Jeesuksen opetusten tulkinnan vaikeudet?

tlkintaa

Mikä on yleinen mielipide, onko Jeesuksen opetuksia helppo vai vaikea tulkita? Mitkä opetukset herättävät eniten kummastusta?

Jeesus mm. sanoo ettei yksikään häneen uskova kuole. Toisessa kohdassa Jeesus sanoo taivaaseen pääsevän niiden jotka tekevät hänen Taivaallisen Isänsä tahdon. Pääseekö siis pelkällä uskolla taivaaseen?

10

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jeesus mm. sanoo ettei yksikään häneen uskova kuole."

      Jeesus sanoi: Se joka uskoo minuun elää, vaikka olisit kuollut.

      Tämä on Jumalan sanaa. Amen

      Itse ymmärrän tämän, että vaikka lihassa kuolemme, niin hengessä elämme yhä. Ei se henki, jonka Jumala on lihaamme puhaltanut tarvitse välttämättä ruumista. Jeesuksella ylösnousemuksen jälkeen oli kyllä ruumis, mutta se oli jo erilainen kuin esim. opetuslasten ruumiit. Jeesus kykeni kulkemaan seinien läpi ja paikasta toisee sekunnissa. Näin itse ymmärrän tämän kohdan, vaikka tunnustan että tämä on aika vaillinaista Raamatun kohdan selittämistä ihmiselle tajuttavaan muotoon.

      • xyfg

        Yleensä uskovat vähät välittävät Jeesuksen opetuksista kun hän käskee hylkäämään rahan ja sen pitämistä jumalana. Paavali vapautti tästä ikeestä ja sen vuoksi Paavali on yleensä uskoville ainoa johtotähti.Jeesuksen perusopeissa ei ole mitään tulkinnan vaikeutta.


      • "Itse ymmärrän tämän, että vaikka lihassa kuolemme, niin hengessä elämme yhä. Ei se henki, jonka Jumala on lihaamme puhaltanut tarvitse välttämättä ruumista. "

        Juuri noin se menee.


    • "Toisessa kohdassa Jeesus sanoo taivaaseen pääsevän niiden jotka tekevät hänen Taivaallisen Isänsä tahdon. Pääseekö siis pelkällä uskolla taivaaseen?"

      Ja Jumalan tahto on että kaikki pelastuu. Ja tämä pelastus tapahtuu uskosta Jeesukseen. Jumalan tahto on siis että otamme vastaan uskon Jeesukseen.

      • xyfg

        Mikset sitten sinäkään et juuri Jeesuksen oppeja yritäkään noudattaa kun puollat näitten mellerien ja jalovaarojen luxuselämää.


    • kenpäliennee

      Keitä nämä ihmiset sitten ovat joista Jeesus puhuu:

      "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

      • xyfg

        Vaikea kysymys. Mutta Jeesuksen linja pääpiirteittäin on minusta konkreettinen. "Kaikki, minkä te olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistänne, sen te olette tehneet minulle".


    • tie valmis on

      Joka uskoo Jeesukseen ei ikinä kuole . Elävä usko siirtää ihmisen hengellisestä
      kuolemasta elämään Jeesuksessa Kristuksessa. Siis ikuinen elämä alkaa jo täällä ajassa uudensyntymisen kautta.
      Taivaan Isän tahtoa voimme tehdä Pyhän Hengen johdattamana . Uskossa Herraan Jeesukseen. Mutta meillä on raskas syntiturmelus joka ei ole Jumalan tahdolle kuuliainen .Yksi oli kuulianen kuolemaan saakka niin ristin kuolemaan asti.
      Siinä on turvamme , siinä on toivomme, siinä on pelastuksemme Jeesuksessa Kristuksessa Hänen täydellisessä sovinto työssä. Suurena syntisenä uskoen sovinto veren voimaan jota pyhän hengen saaneet ihmiset todistavat täällä maan päällä Jeesuksen lähetyskäskyn mukaan tarvittaessa. Armon alla kilvoitellen seuraten Herraa Jeesusta.

    • tv121

      tie valmis on
      No mitenkä sinä tulkitsen sanonnan "viimeisenä päivänä on Hän herättävä"

    • viipppp

      Tulkitsen että kuolleet nukkuvat tiedottomina kunnes viimeisen tuomion tultua kaikki herätetään. Sitten jaetaan porukka taivaaseen tai kadotukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19511
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      3869
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2306
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      2003
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      304
      1722
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1412
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1395
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1207
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      246
      1111
    Aihe