bridal showers

kääntäjä

Hei! Joko Suomessakin järjestetään morsiamille 'bridal showers' -juhlia, jotka eivät ole varsinaisesti polttarit vaan juhlat, joihin morsiamen ystävät tuovat lahjoja morsiamelle? Etsin suomenkielistä vastinetta.

5

3578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venla

      Mielestäni käännös voisi olla tyttöjen ilta. Alkaa olla jo aika "out" järjestää pelle- polttareita, ja viime aikoina ainakin minun ystäväpiirissä, polttarit ovat olleet juuri tuollaisia Bridal Showers-tyylisiä.
      Eli viedään morsian kauneushoitolaan, pidetään saunailta, syödään ja juodaan hyvin sekä annetaan pieni lahja muistoksi.
      Eli hauskaa yhdessäoloa, kivoissa puitteissa, örveltämisen sijaan.

    • ystävä

      Kyllä!
      Me kaveripiirissä olemme jo vuosia pitäneet toisillemme "morsiuskutsut", jossa on pidetty ns. sivistynytä kivaa "bailaamisen" sijaan!

      • ToinenKääntäjä

        Morsiuskutsut on tosi hyvä nimitys bridal showerille, mutta bridal shower ei ole kyllä mikään polttarien vastine joka on tarkoitettu vain kaveripiirille vaan erillinen juhlinta johon on tarkoitus kutsua myös morsiamen ja sulhasen lähisuvun naiset äiteineen ja isoäiteineen. Amerikoissa juhlitaan vielä tämän lisäksi polttareita. On siis kolmet juhlat ensin bridal shower, sitten polttarit ja lopulta itse häät.


    • Rouva

      Yhdysvaltalaisessa mielessä ajateltuna en ymmärrä Bridal showeria, sillä mitä ihmettä pitää kantaa lahjoja morsiammelle ennen häitä. Usein nämä bridal showerit järjestetään morsiamen vanhempien kotona tai sitten morsiamen kotona. Paikalle tulee kosmetologeja ja manikyristejä. Lisäksi illan aikana nautitaan laatuillallinen laatuviineineen.
      Tämä sopii trendiin, sillä morsiamet ovat entistä vanhempia ja eivät jaksa karnevaalimeininkiä!

      • Venla

        Yes! Morsiuskutsut on kiva, nimi.
        Sen verran vielä kommentoisin, että häälahja on
        aina häälahja...Siis käsitän sen arvokkaana ja
        hieman "siistimpänä" lahjana.
        Morsiuskutsujen tai tyttöjenillan lahja voi olla jotain pientä, hauskaa ja sympaattista.
        Olen muuten huomannut, että lahjan antaminen
        toiselle on suomessa kankeaa touhua... Miksi?
        Onko se omasta hyvinvoinnista pois?
        Vien aina kukkia tai pienen lahjan, kun käyn kylässä, jonkun luona (sellaisen, jota en ole tavannut pitkään aikaan) Lahja voi olla viinipullo, erikoiskahvipaketti tai vaikka jokin paikallinen herkku jos olen ollut ulkomailla...
        Viimeksi vein kyläillessäni espanjalaista juustoa, jonka toin lomamatkaltani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe