Pitäs hankkia ekat energialamput vanhanaikaiseen kylppärin valaisimeen. Siinä on ennen ollut kynttilälamppu E14-kannalla. No, nyt mä oon kaks kertaa jo käynyt kaupassa - ens ostin semmosen kierteisen mallin, E14 ja 9 W ja vähän päälle 400 lumenii, eli ok olis muuten, mut sitten kotona huomasin, että kuuppa on liian lyhyt, eli vaihtamaan vaan - no, nyt mä otin sentäs kynttilämallin, mutta kas vaan, sillekin toi kuuppa on liian lyhyt.
Että sitä minä vaan, että kun näitten lamppujen kanssa nyt on mistä valita, niin tota, olis ollut jotain järkee, jos nämä kynttilämallit olisvat olleet sitten niin kuin saman kokoisia kuin hehkulamput E14-kannalla. Huomenna mä vissiin meen sitten kolmannen kerran kattoon, onneks toi Prisma ilmoittaa, että voi missä tahansa Prismassa käydä vaihtamassa, ettei tarvi enää mennä siihen samaan missä nyt oon jo kerran käynyt.
Että semmottis. Juu, olis pitänyt ottaa kynttilälamppu malliks, mut kun mä en niin hokannut, että ne on noin isokokoisia noi energialamput.
Ei siin muuteskaan niin mitään, kyllähän sitä käy vaihtelemassa, mut toi kun tääl on noi prismat kilometrien päässä, kun ei oo autoo, niin sitte joko kävelet tei meet bussilla ja tohon mis mä nyt kävin niin sinne on kyl vähän hankalat bussiyhteydetkin.
Että kiitos energiatehokkaista lampuista... on mistä valita, ja kun vaan osais valita oikean.
Hehkulamppuvarasto on loppu.
10
88
Vastaukset 10
- mikä rumba.
Niin, joo, ja kattelinkin jo prisman valikoimaa netissä, niin tota, se on sitten vissiin toi minimegaman kun olis sopivan kokonen, eli se on sitten taas kalliimpi kuin nää mitä mä oon jo kokeillut. Että sillai, ens oli niinku vajaa 6 euroo ja sitten oli toi 7,95 ja nyt sitten 9,95 vissiin. Että mitäs täs - ja kaks vielä pitää ostaa.
Mitä vitun järkeä näissä lamppuvalikoimissa on? Paras olla kai pimeessä kylppäriss ja kohta kai sitten menee toi keittiön työvalaisin kans. Kiva... - saretar
Virosta saa vaikka mita. Ei kun viron reissua vaan tekemään, ja laatikollinen hehkulamppuja tuliaisiksi. Joku eckerön päiväreissu ei montaa kymppiä maksa. Ja ne lamput ei siellä viron puolellla maksa mitään.
- sddfggh
Joo, ja tais jo tässä ekassa vaihtokerrassa se Prisman asiakaspalvelun tyyyppi ajatella, että mä yritän jotain vilunkia - että tuon käytetyt lamput takas vai... No, vittu, mitäs helvettiä pitää tehdä nää asiat niin saatanan vaikeiksi. Kymmentä eri sorttia ja kokoa ja wattimäärää ja lumenii ja mitä vielä - mistä sitä tavallinen ihminen mitään hoksaa... Saatana! Kiroileminen auttaa aina.
- ei vieläkään.
sddfggh kirjoitti:
Joo, ja tais jo tässä ekassa vaihtokerrassa se Prisman asiakaspalvelun tyyyppi ajatella, että mä yritän jotain vilunkia - että tuon käytetyt lamput takas vai... No, vittu, mitäs helvettiä pitää tehdä nää asiat niin saatanan vaikeiksi. Kymmentä eri sorttia ja kokoa ja wattimäärää ja lumenii ja mitä vielä - mistä sitä tavallinen ihminen mitään hoksaa... Saatana! Kiroileminen auttaa aina.
Eikä onnistunut vieläkään: Nyt sain sentään myyjän avuksi, ja heti tarjosi halogeenikynttilälamppua (2,30 e / kpl). No, otin niitä sitten kun kerran myyjä vakuutti, että käyvät ja ovat ok ja valaistustehonkin pitäisi 232 lumenilla 20 W:lla riittää.
No, mutta nyt kun kokeilin, niin kyllä se kuuppa kiinni menee, mutta ei riitä valaistusteho, kylppäri puolipimee.
No, mitäs nyt!
Siis kuinka vaikeata tämä nyt voikaan olla!
En sitten näitä vie takaisin, kaiken lisäksi toinen niistä oli rikki. Näytti olevan nettivalikoimassa 28 W ja 370 lumenia - olisko tossa sitten tarpeeksi valaistustehoa - mutta mä en siis jaksa enää tätä. - ei riitä.
ei vieläkään. kirjoitti:
Eikä onnistunut vieläkään: Nyt sain sentään myyjän avuksi, ja heti tarjosi halogeenikynttilälamppua (2,30 e / kpl). No, otin niitä sitten kun kerran myyjä vakuutti, että käyvät ja ovat ok ja valaistustehonkin pitäisi 232 lumenilla 20 W:lla riittää.
No, mutta nyt kun kokeilin, niin kyllä se kuuppa kiinni menee, mutta ei riitä valaistusteho, kylppäri puolipimee.
No, mitäs nyt!
Siis kuinka vaikeata tämä nyt voikaan olla!
En sitten näitä vie takaisin, kaiken lisäksi toinen niistä oli rikki. Näytti olevan nettivalikoimassa 28 W ja 370 lumenia - olisko tossa sitten tarpeeksi valaistustehoa - mutta mä en siis jaksa enää tätä.Lampputieto.fi kertoo, että 40 W hehkulampun valovirtaa vastaa halogeenissa vähän yli 400 lumenia, eli ei taida 370 riittää. Ja sitten kun katsoo näitä prisman omia valikoimia, niin energiasäästölamppujen kohdalla lukee: Käyttö kuivissa tiloissa. Eli eivät sitten taida edes kylppäriin sopia. Sopivatko mitkään energiasäästölamput kylppärin kuvulliseen valaisimeen? Mistähän näitä nyt sitten tietää.
Ihan vain pikku vinkkinä, noita saa ostettua muualtakin kuin Prismasta.
- juu, niin saa.
Niin saa, mutta kun tässä oli se vaihtaminen ...
Mutta siis valikoima on mitä todennäköisemmin ihan sama, lukuun ottamatta ehkä näitä halogeenikynttilälamppuja. Ehkä kannattaa mennä käymään ihan siis erikoisliikkeessä eli valaisinliikkeessä. Löytyy kaiketi asiantunteva myyjä. - voi jumankauta!
juu, niin saa. kirjoitti:
Niin saa, mutta kun tässä oli se vaihtaminen ...
Mutta siis valikoima on mitä todennäköisemmin ihan sama, lukuun ottamatta ehkä näitä halogeenikynttilälamppuja. Ehkä kannattaa mennä käymään ihan siis erikoisliikkeessä eli valaisinliikkeessä. Löytyy kaiketi asiantunteva myyjä.Oolrait, nyt se löytyi, se oikean kokoinen kynttilä ja riittävät lumenit.
Mutta - joo - kun en vilkaissut pakkauksen sisään kaupassa, niin kahden kynttilälampun sijasta paketista löytyi vain yksi, vaikka kaksi siis pakkauksen tekstin mukaan olisi pitänyt olla. No, oma moka, kun en katsonut paketin sisään.
MUTTA VITUN ÄÄLIÖ, JOKA NYYSIT NIISTÄ PAKKAUKSISTA NIITÄ LAMPPUJA - EIPÄ TOI HALOGEENIKYNTTILÄLAMPPU KAHDEN PAKETISSA SIINÄ KAUPASSA MAKSANUT KUIN VITOSEN VERRAN! ETTÄ JOS MINÄ OLEN KÖYHÄ, NIIN SINÄ SE VASTA KÖYHÄ OLETKIN!
- dipadaii
Halogeenilamppu on vain korvike hehkulampulle, ei hyvä ja kestoikä lyhyt.
Panostaisin tässä vaiheessa jo ledeihin, kunnolliset pienloisteputket kun on edelleen kovissa hinnoissa, melkein parikymppiä kpl.
Toisaalta kannattais varmaan ostaa säkillinen tarjouslamppuja..vaikea homma tuo lamppukysymys- kiitti vinkistä.
Moni varmaan jo toivoo, että tämä ketju päättyisi :)
Mutta kun dipadii kirjoitteli asiaan, niin vastaan aloittajana, että kuten sanottu jo alussa, valaisin on vanhanmallinen ja jo se mitä ilmeisimmin rajoittaa tätä lampun valintaa.
Itse olen nyt aivan tyytyväinen kun löytyi se sopiva - ainoa, mikä nyt sitten harmittaa, on tuo vajaa paketti mutta sekin on tavallaan oma syyni, kun en kaupassa tsekannut, ja se että tuli niitä halogeeneja kaksi ostettua liian himmeinä ja näistäkin toinen oli rikki, mutta ehkä sitten aikanaan kun keittiön työvalaisin sanoo hehkulampuille hyvästit ja jos tässä asunnossa vielä asun, niin laitetaan ne vähemmän valaisevat sitten siihen.
Minun osaltani tämä on nyt loppu - tai no, kun eilen laitoin vielä palautetta sille kauppiaalle josta tuon vajaan tuplalampun paketin ostin, niin kattotaas nyt vastaako hän mitään. Toivottavasti ainakin joku käy nyt siellä liikkeen puolesta tsekkaamassa niitä paketteja, ettei joku muu maksa toisten nyysimistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361790- 76620
- 50605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65575
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522