Olen palannut loppuun.

113

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmpf

Se olisi aika yksinäinen elämä, ja ihminen on ihminen vain rakkaudesta ja rakkaudella. Muutoin hän on vain eläin siinä missä muutkin. Voiko elää eläimenä ihmisten maailmassa? Joutuu pian jonkun taljaksi :)) ihminen kun ei kunnioita muita kuin ihmisiä. Eikä kaikkia niitäkään.

Tuli mieleen eräs todella hieno sanonta, jonka Eckhart Tolle tarjoaa
      Mitään ei koskaan tapahtunut menneisyydessä. Se tapahtui läsnä olevassa hetkessä.
      Katuminen on yksi elämän tyhmimmistä jutuista.

• Katuminen tekee elämästä helvetin. Se mitä olen tehnyt olen tehnyt, mutta tunnen nykyisin rajallisuutta hyväksyä tekemisiäni. Nuorena sitä piupaut välitti vastoinkäymisistä ja tekemisistään. Nyt vanhemmiten olen taantunut, menneisyys astuu usein eteeni. Olisi paljon asioita joita olisin voinut tehdä toisin.

Ikävöin vanhempiani ikävöin synnyinkotiani, jossa tunsin olevani turvassa. Juuri nyt tunnen, että olen irrallinen, haavoittuva ja voimaton.

• hmpf
        korpikirjailija kirjoitti:

Katuminen tekee elämästä helvetin. Se mitä olen tehnyt olen tehnyt, mutta tunnen nykyisin rajallisuutta hyväksyä tekemisiäni. Nuorena sitä piupaut välitti vastoinkäymisistä ja tekemisistään. Nyt vanhemmiten olen taantunut, menneisyys astuu usein eteeni. Olisi paljon asioita joita olisin voinut tehdä toisin.

Ikävöin vanhempiani ikävöin synnyinkotiani, jossa tunsin olevani turvassa. Juuri nyt tunnen, että olen irrallinen, haavoittuva ja voimaton.

Jokainen mokaa joskus, ja jokainen tekee vääriä valintoja. Sellaiset ihmiset jotka eivät ymmärrä tätä, heille et ole mitään velkaa. Vaikka anelisit heiltä kuinka anteeksi, he eivät ymmärtäisi, koska heillä ei (ainakaan omasta mielestään) ole kokemusta virheistä. He vaan jatkaisivat sun tuomitsemista.

Käy nääs joskus niin, että ihminen on niin heikko ettei hän kestää omaa kuvaa virheineen, siksi hän asettaa itseään niiden yläpuolelle, niitä ei koskaan ollut, ja hän on parempi kuin kukaan virheellinen. Se ei siis tarkoita että ihminen on virheetön, se tarkoittaa vain että hän on heikko. Toisin kuin sinä.

Kerroin sulle joskus elämäni suurimmasta kriisistä, kun äitini mies yritti kajota minuun seksuaalisesti. kun se tapahtui, yritin suojella äitiäni, enkä kertonut hänelle siitä mitään. Osittain siksi että pelkäsin hänen syyttävän minua. Niin siinä sitten kävi loppujen lopuksi. Hän sairastui skitsofreniaan, ja kun eka keikka mielisairaalaan oli tehty ja hänellä oli varmastikin paskafiilis, hän syytti mua. Minun ja hänen miehensä juonittelua, hän oli tarinan uhri. Tajusin että hän oli vain heikko, ei kestänyt totuutta, joten johonkin piti paeta. Ja rakkaudesta häneen, annoin hänen paeta. Hän saa uskoa mitä haluaa, hän saa elää sitä totuutta, joka tekee hänen elämästään helpommaksi elää, jos se vaan on minusta kiinni.

Jokainen meistä pitää tehdä tilit selviksi oman menneisyytemme kanssa. Ja surra aikamme. Mutta muiden varaan sitä ei voi laskea. Se on yksinäinen hetki kun se selviää, mutta sen yli pääsee. Niin kuin olet niin monen muunkin kriisin yli päässyt.

En tiedä onko tästä mun tarinasta sulle mitään hyötyä. Laitoin sen sulle koska luulen ja toivon että on. Tule, mennään taas kannonokalle istumaan. Selät vastakkain. Nojaa sä päätäsi mun olkapäähän, niin mä nojaan sun. Katsellaan tähtiä.

• hmpf kirjoitti:

Jokainen mokaa joskus, ja jokainen tekee vääriä valintoja. Sellaiset ihmiset jotka eivät ymmärrä tätä, heille et ole mitään velkaa. Vaikka anelisit heiltä kuinka anteeksi, he eivät ymmärtäisi, koska heillä ei (ainakaan omasta mielestään) ole kokemusta virheistä. He vaan jatkaisivat sun tuomitsemista.

Käy nääs joskus niin, että ihminen on niin heikko ettei hän kestää omaa kuvaa virheineen, siksi hän asettaa itseään niiden yläpuolelle, niitä ei koskaan ollut, ja hän on parempi kuin kukaan virheellinen. Se ei siis tarkoita että ihminen on virheetön, se tarkoittaa vain että hän on heikko. Toisin kuin sinä.

Kerroin sulle joskus elämäni suurimmasta kriisistä, kun äitini mies yritti kajota minuun seksuaalisesti. kun se tapahtui, yritin suojella äitiäni, enkä kertonut hänelle siitä mitään. Osittain siksi että pelkäsin hänen syyttävän minua. Niin siinä sitten kävi loppujen lopuksi. Hän sairastui skitsofreniaan, ja kun eka keikka mielisairaalaan oli tehty ja hänellä oli varmastikin paskafiilis, hän syytti mua. Minun ja hänen miehensä juonittelua, hän oli tarinan uhri. Tajusin että hän oli vain heikko, ei kestänyt totuutta, joten johonkin piti paeta. Ja rakkaudesta häneen, annoin hänen paeta. Hän saa uskoa mitä haluaa, hän saa elää sitä totuutta, joka tekee hänen elämästään helpommaksi elää, jos se vaan on minusta kiinni.

Jokainen meistä pitää tehdä tilit selviksi oman menneisyytemme kanssa. Ja surra aikamme. Mutta muiden varaan sitä ei voi laskea. Se on yksinäinen hetki kun se selviää, mutta sen yli pääsee. Niin kuin olet niin monen muunkin kriisin yli päässyt.

En tiedä onko tästä mun tarinasta sulle mitään hyötyä. Laitoin sen sulle koska luulen ja toivon että on. Tule, mennään taas kannonokalle istumaan. Selät vastakkain. Nojaa sä päätäsi mun olkapäähän, niin mä nojaan sun. Katsellaan tähtiä.

Ihana sinä.

Minulle on taas selvinnyt tämän prosessin aikana monta asiaa. Asioita, joista jo tietoinen olin jo kokenut samoja asioita ennenkin, mutta jotka unohtuivat kaiken hössötyksen ja kiireen keskellä.

Avautumalla puhumalla tai kirjoittamalla ihminen tyhjentää sisintään. Kun sisin on siivottu sinne voi alkaa keräämään uutta täytettä. Samoin tapahtuu kun tyhjentää kaapeista "aarteet" ja uskaltaa luopua niistä huomaakin saavansa tilalle uusia aarteita.

Kun olimme lento-onnettomuudessa viidenkymmenen metrin päässä kuolemasta. Selvisin traumasta kun sain puhua ja taas puhua.

Olin lento-asemalla työssä, ihmiset tulivat minulta kysymään näinkö onnettomuuden. Näin ja koin ja sain puhua minua kuunneltiin, kyseltiin ja sain purkaa tapahtuman pois sisältäni.

Tänä aamuna minulle nousi kuume. Kaiken väsymyksen ja huonon olon selvitti flunssa, joka oli jyllännyt sisälläni ehkä jo kauemminkin.

Sain kuitenkin iltapäivällä puhtia. Aloin tekemään mummolle isoa valokuva-albumia. Skannaan ja suurennan valokuvia ja kirjoitan lyhyitä lauseita ketä valokuvissa on. Ostin myös pienen tekokuusen, jonka koristelen itse ne ovat joululahjoja joita työstän mummille.

Tästä taas etiäpäin. Nojataan toisiimme kannonnokalla otetaan tukea toisiltamme. Puhutaan tai ollaan hiljaa aivan kuinka kulloinkin halutaan. Iltapäivällä kävin mökillä valokuvasin kaunista auringon laskua Nuaksella.

• korpikirjailija kirjoitti:

Ihana sinä.

Minulle on taas selvinnyt tämän prosessin aikana monta asiaa. Asioita, joista jo tietoinen olin jo kokenut samoja asioita ennenkin, mutta jotka unohtuivat kaiken hössötyksen ja kiireen keskellä.

Avautumalla puhumalla tai kirjoittamalla ihminen tyhjentää sisintään. Kun sisin on siivottu sinne voi alkaa keräämään uutta täytettä. Samoin tapahtuu kun tyhjentää kaapeista "aarteet" ja uskaltaa luopua niistä huomaakin saavansa tilalle uusia aarteita.

Kun olimme lento-onnettomuudessa viidenkymmenen metrin päässä kuolemasta. Selvisin traumasta kun sain puhua ja taas puhua.

Olin lento-asemalla työssä, ihmiset tulivat minulta kysymään näinkö onnettomuuden. Näin ja koin ja sain puhua minua kuunneltiin, kyseltiin ja sain purkaa tapahtuman pois sisältäni.

Tänä aamuna minulle nousi kuume. Kaiken väsymyksen ja huonon olon selvitti flunssa, joka oli jyllännyt sisälläni ehkä jo kauemminkin.

Sain kuitenkin iltapäivällä puhtia. Aloin tekemään mummolle isoa valokuva-albumia. Skannaan ja suurennan valokuvia ja kirjoitan lyhyitä lauseita ketä valokuvissa on. Ostin myös pienen tekokuusen, jonka koristelen itse ne ovat joululahjoja joita työstän mummille.

Tästä taas etiäpäin. Nojataan toisiimme kannonnokalla otetaan tukea toisiltamme. Puhutaan tai ollaan hiljaa aivan kuinka kulloinkin halutaan. Iltapäivällä kävin mökillä valokuvasin kaunista auringon laskua Nuaksella.

Niin piti vielä sanomani, että se mitä kirjoitit pitää paikkansa minun katkenneessa ihmisuhteessa entiseen aviomieheeni. Hän pakenee, hän ei halua palata selvittämään niitä selvittämättömiä asioita, joita jäi väliimme.

• Mut ku ei voi !
    • k/k

Olet heta ehkä oikees siinä et kun ei päästä ketään lähelleen ja ei ota vastuuta mistään niin helpolla pääsee.
      Jos tollanen elämä sitten onnistuu,pikkasen epäilen et yksinäistä olis, itte luulen et ihminen on jollain tasolla luotu toisen ihmisen kans olemaan.
      Minäkin tunsin olevani tien päässä ja istuin hankeen huilaamaan ,siinä vaan kastu takapuoli ja se pikkanen kytevä elämänhalu sai nousemaan ja ottamaan sen kuuluisan ensmäisen askeleen.
      Heitetään joutavat ja jatketaan eloa kyllä se tuuheatukkanen siel virrallaan sit ottaa aikanaan kyytiin tarttee ihminen ainakin yhren jota ajattelee ja joka sinuu ajattelee

• Ei elämä maistuisi jos siinä ei olisi näitä persmäkiä. Olen ollut liian kiireinen ja polttanut kynttilääni molemmista päistä. Ei sellaista kukaan jaksa, tullee loppu ja lysähtää alas hankeen ja takapuoli kastuu nuoskalumesta. Onneksi odotettavissa on, että kesä kastelemansa kuivaa.

• tiina@

mää päätin viime vuodenvaihteessa että tää tuleva vuosi on mulle itselleni hyvän päätöksen tein kun se on pysyny tuolla takaraivossa koko ajan täytyy sanoo että muuten en olis jaksanu mutta tää oli varmaan vähän eri asiaa mitä korppis tarkoitti hän kun kirjoitti palanneensa loppuun mää ehkä olin lähellä palaa loppuun.

• NN.

Jaa.
      Niinkö?
      Että oot palaNNut loppuun.
      Olet siis ennenkin ollut lopussa ja nyt sitten palaNNut takaisin sinne loppuun.

Joidenkin olen kuullut palaneen loppuun.

• lykkyä tykö

Yleensä palataan alkuun, eikä loppuun, mutta kukin tavallaan.

• tekevä kerkee

Kaikki eivät ole vielä ehtineet edes loppuun ja joku toinen on niin pitkällä, että on jo palaamassa sinne takaisin.

• ://

Miten kukaan loppuunsa palaa?
      Minun loppuni on vasta tulossa.

Palata/palaa?

• Kaikki aloittavat elämänsä ajattelemalla vain itseään. Useimmille tulee sitten vaihe jota sanotaan aikuistumiseksi, eihän se mikään pakko ole, mutta elämä sujuu kyllä paremmin kun vähän katselee ympärilleenkin...

• Kuvassa Costa Concordian kapteeni palaa laivaan.
      Dottore Eesti Keel, julistaa hänet palanneeksi.
      Henkilökunta taputtaa...sankarimme on palannut.
      Kunnes musta savu paljastaa helle karmean totuuden.
      Italia peruuttaa Lambedusan myöntämät lääkäri-oikeudet.
      Suomen Karjala-projekti ilmaisee kiinnostuksensa.
      Kajaani ilmaisee tukensa ja alkaa varata majoitus-tilaa.
      Kajaanissa aprikoidaan...Palanneeko aika entinen enää koskaan?
      Palaako mitään enää entisille sijoilleen?
      Vaikka hommassa on selvästi palaneen-käryä.
      H.

• Sinulle, H, on kyllä

nyt pakko sanoa, että puhut samoin kuin se " 0-apina",
        aivan yhtä epäselvästi. Molemmista jää vain ymmärtämättömän paha olo lukijalle. Etkö voisi selkiytyä? Please!

• Sinulle, H, on kyllä kirjoitti:

aivan yhtä epäselvästi. Molemmista jää vain ymmärtämättömän paha olo lukijalle. Etkö voisi selkiytyä? Please!

Nenänvalkaisu siihen ehkä auttaisi mutta tahtoa tai tahdonvoimaa ei taida enää olla...

• Sinulle, H, on kyllä kirjoitti:

"Sinulle, H, on kyllä"

Sana-leikkiä on se.
        Aivolle ajattelevalle.
        Ja minä en aloittanut, vaan aloittaja.
        Olen pahoillani jos kommentissani oli liikaa sitä mitä et pysty ymmärtämään.
        Mutta, elämä on.

H.

• ,,,,
        hunksz kirjoitti:

"Sinulle, H, on kyllä"

Sana-leikkiä on se.
        Aivolle ajattelevalle.
        Ja minä en aloittanut, vaan aloittaja.
        Olen pahoillani jos kommentissani oli liikaa sitä mitä et pysty ymmärtämään.
        Mutta, elämä on.

H.

"Pysty ymmärtämään"

Kaikki eivät ole näkevinään keisarin uusia vaat(t)eita.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Nenänvalkaisu siihen ehkä auttaisi mutta tahtoa tai tahdonvoimaa ei taida enää olla...

"yo-huuhkaja"

Musta joskus tuntuu....että olisi tehtävä aloitus, jossa kerron miten uskon aivoni
        muotoutuneen.
        Uskon, koska pirhustako minä sitä tiedän.
        En minä olutta tarvitse joka asiaan, enkä joka-ikinen päiväkään.
        Minä katson salkun ansainneeni, kuten toinen Daiquirin Bahamalla.
        Pikkuisen juhlistamaan arkea, tuomaan siihen loma-tunnelmaa.
        Hervottomuuteni tuottaa tarvittaessa hullutuksia ihan selvin päin.
        Mutta, jokainen kakku tarvitsee joskus kruununsa.
        Ollakseen täydellinen.
        Esanssi vahtukoon silloin aidoksi Konjakiksi.

Luuletko että tuonlainen aloitukseni saisi vakavaa vasta-kaikua?
        Minä en oikein luule :)

H.

• miranda ...

hunksz

Taisi olla kolme viimeistä lausetta se aikomasi "asia", mutta et tohtinut sitä suoraan sanoa? Olethan niin hienotunteinen ja pelkäät, että sinut nokitaan karvattomaksi!???

• miranda ... kirjoitti:

hunksz

Taisi olla kolme viimeistä lausetta se aikomasi "asia", mutta et tohtinut sitä suoraan sanoa? Olethan niin hienotunteinen ja pelkäät, että sinut nokitaan karvattomaksi!???

"miranda ..."

Tarkenna asia.
        Olet poiminut marjan, jota en itse huomannut.

Ja että minä en olisi karvaton, näkisit vaan.
        Olethan sinäkin kohtaloani jo niin kauan surrut.

H.

• hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

Musta joskus tuntuu....että olisi tehtävä aloitus, jossa kerron miten uskon aivoni
        muotoutuneen.
        Uskon, koska pirhustako minä sitä tiedän.
        En minä olutta tarvitse joka asiaan, enkä joka-ikinen päiväkään.
        Minä katson salkun ansainneeni, kuten toinen Daiquirin Bahamalla.
        Pikkuisen juhlistamaan arkea, tuomaan siihen loma-tunnelmaa.
        Hervottomuuteni tuottaa tarvittaessa hullutuksia ihan selvin päin.
        Mutta, jokainen kakku tarvitsee joskus kruununsa.
        Ollakseen täydellinen.
        Esanssi vahtukoon silloin aidoksi Konjakiksi.

Luuletko että tuonlainen aloitukseni saisi vakavaa vasta-kaikua?
        Minä en oikein luule :)

H.

Enpä luule, sellainen, jossa puhut selvästi selvänä etkä itsestäsi, voisi ehkä hyvinkin kiinnostaa. Nuo sekavat minäminämonologit lukijakunta tuntuu jo sujuvasti ohittavan...

• sessiin
        ,,,, kirjoitti:

"Pysty ymmärtämään"

Kaikki eivät ole näkevinään keisarin uusia vaat(t)eita.

Näkevät mitä muut haluavat heidän nähdä ja eivät pysty ymmärtämään.

• Hei kun keikuskelen

Minä en tahtoisi ihan alusta elämääni alkaa elämään. Kauhia vaiva olis:)
      Mutta jos pakotettais, niin kyllä mä sitte.

Jokseenkin taitais eläminen mennä samaa rataa. Mihin mä piikeistäni pääsisin.
      Siis pehmeistä piikeistä ofkooooos.

Jos ajattelisin Vain ja Ainoastaan itseäni, niin se olis verrattavissa, että söisin suolatonta, mausteetonta ruokaa. Hipaus sitä ja tätä, tuo sisukseen mielihyvää.

Kun on sopivasti "solmussa" läheisten kanssa, se tuntuu mukavalta.

Sen verran tarttee rakastaa itseään, että ei ihan hunningolle mene.
      Se on se tasapainossa oleminen. Kun sopivassa suhteessa tykkää ittestä ja muista, niin sekametelisoppaahan siitä syntyy.
      Aina oon sekametelisopasta tykännyt.

• Samoin olen elämäni

elänyt kuin "Hei kun keikuskelen", ja uskon, että se on paras tapa elää.
        Lainaan hänen viestiään, koska se sopii myös minuun:
        "Kun on sopivasti "solmussa" läheisten kanssa, se tuntuu mukavalta."
        "Se on se tasapainossa oleminen. Kun sopivassa suhteessa tykkää ittestä ja muista, niin sekametelisoppaahan siitä syntyy.
        Aina oon sekametelisopasta tykännyt."

ooo

Itse asiassa
        haluankin kysyä aloittajalta, oletko ikinä kirjoittanut mistään muusta kuin itsestäsi?

• Samoin olen elämäni kirjoitti:

elänyt kuin "Hei kun keikuskelen", ja uskon, että se on paras tapa elää.
        Lainaan hänen viestiään, koska se sopii myös minuun:
        "Kun on sopivasti "solmussa" läheisten kanssa, se tuntuu mukavalta."
        "Se on se tasapainossa oleminen. Kun sopivassa suhteessa tykkää ittestä ja muista, niin sekametelisoppaahan siitä syntyy.
        Aina oon sekametelisopasta tykännyt."

ooo

Itse asiassa
        haluankin kysyä aloittajalta, oletko ikinä kirjoittanut mistään muusta kuin itsestäsi?

"Samoin olen elämäni"

Kuutio-Meduusat ohjaavat ihmisen solmuihin.
        Oikea on sinunkin havaintosi.
        Kaikki mikä kipeästi koskee.
        Vain Lahnat lojuvat laiskasti laatikoissaan,
        valuttaen pelkkää tuskan punaista.

H.

• seli seli
        hunksz kirjoitti:

"Samoin olen elämäni"

Kuutio-Meduusat ohjaavat ihmisen solmuihin.
        Oikea on sinunkin havaintosi.
        Kaikki mikä kipeästi koskee.
        Vain Lahnat lojuvat laiskasti laatikoissaan,
        valuttaen pelkkää tuskan punaista.

H.

Onko tämäkin sun alotukses?

• seli seli kirjoitti:

Onko tämäkin sun alotukses?

"seli seli"

Mistä tuo juolahti mieleesi :)

H.

• Pakko se on tulla tänne puolelle sulle kirjoittamaan.
      Jos olet palanut loppuun liian toimeliaisuuden vuoksi niin nyt on korkea aika sinun levätä.
      Mene vaikka hypnotisoijalle joka voisi auttaa sinua oppimaan meditointia jossa
      voit tyhjentää ajatuksesi ja jonka idea on päästä eilisistä nykyhetkeen.
      Itse pidän simppelistä sahajajoogasta jonka saa couchmodena soimaan todella tunteja ja on siten mukava laittaa vaikka nukkumaanmennessä sinne taustalle pyörimään.
      Hakoteillä olet jos vain itseäsi ryhtyisit ajattelemaan, en voi käsittää miten olet moiseen tulokseen päätynyt, ei sovi edes sinulle, tuskin kenellekään.
      Paljon on vastoinkäymisiä ja jotkut tuskaa täynnä pitkiksi ajoiksi mutta
      elämä jatkuu ja ehkä nyt ei ole vastoinkäymisten päivä, nauti siis tästä hetkestä.

• "vantaannainen"

Täällä ei kaikki ole sitä miltä ne näyttävät.
        Täällä haetaan muuta kuin vanhaa turtuneisuutta.
        Kommenttisi sävyn paikka on minusta muualla.
        Mutta kirjoita pois.
        Vaikkapa vain vanhuutta.

H.

• ¢¢¢
        hunksz kirjoitti:

"vantaannainen"

Mutta kirjoita pois.
        Vaikkapa vain vanhuutta.

H.

Hunksi, haluankin kysyä sinulta, oletko ikinä kirjoittanut
        myönteisesti, positiivisesti kenestäkään / mistään muusta kuin itsestäsi?

• ¢¢¢ kirjoitti:

Hunksi, haluankin kysyä sinulta, oletko ikinä kirjoittanut
        myönteisesti, positiivisesti kenestäkään / mistään muusta kuin itsestäsi?

"¢¢¢"

Kyllä minä olen.
        Ja kohteet ovat aina saaneet ansaitsemattomansa haukut.
        Ei saa mainita nimmareita, se loukkaa puskiksia niin pahoin...
        Tietenkin minä olen aina ykkönen, mutta olen osani hyväksynyt.
        Olettaen haukkuja on minusta viehtynyt.
        Ihan aina eivät aatokseni ole osuneet kohdalleen.
        Mutta aina kuitenkin sinne päin...
        Olisin voinut tässä kehaista sinuakin.
        Mutta "itsestäsi?" sai minut muuttamaan mieleni.
        Se oli joteski liika osoitteleva.

H.

• Olen ollut X-sukuni, anoppini asioita hoitava "varjo". Minun nimeäni ei saa mainita ääneen koska olen suvusta ulos heitetty, mutta tosiasia on, että Ilman minua eivät asiat edisty.

Torstai oli kova päivä. Tyhjensimme mummin kodin.

Kaipasin edesmennyttä appiukkoa, joka oli hyvin rakas minulle. Kaipasin häntä, joka olisi ollut vahvempi kuin itse nyt olen.

Olen joutunut elämän tilanteeseen, jossa en voi olla rehellinen. En vienyt en jaksanut.

Joudun näyttelemään voimakasta, kukaan läheiseni ei nyt ymmärrä ristiriitaa sisälläni. Ei kukaan, en minä ole vaimakas olen haavoittuva.

Vetäydyin eilen itseeni. Kaipasinn mennyttä aikaa, äitiäni, isääni, jotka olivat aina tukenani. Kaipasin appiukkoani, vahvaa ihmistä joka arvosti minua.

Nyt tunnen olevani varjo, joka ei saa edes langeta X-sukuni ylle.

Minua säälittää mummi, jonka tavaroita heitellään sinne sun tänne eikä kukaan tunne mitään vain minä itken. Itken sitä mikä tulee olemaan oma kohtaloni kun en enää jaksa ja minulle rakkaat tavarat heitellään menemään kuka minkin sattuu haluamaan ja loput kaatopaikalle.

Kaiken huippu oli eilen kun vein yhtä lipastoa x-mieheni sisarelle. Soitin alakerrasta, että lipasto on tääll alhaalla. Hän sanoi, että voit tuoda sen tänne ylös ovi on auki.

Olen ollut X-sukuni, anoppini asioita hoitava "varjo". Minun nimeäni ei saa mainita ääneen koska olen suvusta ulos heitetty, mutta tosiasia on, että Ilman minua eivät asiat edisty.

Kaipasin edesmennyttä appiukkoa, joka oli hyvin rakas minulle. Kaipasin häntä, joka olisi ollut vahvempi kuin itse nyt olen.

Olen joutunut elämän tilanteeseen, jossa en voi olla rehellinen. En vienyt en jaksanut.

Joudun näyttelemään voimakasta, kukaan läheiseni ei nyt ymmärrä ristiriitaa sisälläni. Ei kukaan, en minä ole vaimakas olen haavoittuva.

Vetäydyin eilen itseeni. Kaipasinn mennyttä aikaa, äitiäni, isääni, jotka olivat aina tukenani. Kaipasin appiukkoani, vahvaa ihmistä joka arvosti minua.

Minua säälittää mummi, jonka tavaroita heitellään sinne sun tänne eikä kukaan tunne mitään vain minä itken. Itken sitä mikä tulee olemaan oma kohtaloni kun en enää jaksa ja minulle rakkaat tavarat heitellään menemään kuka minkin sattuu haluamaan ja loput kaatopaikalle.

Kaiken huippu oli eilen kun vein yhtä lipastoa x-mieheni sisarelle. Soitin alakerrasta, että lipasto on tääll alhaalla. Hän sanoi, että voit tuoda sen tänne ylös ovi on auki.

"kari-kakka"

Niin se aina menee.
        Ihan kuin kiukuttelisi väärä-uskoisille.
        Rahan-himoisille.
        Alkaa jotain, ja lopussa kiitos seisoo.
        Olen vähän huvittunut.
        Miksi minä olen jäänyt niin paljosta paitsi?
        Miksi minua ei elämä ole raastanut?
        Olenko elänyt oikein, vai oikein väärin.
        Miksi minulla ei ole tarvetta sääliin, toiveita tunnustuksiin?
        Miksi katsella saan päältä?
        Ilman tarvetta vaikerrellen valittaa.

H.

• staka*

Olen ollut X-sukuni, anoppini asioita hoitava "varjo". Minun nimeäni ei saa mainita ääneen koska olen suvusta ulos heitetty, mutta tosiasia on, että Ilman minua eivät asiat edisty.

Älä välitä. Kiltisti olet mummon tavaroita kirpparilla myynyt. Ja hyvillä hinnoilla vielä, jos olen ymmärtänyt oikein. Kiltti olet...!?

Ehkäpä tuota kautta voisi ymmärtää x-suvun reaktioita??? Mietipä.

Niin, ja anteeksi jo etukäteen. Ei ole mitenkään tarkoitukseni sekoittaa soppaa, ja pois se minusta että epäilisin vilpittömiä tarkoitusperiäsi ;-)

• staka* kirjoitti:

Älä välitä. Kiltisti olet mummon tavaroita kirpparilla myynyt. Ja hyvillä hinnoilla vielä, jos olen ymmärtänyt oikein. Kiltti olet...!?

Ehkäpä tuota kautta voisi ymmärtää x-suvun reaktioita??? Mietipä.

Niin, ja anteeksi jo etukäteen. Ei ole mitenkään tarkoitukseni sekoittaa soppaa, ja pois se minusta että epäilisin vilpittömiä tarkoitusperiäsi ;-)

Olen myynyt jotakin arvokkaita mummin astioita ja ryijyn ja ne rahat ovat menneet kuopuksen tilille. Omiani olen enimmäkseen myynyt ja niitä mummin tavaroita, jotka olisivat joutuneet kaatopaikalle. Huonekalut ovat nyt siirtyneet mummin tyttären, hänen tyttärensä ja poikani asuntoihin. Appiukon kaunis seinäkello laskee aikaa tuolla olohuoneeni seinällä. Se on hyvin kaunis ja olisi joutunut kaatopaikalle jos en sitä olisi pelastanut itselleni.

Muistanet, että olen ollut ravintolayrittäjä ja minulla on runsaasti esim. aterimia ja Arabian astioita, joita olen realisoinut.

Kristallikruunu on myynnissä ja jos se menee rahat siirtyvät kuopukselle.
        Kuulin, että eksä oli heittänyt kauniit seinävalaisimet roskiin tarpeettomina.

Kai poltin itseni loppuun pelastaessani edes jotain. Olisitko sinä heittänyt esim. noin kolmensadanviidenkymmenen euron uuden jousisängyn roskiin?

Olen ollut naivi yrittäessäni pelastaa rikkaiden tavaraa, tavaraa jolla ei ole heille mitään tunnearvoa. Minä sentään vielä tunnen. Tunnen surua ja ikävää.

Niin ja vielä yksi asia, X-n sisko halusi minut organisoimaan muuton ja oli hyvin kiitollinen, että realisoin joitakin tavaroita. Hänestä ei sellaiseen ole ja hän on se ainut "suku", jonka kanssa olen vielä tekemisissä. Aikoi jopa korvatakin työni.

• yritä toipua

Niinpä niin korppis

Menit siis entisen anoppisi perintöä myymään kirppiksellä, kuten olet täällä kertonut.

Minun veljeni avovaimo kuvitteli, että hänelle oli jo testamentti tehty edesmenneen veljeni taholta ja hääteli meitä sisaruksia pois.

Hänen olettamuksensa olikin väärä ja testamenttiä ei ollut? Ei ole vaikea arvata, kuinka me sisarukset sitten suhtauduimme häneen? Ulos ja heti!

Olisi ollut inhimillinen meitä perijöitä kohtaan, niin asuisi siellä vieläkin, mutta, mutta? Kaikiki ajoi ulos, koska luuli perivänsä kaiken!

Tuliko sinulle korppis liika ahneus tuon kirppiksesi kanssa?

• yritä toipua kirjoitti:

Niinpä niin korppis

Menit siis entisen anoppisi perintöä myymään kirppiksellä, kuten olet täällä kertonut.

Minun veljeni avovaimo kuvitteli, että hänelle oli jo testamentti tehty edesmenneen veljeni taholta ja hääteli meitä sisaruksia pois.

Hänen olettamuksensa olikin väärä ja testamenttiä ei ollut? Ei ole vaikea arvata, kuinka me sisarukset sitten suhtauduimme häneen? Ulos ja heti!

Olisi ollut inhimillinen meitä perijöitä kohtaan, niin asuisi siellä vieläkin, mutta, mutta? Kaikiki ajoi ulos, koska luuli perivänsä kaiken!

Tuliko sinulle korppis liika ahneus tuon kirppiksesi kanssa?

Ymmärrätkö sinä minun tekstijäni noin väärin. Kaikki olisi mennyt kaatopaikalle koska eksälläni ei ollut muuta mielessä kuin myydä kämppä mahdollisimman pian pois. Itse hän kävi antamassa ohjeet siskolleen ja kuopukselle ja poistui maasta.

Paloin loppuun yrittäessäni pelastaa sieltä kaatopaikalle vietäviä tavaroita. Mietin jokaisen astian jokaisen tavaran kohdalla missä se oli ollut entisessä mummolassa kun vielä appeni eli. Mummi möi talon apen kuoleman jälkeen hän heitti kaikki silloiset huonekalut kaatopaikalle.

Onko se ahneutta jos pelastaa hyvää tavaraa joutumasta roskiin?

• urmus5

Korpikirjailija ei vaikuta uskottavalta. Pelkkää näytelmää.

Olen myynyt jotakin arvokkaita mummin astioita ja ryijyn ja ne rahat ovat menneet kuopuksen tilille. Omiani olen enimmäkseen myynyt ja niitä mummin tavaroita, jotka olisivat joutuneet kaatopaikalle. Huonekalut ovat nyt siirtyneet mummin tyttären, hänen tyttärensä ja poikani asuntoihin. Appiukon kaunis seinäkello laskee aikaa tuolla olohuoneeni seinällä. Se on hyvin kaunis ja olisi joutunut kaatopaikalle jos en sitä olisi pelastanut itselleni.

Muistanet, että olen ollut ravintolayrittäjä ja minulla on runsaasti esim. aterimia ja Arabian astioita, joita olen realisoinut.

Kristallikruunu on myynnissä ja jos se menee rahat siirtyvät kuopukselle.
        Kuulin, että eksä oli heittänyt kauniit seinävalaisimet roskiin tarpeettomina.

Kai poltin itseni loppuun pelastaessani edes jotain. Olisitko sinä heittänyt esim. noin kolmensadanviidenkymmenen euron uuden jousisängyn roskiin?

Olen ollut naivi yrittäessäni pelastaa rikkaiden tavaraa, tavaraa jolla ei ole heille mitään tunnearvoa. Minä sentään vielä tunnen. Tunnen surua ja ikävää.

Niin ja vielä yksi asia, X-n sisko halusi minut organisoimaan muuton ja oli hyvin kiitollinen, että realisoin joitakin tavaroita. Hänestä ei sellaiseen ole ja hän on se ainut "suku", jonka kanssa olen vielä tekemisissä. Aikoi jopa korvatakin työni.

Minulla kun on paha tapa miettiä asioiden taustoja ja ihmisten reaktioiden syitä...

Kuvittelin "loppuun palamisesi" johtuvan siitä, että sait x-sukulaisten taholta keljun maineen tuosta ruljanssista. Mutta koska sinua oli pyydetty homma hoitamaan niin asiahan on ihan klaari, varmaan vain poltit itsesi loppuun. Kyllä se siitä!

Teen silloin tällöin vapaaehtoisena töitä hyväntekeväisyyskirppiksellä. Tuntuu älyttömältä miten paljon ihmiset ostavat itselleen turhaa(kin) tavaraa, ja kun rahaa on niin jo kohta uutta ostamaan. Onneksi kirppiksien ja kierrätyskeskusten kautta kunnollinen tavara kulkee eteenpäin. Vanhat kauniit esineet on sitten ihan oma lukunsa.

Olen itse vitinuuka, en malttaisi laittaa mitään roskiin. Kierrätän kaiken mahdollisen, ja ostan kirppareilta tarpeen mukaan käyttötavaraa ja vaatteita. Nytkin isäntä hioo ja lakkaa vanhaa lasten syöttötuolia... ;-)

• urmus5 kirjoitti:

Korpikirjailija ei vaikuta uskottavalta. Pelkkää näytelmää.

En ehkä vaikuta uskottavalta koska en ole vahvimmillani. Uskottavuuteni perustuu voimakkaan naisen kuvaan.

K/K on löytänyt osuvasti minusta Niskavuoren Hetaa. Hetallakin oli sydän kohallaan ja Hetakin osasi itkeä.En ole voimanainen olen jo vanha ja väsynyt. Yllätykseksi ehkä joillekin lie. että omaan empatiaa joskus jopa liikaakin.

Takerruin tässä monen viikon prosessissa menneeseen ja hyviin aikoihin kun lapset olivat pieniä ja vietimme aikaamme mummolassa. Ne olivat onnellisia aikoja. Ei niitä voi unohtaa ei heittää roskalavalle. Jossain ketjussa joku oivalsi ja kysyi tuliko haikea olo kun mieheni käveli pihalla poikani kanssa. Vastasin kysyjälle, että mistä. Nyt ymmärrän hänen kysymyksen. Minulla levisi käsiin kaikki menetetty elämä yhtenä päivänä. Tuli se haikea olo ja voimattomuus tajusin elämäni rajallisuuden.

Esikoiseni soitti äskeen, yritti lohduttaa ja sanoi, että koeta äiti ottaa ne tavaroiden siirrot ja pois heitot tunteilematta. Anna tavaroiden mennä, myy ne pistä rahat taskuusi, äläkä sure keskity sinne Amerikan matkaan..

Joillekin on ilmeisesti vaikea ymmärtää, että tavaroihin, jotka muistuttavat hyvistä ajoista voi kiintyä. Onneksi aina kun myyn jotain tulee huojentunut olo. Joku tarvitsee niitä ja se surukin häviää.

Toisaalta X-säni kylmä suhtautuminen kaikkeen tekee pahaa. Onhan meillä kaksi yhteistä poikaa, mutta en voi keskustella heistä hänen kanssaan hän ei halua olla kanssani missään tekemisissä. Se tekee pahaa.

Häneltä tässä pimitetään tietoa, että johdan tavallaan tätä tuhoamisprojektia. Hän repisi hiuksensa jos tietäisi minun olevan pääorganisoija. Salailua, valehtelua se on vastaoin periaatteitani.

Siksi paloin loppuun.

Osaan toki näytellä, mutta silloin esitän hienoa rouvaa jolla on pikkurilli pystyssä.

• saimaantaka kirjoitti:

Minulla kun on paha tapa miettiä asioiden taustoja ja ihmisten reaktioiden syitä...

Kuvittelin "loppuun palamisesi" johtuvan siitä, että sait x-sukulaisten taholta keljun maineen tuosta ruljanssista. Mutta koska sinua oli pyydetty homma hoitamaan niin asiahan on ihan klaari, varmaan vain poltit itsesi loppuun. Kyllä se siitä!

Teen silloin tällöin vapaaehtoisena töitä hyväntekeväisyyskirppiksellä. Tuntuu älyttömältä miten paljon ihmiset ostavat itselleen turhaa(kin) tavaraa, ja kun rahaa on niin jo kohta uutta ostamaan. Onneksi kirppiksien ja kierrätyskeskusten kautta kunnollinen tavara kulkee eteenpäin. Vanhat kauniit esineet on sitten ihan oma lukunsa.

Olen itse vitinuuka, en malttaisi laittaa mitään roskiin. Kierrätän kaiken mahdollisen, ja ostan kirppareilta tarpeen mukaan käyttötavaraa ja vaatteita. Nytkin isäntä hioo ja lakkaa vanhaa lasten syöttötuolia... ;-)

Huomasin eilen taloyhtiömme yhteydessä olevan liikkeen ulosheittotavaroissa torson. Olin jo unohtanut sen, mutta äskeen käydessäni kaupassa muistin sen ja kävin hakemassa sen pois sieltä rojun keskeltä. Olen usein toivonut sellaista koska ompelen joskus vaatteita tai teen muutoksia vanhoihin vaatteisiin.

Nyt minulla on torso jolla on myös käyttöä ; ) Pitää vielä käydä tonkimassa sitä kasaa jos löytäisin sen torson jalan.

Minulla on kesäaikana aina jotain entisöinti projekteja. Itseasiassa olohuoneeni koostuu vanhoista entisöidyistä huonekaluista ja tämä makuuhuoneenikin on kalustettu erään ystävätttäreni poismuutosta jääneistä pöydistä. tietokonepöytä on vanha työpöytäni firman ajoilta.

Ihmiset ostavat paljon uusia huonekaluja ja kun ne eivät enää miellytä silmää ne lentävät roskiin. Minäkin ole aika pihi, mutta idearikas sillä pientä pintaremppaa ja vanhoista huonekaluista saa persoonallisia jos kehtaa nähdä vaivaa.

• voi surkeus

En ehkä vaikuta uskottavalta koska en ole vahvimmillani. Uskottavuuteni perustuu voimakkaan naisen kuvaan.

K/K on löytänyt osuvasti minusta Niskavuoren Hetaa. Hetallakin oli sydän kohallaan ja Hetakin osasi itkeä.En ole voimanainen olen jo vanha ja väsynyt. Yllätykseksi ehkä joillekin lie. että omaan empatiaa joskus jopa liikaakin.

Takerruin tässä monen viikon prosessissa menneeseen ja hyviin aikoihin kun lapset olivat pieniä ja vietimme aikaamme mummolassa. Ne olivat onnellisia aikoja. Ei niitä voi unohtaa ei heittää roskalavalle. Jossain ketjussa joku oivalsi ja kysyi tuliko haikea olo kun mieheni käveli pihalla poikani kanssa. Vastasin kysyjälle, että mistä. Nyt ymmärrän hänen kysymyksen. Minulla levisi käsiin kaikki menetetty elämä yhtenä päivänä. Tuli se haikea olo ja voimattomuus tajusin elämäni rajallisuuden.

Esikoiseni soitti äskeen, yritti lohduttaa ja sanoi, että koeta äiti ottaa ne tavaroiden siirrot ja pois heitot tunteilematta. Anna tavaroiden mennä, myy ne pistä rahat taskuusi, äläkä sure keskity sinne Amerikan matkaan..

Joillekin on ilmeisesti vaikea ymmärtää, että tavaroihin, jotka muistuttavat hyvistä ajoista voi kiintyä. Onneksi aina kun myyn jotain tulee huojentunut olo. Joku tarvitsee niitä ja se surukin häviää.

Toisaalta X-säni kylmä suhtautuminen kaikkeen tekee pahaa. Onhan meillä kaksi yhteistä poikaa, mutta en voi keskustella heistä hänen kanssaan hän ei halua olla kanssani missään tekemisissä. Se tekee pahaa.

Häneltä tässä pimitetään tietoa, että johdan tavallaan tätä tuhoamisprojektia. Hän repisi hiuksensa jos tietäisi minun olevan pääorganisoija. Salailua, valehtelua se on vastaoin periaatteitani.

Siksi paloin loppuun.

Osaan toki näytellä, mutta silloin esitän hienoa rouvaa jolla on pikkurilli pystyssä.

Haetko sympatiaa vai toivotko jonkun surkuttelevan sun kohtaloa, en kehtaisi tänne surkutella.

• voi surkeus kirjoitti:

Haetko sympatiaa vai toivotko jonkun surkuttelevan sun kohtaloa, en kehtaisi tänne surkutella.

Sympatiaa en hae ja tiedän, että sitä en saa.

Kirjoitan aiheesta loppuun palaminen, jonka uskon olevan yleistä jopa eläkeläisten elämässä. Ihminen voi palaa loppuun monella tavalla jopa joutua hoitoonkin jos pitää sisällään liian kauan pahaa mieltä.

Kirjoittaminen auttaa. Eilen illalla puhuin puhelimessa hyvän ystävättäreni kanssa pitkään ja se auttoi.

Asetun maalitauluksi omalla kokemuksellani.

• hunksz kirjoitti:

"vantaannainen"

Mutta kirjoita pois.
        Vaikkapa vain vanhuutta.

H.

Jeps, alempaa selvisi syy, elikkä nyt ymmärrän mistä on kyse.
        On kyse rahasta ja itselle rakkaista esineistä.
        Kyllä minulle kuulkaa hunksz nikki on tuttu htza, ihmettelen nikin vaihtoa,
        mutta vaihda pois. Vaikkapa vanhuuttasi :)

• Pirre*

En ryhtyisi moiseen puuhaan rahastakaan, en ainakaan ex -anopin jäämistöä perkaamaan, sus siunatkoon, kauhistuttaa ajatuskin.

• toisen omaisuutta
        Pirre* kirjoitti:

En ryhtyisi moiseen puuhaan rahastakaan, en ainakaan ex -anopin jäämistöä perkaamaan, sus siunatkoon, kauhistuttaa ajatuskin.

Olen ymmärtänyt, että hänen ex-anoppinsa on jopa vielä elossa jossain vanhustentalossa. Eihän vielä silloin voi jäämistöstä kai puhua?

• Pirre*
        toisen omaisuutta kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että hänen ex-anoppinsa on jopa vielä elossa jossain vanhustentalossa. Eihän vielä silloin voi jäämistöstä kai puhua?

Eipä niin, mutta siltikään en ryhtyisi moiseen, en valtakirjallakaan.

• etäisyyttä
        Pirre* kirjoitti:

Eipä niin, mutta siltikään en ryhtyisi moiseen, en valtakirjallakaan.

En minäkään. En missään nimessä. Jos kerran ex-anopilla on rintaperillisiä olemassa jossakin, niin homma kuuluu lähinnä heille.

• etäisyyttä kirjoitti:

En minäkään. En missään nimessä. Jos kerran ex-anopilla on rintaperillisiä olemassa jossakin, niin homma kuuluu lähinnä heille.

Pirre ja etäisyys@

Minä menen empatian sisäisen äanen johdattamana. Tuo paljon perään kuulutettu empatia on ilmeisesti teillä nyt hukassa. Ette tekisi edes rahastakaan hyvää ihmiselle, jolla ei ole enää omaa tahtoa. Ihmiselle joka oli teille joskus rakas ja lopuksi jopa ilkeä, mutta joka on nyt avuton ja täysin kykenemättömien hoitamaan asioitaan. Esikoiseni on ottanut päävastuun ja kuopus ja minä hoidamme käytännön järjestelyjä."suvun päämiehen lasten isän selän takana". Me huolehdimme mummista.

Kävimme kuopuksen ja mummin tyttären kanssa vanhaikodissa. Kun lähdimme halimme mummia minä ja kuopus samalla kun tytär seisoi sivussa. Siinä suvussa ei ole opittu halimaan ei suukottelemaan ei näyttämään tunteita. Olen onnellinen kun erosin aikoinaan miehestäni. Lapseni oppivat näyttämään tunteitaan, he osaavat suukotella ja halia. He osaavat suuttua, huutaa ja tapella, he osaavat elää kaikilla tunteilla.

Joskus kun luoja keräilee meitä huomaansa, rintaperillisiä ovat poikani ja x-mieheni sisaren tytär.

Ette te pystyisi tähän mitä olen tehnyt. Valtakirjoja en tarvitse vain rakkuden ja huolehtimisen tunteita. Kirjoitin jo 2010 blogiini mummo hangessa. Niin mummo oli jätetty kuvainnollisesti hankeen.

• ehkä itsehillintää

Pirre ja etäisyys@

Minä menen empatian sisäisen äanen johdattamana. Tuo paljon perään kuulutettu empatia on ilmeisesti teillä nyt hukassa. Ette tekisi edes rahastakaan hyvää ihmiselle, jolla ei ole enää omaa tahtoa. Ihmiselle joka oli teille joskus rakas ja lopuksi jopa ilkeä, mutta joka on nyt avuton ja täysin kykenemättömien hoitamaan asioitaan. Esikoiseni on ottanut päävastuun ja kuopus ja minä hoidamme käytännön järjestelyjä."suvun päämiehen lasten isän selän takana". Me huolehdimme mummista.

Kävimme kuopuksen ja mummin tyttären kanssa vanhaikodissa. Kun lähdimme halimme mummia minä ja kuopus samalla kun tytär seisoi sivussa. Siinä suvussa ei ole opittu halimaan ei suukottelemaan ei näyttämään tunteita. Olen onnellinen kun erosin aikoinaan miehestäni. Lapseni oppivat näyttämään tunteitaan, he osaavat suukotella ja halia. He osaavat suuttua, huutaa ja tapella, he osaavat elää kaikilla tunteilla.

Joskus kun luoja keräilee meitä huomaansa, rintaperillisiä ovat poikani ja x-mieheni sisaren tytär.

Ette te pystyisi tähän mitä olen tehnyt. Valtakirjoja en tarvitse vain rakkuden ja huolehtimisen tunteita. Kirjoitin jo 2010 blogiini mummo hangessa. Niin mummo oli jätetty kuvainnollisesti hankeen.

No onhan pirunmoisia lapsia mummolla, kun eivät osaa suutua, huutaa ja tapella...

• ehkä itsehillintää kirjoitti:

No onhan pirunmoisia lapsia mummolla, kun eivät osaa suutua, huutaa ja tapella...

Voimakkaan edesmenneen appeni kasvatuksen tulosta. Olin ainut, jota appeni arvosti koska en suostunut hänen ylivaltaansa ja minusta tuli hänen lemmikkinsä. Kun erosin hän taantui eikä enää jaksanut jatkaa meille suunnittlemansa kesäpaikan rakantamista. Kotikasvatus on hyvin suuntaa-antava mittari lasten elämän onnellisuutta mitattaessa.

Pirummoisia ei kukaan ole mm. rakastaminen, vihaaminen, anteeksianto kuuluu tunteiden kirjoon joka pitää oppia jo kotona. Jos et ole koskaan kokenut olisi kai jo aika kokea.

• ketäs vihais?

Voimakkaan edesmenneen appeni kasvatuksen tulosta. Olin ainut, jota appeni arvosti koska en suostunut hänen ylivaltaansa ja minusta tuli hänen lemmikkinsä. Kun erosin hän taantui eikä enää jaksanut jatkaa meille suunnittlemansa kesäpaikan rakantamista. Kotikasvatus on hyvin suuntaa-antava mittari lasten elämän onnellisuutta mitattaessa.

Pirummoisia ei kukaan ole mm. rakastaminen, vihaaminen, anteeksianto kuuluu tunteiden kirjoon joka pitää oppia jo kotona. Jos et ole koskaan kokenut olisi kai jo aika kokea.

Rakastaa ja antaa anteeksi kyllä osaan, mutta vihaaminen on minulle vierasta. Pitäisi kai opetella vielä vanhoilla päivillään?

• ketäs vihais? kirjoitti:

Rakastaa ja antaa anteeksi kyllä osaan, mutta vihaaminen on minulle vierasta. Pitäisi kai opetella vielä vanhoilla päivillään?

Jokainen ihminen tuntee vihaa, viha on yksi tunteistamme. Normaali ihminen hallitsee vihan ja jos ole koskaan tuntenut vihaa joko valehtelet tai et ole normaali..

• ketäs vihais?

Jokainen ihminen tuntee vihaa, viha on yksi tunteistamme. Normaali ihminen hallitsee vihan ja jos ole koskaan tuntenut vihaa joko valehtelet tai et ole normaali..

En minä pysty ketään ihmistä vihaamaan, enkä eläintäkään vaikka joskus hyttysiä läiminkin kämmenelläni. Jos minä jotain vihaan, niin ei se ole ihminen itse vaan joku tietty ominaisuus. Silloinkin viha on aivan liian voimakas sana. Voisi paremminkin sanoa, että inhoan esim. epärehellisyyttä, ylpeilyä, teeskentelyä, itsensä yletöntä esiintuomista...

En minä pysty ketään ihmistä vihaamaan, enkä eläintäkään vaikka joskus hyttysiä läiminkin kämmenelläni. Jos minä jotain vihaan, niin ei se ole ihminen itse vaan joku tietty ominaisuus. Silloinkin viha on aivan liian voimakas sana. Voisi paremminkin sanoa, että inhoan esim. epärehellisyyttä, ylpeilyä, teeskentelyä, itsensä yletöntä esiintuomista...

Etkö Hitleriäkään tai muita kansamurhaajia? Hollannin sotahistoriaan perehtyneenä tunnen suunnatonta surua, en vihaa. Vihaa tunne tilapäisesti kun nyrkkini puristuu ja tekisi mieleni iskeä kuitenkin olen selvinnyt mm. raiskausyrityksestä ilman, etttä olisin tappanut tunkeilijan.

Itikoita moni vihaa vaikka ne voi karkoittaa erilaisilla karkoittimilla. En inhoa ihmisiä jotka ovat epärehellisiä koska he eivät itse tajua sitä.

• ketäs vihais?

Etkö Hitleriäkään tai muita kansamurhaajia? Hollannin sotahistoriaan perehtyneenä tunnen suunnatonta surua, en vihaa. Vihaa tunne tilapäisesti kun nyrkkini puristuu ja tekisi mieleni iskeä kuitenkin olen selvinnyt mm. raiskausyrityksestä ilman, etttä olisin tappanut tunkeilijan.

Itikoita moni vihaa vaikka ne voi karkoittaa erilaisilla karkoittimilla. En inhoa ihmisiä jotka ovat epärehellisiä koska he eivät itse tajua sitä.

Mitä se auttaisi ja ketä, jos minä vihaisin Hitleriä, kauan sitten kuollutta piruparkaa? Ehkä tunnen jonkunlaista sääliä, että mies oli niin hurahtanut omaan aatteeseensa, että kuvitteli tekevänsä oikein omaa maataan kohtaan. Siksi otankin etäisyyttä fanaattiseen isänmaallisuuteen.

Kyllä on kummallista, jos ihminen ei itse tajua olevansa epärehellinen. Voiko sellainen olla yleensäkään mahdollista? Jotkut kyllä sekoittavat epärehellisyyden viisauteen ja kuvittelevat olevansa sen älykkäämpiä, mitä enemmän osaavat petkuttaa toisia. Luulisi heidän kuitenkin sisimmässään tajuavan olevansa epärehellisiä.

Mitä se auttaisi ja ketä, jos minä vihaisin Hitleriä, kauan sitten kuollutta piruparkaa? Ehkä tunnen jonkunlaista sääliä, että mies oli niin hurahtanut omaan aatteeseensa, että kuvitteli tekevänsä oikein omaa maataan kohtaan. Siksi otankin etäisyyttä fanaattiseen isänmaallisuuteen.

Kyllä on kummallista, jos ihminen ei itse tajua olevansa epärehellinen. Voiko sellainen olla yleensäkään mahdollista? Jotkut kyllä sekoittavat epärehellisyyden viisauteen ja kuvittelevat olevansa sen älykkäämpiä, mitä enemmän osaavat petkuttaa toisia. Luulisi heidän kuitenkin sisimmässään tajuavan olevansa epärehellisiä.

Sovitaan siten, että sinun vihantunne on sääliä ja epärehellisyyttä. Minä tunnen vihaa, se on tunne on vihantunne, se ei ole tunne jota perustelisin epärehellisyydellä tai viisaudella se on alkuihmisen puolustuskeino ja sitä tunnemme vaikka uskottelisimme mitä hyvänsä ymmärtääksemme itseämme.

• ketä vihais?

Sovitaan siten, että sinun vihantunne on sääliä ja epärehellisyyttä. Minä tunnen vihaa, se on tunne on vihantunne, se ei ole tunne jota perustelisin epärehellisyydellä tai viisaudella se on alkuihmisen puolustuskeino ja sitä tunnemme vaikka uskottelisimme mitä hyvänsä ymmärtääksemme itseämme.

Hyvin yksipuolisesti sovittu, mutta sellaisiahan suurten päättäjien sopimiset yleensäkin ovat, itseään rehellisinäkin pitävien.

• vantaannainen kirjoitti:

Jeps, alempaa selvisi syy, elikkä nyt ymmärrän mistä on kyse.
        On kyse rahasta ja itselle rakkaista esineistä.
        Kyllä minulle kuulkaa hunksz nikki on tuttu htza, ihmettelen nikin vaihtoa,
        mutta vaihda pois. Vaikkapa vanhuuttasi :)

"vantaannainen"

Katsoin kohteliaaksi vaihtaa nikkini, koska 10 vuodessa oletan muuttuneeni.
        60 on pikkuisen erilainen kuin 50 .
        Mutta hyvä että huomasit, sinullekin jätin sen pienen vihjeen.
        70 sitten taas.
        Oletko sinäkin kasvanut?

H.

• hunksz kirjoitti:

"vantaannainen"

Katsoin kohteliaaksi vaihtaa nikkini, koska 10 vuodessa oletan muuttuneeni.
        60 on pikkuisen erilainen kuin 50 .
        Mutta hyvä että huomasit, sinullekin jätin sen pienen vihjeen.
        70 sitten taas.
        Oletko sinäkin kasvanut?

H.

MItä sitä pitää nikkiä vaihtaa vaikka tulisi mitä vuosia, ethän sinä sukunimeäsikään vaihda,pah! Etkä sinä kasva, kasaan menet siinä missä minäkin joka en ole kasvanut vieläkään kummemmaksi tallaajaksi kuin olen aina ollut, siksi kait sama nikkikin, helposti tunnistettava muutenkin kirjoituksista :)
        Ei vaan, vakavasti ottaen, kyllä ikä muuttaa jo ihan niiden mukana tuomien vaivojenkin takia, on pakko siis hidastaa tahtia..
        kokoajan koetan ajatella fiksummin jotta sitten olisi vanhempana jotain
        millä toimia.

• Pirre*

Pirre ja etäisyys@

On ehkä helpompi halata "puolituttua", kuin omaa, kysyn vaan että mistä tunnemme lapsen ja vanhemman tunnehistorian..siis mitä se oikeasti pitää sisällään..

Ja kun sanoin etten mistään hinnasta tyhjentäisi exsäni, jos sellainen olisi, kotia, pyynnöstäkään, tarkoitin etten hirviäisi ottaa niskoilleni mahdollisia jälkikäteisiä syytöksiä rohmuamisesta, en vaikka kuin tarvitsisin rahaa, olemme siis ihmisiä erilaisia me ihmiset.

• vantaannainen kirjoitti:

MItä sitä pitää nikkiä vaihtaa vaikka tulisi mitä vuosia, ethän sinä sukunimeäsikään vaihda,pah! Etkä sinä kasva, kasaan menet siinä missä minäkin joka en ole kasvanut vieläkään kummemmaksi tallaajaksi kuin olen aina ollut, siksi kait sama nikkikin, helposti tunnistettava muutenkin kirjoituksista :)
        Ei vaan, vakavasti ottaen, kyllä ikä muuttaa jo ihan niiden mukana tuomien vaivojenkin takia, on pakko siis hidastaa tahtia..
        kokoajan koetan ajatella fiksummin jotta sitten olisi vanhempana jotain
        millä toimia.

Vantaannainen tämä alempi viestini "Olen ollut X-sukuni asioita hoitava jne". oli tarkoitettu sinulle.

Nikeistä puheen ollen ei nikkiä vaihtamalla elo parannu aivan kuten ei paikkakunnan vaihdollakaan pääse itsestä ongelmistaan vaan siellä on oma itse asemalla odottamassa saapujaa ; )

• Pirre* kirjoitti:

On ehkä helpompi halata "puolituttua", kuin omaa, kysyn vaan että mistä tunnemme lapsen ja vanhemman tunnehistorian..siis mitä se oikeasti pitää sisällään..

Ja kun sanoin etten mistään hinnasta tyhjentäisi exsäni, jos sellainen olisi, kotia, pyynnöstäkään, tarkoitin etten hirviäisi ottaa niskoilleni mahdollisia jälkikäteisiä syytöksiä rohmuamisesta, en vaikka kuin tarvitsisin rahaa, olemme siis ihmisiä erilaisia me ihmiset.

Tunnehistoria. Minulle ja pojilleni esim. ukin poismeno tuotti surua ja ikävää. Avoin itkumme aiheutti hämmennystä hautajaisissa.

Ei minua kukaan syytä, ei minua kukaan osoita sormella, että olet rohmu, en minä rahapulassa tätä tee. Teen tätä auttaakseni toimintakyvytöntä ihmistä.

Autan läheisiä eikä minulla ole tapana halailla tuntemattomia.

• Lause ."En vienyt en jaksanut" kuuluin loppuun vaan se lipsahti tuonne ylemmäksi jostain syystä; (

• siinähän valitat

Surkeeta valittamista

• siinähän valitat kirjoitti:

Surkeeta valittamista

Olen aina selvinnyt surkeudestani puhumalla tai kirjoittamalla. Niin aijon nytkin selvitä. Kyllä se joulu tulee minullekin ja rauha leviää sieluuni.

• henrjii

voi voi, mää on alkanut vasta syttyä

• voihan räkä

Aloin alusta ja palasin hetimiten loppuun. Ihmeidentekijä, palata loppuun noin vain.

Lopussa kiitos seisoi, vai seisoiko ?

• reppuriika

Viittaa tuohon aloitukseen. Jos elämänsä rakentaa vain itseään varten ja ei ole symptiaa ja empatiaa toisia kohtaan, niin voi ulkoisesti pärjätä ja riakstua, mutta kolkkoa eloa se on. Ei myötämielisyys ole sitä, että ostaa sillä hyväksyntää toisilta: silloin se onkin vain piilotettua itsekkyyttä ja läheisriippuvuutta. Aito elämä on jakamista: jossa annetaan ja myös otetaan vastaan. Kyllä elämään kuuluu myös riskit, ihmissuhteissakin.
      Muistan itsekkin aikaa 70- ja 80-luvuilla, kun rakkaus ja parisuhde kukoisti ja asiat oli elämässä muutenkin hyvin. Sitten vain vuodet viilentää ja tuovat etäisyyttä ja ei mahda mitään kun toinen rakastuu ja haluaa yhteisestä pitkäaikaisesta pesästä erilleen. Minulle kävi niin, että ei edes noita yhteisiä kuvia halunut ottaa ja ne jäivät kaikki minulle. Tottakai kaiho tulee niitä katsellessa, mutta olen kiintollinen ja iloinen noistakin ilon ja onnen vuosista. Se oli sitä aikaa: olimme nuoria ja kuviot olivat muutenkin toisenlaiset, koska vanhempammekin vielä elivät ja osa sisaruksista oli kotona. Nyt elän yksin, vanhemmat kuolleet, sisruksetkin etäämmällä, mutta arkeeni kuuluu toisia ihmisiä ja asioita. Myös tässä ajassa on se oma hotonsa.

Elämä muuttuu ja joka vuosikymmen tuo uudet kuviot ja elämän. Turha haikailla sinne minkä on elttey ja takanapäin. Minullle riittää piipahtminen muistoissa.

• En elä menneessä, mutta mennyt voi rävähtää silmille odottamatta kuten minulle nyt kävi. Luopuminen voi olla pitkä prosessi kun itse erosin elin kolmetoista vuotta lapsilleni ja firmalle. Eroni syy oli traumaattinen, erooni ei liittynyt ulkopuolista uutta rakkautta sitä paitsi minä halusin eron.

En minä X:miestäni kaipaa, mutta haluaisin puhua hänen kanssaan. Meilä oli hyvät välit aina siihen asti kun löysin uuden miehen ja kihlauduin. Sen jälkeen hän ei ole sanonut minulle sanaakaan.

Itseään voi kuitenkin suojella ja minulla on tunne, että minulla ei ole ketään ulkopuolista joka minua suojelisi. Siksi kaipaan vanhempiani heidän rakkaus on ollut aidointa sitä ei kukaan muu voi korvata.

En elä menneessä, mutta mennyt voi rävähtää silmille odottamatta kuten minulle nyt kävi. Luopuminen voi olla pitkä prosessi kun itse erosin elin kolmetoista vuotta lapsilleni ja firmalle. Eroni syy oli traumaattinen, erooni ei liittynyt ulkopuolista uutta rakkautta sitä paitsi minä halusin eron.

En minä X:miestäni kaipaa, mutta haluaisin puhua hänen kanssaan. Meilä oli hyvät välit aina siihen asti kun löysin uuden miehen ja kihlauduin. Sen jälkeen hän ei ole sanonut minulle sanaakaan.

Itseään voi kuitenkin suojella ja minulla on tunne, että minulla ei ole ketään ulkopuolista joka minua suojelisi. Siksi kaipaan vanhempiani heidän rakkaus on ollut aidointa sitä ei kukaan muu voi korvata.

Olet vahva nainen, käsittele asia loppuun ja menet eteenpäin.
        Olen kohdannut vaikeuksia, käpertynyt kolooni kuin haavoitettu eläin. Vähitellen huomaan että mikä ei tapa, se vahvistaa

• Ole oma suojelijasi

En elä menneessä, mutta mennyt voi rävähtää silmille odottamatta kuten minulle nyt kävi. Luopuminen voi olla pitkä prosessi kun itse erosin elin kolmetoista vuotta lapsilleni ja firmalle. Eroni syy oli traumaattinen, erooni ei liittynyt ulkopuolista uutta rakkautta sitä paitsi minä halusin eron.

Kerrot, että sinulla ei ole ketään ulkopuolista, joka suojelisi, onhan sinulla kihlattusi, eikö siinä ole suojelijaa? Itse en kaipaa ulkopuolista suojelijaa, ja miltä pitäisi suojella? Loppujen lopuksi olemme yksin.

• ei vahvista
        pertta-j kirjoitti:

Olen kohdannut vaikeuksia, käpertynyt kolooni kuin haavoitettu eläin. Vähitellen huomaan että mikä ei tapa, se vahvistaa

Mikä ei tapa sattuu ihan helvetisti.

• pertta-j kirjoitti:

Näin se on pertta ; ) Kyllä tämä selkiää. Olen ollut kuten kuvailit nurkkaan käpertynyt ja haavoitettu. Petzekin on ollut omituisen etäinen. Sekin rassaa, vaikka en toki ole mikään enkeli ollut hänellekään..

• Ole oma suojelijasi kirjoitti:

Kerrot, että sinulla ei ole ketään ulkopuolista, joka suojelisi, onhan sinulla kihlattusi, eikö siinä ole suojelijaa? Itse en kaipaa ulkopuolista suojelijaa, ja miltä pitäisi suojella? Loppujen lopuksi olemme yksin.

Niin olemme yksin.

Kerroin isäni ja äitini rakkaudesta ja sen kaipuusta. Vanhempien rakkaus oli aitoa se oli erilaista kuin puolisoiden rakkaus. Puolisoiden rakkaus perustuu osin toisesta hyötymiseen.

Jos vielä sattuu olemaan uusiosuhde, jossa on sinun ja minun lapsia ei suojelu kohdistu niinkään kihlattuun vaan omiin lapsiin.

Kainaloon käpertyminen ja päänsilitys antaa tunteen olen suojassa sylissäsi mutta vain hetkellisesti. Tosipaikan tullen jää yksin.

"En elä menneessä, mutta mennyt voi rävähtää silmille odottamatta"

Tosi hyvin sanottu Korppis! Koin ite äskettäin vähän samanlaisen tunteen. Eikä pahin oo vielä edes tullut, saati ohi!

Tsemppistä sulle!

• minttupuu kirjoitti:

"En elä menneessä, mutta mennyt voi rävähtää silmille odottamatta"

Tosi hyvin sanottu Korppis! Koin ite äskettäin vähän samanlaisen tunteen. Eikä pahin oo vielä edes tullut, saati ohi!

Tsemppistä sulle!

"minttupuu"

Älä siä hämäläine ala korppista kehuun.
        Alkaa viä kehuun aikaansa käpälöissä.

"Voih, se aika oli kova-kouraisten ja kova-korvaisten,
        minusta tuntui että huusin korvessa ihan yksin...."

Noh, vitsi..vitsi

Ei aika mennyt koskaan palaa roihuten, se hiipii kuin aave yössä.
        Puhkuu korvaasi puh! desavuh!
        Ja sisimmässäsi olet jo aikaisemmin tuntenut jotain olevan tulossa.
        Pelkosi on kasvanut. Elämäsi on sen esiin kaivanut.

H.

• Satanikin yksi nikki

Sen Katleija-nikin muita nikkejä tuokin Pertta.

• mahtuu tänne nikkejä

No mitä siitä sit? Eka kerran näin tuon sinunkin nikkisi, vaikka täällä pyörit jatkuvasti.

• pertta-j **

Olen pertta, mutta valitettavasti en ole edes kuullut nikistä katleija?
        Nyt on sellainen ilta että on ruhtinaallisesti aikaa.
        Tämä aloitus minkä vastaukset luin kaikki, sai minut tuntemaan samankaltaisuutta.
        Olen viime ajat joutunut lähes yli voimieni tekemään kaikkeni äitini jäämistön kanssa.
        En halunnut viskata pois hyviä tavaroita, laitoin myyntiin muiden perillisten luvalla, asunto meni hyvään hintaan, senkin myynnin hoidin, en hyötynyt mitään, eikä maksanut mitään kenellekään.
        Minulla on aikaa, saan mitä saan sitten... on kaikkea mitä tarvitsen ennestään.
        Mutta voin sanoa, raskasta aikaa on ollut. Kiitosta olen saanut, tietysti se lämmittää. Mutta miksi aina ainoa tytär on aina se joka joutuu ottamaan vastuun. Saattaa olla erttä ole niin tottunut siihen että en huomaakaan.
        Mutta kuten aloittajalla, raja tulee vastaan jaksamisessa.

• Lorena*

Kun pohditte niitä tavaroita jotka eivät enää kelpaa sukulaisille ja pelastatte niitä omiin huusholleihinne, on hyvä muistaa jokaisella esineellä on jokin tarina jonka samalla sisäistätte mieliinne.

Kehoitan teitä katsomaan tämän illan Hjallis ohjelman siis klo 21---. Voitteko allekirjoittaa haastateltavien tarinat ja voisiko teissäkin asua joku enkeli, kun jokaisen elämää johtaa joku arkkienkeli, näin asian ymmärsin.

Kun uupuu ja on ymmällä missä menen voisi ehkä olla apua kun kuuntelee ohjelman.

• reppuriika

Ihminen joka on avoin ja usaltaa purkaa tuneitaan ja pukea niitä sanoiksi, saa voimia ja selviää. Varmaan sinulle, Korpikirjailija, on tuo kirjoittaminen paras terapia ajan kanssa selvitä mennesitä. Kyllähän rakkaiden pesän ja elintilan selvittely on tunteita syvältä nostava tilanne. Muistan kun äitini oli nukkunut ikiuneen yövuoteellaan; tuli sairaankuljetus, poliisi ja ruumisauto. Olin kesälomalla lähdössä hillasuolle ja sisareni sai soviteltua vapaapäivän. Kun äiti oli viety pois, ensimmäinen työmme oli alkaa tyhjentämään jääkaappia. Sitten asunnon tyhjennettyä pesimme seinät ja katonkin, kun äiti oli ehtinyt olla kuolleena tunteja. Kolmas sisareni oli nähnyt kevättalvella unen, että hän selvittelee äidin joulukoristeita kesällä ja pohtii, minne ne laitetaan. Hän sai ne kun oli tilaa ja pieniä lapsia. Ja niin tapahtui.
      Kun laitoin viimeisen kerran äidin vuokra-asunnon kiinni siinä mielessä, että se oli äitini asunto, tuli mieleen Raamatun sanat, että kun tuuli käy hänen ylitseen, ei hänen asuinsijansa enää tunne häntä. Ei se ole enää äitini koti.

Merkillistä muuten. Tänään menen onnittelemaan erästä naista, jolla on syntymäpäivä ja hän asuu tuossa silloisessa äitini asunnossa. On kulunut reilut viisoitoista vuotta, kun ole asttunut jäleen noiden kynnysten yli.

• Oman kotini tyhjentäminen oli kaikkein raskain työ mitä olen eläissäni joutunut tekemään. Sain tavaroiden poissiirroista ja siivouksesta palkakseni äitini puhelinosakkeen ja puhelimen.

Osakekirja on vieläkin muistojeni kansiossa tosin sillä ei ole eikä ollut silloinkaan mitään rahallista arvoa ; ) Puhelin on mökilläni sisustuskoristeena, vanha kaunis käsin pyöriteltävä kone.

Olen käynyt synnyin kodissani vuosia sitten. Se oli jo silloin kauniisti remontoitu, mutta nyt se on koko kadun kaunein talo. Sinne en haluaisi muuttaa enää. Kotini on siellä missä milloinkin asun.

• väsyttää...

Tutut on Korppiksen jutut,oma elämäni on jo vuodesta 2007 ollut suvun asioitten selvittelyä ja järjestelyä. Sukulaistytön pelastaminen alkoholismista,hoitojen järjestämistä ja hänen asioitten niputtamista tulevaisuutta varten,ja nyt on muutaman vuoden halinnassa oleva tilanne lipumassa samaan.
      Myös vanhempieni sairastuminen,heidän sijoittelu hoitokoteihin,asunnon myyminen,tyhjennys,isän hautajaiset ja senjälkeiset monimutkaiset asioitten selvittämiset,äidin Alzheimer ja asioitten kokonaishoito satojen kilometrien takaa.

Oma jaksaminen on hiljaisuudesta ja omasta rauhasta kerätty voima,muut sukulaiset ei korviaan lotkauta,muuta kuin silloin kun on rahaa jaossa.
      Omaa elämää ei ole,ei jaksa olla kiinnostunut suuremmin ympärillä olevista asioista,ja silti jaksaa uskoa ja toivoa että asiat vielä valkenee joskus.

Monesti olen myös miettinyt,kuka nämä asiat olisi hoitanut ilman minua.
      Miten jollekkin voi langeta tällainen taakka,eläkkeelle päästyäni olisin kyllä voinut tehdä muutakin.

• mitä useampi kokki..

Parempihan se on aina, että yksi hoitaa homman omalla tavallaan kuin, että siinä sähläisi monta ihmistä eri suuntaan. Joka suvussa näkyy olevan se oma "heimopäällikkö", joka on varma siitä, että asiat ei tule hoidettua, jos hän ei ota asiakseen hoitaa niitä.

Olen nähnyt senkin, että on sattunut olemaan kaksi yhtä toimeliasta ihmistä ja lopputuloksena siitä on ollut melkoinen sekasotku. Kuriositeettinä erään miehen hautaansaattaminen, jonka kaksi henkilöä ottivat asiakseen hoitaa keskustelematta asiasta toistensa kanssa. Edestakaisin veivaamista sen tuhkauurnan ja hautapaikan kanssa. Eihän mies meinannut päästä multiin ollenkaan. Tuhkauurna seisoi yhden hattuhyllyllä joulunpyhien ja vuodenvaihteen yli. Nyt ei sitten kumpikaan välitä käydä hoitamassa hautaa, koska kumpikin ajattelee, että hoidelkoon toinen kun on aloittanutkin.

• "väsyttää..."

"Ei aika mennyt koskaan palaa roihuten, se hiipii kuin aave yössä.
        Pelkosi on kasvanut. Elämäsi on sen esiin kaivanut."

H.

• I love myself
        hunksz kirjoitti:

"väsyttää..."

"Ei aika mennyt koskaan palaa roihuten, se hiipii kuin aave yössä.
        Pelkosi on kasvanut. Elämäsi on sen esiin kaivanut."

H.

Sinä se jaksat rakastaa omia tekstejäsi ja kopioida niitä loputtomasti. Monista nyt tuokin vielä muutamaan kertaa, että kaikki varmaan näkevät tuotoksesi!

• akaton,.
        I love myself kirjoitti:

Sinä se jaksat rakastaa omia tekstejäsi ja kopioida niitä loputtomasti. Monista nyt tuokin vielä muutamaan kertaa, että kaikki varmaan näkevät tuotoksesi!

Siksi sen eukko jätti sen kun ei rakasta kuin itseään

• Väsyttää@

Tiedän mistä kirjoitat ja mitä tunnet. Olen itsekin miettinyt miten asiat olisivat menneet jos en olisi ollut mukana näissä paskaprojekteissa. Ainakaan kunnian kruunua ei näistä hommista päähänsä saa.

Oma sukukin alkaa vanhemmiten muuttua omituisiksi joskus jopa tuntuu, että he kadehtivat jotain mitä ei kannatttaisi edes kadehtia. Vai onko se niin, että itse olen muuttunut tyhjän valittajaksi.

No samapa tuo näillä on mentävä.

• mimmimummi*

Pidät oikein kunnon "pyjamapäivän" ....kyllä se siitä sitten taas lähtee...tsemppiä.

• Sunnuntai-iltapäivää kaikille!

Sain itseni ulos ja kävin hautuumaalla. Sytytin kynttilöitä vanhempieni haudoille ja kävin kaupoissa. Ihmisiä joka paikassa hirviä hulina. Tunsin tyyneyttä en tarvitse mitään vain rauhaa.

Tokihan minulle on selvinnyt viimeaikoisten kiireiden ja huolehtimisen aiheuttama romahdus. Se tulee kun ei jaksa huoltaa itseään. Enteitä ei useinkaan edes huomaa kun vauhti on kova. Nytkin huomasin, että en ole tänäänkään syönyt mitään muuta kuin aamiaisen. Ei ole nälkä.

Minun pitäisi olla kiitollinen siitä, että olen terve. Sain viikolla keskussairaalasta luustontiheysmittaustestin tulokset, jossa minun todettiin normaalirakenteiseksi. Muutkin kokeet olivat hyvissä rajoissa eikä lisäkontrolleja tarvita ennen kuin ensi syksynä viides ja viimeinen kontrolli rintasyöpäleikkauksen jälkeen.

Kiitos kannustavista viesteistänne. Kyllä unipukupäivä saa paljon aikaiseksi.

Mikähän siinä on, että facebookissa peukutus saa aivan eri vastaanoton kuin täällä. Sisareni ei ole vastannut kirjeeseeni, jonka kirjoitin kuukausi sitten ja kerroin hänelle kivoja iloisia uutisia ja kyselin hänen vointiaan. Ei mitään vastausta, mutta nyt kun laitoin, että huonosti menee, hän peukutti lausettani oi ja voi mitenkähän sitä pitäisi näihin plussiin ja miinuksiinkin suhtautua.

• Plussat ja miinukset,suhtauru ymmärryksellä.

• näin ymmärrän

Jokaisella on joskus vaikeaa,silloin on paras pysähtyä ja miettiä missä mättää,normaali ihminen kyllä pystyy vaikeutensa voittamaan ei siinä toisten mukaan mennä.Jos ei yksin pysty niin paras hakea ammatti apua eikä vaipua itse sääliin tai vaikertaa muille.

• hmpf

Normaali ihminen myös jaksaa kuunnella toisten valitusta, ja tuntee empatiaa valittajaa kohtaan. Ellei tietysti itse on niin maassa ettei vaan jaksa enempää. Joskus jollain voi olla jopa niin pahaa olla, että vielä potkii toista maassa makaavaa.

• henrjii

taakse ei kantsi palaa, nokka eteenpäin, ja syttyä uudelleen.
      se mikä meni se meni
      minkä tein sen tein

• Aloittajalle kymysys

Miten voit palata loppuun, sillä siinähän sitä ollaan muutenkin.

Vai näppisvirhekö on kyseessä, tunnetko palaneesi loppuun?

.

• näin ymmärsin

Minä olen saanut sellaisen käsityksen, että hän on palannut johonkin, minkä hän on kokenut aikaisemmin olleen jonkun elämänsävaiheen loppu.

• L - L

Vastaavassa tilanteessa, tai oikeammin tajutessani sen lähestyvän, lopetin töissä käymisen ja ryhdyin ajattelemaan enemmän lähimmäisiäni ( -täni ).

Näin pitkään jälkeenkin päin ajatellen, ratkaisu oli hyvä.
      Olisi ollut syytä tehdä se jo aikaisemmin.

• Olen palannut loppuun,
      mutta päässyt taas alkuun.
      Ilman katkeruutta, elän aikaa uutta.
      Läpi neulansilmän menin.
      itsesäälissä, vihassa, kostossa elin.
      Palasin takaisin.
      Vaviskaa olen taas vahva.

Ja jos joku ei ymmärrä tunteiden sekamelskaa, hän on jo luovuttanut.

Minä en luovuta vielä. Voi tulla aika kun minua viedään. Ehkä minulta kysytään "Minne tuo kristallikruunu laitetaan" Enkä edes muista, että sain sen viisikymmentävuotta sitten syntymäpäivälahjakseni rakkaaltani. "Kenen se on" kysyn?

Rakas Petzeni pyysi odottamaan, että en lähtisi ennen häntä.

• Mikä sinua

vaivaa?

• "Mikä sinua"

Yleensä tämän-tyyppiset aloitukset ovat huomion hakua.
        Vakavana tällaista ei palstoilla esiinny.
        Minä nyt lapset tappavat itseään.
        Tänlaisiin aloituksiin tehdyt kysymykset tuppaavat olemaan väkinäistä ketjun venyttämistä.
        Yleensä siis.

H.

• pään pyörittäjä
        hunksz kirjoitti:

"Mikä sinua"

Yleensä tämän-tyyppiset aloitukset ovat huomion hakua.
        Vakavana tällaista ei palstoilla esiinny.
        Minä nyt lapset tappavat itseään.
        Tänlaisiin aloituksiin tehdyt kysymykset tuppaavat olemaan väkinäistä ketjun venyttämistä.
        Yleensä siis.

H.

Harvoin oon H kanssa samaa mieltä, aloituksella on haettu huomiota eikä mitään muuta, onhan porukka yrittänyt lohduttaa mutta onko aloittaja siihen tyytyväinenää, kaikkea sitä näkee.

• demeter1
        pään pyörittäjä kirjoitti:

Harvoin oon H kanssa samaa mieltä, aloituksella on haettu huomiota eikä mitään muuta, onhan porukka yrittänyt lohduttaa mutta onko aloittaja siihen tyytyväinenää, kaikkea sitä näkee.

Emmekö me kaikki hae täällä huomiota (pään pyörittäjä) - kuka milläkin tavalla ?

• demeter1 kirjoitti:

Emmekö me kaikki hae täällä huomiota (pään pyörittäjä) - kuka milläkin tavalla ?

Oletko huomannut opettelen ohitusta ja aika hyvin se on onnistunut vaikka on ollut jäätäkin pinnassa ; )

• demeter1

Oletko huomannut opettelen ohitusta ja aika hyvin se on onnistunut vaikka on ollut jäätäkin pinnassa ; )

En ole kyllä huomannut (korppis), mutta enpä ole juuri ehtinyt seurailemaankaan ketään...

• demeter1

"Jos voisin aloittaa elämäni alusta ajattelisin vain ja ainoastaan itseäni".

Et tainnut nyt olla ihan tosissasi korppis ? Eiköhän ihmisen sisään ole kirjoitettu, että hän haluaa jakaa, olla yhteydessä toisiin, tukea ja olla tuettavana ?

ihan tuosta loppuunpalamisesta. Eikös ole täysin luonnollista, että kun rankka työrupeama on takanpäin, siitä tuntee väsymystä ? Ja väsyneenä ihminen on suojattomampi kuin muutoin, alttiimpi kaiken entisen esiintulolle.

Tuo sinun pesänselvitystarinasi sai minut - kuten näköjään monet muutkin - muistamaan vastaavaa tilannetta omalla kohdallani. Meidän lapsuudenkotiahan ei myyty vaan se jäi meille, mutta rankka tuo "pesänselvitys" silti oli, siis tunnetapahtumana Selvitettävänä kun oli paljon omaa historiaa sitoutuneena paikkaan, sen ilmapiiriin ja esineisiin...
      Alkuun koin, että jos jotakin esineistöä tai kalustetta lähti jonkun matkaan, se suorastaan rikkoi paikan harmoniaa, muutti sitä henkeä, joka siellä vallitsi.

Vasta nyt, yli kolmekymmentä vuotta myöhemmin, olisin esim. valmis myymään joitakin vanhoja Arabian astioita, koska emme niitä itse käytä, eikä niitä ole syytä säilyttää talvisin kylmillään olevassa rakennuksessa.

Täytyy myöntää, että vähän pelkään sitä vaihetta, kun talosta täytyy luopua. Nuoret tuskin jaksavat sitä hoitaa matkojen päästä. Jotkut lapsuudenystävistäni ovat katkaisseet siteensä kotipaikkaan täysin, mutta sanovat kaipaavansa sinne.
      Turvan ja lohdun paikka lapsuudenkoti näyttää olevan monille meistä, vaikka siellä ei enää tuttua väkeä asukaan..

• Demeter@

En minä nyt ihan alusta elämääni alkaisi vaan karsisin sieltä jotain pois. Vaikka tähän soppaan mistä nyt tunteitani puran menin rakkaudesta ja sain kaksi ihanaa poikaa, joten en muuttaisi siitä juuri mitään ainakaan alkuaikoja. Loppuajat olisivat voineet olla minulle pehmeämpiä, mutta se onkin sitten taas eri juttu.

Kirjoitin tuonne alkumetreille, että kaiken loppuun väsymisen takana öllötti flunssaviirus, joka nyt pistää vedet valumaan silmistä ja posket punottamaan koska kuumetta pukkaa vaan kun se kuumekaan ei minulle ole läpihuutojuttu. Kuume ei tahdo tulla pintaan vaan kiusaa ja väsyttää vie voimia.

Onneksi olen aika pitkällä joulujutuissa. Huomenna jos jytyä riittää teen piparkakkutaloja ihan pari kappaletta.

Varaudu siinä kodin jakamisessa siihen, että sinulle sanotaan. Äiti pidä sinä ne tavarat ne eivät sovi sisustusmakuumme.

• demeter1

Demeter@

En minä nyt ihan alusta elämääni alkaisi vaan karsisin sieltä jotain pois. Vaikka tähän soppaan mistä nyt tunteitani puran menin rakkaudesta ja sain kaksi ihanaa poikaa, joten en muuttaisi siitä juuri mitään ainakaan alkuaikoja. Loppuajat olisivat voineet olla minulle pehmeämpiä, mutta se onkin sitten taas eri juttu.

Kirjoitin tuonne alkumetreille, että kaiken loppuun väsymisen takana öllötti flunssaviirus, joka nyt pistää vedet valumaan silmistä ja posket punottamaan koska kuumetta pukkaa vaan kun se kuumekaan ei minulle ole läpihuutojuttu. Kuume ei tahdo tulla pintaan vaan kiusaa ja väsyttää vie voimia.

Onneksi olen aika pitkällä joulujutuissa. Huomenna jos jytyä riittää teen piparkakkutaloja ihan pari kappaletta.

Varaudu siinä kodin jakamisessa siihen, että sinulle sanotaan. Äiti pidä sinä ne tavarat ne eivät sovi sisustusmakuumme.

En kuvittelekaan, että kukaan huolii mitään meidän jäämistöstä. kun sitä aletaan jakamaan. Päällimmäinen huoleni on tällä haavaa se, että pitäisi toimittaa talonsa siihen kuntoon, että kaikessa olisi edes alkeellinen järjestys: nykyihmisen ongelma, liikaa tavaraa...

Jouluvalmistelut ovat minullakin aika hyvässä jamassa. Huomenna värkkään vähän lisää laatikoita pakkaseen ja kokeilen valmistaa englantilaista hedelmäkákkua. Lahjaksi annettavat kuivakakut on jo nimetty...

• Korppis*
        demeter1 kirjoitti:

En kuvittelekaan, että kukaan huolii mitään meidän jäämistöstä. kun sitä aletaan jakamaan. Päällimmäinen huoleni on tällä haavaa se, että pitäisi toimittaa talonsa siihen kuntoon, että kaikessa olisi edes alkeellinen järjestys: nykyihmisen ongelma, liikaa tavaraa...

Jouluvalmistelut ovat minullakin aika hyvässä jamassa. Huomenna värkkään vähän lisää laatikoita pakkaseen ja kokeilen valmistaa englantilaista hedelmäkákkua. Lahjaksi annettavat kuivakakut on jo nimetty...

Joululahjat ovat myös valmiina vielä kun paketoin ne. Eipä ole koskaan ollut näin helppoa joululahjarumpaa. Jokaiselle yksi paketti. No, laitan siihen yhteen kutomani villasukat ja jotain muuta pientä ; )

Petze sai jo entisöimäni lepotuolin.

Nyt alkaa unittamaan Hyvää yötä!

• ,,,,

En koskaan vastaa ketjuihisi, koska niin usein olet ilkkunut, etä puskasta olet saanut puhetta.

Pitäisikö, ja miksi, enää uskoa?
      Milloin sinä olet täällä lohduttanut ketään?

• Korppis*

Annoin sinulle plussan kun vihdoin uskalsit vastata ketjuuni.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2304
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1294
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1086
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      1012
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      159
      967
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      924
    7. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      893
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      833
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      833
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      50
      796
    Aihe