Kävittekö koulun diskoissa?

Sinkut, kävittekö kouluaikoina diskoissa? Muistelin tässä juuri kouluaikojani ja sitä että en pitänyt noista diskoista lainkaan. Kävin muistaakseni kerran diskossa, ollessani 3. luokalla mutta koin sen lähinnä ahdistavana. Silloinen paras kaverini oli muslimi eikä hän saanut uskontonsa vuoksi osallistua diskoon joten olin siellä lähinnä yksin. Inhosin jo tuolloin väenpaljoutta, vilkkuvia valoja ja kovaa meteliä enkä pidä niistä nykyisinkään ja siksi en käy baareissa.

Muistaakseni diskon ajankohdasta tuli yleensä infoa kotiin, joko reissuvihon tai jonkun monisteen välityksellä. Tästä innostuneena äitini oli kerran ostanut minulle uuden collegepaidan jonka voisin pukea päälleni kun menen diskoon. Jäin kuitenkin kotiin ja äitini oli siitä hieman harmissaan kun oli ostanut oikein uuden paidankin minulle. Muistaakseni tämä tapahtui 4. luokalla, jolloin olin vaihtanut eri kouluun mutta toki sielläkin pidettiin diskoja.

5. tai 6. luokalla meidän luokkamme järjesti diskoa, mutta se tapahtui koulupäivän jälkeen ja perustui vapaaehtoisuuteen. Kaikki muut jäivät puuhastelemaan järjestelyjen parissa, mutta minä lähdin kotiin sillä tiesin että en ole menossa sinne kuitenkaan. Kun äitini sai tietää tästä, hän osti laatikollisen Trip-mehua sinne diskoon hyvittääkseen sen että minä laiminlöin järjestelyjä. Jälkeenpäin luokkatoverini keskustelivat siitä kuka tanssi parhaiten Las Ketchupin Asereje-biisiä. Olin tuolloin aivan kujalla koko puheenaiheesta ja taisin kuulla kyseisen kappaleen vasta parin vuoden kuluttua ekan kerran.

Näin jälkikäteen ajateltuna harmittaa että en juurikaan osallistunut tuollaisiin yhteisiin rientoihin. Toisaalta se saattoi olla ihan oikea ratkaisu, sillä olisin luultavasti vain nolannut itseni ja kaverini entistä enemmän jos olisin mennyt sinne burgeroimaan. Mutta uskon silti että nuo kouludiskot ovat tärkeä vaihe tulevaisuuden rakentamisen kannalta ja että tuollaiset tilaisuudet ovat suuressa osassa sen suhteen että tuletko olemaan suosittu vai epäsuosittu.

29

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 86

      Ehkä korkeintaan kerran tai kaksi saatoin käydä peruskouluaikoina noissa diskoissa tms. vastaavissa. Jos joku järkkäsi kotibileet niin menin yleensä.

      Yleensähän jo tuossa vaiheessa koulua eroteltiin jyvät akanoista eli jännäpojat noista hiljaisista hissukoista, tai jotain sinnepäin. Itse muistan että yritän pakonomaisen burgeriluontoisesti antaa itsestäni coolin vaikutelman niissä bileissä joissa kävin, vaikka katajaan taisinkin useimmiten kapsahtaa. Toisaalta markkina-arvoani tuossa iässä tuntui jonkin verran nostaa se, että minut tunnettiin suht taitavana pianon soittajana (kukaan muu tuntemistani pojista noissa ympyröissä ei soittanut pianoa). Ei se kylläkään taito tähän päivään saakka ole auttanut minua löytämään seurustelukumppania.

      Viimeiseen osioon avauksestasi viittaen haluaisin kysyä sinulta, että oletko missään vaiheessa ajatellut palata opiskeluelämään? Olet nuori kaveri ja ehtisit kyllä opiskella tutkinnon jos toisenkin. Opiskelijaelämässähän noita bileitä järjestetään milloin missäkin. Voisit esim. opiskella jotain kaupallista, niin kuin markkinointia tai johtamista. Peruskoulupohjaltakin voi hakea.

      • "Viimeiseen osioon avauksestasi viittaen haluaisin kysyä sinulta, että oletko missään vaiheessa ajatellut palata opiskeluelämään? Olet nuori kaveri ja ehtisit kyllä opiskella tutkinnon jos toisenkin. Opiskelijaelämässähän noita bileitä järjestetään milloin missäkin. Voisit esim. opiskella jotain kaupallista, niin kuin markkinointia tai johtamista. Peruskoulupohjaltakin voi hakea. "

        Ei ole suunnitelmissa. Työskentelen omassa firmassani enkä pidä opiskeluelämästä yhtään. Ammattikoulun jälkeen olin noin 5 viikkoa ammattikorkeakoulussa ja tunsin oloni sielläkin tosi ulkopuoliseksi enkä osallistunut tutustumisbileisiin yms.

        Et taida muuten tietää millaista on olla koulukiusattu noin 12 vuoden ajan?


      • mies 86
        periaatteen-mies kirjoitti:

        "Viimeiseen osioon avauksestasi viittaen haluaisin kysyä sinulta, että oletko missään vaiheessa ajatellut palata opiskeluelämään? Olet nuori kaveri ja ehtisit kyllä opiskella tutkinnon jos toisenkin. Opiskelijaelämässähän noita bileitä järjestetään milloin missäkin. Voisit esim. opiskella jotain kaupallista, niin kuin markkinointia tai johtamista. Peruskoulupohjaltakin voi hakea. "

        Ei ole suunnitelmissa. Työskentelen omassa firmassani enkä pidä opiskeluelämästä yhtään. Ammattikoulun jälkeen olin noin 5 viikkoa ammattikorkeakoulussa ja tunsin oloni sielläkin tosi ulkopuoliseksi enkä osallistunut tutustumisbileisiin yms.

        Et taida muuten tietää millaista on olla koulukiusattu noin 12 vuoden ajan?

        No en ehkä 12 vuoden ajan, mutta ehkä arviolta puolet siitä ajasta. Itseäni kiusattiin jo ensimmäisellä viikolla peruskoulussa ja suurimman osan yläasteesta, että kyllä mä yhtä ja toista siitä tunteesta tiedän. Mutta jos et ole aikeissa palata koulun penkille niin en aio aiheesta vatkata sen enempää.


    • En käynyt koskaan koulun diskoissa, en. Suoraan sanottuna en muista, mikä siihen oli syynä, tai ylipäätään että mitä minä niistä silloin ajattelin ja miten perustelin osallistumattomuuden itselleni, vai tulivatko ne perustelut silloin ulkoa. Vain yksi tapaus on jäänyt mieleen jostain 4. tai 5. luokalta, jolloin vanhempani suostuttelivat jäämään pois, koska tapaus meni päällekkäin erään toisen menon, eli partioleirin kanssa. Tosin tällöin ei kyseessä ollut varsinaisesti disko, vaan naisluokkakaverin kotibileet, jonne minutkin oli jotenkin käsittämättömästi kutsuttu. Silloin maineeni tietokonenörttinä ei kuitenkaan tainnut olla vielä niin paha, vaikka eittämättä sellainen olinkin.

      Mutta en siis mennyt. En muista enää lainkaan, oliko syy diskoihin menemättömyyteen vanhempieni johdatusta vai tietokonepelien asettamista etusijalle, mutta tietysti näin jälkikäteen harmittaa. Tämän vuoksi yleensä pyrinkin nykyään ottamaan osaa rientoihin ainakin, jos minut vartavasten kutsutaan, tai kyse on jostain työpaikan riennoista. Naissuhteet ovat ehkä ulottumattomissani, mutta ainakaan ei tarvitse harmitella sitä, että jätin menemättä. (Huomautan, että tämä ei tietenkään koske scifi-partyjä, joihin pitäisi muka jotenkin mennä ilman yksilöityä kehotusta saapua paikalle).

    • Viimeiset hitaat

      Muistan ainakin yhdessä diskossa käyneeni ja kun tytöt eivät olleet minusta kiinnostuneita, niin päädyin lopulta tanssilattialle luokan läskin pojan kanssa tanssimaan kahdestaan (tuon ikäisenä se ei vielä tuntunut homolta). Itse olin hoikka ja yksi luokan pisimmistä, mutta olin tuon läskin kanssa samaa luuseritasoa, koska olin ujo. Muistan kyllä kun jo tuolloin ala-asteikäisenä suositut pojat ja suositut tytöt tanssi kahdestaan illan viimeisiä hitaita, vaikka seksin aloittamiseen oli vielä vuosia.

      • Viestisi alku oli hauska, mutta sydämeni suorastaan särkyi kun aloin ajattelemaan tuota hitaiden tanssimista. Kuinka ihanaa olisikaan tanssia jonkun söpön teinitytön kanssa diskossa ja kokea miltä ihastuminen tuntuu. Harmi vain että minä olin 10 vuotta sitten hieman pihalla enkä päässyt kokemaan kaikkea tuota. Täytän kohta 22 enkä ole koskaan tanssinut kenenkään kanssa. Jos nyt menisin baariin tanssimaan, en voisi välttyä ajatukselta että ikäiseni naiset ottivat ensiaskeleita 10 vuotta sitten jolloin minä istuin kotona kaikkien hyljeksimänä.


    • discoton

      En käynyt kuin pari kertaa. Istuin jossain syrjässä tai olin parin tyttökaverin kanssa tanssimassa hiukan. Olin koulukiusattu ja ujo.

      Nykyään olen pitkässä parisuhteessa ja kauniiksi kehuttu. Ei kouludiscottomuus vaikuttanut elämääni mitenkään. Minua alkoi miehet piirittää vasta 18v. alkaen oikeissa ravintoloissa. Siihen asti luulin olevani ruma ja inhottu koulukiusaamisen takia. Taikasana oli uudet ympyrät. En mennyt oman kotikaupungin ravintolaan 18 vuotiaana vaan isompaan kaupunkiin, missä saatoin olla uusi ihminen, enkä se koulukiusattu. Tein itsestäni uuden, erilaisen persoonan.

      Mieheni on muuten myös koulukiusattu ja hän oli myös kokematon naisasioissa. Hän tietää taustani, tietysti.

    • 12+20

      Muistan yhden diskon kun olin jotain 12v mikäköhän luokka tuolloin? niin nätit tytöt hakivat jopa tanssimaan hitaita, olin jostain syystä suosittu noin parin kuukauden ajan. Luulen että se johtui silloisesta sosiaalisesta statuksesta.

    • Muistan myös sellaisen kerran kun erään kaverini piti tulla luokseni yökylään ja seuraavana päivänä meidän oli tarkoitus mennä yhdessä Turun koululaisten shakkimestaruuskilpailuun. Hän kuitenkin ilmoitti menevänsä diskoon eikä ollut varma jaksaako hän tulla kanssani sinne kilpailuun.

      Soittelin hänelle silloin aamulla enkä saanut häneen yhteyttä. Hän kertoi jälkeenpäin että nukkui pitkään koska diskossa ja sen jälkeen meni myöhäiseen. Minä sen sijaan heräsin aikaisin ja osallistuin kyseiseen kilpailuun joka sujui itse asiassa ihan hyvin.

      Näin jälkikäteen ajateltuna kaverini teki ihan oikean ratkaisun vaikka silloin olinkin hieman pettynyt häneen.

    • sillitrooli

      Ala-asteella en käynyt. Kävin ala-astetta useammassa koulussa; jos olisin saanut jatkaa yhdessä koulussa, jossa olin ala-asteesta kolmannelta viidennelle, niin elämäni olisi luultavasti hyvin erilaista kuin nyt. Parempaa. Asiat olisivat onnistuneet, ja olisin kasvanut sellaiseksi, josta tytötkin pitävät.

      Toiselta ala-aseteelta muistan kyllä yhde leikin, jota voisi hiukan verrata tuohon discoon. Leikissä mentiin jotain piiritanssia, ja jossain kohtaa piti aina halata vastakkaista tyyppiä, joka osui kohdalle. Tytöt kieltäytyivät halaamasta minua, ja sanoivat "hyi mätä omena".

      Yläasteella muistan jonkun discon, jossa tytöt naureskelivat minulle, mutta yksi vuotta vanhempi tutoroppilas, tyttö, tuli hakemaan minua tanssimaan hitaita. Säälistä tosin, taisi sanoa jotain siitä kun olin yksinäisen ja surkean näköinen.

      Lukioaikoina kävin muutamissa kotibileissä ja limudiskoissa, joissa join yleensä liian paljon. Lisäksi lukiobileisiin liittyi ikäviä ihmissuhdekuvioita, joista minulle ei jäänyt käteen kuin muutama kerta nolatuksi tulemista koulukaverityttöjen keskuudessa. En jaksa kirjoittaa niistä pidempään, kun olen joskus niitä kuitenkin tänne palstalle kirjoitellut.

    • Nainen_666

      Muistan elävästi, kun äiti laittoi minulle hiukset kauniisti kiharalle ja valittiin yhdessä vaatteet, jotka laitoin discoon päälle. Sain kokeilla ekoja kertoja meikkaamista ja olin totta kai tosi innoissani, vaikkakin vähän jännittynyt sillä tunsin olevani enemmän poikatyttö ja vähän pihalla tyttömäisistä jutuista.

      Menin discossa kavereiden pitkän maanittelun jälkeen tanssimaan, vaikka tilanne tuntui tosi epämukavalta. En osannut yhtään, ja paras kaverini alkoi osoitella minua sormella ja nauroi osaamattomuudelleni. Tuli itku ja pyysin discovalvojaa soittamaan äidin hakemaan minut kotiin. Tuon jälkeen en tainnut enää käydä discoissa, ja meni aika pitkään että uskalsin täysi-ikäistyttyänikään mennä tanssimaan baarissa.

      Menihän siinä aikansa, että pääsin traumastani yli, mutta nykyisin ei pelota tanssahdella. Vaikka yleensä miehet tulevatkin iskemään kavereitani, en jaksa stressata asiasta enää. Ulkonäöllä koreilu ei ole mun juttu.

      Äskenkin kävin ulkona kävelemässä kumisaappaat jalassa, oli mukavaa kuunnella melankolista musiikkia ja katsella valoja talojen ikkunoissa.

      • viisasteini

        Oletteko te kaikki sinkut palstan lukija kpulukiusattuja epäsuosittuja ns. Lapsuudessa hölkiäitä olleina.

        WHAAAT, ?! Olen ihan äimänä jos näin on. Oletteko siis miettineet mistä sinkkuutenne voisi johtua. Lopettakaa epäröinti, ja luottakaa itseenne, unohtakaa myös lapsuuden traumat ja alkakaa elää vihdoin unelmianne.

        itse olen vasta 17 v ja sinkku, mutta ei tämän ikäisenä ole mitään seurustelu pakkoa. Olen tarpeeksi kypsä satunnaisiin yhdenillanjuttuihin ja vakavampiin kuin siltä tuntuu. En halua että yläasteella kokemani kiusaaminen rajoittaisi vielä nykypäivänäkin elämääni lukiolaisena

        ka kyllä minä kävin aina diskoissa ja tanssin niin tyttökavereideni kanssa kuin poikienkin kanssa hitaita. En ollut mikään suosittu, mutta osasin pitää puoleni, eivätkä pojat halunneeet kiusata minua, koska olin mukavin tyttö jo päiväkodissa asti.

        diskot olivat vuoden kohokohta ja niissä sai kokea ensihitaat, ensipusun, ja ihanan tunteen kun vanhempi poika pyysi tanssimaan.

        älkää olko noin epätoivossa, älkääkä maatko itsesäälissä "12 vuotta kiusattu". Monia kiusataan, mutta sen yli on vain päästävä. Etsi itsellesi nainen ja lopeta surkuttelu!

        nyt tietysti kucirrelette, ettämitä muka lukiolainen 17vuotias voi mutään tietää ja ett ompa rasittava itserakas pentu. Mutta sanon vain totuuden ja yritän kertoa että ei Ole liian myöhäistä aloittaa elämän uudistaminen


      • sillitrooli
        viisasteini kirjoitti:

        Oletteko te kaikki sinkut palstan lukija kpulukiusattuja epäsuosittuja ns. Lapsuudessa hölkiäitä olleina.

        WHAAAT, ?! Olen ihan äimänä jos näin on. Oletteko siis miettineet mistä sinkkuutenne voisi johtua. Lopettakaa epäröinti, ja luottakaa itseenne, unohtakaa myös lapsuuden traumat ja alkakaa elää vihdoin unelmianne.

        itse olen vasta 17 v ja sinkku, mutta ei tämän ikäisenä ole mitään seurustelu pakkoa. Olen tarpeeksi kypsä satunnaisiin yhdenillanjuttuihin ja vakavampiin kuin siltä tuntuu. En halua että yläasteella kokemani kiusaaminen rajoittaisi vielä nykypäivänäkin elämääni lukiolaisena

        ka kyllä minä kävin aina diskoissa ja tanssin niin tyttökavereideni kanssa kuin poikienkin kanssa hitaita. En ollut mikään suosittu, mutta osasin pitää puoleni, eivätkä pojat halunneeet kiusata minua, koska olin mukavin tyttö jo päiväkodissa asti.

        diskot olivat vuoden kohokohta ja niissä sai kokea ensihitaat, ensipusun, ja ihanan tunteen kun vanhempi poika pyysi tanssimaan.

        älkää olko noin epätoivossa, älkääkä maatko itsesäälissä "12 vuotta kiusattu". Monia kiusataan, mutta sen yli on vain päästävä. Etsi itsellesi nainen ja lopeta surkuttelu!

        nyt tietysti kucirrelette, ettämitä muka lukiolainen 17vuotias voi mutään tietää ja ett ompa rasittava itserakas pentu. Mutta sanon vain totuuden ja yritän kertoa että ei Ole liian myöhäistä aloittaa elämän uudistaminen

        Ei ole ikinä liian myöhäistä etsiä omaa unelmamiestä. Etsi siis oma Bicky Royalisi vielä tänä yönä. http://www.youtube.com/watch?v=-16BXOsEYho


      • juupajuu

      • Bicky -86
        juupajuu kirjoitti:

        Höhlä :D

        GRRRAUGH! LOSER!


      • Nainen_666
        viisasteini kirjoitti:

        Oletteko te kaikki sinkut palstan lukija kpulukiusattuja epäsuosittuja ns. Lapsuudessa hölkiäitä olleina.

        WHAAAT, ?! Olen ihan äimänä jos näin on. Oletteko siis miettineet mistä sinkkuutenne voisi johtua. Lopettakaa epäröinti, ja luottakaa itseenne, unohtakaa myös lapsuuden traumat ja alkakaa elää vihdoin unelmianne.

        itse olen vasta 17 v ja sinkku, mutta ei tämän ikäisenä ole mitään seurustelu pakkoa. Olen tarpeeksi kypsä satunnaisiin yhdenillanjuttuihin ja vakavampiin kuin siltä tuntuu. En halua että yläasteella kokemani kiusaaminen rajoittaisi vielä nykypäivänäkin elämääni lukiolaisena

        ka kyllä minä kävin aina diskoissa ja tanssin niin tyttökavereideni kanssa kuin poikienkin kanssa hitaita. En ollut mikään suosittu, mutta osasin pitää puoleni, eivätkä pojat halunneeet kiusata minua, koska olin mukavin tyttö jo päiväkodissa asti.

        diskot olivat vuoden kohokohta ja niissä sai kokea ensihitaat, ensipusun, ja ihanan tunteen kun vanhempi poika pyysi tanssimaan.

        älkää olko noin epätoivossa, älkääkä maatko itsesäälissä "12 vuotta kiusattu". Monia kiusataan, mutta sen yli on vain päästävä. Etsi itsellesi nainen ja lopeta surkuttelu!

        nyt tietysti kucirrelette, ettämitä muka lukiolainen 17vuotias voi mutään tietää ja ett ompa rasittava itserakas pentu. Mutta sanon vain totuuden ja yritän kertoa että ei Ole liian myöhäistä aloittaa elämän uudistaminen

        Kyllä minä ukon olen itselleni onnistunut nappaamaan, älä huoli.

        Tämä on vain paikkana niin mielenkiintoinen, että tulee sen takia pyörittyä.


      • 3q43yty43
        viisasteini kirjoitti:

        Oletteko te kaikki sinkut palstan lukija kpulukiusattuja epäsuosittuja ns. Lapsuudessa hölkiäitä olleina.

        WHAAAT, ?! Olen ihan äimänä jos näin on. Oletteko siis miettineet mistä sinkkuutenne voisi johtua. Lopettakaa epäröinti, ja luottakaa itseenne, unohtakaa myös lapsuuden traumat ja alkakaa elää vihdoin unelmianne.

        itse olen vasta 17 v ja sinkku, mutta ei tämän ikäisenä ole mitään seurustelu pakkoa. Olen tarpeeksi kypsä satunnaisiin yhdenillanjuttuihin ja vakavampiin kuin siltä tuntuu. En halua että yläasteella kokemani kiusaaminen rajoittaisi vielä nykypäivänäkin elämääni lukiolaisena

        ka kyllä minä kävin aina diskoissa ja tanssin niin tyttökavereideni kanssa kuin poikienkin kanssa hitaita. En ollut mikään suosittu, mutta osasin pitää puoleni, eivätkä pojat halunneeet kiusata minua, koska olin mukavin tyttö jo päiväkodissa asti.

        diskot olivat vuoden kohokohta ja niissä sai kokea ensihitaat, ensipusun, ja ihanan tunteen kun vanhempi poika pyysi tanssimaan.

        älkää olko noin epätoivossa, älkääkä maatko itsesäälissä "12 vuotta kiusattu". Monia kiusataan, mutta sen yli on vain päästävä. Etsi itsellesi nainen ja lopeta surkuttelu!

        nyt tietysti kucirrelette, ettämitä muka lukiolainen 17vuotias voi mutään tietää ja ett ompa rasittava itserakas pentu. Mutta sanon vain totuuden ja yritän kertoa että ei Ole liian myöhäistä aloittaa elämän uudistaminen

        Muuten en ota kantaa, mutta se on totta, että varmaan suurinta osaa ihmisistä on edes joskus kiusattu ja edes vähän. Ne koulumaailman oikein kovan oloiset tyypit, joita ei varmasti sitten kiusattu, ovat taas ehkä joutuneet kokemaan koulun ulkopuolella kotona yms jotain pahaa. On voinut olla vaikka väkivaltaiset vanhemmat tai muuta ikävää.


      • mies 86
        3q43yty43 kirjoitti:

        Muuten en ota kantaa, mutta se on totta, että varmaan suurinta osaa ihmisistä on edes joskus kiusattu ja edes vähän. Ne koulumaailman oikein kovan oloiset tyypit, joita ei varmasti sitten kiusattu, ovat taas ehkä joutuneet kokemaan koulun ulkopuolella kotona yms jotain pahaa. On voinut olla vaikka väkivaltaiset vanhemmat tai muuta ikävää.

        Näinhän se yleensä menee. Itseäni kiusasi omalla luokallani kaveri, jonka oli tuntenut monta vuotta mutta jonka vanhemmat olivat eronneet tämän ollessa kahdeksan ja isä oli alkoholisoitunut. Heijastui suoraan luonteeseen. Koulun pahimpia kusipäitä siihen aikaan.


    • Mies21v

      En usko että sillä olisi ollut mitään merkitystä ainakaan naisen saamisen kannalta vaikka olisit käynyt niissä ala-asteajan diskoissa. Itse olin suurimman osan peruskouluajasta kiusattu mutta 4-6-luokilla oli helpompaa. Tuona aikana halusin vähän kohottaa asemaani ja pienellä yrittämisellä pääsinkin "cooleihin" piireihin ja olin hetken aikaa "suosittu".

      En tosin jaksanut ylläpitää tuota sosiaalisesti suositun koviksen statusta montaa kuukautta ja niin siinä kävi että seiskaluokalla olin taas epäsuosittu ja kiusattu nörtti. Tuon tapauksen jälkeen en ole muuten ollut kertaakaan kiinnostunut saamaan hyväksyntää ikätovereiltani vaikka tuosta onkin jo 9 vuotta. Lopputulos on se että poikuus on takataskussa vielä 21-vuotiaanakin.

    • 5fdgyfddhdf

      Moni kirjoittajista aika nuoria, parikymppisiä, ite hiukan vanhempi. Moni näyttää joutuneen koulukiusatuksi ja mietityttää, että onkohan tuo koulukiusaaminen nykypäivänä vielä yleisempää mitä se oli omina peruskouluaikoina 90-luvulla.

      • Taidat olla uusi

        Kyllä palstan ATM:issä keski-ikä on lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtakymmentä. Taidat olla uusi täällä.


      • mies 86
        Taidat olla uusi kirjoitti:

        Kyllä palstan ATM:issä keski-ikä on lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtakymmentä. Taidat olla uusi täällä.

        Itse uskoisin että koulukiusaaminen ON tänä päivänä vielä yleisempää kuin mitä se oli menneinä vuosikymmeninä, johtuen paljolti internetkulttuurin ja sosiaalisen median tyrkyttämästä lammasmentaliteetista, joka puolestaan tukee sitä ajatusmallia ettei erilaisuus välttämättä ole kovinkaan hyvä juttu. Tosin itse kiusaamisen muoto painottunee enemmän henkisen väkivallan puolelle kuin fyysisen verrattuna aikaisempiin vuosikymmeniin.


    • Olen YTM, ATM ja KTM

      Kävin discoissa 13 vuotiaasta 18 vuotiaaksi asti. Discoja oli kerran kuussa ja ne alkoivat klo 21.00 ja loppuivat 01.00. Tuli oltua päissään joka discossa ja tyttöjä riitti. Kaula oli purtuna melkein jokaisen discon jälkeen. Näin jälkikäteen ajateltuna, on varmasti ollut hirveän näköistä 13 vuotias jätkä päissään tupakka suussa ja kaula purtuna.

      "Paras" ilta oli se kun limoskelin (tuota sanaa käytettiin suutelemisesta silloin) 3 eri tytön kanssa yhtenä iltana.

      Eräs mieleen painuvimmista hetkistä oli se, kun eräs tyttö olisi jopa maksanut minulle 20 markkaa, jos olisin tanssinut hitaat hänen kanssaan -kieltäydyin kunniasta. Tätä harmittelen nykyisin, sillä oikeasti siinä tytössä ei ollut mitään vikaa hän oli vain nössötytön maineessa, joten se siitä -bummer

      Tuohon aikaan yläaste-ikäisillä tytöillä oli kauhea halu päästä neitsyydestään eroon. Itse sain kunnian viedä kahdelta tytöltä neitsyyden ja oma poikuus meni 14 vuotiaana.

      18 vuotta kun täytin ja aloitin baarissa käymisen, ero oli valtava. Enään naiset eivät tulleetkaan iskemään ja saanti huononi merkittävästi, olin näkymätön naisille. Joskus sain jonkun naisen iskettyä, mutta ne olivat harvoja kertoja. Mutta seurustelin välillä pitkiäkin aikoja ja erojen jälkeen uuden naisen iskeminen oli todella hankalaa. Kunnes ikää alkoi tulla lähemmäs 30 vuotta, alkoi saanti huomattavasti jälleen paranemaan, varmasti aktiivisella salilla käynnilläkin on osuutta asiaan, mutta naiset ovat jälleen osoittaneet kiinnostumisen merkkejä ja tulevat jopa tekemään aloitteita ja saan pitkiä katseita ja hymyjä baarissa.

    • Anonyymi

      Kyllä kävin. Noin 9-12 vuotiaana mustasaaressa 1990-luvulla. Siellä tansittiin hitaita tyttöjen kanssa. Kerran oli erikoinen tilanne että vain yksi tyttö istui penkillä ja muut tanssi hitaita. Menin kysymään jos tämä henkilö tanssisi minun kanssa koska oli outoa että kaikki muut tanssi. Tilanne oli jotenkin ahdistava ja painostava.

      Hän ei lähtenyt tanssimaan. Joko tätä ennen tai sen jälkeen minua solvattiin homokammoisella nimellä. En silloin vielä tiennytkään että yläasteella alkaisi minun usein toistuva nimittely homokammoisella nimellä ja että lukiossa se olisi minun kutsumanimi.

      • Lukiossa on sekin ongelma, ettei siellä ole käsitöitä ja jos on erehtynyt olla ottamatta käsityötä 8-9 luokalla, niin tulee viiden vuoden tauko. Ja sitten jos menee ammattikorkeaan, niin ei selviä harjoittelusta eikä laboratioista ja jää ikuiseksi työttömäksi.


    • Anonyymi

      Kävin koska tykkään tanssia.

    • Anonyymi

      Joo, käytiin me! Kukin vuorollaan, aina 3 kerrallaan. Syönnin jäläkeen.
      Eikä me herrojen Teetä käyttäneet ku sitä tavallista suomaalaista.
      Se meni niin, että ensimmäinen tiskasi ensimmäisesä vajisa suurimmat ryönät pois. Sitte toinen toisesa vajisa ihan puhtaaksi asti. Ja kolomas kolomannesa vajisa virutti.
      Ei sillon ollu kuultukkaan tiskikonneista. Nyt niitä kuuluu olevan vaikka misä. Joutavanpäivänen nuorisoki kuulemma niisä kulukee. Onhan se kai vaihtelua siihen riekkumiseen, rääkymiseen ja muuhun tyhyjäpäitten hörhöilyyn. Vaikka luulis sitä oikijaaki tekemistä löytyvän nykymailmasaki.
      Tiskakkaahan kotonaki ettei aina äitin tartte passata melekeen aikusta kultamussukkaa!

    • En käyny ja oli ihan hyvä päätös, koska niin ala asteen kuin ylä asteenkin discotiloista löytyi myöhemmin sädesientä

    • Anonyymi

      tää muistasa niitä luukkujsa
      tuollsainenkin hasuskas peli: on eri värisiä neliöitä joista paljasstuu joku tytön kuva
      - hyvä peli, mutta niin muistipeli eli pi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      125
      2275
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      103
      1357
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1053
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1037
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      109
      1031
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      86
      919
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      689
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      670
    10. 50
      664
    Aihe