" Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.
Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia.
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu. "
Gal. 1: 6 - 9
1. Mitä Paavali hämmästeli?
2. Koettavatko jotkut vääristää Jumalan evankeliumia?
3. Mitä tulee tehdä tullakseen kirotuksi?
Terveisiä naispapeille.
Kysymystä sinulle, lukemaan oppinut
28
79
Vastaukset
- näin näkisisn
Miksi lähetät terveisiä vain pelkästään naispapeille ?
Kyseisessä kohdassahan ei puhuta mitään naispapeista.
Ja jos nyt viittaat evankeliumista luopumiseen, ei se nyt esimerkiksi tällä palstalla minun mielestäni mitenkään erityisemmin naispuolisten pastoreiden sairaus ole ollut. Suurin kunnostautujahan tällä saralla palstalla on ollut esim. teologi Lehdeskoski, joka suorastaan pyrki kampanjoimaan varsinaisen evankeliumin sanoman vesittämisen puolesta palstalla.
Hänkään tuskin täysin tietoisesti. Paremminkin itse etsijänä edelleen.
Evankelimin vääristelyä on kyllä olemassa. Mutta sitä tapahtuu hyvin eri tavoin, hyvin erilaisissa paketeissa. Ja hyvin erilaisissa suunnissa.
Ydinasia evankeliumin vääristämisessä on tietenkin Kristuksen kieltäminen ihmiseksi tulleena Jumalan Poikana, jonka lunastuksen kautta ihminen pelastuu.
Toisaalta taas nekin, jotka eivät kiellä evankeliumia, voivat harhautua suuntaan tai toiseen kristillisessä elämässään. Silloin puhutaan eri asiasta. Ei evankeliumin kieltämisestä, mutta kristillisen elämän väärin ymmärtämisestä.
Ja siinäkin voidaan mennä hakoteille ainakin kahteen suuntaan. Liialliseen ahdasmielisyyteen tai liialliseen välinpitämättömyyteen. - MrrMorden
Onko Kalle Ankka päästettty hoitolaitoksesta itsenäisyyspäivä hoitovappalle?
ps. minut on maininttu - Kalle Ankka
Kristuksen nimi kun mainitaan niin on mainittu nimi, joka ansaitseekin tulla mainituksi ja aina ja ikuisesti ylistetyksi.
Onko sulla lisää luonteestasi kertovia kysymyksiä vai tuo yksikö vain on osoittamassa millaista hedelmää sydänpuun oksillasi kasvaa.Tuollaistako hedelmää tarjoat maistettavakseni? Maistuupa karvaalta, ei maistu hyvältä. Oikeiden uskovien ja väärien uskovien ajatus on siis jo Uuteen testamenttiin kirjattu?
Se selittää monia asioita.
Keitä ovat "me" joihin Paavali tuossa viittaa? Kaikki apostolitko, vai joku muu joukko?- se on lauantai
Tässä tapauksessa juutalaiset.
Ja tietysti koko muu seurakunta.
Sinulle taitaa olla Kaarne jotenkin vaikea hyväksyä, että kristinuskossa voi keskustella.
Näinhän tehtiin hyvin paljon varsinaisen kristinuskon alkuaikoina.
Ja edelleen.
Miksi sinulla on kauhea tarve aina jakaa kaikki lokeroihin. Olen huomannut tämän useasti kirjoituksissasi.
Olisiko elämä ja tämä usko ja Jumala jotenkin helpompaa sinulle, jos sen voisi lokeroida jotenkin ? - Muurit pystyyn
se on lauantai kirjoitti:
Sinulle taitaa olla Kaarne jotenkin vaikea hyväksyä, että kristinuskossa voi keskustella.
Ja edelleen.
Miksi sinulla on kauhea tarve aina jakaa kaikki lokeroihin. Olen huomannut tämän useasti kirjoituksissasi.
Olisiko elämä ja tämä usko ja Jumala jotenkin helpompaa sinulle, jos sen voisi lokeroida jotenkin ?Uskonnot ovat lokeroineet itse itsensä ja ovat tehneetkin sen huolella rakentaen itse muurinsa ympärilleen.
Ja edelleen.
Olisiko elämä ja tämä usko ja Jumala jotenkin helpompaa sinulle, jos sen voisi lokeroida jotenkin ?Tuskin tuo hämmentää, että kristinuskossa voisi keskustella. Se hämmentää, että kristityt väittää uskonsa kautta saavan varmuuden oikeasta ja väärästä tavasta toimia. Silti he nahistelee keskenään. Mikäli se varmuus on samanlaista ja samasta lähteestä, niin sen pitäisi näkyä yhtenäisempänä uskona. Nyt ei ole näyttöä siitä, että ihmiset vain arpoo oman mielipiteensä varassa asioita...
Ja edelleen.
Olisiko elämä ja tämä usko ja Jumala jotenkin helpompaa sinulle, jos sen voisi lokeroida jotenkin ?Kiinnostavaa että koet minun jakavan kaikkea lokeroihin.
Kun keskustelun aiheena on teksti, jossa jaotellaan uskovia kirottuihin ja ei-kirottuihin. Lokeroidaan, mielestäni.
Keskustelu on aina hyvästä. Siitä en ole samalla kannalla että toisin ajattelevien julistaminen kirotuiksi olisi hyvästä, tai edes keskustelua.- näin se menee
kaarne kirjoitti:
Kiinnostavaa että koet minun jakavan kaikkea lokeroihin.
Kun keskustelun aiheena on teksti, jossa jaotellaan uskovia kirottuihin ja ei-kirottuihin. Lokeroidaan, mielestäni.
Keskustelu on aina hyvästä. Siitä en ole samalla kannalla että toisin ajattelevien julistaminen kirotuiksi olisi hyvästä, tai edes keskustelua.Kirottu tarkoittaa tässä tapauksessa evankeliumin ulkopuolelle jäävää.
Sehän se evankeliumin ydin on. Jostakin on pelastuttava. Jollakin tavalla. Johonkin.
Evankeliumissa Jumala ilmoittaa, miten tämä on mahdollista.
Jos tämä ei ihmiselle itselleen kelpaa, hän tavallaan sulkee itse itsenä kiroukseen. Pelastuksen ulkopuolelle.
Muistatko kuka tai mikä kirottiin syntiinlankeemuksessa. Saa-tana.
Me emme pääse siitä mihinkään, että meillä on kaksi leiriä. Jumalan leiri ja saatanan leiri. näin se menee kirjoitti:
Kirottu tarkoittaa tässä tapauksessa evankeliumin ulkopuolelle jäävää.
Sehän se evankeliumin ydin on. Jostakin on pelastuttava. Jollakin tavalla. Johonkin.
Evankeliumissa Jumala ilmoittaa, miten tämä on mahdollista.
Jos tämä ei ihmiselle itselleen kelpaa, hän tavallaan sulkee itse itsenä kiroukseen. Pelastuksen ulkopuolelle.
Muistatko kuka tai mikä kirottiin syntiinlankeemuksessa. Saa-tana.
Me emme pääse siitä mihinkään, että meillä on kaksi leiriä. Jumalan leiri ja saatanan leiri."Me emme pääse siitä mihinkään, että meillä on kaksi leiriä. Jumalan leiri ja saatanan leiri. "
Niin. Minulle tämä ikävä kyllä kertoo uskonnollisesta käsityksestä, jossa lokerointi on sisäänrakennettu ominaisuus.- vai kuinkasta
kaarne kirjoitti:
"Me emme pääse siitä mihinkään, että meillä on kaksi leiriä. Jumalan leiri ja saatanan leiri. "
Niin. Minulle tämä ikävä kyllä kertoo uskonnollisesta käsityksestä, jossa lokerointi on sisäänrakennettu ominaisuus.Niin.
Näinhän se on.
Ota tai jätä.
Jompaan kumpaan sinäkin kuulut tai tulet kuulumaan.
Pitäisikö minun nyt yrittää olla sinulle ystävällinen ja alkaa tässä valehtelemaan vastoin uskoani, että eihän se nyt varmaan noin ehkä ole, että tuota, jotta kutakuinkin, jos vaikka silleen .. voisihan sen ajatella..
Ei se sinua sen enempää miellyttäisi tai tyydyttäisi :) vai kuinkasta kirjoitti:
Niin.
Näinhän se on.
Ota tai jätä.
Jompaan kumpaan sinäkin kuulut tai tulet kuulumaan.
Pitäisikö minun nyt yrittää olla sinulle ystävällinen ja alkaa tässä valehtelemaan vastoin uskoani, että eihän se nyt varmaan noin ehkä ole, että tuota, jotta kutakuinkin, jos vaikka silleen .. voisihan sen ajatella..
Ei se sinua sen enempää miellyttäisi tai tyydyttäisi :)"Pitäisikö minun nyt yrittää olla sinulle ystävällinen ja alkaa tässä valehtelemaan vastoin uskoani, että eihän se nyt varmaan noin ehkä ole"
Ei pitäisi. Sinun pitäisi toki seisoa arvojesi takana, ellet ole valmis niitä muuttamaan.
Mutta mikäli olet sama kirjoittaja, joka ihmetteli minun tarvettani lokeroida asioita, voisit tarkastaa kyseistä lausuntoasi sen valossa, suhteessa ilmiöön josta puhumme.- siis näin
kaarne kirjoitti:
"Pitäisikö minun nyt yrittää olla sinulle ystävällinen ja alkaa tässä valehtelemaan vastoin uskoani, että eihän se nyt varmaan noin ehkä ole"
Ei pitäisi. Sinun pitäisi toki seisoa arvojesi takana, ellet ole valmis niitä muuttamaan.
Mutta mikäli olet sama kirjoittaja, joka ihmetteli minun tarvettani lokeroida asioita, voisit tarkastaa kyseistä lausuntoasi sen valossa, suhteessa ilmiöön josta puhumme.Olen sama.
No olen huomannut asian aikaisemin.
Kyseisessä tämän ketjun viestissä jaat uskovia aloituksen viestin perusteella leireihin. tai kerrot kyseisen tekstin niin tekevän.
No kyse on tietty siitä, ettet oikein ehkä ymmärrä aloituksen raamattutekstin merkitystä.
Siinähän ei siis jaeta uskovia eri leireihin.
Siinä puhutaan nimenoman tästä kahtiajaosta.
Halusi jakaa lokeroihin muistan useista yrityksistäsi kuvailla myös ateismia ;) siis näin kirjoitti:
Olen sama.
No olen huomannut asian aikaisemin.
Kyseisessä tämän ketjun viestissä jaat uskovia aloituksen viestin perusteella leireihin. tai kerrot kyseisen tekstin niin tekevän.
No kyse on tietty siitä, ettet oikein ehkä ymmärrä aloituksen raamattutekstin merkitystä.
Siinähän ei siis jaeta uskovia eri leireihin.
Siinä puhutaan nimenoman tästä kahtiajaosta.
Halusi jakaa lokeroihin muistan useista yrityksistäsi kuvailla myös ateismia ;)Jonkunasteinen lokerointi taitaa olla väistämätöntä myös silloin, kun yrittää määritellä käsitteitä. Muistan yrittäneeni määritellä agnostismin ja ateismin eroa ja esittäneeni siinö yhteydessä tavallaan lokeroivia määritelmiä.
Kyseessä ei ole varsinaisesti tarve lokeroida, vaan selventää käsitteitä, mutta ymmärrän kyllä jos se sinulle on näyttäytynyt lokeroinnin tarpeena.
Atiestien ja teistien keskustelua haittaa mielestäni melkoisesti se, että käsitteistö ei ole yhtenevä: samoja sanoja käytetään tarkoittamaan eri asioita. En usko että sille yleisesti ottaen on mitään tehtävissä, mutta se ajaa välillä määrittelemään - tai lokeroimaan, jos niin tahdot.- näinhän se
kaarne kirjoitti:
Jonkunasteinen lokerointi taitaa olla väistämätöntä myös silloin, kun yrittää määritellä käsitteitä. Muistan yrittäneeni määritellä agnostismin ja ateismin eroa ja esittäneeni siinö yhteydessä tavallaan lokeroivia määritelmiä.
Kyseessä ei ole varsinaisesti tarve lokeroida, vaan selventää käsitteitä, mutta ymmärrän kyllä jos se sinulle on näyttäytynyt lokeroinnin tarpeena.
Atiestien ja teistien keskustelua haittaa mielestäni melkoisesti se, että käsitteistö ei ole yhtenevä: samoja sanoja käytetään tarkoittamaan eri asioita. En usko että sille yleisesti ottaen on mitään tehtävissä, mutta se ajaa välillä määrittelemään - tai lokeroimaan, jos niin tahdot.No tuo on kyllä totta.
Joskus kun lukee jonkun kirjoittamaa paatosta, Vaikkapa nyt kristinuskon jostain osa-alueesta. tajuaa, että tyyppi puhuu nyt tietyillä sanoilla jostain. Mutta aivan eri asiasta.
Jeps.
Hei Kalle Ankka,
Paavali on kiihtynyt tätä kirjoittaessaan, koska hän jättää normaalitavastaan poiketen Jumalalle kiitoksen vastaanottajien uskosta mainitsematta.
Hän on hämmästynyt galatalaisten luopumuksesta. Paavali ei puhu siitä, että galatalaiset olisivat luopumassa jostakin opista, vaan ilmaisee asian jyrkästi: he ovat nyt luopumassa itse Jumalasta, joka on kutsunut heidät yhteyteensä.
Paavalin vastastajatkin käyttivät omasta sanomastaan "evankeliumin" nimeä. Se ei olekaan Paavalin keksimä termi, vaan ollut käytössä alusta alkaen.
Paavalin opetuksen mukaan on vain yksi evankeliumi. Niin kuin Jumala on yksi. Luopuminen evankeliumista merkitsee sen vuoksi luopumista Jumalasta. Evankeliumi on vain otettava tai jätettävä.
Ne jotka sanovat, että heillä on parempi evankeliumi, vääristävät Kristuksen evankeliumin.
Paavali todistaa kiihkeästi, että evankeliumi on Jumalan teko pelastaa ihmiset.
Paavalilla ei ole valtaa tuomita ketään kadotukseen, mutta hän pyytää Jumalaa tuomitsemaan evankeliumin vääristäjät. Evankeliumin väärentäminen on Jumalan hylkäämistä.
Paavali halusi mielyttää vain Jumalaa. Paavali viittaa niihin syytöksiin, joista hänellä on esitetty.
t. Maarit-pappi- lasit vinksallaan
On hauskaa, että Jeesus itse valitsi Paavalin historian suurimmaksi armon evankeliumin puolesta taistelijaksi. Ja sitä hän totisesti oli ja on.
Nykyään häntä syytetään armon evankeliumin viholliseksi.
Tietyissä piireissä. - Agnostikko4
lasit vinksallaan kirjoitti:
On hauskaa, että Jeesus itse valitsi Paavalin historian suurimmaksi armon evankeliumin puolesta taistelijaksi. Ja sitä hän totisesti oli ja on.
Nykyään häntä syytetään armon evankeliumin viholliseksi.
Tietyissä piireissä.Missä se on kerrottu , että Jeesus ITSE valitsi Paavalin armon evankeliumin puolesta taistelijaksi. Paavali itse ei siteeraa Jeesusta missään kohtaa , ei sano koskaan , että Jeesus sanoi sitä tai Jeesus sanoi tätä.
- lue uudestaan
Agnostikko4 kirjoitti:
Missä se on kerrottu , että Jeesus ITSE valitsi Paavalin armon evankeliumin puolesta taistelijaksi. Paavali itse ei siteeraa Jeesusta missään kohtaa , ei sano koskaan , että Jeesus sanoi sitä tai Jeesus sanoi tätä.
No voi hyvänen aika. Otappas se raamattu nyt kouraan.
- Agnostikko4
lue uudestaan kirjoitti:
No voi hyvänen aika. Otappas se raamattu nyt kouraan.
Etpäs pystynyt vastaamaan.Tuo kertoo että kohtaa ei ole.
- kyl se siitä
Agnostikko4 kirjoitti:
Etpäs pystynyt vastaamaan.Tuo kertoo että kohtaa ei ole.
Aloita nyt siitä Ap.t 9.
Eiköhän se siitä valkene Agnostikko4 kirjoitti:
Missä se on kerrottu , että Jeesus ITSE valitsi Paavalin armon evankeliumin puolesta taistelijaksi. Paavali itse ei siteeraa Jeesusta missään kohtaa , ei sano koskaan , että Jeesus sanoi sitä tai Jeesus sanoi tätä.
Hei Agnostikko4,
apostolien teoissa kerrotaan siitä, kuinka Paavali kohtasi ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen. Samalla tavoin Paavali itse monessa kirjeessään mainitsee siitä, kuinka Jumalan Poika itse ilmestyi hänelle. Siis hänelle, joka ennen oli kristittyjen suurin vainoaja, tulikin nyt Kristuksen suurin puolesta puhuja.
Vaikkei Paavali kirjoitakaan Jeesuksen sanoneen sitä tai tätä, niin Paavalille Jeesuksen merkitys syntien sovittajana ja pelastajana oli hyvin tärkeä. Se ajatus löytyy hänen jokaisesta kirjeestään.
-KaisaK, pappi- Agnostikko4
kyl se siitä kirjoitti:
Aloita nyt siitä Ap.t 9.
Eiköhän se siitä valkeneEi löydy kohtaa jossa Jeesus ITSE valitsee Paavalin .Toisinsanoen valehtelit.
- no kerro
Agnostikko4 kirjoitti:
Ei löydy kohtaa jossa Jeesus ITSE valitsee Paavalin .Toisinsanoen valehtelit.
No kuka hänet sitten valitsee ?
- Agnostikko4
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei Agnostikko4,
apostolien teoissa kerrotaan siitä, kuinka Paavali kohtasi ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen. Samalla tavoin Paavali itse monessa kirjeessään mainitsee siitä, kuinka Jumalan Poika itse ilmestyi hänelle. Siis hänelle, joka ennen oli kristittyjen suurin vainoaja, tulikin nyt Kristuksen suurin puolesta puhuja.
Vaikkei Paavali kirjoitakaan Jeesuksen sanoneen sitä tai tätä, niin Paavalille Jeesuksen merkitys syntien sovittajana ja pelastajana oli hyvin tärkeä. Se ajatus löytyy hänen jokaisesta kirjeestään.
-KaisaK, pappiNo näin asian voi käsittää mutta kun puhutaan , että Jeesus ITSE valitsi jonkun niin minä käsitän ,että pitäisi olla jonkinlaista dokumenttia asiasta muutakin kuin ko. kohta josta oikeampi tulkinta olisi , että Paavalin näkyjen mukaan hän sai Jeesukselta tuon armon julistuksen tehtävän. Tässä nyt tietysti törmää vastakkain paremminkin se että te uskotte asiaan ja minä epäilen.
Agnostikko4 kirjoitti:
No näin asian voi käsittää mutta kun puhutaan , että Jeesus ITSE valitsi jonkun niin minä käsitän ,että pitäisi olla jonkinlaista dokumenttia asiasta muutakin kuin ko. kohta josta oikeampi tulkinta olisi , että Paavalin näkyjen mukaan hän sai Jeesukselta tuon armon julistuksen tehtävän. Tässä nyt tietysti törmää vastakkain paremminkin se että te uskotte asiaan ja minä epäilen.
niin Agnostikko4,
moni asia, josta kristinuskossa tai uskossa yleensä puhutaan on sellainen, mitä ei pysty todistamaan järjellä. Monestakaan asiasta ei ole kunnon dokumentointia olemassa ja siksi me puhumme uskosta, aivan niin kuin totesit.
Mutta aivan niin kuin Paavalin Jeesus ITSE valitsi, hän on valinnut meistä jokaisen. Me olemme Jumalan kuvia ja muovaamia. Me olemme jokainen kutsuttu suureen tehtävään, mutta haluammeko me uskoa sen.
-KaisaK, pappi- Agnostikko4
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
niin Agnostikko4,
moni asia, josta kristinuskossa tai uskossa yleensä puhutaan on sellainen, mitä ei pysty todistamaan järjellä. Monestakaan asiasta ei ole kunnon dokumentointia olemassa ja siksi me puhumme uskosta, aivan niin kuin totesit.
Mutta aivan niin kuin Paavalin Jeesus ITSE valitsi, hän on valinnut meistä jokaisen. Me olemme Jumalan kuvia ja muovaamia. Me olemme jokainen kutsuttu suureen tehtävään, mutta haluammeko me uskoa sen.
-KaisaK, pappiMistähän syystä itse käsitän järjellä sitten monet kohdat mitä Jeesus sanoi vaikkapa köyhien ja syrjittyjen puolesta mutta en oikeastaan pätkääkään näistä Paavalin jutuista vaikka myönnän että korinttolaiskirjeissä on hyvin kaunis ylistys rakkaudesta jota kyllä arvostan.
- 5mu25mu
Agnostikko4 kirjoitti:
Mistähän syystä itse käsitän järjellä sitten monet kohdat mitä Jeesus sanoi vaikkapa köyhien ja syrjittyjen puolesta mutta en oikeastaan pätkääkään näistä Paavalin jutuista vaikka myönnän että korinttolaiskirjeissä on hyvin kaunis ylistys rakkaudesta jota kyllä arvostan.
ota Jeesus vastaan ennen kuin se on myöhäistä. Raamatussa ei ole yhtään sellaista profetiaa, joka ei olisi aikajatkumoon sopivasti jäänyt toteutumatta.
kuinka monta prosenttia Raamatun profetioista on JO toteutunut? kuinka se sopii aikajatkumollisesti Raamattuun?
aika täydellisesti ollakseen sattumaa tai hakuammuntaa, tässä yksi monista toteutuneista profrtioista, halleluja:
"ja Herra on teille armollinen ja kääntää teidän kohtalonne. Hän kokoaa teidät jälleen yhteen niiden kansojen joukosta, joiden sekaan hän on teidät hajottanut. Vaikka olisitte hajaantuneet maailman kaikkiin ääriin, Herra, teidän Jumalanne, kokoaa ja noutaa teidät sieltäkin. Hän tuo teidät siihen maahan, jonka esi-isänne aikoinaan omistivat, ja te saatte ottaa sen jälleen haltuunne. Herra osoittaa hyvyytensä teitä kohtaan ja antaa teidän lisääntyä lukuisammiksi kuin esi-isänne olivat. (5 Moos. 30:3-5)"
Kokosiko Herra juutalaiset jälleen yhteen kansojen seasta omaan maahansa, Israeliin? Tuliko Israelista itsenäinen maa vuonna 1948? Lisääntyykö tuo kansa kaiken aikaa runsalukuiseksi? Oletko nähnyt miten kauniita naisia Israelissa asuu?
Sitten kun olet tullut uskoon niin sitten se syvä rauha on sydämessä. Konservatiiviseen uskoon,lienee syytä tarkentaa tuota uskoontuloa kun sitä on kaikenlaista ja monenmoista Raamatunvastaista toimintaa, jota kutsutaan uskoksi.Se mitä Raamattu sanoo oikeaksi uskoksi ja mitä vääräksi uskoksi niin se tulee Raamatusta pohja itse lukemalla saada ymmärrykseensä. Paljon on kusettajia, jotka korvasyyhyn opettavat, mutta sekin on Raamatussaluvattu, että lopun aikoina tulee suuri luopumus uskosta ja eksytystä, ne jotka eksyttävät eivät joko tiedä eksyttävänsä ja jotkut eivätole edes uskossa ja ajattelevat ettävoivat opettaa eli tulkita eli eksyttää miten vaan.
Ne on just niitä perkeleen kätyreitä ja saa tanan synagogaa, jotka ovat " meistä lähtöisin."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2075250Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813716SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt673613Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers213551SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun433159Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062360SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412356Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?312204Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan762140Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja922079