Aloittamaan Espanjan opiskelun? Jos niin kauanko olet jo opiskellut? joko ollet päässyt kielitaitojasi käyttämään.Joko kenties keskustelet reissuillasi sujuvasti.Itselläni opiskelua kohta vuosi takana ja olen innoissani kyllä Espanjan opiskelusta.Mukavaa kyllä huomata kun sitä kehittyy ikäänkuin huomaamatta.Meillä on luokalla yli 20 opiskelijaa ja kaikilla on intoa kyllä.
Onko Granin matkailu saanu sinut..
7
236
Vastaukset
- Chiquitita
Kyllä alkeellinenkin espanjan taito auttaa paljon reissussa. Ei Las Palmasissakaan tarvi kovin montaa korttelia liikkua pois turistiurasta, kun enkulla ei enää niin vaan pärjääkään. Espanjaksi kysellessä saa myös parempaa palvelua.
- vakiasukas
Ollaan asuttu nyt kanarialla jo kauan eikä epsanjan sanat vaan jää päähän. Miksi sitä tarvitsisi osata epsanjaa kun palvelua saa täällä kanarialla eli Playa del Inglésissä ihan suomen kielellä tai englanniksi.
- caramba
Heh he, joo, just noin, jää paljon pois, mulla palvelu pelaa aina loistavasti kun osaan espanjaa.
Juu,paikallisella koitan tulla toimeen ja joskus se jopa sujuu.Opiskelin useamman pätkän ajoittain.Kipinän antoi vasta n. 20:s reissu.
- Perdone.
Opiskelu loppui alkumetreillä, kun yhdessä emännän kanssa aloitettiin, mutta hän joutui iltavuoroon pitemmäksi ajaksi, enkä jaksanut siirtää tunteja kotiin.
"Kadulla" on oppi kertynyt todellisuudessa, ja puutteita on rutosti.
Ei ne järjestykset pysy päässä kun ei koko ajan käytä kieltä. Sanatkin pyrkivät väliaikoina unohtumaan
Pari viikkoa kun saisi olla kerrallaan kuuntelemassa ilman suomenkielistä seuralaista, niin jo sen jälkeen tuleva aika antaisi mahdollisuuden käyttää ja oppia lisää tätä espanjan kieltä. Kerran olin monta kuukautta yhteensä ulkomailla, (josta ajasta n. kaksi kuukautta espanjankielisellä alueella) ja silloin opin sen pääosan, josta olen nyttemmin sitten taas jotain jo unohtanut.
Heikkoa on muistissa pysyminen vähäisellä käytöllä.- 10+9
Onhan kotimaassa erilaisia itseopiskelun muotoa, kursseja löytyy netistä, on äänitteitä jne. Kansanopistoissa pyörii kursseja, kyllä opiskeluun mahdollisuuksi löytyy, mutta ihminen on taitava kehittämään erilaisia excuseja. Siitä olen samaa mieltä, että ao, kielialueella oleminen on parasta mahdollista oppia.
- ca ramba
Jo,"lapsena" eka matka ja sanakirja, siitä se lähti, ja opiskelin lisää jopa 6kk yksityisopella, luulin etten opi, mutta opin hyvin, ja se on suuri ilo, palvelu pelaa aina ja sanonta"rouva puhuu hyvin espanjaa", se on mahtavaa, luen lehtiä, elokuvia ym, että kieli ei unohdu ja matkustan joka vuosi 2-3krt ja aina LasPalmasiin,tai Malagaan joka on mun suosikkikaupunki myös.Eli kannattaa opetella, se avaa portit latinalaiseen maailmaan, ja yli puolet maailmassa jo puhuu espanjaa .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.39716499- 2646331
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113758- 1982821
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142412- 1412298
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101670Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481479- 901244
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411226