Lutherin juutalaiset ja heidän valheensa oli natsien oppikirja. Juutalainen mystiikka on syvää, josta Luther kai kateellinen. Suomalaiset kateellisia? Uskonopetus täällä tunnetusti ihmistä pienentävää ja epäfilosofista seurakuntamoraalia. Luther ja Hitler lähellä toisiaan, kuin nationalismi ja uskonto. Meistä tukea, kun muuten tuntee itsensä niin pieneksi. Me-identiteetti tukee, kun ei itse jaksa hankkia identiteettiä, tosin siihen ei uskonnossa kannustetakkaan.
Miksi erotaan?
Göäp
1
103
Vastaukset
- cgdd
Sovittamattomat erimileisyydet ja ristiriidat oman ajattelun ja kirkon tuputtamien mielikuvitusolennon olemassa olon toiveelle ja olennon palvomiselle perustuvien uskomuksien välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824787- 1862103
- 1321782
- 1751415
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161291- 351106
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj171103- 78993
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh302989- 52976