29.12.2005 06:45
0
Avaa Sulje
Avoin... pitääpä miettiä!
Jotain tuli mieleen täältä....
Ei saa olla liian avoin! - Yritä kiertää ja kaartaa asia ettet paljasta itseäsi liikaa!
Ei saa olla liian rehellinen! - Pitää myötäillä, kuten edellä!
Ei saa olla eri mieltä! - Se katsotaan riidaksi!
Ei saa olla itserakas! - Se on paha tapa, väheksy mieluummin, saat tukea!
Ei saa moittia toisia! - Selvähän sen pitäisi olla, toisia kunnoitetaan! Hyväksy toisten mielipiteet, äläkä puhu siitä mikä ja kuka sanoi, vaan mitä sanoi!
Ei saa kertoa haltuunsa saamia toisen tietoja edes "parhaalle ystävälle", - sillä hänelläkin on paras ystävä ja joskus ne "uutiset" kulkevat jossain kuin salaa uutena uutisena!
Avoin keskustelupalsta, saat sanoa mitä haluat, sehän on tämä palsta, täällä on kaikki vapaata!
Jos niin uskot!
Suomi24 sivuille kirjoittamaani, ja taitaa sopia tähän päiväänkin.
Ps. Kun keräsin kirjoittamiani runoja nettisivuilta, löysin nimmarillani taaltäkin jotain
tekstiä.
Kopsasin koneeltani vanhaa tekstiäni.
34
159
Vastaukset
- Omaa vanhaa minä
Sama asia on täällä palstalla aiheuttanut keskustelua jo pitkään ja ei kai voi edes toivoa että kaikkia tyydyttävä tilanne saavutetaan ja kirjoittajat voivat keskittyä asiaan, ei asian viereen, eli poistoihin.
Eniron eräs osa on tämä suomi24 ja suuressa yhtiössä ei ylimmällä portaalla tiedetä mitä alemmilla askelmilla tapahtuu, Niin ei voi kuvitellakaan että joku johtaja olisi alentunut tänne palstoille poikkeamaan, ja havainnoimaan mitä täällä jutellaan ja mitä ongelmia täällä ehkä on. He tuudittautuvat uskoon että kaikki on hyvin kun niin ja niin monta henkeä täällä on tekemässä valvontaa ja puhdistuksia.
Vaikka kuinka monta valvojaa täällä olisi, pitäisi olla edes yksi valvoja valvojillekin. Mitä olen kokenut ja kuullut, suurin osa valvojista nauttii palstalaisten luottamusta ja toimii asiallisesti, todella poistaen asiattomuudet ja häiriötä tuottavat viestit, tai henkilöt. He ovatkin helmiä palvelimella, heidän puoleensa voi kääntyä omissakin kysymyksissä ja pyyttä apua kun sellainen tilanne on syntynyt jossa joku ohjeita kaipaisi.
Olen sitä mieltä, ja toivon että moni muukin yhtyy mielipiteeseeni, että palstan seriffi voisi ohjeillaan ja ohjauksellaan luoda palstasta toimivan ja saada aikaan kaikille viihtyisän ilmapiirin.
Luettelenpa kohta kohdalta että ajatukseni olisi selkeä.
1. Kun palstalle ilmestyy viesti, se luetaan. Me, palstalaiset joko pidämme sitä asiallisena, vastaamme tai vain luemme, mutta meillä ei ole siihen muutoin aihetta puuttua. Seriffi tekee ehkä samoin, tai jos hän huomaa siinä jotain huomautettavaa, hän voisi hienotunteisesti huomauttaa, mutta jättäisi viestin muutoin paikoilleen koska lukijat eivät sitä ole pyytäneet palstalta poistamaan.
a) Jos seriffi antaisi juuri siinä tilanteessa ohjeita, jos osoittaisi mikä viestissä on sopimatonta, tai mikä ei tänne palstoille kuuluisi, se antaisi kirjoittajalle mahdollisuuden harkita ja vaikka itse poistaa/pyytää poistamaan viestinsä kun hänelle on virheet osoitettu.
b) Tai jos viesti ehkä kuuluisikin toiseen osastoon, senkin kirjoittaja voisi itse tehdä jos seriffi siitä hänelle huomauttaisi kohteliaasti, ei heti siirtäisi viestiä ja aiheuttaisi taas hämminkiä.
c) Jos kirjoitus loukkaa muita palstalla mukana olevia, jos se on suoraan henkilöön kohdistuva, tai rasistinen, se kuuluukin poistaa jo sääntöjen mukaan, mutta silloinkin viestin otsikon voisi seriffi palstalle "jättää" ja kertoa miksi juuri se viesti on poistettu.
d) Jos seriffi perustelisi poistonsa, toimisi yllä olevan esityksen mukaan, perustellen edes muutamalla sanalla toimintaansa muille palstalaisille, se olisi hänelle kunniaksi ja meille muille häneltä kuin luottamuksen osoitus kirjoittajia kohtaan.
Ottakaa kantaa.
PS. Huomatkaa Suomi24 sivuja hallitsi silloin kotimainen yritys.
Tilanne on tänään ihan sama, vaikka omistajapohja on muuttunut.
Säännöt kirjoittajille OVAT ENTISEN KALTAISET. Niihin ei omistaja ole muutoksia tehnyt. Pitäisi sopeutua seriffin ja kirjoittajien tekemään yhteistoimintaa ja saada palsta eläväksi, toimivaksi ja viihtymiseen, ei kiukustumiseen tarkoitettuna lukijoiden ja kirjoittajien parhaaksi.
Tsemppiä tiellenne ja Teille.Jos tuollaista odotettaisiin sheriffiltä, niin nimitys on väärä. Pitäisi olla "Sensuuri".
Kyllä kirjoituspalstojen luotsilla on oikeus odottaa, että kirjoittajat ilman ankaraa valvontaakin seuraavat palstan sääntöjä ja käyttäytyvät aikuisen ihmisen tavoin.
Kohtuutonta olisi, jos sheriffin pitäisi "kohteliaasti" huomauttaa kirjoittajien sanavalinnoista tai aiheista.
Moniko kirjoittaja kohteliaan huomautuksen jälkeen siirtäisi tekstinsä muualle tai poistaisi sen kokonaan? Rohkenen epäillä; päin vastoin kirjoittaja puolustautuisi tulisesti ja kieltäytyisi näistä toimenpiteistä.
Ei sheriffinä olo varmaan kaikkein helpoin homma taida olla.
Viihtyisän ilmapiirin luovat kirjoittajat. Sheriffi toimii toivottavasti vain ylilyöntien kohdalla.
Se toivomus olisi, että jos sheriffi siirtää jonkun mielipiteen toiselle palstalle, siitä tulisi ketjuun ilmoitus, niin että kirjoittaja ymmärtäisi, miksi hänen tekstinsä on poistunut ketjusta. Muistan joskus aikaisemmin, että tekstejä oli siirretty esim. politiikkaan tai uskontoon, ja kirjoittajat kokivat joutuneensa bannatuiksii syyttä suotta.
Moraalisia valintoja joutuu jokainen tekemään, vaikka ei tieteellisiä teorioita ymmärtäisikään. Siihen on sanonta: tehdään talonpoikaisjärjellä. Sillähän minäkin.
Moraalista on kyse erilaisista arvoista, oikeuksista velvollisuuksista ja vastuustakin. Moraalista on kyse muustakin, kuin "näin on ennenkin ollut." Arvot muuttuvat, lapsia ei saa pieksää, naaman värin perusteella ei saa ihmisiä jaotella, homot saavat olla mitä ovat ja jne.
Jokaiseen tekoon ei ole yhtä ainoata perustetta. Arvotkin vaihtelevat.
Niitä on muodostunut perittynä, kokemusten myötä. Usein tulee kysymys: miten pitäisikään olla ja miten nyt onkaan? Hyvä - paha käsitys voi olla erilainen, joko tietoisesti tai tietämättään.
Laumatyyppinen moraali on jollain tavalla yleisin, tyydytään "annettuun." Kyllä ne moraalikäsitykset täytyisi muodostua niin, että ihminen toimii vapaehtoisesti, ei ulkoa päin määrättynä tai pakotettuna. Kuitenkin esim. ikä, omistaminen, sosiaaliryhmä, sidosryhmät tekevät sen, että väistämättä väliin tulee ns. nokkimisjärjestyksiä. Rikollisryhmittymilläkin on jopa ehdoton rehellisyysvaatimus ja tiukat sääntönsä. Ne vain kulkevat eri rataa yhteiskunnassa ja ovat kaikkien lakien ja normien vastaisia.
Ja kaiken kukkuraksi ihmiset ovat ainutlaatuisia, erilaisia niin hyvässä kuin pahassakin. On hiljaisia hissukoita, hilpeitä huulenheittäjiä, myötäänsä märehtijöitä, pitkävihaisia, suurpiirteisiä "olkaansa kohauttajia." Huumori ja satiiri olisi ihan hyvä asia, mutta kun se tarkoituksellisesti käännetään totiseksi lyömäaseeksi, monesti on parasta vain mennä jörötellä. Täällä se pikemminkin korostuu. Jo kirjoittaminen on eri asia kuin puhuminen, ja kirjoittamisen voi tehdä täysin salattuna. Näin se ei vastaa lähellekään totuutta ko. persoonasta. Arvailujahan voi tehdä.
Rehellisyydestä vielä, kun se usein nousee esille. Tietysti rehellisyys on hyve, mutta aina se ei ole yksinkertaista. Jos aiheuttaa tarkoituksella "rehellisyydellään" mielipahaa tai vahinkoa mitättömästä asiasta, se ei kyllä rehellisuuden parhaita puolia. Mieluummin voisi ottaa olkansa kohauttelun käyttöön.olen monessa samaa mieltä kirjoittajien kanssa, kuitenkin tuntuu ikävältä , kun ketjuun ilmestyy yht`äkkiä viesti, jonka kirjoittajsta alkaa miettiä,:juhliiko hän löytämäänsä ykkösolutta vai onko ajatus synkronisoitu jonnekin muualle kuin asialliseen keskusteluun.
Miksi täytyy muille kertoa: en voi kirjoittaa kun tuo toinen on täällä. Mielestäni tällainen syyttely on täysin asiatonta, pilaa vain ehkä hyvinkin tasokkaan keskustelun.
Yksi ikävä piirre on moninikkisyys, joka tuntuu olevan aika yleistä varsinkin ns. riitaisissa ketjuissa.
en toivo vanhojen riitelyketjujen esiin nostamista. Mielestäni asian voi ottaa esille lyhyellä tiivistelmällä ilman että kerrotaan, kuka kirjoitta sitä tai tätä, jollei ketjun asiaa voi katsoa muita kannustavaksi.
Minusta te olette asiantuntioita hyvien viestien luomisessa. Käytetään sitä taitoa.Juu...ykkösoluen voimallahan tässä.) Tosin ei satu nyt olemaan varastossa. Sitä ´kun on oppinut matkan varrella, haluaa vain parasta, ykköstä.
Hyvää jatkoa kimuranttisella matkalla mielipiteiden viidakossa!
- perämies ykkönen
Entäpä tilanne, kun kaikki ´ konstit´ onkin käytetty todella päällekäyvissä viesteissä, ihan kaikki. Ohimeno, olankohautus, huumorilla vastaanotto,ja niin edelleen. Viimein pinna kiristyen ´räjähdys´, jota törkeilijä onkin kenties odottanut. Samoin on käytetty poistoilmoituksen teko, yhteydenotto ylläpitoon, ei mitään apua. Vaikeita ovat tilanteet, jos viestit ovat oikeasti perättömiä, viestien lähettäjä kenties vain kokee itsessään, että häntä juuri on loukattu.
Näynpä olevani edelleen loukkaamiskohteena, vaikka millä konstilla olen yrittänyt paeta. Nyt jopa hävittämällä vanhan, koko palstallaoloaikani, kahdeksan vuotta käyttämäni rekatun nikkini. Poissa olen myös ollut pitemmät ja lyhyemmät ajat, silti haluaisin pitää tämän paikkani pienenä henkireikänäni.
Mitäs minä nyt teen? Kyllähän palstalaiset tilanteeni ovat ymmärtäneet, mutta edelleen kiusa jatkaa. En minä jaksa enää edes selvitellä ja toistaa tätä aina uudelleen ja uudelleen.Olen aina yhtä ihmeissäni, kun kirjoittajat tietävät, kuka heitä vainoaa ja millä nimmarilla.
Miten te voitte lyhyestä tekstistä saada selville, kuka on kirjoittaja?
Perämiehen ahdistusta en suinkaan väheksy. Ajattelen, että pitäisi löytyä muita kirjoituspalstoja, joilla ei kävisi näin kaunaista joukkoa.
Jos on ollut silmätikkuna vuosia, niin onhan houkutus ruveta korjaamaan vääriä tietoja. P-m. sanookin, ettei enää jaksa sitä tehdä.
Mietin vain, miksi korjata "vääriä tietoja?" Muistaako niitä kukaan, kun ketju katoaa takasivuille? Nämä tekstit ovat niin lyhyitä ja epämääräisesti kirjoitettuja, että ei ulkopuolinen edes käsitä mistä on kysymys.
Mikä kirjoittajia niin ahdistaa, että on aina yritettävä mollata muita, siitä en ole päässyt selville.- pm 1
Eikö ole mahdollista viimein selvittää viestien lähettäjää, nyt tuolla Luotsi 2 ketjussa....juu,juu, pieniä ovat NUO loukkaukset, mutta enpä enää tarvitsisi minkäänlaisia.
- Ei näe.
Malka riitojen aloittajan omasta silmästä olisi hyvä ottaa ensin pois, sitten voisi kaikkia muita alkaa syytellä. Mutta kun sitä ei näe.
Ei näe. kirjoitti:
Malka riitojen aloittajan omasta silmästä olisi hyvä ottaa ensin pois, sitten voisi kaikkia muita alkaa syytellä. Mutta kun sitä ei näe.
Olisi hyvä että luotsi vastaisi tuohon pm 1 kysymykseen.
- Varmaan on mahdollis
optimisti-jolla kirjoitti:
ta ja se olsikin hyvä sillä tuo yrittää nyt jälkeenpäin yksinkertaistaa omat ongelmansa tänne palstalle ja vielä jonkun yksittäsen kirjoittajan syyksi vaikka ite alkoi sen kiusaamisen erään toisen kanssa , niin hän esittää nyt ¨ uhria ´.Meillä kaililla on silmät ja muisti.
Varmaan on mahdollis kirjoitti:
ta ja se olsikin hyvä sillä tuo yrittää nyt jälkeenpäin yksinkertaistaa omat ongelmansa tänne palstalle ja vielä jonkun yksittäsen kirjoittajan syyksi vaikka ite alkoi sen kiusaamisen erään toisen kanssa , niin hän esittää nyt ¨ uhria ´.Meillä kaililla on silmät ja muisti.
Mitkä silmät, mikä muisti? Mitä me muistamme, jos emme tiedä mistä on kysymys?
Me voimme ymmärtää jotain ihan väärin. Suurin osa ihmisten välisistä erimielisyyksistä johtuu väärinkäsityksistä.
Lumipalloefekti.- !!?
Varmaan on mahdollis kirjoitti:
Niin mutta MIKSI sitten poistit omat vuosia jatkuneet viestisi??
Ne juuri ovat avainasemassa selvittelyssä! - Sanoit aina
!!? kirjoitti:
Niin mutta MIKSI sitten poistit omat vuosia jatkuneet viestisi??
Ne juuri ovat avainasemassa selvittelyssä!joutuneesi konflikteihin kaikkialla ja siksi olet muuttanut paikasta toiseen koko ajan
aina olet kaivannut myrskyä omienkin sanojesi mukaan
se on todettu nyt sitten täälläkin
hoidat mieltäsi paltalaisten kustannuksella
eikö saisi edes puolustautua? tekaistuja syytöksiä vastaan?? - palstalainen
Sanoit aina kirjoitti:
joutuneesi konflikteihin kaikkialla ja siksi olet muuttanut paikasta toiseen koko ajan
aina olet kaivannut myrskyä omienkin sanojesi mukaan
se on todettu nyt sitten täälläkin
hoidat mieltäsi paltalaisten kustannuksella
eikö saisi edes puolustautua? tekaistuja syytöksiä vastaan??nikille sanoit aina !!!
Olen ollut mukana 5 vuotta palstakirjoittajana, enkä ole missään lukenut kyseisen henkilön muutoista konfliktien vuoksi!
Muutot ovat olleet, kuten olemme lukeneet, miehensä ammatin, Suomen armeijan upseerin myötä. Samoin, jos ei pidä seisovasta ilmanalasta, ei edellytä rakkautta palstariitoihin.
Totuus on tärkeää palstakirjoittelussakin, eikä suinkaan vääristelyt, tai tahalliset väärintulkinnat! - arvailkaa nyt vain
pm 1 kirjoitti:
Eikö ole mahdollista viimein selvittää viestien lähettäjää, nyt tuolla Luotsi 2 ketjussa....juu,juu, pieniä ovat NUO loukkaukset, mutta enpä enää tarvitsisi minkäänlaisia.
pm 1
Käsittääkseni Luotsi voi bannata Ip-numeron, mutta kun Saunalahtelaisella on nuo vaihtuvat IP;t, niin moni syytönkin joutuu samaan banniin. Ilmeisesti voi ajan perusteella tulkita, kenellä oli silloin ja silloin ko. IP-numero, mutta uskoisin senkin olevan jo poliisiasia, sillä en jaksa uskoa, että Allersilla on oikeutta tähän?
Korjatkaa, jos olen väärässä. - tsemppiä sus.
perämies ykkönen
Myöhäistä se on nyt, kun kakat on jo housuissa. Tulikohan silloin joskus luotettua liikaa tällaiseen palstaan ja vuodatettua kaikki omat asiat julkisuuteen, kuvitellen, että ne ei täältä leviä mihinkään ja saat myötätuntoa täältä?
Ei, ei, ei täältä saa myötätuntoa, kuten oletkin jo katkerasti joutunut huomaamaan.
Laita nyt itsellesi uusi nikki taas ja älä ala sitä valitusta, kuinka kukaan ei täällä ymmärrä, vaan leiki, että olet aivan uusi, tuolta 60 siirtynyt ja sinua ei ole koskaan kiusattu täällä.
Onhan tuolla jo ohjeita, kuinka täällä pitää menetellä. - mc kähee
optimisti-jolla kirjoitti:
Ruunellakin nykyään optimisti-jolla, jolla voi kirjoittaa. Vaihteluko virkistää?
- Kyllä sus sanoi
palstalainen kirjoitti:
nikille sanoit aina !!!
Olen ollut mukana 5 vuotta palstakirjoittajana, enkä ole missään lukenut kyseisen henkilön muutoista konfliktien vuoksi!
Muutot ovat olleet, kuten olemme lukeneet, miehensä ammatin, Suomen armeijan upseerin myötä. Samoin, jos ei pidä seisovasta ilmanalasta, ei edellytä rakkautta palstariitoihin.
Totuus on tärkeää palstakirjoittelussakin, eikä suinkaan vääristelyt, tai tahalliset väärintulkinnat!konflikteihin aina joutuneesa ja myrskyjä kaipaavansa.
Varsinkin viikonloput ovat ollee häne riitojaan täällä.
AA voisi auttaa. - pois purjehtiva
mc kähee kirjoitti:
Ruunellakin nykyään optimisti-jolla, jolla voi kirjoittaa. Vaihteluko virkistää?
Ihme ettei luotsi poista noita ent.susmorsiameen kohdistuneita raatelevia hyökkäyksiä,katleija on nyt hieman vähemmällä päässyt, ruunekin osansa saanut. oikeat vainolainen on nyt ahkeran.
- ??????????
Ei näe. kirjoitti:
kuka olet,kenestä puhut?
- ????????????????????
?????????? kirjoitti:
kuka olet,kenestä puhut?
kysymys on mimimerkeille,joka kirjoittaa henkilöön meneviä solvauksia
sanot aina
kyllä sus sano
todista ja
HÖH
mc kähee - Puolustamme
???????????????????? kirjoitti:
kysymys on mimimerkeille,joka kirjoittaa henkilöön meneviä solvauksia
sanot aina
kyllä sus sano
todista ja
HÖH
mc käheeviimeinkin jo poissaolijaa.
Olemme pyytäneet jo aikaisemmin:
Lopettakaa vihdoinkin! arvailkaa nyt vain kirjoitti:
pm 1
Käsittääkseni Luotsi voi bannata Ip-numeron, mutta kun Saunalahtelaisella on nuo vaihtuvat IP;t, niin moni syytönkin joutuu samaan banniin. Ilmeisesti voi ajan perusteella tulkita, kenellä oli silloin ja silloin ko. IP-numero, mutta uskoisin senkin olevan jo poliisiasia, sillä en jaksa uskoa, että Allersilla on oikeutta tähän?
Korjatkaa, jos olen väärässä.operaattorilla on oikeus ylläpidon esityksestä tehdä poliisille tutkintapyyntö /rikosilmoitus viestintärauhaa loukkaavista kirjoittajista, en halua, että näin pitkälle joudutaan menemään.
- Lopettakaa kiusaami-
Puolustamme kirjoitti:
viimeinkin jo poissaolijaa.
Olemme pyytäneet jo aikaisemmin:
Lopettakaa vihdoinkin!nen. Koulukiusaajien tapaan toimitte. aivan samoin.
Koulukiusaaja istui pienemmän päällä ja piti otteessaan, löi kiusasi pilkkaamalla ja koettaen saada porukkaa mukaan.
Kun opettaja tuli pelastamaan pienempää, sanoi iso kiusaaja aivan vilpittömällä naamalla:
Tämä on leikkiä! Meillä oli hauskaa!
Opettaja käski: Lopettakaa kiusaaminen. - Uutta
fundsija kirjoitti:
toisten ihmisuhteet eivät kuulu tänne, lisäksi viestisi on rasistinen
että AA n suositteleminen olis rasismia
- lukija 4
Uutta kirjoitti:
että AA n suositteleminen olis rasismia
Kaikkein karmeinta on, ettei itse sitä tajua, on niinkuin vakuuttunut vain omasta erheettömyydestään tuomitessaan muita, milloin mistäkin,huh huh, mitä omahyväisyyttä
aina voi ilmoittaa asiatton viesti, kerro vain, miksi viesti on Sinun mielestäsi asiaton Kuten huomaat syytös, vastasyytös, vastavastasyytös ja niin edelleen. Syyttely johtaa vain syytöskierteeseen, varsnainen asia jää taka-alalle.
- perämies ykkönen
Kummasti kuhisee minun ympärilläni. Vaikea on tuollaisesta kuhinasta kenenkään tietää, kuka sanoi mitäkin. Huomaatko Luotsi, etten ole lainkaan mukana vastasyytös, syytös, vastavastasyytös jne, kyllähän ne on muita, jotka hillumisen ilosta hilluu. Tai surun ilosta...kaikesta huolimatta hymyilyttää. Juu, luonteeseeni kuuluu avoimuus, se vaan on jännää yleensäkin, että tämä Joku
´ tietää´ minusta enemmän kuin minä itse. Origossa vain satun usein olemaan, herätän noita ´tunnereaktioita´ .
Enemmän mulla kyllä menee huvittavuuden puolelle, kun luen noita sus sitä ja sus tätä, joskus pitää tietysti räjähtää, ettei dramatiikkakaan unohtuisi.
Ällö-ilkeyttä ei siedä kukaan, sehän selvä.
- perämies ykkönen
Jaahah, se siitä sitten. Olinkin muutaman tunnin poissa, mitäpä täällä pakisemaan, en ole täällä ainakaan riitelemässä ollut. Ja paskat mä oon täällä valittanut, ettei kukaan ymmärrä. Juupa juu, ai vielä näyttelemään pitäis ruveta. Sopiipa nyt vielä kaiken huipuks poistaa tämä repliikki, kun sanoin p a s k a t, kakatko pitäs sanoo.
- ajattelija 5.
Ei sivullinen ja varsinkaan uusi täällä pysty paneutumaan eikä ymmärrä, olen sen huomannut että olankohautus, 'mitä tuosta'
Samaan sivullisten joukkoon kuuluu nyt vielä ainakin toistaiseksi luotsi.
Paras opetus olisi alkaa ne nimitykset ja syytökset kohdistaa juuri luotsiin jos vaikka menisi perille. - kovantyöntekijä ei
Taas lapset, kitisevät kentäällä-Kasvakaa muuten kaikki on myöhäistä.....
- HÖH.
Täällä on hulluja kirjoittamassa. Paha karma heillä.
Kaikki, joihin he koskettavat, pilaantuvat ja kuolevat.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1825107Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813656SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun233069SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt612697Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers72665SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412316Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1032253Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292117Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan752095Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja922059