Osaako joku kertoa miten henkiolennot, esimerkiksi Jumala, rakastavat meitä ihmisiä?
Olen kuullut että kristinuskon Jumala tapatti oman poikansa osoittaessaan rakkautta meìtä ihmisiä kohtaan.
Edellyttääkö Jumalan rakkaus aina jotain hirmutekoja? Teloituksetko ilmentävät Jumalan rakkautta?
Jos Jumalan rakkaus merkitsee tätä, en oikein lämpeä sille ajatukselle. Jos kristityt ottavat oppia Jumalalta, ei hyvältä näytä.
Jumala rakastaa tappamalla?
16
76
Vastaukset
- silleen siis
Kuolema kuuluu elämän raameihin. Siitä et pääse yli etkä ympäri. Sinä tulet kuolemaan. Minä tulen kuolemaan. Me kaikki tulemme kuolemaan. Tässä olomuodossa.
Ja jälleen kerran.
Jos Jumala on näin asian määritellyt.
Emme me tule täällä ikuisesti elämään tässä ajassa, vaikka kuinka Jumalaa vastaan rimpuilisimme.
Emme myöskään häviä olemattomiin, vaikka kuinka sitä toivoisimme, jos Jumala on sen toisin säätänyt.
Ja.
Jumala ei oikeastaan tapattanut omaa poikaansa.
Jumala astui itse kuolemaan.
Se on se kristinuskon ydin. Jumala ITSE.
Mutta vaikeahan sitä on ymmärtää, kun sitä ei enää edes kirkon omat tunnu tällä tavoin uskaltavan sanoa. Eikä ole mitään yhteistä ---kristitty--- ryhmää tai automaattista toimintatapaa joka kaikissa tapauksissa olisi aina samaa mieltä.
Ymmärtämisen vaikeus on siinä kun koskaan missään ikinä ei ole ollut sitä hetkeä mitä kuin nyt kokee ja elää. Ei ole mallia tähän hetkeen.
Jos tämä ymmärrettäsiin olisi kenties helpomppa hyväksyä että muinaisudesta eikä eilisestä voi ottaa käytäytymis mallia juuri tähän hetkeen.
Tietenkin voi kuvitella ottavansa mutta mikään ei kuitenkaan ole eikä tapahdu siten kuin joku sääntö on aikoinaan opastanut.
No voitko esim tuntea sen tunteen ja mielialan mikä jollakin muinaisen tekstin kirjoitajan mielesä on olut silloin. Siis millä mielellä jotain eilistä on tapahtunut.
Kiellä. Älä mene heikolle jäälle.
HenkilöX koee oikeuksiaan loukatun ja tottelee ja syyttää milloin ketäkin isovelivalvoo jne...
HenkilöY ei tottele ja saa pilkillä ruokaa perheelleen
HenkilöV ei tottele ja hukkuu
Mikä näistä esimerkeistä lähinnä kuvaa Jumalan rakautta sinun asteikollasi?
Minusta elämässä on vaihtoehtoja enkä koe sitä rakkaudettomuudeksi.. että saan mennä heikolle jäälle ja voin hukkua tai pelastua- Oppikurssi
Jos Jumalan rakkaus merkitsee tätä, en oikein lämpeä sille ajatukselle. Jos kristityt ottavat oppia Jumalalta, ei hyvältä näytä
Älä vaihda puheen aihetta kesken kappaleen.
Siis pidetään kohde kristinuskon Jumalassa. Jos kiristinuskon Jumalan rakkaus merkitsee tätä en oikein läm.....
Olisiko mahdollista ajatella että jos kristityt ottavat oppia omalta luomaltaan Jumalan kuvalta ? Se on tietenkin heidän jakamaton oikeutensa.
Aivan kuten aloittajana olet itse ottanut tietyn kannan kristinuskon Jumalasta. Olet varmaan huomannut että myös monet jotka arvostelevat/puolustavat tuota kristinuskon Jumalaa puhuvat hyvin monin eri tavoin, jopa niin että on vaikea havaita että tarkoittavat samaa kohdetta
silleen siis:
Jumala ei oikeastaan tapattanut omaa poikaansa.
Jumala astui itse kuolemaan.
Vuosi vuodelta saa enemmän ymmärrystä että Jeesus teki kuten monet muut. Piti päänsä ja mielipiteensä ja itse antautui teloitettavaksi. Osoittaakseen anteeksi anon ja mielen voiman. Yösnousemus oli hänen tarkoituksensa. Ei ruumiin tuhoaminen. Ruumiin tuho oli suunnitelman sivu tulos.
Hänen todellinen tarkoituksensa oli todistaa ikuisesta elämästä. Esiintymällä jopa naisille ensimmäisenä.
Se on vain tuon muinaisen uhriuskonnon pakottama selitys. Uhri jonkun puolesta.
Kuten sanoin ei ole nykyisen kristinuskon mieleistä tämä, vaikka he selittävät aivan oikein että Jumala itse teki tuon esimerkin. Ensin ateistit ja liberaalit syyttää Jumala, että miksi Jumala ei poista pahuutta maailmasta.
Ja sitten jos Jumala pahuutta maailmasta poistaa, niin alkaa kirkuna, että Jumala on tappaja.
Ateistit ja liberaalit eivät ole koskaan tyytyväisiä Jumalan ja siksipä heidän kohtalonsa onkin … hmmmm …. niinpä- Sapere aude
ikiateisti kirjoitti:
>>>jos Jumala pahuutta maailmasta poistaa, niin alkaa kirkuna, että Jumala on tappaja.
Kristityt ovat tässäkin tapauksessa "rakastamassa" tappamalla, koska he kieltävät kondomien käytön ja seksivalistuksen joka estäisi Aidsin leviämistä.
- 4u54u54u4u554u
oot kyllä tt11 tyhmä mies. sinun jumalasi poistaa pahuutta tekemällä hirmutekoja. poistuuhan se pahuus hetkeksi kun ihmisen hukutetaan mutta ei se auta kuin hetkeksi.
teidän uskonnossanne jumala ei poista OIKEASTI pahuutta koska pahuutta on maailmassa paljon. se vain KIRJASSA uskottelee teille kaikkea uskoville että jumala on poistanut pahuutta hukuttamalla ja joskus muka sitten poistaa kaiken pahan
- Johdonmoka
tt 11 logiikan mukaan, jumalan tappamat ja tapattamat ihmiset siis ovat olleet pahoja. Siis myös äitien kohtuihin Jumalan tapattamat sikiöt! On tää uskisten morraali käsittämätöntä.
- Sapere aude
Jeesuksen kuolema syntien anteeksiantamiseksi on lähinnä Paavalin keksintöä. Jeesus itse puhuu tehtävästään esim. Luukas 4. luvussa. Hän ei kerro tehtäväkseen kuolla syntiuhrina ihmisten puolesta.
Sapere aude: - Hän ei kerro tehtäväkseen kuolla syntiuhrina ihmisten puolesta -.
Tätä mieltä minäkin olen.
Jos vielä suvaitaan että tietty kokemus (sielu) jää tähän elämän ja kuoleman fyysiseen kiertoon kunes, anteeksianto on ymmärrety selittyy olemassaolon suret mysteerit hyvin ja pitkälle.
Tietenkin sillä lisäysellä että aina on mahdollisuus tehdä lisäkysymys: Miksi?
Esim tuollainen joukkotuho kuten Filippiineillä
- Niiden ihmisten elämänsuunitelmaan kuului tuollainen kokemus tämän elämän kierrolla.
- Meidän jotka sitä koemme, uutisten ja jopa läheistemme kautta, elämänsuunitelmaan kuului tällainen kokemus.
Kun vielä käsitetään että meillä jokaisella on jo lukuisia kokemuksia elämästä voimme laajemmin ymmärtää.
Lupasihan Jeesus että "ette vielä ymmärrä mutta tulee vielä aika jolloin ymmärätte", eikä sinä olut puhetta niistä jotka jo ovat "taivaasa" vaan heistä jotka vielä kyselevät.- Höh!
Kristityillä on hieman eri käsitys rakkaudesta kuin normaaleilla ihmisillä.
- Muutama harva
tt11 totesi:
"Ensin ateistit ja liberaalit syyttää Jumala, että miksi Jumala ei poista pahuutta maailmasta. Ja sitten jos Jumala pahuutta maailmasta poistaa, niin alkaa kirkuna, että Jumala on tappaja. "
Tuo on harvinaisen hyvin sanottu. Jos Jumala alkaisi todella poistaa pahuuden maailmasta, alkaisi iso luuta lakaisemaan. Monet ympärillämme (tai me itse) kuolisimme tuon pahuuden poistamisen seurauksena. Mutta sitten emme ainakaan voisi sanoa, että miksi Jumala ei poista pahuutta maailmasta, kun jäljelle jäisivät vain muutamat täysin hyvät ihmiset, jotka eivät ole koskaan varastaneet, puhuneet pahaa lähimmäisistä, ajatelleet pahoja ajatuksia, rakastaneet materiaa (rahaa), ilkeilleet tai etsineet omaa etuaan jne...- Höh!
Mitäs pahaa ne pienet lapset olivat tehneet jotka Jumala päätti poistaa Filippiineillä? Kyllä te fundikset olette typeriä.
- Muutama harva
Höh! kirjoitti:
Mitäs pahaa ne pienet lapset olivat tehneet jotka Jumala päätti poistaa Filippiineillä? Kyllä te fundikset olette typeriä.
Taidat itse olla vähän sisälukutaidoton (= yksinkertainen). Kirjoitin "jos Jumala alkaisi todella poistaa pahuuden maailmasta, alkaisi iso luuta lakaisemaan". Näin ei ole kuitenkaan tapahtunut, koska Höh!kin veetuilee palstoilla.
Kyllä te fundikset olette typeriä
Ei ole typeryyttä on tietämättömyyttä
Perustava virhe on että Jumala uhrasi jotain jonkun valitun puolesta. Aivan kuten jokainen ihminen ajattelussaan pystyy ymmärtämään. Miksi luoda koekeppaleita vain saadaksen uhrata?
Alkuperäinen Jeesuksen vahvistama sanoma on että Jumala antoi maailman pojalleen jotta tällä pojalla, ihmiskunnalla, olisi mahdollisuus löytää kotiin.
Lue tuhlaajapoika kertomus.
Voiko Rakkaus vahvistaa olemassaoloaan tappaakseen oman poikansa. Melkoista tietämättömyyttä?
Toinen "sammakko" Jokainen on kutsuttu. Harvat ovat vielä vastanneet kutsuun.Siis tuo toinen on siksi kun UT. kertoo että "kaikki on kutsuttu mutta harvat valittu." käsittämätöntä tietämättömyyttä!
Pitää olla:
Kaikki on kutsuttu, vastauksa odotellan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583683Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j713055Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522253Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.121419Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m631188- 801088
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1951Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23931Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55925- 47902