Sattui ja tapahtui paljonkin

Juuri kun palsta vähän rauhoittui, tuli keskellemme luotsi.

Mistä tuollainen on palstalle löytynytkin? Tunsi Satun/Liisa Sal'in oikein erikoisen hyvin. Luotsin sussuko Liisa oli eikä kukaan tiennyt. Siihen sitten sotkeutuivat Susmorsian ja katleija pikku Liisaa kiusaamaan ja siihen yhtyi vielä sini-sirkkukin.

Näin meille avautui koko tuntematon palstahistoriamme, jossa me olimme eläneet arkeamme. Näin avautuivat silmämme kuin kissanpojille ja kaiken näimme..

Jo pitkään, ihan päivän pari, huomasin lähipiirissäni liikkuvan jonkin fundsijan joka puuttui kissan kieuntaan ja kukonkin. Leikkimielinen kirjoittelu on näköjään hirveetä.

Annas olla kun joku Hilta oli muka iskenyt silmänsä minuun ja sekö luotsia hirvitti vaikka itse mies onkin. Oikein ministeriainesta näki Hilta minussa.

Jotain yritin lemmestä lirutella Hiltalle kun sain käskyn laulaa laulun Eldankajärven jää Hiltan kassa. Tässä kohdin minua hirvitti tuon E-järven jään vahvuus ja sen aiheuttama ns. plumpsis-ilmiö. Ajatelkaa nyt, talvipakkasella.

Tässä on lyhyt kuvaus luotsin palstalle tulosta, ihan hiukan väriteltynä.

Vähän muutakin: Tätä kamppailua olen palstalla käynyt yli 10 vuotta, toisena osapuolena n. 7-nikkinen Hajupoika.
Hajupoika on oppinut, suuri osaaja ja taitaja, jonka rinnalla ei kukaan ole mitään, en ainakaan minä. Myönnän joskus sanoneeni pahastikin vastaan mutta aiheesta sen tein.

Päämääränäni on ollut pitää palsta keskustelukelpoisena kaikille. Hajupoika Pilmarilla taas on ollut päämääränä saada palsta haltuunsa ja mieleisekseen. Nyt on Ylläpito "palkannut" oikein apulaisen, luotsin, suojelemaan törkyviesteilijöitä

Minun aikani on ohi, niin kuin olen todennut. Aika näyttää tuloksen.

33

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------

Eikö aika saisi kulkea eteenpäin, tuoden edes hieman hyvää mieltä, parempaa kieltä, meille kaikillen?

Mikä ihmeen korkea-arvoisten on palsta? Eikö tämä ole meidän kaikkien, minunkin, takarivin Taavin, jolla ei ole mitään valittamista.
      Kaiken saadun otan onnellisena vastaan.

Rauhoittukaa, ihmiset!!

• sini-sirkku ek

Noo. olethan Sinä saanut aikasi pelata tätäkin peliä:D Eipä paljoa tarvitse tajutakseen pelimiehen Sinussa! Toki voi myös ymmärtää paljon muutakin, josta olet kompensaatiota tarvinnut, mutta palstaongelmiin naisten kesken olet kyllä itse
      syypää:D
      Varmaan oletkin nauraa kihertänyt, nähdessäsi reaktiot, mikäpä minä olen epäämään Sinulta sitä iloa, jos sitä vailla olet ollut :)

Siitä vaan, kaikkien Hiltojen suoman itseluottamuksesi lisäyksen olet toki ansainnut :D
      Salli sentään naurunlahjan katselijoillesi, jotka tavallaan ovat joutuneet oppimaan Sinuakin ymmärtämään, ilman , että se olisi ollut heitä/meitä kohtuuttomasti rasittanut.

Ihan hyvää jatkoa uusille urille!

• Tuskin kukaan muu voi kuitenkaan tilanteita samanlaisina nähdä kuin minä. Poissaolo palstalta niin, että hajupoika ja luotsi saavat muokata palstan mieleisekseen.

keskusteluja mielelläni katson ja kirjoittaakin voisin, mutta kun suhtautuminen
        on mikä on niin vaikealta tuntuu

• sini-sirkku ek
        Ruuneperi kirjoitti:

Tuskin kukaan muu voi kuitenkaan tilanteita samanlaisina nähdä kuin minä. Poissaolo palstalta niin, että hajupoika ja luotsi saavat muokata palstan mieleisekseen.

keskusteluja mielelläni katson ja kirjoittaakin voisin, mutta kun suhtautuminen
        on mikä on niin vaikealta tuntuu

Ei minusta ole hyvä, jos Sinusta vaikealta tuntuu osallistuminen! Olethan omalla osallistumisellasi saanut monet mukaasi pohtimaan erilaisia asioita!
        Kaikilla on omat vaatimuksensa tasoon nähden, mutta ihan varmaa on, että se rehellinen oma itsesi aina kuitenkin on löytänyt kuulijansa:)

Nyt on pitänee lopettaa, naapurit olivat kylässä aiemmin, ja istuin työhuoneessa poltellen pientä tarjottua sikaria, huh ikkunaa pidin auki,
        ja melko hieno tuoksu viipyy vielä:)

Hyvää yötä meidän Ruuneperi!

• isoäiti*

No jopa korkea veisun kirjoitit ruune.
      *Laulun aika on tullut...*, sanotaan muuten veisussakin, jos tarkasti lukee.
      Turha vatkata menneitä.

Minä aion nyt hiljentää tahtia ja istahtaa telkkarin ääreen seuraamaan tunnelmia
      Putingradista.
      Tuntitolkulla tulee jo monenlaista kisoihin liittyvää ohjelmaa.
      Seuraaviin kisoihin olisi tarkoitus mennä paikan päälle, jos oleskelupa riittää siihen asti. Toivossa eletään.

Pärjäillään!

• Taisin taas ollla joku muu kuin itseni. Telkkaria minä katson. kisaan ei jaksaisikaan

• Totta totisesti, noilla kirjoittamillasi sanoilla...." Siihen sitten sotkeutuivat susmorsian ja katleija pikku-Liisaa kiusaamaan jne " lyötkin naulan arkkuusi, aikasi on ohi. Sen verranko sinua on kiinnostanut palstalla ottaa selvää, siis käyttää olemattomia aivonjäänteitäsi, KUKA täällä keitäkin on vainonnut, juuri pikku-Liisa, ja sen voi varmasti suurin osa aivot omaavasta palstan väestä todistaa. Paitsi sinä Ruuneperi, aatteleppa....paitsi sinä.
      Minäkin erehdyin jopa sellaisen metelin nostamaan, kun sinua alaspainettiin...tai se oli oikeastaan puolustuspuhetta kaikkia muitakin palstalla kaltoinkohdelluita kohtaan. Turha täältä oikeudenmukaisuutta hakea, joka on minun mielestäni yksi tärkeimmistä pointeista tällaisissa ´kiistoissa. ´

Nyt vihdoin riitti minulle, lähtöä olenkin koko talven tehnyt, minä en alistu tällaiseen tuomioon, että jonkun vainoharhaisen naisihmisen kiusaaja olisin, koska en ole. En ensinnäkään jaksa, viitsi, jatkuvasti joutua todistelemaan syyttömyyttäni, älyttömän naisihmisen hokemaa kiusaajaksi leimatuksi tulleena.
      En varmasti niin suuri vaikuttaja ole täällä palstalla, etteikö ilman minuakin pärjättäisi. Nyt on sopiva aika lähteä, ja sen teen ihan vakavissani, tää ei oo enää leikkiä. Poistan profiilini myös, susmorsian lähti...juuri tänä aamuna.
      Taisipa tulla melko täsmälleen kahdeksan vuotta oltuakin. Intuitioni mukaan tämä päätös ei ole enää vaikea, ehkäpä muualta löytyykin parempaa elämää, jota tarkoitettukin juuri minulle.

• Aamun tokkerossa.

Lopettakaa helkkarissa tuo iänikuinen jauhaminen! Se ei johda mihinkään. Antakaa nyt luotsin hoitaa hommaansa. Ennättää sitä katsella myöhemminkin. Nyt ainakin luotsin nimimerkki erottuu, kun aiemmin siitäkin on sotkuja tullut.

Mitä lähtöihin tulee, eiköhän tuokin ole turhaa mielenosoitusta, mutta omapahan on asianne.

• missä sefu

Katsotaan kauanko tuo "Hullku on" teksti keikkuu sivulla, tuo tekstinä määrättyyn henkilöön kohdistettuna on halventavaa ja olisi heti poistettava!

• samaa tarkkailen

Nuo katleijaam ja susmotsiameen kohdistetut perättömät syytteet on luotsin poistettava, jos on tehtävänsä tasalla. Syytetyllä ei ole todistusvelvollisuutta vaan syyttäjällä.

• vain kirjoittelija

Herää tässä jos minkälasia ajatuksia asian ympärille, kovin kuulutetaan hyvää tuttua puolin ja toisin, nimiä en toista, joka on täysin asiatonta luotsin tarkoitukseen.

Salaperäisyyden verho peittää jotain eriskummalista, kai vielä nähdään mitä se on?

• havumetsien mies

Luotsi on tällä palstalla kaikkien eläpuolella ja hänelle ei kannata ruveta lukemaan lakia eikä' vaatia että sellaiset ja sellaiset kirjoitukset on pantava pois ja jotkin "perättömät syytteet" poistettava.

Täällä kirjoitellaan nimimerkeillä ja se merkitsee, että itse kunkin kirjoittajan sietokyvyn tulee olla suuri. Tänne ei ole suinkaan kenenkään pakko tulla kirjoittamaan.

Jos luotsi rupeaa joidenkuiden palstalaisten oikkuja noudattamaan, niin kyllä vaatijoita riittää.

Luotsin pitää olla sellainen, ettei se horju eikä huoju pikkusyytöksistä enempää kuin väitteistä, ettei "luotsi ole tilanteen tasalla".

Jos poistaa liikaa, niin palsta alkaa näivettyä.

• Ruuneperi! Yritin saada Sinut huomioimaan sen, että olet tullut vauhtisokeaksi. Kerrot kirjoittaneesi vuosia ja tiedän, että Sinua on arvostettu myös luotsina. Nyt olet kuitenkin kirjoittanut jatkuvasti tavalla, jota et itse hyväksynyt seriffinä ollessasi. Nuo asiattomat hyökkäkkäykset ja kaiken huippuna tuo pilkkalaulu. Oletko miettinyt, miten ne sopivat Suomi24: eettisiin linjauksiin. Älä ihmettele, jos minun on jatkossa poistettava viestisi. Terveisin fundsija

• Pilkkalaulu on tietysti ajattelemattomuutta. Luetkohan ollenkaan hajupojan kirjoituksia?

• munantuottaja: tekstisi sisältö on herjaavaa, toisten henkilösuhteet eivät kuulu palstalle, niitä voi lukea vaikka Seiskassa.
      Terveisin luotsi

• ???

Kannattaneeko luotsin joka pilkunpaikkaa viilata??

Taitaa olla alkuinnostusta.

• ÖÖÖÖÖ2

hyvä on osoittaa mitkä ovat suomi24 keskustelun sääntöjen vastaisia kirjoituksia,ettei sitten poistoja ihmeteltäisi.

• ----

Säännöthän voi jokainen lukutaitoinen lukea suomi24:n säännöistä.

• ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ2

Nythän onkin kysymys sääntöjen noudattamisesta. Hyvä kun asia tulee valvonnan piiriin, ei tässä peltipoliisit eikä robotit riitä.

• Olen pahoillani susmorsiamen poistumisesta. En kyllä ihmettele lainkaan klikkisyytöksien ja rasistististen ilmaisujen vuoksi, olen itsekin syypää hienon kirjoittajan valitettavaan päätökseen, minun olisi ainakin pitänyt ylläpitoa poistamaan ne. Kuvittelin että poistaessa menisi koko viestiketju, enkä halunnut sitä.
      Susmorsiamen poistuminen on valitettava esimerkki asiattomien syytösten seurauksista.

• Ei se lähe kulumal-

lakaan.
        Palstalaisten kustannuksella ei saisi hoitaa itseään.

>>susmorsiin11.10.2010 09:190 SULJE
        Pikainen kannanotto...
        ...
        Ovatkohan tällaiset jopa lentomelulle altistuvat erityisen stressiherkkiä muutenkin. Onhan sekä hyvää, tarvittavaa stressiä että vahingoittavaa stressiä. Itse kun kuulun niihin, jotka tarvitsevat annoksensa stressiä päivittäin, leppoisasti hiljaisuudessa oleskelu vasta tuottaakin stressiä. No, tietysti poikkeustilanteitakin on.Mitenhän reagoivat lentokenttätyöntekijät sitten.
        Minulle taas tuottaa erityistä mielihyvää tämä hornettien pauhinakin, ylilentoa saisi olla ihan päivittäin. Ja erilaiset konfliktitilanteet kuuluvat minulla elämän suht. tasapainon säilyttämiseen, ja sellaisiinhan minulla on tapana jostain syystä useinkin joutua.

• Luottamus Luotsiin

on mennyt. Vai muutko ovat "asiattomia syytöksiä" esittäneet!
      Susmorsian käski kehua itseään ja Katleija tietenkin,,
      ne ne komentavat luotsia. Eikä yhtään ei luotsi tiedä, mitä olemme joutuneet kokemaan jopa kahden vuoden ajan. Tappouhkauksia täysin syyttömille palstan kirjoittajille!
      No nyt tunnetaan ja tiedetään luotsi puolueelliseksi.

• kauttakulkua

Luottamus Luotsiin

Omituista Luotsin ohjeistamista, ja järjen sekoilua! Jos joillakinkin kirjoittajista on sana hallussaan niinkuin susm., ja pamauttaa niin että korvat soi häiriköille, tulkitset sen hyvin mielelläsi ilkeämielisesti!
      Olet tainnut saadakin korvillesi ja oikein onkin! Nyt olet heti taas Luotsiakin masentamassa tehtävässään. Häpeäisit jo!

Onneksi ei moisia ole reaalielämässä!

• kevätpäivä torjantai

Jostain ketjusta luin vihjeen jossa oli mainittu herjaus, helekatin herjausko se on jos eräs tosi häirikkö esiintyy miehenä ja vuoroin naisena, ja jos sen nyt joku mainitsee, menee herjauksen puolelle?

Epäilykseni taitaa käydä toteen, oottelemma!

• Se on täällä aina
        kevätpäivä torjantai kirjoitti:

Jostain ketjusta luin vihjeen jossa oli mainittu herjaus, helekatin herjausko se on jos eräs tosi häirikkö esiintyy miehenä ja vuoroin naisena, ja jos sen nyt joku mainitsee, menee herjauksen puolelle?

Epäilykseni taitaa käydä toteen, oottelemma!

Susmorsianko muka lähtisi palstalta? DDDD

• fiiuliin*

Niin, ootellaan.
      Ei mikään muutos koskaan suju kommelluksitta, mutta kun ajan kanssa katselee ja kuuntelee, vasta silloin löytyy oikea tieto, kuinka sujuu.

Mutta hullunkurisinta nyt on että jokainen nousee kapinaan tietämättään edes mistä kapinoi.
      Jos maailmalla nostettaisiin tuollainen sota mokomasta pienestä erheestä niin mehän olisimme aina riidoissa.
      Saa sen kuvan että täällä on monta joka haluaisi olla palstan "pomo" ja sentakia täytyy puolustella kaveria ja syytellä niitä jotka myös yrittävät pomoksi.

Sanoisin minäkin vähän luotsin maininnasta että sus'morsianta kaivataan
      ja pahoitteli hänen pois lähtöään

Mukavia muuten kirjoittelee, mutta hän on "lähtenyt"niin monasti kuten useimmat
      muutkin, että ei kannata surra, palaavat ne vahvemmatkin yksilöt.

Kuvittelen taas että Ruuneperi kirjoitti mitä kirjoitti tässä lähiaikoina siksi
      että saisi tämän tosi öykkärin rauhoittumaan ja pois kiusaamasta t oisia kirjoittajia
      jotka halusivat rauhassa kirjoitella Uskon että hän todella yritti palstaa parantaa.

Ja luotsi, ota sinäkin selvää ennen kuin alat ketään tuomitsemaan.

Olen täällä hissutellut noin11 vuotta, ensin "suuna ja päänä"
      sittemmin kun olen saanut turpiini, hellittänyt hieman.
      Tervetuloa.

• uskottavaa ? häh?

Outo on luotsi.
      Avaa oman ketjun johon pitäis ilmnoittaa poistettavat, sitten poistaa omia aikojaan ja ilmoittaa hajun ketjussa.

Yks juttu...ei muistanut laittaa plussaa!

• en ole lukenut palstoja montakaan vuotta. olen vain törmännyt viesteihin, jotka eivät kuulu tänne. Toiseksi, kuinkahan paljon kirjoituksista on oikeudellisesti vanhentuneita. Tiedän vain ne, jotka ovat täällä. Oikeuteni evät riitä vanhojen kaunojen setvimisiin.

• Minusta tarvittaisiin rajoitusta. Tunnetulla Hajupojalla on viestien avauksia yli kymmenen vuoden takaa. Viestejä ei saisi tänne suoraan tuoda viittä (5.) vuotta vanhempina.

• fiiuliin*

Enhän minä sellaista ole tarkoittanutkaan,sanavalintani taisi olla vähän huono .

Anteeksi pyydän jos loukkaannuit, taitaa minun jo viimeinkin muutta palstalle jolle kuulun.

• Kerro minulle jos tönitään! Älä lähde!

• Ruuneperi kirjoitti:

Kerro minulle jos tönitään! Älä lähde!

Kyllä hän nyt pysyy, kun Ruuneperi pyytää.
        Hyvin teit!

• Liisa S.

Fiuliin, älä lähde, sinä olet palstan älypää ja runoilija samassa persoonassa. PYSY täällä olet rehellinen ja hyvä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      182
      5067
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3636
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      50
      2661
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      16
      2378
    5. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2296
    6. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      101
      2222
    7. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      29
      2097
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      73
      2084
    9. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      91
      2045
    10. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      21
      1566
    Aihe