Keskustelu meille älykkäämmille

Me älykkäät:)

Tämä keskustelu on tarkoitettu älykkäämmille nuorille. Keskustellaan erilaisista asioista: voin aloittaa. Aloitus on: Mitä hankaluuksia sinulla on ollut sen takia, että olet muita älykkäämpi?

32

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieluummin yksin

Kaikki muut ihmiset tuntuu aivan idiooteilta ja on rasittavaa olla heidän seurassaan.

• Älykäs

Hyvä kysymys!

Älykkyyteni sokaisee kaikki. Olen joutunut edesvastuuseen monien sokaisemisesta. Oikeudenkäyntikulut käyvät pikkuhiljaa kukkarolle... Olisinpa tyhmä. :(

• Älykäskö?

PS: Sarkasmi ei näköjään pure kaikkiin, no jaa. En tuomitse ketään. :)

• -.-

durrrr!

• ocean-

Määritelkääs älykäs

• En tiedä, olenko älykäs, jos et määrittele, mitä tarkoitat älykkyydellä. Olen kuitenkin älykkäämpi, kuin IRL tuntemani ihmiset, joten ihmiset eivät ymmärrä minua. Joudun sen vuoksi jatkuvasti yksinkertaistamaan asioita, mikä on ärsyttävää ja antaa joskus asioista väärän käsityksen.

• Get over yourself:(

Voi jumalauta, te ootte vaan itteänne täynnä. Se että sanoo itseään älykkääksi ja hieroo sitä muitten naamaan aikalailla mitätöi sen "älykkyyden" mitä luulitte itsellänne olevan.

Tunnetuimmat filosofit eivät ikinä ilmoittaneet olevansa "älykkäitä" vaikka sitä he selvästi olivat muihin verrattuna. Ja jos joku siitä mainitsi he yleensä vähättelivät itseään eivätkä missään nimessä myöntäneet muille sitä.

Älykkäitä ihmisiä on joka puolella, ja jos teillä on sellainen ongelma, että teillä ei ole ystäviä "älykkyytenne" vuoksi, se johtuu yksinkertaisesti vaan siitä, että olette anti-sosiaalisia, ennakkoluuloisia ja tuomitsevia muita kohtaan.

• voice of justice

Ärsyttää tommoset kusipäät jotka väittävät olevansa muiden yläpuolella ja tyhmemmät ovat ns. toisen luokan kansalaisia. Tuolla asenteella ette pääse pitkälle. Olette hikkejä joita kaikki vihaa. Suosittelen teitä hirttämään itsenne tai muuttamaan asennettanne. Olette vain ihmisiä niinkuin ne "tyhmät". He eivät ole tyhmempiä kuin te. Ja miten te luokittelette olevanne viisaita. Varmaan äiti on sanonu niin koska saitte ala-asteella kympin matikan kokeesta. PS. fuck you

• korppi™
        voice of justice kirjoitti:

Ärsyttää tommoset kusipäät jotka väittävät olevansa muiden yläpuolella ja tyhmemmät ovat ns. toisen luokan kansalaisia. Tuolla asenteella ette pääse pitkälle. Olette hikkejä joita kaikki vihaa. Suosittelen teitä hirttämään itsenne tai muuttamaan asennettanne. Olette vain ihmisiä niinkuin ne "tyhmät". He eivät ole tyhmempiä kuin te. Ja miten te luokittelette olevanne viisaita. Varmaan äiti on sanonu niin koska saitte ala-asteella kympin matikan kokeesta. PS. fuck you

VOICE OF JUSTICE!

• rfhbb
        korppi™ kirjoitti:

VOICE OF JUSTICE!

Mikä on älykäs?

• fuckifuu

Te nyky-Jonnet saatte ite jokaisesta kokeesta nelosta, vitosta ja kutosta ja ainoo asia, josta oikeesti välitätte, on vaan teidän hiukset ha DC-kengät.

Perkele.

• Aloittaja

En tarkoita, että kukaan olisi mitenkään muita huonompi. Petyin vähän, kun kukaan ei ymmärtänyt kysymystä... Älykkyydellä ei saa hienostella eikä kiusata... Se ei osoita älykkyyttä, jos puhuu rumia tai narsistisesti. Ja cmoon, thumbs up, not down.

• voice of justice

ja millä perusteilla väität olevasi muita älykkäämpi

• voice of justice

ja millä perusteilla väität olevasi muita älykkäämpi

ja annat muuten itsestäsi älykkään kuvan kun kirjoittelet yöllä pikkutuntien aikaan

• Jwjsuwgwwhwhsj

Jaaaaa tarkotat siis tätä "leikkiälykäs". Noooh aivan jees.., ei mitäp valittamistä olla tällänen

• jdkzbdbfjdk

Älykkyys on aika suhteellinen asia... Jos sitä on älykäs niin ei pitäisi tällaista paskaa edes kirjoittaa saati kommentoida tähän.

• aloittaja

Hei, sori, en tarkoittanut pahaa. Ajattelin, täällä saapi purkaa maailmantuskaa...
      Tarkoitin, että jos jokaisella on kiinnostava tiedejuttu, laittaa seb tänne. :)

• -.-.

"Mitä hankaluuksia sinulla on ollut sen takia, että olet muita älykkäämpi? "

VS.

"Tarkoitin, että jos jokaisella on kiinnostava tiedejuttu, laittaa seb tänne. :) "

• moivaan

kysyn "älykkäiltä" ihmisiltä, Millainen ihminen pitää itseään muita älykkäämpinä?

kiinnostava fakta = älykkyyttä ei verrata elämänviisauteen, älykkyys ei ole viisautta, viisaus on yleisesti kunnioitetumpi ominaisuus ihmiselle.

Älykäskin voi olla tyhmä. :)

Kuvitelkaa tilanne missä rukoilette (esim.) Jumalalta viisautta. antaisiko hän teille elämänviisautta vai älykkyyttä?

Älykkyys ei ole aina hyve. Hitler oli älykäs sodankävijä, mutta oliko hän viisas? Mies, joka keksi atomipommin, hänkin oli älykäs, mutta oliko hän viisas?

Kun älykkyys ilmenee ihmisessä jolla on taipumusta itsekkyyteen, ylpeyteen, auktoriteetintarpeeseen tai näkee itsensä maailman keskipisteenä, kun on yksin syyttää siitä kaikkia muita ihmisiä eikä edes ajattele että vika voisi olla hänessä itsessään, seuraukset voivat olla tuhoisat.

• g7lkFtw

On tärkeää erottaa viisaus ja älykkyys :)

Koulussa huomaat varmaan, että henkilö jolla on hyvä muisti ei välttämättä tarkoita, että olisi älykäs, se on harhaanjohtavaa, muistilla ja älykkyydellä ei juuri ole yhteyttä, mutta yleensä kun älykkäämpi ihminen olen alttiimpi keräämään tietoa ympäriltä niin jäähän sitä myös päähänkin enemmän.

Se mikä mielestäni on tärkeämpää, että on mukava muille, ei kusipää,
        kukaan ei tykkää kusipäistä.

Se mitä haluaisin, että ihan sama kuka olet, niin arvosta hyvä ihminen muita, ei älykkyydelläsi, tiedon määrälläsi ole merkitystä niin kauan, kunnes et tee mitään pahaa, jos sinä koet itsesi sellaiseksi, että voit saada paljon hyvää aikaan,
        tee ihmeessä niin.

• Aloittaja

Yritin saada aikaan mukavan filosofisen keskustelun muiden nuorien kanssa. Tarkoitan meillä, meitä kaikkia nuoria, kaikki meistä ovat älykkäitä. :)

• hahahahahahahha

"Tarkoitan meillä, meitä kaikkia nuoria, kaikki meistä ovat älykkäitä"

no tuo nyt on täyttä hevonpaskaa, vähintään neljäsosa suomalaisista on vajukkeja. VÄHINTÄÄN!

• voice of justice
        hahahahahahahha kirjoitti:

"Tarkoitan meillä, meitä kaikkia nuoria, kaikki meistä ovat älykkäitä"

no tuo nyt on täyttä hevonpaskaa, vähintään neljäsosa suomalaisista on vajukkeja. VÄHINTÄÄN!

alottaja olet vitun tyhmä paska

• Aloittaja

Asia sitten OK. Hyvää jatkoa kaikille, en kommentoi asiaa enää.

• Eräs trotskilainen

• ocean-
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

No älä nyt :(
        Sie vaan muotoilit asiasi vähän väärin. Kyllä mie voisin keskustella kaikesta filosofisesta. Mie löysin jo yhden artikkelinkin:

http://tieku.fi/kysy-meilta/silmien-vari-voi-vaihtua-elaman-aikana

Mulla oli siniset silmät ja ne vaihtu, mie oo perhee ainoo jolla ei oo siniset silmä.... Mut joo o se o vänkä juttu

• Eräs trotskilainen
        ocean- kirjoitti:

Mulla oli siniset silmät ja ne vaihtu, mie oo perhee ainoo jolla ei oo siniset silmä.... Mut joo o se o vänkä juttu

Miun perheessä kaikilla muilla on tummanruskeat silmät, mutta miun silmät ovat sinivihreät :/ Mistä lie johtuu. Voisikohan silmien väriä vaihtaa manipuloimalla geenejä...?

• Gheeta

Uskon että aloittaja on saanut samallaisen mielen raiskauksen ku mäkin. Eli oon 13 ja jotenki tuntuu et mun luokkalaiset ja monet mun koulusta on jotenki vaan niin helvetin vajaita ihmisiä. Niil on ihan paakat vitsit,ne vaan huutaa ku idiootit ilma mitää päämäärää ja luulee omiatavansa koko euroopan ku vittuilee kaikille ja polttaa röökii. Eli ei, aloittaja ei ole varmaan tarkottanu sitä että on parempi jossain kokeissa sun muissa kirjasta opeteltavasta ja juuri nämä "onks mul hyvä kroppa" ja "miten vedän käteen" tyypit ovat loistavia esimerkkejä tyhmistä lapsista - gheetapwnz

• dr no

Juuri tämä ärsyttää. Ainakin joka kolmas saman luokka-asteen oppilaista minun koulussani on juuri tuollaisia vajaita. Heittävät niin surkeita vitsejä ja nauravat itse niille. Ärsyttävät niitä jotka eivät ole vajaita (esim. jos ilmaiset että olet kiinnostunut vaikkapa shakista, niin sitten aina joskus joku niistä hiukkaa että
      "hei onks shakki kiinnostavaa?" tai jotain sellaista.
      Ja kun he eivät sitten itse ymmärrä jotain hyvää läppää niin he huikkaavat esim. "niin joo tosi hauskaa!" (siis ivallisesti) ja sitten nauraa räkättävät päälle.

Ja käyttäytyvät niinkuin olisivat jotenkin parhaita ja eivät välitä pskan vertaa omasta arvosanastaan, pelleilevät vain tunneilla.

Onneksi minun luokka-asteellani samassa koulussa on myös reilu tusina järkeviä ihmisiä (loput ovat sitten sellaisia neuraaleja).

• Eräs trotskilainen

Juuri tuollaisia on meidänkin koulu täynnä. Joskus melkeinpä unohtaa olevansa koulussa eikä vaikka eläintarhassa, sillä meno muistuttaa ajoittain apinahäkin tai mielisairaalan arkea. Kaikki mölisevät ja kiljuvat kuin mitkäkin vajakit. Nuoriso on nykyään järkyttävän apaattista. Ketään ei kiinnosta politiikka ja kaikki ovat täysin tietämättömiä kaikesta. En ole voinut väitellä mistään kenenkään kanssa, sillä heillä ei ole mielipidettä. Ehkä lukiossa on fiksumpaa porukkaa, sillä muuten viimeinenkin usko yhteiskunnan tulevaisuuteen on mennyttä. Sitten mie kyllä ammun ihteni. //Huomatkaa, että viimeinen lause sisälsi mustaa huumoria. Ei tarvitse ottaa yhteyttä nettipoliisiin.

• peööe!!!!!!

ETSÄ YMMÄRRÄ TÄSSÄ MAAELMASSA KUKAAN EI OLE ÄLYKÄS JUMALA ON AINUT JOTEN POISTA TÄÄ PALSTA PELLE!!

• ocean-

Mitä, meä luokka o täynnä jotai pällejä joita kiinnostaa vaa mopot ja sätkä ( ite tosin oon vaihtanu et oma vikani...) mut joo, ottaa päähä kaverikhaa ei tajua mistää mittää eikä paljoo niiku kyseenalaista asioita kute hpv(hvp???)-rokottee ku kyssyin siltä aikooko ottaa nii vastaus oli: "Totta kai! E mie ny mitään syöpää halua!" Kuka ny syövän haluis, ittestään selvyys. Wtf?!??!!!!!? Just... Eli joo....se pitää mua outona :( Ei nyky-yhteiskunnasa nuoret ossaa aatela tai kyseealaistaa...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3305
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2353
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1879
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1861
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1286
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    Aihe