Jeesuksen opetusten tulkinnan vaikeudet?

tlkintaa

Mikä on yleinen mielipide, onko Jeesuksen opetuksia helppo vai vaikea tulkita? Mitkä opetukset herättävät eniten kummastusta?

Jeesus mm. sanoo ettei yksikään häneen uskova kuole. Toisessa kohdassa Jeesus sanoo taivaaseen pääsevän niiden jotka tekevät hänen Taivaallisen Isänsä tahdon. Pääseekö siis pelkällä uskolla taivaaseen?

10

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jeesus mm. sanoo ettei yksikään häneen uskova kuole."

Jeesus sanoi: Se joka uskoo minuun elää, vaikka olisit kuollut.

Tämä on Jumalan sanaa. Amen

Itse ymmärrän tämän, että vaikka lihassa kuolemme, niin hengessä elämme yhä. Ei se henki, jonka Jumala on lihaamme puhaltanut tarvitse välttämättä ruumista. Jeesuksella ylösnousemuksen jälkeen oli kyllä ruumis, mutta se oli jo erilainen kuin esim. opetuslasten ruumiit. Jeesus kykeni kulkemaan seinien läpi ja paikasta toisee sekunnissa. Näin itse ymmärrän tämän kohdan, vaikka tunnustan että tämä on aika vaillinaista Raamatun kohdan selittämistä ihmiselle tajuttavaan muotoon.

• xyfg

Yleensä uskovat vähät välittävät Jeesuksen opetuksista kun hän käskee hylkäämään rahan ja sen pitämistä jumalana. Paavali vapautti tästä ikeestä ja sen vuoksi Paavali on yleensä uskoville ainoa johtotähti.Jeesuksen perusopeissa ei ole mitään tulkinnan vaikeutta.

• "Itse ymmärrän tämän, että vaikka lihassa kuolemme, niin hengessä elämme yhä. Ei se henki, jonka Jumala on lihaamme puhaltanut tarvitse välttämättä ruumista. "

Juuri noin se menee.

• "Toisessa kohdassa Jeesus sanoo taivaaseen pääsevän niiden jotka tekevät hänen Taivaallisen Isänsä tahdon. Pääseekö siis pelkällä uskolla taivaaseen?"

Ja Jumalan tahto on että kaikki pelastuu. Ja tämä pelastus tapahtuu uskosta Jeesukseen. Jumalan tahto on siis että otamme vastaan uskon Jeesukseen.

• xyfg

Mikset sitten sinäkään et juuri Jeesuksen oppeja yritäkään noudattaa kun puollat näitten mellerien ja jalovaarojen luxuselämää.

• kenpäliennee

Keitä nämä ihmiset sitten ovat joista Jeesus puhuu:

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

• xyfg

Vaikea kysymys. Mutta Jeesuksen linja pääpiirteittäin on minusta konkreettinen. "Kaikki, minkä te olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistänne, sen te olette tehneet minulle".

• tie valmis on

Joka uskoo Jeesukseen ei ikinä kuole . Elävä usko siirtää ihmisen hengellisestä
      kuolemasta elämään Jeesuksessa Kristuksessa. Siis ikuinen elämä alkaa jo täällä ajassa uudensyntymisen kautta.
      Taivaan Isän tahtoa voimme tehdä Pyhän Hengen johdattamana . Uskossa Herraan Jeesukseen. Mutta meillä on raskas syntiturmelus joka ei ole Jumalan tahdolle kuuliainen .Yksi oli kuulianen kuolemaan saakka niin ristin kuolemaan asti.
      Siinä on turvamme , siinä on toivomme, siinä on pelastuksemme Jeesuksessa Kristuksessa Hänen täydellisessä sovinto työssä. Suurena syntisenä uskoen sovinto veren voimaan jota pyhän hengen saaneet ihmiset todistavat täällä maan päällä Jeesuksen lähetyskäskyn mukaan tarvittaessa. Armon alla kilvoitellen seuraten Herraa Jeesusta.

• tv121

tie valmis on
      No mitenkä sinä tulkitsen sanonnan "viimeisenä päivänä on Hän herättävä"

• viipppp

Tulkitsen että kuolleet nukkuvat tiedottomina kunnes viimeisen tuomion tultua kaikki herätetään. Sitten jaetaan porukka taivaaseen tai kadotukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      4262
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      2958
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1229
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      43
      945
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      22
      940
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      117
      763
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      38
      756
    8. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      754
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      107
      699
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      135
      667
    Aihe