitä vaan lähinnä näitä nukahtamislääkkeitä joita varmaan aika monet joutuu käyttämään erillaisissa elämäntilanteissa ja yleensä kaikissa lääkkeissä mainitaan että alkoholi voi voimistaa lääkeaineen tehoa ja lääkeaine alkoholin tehoa mutta siitä heikentämisestä harvemmin varmaan mainitaan en oo ite ainakaan huomannu ja se ihmetyttää että vaikka sanotaan että lääke voimistaa alkoholin tehoa niin sillei ei kuitenkaan käy ja siitä olisin halunnu ihan kokemus tietoa enkä vaan kirjoitettua tekstiä.


      • ,,,,,,
        tiinaex... kirjoitti:

        en tarkoittanu mitään sekakäyttöä jossa napsitaan listatolkulla lääkkeitä vaan lähinnä näitä nukahtamislääkkeitä joita varmaan aika monet joutuu käyttämään erillaisissa elämäntilanteissa ja yleensä kaikissa lääkkeissä mainitaan että alkoholi voi voimistaa lääkeaineen tehoa ja lääkeaine alkoholin tehoa mutta siitä heikentämisestä harvemmin varmaan mainitaan en oo ite ainakaan huomannu ja se ihmetyttää että vaikka sanotaan että lääke voimistaa alkoholin tehoa niin sillei ei kuitenkaan käy ja siitä olisin halunnu ihan kokemus tietoa enkä vaan kirjoitettua tekstiä.

        En kyllä ymmärtääkseni kirjoittanut mistään sekakäytöstä.
        Toisaalta, olen tehnyt elämäni työtä lääkkeiden parissa, enkä tuollaisesta ole ikinä kuullutkaan.


      • tiinaex...
        ,,,,,, kirjoitti:

        En kyllä ymmärtääkseni kirjoittanut mistään sekakäytöstä.
        Toisaalta, olen tehnyt elämäni työtä lääkkeiden parissa, enkä tuollaisesta ole ikinä kuullutkaan.

        mulla vaan tuli toisesta linkistä mieleen se sekakäyttö en sen kummemmin tarkoittanu että olisit kirjoittanut siitä mutta tosta ekasta linkistä kävi ilmi että se on yksilöllistä voimistuuko vai heikentyykö ite nimittäin joudun käyttään nyt tässä elämäntilanteessa nukahtamislääkkeitä mutta jos otan alkoholia vähän tai paljon en nuku sen alkoholin voimasta enkä edes nukahtamislääkkeellä joskus alkoholilla on ollut nukuttava vaikutus mutta nyt kun en muutenkaan nukahda niin sillä ei oo mitään vaikutusta.


      • ,,,,,,
        tiinaex... kirjoitti:

        mulla vaan tuli toisesta linkistä mieleen se sekakäyttö en sen kummemmin tarkoittanu että olisit kirjoittanut siitä mutta tosta ekasta linkistä kävi ilmi että se on yksilöllistä voimistuuko vai heikentyykö ite nimittäin joudun käyttään nyt tässä elämäntilanteessa nukahtamislääkkeitä mutta jos otan alkoholia vähän tai paljon en nuku sen alkoholin voimasta enkä edes nukahtamislääkkeellä joskus alkoholilla on ollut nukuttava vaikutus mutta nyt kun en muutenkaan nukahda niin sillä ei oo mitään vaikutusta.

        Omakohtaisten kokemusten mukaan lääkkeillä voi olla mitä ihmeellisimpiä sivuvaikutuksia.
        Kerran eräs verenpainelääke aiheutti kamalia painajaisia. Niistä ei mainittu lääkkeen mukana tulevassa ohjeessa. Sattumalla löysin tiedon netistä.


      • tiinaex...
        ,,,,,, kirjoitti:

        Omakohtaisten kokemusten mukaan lääkkeillä voi olla mitä ihmeellisimpiä sivuvaikutuksia.
        Kerran eräs verenpainelääke aiheutti kamalia painajaisia. Niistä ei mainittu lääkkeen mukana tulevassa ohjeessa. Sattumalla löysin tiedon netistä.

        mulla on ollu kanssa verenpainelääkkeet melkein kolkyt vuotta ja vasta tänä kesänä yhden vanhemman miehen kanssa jutellessa selvis että toisesta verenpainelääkkeestä mikä mulla on tulee hengenahdistusta oon puhunu siitä lääkärillekkin mutta se ei oo osannu sanoo mistä johtuu se tieto helpotti siltä osin mulla kans aiheutti yks lääke jota kokeiltiin nukahtamiseen mitä kummallisempia unia ja niitä riitti koko yöksi netti on kyllä hyvä paikka sieltä löytyy moneen asiaan apua mutta tätä mitä nyt kyselen olen etsinyt mutta en oo löytäny sinänsä mitätön asia voihan sitä olla ottamattakin mutta joskus tulee vaan tilanteita ja pitäs nukkuakkin että jaksaa.


      • sitroen.
        ,,,,,, kirjoitti:

        Omakohtaisten kokemusten mukaan lääkkeillä voi olla mitä ihmeellisimpiä sivuvaikutuksia.
        Kerran eräs verenpainelääke aiheutti kamalia painajaisia. Niistä ei mainittu lääkkeen mukana tulevassa ohjeessa. Sattumalla löysin tiedon netistä.

        Omasta kokemuksesta:
        Se tie, että pienellä määrällä alkoholia saa unen päästä kiinni, on lyhyt tie ja pian kuljettu. Eli tehoaa vain vähän aikaa.

        Nukahtamislääke Imovane ja vastaava: alkoholilla ei vaikutusta tehoon.

        Allergialääke Zyrtec: Pillerinpuolikkaan oton jälkeen sormustimellinen keskikaljaa. Alkoi nukuttamaan niin maan vietävästi. Tunnin päästä heräsin hiestä märkänä ja pumppu hakkasi toistasataa. Ei tee mieli uusia...

        Muista yhdistelmistä ei ole kokemuksia.

        Eli lue se lääkkeen pakkauksessa mukana oleva tiedote ja usko ainakin se viinan vaikutus. Muut lääkkeen sivuvaikutukset riippuvat usein ihmisestä. Esimerkiksi nukahtamislääke Tenox ei sovi minulle. Tehoaa kyllä, mutta tekee sitten päivällä niin rauhattomaksi, ettei voi edes puolta minuuttia istua paikallaan... Anopille ei tullut sivuvaikutuksia.


      • ,,,,,,
        sitroen. kirjoitti:

        Omasta kokemuksesta:
        Se tie, että pienellä määrällä alkoholia saa unen päästä kiinni, on lyhyt tie ja pian kuljettu. Eli tehoaa vain vähän aikaa.

        Nukahtamislääke Imovane ja vastaava: alkoholilla ei vaikutusta tehoon.

        Allergialääke Zyrtec: Pillerinpuolikkaan oton jälkeen sormustimellinen keskikaljaa. Alkoi nukuttamaan niin maan vietävästi. Tunnin päästä heräsin hiestä märkänä ja pumppu hakkasi toistasataa. Ei tee mieli uusia...

        Muista yhdistelmistä ei ole kokemuksia.

        Eli lue se lääkkeen pakkauksessa mukana oleva tiedote ja usko ainakin se viinan vaikutus. Muut lääkkeen sivuvaikutukset riippuvat usein ihmisestä. Esimerkiksi nukahtamislääke Tenox ei sovi minulle. Tehoaa kyllä, mutta tekee sitten päivällä niin rauhattomaksi, ettei voi edes puolta minuuttia istua paikallaan... Anopille ei tullut sivuvaikutuksia.

        Eipä niitä sivuvaikutuksia ole aina kirjattu mukana tulevaan tiedotteeseen, kuin tuolla ylempänä kirjoitin.
        Nettiä penkomalla löysin virallisen selostuksen, jossa mainittiin vp-lääkkeeni mahdollisesti aiheuttamat painajaiset. Ei siis ollut pelkästään minkään keskustelupalstan kirjoittajan tuntemuksia.
        Sitä paitsi voi aina olla se yksi miljoonasta, jolle tulee jokin sivuvaikutus.
        Niin harvinainen, ettei sitä ole edes mainittu.
        Varsinkin uni-nukahtamislääkkeillä voi olla mitä ihmeellisempiä sivuvaikutuksia.


      • tiinaex...
        sitroen. kirjoitti:

        Omasta kokemuksesta:
        Se tie, että pienellä määrällä alkoholia saa unen päästä kiinni, on lyhyt tie ja pian kuljettu. Eli tehoaa vain vähän aikaa.

        Nukahtamislääke Imovane ja vastaava: alkoholilla ei vaikutusta tehoon.

        Allergialääke Zyrtec: Pillerinpuolikkaan oton jälkeen sormustimellinen keskikaljaa. Alkoi nukuttamaan niin maan vietävästi. Tunnin päästä heräsin hiestä märkänä ja pumppu hakkasi toistasataa. Ei tee mieli uusia...

        Muista yhdistelmistä ei ole kokemuksia.

        Eli lue se lääkkeen pakkauksessa mukana oleva tiedote ja usko ainakin se viinan vaikutus. Muut lääkkeen sivuvaikutukset riippuvat usein ihmisestä. Esimerkiksi nukahtamislääke Tenox ei sovi minulle. Tehoaa kyllä, mutta tekee sitten päivällä niin rauhattomaksi, ettei voi edes puolta minuuttia istua paikallaan... Anopille ei tullut sivuvaikutuksia.

        ehkä mun elimistö on vaan sellanen että se reagoi alkoholin kanssa just päinvastoin kun tiedotteessa sanotaan ja varmaan kannattaa olla ottamatta koko nukahtamislääkettä sillon kun ottaa alkoholia kun ei siitä oo mitään hyötyä valvoo sit yön ja ottaa univelat takaisin seuraavana yönä yleensä sitä lomalla kumminkin tulee törpöteltyä lähes joka päivä varsinkaan jos loma ei kestä kun viikon ja sillon se unettomuusongelma tulee tätänykyä esiin ei nuku ilman pillereitä eikä pillereillä muuten kun muutaman aamuyön tunnin.


      • ,,,,,, kirjoitti:

        En kyllä ymmärtääkseni kirjoittanut mistään sekakäytöstä.
        Toisaalta, olen tehnyt elämäni työtä lääkkeiden parissa, enkä tuollaisesta ole ikinä kuullutkaan.

        Concerta!! Aika moni piripää yrittää saada itelleen ADHD-diagnoosin, saadakseen Concerta-respan.

        Sit jaksaa bilettää vuorokausitolkulla.


      • tiinaex...
        ,,,,,, kirjoitti:

        Eipä niitä sivuvaikutuksia ole aina kirjattu mukana tulevaan tiedotteeseen, kuin tuolla ylempänä kirjoitin.
        Nettiä penkomalla löysin virallisen selostuksen, jossa mainittiin vp-lääkkeeni mahdollisesti aiheuttamat painajaiset. Ei siis ollut pelkästään minkään keskustelupalstan kirjoittajan tuntemuksia.
        Sitä paitsi voi aina olla se yksi miljoonasta, jolle tulee jokin sivuvaikutus.
        Niin harvinainen, ettei sitä ole edes mainittu.
        Varsinkin uni-nukahtamislääkkeillä voi olla mitä ihmeellisempiä sivuvaikutuksia.

        näin on ja niissähän aina sanotaan että jos huomaat jonkun muunlaisen sivuvaikutuksen ota yhteys lääkäriin mutta mistä sitä kaikista oireista tietää että ne nyt vois olla just jonkun lääkkeen sivuvaikutuksia.


      • minttupuu kirjoitti:

        Concerta!! Aika moni piripää yrittää saada itelleen ADHD-diagnoosin, saadakseen Concerta-respan.

        Sit jaksaa bilettää vuorokausitolkulla.

        Tää viesti pompsahti nyt sit tänne.


        Vastaus oli nimimerkille ,,,,,,,,


      • tiinaex...
        minttupuu kirjoitti:

        Concerta!! Aika moni piripää yrittää saada itelleen ADHD-diagnoosin, saadakseen Concerta-respan.

        Sit jaksaa bilettää vuorokausitolkulla.

        no hui ehkä nää on näitä nuorten juttuja nää vuorokausitolkulla bilettämiset tällä iällä tuntuu siltä että tärkeintä on se että saa ne yöt nukuttua eikä tartte kukkua.


      • ,,,,,,
        minttupuu kirjoitti:

        Tää viesti pompsahti nyt sit tänne.


        Vastaus oli nimimerkille ,,,,,,,,

        Oh hoh, olipa tuotteella monta metriä varoituksia ja mahdollisia sivuvaikutuksia.
        Noita tuoteselostuksia kahlatessaan miettii, että sivuvaikutukset ovat joskus suurempi paha, kuin vaiva, johon troppia määrätään.

        Minen muuten ole koskaan bilettänyt läpi yhtäkään vuorokautta. Olen totinen torvensoittaja, soitan myös sahaa.


      • tiinaex... kirjoitti:

        näin on ja niissähän aina sanotaan että jos huomaat jonkun muunlaisen sivuvaikutuksen ota yhteys lääkäriin mutta mistä sitä kaikista oireista tietää että ne nyt vois olla just jonkun lääkkeen sivuvaikutuksia.

        Yleensä kantsii kysyä ennemminkin apteekista. Ne tietää melkein lääkäreitä paremmin sivuvaikutukset ja yhteisvaikutukset.


      • tiinaex...
        minttupuu kirjoitti:

        Concerta!! Aika moni piripää yrittää saada itelleen ADHD-diagnoosin, saadakseen Concerta-respan.

        Sit jaksaa bilettää vuorokausitolkulla.

        tuntuu aika hullulta että vireystilaa parantavaa lääkettä käytetään aadeehoodeen hoitoon en oo koskaan ollu tietoisesti tämmöiseksi diagnosoidun ihmisen kanssa tekemisissä mutta mitä oon lukenu niin oon saanu sen käsityksen että ovat jo muutenkin aikas vireitä.


      • tiinaex...
        minttupuu kirjoitti:

        Yleensä kantsii kysyä ennemminkin apteekista. Ne tietää melkein lääkäreitä paremmin sivuvaikutukset ja yhteisvaikutukset.

        oon huomannu ja tosiaan nykyään ne kertookin vaikutuksista jos ei oo ennen käyttäny lääkettä nimittäin oon huomannu että aina jos on uusi resepti niin ne kysyy onko tuttu lääke.


      • sitroen.
        tiinaex... kirjoitti:

        oon huomannu ja tosiaan nykyään ne kertookin vaikutuksista jos ei oo ennen käyttäny lääkettä nimittäin oon huomannu että aina jos on uusi resepti niin ne kysyy onko tuttu lääke.

        Minulla oli ensimmäinen nukahtamislääke Halcion. Sitten luin Hesarista jonkun lääkärin melko pitkän jutun. Kirjoitti monen asiakkaansa kuolleen Halcioniin. Pitemmällä käytöllä tulee ensin painajaisunia, sitten lihasmuutoksia ja kun ne ehtivät sydämeen, tulee kuolema. Minulla oli jo painajaisunia ja heti vaadin toisen lääkkeen joka oli sitä Tenoxia joka ei minulle sitten passannutkaan.


      • ****
        sitroen. kirjoitti:

        Minulla oli ensimmäinen nukahtamislääke Halcion. Sitten luin Hesarista jonkun lääkärin melko pitkän jutun. Kirjoitti monen asiakkaansa kuolleen Halcioniin. Pitemmällä käytöllä tulee ensin painajaisunia, sitten lihasmuutoksia ja kun ne ehtivät sydämeen, tulee kuolema. Minulla oli jo painajaisunia ja heti vaadin toisen lääkkeen joka oli sitä Tenoxia joka ei minulle sitten passannutkaan.

        Itse olen netistä lukenut, että Usassa mm. eräs tappoi äitinsä, ja ko. lääkkeellä katsotaan olleen osuus asiaan.
        Luin jo kauan sitten, ja saman luin juuri äsken.


      • tiinaex...
        sitroen. kirjoitti:

        Minulla oli ensimmäinen nukahtamislääke Halcion. Sitten luin Hesarista jonkun lääkärin melko pitkän jutun. Kirjoitti monen asiakkaansa kuolleen Halcioniin. Pitemmällä käytöllä tulee ensin painajaisunia, sitten lihasmuutoksia ja kun ne ehtivät sydämeen, tulee kuolema. Minulla oli jo painajaisunia ja heti vaadin toisen lääkkeen joka oli sitä Tenoxia joka ei minulle sitten passannutkaan.

        mulla on nyt sitä tenoxia ollu muutaman viikon kuulisin mielelläni miks se ei sulle passannu se on tosi asia että tällä iällä laittaa monta vaivaa iän syyksi niin ettei ehkä huomaakkaan että syynä vois olla jonkun lääkkeen sivuvaikutus.


      • ollut ja ollut
        tiinaex... kirjoitti:

        mulla on nyt sitä tenoxia ollu muutaman viikon kuulisin mielelläni miks se ei sulle passannu se on tosi asia että tällä iällä laittaa monta vaivaa iän syyksi niin ettei ehkä huomaakkaan että syynä vois olla jonkun lääkkeen sivuvaikutus.

        Mulla ollut Tenox kolme vuotta, enkä ole itse ainakaan huomannut mitään sivuvaikutuksia.


      • en ottaisi
        tiinaex... kirjoitti:

        mulla on nyt sitä tenoxia ollu muutaman viikon kuulisin mielelläni miks se ei sulle passannu se on tosi asia että tällä iällä laittaa monta vaivaa iän syyksi niin ettei ehkä huomaakkaan että syynä vois olla jonkun lääkkeen sivuvaikutus.

        Oletko ahdistunut, eikö nukuta vai miksi syöt moisia myrkkyjä?
        Muitakin apukeinoja pitäisi olla jos elämä ahdistaa.


      • ???
        en ottaisi kirjoitti:

        Oletko ahdistunut, eikö nukuta vai miksi syöt moisia myrkkyjä?
        Muitakin apukeinoja pitäisi olla jos elämä ahdistaa.

        Niin pitäisi, ja mitähän ne ovat?


      • en ottaisi
        ??? kirjoitti:

        Niin pitäisi, ja mitähän ne ovat?

        Psykoterapia, psykologi, keskusteluryhmät, vertaistuki, en ole koskaan kyseisiä palveluita tarvinnut. Mutta varmsti löytyy vaihtoehtoja lääkkeille.
        Mutta itse lähtisin kyllä ensiksi hakemaan apua ilman lääkkeitä ja ellei sitä löydy tai se ei auta, sen jälkeen turvautuisin myrkkyihin.


      • tiinaex...
        en ottaisi kirjoitti:

        Oletko ahdistunut, eikö nukuta vai miksi syöt moisia myrkkyjä?
        Muitakin apukeinoja pitäisi olla jos elämä ahdistaa.

        tähän tilanteeseen ei löydy apua se on vain elettävä aika hoitaa yöt kumminkin nukun mieluummin kun valvon oon nimittäin tavannu ihmisiä jotka ei oo nukkunu ja siinä vaiheessa kun se menee yli niin ei auta enää mikään.


      • ???
        en ottaisi kirjoitti:

        Psykoterapia, psykologi, keskusteluryhmät, vertaistuki, en ole koskaan kyseisiä palveluita tarvinnut. Mutta varmsti löytyy vaihtoehtoja lääkkeille.
        Mutta itse lähtisin kyllä ensiksi hakemaan apua ilman lääkkeitä ja ellei sitä löydy tai se ei auta, sen jälkeen turvautuisin myrkkyihin.

        Joopa joo, harva meistä elää enää ilman lääkkeitä. Eivät ne kaikki ole mitään myrkkyjä. VP-lääkkeitäkin minä laiha olen syönyt jo yli 30 vuotta.
        Minkä minä voin geeneilleni.
        Syököön plasebota he, joille se riittää.


      • tiinaex...
        en ottaisi kirjoitti:

        Psykoterapia, psykologi, keskusteluryhmät, vertaistuki, en ole koskaan kyseisiä palveluita tarvinnut. Mutta varmsti löytyy vaihtoehtoja lääkkeille.
        Mutta itse lähtisin kyllä ensiksi hakemaan apua ilman lääkkeitä ja ellei sitä löydy tai se ei auta, sen jälkeen turvautuisin myrkkyihin.

        psykiatrilla olen käynyt mutta sieltä en saanut mitään uutta mistä en jo tiennyt veraistuki ja keskusteluryhmät löytyy omaisita ja ystävistä mutta niinkun tossa kirjoitin aika hoitaa mutta nukkuakkin pitää nimittäin jos valvon niin tulee ahdistusoireita ja niihin taas pitäs hakee lääkettä oon itekkin joskus huomannu että luetun tekstin pohjalta on helppo neuvoo mutta kun osuu omalle kohdalle niin se onkin toinen juttu.


      • tiinaex...
        ??? kirjoitti:

        Joopa joo, harva meistä elää enää ilman lääkkeitä. Eivät ne kaikki ole mitään myrkkyjä. VP-lääkkeitäkin minä laiha olen syönyt jo yli 30 vuotta.
        Minkä minä voin geeneilleni.
        Syököön plasebota he, joille se riittää.

        totta puhut mutta yleensä niille jotka joutuu syömään lääkkeitä aina vaan irvaillaan ja hyviä neuvoja löytyy että kyllä pärjää ilmankin pinnistä ponnista vaan kyllä sää jaksat laihduta niin et tartte verenpainelääkkeitä jne onneks mun mies joka on huipputerve ja nukahtaa sillon kun laittaa silmät kiinni ei oo koskaan kyseenalaistanu mun vaivoja se siitä vielä puuttus mutta me kyllä puhutaan puhutaan ja puhutaan.


      • tiinaex... kirjoitti:

        tähän tilanteeseen ei löydy apua se on vain elettävä aika hoitaa yöt kumminkin nukun mieluummin kun valvon oon nimittäin tavannu ihmisiä jotka ei oo nukkunu ja siinä vaiheessa kun se menee yli niin ei auta enää mikään.

        Pitää vähän ottaa osaa tähänkin, kun muutama vuosi sitten pojalleni kokeiltiin rauhoittavia lääkkeitä tuohon älyttömään remuamiseen, joka silloin tällöin iskee ihmiseen.

        Pienellä annoksella tietenkin aloitettiin, ei vaikutusta, annosta nostettiin kunnes alkoi tehota. Ja niinpä tehosikin, mies nukkui sohvalla kaiket päivät, hiljaisuus saatiin taloon.
        Päätin lopettaa lääkkeen syöttämisen, ei voi olla tarkoitus, että taju viedään kankaalle ja vain siksi, että vanhempien korvat säästyisivät melulta.
        Uutta, ehkä sopivampaa lääkettä ei ole tarjottu ja kyllä me pärjätään.
        Uloskin mahtuu ääntä ihan kivasti.


      • tiinaex...
        Anceli kirjoitti:

        Pitää vähän ottaa osaa tähänkin, kun muutama vuosi sitten pojalleni kokeiltiin rauhoittavia lääkkeitä tuohon älyttömään remuamiseen, joka silloin tällöin iskee ihmiseen.

        Pienellä annoksella tietenkin aloitettiin, ei vaikutusta, annosta nostettiin kunnes alkoi tehota. Ja niinpä tehosikin, mies nukkui sohvalla kaiket päivät, hiljaisuus saatiin taloon.
        Päätin lopettaa lääkkeen syöttämisen, ei voi olla tarkoitus, että taju viedään kankaalle ja vain siksi, että vanhempien korvat säästyisivät melulta.
        Uutta, ehkä sopivampaa lääkettä ei ole tarjottu ja kyllä me pärjätään.
        Uloskin mahtuu ääntä ihan kivasti.

        mutta kyllä sillä poitsulla ihan hyvä olo on kun saa remuta sehän kuuluu sen elämään ei semmosta tarvi ruveta poistaan väkisin tuli tosta mieleen kun mun ystävän äiti joutu hoitokotiin eikä pysty ite enää pitään puoliaan niin sille ruvettiin antaan siellä rauhottavia lääkkeitä kun tuli ärtyneeks tytär sit kysy mitä lääkkeitä hänelle annetaan olivat jättäneet semmoisen nukahtamislääkkeen pois jota hän oli käyttänyt jo monta kymmentä vuotta eli nää vieroitusoireet sit parannettiin rauhottavalla tietysti mummu makas paikallaan mutta käskystä palautettiin nukahtamislääkkeet ja rauhottava otettiin pois niin rupes taas elämä normalisoituun.


      • tiinaex... kirjoitti:

        mutta kyllä sillä poitsulla ihan hyvä olo on kun saa remuta sehän kuuluu sen elämään ei semmosta tarvi ruveta poistaan väkisin tuli tosta mieleen kun mun ystävän äiti joutu hoitokotiin eikä pysty ite enää pitään puoliaan niin sille ruvettiin antaan siellä rauhottavia lääkkeitä kun tuli ärtyneeks tytär sit kysy mitä lääkkeitä hänelle annetaan olivat jättäneet semmoisen nukahtamislääkkeen pois jota hän oli käyttänyt jo monta kymmentä vuotta eli nää vieroitusoireet sit parannettiin rauhottavalla tietysti mummu makas paikallaan mutta käskystä palautettiin nukahtamislääkkeet ja rauhottava otettiin pois niin rupes taas elämä normalisoituun.

        Voisitko mitenkään ottaa hänet hoitoosi, sanotaan nyt vaikka kuukaudeksi? Sulla taitaa vielä olla terveet korvat ja kuulokin kunnossa.
        :)
        Se on vähän niin kuin taidetta tuo lääkkeiden kanssa pelaaminen, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Helposti menee rytmi sekaisin, kun lääkkeitä muutetaan toisiksi.


      • tiinaex...
        Anceli kirjoitti:

        Voisitko mitenkään ottaa hänet hoitoosi, sanotaan nyt vaikka kuukaudeksi? Sulla taitaa vielä olla terveet korvat ja kuulokin kunnossa.
        :)
        Se on vähän niin kuin taidetta tuo lääkkeiden kanssa pelaaminen, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Helposti menee rytmi sekaisin, kun lääkkeitä muutetaan toisiksi.

        joo ja jaksan kuunnella sovitaanko näin että jos kahteen mennessä tuot niin otan hoitoon kuukaudeksi ei muuta kun pakkaamaan ja jään odottelemaan.


      • tiinaex... kirjoitti:

        joo ja jaksan kuunnella sovitaanko näin että jos kahteen mennessä tuot niin otan hoitoon kuukaudeksi ei muuta kun pakkaamaan ja jään odottelemaan.

        Jeps, täältä tullaan, valmistaudu!
        :)


      • tiinaex... kirjoitti:

        mulla on nyt sitä tenoxia ollu muutaman viikon kuulisin mielelläni miks se ei sulle passannu se on tosi asia että tällä iällä laittaa monta vaivaa iän syyksi niin ettei ehkä huomaakkaan että syynä vois olla jonkun lääkkeen sivuvaikutus.

        Tenox toimi jonkin aikaa ihan OK. Sitten alkoi tulla kummaa rauhattomuutta tai hermostuneisuutta päivisin. En voinut kertakaikkiaan edes istua hetkeäkään paikallaan, oli pakko muka jotakin olla touhuavinaan, ainakin kävellä paikasta toiseen.

        Vuosia myöhemmin tuli puheeksi ja muuan apteekkari tunsi tapauksen ja sanoi, että tällainen sivuvaikutus on totta ja että se on niin harvinainen, että kiinnostaisi kyseistä lääketehdastakin. Ja kuten sanottu, usei(mmi)lle käyttäjille siitä ei ole mitään harmia.


      • tiinaex... kirjoitti:

        tuntuu aika hullulta että vireystilaa parantavaa lääkettä käytetään aadeehoodeen hoitoon en oo koskaan ollu tietoisesti tämmöiseksi diagnosoidun ihmisen kanssa tekemisissä mutta mitä oon lukenu niin oon saanu sen käsityksen että ovat jo muutenkin aikas vireitä.

        Luulenpa, että yksi kansakouluaikainen luokkakaveri diagnotisoitaisiin nykyään ADHD:ksi. Hölisi kaiket tunnit, mistään ei ollut apua. Muuan opettaja jätti kerran jälki-istuntoon, otti kraivelista kiinni ja hakkasi päätä tauluun niin että pauke kuului ulos asti. Omin silmin tämän näin. Ei loppunut se turha hölinä.
        Muuten tämä kaveri oli siis OK, mutta ei osannut olla ollenkaan hiljaa paikallaan.
        Kuulopuheitten mukaan muutama vuosi koulun jälkeen kuoli ns. veneen alle. Ei tullut yhteiskuntakelpoista.
        Isoveljensä oli tehnyt itsemurhan, häntä en tuntenut. Sisaret ja vanhemmat oli terveitä. Lieneekö joku geneettinen sukurasitus, en tiedä.


      • tiinaex...
        sitroen kirjoitti:

        Tenox toimi jonkin aikaa ihan OK. Sitten alkoi tulla kummaa rauhattomuutta tai hermostuneisuutta päivisin. En voinut kertakaikkiaan edes istua hetkeäkään paikallaan, oli pakko muka jotakin olla touhuavinaan, ainakin kävellä paikasta toiseen.

        Vuosia myöhemmin tuli puheeksi ja muuan apteekkari tunsi tapauksen ja sanoi, että tällainen sivuvaikutus on totta ja että se on niin harvinainen, että kiinnostaisi kyseistä lääketehdastakin. Ja kuten sanottu, usei(mmi)lle käyttäjille siitä ei ole mitään harmia.

        hyvä tietää tollainenkin sivuvaikutus jos se tulee tenoxista niin sehän voi tulla jostain muustakin lääkkeestä mää ainakin huomaan jos mulle tulee kun muuten kyllä voin istua vaikka päivän paikallani mieluummin saan pinnistää aina itseni että yleensä viitsin tehdä mitään varsinkaan näitä kotitöitä joskus aina kahdehdin ihmisiä jotka on niin tarkkoja ettei mitään ylimäärästä saa olla missään ja kaikki paikat pitää olla järjestyksessä teen aina päätöksen mutta...


      • tiinaex...
        sitroen kirjoitti:

        Luulenpa, että yksi kansakouluaikainen luokkakaveri diagnotisoitaisiin nykyään ADHD:ksi. Hölisi kaiket tunnit, mistään ei ollut apua. Muuan opettaja jätti kerran jälki-istuntoon, otti kraivelista kiinni ja hakkasi päätä tauluun niin että pauke kuului ulos asti. Omin silmin tämän näin. Ei loppunut se turha hölinä.
        Muuten tämä kaveri oli siis OK, mutta ei osannut olla ollenkaan hiljaa paikallaan.
        Kuulopuheitten mukaan muutama vuosi koulun jälkeen kuoli ns. veneen alle. Ei tullut yhteiskuntakelpoista.
        Isoveljensä oli tehnyt itsemurhan, häntä en tuntenut. Sisaret ja vanhemmat oli terveitä. Lieneekö joku geneettinen sukurasitus, en tiedä.

        täällä pienellä paikkakunnalla en tiedä onko se hyvä vai paha kun kuulee kaikki ja tietää kaikki niin oon huomannu että kyllä noin tapaukset on varmaan geneettisiä sukurasituksia on tapauksia että kolme sisaruksista on juoppoja yks ns normaali itsemurhat kulkee kanssa samaa rataa ja nyöskin mielenterveysongelmat täytyy sanoo ettei kaupungissa kerrostalon kasvattina turvallisessa perheessä tienny elämästä vielä mitään ja jos jotain tiesikin niin niistä vaiettiin mutta täällä seitsemäntoista vuotta asuneena elämän totuus on suorastaan iskenyt suoraan päin kasvoja rikkaus tämäkin koska oppii arvostaan sitä vähääkin mitä itsellä on olematta katkera siitä että jotain ei ole saanut.


      • tiinaex... kirjoitti:

        täällä pienellä paikkakunnalla en tiedä onko se hyvä vai paha kun kuulee kaikki ja tietää kaikki niin oon huomannu että kyllä noin tapaukset on varmaan geneettisiä sukurasituksia on tapauksia että kolme sisaruksista on juoppoja yks ns normaali itsemurhat kulkee kanssa samaa rataa ja nyöskin mielenterveysongelmat täytyy sanoo ettei kaupungissa kerrostalon kasvattina turvallisessa perheessä tienny elämästä vielä mitään ja jos jotain tiesikin niin niistä vaiettiin mutta täällä seitsemäntoista vuotta asuneena elämän totuus on suorastaan iskenyt suoraan päin kasvoja rikkaus tämäkin koska oppii arvostaan sitä vähääkin mitä itsellä on olematta katkera siitä että jotain ei ole saanut.

        "tiinaex..."

        Sinun sana-varastoosi ei sitten toistaiseksi kuulu sana itse-murha.
        Tuliko selväksi...

        YH.


      • tiinaex...
        hunksz kirjoitti:

        "tiinaex..."

        Sinun sana-varastoosi ei sitten toistaiseksi kuulu sana itse-murha.
        Tuliko selväksi...

        YH.

        ei oo koskaan kuulunukkaan ole huoleti hatsansaa mutta kun siihen on kyllä törmänny varsinkin viime vuosien aikaan aikas monta kertaa on vaan ikävän yleistä nykyaikana se kuuluu just näihin asioihin onko se hyvä vai huono että tuntee niiiiiiiin paljon ihmisiä mää oon aina ollu ja tuun olemaan tämmöinen syvällinen pohdiskelija.

        yt


      • tiinaex... kirjoitti:

        ei oo koskaan kuulunukkaan ole huoleti hatsansaa mutta kun siihen on kyllä törmänny varsinkin viime vuosien aikaan aikas monta kertaa on vaan ikävän yleistä nykyaikana se kuuluu just näihin asioihin onko se hyvä vai huono että tuntee niiiiiiiin paljon ihmisiä mää oon aina ollu ja tuun olemaan tämmöinen syvällinen pohdiskelija.

        yt

        "tiinaex..."

        Toivottavasti helpotuksen-tunteeni on aiheellista.
        Kiitos siitä.

        Niin turhan usein, pillerin-pyöritys johtaa pashaan näinä päivinä.
        Onneksi omani pitävät vielä sydämeni tuntevana.
        Muistahan jumpata airojasi talven mittaan.
        Kunnon jumppa tunkee turhat höyryt päästäkin ulos.

        YH.


      • tiinaex...
        hunksz kirjoitti:

        "tiinaex..."

        Toivottavasti helpotuksen-tunteeni on aiheellista.
        Kiitos siitä.

        Niin turhan usein, pillerin-pyöritys johtaa pashaan näinä päivinä.
        Onneksi omani pitävät vielä sydämeni tuntevana.
        Muistahan jumpata airojasi talven mittaan.
        Kunnon jumppa tunkee turhat höyryt päästäkin ulos.

        YH.

        kyllä on aiheellista mutta tiedät varmaan että tällä hetkellä päässä pyörii monenmoisia asioita mutta kaikilla on ollut tapana aina järjestyä mutta tällä hetkellä aika menee nopeesti mutti tietyltä osalta hitaasti oon kumminkin periny äitini optimistisen luonteen ja isäni itsepäisyyden kunhan tästä saa itsensä taas liikkeelle niin laulu raikaa ja työnteon multa on kieltäny niin lääkäri kun läheisetkin.

        yt


      • Hoizupoizu
        tiinaex... kirjoitti:

        hyvä tietää tollainenkin sivuvaikutus jos se tulee tenoxista niin sehän voi tulla jostain muustakin lääkkeestä mää ainakin huomaan jos mulle tulee kun muuten kyllä voin istua vaikka päivän paikallani mieluummin saan pinnistää aina itseni että yleensä viitsin tehdä mitään varsinkaan näitä kotitöitä joskus aina kahdehdin ihmisiä jotka on niin tarkkoja ettei mitään ylimäärästä saa olla missään ja kaikki paikat pitää olla järjestyksessä teen aina päätöksen mutta...

        Nukahtamislääkkeitä ei ole tarkoitus käyttää vuosikausia vaan ne on trkoitettu tilapäiskäyttöön. Ajan kanssa niiden teho myös heikkenee eli tarvitaan yhä isompia annoksia jotta ne vaikuttaisivat.Lisäski en kyllä koksaan ottaisi nukahtamia/unilääkkeitä yhtäaikaa alkoholin kanssa.


      • Hoizupoizu kirjoitti:

        Nukahtamislääkkeitä ei ole tarkoitus käyttää vuosikausia vaan ne on trkoitettu tilapäiskäyttöön. Ajan kanssa niiden teho myös heikkenee eli tarvitaan yhä isompia annoksia jotta ne vaikuttaisivat.Lisäski en kyllä koksaan ottaisi nukahtamia/unilääkkeitä yhtäaikaa alkoholin kanssa.

        Ei kai niitä olekaan tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Mikä sitten on se jatko? Nukahtamislääke pois ja manillakravatti, niinkö? Kummasta on vähemmän haittaa? Kai sekin riippuu tapauksesta.

        Saattaahan olla, että jonkinlaista riippuvuutta ilmenee tai sitten ei. Olen nyt yli 20 v tätä Imovanea ottanut puolikaspillerin iltamyöhään ja joskus hyvin harvoin toisen jos ei ala tehota tai toisen jos herään virkkuna useampana peräkkäisenä yönä alle 4 tunnin unilta. Keskimäärin nukun ehkä 5-6 tuntia pillerillä, ilman sitä nolla.

        Joskus nuorena toivoin pärjääväni vähällä unella, että jäisi enemmän aikaa touhuta. Nyt ainakin unet on jääneet lyhyiksi, pärjääminen ja touhuaminen on eri asia.

        Vanha varoitus kuuluukin suunnilleen näin:
        "Varo mitä toivot, sillä voit saadakin sen".
        Ainakin yksi muukin asia meni just näin.
        Alkaa näyttää siltä, että tulevaisuuteen voi vaikuttaa jonkin verran ihan vain mielen avulla minkä väitteen jostakin olen lukenut. En tiedä, mutta mielenkiinnolla seuraan.


      • tiinaex...
        sitroen kirjoitti:

        Ei kai niitä olekaan tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Mikä sitten on se jatko? Nukahtamislääke pois ja manillakravatti, niinkö? Kummasta on vähemmän haittaa? Kai sekin riippuu tapauksesta.

        Saattaahan olla, että jonkinlaista riippuvuutta ilmenee tai sitten ei. Olen nyt yli 20 v tätä Imovanea ottanut puolikaspillerin iltamyöhään ja joskus hyvin harvoin toisen jos ei ala tehota tai toisen jos herään virkkuna useampana peräkkäisenä yönä alle 4 tunnin unilta. Keskimäärin nukun ehkä 5-6 tuntia pillerillä, ilman sitä nolla.

        Joskus nuorena toivoin pärjääväni vähällä unella, että jäisi enemmän aikaa touhuta. Nyt ainakin unet on jääneet lyhyiksi, pärjääminen ja touhuaminen on eri asia.

        Vanha varoitus kuuluukin suunnilleen näin:
        "Varo mitä toivot, sillä voit saadakin sen".
        Ainakin yksi muukin asia meni just näin.
        Alkaa näyttää siltä, että tulevaisuuteen voi vaikuttaa jonkin verran ihan vain mielen avulla minkä väitteen jostakin olen lukenut. En tiedä, mutta mielenkiinnolla seuraan.

        onhan se niin että kaikki meistä tietää että nukahtamislääkkeissä sanotaan että niitä ei voi käyttää kun vähän aikaa mutta on se taivaantosi että jos ei ilman nuku niin niitä on käytettävä ei kukaan pärjää nukkumatta sitroen sulla on sama juttu kun mun ystävällä se on syöny varmaan puolet elämästään tenoxia ja nukkuu sillä yhdellä ei tarvi lisätä annosta ja sen avulla nukkuu sen viis kuus tuntia äiti käytti imovanea isän kuoleman jälkeen ehkä viistoista vuotta mutta meillä jokaisella on niin ja erillainen elimistö ja kestetään kaikkea erilailla niin voiskohan olla että joku vaipuu uneen sillä puolikkaalla ja toiselle ei alunperinkään oo mitään vaikutusta puolikkaasta vaan tarvii heti vaikka kolminkertaisen tai nelinkertaisen määrän ehkä sen takia tässä oikeen kaivamalla kaivan näitä kokemuksia ja tuntemuksia kun oon taas menossa lääkäriin kuun lopussa mää oon lopettanu jo ajat sitten toivomasta koska huomasin jo nuorena ton että jos oikeen kovasti toivo niin se toteutui.


      • ???? ?
        sitroen kirjoitti:

        Ei kai niitä olekaan tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Mikä sitten on se jatko? Nukahtamislääke pois ja manillakravatti, niinkö? Kummasta on vähemmän haittaa? Kai sekin riippuu tapauksesta.

        Saattaahan olla, että jonkinlaista riippuvuutta ilmenee tai sitten ei. Olen nyt yli 20 v tätä Imovanea ottanut puolikaspillerin iltamyöhään ja joskus hyvin harvoin toisen jos ei ala tehota tai toisen jos herään virkkuna useampana peräkkäisenä yönä alle 4 tunnin unilta. Keskimäärin nukun ehkä 5-6 tuntia pillerillä, ilman sitä nolla.

        Joskus nuorena toivoin pärjääväni vähällä unella, että jäisi enemmän aikaa touhuta. Nyt ainakin unet on jääneet lyhyiksi, pärjääminen ja touhuaminen on eri asia.

        Vanha varoitus kuuluukin suunnilleen näin:
        "Varo mitä toivot, sillä voit saadakin sen".
        Ainakin yksi muukin asia meni just näin.
        Alkaa näyttää siltä, että tulevaisuuteen voi vaikuttaa jonkin verran ihan vain mielen avulla minkä väitteen jostakin olen lukenut. En tiedä, mutta mielenkiinnolla seuraan.

        @sitroen

        Tenoxia vasta kerroit käyttäneesi. Miten nyt Imovanea jo 20 vuotta??


      • tiinaex...
        ???? ? kirjoitti:

        @sitroen

        Tenoxia vasta kerroit käyttäneesi. Miten nyt Imovanea jo 20 vuotta??

        tenox toimi jonkin aikaa ihan ok näin hän kirjoitti ihan vaan selvennykseksi tälle kysymysmerkille ei kannata olla niin pikkutarkka tuskin sillä on mitään merkitystä tässä keskusteltaessa.


      • ?????
        tiinaex... kirjoitti:

        tenox toimi jonkin aikaa ihan ok näin hän kirjoitti ihan vaan selvennykseksi tälle kysymysmerkille ei kannata olla niin pikkutarkka tuskin sillä on mitään merkitystä tässä keskusteltaessa.

        Suurikin merkitys, koska itse käytän Tenoxia, ja olen tarkka siitä puhuttaessa.
        Vasta kertoi, että ottaa puoli tablettia, ja herätessään ottaa toisen puolen.
        Eikä siihen ole 20 vuotta.


      • ????? kirjoitti:

        Suurikin merkitys, koska itse käytän Tenoxia, ja olen tarkka siitä puhuttaessa.
        Vasta kertoi, että ottaa puoli tablettia, ja herätessään ottaa toisen puolen.
        Eikä siihen ole 20 vuotta.

        Uni- ja nukahtamislääkkeisiin liittyy ussein psykologin en riippuvuus. Eli jos tietämättäsi saisit lumelääkettä voisit nukkua yhtä hyvin. Unettomuuden hoito unilääkkeillä on oreenmukaista hoitoa, aihettajan hoitaminen on kauaskantoisempi ja tehokkaampi hoito pitemmän päälle.


    • henrjii

      on olemassa lumelääkeitä joilla ei muuta vaikutusta kuin uskonvahvistus.
      Jos ottaa oiken voimakkait nappeja, ja alkoholia, voi alkaa näkemään vaalenpunaisia ronsuja.

      • tiinaex...

        oisko se voimakkaiden nappien ottaminen just sitä suunniteltua sekakäyttöä josta joskus sillon tällön saa lukea lehdistä ja niistä lumelääkkeistä oon kans joskus lukenu mutta en oo kokeillu miten auttaisivat laskiskohan ne verenpaineenkin yhtä hyvin kun normi lääkkeet.


    • vintti pimeenä

      Alkoholi itsessään saa ihmiset erillaisiksi,ei siihen välttämättä lääkkeitä tarvita.

      • tiinaex...

        no niinhän se on toiset enemmän ja toiset vähemmän erillaisiksi mutta tää ei ollu just se tieto mitä mää hain tällä aloituksellani.


    • ...

      Ei kokemusta.

      Siis itsellä. Vaan seuraillut tuttuja, jotka käyttää ties mitä lääkkeitä ja joskus ottavat napanderiakin. Mun mielestä niissä on silmiin pistävä ero silloin, kuin joskus nuorempana, ennen lääkityksiä.

      Osa lääkkeistä takuuvarmasti "vähentää" alkoholin tehoa, koska tilalle tulee joku muus sekavuustila. Yleisimmät sekakäyttäjäthän on suomessa ihan reseptilääkkeitä syövät ja kaljaa ottavat ihmiset. Nämät oikeat HC- sekakäyttäjät pieni vähemmistö. Ja just loispummieläkeläiset pahasti liipasimella, kun sekakäyttäjiä etsitään. Ongelmana se, kaikki niitten käyttämät aineeet on laillisia. Asioita ei ole tutkittu kunnolla, eikä kai tutkitakkaan. Mutta kemikaaleja kehoon, ei se välttämättä ole ongelmaton yhtäkö, vaikka mitä kukakin sanoisi.

      =DW=

      • tiinaex...

        mulla on yks ystävä jolla on tosi vakava masennus ja joutuu ottaan nappeja kolmekin kertaa päivässä niin hänestä kyllä huomaa sen sekavuuden jonka alkoholi ja lääkkeet aiheuttaa ja ite just ajattelin että jos mullekkin tulee semmoinen tila kun joudun sen napin illalla ottamaan mutta ei ja saattaapa se olla että se on niin pieni määrä ettei vaikuta tällaiseen tottuneeseen alkoholin käyttäjään.


    • Pirre*

      Sellaisestata olen kuullut että antibiottien teho vähenee/häviää alkoholin yhteisvaikutuksen johdosta, ja esim. leikkauksen jälkeiset haavat eivät tahdo alkoholisteilla parantua.

      Muuten luule/tiedänn että neuroleptit, jotka vaikuttavat aivojen kemiaan, eivät enää kaipaa alkoholia seurakseen, yhteisvaikutukset voivat olla tosi pahoja..ts. lääkkeitten vaikutus vahvistuu...

      • tiinaex...

        meillä oli siellä reissussa psykologi mukana noista antibiooteista se oli toista mieltä ja itse kun oli nuori ihminen ei ollu vielä kärsiny koskaan unettomuudesta niinhän niitten pitäs vahvistaa kaiken lukeman mukaan mutta tuolla alussa oli se linkki jossa sanottiin että joko tai mää ilmeisesti sit kuulun niihin joilla ei vahvistu kumpikaan niin että tässä vaiheessa varmaan joudun miettimään sitä alkoholin ottamista siinä mielessä että on mahdollisuus palautua sit siitä valvotusta yöstä koska mulla ei ainakaan oo enää tän ikäisenä hyvä olla jos oon kovin väsyny ja vielä pitäis tehdä jotain.


      • tiinaex... kirjoitti:

        meillä oli siellä reissussa psykologi mukana noista antibiooteista se oli toista mieltä ja itse kun oli nuori ihminen ei ollu vielä kärsiny koskaan unettomuudesta niinhän niitten pitäs vahvistaa kaiken lukeman mukaan mutta tuolla alussa oli se linkki jossa sanottiin että joko tai mää ilmeisesti sit kuulun niihin joilla ei vahvistu kumpikaan niin että tässä vaiheessa varmaan joudun miettimään sitä alkoholin ottamista siinä mielessä että on mahdollisuus palautua sit siitä valvotusta yöstä koska mulla ei ainakaan oo enää tän ikäisenä hyvä olla jos oon kovin väsyny ja vielä pitäis tehdä jotain.

        Psykologi ei nyt kuiteskaan oo lääkäri. Ei varmaan ihan antibioottiasiantuntija.


      • tiinaex...
        minttupuu kirjoitti:

        Psykologi ei nyt kuiteskaan oo lääkäri. Ei varmaan ihan antibioottiasiantuntija.

        mutta kyllä se tuntu tietävän monista lääkkeistä tosi paljon oon kuullu lääkärinkin suusta saman mielipiteen antibiooteista ja alkoholista tässä nyt tarkoitan tietysti normaali alkoholin käyttöä en jatkuvaa kännäämistä enkä ihan oikeita alkoholisteja ja todettu on jos joltain lääkäriltä kysyy jostain lääkkeestä niin se ottaa kirjan käteensä ja lukee sieltä painetun tekstin ja tästä antibiootista ja alkoholista oon kuullu monen sanovan sen että jos ottaa alkoholia saattaa unohtua antibiootin otto oikeaan aikaan ja jos on tarpeeks humalassa niin oksentaa lääkkeen pois että se on se suurin ongelma oon nimittäin itekkin joutunu joskus kysyyn lääkäriltä voinko ottaa kun oon joutunu antibioottikuurille.


      • herjii
        tiinaex... kirjoitti:

        mutta kyllä se tuntu tietävän monista lääkkeistä tosi paljon oon kuullu lääkärinkin suusta saman mielipiteen antibiooteista ja alkoholista tässä nyt tarkoitan tietysti normaali alkoholin käyttöä en jatkuvaa kännäämistä enkä ihan oikeita alkoholisteja ja todettu on jos joltain lääkäriltä kysyy jostain lääkkeestä niin se ottaa kirjan käteensä ja lukee sieltä painetun tekstin ja tästä antibiootista ja alkoholista oon kuullu monen sanovan sen että jos ottaa alkoholia saattaa unohtua antibiootin otto oikeaan aikaan ja jos on tarpeeks humalassa niin oksentaa lääkkeen pois että se on se suurin ongelma oon nimittäin itekkin joutunu joskus kysyyn lääkäriltä voinko ottaa kun oon joutunu antibioottikuurille.

        mää oon luullu aina, että ensin pitää opiskella lääkäriksi, ja erikoistua siitä psyklooksi


      • tiinaex...
        herjii kirjoitti:

        mää oon luullu aina, että ensin pitää opiskella lääkäriksi, ja erikoistua siitä psyklooksi

        sää oot nyt kuule ollu hakoteillä psykiatri on se jokska lääkärit erikoistuu psykologi on se joka keskustelee mutta ei määrää lääkkeitä se pitää näitä terapiaistuntoja kyllä mää siltä kyselin saisinko terapiaa hän mulle vastas että hjos shaa olla muutaman pullon kumarassa niin shillon onnistuu mutta selvinpäin ei rupee.


    • hallojaa!

      Lääkkeiden sivuvaikutuksista kerrotaan juuri alkavassa 45 minuuttia ohjelmassa.

      • tiinaex...

        katson mulle on noita statiineja tyrkytetty ja oon pari kertaa kokeillu mutta tuli heti sellaiset sivuvaikutukset että lopetin kokonaiskolesteroli on mulla ollu sellainen reilu kuus ja vähän alle kuus kerran oltiin puoli vuotta mieheni kanssa pelkällä kasvisruualla ja molemmilla nousi kolesteroli arvot.


    • L - L

      Oli perää tai ei niin onko syytä edes kokeilla.

      Uskon vahvasti, ettei alkoholi ainakaan edesauta haavojen tai tulehduksen paranemista.
      Lääkkeen kanssa tai ilman.

      Ollessamme viimeeksi Espanjassa iski ientulehdus untakin häiritsevällä voimalla.
      Ostin apteekista laajaspektrisen antibioottikuurin.
      Vaikka ohjeissa ei mainittu mitään alkoholista niin aloittaessani kuurin lopetin täysin iltapäiväoluetkin. Muusta puhumattakaan.
      Tuskin tuosta haittaakaan oli!

      • tiinaex...

        ei varmaan ollu haittaa mutta joskus mulla vaan on ollu tilanteita että on ollu ns pakko ottaa kun itse on ollut kestitsijänä niin on aika epäkohteliasta jos itse kieltäytyy kun muille on tarjolla nykyään tää systeemi on jo vähän vanhanaikaista mutta joskus eikä vielä kauaakaan siitä kun se oli suorastaan sääntö oon käsittäny että sää oot espanjassa pitkiä aikoja mutta jos sinne menee viikon lomalle ystävien kanssa tarkoituksena pitää kivaa ja syödä pitkällä kaavalla... pukkaa siihen sit jonkun tulehduksen niin ei kiva kyllä mää oon aina joustanu ja aina parantunu.


    • Nuorena tarjoilija menin päiväpaukulla olevien rakastavasten pöytään valistamaan sormi pystyssä, että lääkkeitä ei saa nauttia alkoholin kanssa.

      Nainen oli hakenut apteekista lääkkeet, joiden preseptin mies naiselle antoi. Mies otti lääkkeet kourallisen pillereitä koskenkorvalla huudeltuna.

      Kerroin esimiehelleni tapahtumasta. Hovimestari vanha rouva kysyi minulta tiedänkö keitä he ovat. No, en todellakaan tiennyt.

      Hän on tohtori se ja se KAKS:n ylilääkäri ja nainen on hänen rakastajattarensa sairaanhoitaja se ja se.

      Jaa, mitä mieltäkö en mitään sillä kun erosin sain lääkäriltäni rauhoittavia pillereitä masennukseen. Kysyin voinko ottaa alkoholia samaan aikaan pillereiden kanssa hän sanoi, ota, mutta varmista, että sammut omalle tontillesi.

      • tiinaex...

        hyvin oli lääkäriltä sanottu ja oon kyllä kuullu että jotkut lääkäreistä ja sairaanhoitajista on kovia käyttään nappeja vaivaan kun vaivaan ja sen takia mua ihmetyttääkin että sit potilasta varoitellaan ja peloitellaan joskus liikaakin vaihdetaan lääkkeitä toisiin sen takia että ne ei tehoo kun ei missään tapauksessa voi ottaa kun puolikkaan mun yks ystävä on joutunu käyttään kolkytviis vuotta tramalia pahan fibromyalgian takia ja paiskii edelleen raskasta ruumiillista työtä viiskymppisenä ei ne tietysti kaikkia kipuja vie pois mutta hän sanoi että aina parempi on olla kun tekee jotain eikä lääkitys vaikuta mitenkään hänen alkoholin käyttöön eikä oo koskaan huomannu että olis jotenkin erillainen humalatila kun muilla.


      • entä nitrot???

        korp...

        Voi hitsin hitsi, miten hienosti Lääkemääräys tai resepti siellä Kainuussa ilmaistaan??? Toisaalta tarjoilijalle ei kuulu, mitä lääkkeitä asiakkaat nauttivat!

        Olisitko ottanut vastuun, jos sokerikooma tai epilepsia olisi yllättänyt, koska kielsit lääkkeet?


      • entä nitrot??? kirjoitti:

        korp...

        Voi hitsin hitsi, miten hienosti Lääkemääräys tai resepti siellä Kainuussa ilmaistaan??? Toisaalta tarjoilijalle ei kuulu, mitä lääkkeitä asiakkaat nauttivat!

        Olisitko ottanut vastuun, jos sokerikooma tai epilepsia olisi yllättänyt, koska kielsit lääkkeet?

        Kyllä kait se vähän kuuluu!? On aika outoo vetää lääkkeensä ravintolan pöydässä.

        No ylilääkärit yleensä saa tehdä mitä tykkäävät.


      • niks naks
        minttupuu kirjoitti:

        Kyllä kait se vähän kuuluu!? On aika outoo vetää lääkkeensä ravintolan pöydässä.

        No ylilääkärit yleensä saa tehdä mitä tykkäävät.

        Onpa erikoinen ajatus. Esim. antibiootit otetaan määrättynä aikana, niin monet muutkin lääkkeet.
        Ei kai kukaan mitään kiellettyjä tabuja nielisi koko seurakunnan edesssä. Vessan luulisi kuuluvan jokaisen raflan kalustukseen.

        Tosiaankin, nitro ei kysy aikaa ei paikkaa, kun se on otettava.


      • niks naks kirjoitti:

        Onpa erikoinen ajatus. Esim. antibiootit otetaan määrättynä aikana, niin monet muutkin lääkkeet.
        Ei kai kukaan mitään kiellettyjä tabuja nielisi koko seurakunnan edesssä. Vessan luulisi kuuluvan jokaisen raflan kalustukseen.

        Tosiaankin, nitro ei kysy aikaa ei paikkaa, kun se on otettava.

        No sitä just kummastelen, eikö sitä lääkettä voinu ottaa veskissä, oli mitä oli.


      • niks naks
        minttupuu kirjoitti:

        No sitä just kummastelen, eikö sitä lääkettä voinu ottaa veskissä, oli mitä oli.

        Jos alkaa kovin puristaa pumpusta, kyllä nitron panee heti eikä ylihuomenna kielensä alle.
        Turha kai meidän on ikivanhoista asioista kiistellä, joista minä etkä sinä tiedä tuon taivaallista.


      • niin mitä????
        niks naks kirjoitti:

        Onpa erikoinen ajatus. Esim. antibiootit otetaan määrättynä aikana, niin monet muutkin lääkkeet.
        Ei kai kukaan mitään kiellettyjä tabuja nielisi koko seurakunnan edesssä. Vessan luulisi kuuluvan jokaisen raflan kalustukseen.

        Tosiaankin, nitro ei kysy aikaa ei paikkaa, kun se on otettava.

        Joissakin lääkkeissä on maininta että otettava ruoan kanssa. Mikäs sen parempi paikka niitä ottaa kuin aamupala? Tyhjässä masussa alkaa kiertämään jos ottaa ennen ateriaa tyhjään masuun ja vessakaan ei ole kiva paikka niitä napsia.

        Mitäs haittaa ottaa aamu-/päivälääkkeet aterian kanssa?


      • entä nitrot??? kirjoitti:

        korp...

        Voi hitsin hitsi, miten hienosti Lääkemääräys tai resepti siellä Kainuussa ilmaistaan??? Toisaalta tarjoilijalle ei kuulu, mitä lääkkeitä asiakkaat nauttivat!

        Olisitko ottanut vastuun, jos sokerikooma tai epilepsia olisi yllättänyt, koska kielsit lääkkeet?

        Nitro@

        Sinulle taisi tulla ongelma. Presepti kun on minua ihteeni.

        Ei tarjoilijalle kuulu asiakkaiden sokerikoomat eikä epilepsiakohtaukset.

        Enhän minä ylilääkäriltä voinut kieltää lääkkeitä. Realismia kehiin nitro töppö.


      • Exän sisaren mies aina mainosti, että kun hän täyttää 40 v, hän siirtyy eläkkeelle.
        No, täytti 40 ja heittäytyi hulluksi. Pääsi eläkkeelle ja sai hullun lääkkeet.
        Kysyi saako niitten kanssa ottaa viinaa. Sai luvan ottaa.
        Otti viinaa ja kuoli.


      • tiinaex...
        sitroen kirjoitti:

        Exän sisaren mies aina mainosti, että kun hän täyttää 40 v, hän siirtyy eläkkeelle.
        No, täytti 40 ja heittäytyi hulluksi. Pääsi eläkkeelle ja sai hullun lääkkeet.
        Kysyi saako niitten kanssa ottaa viinaa. Sai luvan ottaa.
        Otti viinaa ja kuoli.

        jos se tekeyty hulluks niin miks se sit söi niitä lääkkeitä jos ei olis ollu pakko mun yhden sukulaisen mies on sairastaa skitsofreniaa ja ottaa kyllä alkoholia on sairastanu varmaan jo parikymmentä vuotta... ottiko se sen yhden kerran vaan sitä viinaa ja kuoli siihen.


      • niin mitä???? kirjoitti:

        Joissakin lääkkeissä on maininta että otettava ruoan kanssa. Mikäs sen parempi paikka niitä ottaa kuin aamupala? Tyhjässä masussa alkaa kiertämään jos ottaa ennen ateriaa tyhjään masuun ja vessakaan ei ole kiva paikka niitä napsia.

        Mitäs haittaa ottaa aamu-/päivälääkkeet aterian kanssa?

        Saipas mielipiteeni jännät mittasuhteet.

        Kirjoitin eka viestissäni, että "Nuorena tarjoilija menin päiväpaukulla olevien rakastavasten pöytään"

        Huom. siis lääkäri oli juopottelemassa ei lounastamassa. Salarakas ystävätär siinä vierellä kukerteli. Ravintolasali oli tyhjä sillä lounasaika oli ohi, joten huussiinkaan ei tarvinnut juosta pillereitä napsimaan.

        Ymmärränhän toki, että minua pitää torua mokomaakin antiopiootti/nitroajen moralisoijaa ; ))


      • tiinaex... kirjoitti:

        jos se tekeyty hulluks niin miks se sit söi niitä lääkkeitä jos ei olis ollu pakko mun yhden sukulaisen mies on sairastaa skitsofreniaa ja ottaa kyllä alkoholia on sairastanu varmaan jo parikymmentä vuotta... ottiko se sen yhden kerran vaan sitä viinaa ja kuoli siihen.

        Hullua teeskentelemällä pääsi eläkkeelle. Sitä, miksi söi sitten niitä lääkkeitä, niin sitäpä en tiedä.
        Ei ole tietoa miten usein, miten paljon ja kuinka kauan otti. Ei kuitenkaan vuosikausia. Tietysti voisin leskeltä kysyä, mutta ei kiinnosta niin paljoa eikä hänkään varmaan mielellään muistele tapausta.


      • tiinaex...
        sitroen kirjoitti:

        Hullua teeskentelemällä pääsi eläkkeelle. Sitä, miksi söi sitten niitä lääkkeitä, niin sitäpä en tiedä.
        Ei ole tietoa miten usein, miten paljon ja kuinka kauan otti. Ei kuitenkaan vuosikausia. Tietysti voisin leskeltä kysyä, mutta ei kiinnosta niin paljoa eikä hänkään varmaan mielellään muistele tapausta.

        no ehkä niistä lääkkeistä tuli sit parempi olo ja mistäs sitä kenestäkään tietää kuinka paljon tästä elämästä tykkää jos ei tippaakaan välitä tulevaisuudesta niin siitä vaan oma valinta semmoselle ihmiselle joka tiedostaa omat ongelmansa eikä halua niitä hoitaa ei voi mitään.


      • tiinaex... kirjoitti:

        no ehkä niistä lääkkeistä tuli sit parempi olo ja mistäs sitä kenestäkään tietää kuinka paljon tästä elämästä tykkää jos ei tippaakaan välitä tulevaisuudesta niin siitä vaan oma valinta semmoselle ihmiselle joka tiedostaa omat ongelmansa eikä halua niitä hoitaa ei voi mitään.

        "tiinaex..."

        Mitäs neito, jos aloittaisit ylen-käyttämään Valko-sipulia?
        Olis kivaa kattoa marketissa, kun muilla näyttäisi olevan surkeanpaa kuin sinulla?
        Varsinkin kassoilla.
        Voisit sitten nauraa itsesi uneen.

        YH.


    • Lopen uupunut

      Ainoo unilääke mitä oon käyttänyt on runsas liikunta ja sen kanssa ei oikein alkoholi sovi hyvin yhteen. Kun keho kunnolla väsyy niin uni tulee väkisinkin.

      • tiinaex...

        voi kun se oliskin aina niin yksinkertaista vähän kade oon sulle meillä oli reissussa kaks himoliikkujaa mutta kyllä ne olutta ja viiniä otti ihan alusta loppuun nuorempi varsinkin ja tää vanhempi tekee muutenkin öisin töitä on tottunu valvomiseen ja pärjää tosi lyhyellä yöunella mutta kun on ikänsä tehny töitä päivä ja ilta aikaan ei osaa valvoa yöllä ja oli mullakin aika kun liikunta auttoi kaikkeen mutta tähän mitä mulla nyt mielessä pyörii niin siihen siitä ei ole apua.


      • tiinaex...

        sulle vielä lopen uupunut voisin sanoo että joskus tulee sellainen tilanne ei oo onneks mulle vielä tullu mutta tunnen tapauksia vaikka kuinka yrittää lähte liikkeelle ei pysty jopa kauppaankin on vaikea lähteä tässä vasta kuulin yhdeltä ystävältä että on tilanteita että hän ei pysty edes vastaamaan puhelimeen harrastaa kyllä liikuntaa säännöllisesti mutta joskus tulee tilanteita että ei vaan onnistu kun se vaan oliskin aina niin helppoa että kun päättää niin lähtee.


      • hyvät neuvot pätee

        lopen uupunut

        Just joo, hyvä ohje, mutta kuinka sovellat sitä pyörätuoli potilaisiin tai rollaattoreilla liikkuviin?

        Onhan tämä palsta 60 ja minunkin naapureissa on useita tuollaisia 60-70 välillä olevia.


    • Onhan tämä jo tullut kerrottua moneen kertaan.
      1964 alkaen on pilleriä syöty nuoren ja vanhana, siinä välissä ei.
      Ja aina on kaljaa palanut.
      Nuorena jokunen punanen rauhoitti maailman tuskasta kärsivää hippiä, muuta enimmäkseen tanssittivat.
      Nää vanhus-pillerit ei tunnu missään.
      Pitäs varmaan kokeilla ja jättää hetkeksi ottamatta :)

      Kotimaisissa pilleri-purkeissa varoitetaan aina viinasta.
      Oli sitten mikä lääke tahansa.
      Sama lääke ulkomailla...ei viinasta mainintaa kuin harvoin.
      Katselin tuossa telkkarista paria naista neuvolasta.
      Ovat kehitelleet lasta-odottaville pari-suhde-testin.
      Se on lääkärintarkastus, vanhemmille siis.
      Eli salaa hivutettu mahdollisuus karsia juopot isät ajoissa pelkäksi maksu-mieheksi.
      Naisten-vaivoihinhan aina löytyy joku hormonallinen syy.

      Eli, ota pilleriä ja viinaa vaan, mutta muista että viina saa usein unohtamaan ottamisen.
      Sängyssäkin.
      Ja katso ensin lääkäriäsi syvälle silmiin, heidät on pakotettu vähän pinnallisiksi pikku viinoissa.

      H.

      • tiinaex...

        näillä mennään onneks täällä on joku rehellinen joka sanoo asiat niinkun ne on vaikka joskus vääntääkin sellasta tekstiä mistä kukaan ei ymmärrä höläyksen pöläystä mää oon joskus omatoimisesti kokeillu tota verenpainelääkkeen vähentämistä mutta kyllä se on tosi että se määrä mikä on määrätty ja hyväksi todettu on se joka pitää paineet kohdallaan samaa mieltä oon sun kanssa että ehkä suomessa varoitellaan vähän liikaa pelataan varman päälle ja täytyy sanoo että en koskaan läträä ton viinan kanssa niin paljon että unohtaisin jotain ei enää pysty juomaan niin paljoo joskus nuorena se vielä onnistu ja nukuttikin vielä hyvin ja jos ei nukuttanu niin parin paukun jälkeen kyllä nukutti äidin kuolema oli suuri menetys ja sen jäkeen kun aloitin kauppiaana niin pikkuhiljaa vaan menny tähän en oo ainoo nykyään tästä puhutaan ja kirjoitetaan tosi paljon mun mielestä se on hyvä toiset taas ihmettelee minkä takia avautuu mutta toivoo aina että siitä on toisillekkin apua jos ei ihan itselle niin voi huomata läheisissään avun tarvitsijoita.

        yt


      • tiinaex... kirjoitti:

        näillä mennään onneks täällä on joku rehellinen joka sanoo asiat niinkun ne on vaikka joskus vääntääkin sellasta tekstiä mistä kukaan ei ymmärrä höläyksen pöläystä mää oon joskus omatoimisesti kokeillu tota verenpainelääkkeen vähentämistä mutta kyllä se on tosi että se määrä mikä on määrätty ja hyväksi todettu on se joka pitää paineet kohdallaan samaa mieltä oon sun kanssa että ehkä suomessa varoitellaan vähän liikaa pelataan varman päälle ja täytyy sanoo että en koskaan läträä ton viinan kanssa niin paljon että unohtaisin jotain ei enää pysty juomaan niin paljoo joskus nuorena se vielä onnistu ja nukuttikin vielä hyvin ja jos ei nukuttanu niin parin paukun jälkeen kyllä nukutti äidin kuolema oli suuri menetys ja sen jäkeen kun aloitin kauppiaana niin pikkuhiljaa vaan menny tähän en oo ainoo nykyään tästä puhutaan ja kirjoitetaan tosi paljon mun mielestä se on hyvä toiset taas ihmettelee minkä takia avautuu mutta toivoo aina että siitä on toisillekkin apua jos ei ihan itselle niin voi huomata läheisissään avun tarvitsijoita.

        yt

        Ootko Tiina kokeillut melatoniinia!?


      • minttupuu kirjoitti:

        Ootko Tiina kokeillut melatoniinia!?

        oon kokeillu mutta useenpaankin kertaan mutta ei sillä oo oikeestaan mitään tehoo multa ei varmaan puutu sitä hormoonia mitä siitä löytyy mutta mun ystävä vierotti sillä itsensä irti tenoxista ja onnistu hyvin pitkään joutu kyllä valvomaan mutta loppujen lopuksi hän pärjää sillä ja valvoo se muutenkin kun siltä koko ajan leikataan jotain paikkaa mutta kyllä määkin vielä meinaan yrittää sitä sit kun jaksan valvoa kun tää tilanne tästä vähän tasaantuu.


      • ||||
        tiinaex kirjoitti:

        oon kokeillu mutta useenpaankin kertaan mutta ei sillä oo oikeestaan mitään tehoo multa ei varmaan puutu sitä hormoonia mitä siitä löytyy mutta mun ystävä vierotti sillä itsensä irti tenoxista ja onnistu hyvin pitkään joutu kyllä valvomaan mutta loppujen lopuksi hän pärjää sillä ja valvoo se muutenkin kun siltä koko ajan leikataan jotain paikkaa mutta kyllä määkin vielä meinaan yrittää sitä sit kun jaksan valvoa kun tää tilanne tästä vähän tasaantuu.

        Mies söi kuukausia lääkärinmääräämää melatoniinia. Ei tuntenut mitään vaikutusta.
        Onneksi vaiva oli ohimenevä.
        Varmaan asia on ihan kuin kirjoitit, jos ei ole puutetta hormonista, niin turha sitä on käyttää.
        Minä en pelkää Tenoxia, jo isäni söi aikoinaan sitä vuosikymmeniä. Sopinee toisille, toisille ei.


      • |||| kirjoitti:

        Mies söi kuukausia lääkärinmääräämää melatoniinia. Ei tuntenut mitään vaikutusta.
        Onneksi vaiva oli ohimenevä.
        Varmaan asia on ihan kuin kirjoitit, jos ei ole puutetta hormonista, niin turha sitä on käyttää.
        Minä en pelkää Tenoxia, jo isäni söi aikoinaan sitä vuosikymmeniä. Sopinee toisille, toisille ei.

        yleensä nää unettomuudet on ohimeneviä ja jos jää loppuiäksi niin jää kyllä niitä monia muitakin vaivoja on joita lääkitään kymmeniä vuosia ja onhan niissä nukahtamislääkkeissäkin eroja ja tää on nyt toinen mitä kokeilen koska mää oon kiree kun viulunkieli kun rupeen nukkumaan ihan pitää erikseen ruveta hokeen ittelleen että rentoudu rentoudu muutama minuutti menee ja taas huomaan että niska ja hartiat on ihan jännittyneinä ja tää olis nyt sit kuulemma tää tenoxi sellasta että se vähän rentouttaakin.


      • tiinaex kirjoitti:

        yleensä nää unettomuudet on ohimeneviä ja jos jää loppuiäksi niin jää kyllä niitä monia muitakin vaivoja on joita lääkitään kymmeniä vuosia ja onhan niissä nukahtamislääkkeissäkin eroja ja tää on nyt toinen mitä kokeilen koska mää oon kiree kun viulunkieli kun rupeen nukkumaan ihan pitää erikseen ruveta hokeen ittelleen että rentoudu rentoudu muutama minuutti menee ja taas huomaan että niska ja hartiat on ihan jännittyneinä ja tää olis nyt sit kuulemma tää tenoxi sellasta että se vähän rentouttaakin.

        Tuosta nukahtamis- ja unilääkkeiden käytöstä ei kohdallani tulisi mitään. Viime yönäkin piti pysyä hereillä ja skarppina, kun nuori milord vaelteli ympäri taloa, muutaman tunnin ajan aamuyöllä. Flunssa häntä vaivaa.
        Jos olisin ollut unilääkepöpperössä, en olisi pystynyt häntä seuraamaan.

        Uni on itsellänikin välillä mitä sattuu, saatan herätä monta kertaa yössä ja joskus valvon pitkäänkin. Ei tarvitse kummoinenkaan huoli olla, kun se unen kauas karkoittaa.
        Mutta kun ei tarvitse aamulla kotoaan poistua, niin en tuosta paineita ota.


      • tiinaex...
        Anceli kirjoitti:

        Tuosta nukahtamis- ja unilääkkeiden käytöstä ei kohdallani tulisi mitään. Viime yönäkin piti pysyä hereillä ja skarppina, kun nuori milord vaelteli ympäri taloa, muutaman tunnin ajan aamuyöllä. Flunssa häntä vaivaa.
        Jos olisin ollut unilääkepöpperössä, en olisi pystynyt häntä seuraamaan.

        Uni on itsellänikin välillä mitä sattuu, saatan herätä monta kertaa yössä ja joskus valvon pitkäänkin. Ei tarvitse kummoinenkaan huoli olla, kun se unen kauas karkoittaa.
        Mutta kun ei tarvitse aamulla kotoaan poistua, niin en tuosta paineita ota.

        määkin tässä odotan että saan kaikki asiat selviksi niin uskon että normaalirytmi palautuu ja uni tulee sit niin kun ennenkin jos ei jonain yönä nukuta niin seuraavana otetaan nuivaje takaisin määkin valvoisin pitkään mutta kun ei jaksa tossa yhdentoista aikaan viimeistään rupee nukuttamaan niin ettei jaksa enää silmiä pitää auki ja kun menee sänkyyn niin vielä kahden aikaan saatan katsoa kelloa mikään ei oo sen tympeempää ja rasittavampaa kun pyöriä sängyssä kyljeltä toiselle monta tuntia nyt muuten oon nukkunu nukahtamislääkkellä kun en oo ottanu alkoholia mutta viime viikolla en nukkunu kun tuli tissuteltua että se siitä voimistavasta vaikutuksesta.


      • tiinaex... kirjoitti:

        määkin tässä odotan että saan kaikki asiat selviksi niin uskon että normaalirytmi palautuu ja uni tulee sit niin kun ennenkin jos ei jonain yönä nukuta niin seuraavana otetaan nuivaje takaisin määkin valvoisin pitkään mutta kun ei jaksa tossa yhdentoista aikaan viimeistään rupee nukuttamaan niin ettei jaksa enää silmiä pitää auki ja kun menee sänkyyn niin vielä kahden aikaan saatan katsoa kelloa mikään ei oo sen tympeempää ja rasittavampaa kun pyöriä sängyssä kyljeltä toiselle monta tuntia nyt muuten oon nukkunu nukahtamislääkkellä kun en oo ottanu alkoholia mutta viime viikolla en nukkunu kun tuli tissuteltua että se siitä voimistavasta vaikutuksesta.

        Käyn normaalisti nukkumaan kymmenen pintaan, eri asia hiljeneekö talo.
        Tissutteluni on melkoisen vähäistä, joten se ei unen laatuun vaikuta. Rooibos-juoma illalla antaa paremman unen.
        Kai me vaan ollaan tällaisia, toisin kuin nuo miehemme, jotka nukahtavat siinä samassa, kun päänsä tyynyyn painavat.
        Nyt kun mies on ollut päivät muualla töissä, olen hoitanut nuo yöjuoksut itse, yleensähän ne jakaantuvat melko tasan. Ellei jopa niin, että minä pääsen vähemmällä.


      • tiinaex...
        Anceli kirjoitti:

        Käyn normaalisti nukkumaan kymmenen pintaan, eri asia hiljeneekö talo.
        Tissutteluni on melkoisen vähäistä, joten se ei unen laatuun vaikuta. Rooibos-juoma illalla antaa paremman unen.
        Kai me vaan ollaan tällaisia, toisin kuin nuo miehemme, jotka nukahtavat siinä samassa, kun päänsä tyynyyn painavat.
        Nyt kun mies on ollut päivät muualla töissä, olen hoitanut nuo yöjuoksut itse, yleensähän ne jakaantuvat melko tasan. Ellei jopa niin, että minä pääsen vähemmällä.

        eilen taas miehelleni totesin kahteen kertaan että se ei oo ollenkaan reilua että se nukahtaa istualleenkin saatikka sit kun mennään sänkyyn kerkesin valot sammuttaa ja jotain vielä tapani mukaan höpöttelin hänelle ei mitään vastausta luulin jo että nyt se kuoli tökkäsin kylkeen mitä täh oli vastaus se oli jo kerenny nukahtaa lähes muutamassa sekunnissa.


      • tiinaex... kirjoitti:

        eilen taas miehelleni totesin kahteen kertaan että se ei oo ollenkaan reilua että se nukahtaa istualleenkin saatikka sit kun mennään sänkyyn kerkesin valot sammuttaa ja jotain vielä tapani mukaan höpöttelin hänelle ei mitään vastausta luulin jo että nyt se kuoli tökkäsin kylkeen mitä täh oli vastaus se oli jo kerenny nukahtaa lähes muutamassa sekunnissa.

        Noin se menee meilläkin, istuallaankin pystyy ihminen nukkumaan, jopa keittiön pöydän ääressä, pää pöydänpintaa vasten.
        Yleensä kuorsaamisesta voi päätellä, että kyllä hän hengissä vielä on.


      • Hoizupoizu

        "Eli, ota pilleriä ja viinaa vaan,"
        Ohhoh. Aika uskaliast kehottaa ottamaan viinaa ja pillereitä. Tervetuola sitten vaan päivytykseen kun menee yli ja pääset kirjoihin ja kansiin sekakäyttäjänä. Ja ennen kaikkea, sille tielle en lainkaan lähtisi.


      • Hoizupoizu kirjoitti:

        "Eli, ota pilleriä ja viinaa vaan,"
        Ohhoh. Aika uskaliast kehottaa ottamaan viinaa ja pillereitä. Tervetuola sitten vaan päivytykseen kun menee yli ja pääset kirjoihin ja kansiin sekakäyttäjänä. Ja ennen kaikkea, sille tielle en lainkaan lähtisi.

        se oli hatsansaan vitsi tänään se oli jo huolissaan kuinka voin.


      • Hoizupoizu.
        tiinaex kirjoitti:

        se oli hatsansaan vitsi tänään se oli jo huolissaan kuinka voin.

        No on joitain asioita joilla ei vitsailla. Taio ainakaan kaikki eivät ymmärrä tuota vitsiksi vaan ottavat kenties neuvosta vaarin.


      • Hoizupoizu. kirjoitti:

        No on joitain asioita joilla ei vitsailla. Taio ainakaan kaikki eivät ymmärrä tuota vitsiksi vaan ottavat kenties neuvosta vaarin.

        no voihan se niinkin olla mutta kun täällä on meitä vanhempia ihmisiä niin uskon että meillä kaikilla sen verran on tota elämänkokemusta vähän kaikista asioista ettei enää olla yllytyshulluja.


      • tiinaex kirjoitti:

        no voihan se niinkin olla mutta kun täällä on meitä vanhempia ihmisiä niin uskon että meillä kaikilla sen verran on tota elämänkokemusta vähän kaikista asioista ettei enää olla yllytyshulluja.

        Valitettavasti elämänkokemuskaan EI suojaa kakilta ylilyönneiltä.


    • +--+

      Saitpa aikaan hyvän ja asiallisen ketjun. Unettomuus on monien vaiva, missä iässä tahansa, mutta myös juuri -6-kymppisillä.

      • kiitos olisin halunnu vieläkin enemmän kommentteja omista kokemuksista mutta ohan tää vähän arka aihe ainakin ennen ollu mutta onneks siitä puhutaan aina vaan enemmän ja enemmän ettei tartte tuntee itteensä miksikään kummajaiseksi ja paljonhan on ihmisiä jotka pärjää neljälläkin tunnilla en tiedä onko se sit pidemmän päälle kovinkaan terveellistä ja jotenkin se yö on enemmän nukkumista varten kun päivä vaikka tuleehan telkastakin nykyään ohjelmia vuorokaudet ympäriinsä.


    • Onko tuttua

      Olen keskusteluissa huomannut monen tämänikäisen ja vanhempienkin unen loppumisen liian varhain, ja sen jälkeen kun herää niin uni ei tulekkaan. Vaika saa hyvin unen, mutta se keskeytyy.

    • mulla se on päinvastoin en nukahda mutta jos ja kun ainakin kerran yössä herään niin saan kyllä nukuttua uudelleen mutta todellakin joskus jos se nukahtamislääke ei auta niin valvon vielä kahden aikaan yöllä viime viikolla paras oli kun valvoin viiteen mutta viime viikko oli just se kun iltasin otettiin aina ruuan kanssa viiniä ja kyytipojaks vielä kaljaa.

      • -----

        Arvostan rehellisyyttäsi tiinex.


      • tiinaex...
        ----- kirjoitti:

        Arvostan rehellisyyttäsi tiinex.

        kiitti... mää oon aina ollu tämmönen enkä oo koskaan kokenu mitään pahaa sen takia että olen rehellinen ja avoin joskus kyllä järkytän sukulaisia sillä että olen rehellinen mutta kyllä nekin jo alkaa tottumaan siihen ja keskenään voivat pähkäillä mitä pähkäilevät mutta yleensä muut ihmiset uskaltaa kyllä tulla multa suoraa kysymään jos joku asia jää epäselväksi johtuu varmaan siitä kun mää myös sanon suoraan... mulla on yks sukulaistyttö joka kertoo elämänsä blogissaan ja on nyt siinä ohjelmassa arvostele mun illallinen ehkä se on verissä isä oli aika suora ja rehellinen.


      • Hoizupoizu

        Tiedän ihmisiä joilta alkoholi vie yöunet.


      • Hoizupoizu kirjoitti:

        Tiedän ihmisiä joilta alkoholi vie yöunet.

        mulla on kans varmaan käyny nyt sillei eikä siihen auta mitkään nukahtamislääkkeet ei oo sit vielä viime viikon jälkeen tullu testattua enkä meinannu vielä testatakkaan ja voihan se olla että yks ilta ei vielä vaikuta mitään mutta kun menee parikin peräkkäin niin rupee yöunet menemään ja se oli yllättävää että en ollu kyllä päivisinkään mitenkään nuutunu mutta yöt on ikävä valvoa.


      • Hoizupoizu
        tiinaex kirjoitti:

        mulla on kans varmaan käyny nyt sillei eikä siihen auta mitkään nukahtamislääkkeet ei oo sit vielä viime viikon jälkeen tullu testattua enkä meinannu vielä testatakkaan ja voihan se olla että yks ilta ei vielä vaikuta mitään mutta kun menee parikin peräkkäin niin rupee yöunet menemään ja se oli yllättävää että en ollu kyllä päivisinkään mitenkään nuutunu mutta yöt on ikävä valvoa.

        Eikös nykyään ole uudenaikaismepiakin lääkkeitä kuin pelkät nukahtamislääkkeet ja pamit, joita ei eds kirjoiteta kenellekään kun niihin jää ikävästi koukkuun ja elimistö alkaa vaatia aina ja aina vaan isompia annoksia. Tilannettasi en tarkkaan tiedä, mutta kannattaisko käydä (siis jos et ole jo käynyt) vaikka MTT:ssä. Siellä voisivat kastoa kaikkinesna tilanteesi kokonaisuutena. Lääkityksen ja saisit myös keskusteluapua. Yleensä jos tuollaiset unettomuudet ja ahdistukset pitkiityvät, niillä on taipumus kroonistua ja näin sitten toipuminen vie pitempään.


      • tiinaex...
        Hoizupoizu kirjoitti:

        Eikös nykyään ole uudenaikaismepiakin lääkkeitä kuin pelkät nukahtamislääkkeet ja pamit, joita ei eds kirjoiteta kenellekään kun niihin jää ikävästi koukkuun ja elimistö alkaa vaatia aina ja aina vaan isompia annoksia. Tilannettasi en tarkkaan tiedä, mutta kannattaisko käydä (siis jos et ole jo käynyt) vaikka MTT:ssä. Siellä voisivat kastoa kaikkinesna tilanteesi kokonaisuutena. Lääkityksen ja saisit myös keskusteluapua. Yleensä jos tuollaiset unettomuudet ja ahdistukset pitkiityvät, niillä on taipumus kroonistua ja näin sitten toipuminen vie pitempään.

        on mulla laatikossa uudenlaista lääkettä mutta sillä näkee niin paljon unia ettei viitti joka yö katsella ja se on sellasen että siinä ei oo vierotusoireita ja sairasloman takia olen käynyt psykiatrilla ja meen taas tän kuun lopussa mutta hän kertoi sen minkä jo tiesin ihan hirveen ahdistunu en ole mutta uneton ja todella niin kun tuolla jossain jo kerroin tää asia on sellainen että mun on se itse läpikäytävä siinä ei voi kukaan auttaa hyväksyttävä ja tehtävä päätös asia kerrallaan.


    • tervettä järkeä

      Hyvin on nukuttanut kun juopuneena olen ottanut unilääkettä,aamulla ollut ihan hyvä olo,kyllähän jokainen tietää lääkkeiden sivuvaikutukset,pitää vain käyttää tervettä järkeä asioissa,tilanteen mukaan.

      • tiinaex...

        niin määkin oon ennen nukkunu mutta toivotaan että tää oli vaan sellainen poikkeustilanne mutta seuraavan kerran kun otan niin se tulee testattua jos sillonkaan en nuku niin sit pitää olla ottamatta koko lääkettä niinä kertoina ja valvoo mieluummin ja seuraavana iltana mennä vaikka kuudelta nukkumaan nyt se on helppookin kun on jo pimeetä päikkäreitä kun en oo oppinu koskaan nukkumaan oon säästäny unet mieluummin sinne yöaikaan.


    • ))))99999

      Yleensä lääkepakkauksessa on ohje voiko käyttää alkoholia yhtä aikaa. Ainakin yksi antibiootti on sellainen, siis ei kaikki antibiootit.
      Kohtuudella voi juoda aika monenlaisten lääkkeiden kanssa, kunhan ei ihan yhtä aikaa.
      Esim. diapamit vahvistavat alkoholin vaikutusta, moni onkin sekakäyttäjä.
      Kyllä kovaan krapulaan diapamit auttaa, kerran olen kokeillut. Onneksi viimeistä krapulasta on niin ptkä aika että en edes muista koska oli.
      Tietysti parempi olis että ei joisi lääkkeiden kanssa, mutta sitten moni joutuisi lopettamaan juomisen kokonaan kun on jatkuvat lääkkeet.

      • tiinaex...

        tuli noista diapameista mieleen kun joskus ehkä kymmenen vuotta sitten sain lääkäriltä reseptin kun mulle tuli semmosia sydänoireen tyyppisiä oireita kun kävin vähän ylikierroksillä töiden puolesta en pystyny ottaan niitä kun illalla nukkumaan mennessä ja pian oli taju kankaalla sillon tuli mieleen se päivä kun tulin käymään sairaalasta kotona soittamaan siskolleni ja veljelleni että tulevat sairaalaan kun äiti ei kauaa enää elä sillon otin äidin diapamin kun tuntu että ahdistus on niin suuri se rauhoitti ahdistuksen mutta auton rattiin menin ja palasin takaisin sairaalaan kuullakseni että äiti on nukkunu pois ja olin ihan skarppina koko päivän oliskohan noissa lääkkeissä sekin että niihin vaikuttaa jotenkin se oma olotila muuta en oo tällekkään tapaukselle selvitystä keksiny mutta ihmetelly olen.


    • L - L

      Näkyy menneen unihäiriöiden käsittelyksi.

      Muutaman tissuttelupäivän jälkeen alkavat yöuneni olemaan levottomia.
      Nukahtamis- tai unilääkettä en ole ottanut. Ainoana poikkeuksena pitkän paluumatkareuhuamisen jälkeinen nukahtamistabletti.

      Normaalisti nukahdan itse sitä huomaamatta.
      Vamoni sanoo, että käytyäni pitkälleni, käyn kyljelleni, henkäisen muutaman kerran ja aloitan tasaisen tuhinan.

      Minkään lääkkeen kanssa en ole samanaikaisesti käyttänyt tippaakaan alkoholia.
      En pelkää oheisvaikutuksia vaan minusta se ei vaan kuulu asiaan!

      • tiinaex...

        siihenhän se meni mutta niitähän mulla on ettei mua haittaa ehkä se mullekkaan ei sovi se tissuttelu enää niin hyvin kun nuorempana ja jos oikeen muistan niin jo vuosikausia siitä kun oon huomannu sellasen että jos oikeen väsyn ja stressaannun niin sillon jää kyllä viininotto muuten siitä ei pääse yli eikä hympäri ei sit millään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3821
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3595
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3552
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2231
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2219
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1967
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1756
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1413
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe