Toista kertaa uo-kierteessä

Gekko Golmonen

Sössin omat raha-asiani pahoin 2000-luvun alussa. Palkka ei ollut vielä kummoinen, mutta yhtä jos toista piti saada. Perheeni pelasti minut pinteestä jo yhden kerran lainaamalla minulle 30 000 markkaa. Mutta kierre alkoi alusta ja niinpä olin uo:n asiakkaana 2001-2009. Luottikset puhdistuivat 2008 ja ulosotosta vapauduin syksyllä 2009. Sitä "piinaa" kesti siis 8,5 vuotta. Tuolloin 2009 vannoin, ettei koskaan enää. Juupa juu. No maalikuusta 2012 asti olen jälleen ollut uo:n asiakas ja näyttää, että tätä iloa kestää vielä 5 vuotta. Onnistuin 2,5 vuodessa hankkimaan itselleni 40 tuhannen euron velat (kulutusluottoja, luottokortteja, pikavippejä, joita hoitelin em. veloilla).

Sanoin miehelleni juuri eilen, että sitten, kun se päivä koittaa, että tästä vapaudun, pitäisi minut asettaa holhoukseen ja joku toinen hoitaisi raha-asioita. Oikeasti nyt jo pelottaa, miten pärjään. Joku sairaushan taustalla on. Rahat ovat siis menneet elämiseen - liian leveään elämiseen.

Syitä tähän olen pohtinut ja niitä löytänytkin.

4

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En nyt sanois että olisit sairas mutta ehkä kannattaisi miettiä syitä miksi yhä uudelleen ajautuu velkakierteeseen. Jotain "tyhjiötä" elämässäsi taidat täyttää
      tuolla velkaantumisella... ilmeisesti enää et voi velkaantua enää mutta hyvä idea antaa vaikka puolison hoitaa raha-asioitasi, vaikka vain jonkin määräajan.
      Tsemppiä!

• Niinpä. Kuulostaa niin tutulta. Kerran olen saanut takuu-säätiön takauksen 1995. Sen jälkeen meni hyvin, mutta taas ollaan samassa jamassa johtuen pääasiassa tulojen puolittumisesta. Kylää se niin vaan on, että köyhyydestä ei ikinä selviä. Onneksi elämässä on ihaniakin asioita. Ei rahalla ja luottotiedoilla ole pidemmän päälle mitään merkitystä.

• näin siinä käy

Mehän ollaan kuin jotkut kleptomaanit.
      Pakko varastaa tai pakko laittaa itsensä k useen veloilla.
      Sitten on tosi upeeta selvitä niistä,kituuttaa ja venyttää penniä.

Mitäs se hyödyttää?
      No kyllä se kuulkaa on niin,että kun kohta veli venäläinen tulee ja vie meidät siperiaan,siellä syödään pelkkää pettua, niin me jotka olemme siihen jo tottuneet selvitään sielläkin hengissä.Ei siellä BMW ajeliat ja hanhenmaksapalleroiden syöjät selviä.
      Nuo muut vetää itsensä hirteen.
      Me selvitään ja tullaan sitten joskus takaisin ja saadaan 100 hehtaaria parasta etelä-suomalaista maata jokainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe