Luin jonkun verran tuota Timo Flinkin parjaamis ketjua

alex.kasi

ja ei voi kuin ihmitellä että mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa? Siinä esitetään omia luuloja ja omia käsityksiä todisteeksi siitä että Timo Flink on sitä js tätä .. Sitäpaitsi kovin nopeasti sivuutetaan Timon järkevät vastaukset ja jatketaan samaan tahtiin aivan kuin Timo ei olisi mitäään edes vastannut ? ja jaetaan miinuksia.. voi voi teitä "uskovaisia" - ei paljon naurata kun ajattelee että tämä parjaajien joukko juuri nyt jakelee vääriä tuomioitaan ja on siten kuitenkin pyrkimässä sinne taivaan iloon.. ja jos vanhat merkit paikkansa pitään niin samat "uskojat" ovat sitä mieltä että suurin osan maailman ihmisistä joutuu sinne helvetin ikuiseen piinaan..

Taitaa olla niin, että Timoa parjataan siitäkin syystä, että hän ei ole kanssanne samaa mieltä luotujaan ikuisesti piinaavasta luojastanne ..

Timo Flink on adventisti pastori ja siis opettaa Adventtikirkon opetuksia - kuinkas se muuten voisi ollakaan ? Minä pidän Timoa ennenkaikkea rehellisenä adventisti pastorina jolla on niin paljon raamatullista tietoa että nämä parjaajat eivät oikein pysty asiallisesti Raamatusta hänen kanssaan keskustelemaan... varsinkaan kun moneilla heistä on itsellään kirkon opettama kirkko-kristillisyys taustalla.joka on jos totta puhutaan niin täysin ristiriitainen ja sekava oppi että sen sisältöä ei pysty koskaan tyydyttävästi kertomaan, se hajoaa kuin korttitalo jos sitä aletaan lähemmin tutkimaan.

Tällä en nyt sitten väitä että adventismissa ei olisi minunkin mielestäni tarkentamisen varaa .. mutta siinä on hyvä pohja - koska adventismissa opetetaan ja uskotaan periaatteessa oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Luoja - Jumalaan joka pelastaa ihmisiä kuolemasta > elämään (eikä helvitin ikuisesta piinasta > taivaaseen) .. SE ON ADVENTTIKIRKON TERVE POHJA USKOLLE .ja joka ei sitä opeta ei voi olla oikea adventisti ..

Sitten olen minäkin sitä mieltä että tämän terveen pohjan lisäksi on Adventtikirkossa liian monta pykälää joiden pitämiseen kiinnitetään mielestäni liikaa huomiota.. on luonnollisesti hyvä että ihmisillä on ESIMERKIKSI terveet elämän tavat, mutta se ei ole ainakaan minun käsitykseni mukaan pelastus kysymys vaan enemmänkin hyvinvointi kysymys ja siksi sitä tulisi myös sellaisena pitää.. Ei edes Herran sapatti ole pelastuskysymys .. vaan eräänlainen merkki siitä ajatuksesta että on olemassa Jumalan järjestys ja valtakunta joka eroaa täämän maailman tohinoista ratkaisevalla tavalla ..

Ap. t. 15: 10.... > 31
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

---
Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina." Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa; ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen:

"Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen. Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin, niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden. Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman...

Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen. Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.

Yllä oleva Raamatun paikka ei tietenkään tarkoita että ihmisen tulisi uskoa luotujaan ikuisesti kiduttavaan luojaan ..

Minusta Timo Flink on oikein mukava ja maltillinen kaveri joka tuntee Raamatun ja tietää mihin uskoo (poikkeuksena monista joiden uskoa ei voi tyydyttävästi selittää) Timo ei helposti riehaannu ja teidän jotka häntä parjaatte tulisi ottaa oppia siitä ja yrittää kirjoitella asiallisesti ja siten että otatte huomioon myös muiden sanomiset, kun kerran muista ihmisistä niin kernaasti kirjoittelette.. .

alex

48

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otakops

Kauhean pitkä teksti mantrastasi. että "ikuisesti kiduttava luoja" on jotain kristillistä harhaa ja että Timo Flink on sun idoli...

Olis tämän voinut tällee lyhyemminkin kertoa.... :D

• harkittu teko

T. Flinkin vaimo ja Timo yhdessä kirjoittivat vuodatuksensa.
        Pojat vain nauraa isälleen ja odottaa, että kasvavat täysi-ikäisiksi ja sitten sanovat Timolle "good buy idiots."

Timon kannattajajoukko senkuin vain pienenee entisestään.
        Kohta saa lähtöpassit myös Suomen adventtikirkosata ja savustetaan sieltä ulos.
        T. Flink karkottaa nimittäin hyvätkin jäsenehdokkaat ja kymmenysten maksajat pois adventtikirkosta. Siihen Timo oikein pyrkii. Teko on siis täysin suunniteltua ja harkittua T. Flinkin osalta.

• hohhoijaa!
        harkittu teko kirjoitti:

Pojat vain nauraa isälleen ja odottaa, että kasvavat täysi-ikäisiksi ja sitten sanovat Timolle "good buy idiots."

T. Flink karkottaa nimittäin hyvätkin jäsenehdokkaat ja kymmenysten maksajat pois adventtikirkosta. Siihen Timo oikein pyrkii. Teko on siis täysin suunniteltua ja harkittua T. Flinkin osalta.

Sulla viiraa aika pahasti ...

• otakops
        harkittu teko kirjoitti:

Ei se noin mene...
        Timo Flink jatkaa kyllä loistokasta uraansa adventtikirkossa, koska hän
        hyvin myötäilee pääkonferenssin linjaa ja Ellen G Whiten oppeja...
        Hoitaa virkansa "ylöspäin" moitteettomasti...

Ja säröäänet hiljennetään...

Se, että onko se kovin kristillistä on sitten jo toinen juttu !

• voe voe
        otakops kirjoitti:

Ei se noin mene...

No ny sullakin viiraa.

• otakops
        voe voe kirjoitti:

No ny sullakin viiraa.

"Parempi virsta väärään kuin päästä viiraa"...

Vai miten se adventistin kohdalla menee... ;D

• harkittu teko kirjoitti:

Siinä taas "otakopin opetuslapsi" puhuu aivan päättömiä - tämä juuri on se teidän keskustelujenne taso - tai voiko tuota edes tasoksi kutsua - no joka tapauksessa se vain jälleen kerran osoittaa sen että teillä ei ole mitään asiallista sanottavaa.
        Jo se että tämä puskista huhuileva nimimerkki "harkittu teko" ei edes tajua sitä että minä kirjoitin omalla nimimerkilläni jolla olen kirjoitellut vaikka kuinka kauan ja olettaa että nyt Timo ja hänen vaimonsa ovat alkaneet kirjoittelemaan mukamas minun nimimerkilläni -- ?? Haloo :))))

Voi voi

alex

• Juupa juu - mutta itse asia on juuri niin kuin sen kirjoitin ja olen aikaisemmin kirjoitellut ..Siis että monet Ihmiset uskovat "ikuisesti luomuksiaan piinaavaan luojaan" ..
        Näin se on ja koska koko oppi on niin täysin pihalla kaikin puolin, niin ei sitä voi millään puolustaa (muuten kuin parjaamalla ja menemällä henkilö kohtaisuuksiin - niinkuin sinäkin teet siinä asiaa väistellessäsi - valiettavasti ) ..

Voisin sanoa että suurin osa anti-adventisteista on juuri niitä joilla on usko "ikuisesti luotujaan piinaavaan luojaan" ja se toinen puoli on Jumalaa pilkkaavia röyhentelijöitä tyyppi Bushmanni joka on saanut lapsuudessaan "kärsiä" adventismi kodissa ja purkaa nyt estojaan internetissä adventisteja parjaten.. Minäkin valitan että Bushmannin lapsuus on nähtävästi ollut niin kovaa että sen seuraukset ovat tämän näköisiä ..

Muuten :))
        SEKÖ ?? että suurin osa ihmiskuntaa uskoo "luotujaan ikuisesti piinaavaan luojaan" on minun "mantrani" .. hah hah avaa hyvä mies silmäsi .. vai etkö uskalla ?

Tyypillistä sellaisessa uskossa on se että sen seuraukset ovat niin älyttömän sairaat .. Ajatellaan että "Kaikkivaltias kaikki tietävä Jumala luomassa elämää jota hän sitten kiduttaa tulessa ikuisesti... ja nämä umpisokeat helvettiään pelkäävät uskojat sanovat että se on "OIKEUDENMUKAISUUDEN TÄHDEN" Jumala näitä luomuksiaan kiduttaa .

Voiko enää sairaampaa ajatusta olla ?? Ei minusta ainakaan - ja vaikka sinä et tuohon sairaaseen oppiin uskoisikaan niin näistä sinun "liittolaisistasi" jotka parjaavat ihmisiä kanssasi löytyy monia jotka uskovat. He keksivät jos jotakin minustkin jolu välkky teki kai Timo Flinkin vaimon - hah hah ja voi voi.. sääliksi käy näitä ihmisparkoja ..

Siis mitä te voitte tehdä kun ette halua keskustella asioista ja esimerkiksi siitä että maailman suurin harhaoppi on juuri tuo "Ei, ette kuole" - oppi jonka seurauksena sitten jumalastakin tehdään "ikuisesti luortujaan piinaava hirviö".. sinäkin sanot sen kieltämistä "mantraksi" .. :(..

Huomautan kerran vielä, että joka opettaa ihmisiä uskomaan "luotujaan ikuisesti piinaavaan luojaan" - EI VOI OLLA ADVENTISTI.

alex

• otakops kirjoitti:

Ei se noin mene...

Juu, Timo hoitaa tehtävänsä adventisti pastorina moitteettomasti .. ja siitähän häntä juuri parjataankin.. Nyt on niin, että Timo Flink tuntee Raamatun erittäin hyvin ja siksi eivät nämä parjaajat hänen kanssaan voi asiallisesti keskustellakaan. Se on vähän niinkuin alakoululaiset alkaisivat väittelemään opettajansa kanssa - siis ihan eri tasolla ja siksi ei todellista keskutelua synnyt .. vaan vain tuota parjaamista ..

Mutta jos joku on kiinnostunut itse Raamatusta ja siitä miten Timo adventistina asiat näkee ja ymmärtää on se aika kiinnostavaa .. mutta se edellyttää että viitsii syventyä itse asiaan .. eikä vain toistella Raamatun sanoja..

alex

• otakops
        alex.kasi kirjoitti:

Juu, Timo hoitaa tehtävänsä adventisti pastorina moitteettomasti .. ja siitähän häntä juuri parjataankin.. Nyt on niin, että Timo Flink tuntee Raamatun erittäin hyvin ja siksi eivät nämä parjaajat hänen kanssaan voi asiallisesti keskustellakaan. Se on vähän niinkuin alakoululaiset alkaisivat väittelemään opettajansa kanssa - siis ihan eri tasolla ja siksi ei todellista keskutelua synnyt .. vaan vain tuota parjaamista ..

Mutta jos joku on kiinnostunut itse Raamatusta ja siitä miten Timo adventistina asiat näkee ja ymmärtää on se aika kiinnostavaa .. mutta se edellyttää että viitsii syventyä itse asiaan .. eikä vain toistella Raamatun sanoja..

alex

Ongelmia ? :D

• otakops
        otakops kirjoitti:

Ongelmia ? :D

"Juu, Timo hoitaa tehtävänsä adventisti pastorina moitteettomasti .. ja siitähän häntä juuri parjataankin.."

Juuri näin...Timo Flink 100% toitottaa 28 adventismin opinkohtaa raamatullisena ja on valmis erottamaan kaikki muut "luopioina" seurakunnasta jos uskoo
        jotenkin muuten !

Sen käsityksen minä olen saanut !
        Sen tähden pidän täällä olevaa kritiikkiä Flinkistä aiheellisena vaikka se ei minulle
        luterilaisena edes kuulu.. kuin ei myöskään sinullekaan "kirkottomana"...

Mutta kun tutkii niitä 28 opinkohtaa niin huomaa kyllä, että ne ovat moneltakin osin täysin
        epäraamatullista harhaa... !

Niin tämän vuoksi Timo Flinkiä ei voi pitää RAAMATULLISENA opettajana vaikka hän tietäisi "kikkailla" alkukielillä sun muilla erikoistiedoillaan kuinka...

Mutta tietenkin adventismin "sisäpiirissä" hän tulee menestymään , koska hän on juuri hyvä "ylempien tahojen palvelija" eli jenkkien, joilta tulee opilliset pääteesit mitä opetetaan ja mitä lehdissä kirjoitetaan ja mikä on kirkon sisällä sallittua puhetta...

Ps. Miksi teit tästä oman aloituksen etkä kommentoinut tätä asiaa
        tuossa Arasalo/Flink osiossa ?

• Seuraillut
        alex.kasi kirjoitti:

Juupa juu - mutta itse asia on juuri niin kuin sen kirjoitin ja olen aikaisemmin kirjoitellut ..Siis että monet Ihmiset uskovat "ikuisesti luomuksiaan piinaavaan luojaan" ..
        Näin se on ja koska koko oppi on niin täysin pihalla kaikin puolin, niin ei sitä voi millään puolustaa (muuten kuin parjaamalla ja menemällä henkilö kohtaisuuksiin - niinkuin sinäkin teet siinä asiaa väistellessäsi - valiettavasti ) ..

Voisin sanoa että suurin osa anti-adventisteista on juuri niitä joilla on usko "ikuisesti luotujaan piinaavaan luojaan" ja se toinen puoli on Jumalaa pilkkaavia röyhentelijöitä tyyppi Bushmanni joka on saanut lapsuudessaan "kärsiä" adventismi kodissa ja purkaa nyt estojaan internetissä adventisteja parjaten.. Minäkin valitan että Bushmannin lapsuus on nähtävästi ollut niin kovaa että sen seuraukset ovat tämän näköisiä ..

Muuten :))
        SEKÖ ?? että suurin osa ihmiskuntaa uskoo "luotujaan ikuisesti piinaavaan luojaan" on minun "mantrani" .. hah hah avaa hyvä mies silmäsi .. vai etkö uskalla ?

Tyypillistä sellaisessa uskossa on se että sen seuraukset ovat niin älyttömän sairaat .. Ajatellaan että "Kaikkivaltias kaikki tietävä Jumala luomassa elämää jota hän sitten kiduttaa tulessa ikuisesti... ja nämä umpisokeat helvettiään pelkäävät uskojat sanovat että se on "OIKEUDENMUKAISUUDEN TÄHDEN" Jumala näitä luomuksiaan kiduttaa .

Voiko enää sairaampaa ajatusta olla ?? Ei minusta ainakaan - ja vaikka sinä et tuohon sairaaseen oppiin uskoisikaan niin näistä sinun "liittolaisistasi" jotka parjaavat ihmisiä kanssasi löytyy monia jotka uskovat. He keksivät jos jotakin minustkin jolu välkky teki kai Timo Flinkin vaimon - hah hah ja voi voi.. sääliksi käy näitä ihmisparkoja ..

Siis mitä te voitte tehdä kun ette halua keskustella asioista ja esimerkiksi siitä että maailman suurin harhaoppi on juuri tuo "Ei, ette kuole" - oppi jonka seurauksena sitten jumalastakin tehdään "ikuisesti luortujaan piinaava hirviö".. sinäkin sanot sen kieltämistä "mantraksi" .. :(..

Huomautan kerran vielä, että joka opettaa ihmisiä uskomaan "luotujaan ikuisesti piinaavaan luojaan" - EI VOI OLLA ADVENTISTI.

alex

alex piinaa ikuisesti palstalaisia yhdellä ja samalla aiheella: alexilla siis on tämän päivän ikuisen piinan oppi, jota hän käytännössä toteuttaa ahkerasti, voi, voi...

• hohhoijaa!
        otakops kirjoitti:

"Juu, Timo hoitaa tehtävänsä adventisti pastorina moitteettomasti .. ja siitähän häntä juuri parjataankin.."

Juuri näin...Timo Flink 100% toitottaa 28 adventismin opinkohtaa raamatullisena ja on valmis erottamaan kaikki muut "luopioina" seurakunnasta jos uskoo
        jotenkin muuten !

Sen käsityksen minä olen saanut !
        Sen tähden pidän täällä olevaa kritiikkiä Flinkistä aiheellisena vaikka se ei minulle
        luterilaisena edes kuulu.. kuin ei myöskään sinullekaan "kirkottomana"...

Mutta kun tutkii niitä 28 opinkohtaa niin huomaa kyllä, että ne ovat moneltakin osin täysin
        epäraamatullista harhaa... !

Niin tämän vuoksi Timo Flinkiä ei voi pitää RAAMATULLISENA opettajana vaikka hän tietäisi "kikkailla" alkukielillä sun muilla erikoistiedoillaan kuinka...

Mutta tietenkin adventismin "sisäpiirissä" hän tulee menestymään , koska hän on juuri hyvä "ylempien tahojen palvelija" eli jenkkien, joilta tulee opilliset pääteesit mitä opetetaan ja mitä lehdissä kirjoitetaan ja mikä on kirkon sisällä sallittua puhetta...

Ps. Miksi teit tästä oman aloituksen etkä kommentoinut tätä asiaa
        tuossa Arasalo/Flink osiossa ?

Se ei tee 28 opinkohdasta harhaoppia, että SINÄ et niihin usko.

• otakops
        hohhoijaa! kirjoitti:

Se ei tee 28 opinkohdasta harhaoppia, että SINÄ et niihin usko.

Joo... en usko siihen minä... eikä myöskään RAAMATTU !

Milleristien ja Ellenistien luoma HARHA, jonka perässä adventistit kävelevät
        kuin pässit narussa !

• voe voe
        otakops kirjoitti:

kuin pässit narussa !

Olet siis adventtisanoman vihollinen. Ja sitten ihmettelet, miksi emme halua ekumeniaa kanssasi ...

• pyh!
        otakops kirjoitti:

kuin pässit narussa !

Opinkohdat löytyy Raamatusta. Sinä vain et usko RAAMATTUA.

• otakops
        voe voe kirjoitti:

Olet siis adventtisanoman vihollinen. Ja sitten ihmettelet, miksi emme halua ekumeniaa kanssasi ...

Adventisti ei halua ekumeniaa kenenkään kanssa vaan rypee omassa
        ylpeydessään ja opillisessa harhassaan !

• otakops
        pyh! kirjoitti:

Opinkohdat löytyy Raamatusta. Sinä vain et usko RAAMATTUA.

Ja edelleen Pyh !

Mistä näitä sinun opillisia harhojasi voi lukea ?
        Et tajua raamatusta yhtään mitään...
        Osaatkohan edes lukea ?

• Seuraillut kirjoitti:

alex piinaa ikuisesti palstalaisia yhdellä ja samalla aiheella: alexilla siis on tämän päivän ikuisen piinan oppi, jota hän käytännössä toteuttaa ahkerasti, voi, voi...

Valitan (Antti?) jos saat kärsiä uskosi tähden - se ei ole siksi minä asiasta puhun vaan siksi että te jotka uskotte että ihmisen Luoja sallisi luotujensa kituvan ikuisesti ja jotkut vielä että se tapahtuu tulijärvessä.. ?? !!

Eiköhän totuus ole se että minun keskusteluni ikuisen piinan mahdottomuudesta ja epäraamatullisuudesta on pieni värähdys jos sitä vertaa siihen hirvittävään uskontoon jossa uskotellaan ihmisille että heidän Luojansa on luotujaan ikuisesti kiduttava Luoja. Siis aivan poskettoman hirveä uskonto jonka juuret ovat pimeääkin pimeämmässä pakanuudessa ..

Valitan kovasti jos siitä puhuminen sinua kiusaa - mutta en voi luvata että olisin asiasta puhumatta tai kirjoittelematta.. Adventismissa EI uskota ikuiseen piinaan .. siitä olen han varma koska olen ottanut asiasta todella selvää... Kukaan joka uskoo tai vielä pahempi opettaa ikuista piinaa ei voi olla todellinen adventisti.

Kun katsotaan kaikkia meitä ihmisiä - niin totuus on että suuri (suurin?) osa ihmisistä ei usko että olisi olemassa ikuinen helvetin piina.. Suuri osa ihmisistä kyllä uskoo elämän jatkuvuuteen jossain muodossa mutta se ei tarkoita samaa kuin usko ikuisen piinan harhaan.. musliimit uskovat suunnilleen yhtä paljon helvettiin kuin katolisen kirkon jäsenet ja kiihkolahkolaiset - harva teistä kuitenkaan uskoo sitä OMALLE KOHDALLEEN .. paremminkin NOILLE MUILLE .. mikä on tyypillistä näissä ikuisen piinahelvetin uskonnoissa.

alex

• pata kattilaa soimaa
        otakops kirjoitti:

Ja edelleen Pyh !

Mistä näitä sinun opillisia harhojasi voi lukea ?
        Et tajua raamatusta yhtään mitään...
        Osaatkohan edes lukea ?

Sinä se et osaa lukea. Lässytät vain omiasi.

• voe voe
        otakops kirjoitti:

Adventisti ei halua ekumeniaa kenenkään kanssa vaan rypee omassa
        ylpeydessään ja opillisessa harhassaan !

Sinun kanssa ei taida kukaan haluta mitään. Sen verran nilkiltä alat jo kuulostaa.

• harkittu teko

Ei tarvitse olla mikään ennustaja tai profeetta kun kykenee näkemään Faktat ja tosiasiat.
      T. Flinkin "lähtölaskenta" on jo alkanut. Ainoa syy, miksi adventtikirkko vielä Suomessa pitkin hampain sietää T. Flinkkiä seurakuntapalvelijana on se, että Timosta on hyötyä adventtikirkolle mm. Ilmestyskirjaseminaariaineiston tekemisessä. Jossain vaiheessa hyödyt ja haitat kuitenkin punnitaan ja T. Flink siirretään "siististi" ns. "taustavaikuttajaksi" / "asiantuntijatehtäviin" pois hallinnoimistaan seurakunnista.
      Näin toimimalla tilannetta ko. seurakunnissa liennytetään ja syntyneitä ristiriitoja pyritään myös poistamaan ja palautetaan jonkinlainen sopu.

• ihmettelen vain

Elätkö sä jossain mielikuvitusmaailmassa? Sulla viiraa tosi pahasti.

• Höpö höpö - olet sinä aika huono ennustaja .. Timo opettaa aventismia - sitä samaa adventismia jota opetetaan reilut 20 miljoonalle ihmiselle ympäri maailman ja siihen oppiin ei kuulu usko "ikuisesti luotujaan piinaavaan luojaan".. Kukaan joka opettaa ihmisille sellaista oppia ei voi olla adventisti.. ja kaikkein vähiten adventisti pastori.

Minulla on monta kristinuskon eri suuntien TV kanavaa (myös adventtikirkon (SDA:n) televisio kanavia) ja olen ihan tahallani seurannut mitä niissä opetetaan - ja voin sanoa että SDA:n kanavilla opetetaan kaikissa samaa evankeliumia kuin mitä Timo Flink opettaa .. eikä missään koskaan ole sanallakaan väitetty että olisi olemassa jonkinlainen ikuinen helvetti jossa syntiset joutuisivat viettämään ikuisuutensa.. Päin vastoin sellainen usko kielletään harhaoppina .. AINA.

Ja sanon vielä senkin, että itseäsi sinä vahingoitat kun kirjoittelet valheita ihmisistä .. ei se tee sen emnempää Timo Flinkistä kuin minustakaan millään tavalla erilaista.. mutta sinusta se tekee valehtelijan - siis mitä itua on puhua lööperiä ihmisistä?? Minä en voi käsittää sitä .. mikä teitä riivaa ??

alex

• Pekka R

Aimo H terrorisoi Turun srk:aa 20-vuotta ja siirrettiin sitten sujuvasti media 7:aan piiloon, kun kansa sai tarpeekseen jo 5-v. jälkeen....15-v. meni hammasta purren...miten oliskaan asiat jos kansa saisi itse valita työntekijänsä...ja paimenensa!?

• siis jaa
        Pekka R kirjoitti:

Aimo H terrorisoi Turun srk:aa 20-vuotta ja siirrettiin sitten sujuvasti media 7:aan piiloon, kun kansa sai tarpeekseen jo 5-v. jälkeen....15-v. meni hammasta purren...miten oliskaan asiat jos kansa saisi itse valita työntekijänsä...ja paimenensa!?

??? Saahan seurakunta esittää toivomuksia piirikuntaan. Ei seurakunta voi paimentaan valita, kun seurakunta ei palkkaakaan maksa. Pastorit ovat piirikunnan palveluksessa.

• Seuraillut

Alex-- Lempiaiheesi ikuisesta piinasta ei ole ollut ko. mammuttiketjun aihe lainkaan, olet varmaan hyvin pettynyt tästä tosiasiasta... Aihe on ollut kahden adventistiteologian erilaiset mielipiteet ja suhtautuminen toisiin kristittyihin. Sekä Timo Flinkin konservatiivisuus ja siitä johtuvat otteet. Ilmeisesti sinun tulisi lukea koko ketju (sinullahan tuota aikaa on), että tajuaisit, mihin kritiikki kohdistuu.

• no just goo

eli sää siis inhoat ylipäänsä adventistia, joka on uskollinen omalle uskolleen .... niinpä niin.

• Raamatullinen

Lukaisepa Alex aloittamani ketju PEDON MERKKI ja kerro mielipiteesi siitä. Se on lyhyt ja luultavasti jääkin lyhyeksi, koska tämä " pedon merkki" ei miellytä juuri ketään uskovia - ei varsinkaan adventisteja, mutta ei myöskään muita. " Sunnuntaipedonmerkki" miellyttäisi adventisteja huomattavasti enemmän, vaikka se onkin järjellä ajatellen aivan utopistinen. "Mikrosirut" ym. huuhaat miellyttäisivät taas muita, jotta voisivat pitää kaikenlaiset pakanauskomuksensa ja isien perinnäissäännöt, kuten esim. sen katolisuudesta perityn ikuisen piinan helvettiuskomuksensa, joka tuntuu olevan monille niin kovin "rakas" ja lähestulkoon pelastuskysymys. Näitä "pelastuskysymyksiä ja - kynnyksiä" tuntuukin sitten riittävän Äitikirkon perintönä joka lähtöön.

Pedonmerkki, joka on merkki siitä, että jokin muu kuin Kristus toimii "välittäjänä" Kristuksen asemesta - kuten nyt katolisen kirkon tapauksessa KIRKKO on tehnyt ITSESTÄÄN pelastuksen välikappaleen - on mielestäni kyllä todellakin pedon merkki, vai mitä? Ketään ei tarvitse siis tuomita pedonmerkin ottamisesta, sillä ihminen tuomitsee itse itsensä laittamalla pelastuksensa jonkin muun kuin Kristuksen varaan. Paavi tai mikään kirkko - Adventtikirkko mukaan lukien -ei kykene lunastamaan tai pelastamaan yhtään ketään. On Jumalan herjaamista väittää, että jollekin kirkolle olisi annettu tällainen välittäjän tehtävä ihmisen pelastamisessa "Kristuksen sijaisena". Mutta tämä herjahan kulkee kirkkolaitoksen " synnyttäjän" katolisen Äitikirkon " geeniperintönä tyttärille ".

• höpönlöpön
        Raamatullinen kirjoitti:

Lukaisepa Alex aloittamani ketju PEDON MERKKI ja kerro mielipiteesi siitä. Se on lyhyt ja luultavasti jääkin lyhyeksi, koska tämä " pedon merkki" ei miellytä juuri ketään uskovia - ei varsinkaan adventisteja, mutta ei myöskään muita. " Sunnuntaipedonmerkki" miellyttäisi adventisteja huomattavasti enemmän, vaikka se onkin järjellä ajatellen aivan utopistinen. "Mikrosirut" ym. huuhaat miellyttäisivät taas muita, jotta voisivat pitää kaikenlaiset pakanauskomuksensa ja isien perinnäissäännöt, kuten esim. sen katolisuudesta perityn ikuisen piinan helvettiuskomuksensa, joka tuntuu olevan monille niin kovin "rakas" ja lähestulkoon pelastuskysymys. Näitä "pelastuskysymyksiä ja - kynnyksiä" tuntuukin sitten riittävän Äitikirkon perintönä joka lähtöön.

Pedonmerkki, joka on merkki siitä, että jokin muu kuin Kristus toimii "välittäjänä" Kristuksen asemesta - kuten nyt katolisen kirkon tapauksessa KIRKKO on tehnyt ITSESTÄÄN pelastuksen välikappaleen - on mielestäni kyllä todellakin pedon merkki, vai mitä? Ketään ei tarvitse siis tuomita pedonmerkin ottamisesta, sillä ihminen tuomitsee itse itsensä laittamalla pelastuksensa jonkin muun kuin Kristuksen varaan. Paavi tai mikään kirkko - Adventtikirkko mukaan lukien -ei kykene lunastamaan tai pelastamaan yhtään ketään. On Jumalan herjaamista väittää, että jollekin kirkolle olisi annettu tällainen välittäjän tehtävä ihmisen pelastamisessa "Kristuksen sijaisena". Mutta tämä herjahan kulkee kirkkolaitoksen " synnyttäjän" katolisen Äitikirkon " geeniperintönä tyttärille ".

Sunnuntai on ja pysyy pedon merkkinä.

• Tavallaan on - kuitenkin - ja olen pettynyt vain siitä että niin monet yhä uskovat "ikuisesti luotujaan piinaavaan jumalaan" - myös monet näistä Timo Flinkin parjaajista .. olen sitä mieltä että ihminen joka uskoo sellaiseen on niin pihalla uskossaan että hänen pitäisi ensin ottaa se malka omasta silmästä - ennenkuin alkaa leveilemään tiedoillaan ja parjaamaan ihmisiä väärin perustein..

Heitä luullakseni voi jopa kiusata se että Timo on niin selvästi ottanut kantaa sellaista harha-oppia vastaan.. ja muutamat kehuvat sitten Kai A:ta koska Kai on niin "varovainen" kun puhutaan tästä - "maailman suurimmasta harha-opista"..että ei saa kunnon vastausta siitä mihin hän oikestaan uskoo - vaikka itse olenkin aika varma että Kai ei usko kuolemattomuuteen synnissä.. eikä siis mihinkään ikuiseen piinaan ...

alex

• Raamatullinen kirjoitti:

No voin tuon lukaistakin .. jos haluat ... mutta näin ensin ennen kuin luen kerron kuitenkin omia ajatuksiani sapatin ja sunnuntain erosta, ero ei koska niinkään yksityistä ihmistä - mielestäni - kuin osoittamaan kahta eri suuntaa maailman kehitykselle .. maailman suunta ja Jumalan suunta .. Huomaa että molemmat suunnat lupaavat meille ihmisille suunnilleen samaa, .. "kunhan ensin" .. huomaatko ... niin sitten ...

Meillä on siis valittavana kaksi lupausta - ja jos haluamme niin voimme tutkia ja päättää kumpaan panemme toivomme (jos kumpaamkaan) ..

Enismmäinen lupaus on Raamatun kertomuksen selvä sanoma sellaisenaan ja se toinen lupaus on ihmisten sekava opetus jossa on jos jonkilaista uskontoa ja uskoa

Siis Raamattu sellaisenaan ja Ihmisten sekaoppi ..

Raamatussa sanotaan että Herran sapatti on merkki Jumalan valtakunnasta (mutta se ei tosin tarkoita että se olisi palastava tekijä - pelastus on vain ja ainoastaan Jeesuksessa ) ja sen toisen suunnan voimme nähdä jos haluamme siinä että katolinen kirkko jätti pois "Herran sapatin" - siis merkin Jumalan valtakunnasta - ja päätteli itse poliittisen ajattelunsa mukaan, että sunnuntai sopii paremmin nykyaikaan - eräänlainen kompromissi päivä joka tehtiin seurauksena erilaisten uskontojen kesken tehtyjen kompromissien seurauksena.

Mutta ei nämä päivät sinänsä ole pelastuksen antajia tai kieltäjiä - mutta ovat avuksi ymmärtämään mistä on kysymys.. siis kahdesta eri iankaikkisen elämän lupauksesta..

alex

• Seuraillut
        alex.kasi kirjoitti:

Tavallaan on - kuitenkin - ja olen pettynyt vain siitä että niin monet yhä uskovat "ikuisesti luotujaan piinaavaan jumalaan" - myös monet näistä Timo Flinkin parjaajista .. olen sitä mieltä että ihminen joka uskoo sellaiseen on niin pihalla uskossaan että hänen pitäisi ensin ottaa se malka omasta silmästä - ennenkuin alkaa leveilemään tiedoillaan ja parjaamaan ihmisiä väärin perustein..

Heitä luullakseni voi jopa kiusata se että Timo on niin selvästi ottanut kantaa sellaista harha-oppia vastaan.. ja muutamat kehuvat sitten Kai A:ta koska Kai on niin "varovainen" kun puhutaan tästä - "maailman suurimmasta harha-opista"..että ei saa kunnon vastausta siitä mihin hän oikestaan uskoo - vaikka itse olenkin aika varma että Kai ei usko kuolemattomuuteen synnissä.. eikä siis mihinkään ikuiseen piinaan ...

alex

Miksi alituiseen jankutat yhtä ja samaa, onko sinulla oikeasti joku ikuinen piina, siis tässäja nyt, alex? Etkö pysty edes kuvittelemaan, että Flink/Arasola -asetelma koski eri asioita, siis ikuisesta piinasta, jota sinä jaksat jauhaa vuosi tolkulla, EI OLLUT KYSE! Haaaaalooooo! Ihan kuin ei kristinuskossa muusta olisi kysymyskään, sen vaikutelman saa, kun näitä sinun toistelujasi lukee. Sekö sinulle on evankeliumin ydin, että yhtä teemaa pyörittelet ja luulet, että kansa lähtee kanssasi karkeloon. Eiköhän evankeliumi nyt kuitenkin ole aivan jotain muuta, katse ristiin ja katse taivaaseen!

• Seuraillut
        alex.kasi kirjoitti:

Tavallaan on - kuitenkin - ja olen pettynyt vain siitä että niin monet yhä uskovat "ikuisesti luotujaan piinaavaan jumalaan" - myös monet näistä Timo Flinkin parjaajista .. olen sitä mieltä että ihminen joka uskoo sellaiseen on niin pihalla uskossaan että hänen pitäisi ensin ottaa se malka omasta silmästä - ennenkuin alkaa leveilemään tiedoillaan ja parjaamaan ihmisiä väärin perustein..

alex

Suurimmat harhaopit ovat pyhäkköoppi ja tutkiva tuomio, Israelin osan omiminen itselle, sapatti"sinetti" ja sapatin julistaminen käskyistä suurimmaksi!

• pthyi vaan
        Seuraillut kirjoitti:

Suurimmat harhaopit ovat pyhäkköoppi ja tutkiva tuomio, Israelin osan omiminen itselle, sapatti"sinetti" ja sapatin julistaminen käskyistä suurimmaksi!

Noin puhuu harhaoppinen, jolla ei ole hajuakaan RAAMATUSTA.

• otakops
        pthyi vaan kirjoitti:

Noin puhuu harhaoppinen, jolla ei ole hajuakaan RAAMATUSTA.

Sinun "phyi vaan" henkilökohtaisia teologisia tutkielmiasi olisi joskus hauska lukea !

Voiko niitä sinun laajempia artikkeleja jostain lukea...

• Ilm.18:4
        Seuraillut kirjoitti:

>>>Suurimmat harhaopit ovat pyhäkköoppi ja tutkiva tuomio, Israelin osan omiminen itselle, sapatti"sinetti" ja sapatin julistaminen käskyistä suurimmaksi!

• pthyi vaan
        Ilm.18:4 kirjoitti:

>>>Suurimmat harhaopit ovat pyhäkköoppi ja tutkiva tuomio, Israelin osan omiminen itselle, sapatti"sinetti" ja sapatin julistaminen käskyistä suurimmaksi!

Sanoudun irti sinun harhoistasi.

• lutkulainen
        alex.kasi kirjoitti:

alex

Minä ainakin uskon että on kadotus eli helvetti , ja jokainen joka sinne on joutuva saa tekojensa mukaan,ja se käy kyllä raamatustasi selville, kun vaan tutkit ja haluat saada selville onko näin .Ja raamattu todella sanoo että se on myöskin peljättävä paikka ,että kyllä siitä on hyvä täälläkin varottaa.
        Mutta uskommepa tämän asian miten hyvänsä se ei sulje meiltä pääsyä Taivaaseen olmmepa siten adventisteja tai luterilaisia taikka niin kuin sinä joka et ymmärtääkseni kuulu tällä hetkellä mihinkään seurakuntaan .Pst :Toivon että löydät hyvän seurakunnan ,jossa voit uskossa rakentua.
        Toivottavasti ei ole liian pitkä luettavaksi.

• Ilm.18:4
        lutkulainen kirjoitti:

Minä ainakin uskon että on kadotus eli helvetti , ja jokainen joka sinne on joutuva saa tekojensa mukaan,ja se käy kyllä raamatustasi selville, kun vaan tutkit ja haluat saada selville onko näin .Ja raamattu todella sanoo että se on myöskin peljättävä paikka ,että kyllä siitä on hyvä täälläkin varottaa.
        Mutta uskommepa tämän asian miten hyvänsä se ei sulje meiltä pääsyä Taivaaseen olmmepa siten adventisteja tai luterilaisia taikka niin kuin sinä joka et ymmärtääkseni kuulu tällä hetkellä mihinkään seurakuntaan .Pst :Toivon että löydät hyvän seurakunnan ,jossa voit uskossa rakentua.
        Toivottavasti ei ole liian pitkä luettavaksi.

Raamatussa sanotaan, että jokainen saa tekojensa mukaan...ei siis mitään ikuista piinaa helvetissä, jota sanaa (helvetti) Raamattu ei edes tunne. Kuten ei myöskään kirkko-sanaa. Ne on laitettu sinne tukemaan juuri näitä pakanuudesta tulleita harhoja, mutta kun niitä on vuosisatoja opetettu, niin ihmiset kuvittelevat, että ne ovat jotain alkuperäistä Raamatun sanastoa. Meitä on aivopesty niin kauan kaikenlaisilla harhaopeilla, että on vaikea lukea Raamattua objektiivisesti ilman näitä ennakkokäsityksiä. Kirkolla on ollut ihan omat tarkoitusperänsä, miksi se on nämä sanat sinne Raamattuun ympännyt, ja niiden yksinomainen tarkoitus on ollut hallita ihmisiä. Valtapyrkimykset ovat olleet päällimmäisenä motiivina, ei suinkaan mitkään hengelliset tarkoitusperät. Kun on saatu kansa uskomaan, että kirkko on jokin Jumalan edustaja täällä maan päällä ja peloteltu sitten ikuisen piinan helvetillä, josta ainoastaan kirkko jalomielisesti voi pelastaa, jos tahtoo, niin johan on saatu nöyriä alamaisia.

• Seuraillut kirjoitti:

Miksi alituiseen jankutat yhtä ja samaa, onko sinulla oikeasti joku ikuinen piina, siis tässäja nyt, alex? Etkö pysty edes kuvittelemaan, että Flink/Arasola -asetelma koski eri asioita, siis ikuisesta piinasta, jota sinä jaksat jauhaa vuosi tolkulla, EI OLLUT KYSE! Haaaaalooooo! Ihan kuin ei kristinuskossa muusta olisi kysymyskään, sen vaikutelman saa, kun näitä sinun toistelujasi lukee. Sekö sinulle on evankeliumin ydin, että yhtä teemaa pyörittelet ja luulet, että kansa lähtee kanssasi karkeloon. Eiköhän evankeliumi nyt kuitenkin ole aivan jotain muuta, katse ristiin ja katse taivaaseen!

Jankutan koska usko ikuisesti luotujaan piinaavaan jumlaan muuttaa koko Raamatun sisällön toiseksi.. Siksi..

Oletko koskaan uskaltanut katsoa asiaa ihman ennakkoluuloja .. Kokeile kerran ..

alex

• otakops
        Ilm.18:4 kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, että jokainen saa tekojensa mukaan...ei siis mitään ikuista piinaa helvetissä, jota sanaa (helvetti) Raamattu ei edes tunne. Kuten ei myöskään kirkko-sanaa. Ne on laitettu sinne tukemaan juuri näitä pakanuudesta tulleita harhoja, mutta kun niitä on vuosisatoja opetettu, niin ihmiset kuvittelevat, että ne ovat jotain alkuperäistä Raamatun sanastoa. Meitä on aivopesty niin kauan kaikenlaisilla harhaopeilla, että on vaikea lukea Raamattua objektiivisesti ilman näitä ennakkokäsityksiä. Kirkolla on ollut ihan omat tarkoitusperänsä, miksi se on nämä sanat sinne Raamattuun ympännyt, ja niiden yksinomainen tarkoitus on ollut hallita ihmisiä. Valtapyrkimykset ovat olleet päällimmäisenä motiivina, ei suinkaan mitkään hengelliset tarkoitusperät. Kun on saatu kansa uskomaan, että kirkko on jokin Jumalan edustaja täällä maan päällä ja peloteltu sitten ikuisen piinan helvetillä, josta ainoastaan kirkko jalomielisesti voi pelastaa, jos tahtoo, niin johan on saatu nöyriä alamaisia.

Sinä Ilm18:4 kun et hyväksy mitään kirkkokuntia etkä myöskään kuulu mihinkään vaan Alexin tavoin sooloilet yksinäsi, niin selitä minulle, että jos olisit ollut
        esim Paavali, niin miten olisit levittänyt sanaa pakanoiden keskuudessa
        ja miten tekisit sitä nyt tänä aikana jos näitä niin sanottuja järjestäytyneitä kirkkokuntia
        ei olisi olemassa ?

Miten toimisit tai olisit toiminut muinoin toisin ?

Millaisen saarnan kertoisit ympäri maailmaa ? Ja miten ?

• otakops

Alex kirjoittaa näin:
      ".. ja jos vanhat merkit paikkansa pitään niin samat "uskojat" ovat sitä mieltä että suurin osan maailman ihmisistä joutuu sinne helvetin ikuiseen piinaan..

Taitaa olla niin, että Timoa parjataan siitäkin syystä, että hän ei ole kanssanne samaa mieltä luotujaan ikuisesti piinaavasta luojastanne .. "

http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-kuolema

"2. Tuomion ylösnousemus. Jumalattomat herätetään toisessa yleisessä ylösnousemuksessa, joka tapahtuu tuhannen vuoden lopussa. Tämä ylösnousemus johtaa viimeiseen tuomioon ja tuomion täytäntöönpanoon (Joh. 5:29). Ne, joiden nimeä ei ole elämän kirjasta, herätetään silloin ja heitetään "tuliseen järveen". He kokevat toisen kuoleman (Ilm. 20:15,14).

He olisivat voineet välttää tuon järkyttävän lopun. Selvin sanoin Raamattu esittää Jumalan valmistaman pakotien: "Kääntykää, luopukaa synneistänne, ettei syyllisyys olisi uhkana yllänne! Heittäkää pois kaikki rikkomuksenne, kaikki se millä olette syntiä tehneet, ja ottakaa rintaanne uusi sydän ja uusi henki. Miksi te kuolisitte - - ? En minä tahdo kenenkään kuolemaa - näin sanoo Herra Jumala. Kääntykää, niin saatte elää!" (Hes. 18:30-32)."

JA KYSYMYS KUULUUKIIN MIKSI ADVENTISMIN MUKAAN "TIEDOTTOMAT
      KUOLLEET" PITÄÄ HERÄTTÄÄ VIELÄ NIIN, ETTÄ NE HEITETÄÄN
      "TULISEEN JÄRVEEN" KIDUTETTAVAKSI...

MIKSI JUMALA EI JÄTÄ NÄITÄ TIEDOTTOMIA SINNE HAUTAAN...
      MIKSI NE VIELÄ PITÄÄ HERÄTTÄÄ KIDUTETTAVAKSI ?

• näin menee

Ai miksi? Siksi, että se on heidän rangaistuksensa synnintekemisestä.

• otakops
        näin menee kirjoitti:

Ai miksi? Siksi, että se on heidän rangaistuksensa synnintekemisestä.

Mitä järkeä on kuollut tiedoton, tuhka valtamerestä, joka on vain Jumalan mielessä herättää uudelleen kuolemaan tuomittavaksi syntien takia "tulijärveen" ???

Ei sitten mitään järkeä !

Onpas julma Jumala vai mitä alex ????

• Otakoppi esittikin oikein hyvän kysymyksen :
        ##MIKSI JUMALA EI JÄTÄ NÄITÄ TIEDOTTOMIA SINNE HAUTAAN... MIKSI NE VIELÄ PITÄÄ HERÄTTÄÄ KIDUTETTAVAKSI ?##

Ensiksi :
        Huomaa että minä en usko niinkuin ehkä adventisteista monet tekevät että toinen kuolema tarkoittaisi pitkäaikaista kitumista - vaan ymmärrän sanonnan "tekojensa mukaan" siten että synnin palkka on kuolema ja joka ei ole parantunut syntiensä tuottamista vaurioista - kuolee .. ja se on syntinen elämä joka tuottaa kärsimyksiä - EI Jumala.. Ne jotka kärsivät tekevät sen omien tekojensa seurauksena.. Tämä ajatus että Jumala kiduttaisi luomuksiaan on minulle täysin sairas .. ja seurausta katolisen kirkon ja sen tynkäkirkkojen sairaista opetuksista ja ehkä eivät advemtistitkaan ole siitä ihan kokonaan päässeet eroon ..

Mutta olen minäkin aikanani miettinyt syytä tähän - ja koska minä ymmärrän Jumalan olevan täydellisesti oikeudenmukainen - olisi ehkä epäoikeudenmukaista että myös ne jotka esimerkiksi panevat toivonsa johonkin muuhun kuin Jeesukseen eivät saisi mahdollisuutta osoittaa mihin heidän uskonsa on kykenevä. Ota esimerkiksi ne jotka uskovat olevansa yhtä kuolemattomia kuin Jumala ilman Jeesuksen lunastustakin.. syntisyydestään huolimatta ..

Nythän voimme Raamatusta nähdä kuinka koko pelastus prosessi on pitkä ja eräällä tavalla itsestään kulkeva - tapahtumat seuraavat toisiaan siten kuin ne vain voivat seurata .. Ihmisten syntinen elämä saa eräällä tavalla seurauksensa joka on ikäänkuin jo Jumalan tiedossa etukäteen ..(eihän ole mikään ihme että Jumala näkee syntisen elämän seuraukset jo etukäteen jopa me ihmiset voimme nähdä ne monesti - voimme esimerkiksi ymmärtää mitä ihmisen paatuminen saa aikaan).. Voisimme yhtä hyvin kysyä että miksi Jumala ei tee loppua ihmisistä vaan sallii kaiken tapahtua ja saada seurauksensa kaikkine kärsimyksineen .. samasta syystä nousevat kaikki kuolleista ja saavat tekojensa mukaan - nyt kuitenkin ne jotka ovat saaneet osan ensimmäisten joukossa ( 1000 vuotta aikaisemmin niinkuin Raamattu sen sanoo) ovat saaneet sen edun että he ovat eläneet Jeesuksen kanssa ne 1000 vuotta - ja ovat paremmin varustautuneita kun saatana lähtee villitsemään maailmaa sen viimeisen kerran ..ja heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa ..

Mutta oli kuinka oli tämän asian kanssa niin voimme vain todeta että Raamattu sanoo sanoo että jokainen herätetään kuoleman unesta, toiset iankaikkiseen elämään ja toiset menevät toiseen kuolemaan ..

Muistako kun Paavali kirjoitti että " vihollisista viimeisenä voitetaan kuolema "..siis kaikki muut viholliset ovat poissa ja vasta sen jälkeen ei kuolemaa enää ole..

alex

• Tosikovaanepätosi

Jokainen vaan katsoo niin ahtaasti omien aatesilmälasiensa läpi eikä näe etäämmälle...se kai ihmisiä Timo-veljessäkin riipii...mutta muutoin hienosti täällä kai-setä ja Timo-veli jaksavat vastailla...voisivat muutkin 26 työntekijää ottaa yhtälailla kantaa ammatinsa tukemiseksi ja perustella miksi seurakuntalaisen kannattaa heille palkkaa maksaa?!

• meni jo

Kai on eläkkeellä, joten hänelle ei palkkaa enää makseta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1781
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      154
      1776
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      324
      1450
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1112
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      140
      1089
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      985
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      965
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      959
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      908
    Aihe