Mikä on yleinen mielipide, onko Jeesuksen opetuksia helppo vai vaikea tulkita? Mitkä opetukset herättävät eniten kummastusta?
Jeesus mm. sanoo ettei yksikään häneen uskova kuole. Toisessa kohdassa Jeesus sanoo taivaaseen pääsevän niiden jotka tekevät hänen Taivaallisen Isänsä tahdon. Pääseekö siis pelkällä uskolla taivaaseen?
Jeesuksen opetusten tulkinnan vaikeudet?
10
94
Vastaukset
"Jeesus mm. sanoo ettei yksikään häneen uskova kuole."
Jeesus sanoi: Se joka uskoo minuun elää, vaikka olisit kuollut.
Tämä on Jumalan sanaa. Amen
Itse ymmärrän tämän, että vaikka lihassa kuolemme, niin hengessä elämme yhä. Ei se henki, jonka Jumala on lihaamme puhaltanut tarvitse välttämättä ruumista. Jeesuksella ylösnousemuksen jälkeen oli kyllä ruumis, mutta se oli jo erilainen kuin esim. opetuslasten ruumiit. Jeesus kykeni kulkemaan seinien läpi ja paikasta toisee sekunnissa. Näin itse ymmärrän tämän kohdan, vaikka tunnustan että tämä on aika vaillinaista Raamatun kohdan selittämistä ihmiselle tajuttavaan muotoon.- xyfg
Yleensä uskovat vähät välittävät Jeesuksen opetuksista kun hän käskee hylkäämään rahan ja sen pitämistä jumalana. Paavali vapautti tästä ikeestä ja sen vuoksi Paavali on yleensä uskoville ainoa johtotähti.Jeesuksen perusopeissa ei ole mitään tulkinnan vaikeutta.
"Itse ymmärrän tämän, että vaikka lihassa kuolemme, niin hengessä elämme yhä. Ei se henki, jonka Jumala on lihaamme puhaltanut tarvitse välttämättä ruumista. "
Juuri noin se menee.
"Toisessa kohdassa Jeesus sanoo taivaaseen pääsevän niiden jotka tekevät hänen Taivaallisen Isänsä tahdon. Pääseekö siis pelkällä uskolla taivaaseen?"
Ja Jumalan tahto on että kaikki pelastuu. Ja tämä pelastus tapahtuu uskosta Jeesukseen. Jumalan tahto on siis että otamme vastaan uskon Jeesukseen.- xyfg
Mikset sitten sinäkään et juuri Jeesuksen oppeja yritäkään noudattaa kun puollat näitten mellerien ja jalovaarojen luxuselämää.
- kenpäliennee
Keitä nämä ihmiset sitten ovat joista Jeesus puhuu:
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."- xyfg
Vaikea kysymys. Mutta Jeesuksen linja pääpiirteittäin on minusta konkreettinen. "Kaikki, minkä te olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistänne, sen te olette tehneet minulle".
- tie valmis on
Joka uskoo Jeesukseen ei ikinä kuole . Elävä usko siirtää ihmisen hengellisestä
kuolemasta elämään Jeesuksessa Kristuksessa. Siis ikuinen elämä alkaa jo täällä ajassa uudensyntymisen kautta.
Taivaan Isän tahtoa voimme tehdä Pyhän Hengen johdattamana . Uskossa Herraan Jeesukseen. Mutta meillä on raskas syntiturmelus joka ei ole Jumalan tahdolle kuuliainen .Yksi oli kuulianen kuolemaan saakka niin ristin kuolemaan asti.
Siinä on turvamme , siinä on toivomme, siinä on pelastuksemme Jeesuksessa Kristuksessa Hänen täydellisessä sovinto työssä. Suurena syntisenä uskoen sovinto veren voimaan jota pyhän hengen saaneet ihmiset todistavat täällä maan päällä Jeesuksen lähetyskäskyn mukaan tarvittaessa. Armon alla kilvoitellen seuraten Herraa Jeesusta. - tv121
tie valmis on
No mitenkä sinä tulkitsen sanonnan "viimeisenä päivänä on Hän herättävä" - viipppp
Tulkitsen että kuolleet nukkuvat tiedottomina kunnes viimeisen tuomion tultua kaikki herätetään. Sitten jaetaan porukka taivaaseen tai kadotukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244262Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132958Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141229Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43945Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22940PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117763Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38756- 37754
- 107699
- 135667